Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
That's meAgoNitE schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:58:
[...]
Jij bent dus de nederlander waar ik over sprak
Ben hem nu aan het flashen Klaar, nu reboot!
en, wat vind je ervan? Ikzelf ben er zeker wel over te spreken. Als je na de 1e reboot al je app's hebt geïnstalleerd, ff nog 1 of 2 maal rebooten, wordt hij sneller van.
Verderop op het Villain forum lees ik dat ie inderdaad gelijk werkt (http://www.villainrom.co.uk/viewtopic.php?f=23&t=40)
downloading...
[ Voor 47% gewijzigd door M-Opensource op 29-03-2010 12:32 ]
"Find what you love and let it kill you"
Vooralsnog goed! Moet al mn apps nog installeren..janvanduschoten schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:04:
[...]
That's me![]()
en, wat vind je ervan? Ikzelf ben er zeker wel over te spreken. Als je na de 1e reboot al je app's hebt geïnstalleerd, ff nog 1 of 2 maal rebooten, wordt hij sneller van.
Houd jullie op de hoogte!
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Ja, als je contacten allemaal (dus ook echt allemaal) beginnen met 0031xxxxxx, dan heb je geen probleem. Ben zelf weer terug naar 4.0B, en wacht af tot er een fix voor is (wordt al aan gewerkt). Verder is het een mooie en snelle ROM, alleen ik wil er ook graag mee bellen zonder mijn hele adresboek te gaan wijzigenboaty schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:31:
Ik las wel iets over problemen met telefoonnummers bellen als je ze als +31 in ons geval hebt opgeslagen. De plus schijnt hij om te zetten naar 011. Aangezien ik al mijn nummers in +31 format heb staan is dat een probleem. Kun je hier wat over zeggen?
Op XDA staat het vriendelijke doch dringende verzoek om GEEN NIEUWE OFFICIËLE ROM TE INSTALLEREN. Via via is er vernomen dat deze goed beveiligd is, en wellicht niet goed te reflashen. Advies : wacht even nadat hij is uitgekomen totdat de beveiliging onschadelijk is gemaakt.
[ Voor 17% gewijzigd door janvanduschoten op 29-03-2010 20:16 ]
Ik ben weer terug op HeroDroid, weet zo snel even niet welke versie.janvanduschoten schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:00:
[...]
Ja, als je contacten allemaal (dus ook echt allemaal) beginnen met 0031xxxxxx, dan heb je geen probleem. Ben zelf weer terug naar 4.0B, en wacht af tot er een fix voor is (wordt al aan gewerkt). Verder is het een mooie en snelle ROM, alleen ik wil er ook graag mee bellen zonder mijn hele adresboek te gaan wijzigen
Op XDA staat het vriendelijke doch dringende verzoek om GEEN NIEUWE OFFICIËLE ROM TE INSTALLEREN. Via via is er vernomen dat deze goed beveiligd is, en wellicht niet goed te reflashen. Advies : wacht even nadat hij is uitgekomen totdat de beveiliging onschadelijk is gemaakt.
CMDA Port voelde wel snel aan inderdaad, wat ik zelf jammer vond is dat er grafisch het eea aan gesleuteld is (met name de statusbar icoontjes...vind ik persoonlijk niet mooi als ze zo vol kleur zijn).
Fijn om te weten dat we de officiele update niet meteen moeten installeren! Zal het onthouden.
5.01 is uit, met standaard rosie èn icons terugAgoNitE schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:54:
[...]
Ik ben weer terug op HeroDroid, weet zo snel even niet welke versie.
CMDA Port voelde wel snel aan inderdaad, wat ik zelf jammer vond is dat er grafisch het eea aan gesleuteld is (met name de statusbar icoontjes...vind ik persoonlijk niet mooi als ze zo vol kleur zijn).
Fijn om te weten dat we de officiele update niet meteen moeten installeren! Zal het onthouden.
Non taken
Heeft iemand hier al deze rom uitgeprobeerd? het ziet er wel interessant uit!
Ziet er inderdaad goed uit, ik ga hem zo ff flashen.Psycho_Mantis schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:19:
Ik kwam vandaag de rom raiddroid 1.1 tegen (http://hero-roms.blogspot.com/2010/03/raidroid-11.html)
Heeft iemand hier al deze rom uitgeprobeerd? het ziet er wel interessant uit!
Maar helaas nog steeds met de +voorjenummer bug...bornin7ty2 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:10:
[...]
5.01 is uit, met standaard rosie èn icons terug
Ik ga de Raiddroid ook eens proberen
(edit) correctie, er is een fix voor de +voorjenummer bug!!! (http://villainrom.co.uk/viewtopic.php?f=23&t=40)
(edit2) en ja, een update.zip (http://villainrom.co.uk/v...?f=23&t=40&start=170#p379)
[ Voor 37% gewijzigd door M-Opensource op 30-03-2010 19:30 ]
Heb hem er weer af gegooid, ik kwam in een HTC Sense FC loop terecht,.janvanduschoten schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:37:
[...]
Ziet er inderdaad goed uit, ik ga hem zo ff flashen.
Ga nu ff weer mijn nandroid backup van mijn 5.0 versie restoren, 5.1 eroverheen flashen en de nummer fix, en kijken of alles wekt zoals het hoort. ben zeker wel te spreken over de 5.X versie! Nadeel is nu nog wel de hij niet in het Nederlands is, Morelocale2 kon daar helaas ook niets aan veranderen(suggesties zijn van harte welkom
Edit: 5.02 is nu ook uit, met de telefoon fix erin. Heeft er iemand al de live wallpapers goed draaien? Ik doe iets niet goed, en Sense blijft maar herstarten. Volgens de aanwijzingen moet in Sense uitzetten, maar hoe?
[ Voor 15% gewijzigd door janvanduschoten op 31-03-2010 09:53 ]
http://www.villainrom.co.uk/viewtopic.php?f=9&t=28A Warning About the Official HTC Eclair RUU
Postby pulser » Thu Mar 25, 2010 6:58 pm
If/when the official RUU (software update) for 2.1 is released, do NOT install it.
Let's be clear about why not. Your phone (presuming you use VillainROM or another rooted custom ROM) is currently rooted and you can install new ROMs via recovery or fastboot. If you install an official update, a new bootloader is highly likely to be installed onto the phone, and recovery either removed or restored to the default 'useless' version. This would essentially stop you from re-rooting and installing other software on the phone.
If you want an example of the trouble here, look at the Droid Eris forums on xda-developers (http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=554). Some devs installed the leaked build on their phones (the Eris was not rooted at the time, but the leak was signed). Since the leak, the old 1.5 ROM was rooted, and an exploit found that allows fastboot security to be disabled. Those who installed this leak now cannot downgrade and cannot root their phones.
Don't let it happen to you with the official 2.1 update. Don't install it. If you get access to the RUU file, contact one of the devs and we'll arrange to make it 'safe' and root it before releasing it on the site.
Just remember that it won't take long at all for a pre-rooted (safe) version of the official rom to be cooked so just wait the very little time and install a version where you know you will be rooted for life
Thread closed. If you wish to discuss this further, please create a new thread in the general section, where I'll be happy to discuss this further...
pulser
Server Geek & Site Admin
Je kan via instellingen naar toepassingen gaan, vervolgens naar toepassingen beheren, dan moet je even zoeken naar HTC Sense, als je dat geopend hebt moet je even de cache en voorkeuren wissen, daarna moet je de gedwongen stoppen doen. En als je nu op je hometoets druk moet je kiezen voor standaard ipv htc sense. Nu maak je geen gebruik meer van Sensejanvanduschoten schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:05:
[...]
Edit: 5.02 is nu ook uit, met de telefoon fix erin. Heeft er iemand al de live wallpapers goed draaien? Ik doe iets niet goed, en Sense blijft maar herstarten. Volgens de aanwijzingen moet in Sense uitzetten, maar hoe?
[ Voor 9% gewijzigd door Carlito op 31-03-2010 17:51 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Cavalera125 op 01-04-2010 08:26 ]
En je batterij hoe gaat ie daar mee om?Cavalera125 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 08:25:
Ik heb sinds gisteren VillainRom 5.02 (inclusief + nummer bugfix) draaien. Ik moet zeggen, een aanrader. Rom is een stuk sneller dan de VillainRom 4b2. Ben verder nog geen noemenswaardige fouten tegengekomen.
[ Voor 11% gewijzigd door Arjan90 op 01-04-2010 11:43 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=656205
Non taken
Netjes haha...bornin7ty2 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:59:
JAJA, daar istie dan toch, android 21. op XDA
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=656205
Die VillainRom 5.x lijken erg interessant maar, ondanks dat ik altijd alles in het Engels doe (qua studie en ook op m'n laptop) wil ik m'n telefoon toch altijd in het Nederlands hebben. En dat kan dus niet bij die ROM heb ik begrepen ...
ingen vill veta var du köpt din tröja
Nu heb ik dan de officieele rom erop staan, maar mijn telefoon weigert nu ineens om een locatie bepaling te doen via 3G, voorheen werkte het perfect.
Ik had al begrepen dat gps niet goed werkte als je terug kwam van een 2.1 en dat je de radio opnieuw moest flashen, dat heb ik dus ook gedaan (heb er zelfs meerdere geprobeerd). maar het maakt geen verschil.
Weet iemand hier raad mee?
Ik ben ook ff terug naar een 1.5 Rom(SenseHero), omdat ik dit weekend mijn navigatie wil gebruiken. Ik heb ff een "oude" Nandroid backup teruggezet (en eerst sms gebackupped met SMS Backup & Restore).Psycho_Mantis schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:48:
Ik ben nu maar terug gegaan naar de officieele htc rom (rooted) omdat ik me nogal irriteerde aan de problemen (slechte foto's, gps niet goed werkend, geen nederlands)
Nu heb ik dan de officieele rom erop staan, maar mijn telefoon weigert nu ineens om een locatie bepaling te doen via 3G, voorheen werkte het perfect.
Ik had al begrepen dat gps niet goed werkte als je terug kwam van een 2.1 en dat je de radio opnieuw moest flashen, dat heb ik dus ook gedaan (heb er zelfs meerdere geprobeerd). maar het maakt geen verschil.
Weet iemand hier raad mee?
Alles werkt normaal,ook de GPS, dus het beste kun je je oude nadroid backup terugzetten. Ik maak eigenlijk van alle gedraaide ROM's (als ik ze naar wens heb ingericht) een backup, en verander de naam dan in het type ROM en de naam ervan. Deze zet ik op mijn PC, zodat ik later binnen enkele minuten de Rom kan kiezen die ik dan wil hebben.Ook maak ik af en toe een volledige kopie van mijn SD kaart. Zo grijp ik eigenlijk nooit mis.
http://twitter.com/benocharmTrust me on this one, the OTA will be pushed tomorrow morning as scheduled, if HTC dont wanna be dicks and push it furthur!
(edit) volgens mij is het inderdaad een Zweed
[ Voor 63% gewijzigd door M-Opensource op 02-04-2010 09:25 ]
[edit] hmm nee, komt niet uit de VS.
[ Voor 14% gewijzigd door Britske op 02-04-2010 09:13 ]
Laten we hopen dat het lukt. Ben wel benieuwd naar de update. Als deze update genoeg snelheidverbetering biedt dan koop ik geen desire maar blijf ik bij de hero en koop ik in eht najaar de HTC Scorpion. (Als de geruchten een beetje kloppen
PSN: DutchTrickle PVoutput
Omdat ik half aan het slapen was en gelezen had dat er een officiele 2.1 uit zou komen die je niet moest installeren, heb ik de melding zo snel mogelijk weggedrukt.
Vanochtend was ik natuurlijk best nieuwsgierig geworden, of ik nu de officiele update heb gemist of iets anders? Probleem is als ik via mijn telefoon met Villainrom 5.02 een controle op updates wil uitvoeren, dat ik een foutmelding krijg.
Heeft 1 van jullie gisteravond ook een melding gekregen? en kan deze bevestigen/ontkennen dat dit de officiele 2.1 update voor de Hero is geweest?
Waar doe je dat?M-Opensource schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:52:
Heb geen melding gekregen, maar heb dan ook de update-check bewust uitgeschakeld.
Is het niet toevallig een melding dat er updates beschikbaar zijn voor bepaalde apps? In 2.1 geeft hij dat ook aan namelijk. Ik heb in ieder geval niets ontvangenKilling_Calu schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:43:
Ik heb gisteravond laat een bericht gekregen dat er 2 updates waren voor mijn telefoon.
Omdat ik half aan het slapen was en gelezen had dat er een officiele 2.1 uit zou komen die je niet moest installeren, heb ik de melding zo snel mogelijk weggedrukt.
Vanochtend was ik natuurlijk best nieuwsgierig geworden, of ik nu de officiele update heb gemist of iets anders? Probleem is als ik via mijn telefoon met Villainrom 5.02 een controle op updates wil uitvoeren, dat ik een foutmelding krijg.
Heeft 1 van jullie gisteravond ook een melding gekregen? en kan deze bevestigen/ontkennen dat dit de officiele 2.1 update voor de Hero is geweest?
In een 2.1 rom zat dat in Settings > About dacht ik, in m'n huidige 1.5 rom kan ik het niet vinden... ik switch om de paar dagen van rom, kan zijn dat ik het bij een andere heb gezien bedenk ik me nu.
Weet iemand waaneer de officiele 2.1 rom uitkomt? Die kwam toch vandaag?
Dat kun je doen bij Instellingen->Beveiliging->Firmware dowloaden
Je krijgt dan een keuze menu met de volgende opties:
-Automatisch downloaden
-Waarschuwen voor downloaden
-Nooit
Ik vermoed dat het aan t-mobile ligt, geen 1 backup lijkt meer te werken. en ook vrienden van me met laditude hebben problemen in spijkenissejanvanduschoten schreef op donderdag 01 april 2010 @ 23:55:
[...]
Ik ben ook ff terug naar een 1.5 Rom(SenseHero), omdat ik dit weekend mijn navigatie wil gebruiken. Ik heb ff een "oude" Nandroid backup teruggezet (en eerst sms gebackupped met SMS Backup & Restore).
Alles werkt normaal,ook de GPS, dus het beste kun je je oude nadroid backup terugzetten. Ik maak eigenlijk van alle gedraaide ROM's (als ik ze naar wens heb ingericht) een backup, en verander de naam dan in het type ROM en de naam ervan. Deze zet ik op mijn PC, zodat ik later binnen enkele minuten de Rom kan kiezen die ik dan wil hebben.Ook maak ik af en toe een volledige kopie van mijn SD kaart. Zo grijp ik eigenlijk nooit mis.
Non taken
Verwijderd
Hahaha het blijft HTC.. Don't count on itFlappie schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:11:
In de 1.5 ROM zit deze optie onder Security en dan Firmware Download.
Weet iemand waaneer de officiele 2.1 rom uitkomt? Die kwam toch vandaag?
Ik denk dat die geruchten de wereld zijn ingekomen door alle 1 april grappen... Dat is volgens mij gewoon gaan rondzingen en tot een compleet nieuw gerucht gemuteerd
Edit: Ohw jah en dan is daar natuurlijk nog de "official" release date list..
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2010 10:36 ]
Ja het zou kunnen ik zal zo is in de marktet kijken of er misschien updates tussen staan. Ik heb op google ook niks kunnen vinden dat 2.1 officieel uit is.tfx schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:03:
[...]
Is het niet toevallig een melding dat er updates beschikbaar zijn voor bepaalde apps? In 2.1 geeft hij dat ook aan namelijk. Ik heb in ieder geval niets ontvangen
Ik kreeg de melding gewoon boven in het scherm (wat je naar beneden moet schuiven)
Wel jammer dat ik mezelf schijnbaar blij heb gemaakt met een dooie mus
edit: ik heb in de market gekeken en er staat inderdaad 2 updates bij
[ Voor 6% gewijzigd door Carlito op 02-04-2010 12:20 ]
Voor de rest vond ik het wel een snelle rom en kan het dus zeker aanraden voor degenen die niet zoals ik in een oneindige boot komen.
Ik ben van 3.4Villain naar SenseHero 1.6 gegaan. Voor mij is deze de beste tot nu toe, jammer dat ie niet op Android 2.1 is gebaseerd maar het toestel is ultrasnel en gewoon weer met de originele prettige 1.5 browser!kavish schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:29:
Ik draai nu Villain 3.4. Op welke ROM kan ik het beste overstappen?
Ik ben zeer blij, de parrot carkit werkt er ook gewoon goed op, de batterij gaat ook zo 3 a 4 dagen mee als je rustig aan doet. Beide is niet het geval met die Villain 3.4, wat een drama zeg..
Als je de htc flip klok mist dan kan je hem weer gebruiken in deze rom
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=636092
Ik draai nu villain 3.3, die heeft er iig last van. Denk de andere villains ook
Ik zag deze: Legendroid 1.0.1Maverick schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:26:
Weet iemand of er een 2.1 rom is die geen last heeft van het feit dat games vertragen zodra het touchscreen aangeraakt wordt?
In de changelog staat:
- v1.0.1
-Changelog;
Fixed bad graphics performance in some games.
Misschien is dit wat voor jou.
Verwijderd
Zojuist is overigens Villain 5.1 uitgekomen, met een weer een hoop fixes
Het nieuwe keyboard is wel echt heel gaaf als ik het zo eens lees. Swipe naar links voor backspace, swipe down om het keyboard te verbergenVillainROM 5.1 CHANGELOG:
Perma-sync to facebook accounts fixed
- Added HTC's 2.1 new & improved keyboard with Voice Input - also, check the keyboard options
- Added AOSP keyboard as an option
- Added Cyanogen Nexus Blue bootscreen
- MMS FIX (Test please)
- Fixed Hardware Button lights not working
- Fixed graphical glitch on contacts, etc
- FIXED ROTATION BUG in GALLERY 3D!!! (at laaaaast!)
- Probably more.... I'm forgetful!
Verwijderd
Radio opnieuw flashen!Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:55:
Na een hoop 2.1 roms te hebben geprobeerd nu alweer 2 weken terug om Modaco 3.2, batterij gebruik is echt super! Alleen mijn locatie bepaling adhv zendmasten doet het niet en ik krijg GPS niet aan de praat, weet iemand hier misschien een oplossing voor?
Die ga ik vanavond even flashenVerwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:55:
Na een hoop 2.1 roms te hebben geprobeerd nu alweer 2 weken terug om Modaco 3.2, batterij gebruik is echt super! Alleen mijn locatie bepaling adhv zendmasten doet het niet en ik krijg GPS niet aan de praat, weet iemand hier misschien een oplossing voor?
[...]
Het nieuwe keyboard is wel echt heel gaaf als ik het zo eens lees. Swipe naar links voor backspace, swipe down om het keyboard te verbergen
Flashen is compleet, eerste reboot ....
Verwijderd
WIl het toch ook eens gaan proberen. Welke handleiding heb je gebruikt?Mitch schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:06:
Ik ga voor het eerst een 2.1 rom flashen, met 5.1 villain durf ik het aan om dat eens te proberen. Zeker nu de officiele rom nog wel een week of twee gaat duren
Flashen is compleet, eerste reboot ....
Weet iemand of hij nu wel nederlands is?Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:55:
[...]
Het nieuwe keyboard is wel echt heel gaaf als ik het zo eens lees. Swipe naar links voor backspace, swipe down om het keyboard te verbergen
Dan zou dit wel eens de perfecte rom kunnen zijn!
Ik wacht zelf nog wel even tot het einde van de maand op de officiele update.
Als die er dan nog niet is dan ga ik naar custom roms en dan kijk ik ook niet meer terug
Ik heb hem gewoon via mijn recovery geflashed. (na backup en full wipe)Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:43:
[...]
WIl het toch ook eens gaan proberen. Welke handleiding heb je gebruikt?
[ Voor 60% gewijzigd door Mitch op 05-04-2010 19:49 ]
heb net ook 5.1 erop gezet. Ik was al zeer tevreden over de 5.02 en deze zou nog wat beter moeten zijn. Moest helaas wel wipen. begin er wel een beetje van te balen om elke keer mijn phone te moeten configureren.
Non taken
Ik deed dat altijj via recovery menu. Maar nu lukt dat niet meer. Iemand weet hoe het komt? Er staat dan "run adb" ofzoiets voor backup te maken. Maar ik heb geen ADB.
Deze er eens op gooien.M3 SMGII schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:23:
Ik kan gaan nandroid backup meer maken sinds ik op roms zit van andere dev's buiten die van Modaco.
Ik deed dat altijj via recovery menu. Maar nu lukt dat niet meer. Iemand weet hoe het komt? Er staat dan "run adb" ofzoiets voor backup te maken. Maar ik heb geen ADB.
Non taken
Ik ookbornin7ty2 schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:20:
Volgens mij zij Nathan dat hij eraan ging werken.
heb net ook 5.1 erop gezet. Ik was al zeer tevreden over de 5.02 en deze zou nog wat beter moeten zijn. Moest helaas wel wipen. begin er wel een beetje van te balen om elke keer mijn phone te moeten configureren.

Met titanium backup en een backup van je sms (ik doe dan ook nog van bookmarks en call logs) heb je het eigenlijk best wel snel teruggezet. Laat hem even 3 minuutjes syncen met google en alles is wel weer binnen wat betreft contactpersonen, agenda etc.bornin7ty2 schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:20:
begin er wel een beetje van te balen om elke keer mijn phone te moeten configureren.
Wat ik dan wel balen vind is dat titanium backup niet meer wil werken bij mij. Als ik een batch wil restoren, zegt hij meteen al dat hij weer klaar is maar ondertussen heeft ie niks gedaan. Toch maar eens op onderzoek uit...
heb dat al verscheidene keren geprobeerd maar lukt steeds niet. Ik doe dat via Terminal Emulator. Er staat image not found terwijl die wel op de root van sdcard staat.
het lijkt wel goed te werken allemaal, bug komen meestal wat later boven drijven helaas, dus dat word nog ff afwachten
je kan trouwens met more locale je toetsenbord wel Nederlands krijgen
Nu even goed testen.
Verwijderd
Zou het dan verstandig zijn om dezelfde versie erop te zetten, of terug te stappen op een wat oudere radio? Ik had begrepen dat er een gevaar staat dat ik hem eventueel brick door een te oude versie terug te flashen
Het zijn trouwens niet de enige problemen, het UMTS signaal lijkt zwakker te zijn, vaak valt de data verbinding weg maar ik voorheen nooit problemen had..
Elke villian rom die ik heb geprobeerd was wel iets mis mee en soms lijkt het of er ook wel elke dag een nieuwe van uit komt.
Ach dat spelen met verschillende roms is zeker wel leuk, hopelijk gaat dat daalijk net zo hard lopen met de Desire / Legend's al zijn die al wel weer beter beveiligd.
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Wel genoeg ruimte op je SD kaart?M3 SMGII schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:23:
Ik kan gaan nandroid backup meer maken sinds ik op roms zit van andere dev's buiten die van Modaco.
Ik heb nu Villain 5.1 er op gezet, had eerst wat problemen met apps2sd, maar na een complete wipe (dus ook van ext partitie, en een fix die apps2sd laat werken) deed die het dan eindelijk.
Hij is erg snel, stuk beter dan Villain4.x, dus dat is wel lekker. Ik vind alleen het nieuwe toetsenbord van HTC wat minder, omdat er een smilie knop ipv de 'hide keyboard' knop is gekomen, die knop gebruikte ik net best wel veel
Ook heb ik nu bij AndChat dat het toetsenbord zich automatisch verbergt elke keer als ik op enter druk, best irritant.
Verder is de 3D gallery erg mooi, werkt ook lekker snel en verder nog geen crashes gehad van een random app. Tot nu toe wel tevreden, en ik houd hem er op
Dit is een hack van de modders. In het instellingen menu van het toetsenbord kun je dit gedrag veranderen als je dat wilt.Sh4wn schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 08:24:
[...]
Hij is erg snel, stuk beter dan Villain4.x, dus dat is wel lekker. Ik vind alleen het nieuwe toetsenbord van HTC wat minder, omdat er een smilie knop ipv de 'hide keyboard' knop is gekomen, die knop gebruikte ik net best wel veel
Locatie bepaling via netwerk lijkt niet te werken, me telefoon zegt op het home screen alleen maar: "current location"
Ik maak gebruik van 63.18.55.06EU_6.35.06.18
Heeft iemand tips?
Verwijderd
Bij mij was hij zo traag als boter (kom van mrBang rom). Wel jammer, want verder leek hij prima in orde..kavish schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:47:
Ik heb Villain 5.1 er net ook op gezet samen met de Modified SenseHero theme. Ziet er gelikt uit!
Nu even goed testen.
Probeer je te flashen vanaf je telefoon? De boot-loader moet je flashen via een kabel aan je pc. Het adb commando zit in de android sdk. Je kan het waarschijnlijk ook wel los vinden.M3 SMGII schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:32:
[...]
heb dat al verscheidene keren geprobeerd maar lukt steeds niet. Ik doe dat via Terminal Emulator. Er staat image not found terwijl die wel op de root van sdcard staat.
Laat maar heb het probleem al opgelost, nieuwste radio geflasht en het werkt weer primaPsycho_Mantis schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 08:45:
Ik heb toch helaas problemen met villian 5.1
Locatie bepaling via netwerk lijkt niet te werken, me telefoon zegt op het home screen alleen maar: "current location"
Ik maak gebruik van 63.18.55.06EU_6.35.06.18
Heeft iemand tips?
Trouwens de villian 5.1 rom heeft geen sms ontvangs bevestiging, das wel een beetje jammer. zo kan ik me vriendin niet meer controleren of ze niet met een smoes komt dat ze me smsje niet heeft gehad
[ Voor 18% gewijzigd door Psycho_Mantis op 06-04-2010 10:32 ]
Werkt GPS en Wifi, en Network Location ook goed?, dan zou het wel eens interessant zijn om het ook te proberenLightYears schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:49:
Vind tot nu toe de Legendary 1.3.5 rom nog steeds het beste qua android 2.1 roms.
Elke villian rom die ik heb geprobeerd was wel iets mis mee en soms lijkt het of er ook wel elke dag een nieuwe van uit komt.
Ach dat spelen met verschillende roms is zeker wel leuk, hopelijk gaat dat daalijk net zo hard lopen met de Desire / Legend's al zijn die al wel weer beter beveiligd.
Ik heb al een full wipe gedaan en de ROM er opnieuw opgezet, maar dat helpt ook niet.
bij mij was me telefoon ook ruim 15 minuten bezig, dat kan best kloppenradem205 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:12:
Hoe lang duurt bij jullie de eerste keer opstarten van de Villain 5.1 ROM. Hij is bij mij al 10 minuten bezig en geeft alsmaar de blauwe nexus animatie weer.
Ik heb al een full wipe gedaan en de ROM er opnieuw opgezet, maar dat helpt ook niet.
Duurt wel een tijdje, maar zolang je bootscreen blijft bewegen, is hij nog bezig. Blijft hij staan, dan moet je toch nog een keer alles wipen.radem205 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:12:
Hoe lang duurt bij jullie de eerste keer opstarten van de Villain 5.1 ROM. Hij is bij mij al 10 minuten bezig en geeft alsmaar de blauwe nexus animatie weer.
Vanochtend opgestaan met de wekker, werkt prima, zowel dismiss als snooze functie. Heb je een taskkiller geinstalleerd staan? Sluit dan even het automatisch afsluiten van de Clock uit, dit zorgt vaak voor een niet afgaand alarm.kavish schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:46:
Hebben nog meer mensen het probleem dat bij Villain 5.1 je wekker niet afgaat?
Verwijderd
Duurt vrij lang.. Je kan kijken waar het systeem is met opstarten met "adb shell"radem205 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:12:
Als je op die prompt geraakt, is android in principe al gestart. Met het "top" commando kan je vervolgens kijken of hij ook ergens heel druk mee bezig is.
ik probeer de recovery image te flashen.RunaR schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 09:36:
[...]
Probeer je te flashen vanaf je telefoon? De boot-loader moet je flashen via een kabel aan je pc. Het adb commando zit in de android sdk. Je kan het waarschijnlijk ook wel los vinden.
Ik zit nu momenteel op v1.5.3 en vroeger natuurlijk de vorige versies ervan, en deze altijd via terminal kunnen updaten zonder problemen (of met Flashrec.apk, maar dat werkt niet meer)
- Amon-ra 1.6.2 geinstalleerd
- nandroid backup genomen
- Villain 5.1 geinstalleerd zonder problemen
- gemerkt dat ik m'n contacts vergeten backuppen was
- nandroid restore gedaan
- contacts gebackupped
- installatie Villain 5.1 terug gestart
hij heeft 5 minuten de blauwe vonkjes getoond, en die zijn dan plots gestopt met bewegen. Het staat daar nu al een half uur zo. "Adb shell" gaat niet (device not found) terwijl dit vroeger wel ging.
Wat doe ik nu best?
ik kan niet eens een hele dag met de accu doen!
Gewoon even je systeem herstellen zoals het was. Dan een nand backup +ext doen. Daarna system/dalvik/ext wipen. Dan villain5.1 installeren. Zou moeten werken, je bent dan wel al je apps kwijt. Mocht het je niet bevallen dan kun je echter nand + ext restoren en dan zijn ook je apps weer terug (wel ff dalvik wipen als je dat gaat doen, kan probleempjes met FC's voorkomen.)bmaster001 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:27:
Ik heb een probleem in die zin dat de flash van Villain 5.1 blijft hangen... even opsommen wat ik allemaal gedaan heb:
- Amon-ra 1.6.2 geinstalleerd
- nandroid backup genomen
- Villain 5.1 geinstalleerd zonder problemen
- gemerkt dat ik m'n contacts vergeten backuppen was
- nandroid restore gedaan
- contacts gebackupped
- installatie Villain 5.1 terug gestart
hij heeft 5 minuten de blauwe vonkjes getoond, en die zijn dan plots gestopt met bewegen. Het staat daar nu al een half uur zo. "Adb shell" gaat niet (device not found) terwijl dit vroeger wel ging.
Wat doe ik nu best?
Kan ik gewoon de batterij eruit halen en opnieuw beginnen? Ik las in de "handleiding" dat dit not done is, vandaar de vraag. Dat ik de apps kwijt ben, maakt me niet veel uit, die installeer ik wel weer.Maverick schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:40:
[...]
Gewoon even je systeem herstellen zoals het was.
Ik vind de batterij van Villain 5.1 geweldig, veel beter dan 4.xPsycho_Mantis schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:36:
Hebben meer mensen last van een "battery drain" bij villian 5.1?
ik kan niet eens een hele dag met de accu doen!
Als je een nandroid backup hebt is het geen probleem. Gewoon je accu eruit trekken. Terug in de recovery booten en je backup terug plaatsen.bmaster001 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:43:
[...]
Kan ik gewoon de batterij eruit halen en opnieuw beginnen? Ik las in de "handleiding" dat dit not done is, vandaar de vraag. Dat ik de apps kwijt ben, maakt me niet veel uit, die installeer ik wel weer.
Custom roms installeren is volgens de handleiding overigens sowieso "not done"
Ok, ik probeer het direct, dank je! Ik was maar bang dat ik het totaal om zeep ging helpen daardoor, omdat het zo werd afgeraden. Maar je hebt gelijk, custom roms zijn sowieso not done natuurlijk :-)Maverick schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:55:
[...]
Als je een nandroid backup hebt is het geen probleem. Gewoon je accu eruit trekken. Terug in de recovery booten en je backup terug plaatsen.
Custom roms installeren is volgens de handleiding overigens sowieso "not done"
Ben namelijk niet echt blij met Villain 5.1.
Net nu ik besloten heb om die toch maar eens te installeren :-) Wat vind je er niet goed aan?
Hij is (imo) niet erg snel en hij is in het engels. Vind nederlands toch een stuk lekkerder werken.bmaster001 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:09:
[...]
Net nu ik besloten heb om die toch maar eens te installeren :-) Wat vind je er niet goed aan?
De snelste Sense ROM is denk Modaco 3.2 of Mr. Bang Performance ROM 2.0 (Android 1.5)
En we gaan verder in deel 2, met compleet nieuwe tutorial:
[HTC Hero] Rooten & Custom ROM's Deel 2
[ Voor 30% gewijzigd door Sh4wn op 07-04-2010 01:11 ]
Legendroid vind ik snel zatkavish schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:08:
Wat is de snelste ROM mét Sense?
Ben namelijk niet echt blij met Villain 5.1.
Homey — Critics are those without skills to create.
http://forum.cyanogenmod....ew-test0-0703/#entry19413
Iedereen even dankjewel zeggen tegen (een teruggekeerde? of was het toch voor z'n vriendin
Stabiel, met Overclockwidget haal je zo'n 5MFLOPS.
Enige minpunt is de niet (correct) werkende camera, voor bepaalde extra's zijn er nog een paar mensen op XDA bezig, zie hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=714923
--
Ook VillainROM heeft een nieuwe versie, die is via XDA hier te vinden, de meest stabiele, snappy en volledige 2.1 Eclair ROM (Juist, vollediger dan de update) inclusief Root.
[ Voor 19% gewijzigd door DeviaVir op 04-07-2010 18:09 . Reden: Toevoegen van VillainROM 12.0 Final ]
Bestaat er zoiets? En zijn er nog andere programma's handig voor het buitenland zoals bijvoorbeeld layar?
Edit: NVMtweakG5 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 19:06:
Ok misschien ook handig voor andere mensen maar ik ga over een klein weekje heerlijk op vakantie naar het buitenland en na een mooie rekening van 178euro vorig jaar wil ik dit niet nog een keer meemaken. Ik zoek dus een tooltje die je internetverbinding gewoon uitzet. Ik weet dat het ook gewoon met de telefoon kan maar ik wil snel kunnen schakelen en zeker weten dat alles uit is.
Bestaat er zoiets? En zijn er nog andere programma's handig voor het buitenland zoals bijvoorbeeld layar?
De widget van htc voldoet niet? En roaming uitzetten?tweakG5 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 19:06:
Ok misschien ook handig voor andere mensen maar ik ga over een klein weekje heerlijk op vakantie naar het buitenland en na een mooie rekening van 178euro vorig jaar wil ik dit niet nog een keer meemaken. Ik zoek dus een tooltje die je internetverbinding gewoon uitzet. Ik weet dat het ook gewoon met de telefoon kan maar ik wil snel kunnen schakelen en zeker weten dat alles uit is.
Homey — Critics are those without skills to create.
Dit topic is gesloten.