Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

virtualJac schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:08:
Is het mogelijk om op de 'standaard' Hero (unrooted) je achtergrond (wallpaper) aan te passen met een foto?
Geen idee, dit kun je beter in het 'normale' HTC Hero topic vragen. Op m'n G1 kan ik gewoon foto's als achtergrond gebruiken.
En je verdere thema te customizen? of is dit net als bij de iPhone alleen mogelijk na jailbreak?
Geen idee, dit kun je ook beter in het HTC Hero topic vragen. Dit topic gaat immers specifiek over rooten, iets dat jij (nog) niet wilt. Misschien kun je Sense uitzetten en de standaard Android UI gebruiken (ik geloof dat dit voor een deel kan) of een Homescreen Replacement gebruiken; en anders kan het altijd via het rooten met een custom rom.

Voor Homescreen Replacements zie: Ervaringen met homescreen-replacements
(maar ik kan niet garanderen dat dit bovenop de Sense - wat al een replacement is - goed werkt)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 05-11-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
ik gebruik nu 2.8 en de battery gaat echt supermee bij mij!
Ik kon vroeger met 2.3 mar 2-3 dagen mee, nu kan ik met de 2.8 zonder al te veel gebruik zeker 4 dagen gebruiken.
Ik blijf op 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:58
M3 SMGII schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:21:
ik gebruik nu 2.8 en de battery gaat echt supermee bij mij!
Ik kon vroeger met 2.3 mar 2-3 dagen mee, nu kan ik met de 2.8 zonder al te veel gebruik zeker 4 dagen gebruiken.
Ik blijf op 2.8
Hm, zit al tijden op 2.0. Zag eigenlijk het voordeel van updaten niet. (kon in het changelog nu niet echt iets vinden over verbeteringen (wel veranderingen)). Ga nu 2.9 maar eens installeren.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:16
rickiii schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:03:
Ik wil van 2.3 naar 2.9 gaan (via Amon-RA 1.2.2)
Ik heb een Nandroid Backup gemaakt en de nieuwste radio geinstalleerd.

1) Welke data zal ik kwijt raken? (ik gebruik geen Apps2SD)
2) Ik lees dat niet elke MoDaCo versie beter is op alle vlakken (batterij-duur, snelheid, stabiliteit, etc)
Kan iemand een overzicht geven wat de huidige voor- en nadelen zijn tussen de versies 2.3 t/m 2.9?
volgens mij raak je geen data kwijt als je geen wipe doet zoals hierboven ook al ergens aangegeven wordt.

ik ben weer terug gegaan naar de stock ROM doormiddel van de nandroid backup en heb al mijn oude data weer terug werkt perfect!

[ Voor 9% gewijzigd door Michel242186 op 05-11-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
klopt. vanaf 2.0 -> 2.9 gegaan net. Je data wordt niet aangeraakt, al je themes en aps 100% intact (je merkt het verschil eigenlijk niet eens zo op het eerste gezicht)

Overigens, wat een wereld van verschil. M'n Hero heeft echt een versnelling meer gekregen, switchen tussen apps gaat echt zoveel soepeler met 2.9.

[ Voor 30% gewijzigd door Maverick op 05-11-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Maverick schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:50:
klopt. vanaf 2.0 -> 2.9 gegaan net. Je data wordt niet aangeraakt, al je themes en aps 100% intact (je merkt het verschil eigenlijk niet eens zo op het eerste gezicht)

Overigens, wat een wereld van verschil. M'n Hero heeft echt een versnelling meer gekregen, switchen tussen apps gaat echt zoveel soepeler met 2.9.
Ok gelukt ... klopt helemaal. Had nauwelijks problemen met 2.3 (behalve de snelheid die nog altijd niet genoeg was) Dit gaat duidelijk sneller. Toch even de kat uit de boom kijken, na een reboot is het vaak snel. Een kijken of deze snelheids winst behouden blijft als de foon een paar dagen aan staat.

[ Voor 12% gewijzigd door rickiii op 06-11-2009 10:55 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:11
Grappig om te zien dat hier echt een stel bangerikken zitten... DURF is wat! Je telefoon ontploft niet en zal ook niet snel helemaal vast (bricked) staan dat je hem verneukt... Ik bedoel probeer is gewoon wat te testen ipv andere het voor je te laten testen... Als je een andere recovery hebt kan je zelfs backuppen waardoor je buiten dat het bijna nooit mis gaat alles weer terug kan zetten zoals je had waarvan je zeker was dat het werkte.

Ik zeg het niet om mensen af te kraken, maar om mensen wat bewuster te maken dat er niet zo veel mis kan gaan als iedereen (lijkt me) denkt. En dat mensen is wat meer DURFEN, het is niet eng! Net als werken op een PC waar je gewoon moet durven wat aan te klikken wat je nooit hebt gedaan, je activeerd echt geen bom ofso :P

Als er 3 ROMS op 1 dag uitkomen heb ik ze die zelfde dag alle 3 ook even getest bijv. gewoon omdat het kan, en ik geen schijterd ben XD

[ Voor 8% gewijzigd door watercoolertje op 06-11-2009 11:03 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:00
*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 07-11-2009 14:09 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:11
*knip* persoonlijke vetes graag niet in dit topic uitvechten.

[ Voor 130% gewijzigd door RoD op 07-11-2009 14:10 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
watercoolertje schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:02:
Grappig om te zien dat hier echt een stel bangerikken zitten... DURF is wat! Je telefoon ontploft niet en zal ook niet snel helemaal vast (bricked) staan dat je hem verneukt... Ik bedoel probeer is gewoon wat te testen ipv andere het voor je te laten testen...
Ik denk dat je niet begrijpt dat sommige mensen daar niet de tijd voor hebben (of willen nemen)
Daar heb je het forum voor... om mensen te helpen met hun vragen; niet om ze te vertellen wat ze moeten doen.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-12-2024
http://android.modaco.com...ios-in-update-zip-format/

Inmiddels weer een nieuwe radio update: 63.18.55.06IU_6.35.08.22. Kan niet echt zeggen of er iets verbeterd is, maar deze werkt schijnbaar het beste met 2.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 10:06
ik heb nog enkele vragen over rooten, aangezien ik er wel interesse in heb maar er nog te weinig antwoorden vind op mijn specifieke vragen:

1) als ik hem wil rooten, moet ik dan eerst een backup maken van de huidige staat van mijn hero? Of kan je met het rooten gewoon een custom rom draaien naast de huidige. Net zoals je eigenlijk een dual boot zou hebben...?

2) als ik dan een andere rom zou installeren, ben ik dan automatisch de htc sense kwijt? Maar moet ik dan hopen dat de custom rom zelf een multi-touch heeft ingebouwd in zijn rom?

3) wat ik handig vind is, dat de adressenboek zich automatisch synct met facebook en andere sites. Is dat een feature die gebonden is aan de standaardrom van htc, en moet ik dan ook gewoon hopen dat de custom rom dat ook ondersteunt?

4) ik zoek nog altijd een manier om extra T9-woordenboeken in te stellen. Zou dat met het rooten mogelijk zijn icm die sdk?

- mijn ideale custom rom is eigenlijk gewoon de htc rom waarbij ik enkele aanpassingen in kan doen, zoals de processen en taken die altijd worden uitgevoerd bij mij die ik eigenlijk niet nodig heb. Bestaat er eigenlijk zoiets, waarbij ik kan starten van de htc-rom en zelf geleidelijk aan aanpassingen in kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er bestaat 'n softwareprogje, waarin je kunt aan- en uitvinken wat er bij een startup allemaal opstart..
Hoe dat precies heet, weet ik niet meer, is volgens mij genoemd in: Android Software & Discussie - Deel 2

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
pina schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 13:50:
ik heb nog enkele vragen over rooten, aangezien ik er wel interesse in heb maar er nog te weinig antwoorden vind op mijn specifieke vragen:

1) als ik hem wil rooten, moet ik dan eerst een backup maken van de huidige staat van mijn hero? Of kan je met het rooten gewoon een custom rom draaien naast de huidige. Net zoals je eigenlijk een dual boot zou hebben...?
In de bootmodule kun je een backup maken van je installatie voor als je terug wilt.
2) als ik dan een andere rom zou installeren, ben ik dan automatisch de htc sense kwijt? Maar moet ik dan hopen dat de custom rom zelf een multi-touch heeft ingebouwd in zijn rom?
De enige rom die de moeite waard is atm is de modaco rom, deze heeft sense er ook in zitten.
3) wat ik handig vind is, dat de adressenboek zich automatisch synct met facebook en andere sites. Is dat een feature die gebonden is aan de standaardrom van htc, en moet ik dan ook gewoon hopen dat de custom rom dat ook ondersteunt?
Zit gewoon in de modaco omdat het onderdeel van sense is.
4) ik zoek nog altijd een manier om extra T9-woordenboeken in te stellen. Zou dat met het rooten mogelijk zijn icm die sdk?

- mijn ideale custom rom is eigenlijk gewoon de htc rom waarbij ik enkele aanpassingen in kan doen, zoals de processen en taken die altijd worden uitgevoerd bij mij die ik eigenlijk niet nodig heb. Bestaat er eigenlijk zoiets, waarbij ik kan starten van de htc-rom en zelf geleidelijk aan aanpassingen in kan doen?
Niet dat ik weet.

Vroeg me zelf eigenlijk af of er niet iemand een andere ROM voor de hero kent? Meer zoals cyanogen. Dus niet persee sense, maar wel alle 2.0 dingen die cyanogen er ook al ingebouwd heeft (eigenlijk wil ik gewoon cyanogen voor m'n hero, maar die gaat er niet komen zover ik weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-10-2024
Nadat ik MoDaCo 2.9 heb geinstalleerd, werkt de app Wifi Tether niet meer. Ik heb nog de laatste versie van de site gedownload, maar ook geen resultaat. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Maverick schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 18:58:
[...]
In de bootmodule kun je een backup maken van je installatie voor als je terug wilt.
dus dan mag ik eigenlijk gewoon het toestel flashen zonder vooraf een backup te maken, aangezien je in die bootmodeule achteraf een backup kan maken van het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
pina schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:24:
[...]

dus dan mag ik eigenlijk gewoon het toestel flashen zonder vooraf een backup te maken, aangezien je in die bootmodeule achteraf een backup kan maken van het toestel?
Die backup maak je voor het installeren van een nieuwe rom. En dat kan alleen als je al root hebt. De volgorde is dus Root -> backup -> rom.
Rooten heeft erg weinig poten in de aarde en een backup daarvoor lijkt me ook tamelijk overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock_nl_
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:45
Maverick schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 18:58:

Vroeg me zelf eigenlijk af of er niet iemand een andere ROM voor de hero kent? Meer zoals cyanogen. Dus niet persee sense, maar wel alle 2.0 dingen die cyanogen er ook al ingebouwd heeft (eigenlijk wil ik gewoon cyanogen voor m'n hero, maar die gaat er niet komen zover ik weet)
Kijk is naar deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=580339 is met firmware versie 2.0 ben hem er nu aan opzetten kijken of het wat is. Uiteraard even een nandroid back-up gemaakt. Is het niks zo weer terug :P

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/jl2bdk.png

edit: Inmiddels weer nandroid back-up terug gezet, nu dus weer modaco 2.9.

probleem was namelijk dat ik het standaard android homescreen had ipv sense. Ook had het niet de nieuwe market dus twijfel of het dan wel de 2.0 is.

[ Voor 14% gewijzigd door murdock_nl_ op 09-11-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
murdock_nl_ schreef op maandag 09 november 2009 @ 18:10:
[...]

Kijk is naar deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=580339 is met firmware versie 2.0 ben hem er nu aan opzetten kijken of het wat is. Uiteraard even een nandroid back-up gemaakt. Is het niks zo weer terug :P

[afbeelding]

edit: Inmiddels weer nandroid back-up terug gezet, nu dus weer modaco 2.9.

probleem was namelijk dat ik het standaard android homescreen had ipv sense. Ook had het niet de nieuwe market dus twijfel of het dan wel de 2.0 is.
Die is gebaseerd op modaco 2.0 niet android 2.0 ;)
Ik heb vandaag eens deze geprobeerd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=578162 Die is op android 1.6 gebaseerd, dus wel nieuwe market en youtube ap. Enige nadeel is dat internet alleen via wifi werkte(dat lag wellicht aan mij lees ik net :X ). (en andere dingen werken niet) maar dat komt wellicht nog. Voor nu zit ik ook weer terug op modaco2.9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-05 16:34
Poeh heb net ff zitten kijken naar het hele rootverhaal. Maar omdat ik hem eerder heb geupdate met de reguliere rom van HTC zelf zie ik dat ik nu eerst met een hoop gedoe (Goldcard maken met codes en CID en pogrammas etc, daarnaast is alles voor Vista/xp/mac en zit ik onder ubuntu) mn HTC moet downgraden voordat ik pas echt kan beginnen met het rooten zelf... Hebben mensen ervaring met het rooten van een geupgrade hero en is het de moeite (snelheidswinst, extra mogelijkheden) waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Unneoetech schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:02:
Poeh heb net ff zitten kijken naar het hele rootverhaal. Maar omdat ik hem eerder heb geupdate met de reguliere rom van HTC zelf zie ik dat ik nu eerst met een hoop gedoe (Goldcard maken met codes en CID en pogrammas etc, daarnaast is alles voor Vista/xp/mac en zit ik onder ubuntu) mn HTC moet downgraden voordat ik pas echt kan beginnen met het rooten zelf... Hebben mensen ervaring met het rooten van een geupgrade hero en is het de moeite (snelheidswinst, extra mogelijkheden) waard?
Lees eens vanaf deze bijdrage. Die methode werkt op zich prima. Reeds bij een paar vrienden van mij uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
210667 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:56:
[...]

Lees eens vanaf deze bijdrage. Die methode werkt op zich prima. Reeds bij een paar vrienden van mij uitgevoerd.
Het is gelukt! Heb inderdaad deze methode gebruikt en het werkt. Wel even in de stress gezeten toen modaco 2.9 en de laatste radio steeds bleef hangen in het bootscherm. Met de een na laatste radio werkte het gelukkig wel.
Tot nu toe kan ik echter niet echt zeggen dat het superveel scheelt. Er is wel enig snelheidsverschil geloof ik maar niet echt geweldig veel. Batterijduur heb ik natuurlijk nog niet getest.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:20
Heb mijn Hero ook geroot samen met su en busybox echter zit ik met een probleem.

Om 1 of andere reden wil de laatste stap van busybox niet blijven hangen "export PATH=/data/busybox:$PATH" dus na veel over Modaco 2.9 gelezen te hebben besloten deze er maar op te zetten.
Wat ik alleen wil voordat ik hier aan begin is mijn Hero weer helemaal maagdelijk maken zoals ie uit doosje kwam.
Volstaat het dan om gewoon originele firmware er weer over te zetten? Ben ik dan alles maar dan ook alles kwijt en is ie weer zoals nieuw (geen recovery image etc) ?
Dat is mij namelijk niet helemaal duidelijk.

• denheer
  • Laatst online: 12-04 19:32
schumi2004 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 00:03:
Heb mijn Hero ook geroot samen met su en busybox echter zit ik met een probleem.

Om 1 of andere reden wil de laatste stap van busybox niet blijven hangen "export PATH=/data/busybox:$PATH" dus na veel over Modaco 2.9 gelezen te hebben besloten deze er maar op te zetten.
Wat ik alleen wil voordat ik hier aan begin is mijn Hero weer helemaal maagdelijk maken zoals ie uit doosje kwam.
Volstaat het dan om gewoon originele firmware er weer over te zetten? Ben ik dan alles maar dan ook alles kwijt en is ie weer zoals nieuw (geen recovery image etc) ?
Volgens mij is hier de beste optie om in de recovery console 'Wipe data/factory reset' (zo heet het in de RA-HERO-v1.2.2 recovery console) te kiezen. Hiermee maak je je Hero weer maagdelijk met alleen de nieuwe geroote recovery console als bevlekking. ;)

210667

schumi2004 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 00:03:

Volgens mij volstaat idd het flashen met de originele HTC-rom. Het makkelijkste is het om het meteen vanuit de 'fastboot' te doen.

• schumi2004
210667 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:22:
[...]

Volgens mij volstaat idd het flashen met de originele HTC-rom. Het makkelijkste is het om het meteen vanuit de 'fastboot' te doen.
meteen vanuit de fastboot ?
Die vat ik even niet.

Ik draaide overigens al de nieuwe FW 2.73.405.5 echter had ik geen problemen met rooten.

Vraag me alleen af wat nu het beste is te installeren.

1.76.405.1 R3
of toch die laatste nieuwe die ik al had ?

Tips?

[ Voor 25% gewijzigd door schumi2004 op 12-11-2009 15:17 ]

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
dan de laatste...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

schumi2004 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:52:
[...]

meteen vanuit de fastboot ?
Die vat ik even niet.
Is ook niet zo belangrijk. Is een truukje om te flashen zonder HTC-sync.
Ik draaide overigens al de nieuwe FW 2.73.405.5 echter had ik geen problemen met rooten.

Vraag me alleen af wat nu het beste is te installeren.

1.76.405.1 R3
of toch die laatste nieuwe die ik al had ?

Tips?
De laatste officiële release, en dat is 2.73.405.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik ben het nou helemaal kwijt, ik heb net update-hero-generic-2.73.405.38-rooted-signed.zip geïnstalleerd.

Nu kijk ik op de modaco site en zie ik 2.9-update-hero-modacocustomrom-core-signed.zip staan.
Heb ik nu niet de laatste rom versie geïnstalleerd?

Als ik in mijn Hero kijk dan zie ik het volgende:
Smallbandversie: 63.18.55.06IU_6.35.08.22
Kernel-versie: 2.6.27-8dd6deee htc-kernel@and18-2
Build-nummer: 2.73.405.5 146733 CL#61267
Software versie: 1.0.0.A6288
Heb ik nu de laatste versie van de modaco rom? Of begrijp ik er echt niks van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-03 13:35
m3nno schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 08:27:
Ik ben het nou helemaal kwijt, ik heb net update-hero-generic-2.73.405.38-rooted-signed.zip geïnstalleerd.

Nu kijk ik op de modaco site en zie ik 2.9-update-hero-modacocustomrom-core-signed.zip staan.
Heb ik nu niet de laatste rom versie geïnstalleerd?

Als ik in mijn Hero kijk dan zie ik het volgende:

[...]

Heb ik nu de laatste versie van de modaco rom? Of begrijp ik er echt niks van?
Je hebt de standaard ROM van HTC, maar dan geroot (+ wat applicaties). Nu kun je de modaco updates er overheen zetten. Eerst de core, en dan de andere packages als je wilt.

Let wel op! Nadat je de core-update hebt gedaan, duurt de eerste keer opstarten heel erg lang, hoe lang weet ik niet precies, maar heel lang igg, minuut of 5 ofzo? En als ie dan is opgestart, moettie nog een keer booten, dat zie je staan bij de info over de telefoon.

EDIT: Bij mij staat bij Build-nummer nu "MoDaCo Custom ROM 2.9 Core, SSH"

[ Voor 3% gewijzigd door ignatius op 13-11-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
ignatius schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:59:
[...]

Je hebt de standaard ROM van HTC, maar dan geroot (+ wat applicaties). Nu kun je de modaco updates er overheen zetten. Eerst de core, en dan de andere packages als je wilt.

Let wel op! Nadat je de core-update hebt gedaan, duurt de eerste keer opstarten heel erg lang, hoe lang weet ik niet precies, maar heel lang igg, minuut of 5 ofzo? En als ie dan is opgestart, moettie nog een keer booten, dat zie je staan bij de info over de telefoon.

EDIT: Bij mij staat bij Build-nummer nu "MoDaCo Custom ROM 2.9 Core, SSH"
Het is gelukt! Ik heb nu ook MoDaCo Custom ROM 2.9 Core :)
Ik merk volgens mij wel enige versnelling in het switchen tussen apps en het main menu is ook vlotter.

Maar het kan ook gewoon een gevoel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
  • Laatst online: 20:41
Net modaco 2.9 geinstalleerd

maar al bij de eerste boot (configuratie) crashde er een google proces en kon ik geen google account instellen. Configuratie afgemaakt, gereboot en toen kon ik wel een account instellen.

Echter, elke keer als ik nu boot, krijg ik een melding dat google maps gecrasht is.
Google maps openen kan ik ook niet, krijg vrijwel meteen melding.

Heb hem al geprobeerd te updaten door google maps van de market te installeren maar dat hielp ook niet.

Hoe kan ik nu mijn google maps aan de gang krijgen?

Edit:

Wel een goeie vooruitgang die modaco, vooral tijdens het typen merkte ik het. Hieraan ergerde ik me voornamelijk op de stock rom, ik typte net iets sneller dan het toetsenbord kon bijhouden.

[ Voor 16% gewijzigd door Subslider op 13-11-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
Subslider schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:37:
Net modaco 2.9 geinstalleerd

maar al bij de eerste boot (configuratie) crashde er een google proces en kon ik geen google account instellen. Configuratie afgemaakt, gereboot en toen kon ik wel een account instellen.

Echter, elke keer als ik nu boot, krijg ik een melding dat google maps gecrasht is.
Google maps openen kan ik ook niet, krijg vrijwel meteen melding.

Heb hem al geprobeerd te updaten door google maps van de market te installeren maar dat hielp ook niet.

Hoe kan ik nu mijn google maps aan de gang krijgen?

Edit:

Wel een goeie vooruitgang die modaco, vooral tijdens het typen merkte ik het. Hieraan ergerde ik me voornamelijk op de stock rom, ik typte net iets sneller dan het toetsenbord kon bijhouden.
Van het crashen van Maps had ik ook last. Uiteindelijk heb ik Maps eraf gegooid en via de Market opnieuw erop gezet. Nu doettie 't perfect, inclusief Voice Search :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
het downgraden van die firmware heeft toch heel wat voeten in de aarde gehad. Bij Theunlockr.com staat hier en daar wel een klein foutje. Ik heb mijn firmware gedowngrade naar een 2.73.xxxxx firmware-versie. Lager kan ik hem op 1 of andere manier niet downgraden.

Nu heb ik net modaco core erop geplaatst en nu is hij lang aan het rebooten. Ik ben benieuwd :Y

Maar ik vraag mij nu wel af: die gold key card die ik heb moeten aanmaken voor te downgraden, heb ik die nog nodig? Daar staat nu die installaties op van het rooten, de modaco rom en de backup die ik heb gemaakt voor het rooten. Mag ik dan opnieuw mijn normaal sd-kaartje in plaatsen?

ps ik deed daarnet met de NL-firmware een search op mobinews, maar hij vond hem daar ook niet... vinden jullie hem weer op de market?

[ Voor 9% gewijzigd door pina op 17-11-2009 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
prachtig... nu krijg ik mijn hero niet meer aan de praat... De one click-procedure gedaan (na het downgraden, gewoon die flashrec apk op sd kaartje geplaatst en opstarten)

dan afsluiten
dan power + home inhouden
dan wipe
dan die update rom doen

dan rebooten, duurt enorm lang, maar ik heb hem heel de nacht laten doen en is uiteindelijk uitgevallen...

wat heb ik in godsnaam verkeerd gedaan? Ik zie constant het hero-logo staan. Maar voor de rest niks... in het rootmenu probeer ik recovery te doen maar niks helpt. Nochtans werd er een backup gemaakt van de vorige rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Ik heb als laatste strohalm dan maar de europese stock rom gedownload. En gelukkig kan mijn hero opnieuw opstarten. Dan maar onmiddellijk een nandroid backup van gemaakt.

De Hero is dus geroot, ik kan in de recovery menu. Normaal gezien moet ik dan toch alleen maar die update.zip downloaden, in de recovery menu gaan en flashen met die zip, en dan rebooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

pina schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:27:
Ik heb als laatste strohalm dan maar de europese stock rom gedownload. En gelukkig kan mijn hero opnieuw opstarten. Dan maar onmiddellijk een nandroid backup van gemaakt.

De Hero is dus geroot, ik kan in de recovery menu. Normaal gezien moet ik dan toch alleen maar die update.zip downloaden, in de recovery menu gaan en flashen met die zip, en dan rebooten?
Als je Modaco-rom wil flashen. Vanuit de recovery eerst een nandroid-backup, dan een wipe, en dan de update.zip

Mocht je het nu echt helemaal goed willen doen, dan maak je vanuit de recovery ook een ext3 aan zodat je gebruik kan maken van apps2sd. Als je de goede recovery hebt, die van Amon_RA 1.2.3 dan gaat het als volgt:

Part SD Only fat32
Part SD fat32+ext2+swap
Convert ext2 to ext3
Reboot

Zet de update.zip op je sd-kaart
Boot je telefoon naar de recovery en dan vanuit de recovery

Nandroid backup
Wipe data/factory reset
Apply update.zip

[ Voor 29% gewijzigd door 210667 op 17-11-2009 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
210667 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:50:
[...]

Als je Modaco-rom wil flashen. Vanuit de recovery eerst een nandroid-backup, dan een wipe, en dan de update.zip

Mocht je het nu echt helemaal goed willen doen, dan maak je vanuit de recovery ook een ext3 aan zodat je gebruik kan maken van apps2sd. Als je de goede recovery hebt, die van Amon_RA 1.2.3 dan gaat het als volgt:

Part SD Only fat32
Part SD fat32+ext2+swap
Reboot

Zet de update.zip op je sd-kaart
Boot je telefoon naar de recovery en dan vanuit de recovery

Convert ext2 to ext3
Nandroid backup
Wipe data/factory reset
Apply update.zip
ik veronderstel dat App2SD enkel dient om je applicaties op je SD geheugen te plaatsen? Heeft dat niet het nadeel dat de apps trager zullen draaien omdat het "extern" staat? Maar dan het voordeel lijkt me dat als je meer opslag ruimte over hebt op het intern geheugen, dat de boel dan ook sneller zal draaien...?

De Amon_RA recovery is bij mij: v1.3.2 (recovery-RA-hero-v1.3.2) een typo bij u of heb ik de verkeerde vast?

Als ik het opnieuw doe, riskeer ik dan niet hetzelfde voor te hebben, aangezien ik niet echt denk dat ik iets verkeerds heb gedaan bij het flashen? Anders zou ik toch al lang foutmeldingen hebben ontvangen en zou het niet doorgegaan zijn, of kan het dat ik iets verkeerds heb gedaan zonder dat er een foutmelding is gekomen?

Om te flashen heb ik deze file gebruikt: 1.1-update-heroc-modacocustomrom-core-signed
Dat is de core file en is, zover ik alles goed heb verstaan, uw basisbestand om mudaco te kunnen draaien. En toch werkte het niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

pina schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:16:
[...]

ik veronderstel dat App2SD enkel dient om je applicaties op je SD geheugen te plaatsen? Heeft dat niet het nadeel dat de apps trager zullen draaien omdat het "extern" staat? Maar dan het voordeel lijkt me dat als je meer opslag ruimte over hebt op het intern geheugen, dat de boel dan ook sneller zal draaien...?

De Amon_RA recovery is bij mij: v1.3.2 (recovery-RA-hero-v1.3.2) een typo bij u of heb ik de verkeerde vast?

Als ik het opnieuw doe, riskeer ik dan niet hetzelfde voor te hebben, aangezien ik niet echt denk dat ik iets verkeerds heb gedaan bij het flashen? Anders zou ik toch al lang foutmeldingen hebben ontvangen en zou het niet doorgegaan zijn, of kan het dat ik iets verkeerds heb gedaan zonder dat er een foutmelding is gekomen?

Om te flashen heb ik deze file gebruikt: 1.1-update-heroc-modacocustomrom-core-signed
Dat is de core file en is, zover ik alles goed heb verstaan, uw basisbestand om mudaco te kunnen draaien. En toch werkte het niet :/
Zie nu inderdaad dat de Amon_Ra 1.3.2 uit is. Heb zelf nog de 1.2.3. Maakt verder niet zoveel uit.

Apps2sd plaatst idd je apps op je sd-kaart. Wat snelheid betreft, die is gewoon prima.

Een wipe doen voor je gaat flashen is altijd beter. Voorkomt eventuele conflicten met de oude rom

Als ik een advies mag geven, doe je Modaco 2.5.1 core.

Indien je de stappen aanhoudt zoals ik eerder aangaf, moet het in principe gewoon goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
ok bedankt, dus 2.5.1 core. Waarom niet de laatste 2.9 core zoals hier: http://android.modaco.com...tck-featuring-wavesecure/

en om die 2.9 core file te gebruiken is het niet nodig om een eerdere versie te hebben, dus goed voor een clean install? Ik vraag dat omdat er 'update' bij staat.

Edit: ik zie hier nu net dat ik op 1 of andere manier idd die 1.1 heb gebruikt, misschien ligt het daaraan... ik snap niet waarom ik niet die 2.9 heb genomen. Mss is die 1.1 te oud of zo, alleszins niet de 2.9 file...

[ Voor 37% gewijzigd door pina op 17-11-2009 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

pina schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:39:
ok bedankt, dus 2.5.1 core. Waarom niet de laatste 2.9 core zoals hier: http://android.modaco.com...tck-featuring-wavesecure/

en om die 2.9 core file te gebruiken is het niet nodig om een eerdere versie te hebben, dus goed voor een clean install? Ik vraag dat omdat er 'update' bij staat.

Edit: ik zie hier nu net dat ik op 1 of andere manier idd die 1.1 heb gebruikt, misschien ligt het daaraan... ik snap niet waarom ik niet die 2.9 heb genomen. Mss is die 1.1 te oud of zo, alleszins niet de 2.9 file...
De 2.9 van Modaco, vindt ik niet zo prettig. Na 2.5.1 is er nogal wat rommel mee gekomen. De 2.5.1core blijf ik althans de betere/beste versie tot nu toe vinden. Als ik een rom flash, doe ik altijd een wipe. Sommige niet. Dat is een keus die je zelf moet maken. Zelf zou ik beginnen met die 2.5.1 er schoon op te zetten. Je kan altijd switchen of veranderen aangezien je een nandroibackup hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
210667 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:52:
[...]

De 2.9 van Modaco, vindt ik niet zo prettig. Na 2.5.1 is er nogal wat rommel mee gekomen. De 2.5.1core blijf ik althans de betere/beste versie tot nu toe vinden. Als ik een rom flash, doe ik altijd een wipe. Sommige niet. Dat is een keus die je zelf moet maken. Zelf zou ik beginnen met die 2.5.1 er schoon op te zetten. Je kan altijd switchen of veranderen aangezien je een nandroibackup hebt gemaakt.
nu vraag ik me af of ik nu zelf zaken kan weglaten uit de roms of zaken bijvoegen. Ik heb wel al in de zip gezien dat je bv applicaties die standaard mee worden geïnstalleerd, kunt verwijderen, idem voor ringtones e.d. Maar kan ik nu ook bv. Tweeter, die altijd opgestart wordt en zicht altijd opnieuw zomaar opent, definitief eruit gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

pina schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:07:
[...]

nu vraag ik me af of ik nu zelf zaken kan weglaten uit de roms of zaken bijvoegen. Ik heb wel al in de zip gezien dat je bv applicaties die standaard mee worden geïnstalleerd, kunt verwijderen, idem voor ringtones e.d. Maar kan ik nu ook bv. Tweeter, die altijd opgestart wordt en zicht altijd opnieuw zomaar opent, definitief eruit gooien?
Je kan niet alles verwijderen. Sommige dingen zitten gewoon in de rom-gebakken. Als je de zip-file bewerkt en xml's dan kan je inderdaad die rom aanpassen. Moet je de zip wel weer signen. Maar als je zover wilt gaan, kan je net zo goed zelf een rom bakken! Hoe, dat zou ik niet weten, ben maar een simpele end-user

Tweeter kan je verwijderen zie deze link 3de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
het is volledig gelukt :)
ik denk dat ik gewoon een totaal verkeerde zip heb gebruikt om te flashen! nu eens uitvogelen wat er precies anders is aan deze custom rom tov de htc-rom :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
ik heb nu de modaco 2.9 draaien. Ik open taskpanel en zie dat er toch nog enorm veel op de achtergrond draait. al moet ik wel zeggen dat ik veel vrij geheugen heb. Maar zaken zoals google partnership, touch input,notes .e.d Waarom moeten die zaken nu in godsnaam standaard opgestart worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Laatst online: 01-04 08:48
210667 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:18:
[...]

Je kan niet alles verwijderen. Sommige dingen zitten gewoon in de rom-gebakken. Als je de zip-file bewerkt en xml's dan kan je inderdaad die rom aanpassen. Moet je de zip wel weer signen. Maar als je zover wilt gaan, kan je net zo goed zelf een rom bakken! Hoe, dat zou ik niet weten, ben maar een simpele end-user

...
Ik raad zelfs aan een wipe te doen na installatie. Dit verhielp bij mij eindeloze reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
Ik blijf toch maar op 2.8 zitten, want die vind ik véél beter dan 2.7 en 2.6.
2.5 heb ik niet gehad. Maar Bij 2.7 ging de batterij veel sneller leeg dan 2.8. Dus daarom blijf ik bij deze.

Weet er iemand hoe de batterij draait bij 2.9 in vergelijking met 2.8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Eerste eclair rom voor de hero. (zwaar experimenteel!) http://forum.xda-develope...php?p=4965883&postcount=1

Hoop dat ik mijn Hero snel terug heb. Kan niet wachten om hiermee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
M3 SMGII schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 18:36:
Ik blijf toch maar op 2.8 zitten, want die vind ik véél beter dan 2.7 en 2.6.
2.5 heb ik niet gehad. Maar Bij 2.7 ging de batterij veel sneller leeg dan 2.8. Dus daarom blijf ik bij deze.

Weet er iemand hoe de batterij draait bij 2.9 in vergelijking met 2.8?
Uit eigen ervaring met 2.2, 2.5.1, 2.7, 2.8 en 2.9 kan ik zeggen dat ik 2.9 echt het snelste vind draaien, daarnaast is de batterij ook bij 2.9 het meest optimaal in mijn ogen. Reden voor de snelheidsboost is die Teknologist 1.8 core, die is echt rap d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
tomtom137 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 10:16:
[...]

Uit eigen ervaring met 2.2, 2.5.1, 2.7, 2.8 en 2.9 kan ik zeggen dat ik 2.9 echt het snelste vind draaien, daarnaast is de batterij ook bij 2.9 het meest optimaal in mijn ogen. Reden voor de snelheidsboost is die Teknologist 1.8 core, die is echt rap d:)b
ik heb gisteren bij wijze van experiment de modaco 2.8 met chinese handwriting support erop gegooid maar die vond ik bijlange niet zo vloeiend als de 2.9. Ik wilde eigenlijk die rom erop houden, omdat ik het engels in de menu's vééél aangenamer vind dan het NL. Maar de snelheid is wel nog belangrijk... Bij de NL-versie heb je nogal wat scheve vertalingen en de tekst geraakt vaak niet op de button op 1 lijn, waardoor het zo vol lijkt gepropt.

Nog een andere vraag: ik ben nu tot de constatatie gekomen dat mijn 2e partitie, waar de apps op draaien eigenlijk te klein is. De gps co pilot heeft namelijk iets van 1GB nodig. Kan ik ook die partitie backuppen en later restoren als ik de grootte heb aangepast? En als ik de sd card opnieuw volledig moet formatteren en partitioneren, ben ik dan die nandroid backup ook kwijt, of staan die in het systeem ingebouwd ipv op de sd card?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
pina schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:01:
[...]

ik heb gisteren bij wijze van experiment de modaco 2.8 met chinese handwriting support erop gegooid maar die vond ik bijlange niet zo vloeiend als de 2.9. Ik wilde eigenlijk die rom erop houden, omdat ik het engels in de menu's vééél aangenamer vind dan het NL. Maar de snelheid is wel nog belangrijk... Bij de NL-versie heb je nogal wat scheve vertalingen en de tekst geraakt vaak niet op de button op 1 lijn, waardoor het zo vol lijkt gepropt.
Wat bedoel je hiermee? Er is ook gewoon een Engelse versie van 2.9, of volg ik je nu niet helemaal?

http://content.modaco.net...customrom-core-signed.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
tomtom137 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:35:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Er is ook gewoon een Engelse versie van 2.9, of volg ik je nu niet helemaal?

http://content.modaco.net...customrom-core-signed.zip
omdat ik graag het chinese toetsenbord zou willen hebben, heb ik die rom eens uitgetest. Heb idd net ook ontdekt dat je met die rom uw taal op ENG kunt plaatsen en toetsenbord in het NL :Y

zou het eigenlijk dan mogelijk zijn om die aziatische input te implementeren in de EU-rom?

[ Voor 29% gewijzigd door pina op 18-11-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Uit eigen ervaring met 2.2, 2.5.1, 2.7, 2.8 en 2.9 kan ik zeggen dat ik 2.9 echt het snelste vind draaien, daarnaast is de batterij ook bij 2.9 het meest optimaal in mijn ogen. Reden voor de snelheidsboost is die Teknologist 1.8 core, die is echt rap
Ik zit nog lekker op MoDaCO 2.5.1, maarrrrr, je kunt ook los die teknologist-kernel flashen!! Dat heb ik gedaan en geen problemen. Aan de andere kant, ik merk ook weinig verschil, moet ik zeggen. In het about-schermpje geeft hij wel netjes aan dat de Kernel Version die van Teknologist is ( 2.6.27-mck-teknologist-1.8), terwijl de "Build Number" MoDaCO Custom ROM 2.5 Core is.

[ Voor 3% gewijzigd door Keypunchie op 18-11-2009 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Keypunchie schreef op woensdag 18 november 2009 @ 18:24:
[...]

Ik zit nog lekker op MoDaCO 2.5.1, maarrrrr, je kunt ook los die teknologist-kernel flashen!! Dat heb ik gedaan en geen problemen. Aan de andere kant, ik merk ook weinig verschil, moet ik zeggen. In het about-schermpje geeft hij wel netjes aan dat de Kernel Version die van Teknologist is ( 2.6.27-mck-teknologist-1.8), terwijl de "Build Number" MoDaCO Custom ROM 2.5 Core is.
Ga je ook pas merken als je ram vol begint te lopen..beter je zou niets moeten merken het ram-geheugen wordt namelijk voor een gedeelte gecomprimeerd. Kijk maar eens in /proc/ramzswap, openen met html-viewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-06 09:08
Sinds ik mijn hero geroot heb en de laatste modaco heb geinstalleerd, kan ik niet meer met irc apps zoals androidirc op enig netwerk meer komen.
De verbinding word steeds gereset na 2 minuten proberen te connecten.
Enig idee wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
210667 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:52:
[...]
Dan verwijder je die "rommel" toch of zie ik het verkeerd?

Totaal geen problemen met 2.9 en is nig lekker vlot ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
ik zie op modaco dat er nieuwe zaken op staan, maar bij de radio's zie ik dat ik 63.18.55.06EU_6.35.06.18
op mijn hero heb.

Nu vraag ik me af:
- welke radio zit er standaard bij de modaco, of wijzigt modaco niks aan die radio (baseband)?
- Heeft de radio enkel te maken met de draadloze netwerkverbindingen?
- Maakt het uit van welke regio die radio is? Ik heb mijn hero in hong kong gekocht, maar toch staat er EU bij, terwijl ik nog nooit die radio heb gewijzigd?
- Heeft de radio iets te maken met de taalinstellingen/mogelijkheden van het toestel? (bv input keyboard, t9 woordenboek)

• Maverick
pina schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:20:
ik zie op modaco dat er nieuwe zaken op staan, maar bij de radio's zie ik dat ik 63.18.55.06EU_6.35.06.18
op mijn hero heb.

Nu vraag ik me af:
- welke radio zit er standaard bij de modaco, of wijzigt modaco niks aan die radio (baseband)?
De radio update je apart van de Rom
- Heeft de radio enkel te maken met de draadloze netwerkverbindingen?
Ja, kan natuurlijk ook invloed hebben op je batterijverbruik doordat hij effectiever omgaat met energie (of minder)
- Maakt het uit van welke regio die radio is? Ik heb mijn hero in hong kong gekocht, maar toch staat er EU bij, terwijl ik nog nooit die radio heb gewijzigd?
EU heeft niets te maken met de regio europa, na de Eu versie kwam de FU versie, de IU versie en de JU versie. Je ziet het patroon ;)
- Heeft de radio iets te maken met de taalinstellingen/mogelijkheden van het toestel? (bv input keyboard, t9 woordenboek)
voor zover ik weet staat dat er volledig los van

• Mikerd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-11-2022
Keypunchie schreef op woensdag 18 november 2009 @ 18:24:
[...]

Even gekeken op de site en klonk zeer interessant. Toen las ik dat MoDaCo 2.9 hier op runt en ik dus niks hoef te doen aangezien ik die al tijdje run. Werkt ook prima overigens.

• Subslider
is er eigenlijk al een 2.0 custom rom voor de hero?

en waarom word er vrijwel alleen modaco besproken? zijn de overige niet zo intressant? dacht dat cyanogen ook android aan het bouwen was en deze ook best aardig was?

• Maverick
Subslider schreef op donderdag 26 november 2009 @ 20:23:
is er eigenlijk al een 2.0 custom rom voor de hero?

en waarom word er vrijwel alleen modaco besproken? zijn de overige niet zo intressant? dacht dat cyanogen ook android aan het bouwen was en deze ook best aardig was?
cyanogen maakt aleen niets voor de hero ;)
Voor de hero is op dit moment inderdaad nog niets interesanters te vinden dan modaco, helaas.

• m3nno
Maverick schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:11:
Eerste eclair rom voor de hero. (zwaar experimenteel!) http://forum.xda-develope...php?p=4965883&postcount=1

Hoop dat ik mijn Hero snel terug heb. Kan niet wachten om hiermee te spelen.
Wel opmerkelijk dat deze maar 44 MB is tegenover de normale 80-90 MB

• Maverick
wellicht omdat hierin de sense UI ontbreekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
http://forum.xda-develope...php?p=4965883&postcount=1
Versie beta1 van de 2.0 ROM Alles werkt _/-\o_ (voor zover bekenrd) Alleen mis je alle google aplicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Laatst online: 03-06 10:23
Werkt bluetooth file transfer nu eindelijk? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
stijnos1991 schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:02:
Werkt bluetooth file transfer nu eindelijk? :D
Volgens mij zou het moeten werken. Moet zelf mijn hero nog her-rooten (gister terug gekregen van reparatie) dus kan het atm niet voor je testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ik denk dat ik vandaag ook ga rooten. Geen idee hoe te beginnen enzo, wordt eerst een uurtje lezen denk ik!
Heb net 3 dagen gelden een blindedaromontsteking gehad, net geopereeerd, dus kan toch m'n huis niet uit :P Mooie tijd om dat ding is te rooten en 2.0 te gaan proberen :D
Moet wel even een backup hebben van m'n sms... de rest boeit me niet zoveel. Programma's zijn weer te downloaden, agenda en contacten synct vanzelf wel weer.

Edit: En het werkt. Android 2.0 is een feit. Voice Dialling zit erin en werkt. Taal is helaas nog engels, maar dat boeit me niet zoveel. Browser is snel, bluetooth doet nog een beetje raar.

[ Voor 19% gewijzigd door stijnos1991 op 29-11-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
hmm. Dan ga ik 2.0 ook eens proberen.
Is het gewoon in recovery gaan en file update.zip noemen en dan klaar?
Alles werkt zoals wifi en camera?

edit: spijtig dat xda off is voor het moment :(

[ Voor 15% gewijzigd door M3 SMGII op 29-11-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ja alles werkt out of the box. 't Is wel beperkt, want je hebt nog geen market bijvoorbeeld. Ook je Google Account kan je nog niet toevoegen (mij nog niet gelukt iig)
Maar hee, je kan bellen, smsen, internetten enz. Dus om even te kijken is het wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:56
stijnos1991 schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:59:
Ja alles werkt out of the box. 't Is wel beperkt, want je hebt nog geen market bijvoorbeeld. Ook je Google Account kan je nog niet toevoegen (mij nog niet gelukt iig)
Maar hee, je kan bellen, smsen, internetten enz. Dus om even te kijken is het wel grappig.
Hiermee zou je je toestel wel kunnen installeren met Google toepassingen: Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Ok, zit na wat klooien weer op modaco 2.9 Maar wil eigenlijk iets doen zodat ik op alle roms mijn zooi bewaar. Dan heb ik denk ik aps2sd nodig (want backup for root users backt wel mijn ap en markte data maar niet de aplicaties zelf toch?)
Alleen als ik een andere rom erop gooi, zal dan aps2sd nog steeds actief zijn? En wat is een up to date tutorial om aps2sd aan de praat te krijgen?

Paar vraagjes dus, hoop dat iemand er wat van weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Pfff.. ik heb eerder mijn vorige Android toestel, de HTC Magic, geroot, maar met de Hero lukt het me niet om te rooten..
Ik heb de nieuwste firmware van de HTC Hero (2.73.405.5) maar ik heb begrepen dat ik eerst moet downgraden naar de oude firmware omdat HTC dit heeft beveiligd.. maar ik kom met geen mogelijkheid verder om te downgraden.. wie kan mij over de drempel brengen?

EDIT: het is gelukt om de recovery image aan te passen.. backup is gemaakt (had ik bij de magic niet, dus nu wel! :P ) nu kijken wat de volgende stap is..

EDIT2: het is ook gelukt om de rest te kunnen uitvoeren! Hehe eindelijk! Nu kan ik eindelijk experimenteren!! :P

[ Voor 29% gewijzigd door DaJohn op 01-12-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
ROM 2.1 is er!

Iemand die er al opgezwierd op zijn Hero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeg er dan wel bij dat het is een rom gebaseerd op de source files van google, met de hardware files van vorige ROMs en
alle Google Apps nog niet 1,2,3 werken googlechecking.apk gesigned moet worden en dat slechts gedeeltelijk omzeilt kan worden.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
CLB schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:57:
Zeg er dan wel bij dat het is een rom gebaseerd op de source files van google, met de hardware files van vorige ROMs en
alle Google Apps nog niet 1,2,3 werken googlechecking.apk gesigned moet worden en dat slechts gedeeltelijk omzeilt kan worden.
ah is dat zo?
Dacht dat die volledig werktte :/
Dus niet echt zo interessant? Dan blijf ik bij mijn MDC 2.9 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
M3 SMGII schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:05:
[...]

ah is dat zo?
Dacht dat die volledig werktte :/
Dus niet echt zo interessant? Dan blijf ik bij mijn MDC 2.9 8)7
Ik heb even met 2.0 gespeeld.. maar het is inderdaadde kale android kern!
Zit verder geen poes pas op.. kunt inderdaad alleen maar internetten via de browser (zonder multitouch zelfs!)
Wat ik wel een verademing vond is dat de keypad voor het bellen van nummers ook haptic feedback heeft!
Verder heb ik nog niks leuks kunnen ontdekken van leuke features, dus ben ik ook teruggegaan naar modaco 2.9!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
je hebt ook deze rom he: http://maverick.dynasoft....s/Hero_2.1v1.1-signed.zip
Instructies hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=592596

Kut, daar gaat mijn thuislijntje :X ik heb wat webruimte aan de rombakker gegeven op mijn nasje hier thuis maar nu zie ik dat Engadget het op hun frontpage gepost heeft :P Achja, shit happens :+

[ Voor 37% gewijzigd door Maverick op 01-12-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
Maverick schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:01:
je hebt ook deze rom he: http://maverick.dynasoft....s/Hero_2.1v1.1-signed.zip
Instructies hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=592596

Kut, daar gaat mijn thuislijntje :X ik heb wat webruimte aan de rombakker gegeven op mijn nasje hier thuis maar nu zie ik dat Engadget het op hun frontpage gepost heeft :P Achja, shit happens :+
Ben nu aan het downloaden, wel van de megaupload.com, volgens mij gebruikt iedereen jouw mirror :+

Ik ga straks meteen flashen, ik laat weten of alles een beetje werkt!

EDIT1:
Goed.... ik ga vandaag nog wel de 2.0 proberen (http://tinyurl.com/AOSP2-0), maar deze werkt niet echt :D

Na het opstarten, direct foutmelding na foutmelding.... heel erg Alpha dus :9

EDIT2:
2.0 is ook niet echt wat, ook Alpha, maar iets minder :+ Voor gewone gebruikers zoals ik is 1.5 voorlopig wel genoeg 8)
Het grootste probleem waar ik tegenaan liep, is het ontbreken van de Google-apps. Niet gek, het is een aangepaste SDK ROM.... Toch geprobeerd om alles terug te zetten, maar dat werkte helaas niet. Nu weer een nandroid restore gedaan.... :*)

[ Voor 34% gewijzigd door ignatius op 01-12-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
Versie 1.2 is er ook van de 2.1 met apps! Weliswaar beperkt, maar ze werken eraan om nog meer apps toe te voegen.
Lijkt me wel het flashen waard nu

edit: Net even 2.1 getest v1.2temp en vind het toch niks speciaals. Is nog te laggy en veel verandering is er precies niet gekomen in vergelijking met 1.5
Ff terugzetten naar MDC 2.9

[ Voor 38% gewijzigd door M3 SMGII op 02-12-2009 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
MDC 3.0 is uit!
Ben het aan het downloaden, gaat wel traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Vooral verbeteringen onder de motorkap zie ik:
Changelog

3.0

Moved base to 2.73.405.66
Updated busybox to fix colour coding ls issue
Updated kernel to Teknologist 1.9
Updated wpa_supplicant (0.5.11)
Ben benieuwd of het nog wat snelheidswinst oplevert...

edit: linkje voor geintereseerden: http://www.romraid.com/pa...customrom-core-signed.zip

[ Voor 17% gewijzigd door Maverick op 02-12-2009 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
ik heb met het installeren van 2,9 volgens mij Apps2SD geïnstalleerd. (sd geformateerd, gepartitioneerd en naar ext3)

Alleen betwijfel ik of dit goed werkt, is er een manier om te controleren of dit goed werkt voordat ik naar 3.0 ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikerd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-11-2022
Even 2.1 nu installeren om even te kijken en denk dat ik dan wel overstap naar MDC 3.0 daarna. 2.1 verwacht ik leuk, maar nog niet bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Is mdc 2.9 of 3.0 nou echt sneller dan de standaard 1.5 firmware van HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Met Mocado 2.9 had ik geregeld problemen, hopelijk lost deze 3.0 versie dit weer op.

Problemen die ik ondervond deden zich voornamelijk voor met Google maps, daarbij waren er regelmatige crashes van het toestel. (wat vooral vervelend is als daardoor de wekker niet afgaat)

Nou update gedaan, nieuwe radio, wipe, update en restore van nandroid voltooid, echter Google Maps blijft zichzelf resetten naar default instellingen elke keer dat maps wordt opgestart. (zucht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
m3nno schreef op donderdag 03 december 2009 @ 08:03:
Met Mocado 2.9 had ik geregeld problemen, hopelijk lost deze 3.0 versie dit weer op.

Problemen die ik ondervond deden zich voornamelijk voor met Google maps, daarbij waren er regelmatige crashes van het toestel. (wat vooral vervelend is als daardoor de wekker niet afgaat)

Nou update gedaan, nieuwe radio, wipe, update en restore van nandroid voltooid, echter Google Maps blijft zichzelf resetten naar default instellingen elke keer dat maps wordt opgestart. (zucht)
Ik heb nu ook 3.0, werkt heel snel. Wel eerst de base .66 ROM erop gezet.

Dat Google Maps steeds crasht heb ik ook, maar als je 'm un-installed en weer installeert, moet het wel werken. (ik heb de apk nog, mocht je die kwijt zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
ignatius schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:17:
[...]

Ik heb nu ook 3.0, werkt heel snel. Wel eerst de base .66 ROM erop gezet.

Dat Google Maps steeds crasht heb ik ook, maar als je 'm un-installed en weer installeert, moet het wel werken. (ik heb de apk nog, mocht je die kwijt zijn)
Ik heb de apk gedownload en geïnstalleerd, de Hero melde nog dat hij de oude versie ging overschrijven.
Maar Google maps reset zichzelf nog steeds als ik hem opstart. (welkom bij-scherm), niet standaard op satelliet ingesteld maar op verkeer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
m3nno schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:13:
[...]

Ik heb de apk gedownload en geïnstalleerd, de Hero melde nog dat hij de oude versie ging overschrijven.
Maar Google maps reset zichzelf nog steeds als ik hem opstart. (welkom bij-scherm), niet standaard op satelliet ingesteld maar op verkeer)
Ik lees dat je een Nandroid restore hebt gedaan na het flashen? Lijkt me dat ie dan juist weer terug gaat naar je gebackupte 2.9?

Heb net zelf even 2.1 (v1.3) uit geprobeerd. Liep nog verre van stabiel, zeker ook omdat een heleboel HTC spul niet werkte. Google contacten werken nog niet out of the box. Market klapt vaak eruit. Veel negatieve dingen. De positieve dingen die mij opvallen:
Véél meer instellingen
Fancy lockscreen
Soms erg snel

Edit: En ben zelf terug naar modaco 3.0 en die werkt lekker snel! Had eerst 2.9 maar geloof dat deze wat beter/sneller/stabieler draait.

[ Voor 7% gewijzigd door Unneoetech op 03-12-2009 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Unneoetech schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:55:
[...]

Ik lees dat je een Nandroid restore hebt gedaan na het flashen? Lijkt me dat ie dan juist weer terug gaat naar je gebackupte 2.9?

Heb net zelf even 2.1 (v1.3) uit geprobeerd. Liep nog verre van stabiel, zeker ook omdat een heleboel HTC spul niet werkte. Google contacten werken nog niet out of the box. Market klapt vaak eruit. Veel negatieve dingen. De positieve dingen die mij opvallen:
Véél meer instellingen
Fancy lockscreen
Soms erg snel

Edit: En ben zelf terug naar modaco 3.0 en die werkt lekker snel! Had eerst 2.9 maar geloof dat deze wat beter/sneller/stabieler draait.
Whooo Wacht effe! Ik snap het niet meer. Ik heb een tijd geleden voordat ik naar 2.9 ging een Nandroid backup gedaan, als ik daarna een nieuwe rom flash, en ik doe dan mijn backup terugzetten, dan schrijft hij de oude rom gewoon weer over met de rom die erop stond toen de backup is gedaan?

Want dan snap ik waarom de hero zo vaak crasht e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

Unneoetech schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:55:
[...]

Véél meer instellingen
Fancy lockscreen
Soms erg snel

3.0 Werkt veel sneller dan 2.9!! Erg blij met deze versie! Soepeldepoepel!!
Whooo Wacht effe! Ik snap het niet meer. Ik heb een tijd geleden voordat ik naar 2.9 ging een Nandroid backup gedaan, als ik daarna een nieuwe rom flash, en ik doe dan mijn backup terugzetten, dan schrijft hij de oude rom gewoon weer over met de rom die erop stond toen de backup is gedaan?
Als je een nandroid restore doet, doe je eigenlijk een flash van je rom die je had gebackupped met nandroid.. Je bent dan effectief weer helemaal terug bij af :D Je kan je versie controleren door: Settings -> About Phone -> Build Number (onderin)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 04-12-2009 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Anoniem: 8504 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:43:
[...]

3.0 Werkt veel sneller dan 2.9!! Erg blij met deze versie! Soepeldepoepel!!

[...]

Als je een nandroid restore doet, doe je eigenlijk een flash van je rom die je had gebackupped met nandroid.. Je bent dan effectief weer helemaal terug bij af :D Je kan je versie controleren door: Settings -> About Phone -> Build Number (onderin)
Ik voel me echt zooooooo dom op dit moment.

Ik heb echt meer dan 50 applicaties geïnstalleerd, moet er eigenlijk niet aan denken om die allemaal handmatig opnieuw te gaan installeren. Vandaar dat ik zo blij was met de Nandroid backup-functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
m3nno schreef op donderdag 03 december 2009 @ 08:03:
...
Volgens mij raken wij in de war van de volgorde waarin je de restore hebt uitgevoerd. De nandroid restore heeft namelijk alles wat je ervoor hebt gedaan, ongedaan gemaakt, muv de radio update.

Stuur me een DM met je mailadres, dan stuur ik je de maps.apk die ik heb. Die komt uit de Android market, maar daar kan ik 'm niet meer vinden? Dat lost in iedergeval de crashes van maps op.

EDIT: Je zit nu dus op Modaco 3.0 toch? Heb je wel eerst de .66 ROM (gelekte update) van HTC erop gezet? Het is niet een must, maar daarop is wel de 3.0 update gebaseerd.

EDIT2: Hoe langer ik er over nadenk..... Als je alleen de Modaco 3.0 update doet, ben je niks kwijt. Het is namelijk een update op de standaard HTC ROM.
Maar als je eerst de gelekte HTC rom erop zet, ben je wel alles kwijt. Gebruik je geen A2SD? Werkt super hoor!

[ Voor 24% gewijzigd door ignatius op 04-12-2009 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
ignatius schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:08:
[...]

Volgens mij raken wij in de war van de volgorde waarin je de restore hebt uitgevoerd. De nandroid restore heeft namelijk alles wat je ervoor hebt gedaan, ongedaan gemaakt, muv de radio update.

Stuur me een DM met je mailadres, dan stuur ik je de maps.apk die ik heb. Die komt uit de Android market, maar daar kan ik 'm niet meer vinden? Dat lost in iedergeval de crashes van maps op.

EDIT: Je zit nu dus op Modaco 3.0 toch? Heb je wel eerst de .66 ROM (gelekte update) van HTC erop gezet? Het is niet een must, maar daarop is wel de 3.0 update gebaseerd.

EDIT2: Hoe langer ik er over nadenk..... Als je alleen de Modaco 3.0 update doet, ben je niks kwijt. Het is namelijk een update op de standaard HTC ROM.
Maar als je eerst de gelekte HTC rom erop zet, ben je wel alles kwijt. Gebruik je geen A2SD? Werkt super hoor!
Nou hoe ik het heb gedaan was, eerst een wipe gedaan, toen radio update, daarna de rom geflashed en toen de Nandroid backup terug gezet.

Apps 2 SD, ga ik nu even proberen, bedankt voor de tip!

Ik had de maps.apk al van internet getrokken, of dat de juiste is weet ik niet. Ik ga even spelen!

EDIT: Via Apps 2 SD kan ik geen 2de partitie aanmaken, het programma crasht constant. Via de PC lukt het ook niet, Hirens BootCD kan volgens mij niet overweg met de MicroSD.

[ Voor 6% gewijzigd door m3nno op 04-12-2009 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
wat bedoel je met .66 rom? Ik heb gewoon van 2.9 naar 3.0 gegaan zonder problemen.
Ik weet niets over de .66 gelekte rom. Waar vind ik die en is dat ook een update.zip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
Ja inderdaad, voor zover ik weet is het niet nodig om tussen 2.9 en 3.0 nog eens de gelekte HTC rom .66 te installeren, die zit volgens mij in MDC3.0 'gebakken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 09:57
Apps 2 SD heb je niet nodig, dat zit al ingebakken in de rom. Zodra je een ext3 partitie op je sd kaart hebt en je hebt een recente Modaco versie, reboot je telefoon en het werkt.

Ext3 partitie kan je aanmaken via je recovery menu (totale format van je sd) of met een gparted-bootable-usbstick. http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
RunaR schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:16:
Apps 2 SD heb je niet nodig, dat zit al ingebakken in de rom. Zodra je een ext3 partitie op je sd kaart hebt en je hebt een recente Modaco versie, reboot je telefoon en het werkt.

Ext3 partitie kan je aanmaken via je recovery menu (totale format van je sd) of met een gparted-bootable-usbstick. http://gparted.sourceforge.net/livecd.php
Wat zou je aanraden voor grootte van de veschillende partities? En als ik een wipe doe en een nieuwe rom installeer. Draaien alle apps dan nog omdat ze blijven staan op mijn sd, of staan er wel apk's maar moeten ze alsnog geinstalleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Maverick schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:20:
[...]

Wat zou je aanraden voor grootte van de veschillende partities? En als ik een wipe doe en een nieuwe rom installeer. Draaien alle apps dan nog omdat ze blijven staan op mijn sd, of staan er wel apk's maar moeten ze alsnog geinstalleerd worden?
Meestal wordt een partitie van 512MB gebruikt. Dat heb ik dus ook. Ik heb nu 106 icoontjes in mijn programma lijst staan en alles werkt soepel.
Apk's blijven op die partitie na een wipe. Als je rom apps2sd ondersteunt worden ze allemaal weer geïnstalleerd. Je bent alleen een deel van de 'link' naar de market kwijt, maar ze staan nog wel in de market (Mijn Downloads) lijst. Je wordt alleen niet meer ingelicht als er een update is. Alles aanklikken en op nieuw installeren is dan de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Volgens mij heb ik het in de soep laten draaien.

Ik heb via een Hirens cd een Ext2 partitie aangemaakt, daarna mijn telefoon gereset, nieuwe rom er op geplaatst. Daarna kwam mijn hero in een loop. HERO ---> HTC ---> HERO enzovoort (bootscreens)

Help? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
m3nno schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:19:
Volgens mij heb ik het in de soep laten draaien.

Ik heb via een Hirens cd een Ext2 partitie aangemaakt, daarna mijn telefoon gereset, nieuwe rom er op geplaatst. Daarna kwam mijn hero in een loop. HERO ---> HTC ---> HERO enzovoort (bootscreens)

Help? :+
Booten met Home en Power naar de recovery. Nandroid backup terug zetten?

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.