Toon posts:

[Verzamel] Long exposure fotografie (ND... filters)

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-10 18:02
oeeps wrong topic geen filters gebruikt...

[ Voor 113% gewijzigd door Haas_nl op 02-01-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je foto's ook beter passen in het nachtfotografie topic: [Verzamel]Nachtfotografie deel 2

Dit topic is voor foto's waarbij gebruik is gemaakt van filters om de sluitertijd te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-10 18:02
Daar had ik even overheen gelezen, zal het verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HMJ: Thanks! Jouw plaat vind ik ook erg mooi. Fijne kleuren en rustgevend.

Nog eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8052/8374359894_122941e489_z.jpg
Slag Maasmond (Maasvlakte) by wsrdam, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooi licht + LE effect.

Qua compositie vind ik hem iets minder geslaagd. De stenen vind ik niet zo lekker in beeld liggen, ze liggen te rommelig door elkaar heen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! Ik begrijp wat je bedoelt. Heb er zelf niet zo'n moeite mee, maar het zou inderdaad nog wat fijner zijn als die meer gestructureerd een patroon zouden vormen.

Heb ook nog een ouwetje bewerkt:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8234/8374703576_83fe2df746_z.jpg
Brienenoordbrug LE by wsrdam, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
@RobB_W: Heel gaaf, nabewerking doet 't erg goed. Leuk gevonden en top qua exposure!
@wsrdam: Vind zelf Kop van Zuid erg geslaagd! Slag Maasmond vind ik qua compositie iets minder, weet niet goed waar ik moet kijken. Vind de Brienenoord iets te krap gekaderd en te veel kade in de voorgrond. Zit overigens nog wel potentie in denk ik! :)
@HMJ: Erg gaaf! Mooi licht, mooie compositie. Top!!

Vandaag even wezen experimenteren met een IR filter op de Fuji X100:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8466/8437651899_f501b29c50_z.jpg
Fuji X100 Infrared: Watertoren Zoetermeer by Tom Roeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor je comments. Binnenkort weer eens een rondje Rotterdam doen, zijn nog wel wat plekjes die ik met LE (opnieuw) op de foto wil zetten.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik met ik over jouw plaat moet zeggen... Opzich prima compositie, mooi effect in de wolken, maar het onderwerp zelf doet mij niet zo veel. Ik weet ook niet of ik IR hier wat toe vind voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:58
Krijg net mail van Hitech, ze hebben hun Pro Stop filter verbeterd
Introducing the all new Prostop IR ND Filter

The world’s bestselling high density filter, the Prostop, has just got better. Packing a punch that is
far higher than its predecessor, it is a must for all serious photographers and film makers alike.

New & Improved Formula
Recent rigorous tweaking and testing of our formulations has enhanced the colour neutrality of
the Prostop. Measured on a Spectrograph, these improvements have shown that the new Prostop
IR ND has an even attenuation of light between the Visible, Near-Infra Red & Infrared
wavelengths. This results in far crisper blacks thus improving your shots dramatically.

So, for the photographer and cinematographer who wishes to create that dreamy/misty water
effect and film makers who wish to create a cinematic look without having their picture
contaminated with excess IR light, the new Pro Stop IR filter is the filter of choice.

Available Densities Hitech (resin)
0.3 | 0.6 | 0.9 | 1.2 | 1.5 | 1.8 | 2.1 | 2.4 | 2.7 | 3
Available Densities Glass (4mm)
0.3 | 0.6 | 0.9 | 1.2 | 1.5 | 1.8 | 2.1 | 2.4

Available Sizes Hitech (resin)
67mm | 85mm | 100mm | 150mm | 165mm
Available Sizes Glass (4mm)
4x4 | 4x5.650 | 5x5 | 5.650” SQ | 6.6” SQ | 6x4

Various circle sizes are also available on request.
PDF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 20:31

Deathchant

Don't intend. Do!

wrsdam, behoorlijk wat CA bij die brug zie ik....Ik vind ook het standpunt erg laag, waardoor ook bovenaan het kader nogal krap is. Ik heb zelf ook altijd moeite om een brugfoto interessant te maken, maar vind deze "pose" ook niet echt interessant en wat standaard. Bovendien vind ik de convergerende lijn naar links toe niet echt fraai.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@tommyz: op zich fijne plaat, alleen ik zie het toegevoegde van de IR niet. Wat doet het precies in deze? VOor mij is het nu eigenlijk gewoon een z/w plaat... Ik vind overigens de lucht links er een beetje gek uitzien, dat witte vlak oogt wat raar (te onnatuurlijke vorm).

@wrsdam: jammer dat het niet wat harder waaide en er wat meer speed in de lucht zit. Qua compo moet er wel meer uit deze foot te halen zijn lijkt mij, ik vind hem iets te rechttoe/rechtaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 15:22
Ben benieuwd hoe jullie tegen deze plaat aankijken. Gemaakt in de schemering in Oostenrijk.
Het resultaat verschilt vind ik, nogal behoorlijk per scherm, maar mijn bedoeling was m wat donker te houden.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-VmDZJHSL4FQ/UJ4jjCR-yxI/AAAAAAAABrE/RTzp9DHA-G0/s512/P1010674.JPG

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Mooi !
Ondanks de bedoeling zou ik de blaadjes eventueel wat oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 08-10 18:32
Hij is een dikke 3 stops te donker om correct belicht te zijn, dus zelfs al zou je 'm 'wat donker' willen houden, dan zou je het alsnog makkelijk 1 á 2 stops lichter kunnen maken :P Nu vind ik 'm echt veel te donker.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hahn schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:53:
Hij is een dikke 3 stops te donker om correct belicht te zijn, dus zelfs al zou je 'm 'wat donker' willen houden, dan zou je het alsnog makkelijk 1 á 2 stops lichter kunnen maken :P Nu vind ik 'm echt veel te donker.
Correct belicht is subjectief he ;)

Belichting vind ik zelf erg sfeervol. Wel vind ik het water voor het mooi te blauw (ook subjectief :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik heb expres 'goed belicht' naar 'correct belicht' aangepast, omdat correct belicht niet goed hoeft te zijn. Maar dat correct belicht subjectief is ben ik niet helemaal met je eens. Alleen is correct belicht niet altijd het mooiste/beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-10 19:57
Hoi allemaal, ik heb een fotootje gemaakt van de sterrenhemel met m'n Nikon D5100. Het zijn 12 foto's gestackt in DeepSkyStacker en wat nabewerkt in Lightroom. Belichtingstijd per foto = 20s, dus totaal 240s exposure. Verdere settings: 18mm met de kitlens, ISO rond de 400, en verder weet ik het niet want ik heb het ding net een paar weken en weet er nog weinig vanaf! Maar het lijkt erop dat een leuke nieuwe hobby begonnen is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/G7O1ghw1YUjga97eAAw6m0jS/thumb.jpg

Mijn vraag is: herkent een van jullie toevallig welk gedeelte van de hemel dit is? Het is in de avond gemaakt, en Orion stond er een stukje 'onder'. Het zou wel gaaf zijn als ik bijv in Google Earth (Sky) dit gedeelte kan opzoeken, en eens bekijken wat ik zoal zie op mijn foto. Misschien is 1 puntje wel een ander sterrenstelsel, daar hoop ik nog eens een foto van te maken ;-)

Edit: oja ik vergeet te reageren. Ik kijk hier al langer rond en echt hele mooie foto's.

@Uchy: echt prachtig, het lijkt wel een schilderij. Heb je veel nabewerkt? Zou graag een grotere/scherpere versie bewonderen!
@Wrsdam: hele bijzondere kleuren. Het water heeft iets buitenaards, wat een beetje weggenomen wordt door vooral de heel normaal uitziende rechterbovenhoek. Misschien croppen zodat die grote licht/zendpaal er nog net opstaat? Of misschien wel: net niet?
@Tommyz: mooie watertoren. Ik vind vooral het water onderin erg mooi, de lucht is behoorlijk aanwezig.

[ Voor 23% gewijzigd door Znorkus op 12-02-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02
Die compressie is wel ranzig. Het lijkt wel op het grijsverloop van een 256kleuren gifje. Jammer.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:47
@Znorkus: Als je een smartphone hebt dan heb je wel zo'n app, kun je je telefoon ergens naartoe richten en dan zie je de sterren enzo met namen en alles erbij van het gedeelte waar je naartoe kijkt. Misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
@hypz oja dat is wel een goeie. Ik heb een Ipad dus daar ga ik eens naar op zoek. Heel goed idee, dan hoef ik 't ook niet elke keer te komen vragen ;-)

@UC ik zie het ja, ik heb Lightroom wat mishandeld zo te zien. De boom op de voorgrond is sowieso te negeren, daar is dat stacken helemaal niet op gemaakt. Het is een experimentele foto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 15:22
@Znorkus: geen nabewerking gedaan op deze foto. Zo uit de camera gerold.
@rest: blaadjes zou ik misschien nog wat kunnen oplichten. Ik merk wel dat het mysterieuze effect die het voor mijzelf heeft, snel eraf gaat wanneer het een stuk lichter wordt...

Maar ik zal nog ns kijken. Een versie op 1200x1600 vind je hier Heb m niet op 4k x 3x geupload.

Verder @ Znorkus, sterren komen mooi uit, kadering met "iets" linksonder is wel tof. Alleen onscherpte/ruis overheersen wel erg... Het is niet duidelijk waar je naar kijkt, kleuren zijn ook net niet lekker. Maar goed, zit nu ff op een gaar laptopje, kan ook daarmee te maken hebben.

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
@Uchy: Hoe kom je daar nou bij? ;-) Ik schrijf toch dat het een gestackte foto is van twaalf originelen die later nog bijgewerkt is in Lightroom? Maak je een grap? ;-)

Dit is een van de twaalf originelen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NTfWYOALNtDw7lxfvqXLr1mq/thumb.jpg

Ja de boom is nogal vernaggeld geraakt bij het stacken. Het woei ook behoorlijk hard.

[ Voor 35% gewijzigd door Znorkus op 13-02-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
Hmm ben er al achter! mbv Stellarium. Helderste ster, net rechts vh midden = jupiter ;D

Edit:
http://www.stellarium.org/

Wel een heel vet gratis progje om de sterrenhemel te bekoekeloeren. Recommended.

[ Voor 41% gewijzigd door Znorkus op 17-02-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-10 21:08

neevedr

Dat was ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Gave plaat Neevedr! Mooie kleuren van de huisjes, en het LE effect op de lucht en water is wel nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr

neevedr

Dat was ik niet!

Bedankt Marcel. Ik heb er nog een:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7056/8687792873_f2b689e9fc_c.jpg
De Witte Molen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allebei erg netjes! De eerste met name het haventje en de huisjes, bij de tweede is de lucht erg fijn om naar te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 25-09 09:34
Leuk gedaan, die molen !
Enkel het gras stoort me een beetje dat het niet scherp is. Kun je weinig aan doen natuurlijk.
Verder een mooie foto !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Er mooi qua kleuren en helderheid. Dat strakke water is ook wel nice.

Qua compo vind ik hem niet zo geslaagd, door de portretstand oogt hij wat 'krap'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

neevedr hoe kan ik deze nou gemist hebben... wat een geweldige foto!!
en die met de molen ook. Ik moest ff kijken, ik dacht eerst dat het een marceltuit-foto was maar het is er ene van jou. Geweldig ook!!
Ik vind daarentegen de compo wél goed. De verdeling door dat hek maakt het wel leuk en daardoor ga ik niet perse opzoek naar ruimtelijkheid rond de molen.

[ Voor 27% gewijzigd door Deathchant op 09-05-2013 12:26 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Erg mooie foto's, neevedr. De lucht is ook heel mooi.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe nooit zoveel in zwart-wit, maar vond dat deze zich er wel voor leende.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7325/8722452935_363670dbd3_z.jpg
SS Rotterdam by wsrdam, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

dat is ook zo en ik vind het ook een mooie foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 12:37
Ik vind het wel een mooie foto idd. Ben echter niet altijd fan van die blurry long exposure wolken, maar daar kom je niet echt omheen ben ik bang, of het moet compleet windstil zijn op die hoogte..

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-10 13:49
@ neevedr: Mooi die laatste! Gave kleuren:

@wsrdam: Het LE effect is erg goed, ik hou juist wel van de beweging in de wolken. Maar de compositie is mij iets te centraal.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7380/8725663218_6f3116d5a5_z.jpg
Before the night, on Flickr

LE of zonsondergangen topic? Ik heb de sluitertijd de doorslag laten geven, met 120 seconden moet ie hier wel passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

RobB_W schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:07:
@ neevedr: Mooi die laatste! Gave kleuren:

@wsrdam: Het LE effect is erg goed, ik hou juist wel van de beweging in de wolken. Maar de compositie is mij iets te centraal.
Hoe had hij de foto dan moeten doen? Soms wordt er tevaak op de automatische piloot geroepen dat het te centraal is, maar ik vind dit toch echt wel goed uitkomen met een centrale compositie hoor ;)

Over jouw foto. Super kleurtjes, goeie belichting, maar ik zou graag meer willen zien van het onderwerp. Iets te krap gekaderd rechts. Ik zou het mooier vinden als die vuurtoren nog iets meer naar het midden toe liep zeg maar. De weg naar de vuurtoren toe is ook deel van het onderwerp, waardoor een centrale positie van de vuurtoren een stuk mooier wordt omdat je van rechtsonder naar het midden toe geleid wordt ;)

EDIT: bij nader inzien begrijp ik dat het misschien niet mogelijk is om rechts meer over te houden. Dan zou ik links toch ietsje meer weghalen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 10-05-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Deathchant: Thanks

@ Sjekster: Dank je. Ik vind dat efect in de wolken juist wel mooi. Ik heb ook versies van maar een paar seconden, daar heb je het effect bijna niet in de wolken, wel al meer in het water, maar ik vind beiden zelf het mooiste :)

@ RobB_W: Onderwerp staat inderdaad wel centraal, maar mijzelf stoort het niet echt. Het is niet een standaard onderwerp met vrij weinig eromheen, waardoor het te veel opvalt (bijvoorbeeld een koe recht van voren in een verder leeg weiland, om maar iets te noemen). Hij ligt wat schuin waardoor je verder de foto inkijkt en ook de wolken trekken wat aandacht. Vind ik zelf dan :)
Jouw foto: heel erg fijne kleuren! Misschien inderdaad net een beetje veel ruimte links, maar op zich niet storend voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
@ wsrdam & deatchant: de centrale positie zou mij misschien minder storen als ik naar de voorkant van het schip zou kijken ipv de achterkant. Daar wordt het geheel misschien wat spannender van?

Over mijn foto: inderdaad kan ik er aan de rechterkant niet zomaar wat bijmaken, maar ik zou naar een 2:3 ipv een 16:9 uitsnede kunnen gaan. Dan valt er wat ruimte aan de linkerkant weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou inderdaad kunnen. Misschien binnenkort eens proberen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2014 09:00 . Reden: Wil niet meer terug gevonden worden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:07
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7285/8742558664_50dced22c2_z.jpg
Skógafoss LE B/W by Dennis Sla, on Flickr

Nikon D7000
Sigma 17-50mm F2.8
1,3 sec
ISO 100

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis_sla op 02-06-2013 00:20 . Reden: Settings toegevoegd ]

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40
@dennis: mooie foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:16
Misschien een beetje heel erg late reactie voor Znorkus, maar die groep sterren rechts van Jupiter zijn de Pleiaden. Wel leuk dat je dat op de foto hebt weten te zetten.

@Neevedr: Beide mooie foto's. Denk dat ik de molen wel mooier vind om naar te kijken.
@wsrdam: Mooie foto. Ook fijn in zwart wit. Ik stoor me alleen een beetje aan de wolken. Die trekken teveel mijn aandacht.
@robb_w: Mooie compositie en kleuren.
@marcel317: Ik vind de foto eigenlijk te donker om er echt iets van te kunnen zeggen.
@dennis: Ik ben het eens met Sakete :-)

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
Vanwege de leuke reactie nog maar eentje dan :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8375/8509981137_9a1571597b_z.jpg
On The Rocks [Explored] by Dennis Sla, on Flickr

Nikon D7000
Sigma 10-20mm
120sec, F16, ISO125

@ Neevedr: Die molen is prachtig, de reflectie in het water is geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Dennis, goeie foto! Ik vind alleen de vignetting beneden niet mooi. Mag wat mij betreft weg. Als je het boven laat, trek je ook al meer aandacht naar de waterval.
De 2e ziet er ook lekker uit :)

Als we dan toch bezig zijn:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/969619_3044811575118_1895064263_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr

neevedr

Dat was ik niet!

Ik ben er nog niet helemaal uit of de leliebladen in het water nu storen of juiste iets aan de foto toevoegen.

Ook bij long exposure fotografie is het denk ik nog steeds van belang dat er een onderwerp op je foto staat die op zichzelf al interessant genoeg is om te laten zien. Het long exposure effect zou een extra dimensie aan je foto kunnen toevoegen.

@Dennis_sla: Het water uit de waterval stroomt netjes links het beeld uit, stond je camera wel recht? Een diafragma van f/2.8 had denk ik ook wel dichter gekund zodat je een nog langere sluitertijd had kunnen gebruiken. Heb je dat ook geprobeerd?
@Dennis_sla en @Deathchant: Vanwaar een foto van een paar stenen in het water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
@ Neevedr:

Volgens mij had ik meerdere settings gebruikt voor dit shot, maar vond deze het best gelukt, en de foto van de stenen in het water, ik vind het persoonlijk wel een mooi effect met het water, maar smaken verschillen uiteraard.

Ik denk zelf dat je foto mooier was geweest zonder de leliebladen, dan had ik hem denk ik net wat strakker gevonden, en meer de aandacht op de molen gehad.

@Deathchant: Ik heb mezelf nog niet bezig gehouden met het bewerken van mijn foto's, dus het weghalen van de vignetting zal dus nog wel even duren.

Ik vind bij jouw foto het oranje er een beetje teveel uitspringen, en hem daarom niet zo heel mooi.

Deze heb ik gisteren geschoten, en stond veel wind en daarom behoorlijk wat beweging in de lucht.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5334/8929698253_7425c20e7f_z.jpg
Harpa LE by Dennis Sla, on Flickr

D7000
Sigma 10-20mm
180 sec. F8, ISO 100

[ Voor 46% gewijzigd door Dennis_sla op 03-06-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Laatst online: 28-08 12:46
Ah tof! IJsland! Geeft trouwens een erg tof effect, die lucht zo, lijkt een beetje een zoom-blur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 13:18
Zeer zeer mooie foto's staan er op je Flickr _/-\o_ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Dennis-sla: Erg tof gebouw, het LE-effect past er wel goed bij. Voor het mooie vind ik eigenlijk de lucht wel iets te licht, en er lijkt ook een 'glow' om het gebouw heen te zitten. Hetgene dat mij het meeste opvalt is in het grote formaat de voorkant van het gebouw, lijkt heel erg onscherp te zijn... (komt wellicht door de vorm van de ruiten ofzo....)

@neevedr: net Kinderdijkje met mooie kleurtjes. De lelies vind ik nu eigenlijk niks toevoegen, ze zitten te ver naar de rand toe.

@Deathchant: mooi 'microlandschapje', is weer eens wat anders van jou dan die wijdse Schotse/Ierse landschappen ;)

Wat ik jammer vind is dat hij net niet helemaal lekker scherp lijkt te zijn.

@Dennis_sla: vette plaat van dit stroompje. het blauw is nice.

Je zwarte/witte/grijze waterval foto vind ik wat minder. Hij is te 'vlak' qua contrast en ook de voorgrond vind ik de leeg.

@Marcel317: Jammer dat de silhouetten net niet wat interessanter zijn.

@Rob_W: Hele strakke plaat met toffe kleurtjes. Mooi! Ik vind het stukje pier rechts voor het mooie wel net iets te smal.

@wrsdam: Leuke LE-plaat, er had van mij iets meer 'veeg' in de lucht mogen zitten. Jammer dat hij grijs is ipv kleur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
@Marcel 317: ik vind de 3 beams een beetje ver weg staan.

@Dennis_sla: De laatste vind ik erg mooi.

@neevedr: Mooi! De lelieblaeren storen mij niet.

Even dit gave topic een bump geven:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5452/9261952845_2cf4d8f89b_z.jpg
Sticks 'n Stones, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:25
Mooie kleuren!
Waar is deze foto genomen als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad heerlijke kleurtjes. En ook een fraaie compositie. Mooi werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Erg mooie kleuren Rob, ook mooie schuine lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Thanks heren! De foto is genomen in Den Oever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:00

Don Quijote

El Magnifico

@RobB_W Hele mooie foto.Kleuren en compositie zijn perfect in balans, waardoor je een hele serene plaat krijgt!

@Dennis_sla Leuk gebruik van long-exposure. De grootsheid van het gebouw wordt mooi benadrukt door de beweging van de wolken.

Foto die ik vandaag heb genomen in Jasper National Park in Canada.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5534/9295675701_e47fa50167_z.jpg
Jasper by Ravnoss, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@robb_w, erg mooie shot! Zeer goede compositie en kleuren.

@ravnoss, Erg mooie foto. Vind de 'mood' die het uitstraalt wel heel gaaf, soort van melancholisch. Is dit overigens een long-exposure? Het is niet of nauwelijks te zien. Verder nog een klein puntje van kritiek, het lijkt of de foto wat naar rechts helt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ ravnoss: Eens met Sakete dat het er niet echt uit ziet als LE. Het water is glad alsof er geen wind stond, niet alsof dit door LE komt. Ik vind de plaat ook wat aan de donkere kant. Wel mooi landschap, prima compo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:20:
@ ravnoss: Eens met Sakete dat het er niet echt uit ziet als LE. Het water is glad alsof er geen wind stond, niet alsof dit door LE komt. Ik vind de plaat ook wat aan de donkere kant. Wel mooi landschap, prima compo.
Tsja wat is long exposure? Misschien zou de titel moeten worden aangepast ;). Deze foto is iig gemaakt op 8 sec zo te zien maar er zijn ook mensen die fotos van minuten maken.

Overigens zou ik zelf geen long exposures maken bij stilstaand water.

[ Voor 6% gewijzigd door Royz op 16-07-2013 09:53 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Ik weet niet precies wat de definitie voor LE is, maar ik heb in ieder geval een 10 stops ND filter gebruikt :). In dit geval heb ik er voor gekozen om een langere sluitertijd te gebruiken omdat het water net niet stil stond, waardoor de reflectie net storend vertroebeld werd. Door een langere sluitertijd te gebruiken is het water wat rustiger geworden.

@sakete volgens mij heb je inderdaad gelijk en helt de foto iets over. Thanks, ik ga er nog even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

LE = Long Exposure ;)
En ik vind dat je er goed aan gedaan hebt om toch even die ND filter te gebruiken voor wat betere spiegeling op het water. Maakt het toch wat interessanter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Als je deze foto op 1/200e maakt heb je toch ook stilstaand water? Ik geloof niet dat je met 8 sec sluitertijd meer reflectie hebt dan met 1/200e. Maar ik vind het wel interessant!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, wat ik bedoelde, het leek op mij over te komen dat het water stil stond, gezien de best scherpe reflectie. Ik had/heb het idee, dat bij bewegend water, je met een ND filter wel het water wel 'stil' krijgt, maar niet de reflectie scherper. Om maar even een extreem geval te nemen, bij mij om de hoek zal ik nooit een reflectie van de Kop van Zuid scherp krijgen in de Maas, simpelweg omdat het water te onrustig is. Als ik het al zou willen, moet ik juist een erg snelle sluitertijd nemen. Maar misschien werkt dit net anders bij 'net niet stilstaand water'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Elke beweging zorgt voor onscherpte, dus ook net-niet-stilstaand water :P Dus het was op de foto van Ravnoss gewoon absoluut windstil voor 8 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Toevallig heb ik ook een versie waar ik slechts met een belichting van 1/250. Hier even twee crops die laten zien waarom ik de langere belichting heb genomen.

1/250:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3722/9308885878_a0db26d40c_z.jpg
1/250 by Ravnoss, on Flickr

8sec:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3818/9308881526_002e8cde73_z.jpg
8sec by Ravnoss, on Flickr

Zoals je kan zien bij de overgang lucht/berg in het water ben ik nu van de, in mijn ogen, storende rimpels af. Dit gaat ten koste van een beetje scherpte in de reflectie maar dat stoort me in de fullres versie niet, terwijl die rimpels me wel storen in de fullres versie. (Overigens kan ik me prima voorstellen dat anderen liever wat meer scherpte prefereren ;) en de langere belichting juist geen vooruitgang vinden) Ik hoop dat dit een en ander wat duidelijker maakt

[ Voor 6% gewijzigd door Don Quijote op 17-07-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-02-2022

stavos

<")3

Maar de onscherpte in je 8 seconde foto hierboven matcht niet met de scherpte in je Jasper National Park foto. En dus lijkt het water in Jasper National Park rustiger (lees: stil) dan je twee foto's hier direct boven.

stavos.nl - ...something with 1000 words and pictures, only without the words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02
Ze staan wel wat scheef, dat is dan wel een beetje jammer.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

@stavos. De 8sec seconden hierboven is een crop van exact dezelfde foto die ik eerder poste :). Ik heb hem alleen even gecropt om te makkelijker te kunnen vergelijken. Daarom zei ik ook dat wat je aan scherpte inlevert niet echt opvalt in de volledige foto, en je dit alleen ziet in een crop.

@Universal Creations Ze staan inderdaad scheef, maar dit was alleen even om het verschil in water te laten zien van de verschillende belichtingstijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-02-2022

stavos

<")3

Daar heb ik dus overheen gelezen. :+ En in de volledige foto valt het verlies aan scherpte in de reflectie mij dan ook enorm mee. Kortom, goede keuze om voor de langere sluitertijd te gaan!

stavos.nl - ...something with 1000 words and pictures, only without the words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@ravnoss, de lucht is ook mooier in de LE versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Wat ik al eerder zei: ik vind dat je er goed aan hebt gedaan. Ik zou hetzelfde doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Nou, een long exposure van mijn kant dan. 1 minuut door een stack van een Lee Big Stopper en een Lee Pola.
Afbeeldingslocatie: http://pcdn.500px.net/40634656/8222e7f6b6706495a208c4071cf15af109c3badc/4.jpg
Colorful Zeelandbrug by Roy Zz

[ Voor 10% gewijzigd door Royz op 18-07-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

@Ravnoss Ik vind de LE mooier dan de 1/250 variant. De lijnen komen wat scherper over vind ik neem als voorbeeld de heuvelrug aan de rechterkant van de foto.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat lijkt me meer het moment dan de sluitertijd? Maar als je deze 2 vergelijkt is de LE inderdaad wel mooier.

@Royz: Zoals al gezegd, mooie plaat! Alleen valt me nu ineens die hele aparte kleur blauw (aqua) ertussen op, aan de linker kant. Ziet er iets apart uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:13:
@Royz: Zoals al gezegd, mooie plaat! Alleen valt me nu ineens die hele aparte kleur blauw (aqua) ertussen op, aan de linker kant. Ziet er iets apart uit.
Ik ben kleurenblind dus ik zie het niet, maar ik geloof je gelijk. Zal er vanavond eens naar kijken thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
De vignetting vind ik een beetje fake aandoen en rare vormen hebben :P Kleuren lijken me ook niet heel natuurlijk, maar dat vind ik wel cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:37
Gave kleuren hoor! Volgens mij staat de brug niet helemaal recht? Als ik naar die lijn in de pilaar kijk.

Afgelopen weekend weer eventjes de tijd gehad om wat met fotografie te doen
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5347/9313586659_16564540a4_z.jpg
LE Wood by Bas Wouters, on Flickr

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@ravnoss: erg mooi landschapje, al vind ik de lucht voor het mooie iets te wit. past niet helemaal in het dramatische landschap. Dit soort landschapjes vind ik overigens met een glad oppervlak het mooist. Het klein beetje onscherpte in de reflectie weegt in mijn ogen niet op tegen de 'drukte' die een gerimpeld oppervlak aan een relaxte landschapsplaat toevoegt.

@royz: vette kleurtjes; vooral het geel op de brug is mooi. De vignetting vind ik niet geslaagd om eerlijk te zijn...

@gdzr: qua kleuren niet echt mijn smaak. Ook vind ik hem qua compo niet lekker kijken; door de manier waarop de boomstammen zo liggen wordt mijn blik naar links getrokken en is in feite het rechterdeel van de foto lege loze ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk topic! Hier een mijn bijdrage.
groet,
Barend

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8327/8419215765_7d90fba925_o.jpg
4 by Barend Koper, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
@ Royz: Gave uitvoering van een veel gefotografeerde brug! Ik zou inderdaad ook wat doen aan die aqua vlek aan de linkerkant, maar verder vind ik hem helemaal goed!

@ Gdzr: Mooie compositie, maar de witbalans mag van mij wat neutraler.

@ BWK72: Ik vind 't vrij vlak, en dat komt in dit geval misschien juist door de LE.

Vanochtend ging de wekker om 4:15, oef.. :O Het eerste resultaat, hopelijk was het het waard :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3757/9485733668_f1420d1e08_c.jpg
Back to the grind, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:37
Dat was het zeker waard! Wat een showcase foto

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw, die is prachtig!! Die lucht... ook de bewerking vind ik mooi!
Misschien een stomme vraag, maar staat de wind dan in jouw richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Bedankt!

@ BWK72: Geen stomme vraag wat mij betreft,. juist een belangrijke. Voor deze foto had ik de win grotendeels in de rug. Ik probeer de composities vaak zo te bepalen dat de wind in mijn rug (of schuin in de rug) of juist van voren koment. Als de wind pal van links of rechts komt vind ik dat niet altijd even spannende platen opleveren.

Dezelfde dag, iets eerder:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3680/9485781023_ab64e6b7ee_c.jpg
Dawn @ Wijdenes, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
RobB_W, ik ga met Gdzr mee. Hele strakke plaat, klaar! d:)b

[edit] de eerste overigens, de 2e vind ik minder spannend :P )

[ Voor 37% gewijzigd door douPel op 12-08-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-10 18:02

Bonbridge

35-85

RobB_W,

1e: Mooie foto! Naar mijn idee wel iets te veel clarity gebruikt in de voorgrond.
2e: Ik verkies ook duidelijk foto 1. De compo va deze vind ik niet echt indrukwekkend.

Hier een foto van 12 seconden van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5506/9507777037_531d30cd1f_z.jpg
Shanghai by MG Photography., on Flickr

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Als je 1/100 had gezegd, had ik het ook geloofd :P Ik zou 'm zelf nog wat (veel) langer hebben gedaan, nu doen de wolken rechts aan alsof ze onbedoelde bewogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Nou dat valt wel mee toch? Het water is 100% strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Bonbridge: Het is inderdaad wel duidelijk dat het LE is met het water vlak en (een beetje) bewging in de wolken, maar ik ben het er mee eens dat wat langer wat mooier had geweest. Niettemin prima foto, misschien wat meer contrast, maar verder

@ RobB_W: #1 heel erg mooi inderdaad! Fijne compo en mooie ZW omzetting. De 2e heeft fijne kleuren, maar compositie is inderdaad net wat minder.

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@BWK72: qua compo niet de meest spannende plaat gezien het grote lege vlak rechts. Ook vind ik de z/w omzetting niet zo geslaagd.

@RobB_W: Af en toe moeten er offers gebracht worden voor mooie foto's :P Mooi werk die eerste; al vind ik een z/w omzetting altijd zonde bij dit soort foto's. maar ja ik houd dan vooral van knal-kleurtjes :D

De tweede vind ik op dat vlak veel relaxter kijken, maar die is qua compo weer net iets minder.

@BonBridge: Mooie skyline plaat. Kleur/belichting vind ik wel wat vlak.

• ed-oorklep
  • Laatst online: 14:52
Bonbridge schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:56:
RobB_W,

1e: Mooie foto! Naar mijn idee wel iets te veel clarity gebruikt in de voorgrond.
2e: Ik verkies ook duidelijk foto 1. De compo va deze vind ik niet echt indrukwekkend.

Hier een foto van 12 seconden van mijn kant:

[afbeelding]
Shanghai by MG Photography., on Flickr
Moet daar voor t werk in oktober ook naartoe, denk dat ik de camera toch maar mee ga slepen ;)

flickr iRacing Profiel

• RobB_W
marceltuit schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 06:38:
@RobB_W: Af en toe moeten er offers gebracht worden voor mooie foto's :P Mooi werk die eerste; al vind ik een z/w omzetting altijd zonde bij dit soort foto's. maar ja ik houd dan vooral van knal-kleurtjes :D
U vraagt, wij draaien. Ik heb deze vraag al een paar keer gekregen, dus bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3691/9519856510_5ab3018871_c.jpg
Back to the grind - coloured by Robert Weijers, on Flickr

@ bonbridge: Gaaf, maar idd had de sluitertijd iets langer gemogen.

[ Voor 4% gewijzigd door RobB_W op 15-08-2013 22:32 ]

• Sakete
@Robbw, Ik vind persoonlijk de zwart-wit variant mooier. Een veel dramatischer effect, ook veel meer 'texture' in zwart-wit. Neemt niet weg dat de kleurversie ook mooi is. Al met al een top compositie! Goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Nice, kijkt een stuk lekkerder imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-10 11:31
Mooie foto RobB_W, ik vind zelf de kleuren versie mooier. Bij de zwart-wit foto is de lucht mij te onrustig en te hard. Bij de kleurenfoto is hij mooi zacht waardoor de stenen veel beter tot hun recht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-10 18:02

Bonbridge

35-85

Thanks voor de voorgaande reacties! Ik vond de wolken zelf niet zo storen zo. En als je met andere mensen op vakantie bent die zelf niets hebben met fotografie is zelfs een exposure van anderhalve minuut al veel te lang ;)

@ RobB_W, ook fijn hoor, moeilijk om te kiezen welke ik nou echt de mooiste vind... Ik ben het wel eens met jelveen, de lucht in de B+W versie is iets té donker.

Vorige week ook nog twee long exposures kunnen maken, in een bekend plaatsje in Nederland waar ik nog nooit geweest was :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2891/9591423021_9cd23fc14d_z.jpg
Docking by MG Photography., on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3825/9593769460_2e6e6525aa_z.jpg
Volendam by MG Photography., on Flickr

Even met een kanttekening dat ik juist een long exposure gebruik voor het water, de wolken hoeven van mij niet per-se helemaal door-gewaaid te zijn. En foto twee vond ik het meest sfeervol ogen met deze koele WB.

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Bonbridge, 2 toffe platen. De eerste mag van mij wel iets anders afgesneden worden, met dat 1/9e paaltje rechts. Ook jammer dat de 'lijn' op de palen rechts gelijk op de horizon ligt.

Gisteren even naar Rotterdam geweest met de ND110, wilde even wat Warpspeed-foto's maken :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3783/9654309901_3fbd04f231_z.jpg
Architecture @ Rotterdam by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Marcel, k zou alleen de perspectiefvertekening even corrigeren. De gebouwen aan de flanken hellen naar rechts.En je hebt een sensorvlek linksboven :P
Kijk eens links in het water? Ik zie dat dit 452 seconde is en iso100...ligt het nou aan mij of zie ik nou een behoorlijke bak ruis??

Had jij nou ook de B+W ND110? En zo ja, had je een magenta zweem?
Ik krijg binnenkort de B+W ND110 77mm MRC van maxsaver :) Ik had korting gekregen en heb die voor 98 euro kunnen scoren ;) Kan ik die in oktober (Schotland oOo ) eens uitproberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 02-09-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ja, perspectiefvertekening ben ik een hele poos mee bezig geweest; maar zag op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer. Heb het dus maar gelaten bij zoals het was, en alleen de toren rechts recht laten lopen. De rest vond ik wel best ;)

Ruis + sensorvlek? Waar? :P Had ik al aangepast, kwestie van goede foto uploaden :D

De erge ruis komt denk ik trouwens doordat ik in eerste instantie de sluitertijd veels te kort had en de foto in LR flink bijbelicht heb. Normaalgesproken heb ik niet zoveel van die vieze kleurenruis.

Ik heb inderdaad de B+W ND110. Magenta kleurenzweem is inderdaad een beetjeaanwezig, maar ik vind het persoonlijk niet storend. Het is overigens ook heel erg goed weg te halen dmv de witbalans in LR.

De hoeveelheid kleurzweem ligt overigens ook heel erg aan de lichtomstandigheden heb ik het idee...

Ben nu al benieuwd naar je foto's uit Schotland :D O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Polariteit op 02-09-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:44
@Marcel: Mooie foto weer, jammer dat er links niet iets interessanters/lichters stond. Moet toch ook echt eens een rondje Rotterdam doen met mijn T&S lens en B+W filtertje.

@Deathchant: Geen dank voor de tip... ;)

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Oh jawel, hartstikke bedankt daarvoor! Had ik dat niet in een DM gezegd? Sorry dan, dus bij deze :)
Nu maar hopen dat ie voor eind september binnen komt :)
Ik was alleen wat huiverig voor de kleurzweem. Kep alvast een handige app geinstalleerd op mijn telefoon: exposure calculator, gaat wat sneller dan het standaard kaartje dat je erbij krijgt.

@Marcel, ja als je behoorlijk moet opkrikken dan gaat het mis :) Sensorvlek is rechts naast het meest linkse gebouw in de lucht. Kan ook een ongelukkig gevormde wolk zijn, maar omdat je zo'n lange sluiter had, ging ik hier niet vanuit.

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste