Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Die kleurzweem is met PS/LR vrij makkelijk weg te krijgen, anders kun je altijd nog een Custom Whitebalans maken met je ND110 erop....
Vergeet ook niet om te prefocussen, daarna naar manual, White Balans vastzetten, en manual exposure te doen....
Edit:
Normaal ben ik niet zo'n fotoshopper, maar deze had echt wat TLC nodig, weer was niet je van het, maar al met al niet ontevreden (al zou je hem eigenlijk van de andere kant moeten hebben, maar daar kom je niet bij....)

[ Voor 19% gewijzigd door MasterMaceMichu op 04-09-2013 22:41 ]
Wat bedoel je met TLC?
@MasterMaceMichu: Mooie plaat, zwart wit past wel. Ik zie wel veel verticale banding? Heb je veel aan exposure etc lopen trekken in post?
Oudje van mij, testshot voor een timelapse sequence:

Kowloon Night Lights by Marcel Samson
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
The devil is in the details.
Weet ook niet hou die banding komt, zag het ook later pas. Nog maar een keer alle stappen doen als ik tijd heb.
En Z/W omdat het in kleur echt heeeeel saai was....
@Sjekster: Iets te drukke compositie (wat verder naar rechts gaan staan had wellicht geholpen, als dat kon tenminste). Verder idd iets te bright, kun je wellicht nog aanpassen in post? Zou ik gelijk linksonderin (bomen) wat donkerder maken...
Naar rechts kon niet echt, dan kwam de stenen muur langs de weg in beeld.
Waarom zouden de bomen trouwens donkerder moeten?

@marceltuit: mooie plaat, goed bewerkt, alleen vind ik die wolken'stralen' op een verkeerde manier aandacht trekken. Onrealistisch.
@MasterMaceMichu: Oosterscheldekering? Goed uitgevoerd, maar er ontbreekt toch iets om 'm interessant te maken.
@Sjekster: mooie kleuren, de verkeersaderes leiden je door de foto. Ik mis wel wat scherpte, en zie wat sterke compressie

Een hele oude, maar dankzij de verbeterde bewerkingsmogelijkheden opgedoken. Het is een combinatie van twee foto's, ééntje IR (15seconden) en een normale foto voor het terugbrengen van wat kleur. Geschoten in Big Sur, aan de kust van Californië
hmm.. ziet er hier toch anders uit dan in Lightroom (te donker, dichtgelopen), of ik nu exporteer in sRGB of AdobeRGB. Hoe zat dat ook alweer?
[ Voor 7% gewijzigd door inquestos op 09-09-2013 16:05 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Verwijderd
@Marcel, mooi zo met die lucht. Wind stond niet helemaal perfect voor die plek maar ziet er prima uit! Goed gelet op de voorgrond hoewel ik de compo iets anders had willen zien met die witte bollard linksonder ipv in het midden, zal dan perfect in evewicht zijn met de maastoren.
@Sjekster, mooi, alleen net wat aan de drukke kant
@Inquestos, Ik vind je techniek niet heel geslaagd. De onderkant is niet bepaald scherp, er zit nauwelijks beweging in het water, de compositie oogt erg rommelig en ik mis een echt onderwerp. Het licht op de struiken is dan wel weer aardig.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Kleuren zijn ook nice!
@Inquestos: In mijn ogen is het gebruiken van een ND110 filter vragen om wolkenstralen in de lucht. Ik heb ze dus bewust toegevoegd; en het niet realistisch doen hiervan is naar mijn idee dus niet echt relevant
Jou idee is best nice. Er mag wel wat meer dieptewerking in; en ook qua scherpte mag hij wel wat beter.

Nachtfotografie
Ik vind fotos bij maanlicht altijd wel cool; de kleuren zijn naar mijn idee altijd iets anders als bij zonlicht.
Je foto vind ik erg geslaagd: mooie kleuren, mooie diepte en mooi LE-effect.
Wat voor settings heb je nog meer gebruikt, naast die 63 seconden? Ik kan ze helaas niet zien op je flickr...
LE is LE, met of zonder filter.neevedr schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:09:
Wisten jullie dat 's nachts de lucht ook blauw is? Gisteravond was het helder en volle maan en daarom genoeg licht om eens te expirimenteren met nachtfotografie. Voor deze foto heb ik geen ND filter gebruikt, dus eigenlijk mag hij niet in dit topic maar met een sluitertijd van 63 seconden past hij toch wel goed bij de Long exposure fotografie.
[afbeelding]
Nachtfotografie
Vind hem lekker kijken, enige kleine minpuntje wat ik heb is dat de wolken eigenlijk nog net wat vager mochten zijn. Nu is het voor mij net niet wazig/scherp genoeg.
Ben net als marceltuit wel benieuwd naar settings.
Die wolken vind ik wel prima zo, stoor me meer aan die lantaarnpaal.
Ondanks het verschrikkelijk grijze weer heb ik gisteren deze nog kunnen maken:

It's attracting me, that gets me carried away., on Flickr
Nee, hij is net niet symmetrisch. Maar dat is het onderwerp in reallife ook niet
@RobB_W: Mooie abstracte plaat.
BWK72: beetje eenzelfde plaat en zelfde kritiek als de mijne een paar posts erboven. Wat onscherpte voorin, en rotsen zijn wat donker. Wel mooie lucht. Geef je ook commentaar op de anderen?
[ Voor 5% gewijzigd door inquestos op 24-09-2013 17:28 ]
Verwijderd
Ik vind het toch best een moeilijke techniek. De belichting moet kloppen en dan die scherpte... Misschien moet ik een steviger statief aanschaffen. Ik heb nog een aparte foto van de rotsen gemaakt, maar die kreeg ik er niet netjes in geshopt.. Bij een foto van 30 sec wordt de lucht oranje en bij 90 sec wordt de lucht deze kleur.
Daarnaast lijkt de foto via Flickr echt lichter en scherper te zijn, dan op dit forum....(?)
@RobB_W: Gaaf hoor, mooie omzetting. Jaloers op de scherpte! ;-)
@Inquestos: Ja zeker, goed punt, ga daar inderdaad even op letten.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2013 06:50 ]
Maar zeer gaaf !
@inquestos: Dat komt omdat het onderwerp simpelweg niet symmetrisch is, de rechter breker staat gewoon dichterbij de camera dan de linker en komt daarom iets groter op de foto.
@hypz: Thanks, zonder vignettering heb ik ook geprobeerd, maar daar wordt ie naar mijn smaak iets te vlak van, daarom heb ik de vignet toegevoegd..
RobB, erg sfeervol !
Hoe zorgen jullie ervoor dat in daglicht de foto niet overbelicht raakt. Wat voor sluitertijden worden er gebruikt ?
Daarnaast helpt een klein diafragma natuurlijk ook.
[ Voor 42% gewijzigd door inquestos op 25-09-2013 18:51 ]
@Rob: Netjes, mooie strakke plaat.

Old trashy pier @ Scheveningen by Marcel Tuit, on Flickr
Krijg helaas die paarsige vlek rechtsboven niet lekker weg
Geen idee overigens waar die vandaan komt...
Daar had ik bij deze foto geen last van; omdat ik op redelijk hard zand stond. Stond voor een aantal foto's ook wat dichter bij de waterlijn; en daar had ik inderdaad ook last van wegspoelend zand door de golven en dat het statief opeens een paar centimeter lager stond
Maar ach, dat risico hoort bij strandfoto's imo
@Inquestos: Jep, lekker braaf op 2/3 volgens de regeltjes. I don't care, ik vind die lange voorgrond juist gaaf
Zoals al eerder gezegd een Neutral Density filter zorgt hiervoor. Die houdt simpelweg gewoon licht tegen. Zie het als een zonnebril voor je lens. Ik heb onlangs deze gekocht:Lasteraar schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:40:
Hoe zorgen jullie ervoor dat in daglicht de foto niet overbelicht raakt. Wat voor sluitertijden worden er gebruikt ?

Laat slechts 0.098% van het licht door. Volgende week naar Schotland, dus ff uitproberen
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ga even zoeken of ze ook voor mijn m4/3 lenzen te krijgen zijn.
Thnx voor de tip.
[ Voor 6% gewijzigd door inquestos op 26-09-2013 14:54 ]
Waarom een variofilter als je hem op uwa gaat gebruiken? dan is het effectief een filter van een paar stops. Lijkt me niet echt een toevoeging?Sjekster schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:19:
Ik heb zelf ook een ND die 10 stops tegenhoudt, maar soms is dat echt ultra overkill. Vooral in omstandigheden waar het minder licht is, is 10 echt teveel. Ik heb gisteren maar even een Vivitar NDX fader gekocht, die ook tot 10 stops gaat. Kostte me 80 euro. Mocht van Foka meenemen en thuis proberen, en mocht het niet bevallen kon ik het terugbrengen. Eerste indruk is best positief. Kleurzweem is een beetje gelig, tegenover blauwig bij mijn 10 stops filter. Afname in scherpte valt me ook reuze mee. Ik zie zeker wel verschil, maar het stoort me niet, en is zeker nog voldoende. Die absolute scherpte heb ik eerlijk gezegd ook niet nodig bij mijn UWA, zoals het er nu naar uitziet is de scherpte met filter meer dan voldoende.
Zoals ik al zei: 10 stops is me soms iets teveel, dus ik wilde een ND die wat minder licht tegenhield. Deze ND fader was maar net iets duurder als bijvoorbeeld 1 losse ND-8 oid, dus ik heb deze geprobeerd. Nu heb ik deze keuze van 1 tot 10 stops, ipv alleen x stops.
Nee, je moet ook rekening houden met de brandpuntsafstand, die 10 stops haal je alleen bij het telebereik.Sjekster schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:33:
10 stops is 10 stops hoor, wat de brandpuntsafstand ook is? Geen idee waar je nu op doelt, eerlijk gezegd.
link: http://camerafilterstore....-een-fader-nd-filter.html
[ Voor 24% gewijzigd door RobB_W op 26-09-2013 17:21 ]
Dat is ook wat ik wilde, een filter die minder sterk was dan mijn 10 stops filter. Missie wat mij betreft geslaagd. Goedkoopste ND met vaste waarde die ze hadden was 65 euro. (En dat was maar een ND8 trouwens). Nu heb ik gewoon een variabele tot iig 5 stops, en max 9 oid. En dat ik hem veel op m'n UWA wil gebruiken, betekent niet dat ik hem op mijn andere lenzen niet kan gebruiken. Daar hebben we step down ringen voor
Verwijderd
12 mm ND4 - ND8
15 mm ND4 - ND16
18 mm ND4 - ND32
24 mm ND4 - ND64
35 mm ND4 - ND128 (ook wel ND125 genoemd)
50 mm ND4 - ND256 (ook wel ND250 genoemd)
100 mm ND4 - ND512 (ook wel ND500 genoemd)
Dit is legenda:
Geen filter
ND2 = 1 stop
ND4 = 2 stops
ND8 = 3 stops
ND16 = 4 stops
ND32 = 5 stops
ND64 = 6 stops
ND128 = 7 stops
ND256 = 8 stops
ND512 = 9 stops
ND1024 = 10 stops
Dat de tabel bij aangeeft dat alles bij ND4 begint komt denk ik doordat een fader ND bestaat uit 2 polarisatiefilters, en 1 polafilter al zorgt voor 1 stop lichtverlies. 2 op elkaar dus voor 2 stops. Je hebt met Fader dus al minstens 2 stops verlies, gok ik.
(EDIT: Mijn filter kan van ND2 tot ND1000, aldus verpakking. Lijkt te kloppen, op min stand is de sluitertijd ong dubbele van de sluitertijd zonder filter)
Volgens tabel zou ik op 22mm ongeveer 5 á 6 stops max moeten halen, ik zat op 7.5.
Terugrekenend zou ik volgens tabel met 10mm ong. max 2 stops moeten halen, ik haalde prima een stop of 5. Daarna zag je dat er boven en onder een klein beetje donkerder werd ten opzichte van de rest van foto (maar zag je nog absoluut geen herkenbare X verschijnen, het was meer wat zachte vignettering). Ik vind het overzicht dat gegeven wordt dan ook bijzonder pessimistisch.
Ik was in ieder geval van plan om max een 5 stop filter te kopen, dus alles wat ik meer haal is alleen maar bonus. Mijn 10 stop filter blijft toch in mijn collectie, al is het maar omdat die waarschijnlijk toch voor minder kwaliteitsverlies zal zorgen. In de situaties dat 10 stops gewoon te veel is, zal ik de fader gebruiken.
En om een paar stops weinig toegevoegde waarde te noemen...tsja.
sluitertijd van 1 sec zonder filter, betekent 8 sec met 3 stops, en 32 met 5 stops, dus dat is al een gigantische toename van je sluitertijd, zonder je diafragma te veranderen (wat toch de voornaamste reden is om zo'n filter te gebruiken. ). Moet ik hetzelfde bereiken door mijn diafragma te knijpen, dan zou ik van f/8 (wat beetje mijn standaard op mijn UWA) naar f/45 moeten gaan om 5 stops licht tegen te houden.
A: mijn lens kan dat niet
B: de scherpte afname door diffractie is dan volgens mij groter dan de scherpteafname door filter
C: geknepen diafragma zorgt voor grotere scherptediepte én stervormige lichten in foto's, wat je niet altijd wilt
3 stops zou zonder filter nog lukken op sommige lenzen, dat is knijpen naar f/32. Ook dat halen sommige lenzen al niet.
[ Voor 25% gewijzigd door Sjekster op 26-09-2013 19:42 ]
Misschien doelt ie op het feit dat een UWA een veel grotere beeldhoek heeft, en dus ook meer licht (door die grotere breedhoek) uiteindelijk op de sensor valt? Als je een foto op 10mm zou maken is de kans groot dat je meer lucht in je foto hebt (dus veel licht), dan wanneer je zou inzoomen op 70mm.Sjekster schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:33:
10 stops is 10 stops hoor, wat de brandpuntsafstand ook is? Geen idee waar je nu op doelt, eerlijk gezegd.
Dus een waterval op 10mm zou bijvoorbeeld 1/100e zijn terwijl diezelfde waterval ingezoomed misschien 1/20e is omdat je "minder" op je beeld krijgt.
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Blijkbaar hoe korter je brandpuntsafstand, hoe sneller je de X in je foto te zien krijgt. Je kan de filter dus niet tot het maximum draaien. Maar op dezelfde stand laat de filter evenveel ligt door op een 500mm lens als op een 10mm lens. Alleen kan ik op die 500mm de filter misschien op standje 10 zetten, terwijl het op 10mm misschien maar tot standje 4 kan.
Verwijderd
Sluitertijd 20 sec,
Feedback, welkom.

Texel Beach Long Exposure by Barend Koper, on Flickr
Verwijderd
Volgende keer ga ik maar wat meer rekenen en wat minder op gevoel doen...
Die stenen krijg ik niet veel lichter meer, dan komen er allerlei kleurtjes bij die niet heel natuurlijk zijn!
Ik doe eerst altijd een proefshot met normale sluitertijd, en vervolgens met een app op mijn foon kan ik dan de benodigde sluitertijd uitrekenen. Voordeel is hierbij dat als je met je gewenste instellingen wel op een hele extreme sluitertijd komt; dat je dan ook terug kan rekenen naar bijv. lager diafragma of iso.
Op gevoel doe ik er vaak nog wat extra tijd bij, vooral richting zonsondergang, omdat de lichtomstandigheden dan sowieso snel donkerder worden.
Welke? Die wil ik ook!marceltuit schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 10:34:
Ik doe eerst altijd een proefshot met normale sluitertijd, en vervolgens met een app op mijn foon ...
Verwijderd
Verwijderd
Nieuwe_nick, ik begrijp je opmerking over de compositie. Bedankt!
Glen Nevis, Schotland (105 sec):

Glen Coe, Schotland (40 sec):

@RobB_W: Kep zo'n handige app Exposure Calculator
Hmm, clarity gebruik ik niet zo heel vaak, eerder wat sharpness (+15 ofzo), maar ik heb bij de eerste idd wat clarity gebruikt op de voorste stenen met dat mos.
Tja over die kleuren bij de 2e...dat vind ik moeilijk. Als het echt grijzig, regenachtig weer is, dan poppen de kleuren in het landschap sowieso niet. Kep het geprobeerd hoor en ik vind het er niet natuurlijk uitzien. Beetje neon-achtig soms ook...
Mooi licht heb je hier Marcel. Het paarse stoort mij helemaal niet, vind wat kleuren in de lucht altijd wel mooi bij long exposures.
@BWK72
Zoals gezegd iets te donker. Je had beter 10 minuten eerder de foto kunnen nemen dan had je nog gebruik kunnen maken van het mooie warme licht.
@Deathchant
Vind ze beide eigenlijk wel mooi, de eerste door het contrast van het groene mos op het water en de tweede is een erg indrukwekkend landschap!
Twee van mij vlak voor de storm aan land kwam op Urk, daarna was er geen statief meer op de grond te houden

Storm op Urk by Peter Gol, on Flickr

Storm op Urk by Peter Gol, on Flickr
Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...
Verwijderd
Amstel76, op de eerste foto heb je de vuurtoren met bijgebouw mooi los weten te maken van de omgeving, zonder andere storende zaken, maar ik vind de foto wel wat donker. Mooi standpunt van de tweede en ik vind de detaillering en contrasten in de gebouwen erg mooi! Het water vind ik wat bruinig, wat ik niet zo mooi vind. En hoewel dit natuurlijk inherent is aan het gebruik van lange sluitertijden, vind ik het wel jammer dat het stormachtige niet in de foto te zien is. Heb je ook nog iets zonder filter?
Ben benieuwd:

http://500px.com/Abd3licious
Verwijderd
Verder netjes gedaan. misschien nog iets te paars.
Beetje afgecropt, geen standaard verhouding aangehouden idd.Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:35:
beetje vreemde verhouding van de foto .
Verder netjes gedaan. misschien nog iets te paars.
Iets te paars, kan ik me wel in vinden
Dank voor de feedback!
Leuke plaat! Inderdaad een beetje paarsigdon_appie schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:13:
Hierbij maar eens mijn bijdrage, na veel te hebben meegelezen en -gekeken in dit topic.![]()
Ben benieuwd:
[afbeelding]
Op mijn 500px staat ook een andere plaat, zelfde onderwerp, alleen LE zonder ND. Die is breder en ik snap wat jullie bedoelen.
Gaat om deze plaat:

De lege voorgrond vind ik bij deze compo juist wel geslaagd, voegt imo wel degelijk wat toe. Je hoeft niet altijd gelijk midden in de gebouwen te zitten vind ik.
Wel vind ik de afgeknipte bomen rechtsboven zonde
@Marceltuit: dank voor je feedback! Zal dit weekend weer op pad gaan, zal letten op de bomen!marceltuit schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:38:
@don_appie: Allebei erg mooie platen. Ik vind ze allebei erg mooi, de eerste vanwege de paarsige gloed (ja, ben ik liefhebber van) en de lichtstreep in het water. De tweede vanwege de verlichting op de bogen.
De lege voorgrond vind ik bij deze compo juist wel geslaagd, voegt imo wel degelijk wat toe. Je hoeft niet altijd gelijk midden in de gebouwen te zitten vind ik.
Wel vind ik de afgeknipte bomen rechtsboven zonde
Ik vind de eerste plaat zelf wat beter vanwege de zachtheid van het water. Paars in de licht is mooi, maar had iets minder gekund.
Op de tweede foto lijken de huizen nogal flets vergeleken met de brug.
Daarnaast vind ik de compositie van de eerste foto ook mooier.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
@admiralsnipe: dank, ik denk dat ik nog een keer terug ga. Ik mis op de eerste foto de derde boog.
Heerlijke plaat, lekker rauw!
Heb je hem misschien in een wat hogere resolutie (>2800x1800)? Ik zou hem graag als achtergrond willen gebruiken.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

30 seconds @ Ghent by Marcel Tuit, on Flickr
Bewust een portretstand gekozen om de diepte wat te benadrukken. Landschapstand levert een veel platter effect op wat niet paste bij de setting vond ik.
@ Marcel: De portretstand lijkt me een terechte keuze, je ogen worden nu echt de diepte ingetrokken. Ondanks de 30 seconden lijkt de foto prima belicht, of heb je nog veel in postprocessing moeten doen? Wel zou ik die rode paal aan de kade even wegpoetsen, leidt toch wel veel af.
Rode paaltje heb je wel een punt

Verwijderd
Niiiiiiice!!
Marcel
Vette locatie, maar er zijn voor mij een paar dingen die niet werken bij deze plaat. Ik zie wel heel veel water. De lijn tussen de details en het neutrale vlak loopt zo'n beetje door het midden. Wat mij betreft kan er en heel stuk van de onderkant af. Die rode paal is inderdaad wel heel erg rood. En de linker bovenhoek ziet er een beetje vreemd uit. De belichting lijkt daar 'anders', en het lijkt alsof je het gebouw hebt rechtgetrokken. Het torentje staat dan wel mooi recht, maar er zit ook een vreemde perspectiefvervorming in. Toch jammer dat tilt-shifts zo duur zijn...

Ook jammer dat je niet langer kon belichten. Dan was de lucht nog dramatischer geweest. Techniek is leuk, maar als het je in de stek laat.....

Verder wel een vette plaat met dat felbelichte gebouw en de vervaagde reflectie daarvan in het water.
Zo, mooie plaat zeg!RobB_W schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:44:
@Don appie: De eerste vind ik een mooi beeld, inderdaad zou de uitsnede net even anders mogen.
Een foto van mij, ben er voor het erst sinds september weer eens op uit geweest. Moet ik vaker gaan doen, meer tijd voor vrijmaken.
Heel clean, mooi simpel.
Ik moet er zelf ook veel meer op uit.
Nice, portretstand vind ik een goede keuze.marceltuit schreef op zondag 19 januari 2014 @ 17:44:
Van mij ook eentje uit Gent. Wilde eigenlijk een extreem lange sluitertijd gebruiken, maar door een kapotte afstandsbediening slechts beperkt tot 30 seconden
Bewust een portretstand gekozen om de diepte wat te benadrukken. Landschapstand levert een veel platter effect op wat niet paste bij de setting vond ik.
Jammer dat de sluitertijd niet langer kon, je ziet op de brug en aan de overkant nog wat sporen van mensen, imho was de plaat 'clean' nog gaver.
Ik ben op dit moment aan het wachten op een variabel ND filter van Fotga: http://www.ebay.com/itm/3..._trksid=p3984.m1497.l2649
Ik lees er goede verhalen over, prijs-kwaliteit zou in orde zijn, weinig negatieve impact op de beeldkwaliteit. Iemand ervaring hiermee?
Als ik het filter binnen heb, dan zal ik mijn bevinding en foto's plaatsen.
@marceltuit: Veel voorgrond (leeg vlak) vind ik op zich geen probleem, portretstand pakt hier ook goed uit, maar doordat je boven krap kadert raakt de plaat wat uit balans. Dat is jammer, want verder is hij lekker clean (behalve eerder genoemde spook).

Ik moet eerlijk toegeven dat de andere belichting op het torentje links mij nu pas opvalt

@Don-Appie: Tnx! Om eerlijk te zijn stoorden de mensen mij niet echt, dat is ook de reden dat ik ze niet weggeshopt heb
Heb geen ervaring met je filter, maar als je foto's ermee hebt gemaakt laat ze gerust zien hier
@Deathchant: Nee, 1 minuut was echt niet mogelijk met een kapotte afstandsbediening. Ik kan dan op de camera maar max. 30 seconden belichten. En in Bulb schieten en met de hand op de camera de knop ingedrukt houden gaat niet werken bij mij
@Herrick: Mooie strakke plaat. Vind alleen de bovenkant te zwart.
Is het misschien een idee om de locaties bij de platen te plaatsen?

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
@Tobiasvs: Moet je wel Magic Lantern op je camera (willen) hebben
Toffe plaat, hele gave kleuren. Me like!
Moest trouwen wel lachen om je beschrijvende tekst over The Killing; ik vond Kopenhagen absoluut niet zo mooi als in jou foto. Daar was de stad hartstikke grijs en grauw, en dat kan ik van jou foto niet zeggen
[ Voor 32% gewijzigd door Polariteit op 22-01-2014 18:54 ]