@
qless: Ik ben benieuwd waarom je deze foto's in HDR hebt geschoten en waarom dit een long-exposure is. Gezien de mist verwacht ik dat dit prima binnen het dynamisch bereik zit van een 5D mark II. Ik vind het wel sfeervolle foto's, maar er zitten wel wat veel "storende elementen in" waardoor ze minder rust uitstralen.
#1 - Achtergrond (bomenrij) heeft net voldoende tekening, waardoor het niet stoort en de foto toch nog wat diepte geeft. Wel storend vind ik het paaltje en de grassprieten voor de twee pollen, waardoor je aandacht wat verslapt van het hoofdonderwerp (de twee gele pollen).
#2 - De centrale boom vind ik top, maar de andere bomen maken de foto wat minder sterk. Die losse pollen voorin vind ik leuk wegkijken, maar het is jammer dat dit aan de linkerkant verloren gaat. Ik ken de situatie ter plekken niet, maar wellicht dat je een paar stappen achteruit had kunnen doen en wat meer tele, waardoor je het anders had kunnen kaderen.
@
jd1987: Dit soort foto's vind ik altijd erg mooi. Ik had eigenlijk bewegingsonscherpte verwacht bij zo'n sluitertijd, maar dat valt hard mee. Of heb je zo'n apparaat om met de hemel mee te bewegen? Ook verbaasd het mij dat je niet meer lichtverontreiniging hebt uit de omgeving. Ik zou hier niets meer aan doen. Vind het prima zo.
Zelf afgelopen week op IJsland ook nog een long-exposure geschoten. Ik had gehoopt op een fraaie zonsondergang, maar helaas zaten er in de verte toch nog wat wolken, waardoor de zon de zee niet ging raken. Desondanks wel mooie kleuren en met een ND1024 filter onderstaande foto geschoten (klikbaar):
Kleuren zijn erg intens wat de foto in mijn ogen mooi maakt. Compositie is alleen niet heel erg spannend. Het was vooral de locatie die de foto mooi maakte. Helaas kon ik niet hoger komen, waardoor het eiland (rechts) wat meer los was gekomen. Ik vind het er nu te krap op zitten.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.