[Verzamel] Long exposure fotografie (ND... filters)

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Wat ik persoonlijk altijd gaaf vind om te zien zijn foto's van stenen in stroompjes, en dan een beetje recht van voren genomen. Had hier prima gekund :)

met scherpstellen: jezelf aanleren: scherpstellen zonder filter en met autofocus. Vervolgens fiter erop en lens op manual focus zetten. nu niet meer aan de lens komen :)

[ Voor 36% gewijzigd door Polariteit op 18-07-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Klaas, als ik het goed heb is je foto op 8 sec gemaakt. misschien kan je de volgende keer iets langer proberen (tenzij je lens maar tot f20 gaat?) want de stroom in het riviertje was zo traag dat het nu een beetje drap lijkt. Voor een eerste keer vind ik hem goed gelukt!
marceltuit schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:27:
Wat ik persoonlijk altijd gaaf vind om te zien zijn foto's van stenen in stroompjes, en dan een beetje recht van voren genomen. Had hier prima gekund :)

met scherpstellen: jezelf aanleren: scherpstellen zonder filter en met autofocus. Vervolgens fiter erop en lens op manual focus zetten. nu niet meer aan de lens komen :)
Dat ligt er aan welke lens je hebt. Tot voor kort gebruikte ik mijn 12-24 Tokina veel voor dit soort dingen, maar manual focus moet je doen door de ring naar beneden te trekken. Dan verschuift per definitie de focus :P. Nu met mijn 17-55 hoef ik alleen maar dat knopje op MF te zetten, stuk handiger :D

Deze had ik ook nog gemaakt op vakantie. Nog steeds erg lastig zo in de extreme hitte en een schermpje waarop je niks ziet behalve een histogram:
Afbeeldingslocatie: http://www.roypoots.nl/wp-content/uploads/IMG_3899_900.jpg

Misschien had ik hem achteraf iets korter moeten maken in sluitertijd...

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dat je lens het kan is dan inderdaad wel een vereiste ;)

Mooie plaat, lekker laag standpunt. Ow zo zonde van dat overbelichtte stukje in het water.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

marceltuit schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:03:
Dat je lens het kan is dan inderdaad wel een vereiste ;)

Mooie plaat, lekker laag standpunt. Ow zo zonde van dat overbelichtte stukje in het water.....
Idd ja. ik kan hem eventueel natuurlijk wel wat opvullen :p

Die 12-24 lens is nu kapot. ik laat hem wel maken, maar ik zal hem veel minder gaan gebruiken. alleen in situaties waarbij ik echt 12-16mm nodig heb, anders per definitie mijn 17-55 :). heb trouwens wel geprobeerd om het op die manier te doen en vervolgens het getal te onthouden en terug te zetten, maar op de 1 of andere manier is ie dan toch net niet scherp :(

Afbeeldingslocatie: http://static.bhphotovideo.com/images/images345x345/360350.jpg

die bovenste ring dus... met wat kracht :+

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

kan me voorstellen dat het getal onthouden niet werkt, je hebt namelijk ook nog ruimte ertussen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Laatst online: 28-08 12:46
Is het niet zo dat de laatste 'lens' (of stuk glas iig) dan dichter bij de andere stukken glas komt, waardoor de focus verschuift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Het is een manueel focusring en AF - MF knopje in 1. Dus bij het uittrekken van die ring draai je automatisch een beetje aan die ring waardoor de focus verschuift. Hoe dit technisch verder zit geen idee, daar zou je gelijk in kunnen hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 20:17
marceltuit schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:27:

Zelf heb ik een Nikon D7000. Als ik met een ND filter werk zet ik mijn ISO op HI2 (hoogst mogelijk) en zet ik de camera op liveview. Meestal kan ik dan redelijk scherpstellen en compositie bepalen. Scheelt een hoop op/af draaien van het filter. Als je een landschap doet kun je ook manual scherpstellen op infinite modus..

Continue op-/afdraaiaen vind ik altijd zo'n rotwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 16:54
Ik heb een filter die verstelbaar is, dus op de lichtste stand scherpstellen en voorzichtig opdraaien. Maar bij 30 sec. was het heel moeilijk(onervaren) om het goed te krijgen.
En het toestel wil met die lens tot F36 geloof ik.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReneDD
Laat je tijdens de belichting ook de camera op de liveview stand staan, en de iso op de hoogste waarde??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik neem aan dat hij de laagste ISO gebruikt. wel interessant... ik heb geen idee of je liveview beter wordt als je je ISO verhoogt. dat zou wel helpen als je hem verhoogd, vervolgens scherpstelt en daarna weer op 100 zet :). Iemand met een canon die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 00:47:
ReneDD
Laat je tijdens de belichting ook de camera op de liveview stand staan, en de iso op de hoogste waarde??
Dat niet. Als ik werk met een ND filter er op, gebruik ik de hoge ISO en liveview alleen tijdelijk om scherp te stellen en een mooie compositie te maken. Met het ND filter er op kun je door je zoeker namelijk niets zien (alleen zwart). Dit kun je dus met een hoge iso en liveview oplossen!

Zodra ik tevreden ben schroef ik de ISO naar beneden (100/200) en zet ik liveview uit. Ik weet inmiddels wat mijn compositie is, dus ik hier niet meer te kijken als het goed is. Daarna is het een kwestie van de juiste sluitertijd kiezen en wachten..
Royz schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 09:45:
Ik neem aan dat hij de laagste ISO gebruikt. wel interessant... ik heb geen idee of je liveview beter wordt als je je ISO verhoogt. dat zou wel helpen als je hem verhoogd, vervolgens scherpstelt en daarna weer op 100 zet :). Iemand met een canon die dit weet?
Met een Nikon in ieder geval wel :)

[ Voor 21% gewijzigd door ReneDD op 20-07-2011 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReneDD, bedankt ik gebruik een Canon 60D maar neem aan dat het op hezelfde neerkomt als met de Nikon.
Nogmaals dank voor deze nuttige tip, zodra er mooie wolken zijn ga ik het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Royz schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:08:
[...]

Idd ja. ik kan hem eventueel natuurlijk wel wat opvullen :p

Die 12-24 lens is nu kapot. ik laat hem wel maken, maar ik zal hem veel minder gaan gebruiken. alleen in situaties waarbij ik echt 12-16mm nodig heb, anders per definitie mijn 17-55 :). heb trouwens wel geprobeerd om het op die manier te doen en vervolgens het getal te onthouden en terug te zetten, maar op de 1 of andere manier is ie dan toch net niet scherp :(

[afbeelding]

die bovenste ring dus... met wat kracht :+
uuuh what about the focus lock button? :X
Hoef je niet zo moeilijk te doen met de focus ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Scirocco schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:23:
[...]

uuuh what about the focus lock button? :X
Hoef je niet zo moeilijk te doen met de focus ring.
Nooit aan gedacht joh! pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 11:48
Vanmiddag even naar Scheveningen geweest:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6018/5966861049_900ddca5b2_z.jpg
IMG_6242-Edit.jpg by tomroeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 11:21

mvh

State Governor

Royz schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 09:45:
Een 5DII komt in ieder geval met een 'belichtingssimulatie' in Live View, dan zie je meteen het effect van een belichtingswijziging (in gevoeligheid/sluitertijd/diafragma) en daarom is een hoge gevoeligheid handig. Mijn 50D geeft gewoon ongeacht de instellingen hetzelfde 'gemiddeld' belichte beeld in Live View. Hij blijft dus altijd even licht, maar op een gegeven moment houdt dat op. Het heeft z'n voordeel, je kunt dan je camera instellen en op live view kijken voor de compositie, zonder dat je achteraf weer je gevoeligheid omlaag hoeft te draaien.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

strakke compo Tommyz, alleen zo zonde dat je er een zwartwit plaat van gemaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:41

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Is hier de hate-crew van zwart-wit foto's aanwezig ofzo? Lekker zwart wit laten die plaat Tommyz! Heb alleen het idee dat de horizon niet helemaal recht is ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Misschien kan hij beiden posten, dan kunnen we kiezen. Hij hoeft zich vast niet te schamen voor de kleuren versie want het is een mooie foto! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
marceltuit schreef op maandag 25 juli 2011 @ 06:54:
strakke compo Tommyz, alleen zo zonde dat je er een zwartwit plaat van gemaakt hebt.
Royz schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:24:
Misschien kan hij beiden posten, dan kunnen we kiezen. Hij hoeft zich vast niet te schamen voor de kleuren versie want het is een mooie foto! :D
marceltuit schreef op maandag 25 juli 2011 @ 06:54:
Thanks! Ik heb een beetje een hekel aan de colour cast van een ND110 (ik moet stiekem ook een keer de tijd nemen om de juiste post-processing uit te zoeken in LR om de goede kleuren weer naar boven te krijgen). Tot die tijd haal ik ze door Silver Efex Pro heen en ik vind 't restultaat meestal wel wat mooier. Misschien heb ik stiekem ook wel meer met B/W dan kleur. Ik zal vanavond de kleurenversie posten.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@ventieldopje: het gebeurt heel weinig dat ik z/w foto's mooi vind. ik vind ze altijd zo 1903 uitzien zeg maar ;)

@tommyz: witbalans kom je al een heel eind mee.

en als jij zw mooier vind, gewoon zw blijven posten. zw of kleur is zo persoonsgebonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Iets later dan gepland, maar hierbij de kleurenversie:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6135/5979096294_5946f979ed_z.jpg
IMG_6242.jpg by tomroeleveld, on Flickr

Overigens net even naar 't havenhoofd geweest, maar foto staat dit keer in Solo testcasefoto's (wel in Z/W overigens ;) )

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 14:31

Aight!

'A toy robot...'

Ik was laatst een boek aan het lezen over long exposure en daar gebruikte men in plaats van een sluitertijd van een uur, 4x 15 minuten en dan via software er een foto van te maken

Iemand van jullie dat ook al eens geprobeerd? Ben wel eens benieuwd naar gebruikers ervaringen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Aight! schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:06:
Ik was laatst een boek aan het lezen over long exposure en daar gebruikte men in plaats van een sluitertijd van een uur, 4x 15 minuten en dan via software er een foto van te maken

Iemand van jullie dat ook al eens geprobeerd? Ben wel eens benieuwd naar gebruikers ervaringen..
In principe het zelfde qua hoeveelheid licht... Mits je goed de foto's "mengt" krijg je het zelfde resultaat (met ik denk nog meer bereik in het lichte gedeelte van de foto (1/4 van het licht per keer dat daar opvalt en kan je indien goed gemengd behouden ipv over belichten).

ééntje van mijn kant. Kreeg helaas me 9-stops filter pas een dag of 3 voor vakantie binnen dus daar maar geëxperimenteerd ermee :). Maar enjoy:

Afbeeldingslocatie: http://www.patrickbongers.nl/wordpress/wp-content/gallery/2011-07-12-molyvos/20110709-persoonlijk-dsc_5617.jpg

Uit me hoofd iets in de richting van: 30mm, f11, 20s, ISO100 (LOW1 op de D300s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik zit me ogen uit te kijken hier, opzich lijkt mij een ND fliter mooi, maar ik fotografeer helaas niet zo vaak wateren... En volgens mij heeft het weinig zin op andere voorwerpen...?

Alhoewel ik bij een pagina terug nog een interessante link zag waarbij stond dat door een ND fliter meer diepte in de foto komt....?

Of is dit gewoon een mooie lens zonder ND filter? :P
Afbeeldingslocatie: http://www.polarisatiefilter.com/wp-content/uploads/2011/04/grijsfilter_voorbeeld4.jpg
Op de foto hiernaast zie je dat bij een hoge f-waarde (dus een kleine diafragma opening) het model èn de achtergrond scherp zijn. Rechts is de f-waarde minimaal en daarmee ook de scherptediepte minimaal. Het model komt veel meer naar voren en daardoor lijkt deze foto veel professioneler.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 20:11
Een ND-filter houdt licht tegen, dat is het enige wat het doet.
Overdag in de zon kan er met een groot diafragma (f/2.8 in bovenstaand geval) te veel licht op de sensor vallen. Ook al gebruik je dan de laagste ISO-waarde die je hebt en de kortste sluitertijd die je hebt, de foto blijft overbelicht. Met een ND-filter houd je een deel van het licht tegen, waardoor de foto correct belicht blijft.
Hierdoor kan je overdag met een groot diafragma (klein f-getal) blijven fotograferen, waardoor de achtergrond onscherp kan blijven wat je bij portretten vaak wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerUp schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 21:36:
Overdag in de zon kan er met een groot diafragma (f/2.8 in bovenstaand geval) te veel licht op de sensor vallen. Ook al gebruik je dan de laagste ISO-waarde die je hebt en de kortste sluitertijd die je hebt, de foto blijft overbelicht. Met een ND-filter houd je een deel van het licht tegen, waardoor de foto correct belicht blijft.
Hierdoor kan je overdag met een groot diafragma (klein f-getal) blijven fotograferen, waardoor de achtergrond onscherp kan blijven wat je bij portretten vaak wilt.
Een potret maken met een ND filter lijkt mij erg moeilijk, moet je model wel heeeeeel erg stil kunnen zitten!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Zoals PowerUp uitlegt is het juist omdat er teveel licht is dat een ND-filter dan handig kan zijn. Dan kan je makkelijk op f/2.8 en een 6-stops ND-filter nog op 1/1000s komen, wat nou niet echt moeilijk is om stil te blijven zitten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Misschien begrjip ik het niet helemaal, maar dan heb je toch niet perse een ND-filter nodig, maar dan kan je toch ook een aantal stops onderbelichten? dan heb je ook geen last van fel licht bij portretten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@tommyz: Nice. Ziet er stukken beter uit dan de z/w versie.

@pat-juh: mooie voorgrond, zo met die witte wazige zee. de achtergrond vind ik wat jammer, dat hij wat flets oogt daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
marceltuit schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 07:04:
[...]

Misschien begrjip ik het niet helemaal, maar dan heb je toch niet perse een ND-filter nodig, maar dan kan je toch ook een aantal stops onderbelichten? dan heb je ook geen last van fel licht bij portretten...
Als je perse F2.0 of iets dergelijks wilt gebruiken iv.m. de beoogde scherpte/diepte is het mogelijk dat je camera teveel licht binnen krijgt (ondanks de kortst mogelijke sluitertijd en laagste ISO). Je zou dan dus een ND-filter kunnen gebruiken om toch geen overbelichte foto over te houden. Denk er aan; je hoeft niet perse een ND110 filter op te schroeven, je kan ook een filter gebruiken die slechts 1 tot 3 stops extra geeft ipv 10 ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

ja maar wat is dan het verschil met het 'via de camera' enkele stops onderbelichten? dan wordt de foto ook donkerder...

[ Voor 17% gewijzigd door Polariteit op 01-08-2011 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:20
Maar je onderbelicht ook niet. Als je voor de belichting uitgaat van de combinatie van iso/diafragma/sluitertijd, en je wilt de eerste twee variabelen op bepaalde waarden hebben (iso 100, f/1,8 bijvoorbeeld) moet je dus wat met de sluitertijd doen.

Op een zonnige dag kan de sluitertijd voor een goede belichting dus nog korter worden dan wat je camera kan geven. Door een ND filter te gebruiken komt er minder licht op je sensor en zal hij voor een correcte belichting dus langer open moeten staan, langer dus dan de kortste sluitertijd van de camera zodat je wel een goed belichte foto kunt verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

ok tnx, nu is het mij wel duidelijk. dan heeft een nd filter idd meer zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
Tijd om weer wat leven in dit topic te krijgen met mijn eerste serieuze poging m.b.v. mijn ND110 filter :)

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6130/6019069442_3c688c31ae.jpg
Afsluitdijk by ReneD7000, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
@Royz
Jammer van de rode dingen in het water en dat de tak op de voorgrond niet wat prominenter in het beeld ligt. Het overbelichte stukje is vrij gemakkelijk weg te halen als stoort het mij nu niet echt. Verder wel een prima plaat, het blijft inderdaad lastig op je schermpje te beoordelen, ik ga vaak op mijn gevoel af en ervaringen van eerdere foto's.

@tommyz
De zwart wit versie vind ik veel mooier, de kleurenversie is niet spannend genoeg. Wel erg klassiek en een beeld wat we al heel vaak hier voorbij hebben zien komen.

@Pat-Juh
De lucht is jammer genoeg niet zo spannend. Ook jammer dat je de steen op de voorgrond heb door gesneden, ik zorg altijd dat je begint met een hele steen of in ieder geval je onderwerp op de voorgrond er helemaal opzetten. Verder zou de foto wel iets warmer mogen zijn, hij heeft nu een erg koud uitstraling wat volgens mij niet past bij het landschap.

@ReneDD
Mooie plaat!! Twijfel wel wat over het standpunt, wat lager was misschien mooier geweest waardoor je de steiger als het ware op de horizon legt. Al zie je daardoor wel minder van steiger. Prima foto hoor.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6086/6022312140_3bd65f99b7_z.jpg
Meltwater from the Steingletscher by Peter Gol, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6201/6028795632_26ca2c42a6_z.jpg
Waking up in Haslital by Peter Gol, on Flickr

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

die eerste...mwah..... jammer van die overduidelijk donkere lucht. Misshcien kon je hier ook niet veel aan doen aangezien het weer niet ideaal was.
MAAR! die 2e is echt heel stoer! Die mist zo in de bergen doet het erg goed moet ik zeggen!! Ook die mist op de voorgrond en dat water....boterzacht! Ik vind het jammer dat het perspectief niet wat dichterbij is, zodat er meer aandacht ging naar de bergen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@renedd: lekker simpele le-plaat. nice
@amstel: in tegenstelling tot deathchant vind ik de lucht in 1 wel tof. Wat ik minder vind zijn die takjes in het waterstroompje. tweede is gewoon erg gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook wat eerste opnames met de ND110 filter gemaakt en op Flickr staan, maar hoe krijg ik deze hier geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:22:
Ik heb ook wat eerste opnames met de ND110 filter gemaakt en op Flickr staan, maar hoe krijg ik deze hier geplaatst?
Als je de foto bekijkt staat boven de foto een menu kopje 'Share'. Als je daar op klikt kun je kiezen voor "Grab the HTML/BBCode". Dan kies je voor Medium/BBCode en copy/paste klaar is kees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6190/6058818599_bf983b61a8.jpg
Dijk - Urk Mono by Christoffels, on Flickr

ReneDD bedankt. Het is maar een beginnetje, foto laat aan scherpte duidelijk te wensen over (dikke wind en zachte ondergrond). Sta zeker open voor tips. :)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
@christoffels
Je heb geen mening over de foto's van anderen? Jouw foto vind ik mooi maar de grote versie is inderdaad niet helemaal lekker scherp, zo in het klein is hij prima. Ik had de horizon iets hoger over lager gezet zodat deze uit het midden komt. De diagonaal in de foto is erg mooi samen met de dynamische lucht.

Voor Deathchant een foto met iets meer blauwe lucht :)

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6136/6038545190_f9236efc32_z.jpg
Schwendiwald by Peter Gol, on Flickr

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amstel76 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:01:
@christoffels
Je heb geen mening over de foto's van anderen? Jouw foto vind ik mooi maar de grote versie is inderdaad niet helemaal lekker scherp, zo in het klein is hij prima. Ik had de horizon iets hoger over lager gezet zodat deze uit het midden komt. De diagonaal in de foto is erg mooi samen met de dynamische lucht.

Voor Deathchant een foto met iets meer blauwe lucht :)

[afbeelding]
Schwendiwald by Peter Gol, on Flickr
@Amstel76
Bedankt voor je tips + mening. Zeker heb ik een mening over foto's van anderen, maar kom net kijken op dit forum. Die van jou is alvast schitterend!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@christoffels: mooie plaat, aparte kleurtonen. de beweging in de lucht vind ik prima en de compo ook.

@amstel76: stond je hier in het water :P nette plaat, enige kleine kritiekpuntje dat ik kan bedenken zijn de zwarte bomen links en rechts.

@christoffels: zeker als je net komt kijken (zoals je het zelf noemt) kan je mening zeker gewaardeerd worden, aangezien je er misschien met een meer frisse blik naar kijkt dan de frequente bezoekers hier die een oogkleppenvisie kunnen gaan ontwikkelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:44
@Amstel: Vooral de mist in "Waking up" is erg mooi, verder staat er wel veel 'rommel' op...zoals die palen in het weiland. Wellicht mooier om die weg te gummen. Je bergbeek hierboven is een heel lekker doorkijkje, heb je een pola gebruikt?

@Chistoffels: Lekkere 'ruige' plaat, heerlijke toning. mis nog wel een beetje een onderwerp, je 'lead-line' loopt dood op een paal....

Gister zelf eindelijk eens tijd gehad mijn nieuwe ts-e 24mm te gebruiken, is wel wennen, met het handje scherpstellen. Had helaas mijn verkeerde ND filter in mijn tas zitten (dacht dat ik de 104 en 106 bij me had, maar zat alleen de nd-110 in). Nog wel met de 110 geprobeerd, maar dat was hot-pixel galore....(8 minuten sluitertijd).

Dus maar iets langer gewacht en toen onderstaande geschoten op f11 / 30sec. Vind zelf (zelfkritiek: altijd goed!) dat de draden van de pylon naar het wegdek wat jaggy zijn. Vooral op de verkleinde is dit zo, dus ff doorklikken!:

Afbeeldingslocatie: http://www.rentier-online.com/GOT/erasmus%20by%20night%20small.jpg

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MasterMaceMichu schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:12:
@Amstel: Vooral de mist in "Waking up" is erg mooi, verder staat er wel veel 'rommel' op...zoals die palen in het weiland. Wellicht mooier om die weg te gummen. Je bergbeek hierboven is een heel lekker doorkijkje, heb je een pola gebruikt?

@Chistoffels: Lekkere 'ruige' plaat, heerlijke toning. mis nog wel een beetje een onderwerp, je 'lead-line' loopt dood op een paal....

Gister zelf eindelijk eens tijd gehad mijn nieuwe ts-e 24mm te gebruiken, is wel wennen, met het handje scherpstellen. Had helaas mijn verkeerde ND filter in mijn tas zitten (dacht dat ik de 104 en 106 bij me had, maar zat alleen de nd-110 in). Nog wel met de 110 geprobeerd, maar dat was hot-pixel galore....(8 minuten sluitertijd).

Dus maar iets langer gewacht en toen onderstaande geschoten op f11 / 30sec. Vind zelf (zelfkritiek: altijd goed!) dat de draden van de pylon naar het wegdek wat jaggy zijn. Vooral op de verkleinde is dit zo, dus ff doorklikken!:

[afbeelding]
Super mooie foto! Deze nomineer ik zeker voor hotshot.
Had misschien liever net iets minder water en net wat meer lucht gezien, maar voor de rest vind ik hem perfect!

Ik ben trouwens opzoek naar een ND filter om mee te nemen naar Ecuador om watervallen en beekjes, alsook de zee te fotograferen. Welke ND raden jullie me aan?

Ik zou hem gebruiken op mijn 24-70 dus 77mm..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen alleen foto's overdag genomen MET een ND110 filter a.u.b.! Er zijn genoeg andere topics om je foto's te plaatsen. Dank u!

@ Tommyz : Ik mis een beetje de spanning in de foto m.b.t. de lange sluitertijd.
@ Pat-juh : Idem als het commentaar op de foto van Tommyz
@ ReneDD: Ook mooi deze!
@ Amstel : Goed bezig!
@ Christoffels: Erg mooi!

Ik ben ook weer eens op stap geweest :)

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6079/6061662411_d17bcd1f0a_z.jpg
Pont Petroli by jsprhrmsn.photography, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6189/6061948199_76445be9e7_z.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Eigenlijk vind ik dit soort foto's een beetje cliché, je ziet ze zo vaak voorbij komen op flickr etc. Maar man, wat is deze mooi! Gelukkig ook in kleur, heel mooi die blauwe lucht en gekleurd zand.
Zeker het posten waard dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

zeker weten! Dit is echt een toffe plaat!

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien cliché, maar nog steeds erg leuk om te doen i.p.v. wolken (en je moet maar net strand en rotsen hebben trouwens)

Ik heb vandaag ook nog wat tips gekregen om aan de Costa Brava foto's te maken in diverse "Calas".

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6070/6062485456_8dc10edddc_z.jpg
Untitled by jsprhrmsn.photography, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6203/6061936333_65f284f6bc_z.jpg
Untitled by jsprhrmsn.photography, on Flickr

Als ik morgen tijd kan vinden wil ik hier tegen het vallen van de avond heen gaan om foto's te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Wow, vanuit een vliegtuig? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
haha ja en dan long exposure ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Google Maps weetje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@Jspr: heerlijke kleuren, mooi onderwerp
@MasterMaceMichu: Beetje cliche (maar dat heb je al snel met de Erasmusbrug), maar wel mooie kleuren met de zonsondergang zo!
@Amstel76: Mooie, klassieke foto. Goed van kleur en compositie.
@Christoffels: Heerlijke z/w omzetting. Mis wel een beetje dynamiek doordat er niet heel veel water zichtbaar is.

Weekje geleden in Portugal gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6196/6062327418_8cf94afb97_z.jpg
Portugese sunset by tomroeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@mastermacemichu: vette plaat!

@jspr: leuke plaat, alleen het uitgebeten wit vind ik iets te wit.

@tommyz: mooi licht! heb alleen het idee dat hij niet helemaal scherp is, de rotsen kijken niet zo prettig weg.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6026/5999014652_b32d8d9bcb_z.jpg
The left side of scenic route 1 by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Tommyz: De foto vind ik wel goed en de lucht erg mooi, alleen vind ik de rotsen er niet zo mooi uitkomen.

@ Marcentuit: Mooie foto en subtiel gebruik gemaakt van het filter!

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6183/6068626197_c5237941ef_z.jpg
Pont Petroli : 8pm by jsprhrmsn.photography, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

@marceltuit, Mooie plaat, alleen de rotsen lijken weer zo scherp gemaakt in photoshop. Kun je misschien een 100% of 200% crop posten?

@jspr, mooie plaat, strakke zee :P En de brug staat er mooi op alsof hij oneindig lang is.
Alhoewel ik hem gespiegeld mooier vind, en dan zwart & wit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb z/w geprobeerd, maar omdat er zo veel zonlicht aanwezig is komt dat niet mooi uit, beter met een "egaal belichte" foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@hardcoregamer: ik heb niet verscherpt in photoshop. enige verscherping die is toegepast is de 'standaard' verscherping die lightroom toepast bij exporteren naar mijn flickr.

en 100%crop heb ik niet, ik ben niet zo van het pixelpeepen :P

@jspr: tnx. Ik vind jou vorige plaat beter. in de laatste vind ik de witte zonweerkaatsing te nadrukkelijk aanwezig links. buiten dat: strakke plaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Polariteit op 22-08-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog eentje dan:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6089/6069809968_061e785c8c_z.jpg
Costa Brava - Cala Estreta by jsprhrmsn.photography, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

sow holy crap die is ruig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Wow, die is vet :) Voor het eerst eigenlijk dat ik het op deze manier toegepast zie en ik vraag me af waarom dat niet vaker gedaan wordt :D

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:44
Hmmm....vind het lastig. Het effect is redelijk goed gelukt, maar wat is het onderwerp? De lucht en reformatie rechtsbuiten zijn raar afgesneden en ik word afgeleid door die gele boeien links....

Heb je ook een polar gebruikt?

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

@MMM: Ik gebruik nooit een polar i.c.m. een ND filter. Wat betreft die rots heb je wel gelijk zie ik nu pas, maar die boeien... tja, die liggen daar nu eenmaal.

Nog eentje:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6069/6069809558_ec120ddb1b_z.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Aan de ene kant vind ik het een leuk effect, de doorzichtigheid gecombineerd met long exposure, aan de andere kant kijkt het niet echt lekker weg, het is ergens alsof alleen de stenen in focus zijn, en het water niet. Beetje wazig geheel levert het op.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Beetje wazig geheel levert het op
Dat is vaak ook de bedoeling van LE ;)

@jspr: vette platen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu eens een keer geen water. Vandaag dagje Radio Kootwijk gedaan, naargeestig gebouw maar wel fotogeniek. :)

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6067/6124390758_6371efc808.jpg
Radio Kootwijk by Christoffels, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:12
@ Christoffels: Toffe plaat, maar ik zie lichte contouren langs het gebouw lopen. Ik neem aan dat je de lucht middels een masker wat donkerder hebt gemaakt? Dan zou ik het masker even wat netter maken, die witte lijnen rondom het gebouw vind ik niet echt netjes. Ook zou ik het perspectief zo corrigeren dat de wanden loodrecht staan, dan komt het gebouw wat krachtiger over denk ik..

[ Voor 5% gewijzigd door RobB_W op 07-09-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobB_W schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:26:
@ Christoffels: Toffe plaat, maar ik zie lichte contouren langs het gebouw lopen. Ik neem aan dat je de lucht middels een masker wat donkerder hebt gemaakt? Dan zou ik het masker even wat netter maken, die witte lijnen rondom het gebouw vind ik niet echt netjes. Ook zou ik het perspectief zo corrigeren dat de wanden loodrecht staan, dan komt het gebouw wat krachtiger over denk ik..
@RobB_W: Niets gemaskerd aan deze foto, de contouren die je ziet zijn randen die aan het gebouw zitten.
Op mijn Flickr stream staat een HDR van het gebouw waarop dit duidelijker te zien is.Perspectief blijft een kwestie van smaak, ik heb overwogen het gebouw recht te zetten, maar vind hem zo beter uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:52:
[...]

@RobB_W: Niets gemaskerd aan deze foto, de contouren die je ziet zijn randen die aan het gebouw zitten.
Op mijn Flickr stream staat een HDR foto van het gebouw waarop dit duidelijker te zien is.Perspectief blijft een kwestie van smaak, ik heb overwogen het gebouw recht te zetten, maar vind hem zo beter uitkomen.
Hmm, ik zou toch echt zweren dat ik op groot formaat witte randen zie lopen... Bij je HDR zie ik dat niet. Perspectief is inderdaad een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Ik zie het ook. Bijvoorbeeld bij de hoge toren rechtsboven erg goed, en op de rechterkant van het gebouw. Dat die linksonder op die lagere muur iets met het gebouw te maken heeft dat geloof ik wel, maar die rechtsboven lijkt meer op een verkeerde HDR-bewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobB_W schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:15:
[...]

Hmm, ik zou toch echt zweren dat ik op groot formaat witte randen zie lopen... Bij je HDR zie ik dat niet. Perspectief is inderdaad een kwestie van smaak.
@RobB_W

Rob, ik heb de foto nog eens bekeken op groot formaat en je hebt gelijk, ik heb de foto bewerkt met Nik Silver Effex en denk dat er daardoor een soort glow effect is ontstaan!!

• RobB_W
Phew! Scheelt mij weer een bezoekje aan de opticien :)

Verwijderd

RobB_W schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:47:
Phew! Scheelt mij weer een bezoekje aan de opticien :)
Snel vergeten maar deze foto. :-(

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
@tommyz Heerlijke kleuren
@Jspr Het blijft echt een geweldige plek. Foto's door de seizoenen heen...idee?

Steady as a rock Twee weken terug bij Landsend, Den Helder.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6071/6087954467_49c79414ff_z.jpg
Klikbaar voor groot op flickr

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

gave plaat gelukkie! vooral die voorste stenen, ik blijf er naar kijken. erg mooi in beeld gebracht. minpuntje vind ik de hoek rechtsonder; ik vermoed dat daar wel iets water overheen is gegaan maar niet veeL?

Verwijderd

Topicstarter
@ gelukkie: Mooie glans over de stenen! Verder heb ik het idee dat de foto "spannender" kan.

Nog eentje van Cala Estreta (de foto is wat blauwig, maar dat komt door het water en de reflectie van de blauwe lucht op dat moment vanwege het ontbreken van wolken)

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6190/6069264599_98e56e43b3_z.jpg

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
Ik vind hem mooi! Zeker ook door de (je zegt het al) blauwe waas. Beetje dromerig!
Zeker ook mooi hoe scherp de steen is!

Vind je het erg om deze foto als background te gebruiken?

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
marceltuit schreef op zondag 04 september 2011 @ 14:31:
[...]

Dat is vaak ook de bedoeling van LE ;)

@jspr: vette platen :)
Nee, vind ik niet, althans niet bij dit soort toepassingen in landschapsfotografie met water. Dan is het eerder gladgestreken dan wazig :)

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
Jspr altijd weer goed bezig :) edit: valt me op dat je horizon btw bol loopt?

Heb zelf sinds kort LEE filters, in Scheveningen even getest. Iemand die hier ook LEE gebruikt? Opgemerkt dat grijsverloop een meer warmere kleur heeft dan de bigstopper?
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6090/6134454828_4ce9a15a13_z.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Sunny op 11-09-2011 00:50 ]

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Nu online
Coole plaat Sunny. Naar mijn mening alleen net wat te donker in de hoeken. Waar heb je hm geschoten?

@marceltuit Bedankt! Bedoel je rechtsonder de lichte waas? Daar ging inderdaad wat minder water over. (Je bedoelt niet mijn hopelijk subtiele naammerk?)

@Jspr Ook bedankt;) Ik moet wel zeggen dat ik geluk heb gehad dat de wolken even openbraken en de zon erdoor kon schijnen, daarvoor was het een redelijk grijze en donkere boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Erg mooie foto's zie ik voorbij komen hier.
Ook maar eens overwegen om met een ND filter te experimenteren,wat is een goed genoeg filter,77mm voor een canon 24-105mm L lens?
De rest kom ik wel uit door het topic door te lezen,maar filters,poeh daar zijn er veel van,ik zoek dus een goede prijs/kwaliteit verhouding....
Ik lees hier namelijk ook veel over Cokin,maar die zijn failliet als ik dat goed heb?

Waar ik vaak ook foto's bekijk is op http://www.sanderpoppe.com/portfolio/ van Sander Poppe,sindsdien ben ik hier in het topic terecht gekomen en helemaal verliefd geworden op ND filters :)

[ Voor 19% gewijzigd door fragcompany op 11-09-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Nu online
Zelf heb ik een 77mm B+W Nd110 voor zo'n 50 euro op ebay gekocht. Zou daar eens kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@jspr: nice!

@sunny: gave foto, al vind ik de vuurtorens vor het mooie iets te ver weg liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6153/6139732804_822a72ebea.jpg
Ketelbrug by Christoffels, on Flickr

Ketelbrug

Camera - Canon EOS 60D
Lens - Sigma 17-70mm
Exposure - 330 sec
Aperture - f/22.0
Focal Length - 21 mm
ISO Speed - 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Sunny: Mooie foto, maar die vuurtorens zijn iets te ver weg inderdaad.
@ Christoffels: Mooi de mist om de rotsen!

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6154/6143521811_a0a3935083_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:02

Don Quijote

El Magnifico

@jspr je weet me elke keer weer te verbazen. Erg mooi.

Gisteren mijn ND filter er weer eens opgeschroefd.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6179/6143523261_baf7674f24_z.jpg
Long Exposure by ravnoss, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:02:
@ Sunny: Mooie foto, maar die vuurtorens zijn iets te ver weg inderdaad.
@ Christoffels: Mooi de mist om de rotsen!

[afbeelding]
@jspr Erg mooi deze, had ik maar zulke plekjes in de buurt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6067/6143886415_2458cfbabb.jpg
Het Vuurtje - Enkhuizen by Christoffels, on Flickr

Enkhuizen - Het Vuurtje

Camera - Canon EOS 60D
Lens - Sigma 17-70mm
Exposure - 18
Aperture - f/25.0
Focal Length - 25 mm
ISO Speed - 100

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6181/6149846555_fcecc7d65d.jpg
Twistvlietbrug - Zwolle by Christoffels, on Flickr

Twistvlietbrug - Zwolle

Camera - Canon EOS 60D
Lens - Sigma 10-20mm
Exposure - 28
Aperture - f/22.0
Focal Length - 10 mm
ISO Speed - 100

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
christoffels: zou je ook commentaar willen geven op andermans foto's?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Universal Creations schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:19:
christoffels: zou je ook commentaar willen geven op andermans foto's?
Als je wat beter kijkt kun je zien dat ik dat ook doe! Als er problemen zijn met mijn plaatsingen wil ik me met alle plezier van dit forum verwijderen!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
Je hebt gelijk, ik was wat snel met oordelen omdat je toevallig 2 foto's achter elkaar plaatste zonder commentaar op anderen. Dat wil overigens niet zeggen dat je jezelf meteen zo aangevallen hoeft te voelen, het was namelijk gewoon een vraag.

Ontopic: die laatste foto vind ik erg mooi qua toning.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@christoffels: mooi effect op de rotsen!

@jspr: Prachtige plaat weer jspr. Wellicht zou ik hier wel voor een iets lager standpunt gekozen. Ben overigens jaloers op zulk soort voorgronden, zijn te weinig te vinden in nederland :D

@ravnoss: Qua compo niet zo heel spannend, maar die wolken zijn toch best gaaf hoor he!

@christoffels: nette compo, maar deze plaat vraagt om knallende kleuren imo. zwart/wit doet afbreuk aan de plaat :P

@Christoffels: dit zijn dan weer strakke kleuren. Nice. Ik zou wel alleen even proberen de vignetting weg te werken, die is wat storend.

Verwijderd

@marceltuit: Hierbij de kleurversie, echt knallend zijn ze niet ..... ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6209/6156508286_aeee1c96b2.jpg
Het Vuurtje - Enkhuizen by Christoffels, on Flickr

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

dat vind jij, ik vind hem toch stukken beter dan de z/w :P

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Oneens imho... de z-w versie vind ik veel beter, het houd mijn aandacht iig veel langer vast dan de kleuren-versie... je wordt teveel afgeleid door bijv. die paal met rode vlakken.. niet nodig..

De z-w versie blijft wat mysterieuzer en dat bevalt mij wel.. goede plaat!
Mag ik vragen welk filter je hiervoor hebt gebruikt?

Edit: je mag zelfs die paal wel wegshoppen! (Mijn mening)

[ Voor 8% gewijzigd door Vis op 17-09-2011 23:45 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik vind het meer irritant dat de foto op f/25 is geschoten : Scherpte is ver te zoeken en de ruis moet nog weggewerkt worden :)

Voor de rest is die best leuk !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vis: Het gebruikte filter is de ND110 oftewel de Big Stopper!!

@nero355: Is misschien een brilletje of een nieuw scherm een optie voor je? Op mijn scherm in ieder geval geen ruis en een scherpe foto!
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste