[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 41.334 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wat software uitleest zegt niks, de kans is zelf groter dat de software het verkeerd uitleest dan dat die het goed doen. Daarnaast is de kans maar heel erg klein dat de PC aan gaat, laat staat dat gewoon programma's als Everest en Speedfan kan draaien.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bios geeft wel 12V aan. ?????
Mobo en proc zijn ruim 1 jaar oud dus daar verwacht ik geen problemen van eigenlijk.
HD wordt 42°.
Maar eens verder kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iXiro
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
iXiro schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 20:36:
Ik lees hier veel over antec en corsair, worden die als de beste merken op dit moment beschouwd ?
-The_Mask- schreef op zondag 03 januari 2010 @ 16:35:
Nee, beide maken zelfs geen eens voedingen.
Maar ondanks dat wel gewoon goed begrijp ik (geen B-merk ofzo).
-The_Mask- schreef op zondag 03 januari 2010 @ 16:35:
Corsair HX650W is idd een prima voeding die voldoende zou moeten zijn. :)
Die gaat het inderdaad worden, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
StefanvanGelder schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 09:10:
HKC is echt goedkope rotzooi, als je een nieuwe voeding besteld, bestel dan direct een goede ;)

Een Corsair CX400W bijvoorbeeld, die kan al genoeg spanning leveren op de 12v lijnen voor dit systeem :)
Klopt inderdaad, dat gevoel had ik ook al.
Een HKC kast + voeding voor 35 euro is gewoon zooi.

Uiteindelijk heb ik dan ook een duurdere Antec New Solutions kast genomen met een 380Watt Earthwatts 80+ bronze certified voeding.

Een uur Modern Warfare 2 gedaan met een 5770 en kast is amper warm geworden. :)
Met mijn vorige pc heb ik toen veel problemen gehad met een 400 Watt Q-tec voeding (zo'n gouden). Uiteindelijk een dure Enermax voeding gehaald, gelijk alle problemen weg.

Als je voor honderden euro's nieuwe pc onderdelen aanschaft, koop dan a.u.b. een goede sterke merk voeding.

[ Voor 16% gewijzigd door Viper® op 04-01-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colink0
  • Laatst online: 01-09 15:21
Welke voeding heb ik voor dit toekomstige beestje nodig? :P

#ProductPrijsSubtotaal
1Arctic Cooling MX-2 Thermal Compound€ 4,50€ 4,50
1Cooler Master HAF 922 Zwart€ 82,-€ 82,-
1GeIL GV34GB1333C7DC€ 85,-€ 85,-
1Gigabyte GA-P55M-UD2€ 85,03€ 85,03
1Intel Core i7 860€ 223,93€ 223,93
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 78,-€ 78,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 70,85€ 70,85
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)€ 229,99€ 229,99
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,95€ 31,95
1Sony AD-7240S€ 18,61€ 18,61
ImporterenTotaal€ 909,86

Zat zelf te denken aan de OCZ Fatal1ty 550W, maar ik schrok erg na die extreme psu calc. (Ik wil btw mijn CPU tot 3/3,2 GHz overclocken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
De OCZ fatality wordt niet erg goed gewaardeerd op verschillende forums. Rond die prijs zou ik eerder kijken naar dingen als

Cooler Master PSU Real Power,520W
OCZ StealthXStream 600W PSU
Corsair CMPSU-550VX

Overigens geeft de extreme calc geen waardes voor de 12 volt lijnen, hetgeen belangrijk is voor je keuze. Dat krijg je met deze calculator wel- je moet allen zelf het verbruik van je CPU en mobo schatten omdat de i7 er niet tussen staat.
http://web.aanet.com.au/SnooP/psucalc.php

Ik heb zelf een vraag naar jullie meningen over ATX v 2.2 vs v2.3- mijn voedingskeuze is een stuk uitgebreider als ik atx 2.2 voedingen meeneem in m'n keuze. Uitstekende voedingen zoals de Corsair CMPSU-550VX hebben namelijk nog atx v2.2.Ik heb ook niet direct de features van atx v2.3 nodig. Echter mijn gevoel zegt me dat ik bij het kopen van een nieuwe voeding beter voor de laatste specificatie kan gaan. Iemand een idee hierover?

[ Voor 20% gewijzigd door Soepster op 04-01-2010 21:21 ]

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieskek
  • Laatst online: 10-09 09:24
Beste tweakers,

Ik heb de volgende pc

Q6700 @ 2,66
2 x 2gb
2 x 250gb
3 x 160gb
nvidia 7600GT
DVD-RW/ speler
met een voeding van 300w.

Nu wil ik deze video kaart vervangen met waarschijnlijk de GeForce GTX260 896MB of de Radeon HD4870 1GB. Is dit een beetje een redelijk kaart om mee te gamen en is mijn voeding dan nog goed genoeg? (ik denk namelijk van niet).
Zo niet wat raden jullie dan aan voor voeding (merk, type, watt) en evt. video kaart.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
Met de zowel de GTX 260 als de HD4870 uitgerekend met http://web.aanet.com.au/SnooP/psucalc.php

Je hebt circa 360 watt nodig op de 12v lijn, en zon 421 watt in totaal. Je hebt een andere voeding nodig. Een goede 450 watt voeding zoals de corsair VX450 zou dat al kunnen leveren, zie
http://www.hardwaresecrets.com/fullimage.php?image=9663
http://www.hardwaresecrets.com/article/540/1

Ik zou zelf voor een 500 watt voeding gaan om wat meer overhead the hebben. Daar is nogal veel keuze =p

Voorbeelden:

Corsair VX550W
Cooler Master real power m520
Cooler Master silent pro m500

http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=4196
(opvallend in de specs van de m500- hij levert ongeveer evenveel op de 12 volt lijn als de corsair VX450)

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
thieskek schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:34:
Nu wil ik deze video kaart vervangen met waarschijnlijk de GeForce GTX260 896MB of de Radeon HD4870 1GB.
Je zou ook een HD5750 kunnen nemen vergelijkbaar met de HD4850/GTS250, maar veel zuiniger en met DX11. Dat zou met een beetje geluk de huidige voeding ook nog aan moeten kunnen, maar dan moet je wel wat meer info geven over de voeding zoals merk, type en/of vermogen op de 12 voltlijnen. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Soepster schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:18:
Ik heb zelf een vraag naar jullie meningen over ATX v 2.2 vs v2.3- mijn voedingskeuze is een stuk uitgebreider als ik atx 2.2 voedingen meeneem in m'n keuze. Uitstekende voedingen zoals de Corsair CMPSU-550VX hebben namelijk nog atx v2.2.Ik heb ook niet direct de features van atx v2.3 nodig. Echter mijn gevoel zegt me dat ik bij het kopen van een nieuwe voeding beter voor de laatste specificatie kan gaan. Iemand een idee hierover?
Ik zou ook gaan voor een iets nieuwer type voeding de Corsair VX450 en VX550W zijn namelijk al een tijdje op de markt zijn wel modernere voedingen te vinden.

Overigens komen de Coolermaster voedingen die jij aanhaalt uit dezelfde Sirtec stal als de meeste OCZ StealtXStream dingen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
Ik heb besloten dat ik ATX v2.3 niet nodig heb:
- de 80+ rating die atx v2.3 eist hebben goede atx 2.2 voedingen ook al, met even goede efficientie over verschillende loads zo blijkt uit tests.
- de atx 2.3 rating heeft verder een spec die vooral voor (de startup van) low powered systemen nodig is, dat is niet relevant voor desktop game PC's.

Door het wegdoen van de ATX 2.3 eis heb ik m'n blik verlegd, m'n oog is nu gevallen op de Corsair TX650:
pricewatch: Corsair TX650W
Deze levert 624 watt op de 12 volt lijnen, heeft 2x PCIe 6+2 pins aansluitingen, 8 sata aansluitingen en ook de 80+ certificering.
http://www.corsair.com/products/tx/default.aspx

Dit is qua specs een fiks betere koop dan de Cooler Master M600 die ik eerst overwoog. Deze levert namelijk 480 watt op de 12V lijn, hetgeen je SLI/Crossfire/ X2 kaart opties in de toekomst kan beperken.
De cooler master heeft verder twee 6 pins PCIe en 1 6+2 PCIe aansluitingen. Als je 2x 6+2 nodig hebt zul je dus verloopstukjes moeten gebruiken.
pricewatch: Cooler Master Silent Pro M600

Aangezien ze hetzelfde kosten lijkt de Corsair me een betere keuze.
Nadelen van de Corsair zijn er ook: hij is niet modulair, bovendien is het niet de stilste voeding blijkt uit reviews. Dit is wel een sterker punt van de silent pro, hoewel ik geen 1v1 vergelijkingen heb gezien.

Er wordt vaak aangeraden voor de HX620 te gaan die wel modulair is en bovendien stiller. De Hx620 is echter wel 20 euro duurder en valt buiten mijn budget.
-The_Mask- schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:38:

[...]
Ik zou ook gaan voor een iets nieuwer type voeding de Corsair VX450 en VX550W zijn namelijk al een tijdje op de markt zijn wel modernere voedingen te vinden.
Overigens komen de Coolermaster voedingen die jij aanhaalt uit dezelfde Sirtec stal als de meeste OCZ StealtXStream dingen. ;)
De stealthXstreams krijgen ook goede reviews. Ik had de 600W op het oog, deze mist voor mij echter teveel kabels om het als optie te houden. 3 SATA aansluitingen kan echt niet...

[ Voor 20% gewijzigd door Soepster op 06-01-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Soepster schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:56:
Er wordt vaak aangeraden voor de HX620 te gaan die wel modulair is en bovendien stiller. De Hx620 is echter wel 20 euro duurder en valt buiten mijn budget.
De HX620W is dan ook al een tijd EOL en vervangen door de HX650W. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corkscrew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
Hallo daar!

Ik wil een pc samenstellen die voornamelijk voor videobewerking gebruikt gaat worden. Het wordt een socket 1156 met i7 processor, 8GB RAM en 4x Spinpoint F3 in raid 0+1. Ik neig qua videokaart naar de HD 5850, maar misschien dat het nog een ander wordt. Ik ben niet van plan ooit een kaart bij te zetten voor crossfire. Het zou wel kunnen dat ik er nog een geluidskaartje bijprik (creative XFI kaartje) hoewel het onboard voorlopig ook wel genoeg is. Ben van plan om over te klokken om de snelheden iets op te krikken. Wat denken jullie? Red die Cooler master M520 het nog van de bestbuyguide?

even op een rijtje:
- moederbord: MSI P55-GD65
- processor: Intel Core i7 860
- 8GB RAM
- 4x Samsung Spinpoint F3 in RAID 0+1
- vidkaart: HD 5850 oid
- 2 optische drives
- misschien een geluidskaartje
+overklokken

alvast bedankt! _/-\o_

edit: voeding hoeft niet per sé modulair te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieskek
-The_Mask- schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:36:
[...]

Je zou ook een HD5750 kunnen nemen vergelijkbaar met de HD4850/GTS250, maar veel zuiniger en met DX11. Dat zou met een beetje geluk de huidige voeding ook nog aan moeten kunnen, maar dan moet je wel wat meer info geven over de voeding zoals merk, type en/of vermogen op de 12 voltlijnen. :)
dit is wat er op staat

Model: NPS-300CB A
Max continous output 300w
Max combined +3,3v and +5v output 130w
max surge out 310w (10sec)

dc-out
+3,3 15a
+5 20a
+12v1 10a
+12v2 16a
-12v 0,4a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
thieskek schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 18:42:
dit is wat er op staat

+12v1 10a
+12v2 16a
Die voeding zou een HD5750 wel aan moeten kunnen. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
corkscrew schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:19:
Red die Cooler master M520 het nog van de bestbuyguide?
Dat wel maar een echt goede kwaliteits voeding is het niet. Ik zou eerder gaan voor een andere iig. :)
pricewatch: be quiet! L7 530W of pricewatch: be quiet! Straight Power BQT E7-CM-480W ene modulair andere niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben nieuw hier, ik ben dus voor de eerste keer bezig een computer in elkaar te flansen, maar ik heb geen flauw idee welke voeding ik zou moeten kopen. Ik heb een krap budget (heb nu nog zo'n 35 euro over, maar dat kan wel meer worden, dus het maakt niet HEEL veel uit. :P), maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! :D (Als het mogelijk is, zouden jullie mij dan ook kunnen helpen met of de onderdelen wel of niet compatibel met elkaar zijn? Als dit in een ander topic MOET doe ik dat ook wel hoor. :P)

Processor: Intel Quad Core 2 Q9400.
Moederbord: Asus P5QL/EPU
Videokaart: Asus EN8400GS/P/512/M
Werkgeheugen: Corsair 2GB DDR2-SDRAM 800MHz (deze heeft denk ik wel een linkje nodig. :P) http://www.salland.eu/pro...-sodimm-vs2gsds800d2.html
Koeling: Cooler Master Hyper N520, EN de Zalman Northbridge Cooler ZM-NB47J.
Behuizing: Cooler Master Elite 330 Tower.
Harde Schijf: Hitachi Deskstar P7K500. 500GB. 7200 RPM. 16MB. SATA II. http://www1.conrad.nl/scr...&~cookies=1&scrwidth=1600

(Hm, beetje vage link was dat... :S)

CD-ROM Speler: LG GH22LS30.

Nou ja, alvast bedankt, en sorry als dit het verkeerde topic hiervoor is! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik zou eerst maar wat aan de specs van de PC doen, want dat moet 10 keer beter kunnen. ;)
Maar dat mag wel in dit topic: [BBG aanschaf] Budget- en basissysteem januari 2010, vertel er dan ook even bij wat je allemaal met de PC van plan bent. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corkscrew
Hey mask, bedankt voor je reactie. Ik zag al dat je de be quiet voedingen wel goed vind. Maar waarom is de een nou veel duurder dan de ander? bijv: http://tweakers.net/pricewatch/246587/be-quiet!-l7-530w.html en http://tweakers.net/price...-dark-power-pro-550w.html

Is dat alleen omdat de een modulair is en de ander niet? Of zijn er grote verschillen? Het is iig wel van dezelfde fabrikant..

Mag ik vragen wat de voordelen zijn van de be quiet! L7-530W ten opzichte van de Cooler Master M520? Hij is goedkoper maar dat zal wel zijn omdat ie niet modulair is. Als alle stekkers er bij zitten voor het aansluiten van mn videokaart vind ik het ook eigenlijk allemaal wel goed. Maar ik vroeg het me gewoon af, ik weet niet zoveel van voedingen en zou wel weten waar ik in het vervolg op moet letten (behalve dan ampères op de 12v lijn en rendement)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
corkscrew schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:46:
Ik zag al dat je de be quiet voedingen wel goed vind.
Valt wel wat mee, 10 keer liever Corsair, SeaSonic of Enermax, maar die vind je niet altijd voor een mooie prijs in het mainstream/lowend segment.
Is dat alleen omdat de een modulair is en de ander niet? Of zijn er grote verschillen? Het is iig wel van dezelfde fabrikant..
Intern zitten er grote verschillen in. Je moet weten dat Be Quiet! (en heel veel andere fabrikanten) zelf geen voedingen maken, maar dat laten doen door andere fabrikanten. Be Quiet! voedingen worden bijvoorbeeld gemaakt door Topower en the FSP Group (Fortron Source). Hierin zit natuurlijk al verschil, maar ook deze fabrikanten hebben natuurlijk verschillende modellen de ene zal nog betere onderdelen gebruiken dan de andere om bijvoorbeeld een zo'n lang mogelijke levensduur te creeëren of om een zo hoog mogelijk rendement uit de voeding te halen. Maar kwalitatief betere onderdelen kosten natuurlijk ook meer geld en dat maakt de voedingen dan weer duurder.
Mag ik vragen wat de voordelen zijn van de be quiet! L7-530W ten opzichte van de Cooler Master M520?
De Be Quiet! Pure Power L7 van 530 Watt wordt geproduceerd door de FSP Group. De FSP Group maakt gewoon prima voedingen tot echt goede voedingen (bijvoorbeeld extreem hoog rendement, 80plus Gold)

De Coolermaster Realpower M520W daarentegen wordt gemaakt door AcBel die toch wordt gerekend tot een beduident mindere fabrikant.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corkscrew
Als ik zo op pricewatch kijk zie ik best wel betaalbare corsair/enermax/seasonic voedingen van rond de 500Watt. Op die corsairs zit ook 5 jaar garantie ipv 3 bij be quiet. Ik koop liever iets degelijks voor een paar tientjes meer sinds mn voeding er ooit eens mee is opgehouden (was antec).

zoiets nog beter?: http://tweakers.net/pricewatch/170694/corsair-vx550w.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
corkscrew schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:35:
Ik koop liever iets degelijks voor een paar tientjes meer sinds mn voeding er ooit eens mee is opgehouden (was antec).
Smartpower zeker. ;)
Dat is al een best oud model, voeding die een paar jaar geleden bij de top gehoorde is nu hooguit mainstream.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corkscrew
Oke, zoals je ziet ben ik niet op de hoogte van nieuwe voedingen enzo ;) wat zou volgens jou op dit moment de beste (kwaliteits)voeding zijn voor het vermogen wat ik nodig heb? http://tweakers.net/price...sonic-s12-energy+550.html ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
corkscrew schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:42:
Oke, zoals je ziet ben ik niet op de hoogte van nieuwe voedingen enzo ;) wat zou volgens jou op dit moment de beste (kwaliteits)voeding zijn voor het vermogen wat ik nodig heb?
Kijk wel even ;)
Zoals je kunt zien oud, stond namelijk al in 2006 in de pricewatch. ;)

Edit:
Dit zijn de imo de mooiste drie voedingen die ik kon vinden, mag je zelf bepalen als het grote prijsverschil het je waard is. ;)
pricewatch: be quiet! Straight Power BQT E7-CM-480W
pricewatch: Enermax MODU82+ 525
pricewatch: Enermax PRO82+ 525
Laatste is niet modulair.

[ Voor 36% gewijzigd door -The_Mask- op 07-01-2010 23:53 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze slechte crap zouden afleveren, aangezien het verder een redelijk gerenommeerde naam is, maar aangezien dat soort aannames altijd gevaarlijk zijn en ik het verder niet zo goed kan inschatten vraag ik het hier toch maar.

Maakt Asus een beetje fatsoenlijke voedingen? Het gaat dan om de voedingen die ze los verkopen, geen OEM spul. Ik kan er nu eentje kopen voor een projectje, maar ik weet niet of het wat voorstelt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieskek
-The_Mask- schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:27:
[...]

Die voeding zou een HD5750 wel aan moeten kunnen. :)
ook samen met het overige dat er al in het systeem zit?

o.a.
Q6700 @ 2,66
4 x 1gb
1x raid controller
2 x 250gb Raid 0
3 x 160gb Raid 0
nvidia 7600GT
DVD-RW/ speler
Chipset Intel® Q35
deze algemene datasheet van mijn pc heb ik gevonden.

Max continous output 300w
Max combined +3,3v and +5v output 130w
max surge out 310w (10sec)

dc-out
+3,3 15a
+5 20a
+12v1 10a
+12v2 16a
-12v 0,4a

[ Voor 42% gewijzigd door thieskek op 08-01-2010 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
thieskek schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 08:49:
ook samen met het overige dat er al in het systeem zit?
Het verschil tussen de 7600GT en HD5750 is maar zo'n 20 Watt onder load, dat zou de voeding gewoon nog aan moeten kunnen. (behalve als die het nu ook al niet aan kan natuurlijk. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 03:40:
Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze slechte crap zouden afleveren
Crap zoals Qtec, Trust, X-Gear is het idd niet.
Maakt Asus een beetje fatsoenlijke voedingen?
Asus maakt geen voedingen. ;)
Asus voedingen worden gemaakt door (o.a.) Bestec, Enhance, Delta en AcBel, maar welk model gaat het hier over?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:49:
Asus maakt geen voedingen. ;)
Asus voedingen worden gemaakt door (o.a.) Bestec, Enhance, Delta en AcBel, maar welk model gaat het hier over?
Nee, weet ik wel, maar ik kan me niet voorstellen dat ze crap gaan uitleveren. Het gaat om een Asus a-45ga. Beetje flash met gelakt staal en ledjes in de fan, maar het zal me een worst wezen. Het gaat me erom dat ik een voeding voor m'n benchmarksysteem heb die bij een beetje overclocken niet doorbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Jammer dat de fan een pokkelawaai maakt.

* Edmin heeft die PSU een jaartje in een casebuild gehad. Houd er ook rekening mee dat het ding uit 20065 komt en zijn vermogen wat veel over andere lijnen uitsmeert. Max 15A op 12V2 en 14A op 12V1, als mijn geheugen me niet in de steek laat.

edit:
http://www.asus.com/produ...ENYFC6LFuZW9WY&templete=2

[ Voor 12% gewijzigd door Edmin op 09-01-2010 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb waarschijnlijk een andere voeding. Ik krijg net een mailtje van een man dat ik een ongebruikte Intel servervoeding kan overnemen voor weinig. 400 watt, ATX en alle juiste stekkertjes. Volgens mij bouwt Intel zijn voedingen ook niet zelf maar ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat ze crap met hun servers mee zouden verkopen. Het gaat om de voeding uit een Intel SC5650UP, ik kan alleen zo snel niet vinden door wie dat dan gebouwd wordt.

Wellicht dat ook die fan niet heel stil is omdat het waarschijnlijk ball-bearing is met het oog op de betrouwbaarheid, maar fans kunnen altijd vervangen worden.

Of hebben jullie redenen om toch voor die andere te gaan? Allebei de opties liggen er nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik kan je wel een goede reden geven ;) haha. Ik heb zelf die asus voeding jaren gebruikt en nooit problemen gehad, ook niet met het OC'en van mijn x1900xt al was dat niet extreem oid. Hij maakt wel veel lawaai vergeleken met de rest van de hardware (op de videokaart na).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik wil dit gaan bestellen, alleen moet ik er nog een voeding voor bij hebben, hoeveel watt moet ik ongeveer kijken?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 920€ 224,01€ 224,01
1MSI X58 Pro-E€ 154,-€ 154,-
1OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1600LV4GK€ 98,53€ 98,53
ImporterenTotaal€ 476,54

Daar komt dan nog bij:
2x WD 750 schijf
Geforce 8500GT

Het is niet de bedoeling om te gaan overklokken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Megamind schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:36:
Het is niet de bedoeling om te gaan overklokken e.d.
Lijkt het je dan niet slimmer om voor een snellere Core i7 860 te gaan of de goedkopere maar ongeveer gelijk presterende Xeon X3440?

Maar een goede 350/400 Watt voeding is iig meer dan genoeg. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieskek
Zitten er bij een nieuwe voeding ook stekkertje/plugjes om aan de huidige bedrading te zetten? Want nu komen alle draden direct uit de voeding (of zitten intern dan stekkertjes)type nps300cb a? Mijn harde schijven zitten bijvoorbeeld via sata? (5 draden) aangesloten en doorgelust aan elkaar. Kan daar dan straks gewoon een stekkertje aangezet worden en dan aansluiten op de voeding en zitten die dan bij de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colink0
  • Laatst online: 01-09 15:21
#ProductPrijsSubtotaal
1Arctic Cooling MX-2 Thermal Compound (4g)€ 4,50€ 4,50
1Cooler Master HAF 922 Zwart€ 82,-€ 82,-
1Enermax MODU82+ 525€ 95,-€ 95,-
1GeIL GV34GB1333C7DC€ 85,-€ 85,-
1Intel Core i7 860€ 224,80€ 224,80
1Samsung SH-S223B/BEBE€ 19,96€ 19,96
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 69,90€ 69,90
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)€ 237,55€ 237,55
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,95€ 31,95
ImporterenTotaal€ 935,69

Is deze voeding goed? en toekomstbestendig?
Eerst wilde ik een veel goedkopere Cooler Master M520 nemen, maar volgens mij is deze een stuk beter.

Wil geen crossfire draaien, dus dat scheelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe heb ik 'm nog niet kunnen vinden, maar ik ga nog even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cedrix9000
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2023

Cedrix9000

Tip Top

Hey,

Ik ben nu al een maandje bezig met het upgraden van mij pc, maar nu weet ik niet of bij mij volgende upgrade mijn voeding nog voldoet.

Mijn specs zijn:

Asus P7P55 LE
Intel i7 860
Sapphire Radeon HD 4870 512 MB
2 HDD's en 2 drives
Voeding: Corsair 550W

Nu wil ik om het af te maken 2 5770's in Crossfire erin, (5770 omdat 5800 + te duur zijn in crossfire en 5770's genoeg performance heeft voor mij)

Is mijn voeding hier zwaar genoeg voor? ik heb al een berekening gedaan op deze site.

Bvd.

[ Voor 6% gewijzigd door Cedrix9000 op 10-01-2010 20:57 ]

Just do It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cedrix9000
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2023

Cedrix9000

Tip Top

Ja hoor. :)
Daar ben ik blij om, bedankt! :)

Just do It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hè hè, ik moest even flink graven in spec sheets omdat ze over het algemeen niet verder kwamen dan '400W high-efficiency power supply', maar uiteindelijk kwam ik via via toch bij een specsheet waar wel een typenummer op stond.

Het gaat dus uiteindelijk om een FXX400PSU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk het ja, maar ik heb 'm ook nog niet gezien natuurlijk. Correct me if I'm wrong, maar dat ziet er wel goed uit toch? Ik ben geen expert in deze, maar volgens mij leidt ik hier uit af dat 'ie efficient is en sustained minstens 400 watt kan leveren (want ik neem aan dat dat 80-plus over langere periodes gaat, niet om secondewerk).

Ik vrees dat hij niet geweldig stil gaat zijn, maar zoals ik al zei, een fan is altijd te vervangen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2010 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat wel, maar ik heb nog nergens de specsheet gezien. Als je die nou tevoren weet te toveren, dan maak je het een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op maandag 11 januari 2010 @ 00:32:
Dat wel, maar ik heb nog nergens de specsheet gezien. Als je die nou tevoren weet te toveren, dan maak je het een stuk makkelijker.
Mjah, dat blijkt was lastig, op die hele Intel site valt via de search die PSU niet terug te vinden (alle drie de typenummers niet) en verder wil het ook niet echt. Maargoed, ik graaf nog wel even verder, ergens moet toch een spec-sheet van dat verdomde ding te vinden zijn :p Ze verwijzen ook steeds naar spreadsheets die niet lijken te bestaan.

De aanhouder wint. Hier staan volgens mij vrijwel alle specificaties in, vanaf pagina 110.

http://download.intel.com...03_sc5650_tps_rev_1_1.pdf

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2010 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:43
Hey, heb het volgende systeem:

AMD Phenom 2 965 @Stock
HD4870
2 hdd's
1 SSD
2 latjes DDR2
en wat fans/ccfl meuk
Draaiende op een Cooler Master M620 voeding. Heb van een maat van me zijn HD4870 gekregen, kan ik die zonder problemen er bij prikken? Op de voeding zitten 2 8pin PEG connectoren, als ik nou elke 4870 voorzie van een PEG connector, en daarbij een molex -> 6 pin voor de 2 grakas gebruik, gaat ie dat dan trekken?
Dus:
Graka1: 8 pin + verloopje
Graka2: 8 pin + verloopje

Bedankt alvast :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bas. op 11-01-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:35
Ik heb momenteel het volgende systeem draaien, waarbij de processor standaard op 1,6Ghz/0.9v en onder load op 3,8Ghz/1,28v loopt. Het geheugen draait 1448Mhz op 1,55v.

Alleen de videokaart wil ik nog wat overklokken, daar moet ik nog mee aan de slag. Mijn vraag is, is de voeding wel voldoende? Hij heeft volgens de specs 396W op de 12v-rail, welke ook rocksolid blijft tijdens úren stresstests (OCCT linpack, memtest, prime95).

Het enige wat me iets verontrust is dat tussen idle en full-load er gepiep/gesnerp uit de systeemkast komt. Iemand een verklaring?

#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)€ 220,09€ 220,09
1Cooler Master Elite 334 Zwart€ 27,16€ 27,16
1Cooler Master Hyper TX3€ 12,80€ 12,80
1Corsair HX450W----
1Intel Core i5 750€ 158,-€ 158,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 84,90€ 84,90
1Samsung SH-S223B/BEBE€ 23,21€ 23,21
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 69,90€ 69,90
1Scythe Kama Reader 2€ 10,06€ 10,06
ImporterenTotaal€ 691,15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:55

Cheezus

Luiaard

flipjevandejam schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:06:

Het enige wat me iets verontrust is dat tussen idle en full-load er gepiep/gesnerp uit de systeemkast komt. Iemand een verklaring?
Zogenaamde 'Coil-whine'. De spoelen in je voeding gaan waarschijnlijk resoneren bij een bepaalde belasting waardoor je ze hoort piepen. Ik heb dit zelf ook bij een asus 450w voeding, zolang de boel stabiel blijft is er niks aan de hand.
Als je er last van hebt kun je gaan doe-het-zelven en de spoeltjes vast kitten/plakken/tie-wrappen maar elektronica openmaken kan altijd gevaarlijk zijn, doe dit dus niet zomaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
primusz schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:10:

Zogenaamde 'Coil-whine'. De spoelen in je voeding gaan waarschijnlijk resoneren bij een bepaalde belasting waardoor je ze hoort piepen.
Kan de voeding zijn maar meestal is het de videokaart of het moederbord.

Maar de voeding zou het gewoon aan moeten kunnen. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:35
Ok, dus ook de evt. overclocking van de 5850 zorgt niet voor een te hoge piekbelasting tijdens stressen/gamen? Echt mega-irritant die coil-whine, ik ga het denk ik lokaliseren en maar in de rma doen, want het is een splinternieuw systeem en hij gaat nu willekeurig als een varken tekeer.

[ Voor 9% gewijzigd door flipjevandejam op 11-01-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
flipjevandejam schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:28:
Ok, dus ook de evt. overclocking van de 5850 zorgt niet voor een te hoge piekbelasting tijdens stressen/gamen?
Dat wel natuurlijk, maar dat mag geen probleem zijn zolang het niet extreem overklokken wordt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:46:
Dat wel natuurlijk, maar dat mag geen probleem zijn zolang het niet extreem overklokken wordt. ;)
Een hoge piekbelasting levert het wel op met gamen, maar indien correct overgeclockt levert het geen té hoge piekbelasting op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 23:10
Ik heb op deze moment dit systeem zopas gekocht bij 4launch:
Intel i7 920
Gigabyte GA-X58A-UD7
6GB DDR 1333 (triple)
2x WD320ABYS
1x WD10EACS
1x blu-ray combo drive
1x HD5750 1GB (tijdelijke grafische kaart, wanneer deze terug binnen is volgt de HD5870)
ZM750-HP 750W

Het probleem nu zijnde, de voeding krest, je kent het wel een zoemend/kressend geluid dat uit je voeding komt. Het is dan ook een schakelende voeding. De fan is het zeker niet want heb deze al eens laten stoppen en het kressen blijft.

Nu bedenk ik me 2 mogelijke situaties:
- Na wat googlen blijken er nog 'enkele' te zijn die dat ook voor hebben gehad, en zelfs na inruil bleek deze nog steeds hetzelfde geluid te vertonen
- Is de voeding overkill en omdat ze te weinig stroom moet leveren dat ze daardoor dit geluid maakt? Heb al eens geprobeerd 11 SATA schijven aan te koppelen maar het geluid bleef er :(

==> Wat is mijn beste oplossing nu? Andere voeding lijkt me zowiezo al nodig, maar mss gewoon minder zware voeding of geheel ander merk? Hier las ik namelijk hetgeen ik ook voor heb denk ik:
RampageNL in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domus von Dutch
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09-2013
Beste alwetende Mask,

Ik had ook een vraag over mijn voeding..
850watt corsair

EX58-UD5 moederbord
I7-920 4,2Ghz 233watt
6GB DDR3 1600Mhz (triple)
SDD en 2x 7.200 toeren schijf
4USB devices

Ik weet 100% zeker dat het systeem 2 x 5870 kaarten trekt..

maar nu wil ik een 5970 met 5870 crossfire opstelling. Ik wil ze graag overclocken 10 a 15%

Trekt mijn voeding dit? Ik heb zelf zo mijn twijfels.

[ Voor 16% gewijzigd door Domus von Dutch op 12-01-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boondock_Saint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11-2023
Ik ben m'n systeem aan het upgraden en nu vraag ik me af of ik niet ook een nieuwe voeding moet kopen:

Intel i7 860
Gigabyte P55-UD4
2x 2gb (in de toekomst 4x 2gb)
Intel SSDSA2MH080G2C1 80GB
2 x Samsung SpinPoint 250GB
Matrox Parhelia APVe

De harde schijven zijn SATA en komen uit 2006, de modelnummers weet ik niet want ze zitten in een aparte behuizing (geluidsisolatie) die vast zit aan de bodem van m'n kast. Mocht het nodig zijn dan zou ik ze eruit kunnen halen, maar liever niet. :)

De voeding is 400W en op de zijkant staat de volgende info:

+3.3V -> 30.0A
+5V -> 28.0A
+12V1 -> 14.0A
+12V2 -> 15.0A

+3.3V & +5V = 150W max
+3.3V & + 5V & +12V1 & +12V2 = 385W max

Denken jullie dat ik dat ga redden? De videokaart is vrij zuinig, maar met de i7 en de SSD erbij....

/edit

de voeding is dus ook uit 2006 en er staat geen merk op, maar is gekocht bij www.ikbenstil.nl

[ Voor 6% gewijzigd door Boondock_Saint op 12-01-2010 00:47 ]

Blasphemy is a victimless crime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevanGallagher
  • Laatst online: 23-08 11:40
Beste allen,

Mijn systeem:
Moederboard: Foxconn K8M890M2MA-RS2H
Voeding: 350W (specs onbekend)
Processor: AMD Athlon X2 64bit 4400+
Geheugen: 2 x 250GB sata II
RAM: 2 X 1 GB DDR2-800
1 x dvd-rw/cd-rw
2 x usb device

Mijn cumputer heeft mij gister opgezadeld met een kapotte videokaart (Club 3d-8500gt)
Ik ben nu op zoek gegaan naar een nieuwe en zou graag de Club 3d HD5770 1GB willen.

De vraag rest mij echter of mijn voeding van 350W (specs nu onbekend) wel voldoende zal zijn.
Ik heb via "http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp" mijn systeem ingevuld en volgens
deze tool zou mijn computer ca 278W produceren (incl. HD5770)

Op de site van CLub 3d staat echter dat er voor deze kaart minimaal een 450W voeding vereist is.
Dus mijn vraag is of ik dit echt nodig heb of dat ik met mijn 350W ook wel weg kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panjav
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-08 10:30
Nou doe mij ook maar een advies dan 8)

Moederbord: MSI 790FX-GD70
Processor: Phenom II 955
Geheugen: 4 GB DDR3 1333

Momenteel een EVGA GTX260 SSC 216, maar ik wil over een maand of 2-3 over naar een Crossfire setup. In beginsel 2x een kaart uit de 5 serie. 5770 lijkt me leuk. Misschien later een 3e kaartje erbij. (voor de heb, hihi ;)).

5x harde schijf
1x dvdrw combo

Ik heb momenteel een Coolermaster Real Power 520 in bezit. Maar ik ben bang dat deze de (uiteindelijke) kar niet zal trekken. Ik heb verder nooit iets met overclocken gedaan, maar er moet wel wat ruimte voor zijn. Tevens moet het nog mogelijk zjin 4 GB erbij te prikken. Bovenstaand mobo heb ik nog niet in bezit, ik heb namelijk een verkeerd mobo gekocht |:( . Dus ja, als je dan toch weer aan de slag gaat kan je beter gelijk goed doen denk ik en een mooie basis voor het komende jaar leggen!

DUS graag jullie advies! Want als ik zo'n PSU calculator gebruik strookt dat niet echt met de informatie die ik hierzo uit het topic haal. BVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boondock_Saint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11-2023
Even mezelf quoten.

Ik wilde vandaag verder bouwen (jullie kennen het gevoel) dus ik heb maar even met ikbenstil.nl gebeld en zij zeggen dat de voeding toereikend is. :)

Blasphemy is a victimless crime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Termike schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:49:
Het probleem nu zijnde, de voeding krest, je kent het wel een zoemend/kressend geluid dat uit je voeding komt. Het is dan ook een schakelende voeding. De fan is het zeker niet want heb deze al eens laten stoppen en het kressen blijft.

Nu bedenk ik me 2 mogelijke situaties:
- Na wat googlen blijken er nog 'enkele' te zijn die dat ook voor hebben gehad, en zelfs na inruil bleek deze nog steeds hetzelfde geluid te vertonen
- Is de voeding overkill en omdat ze te weinig stroom moet leveren dat ze daardoor dit geluid maakt? Heb al eens geprobeerd 11 SATA schijven aan te koppelen maar het geluid bleef er :(

==> Wat is mijn beste oplossing nu? Andere voeding lijkt me zowiezo al nodig, maar mss gewoon minder zware voeding of geheel ander merk? Hier las ik namelijk hetgeen ik ook voor heb denk ik:
Heeft mijn voeding ook. Soms wel, soms niet. Ik zou het bij mij omschrijven als een soort van sjirpend, knersend geluid. Een beetje als een soort van variërend coil-zoem. Heb het al van in het begin en hij draait na 5 jaar toch nog altijd vrolijk in m'n systeem dat ondertussen al toch een paar upgrades heeft gehad, dus probeer ik het zoveel mogelijk te negeren. Hoewel het i.f.v. "een stil systeem" best de ogen uitsteekt.
Ik heb altijd al een licht vermoeden gehad dat er een verband tussen het geluid en de luchtvochtigheid/temperatuur in de ruimte waar de pc staat is. Echter nooit echt toe gekomen om te testen om dit vermoeden hard te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:11:
[...]
Heeft mijn voeding ook. Soms wel, soms niet. Ik zou het bij mij omschrijven als een soort van sjirpend, knersend geluid. Een beetje als een soort van variërend coil-zoem. Heb het al van in het begin en hij draait na 5 jaar toch nog altijd vrolijk in m'n systeem dat ondertussen al toch een paar upgrades heeft gehad, dus probeer ik het zoveel mogelijk te negeren. Hoewel het i.f.v. "een stil systeem" best de ogen uitsteekt.
Ik heb altijd al een licht vermoeden gehad dat er een verband tussen het geluid en de luchtvochtigheid/temperatuur in de ruimte waar de pc staat is. Echter nooit echt toe gekomen om te testen om dit vermoeden hard te maken.
Ik heb mijn voeding terug binnen gebracht. Ik werd er gek van, ik koop dan speciaal stille componenten, en zulk gepiep, ok het was niet heel hard, maar om een uur dit te horen, ben ik horendol!
Heb hem dus RMA opgestuurd naar 4launch en ze gingen er naar kijken, indien ze dit geen probleem vinden dan heb ik het nog op tijd opgestuurd binnen de retour wetgeving. Normaal zit ik zit safe..
Heb vandaag in alternate belgie de coolermaster silent pro 700W modulair gekocht, nu HOOP ik maar dat deze ditzelfde probleem niet heeft, maar de verkoper verzekerde me, als er een condensator ZOU piepen, valt dit onder garantie...

Ben benieuwd als ik het straks in elkaar steek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Termike schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:15:
de coolermaster silent pro 700W modulair gekocht
:N Dat ding staat bekend om die problemen, misschien handig om de volgens de keer een echt merk te kopen. ;) En misschien een wat minder overdreven voeding.
KevanGallagher schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:10:
Dus mijn vraag is of ik dit echt nodig heb of dat ik met mijn 350W ook wel weg kom.
Een goede 350 Watt voeding moet voldoende zijn een slechte 400 Watt voeding kan al veel te weinig zijn, maar aangezien je niks over de voeding (kan) vertel(t/len) is het een beetje moeilijk om te voorspellen. ;)
Heb je geen foto's van de zijkant van de voeding, waar de specs op staan? :)

[ Voor 43% gewijzigd door -The_Mask- op 12-01-2010 20:51 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Boondock_Saint schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:50:

Ik wilde vandaag verder bouwen (jullie kennen het gevoel) dus ik heb maar even met ikbenstil.nl gebeld en zij zeggen dat de voeding toereikend is. :)
Het zou geen probleem mogen zijn idd. :)
Moet kunnen. :)

[ Voor 24% gewijzigd door -The_Mask- op 12-01-2010 20:49 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
-The_Mask- schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:43:
[...]

:N Dat ding staat bekend om die problemen, misschien handig om de volgens de keer een echt merk te kopen. ;) En misschien een wat minder overdreven voeding.
==> Stel dat ik dezelfde problemen heb, breng ik hem terug binnen. Welke voeding raad jij aan voor mijn config?
PS: ik had wat gegoogled voor deze voeding en de reviewers spraken toch over een ERG stille voeding en niet meteen iets kunnen vinden over een buzzing noise, wat bij de zalman wel te vinden was op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Termike schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:22:
[...]

==> Stel dat ik dezelfde problemen heb, breng ik hem terug binnen. Welke voeding raad jij aan voor mijn config?
Tja budget? Eisen? Nog bijzondere upgrades in gedachten?
PS: ik had wat gegoogled voor deze voeding en de reviewers spraken toch over een ERG stille voeding en niet meteen iets kunnen vinden over een buzzing noise, wat bij de zalman wel te vinden was op google.
Degenen die naar reviewsites worden gestuurd worden eigenlijk altijd wel best zorgvuldig uitgezocht. ;)
Maar hier in het topic (of een vorig deel) staat er zelf ook nog wat over.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
-The_Mask- schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:33:
[...]
Tja budget? Eisen? Nog bijzondere upgrades in gedachten?
Budget, tja die zalman kostte me 125€, deze coolermaster kostte me 99€ dus dat budget is ok!
En ja qua eisen ik had 700W in gedachten om safe te zitten, maar als je zegt, 600 is bv ook ruim genoeg is dat uiteraard ook ok.
Als ik op extreme outervision berekende kwam ik op 366W, dat leek me aanzienlijk te weinig voor een toekomstige 5870(de berekening was thans 5870 incl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevanGallagher
  • Laatst online: 23-08 11:40
Hey "The Mask"

Bedankt voor je reactie!
Ik ben inmiddels thuis en bij deze de specs: :)

AC input 115/230VAC 8A/4A 50/60HZ
AC output 115/230VAC 1A/0.5A 50/60HZ
DC output +3.3V +5V +12V -5V -12V +5VSB
DC output ..20A 20A 16A 0.5A 0.8A 2A
DC output 120Wmax / 9.6Wmax /
350W

Het is een beetje rommelig maar het moet zo wel duidelijk zijn toch?
Het is al goed om te horen dat het misschien kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
KevanGallagher schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:26:
Het is een beetje rommelig maar het moet zo wel duidelijk zijn toch?
Is wel duidelijk. :)
Het is al goed om te horen dat het misschien kan :)
Volgens mij mag je het al aardig uit je hoofd halen, maar heb je ook nog een merk, type of zo?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
Had je een suggestie -The_Mask-, ik heb namelijk weer een jammerlijk feit tegen gekomen, de rubbertjes die bij de silent pro zitten zorgen ervoor dat de voeding niet met rubbers in mijn case passen, de thermaltake element G namelijk.

Dus als jij een alternatief hebt, zou dat super zijn! Dan kan ik deze mss morgen gaan halen in alternate want dit is het toch ook wel niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Termike schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:45:

Dus als jij een alternatief hebt, zou dat super zijn! Dan kan ik deze mss morgen gaan halen in alternate want dit is het toch ook wel niet...
Ik ben aan het nadenken. :P

Ik denk aan een Enermax Modu87+ 500 of 600 Watt voeding maar ik vraag mij af of ze al te koop zijn en zo ja waar dan. :P
Zo te zien nog niet te koop, al verwacht ik ze wel elk moment.

Maar nu moet je het maar met pricewatch: Enermax MODU82+ 525 deze doen. :P

[ Voor 38% gewijzigd door -The_Mask- op 12-01-2010 23:12 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jezus, die cijfertjes blijven stijgen. En het zijn geen kleine stapjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:16:
[...]
Je zus, die cijfertjes blijven stijgen. En het zijn geen kleine stapjes :)

Nog efficiëntere voedingen van Enermax

Enermax zal binnenkort een nieuwe lijn van voedingen op de markt brengen die een aanzienlijk hogere efficiëntie weten te behalen dan het huidige aanbod. De nieuwe voedingen komen zowel in non-modulaire (PRO87+) als modulaire (MODU87+) uitvoering op de markt en worden geleverd met vermogens van 500, 600, 700 en 800 watt. Door het gebruik van de nieuwste technieken zou het rendement van deze PRO87+ en MODU87+ naar 87% stijgen, terwijl het rendement in het meest ideale geval tot 92% kan oplopen.

Deze hogere efficiëntie is mogelijk door wat Enermax 'DHT' noemt, ofwel Dynamic Hybrid Transformer Topology. Onder deze naam vallen drie nieuwe technieken die zorgen voor een dynamische conversie van voltages en frequenties. Echt gedetailleerd gaat Enermax hier niet op in, maar de belofte van een nog hoger rendement is altijd welkom met de energieslurpende processors en videokaarten van vandaag de dag. Enermax zal de PRO87+ en MODU87+ reeks voedingen uitrusten met een 139 mm 'Twister bearing' ventilator die de voeding met minimale geluidsproductie moet kunnen koelen.

De nieuwe efficiëntere voedingen van Enermax zullen eind december of begin januari op de markt komen. Tegen die tijd zal er ook meer duidelijk worden over het aantal stroom connectors op elk van deze voedingen.

Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/news/enermax-modu87.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/news/enermax-modu87-dht.jpg

Staan nu sinds een week volgens mij ook op de Enermax site (heb ze iig nog niet eerder gezien) dus ik verwacht ze ook bijna. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jep, dynamic frequency.

Dus zoals de Seasonic X 80Plus Gold die ook een combinatie van FM en PWM toepassen. Beiden reeksen zijn ongetwijfeld technisch prachtige voedingen. Tijd om eens spontaan te gaan solliciteren bij die merken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truffeltje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:23
Hallo

Ben een htpc'tje aan het samenstellen maar ben tegen een probleempje opgelopen.
Dit heb ik tot zover :

MB Gigabyte GA-H55M-ED2H
CPU Intelcore i5 661
Geheugen OCZ3P1333LV4GK
Koeler Scythe Big Shuriken
Voeding Be Quiet SFX 350W

Ben van plan om eerst nog maar 1 harde schijf te plaatsen maar wel in het achterhoofd gehouden dat het er wel meer worden. ( 2 of 3 )
Ook komt er een dvd spelertje in.

Nou is het probleem dat ik twijfel over de voeding.
Heb nogal wat sites bekeken voor reviews over de core i5 661 en daar bouwden ze overal voedingen in van 750W.
Dus eigenlijk is mijn vraag is die 350W ruim voldoende of is het verstandiger er een zwaardere in te zetten voor een eventuele uitbreiding met harde schijven.

Als er anders nog opmerkingen zijn dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor jullie tijd/reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een goede 200 Watt voeding is al meer dan genoeg, alleen die zijn nergens normaal te krijgen.

Maar waarom een SFX voeding en niet gewoon een normale ATX zoals deze: pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truffeltje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:23
Mijn kast is niet zo groot en om toch wat ruimte te besparen heb ik voor deze voeding gekozen.

Nog bedankt voor je reactie.

Nu weet ik ook dat ik nog wat speling heb voor toekomstige uitbreidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 07:29
CPU: AMD Athlon X2 5200+
Moederbord: Asus M2N4 SLI
Geheugen: 3 GB DDR2 PC6400 800MHz dual channel
Harde schijven: 320GB Maxtor Diamond Max 21 SATA2
2x Western Digital Caviar Blue WD6400AAKS Raid-0
Videokaart: XFX 9800GTX+ XXX
DVD±RW: Nec 7170 18x dual layer
Voeding: Cooler Master M620

Ik zit met een probleem. Zie hier mijn probleem.

In het kort. Ik heb een tweede XFX 9800GTX+ XXX gekocht. Deze wil ik in SLI zetten met degene die ik heb. Ze vragen beide twee maal 6-pins pci-e connectors en de voeding heeft er maar twee. Met molex naar 6-pins adapters werkt het niet. De pc geeft een kick en meer ook niet, hij start niet op.

Ik zie verder geen uitweg behalve dat ik een nieuwe voeding aan moet gaan schaffen om dit op te lossen (terwijl mijn huidige voeding, amper één jaar oud, best veel vermogen heeft al).

Ik zat zelf te kijken naar de Cooler Master Silent Pro M850. Deze heeft in ieder geval genoeg vermogen (beetje teveel denk ik zelfs) en goede uitgangen. Maar misschien hebben jullie beter alternatieven. De stilte van mijn huidige voeding bevalt me wel in ieder geval.

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Voeding zou het gewoon aan moeten kunnen. Alle mogelijke combinaties al geprobeerd? Dus eerst videokaart 1 in slot 1 dan videokaart 1 in slot 2 en dan hetzelfde met videokaart 2.

Als je toch een andere voeding wil/moet dan zou ik eerder deze nemen: pricewatch: Corsair HX650W in alle opzichten beter dan de voeding die je nu hebt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
-The_Mask- schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:55:
Voeding zou het gewoon aan moeten kunnen. Alle mogelijke combinaties al geprobeerd? Dus eerst videokaart 1 in slot 1 dan videokaart 1 in slot 2 en dan hetzelfde met videokaart 2.

Als je toch een andere voeding wil/moet dan zou ik eerder deze nemen: pricewatch: Corsair HX650W in alle opzichten beter dan de voeding die je nu hebt. ;)
Ik heb de kabels overal en nergens in gestoken en verschillende combinaties geprobeerd, maar het mocht echt niet baten. Eén videokaart wil al niet eens werken met molex naar pci-e 6 pins. Trouwens... de voeding die jij aangeeft heeft ook maar twee uitgangen voor PCI-E :|

[ Voor 4% gewijzigd door Tupel op 15-01-2010 15:56 ]

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Peppio schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:55:
[...]

Ik heb de kabels overal en nergens in gestoken en verschillende combinaties geprobeerd, maar het mocht echt niet baten. Eén videokaart wil al niet eens werken met molex naar pci-e 6 pins.
Dan lijkt mij duidelijk iets mis met de verloopjes. ;)
Trouwens... de voeding die jij aangeeft heeft ook maar twee uitgangen voor PCI-E :|
Hij heeft de vier dat staat ook duidelijk op de site van Corsair. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
-The_Mask- schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:00:
[...]
Dan lijkt mij duidelijk iets mis met de verloopjes. ;)
[...]

Hij heeft de vier dat staat ook duidelijk op de site van Corsair. ;)
De fabrikant geeft aan de die verloopjes niet worden ondersteund. Ik heb twee paar van die verloopjes gekocht en beide i.c.m. de normale 6-pins kabel van de voeding getest en dit mocht allemaal niet werken. Ga je mij nou echt vertellen dat ik twee kabels heb gekocht welke beide kapot zijn? Als dat zo is... 8)7

Ik keek trouwens even snel naar de afbeelding van de Corsair voeding en heb even niet verder naar de specificaties gekeken. Ik zag twee 6-pins uitgangen en dacht, dat gaat niet werken. Maar de kabels hebben beide twee uitgangen blijkbaar. Ik zit te studeren, dus doe dit telkens even tussen door en wil niet teveel tijd verliezen ;) My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Peppio schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:45:
[...]

De fabrikant geeft aan de die verloopjes niet worden ondersteund.
Ze kunnen wel meer zeggen, maar zolang het verloopje goed is hoort het gewoon te werken. Stroom = stroom, bedorven stroom of zo bestaat niet. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
-The_Mask- schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:58:
[...]

Ze kunnen wel meer zeggen, maar zolang het verloopje goed is hoort het gewoon te werken. Stroom = stroom, bedorven stroom of zo bestaat niet. ;)
Maar komt er dan niet minder stroom van een molex uitgang af als van een PCI-E uitgang? Die PCI-E uitgangen zijn er toch niet voor niets zou ik zeggen. Anders kon alles wel 5 pins molex stekkers hebben en aan de andere kant 4, 6, 8 pins of sata-stroom. Moet ik de kabel doormeten om het te weten te komen. Sorry voor de vragen hoor, maar ik ben niet zo thuis in het stroom circuit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben bezig met het samenstellen van een systeem voor een vriend, dacht aan:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[220206]=1&product[93361]=1&product[239712]=1&product[231072]=1&product[230038]=1&product[226356]=1

Kan dit (voordelig) met bijv. http://azerty.nl/0-1044-5...f-50g-midtowermodel-.html (400W), of is een zwaardere (betere) voeding noodzakelijk?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2010 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Peppio schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:29:
[...]

Maar komt er dan niet minder stroom van een molex uitgang af als van een PCI-E uitgang?
Dat is iets onmogelijks wat je nu zegt. ;) Een voeding geeft namelijk spanning af en een videokaart vraagt stroom. Een voeding heeft niets te zeggen over de hoeveelheid stroom die van een bepaalde connector wordt getrokken. Wel kan een voeding beveiligt zijn door een OCP, die de voeding laat uitschakelen bij een bepaalde stroom van één lijn.
Die PCI-E uitgangen zijn er toch niet voor niets zou ik zeggen. Anders kon alles wel 5 pins molex stekkers hebben en aan de andere kant 4, 6, 8 pins of sata-stroom.
Dan moet er veel te veel stroom door één draadje waardoor die zou smelten dus dat kan niet. ;)
Moet ik de kabel doormeten om het te weten te komen.
Er valt niks te meten, als je goed werkende verloopjes hebt moet het gewoon werken, zo lang er niks anders kapot is. Als niks kapot is heb je waarschijnlijk een maandagochend voeding en kan die zijn beloofde vermogen niet leveren.

Enige wat ik mij nog kan bedenken dat je een verloopje hebt waar niet alle 6 aansluitingen zijn aangesloten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Tja ik heb dus twee verloopjes en het lijkt me stug dat ze beide kapot zijn. Ik heb ze beide getest met meerdere uitgangen uit de voeding icm met de pci-e uitgangen uit de voeding, hij slaat gewoon meteen weer uit. Zucht... Ik probeer het nog wel een aantal keer en anders moet ik toch maar aan een andere voeding ofzo.

In ieder geval bedankt voor het meedenken, al ben ik nu eigenlijk nog geen meter verder (behalve dan een goed advies voor een nieuwe voeding ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 18:22:
Enige wat ik mij nog kan bedenken dat je een verloopje hebt waar niet alle 6 aansluitingen zijn aangesloten.
? :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Peppio

Dus met verloopjes werkt het niet, waar in een exact dezelfde situatie maar dan met native PCI-E connectoren het wel werkt?
Dus enige variabele bij het testen -> zijn de connectoren, al de rest is exact hetzelfde?

Doormeten kan je natuurlijk altijd doen, daar verlies je niets mee. Misschien kan je ook eens een foto maken waar duidelijk het verloopje op te zien is?

Test eens wat er gebeurt als je probeert op te starten met niets ingeplugd in de voedingsconnectoren van de kaart. De meeste kaarten geven dan wel een beeld met de boodschap dat de connector niet insteekt.

Test ook eens met de PCI-E connectoren van de voeding aangesloten op de kaart en tegelijk de verloopjes aangesloten op de molexen (zonder de PCI-E connector van de verloopjes ergens in te pluggen).

Er zijn zat van combinaties die je kan testen en waar je mogelijk veel wijzer uit wordt.

Wat betreft vermogen over zo een verloopje. Normaal worden verloopjes gemaakt met 2 molexen aan de input. Ook al zou het er maar 1 zijn, verwacht ik niet dat dat de verklaring is voor jouw probleem daar de kaart tijdens opstarten van de pc niet veel stroom trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 19:12:
@Peppio

Dus met verloopjes werkt het niet, waar in een exact dezelfde situatie maar dan met native PCI-E connectoren het wel werkt?
Dus enige variabele bij het testen -> zijn de connectoren, al de rest is exact hetzelfde?

Doormeten kan je natuurlijk altijd doen, daar verlies je niets mee. Misschien kan je ook eens een foto maken waar duidelijk het verloopje op te zien is?

Test eens wat er gebeurt als je probeert op te starten met niets ingeplugd in de voedingsconnectoren van de kaart. De meeste kaarten geven dan wel een beeld met de boodschap dat de connector niet insteekt.

Test ook eens met de PCI-E connectoren van de voeding aangesloten op de kaart en tegelijk de verloopjes aangesloten op de molexen (zonder de PCI-E connector van de verloopjes ergens in te pluggen).

Er zijn zat van combinaties die je kan testen en waar je mogelijk veel wijzer uit wordt.

Wat betreft vermogen over zo een verloopje. Normaal worden verloopjes gemaakt met 2 molexen aan de input. Ook al zou het er maar 1 zijn, verwacht ik niet dat dat de verklaring is voor jouw probleem daar de kaart tijdens opstarten van de pc niet veel stroom trekt.
Dit zijn de plaatjes. Stonden ook in het topic waar ik een paar posts eerder naar linkte. Maar bij deze ook even hier.
Afbeeldingslocatie: http://img709.imageshack.us/img709/5830/pcie6pin.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/4343/molexd.jpg

Het werkt inderdaad wel met de gewone PCI-E connectoren vanaf de daarvoor bedoelde aansluitingen op de voeding. Dan stop ik een 5 pins molex in de voeding, daar zitten weer 4 pins aan. Twee daarvan sluit ik weer aan op de verloopjes en die 6-pins die daaraan zit weer op de videokaart.

Wat ik anders nog ga proberen is bij een vriend van me hier om de hoek de boel in zijn pc testen.

Het testen zonder aangesloten PCI-E connectoren en met de verloopjes aangesloten op de voeding maar niet op de kaart zal ik ook nog even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nu heb je nog steeds hier niet antwoord op gegeven:
-The_Mask- schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 18:22:
Dus een foto van de aansluiting hieronder, maar dan van de achterkant genomen zou wel handig zijn. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Hehehe, ja sorry, maar opzich vond ik ze er wel goed in zitten, maar hierbij alsnog foto. Toch tijd om een keer een macro lens aan te schaffen ;)

Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/4166/pcie6pinachterkant.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img196.imageshack.us/img196/9243/achterkantpcie6pin.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zie ik dat goed? :?
4 keer ground en 2 keer +12V in plaats van 3 keer ground en 3 keer +12V.
Wat dus betekend dat op 1 van de 6 pins een Ground is in plaats van +12V wat dus kortsluiting op de videokaart veroorzaakt...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:50
Zijn de connectoren voor de videokaart niet altijd zwart, en die voor de CPU wit? Naja, 6 pins voor de CPU kan niet volgens mij :P

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.