zijn dat wel PCI-E stekkertjes? Standaard zijn de zwarte kabels ground, en gele kabels +12V. In een normale PCI-E zitten de drie zwarte kabels dus goed, en de zwarte tussen de twee gele in dus niet.
Nee, hoe zo?StefanvanGelder schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 19:57:
Zijn de connectoren voor de videokaart niet altijd zwart, en die voor de CPU wit?
Wat zijn het anders?M2M schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 19:58:
zijn dat wel PCI-E stekkertjes?
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Daar loopt inderdaad iets mis met de bekabeling.
Als op de kaart de drie 12V pinnen van de PCI-E doorverbonden zijn, heb je rechtstreekse kortsluiting tussen +12V en massa. Voeding zal dan onmiddellijk in short-circuit beveiliging gaan en niet opstarten.
Als op de kaart de drie 12V pinnen van de PCI-E doorverbonden zijn, heb je rechtstreekse kortsluiting tussen +12V en massa. Voeding zal dan onmiddellijk in short-circuit beveiliging gaan en niet opstarten.
Dat kan de verklaring zijn. Ik weet het anders ook niet. Heb daar niet zoveel verstand van, maar als ik met andere afbeeldingen vergelijk op internet lijkt het weer wel te kloppen. 
Dit lijkt er bijvoorbeeld ook gewoon op. En deze heeft zelfs een pin minder. Ik word er knetterbek van.
Nu ben ik bij vrienden dus kan even niks meer testen. Morgen weer een dag. Bedankt tot zover en ik laat mijn bevindingen nog wel weten.
Dit lijkt er bijvoorbeeld ook gewoon op. En deze heeft zelfs een pin minder. Ik word er knetterbek van.
Nu ben ik bij vrienden dus kan even niks meer testen. Morgen weer een dag. Bedankt tot zover en ik laat mijn bevindingen nog wel weten.
[ Voor 13% gewijzigd door Tupel op 15-01-2010 20:41 ]
I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.
Voor zover ik kan zien link je wel degelijk naar foto's waar drie pins in lijn +12V zijn, en drie pins in lijn massa zijn.
Wat dus bij jouw niet het geval is.
Wat dus bij jouw niet het geval is.
Verkeerd beeld denk ik...
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Die twee hebben allebei 3 zwarte en 3 gele draden, bij jouw zit tussen beide gele draden nog een zwarte terwijl die daar niet hoort, want zo veroorzaak je kortsluiting.Peppio schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:23:
Dus beide verloopjes zijn gewoon verkeerd.
AMD Nieuwsdiscussie
Omg. Nou, ik haal wel verloopjes bij een andere zaak. Als dat werkt breng ik de kapotte terug. Maar goed dat er dan wel beveiliging zit in zo'n voeding anders had ik kapotte spullen gehad.

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.
ik heb voor een oudere pc een voeding nodig. Nu heb ik in de vraag en aanbod sectie gezocht naar een 2e hands voeding en daar het een en ander gevonden. waar onder een 230 watt voeding.
Ik heb een voeding nodig voor de pc met de volgende specs:
K7VZA Mobo
2x 256mb sdram pc100
AMD athlon a1000 (amt3b)
Asus agp v7100 (T) (2x32)
3com fast etherlink xl pci 10/100 base-tx
creative soundbl. live! sb 0060
2x IDE HDD
-1x maxtor diamond max vl40 5400 rpm
-1x seagate st320410A
1x IDE cd-rom drive
ik heb geen ampere's van de voeding, maar hoeveel watt zou ik ongeveer nodig hebben?
't is een behoorlijk oude pc dus 't hoeft ook niet zo speciaal te zijn
Ik heb een voeding nodig voor de pc met de volgende specs:
K7VZA Mobo
2x 256mb sdram pc100
AMD athlon a1000 (amt3b)
Asus agp v7100 (T) (2x32)
3com fast etherlink xl pci 10/100 base-tx
creative soundbl. live! sb 0060
2x IDE HDD
-1x maxtor diamond max vl40 5400 rpm
-1x seagate st320410A
1x IDE cd-rom drive
ik heb geen ampere's van de voeding, maar hoeveel watt zou ik ongeveer nodig hebben?
't is een behoorlijk oude pc dus 't hoeft ook niet zo speciaal te zijn
Ik denk dat dat het is.-The_Mask- schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 21:40:
[...]
Die twee hebben allebei 3 zwarte en 3 gele draden, bij jouw zit tussen beide gele draden nog een zwarte terwijl die daar niet hoort, want zo veroorzaak je kortsluiting.
Dus beide verloopjes zijn gewoon verkeerd.
Het volgende heb ik net getest op de videokaart:
- Zonder extra stroom van voeding: Rood lampje op videokaart en geen beeld.
- Eén PCI-E pin6 kabel: Rood lampje op videokaart en geen beeld.
- Twee PCI-E pin6 kabel: Groen lampje op videokaart en wel beeld, dus goed.
- Eén verloopje getest van molex naar PCI-E 6pin, voeding schakeld meteen weer uit!
Ik ben zéker dat dat het is
De kabels zijn gewoon verkeerd.
Normaal gezien zou je deze verloopjes ook nog moeten kunnen gebruiken als je de verkeerde kabel overknipt (en de uiteinden isoleert). De middelste is dan "not connected" maar dat is vermoedelijk ook zo opgenomen in de specificatie door PCI-SIG (helaas is die specificatie niet vrij verkrijgbaar). En ookal is het niet opgenomen in de specificatie zal het wel werken verwacht ik. Ik denk niet dat er detectie gebeurt op die pin.
Zuiverder is natuurlijk dat je andere goede verloopjes gaat halen, en de slechte terugbrengt en je geld daarvoor terugvraagt. Ze hebben je immers een product verkocht met een fout erin dat best schade aan de hardware kan veroorzaken.
De kabels zijn gewoon verkeerd.
Normaal gezien zou je deze verloopjes ook nog moeten kunnen gebruiken als je de verkeerde kabel overknipt (en de uiteinden isoleert). De middelste is dan "not connected" maar dat is vermoedelijk ook zo opgenomen in de specificatie door PCI-SIG (helaas is die specificatie niet vrij verkrijgbaar). En ookal is het niet opgenomen in de specificatie zal het wel werken verwacht ik. Ik denk niet dat er detectie gebeurt op die pin.
Zuiverder is natuurlijk dat je andere goede verloopjes gaat halen, en de slechte terugbrengt en je geld daarvoor terugvraagt. Ze hebben je immers een product verkocht met een fout erin dat best schade aan de hardware kan veroorzaken.
Dat ga ik ook zeker doen. Het is dan bij mij misschien niet verkeerd uigepakt, maar dat kan natuurlijk bij anderen wel gebeuren. Om dit te voorkomen moet ik op zijn minst even laten weten dat de kabels niet goed zijn.
Ik ga nu even naar een andere hardware shop waar ik kabels ga halen. Daarna post ik mijn bevindingen weer.
Ik ga nu even naar een andere hardware shop waar ik kabels ga halen. Daarna post ik mijn bevindingen weer.
Als het een beetje merk ding is dan moet die 230 Watt voeding al genoeg zijn.arjoderoon schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 09:37:
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb waarschijnlijk een nieuwe voeding nodig, want nadat ik een ASUS 4350 Passief erin deed is hij zo onstabiel 
Ook als ik maar een USB drive aansluit, gaat hij al raar doen , ( Beeld uit en pc doet niks meer , maar blijft wel aan
)
En na een aantal minuten herstart hij weer
Mijn systeem :
AMD Athlon X2 3800+ 2.01 Ghz
2 GB Kingston 667 Mhz. ( 2 reepjes van 1 GB )
ASRock AM2NF6G-VSTA
3x 80 cm Ventilatoren zonder lampjes
Seagate 250 GB Hardeschijfje.
Voeding nu :
COLORSit 400 Watt, 19 Ampere op 12 Volt lijn. * is 4 jaar oud
*
Wat raden jullie aan?
En als jullie denken dat het niet aan mijn voeding ligt, zegt dat dan alstublieft
Ook als ik maar een USB drive aansluit, gaat hij al raar doen , ( Beeld uit en pc doet niks meer , maar blijft wel aan
En na een aantal minuten herstart hij weer

Mijn systeem :
AMD Athlon X2 3800+ 2.01 Ghz
2 GB Kingston 667 Mhz. ( 2 reepjes van 1 GB )
ASRock AM2NF6G-VSTA
3x 80 cm Ventilatoren zonder lampjes
Seagate 250 GB Hardeschijfje.
Voeding nu :
COLORSit 400 Watt, 19 Ampere op 12 Volt lijn. * is 4 jaar oud

Wat raden jullie aan?
En als jullie denken dat het niet aan mijn voeding ligt, zegt dat dan alstublieft
[ Voor 10% gewijzigd door Spekker op 16-01-2010 14:39 ]
ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD
Een goede 300 Watt voeding zou al genoeg moeten zijn, maar een gare 400 Watt voeding kan zo maar veel te weinig zijn en aangezien je COLORSit echt wel dat de rommel mag rekenen zou het zo maar de voeding kunnen zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door -The_Mask- op 16-01-2010 15:12 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Nou het waren dus inderdaad de kabels. Deze ga ik straks terug brengen. Ik heb nu in ieder geval (eindelijk) de boel draaiend. Bedankt voor de hulp!
@-The_Mask- , Zou de be quiet! Pure Power L7 300W al voldoen, of kan ik beter de 350 Watt versie nemen?
ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD
Gelukkig dan dat de voeding zo'n goede kortsluitbeveiliging had, want ik had niet vreemd op gezien dat er een videokaartje gesloopt zou zijn.Peppio schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:16:
Nou het waren dus inderdaad de kabels. Deze ga ik straks terug brengen. Ik heb nu in ieder geval (eindelijk) de boel draaiend. Bedankt voor de hulp!
De 300 Watt versie is prima.Spekker schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:19:
@-The_Mask- , Zou de be quiet! Pure Power L7 300W al voldoen, of kan ik beter de 350 Watt versie nemen?
AMD Nieuwsdiscussie
Inderdaad. Ben ik ook zeker blij mee!
Wil binnenkort een HD5870 aanschaffen en later misschien nog een tweede toevoegen voor een crossfire opstelling. Heb nu een 600W Super Flower Aurora (pricewatch: Super Flower Aurora SF600R-14A) maar vraag mij af of dit voldoende gaat zijn als ik het volgende in mijn pc prop:
Asus P6T Deluxe
Intel Core i7 920
Geil Triple channel DDR3 Kit (2000 MHz)
2 x 80 GD SSD Intel
2 x 1 TB Samsung SpinPoint F3
1 x DVD Rewriter
1 x Cardreader
5 x 120 mm LED fan's
2 x 80 mm fan's
hier wil ik dus een HD5870 aan toevoegen en later dus nog een als ze wat goedkoper zijn geworden.
Volgens http://extreme.outervision.com/PSUEngine heb ik hier maar 541 W voor nodig,
maar eigenlijk geloof ik daar geen zak van, lijkt me wel heel erg weinig, of is dit wel correct?
Verder wil ik m'n core i7 en HD5870 in de toekomst misschien overklokken en dan lijkt een sterkere voeding mij ook wel handig. Zat zelf te denken aan iets van 750W of is dit nog te weinig en moet ik aan 1 KW gaan denken?
Asus P6T Deluxe
Intel Core i7 920
Geil Triple channel DDR3 Kit (2000 MHz)
2 x 80 GD SSD Intel
2 x 1 TB Samsung SpinPoint F3
1 x DVD Rewriter
1 x Cardreader
5 x 120 mm LED fan's
2 x 80 mm fan's
hier wil ik dus een HD5870 aan toevoegen en later dus nog een als ze wat goedkoper zijn geworden.
Volgens http://extreme.outervision.com/PSUEngine heb ik hier maar 541 W voor nodig,
maar eigenlijk geloof ik daar geen zak van, lijkt me wel heel erg weinig, of is dit wel correct?
Verder wil ik m'n core i7 en HD5870 in de toekomst misschien overklokken en dan lijkt een sterkere voeding mij ook wel handig. Zat zelf te denken aan iets van 750W of is dit nog te weinig en moet ik aan 1 KW gaan denken?
hetesaus
Als je de PC stresst met een tweede HD5870 erin dan loopt de voeding echt op zijn teentjes, overklokken zou ik dan niet meer doen. Een goede 750 Watt voeding zou dan idd niet verkeerd zijn. Maar zolang er 1 HD5870 in de PC zit dan moet het makkelijk gaan.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik zat zelf te denken aan een Cooler Master Voeding Real Power 620W Modular maar ik denk dat dit een beetje aan de lage kant is, maar weet het niet helemaal zeker. Graag jullie mening!
Antec Twelve Hundred ATX No PSU
Asus P7P55D-E Pro iP55, SATA2 RAID, USB3.0
Intel Core i7 860 2.8GHz 2.5GT/s 8MB Box
Kingston 2x2GB DDR3 PC10666 CL9.0
Sapphire PCI-e Radeon HD5870 1GB DDR5 2xDVI/HDMI/DP
Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103SJ
Samsung DVD-/+/RAM SH-S223C 22x/22x/12x Bulk (zwart)
Thermaltake Processor Koeler SpinQ AMD & Intel
Marcel.
Antec Twelve Hundred ATX No PSU
Asus P7P55D-E Pro iP55, SATA2 RAID, USB3.0
Intel Core i7 860 2.8GHz 2.5GT/s 8MB Box
Kingston 2x2GB DDR3 PC10666 CL9.0
Sapphire PCI-e Radeon HD5870 1GB DDR5 2xDVI/HDMI/DP
Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103SJ
Samsung DVD-/+/RAM SH-S223C 22x/22x/12x Bulk (zwart)
Thermaltake Processor Koeler SpinQ AMD & Intel
Marcel.
of het een merk ding is weet ik niet. Het gaat om deze voeding: CWT ATX-230C-The_Mask- schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:15:
[...]
Als het een beetje merk ding is dan moet die 230 Watt voeding al genoeg zijn.
Het gaat om 1 HD5870?Marcel_ schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:53:
Ik zat zelf te denken aan een Cooler Master Voeding Real Power 620W Modular maar ik denk dat dit een beetje aan de lage kant is, maar weet het niet helemaal zeker. Graag jullie mening!
Zal wel gaan denk ik.arjoderoon schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:57:
[...]
of het een merk ding is weet ik niet. Het gaat om deze voeding: CWT ATX-230C
AMD Nieuwsdiscussie
Ja, 1 HD5870, een tweede zal er niet snel komen denk ik. Ook vanwege mijn moederbord wat socket 1156 is en daarom niet echt geschikt voor CrossFire.-The_Mask- schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:01:
[...]
Het gaat om 1 HD5870?
[...]
Zal wel gaan denk ik.
Een goede voeding die minimaal 30 ampère kan leveren op de 12 voltlijnen is al genoeg. Voedingen vanaf 450 Watt kunnen dit al.Marcel_ schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:03:
[...]
Ja, 1 HD5870, een tweede zal er niet snel komen denk ik. Ook vanwege mijn moederbord wat socket 1156 is en daarom niet echt geschikt voor CrossFire.
Jouw mobo is overigens prima geschikt voor CrossFireX.
AMD Nieuwsdiscussie
Ah dan had ik het toch goed met mijn voeding 
Een vriend van mij vertelde mij dat mijn moederbord maar één x16 lane heeft, en bij 2 HD5870 kaarten zou dit x8 worden? Geen idee eigenlijk wat het precies betekend.
Een vriend van mij vertelde mij dat mijn moederbord maar één x16 lane heeft, en bij 2 HD5870 kaarten zou dit x8 worden? Geen idee eigenlijk wat het precies betekend.
Dat klopt, maar dit is geen probleem.Marcel_ schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:25:
Ah dan had ik het toch goed met mijn voeding
De CPU heeft namelijk een geïntegreerde PCIe 2.0 controller welke bezit over 16 lanes. Heb je er 1 videokaart in dan krijgt die alle 16 lanes toegewezen. Heb je echter twee videokaarten erin dan splitst die de lanes in twee keer 8, maar dit is nog genoeg bandbreedte voor de HD5870.
Overigens zou ik persoonlijk voor een betere voeding gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 17-01-2010 17:32 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Heb je ook nog een budget? En moet die modulair zijn? Nog andere bijzondere eisen?
AMD Nieuwsdiscussie
Dit is een voeding topic dus denk dat me vraag hier het beste "thuis" kan.
Ik wil van wat oude rommel een PC maken.
Ik wou de volgende kast gaan kopen:
pricewatch: HKC 3011GS
Hierin komt dan:
P5 moederbord
Pentium D 520
3x 1GB balkjes
Onboard video
DVD brander
Max 2 DVD drives
Gaat dat samen met een budget voeding? Die pentiums D verbruiken erg veel kan ik mij herinneren...
Misschien komt er nog een budget videokaart in voor basis spelletjes...
Ik wil van wat oude rommel een PC maken.
Ik wou de volgende kast gaan kopen:
pricewatch: HKC 3011GS
Hierin komt dan:
P5 moederbord
Pentium D 520
3x 1GB balkjes
Onboard video
DVD brander
Max 2 DVD drives
Gaat dat samen met een budget voeding? Die pentiums D verbruiken erg veel kan ik mij herinneren...
Misschien komt er nog een budget videokaart in voor basis spelletjes...
pricewatch: be quiet! Straight Power BQT E7-CM-480WMarcel_ schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:46:
Poeh, een budget, onder de 100 euro? Graag wel modulair ja. Alvast bedankt voor je moeite!
Die bijvoorbeeld, al weet ik niet door wie de voeding is gemaakt.
pricewatch: Antec TruePower TP-550
Gemaakt door Seasonic.
pricewatch: Enermax MODU82+ 425
Enermax maakt hun voedingen zelf.
Waarom deze voeding beter zijn is simpel, ze zijn gemaakt door fabrikanten die betere kwaliteitsonderdelen nemen.
AMD Nieuwsdiscussie
Budget voeding is veel te veel eer voor die voeding, dat ding is zo ongelooflijk slecht daar durft een normaal mens zijn PC niet eens op aan te sluiten.Daros schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:52:
Gaat dat samen met een budget voeding?
Maar aangezien het heel goedkoop moet hier staan het goedkoopste A-merk spul.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik gaat binnenkort mn pc upgraden.
Huidig systeem:
CPU: AMD Athlon 64 X2 5000+ Black Edition @ 3.0 GHz
GPU: XFX NVIDIA 7900GS 256MB
Mobo: MSI K9A2CF-F
HDD: Seagate 7200.12 1TB
RAM: 2GB Team DDR2 800MHz
Voeding: Seasonic S12 380Watt (met 34Ampere op twee 12Volt-lijnen, even uit mn hoofd)
Ik wil GPU en CPU gaan upgraden:
CPU: AMD Phenom II X3 720 Black Edition (TDP van 95Watt, omdat mn mobo max 95W aan kan)
GPU: XFX HD5750 512MB GDDR5 (volgens de FP een TDP van 86Watt)
Ik neem aan dat mijn voeding het wel aankan, maar ik wil even zekerheid hebben.
Huidig systeem:
CPU: AMD Athlon 64 X2 5000+ Black Edition @ 3.0 GHz
GPU: XFX NVIDIA 7900GS 256MB
Mobo: MSI K9A2CF-F
HDD: Seagate 7200.12 1TB
RAM: 2GB Team DDR2 800MHz
Voeding: Seasonic S12 380Watt (met 34Ampere op twee 12Volt-lijnen, even uit mn hoofd)
Ik wil GPU en CPU gaan upgraden:
CPU: AMD Phenom II X3 720 Black Edition (TDP van 95Watt, omdat mn mobo max 95W aan kan)
GPU: XFX HD5750 512MB GDDR5 (volgens de FP een TDP van 86Watt)
Ik neem aan dat mijn voeding het wel aankan, maar ik wil even zekerheid hebben.
Met gemak, die onderdelen nemen namelijk zo goed als niks meer.
[ Voor 67% gewijzigd door -The_Mask- op 17-01-2010 22:42 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Mensen, ik ben door het aantal connectoren heen. Letterlijk alle connectoren die op mijn trouwe Tagan TG-58--U15 zitten, zijn in gebruik en ik heb nog wat hardware liggen die ik graag zou willen gebruiken.
Nu zit ik enigszins in dubio. Loont het de moeite om gewoon nog een TG-580-U15 te kopen en een dual PSU setup te fabrieken of is het verstandiger om een compleet nieuwe voeding te kopen?
Het volgende moet erop worden aangesloten (in hoofdlijnen, de specs in mijn sig zijn gedateerd):
1x C2Q Q9550
1x Corsair Twin2X PC6400 2GB
1x Corsair Twin2X PC6400 4GB
Asus P5B Deluxe (mogelijk nog een ander mobo, maar pas over een paar maanden als ik weer geld heb)
1x XFX GeForce8800GTX, in SLI met:
1x Asus GeForce8800GTX
5x HDD (allen sata; 2x Seagate 320GB (7200.10), 2x WD 1TB, 1x Seagate 1TB (7200.12))
1x dvd-rom (sata)
1x dvd-rw (sata)
En dat was het volgens mij wel.
Nou is het grootste probleem nog dat ik dus redelijk wat sata-connectors nodig heb (nu al 7) én dat de voeding SLI moet kunnen draaien (mits ik een nieuwe voeding koop) of dat SLI mogelijk moet zijn wanneer ik de Asus door de 2e TG-580 laat voeden.
Volgens Sli Zone komen er een hele rits aan voedingen die geschikt zijn voor SLI met 2x GeForce 8800GTX, maar ik ga natuurlijk niet altijd met G80's rond blijven lopen, dus voor de toekomst zou het fijn zijn wanneer er enige mogelijkheid is tot upgraden richting wat dat gangbaar is (Fermi hopelijk).
Heeft iemand van jullie goede suggesties? Zelf zat ik te denken aan een Cooler Master Silent Pro M850 of een Corsair HX850, of zoals gezegd om gewoon nog een Tagan TG-580-U15 erbij te kopen en dual psu te gaan draaien. Wat is hier wijsheid?
Nu zit ik enigszins in dubio. Loont het de moeite om gewoon nog een TG-580-U15 te kopen en een dual PSU setup te fabrieken of is het verstandiger om een compleet nieuwe voeding te kopen?
Het volgende moet erop worden aangesloten (in hoofdlijnen, de specs in mijn sig zijn gedateerd):
1x C2Q Q9550
1x Corsair Twin2X PC6400 2GB
1x Corsair Twin2X PC6400 4GB
Asus P5B Deluxe (mogelijk nog een ander mobo, maar pas over een paar maanden als ik weer geld heb)
1x XFX GeForce8800GTX, in SLI met:
1x Asus GeForce8800GTX
5x HDD (allen sata; 2x Seagate 320GB (7200.10), 2x WD 1TB, 1x Seagate 1TB (7200.12))
1x dvd-rom (sata)
1x dvd-rw (sata)
En dat was het volgens mij wel.
Nou is het grootste probleem nog dat ik dus redelijk wat sata-connectors nodig heb (nu al 7) én dat de voeding SLI moet kunnen draaien (mits ik een nieuwe voeding koop) of dat SLI mogelijk moet zijn wanneer ik de Asus door de 2e TG-580 laat voeden.
Volgens Sli Zone komen er een hele rits aan voedingen die geschikt zijn voor SLI met 2x GeForce 8800GTX, maar ik ga natuurlijk niet altijd met G80's rond blijven lopen, dus voor de toekomst zou het fijn zijn wanneer er enige mogelijkheid is tot upgraden richting wat dat gangbaar is (Fermi hopelijk).
Heeft iemand van jullie goede suggesties? Zelf zat ik te denken aan een Cooler Master Silent Pro M850 of een Corsair HX850, of zoals gezegd om gewoon nog een Tagan TG-580-U15 erbij te kopen en dual psu te gaan draaien. Wat is hier wijsheid?
Nee, merp!
Mooi, bedankt-The_Mask- schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:41:
Met gemak, die onderdelen nemen namelijk zo goed als niks meer.
Beste The Mask, zou u misschien nog uw 12v licht over mijn setupje willen laten schijnen?panjak schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:19:
Nou doe mij ook maar een advies dan![]()
<knipperdeknip>
Ben natuurlijk nog wel verder ermee in de weer geweest. Blijf bij mn besluit dat 3-weg CFX mogelijk moet zijn. Wat me opvalt in deze draad is dat mensen heel vaak al uit de voeten kunnen met een voeding die lichter is dan dat ze voor ogen hadden. Ik was eerst vooral naar voedingen aan het kijken van 850 t/m 1000 watt. Nu vraag ik mezelf af of ik al het spul niet al kan laten draaien met een CM real power 620M? (Hier zitten 3 PCI-e aansluitingen op). maar als ik dan een artikel van guru3d lees over 3x 5770 CFX dan hebben ze het daar over dat bij 2-way 5770 CFX al minimaal 55A(!) op de 12v lijn beschikbaar moet zijn, Dus bij 3-way 70A oid?
Thanks, en dit is dus redelijk kwaliteit 350W voeding. Dat gaat dit wel trekken?-The_Mask- schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:46:
[...]
Budget voeding is veel te veel eer voor die voeding, dat ding is zo ongelooflijk slecht daar durft een normaal mens zijn PC niet eens op aan te sluiten.
Maar aangezien het heel goedkoop moet hier staan het goedkoopste A-merk spul.
Ik overweeg deze setup aan te schaffen, met dus een Be Quiet L7 530W voeding.
Alleen nu denk ik toch dat de voeding misschien wat overkill is. Ik ben niet van plan erg veel te overclocken of er nog veel extra PCI kaarten toe te voegen (misschien later een TV-kaart) .
Zou ik ook genoeg hebben aan een pricewatch: be quiet! L7 430W?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 132,51 | € 132,51 |
1 | be quiet! L7 530W | € 49,96 | € 49,96 |
1 | Club3D HD5770 1GB GDDR5 PCI-E v2 | € 125,95 | € 125,95 |
1 | Cooler Master CM 690 Zwart | € 60,- | € 60,- |
1 | Corsair CMV4GX3M2A1333C9 | € 88,85 | € 88,85 |
1 | Gigabyte GA-MA770T-UD3P | € 71,02 | € 71,02 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 80,46 | € 80,46 |
1 | Samsung SH-S223C | € 17,90 | € 17,90 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 70,85 | € 70,85 |
Importeren | Totaal | € 697,50 |
Alleen nu denk ik toch dat de voeding misschien wat overkill is. Ik ben niet van plan erg veel te overclocken of er nog veel extra PCI kaarten toe te voegen (misschien later een TV-kaart) .
Anoniem: 340966
Beste mensen,
Ik heb bij een zeer bekende computerwinkel (weet niet of het de bedoeling is om deze te noemen) een aardige pc gezien die ik overweeg aan te schaffen. Ondanks dat ik weinig verstand van computers heb, vraag ik mij af of de voeding van 450w wel voldoende is om het systeem te laten draaien.
De specificaties:
Intel® Core™ i5-750
Legitieme Windows 7® Home Premium 32-bit
4 GB geheugen DDR3 1333Mhz
1000 GB harddisk
NVIDIA GeForce® GTS250 512MB met CUDA
(450 Watt voeding)
Ik ben verder niet van plan om de pc ooit uit te breiden/te upgraden/over te clocken.
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Ik heb bij een zeer bekende computerwinkel (weet niet of het de bedoeling is om deze te noemen) een aardige pc gezien die ik overweeg aan te schaffen. Ondanks dat ik weinig verstand van computers heb, vraag ik mij af of de voeding van 450w wel voldoende is om het systeem te laten draaien.
De specificaties:
Intel® Core™ i5-750
Legitieme Windows 7® Home Premium 32-bit
4 GB geheugen DDR3 1333Mhz
1000 GB harddisk
NVIDIA GeForce® GTS250 512MB met CUDA
(450 Watt voeding)
Ik ben verder niet van plan om de pc ooit uit te breiden/te upgraden/over te clocken.
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Nou een dual PSU setup met twee van die Tagan voedingen is dat imo sowieso niet.PauseBreak schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:53:
Wat is hier wijsheid?
Dan zou ik eerder gaan voor een dual PSU setup met een hele andere voeding, maar je moet er sowieso niet aan willen beginnen een hele nieuwe voeding is een veel beter idee namelijk. In principe zou een goede 650 Watt voeding al genoeg kunnen zijn, maar ik zou de Corsair HX750W nemen dan houd je ook nog wat ruimte over.
Twee HD5770's gaan gewoon werken op die voeding, dus vervangen hoeft sowieso nog niet. Als je dan ooit nog een derde erbij wil kan de voeding het misschien nog net aan, maar het zal wel erg krap worden en het is ook niet echt aan te raden.panjak schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:10:
Beste The Mask, zou u misschien nog uw 12v licht over mijn setupje willen laten schijnen?
Als je dan toch een andere neemt dan zou ik niet de CM RP M620 nemen, het zijn namelijk niet de beste voedingen die er bestaan, maar als je een andere voeding zoekt is het misschien handig om te vertellen aan welke eisen (modulair? extreem stil? passief?) die moet voldoen en wat je budget is.
Ja.Daros schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:13:
Thanks, en dit is dus redelijk kwaliteit 350W voeding. Dat gaat dit wel trekken?

[ Voor 47% gewijzigd door -The_Mask- op 19-01-2010 20:01 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Een 650W zou kunnen, maar ik ben van plan om in de zeer nabije toekomst te upgraden naar een i7 platform, dus dan lijkt het me verstandiger om voor de 750W variant te gaan. Bedankt voor je reactie!
Nee, merp!
Ja deze: pricewatch: Corsair CX400W kan overigens ook meer dan genoeg leveren en is iets goedkoper en imo van iets betere kwaliteit.kicknoize schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:12:
Zal niet veel uitmaken die worden toch een paar keer per dag genoemd op het forum.Anoniem: 340966 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:26:
Ik heb bij een zeer bekende computerwinkel (weet niet of het de bedoeling is om deze te noemen)
Een 450 Watt voeding zegt niks, de ene voeding is de andere niet. Zo kan een slechte 500 Watt voeding te weinig zijn en een goede 400 Watt voeding meer dan voldoende.een aardige pc gezien die ik overweeg aan te schaffen. Ondanks dat ik weinig verstand van computers heb, vraag ik mij af of de voeding van 450w wel voldoende is om het systeem te laten draaien.
Heb je trouwens nog een reden voor de best wel verouderde GTS250 die eigenlijk ook te duur is voor zijn prestaties.Ik hoop dat iemand me kan helpen!
[ Voor 47% gewijzigd door -The_Mask- op 19-01-2010 20:08 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Anoniem: 340966
Aha oke. Het is Paradigit (Enforcer E751): ik ging er een beetje vanuit dat zij wel redelijke systemen samen zouden stellen. Uiteraard zegt het feit dat ze 'beste computerspeciaalzaak' zijn niet veel, maar ik heb gehoord dat ook de service erg goed is.-The_Mask- schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:04:
[...]
[...]
Zal niet veel uitmaken die worden toch een paar keer per dag genoemd op het forum.
[...]
Een 450 Watt voeding zegt niks, de ene voeding is de andere niet. Zo kan een slechte 500 Watt voeding te weinig zijn en een goede 400 Watt voeding meer dan voldoende.![]()
[...]
Heb je trouwens nog een reden voor de best wel verouderde GTS250 die eigenlijk ook te duur is voor zijn prestaties.
Voor de videokaart heb ik eigenlijk geen reden: alleen het feit dat ik niet zelf ga lopen knutselen. Dat durf ik niet aan
Over de voeding staat eigenlijk verder geen informatie, maar waarschijnlijk is het: 450 Watt Voeding ATX 2.0 type: FSP450-60APN
Houd ik dan nog wel over, zeg maar? Mocht ik in de toekomst bijvoorbeeld willen overclocken (dus extra processor koeling etc.) of extra fans willen plaatsen. Zou dat nog uitkomen dan?-The_Mask- schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:04:
[...]
Ja deze: pricewatch: Corsair CX400W kan overigens ook meer dan genoeg leveren en is iets goedkoper en imo van iets betere kwaliteit.
Ja hoor genoeg.
Ik zou sowieso hier: [BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem januari 2010 even kijken. Daar vind je (of je vraagtAnoniem: 340966 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:30:
Aha oke. Het is Paradigit (Enforcer E751): ik ging er een beetje vanuit dat zij wel redelijke systemen samen zouden stellen. Uiteraard zegt het feit dat ze 'beste computerspeciaalzaak' zijn niet veel, maar ik heb gehoord dat ook de service erg goed is.
Voor de videokaart heb ik eigenlijk geen reden: alleen het feit dat ik niet zelf ga lopen knutselen. Dat durf ik niet aan.
Die is prima.Over de voeding staat eigenlijk verder geen informatie, maar waarschijnlijk is het: 450 Watt Voeding ATX 2.0 type: FSP450-60APN
AMD Nieuwsdiscussie
Ik gebruik nu nog een Thermaltake Toughpower 650 wat, niet modulair.
Heb dit 2 jaar probleemloos gebruikt op een:
Asus P5K
E8400 stock
Scythe Mugen 2
HD3870X2
4 GB PC 8500 OCZ stock
74 GB Raptor
1 TB F1 spinpoint
500 GB Extern
CM 690
Nu heb ik de volgende setup:
Asus P5E Deluxe
E8400 stock, maar wil deze licht gaan overclocken
CM Hyper TX3
HD5870
4 GB PC 8500 OCZ stock
74 GB Raptor
2x 1 TB F3 Spinpoint (wil RAID0 proberen)
1x1 TB F1 Spinpoint
500 GB Extern
CM Storm Sniper (waarschijnlijk, huidige kast is me te klein)
Ik wil van de Toughpower af, aangezien modulair net even wat fijner is. Ik dacht eerst aan de CM Real Power 620, maar durf dit niet echt aan, aangezien ik flink wat meer HDD’s in de pc heb hangen. Kom dan uit op de CM Silent Power 700.
Heb ik die 700 watt echt nodig?
Asus P5K
E8400 stock
Scythe Mugen 2
HD3870X2
4 GB PC 8500 OCZ stock
74 GB Raptor
1 TB F1 spinpoint
500 GB Extern
CM 690
Asus P5E Deluxe
CM Hyper TX3
HD5870
4 GB PC 8500 OCZ stock
74 GB Raptor
1x1 TB F1 Spinpoint
500 GB Extern
Ik wil van de Toughpower af, aangezien modulair net even wat fijner is. Ik dacht eerst aan de CM Real Power 620, maar durf dit niet echt aan, aangezien ik flink wat meer HDD’s in de pc heb hangen. Kom dan uit op de CM Silent Power 700.
Hij moet modulair zijn. Het geluid heeft voor mij geen prioriteit zolang het geen stofzuigerniveau is.-The_Mask- schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:39:
Als je dan toch een andere neemt dan zou ik niet de CM RP M620 nemen, het zijn namelijk niet de beste voedingen die er bestaan, maar als je een andere voeding zoekt is het misschien handig om te vertellen aan welke eisen (modulair? extreem stil? passief?) die moet voldoen en wat je budget is.
Budget ligt rond de 120 euro. Alvast bedankt weer!
Ik heb de volgende setup, ik heb alleen nog een nieuwe voeding nodig:
MSI P45 Neo3
Intel Core 2 Duo E8500
GeiL 4GB PC2-6400
NVIDIA GeForce GTX 260
Samsung 1 TB SATA2 hardeschijf
Samsung DVD RW ATA
Ik zoek een stille voeding met genoeg vermogen.
MSI P45 Neo3
Intel Core 2 Duo E8500
GeiL 4GB PC2-6400
NVIDIA GeForce GTX 260
Samsung 1 TB SATA2 hardeschijf
Samsung DVD RW ATA
Ik zoek een stille voeding met genoeg vermogen.
Dan zit je aan verloopjes vast aangezien die te weinig aansluitingen heeft en het is ook al een best wel oud model.
AMD Nieuwsdiscussie
De moeder van mijn vriendin heeft mij gevraagt om een nieuwe pc voor haar uit te zoeken,
want degene die ze nu heeft is veel te traag
kosten mochten ongeveer €450,- zijn
De enige spellen die ze doet is online balletjes schieten (zelfde kleurtjes bij elkaar), sudoku
dat is ook meteen de reden dat ik niet voor een video kaart gekozen heb maar voor de onboard oplossing
Ik heb nog iemand naar dit lijstje laten kijken maar die had zijn twijfels over de voeding
Nu dus mijn vraag, gaat de voeding in de AOpen kast deze hardware trekken
of moet ik een andere kast met voeding uitzoeken
want degene die ze nu heeft is veel te traag
kosten mochten ongeveer €450,- zijn
De enige spellen die ze doet is online balletjes schieten (zelfde kleurtjes bij elkaar), sudoku
dat is ook meteen de reden dat ik niet voor een video kaart gekozen heb maar voor de onboard oplossing
Ik heb nog iemand naar dit lijstje laten kijken maar die had zijn twijfels over de voeding
of moet ik een andere kast met voeding uitzoeken
1 | AMD Athlon II X3 435 | € 61,78 | € 61,78 |
1 | AOpen ES45F Zwart | € 39,20 | € 39,20 |
1 | Eminent EM1059 | € 8,84 | € 8,84 |
2 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 89,90 | € 179,80 |
1 | Logitech VX Revolution | € 31,- | € 31,- |
1 | MSI 790GX-G65 | € 79,- | € 79,- |
1 | Seagate Barracuda 7200.12 ST3500418AS, 500GB | € 40,50 | € 40,50 |
Importeren | Totaal | € 440,12 |
Nee bij lange na niet een goede 450 Watt voeding is al genoeg.partyondude schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:55:
Deze: pricewatch: be quiet! Straight Power BQT E7-CM-480W zou bijvoorbeeld kunnen betere kwaliteit als de gemiddelde CM voeding en ook nog eens modulair.
pricewatch: Antec TruePower TP-650 zou kunnen bijvoorbeeld, dit is ook wel een erg goede voeding: pricewatch: Corsair HX650Wpanjak schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 08:33:
[...]
Hij moet modulair zijn. Het geluid heeft voor mij geen prioriteit zolang het geen stofzuigerniveau is..
Budget ligt rond de 120 euro. Alvast bedankt weer!
[ Voor 37% gewijzigd door -The_Mask- op 21-01-2010 13:13 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Is het vermogen wel voldoende? En het is inderdaad wel handig als alle aansluitingen op de voeding zitten. De GTX 260 heeft bijvoorbeeld ook twee 6pins aansluitingen.-The_Mask- schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:03:
Dan zit je aan verloopjes vast aangezien die te weinig aansluitingen heeft en het is ook al een best wel oud model.
Dat wel.
Als het niet modulair hoeft dan zou dit bijvoorbeeld kunnen: pricewatch: be quiet! L7 530WEn het is inderdaad wel handig als alle aansluitingen op de voeding zitten. De GTX 260 heeft bijvoorbeeld ook twee 6pins aansluitingen.
AMD Nieuwsdiscussie
Nog wat verder gezocht...
Intel i5 750
Asus P7P55D
2*2GB DDR
1 WD 74GB Raptor
1 Samsung F3 1TB
1 DVD brander
Ik heb een Tagan U15 530 watt voeding. Die in singlemode 33A kan leveren. Splitmode is iets van 20A.
Ik heb via Xtremesystems een calculator gevonden en alle componenten ingevuld. Aangegeven dat ik een berekening wil hebben van een 100% load belasting. Dan rolt eruit dat ik een minimum van 395 watt moet hebben.
Dat is leuk om te weten, dan zou mijn 530 watt voldoende moeten zijn. Echter...heb ik twijfels of dit wel geloofwaardig is. Kan ik die calculator als richtlijn aanhouden en gewoon mijn huidige voeding houden?
Intel i5 750
Asus P7P55D
2*2GB DDR
1 WD 74GB Raptor
1 Samsung F3 1TB
1 DVD brander
Ik heb een Tagan U15 530 watt voeding. Die in singlemode 33A kan leveren. Splitmode is iets van 20A.
Ik heb via Xtremesystems een calculator gevonden en alle componenten ingevuld. Aangegeven dat ik een berekening wil hebben van een 100% load belasting. Dan rolt eruit dat ik een minimum van 395 watt moet hebben.
Dat is leuk om te weten, dan zou mijn 530 watt voldoende moeten zijn. Echter...heb ik twijfels of dit wel geloofwaardig is. Kan ik die calculator als richtlijn aanhouden en gewoon mijn huidige voeding houden?
Oke bedankt, die voeding lijkt mij een mooie optie. Alleen ik kwam nog een voeding tegen en ik vroeg me af of die kwalitatief minder is (vooral qua geluid):-The_Mask- schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:37:
[...]
Dat wel.
[...]
Als het niet modulair hoeft dan zou dit bijvoorbeeld kunnen: pricewatch: be quiet! L7 530W
pricewatch: OCZ StealthXStream 500W
Ik heb de Be Quiet bestelt
[ Voor 3% gewijzigd door MaartenFM op 21-01-2010 17:32 ]
Anoniem: 91397
Heb vorig weekend een Artic cooling kast + bijbehorende 550w. voeding horen opblazen (alsin: mijn gehele lichtnet knipperde en na een korte explosie was er rook en brandlucht).
Momenteel heb ik er een 450watt voeding op gehangen van OCZ. (amps weet ik niet). Deze draagt momenteel het mainboard (P5b-delux), E6600 CPU, 2x Samsung 1Tb hdd's, 1x samsung dvd spelert.
Mijn 8800 GTX 768mb van Asus heb ik er maar even uit gelaten, waarom? Omdat er geen 6 pins pci-e kabel op mijn PSU zit, maar daar heb ik een verloopstekkertje voor met 2x molex naar 1x 6 pins pci-e kabel.
Mijn vraag is dus: Kan ik zonder risico mijn Grafische kaart bij pluggen?
Er staat al een Fatal1ty 550w in de bestelling, maar ik wil toch gamen na een week krijg ik namelijk afkick verschijnselen.
Momenteel heb ik er een 450watt voeding op gehangen van OCZ. (amps weet ik niet). Deze draagt momenteel het mainboard (P5b-delux), E6600 CPU, 2x Samsung 1Tb hdd's, 1x samsung dvd spelert.
Mijn 8800 GTX 768mb van Asus heb ik er maar even uit gelaten, waarom? Omdat er geen 6 pins pci-e kabel op mijn PSU zit, maar daar heb ik een verloopstekkertje voor met 2x molex naar 1x 6 pins pci-e kabel.
Er staat al een Fatal1ty 550w in de bestelling, maar ik wil toch gamen na een week krijg ik namelijk afkick verschijnselen.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 91397 op 21-01-2010 16:35 ]
Met 2 vingers in de neuscreon schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:06:
Zolang je geen losse videokaart of high-end CPU's er in zet kunnen deze voedingen met makkelijk aan.
Wat gaat je schoonmoeder trouwens doen met 8 GB geheugen?
[ Voor 9% gewijzigd door Stefanovic45 op 21-01-2010 16:54 ]
Serieus, zoveel minder joh? Ik zie je een hoop reageren in dit topic, dus ga er voor het gemak maar even vanuit dat je er behoorlijk verstand van hebt-The_Mask- schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:07:
[...]
Nee bij lange na niet een goede 450 Watt voeding is al genoeg.
Deze: pricewatch: be quiet! Straight Power BQT E7-CM-480W zou bijvoorbeeld kunnen betere kwaliteit als de gemiddelde CM voeding en ook nog eens modulair.
[ Voor 3% gewijzigd door partyondude op 21-01-2010 16:58 ]
zeker geen geheugen te kort komenStefanvanGelder schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 16:53:
[...]
Wat gaat je schoonmoeder trouwens doen met 8 GB geheugen?
we hebben het idee dat het geheugen nu elke keer vol loopt en dat hij daardoor gaat bufferen op de harde schijf
met 8Gb moet dat toch zeker verleden tijd zijn lijkt me
Thanks The Mask! Altijd fijn als iemand je even de goede richting op duwt-The_Mask- schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:07:
pricewatch: Antec TruePower TP-650 zou kunnen bijvoorbeeld, dit is ook wel een erg goede voeding: pricewatch: Corsair HX650W
@Creon
Absoluut niet. Hoeveel builds zie je hier voorbij komen met 8GB? Maar enkelen, en dat zijn de hardcore photoshoppers/componisten/AutoCAD-ers/HD videobewerkers/etcetera. Je schoonmoeder gaat echt geen 8Gb geheugen gebruiken.
Veel goedkoper, zonder echt in te leveren op performance voor haar gebruik. Nog steeds een ontzettend rap ding. Misschien nog even kijken naar de voeding?
*edit
Heheh, heh, zat een beetje te denken dat dit de BBG topic was
Hoe dan ook, die computer was veelsteveel
Absoluut niet. Hoeveel builds zie je hier voorbij komen met 8GB? Maar enkelen, en dat zijn de hardcore photoshoppers/componisten/AutoCAD-ers/HD videobewerkers/etcetera. Je schoonmoeder gaat echt geen 8Gb geheugen gebruiken.
1 | Asrock M3A770DE | € 54,80 | € 54,80 |
1 | Asus EAH4350 SILENT/DI/512MD2 | € 26,45 | € 26,45 |
1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 29,95 | € 29,95 |
1 | Cooler Master Elite 332 Zwart | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Logitech B110 Optical USB Mouse | € 5,50 | € 5,50 |
1 | Western Digital Caviar SE WD1600AAJS, 160GB | € 29,70 | € 29,70 |
Importeren | Totaal | € 327,98 |
Veel goedkoper, zonder echt in te leveren op performance voor haar gebruik. Nog steeds een ontzettend rap ding. Misschien nog even kijken naar de voeding?
*edit
Heheh, heh, zat een beetje te denken dat dit de BBG topic was

wat is veel te veel, hiermee weten we iig zeker dat ze een hele tijd vooruit kan zonder dat ze weer begind te klagen dat haar pc langzaam isHotFix schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:40:
Heheh, heh, zat een beetje te denken dat dit de BBG topic wasHoe dan ook, die computer was veelsteveel
eventueel 4Gb ipv 8Gb, maar aan de andere weten we zo dat het daar iig niet aan ligt dat haar pc langzaam is
Dat een computer te langzaam wordt is maar deels te wijten aan hardwarematige achteruitgang (oftewel veroudering). Je kent het gezegde misschien wel "Problem Exists Between Keyboard And Chair", een computer wordt vooral sloom door gebruik. 8GB geheugen gaat daar echt niets aan veranderen. Een snellere processor ook niet, hooguit een SSD in je computer kan dat tegengaan, maar webpagina's gaan ook niet zomaar sneller laden door er een grotere/snellere harde schijf in de stoppen.
Als je er bijvoorbeeld Windows 7 op zou zetten zou je waarschijnlijk geen verschil merken tussen 2 en 8GB, maar 8GB is echt geld weggooien 2 of 4GB is meer dan genoeg, denk zelf dat 1GB prima zal voldoen.creon schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:53:
[...]
wat is veel te veel, hiermee weten we iig zeker dat ze een hele tijd vooruit kan zonder dat ze weer begind te klagen dat haar pc langzaam is
eventueel 4Gb ipv 8Gb, maar aan de andere weten we zo dat het daar iig niet aan ligt dat haar pc langzaam is
@HotFix waarom een losse videokaart?
Ik mis een videokaart.Kaap schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:45:
Nog wat verder gezocht...
Kan ik die calculator als richtlijn aanhouden en gewoon mijn huidige voeding houden?
Wat betreft zo'n calcutor dat zegt niet veel. Zo'n ding houd namelijk geen rekening met het vermogen op de 12 voltlijnen en de kwaliteit van een voeding.
Een typenr. zou handig zijn, maar in principe zou een goede voeding uit moeten schakelen bij een te hoge belasting. Dus dan zou je de 8800GTX gewoon aan moeten kunnen sluiten.Anoniem: 91397 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 16:24:
Dat ding is wel van mindere kwaliteit dan de voeding die je had.Er staat al een Fatal1ty 550w in de bestelling, maar ik wil toch gamen na een week krijg ik namelijk afkick verschijnselen.
[ Voor 48% gewijzigd door -The_Mask- op 21-01-2010 20:08 ]
AMD Nieuwsdiscussie
En ik vond de kast + voeding ook wel goed. Bij elkaar is toch altijd goedkoper. Voor dit soort systemen is een Aopen kast echt wel goed genoeg.
Verder zou ik er wel een Spinpoint F3 500 GB inzetten. Lekker snel en goedkoop
[ Voor 11% gewijzigd door Stefanovic45 op 21-01-2010 20:24 ]
@The_Mask
Volgens mij zit er geen videokaart on-board (als ik de foto's zie) dus is het wel handig om een losse videokaart te nemen
Maar als je een moederbord hebt die goedkoper is als deze combinatie met IGP is dat natuurlijk altijd mooi meegenomen 
@Stefan
Op zich heb je gelijk, ik dacht dat deze kast al ingebouwde cardreader had, maar dat was niet zo. Maar je bent nu niet veel duurder uit en de onderdelen zijn kwalitatief toch beter. Ookal is het een budgetcomputer is het geen slecht idee om voor die voeding te gaan (en vind ik de kast er beter uitzien, maar dat is natuurlijk persoonlijk)
Volgens mij zit er geen videokaart on-board (als ik de foto's zie) dus is het wel handig om een losse videokaart te nemen
@Stefan
Op zich heb je gelijk, ik dacht dat deze kast al ingebouwde cardreader had, maar dat was niet zo. Maar je bent nu niet veel duurder uit en de onderdelen zijn kwalitatief toch beter. Ookal is het een budgetcomputer is het geen slecht idee om voor die voeding te gaan (en vind ik de kast er beter uitzien, maar dat is natuurlijk persoonlijk)
[ Voor 40% gewijzigd door HotFix op 21-01-2010 20:31 ]
Bij het moederbord wat die eerst had welHotFix schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:23:
@The_Mask
Volgens mij zit er geen videokaart on-board (als ik de foto's zie) dus is het wel handig om een losse videokaart te nemenMaar als je een moederbord hebt die goedkoper is als deze combinatie met IGP is dat natuurlijk altijd mooi meegenomen
Ik zou het zo doen:
1 | Asrock M3A785GMH/128M | € 64,24 | € 64,24 |
1 | Logitech VX Revolution | € 31,- | € 31,- |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 41,70 | € 41,70 |
Importeren | Totaal | € 336,66 |
Dit bijvoorbeeld is al erg snel voor iemand die alleen maar wat standaard werk doet.
Maar daar hebben we eigenlijk ook dit topic voor: [BBG aanschaf] Budget- en basissysteem januari 2010
1 | AMD Athlon II X2 240 | € 44,20 | € 44,20 |
1 | Logitech Optical Wheel Mouse PS/2 | € 5,31 | € 5,31 |
1 | MSI 785GM-E51 | € 62,61 | € 62,61 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 41,70 | € 41,70 |
Importeren | Totaal | € 291,76 |
Maar daar hebben we eigenlijk ook dit topic voor: [BBG aanschaf] Budget- en basissysteem januari 2010
AMD Nieuwsdiscussie
Klopt. In feite kan een P4 nog standaard werk verrichten, maar om toch een beetje met de tijd mee te gaan is dat niet slecht. Als je hem wat langer wil gebruiken is de build van StefanvanGelder misschien een betere keuze, met de snellere processor, maar daar is die muis weer complete overkill voor een simpele gebruiker.
*Oeh, en vergeet niet een optical. Niet zoals ik dat had vergeten met een pc voor een vriend van mij
*
*Oeh, en vergeet niet een optical. Niet zoals ik dat had vergeten met een pc voor een vriend van mij

Foutje-The_Mask- schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:02:
[...]
Ik mis een videokaart.
Wat betreft zo'n calcutor dat zegt niet veel. Zo'n ding houd namelijk geen rekening met het vermogen op de 12 voltlijnen en de kwaliteit van een voeding.
I5 750
2*2GB DDR3 13333
Asus P7P55D
Ati 4850
DVD brander
1 WD 74GB raptor
1 Samsung Spinpoint 1Tb F3
Op een Tagan U15 530 watt
The Mask,partyondude schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:55:
Ik gebruik nu nog een Thermaltake Toughpower 650 wat, niet modulair.
Asus P5K
E8400 stock
Scythe Mugen 2
HD3870X2
4 GB PC 8500 OCZ stock
74 GB Raptor
1 TB F1 spinpoint
500 GB Extern
CM 690
Asus P5E Deluxe
CM Hyper TX3
HD5870
4 GB PC 8500 OCZ stock
74 GB Raptor
1x1 TB F1 Spinpoint
500 GB Extern
Zou deze voeding wat jou betreft ook afdoende zijn?
http://www.4launch.nl/sho...kers#p-4-productid-054831
Ja, maar de kwaliteit is wel wat minder.
AMD Nieuwsdiscussie
Hmm ok. Ik kan op Tweakers geen reviews vinden van be quiet en ik haal de voeding het liefst bij 4launch, aangezien ik daar ook meteen een gave kast (CM Sniper Black) bestel met een cpu koelertje 
Heb die twee calculatoren gebruikt, bij de eerste werd 419 watt aan behoefte aangegeven en de 2e, waar mijn videokaart nog niet beschikbaar is dus ik de lompste genomen heb (HD 4870X2) gaf aan dat ik 520 watt ofzo nodig heb.
Heb dus jaren echt een veel te grote voeding gehad zeg
Heb die twee calculatoren gebruikt, bij de eerste werd 419 watt aan behoefte aangegeven en de 2e, waar mijn videokaart nog niet beschikbaar is dus ik de lompste genomen heb (HD 4870X2) gaf aan dat ik 520 watt ofzo nodig heb.
Heb dus jaren echt een veel te grote voeding gehad zeg

http://www.4launch.nl/shop/product/083826 zou nog kunnen, voeding gemaakt door de FSP Group en heeft een 80 plus Silver certificaat.
AMD Nieuwsdiscussie
Zie dat die 4 SATA stekkers heeft, maar ik heb 4 HDD's en 1 DVD, hoe moet dat dan?
Enne, zou het liefst een modulaire voeding hebben
Enne, zou het liefst een modulaire voeding hebben
[ Voor 25% gewijzigd door partyondude op 22-01-2010 00:12 ]
Hoe weet je dat? Staat dat ergens op de site van OCZ?-The_Mask- schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 23:53:
voeding gemaakt door de FSP Group en heeft een 80 plus Silver certificaat.
Google.
Nee, dat doet geen één fabrikant.Staat dat ergens op de site van OCZ?
AMD Nieuwsdiscussie
Verloopje zou nog kunnen.partyondude schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 00:09:
Zie dat die 4 SATA stekkers heeft, maar ik heb 4 HDD's en 1 DVD, hoe moet dat dan?
Dan weet ik geen andere, voor een beetje mooie prijs.Enne, zou het liefst een modulaire voeding hebben
AMD Nieuwsdiscussie
Misschien ter aanvulling of correctie op de links
een voedings capaciteits berekening programma, PSU calculator
http://www.thermaltake.outervision.com/
volgensmij een copiy van Extreme power supply , maar de ze werkt altijd ( niet via het verkoop plaatje)
een voedings capaciteits berekening programma, PSU calculator
http://www.thermaltake.outervision.com/
volgensmij een copiy van Extreme power supply , maar de ze werkt altijd ( niet via het verkoop plaatje)
[ Voor 14% gewijzigd door Jermak op 22-01-2010 14:14 ]
Ziet er inderdaad dezelfde uit als die van extreme.
Heb de link in de topicstart aangepast naar de correcte, rechstreekse link van extreme zodat men niet meer hoeft door te klikken. Bedankt voor de tip.
Heb de link in de topicstart aangepast naar de correcte, rechstreekse link van extreme zodat men niet meer hoeft door te klikken. Bedankt voor de tip.
Volstaat een 520 watt real power voeding voor een 5850 in crossfire + een overclockte Phenom 965 125 watt?
Nee, daarvoor kun je het best een van deze twee kiezen:
pricewatch: Antec TruePower TP-650
pricewatch: Corsair HX650W
pricewatch: Antec TruePower TP-650
pricewatch: Corsair HX650W
[ Voor 97% gewijzigd door Edmin op 23-01-2010 20:51 ]
Anoniem: 261591
Vanavond vloog er thuis *spontaan* een stroomgroep eruit. Op wat lampen na stond er alleen een pc aan.
Deze pc geeft nu problemen die m.i. met de voeding te maken hebben. Als ik namelijk de pc aanzet gaan alle ventilatoren draaien maar de pc start verder niet op. Als ik 3 v/d 6 harddisks loskoppel van de voeding dan start de pc wel door, maar herstart dan soms spontaan tijdens het opstarten van Windows. Start ik Windows in safe mode dan start de pc wel helemaal door.
Ik twijfel nu aan de voeding (maar ook een beetje aan het moederbord). Het is een Tagan TG420-U02 voeding en het moederbord is een ASUS NCCH-DL.
Mijn vragen zijn:
- Kan de voeding de power out hebben veroorzaakt en kan de voeding nu minder belast worden ?
- Kan een moederbord de power out hebbben veroorzaakt?
Ik heb al even gekeken naar een mogelijke vervanging van de voeding, maar ik zie bij de meeste voedingen een grote ventilator aan de onderkant van de voeding zitten, terwijl bij de Tagan er aan de voor- en achterkant een ventilator zit.
- Wat is een goede vervanging voor de Tagan TG420-U02 voeding?
alvast heel erg bedankt voor de antwoorden.
Deze pc geeft nu problemen die m.i. met de voeding te maken hebben. Als ik namelijk de pc aanzet gaan alle ventilatoren draaien maar de pc start verder niet op. Als ik 3 v/d 6 harddisks loskoppel van de voeding dan start de pc wel door, maar herstart dan soms spontaan tijdens het opstarten van Windows. Start ik Windows in safe mode dan start de pc wel helemaal door.
Ik twijfel nu aan de voeding (maar ook een beetje aan het moederbord). Het is een Tagan TG420-U02 voeding en het moederbord is een ASUS NCCH-DL.
Mijn vragen zijn:
- Kan de voeding de power out hebben veroorzaakt en kan de voeding nu minder belast worden ?
Ik heb al even gekeken naar een mogelijke vervanging van de voeding, maar ik zie bij de meeste voedingen een grote ventilator aan de onderkant van de voeding zitten, terwijl bij de Tagan er aan de voor- en achterkant een ventilator zit.
alvast heel erg bedankt voor de antwoorden.
ja en jaAnoniem: 261591 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:49:
Mijn vragen zijn:
Noem even de specs van je pc en wat voor case je hebt.Ik heb al even gekeken naar een mogelijke vervanging van de voeding, maar ik zie bij de meeste voedingen een grote ventilator aan de onderkant van de voeding zitten, terwijl bij de Tagan er aan de voor- en achterkant een ventilator zit.
Case = Cooler Master CM Stacker STC-T0Edmin schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:52:
[...]
ja en ja
[...]
Noem even de specs van je pc en wat voor case je hebt.
moederbord = Asus NCCH-DL met 1 Xeon 3.0Ghz CPU, 4Gb memory
3x500Gb HDU, 3x 250Gb HDU
http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=4
Daar past elke normale ATX voeding in.
Daar past elke normale ATX voeding in.
De voeding hangt in een rack de coolermaster waarin wel een opening aan de onderkant zit, maar volgens mij is dit kleiner dan de ventilator in huidige voedingen?Anoniem: 144949 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 22:19:
Bij de STC-T01 is een voeding met 1 grote ventilator toch geen probleem?
En welk type voeding is er nodig voor een ncch-dl moederboard? Ik lees in de handleiding iets over SSI, EPS12V met 24pin en 8 pins?
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 261591 op 23-01-2010 22:43 ]
Ik heb het volgende systeem samengesteld en deze wil ik gaan bestellen:
Intel Core i7 860
Asus P7P55D Deluxe
Corsair 4gb DDR3-1600 2x2gb kit.
ASUS EN9800GT MATRIX 512mb
250gb 7200RPM S-ATA HDD
1,5TB 7200RPM S-ATA HDD
LITE-ON DVD-R/RW/RAM writer
Nu heb ik al een Coolermaster Realpower M620 voeding. Zal deze het bovengenoemde systeem trekken?
Zo niet, welke voeding is dan aangeraden?
Intel Core i7 860
Asus P7P55D Deluxe
Corsair 4gb DDR3-1600 2x2gb kit.
ASUS EN9800GT MATRIX 512mb
250gb 7200RPM S-ATA HDD
1,5TB 7200RPM S-ATA HDD
LITE-ON DVD-R/RW/RAM writer
Nu heb ik al een Coolermaster Realpower M620 voeding. Zal deze het bovengenoemde systeem trekken?
Zo niet, welke voeding is dan aangeraden?
Je kan de voeding ook eventueel ook aan de onderkant in de kast monteren met de ventilator aan de bovenkant (is nu het geval in mijn systeem, heb ook de stacker). Dan is het gat volledig vrij.Anoniem: 261591 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 22:36:
De voeding hangt in een rack de coolermaster waarin wel een opening aan de onderkant zit, maar volgens mij is dit kleiner dan de ventilator in huidige voedingen?
Zelfs bovenin verwacht ik niet echt problemen.
De voeding moet inderdaad de ATX 24pins stekker en de EPS12V 8pins stekker hebben voor dual socket cpu's te voeden. Bij vrijwel alle kwalitatieve voedingen van voldoende vermogen is dit tegenwoordig geen probleem. Voor de rest veronderstel ik dat de voeding volstaat als hij minstens de huidige Tagan evenaart (# connectoren, kabellengtes etc) en als hij voldoende vermogen heeft.En welk type voeding is er nodig voor een ncch-dl moederboard? Ik lees in de handleiding iets over SSI, EPS12V met 24pin en 8 pins?
als ik bij de pricewatch kijk, zie ik meerdere EPS12C voedingen staan,Anoniem: 144949 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 23:48:
[...]
Je kan de voeding ook eventueel ook aan de onderkant in de kast monteren met de ventilator aan de bovenkant (is nu het geval in mijn systeem, heb ook de stacker). Dan is het gat volledig vrij.
Zelfs bovenin verwacht ik niet echt problemen.
[...]
De voeding moet inderdaad de ATX 24pins stekker en de EPS12V 8pins stekker hebben voor dual socket cpu's te voeden. Bij vrijwel alle kwalitatieve voedingen van voldoende vermogen is dit tegenwoordig geen probleem. Voor de rest veronderstel ik dat de voeding volstaat als hij minstens de huidige Tagan evenaart (# connectoren, kabellengtes etc) en als hij voldoende vermogen heeft.
# EPS12V
# EPS12V 2.8
# EPS12V 2.9
# EPS12V 2.91
# EPS12V 2.92
Bij welk type moet ik kijken ?
In de laatste paar maanden heb ik mijn computer stapsgewijs geupgrade (lang leve de AM2(+)/AM3 socket). Vooral de processor en videokaart zijn nu flinke slurpers en mijn voeding heeft het er moeilijk mee denk ik.
CPU: AMD Phenom II X4 965 (C3 125W TDP)
Moederbord: Gigabyte GA-MA785GM-US2H (AMD 785G chipset)
Grafische kaart: nVidia Geforce 8800GTS (320MB)
RAM: 2x2GB DDR 2 van Kingston
HDD: Samsung Spinpoint F1 750GB
DVD: Liteon LH-20A1S
Voeding: Antec Earthwatts 380 Watt
Verder hangen er twee 120MM fans op die op een laag toerental draaien.
Ik heb het systeem doorgemeten met een geijkte stroommeter (de vader van een vriend werkt bij een energiebedrijf) en deze geeft tijdens een potje UT3 maximaal 300Watt op. Het is dan voornamelijk de ventilator van de voeding die het erg druk heeft en de voeding wordt erg warm. Het is dus tijd om de voeding te vervangen. Iemand een idee welke dit zou mogen worden?
CPU: AMD Phenom II X4 965 (C3 125W TDP)
Moederbord: Gigabyte GA-MA785GM-US2H (AMD 785G chipset)
Grafische kaart: nVidia Geforce 8800GTS (320MB)
RAM: 2x2GB DDR 2 van Kingston
HDD: Samsung Spinpoint F1 750GB
DVD: Liteon LH-20A1S
Voeding: Antec Earthwatts 380 Watt
Verder hangen er twee 120MM fans op die op een laag toerental draaien.
Ik heb het systeem doorgemeten met een geijkte stroommeter (de vader van een vriend werkt bij een energiebedrijf) en deze geeft tijdens een potje UT3 maximaal 300Watt op. Het is dan voornamelijk de ventilator van de voeding die het erg druk heeft en de voeding wordt erg warm. Het is dus tijd om de voeding te vervangen. Iemand een idee welke dit zou mogen worden?
Echt noodzakelijk is het niet om hem te vervangen, maar ik kan het me wel voorstellen dat je het wil. De vraag is dus: wat ben je in de nabije toekomst nog van plan te gaan upgraden?
Dit topic is gesloten.