Na een hele tijd googelen ben ik er nog steeds niet uit en ga nu toch maar eens mijn vraag neerleggen hier op GOT. Ik ben er meestal wat huiverig voor, daar er vaak wordt gezegd dat je niet goed zoekt, maar ik heb echt mijn best gedaan.
Het volgende. Ik heb momenteel een PC met 1x een XFX 9800GTX+ XXX edition. Deze heeft 2 maal een 6-pins connector van de voeding nodig.

De voeding die ik heb is de Coolermaster M620 met ook 2 maal een 6-pins connector.

Dit past uiteraard prima. Maar nu heb ik een tweede exemplaar XFX 9800GTX+ XXX gekocht en deze wil ik in SLI plaatsen samen met die ik al had. Nu zit ik dus met het probleem dat ik eigenlijk geen kabels en aansluitingen over heb om de nieuwe kaart te voeden.
Het volgende staat ook beschreven op een kaartje bij de videokaart: "XFX does not support the use of two 4-pin to one 6-pin power cable convertor for these graphics cards." Dit geldt ook voor 2 6-pins naar 1 8-pins, maar dit is hier niet van toepassing.
Hoe zou ik deze videokaart nu toch van stroom kunnen voorzien?
Mogelijkheden:
Het volgende. Ik heb momenteel een PC met 1x een XFX 9800GTX+ XXX edition. Deze heeft 2 maal een 6-pins connector van de voeding nodig.

De voeding die ik heb is de Coolermaster M620 met ook 2 maal een 6-pins connector.

Dit past uiteraard prima. Maar nu heb ik een tweede exemplaar XFX 9800GTX+ XXX gekocht en deze wil ik in SLI plaatsen samen met die ik al had. Nu zit ik dus met het probleem dat ik eigenlijk geen kabels en aansluitingen over heb om de nieuwe kaart te voeden.
Het volgende staat ook beschreven op een kaartje bij de videokaart: "XFX does not support the use of two 4-pin to one 6-pin power cable convertor for these graphics cards." Dit geldt ook voor 2 6-pins naar 1 8-pins, maar dit is hier niet van toepassing.
Hoe zou ik deze videokaart nu toch van stroom kunnen voorzien?
Mogelijkheden:
- Ik zat zelf te denken aan een 1x 6-pins connector naar 2x 6-pins connector (en dat 2 maal). Maar kan dit wel volgens jullie?
- De voeding is modulair zoals te zien is, behalve dat er een ATX kabel uit komt standaard en een 8-pins connector. Deze 8-pins kan ik misschien ook splitten naar 2x 6-pins?
- Of kan ik misschien toch kabels die van de andere connectoren op de voeding (molex) naar 6-pins geconverteerd kunnen worden gebruiken? Bij de niet XXX variant van deze kaarten wordt er wel een kabel daarvoor mee geleverd zoals hier te zien is.
I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.