Een antwoord van The Mask uit vorige topic:SneaKz schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:57:
- Abit AB9 Pro
- Intel Core 2 Duo E6600 2,40 GHz (stock)
- OCZ Memory EL Platinum 2 DC 2 GB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2
- OCZ Memory EL Gold Gamer EXtreme XTC Dual Channel 2 GB, PC6400, 800 MHz, Kit Of 2
- XFX Geforce 8800 GTX
- Samsung HDD 240 GB (S-ATA)
- Seagate HDD 300 GB (S-ATA)
- WD Caviar Black 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
- 2xWD Raptor 36 GB, 10.000 Rpm, 16 MB, S-ATA/150 , (RAID0 met JMB36X controller van JMicron)
- DVD Brander (S-ATA)
- DVD Brander (IDE)
Op dit moment heb ik er een voeding van 550W inzitten en draait allemaal prima, behalve dat de raptor schijven regelmatig uitvallen (maar dan weer gelukkig opstart zonder data verlies) dus dacht ik dat power tekort kwam.
Een Intel Core 2 Duo E6600 neemt max zo'n 65 Watt.
5 HD's en 2 DVD's nemen zo'n 70 Watt.
Een nVidia GeForce 8800 GTX neemt max zo'n 135 Watt.
Plus nog eens 55 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 325 Watt of 27 ampere dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Een A-merk voeding van zo'n 450 Watt kan dit vaak al leveren, maar kan jouw 550 Watt voeding het ook?
Update: Nu heb ik vandaag de Corsair HX450w binnen. Deze heb ik netjes vervangen en alles starten goed op.
MAAR na zonder 1 uur in Windows gewerkt te hebben springt de systeem doodleuk uit, dit kwam overigens ook regelmatig voor bij de Recom Gaming Engine 1050w... Alhoewel die dan weer leuk opstart is dat bij de Corsair helaas niet de geval, vreemd genoeg maakt de voeding nu een rare zoem geluid, wanneer ik de spanning van de voeding uitzet stopt het. Wanneer ik de pc weer aanzet springt die binnen 1 seconden weer doodleuk uit, pas na ongeveer half uur, lijkt het alsof de voeding weer wilt functioneren, alleen is de gezoem geluid nog niet weg... Nu is de vraag, waar heeft dit te maken?

Edit:
Brief naar Salland :
Geachte heer/mevrouw,
ik heb vandaag netjes mijn pakketje ontvangen.
Nou heb ik de volgende probleem met artikel nr: 89465, de Corsair HX450w PSU:
ik heb dus netjes mijn oude psu uitgehaald en vervolgens de Corsair geassemleerd.
Alles draaide leuk en aardig totdat mijn computer uit het niets uitsprong, zo erg dat er nu een raar gezoem geluid uitkomt...wanneer ik het aanzet zie ik voor 1 sec dingen draaien maar vervolgens valt die dan weer uit en knippert mijn power control ledje 3x...wanneer ik de schakelaar uitzet van de psu gaat de gezoem weg, wanneer ik het aanzet begint die weer...ik heb de voeding nog niet eens 1 uur gebruikt en hij klapt er al uit.... Wat nu????
[ Voor 16% gewijzigd door SneaKz op 01-10-2009 11:04 ]