[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 41.327 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneaKz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-09 13:17
SneaKz schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:57:
- Abit AB9 Pro
- Intel Core 2 Duo E6600 2,40 GHz (stock)
- OCZ Memory EL Platinum 2 DC 2 GB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2
- OCZ Memory EL Gold Gamer EXtreme XTC Dual Channel 2 GB, PC6400, 800 MHz, Kit Of 2
- XFX Geforce 8800 GTX
- Samsung HDD 240 GB (S-ATA)
- Seagate HDD 300 GB (S-ATA)
- WD Caviar Black 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
- 2xWD Raptor 36 GB, 10.000 Rpm, 16 MB, S-ATA/150 , (RAID0 met JMB36X controller van JMicron)
- DVD Brander (S-ATA)
- DVD Brander (IDE)

Op dit moment heb ik er een voeding van 550W inzitten en draait allemaal prima, behalve dat de raptor schijven regelmatig uitvallen (maar dan weer gelukkig opstart zonder data verlies) dus dacht ik dat power tekort kwam.
Een antwoord van The Mask uit vorige topic:
Een Intel Core 2 Duo E6600 neemt max zo'n 65 Watt.
5 HD's en 2 DVD's nemen zo'n 70 Watt.
Een nVidia GeForce 8800 GTX neemt max zo'n 135 Watt.
Plus nog eens 55 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 325 Watt of 27 ampere dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Een A-merk voeding van zo'n 450 Watt kan dit vaak al leveren, maar kan jouw 550 Watt voeding het ook?

Update: Nu heb ik vandaag de Corsair HX450w binnen. Deze heb ik netjes vervangen en alles starten goed op.
MAAR na zonder 1 uur in Windows gewerkt te hebben springt de systeem doodleuk uit, dit kwam overigens ook regelmatig voor bij de Recom Gaming Engine 1050w... Alhoewel die dan weer leuk opstart is dat bij de Corsair helaas niet de geval, vreemd genoeg maakt de voeding nu een rare zoem geluid, wanneer ik de spanning van de voeding uitzet stopt het. Wanneer ik de pc weer aanzet springt die binnen 1 seconden weer doodleuk uit, pas na ongeveer half uur, lijkt het alsof de voeding weer wilt functioneren, alleen is de gezoem geluid nog niet weg... Nu is de vraag, waar heeft dit te maken? 8)7 8)7 8)7

Edit:
Brief naar Salland :

Geachte heer/mevrouw,

ik heb vandaag netjes mijn pakketje ontvangen.
Nou heb ik de volgende probleem met artikel nr: 89465, de Corsair HX450w PSU:
ik heb dus netjes mijn oude psu uitgehaald en vervolgens de Corsair geassemleerd.
Alles draaide leuk en aardig totdat mijn computer uit het niets uitsprong, zo erg dat er nu een raar gezoem geluid uitkomt...wanneer ik het aanzet zie ik voor 1 sec dingen draaien maar vervolgens valt die dan weer uit en knippert mijn power control ledje 3x...wanneer ik de schakelaar uitzet van de psu gaat de gezoem weg, wanneer ik het aanzet begint die weer...ik heb de voeding nog niet eens 1 uur gebruikt en hij klapt er al uit.... Wat nu????

[ Voor 16% gewijzigd door SneaKz op 01-10-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
-The_Mask- schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:52:

Twee HD5850's gaan wel wat meer verbruiken dan een HD2900XT hoor. ;)
Maar de voeding moet het wel aan kunnen.
zou het? Als ik onderstaande grafiek bekijk zou het niet veel uit moeten maken.
Ik vergelijk de HD2900 XT voor het gemak even met de 8800 GTX (of GT) en zoals je ziet verbruikt dat ding bijna net zoveel als 2x HD5850 Crossfire:

http://www.hardware.info/...D_5850_test__CrossFire/11

Of heb ik het mis?

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Nvidia GTX 280 niet oced
4x2gb ddr2 5-5-5-18
8500e 3,2ghz niet occed processor
2x 1tb hardeschijven van samsung 7400 rpm
gigabyte moederbordje exacte nummer weet ik er niet van.

Op het moment draai ik met een 550 watt enermax, maar dit schijnt toch wat aan de lage kant te zijn.

Wat zou ik minimaal moeten hebben om het stabiel op max te laten draaien.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 22:52

ykz

Killerbert schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:53:
ykz, volgens mij mis je nog geheugen (ddr3)

ik zou voor deze PSU gaan (modulair)
en een 5870/5850 VGA 8)
Ok, thanks voor de info!
Geheugen stond er nog niet bij, omdat de geheugenmodules die ik van plan was om te halen, niet in de pricewatch hier stonden.

VGA was ik ook nog aan het bekijken idd, ik dacht dat de 5* series enorm veel duurder zouden zijn, maar die 5850 valt nog wel mee zie ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
SneaKz schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 00:29:
MAAR na zonder 1 uur in Windows gewerkt te hebben springt de systeem doodleuk uit, dit kwam overigens ook regelmatig voor bij de Recom Gaming Engine 1050w... Alhoewel die dan weer leuk opstart is dat bij de Corsair helaas niet de geval, vreemd genoeg maakt de voeding nu een rare zoem geluid, wanneer ik de spanning van de voeding uitzet stopt het. Wanneer ik de pc weer aanzet springt die binnen 1 seconden weer doodleuk uit, pas na ongeveer half uur, lijkt het alsof de voeding weer wilt functioneren, alleen is de gezoem geluid nog niet weg... Nu is de vraag, waar heeft dit te maken? 8)7 8)7 8)7
Denk niet dat je probleem de voeding is. ;)
Dat kun je natuurlijk geen load noemen he dat is FarCry 2 er zijn wel heel wat zwaardere dingen te verzinnen. ;) Als je ook kijkt op andere (betere) sites zie je dat het verbruik ook wel wat hoger ligt. :)
Gatygun schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:29:
Op het moment draai ik met een 550 watt enermax, maar dit schijnt toch wat aan de lage kant te zijn.
Type of vermogen op de 12 voltlijnen?

[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 01-10-2009 22:26 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hallo,

Nogmaals een vraag,
Ik heb gekozen voor een Chieftec Smart Series GPS-500AB-A
Las dat deze over drie 12V rails beschikte waarvan één 16A en de andere twee 18A. totaal is dat dus 52A voor 12V. Zeer veel belovend voor het totaalplaatje dus. Die 624watt is natuurlijk piekvermogen, maar het zal allicht genoeg zijn voor mijn opstelling.

alleen het feit dat het 3 rails zijn snap ik niet zo goed. betekent dat dat ik bijvoorbeeld mijn videokaart kan voeden met maar 18 ampere wat neer komt op 216watt? of kan ik de rails combinen zodat ik de 16A voor het MB kan gebruiken en 2x18A voor de videokaart bijvoorbeeld?

mijn opstelling: moederbord - gigabyte p55 ud4 (35watt)
GPU - sapphire toxic hd 4890 (gebruikt onder load wel wat meer dan 216watt)
CPU - Core i7 860 (95 watt)
SDRAM - Geil ddr3 PC-12800 CL8 2 x 2 G (40watt)
DVDspeler, DVDbrander, HD, Cardreader (40watt)

groeten, Matthijs

Zelfinstallatie warmtepomp Omnia M3.2 10, Warmtemeter Sensostar + ESP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneaKz
-The_Mask- schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:25:
[...]

Denk niet dat je probleem de voeding is. ;)
Waaraan dan ? want wanneer die uitspringt start die ook niet automatisch meer op, de power ledje op mobo knippert 3x en als ik het dan aanzet springt die weer uit, lijkt wel alsof er ergens kortsluiting opzit maar kan het nergens terug vinden in de kast..

Update: Ik heb een mailtje gestuurd naar je gmail account, als je er ff tijd voor hebt. Wanneer je het gehoord hebt ben ik wel benieuwd wat je er over denkt, alleen voedingskabel zit erin, dus pc staat niet eens aan, in begin hoor je het geluid van een schakelaar die aanstuit en vervolgens wanneer ik het uitzet.

[ Voor 26% gewijzigd door SneaKz op 02-10-2009 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 16:22
Huidige specs:

Intel C2D E6750
Gigabyte P35-DS3
Geforce 8600GTS 256MB
2x2GB PC6400
Samsung 320GB 7200RPM
Seasonic SII-380
Samsung DVD-Writer
3x120MM fan

Nu wil ik de volgende wijzigingen maken:
Geforce 8600GTS 256MB >> GTX260 216
Intel C2D E6750 >> overclocken naar 3,0ghz
Western Digital 1TB Black erbij

Vraag me af of mijn voeiding dat trekt.

Afbeeldingslocatie: http://www.seasonicusa.com/images/S12II-Bronze/S12II-Bronze-03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
SneaKz schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:42:
[...]

Waaraan dan ? want wanneer die uitspringt start die ook niet automatisch meer op, de power ledje op mobo knippert 3x en als ik het dan aanzet springt die weer uit, lijkt wel alsof er ergens kortsluiting opzit maar kan het nergens terug vinden in de kast..

Update: Ik heb een mailtje gestuurd naar je gmail account, als je er ff tijd voor hebt. Wanneer je het gehoord hebt ben ik wel benieuwd wat je er over denkt, alleen voedingskabel zit erin, dus pc staat niet eens aan, in begin hoor je het geluid van een schakelaar die aanstuit en vervolgens wanneer ik het uitzet.
Hier een interresante link voor je, lees kopje problemen

Wikipedia: Power supply unit

Voor zover ik uit jou tekst haal, is dat de 450 watt voeding een raar geluid maakt op het moment, nadat hij eruit geknalt is bij het aanzetten / iets later of na een paar keer aanzetten.

Als dit het geval is kan het best zijn dat je voeding naar zijn grootje is, als ik zo wiki zou kunnen geloven. Omdat je rails overbelast waren. Tenzij hier een beveiliging op zit.

Overigens vindt ik 450 wat voor een voeding voor dat systeem maar aan de lage kant hoor. vergeet niet dat hardware wel is wat meer kan pieken op bepaalde momenten. En sommige voedingen een veel lagere watt draaien dan ze uberhaupt voor verkocht worden. en niet te vergeten meestal zijn voedingen rond de 500 watt meer gefocust op 5v en 3.3v lijnen dan 12v. In mijn geval 550 watt, geeft 40 ampere over 5v, 40 ampere over 3,3v en maar 18 ampere over 2 rails dus in totaal 36 ampere 12v. Terwijl cpu/mobo/vga kaart etc op je 12v lijn zitten.

Voorbeeld 1000w voedingen, zalman heeft 110 ampere, wat geloof ik iets van 1300 watt is, terwijl een andere voeding maar 70 ampere weet te behalen, wat nog eens bij die 1000w komt. Bedoel maar. Zelfs een 450 watt kan wel is een stuk slechter uitvallen als je hem gebruikt.

Ik denk dat je 1050w voeding het gewoon niet trok omdat je misschien 1 rail overbelast had. Voorbeeld je sluit alles op 1 rail aan terwijl de andere rails weinig tot niks te doen hebben. 1 rail pakt maar 28 ampere = overbelast als een gek. terwijl de overige 3 18 ampere rails en nog is 1 28 ampere rails niks doen ( voorbeeld )

bekijk even goed hoe je de zooi aansluit.

Doordat ik zelf wat problemen heb met me voeding, ben ik tot zo ver gekomen met zelfstudie. Ikzelf heb op het moment een 550w voeding die maar 18ampare op 1 rail levert, dit is niet zo erg opzich. maar doordat mijn hele voeding maar 2x 18 ampere op 2 verschillende rails geeft voor de 12v lijn. wordt dat wel een groot probleem. Helemaal als je bekijkt dat cpu/mobo/vga kaart hiermee gevoed wordt.

Ik denk dus dat jou voeding 450 watt goed is voor 5v en 3,3 volt lijn maar je 12 volt lijn het gewoon niet trekt. Ik zou voor een veel zwaardere voeding gaan.

de 1050w voeding, ik denk dat je de zooi opnieuw moet aansluiten aan de juiste rails. dat je niet 1 rail overbelast. Dus ik ben het met de gene die hierop reageerde eens, De voeding is voldoende maar waarschijnlijk is de aansluiting niet goed. Mocht dit wel goed zijn, zou je toch naar andere pc parts moeten kijken.

in iedergeval mijn 50cent

success

[ Voor 5% gewijzigd door Gatygun op 02-10-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:31
Ben van plan om wat kleine hardware dingetjes aan te schaffen voor me pc. Alleen nu de vraag gaat me voeding dat gaat trekken:
Huidig
Q9550 E0 @ stock
Asus P5q pro
OCZ 2x 2gb ram 1066mhz 2.2v
evga GTX 275 SC
3x hdd 7200rpm
Dvd brander + dvd lezer
5 led case fans (antec 902)
2x cold cathodes (10 en 30cm), met 1 invertor,

en de voeding Zalman 600HP 600 watt.

Wat ik van plan ben om erbij te kopen:
een hdd 10k rpm, dus in totaal 4 hdd's
X-FI Titantium prof, geluidskaart

De volgende onderdeling staan ook op me lijstje maar hebben geen prio:
nog eens 2gb 2x1gb ram erbij, zelfde specs
+ custom watercooling dus + 2x led fans, 1x 12volt pomp, en een frontbay fan controller

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SneaKz schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 00:29:
- Abit AB9 Pro
- Intel Core 2 Duo E6600 2,40 GHz (stock)
- OCZ Memory EL Platinum 2 DC 2 GB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2
- OCZ Memory EL Gold Gamer EXtreme XTC Dual Channel 2 GB, PC6400, 800 MHz, Kit Of 2
- XFX Geforce 8800 GTX
- Samsung HDD 240 GB (S-ATA)
- Seagate HDD 300 GB (S-ATA)
- WD Caviar Black 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
- 2xWD Raptor 36 GB, 10.000 Rpm, 16 MB, S-ATA/150 , (RAID0 met JMB36X controller van JMicron)
- DVD Brander (S-ATA)
- DVD Brander (IDE)

Op dit moment heb ik er een voeding van 550W inzitten en draait allemaal prima, behalve dat de raptor schijven regelmatig uitvallen (maar dan weer gelukkig opstart zonder data verlies) dus dacht ik dat power tekort kwam.

Een antwoord van The Mask uit vorige topic:
Een Intel Core 2 Duo E6600 neemt max zo'n 65 Watt.
5 HD's en 2 DVD's nemen zo'n 70 Watt.
Een nVidia GeForce 8800 GTX neemt max zo'n 135 Watt.
Plus nog eens 55 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 325 Watt of 27 ampere dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Een A-merk voeding van zo'n 450 Watt kan dit vaak al leveren, maar kan jouw 550 Watt voeding het ook?

Update: Nu heb ik vandaag de Corsair HX450w binnen. Deze heb ik netjes vervangen en alles starten goed op.

Edit:
Brief naar Salland :

Geachte heer/mevrouw,

ik heb vandaag netjes mijn pakketje ontvangen.
Nou heb ik de volgende probleem met artikel nr: 89465, de Corsair HX450w PSU:
ik heb dus netjes mijn oude psu uitgehaald en vervolgens de Corsair geassemleerd.
Alles draaide leuk en aardig totdat mijn computer uit het niets uitsprong, zo erg dat er nu een raar gezoem geluid uitkomt...wanneer ik het aanzet zie ik voor 1 sec dingen draaien maar vervolgens valt die dan weer uit en knippert mijn power control ledje 3x...wanneer ik de schakelaar uitzet van de psu gaat de gezoem weg, wanneer ik het aanzet begint die weer...ik heb de voeding nog niet eens 1 uur gebruikt en hij klapt er al uit.... Wat nu????
Als het bij 2 verschillende voedingen voorkomt is de eerste denkpiste al dat het niet aan de voeding(en) zou liggen.
Kijkende naar je specs heb je wel goede mogelijkheid om wat factoren proberen uit te sluiten. Koppel bijvoorbeeld al alle schijven (buiten 1) af en zie of het probleem zich dan nog voordoet. Probeer te achterhalen of het systeem altijd bij een bepaald soort gebruik uitvalt. Je spreekt van 1 uur in windows (ik veronderstel dat er dan geen/nauwelijks belasting op grafische kaart / cpu is). Minimale hardware testen, elk component 1 voor 1 afkoppelen en testen om zo proberen een uitsluitsel te verkrijgen... Audio chip, raid chip, netwerk chip eens disablen en zien of het probleem zich nog voordoet.
Etc, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
verkeerslicht schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 08:56:
Die 624watt is natuurlijk piekvermogen
Gaat die nooit halen. ;)
Als je ook op Chieftec.de kijkt die je ook dat de 12 voltlijnen maar max 360 Watt kunnen leveren.
alleen het feit dat het 3 rails zijn snap ik niet zo goed. betekent dat dat ik bijvoorbeeld mijn videokaart kan voeden met maar 18 ampere wat neer komt op 216watt? of kan ik de rails combinen zodat ik de 16A voor het MB kan gebruiken en 2x18A voor de videokaart bijvoorbeeld?
Dat ligt eraan hoe Chieftec de kabels heeft verdeelt. Als de voeding bijvoorbeeld twee aansluitingen heeft om de videokaart van stroom te voorzien en deze zitten elk op één 12 voltlijn dan kan er meer voor de videokaart worden geleverd.
GPU - sapphire toxic hd 4890 (gebruikt onder load wel wat meer dan 216watt)
Gelukkig niet. ;)

Je hebt iig een voeding nodig die minimaal 325 Watt of 27 ampère op de 12 voltlijnen kan leveren.
Persoonlijk zou ik eerder voor de pricewatch: Corsair HX450W gaan is van betere kwaliteit en ook nog eens modulair en maar enkele euro's duurder. :)
Black_Adder schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:05:
Huidige specs:

Intel C2D E6750
Gigabyte P35-DS3
Geforce 8600GTS 256MB
2x2GB PC6400
Samsung 320GB 7200RPM
Seasonic SII-380
Samsung DVD-Writer
3x120MM fan

Nu wil ik de volgende wijzigingen maken:
Geforce 8600GTS 256MB >> GTX260 216
Intel C2D E6750 >> overclocken naar 3,0ghz
Western Digital 1TB Black erbij

Vraag me af of mijn voeiding dat trekt.

[afbeelding]
Moet wel kunnen. :)
Maar snap de reden niet van de GTX260 er zijn zoveel snellere kaarten die ook nog eens meer futureproof zijn voor die prijs. ;)
Gatygun schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:27:
Ik denk dus dat jou voeding 450 watt goed is voor 5v en 3,3 volt lijn maar je 12 volt lijn het gewoon niet trekt. Ik zou voor een veel zwaardere voeding gaan.
Zolang de Corsair niet stuk is, is die meeeeer dan genoeg voor zijn systeem. ;)
Brainsz schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:06:
een hdd 10k rpm,
X-FI Titantium prof, geluidskaart
Als de PC nu stabiel loopt, moet die dat ook gewoon doen met zo'n mini upgrade. ;)
De volgende onderdeling staan ook op me lijstje maar hebben geen prio:
nog eens 2gb 2x1gb ram erbij, zelfde specs
+ custom watercooling dus + 2x led fans, 1x 12volt pomp, en een frontbay fan controller
En zolang die pomp niet extreem veel neemt is dit ook geen probleem. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
-The_Mask- schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 20:28:
Als de PC nu stabiel loopt, moet die dat ook gewoon doen met zo'n mini upgrade. ;)
Thx, Hmm alles loopt stabiel. Maar met je "als" antwoord denk ik zo dat je me toch een wat krachtigere voeding aanraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Brainsz schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 20:36:
Thx, Hmm alles loopt stabiel. Maar met je "als" antwoord denk ik zo dat je me toch een wat krachtigere voeding aanraad.
Nee voeding zou meer dan genoeg moeten zijn.
Enige is dat ik wel eens problemen met die voeding zien, maar dit komt omdat er dan één 12 voltlijn te veel wordt belast en de anderen uit hun neus staan te vreten. Of te wel een slechte verdelen van de aansluitingen door Zalman. Verloopjes of andere aansluitingen gebruiken lost het vaak al op. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
Okey:) Ik lette al goed op om de boel goed te verdelen, dus blijf ik dat ook doen. thx voor je toelichting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jxil
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-04-2024
mijn voeding is een mtek 450 watt big fan in een pc bestaande uit p core 2 duo 6500 3.00ghz , video aus 3870 2 dvd spelers 2 harddisk, 350 gb, 1tb, nu blijft de pc afentoe hangen als hij en 2uur draait , krijg de melding dat demonitor geen stroom heeft en krijg een zwart scherm, bij een reset blijft de pc soms wwn 20 seconden niet s doen voor hij weer opnieuw opstart. en gisteren nadat de pc een10 uur aanstond artifacts in wolfenstein. ik begrijp dat de voeding oqu waatt misschien te laag is, maar hoe veel meer 500, 600. wil de harde schijf van 350 gb vervangen voor 650 of 750 gb, inverband met dual boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hmmmm, nu nog een keer maar dan wel duidelijk?
En als het kan ook even vertellen hoeveel ampère de huidige voeding op de 12 voltlijnen kan leveren. Een nieuwe 500/600 Watt voeding kopen is iig nutteloos, want het gaat niet om het stekkertje die erop is geplakt door de fabrikant van bijvoorbeeld 500/600 Watt. Het gaat om het vermogen op de 12 voltlijnen en de kwaliteit van de voeding. Er zijn namelijk genoeg 400 Watt voedingen te vinden die een zwaardere PC aankunnen dan een 600 Watt voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Ga binnenkort mijn systeem een klein beetje updaten. Ken er zelf niet zoveel van, dus vraag ik het liever even hier voordat ik iets verkeerd koop. Wat ik nu heb:

p D 3.20
nVidia 7800 gtx
Asus 4CoreDual-SATA2
2*1GB
3*sata HD's
1 DVD writer
3*120 mm fans

Gebruik hiervoor een antec neo he 430. http://www.antec.com/Believe_it/specs/NeoPower430_spe.html

Ik ga waarschijnlijk upgraden naar:
p D 3.20 --> AMD Phenom II X4 955
nVidia 7800 gtx --> ASUS EAH4870/HTDI
Asus 4CoreDual-SATA2 --> MSI 770-C45
2*1GB --> 2*2GB

Nu vraag ik me toch af of mijn huidige voeding genoeg voor de update. Ik heb al wat rondgekeken en dan wordt toch wel een vaak, bv, een crosair HX450W genoemd als een degelijke voeding voor een ongeveer gelijkaardig systeem. Het verschil tussen de 2 is toch niet zo groot(behalve dat ik voor de neo he 430 nog ergens een 2de pci-e kabeltje moet kopen)? Of zie ik het compleet verkeerd :)?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 16:22
-The_Mask- schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 20:28:
[...]

Moet wel kunnen. :)
Maar snap de reden niet van de GTX260 er zijn zoveel snellere kaarten die ook nog eens meer futureproof zijn voor die prijs. ;)
Wat raad je dan aan wat mijn voeding aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 22:49
2 nieuwe systemen hier in huis:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 151,90€ 151,90
1Asus M4A78T-E€ 106,57€ 106,57
1Cooler Master Elite 333 Zwart€ 30,38€ 30,38
1Corsair VX450W€ 58,36€ 58,36
1OCZ Platinum OCZ3P16004GK€ 89,99€ 89,99
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)€ 211,82€ 211,82
1Western Digital Caviar Black WD6401AALS, 640GB€ 54,04€ 54,04
ImporterenTotaal€ 703,06

Rekening mee gehouden dat er op langere termijn nog 2 geheugensticks, een harde schijf en een bluray lezer bijkomt. Keuze valt op Corsair V/HX450. Moet wel genoeg zijn of niet?

Verder nog een simpeler systeempje:

AMD Ph. II X3 720 BE, AMD785 mobo'tje, zelfde hdd als hierboven, dvd multi-writer.

Dacht zelf aan een 350 watt A-merk voeding. Mocht er ooit nog een grafische kaart in geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Maldred schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:37:
Het verschil tussen de 2 is toch niet zo groot
Nou ja het zijn alle twee goede voedingen, maar verschillend zijn ze wel degelijk. ;)
2de pci-e kabeltje moet kopen)?
Als die maar één 6 pins PCIe connector heeft zul je idd ook naar een molex naar PCIe verloopje opzoek moeten al zit die vaak wel bij de videokaart geleverd.

Voeding moet het trouwens gewoon aan kunnen. ;)
Pirate-Bozz schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:37:
2 nieuwe systemen hier in huis:
Rekening mee gehouden dat er op langere termijn nog 2 geheugensticks, een harde schijf en een bluray lezer bijkomt. Keuze valt op Corsair V/HX450. Moet wel genoeg zijn of niet?
Zou de HX nemen van betere kwaliteit en ook nog eens modulair en kost ongeveer evenveel. :) En het de PC aan natuurlijk. ;)
Verder nog een simpeler systeempje:

AMD Ph. II X3 720 BE, AMD785 mobo'tje, zelfde hdd als hierboven, dvd multi-writer.

Dacht zelf aan een 350 watt A-merk voeding. Mocht er ooit nog een grafische kaart in geplaatst worden.
Be Quiet! Purepower van 350 Watt heeft wel een leuke prijs. :)
Black_Adder schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:42:
Wat raad je dan aan wat mijn voeding aan kan?
HD4870, HD4890 of HD5850 bijvoorbeeld. Heb je iig nog DX10.1 of DX11 wat vooral in de toekomstige games voordeel gaat brengen. Daarnaast heb je sowieso nu een betere prijs/prestatie. :)

[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 04-10-2009 22:58 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Iemand een idee qua voeding? Geen idee hoeveel Watt ik nodig heb en hoe je dat bepaald / berekend? :)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 151,90€ 151,90
1Asus M4A79XTD EVO€ 90,44€ 90,44
1Club3D HD 4850 1GB GDDR3 PCI-E€ 82,72€ 82,72
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 74,09€ 74,09
1Linksys Draadloze N PCI Adapter met Dual-Band - WMP600N€ 33,95€ 33,95
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 61,20€ 61,20
ImporterenTotaal€ 699,05

Komt ook nog DVD brander en mss 1 extra fan bij. En enige marge is altijd fijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
monnick schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:58:
Iemand een idee qua voeding? Geen idee hoeveel Watt ik nodig heb en hoe je dat bepaald / berekend? :)
Gewoon google om te kijken hoeveel de componenten gaan verbruiken.

Met een 400 Watt voeding die minimaal 25 ampère kan leveren op de 12 voltlijnen ga je het iig makkelijk redden. :)
Bijvoorbeeld: pricewatch: Corsair CX400W

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Ik zit te kijken voor een upgrade, nu had ik ongeveer het volgende in gedachten:

code:
1
2
3
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Asus M4A79T Deluxe
Kingston 4 GB DDR3-1333 geheugen

mn huidige systeem heeft alleen nogal veel HD's erin hangen :P. Specs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
AMD Opteron 185
Asus A8N-SLI Premium
2 GB DDR-400
Sapphire Radeon 4850
1 WD Velociraptor
2x WD Raptor 36 GB
1x Maxtor DM 10 250 GB
1x WD 500 GB IDE
1x WD 500 GB SATA
nog wat aanvullend spul zoals soundkaart, wifi enzo. 
Plus een Coolermaster Stacker STC-01 met een lading fans.

Dit alles draait tot nu toe prima op een Tagan 530W voeding (TG530-U15 ), ik vroeg me alleen af of ik met deze upgrade in gedachten niet ook op zoek moest naar een nieuwe voeding. Gezien het voorbeeld van monnick lijkt het me van niet, maar met een dergelijke hoeveelheid HD's (er komt er binnenkort waarschijnlijk nog wel eentje bij) ben ik daar niet helemaal zeker van.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-08 10:03
Hey mensen,

Ik heb de volgende kast gekocht:

http://www.alternate.nl/h...Behuizingen&l2=Midi+Tower
Voor 50 eurotjes op de kop weten te tikken :)

Met deze voeding erin:

Voeding

Vermogen
Combined 550 Watt
Combined Power 3,3V/5V 160 Watt
Efficiëntie
85 %
Ingangsspanning 230V, 50Hz
110V, 60Hz
Standaard ATX 2.03, ATX12V 2.0
Moederbordaansluiting 1 x ATX (20-polig) of
1 x ATX 2.0 (24-polig)
Extra aansluiting 1 x ATX12V (4-polig)
Stroomaansluitingen 3 x 5,25 inch
1 x 3,5 inch
4 x Serial-ATA
Stroomaansluitingen AGP/PCIe 1 x 6+2-polig, 1 x PCIe
Eigenschappen PFC actief
Features 80 PLUS Gecertificeerd

Hierop staan:

AMD phenom 8450
Gigabyte 790X
2 x OCZ Reaper 1066mhz 1 GB
2 x XFX Radeon 4850 512MB
2x Spinpoint F3 HDD
DVD Brander

Ben op zich nog geen problemen tegen gekomen, maar is dit voldoende vermogen? Prestaties zijn goed maar kunnen misschien nog beter met een andere voeding.

En wat zijn jullie ervaring van Artic Cooling? Meer een A of een B merk?

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04-2024

M4DMan

Into disorder!

Guys, ik heb even jullie professionele advies nodig. Ik heb een GTX 275 XXX versie van XFX, standaard overclock vanuit de fabriek, en een E8500 op 4 Ghz. Onlangs heb ik een 2e zelfde videokaart van XFX aangeschaft, en deze in SLI gezet. De eerste dag ging alles goed, totdat ik ineens spontaan lockups begon te krijgen in Crysis Warhead. Ook hoor ik een hele hoge pieptoon vanuit mn kast die aanhoud tot Windows (7) is opgestart, nadat ik de 2e kaart erin heb gezet. Ik heb een Corsair TX850, welke volgens de specs 70A op de 12v zou moeten leveren. Zijn de lockups het gevolg van een te zwakke voeding, of moet ik het probleem ergens anders zoeken? Heb namelijk alles al geprobeerd, PCI slots gewisseld, kaarten individueel getest, ram timings losser etc etc, maar het probleem blijft hetzelfde..

Any ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneaKz
Gatygun schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:27:
[...]

Hier een interresante link voor je, lees kopje problemen

Wikipedia: Power supply unit

Voor zover ik uit jou tekst haal, is dat de 450 watt voeding een raar geluid maakt op het moment, nadat hij eruit geknalt is bij het aanzetten / iets later of na een paar keer aanzetten.

Als dit het geval is kan het best zijn dat je voeding naar zijn grootje is, als ik zo wiki zou kunnen geloven. Omdat je rails overbelast waren. Tenzij hier een beveiliging op zit.

Overigens vindt ik 450 wat voor een voeding voor dat systeem maar aan de lage kant hoor. vergeet niet dat hardware wel is wat meer kan pieken op bepaalde momenten. En sommige voedingen een veel lagere watt draaien dan ze uberhaupt voor verkocht worden. en niet te vergeten meestal zijn voedingen rond de 500 watt meer gefocust op 5v en 3.3v lijnen dan 12v. In mijn geval 550 watt, geeft 40 ampere over 5v, 40 ampere over 3,3v en maar 18 ampere over 2 rails dus in totaal 36 ampere 12v. Terwijl cpu/mobo/vga kaart etc op je 12v lijn zitten.

Voorbeeld 1000w voedingen, zalman heeft 110 ampere, wat geloof ik iets van 1300 watt is, terwijl een andere voeding maar 70 ampere weet te behalen, wat nog eens bij die 1000w komt. Bedoel maar. Zelfs een 450 watt kan wel is een stuk slechter uitvallen als je hem gebruikt.

Ik denk dat je 1050w voeding het gewoon niet trok omdat je misschien 1 rail overbelast had. Voorbeeld je sluit alles op 1 rail aan terwijl de andere rails weinig tot niks te doen hebben. 1 rail pakt maar 28 ampere = overbelast als een gek. terwijl de overige 3 18 ampere rails en nog is 1 28 ampere rails niks doen ( voorbeeld )

bekijk even goed hoe je de zooi aansluit.

Doordat ik zelf wat problemen heb met me voeding, ben ik tot zo ver gekomen met zelfstudie. Ikzelf heb op het moment een 550w voeding die maar 18ampare op 1 rail levert, dit is niet zo erg opzich. maar doordat mijn hele voeding maar 2x 18 ampere op 2 verschillende rails geeft voor de 12v lijn. wordt dat wel een groot probleem. Helemaal als je bekijkt dat cpu/mobo/vga kaart hiermee gevoed wordt.

de 1050w voeding, ik denk dat je de zooi opnieuw moet aansluiten aan de juiste rails. dat je niet 1 rail overbelast. Dus ik ben het met de gene die hierop reageerde eens, De voeding is voldoende maar waarschijnlijk is de aansluiting niet goed. Mocht dit wel goed zijn, zou je toch naar andere pc parts moeten kijken.

in iedergeval mijn 50cent

success
Bedankt voor deze zeer nuttige informatie !
Zodra ik thuiskom zou ik weer is sleutelen aan mijn pc >:)
Klopt wel wat je zegt namelijk, bij de 1050w stond veel op 1 rail ipv dat ik meerdere rails gebruikte :9
De 550w die ik nu tijdelijk gebruik doet zijn werk ook gelukkig goed maar heeft al aantal keer een 'freeze' veroorzaakt. Maar wat je allemaal schrijft klinkt wel logisch allemaal dus hoop dat het met de Recom alsnog zou lukken :)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Hoi, ik ben bezig met het samenstellen van een simpele computer die ik voornamelijk als web/file server ga gebruiken, en ik wil een zo'n stil mogelijk systeem. Nu ben ik dus gestrand bij de voeding.

Mij werd geadviseerd om eens te kijken naar een Pico PSU. Fanless dus stil. Maar nu ben ik een beetje gaan googelen naar die dingen, en wat blijkt? Er zit maar 1 SATA connector en 1 IDE connector op. Dit is voor mij dus een probleem, want ik was van plan 2 SATA schijven te gebruiken ivm redundancy.

Ik heb dus gezocht naar vergelijkbare voedingen als die van de Pico's maar dan met 2 SATA connectors. Maar dit kon ik niet vinden.

Dus nu mijn vraag:
Weten jullie mischien een fanless voeding met een laag wattage met minimaal 2 SATA connectors?

edit: wat ben ik toch ook dom, helemaal vergeten dat er ook verloopstukjes zijn van IDE --> SATA 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Nyxium op 07-10-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieu_Hinder
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-03 12:59
#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)€ 195,69€ 195,69
1Gigabyte GA-P55M-UD2€ 84,35€ 84,35
1Intel Core i5 750€ 159,85€ 159,85
1Intel X25-M Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 175,95€ 175,95
1LG W2452T€ 211,-€ 211,-
1OCZ Fatal1ty 550W€ 56,39€ 56,39
1OCZ OCZ3G10664GK€ 65,46€ 65,46
ImporterenTotaal€ 948,69

Deze Pc ga ik bestellen, mijn budget ligt op 1000 euro. Is deze voeding voldoende? Ik ga overklokken, maar geen tweede videokaart bijzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen de voedings-guru's hun licht hier eens op laten schijnen? Ik heb zelf al behoorlijk wat onderzoek / metingen gedaan maar een extra bevestiging of ontkenning kan natuurlijk nooit kwaad. Ook wil ik graag op de "sweet spot" (80% gebruik van je voeding) zitten.

Asus P5KC
Intel Core 2 Duo E8400 @ 3.6Ghz @ 1.2250Vcore
4x1GB DDR2 @ 800 Mhz @ 2.0V
Northrbridge @ 1.4V
ATI-Radeon HD4890 @ 925/1025 stock voltage
Geforce 8800GTS 320 @ Stock (voor de h/w physics ;))
2x SATA disks
1x DVD brander

Het geheugen wordt misschien binnenkort 2x2GB DDR3 (weet nog niet precies welke, nog niet echt in verdiept)

Ik zat zelf te denken aan deze:

Coolermaster Real Power M620

http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=2573

Met de volgende sweet spot

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/upload/product_feature/RealPowerM620-2.jpg

Zit ik hiermee in de goede richting te denken? Volgens mij wel.

edit:
Laat maar, verkeerd gekeken, 60% load is de sweetspot, ik las met m'n duffe kop die onderste grafiek uit als watt

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ik heb een nieuwe pc besteld en moet hier nog een goede voeding bij.
In eerste instantie ben ik voor de Corsair 450HX gegaan. Echter heb ik mijn twijfels of dit voldoende is.
Mijn Budget is 80 euro voor een voeding. Zou hem graag modulair willen maar is geen must. Voeder moet hij stil zijn. (duurzaam zijn ze allemaal wel volgens mij die ik heb geselecteerd). Wat zou de beste keuze zijn uit onderstaande voedingen (of mis ik er nog 1)

Cooler Master Real Power,520W 70 euro
Cooler Master Real Power M 620W Modulair 79 euro
Corsair HX series 520W 80+ modular 80euro
Corsair VX series 550W 80+ 70euro
Corsair TX series 650W 80+ 79euro

Waar staat HX, VX en TX voor btw? Of is dat niet relevant?

Systeem:
1x Core i5 750
1x Ati 5850
2x Spinpoint F3
1x DVD brander
1x mATX gigabyte mobo

Ik heb al verschillende sites bekeken en van verschillende mensen advies gekregen maar het loopt zo ontzettend uit elkaar. De ene site zegt 350W is voldoende. De ander heeft het over minimaal 500. Weer iemand zegt ik zou voor 600 gaan want dan zit je veilig etc.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 15:27
Ik ga binnenkort mijn systeem vernieuwen. Ik zat te denken aan het volgende:

Phenom II X4 955
Gigabyte AM3 ATX bordje
4gb geheugen, niet overdreven speciaal snel ofzo
Radeon 4890 / wellicht 5850 als die al wat in prijs gezakt is (geen Crossfire)
SSD voor OS
1tb opslag HD
DVD spelertje
NZXT Nexus kast (heb ik al)
Wellicht de processor een ietsje overclocken.

Ik wil graag mijn 550 w Corsair voeding opnieuw gebruiken (http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=340649). IK weet NIETs van wattages/voltages en heel die ellende, wellicht dat iemand hier snel duidelijkheid over kan geven. Bedankt alvast :)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Mathieu_Hinder schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:48:
#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)€ 195,69€ 195,69
1Gigabyte GA-P55M-UD2€ 84,35€ 84,35
1Intel X25-M Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 175,95€ 175,95
1LG W2452T€ 211,-€ 211,-
1OCZ Fatal1ty 550W€ 56,39€ 56,39
1OCZ OCZ3G10664GK€ 65,46€ 65,46
ImporterenTotaal€ 948,69

Deze Pc ga ik bestellen, mijn budget ligt op 1000 euro. Is deze voeding voldoende? Ik ga overklokken, maar geen tweede videokaart bijzetten.
Bij een HD5850 word een 550 watt voeding aangeraden, dus ik zou voor een voeding gaan met iets meer vermogen. ;)

What the BBQsaurusrex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:11:
Met de volgende sweet spot

[afbeelding]

Zit ik hiermee in de goede richting te denken? Volgens mij wel.[/s]

edit:
Laat maar, verkeerd gekeken, 60% load is de sweetspot, ik las met m'n duffe kop die onderste grafiek uit als watt
Naar je grafiek kijkende, lijkt de sweet spot me eerder op 45% load te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:05:
[...]

Naar je grafiek kijkende, lijkt de sweet spot me eerder op 45% load te zitten.
Als ik er naar kijk lijkt dat mij eerder op 110 Volt en niet op 230V aangezien de efficientie beter is op 20% dan op 100% en dat is bijna nooit zo met een ingangspanning van 230V maar wel vaak zo bij 110V. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SleutelMan schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 02:01:
Dit alles draait tot nu toe prima op een Tagan 530W voeding (TG530-U15 ), ik vroeg me alleen af of ik met deze upgrade in gedachten niet ook op zoek moest naar een nieuwe voeding.
PC gaat misschien nog wel minder verbruiken, zal iig geen probleem mogen zijn. ;)
pennenlikker schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:17:
Ben op zich nog geen problemen tegen gekomen, maar is dit voldoende vermogen?
Meer dan. :)
En wat zijn jullie ervaring van Artic Cooling? Meer een A of een B merk?
Seasonic voeding dus misschien wel het beste wat je kunt vinden. :+
M4DMan schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:22:
Guys, ik heb even jullie professionele advies nodig. Ik heb een GTX 275 XXX versie van XFX, standaard overclock vanuit de fabriek, en een E8500 op 4 Ghz. Onlangs heb ik een 2e zelfde videokaart van XFX aangeschaft, en deze in SLI gezet. De eerste dag ging alles goed, totdat ik ineens spontaan lockups begon te krijgen in Crysis Warhead. Ook hoor ik een hele hoge pieptoon vanuit mn kast die aanhoud tot Windows (7) is opgestart, nadat ik de 2e kaart erin heb gezet. Ik heb een Corsair TX850, welke volgens de specs 70A op de 12v zou moeten leveren. Zijn de lockups het gevolg van een te zwakke voeding, of moet ik het probleem ergens anders zoeken? Heb namelijk alles al geprobeerd, PCI slots gewisseld, kaarten individueel getest, ram timings losser etc etc, maar het probleem blijft hetzelfde..

Any ideas?
Voeding zou het gewoon makkelijk aan moeten kunnen, maar kan natuurlijk altijd een maandag ochtend exemplaar zijn natuurlijk. ;)
Nyxium schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:56:
edit: wat ben ik toch ook dom, helemaal vergeten dat er ook verloopstukjes zijn van IDE --> SATA 8)7
Dat wou ik ook zeggen gebruik je toch een molex naar (2 keer) sata. :p

[ Voor 80% gewijzigd door -The_Mask- op 08-10-2009 18:02 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Mathieu_Hinder schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:48:
Deze voeding is van betere kwaliteit en is ook veel beter leverbaar.
pricewatch: Corsair HX450W en is ook natuurlijk meer dan genoeg. ;)
thewizard2006 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 10:34:
Systeem:
1x Core i5 750
1x Ati 5850
2x Spinpoint F3
1x DVD brander
1x mATX gigabyte mobo

Ik heb al verschillende sites bekeken en van verschillende mensen advies gekregen maar het loopt zo ontzettend uit elkaar. De ene site zegt 350W is voldoende. De ander heeft het over minimaal 500. Weer iemand zegt ik zou voor 600 gaan want dan zit je veilig etc.
Met de HX450W zit je zeker veilig.
Verbruik van de PC zal zo rond de 300 Watt max zitten tijdens games. :)
EvaluationCopy schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:29:
Ik wil graag mijn 550 w Corsair voeding opnieuw gebruiken (http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=340649). IK weet NIETs van wattages/voltages en heel die ellende, wellicht dat iemand hier snel duidelijkheid over kan geven. Bedankt alvast :)
Voor de HD4890/HD5850 is dit meer dan genoeg. :)
iPims schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:35:

Bij een HD5850 word een 550 watt voeding aangeraden, dus ik zou voor een voeding gaan met iets meer vermogen. ;)
Zwaaaaar overdreven wat wordt aangeraden. ;)

[ Voor 62% gewijzigd door -The_Mask- op 08-10-2009 18:13 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 15:27
-The_Mask- schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:05:
[...]

Met de HX450W zit je zeker veilig.
Verbruik van de PC zal zo rond de 300 Watt max zitten tijdens games. :)

[...]

Voor de HD4890/HD5850 is dit meer dan genoeg. :)

[...]

Zwaaaaar overdreven wat wordt aangeraden. ;)
Grappig dan dat iedereen (moi included) altijd een veel te zware voeding denkt nodig te hebben. Hoe komt dat denk je, het meer/groter/beter/sneller-syndroom waar we ons op blindstaren? Een complot van de voedingbouwers ;)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 15:39:
Hoe komt dat denk je, het meer/groter/beter/sneller-syndroom waar we ons op blindstaren?
Meer = beter idd.
Niet te vergeten wordt het vaak ook geadviseerd, maar ja dat komt ook omdat Pietje liever een Sweex voeding van 650 Watt koopt dan een Corsair van 450 Watt, want de Sweex kan toch meer leveren. :?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
-The_Mask- schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 17:38:
[...]

Meer = beter idd.
Niet te vergeten wordt het vaak ook geadviseerd, maar ja dat komt ook omdat Pietje liever een Sweex voeding van 650 Watt koopt dan een Corsair van 450 Watt, want de Sweex kan toch meer leveren. :?
offtopic:
Dat zei ik vroeger ook altijd :')

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 09:42
Ik ben bezig met een leuk media center pctje samen te stellen en vroeg me af wat voor voeding ik nodig had.

Componenten:

Gigabyte GA-MA785GMT-UD2h
AMD Athlon || X4 620
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
Pioneer BDC-202BK
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB

De onboard HDMI word gebruikt voor de 1080P output.

Ik dacht zelf aan een :

Corsair HX450W

Denken jullie dat dit een goede keus is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tripwire999 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 19:05:
Denken jullie dat dit een goede keus is?
Waarom zo overdreven? Een goede 200 Watt voeding is al meer dan genoeg, maar goede 200 Watt voeding vind je alleen niet. Dus wat dacht je van bijvoorbeeld deze: pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
Omdat vandaag mijn Artic Cooling voeding op de een of andere manier kapotgebrand is, inclusief rook uit de kast, moet ik op zoek naar een nieuwe. Ik heb twee vragen; hoeveel watt/ampere op 12V heeft mijn systeem nodig en welke voeding zou in die categorie geschikt zijn.

Systeem:

Processor: e5200 @ 3.3 GHz
Geheugen: 4 GB Kingston (2*2) @ 800 MHz
HDD's: 1x 320 GB SATA, 1x 80 GB IDE
Videokaart: HD2900XT, wellicht in de toekomst iets in de richting van een 4770, 4870 o.i.d
Overig: 1x DVD rewriter

Ik zat zelf te denken aan bijvoorbeeld een Corsair HX450W, een Be Quiet! L7 430W of Straight Power 450W.

Zijn dit goede keuzes of zit ik te hoog qua aantal watt? Ook de aansluitingen zijn van belang ivm aansluitingen videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
karstjan schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 21:44:
Ik zat zelf te denken aan bijvoorbeeld een Corsair HX450W, een Be Quiet! L7 430W of Straight Power 450W.

Zijn dit goede keuzes of zit ik te hoog qua aantal watt? Ook de aansluitingen zijn van belang ivm aansluitingen videokaart.
Als je van plan bent een HD4770 te halen is een goede 350 Watt voeding ook meer dan genoeg. Alleen zit je dan met een probleem als je je huidige videokaart erop wilt aansluiten. Die slurpt namelijk nogal veel :p
Maar met de Corsair HX450W en de Be Quiet! Straight Power 450W zou je genoeg moeten hebben met alle videokaarten en hoef je geen verloopjes te gebruiken. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluff
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-07 18:40
Hallo,

Zou iemand me kunnen vertellen of deze configuratie op een Cooler Master Silent Pro M 700W zonder problemen gaat werken.

(+3,3V 28 A
+5Vsb 2,5 A
+5V 25 A
+12V totaal 50 A
-12V 0,5 A)

Intel® Core™ i7 920 (3,8GHZ)
MSI X58 Platinum
OCZ 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit
OCZ 30GB Vertex SSD
2x Intel® SSDSA2MH080G2R5 SSD
1 TB WD HDD
2x HD5870 (crossfire)
8 Scythe Slip Stream 1600 fan's
1 Fancontroller
1 Dvd brander

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

700W moet zat zijn. De MSI bordjes zijn in de regel vrij zuinig, als je nou een Asus zou nemen zou het wat krapper worden, maar dit moet gewoon lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
TERW_DAN schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:37:
De MSI bordjes zijn in de regel vrij zuinig, als je nou een Asus zou nemen zou het wat krapper worden
Als bij zo'n PC het moederbord het probleem zou zijn voor de voeding had ik het sowieso niet gedaan want dan loopt de voeding ook op zijn teentjes met dat andere moederbord.
fluff schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 02:18:
Zou iemand me kunnen vertellen of deze configuratie op een Cooler Master Silent Pro M 700W zonder problemen gaat werken.
Heb je de voeding al?
Anders zou ik toch voor een andere gaan, een goede 750Watt voeding die wel genoeg PCIe connectors heeft voor de videokaarten. Want volgens mij heeft de CM dat namelijk niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:51
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair VX550W€ 64,49€ 64,49
1Kingston ValueRAM KVR533D2E4K2/4G€ 72,45€ 72,45
1MSI P55-CD53€ 97,38€ 97,38
1Samsung SH-S223B€ 17,50€ 17,50
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 60,95€ 60,95
1Sapphire VAPOR-X HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E€ 142,36€ 142,36
ImporterenTotaal€ 614,98

Beste jongens denken jullie dat deze config gaat werken? Ben een beetje aan het twijfelen over de voeding. Ik koop die dingen zelf namelijk altijd gericht op de toekomst (lees: overpowered). Maar zit bij deze build beetje aan een budget vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

-The_Mask- schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:11:
[...]

Als bij zo'n PC het moederbord het probleem zou zijn voor de voeding had ik het sowieso niet gedaan want dan loopt de voeding ook op zijn teentjes met dat andere moederbord.
We hebben het over verschillen die boven de 150W uitkomen.
Dus ook al heb je overhead met het ene bord, dan kan het vrij krap worden met een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
TERW_DAN schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:15:
[...]

We hebben het over verschillen die boven de 150W uitkomen.
Dus ook al heb je overhead met het ene bord, dan kan het vrij krap worden met een andere.
Volgens mij snap ik het niet echt of je lult uit je nek dat kan ook. :p

Maar als ik een bord uit dezelfde categorie pak als de MSI bijvoorbeeld pricewatch: Asus P6T dan gaat dat Asus mobo nooit 150 Watt meer verstoken, simpel weg omdat die die hitte nooit kwijt zal kunnen.
Craven87 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:09:
Beste jongens denken jullie dat deze config gaat werken? Ben een beetje aan het twijfelen over de voeding. Ik koop die dingen zelf namelijk altijd gericht op de toekomst (lees: overpowered). Maar zit bij deze build beetje aan een budget vast.
Wat wil je weten? Voeding is meer dan genoeg iig. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

-The_Mask- schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:38:
[...]

Maar als ik een bord uit dezelfde categorie pak als de MSI bijvoorbeeld pricewatch: Asus P6T dan gaat dat Asus mobo nooit 150 Watt meer verstoken, simpel weg omdat die die hitte nooit kwijt zal kunnen.
Ik heb hier wat van die bordjes gehad, waar een MSI in idle rond de 150W zat trok een Asus P6T6 tegen de 300 aan.
Asus gaat inefficient om met energie, alle borden die ik tot nu toe van ze heb gehad zopen gewoon meer stroom dan hun concurrenten. Natuurlijk zal er niet met iedere plank 150W verschil tussen zitten, maar dat soort verschillen zijn niet onwaarschijnlijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
TERW_DAN schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:41:
[...]

Ik heb hier wat van die bordjes gehad, waar een MSI in idle rond de 150W zat trok een Asus P6T6 tegen de 300 aan.
Asus gaat inefficient om met energie, alle borden die ik tot nu toe van ze heb gehad zopen gewoon meer stroom dan hun concurrenten. Natuurlijk zal er niet met iedere plank 150W verschil tussen zitten, maar dat soort verschillen zijn niet onwaarschijnlijk hoor.
Een verschil van 150 Watt dus laten we zeggen dat MSI mobo neemt 50 Watt de Asus dan dus zo'n 200 Watt. Of te wel onmogelijk, aangezien je dan bijna gewoon zelfontbranding van het mobo krijgt. Is vrij duidelijk dat dat verbruik ergens anders weg kwam dan van het mobo. Dat Asus mobo's minder zuinig zijn kan wel maar meer dan 50 Watt verschil is erg onwaarschijnlijk. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:51
-The_Mask- schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:38:
[...]

[...]

Wat wil je weten? Voeding is meer dan genoeg iig. ;)
Dat is het enige wat ik wou weten :P. Zou het zo zuur vinden als ik een systeempje samen stel en bouw van mijn broertjes moeilijk gespaarde geld en vervolgens is de voeding te zwak... Maar thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

-The_Mask- schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:48:
[...]

Een verschil van 150 Watt dus laten we zeggen dat MSI mobo neemt 50 Watt de Asus dan dus zo'n 200 Watt. Of te wel onmogelijk, aangezien je dan bijna gewoon zelfontbranding van het mobo krijgt. Is vrij duidelijk dat dat verbruik ergens anders weg kwam dan van het mobo. Dat Asus mobo's minder zuinig zijn kan wel maar meer dan 50 Watt verschil is erg onwaarschijnlijk. ;)
Dan geloof je het niet.
Ik heb het hier zelf gemeten, zelfontbranding was het nog net niet, maar het was wel belachelijk heet op dat Asus mobo (idle temps van 70+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het is toch vrij logisch.
De standaard Intel Core i7 920 koeler heeft gewoon moeite om, nou hoeveel zal het zijn zeg 80/100 Watt max weg te werken. En dan zal een simpele passieve mobo koeler even 200 Watt weg werken. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluff
-The_Mask- schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:11:
[...]

[...]

Heb je de voeding al?
Anders zou ik toch voor een andere gaan, een goede 750Watt voeding die wel genoeg PCIe connectors heeft voor de videokaarten. Want volgens mij heeft de CM dat namelijk niet.
Yup, heb de voeding al (maand geleden gehaald, was eerst niet van plan om over te clocken en 2 5870's te draaien), Ziet er naar uit dat ik een nieuwe nodig heb.

Zelf dacht ik rond de 850+, alleen zijn die voedingen meestal dieper dan dan me huidige voeding wat alweer geklooi is met de fans en cable management :S

-fluff-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
fluff schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:57:
[...]

Yup, heb de voeding al (maand geleden gehaald, was eerst niet van plan om over te clocken en 2 5870's te draaien), Ziet er naar uit dat ik een nieuwe nodig heb.
In principe moet die het net aan kunnen, maar je moet alleen opzoek naar verloopjes van molex naar 6 pins PCIe.
Zelf dacht ik rond de 850+, alleen zijn die voedingen meestal dieper dan dan me huidige voeding wat alweer geklooi is met de fans en cable management :S
Meer is niet echt nodig, maar bijvoorbeeld pricewatch: Corsair HX750W deze voeding heeft genoeg 6 pins PCIe connectors. En daarnaast gehoord die tot de beste voedingen. :)

Maar waarom wil je eigenlijk twee HD5870's, veel games zullen nu nog beter spelen met één en er is ook geen één game die twee nodig heeft. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluff
-The_Mask- schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:04:
[...]
In principe moet die het net aan kunnen, maar je moet alleen opzoek naar verloopjes van molex naar 6 pins PCIe.

[...]

Meer is niet echt nodig, maar bijvoorbeeld pricewatch: Corsair HX750W deze voeding heeft genoeg 6 pins PCIe connectors. En daarnaast gehoord die tot de beste voedingen. :)

Maar waarom wil je eigenlijk twee HD5870's, veel games zullen nu nog beter spelen met één en er is ook geen één game die twee nodig heeft. :p
Ik denk dat ik je raad ga opvolgen en die 750 anders de 850 van corsair ga halen.

En voor de kaarten heb ik niet echt een reden, meer dat ik ze goedkoop via me werk kon krijgen. En dat is het eigenlijk 8)7

-fluff-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
fluff schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:51:
En voor de kaarten heb ik niet echt een reden, meer dat ik ze goedkoop via me werk kon krijgen. En dat is het eigenlijk 8)7
Zou dan maar beginnen met één, als ik jouw was. Weet niet wat voor beeldscherm je hebt maar als de resolutie lager is dan 1920x1200 dan is zelf één HD5870 veel te overdreven. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluff
-The_Mask- schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:54:
[...]

Zou dan maar beginnen met één, als ik jouw was. Weet niet wat voor beeldscherm je hebt maar als de resolutie lager is dan 1920x1200 dan is zelf één HD5870 veel te overdreven. ;)
Haha, heb precies 1920x1200 en in de planning nog 1 voor erbij. Klopt dat 1 HD5870 genoeg is, maarja nu ik toch bezig ben... 8)7

-fluff-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke voeding voor dit systeempje:
Doel: hardcore gamen en OC'en (ltot 3.6ghz ofzo)

- AMD Phenom II Quad 955BE 3.2Ghz 8MB socket AM3
- Thermalright Ultra-120 eXtreme True Black Rev. C Heatsink
- Asus M4A79XTD EVO socket AM3
- Sapphire ATI HD4890 Vapor X 1Gb DDR5 PCI-express
- Kingston 2 x 2Gb DDR3 CL7 PC10600 HyperX Intel XMP

ik dacht aan Be Quiet Pure Power 530W L7 80Plus voeding. Of is Corsair HX450 450W voeding genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 22:00
Ik neem aan dat jullie niet enkel kijken naar het vermogen van de voeding, maar ook naar de kwaliteit en opbouw. Voor mij is het b.v. belangrijk dat een voeding modulair is, zodat ik geen overbodige kabels in mijn PC heb. Een ander ding waar ik nu even naar aan het kijken ben, is het verschil in voedingsrails. In de post van Gatygun gaf hij al aan, dat als een voeding over meer dan 1 rail beschikt, het vermogen over verschillende voedingsrails kan worden verdeeld (met elke rail zijn eigen maximum). In hoe verre is dat voor jullie een overweging, om te kiezen voor een "multi-rail" voeding of voor een "single-rail" voeding :?

Als voorbeeld:
Corsair single-rail 750W voeding
Tagan multi-rail 680W voeding

[ Voor 4% gewijzigd door IJnte op 10-10-2009 19:41 . Reden: Typo ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:39:
ik dacht aan Be Quiet Pure Power 530W L7 80Plus voeding. Of is Corsair HX450 450W voeding genoeg?
Je zet het er neer alsof de Corsair minder kan leveren, maar dat betwijvel ik eigenlijk. ;)
Maar alle twee kunnen moeten ze het gewoon aan kunnen iig. :)
IJnte schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:40:
In hoe verre is dat voor jullie een overweging, om te kiezen voor een "multi-rail" voeding of voor een "single-rail" voeding :?
Ik zie het voordeel niet van meerdere 12 voltlijnen, wel het nadeel.
En dat is dat als de connectors niet goed verdeelt zijn je één 12 voltlijn gewoon kan overbelasten terwijl de voeding zelf helemaal niks te doen heeft, maar toch ter bescherming uitschakeld.
Bij de pricewatch: Zalman ZM600-HP zie je dit bijvoorbeeld vaak helaas.

[ Voor 46% gewijzigd door -The_Mask- op 10-10-2009 19:50 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 22:00
Ja dat is waar. Je moet opletten waar je wat aansluit. Thnx voor je tips (ook in het andere topic!)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:44:
[...]

Je zet het er neer alsof de Corsair minder kan leveren, maar dat betwijvel ik eigenlijk. ;)
Maar alle twee kunnen moeten ze het gewoon aan kunnen iig. :)

[...]

Ik zie het voordeel niet van meerdere 12 voltlijnen, wel het nadeel.
En dat is dat als de connectors niet goed verdeelt zijn je één 12 voltlijn gewoon kan overbelasten terwijl de voeding zelf helemaal niks te doen heeft, maar toch ter bescherming uitschakeld.
Bij de pricewatch: Zalman ZM600-HP zie je dit bijvoorbeeld vaak helaas.
Haha
kk dank je
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53
Ik wil onderstaande proc., mobo., graka en geheugen bestellen. Ik heb in mijn oude systeem een Zalman 450W voeding zitten. Zou ik een nieuwe voeding moeten kopen? Doel is Windows 7 draaien beetje downloaden en af en toe een keer gamen.

Asus radeon HD4870 1 gb
AMD Phenom II X3 720 Black Edition
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P, Socket-AM3
Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

Deze schijven gaan er in:
2x 1 TB samsung spinpoint HDD sata
1x 750 GB IDE HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 10:33
Ik ben van plan een Be Quiet 530W te kopen (Pure Power) voor het volgende systeem:

-Intel C2D E6600
-Ati HD4850
-3 HDD's (Wd's black en blue + samsung spinpoint 750GB)
-Asus P5W DH Deluxe
-3GB RAM (Kingstom Hyper X)
-Creative X-fi Titanium
en een optisch station.

Kom ik hiermee toe? Of raden jullie me een ander merk/Wattage aan?

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Mijn servertje had afgelopen weekend plotseling kuren, hij wilde niet eens meer posten. Nu verdenk ik onder andere de voeding en begin ik een beetje te twijfelen of mijn voeding niet op zijn tenen loopt. Eigenlijk denk ik van niet, maar ik wil graag even jullie mening horen. Er zit wel vrij veel hardware in mijn server, maar geen veeleisende dingen, ook niets overgeklokt.

De voeding die erin hangt is een Nexus NX-4090 die 400W kan leveren.

De overige hardware:
  • Asus M3A78-EM moederbord (780G chipset, geintegreerde Ati HD3200).
  • AMD Athlon X2 5200+
  • 6GB Kingston geheugen: 2x2GB en 2x1GB (dus 4 reepjes).
  • Asus HD3450 grafische kaart (passief gekoeld).
  • 1x sata 7200rpm harde schijf.
  • 2x ide 7200rpm harde schijven.
  • 1x sata dvd drive.
  • 1x floppy
  • 2x Intel netwerk kaartjes
Nogmaals: niets overgeklokt. Persoonlijk denk ik dat een goede 400W voeding dit wel moet kunnen trekken, wat denken jullie?

Overigens heb ik geen problemen meer gehad met mijn server sinds ik de grafische kaart, 2x1GB geheugen bankjes en 1 van de Intel nics eruit getrokken heb (nu is het even afwachten en beetje bij beetje de hardware terug erin stoppen tot het probleem zich weer voordoet).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:10
Hallo mensen!

Weet niet zeker of dit hier thuishoort,

Ik ben op zoek naar een goede A-merk voeding van rond de 350 - 400 Watt die modulair is, 2x PCIe 6+8 pins heeft en zo stil mogelijk(fluisterstille fan of passief).
Oh en zo goedkoop mogelijk ook natuurlijk.
De enigste voeding die ik naar eigen inzien het beste zou kunnen pakken is de pricewatch: Nexus Value 430
maar het nadeel van deze is dat ie niet modulair is en maar 1 PCIe 6+2 pins connector heeft.

Heb al een beetje rond zitten te kijken maar kan geen geschikte kandidaat vinden.
hebben jullie misschien nog suggesties?

Mijn config is

Asus M4A78-AM
AMD Athlon || 240
Samsung spinpoint F1 1TB
2GB OCZ ValueRam

Heb hier nu een Trust 520 Watt voeding in als tijdelijke voeding.

[ Voor 20% gewijzigd door Lucky0wn op 12-10-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Biatch schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 15:41:
Ik heb in mijn oude systeem een Zalman 450W voeding zitten.
Volgens mij heeft Zalman nooit een 450 Watt voeding gemaakt, dus wat is het typenr. van de voeding?
Kan makkelijk
Of raden jullie me een ander merk/Wattage aan?
pricewatch: Corsair CX400W is ook een erg goede voeding. :)
The Flying Dutchman schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 13:37:
Persoonlijk denk ik dat een goede 400W voeding dit wel moet kunnen trekken, wat denken jullie?
Het zou wel misschien wel aan de voeding kunnen liggen aangezien die erg weinig vermogen kan leveren op de 12 voltlijnen. Een goede (al zie je die niet vaak) 200 Watt voeding moet ongveer evenveel kunnen leveren. ;)
Lucky0wn schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 13:56:
Heb hier nu een Trust 520 Watt voeding in als tijdelijke voeding.
Brrrr, Trust. Maar is wel handig misschien om te vertellen waar die 6 en 8 pins voor nodig is. Dat zoekt wat makkelijker. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 23:10
Ik ben weer een systeem aan het samenstellen. Het betreft deze onderdelen:

AMD Phenom X4 810 2.6GHz 6MB AM3 Box
Club3D HD4850 1GB DDR3
Kingston 2x2GB DDR3 PC8500 CL7.0
LG DVD-/+/RAM GH22NS 22x/22x/12x Bulk (zwart)
MSI 785GM-E65 AMD 785G, SATA2 RAID, HDMI
Samsung 750GB SATA300 32MB

Nu moet ik voor dit systeem een kast zien te vinden die maar 26CM diep is. De kast die ik had gevonden was de Antec NSK 3480. Hier zit al een voeding van 380Watt meegeleverd met een 80+ certificaat. Ik weet alleen niet of dit genoeg is voor dit systeem.. Zelf heb ik nog een CoolerMaster M520 in rekening gebracht mocht de voeding van de kast niet genoeg zijn..

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Da's geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kuhr89 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:46:
De kast die ik had gevonden was de Antec NSK 3480. Hier zit al een voeding van 380Watt meegeleverd met een 80+ certificaat.
Voeding is genoeg en ook prima. :)

Edit: :'(

[ Voor 2% gewijzigd door -The_Mask- op 12-10-2009 14:50 . Reden: ^^ ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
-The_Mask- schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:30:
Brrrr, Trust. Maar is wel handig misschien om te vertellen waar die 6 en 8 pins voor nodig is. Dat zoekt wat makkelijker. ;)
I know heb het er absoluut niet op maar dit was de enigste voeding die ze zaterdag hadden bij de lokale pcboer.
Die 6 en 8 pins zijn nodig voor als ik over een aantal maanden een HD5890 in deze pc ga plaatsen bedoeling voor deze pc is HTPC + lanbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Lucky0wn schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:51:
[...]

I know heb het er absoluut niet op maar dit was de enigste voeding die ze zaterdag hadden bij de lokale pcboer.
Die 6 en 8 pins zijn nodig voor als ik over een aantal maanden een HD5890 in deze pc ga plaatsen bedoeling voor deze pc is HTPC + lanbox
Hoop dan wel dat je er een andere CPU in zet want een HD5890 met een Athlon II 240 is wel een dikke fail. :p
Gevonden: pricewatch: Enermax MODU82+ 525
Modulair en extreem stil. Heb zelf de niet modulaire versie van 625 Watt en hoor hem alleen als ik mijn oor er tegen aan leg. :9
Overigens ga er maar niet van uit dat een 350 Watt voeding genoeg is.
Als een 425 Watt voeding genoeg gaat zijn zal ook liggen aan de CPU, dus wat ga je erin hangen? Of was je echt van plan de Athlon II 240 te houden. :+

[ Voor 30% gewijzigd door -The_Mask- op 12-10-2009 15:09 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ik was namelijk bang dat die 380Watt te weinig zou zijn... Ook bij volle belasting gewoon prima?
Ik vergeet natuurlijk dat de HD4850 minder vereist dan een HD4890 die ik zelf heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Echt, ook als je de boel overklokt kom je er mee weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Okee, mooi scheelt weer wat kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
-The_Mask- schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:54:
[...]

Hoop dan wel dat je er een andere CPU in zet want een HD5890 met een Athlon II 240 is wel een dikke fail. :p
Gevonden: pricewatch: Enermax MODU82+ 525
Modulair en extreem stil. Heb zelf de niet modulaire versie van 625 Watt en hoor hem alleen als ik mijn oor er tegen aan leg. :9
Overigens ga er maar niet van uit dat een 350 Watt voeding genoeg is.
Als een 425 Watt voeding genoeg gaat zijn zal ook liggen aan de CPU, dus wat ga je erin hangen? Of was je echt van plan de Athlon II 240 te houden. :+
Was eigenlijk van plan om er ten tijde dat ik die 5890 erin ga zetten ook meteen een quadcore inzet met een max tdp van 95 watt ( maximale van m'n bordje )

Zat wel te denken: Wat is er mis met een Athlon 2 2.8 Ghz is toch snel genoeg voor zo'n GPU?
dacht dat ik 'm wel kon vergelijken met een C2D 2.2. Ghz ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 22:49
Nog een systeempje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus EAH5850/G/2DIS/1GD5€ 215,-€ 215,-
1Asus P7P55D€ 120,-€ 120,-
1Intel Core i7 860€ 232,35€ 232,35
1OCZ ModXStream Pro 500W€ 54,68€ 54,68
ImporterenTotaal€ 622,03

Er zit verder nog een aparte soundcard, 4GB DDR3 Ram en een SATA HD in.
Zal die 500 watt genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53
Biatch schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 15:41:
Ik wil onderstaande proc., mobo., graka en geheugen bestellen. Ik heb in mijn oude systeem een Zalman 450W voeding zitten. Zou ik een nieuwe voeding moeten kopen? Doel is Windows 7 draaien beetje downloaden en af en toe een keer gamen.

Asus radeon HD4870 1 gb
AMD Phenom II X3 720 Black Edition
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P, Socket-AM3
Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

Deze schijven gaan er in:
2x 1 TB samsung spinpoint HDD sata
1x 750 GB IDE HDD
Oops ik bedoelde een zalman 400W voeding. Type ZM400B-APS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Biatch schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:27:
[...]

Oops ik bedoelde een zalman 400W voeding. Type ZM400B-APS.
Ga er dan maar vanuit dat die toch echt te oud wordt en dat die het niet meer aan kan (te weinig ampère op de 12 voltlijn).

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Allicht nieuw systeem:
AMD Phenom II X2 550 Black Edition
Asus M4A785TD-V EVO
Club3D HD 4850 1GB GDDR3 PCI-E
OCZ Reaper HPC OCZ3RPR13334GK

Ex OC komt er volgens http://extreme.outervision.com/PSUEngine 364W uit inc nog wat bergen apparatuur en steeds 100%.
~500W PSU lijkt me dan de juiste keuze.

Iedereen mee eens?
Budget is niet erg groot, iemand nog een aan te raden PSU die voldoet, niet teveel herrie maakt en relatief cheap is? :)

Hmmm Be quiet! L7 530W ziet er goed uit. :o

[ Voor 4% gewijzigd door Saturnus op 13-10-2009 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Serieus zo weinig? Scheelt eigenlijk ook maar een tientje. Het was wel de bedoeling dat OC er nog bij op kwam. En PSU's zijn efficienter als ze niet 100% belast worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je gaat de 75% van die 400W niet eens trekken met OC. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Ik kan nu goedkoop een voeding krijgen, maar nu de vraag?
Is deze voeding fluisterstil?

Zalman 500HP (modulair)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
-The_Mask- schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:30:
Het zou wel misschien wel aan de voeding kunnen liggen aangezien die erg weinig vermogen kan leveren op de 12 voltlijnen. Een goede (al zie je die niet vaak) 200 Watt voeding moet ongveer evenveel kunnen leveren. ;)
Thanks, ik zal binnenkort eens wat experimenteren met een zwaardere voeding. Het betekend wat hardware wisselen tussen pc's, maar als het uitsluitsel geeft dan weet ik dat ik op zoek kan naar een zwaardere voeding (heb ook twee pc's staan met 600W Nexus voedingen, die hebben vier 12V rails die elk 18A kunnen leveren).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD5850 1GB 2xDVI/HDMI/DP
Cooler Master Processor Koeler RR-910-HTX3-GP Hyper TX3 AMD & Intel
Cooler Master Voeding eXtreme Power 460W
Gigabyte GA-P55M-UD2 iP55, SATA2 RAID, GLAN
Intel Core i7 860 2.8GHz 2.5GT/s Box
LG DVD-/+/RAM GH22NS30 22x/22x/16x OEM (zwart)
OCZ 2x2GB DDR3 PC12800 CL8.0 Gold LV
Recom Midi Tower PowerStation ATX No PSU Led (zwart-groen)
Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103SJ

Zoals jullie zien, met een 460w voeding. Is dat voldoende?

Set moet nog besteld worden, dus kan het nog makkelijk veranderen;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Lucky0wn schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:32:
Ik kan nu goedkoop een voeding krijgen, maar nu de vraag?
Is deze voeding fluisterstil?

Zalman 500HP (modulair)
Nee is niet fluisterstil, maar zijn vast wel wat reviews van te vinden. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens een voedingscalculator had ik 600 watt nodig voor het bovenstaande, maar lijkt mij wat overdreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
The Flying Dutchman schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:29:
(heb ook twee pc's staan met 600W Nexus voedingen, die hebben vier 12V rails die elk 18A kunnen leveren).
Die moeten het iig wel aan kunnen. :p
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:36:
Volgens een voedingscalculator had ik 600 watt nodig voor het bovenstaande, maar lijkt mij wat overdreven?
Dat is idd erg overdreven. ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:00:
Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD5850 1GB 2xDVI/HDMI/DP
Cooler Master Processor Koeler RR-910-HTX3-GP Hyper TX3 AMD & Intel
Cooler Master Voeding eXtreme Power 460W
Intel Core i7 860 2.8GHz 2.5GT/s Box
LG DVD-/+/RAM GH22NS30 22x/22x/16x OEM (zwart)
OCZ 2x2GB DDR3 PC12800 CL8.0 Gold LV
Recom Midi Tower PowerStation ATX No PSU Led (zwart-groen)
Hiervoor heb je een voeding nodig die minimaal 28 ampère kan leveren op de 12 voltlijnen. Een goede 450 Watt voeding is genoeg.
Zoals jullie zien, met een 460w voeding. Is dat voldoende?
Een 460 Watt voeding zegt niks, het gaat om de kwaliteit, het merk, type en vermogen op de 12 voltlijnen en laat dat nu erg tegenvallen. ;)

Het zou net moeten kunnen, maar de voeding is niet een erg goed ding. Hij kan namelijk niet eens 460 Watt leveren, voordat die dat gehaald heeft schakelt die namelijk al uit.
Dus ik zou wel gaan met zo'n goede PC voor een goede voeding, in plaats van een halve voeding. ;)

De pricewatch: Corsair HX450W moet genoeg zijn en is van veel betere kwaliteit dan die CM die je nu hebt gekozen. Daarnaast is die veel efficiënter en ook nog eens modulair. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moi die cobra nitrox is een goede voeding.
Stabiel stil koel ja dat mag ook wel met 2 koelers en 80+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antec Midi Tower Three Hundred No PSU
OCZ 2x2GB DDR3 PC8500 CL7.0 Gold Edition
Samsung DVD-/+/RAM SH-S223B 22x/22x/12x Bulk (zwart)
Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD5870 1GB 2xDVI/HDMI/DP

Corsair Voeding CMPSU-450HX 450W

Komt dit zo goed? Als ik The Mask zo hoor is dit een bijzonder goede voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh pardon, niet meegekopiëerd :) Core i5 750 ;)
Heel erg bedankt ik ga het systeem bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:05
Heyhey,

voor een vriendin van mij: heeft een 400w Corsair voeding

Heeft nu een:
AMD Athlon 64 3500+ (2.2GHz)
Asus A8NE-FM
2GB ValueRAM
ATI Radeon X1550
Corsair 400W PSU

naar:

AMD Athlon 64 X2 3800+
Asus A8NE-FM
2GB ValueRAM
Sparkle NVidia 7900GT
Corsair 400W PSU

moet hij dit kunnen trekken denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als het gaat om de Corsair CX400W makkelijk (al ken ik geen andere Corsair voeding van 400 Watt. :p )

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:05
das mooi =]

ben niet zo goed met voedingen. Ik ben meer van het bouwen ;)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.