[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 41.328 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumperJack
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-06-2024

JumperJack

TrackMania

in verband met vage problemen (beschreven in een ander topic, al nuttige reacties op gekregen), is mij aangeraden de voeding schoon te maken met perslucht. nu kan ik in de hele stad geen bus perslucht meer vinden, en wil ik voor de zekerheid gewoon een nieuwe voeding plaatsen. ik heb op dit moment een AOpen 350W voeding. mijn specificaties zijn als volgt.

Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Professional x32
CPU Type: Intel Pentium 4, 3200 MHz (16x200)
Moederbord: Asus P4C800-E Deluxe (5 PCI, 1 AGP Pro, 1 WiFi, 4 DDR DIM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)
Moederbord Chipset: Intel Canterwood i875P
Geheugen: 4x 512MB GEIL CL25-4-4DDR 500 (PC4000) [2 from 2002, 2 from 2005]
Videokaart: nVIDIA GeForce 7800 GS (256MB)
Monitor: Wacom Cintiq 21UX (21" LCD] (touchpad)
Geluidskaart: Creative Audigy Platinum (SB0090) Sound Card

wat voor voeding zou ruim geschikt zijn voor mijn pc, en niet al te diep in de portemonnee tasten (ik heb er tot pakweg 75 euro voor over)?!

alvast bedankt, JumperJack

No Signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 14:12
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het aansluiten van de powerkabel op mijn harde schijf.

Ik heb een recom powerengine cf van 600 W.
Hierbij heb ik verschillende kabels gekregen,. Normaal zou ik wel weten hoe de hdd moet worden aangesloten, maar met deze kabels weet ik het niet zeker. Omdat ik geen vrije aansluitpunten meer heb bij de kabels die er nu in hangen ben ik van plan om een nieuwe kabel aan te sluiten op de voeding. Echter hoeft deze kabel alleen maar de harde schijf te van stroom te voorzien. Nu heb ik een kabel gevonden met een 90 graden gedraaide power aansluting die ik nodig heb om de hdd aan te sluiten. Echter kan deze kabel niet worden ingestoken op de bekende 4 pins kabeltjes die er normaal in overvloed zijn, maar moet direct op de voeding worden aangesloten. Hierbij is een 4 + 2 pins connector voor, en verder 2 hdd aansluitpunten. Mijn vraag is, moet ik nu beide 4 en 2 pins kabel insteken, of volstaat alleen de 2/4 pins kabel? (lage kwaliteit foto: http://www.easy-upload.nl/index.php/file/44ad756f76a4c8)

Alvast bedankt,

Simmity

[ Voor 3% gewijzigd door Simmity op 15-10-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
JumperJack schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 13:51:
wat voor voeding zou ruim geschikt zijn voor mijn pc, en niet al te diep in de portemonnee tasten (ik heb er tot pakweg 75 euro voor over)?!
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 350W is al meer dan genoeg.

Maar voor dat je een nieuwe voeding koopt ook eerst andere dingen controleren. Anders is het zonde van het geld als het iets anders blijkt te zijn.
antiekeradio schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 00:18:
check je moederbord ook op bol staande elko's (elektrolyt condensatoren).
Vooral die reactie daar dacht ik ook aan. ;)

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter zou ik ook even doornemen. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
I don't get it :?
Kun je het nog een keer uitleggen, maar dan ook met wat duidelijkere plaatjes want ik zie het niet echt. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simmity
  • Laatst online: 10-09 14:12
Ik zal proberen duidelijke foto's te maken.

Het probleem is dat ik een nieuwe harde schijf wil aansluiten, toen deze pc in elkaar werd gezet werden er zo min mogelijk kabels gebruikt. Hierdoor heb ik dus geen 'vrije' aansluitingen meer. Normaal kun je deze met een zogenaamde y splitter maken. Maar die heb ik niet meer liggen. Ik had nog wat kabels liggen die op Sata harde schijven konden worden aangesloten om te voeden. Alleen verbind je deze niet met de zogenaamde 4 pin molex (zoals hier http://www.satacables.com/sata-power-latching-cable.jpg) maar met deze http://z.about.com/d/pcsu...4pin-molex-39-01-2040.jpg en dan nog een aanhangsel met nog 2 pinnetjes. Mij vraag is of ik ze beide moet insteken, omdat op mijn moederbord zowel de 4 als 2 pin stukjes apart kunnen worden ingestoken. het is moeilijk te vinden, maar het lijkt gewoon het meeste op ene pcie 6 pins power kabel waaraan 2 sata power aansluitingen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksad
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-08 01:55
Beste Tweakers,

hoewel ik zoveel mogelijk geprobeerd heb mijn eigen huiswerk te doen, wilde ik toch nog even om feedback vragen omdat ik helaas wat electro-analfabeet ben.
Ik wil een nieuwe voeding voor mijn huidige systeem, en momenteel neig ik naar een 400-450W model van bijvoorbeeld Corsair of Be Quiet of OCZ, omdat deze vaak hier aangeraden worden, en omdat ik ze erg netjes geprijsd vind. Nu meen ik tijdens het researchen gelezen te hebben (en ik kan helaas niet meer terugvinden waar, sorry) dat dergelijke hoog-efficiënte voedingen ook in je nadeel kunnen werken als de rest van je systeem te 'licht' is (nadeel qua energieverbruik bedoel ik).

Mijn huidige situatie:
Athlon X2 5000 Black Edition (niet OC; ga ik misschien nog eens proberen)
Kingston ValueRAM 2 x 1GB DDR2-667
MSI K9N NEO-F V2
Asus GeForce 6600 GT 256MB PCI-e
Seagate 160 gb harde schijf
standaard dvd-rewriter
USB: Wacom Intuos2 tablet en MS Sidewinder gamepad
100mm casefan

Enige upgrade die ik gepland heb op korte termijn is de 6600GT, die wil ik een dezer dagen vervangen door een moderne mid-range kaart (ik wilde eerste een Radeon uit de 4800 serie, maar wacht nu even tot de 5770 er is :) ) Met de rest wil het nog even uitzingen.

De belangrijkste reden voor een nieuwe voeding is dat mijn huidige model op zijn laatste benen loopt (maakt steeds vaker een tikkend/ratelend/knetterend geluid bij het opstarten en als ik een cd of dvd afspeel), dus die vervang ik na 3 1/2 jaar bewezen diensten liever door een psu van een kwaliteitsmerk. Ik zou waarschijnlijk ook met een lichtere voeding toekunnen, maar ik heb liever wat meer marge.
Vandaar mijn vraag: als ik de prijs verder geen bezwaar vind (ik hoef geen 7 euro te besparen door een iets lichter model te kiezen), zijn er dan nog redenen om niet zo'n 80plus 400-430W voeding te nemen, of is dit toch overkill in verhouding met dit systeem+nieuwe videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Blacksad schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 22:16:
Nu meen ik tijdens het researchen gelezen te hebben (en ik kan helaas niet meer terugvinden waar, sorry) dat dergelijke hoog-efficiënte voedingen ook in je nadeel kunnen werken als de rest van je systeem te 'licht' is (nadeel qua energieverbruik bedoel ik).
Je bedoelt dat een voeding die heel erg overkill is maar toch een 80 plus certificaat heeft toch nog onder een rendement van 80% kan gaan zitten.
Als je bijvoorbeeld een 80 plus 1000 Watt voeding neemt, dan betekend dat dat die bij een belasting tussen de 20 en 100% minimaal een rendement van 80% haalt, het laagst rendement zit haal je altijd als je de voeding heel weinig belast. Dus als jij met je PC een 1000 Watt voeding neemt zit je vaak onder een belasting van 20% (200 Watt dus) hierdoor kan het rendement van de voeding wel eens naar 70% gaan.
Maar een 1000Watt voeding is sowieso weggegooid geld voor jouw. ;)
maar wacht nu even tot de 5770 er is :) )
Is er al. :)
zijn er dan nog redenen om niet zo'n 80plus 400-430W voeding te nemen, of is dit toch overkill in verhouding met dit systeem+nieuwe videokaart?
Je kan met minder toe, maar echt overkill zou een bijvoorbeeld zo'n voeding niet noemen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksad
  • Laatst online: 18-08 01:55
Aah, dat was het verhaal dus, bedankt voor de uitleg (ik had nogal wat topics en reviews gelezen in een paar dagen tijd en wist echt niet meer waar ik het vandaan had). Die 400W Corsair stond ook al een tijdje bovenaan mijn lijst, ga er meteen werk van maken dit weekend. Ik ben blij dat ik mijn oude psu (merk: Macron? Niks over kunnen vinden op het internet, tenminste niet in een leesbare taal) met pensioen kan sturen voor hij 't begeeft en de rest van mijn systeem met pensioen stuurt.
5770 is er al :)
Had ik gezien, ja ;) ik bedoelde eigenlijk dat ik even afwacht tot de eerste kaarten daadwerkelijk in de shops arriveren en ik ook de eerste gebruikerservaringen kan lezen. Bovendien wil de Hollander in mij ook nog even afwachten of er nog iets met de prijs gaat gebeuren...

bedankt voor de snelle reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik wil 3 SATA HDD’s gebruiken voor mijn servertje, en wil dat gaan doen met een pico psu. Maar ik zit met een paar vraagjes, waar jullie me mischien mee kunnen helpen om te beantwoorden.

Het gaat om de volgende onderdelen:

bootdisk
pricewatch: Western Digital Scorpio Blue WD800BEAS

2X storage disks
pricewatch: Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB

pico voeding 120 watt
pricewatch: Mini-box PicoPSU-120

Linkje van de pico site http://www.mini-box.com/s....417/.f?sc=8&category=981

Om de 3 hdd’s te voeden zal ik wat verloop stukjes nodig hebben om dat mogelijk te maken. Alleen ben ik dus bang dat ik met 3 harde schijven bij het opstarten teveel Amps trek door de spin ups van de schijven.
Op de pico site staan wel adapters variërend van 5 tot 8.8 Amp maar ik heb geen idee bij hoeveel amps ik veilig zit. Want ik neem aan (als ik de intro van dit topic goed begrepen heb) dat de processor (een Athlon X2 250) en het moederbord (740G chipset) ook wat amps verbruiken. Ik denk dus dat ik erg krap zit (gekeken naar het stroomverbruik van de schijven) als ik een adapter neem die 5A (standaard pico adapter) geeft.

info over het stroomverbruik van de schijven:

Bootdisk
Read/Write 500 mA
Idle 400 mA
Standby 50 mA
Sleep 20 mA

De seagates
Maximum start current DC: 2A

vraag 1: Hoeveel Amp moet de adapter kunnen geven wil ik het beschreven systeem kunnen opstarten/draaiende houden?

En dan zit ik met nog een vraag, de pico psu heeft een vermogen van 120W. Maar de adapters variëren van 60 watt tot 102 watt.

Vraag 2: Zal de voeding nou een vermogen geven wat de adapter uitspuugt of gewoon de 120 watt geven zoals in de beschrijving staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 22:00
Is de Zalman ZM600-HP een geschikte voeding voor een nieuw i5 systeem (gewoon een basis game systeem) :? Het is een voeding die al wel even op de markt is, met 4 gescheiden 12V rails. Echter de bekabeling is van zeer goede kwaliteit, en hij is erg stil (wat voor mij ook belangrijk is). Ik zit te twijvelen tussen deze Zalman voeding en de Corsair HX520W. Van die laatste vindt ik echter de bekabeling erg stug, en hij is niet heel erg stil had ik begrepen.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 12:43
Ik wil wellicht mijn PC upgraden naar het volgende:
- Intel Core i5 750
- MSI P55-GD65 of Asus P7P55D moederbord
- 4GB (2x 2GB) geheugen

Daarnaast wil ik m'n videokaart (zie sig), 2 bestaande HDD's en DVD-brander behouden.

Op dit moment heb ik een 400W voeding van Zalman (ZM400B-APS).
Nu vraag ik me af of deze voeding nog toereikend is voor de bovenstaande geplande upgrade.
En zo niet, welke betaalbare voeding heb ik dan minimaal nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nyxium schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:03:
vraag 1: Hoeveel Amp moet de adapter kunnen geven wil ik het beschreven systeem kunnen opstarten/draaiende houden?
Geen idee, zou even kijken in andere topics.
Vraag 2: Zal de voeding nou een vermogen geven wat de adapter uitspuugt of gewoon de 120 watt geven zoals in de beschrijving staat?
Als je er een 60 Watt adapter aanhangt kan de voeding nooit 120 Watt leveren aangezien de adapter dan vermogen nooit kan leveren.
IJnte schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:10:
Is de Zalman ZM600-HP een geschikte voeding voor een nieuw i5 systeem (gewoon een basis game systeem) :? Het is een voeding die al wel even op de markt is, met 4 gescheiden 12V rails. Echter de bekabeling is van zeer goede kwaliteit, en hij is erg stil (wat voor mij ook belangrijk is). Ik zit te twijvelen tussen deze Zalman voeding en de Corsair HX520W. Van die laatste vindt ik echter de bekabeling erg stug, en hij is niet heel erg stil had ik begrepen.
Corsairs zijn idd niet de stilste voedingen die er zijn, maar die Zalman is ook zeker niet stil. :+
Wat is de rest van de PC? En wat is je budget?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 22:00
-The_Mask- schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:37:
Corsairs zijn idd niet de stilste voedingen die er zijn, maar die Zalman is ook zeker niet stil. :+
Zie post : IJnte in "[BBG Aanschaf] Game- en high-end gamesys..."
Het zal ongeveer dit systeem worden. Voeding en mobo zijn nog niet zeker. In de toekomst zal er waarschijnlijk een extra GPU bij komen, en wellicht nog wat HD's via een raid controller (4 stuks max)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
pricewatch: Enermax MODU82+ 625 is een erg stille voeding en is genoeg voor een tweede GPU, die Zalman is dat hoogstwaarschijnlijk niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Beste,

Ik ben van plan een thuis servertje samen te stellen ( wil niks horen over zuinigheid blah blah blah, allemaal niet relevant ) met de volgende onderdelen:

- Corsair ValueSelect 2GB DDR2 PC2-5300, 667MHz
- Intel Core 2 Duo E7400 2.80GHz, 1066MHz, S775, Box
- Intel DQ45CB, S775, Q45, 4xDDR2, mATX
- Willekeurige dvd lezer
- 3 a 4 12 cm fans

De bedoeling is dat het een data server gaat worden en nu wil ik rekening gaan houden met maximaal 10 hdd's, voorlopig zullen dat er niet meer dan 5 worden, maar ruimte voor uitbreiding is altijd handig lijkt me zo.

Nu heb ik beetje willekeurige voedingen zitten bekijken bij informatique / alternate maar ik heb verschillende dingen nodig van de voeding

- Hoop sata aansluitingen
- Als het kan modulair ivm dradentroep
- onder de 80€
- Redelijk stil indien mogelijk ( geen pre aangezien hij in een kast komt te staan, maar toch, stiller = beter )

Nu heb ik er geen kunnen vinden die aan mijn eisen voldoen, aangezien jullie hier veel met voedingen werken, weten jullie misschien een goede oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
waarschijnlijk bedoel je zoiets als Voeding met 12 keer sata stroom? het wordt dus zelf knutselen wil je zoveel sata aansluitingen hebben. Welke voeding je nodig hebt durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Zelf aan de voeding sleutelen zie ik niet zitten, ben wel beetje technisch aangelegd, maar dit vind ik te riskant en vertrouw ik mezelf niet mee :P

Tis idd ook geen slecht punt om gewoon een voeding te nemen met zeg 6 sata voedingen, en dan op de molex te splitten / molex > sata stekkers te zetten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers,

Ik heb deze setup op het moment:

Asus P5B (Vanilla) - P965 Chipset
Core2duo E6300 1,86Ghz OC'd op 2,1 Ghz
AOpen Z400-08FC 350 Watt (400 Watt Peak)
Kingston DDR2-SDRAM PC2-5300 512 MB x2
Kingston DDR2-SDRAM PC2-5300 1GB x2

Ik had een NVidia GeForce 7600 - 512MB die nu stuk is en daarom heb ik een nieuwe gekocht.

Nu heb ik dus een MSI N250GTS 512 MB OC DDR3 PCI-E 760Mhz / 2,3Ghz hier in m'n kast gezet die nog niet werkt...mijn voeding heeft ook geen 6-polige voedingskabel die er denk ik in hoort, alleen maar 4 polige.
Welke voeding kan ik het beste kopen, ik wil zeker niet meer dan 45/55 euro uitgeven, want binnekort wil ik misschien een nieuwe pc kopen, dus de GTS250 is een tijdelijke oplossing.

Alvast bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2009 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Fatal Mind schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 23:26:
Tis idd ook geen slecht punt om gewoon een voeding te nemen met zeg 6 sata voedingen, en dan op de molex te splitten / molex > sata stekkers te zetten,
Corsair HX450W iets? 6x sata en 8x molex. :)
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 01:16:
Nu heb ik dus een MSI N250GTS 512 MB OC DDR3 PCI-E 760Mhz / 2,3Ghz hier in m'n kast gezet die nog niet werkt...mijn voeding heeft ook geen 6-polige voedingskabel die er denk ik in hoort, alleen maar 4 polige.
Welke voeding kan ik het beste kopen, ik wil zeker niet meer dan 45/55 euro uitgeven, want binnekort wil ik misschien een nieuwe pc kopen, dus de GTS250 is een tijdelijke oplossing.
pricewatch: Corsair CX400W moet meer dan genoeg zijn.
Maar waarom nog een DX10 videokaart kopen als er al DX10.1 en 11 videokaarten zijn. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Da's idd geen slechte keuze, ik zat eerst te kijken naar 800 watters etc omdat die meer aansluitingen hebben, maar dit is een prima oplossing voor een prima prijs, bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 23:01
Nog aan te schaffen systeem:
  • Intel Core I7 860 2.80 GHz, 2.5 GT/s, 1 MB, 8 MB, Boxed Processor
  • Asus Radeon HD 5850 1024 MB PCI-Express Videokaart
  • Asus P7P55D LX Moederbord
  • Kingston KHX1333C7D3K2/4G 4 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 7, Non-ECC, Kit Of 2 Geheugen
  • Samsung Spinpoint F3 1 TB 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300 Hardeschijf
  • Sony Optiarc AD-7240S S-ATA, Bulk, Zwart DVD-brander
Verder zal er natuurlijk nog een TB en muis aan het systeem gehangen worden en wordt het systeem tevens voorzien van 2 stille 12x12 cm fans.

Gaat dit lukken met een Thermaltake Purepower 460W? -> Specs <-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
-The_Mask- schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:37:
Corsairs zijn wel degelijk stil. Ik heb hier zowel de CX400 als de HX520. (en ja, ik heb ook van andere merken voedingen. Een M520 ligt hier bijv. ook nog).

Wat op HWI staat over dat de CX400 niet stil is nogal subjectief. http://www.anandtech.com/.../showdoc.aspx?i=3487&p=38

Alleen op 100% load is die kennelijk erg luidruchtig (heb ik nog niet meegemaakt), maar bereik dat maar is.

[ Voor 6% gewijzigd door Bolletje op 18-10-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
GeneralNL schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:25:
Gaat dit lukken met een Thermaltake Purepower 460W? -> Specs <-
Als die zijn beloofde vermogen kan leveren moet het lukken, maar als je bijvoorbeeld een review leest van de 430 Watt versie van de Thermaltake Purepower serie. Dan zie je dat bijvoorbeeld die voeding maar max 350 Watt kan leveren en zelf dat doet die niet al te best. (Erg laag rendement en erg hoge rimpel)
Maar iig als je de voeding al hebt kun je het proberen, als je hem nog niet hebt koop hem dan iig niet. ;)
Ga dan bijvoorbeeld voor de Corsair HX450W.
O ja en je hebt overigens wel een verloopje van molex naar PCIe nodig bij de Thermaltake maar die zit meestal wel bij de videokaart. :)
Bolletje92 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:34:
Corsairs zijn wel degelijk stil. Ik heb hier zowel de CX400 als de HX520. (en ja, ik heb ook van andere merken voedingen. Een M520 ligt hier bijv. ook nog).
Stil zijn ze idd wel als je ze niet te veel belast, maar zei ook dat ze niet behoorden tot de aller stilste voedingen. Niet dat ze meteen luidruchtig zijn. :P

[ Voor 18% gewijzigd door -The_Mask- op 18-10-2009 15:48 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralNL
  • Laatst online: 30-07 23:01
-The_Mask- schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:46:
[...]

Als die zijn beloofde vermogen kan leveren moet het lukken, maar als je bijvoorbeeld een review leest van de 430 Watt versie van de Thermaltake Purepower serie. Dan zie je dat bijvoorbeeld die voeding maar max 350 Watt kan leveren en zelf dat doet die niet al te best. (Erg laag rendement en erg hoge rimpel)
Maar iig als je de voeding al hebt kun je het proberen, als je hem nog niet hebt koop hem dan iig niet. ;)
Ga dan bijvoorbeeld voor de Corsair HX450W.
O ja en je hebt overigens wel een verloopje van molex naar PCIe nodig bij de Thermaltake maar die zit meestal wel bij de videokaart. :)

[...]
Stil zijn ze idd wel als je ze niet te veel belast, maar zei ook dat ze niet behoorden tot de aller stilste voedingen. Niet dat ze meteen luidruchtig zijn. :P
Hmm, bedankt voor je reactie. Ik heb die voeding al dus ik wel het wel even proberen. Overigens is die voeding in die review kwa model wel heel erg verschillend...

In deze review komt mijn voeding ook voor. Lijkt dit iets positiever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
GeneralNL schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 16:52:
[...]

Hmm, bedankt voor je reactie. Ik heb die voeding al dus ik wel het wel even proberen. Overigens is die voeding in die review kwa model wel heel erg verschillend...
Klopt maar kon geen goede review vinden van jouw voeding. ;)
Lijkt dit iets positiever?
Lijkt idd beter, maar ze testen daar niet echt veel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik ben van plan om het volgende systeem te kopen:

2x Ati 5750
1x Intel i7 860 of 1x i5 750.
3x SATA II HDD's.
Geheugen afhankelijk of ik i7 neem (6GB tripple channel) of i5 (4GB dual channel)

Ik heb ook een nieuwe behuizing nodig en zat te denken aan de Sonata III waar een Antec Earthwatts 500W voeding in zit. Deze heeft twee maal een 22a 12v rail. Zou dit problemen kunnen geven?

TDP 2x5750 = 216W
TDP i5 / i7 = 95W
TDP 3 HDD's = 28W

Dus laten we zeggen 340W -> 29A op de 12V rail. Of zou ik toch voor een voeding gaan met 50a op één rail

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee, voeding moet meer dan genoeg zijn. :)
Of zou ik toch voor een voeding gaan met 50a op één rail
Dan heb je al een voeding van minimaal 650 Watt nodig, beetje overdreven lijkt mij. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Ik heb momenteel:
-CPU: Intel Core 2 Duo E6300 (TDP 65W)
-Mobo: Asrock 775Dual-VSTA
-MEM: 2GB DDR2
-GPU: Ati Radeon x1900xtx (TDP 135w)
-HD: 3x Western Digital Green Power (5400rpm)
-DVD Brander
-TV-Tuner: Hauppauge WinTV PVR-150 (PCI)
-PCI SATA Controller
-PSU: Seasonic S12-430 (430W) ( (http://www.silentpcreview.com/article226-page1.html)

Seasonic S12-430 specs:
DC Output:
+3.3v: 30A
+5v: 30A
+12v1: 14A
+12v2: 15A
-12v: 0.8A
+5vsb: 2.0A

Combined +3.3V & +5V: 150W
Combined +12V1 & +12V2: 348W
combined -12V: 9.6W
Combined +5VSB: 10W
Combined totaal: 430W

Gemeten met een AC 230V energiemeter:
-idle: 125w
-in-game: 170w

PSU Calculator - huidige systeem
http://extreme.outervision.com/PSUEngine
Komt uit op: Recommended PSU Wattage: 353Watt

Nu wil ik upgraden naar:
-CPU: AMD Phenom II X4 955 (TDP 125W)
-Mobo: Asus M4A78T-E (AMD 790GX chipset)
-VGA: Ati Radeon HD4850 (110W TDP) (i.c.m. onboard-vga in Hybrid crossfire mode voor low-power desktop)
-Onboard-vga: IGP Radeon HD 3300 GPU (Hybrid CrossFire support, dus low-power IGP in desktop
mode, discrete losse VGA in game mode)
-MEM: 4gb DDR3

PSU Calculator - toekomstig systeem
Komt uit op: Recommended PSU Wattage: 371Watt

Vraag:
Moet wel lukken toch? Met mijn huidige Seasonic S12-430W?

HD's+DVD = 60W
GPU = 110W
CPU = 125W
---------------------- +
totaal = 295W op 12V-lijn

295W is lager dan "Combined +12V1 & +12V2" (348W), dus mijn huidige PSU moet het aankunnen?

Klopt mijn berekening en conclusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 14:11:

pricewatch: Corsair CX400W moet meer dan genoeg zijn.
Maar waarom nog een DX10 videokaart kopen als er al DX10.1 en 11 videokaarten zijn. ;)
Bedankt voor de reactie,

Ik weet niet veel van die DX dingen af die je daar verteld, ik heb mij een kaartje gekocht voor 100 euro dat nog even vooruit kan en heb lang genoeg getwijfeld tussen verscheidene, dus moest wel ene kiezen, zonder kaart immers geen pc.
Maar goed, in de beschrijving van de GTS250 geeft aan dat hij min. 450 Watt voeding nodig heeft, hoe kan die dan op die 400 watt Corsair draaien?

Zelf heb ik een 'CoolerMaster 500W Extreme Power+ Voeding' gezien voor 55 euro, zou die okee zijn voor mijn systeem? Want ik vraag mij af of ik nog wel mijn onderdelen dan kan aansluiten, zoals mobo, cpu, enz. Niet dat ik dadelijk een 2e probleem erbij heb.
Waarop moet ik tevens letten wanneer ik de voeding koop (behalve de wattage), zijn de aansluitingen/kabels in het algemeen allemaal hetzelfde, zijn ze even groot (misschien past hij straks niet), hebben de nieuwe voedingen meestal ook deze '6-polige' aansluitingen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 06:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Cyb schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 03:05:
Klopt mijn berekening en conclusie?
Ja :)
Maar je hebt het over Hybrid CrossFire ten eerste is dat dood (net zoals Hybrid Sli, aangezien MS de ondersteuning bij Win7 eruit haalt). Ten tweede een HD4850 kan niet in Hybrid CrossFire werken met een mobo.
Het lijkt mij dus een betere keuze om een HD5750 of HD5770 te nemen die nemen idle namelijk zo goed als niks. ;)
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 04:59:
Maar goed, in de beschrijving van de GTS250 geeft aan dat hij min. 450 Watt voeding nodig heeft, hoe kan die dan op die 400 watt Corsair draaien?
Hoe kunnen zei in een beschrijving weten wat de rest van jouw PC is? :p Daarnaast is dat altijd zwaar overdreven en gebasseerd op flut voedingen.
Zelf heb ik een 'CoolerMaster 500W Extreme Power+ Voeding' gezien voor 55 euro, zou die okee zijn voor mijn systeem? Want ik vraag mij af of ik nog wel mijn onderdelen dan kan aansluiten, zoals mobo, cpu, enz. Niet dat ik dadelijk een 2e probleem erbij heb.
De Corsair zou nog wel eens meer kunnen leveren dan de CM kan, de CM Extreme Power Plus serie stelt namelijk niet altijd even veel voor.
Waarop moet ik tevens letten wanneer ik de voeding koop (behalve de wattage), zijn de aansluitingen/kabels in het algemeen allemaal hetzelfde, zijn ze even groot (misschien past hij straks niet), hebben de nieuwe voedingen meestal ook deze '6-polige' aansluitingen?
Waar je iig niet op moet letten is het opdrukje van 300/500/750 Watt, want dat is vaak genoeg nergens op gebasseerd. ;) Er zijn gewoon 750 Watt voedingen te vinden die een minder zware PC aan kunnen dan een goede 450 Watt voeding.
Wat betreft aansluitingen die kun je terug vinden op de site van de fabrikant net zoals andere specificaties.

Wat betreft de videokaart voor een dikke 100 euro haal je ook een HD5770, die nu al sneller is en in nieuwere games tot wel 50% sneller kan zijn, omdat de GTS250 geen DirectX 10.1 en 11 heeft (verouderd is)
Maar ja als je hem al hebt schiet je hier natuurlijk niks mee op. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Laatst online: 10:49
Hallo,

Ik ben van plan het volgende systeem aan te schaffen:

AMD Phenom II X3 720 Black Edition
Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)
Cooler Master CM 690 Zwart
Cooler Master Hyper TX3
Cooler Master Silent Pro M500
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)
OCZ Gold OCZ3G13334GK
Samsung SH-S223B
Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB

Volgens de PSU calculator zou een voeding van 500watt voldoende moeten zijn, maar een vriend van mij twijfelt hier nog al aan wegens de CPU en GPU.

Kan iemand mij vertellen of de voeding voldoende is om dit systeem te ondersteunen?

Bij voorbaat dank,

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MaZeLe schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:22:
Kan iemand mij vertellen of de voeding voldoende is om dit systeem te ondersteunen?
Voeding is meer dan genoeg. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:50
Zojuist een SeaSonic X-750 besteld.

Naar mijn weten de eerste volledig modulaire voeding en met een 80 Plus Gold Certificering.
Hier wat reviews:
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=169
http://www.hardwaresecrets.com/article/837/1
http://www.hardocp.com/ar...750_power_supply_review/1

En een PDF (let op laad erg langzaam)
http://www.seasonic.com/p...t/NEW/Retail/X-Series.pdf

Lijkt mij dat dit een toppertje gaat worden voor een hele nette prijs.
SeaSonic X-650 ~ 115€
SeaSonic X-750 ~ 135€

Hopelijk zal ik de voeding binnen 3 weekjes binnen hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Earzz op 19-10-2009 22:23 ]

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Helaas heeft mijn videokaart het vandaag opgegeven en ben ik dus opzoek naar een nieuwe. Mijn oog is gevallen op deze kaart van eVGA: http://www.evga.com/produ...e%20200%20Series%20Family. Hier staat echter bij "Minimum recommended power supply with +12 Volt current rating of 36 Amps.". Moet die 36 ampere over 1 12v+ lijn komen of mag dit ook een voeding zijn waarbij het verdeeld is over meerdere lijnen?

Ik heb op het moment een 480watt Tagan die maximaal 28A kan leveren, die moet ik wel gaan vervangen ben ik bang.

Edit; even ter aanvulling het systeem waar de nieuwe kaart/voeding in komt: http://tweakers.net/gallery/sys/5327

[ Voor 11% gewijzigd door BastiaanN op 19-10-2009 15:07 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik zou eerder kijken naar DX11 videokaarten in plaats van een verouderde DX10 kaart. ;)
Moet die 36 ampere over 1 12v+ lijn komen of mag dit ook een voeding zijn waarbij het verdeeld is over meerdere lijnen?
Mag verdeelt zijn over meerdere 12 voltlijnen, welke voeding gaat het eigenlijk om? Tagan heeft namelijk nog al wat verschillende van 480 Watt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Het gaat om de tagan tg480-u01 :)

Beetje offtopic maar vooruit, volgens mij zijn er nog geen directx 11 kaarten uit van nvidia die binnen mijn budget liggen (max 250~300 euro) zoveel game ik nu ook weer niet :P

[ Voor 45% gewijzigd door BastiaanN op 19-10-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:54
Ik ben momenteel in het bezit van:

Voeding: Cooler Master Extreme Power Plus 460W
Moederbord: Asus P5Q PRO
Processor: Intel Core 2 Duo E8500 (3.16GHz) OC 3.8Ghz
Geheugen: OCZ 4x 1GB DDR2 PC6400 Platinum
Videokaart: Club3D ATI Radeon HD4870 512MB GDDR5
Harde schijf: Samsung 500GB S-ATA2
Harde schijf: Samsung 250GB S-ATA2
CD/DVD: NEC DVD-brander
Koeling: Zalman CNPS7700 CU + 2x Scythe 120mm blue led + Antec 120mm casefan + Antec 140mm casefan

Binnenkort komen er 2 hardeschijven bij (2x 1TB of 2x 1.5TB Samsung EcoGreen F2).
En ik zit er aan te denken qua graphics te upgraden. Dus of een HD4870 erbij, of misschien 2 HD5850's ipv de HD4870.
Ik twijfel eraan of mijn huidige voeding dat wel trekt, en ik zou ook wel een modulaire voeding willen.
Ik zat aan de Cooler Master Real Power M520 te denken, zou deze genoeg power leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik twijvel heel erg. :p
Het is namelijk een vrij oude voeding en naar mate de jaartjes komen kunnen ze steeds minder leveren. En oudere voedingen zijn gewoon veel minder dan de tegenwoordige voedingen.
Conclusie je kunt het dus proberen, kom je ervan zelf achter of het gaat werken of niet.
Werkt het niet dan zou de Corsair HX450W ongeveer wel minimaal zijn.
Beetje offtopic maar vooruit, volgens mij zijn er nog geen directx 11 kaarten uit van nvidia die binnen mijn budget liggen (max 250~300 euro) zoveel game ik nu ook weer niet :P
Waarom zou je voor een nVidia kaart gaan, dan betaal je vaak meer voor minder. ;)
HD5770, HD5850 zijn bijvoorbeeld twee erg goede kaarten voor hun prijs, een HD5850 is in de huidige games al veeeeeel sneller dan een GTX285 voor veel minder en in de nieuwe DX11 games wordt het verschil alleen maar groter. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
-The_Mask- schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:39:
[...]
Ik twijvel heel erg. :p
Het is namelijk een vrij oude voeding en naar mate de jaartjes komen kunnen ze steeds minder leveren. En oudere voedingen zijn gewoon veel minder dan de tegenwoordige voedingen.
Conclusie je kunt het dus proberen, kom je ervan zelf achter of het gaat werken of niet.
Werkt het niet dan zou de Corsair HX450W ongeveer wel minimaal zijn.

[...]

Waarom zou je voor een nVidia kaart gaan, dan betaal je vaak meer voor minder. ;)
HD5770, HD5850 zijn bijvoorbeeld twee erg goede kaarten voor hun prijs, een HD5850 is in de huidige games al veeeeeel sneller dan een GTX285 voor veel minder en in de nieuwe DX11 games wordt het verschil alleen maar groter. :)
Nouja. Ik heb nogal slechte ervaringen met ATI (wel uit het x600 tijdperk) en bij Nvidia eigenlijk alleen maar goede. Ik weet dat ze het tegenwoordig veel beter doen maar voor mn persoonlijke "gewetensrust" betaal ik dan liever iets meer voor minder om het maar zo te zeggen. Die kaart is goed genoeg voor mij. Voor de zekerheid heb ik er ook maar een nieuwe voeding bij besteld, de huidige doet toch al 5 jaartjes trouw dienst :) die wordt dan binnenkort vervangen door een Bequiet straight power van 600watt. gezien de 80plus kan daar weinig mis mee zijn :)

Bedankt voor je info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik zit een beetje te stoeien met m'n voeding. Ik sta op het punt om mijn huidige platform up te graden naar een wat nieuwer platform. Ik twijfel eigenlijk alleen nog over de videokaart. Graag zou ik willen weten hoeveel ruimte ik hiervoor heb qua energieverbruik. De voeding heb ik namelijk al!

Voeding: be quiet! Pure Power 350W (dus met 80-plus-certificering)

Mijn toekomstige systeem gaat er ongeveer als volgt uit zien:
Processor: Phenom II X3 720 BE
Mobo: Asus M3A76-CM
Geheugen: OCZ Platinum Dual Channel OCZ2P10004GK
hdd: Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB
optische drive: NEC dvd brandertje

Videokaart: Ik ben nog erg aan het twijfelen over de keuze van de videokaart. Ik vroeg me af of er uberhaupt opties afvallen, omdat mijn voeding anders te kort gaat schieten. Ik zit te denken aan 1 van de volgende modellen: HD4670, HD4770, HD4850, HD3870, 9600GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Deze dus?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/10784/10056.gif

Moet geen probleem zijn met de genoemde videokaarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

-The_Mask- schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 09:37:
[...]

Ja :)
Maar je hebt het over Hybrid CrossFire ten eerste is dat dood (net zoals Hybrid Sli, aangezien MS de ondersteuning bij Win7 eruit haalt). Ten tweede een HD4850 kan niet in Hybrid CrossFire werken met een mobo.
Het lijkt mij dus een betere keuze om een HD5750 of HD5770 te nemen die nemen idle namelijk zo goed als niks. ;)
[...]
Thx voor de info. Heb zojuist het systeem in elkaar gezet, zonder IGP+GPU combi (vanwege je tip). De nieuwe GPU haal ik later nog wel.

Ben nu dus geupgrade van: Intel Core 2 Duo 6300, 2gb >>> AMD Phenom II X4 955.

Opvallend genoeg is het idle energieverbruik minder dan mijn vorige systeem. Van 125W naar 118W
(Gemeten met een energiemeter.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Cyb schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:08:
Opvallend genoeg is het idle energieverbruik minder dan mijn vorige systeem. Van 125W naar 118W
(Gemeten met een energiemeter.)
Misschien stond bij je Intel config EIST uit.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:54
Wordt ik nou overgeslagen of is mijn vraag heel moeilijk, of niet goed geformuleerd? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Lijkt er wel op he. :p
Ga daar maar niet van uit. ;)
Daarnaast heeft die ook niet genoeg aansluitingen voor twee HD4870's of HD5850's.

pricewatch: Corsair HX650W zou het bijvoorbeeld wel aan moeten kunnen. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Ik denk dat je aan een HX650 moet denken, die heeft namelijk meer PCI-E kabels dan de HX620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Earzz schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:28:
Ik denk dat je aan een HX650 moet denken, die heeft namelijk meer PCI-E kabels dan de HX620
Idd de verkeerde aangeklikt de HX620W is ook al EOL. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 15:49
Ben een beetje aan het schuiven met de pc's hier en wil eens kijken in hoeverre ik mijn server naar light-gaming kan omschakelen

systeem atm
- Athlon 64 X2 4000+
- Asus M2A-VM
- 2x 2GB DDR2
- WD blue 320Gb sata
- Be Quiet! Pure Power 350W (zoals een paar posts hierboven)
- DVD schrijver

Gaat deze het trekken als er een ATi 5770 bijkomt en wat in geval van een ATi 5850?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

HD5770 kun je denk ik nog wel wagen, die dingen zijn redelijk zuinig, gemiddeld top verbruik ligt zo rond de 100W en dus average er wat onder.. Overweeg trouwens ook de HD5750, die is iets zuiniger en ik denk dat je met jouw CPU het beetje extra performance wat de 5770 biedt boven de 5750 er sowieso niet uit zult halen, laat staan een HD5850.
Tevens zou ik de HD5850 ook niet doen met die voeding.
En mocht de voeding het toch niet trekken dan kom je daar vanzelf achter doordat je systeem onstabiel zal worden.

Overweeg trouwens ook wat extra geheugen. Want 512MB (2x 256MB) is wel wat weinig tegenwoordig.

[ Voor 16% gewijzigd door Ultraman op 21-10-2009 12:34 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
ik ben van plan om het volgende te gaan kopen maar heb geen idee wat voor voeding ik nodig zou hebben:
Asus Maximus III Formula
i7 860
Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103UJ
4 GB intern geheugen.
ati radeon 5850.
wie kan mij advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Ultraman schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:32:
Overweeg trouwens ook wat extra geheugen. Want 512MB (2x 256MB) is wel wat weinig tegenwoordig.
Waar zie jij 2x 256MB staan? Ik zie toch echt 2GB. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Jormungandr schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:16:
Gaat deze het trekken als er een ATi 5770 bijkomt en wat in geval van een ATi 5850?
ATi Radeon HD5750 lijkt mij wel mooi voor jouw trouwens moet de voeding ook aan kunnen, alles wat sneller is is vrij nutteloos en aan een HD5850 heb je helemaal niks. ;)
spNk schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:33:
[...]

Waar zie jij 2x 256MB staan? Ik zie toch echt 2GB. ;)
Dan ben ik bang dat je een bril nodig hebt want er staat toch echt 2x2Gb. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMaze
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 18:18
Ik gebruik momenteel een Cooler Master Real Power M520 voeding voor mijn huidige systeem, maar ben van plan een gedeeltelijke upgrade uit te voeren naar i5.

Mijn nieuwe systeem bestaat uit:
- Core i5 750
- MSI P55 GD-65
- 2 * 2 GB OCZ Platnium Geheugen
- Sapphire HD 4870 Vapor-x
- DVD-Drive
- Samsung F1 1TB HD
en dan de eerder vermelde voeding.

Ik ben momenteel niet echt tevreden over de voeding aangezien vooral bij spellen wil de fan van de voeding nog wel eens op maximum snelheid gaan draaien, terwijl de ambient temperaturen in mijn pc ook weer niet echt hoog zijn. Ik heb overwogen om de ventilator te vervangen, maar weet niet of dat het de beste oplossing is.

Indien ik voor een redelijk bedrag een nieuwe voeding kan krijgen, dan is dat ook een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 15:49
Maar gauw de Gb naar GB veranderd. Ik dacht dat het wel obvious was dat ik het over Gigabyte had :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:15:
hallo,
ik ben van plan om het volgende te gaan kopen maar heb geen idee wat voor voeding ik nodig zou hebben:
Asus Maximus III Formula
i7 860
Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103UJ
4 GB intern geheugen.
ati radeon 5850.
wie kan mij advies geven.
Een Intel Core i7 860 neemt zo'n 95 Watt
Een HD en een DVD-RW nemen zo'n 20 Watt.
Een ATi Radeon HD5850 neemt max zo'n 150 Watt.
Plus nog eens 35 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 300 Watt of 25 ampere dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Een goede voeding van zo'n 400/450 Watt kan dit vaak al leveren. :)
Bijvoorbeeld: pricewatch: Corsair HX450W
MisterMaze schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:45:
Ik heb overwogen om de ventilator te vervangen, maar weet niet of dat het de beste oplossing is.
De fan van de voeding draait natuurlijk niet voor niks zo snel. ;)
Dus ja je kunt hem vervangen, maar is het slim nou niet echt.
Indien ik voor een redelijk bedrag een nieuwe voeding kan krijgen, dan is dat ook een mogelijkheid.
Je zou hier wat reviews van kunnen lezen:
pricewatch: Cooler Master Silent Pro M500
pricewatch: Enermax MODU82+ 425
En als je ooit nog van plan bent CrossFire te gaan gebruiken:
pricewatch: Enermax MODU82+ 625

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 16:01
Earzz schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:32:
Zojuist een SeaSonic X-750 besteld.

Naar mijn weten de eerste volledig modulaire voeding en met een 80 Plus Gold Certificering.
Hier wat reviews:
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=169
http://www.hardwaresecrets.com/article/837/1
http://www.hardocp.com/ar...750_power_supply_review/1

En een PDF (let op laad erg langzaam)
http://www.seasonic.com/p...t/NEW/Retail/X-Series.pdf

Lijkt mij dat dit een toppertje gaat worden voor een hele nette prijs.
SeaSonic X-650 ~ 115€
SeaSonic X-750 ~ 135€

Hopelijk zal ik de voeding binnen 3 weekjes binnen hebben.
Had deze serie voeding ook al in de gaten gehouden. Erg mooi product, zeker voor die prijs. Bij welke winkel heb jij de voeding besteld, aangezien hij nog niet in de Pricewatch staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kadett schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:47:
[...]

Had deze serie voeding ook al in de gaten gehouden. Erg mooi product, zeker voor die prijs. Bij welke winkel heb jij de voeding besteld, aangezien hij nog niet in de Pricewatch staat.
http://www.azerty.nl/prod...eps12v-2-91-750-watt.html

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 16:01
Ja stom, ik zit net bij mijzelf te denken, 'even kijken bij azerty' en voila :D

Het prachtige van deze voeding is trouwens dat de ventilator pas aanschiet bij redelijk hoge belasting. Weer een onderdeel minder wat lawaai voorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Laatst online: 10-09 20:01
Sinds een weekje heb ik het volgende systeem:
  • MSI X58 Pro-E mobo
  • Intel core i7 920
  • Corsair XMS3 6GB kit
  • 2x HDD
  • 1x DVD-RW
  • ATI Radeon x1950 Pro (wordt vervangen door een HD5770)
Op dit moment heb ik een Huntkey 550W voeding. Als ik het geheugen op 1333 of 1600MHz draai net het QPI en DRAM voltage wat omhoog zet kan ik een memory benchmark draaien maar bij de burnin test van everest loopt het systeem vast.
Wat zou goede en betaalbare voeding zijn voor dit systeem?

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
FireFly3k schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:33:
Wat zou goede en betaalbare voeding zijn voor dit systeem?
pricewatch: Corsair CX400W bijvoorbeeld, weet je trouwens zeker dat het de voeding is? Draai bijvoorbeeld eens de PSU test van OCCT, of draai Everest en Furmark kom je er snel genoeg achter. :)
Is het bijvoorbeeld niet het geheugen dat te weinig spanning krijgt?

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 21-10-2009 20:44 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 16:59

Zeeuw

5.6

Ik heb dit systeem aangemaakt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ENGTX275/2DI/896MD3€ 172,10€ 172,10
1Cooler Master ATCS 840€ 160,10€ 160,10
1Cooler Master Silent Pro M600€ 78,70€ 78,70
1Intel Core i7 920€ 223,46€ 223,46
1Intel X25-M Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 183,-€ 183,-
1MSI X58 Pro-E€ 155,50€ 155,50
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1333LV6GK€ 93,50€ 93,50
1Scythe Mugen 2€ 29,90€ 29,90
4Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB€ 62,78€ 251,12
ImporterenTotaal€ 1.347,38

Bijkomende zaken die ik overneem uit mijn oude pc:
NEC DVD-Brander
Tv Tuner
Aantal USB apparaten zoals iPhone en card reader.

De Cooler Master kast bevat overigens ook nog 3x120mm fans!

Heb ik dan aan de 600W voldoende? Ik zat eerst aan de 500W versie te denken, maar misschien dat ik dan net te kort kom aangezien ik van plan ben de i7 nog wat te kietelen.... die 500W is overigens wel stil (lees ik uit reviews) dus ik neem aan dat de 600W dat ook is (135mm fan)
Mochten jullie mij een andere voeding adviseren (of andere componenten), graag rekening houden met het lawaai.

Ik wil mijn pc gaan gebruiken voor RAW foto's en af en toe een home-video bewerken...Maar de pc zal vaker HD films draaien, internetten en wat downloaden...

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Jormungandr schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:07:
Maar gauw de Gb naar GB veranderd. Ik dacht dat het wel obvious was dat ik het over Gigabyte had :P.
Ja, vrij obvious. Maar het blijft een zeer veelgemaakte fout. ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Excuses voor de late reactie, inderdaad bij Azerty ja.
De X-650 is ook opgenomen in de prijslijst: http://www.azerty.nl/0-10...-x-650-voeding-inter.html

JPF Computing (importeur) heeft mij netjes geholpen nadat ik navraag had gedaan over de beschikbaarheid, zodoende is er voor gezorgd dat de voeding snel in de prijslijst bij Azerty is opgenomen.

Volgens de importeur komen vrijdag de eerste exemplaren dus volgende week zal Azerty ze wel hebben.
Als het goed is komt er binnenkort ook nog een review van door Tweakers en/of Hardware.info, dat zal ook een voeding zijn van de eerste batch die dus vrijdag binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie-M
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-05-2024
Hallo,

Ik heb een Coolermaster M520W voeding:

Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/195/foto0156.jpg

en ik was van plan dit in mijn pc te zetten:

AMD Phenom II X4 955 BE, ik wil overklokken
Asus radeon HD 3870X2 TOP

en stel dat ik hem wil upgraden naar een 5870?

Corsair 4 GB XMS2 TWIN2X4096-8500C7
Asus M3N78-VM
2 dvd spelers/branders
1 floppy drive
3 HDD's
4 12CM Fans

Trekt mijn voeding dit?

M.V.GR.

Sjoerd

[ Voor 6% gewijzigd door Rennie-M op 22-10-2009 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zeeuw schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:59:

Ik wil mijn pc gaan gebruiken voor RAW foto's en af en toe een home-video bewerken...Maar de pc zal vaker HD films draaien, internetten en wat downloaden...
Voeding moet het gemakkelijk aan kunnen, alleen zie het nut niet van die videokaart. ;)

Overigens zou je ook nog kunnen kijken naar de Enermax Pro/Modu82+ (525W) series zijn ook erg stil. :)
Goodrenzon schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:03:

Trekt mijn voeding dit?
Zolang je niet extreem gaat overklokken, moet het wel lukken. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie-M
Nou ik denk dat ik tot 3,8 GHZ ga dus dat is toch een overclock van 0,6 GHZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53
Uiteindelijk een nieuw systeem samengesteld, het is nu wachten op mijn videokaart maar ik twijfel of mijn zalman 400W voeding voldoende zal zijn.

gigabyte ga-ma790xt-ud4p
AMD phenom X2 720 BE
club 3d HD4850
OCZ gold 4 GB kit 1333 geheugen
2x sata HDD 1TB per stuk
1x IDE HDD 750 GB

Wat denken jullie?
Ik las wel dat een 4 pins ATX stekkertje wel op een 8 pins aansluiting op mijn moederbord zou kunnen. Zijn er mensen bij die daar ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Biatch schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:49:
Uiteindelijk een nieuw systeem samengesteld, het is nu wachten op mijn videokaart maar ik twijfel of mijn zalman 400W voeding voldoende zal zijn.
ZM400B-APS was het hè?
Denk het niet, zou eerder kijken naar een HD4770 dat moet nog net gaan. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
-The_Mask- schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:12:
[...]

ZM400B-APS was het hè?
Denk het niet, zou eerder kijken naar een HD4770 dat moet nog net gaan. :)
Ja ZM400B APS was het :D (zit op mn werk wist t niet uit mn hoofd, jij wel :D)
Het zal mij benieuwen als ik hem opstart, ik maak me meer zorgen om de 4 pins atx stekker op een 8 pins moederbordconnector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Biatch schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:38:
ik maak me meer zorgen om de 4 pins atx stekker op een 8 pins moederbordconnector.
Ik niet, want dat zou geen probleem mogen zijn. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
Ik zal het gewoon eens proefondervindelijk proberen, als t niet start weet ik genoeg.
Bedankt voor het meedenken Mask! Ik zal laten weten of t gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Die ZM400B-APS levert 18A @ 12V. Dat is 216W. Lijkt mij vrij krap voor dat systeem, voor zover ik kan vinden verbruikt een HD4850 onder belasting al de helft daarvan. Stroomverbruik van een Phenom II X3 720 valt mee, geloof zo'n ~60W onder belasting (niet overgeklokt, that is) maar je hebt natuurlijk ook nog 3 harde schijven erin zitten en het moederbord vraagt ook stroom. Nou ja, als het werkt dan werkt het natuurlijk (het ergste wat er kan gebeuren is dat je computer uit gaat), maar denk dat uitkijken naar een nieuwere voeding dan alsnog geen slecht idee is :P

[ Voor 5% gewijzigd door NNF op 23-10-2009 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

De "Power Options" in Windows7 maken aardig veel uit, kom ik net achter. Zodra je poweroptions van standaard "balanced" verandert in "high performance", verbruikt mijn PC meteen 25W meer. Kon niet direct achterhalen welke setting dit precies veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
NNF schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:02:
Die ZM400B-APS levert 18A @ 12V. Dat is 216W. Lijkt mij vrij krap voor dat systeem, voor zover ik kan vinden verbruikt een HD4850 onder belasting al de helft daarvan. Stroomverbruik van een Phenom II X3 720 valt mee, geloof zo'n ~60W onder belasting (niet overgeklokt, that is) maar je hebt natuurlijk ook nog 3 harde schijven erin zitten en het moederbord vraagt ook stroom. Nou ja, als het werkt dan werkt het natuurlijk (het ergste wat er kan gebeuren is dat je computer uit gaat), maar denk dat uitkijken naar een nieuwere voeding dan alsnog geen slecht idee is :P
Dat denk ik ook, en aangezien ik W7 wil gaan draaien lijkt het me niet onverstandig. Morgen maar eens een andere gaan halen. Bedankt voor de reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie-M
Goodrenzon schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:03:
Hallo,

[afbeelding]

en ik was van plan dit in mijn pc te zetten:

Corsair 4 GB XMS2 TWIN2X4096-8500C7
Asus M3N78-VM
2 dvd spelers/branders
1 floppy drive
3 HDD's
4 12CM Fans

Trekt mijn voeding dit?

M.V.GR.

Sjoerd
Leuk dat jullie zeiden dat het zou werken maar niet dus he, volgende keer wil ik liever een eerlijk antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 16:59

Zeeuw

5.6

-The_Mask- schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:03:
[...]

Voeding moet het gemakkelijk aan kunnen, alleen zie het nut niet van die videokaart. ;)
Goed zo, maar wat bedoel je met die videokaart dan? Te zwaar of te licht? Gamen doe ik af en toe, daar gebruik ik mijn PS3 voor. Maar C&C RA ofzo, altijd leuk!

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Goodrenzon schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:38:
[...]

Leuk dat jullie zeiden dat het zou werken maar niet dus he, volgende keer wil ik liever een eerlijk antwoord
:?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:46
1. Dat zou perfect moeten werken, een 5870 verbruikt veel minder als een 38702
2. Dit is een eerlijk antwoord
3. Niemand is hier aansprakelijk, dit zijn allemaal vrijwilligers. Heb eens respect voor de mensen die er zoveel tijd insteken en je willen helpen man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een snelle vraag, had het in de budgetpc ook al gesteld maar ben beetje "bezorgd"

Heb gister deze computer besteld:

Kingston KVR800D2S5K2/4G 4 GB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2
Cooler Master Elite 334 Zwart, Geen Voeding
Cooler Master Extreme Power 390 Watt, 20+24 Pins,
Samsung SH-S223B/BEBE S-ATA, Bulk, Zwart
Asrock AOD790GX/128M
AMD Phenom II X3 720 Black Edition 2.80 GHz, 4000 MHz, 3x 512kB , 6 MB, Boxed
Asus Radeon HD 5770 1024 MB
Samsung Spinpoint F3 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

Alleen zei Mask dat hij liever een be quiet 350w voeding zag zitten in deze computer ipv de CM390.. CM is toch ook gewoon een Amerk voeding, wat zie ik dan over het hoofd dat ik dien te switchen (lees leverbedrijf bellen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:32:
Alleen zei Mask dat hij liever een be quiet 350w voeding zag zitten in deze computer ipv de CM390.. CM is toch ook gewoon een Amerk voeding, wat zie ik dan over het hoofd dat ik dien te switchen (lees leverbedrijf bellen)?
Iedereen kan er een stikkertje van 350 Watt of 390 Watt op plakken dat zegt echt 0,0 over de voeding. ;)
De voeding van jouw is erg verouderd, geen 80 plus certicicaat, weinig vermogen op de 12 voltlijnen (wat juist het belangrijkste is) Daarnaast zijn de eXtreme Powers van CM niet altijd even goed. ;)
De Be Quiet! kan iig een zwaardere PC aan dan de CM.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Ik gok dat hij dat zei omdat de be quiet! een sterkere 12V-rail heeft. De Cooler Master levert maximaal 216W/18A, de be quiet! 300W/25A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Laatst online: 01:56
Ik had even een snelle vraag, recent heeft de voeding van mijn computer het geven (een Sharkoon SHA550-12A) in combinatie met deze behuizing Sharkoon Rebel12 Value-Edition (Retail, Zwart). Nu had ik een nieuwe voeding besteld maar de kabelboom bleek te kort, gezien het vrij grote formaat van de kast; 215 x 535 x 540 mm.

Kan iemand mij een voeding aanraden die geschikt is voor bovenstaande kast en onderstaande configuratie;
Samsung Spinpoint 750 gb s-ata
AMD Phenom 9550 2,2 ghz x4
4GB DDR-800 ram geheugen (mdt)
Gigabyte Am2plus MA78GM-S2H 780 G moederbord
XFX 512 mb 8800GT kaart (pci-e)

Voeding moet voldoende vermogen hebben (500 watt lijkt me voldoende) een pci-e aansluiting en vooral een lange kabelboom; iets wat ik zelf niet kan inschatten.

Bvd,

[ Voor 14% gewijzigd door Silvos op 24-10-2009 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Silvos schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:58:
Voeding moet voldoende vermogen hebben (500 watt lijkt me voldoende) een pci-e aansluiting en vooral een lange kabelboom;
Volgens mij hoeft die helemaal niet zo lang te zijn aangezien het maar een gewone kast is.
pricewatch: Corsair CX400W zou dus goed genoeg moeten zijn. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 10:33
Hier ben ik weer :);
Ik ben momenteel in het bezit van een OCZ Fatal1ty (550Watt voeding - modulair), en zou graag een HD4870 willen bijnemen om in crossfire te steken met mijn HD4850.
De rest van mijn systeem bestaat uit:
-C2D E6600
-3GB kingston HyperX
-3 Sata schijven
-Asus P5W DH Deluxe
-4 fans
En dan de voorgenoemde HD4850 en HD4870.

Blijft deze voeding voldoende?

Thx

[ Voor 4% gewijzigd door Spaiker op 26-10-2009 20:21 ]

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het zou net moeten gaan, maar je moet wel een verloopje van molex naar PCIe gebruiken.
Overigens zou ik gewoon twee HD4850's nemen want dat schaalt beter dan een HD4850 en HD4870. En je wordt sowieso wel wat gebottleneckt door de twee PCIe x8 sloten. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denniscan
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-08 13:52
hallo allemaal
ik vroeg me af 2 dingen.
deze pc wil ik samenstellen
-intel i5
-1(2) hdd
-dvd-brander
- 5 ventilators
-ocz 2x2gb ddr3
-ati hd 5770
-OCZ 550W Fatal1ty

1ste vraag
kan de voeding aan zelf word de pros overclokt?
2de vraag
kan de voeding ook met 2x ati hd5770 aan of is dat maar net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Ik heb een voeding nodig voor een ouder systeem. 400WATT is ruim voldoende maar de videokaart die ik wil gebruiken heeft 2x PCI Express stekekrs nodig:

Afbeeldingslocatie: http://www.corsair.com/_images/products/pci-e_6-pin.jpg

deze stekkers zijn alleen op de duurdere modellen te vinden terwijl het een goedkope voeding moet worden. De Corsair CX400 valt af vanwege het ontbreken van de tweede stekker.

Iemand ideeën?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
Verloop stukjes? Worden 9 van de 10 keer ook met de videokaart meegeleverd, geen probleem dus

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Ik vind dat zo waardeloos; verloopstukjes -O-

Kan ik dan zonder problemen de PCI-express stekker verdubbelen? Ik neem toch aan dat de videokaart flink wat trekt.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Twisted schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:23:
Kan ik dan zonder problemen de PCI-express stekker verdubbelen? Ik neem toch aan dat de videokaart flink wat trekt.
Als jij zegt dat de CX400W meer dan genoeg is kun je idd gewoon een molex naar PCIe verloopje gebruiken. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik ga een nieuwe videokaart kopen (Peak HD4850 512MB) maar is m'n voeding (die ik overigens nog maar 4 maand ofzo heb, dus nu alweer vervangen zou zonde zijn :o ) wel toereikend?

M'n setup:
  • Pentium E5200 2,5Ghz S775
  • Asus P5N-MX
  • 1 stripje van 2GB DDR2 667Mhz
  • WD WD10EADS 1TB SATA
  • WD WD3200AAKS 320GB SATA
  • DVD brander IDE
De voeding is een "Be Quiet Pure Power 350W"

De amperes die hij kan leveren zijn als volgt:
  • 3,3V 23A
  • 5V 23A
  • 12V1 18A
  • 12V2 18A (2 12V lijnen, samen 25A staat in de specsheet)
Ik heb een Cresta stroommeter, en nu (met onboard videokaart) gebruikt hij tijdens load 77W aan de 230V kant, ik heb dus nog heel wat over denk ik zo...... Of redeneer ik dat verkeerd?

http://extreme.outervision.com/PSUEngine komt overigens met 279W als ik die gegevens invul :) (dat is met een HD4850 inbegrepen)

En de HD4850 heeft waarschijnlijk zo'n 6pins connector voor de voeding nodig, maar die heeft m'n voeding niet. Kan ik dan zonder problemen zo'n verloopje gebruiken: http://img.photobucket.co...xpress-Adapter-350x35.gif ?

Bedankt!

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 27-10-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:55:
En de HD4850 heeft waarschijnlijk zo'n 6pins connector voor de voeding nodig, maar die heeft m'n voeding niet. Kan ik dan zonder problemen zo'n verloopje gebruiken: http://img.photobucket.co...xpress-Adapter-350x35.gif ?
Moet gewoon kunnen al zou ik wel als je een verloopje van 2 keer molex naar PCIe neemt, de twee molexen nemen van twee losse kabelbomen en niet van dezelfde. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
-The_Mask- schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:02:
[...]

Moet gewoon kunnen al zou ik wel als je een verloopje van 2 keer molex naar PCIe neemt, de twee molexen nemen van twee losse kabelbomen en niet van dezelfde. :)
Nee dat was ik inderdaad ook van plan. Maar om even terug te komen op de rest van het verhaal, is m'n voeding sterk genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:18:
[...]

Nee dat was ik inderdaad ook van plan. Maar om even terug te komen op de rest van het verhaal, is m'n voeding sterk genoeg?
Dat sloeg dus ook op de voeding en de HD4850. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 15:15

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Mijn pc:

i7 920@4G op 1,17 volt
3x 2gig ocz
asus p6t deluxe v2
dvd brander
4x hdd
4x 12 cm fan.
waterpompje van de corsair h50
Evga gts250 512mb
Coolermaster Igreen 500
Dit is stabiel, al heb ik het gevoel dat de voeding het zwaar heeft.

Mijn vraag is of ik er een wat snellere videokaart erin kan zetten en of de voeding dat trekt.
Ik denk dan aan een:
gtx 260
ati 4870/90
ati 5770
ati 5850

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-08 18:14
In deze pc heb ik een voeding nodig:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus EAH4850/HTDI/512M€ 86,37€ 86,37
1Cooler Master Elite 330 Zwart€ 28,95€ 28,95
1Gigabyte GA-P55M-UD2€ 83,93€ 83,93
1Intel Core i5 750€ 158,51€ 158,51
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 73,23€ 73,23
1Linksys Draadloze N PCI Adapter met Dual-Band - WMP600N€ 32,87€ 32,87
1Logitech Media Keyboard€ 8,65€ 8,65
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 77,77€ 77,77
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 61,88€ 61,88
1Sony AD-7240S€ 19,65€ 19,65
ImporterenTotaal€ 631,81

Door vooral The_Mask had ik voor de HX450 Watt gekozen, maar die heeft Cool-Prices niet in het assortiment.
Nu zoek ik dus een goede 450-550 Watt voeding.
Ik heb al wat gezocht en Be Quiet lijkt met wel een goed merk.
Ik heb deze twee voedingen gevonden bij Cool-Prices:
http://www.cool-prices.nl...power-atx-v2.2-psu-591011
http://www.cool-prices.nl...-power-bqt-l7-530w-585054

Ik vraag me af welke de beste is van de twee? Het lijkt me dat de de E7 500 de beste is qua prijs, maar de L7 530 heeft ook al een 80 Plus certificaat.

Of heeft iemand nog een andere (betere) voeding voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Stalker schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:06:
Coolermaster Igreen 500
Dit is stabiel, al heb ik het gevoel dat de voeding het zwaar heeft.
Dat zou kunnen de Coolermaster IGreen 500W schijnt nu niet echt de meest denderende voeding te zijn.
Mijn vraag is of ik er een wat snellere videokaart erin kan zetten en of de voeding dat trekt.
Moeilijk, de voeding heeft namelijk drie 12 voltlijnen. Eén van 14, één van 13 en één 6 ( :? ) ampère.
Nu weet ik natuurlijk niet hoe dit verdeelt is over de connectoren, wat ik overigens ook niet snap is die 12 voltlijn van 6 ampère. 8)7
Ik denk dan aan een:
gtx 260
ati 4870/90
ati 5770
ati 5850
Als de GTX260 de 55nm versie is dan verwacht ik wel dat het gaat werken. Net zoals de HD5770 en HD5850 die de voeding ook wel aan zou moeten kunnen.
De HD4870 en HD4890 zijn echter niet de meest zuinige kaarten en het zou zo maar kunnen dat de voeding dat ook vind. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.