Bij mij doet alleen mijn headset het niet meer na de update.ikmattie schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:52:
[...]
Je moet ook op de www.t-mobile.co.uk site kijken....
Meer mensen dit probleem?
DaveD
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Bij mij doet alleen mijn headset het niet meer na de update.ikmattie schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:52:
[...]
Je moet ook op de www.t-mobile.co.uk site kijken....
DaveD
[ Voor 99% gewijzigd door Shinigami op 12-10-2009 17:09 . Reden: epic failure ]
Verwijderd
Dat begrijp ik uiteraard ook wel. Daar gaat het ook niet om. Het gaat me meer om het feit dat je een dergelijke basale instelling niet kunt veranderen.kaajee schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:05:
[...]
Of je loopt even de (slaap)kamer uit voordat je je Hero aanzet.........
Verwijderd
Je moet de telefoon gewoon gebruiken waar hij voor is en niet zulke rare fratsen uithalen.. Een taskkiller gebruiken is zowieso belachelijk op android en levert enkel onvoorspelbare zaken op.phreako schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:30:
Ook ik ben sinds kort trots eigenaar van de Hero. Geweldig toestel, maar qua software valt er nog wel het één en ander glad te strijken. Zo vind ik het eigenlijk belachelijk dat applicaties niet af te sluiten zijn en je daar een 3rd party task killer voor nodig hebt.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2009 21:50 ]
Eens. Ik start altijd met ~ 100 MB vrij geheugen, en na een tijdje is het 70/80 MB, waardoor ik het idee heb dat ik een restart moet doen om weer op de 100 MB te komen. Ik gebruik TaskPanel, op zich wel tevreden over.phreako schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:30:
Ook ik ben sinds kort trots eigenaar van de Hero. Geweldig toestel, maar qua software valt er nog wel het één en ander glad te strijken. Zo vind ik het eigenlijk belachelijk dat applicaties niet af te sluiten zijn en je daar een 3rd party task killer voor nodig hebt.
Volgens mij klopt hier niet zo veel van. Als ik een tijdje mijn Hero (intensief) gebruikt heb, dan staan er allemaal applicaties te wachten in TaskPanel. Mijn Hero is dan erg traag. Laat ik dat zo, dan blijven deze applicaties ook actief. Kan het natuurlijk mis hebben, dat de applicaties wel automatisch afsluiten, maar dat moet dan na een aantal uren zijn oid?Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:45:
[...]
Je moet de telefoon gewoon gebruiken waar hij voor is en niet zulke rare fratsen uithalen.. Een taskkiller gebruiken is zowieso belachelijk op android en levert enkel onvoorspelbare zaken op.
Een applicatie binnen android sluit wel af als dit noodzakelijk is. Enkel services (zoals je alarm klok e.d.) blijven doordraaien. Andere programma's worden zo dichtbij mogelijk gehouden maar gebruiken bijna geen resources (savestate). Ze worden echter pas echt afgesloten (destroyed) als er geen ruimte meer voor is.
Deze constructie bevordert snel opstarten en je kan vaak terugkomen op de plaats waar je de applicatie hebt achtergelaten (restorestate). Een applicatie blijft dus nooit zomaar onbedoeld in de achtergrond doordraaien als je hem verlaat met je back toets.
Je muziek speler bijvoorbeeld wordt enkel een service als hij ook daadwerkelijk muziek speelt. Pas dan blijft hij doordraaien.
Als je geen muziek speelt, wordt de applicatie bevroren en wordt enkel de savestate bewaard.
Dit is juist erg elegant!!
Verwijderd
Pred schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:50:
[...]
Volgens mij klopt hier niet zo veel van. Als ik een tijdje mijn Hero (intensief) gebruikt heb, dan staan er allemaal applicaties te wachten in TaskPanel. Mijn Hero is dan erg traag. Laat ik dat zo, dan blijven deze applicaties ook actief. Kan het natuurlijk mis hebben, dat de applicaties wel automatisch afsluiten, maar dat moet dan na een aantal uren zijn oid?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2009 22:01 ]
Tussen de oren? Ik kan toch gewoon constateren dat het systeem langzamer reageert? Dat heeft weinig met interpretatie te maken.Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:59:
[...]
Dus jij denkt dat het efficient is voor een mobiel operating system om altijd meer dan 70MB vrij te hebben.. Waarom zit er dan zoveel geheugen in als je het toch nooit gebruikt? Goede operating systemen gebruiken juist zoveel mogelijk al je geheuden voor één of ander doeleind, ongebruikt geheugen is zonde.
Wat betreft het niet kloppen, doe even wat moeite en zoek mijn verhaal maar na. Als je iets vind wat niet klopt, hoor ik graag wát er precies niet aan klopt. Langzaam zijn van android zit ook vaak tussen de oren...
Denk je nu werkelijk dat alle knappe koppen bij Google die de meest ingewikkelde algoritmes hebben bedacht, vergeten om de mogelijkheid te bouwen om applicaties goed af te kunnen laten sluiten?
[ Voor 5% gewijzigd door Pred op 12-10-2009 22:06 ]
ik heb in het begin met die taskpanel lopen klooien omdat mijn hero nogal laggywas voor de update (zoals die van de meeste mensen) Kan niet zeggen dat het ooit heeft geholpen om mijn hero weer sneller te krijgen.Pred schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:50:
[...]
Volgens mij klopt hier niet zo veel van. Als ik een tijdje mijn Hero (intensief) gebruikt heb, dan staan er allemaal applicaties te wachten in TaskPanel. Mijn Hero is dan erg traag. Laat ik dat zo, dan blijven deze applicaties ook actief. Kan het natuurlijk mis hebben, dat de applicaties wel automatisch afsluiten, maar dat moet dan na een aantal uren zijn oid?
Ik ben het met Pred eens. Wanneer ik een tijdje niets kill met taskpanel, wordt mn hero echt heel erg traag. Dat merk ik dan aan alles. Als ik taskpanel open zie ik zo'n beetje alle apps die ik die da ggedraaid heb (en meestal nog maar +- 30mb geheugen over) Wanneer ik die apps kill is mn hero weer heerlijk snel. Het is dan ook zeker een must vind ik. En wat "onvoorspelbare zaken" betreft heb ik niks geen problemen. Taskpanel is voor mij de app met de grootste must-have factorPred schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:50:
[...]
Verwijderd
Flogging Hank schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 01:24:
Taskpanel is voor mij de app met de grootste must-have factor
PSN id: GG--77
Mijn lijstje:Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:36:
[...]
Dus dat vind jij de must have app? Niet Tunewiki, Layar, Routeplanner, Google maps o.i.d.?
Overigens denk ik ook dat als je phone langzamer wordt, je er een applicatie op hebt draaien die dat veroorzaakt. Als je dan vervolgens de hele boel killed, neem je die rotte app waarschijnlijk mee waardoor het weer sneller wordt...
Ik ben overigens ook benieuwd naar de ecxlude list van de personen die regelmatig alles killen. Doet bijvoorbeeld jullie alarm het nog wel?
Is het simpelweg niet zo dat applicaties processortijd opeisen, en hoe meer applicaties, hoe minder processortijd er overblijft voor dat spelletje wat ik speel?RunaR schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:16:
Als een taskmanager noodzakelijk was geweest, had hij er wel in gezeten. Android is zo geschreven dat een taskmanager niet nodig is. Het geheugen hoort vol te staan met programma's die je veel/waarschijnlijk gebruikt. Voordeel is dat ze dus niet geladen hoeven te worden. Programma's kunnen niet draaien op de achtergrond, alleen services zoals gmail sync/ mediaplayers. bron http://developer.android.com/guide/topics/fundamentals.html
Als je telefoon traag reageert kan dat 2 redenen hebben:
- je moet nog updaten naar de nieuwste firmware.
- je hebt een programma lopen dat geschreven is door iemand die de Android Dev Guide niet goed heeft gelezen en het boven staande principe niet door heeft. Probeer uit te vissen welk programma dat is en licht de developer in. (voor deze reden heb ik Advanced Task Manager)
Nee. Maar dat was al eens uitgelegd. Door us1111.Pred schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:05:
[...]
Is het simpelweg niet zo dat applicaties processortijd opeisen, en hoe meer applicaties, hoe minder processortijd er overblijft voor dat spelletje wat ik speel?
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Een concrete oplossing zou dus zijn: alle applicaties toevoegen aan de ignore-list, behalve de apps die zich "niet gedragen".u_nix_we_all schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:16:
[...]
Nee. Maar dat was al eens uitgelegd. Door us1111.
Als je Hero langzaam wordt, is er een app die zich niet gedraagt (en dán kan taskkiller wel helpen), of heb je veel widgets en achtergrondprocessen.
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Verwijderd
Je kan toch gewoon van te voren testen of ie het doet of niet?SYQ schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:03:
gatver, het begint nu me toch de keel uit te hangen.. een simpele functie als een wekker gaat keer op keer fout!
gisteravond, klok app zelf gestart.. vinkje weg gehaald, opnieuw gelesecteerd. voor de zekerheid dit herhaald met de app klaxon, dus ook vinkjes aan uit.. met beide handelingen zag je wekker icoontje rechtsboven verdwijnen en gelijk weer terugkomen zodra er een was aangevinkt. Al met al goed dus!
Vervolgens na enkele tips hier met Sound Manager het alarm geluid op max gezet (stond heel iets eronder). Toestel op standby op zn kop neergelegd, en bed ingedoken Dexter gekeken.
vanochtend word ik uit mezelf wakker, half 9. Half uurtje doorgeslapen dus. Pak ik vloekend mn toestel op en haal ik hem van lockscreen af, begint ie opeens te bleren dat ik moet opstaan. JA ECHT?!?![]()
ga vanavond maar mn wekker uit de kast vissen
Ja, of gewoon wakker blijven tot 08:00 om te controleren of je alarm wel afgaat hé ?Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:09:
[...]
Je kan toch gewoon van te voren testen of ie het doet of niet?
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Verwijderd
Clock heb je er niet in je exclude lijst bijstaan, als je die killed, heb je ook geen native alarm applicatie meer draaien.. Is dat de reden dat je Alarming hebt draaien?Pred schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:57:
[...]
Mijn lijstje:
- Alarmerend! ('Alarming', daar heb je hem al)
- BlueRSS
- Touch Input
- TouchFLO
Trouwens, ik heb gisteravond wat applicaties gestart (Berichten, Browser, Agenda, Scoreboard). Deze zijn nu nog steeds draaiend. En dat merk ik echt als ik een spelletje (Bonsai Blastof Teeter) speel, dan schokt het.
gewoon stock, meest recente via de website van htc zelf.u_nix_we_all schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:18:
[...]
Ja, of gewoon wakker blijven tot 08:00 om te controleren of je alarm wel afgaat hé ?![]()
@SYQ
Maar ff serieus, welke ROM versie is dat ? De stock hero rom ? Of zit die bug er bij de updates nog steeds in ?
Verwijderd
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 20:18 ]
Het is ook mogelijk om je Outlook kalender te syncen met google calendar via http://www.google.com/sup...wer.py?hl=en&answer=89955. En deze synct automatisch met je telefoon. Nooit meer sync gezeur.dread schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:18:
Ik wordt er een beetje moe van om oulook te syncen via het usb kabeltje aan de pc. Ging altijd goed maar nu kan hij HTC sync weer niet vinden. het enige verschil is dat ik hem in een andere usb poort heb hangen. Ik heb em nu gereboot en nog steeds kan hij het programma HTC sync niet op de pc vinden???!?!?
Zo waardeloos. Ik vind het een supertoestel maar gebruik hem voor het werk en als iets simpel als met oulook syncen niet werkt. tja...
helaas werkt dat niet met de oulook xp versie die we op werk gebruiken. en uiteindelijk is dat een omweg. Je zou denken dat htc hier toch prioriteit aan geeft? maar dank je voor het meedenken..RunaR schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:17:
[...]
Het is ook mogelijk om je Outlook kalender te syncen met google calendar via http://www.google.com/sup...wer.py?hl=en&answer=89955. En deze synct automatisch met je telefoon. Nooit meer sync gezeur.
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Verwijderd
RunaR schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:17:
[...]
Het is ook mogelijk om je Outlook kalender te syncen met google calendar via http://www.google.com/sup...wer.py?hl=en&answer=89955. En deze synct automatisch met je telefoon. Nooit meer sync gezeur.
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 22:04 ]
Verwijderd
Ik heb het alarm-probleem alleen helemaal in het begin een keer gehad. Nadat ik vervolgens alle alarms heb verwijderd en opnieuw heb aangemaakt is het bij mij nooit meer fout gegaan.SYQ schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:03:
gatver, het begint nu me toch de keel uit te hangen.. een simpele functie als een wekker gaat keer op keer fout!
gisteravond, klok app zelf gestart.. vinkje weg gehaald, opnieuw gelesecteerd. voor de zekerheid dit herhaald met de app klaxon, dus ook vinkjes aan uit.. met beide handelingen zag je wekker icoontje rechtsboven verdwijnen en gelijk weer terugkomen zodra er een was aangevinkt. Al met al goed dus!
Vervolgens na enkele tips hier met Sound Manager het alarm geluid op max gezet (stond heel iets eronder). Toestel op standby op zn kop neergelegd, en bed ingedoken Dexter gekeken.
vanochtend word ik uit mezelf wakker, half 9. Half uurtje doorgeslapen dus. Pak ik vloekend mn toestel op en haal ik hem van lockscreen af, begint ie opeens te bleren dat ik moet opstaan. JA ECHT?!?![]()
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 22:41 . Reden: quote erboven ]
Wellicht sla ik de plank helemaal mis, maar is dat op de kop leggen voor HTC telefoons niet gewoon een manier om het toestel te muten?SYQ schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:03:
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
geen idee, buiten het gezeik met de wekker heb ik geen enkel probleem met de hero en vind ik het een prachtig toestel.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:04:
dit kan bv komen doordat je rom heb geïnstalleerd die niet uit deze tijdzone komt?
klink misschien raar maar hetzelfde had ik met sms taal. de rom die ik heb geïnstalleerd komt uit Engeland. hij is in het Nederlands geïnstalleerd en alle opties waaronder het woorden boek stonden op Nederlands. toch herkende hij geen Nederlandse woorden en heb ik nogmaals Nederlands moeten selecteren.
kan kloppen, maar natuurlijk heb ik het niet elke keer uitgetest door de htc op zn kop te leggen. Vandaag stond ie gewoon met het scherm naar bovenBM schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 08:24:
[...]
Wellicht sla ik de plank helemaal mis, maar is dat op de kop leggen voor HTC telefoons niet gewoon een manier om het toestel te muten?
Heb het alarm nu een paar dagen in gebruik, en werkt prima, maar toestel ligt dan ook wel met het scherm naar boven.
(Is er trouwens al iets bekend over een upgrade naar Android 1.6 voor de Hero?)
[ Voor 23% gewijzigd door SYQ op 14-10-2009 08:33 ]
Als je hem op z'n kop legt mute hij niet! Ik leg mijn Hero altijd met scherm naar beneden, ivm oplichtende trackbal. Maar mijn wekker gaat gewoon af.BM schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 08:24:
[...]
Wellicht sla ik de plank helemaal mis, maar is dat op de kop leggen voor HTC telefoons niet gewoon een manier om het toestel te muten?
Heb het alarm nu een paar dagen in gebruik, en werkt prima, maar toestel ligt dan ook wel met het scherm naar boven.
PSN id: GG--77
Zover ik weet werkt dat alleen maar met inkomende oproepen, zou namelijk wel erg dom zijn dat als je jeBM schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 08:24:
[...]
Even een schaamteloze zelf quote.Jeurizz schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:37:
Na mijn hero sinds 4 weken weer in gebruik te hebben genomen, nadat hij terug was van reparatie, heb ik nu weer hetzelfde probleem. De speaker kraakt. Het klinkt net alsof je een papiertje op je mond legt en daar hoge piepende geluiden in maakt.
Heel vervelend. Hij doet dit op elk geluidsniveau. Ook heb ik al een hardreset gedaan. Probleem nog steeds aanwezig. Het vervelende is dat ik hem voor deze klachten al 3 weken kwijt ben geweest. Hij is niet geroot, en ik draai de nieuwste originele rom.
Iemand nog een idee?
Hier het zelfde probleem, alleen kreeg ik gisteren ineens de mailtjes van de laatste 3 dagen binnen (waarna hij ineens weer stopte met het ontvangen van mail...)Pranger schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:07:
Sinds kort ook een HTC hero.
Nou heb ik hem geupdate met de laatste officiële rom van HTC, maar nou werkt me hotmail niet meer correct.
Heb geprobeerd m'n account te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Ook heb ik een ander hotmail account geprobeerd en die werkte wel gewoon.
Als ik nu dus mijn originele account instel krijg ik steeds dezelfde mail van: Windows Live Hotmail Team met als onderwerp Expired new letter mail en als inhoud This is an old new letter and has expired.
Dan probeer ik me inbox te vernieuwen en krijg je me mails niet binnen.
Maar dit werkt dus wel gewoon met een ander hotmail account. iemand van jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen of wat dit veroorzaakt?
Ik heb niets te melden.
Ik vind dat discussies over afhandelen van garantiegevallen, hoewel het hier om een HTC Hero gaat, meer iets voor het shopping forum zijn.
Verwijderd
Dit probleem lijkt bij mij opgelost sinds ik een mp3-tje als alarm-toon heb gezet.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:37:
[...]
Ik heb het alarm-probleem alleen helemaal in het begin een keer gehad. Nadat ik vervolgens alle alarms heb verwijderd en opnieuw heb aangemaakt is het bij mij nooit meer fout gegaan.
Hier meer info: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=1109
Doorschakelen naar voicemail doet mijn telefoon toch niet. Verder wel een geniale optie, dat wist ik ook nog helemaal nietVerwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:57:
het klopt wel,ws is dit geleik aan de wekker??
- word je gebeld en leg je hem op de kop dan word hij stil.
- ligt hij op de kop en word je gebeld dan staat hij doorgeschakeld naar Voicemail.
Verwijderd
Ik heb mms nooit gebruikt maar dit zijn mijn standaard instellingen.corné schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:48:
Heeft iemand MMS op de Hero met KPN Hi werkend gekregen?
Internet doet het allemaal perfect en ik heb de MMS instellingen van de Hi site, maar het wil niet werken.
Ik heb al een MMS naar mezelf proberen te sturen, maar deze blijft in de undelivered box staan.
Kan iemand met Hi, waarvan MMS werkt, zijn/haar instellingen posten?
Dit zijn ook mij instellingen inderdaad en bij mij werkt mmsen perfectVerwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:46:
[...]
Ik heb mms nooit gebruikt maar dit zijn mijn standaard instellingen.
Naam: Hi MMS
APN: portalmmm.nl
Proxy: /
Poort: /
Gebruikersnaam: /
Wachtwoord: /
Server: /
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
Mms-protocol: WAP 2.0
MCC: 204
MNC: 08
APN-type: mms
Heb jij dat ook anders weet ik het niet. Zal zo wel mmsje sturen.
Welke is de laatste radio?joeltje schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:08:
Meld zich ook, blij dat ik weer van de Blackberry af ben
Niets byzonders gedaan, behalve de laatste HTC Rom erop en de Radio Rom geupdate naar de laatste versie. Ik krijg nml. gisteren in d'n Belgique (roamen dus) nauwelijks bereik, en als ik al iets had, was het zeer onregelmatig qua sterkte. Nu de nieuwere Radio erop, en ik heb hier ineens volle bak, ipv de eerdere 2-3 strepen...
Verder nog wat spelen, maar wat een verbetering TOV de Touch-pro bijvoorbeeld, en hoeveel gaver is dit ding dan de iPhone!! Alle collega's met de iPhone krabben zich achter de oren, geweldig!
Waar ik vooral zeer blij mee ben is de GPS met Copilot, heerlijk snelle fix en erg accuraat... En het syncen met google voor addressen en agenda is top. Geen kabels meer, heerlijk!
Mm dat eerste doet hij bij mij wel maar het tweede niet.Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:57:
het klopt wel,ws is dit geleik aan de wekker??
- word je gebeld en leg je hem op de kop dan word hij stil.
- ligt hij op de kop en word je gebeld dan staat hij doorgeschakeld naar Voicemail.
M'n Oma is een site aan het haken.
Ik heb het onderhand opgelost.M1lamb3r schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:30:
[...]
Hier het zelfde probleem, alleen kreeg ik gisteren ineens de mailtjes van de laatste 3 dagen binnen (waarna hij ineens weer stopte met het ontvangen van mail...)
Het rare is dat als je kiest om de laatste x berichten ipv berichten van de laatste x dagen binnen te halen hij wel mails ophaalt, maar alleen de eerste mails in je mailbox (in mijn geval dus uit 2007)
Ik heb de 2e versie en ik heb een g2.M3 SMGII schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:53:
[...]
Welke is de laatste radio?
63.18.55.06EU_6.35.06.18
63.18.55.06FU_6.35.07.08
Ik heb de eerste versie, dus weet niet of het de laatste nieuwe is? Want EU, voor Europa?FU voor andere landen?
DaveD
3G werkt al hoor. Ik had de GPRS instellingen erin gezet en pas na 10 minuten kon ik het internet op. Blijf even rustig bij een raam zitten waar je zeker weten 3G bereik hebt. Restart je phone even, drink een kop koffie en surf daarna voorzichtig naar www.google.nl (wifi natuurlijk UITNielsNL schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 14:11:
Woei, ik heb er ook 1!
Nu nog even uitvinden hoe ik dat 3G logotje te voorschijn tover bij Vodafone.
Ik heb m'n Blox al ingeschakeld, en de instellingen in m'n foon gezet.
Nu alleen nog geduld, zegt de klantenservice.
Via m'n wifi kan ik nml. geen verbinding met m'n gmail account maken.
Browsen gaat wel prima.
Idd, gewoon ff geduld hebben, en wifi uitzetten.stijnos1991 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 14:28:
[...]
3G werkt al hoor. Ik had de GPRS instellingen erin gezet en pas na 10 minuten kon ik het internet op. Blijf even rustig bij een raam zitten waar je zeker weten 3G bereik hebt. Restart je phone even, drink een kop koffie en surf daarna voorzichtig naar www.google.nl (wifi natuurlijk UIT)
De correcte instellingen voor Vodafone internet zijn: Naam: vodafone internet, APN:live.vodafone.com, Gebruikersnaam:vodafone, password:vodafone.
Rest op default, geen hoofdletters.
63.18.55.06FU_6.35.07.08 is de laatste, althans voor zover mij bekend. Deze draai ik iig... Even puzzelen om die erin te krijgen, maar bereik is enorm verbeterd!M3 SMGII schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:53:
[...]
63.18.55.06EU_6.35.06.18
63.18.55.06FU_6.35.07.08
Ik heb de eerste versie, dus weet niet of het de laatste nieuwe is? Want EU, voor Europa?FU voor andere landen?
Ik heb niets te melden.
Ah perfect het werkt, dankje.Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:46:
[...]
Ik heb mms nooit gebruikt maar dit zijn mijn standaard instellingen.
Naam: Hi MMS
APN: portalmmm.nl
Proxy: /
Poort: /
Gebruikersnaam: /
Wachtwoord: /
Server: /
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
Mms-protocol: WAP 2.0
MCC: 204
MNC: 08
APN-type: mms
Heb jij dat ook anders weet ik het niet. Zal zo wel mmsje sturen.
Verwijderd
[ Voor 98% gewijzigd door Zilvermeeuw op 15-10-2009 20:11 . Reden: Verkeerde topic ]
das niet malsVerwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:46:
Net een telefoonrekening binnen gehad van 180euro. OepsIk sms veel meer dan ik normaal doe... dat komt omdat het makkelijker typen is denk ik haha. Mja.
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 22:49 . Reden: ik weet het antwoord al! ]
Verwijderd
weet jij wel zeker dat je onbeperkt internet hebt?Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:46:
Net een telefoonrekening binnen gehad van 180euro. OepsIk sms veel meer dan ik normaal doe... dat komt omdat het makkelijker typen is denk ik haha. Mja.
Klinkt erg simpel en fijn! Onder Windows 7 is er een "Other Device" dat Android Phone heet. Geen mogelijkheid het als netwerkkaart te laten zien. Iemand een Idee?
Google is your best friendPeetke schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:51:
[...]
Klinkt erg simpel en fijn! Onder Windows 7 is er een "Other Device" dat Android Phone heet. Geen mogelijkheid het als netwerkkaart te laten zien. Iemand een Idee?
...
Horen eigenlijk in de Software en Discussie topic thuis, maar kijk eens op de markt naar android treintijden lite..Peetke schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:51:
[...]
Gisteren trouwens de nieuwe PayPal applicatie geprobeerd. Las op m'n telefoon op NU.nl dat die er nu ook was. Nu nog de Rabobank
Ik mis nog deze tools, weet iemand of die bestaan?
-NS-applicatie (Site via browser werkt, maar is langzaam en onhandig)
-RDW-Kenteken en andere autogegevens lookup tool
[ Voor 62% gewijzigd door DaJohn op 16-10-2009 11:45 ]
Verwijderd
Android Treintijden. Wordt ontwikkeld door een Tweaker, en is echt een prima appPeetke schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:51:
[...]
Verwijderd
Update van je radio kan ook met update.zip.. Let wel, dit is een 2traps raket, eerst wordt de update uitgevoerd en na de 1ste reboot wordt de update waarschijnlijk geflashed naar je radio deel. Dit duurt ook maximaal enkele minuten (je krijgt dan een soort wit bootscreentje te zien.)DaJohn schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:04:
[...]
Horen eigenlijk in de Software en Discussie topic thuis, maar kijk eens op de markt naar android treintijden lite..
RDW kenteken kun je alleen maar opvragen via de site, app heeft wel bestaan maar door problemen met de proxy is het uit de Market gehaald..
quote:
M3 SMGII schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:53:
[...]
63.18.55.06EU_6.35.06.18
63.18.55.06FU_6.35.07.08
Ik heb de eerste versie, dus weet niet of het de laatste nieuwe is? Want EU, voor Europa? FU voor andere landen?
63.18.55.06FU_6.35.07.08 is de laatste, althans voor zover mij bekend. Deze draai ik iig... Even puzzelen om die erin te krijgen, maar bereik is enorm verbeterd!
Vraag me af hoe dit geupdate kan worden. M ijne heeft namelijk ngo de eerste terwijl ik de laatste HTC Rom heb geinstalleerd..
Android Software & DiscussiePeetke schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:51:
-RDW-Kenteken en andere autogegevens lookup tool
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
sms bundeltje doen a €9,95?!Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:46:
Verwijderd
even fabrieks reset proberen.kikkeraap schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:35:
Ik heb net de G2 in huis en de rom update geinstalleerd van de t-mobile site. Nu krijg ik om de zoveel tijd de melding (process com.htc.launcher) has stopped unexpectedly . Wat is aan de hand, het is nogal irritant!
Die van mij doet dat ook. Maar alleen in de landscape-mode net als in jouw filmpje en niet in portrait. Maar ik heb hem pas sinds gisteren en toen meteen geupdate dus ik kan het niet vergelijken. Het lijkt met een klein bugje in de software.cirediew schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:37:
hoi allemaal,
Ik maak sinds een tijdje gebruik van de software versie 2.6.27 op mijn Hero, en nu ben ik er achter gekomen dat hij bij het zoeken in de browser met gebruik van de search knop het scherm de hele tijd een beetje verspringt. De "top bar" om het zo maar even te noemen komt de in beeld als ik een letter aan tik maar verdwijnt daarna direct weer. Voor zover ik weet was dit voor de update niet het geval. Iemand een oplossing voor mij?![]()
Hier een filmpje met wat ik bedoel:
http://www.youtube.com/watch?v=SXc-H4V08vk
Instellingen -> Gegevenssynchronisatie -> PCwars schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:55:
Weet er iemand hoe ik de HTC Sync op de Hero zelf kan opstarten? Soms heb ik proces dat de sync automatisch uitvoert afgesloten en wanneer ik dan de kabel aankoppel, start HTC Sync niet op op de telefoon.
Heb al wat gegoogled, maar vind niet meteen iets terug.
Dan gebeurt er niks, heb dat ook al geprobeerd. Dan krijg ik gewoon een melding dat er geen verbinding is...Sypher schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:11:
[...]
Instellingen -> Gegevenssynchronisatie -> PC
Verwijderd
Gewoon even je telefoon opnieuw opstarten. Het proces wordt na een tijdje gewoon afgesloten als je het niet gebruikt. Is een beperking en daar moet je maar mee leren leven.wars schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:04:
[...]
Dan gebeurt er niks, heb dat ook al geprobeerd. Dan krijg ik gewoon een melding dat er geen verbinding is...
[ Voor 21% gewijzigd door NielsNL op 17-10-2009 23:26 ]
Nee. Van wikipedia:-Edwin- schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:48:
Ik heb de coderingstype bij video op MPEG4 gezet. Maar tijdens het opnemen neemt die nog steeds in 3gp op. Is dit een algemene bug oid?
Dus 3GP is gewoon een MPEG-4 versie. Hoezo, wil er iets niet lukken oid?3GP is een versimpelde versie van het MPEG-4 Part 14-formaat (MP4), ontworpen om de benodigde opslagruimte en vereiste bandbreedte in mobiele telefoons te verminderen. Het slaat video streams als MPEG-4 Part 2, H.263 of MPEG-4 Part 10 (AVC/H.264) op en audio streams als AMR-NB, AMR-WB, AMR-WB+, AAC-LC of HE-AAC.
[ Voor 5% gewijzigd door Bergen op 18-10-2009 11:44 ]
Ah op die manier. De extensie geeft het containerformaat aan, niet het videoformaat. De extensie ".avi" zegt bijvoorbeeld ook niets over het video en audio formaat. Misschien zit er wel FLV1 video met MP3 audio in. Of misschien wel MPEG4v2 video met AAC audio. "avi" zegt niets. Zo is het ook met .3gp, dat zegt ook niets over de audio en video. Het is maar een containerformaat.-Edwin- schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:19:
Nou, ik dacht dat het de bedoeling was dat die het ook als .mp4 zou opslaan, maar nu is me duidelijk dat het gewoon hoort als .3gp.
[ Voor 9% gewijzigd door Bergen op 18-10-2009 13:02 ]
Hangt er vanaf wat je wilt. Wil je VEEL video kunnen opslaan, dan is H.263 een betere keuze, want door de lagere bitrate past er grofweg 2x zoveel video op je telefoon. (Na een testje blijkt dat toch niet te kloppen, de bestanden zijn ongeveer even groot.) Wil je hoge kwaliteit, dan is MPEG-4 een betere keuze, omdat de codec geavanceerder is en er in een hogere bitrate wordt opgenomen. Overigens past er dan nog steeds ongeveer 3 uur video in een GB, dus tja... Misschien is er voor MPEG-4 wel meer processorkracht nodig en raakt de batterij daardoor sneller leeg. Je kunt zelf het beste de keuze maken wat beter voor je is.-Edwin- schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:55:
Zo, wat bedank ik jullie voor de uitgebreide informatie. Adviseren jullie H263 of mpeg4, of maakt het niks uit?
De Hero neemt niet op in H.264, het is MPEG-4 part 1, niet part 10. (Alhoewel, ik begin wat te twijfelen. Volgens GSpot is het v1, maar volgens de 3GP specs kan er alleen part 2 of 10 in een 3GP container. Er zit geen fourcc in de ruwe stream, maar ik kan het niet in een avi muxen als H.264, dus ik vermoed dat het MPEG-4 part 2 is.)RoD schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:57:
Wat is Mpeg4 volgens jou? Ik denk dat je H.264 bedoeld?
[ Voor 27% gewijzigd door Bergen op 18-10-2009 17:43 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik dacht dat als ik mpeg4 koos, de bestandsextensie .mp4 zou moeten zijn. Maar dat hoeft dus helemaal nietRoD schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:57:
Wat is Mpeg4 volgens jou? Ik denk dat je H.264 bedoeld?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq