HTC Hero [part four] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 77.742 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 14:37
Bij mij doet alleen mijn headset het niet meer na de update.
Meer mensen dit probleem?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinigami
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-04 12:15
<nvm>

[ Voor 99% gewijzigd door Shinigami op 12-10-2009 17:09 . Reden: epic failure ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds de rom update, moet ik toegeven dat de Camera kwaliteit ontzettend vooruit is gegaan.
ik gebruikte de camera amper, maar sinds deze functie ben ik weer helemaal in mn nopjes

dit komt voornamelijk door de touch-to-focus-functie.
super makkelijk en maakt juist de foto's scherp waar jij wilt, me verry happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneuh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-09 09:31
kaajee schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:05:
[...]

Of je loopt even de (slaap)kamer uit voordat je je Hero aanzet.........
Dat begrijp ik uiteraard ook wel. Daar gaat het ook niet om. Het gaat me meer om het feit dat je een dergelijke basale instelling niet kunt veranderen.

In ieder geval; het probleem met de Parrot Carkit (CK 3100) is opgelost. Ik heb nu de nieuwste ROM geïnstalleerd en nu werkt het vooralsnog vlekkeloos. M.a.w. verbinding is prima en nu wordt ook het telefoonboek gesynchroniseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
Om WiFi te gebruiken op mijn school, moet de proxy server en poort ingeven, samen met je gebruikersnaam en wachtwoord. Op alle iPhones/iPod Touch in school gaat het goed, maar op de Hero ben ik nog nergens een fuctie tegen gekomen waarbij de proxy server voor een WiFi verbinding kan instellen, kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phreako
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:19
Ook ik ben sinds kort trots eigenaar van de Hero. Geweldig toestel, maar qua software valt er nog wel het één en ander glad te strijken. Zo vind ik het eigenlijk belachelijk dat applicaties niet af te sluiten zijn en je daar een 3rd party task killer voor nodig hebt.

Wel heb ik met Hi vaak last van slechte 3g ontvangst, terwijl ik op dezelfde locatie met mijn oude k800i hier nooit last van had. Zijn er mensen die deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phreako schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:30:
Ook ik ben sinds kort trots eigenaar van de Hero. Geweldig toestel, maar qua software valt er nog wel het één en ander glad te strijken. Zo vind ik het eigenlijk belachelijk dat applicaties niet af te sluiten zijn en je daar een 3rd party task killer voor nodig hebt.
Je moet de telefoon gewoon gebruiken waar hij voor is en niet zulke rare fratsen uithalen.. Een taskkiller gebruiken is zowieso belachelijk op android en levert enkel onvoorspelbare zaken op.

Een applicatie binnen android sluit wel af als dit noodzakelijk is. Enkel services (zoals je alarm klok e.d.) blijven doordraaien. Andere programma's worden zo dichtbij mogelijk gehouden maar gebruiken bijna geen resources (savestate). Ze worden echter pas echt afgesloten (destroyed) als er geen ruimte meer voor is.

Deze constructie bevordert snel opstarten en je kan vaak terugkomen op de plaats waar je de applicatie hebt achtergelaten (restorestate). Een applicatie blijft dus nooit zomaar onbedoeld in de achtergrond doordraaien als je hem verlaat met je back toets.

Je muziek speler bijvoorbeeld wordt enkel een service als hij ook daadwerkelijk muziek speelt, dat kan je namelijk zo programmeren. Pas dan blijft hij doordraaien als achtergrond service zodat je muziek kan luisteren tijdens het browsen.

Als je geen muziek speelt, wordt de applicatie bevroren en wordt enkel de savestate bewaard, het lijkt nu alsof hij in de achtergrond draait, maar hij is dus in principe niet meer actief.

Dit is juist erg elegant!! Draai maar eens een tijd zonder taskkiller en zie dat hij zo goed als niet trager wordt, maar je wel al je vaakgebruikte programma's achter laat waar je ze hebt gelaten....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2009 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 16:09
phreako schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:30:
Eens. Ik start altijd met ~ 100 MB vrij geheugen, en na een tijdje is het 70/80 MB, waardoor ik het idee heb dat ik een restart moet doen om weer op de 100 MB te komen. Ik gebruik TaskPanel, op zich wel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:45:
[...]

Je moet de telefoon gewoon gebruiken waar hij voor is en niet zulke rare fratsen uithalen.. Een taskkiller gebruiken is zowieso belachelijk op android en levert enkel onvoorspelbare zaken op.

Een applicatie binnen android sluit wel af als dit noodzakelijk is. Enkel services (zoals je alarm klok e.d.) blijven doordraaien. Andere programma's worden zo dichtbij mogelijk gehouden maar gebruiken bijna geen resources (savestate). Ze worden echter pas echt afgesloten (destroyed) als er geen ruimte meer voor is.

Deze constructie bevordert snel opstarten en je kan vaak terugkomen op de plaats waar je de applicatie hebt achtergelaten (restorestate). Een applicatie blijft dus nooit zomaar onbedoeld in de achtergrond doordraaien als je hem verlaat met je back toets.

Je muziek speler bijvoorbeeld wordt enkel een service als hij ook daadwerkelijk muziek speelt. Pas dan blijft hij doordraaien.
Als je geen muziek speelt, wordt de applicatie bevroren en wordt enkel de savestate bewaard.

Dit is juist erg elegant!!
Volgens mij klopt hier niet zo veel van. Als ik een tijdje mijn Hero (intensief) gebruikt heb, dan staan er allemaal applicaties te wachten in TaskPanel. Mijn Hero is dan erg traag. Laat ik dat zo, dan blijven deze applicaties ook actief. Kan het natuurlijk mis hebben, dat de applicaties wel automatisch afsluiten, maar dat moet dan na een aantal uren zijn oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pred schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:50:
[...]

Volgens mij klopt hier niet zo veel van. Als ik een tijdje mijn Hero (intensief) gebruikt heb, dan staan er allemaal applicaties te wachten in TaskPanel. Mijn Hero is dan erg traag. Laat ik dat zo, dan blijven deze applicaties ook actief. Kan het natuurlijk mis hebben, dat de applicaties wel automatisch afsluiten, maar dat moet dan na een aantal uren zijn oid?
:*) Dus jij denkt dat het efficient is voor een mobiel operating system om altijd meer dan 70MB vrij te hebben.. Waarom zit er dan zoveel geheugen in als je het toch nooit gebruikt? Goede operating systemen gebruiken juist zoveel mogelijk al je geheuden voor één of ander doeleind, ongebruikt geheugen is zonde.

Wat betreft het niet kloppen, doe even wat moeite en zoek mijn verhaal maar na. Als je iets vind wat niet klopt, hoor ik graag wát er precies niet aan klopt. Langzaam zijn van android zit ook vaak tussen de oren...

Denk je nu werkelijk dat alle knappe koppen bij Google die de meest ingewikkelde algoritmes hebben bedacht, vergeten om de mogelijkheid te bouwen om applicaties goed af te kunnen laten sluiten? :z

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik zie iedereen hier adviseren om Taskiller eens niet te gebruiken. Maar het kan geen kwaad om het gewoon op de Hero te laten zonder het te gebruiken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:59:
[...]

:*) Dus jij denkt dat het efficient is voor een mobiel operating system om altijd meer dan 70MB vrij te hebben.. Waarom zit er dan zoveel geheugen in als je het toch nooit gebruikt? Goede operating systemen gebruiken juist zoveel mogelijk al je geheuden voor één of ander doeleind, ongebruikt geheugen is zonde.

Wat betreft het niet kloppen, doe even wat moeite en zoek mijn verhaal maar na. Als je iets vind wat niet klopt, hoor ik graag wát er precies niet aan klopt. Langzaam zijn van android zit ook vaak tussen de oren...

Denk je nu werkelijk dat alle knappe koppen bij Google die de meest ingewikkelde algoritmes hebben bedacht, vergeten om de mogelijkheid te bouwen om applicaties goed af te kunnen laten sluiten? :z
Tussen de oren? Ik kan toch gewoon constateren dat het systeem langzamer reageert? Dat heeft weinig met interpretatie te maken.

Het is misschien wel een kwestie van budget/tijd geweest om geen fatsoenlijk geheugenbeheer te maken, net als de beperkte bluetooth-functionaliteiten.

Voor de rest neem ik je verhaal graag ter harte, je kunt ook best gelijk hebben, maar ik heb er een ander beeld bij :)

[ Voor 5% gewijzigd door Pred op 12-10-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:59
Zijn er trouwens meer mensen waarbij sinds de update de muziekspeler er niet goed uitziet? Dan heb ik het over de muziekspeler die je ziet wanneer je je telefoon net aanzet en wanneer je dus op het unlock-screen komt. Bij mij staat die balk met die knoppen af en toe heel hoog in het scherm.
Tweede probleem waarbij ik even wil weten of ik niet de enigste ben is dat de telefoon heeel traag reageert op de headsetknoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-05 18:09
[...]

ik heb in het begin met die taskpanel lopen klooien omdat mijn hero nogal laggywas voor de update (zoals die van de meeste mensen) Kan niet zeggen dat het ooit heeft geholpen om mijn hero weer sneller te krijgen.
Het is wel zo dat de hero traag wordt na intensief gebruik. En dan blijft hij ook wel even traag, Maar als je het toestel dan even met rust laat en weer uit standby modus haalt is hij weer snel (bij mij dan) dus het geheugenbeheer is misschien niet instant. Maar heb wel het idee dat hij iets doet ipv alles laten draaien.
Wellicht zit hier een vertraging op zodat als je per ongeluk een programma hebt gesloten of iets vaak opent het weer sneller kunt openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
[...]

Ik ben het met Pred eens. Wanneer ik een tijdje niets kill met taskpanel, wordt mn hero echt heel erg traag. Dat merk ik dan aan alles. Als ik taskpanel open zie ik zo'n beetje alle apps die ik die da ggedraaid heb (en meestal nog maar +- 30mb geheugen over) Wanneer ik die apps kill is mn hero weer heerlijk snel. Het is dan ook zeker een must vind ik. En wat "onvoorspelbare zaken" betreft heb ik niks geen problemen. Taskpanel is voor mij de app met de grootste must-have factor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flogging Hank schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 01:24:
Taskpanel is voor mij de app met de grootste must-have factor
:? Dus dat vind jij de must have app? Niet Tunewiki, Layar, Routeplanner, Google maps o.i.d.?

Overigens denk ik ook dat als je phone langzamer wordt, je er een applicatie op hebt draaien die dat veroorzaakt. Als je dan vervolgens de hele boel killed, neem je die rotte app waarschijnlijk mee waardoor het weer sneller wordt...

Ik ben overigens ook benieuwd naar de ecxlude list van de personen die regelmatig alles killen. Doet bijvoorbeeld jullie alarm het nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Omdat mijn routeplanner op mijn SD staat, worden de stemmen gezien als muziek, dit geeft een heel vertekend beeld in de Mediaplayers. Is hierop iets te verzinnen? Kan je wellicht dingen/mappen uitsluiten?

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik gebruik Advanced Task Manager, eerst Taskpanel, maar Advanced task manager werkt toch lekkerder.. Ziet er net wat mooier uit :) En je kan ook processes bekijken.

Beetje offtopic, maargoed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:36:
[...]

:? Dus dat vind jij de must have app? Niet Tunewiki, Layar, Routeplanner, Google maps o.i.d.?

Overigens denk ik ook dat als je phone langzamer wordt, je er een applicatie op hebt draaien die dat veroorzaakt. Als je dan vervolgens de hele boel killed, neem je die rotte app waarschijnlijk mee waardoor het weer sneller wordt...

Ik ben overigens ook benieuwd naar de ecxlude list van de personen die regelmatig alles killen. Doet bijvoorbeeld jullie alarm het nog wel?
Mijn lijstje:
- Alarmerend! ('Alarming', daar heb je hem al ;) )
- BlueRSS
- Touch Input
- TouchFLO

Trouwens, ik heb gisteravond wat applicaties gestart (Berichten, Browser, Agenda, Scoreboard). Deze zijn nu nog steeds draaiend. En dat merk ik echt als ik een spelletje (Bonsai Blast 8) of Teeter) speel, dan schokt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
Als een taskmanager noodzakelijk was geweest, had hij er wel in gezeten. Android is zo geschreven dat een taskmanager niet nodig is. Het geheugen hoort vol te staan met programma's die je veel/waarschijnlijk gebruikt. Voordeel is dat ze dus niet geladen hoeven te worden. Programma's kunnen niet draaien op de achtergrond, alleen services zoals gmail sync/ mediaplayers. bron http://developer.android.com/guide/topics/fundamentals.html
Als je telefoon traag reageert kan dat 2 redenen hebben:
- je moet nog updaten naar de nieuwste firmware.
- je hebt een programma lopen dat geschreven is door iemand die de Android Dev Guide niet goed heeft gelezen en het boven staande principe niet door heeft. Probeer uit te vissen welk programma dat is en licht de developer in. (voor deze reden heb ik Advanced Task Manager)

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
RunaR schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:16:
Als een taskmanager noodzakelijk was geweest, had hij er wel in gezeten. Android is zo geschreven dat een taskmanager niet nodig is. Het geheugen hoort vol te staan met programma's die je veel/waarschijnlijk gebruikt. Voordeel is dat ze dus niet geladen hoeven te worden. Programma's kunnen niet draaien op de achtergrond, alleen services zoals gmail sync/ mediaplayers. bron http://developer.android.com/guide/topics/fundamentals.html
Als je telefoon traag reageert kan dat 2 redenen hebben:
- je moet nog updaten naar de nieuwste firmware.
- je hebt een programma lopen dat geschreven is door iemand die de Android Dev Guide niet goed heeft gelezen en het boven staande principe niet door heeft. Probeer uit te vissen welk programma dat is en licht de developer in. (voor deze reden heb ik Advanced Task Manager)
Is het simpelweg niet zo dat applicaties processortijd opeisen, en hoe meer applicaties, hoe minder processortijd er overblijft voor dat spelletje wat ik speel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Pred schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:05:
[...]

Is het simpelweg niet zo dat applicaties processortijd opeisen, en hoe meer applicaties, hoe minder processortijd er overblijft voor dat spelletje wat ik speel?
Nee. Maar dat was al eens uitgelegd. Door us1111.

Als je Hero langzaam wordt, is er een app die zich niet gedraagt (en dán kan taskkiller wel helpen), of heb je veel widgets en achtergrondprocessen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
u_nix_we_all schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:16:
[...]

Nee. Maar dat was al eens uitgelegd. Door us1111.

Als je Hero langzaam wordt, is er een app die zich niet gedraagt (en dán kan taskkiller wel helpen), of heb je veel widgets en achtergrondprocessen.
Een concrete oplossing zou dus zijn: alle applicaties toevoegen aan de ignore-list, behalve de apps die zich "niet gedragen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
CLB is een beetje stil geworden na reacties van Joopjuh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Voor/tegen het trager worden door het vollopen van het geheugen helpt een reboot (uit/aanzetten) ook prima. Kan geen kwaad om dit eens per week te doen als je veel apps hebt (draaien) en geen taskkiller wilt gebruiken. Verder overigens eens dat dit niet per se nodig is met een Android based toestel, wanneer je echter heel veel apps hebt (draaien) kan het wel handig zijn om zo nu en dan eens 'leeg' te rebooten.
Ook als een app lijkt te hangen kan een taskkiller wel eens handig zijn. Soms heb ik het idee dat de browser zo nu en dan niet lekker draait; killen met een taskkiller helpt in mijn geval dan 9/vd 10x. (ik gebruik overigens Task Manager 1.10.5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:04

dread

Sluwe vlaming

Ik wordt er een beetje moe van om oulook te syncen via het usb kabeltje aan de pc. Ging altijd goed maar nu kan hij HTC sync weer niet vinden. het enige verschil is dat ik hem in een andere usb poort heb hangen. Ik heb em nu gereboot en nog steeds kan hij het programma HTC sync niet op de pc vinden???!?!?
Zo waardeloos. Ik vind het een supertoestel maar gebruik hem voor het werk en als iets simpel als met oulook syncen niet werkt. tja...

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

gatver, het begint nu me toch de keel uit te hangen.. een simpele functie als een wekker gaat keer op keer fout!

gisteravond, klok app zelf gestart.. vinkje weg gehaald, opnieuw gelesecteerd. voor de zekerheid dit herhaald met de app klaxon, dus ook vinkjes aan uit.. met beide handelingen zag je wekker icoontje rechtsboven verdwijnen en gelijk weer terugkomen zodra er een was aangevinkt. Al met al goed dus!
Vervolgens na enkele tips hier met Sound Manager het alarm geluid op max gezet (stond heel iets eronder). Toestel op standby op zn kop neergelegd, en bed ingedoken Dexter gekeken.

vanochtend word ik uit mezelf wakker, half 9. Half uurtje doorgeslapen dus. Pak ik vloekend mn toestel op en haal ik hem van lockscreen af, begint ie opeens te bleren dat ik moet opstaan. JA ECHT?!? :X

ga vanavond maar mn wekker uit de kast vissen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SYQ schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:03:
gatver, het begint nu me toch de keel uit te hangen.. een simpele functie als een wekker gaat keer op keer fout!

gisteravond, klok app zelf gestart.. vinkje weg gehaald, opnieuw gelesecteerd. voor de zekerheid dit herhaald met de app klaxon, dus ook vinkjes aan uit.. met beide handelingen zag je wekker icoontje rechtsboven verdwijnen en gelijk weer terugkomen zodra er een was aangevinkt. Al met al goed dus!
Vervolgens na enkele tips hier met Sound Manager het alarm geluid op max gezet (stond heel iets eronder). Toestel op standby op zn kop neergelegd, en bed ingedoken Dexter gekeken.

vanochtend word ik uit mezelf wakker, half 9. Half uurtje doorgeslapen dus. Pak ik vloekend mn toestel op en haal ik hem van lockscreen af, begint ie opeens te bleren dat ik moet opstaan. JA ECHT?!? :X

Je kan toch gewoon van te voren testen of ie het doet of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:09:
[...]

Je kan toch gewoon van te voren testen of ie het doet of niet?
Ja, of gewoon wakker blijven tot 08:00 om te controleren of je alarm wel afgaat hé ? :+

@SYQ
Maar ff serieus, welke ROM versie is dat ? De stock hero rom ? Of zit die bug er bij de updates nog steeds in ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pred schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:57:
[...]

Mijn lijstje:
- Alarmerend! ('Alarming', daar heb je hem al ;) )
- BlueRSS
- Touch Input
- TouchFLO

Trouwens, ik heb gisteravond wat applicaties gestart (Berichten, Browser, Agenda, Scoreboard). Deze zijn nu nog steeds draaiend. En dat merk ik echt als ik een spelletje (Bonsai Blast 8) of Teeter) speel, dan schokt het.
Clock heb je er niet in je exclude lijst bijstaan, als je die killed, heb je ook geen native alarm applicatie meer draaien.. Is dat de reden dat je Alarming hebt draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

u_nix_we_all schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:18:
[...]

Ja, of gewoon wakker blijven tot 08:00 om te controleren of je alarm wel afgaat hé ? :+

@SYQ
Maar ff serieus, welke ROM versie is dat ? De stock hero rom ? Of zit die bug er bij de updates nog steeds in ?
gewoon stock, meest recente via de website van htc zelf.
en ik heb nog wel 2 stuks ingesteld, eentje voor 7:48 en tweede om 08:00

ik heb ondertussen de wekker al te voorschijn gehaald, ik geloof er niet in dat dit nog goed komt. hopen dat de eerstvolgende firmware update dit wel gaat oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er werkelijk nog nooit geen probleem mee gehad.
ik heb voor elke morgen 2 wekkers staan en voor zat en zon 3, doen het altijd :O

de een heeft er wel last van de ander niet. dus ik geloof niet dat het een firmware probleem is.
ws loopt de regio tijd en de tijd die de wekker waarneemt niet correct.
misschien dat je de regio opties even opnieuw moet instellen(automatisch), ook al staan deze al goed.
zet je wekker eens s'middags en dan kun je kijken of hij later afgaat of helemaal niet.

dit kan bv komen doordat je rom heb geïnstalleerd die niet uit deze tijdzone komt?
klink misschien raar maar hetzelfde had ik met sms taal. de rom die ik heb geïnstalleerd komt uit Engeland. hij is in het Nederlands geïnstalleerd en alle opties waaronder het woorden boek stonden op Nederlands. toch herkende hij geen Nederlandse woorden en heb ik nogmaals Nederlands moeten selecteren.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
dread schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:18:
Ik wordt er een beetje moe van om oulook te syncen via het usb kabeltje aan de pc. Ging altijd goed maar nu kan hij HTC sync weer niet vinden. het enige verschil is dat ik hem in een andere usb poort heb hangen. Ik heb em nu gereboot en nog steeds kan hij het programma HTC sync niet op de pc vinden???!?!?
Zo waardeloos. Ik vind het een supertoestel maar gebruik hem voor het werk en als iets simpel als met oulook syncen niet werkt. tja...
Het is ook mogelijk om je Outlook kalender te syncen met google calendar via http://www.google.com/sup...wer.py?hl=en&answer=89955. En deze synct automatisch met je telefoon. Nooit meer sync gezeur.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Laatst online: 12-09 14:04

dread

Sluwe vlaming

RunaR schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:17:
[...]

Het is ook mogelijk om je Outlook kalender te syncen met google calendar via http://www.google.com/sup...wer.py?hl=en&answer=89955. En deze synct automatisch met je telefoon. Nooit meer sync gezeur.
helaas werkt dat niet met de oulook xp versie die we op werk gebruiken. en uiteindelijk is dat een omweg. Je zou denken dat htc hier toch prioriteit aan geeft? maar dank je voor het meedenken..

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RunaR schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:17:
[...]

_/-\o_ _/-\o_

eindelijk van die sync bug af.
vreselijk als je een update krijgt en het er op een ander punt... syncen, minder op word.

thx

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het alarm-probleem alleen helemaal in het begin een keer gehad. Nadat ik vervolgens alle alarms heb verwijderd en opnieuw heb aangemaakt is het bij mij nooit meer fout gegaan.

Hier meer info: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=1109

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 22:41 . Reden: quote erboven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik had begin van de week Aclock van Awesome Software geïnstalleerd. Alles leuk en aardig, ik al mijn alarms instellen. Werkt dat programma gewoon niet. Alarm gaat niet af. De standaard htc alarm functie werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

BM

Moderator Spielerij

Wellicht sla ik de plank helemaal mis, maar is dat op de kop leggen voor HTC telefoons niet gewoon een manier om het toestel te muten?
Heb het alarm nu een paar dagen in gebruik, en werkt prima, maar toestel ligt dan ook wel met het scherm naar boven.

(Is er trouwens al iets bekend over een upgrade naar Android 1.6 voor de Hero?)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:04:
dit kan bv komen doordat je rom heb geïnstalleerd die niet uit deze tijdzone komt?
klink misschien raar maar hetzelfde had ik met sms taal. de rom die ik heb geïnstalleerd komt uit Engeland. hij is in het Nederlands geïnstalleerd en alle opties waaronder het woorden boek stonden op Nederlands. toch herkende hij geen Nederlandse woorden en heb ik nogmaals Nederlands moeten selecteren.
geen idee, buiten het gezeik met de wekker heb ik geen enkel probleem met de hero en vind ik het een prachtig toestel.

zonet uit mezelf wakker geworden om 08:01 (normale wekker vergeten in te stellen), pak de toestel iets later op en weer niks. haal hem van standby af, zie ik rechtsboven geen wekker icoontje. 1 seconde later komt icoontje tevoorschijn gevolgt door het gebleer zelf :) dit terwijl ik ook een wekker had ingesteld voor 07:48

ach ik geef het op, vind wel prima zo :)
BM schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 08:24:
[...]

Wellicht sla ik de plank helemaal mis, maar is dat op de kop leggen voor HTC telefoons niet gewoon een manier om het toestel te muten?
Heb het alarm nu een paar dagen in gebruik, en werkt prima, maar toestel ligt dan ook wel met het scherm naar boven.

kan kloppen, maar natuurlijk heb ik het niet elke keer uitgetest door de htc op zn kop te leggen. Vandaag stond ie gewoon met het scherm naar boven

[ Voor 23% gewijzigd door SYQ op 14-10-2009 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
[...]

Als je hem op z'n kop legt mute hij niet! Ik leg mijn Hero altijd met scherm naar beneden, ivm oplichtende trackbal. Maar mijn wekker gaat gewoon af.

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-05 18:09
[...]

Zover ik weet werkt dat alleen maar met inkomende oproepen, zou namelijk wel erg dom zijn dat als je je
her met schermpje naar beneden ligt dat je alarm niet afgaat.
Ik haal alleen de vinkjes weg, en zet ze weer terug. En het loopt gewoon dagelijks af zoals het hoort.
Taskkillers kunnen trouwens ook problemen veroorzaken, op xda waren er een paar die het alarm proces
uitschakelde, en ja dan doet hij het niet meer... duh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-02 18:10
Jeurizz schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:37:
Na mijn hero sinds 4 weken weer in gebruik te hebben genomen, nadat hij terug was van reparatie, heb ik nu weer hetzelfde probleem. De speaker kraakt. Het klinkt net alsof je een papiertje op je mond legt en daar hoge piepende geluiden in maakt.
Heel vervelend. Hij doet dit op elk geluidsniveau. Ook heb ik al een hardreset gedaan. Probleem nog steeds aanwezig. Het vervelende is dat ik hem voor deze klachten al 3 weken kwijt ben geweest. Hij is niet geroot, en ik draai de nieuwste originele rom.

Iemand nog een idee?
Even een schaamteloze zelf quote.

Ik heb eea nog even nagekeken. Heb de Hero op 30 juli ontvangen. Op 7 september voor het eerst aangeboden voor reparatie bij Htc zelf, dit omdat de medewerker van www.algebeld.nl zei dat dit moest. Vervolgens mijn toestel op 22 september weer teruggekregen. Nu sinds enkele dagen weer hetzelfde probleem. Speaker kraakt tijdens het bellen en gebeld worden. Alleen bij het aller laagste volume is de stem redelijk te horen, zonder al te veel vervorming.
Zojuist telefonisch contact gehad met de helpdesk van Htc. De medewerker vertelde mij dat hij niets anders kon doen dan het toestel inboeken voor reparatie. Ik gaf aan dit niet acceptabel te vinden omdat het toestel nog geen 3 maanden oud is. Vervolgens wees hij mij op het consumentenrecht, waarin staat dat de retailer een goed functionerend product moet leveren. Volgens de medewerker zou de retailer het product dan nu ook moeten omruilen. Ben benieuwd wat www.algebeld.nl hiervan gaat vinden.

wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pranger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-09 09:30
Sinds kort ook een HTC hero.
Nou heb ik hem geupdate met de laatste officiële rom van HTC, maar nou werkt me hotmail niet meer correct.
Heb geprobeerd m'n account te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Ook heb ik een ander hotmail account geprobeerd en die werkte wel gewoon.

Als ik nu dus mijn originele account instel krijg ik steeds dezelfde mail van: Windows Live Hotmail Team met als onderwerp Expired new letter mail en als inhoud This is an old new letter and has expired.
Dan probeer ik me inbox te vernieuwen en krijg je me mails niet binnen.

Maar dit werkt dus wel gewoon met een ander hotmail account. iemand van jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen of wat dit veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 13-09 09:09
Pranger schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:07:
Sinds kort ook een HTC hero.
Nou heb ik hem geupdate met de laatste officiële rom van HTC, maar nou werkt me hotmail niet meer correct.
Heb geprobeerd m'n account te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Ook heb ik een ander hotmail account geprobeerd en die werkte wel gewoon.

Als ik nu dus mijn originele account instel krijg ik steeds dezelfde mail van: Windows Live Hotmail Team met als onderwerp Expired new letter mail en als inhoud This is an old new letter and has expired.
Dan probeer ik me inbox te vernieuwen en krijg je me mails niet binnen.

Maar dit werkt dus wel gewoon met een ander hotmail account. iemand van jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen of wat dit veroorzaakt?
Hier het zelfde probleem, alleen kreeg ik gisteren ineens de mailtjes van de laatste 3 dagen binnen (waarna hij ineens weer stopte met het ontvangen van mail...)

Het rare is dat als je kiest om de laatste x berichten ipv berichten van de laatste x dagen binnen te halen hij wel mails ophaalt, maar alleen de eerste mails in je mailbox (in mijn geval dus uit 2007)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Meld zich ook, blij dat ik weer van de Blackberry af ben ;)

Niets byzonders gedaan, behalve de laatste HTC Rom erop en de Radio Rom geupdate naar de laatste versie. Ik krijg nml. gisteren in d'n Belgique (roamen dus) nauwelijks bereik, en als ik al iets had, was het zeer onregelmatig qua sterkte. Nu de nieuwere Radio erop, en ik heb hier ineens volle bak, ipv de eerdere 2-3 strepen...

Verder nog wat spelen, maar wat een verbetering TOV de Touch-pro bijvoorbeeld, en hoeveel gaver is dit ding dan de iPhone!! Alle collega's met de iPhone krabben zich achter de oren, geweldig!

Waar ik vooral zeer blij mee ben is de GPS met Copilot, heerlijk snelle fix en erg accuraat... En het syncen met google voor addressen en agenda is top. Geen kabels meer, heerlijk!

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Ik vind dat discussies over afhandelen van garantiegevallen, hoewel het hier om een HTC Hero gaat, meer iets voor het shopping forum zijn.
Verder vind ik dat bestellen bij een webshop (type dozenschuiver zonder eigen voorraad), zeker als ze zeer concurrerend zijn op prijs, altijd het risico met zich meedraagt van een beroerde afhandeling van RMA zaken.
Als laatste vind ik de shopreview van algebeld.nl genoeg zeggen m.b.t. bovenstaande bevinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het klopt wel,
  • word je gebeld en leg je hem op de kop dan word hij stil.
  • ligt hij op de kop en word je gebeld dan staat hij doorgeschakeld naar Voicemail.
ws is dit geleik aan de wekker??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brabbelaar
  • Laatst online: 02-05-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:37:
[...]

Ik heb het alarm-probleem alleen helemaal in het begin een keer gehad. Nadat ik vervolgens alle alarms heb verwijderd en opnieuw heb aangemaakt is het bij mij nooit meer fout gegaan.

Hier meer info: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=1109
Dit probleem lijkt bij mij opgelost sinds ik een mp3-tje als alarm-toon heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:45
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:57:
het klopt wel,
  • ligt hij op de kop en word je gebeld dan staat hij doorgeschakeld naar Voicemail.
Doorschakelen naar voicemail doet mijn telefoon toch niet. Verder wel een geniale optie, dat wist ik ook nog helemaal niet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
Heeft iemand MMS op de Hero met KPN Hi werkend gekregen?
Internet doet het allemaal perfect en ik heb de MMS instellingen van de Hi site, maar het wil niet werken.
Ik heb al een MMS naar mezelf proberen te sturen, maar deze blijft in de undelivered box staan.

Kan iemand met Hi, waarvan MMS werkt, zijn/haar instellingen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08 09:56
Ik heb tot op heden nog geen probleem gehad met de wekker, heb ook Taskkiller draaien. De wekker maakt me elke ochtend mooi wakker.

Het syncen met outlook gaat ook perfect. Heb er ook eerst aangedacht om Google te gaan gebruiken, maar dit werkt zeker zo goed, en als ik toch aan de pc zit, vind ik het een kleine moeite om de kabel even in te steken. Dan laadt die in ene keer ook op hé. Ik vind Outlook zelf wel niet zo prettig om mee te werken, dus ben ik terug overgeschakeld naar Windows Live Mail, maar vermits m'n Outlook geconfigureerd is, worden alle aanpassingen van agenda en contactpersonen mooi gesynchroniseerd.

Ik ben wel benieuwd of de Hero de update krijgt naar 1.6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corné schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:48:
Heeft iemand MMS op de Hero met KPN Hi werkend gekregen?
Internet doet het allemaal perfect en ik heb de MMS instellingen van de Hi site, maar het wil niet werken.
Ik heb al een MMS naar mezelf proberen te sturen, maar deze blijft in de undelivered box staan.

Kan iemand met Hi, waarvan MMS werkt, zijn/haar instellingen posten?
Ik heb mms nooit gebruikt maar dit zijn mijn standaard instellingen.

Naam: Hi MMS
APN: portalmmm.nl
Proxy: /
Poort: /
Gebruikersnaam: /
Wachtwoord: /
Server: /
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
Mms-protocol: WAP 2.0
MCC: 204
MNC: 08
APN-type: mms

Heb jij dat ook anders weet ik het niet. Zal zo wel mmsje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:46:
[...]

Dit zijn ook mij instellingen inderdaad en bij mij werkt mmsen perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Laatst online: 20-02-2022
joeltje schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:08:
Meld zich ook, blij dat ik weer van de Blackberry af ben ;)

Niets byzonders gedaan, behalve de laatste HTC Rom erop en de Radio Rom geupdate naar de laatste versie. Ik krijg nml. gisteren in d'n Belgique (roamen dus) nauwelijks bereik, en als ik al iets had, was het zeer onregelmatig qua sterkte. Nu de nieuwere Radio erop, en ik heb hier ineens volle bak, ipv de eerdere 2-3 strepen...

Verder nog wat spelen, maar wat een verbetering TOV de Touch-pro bijvoorbeeld, en hoeveel gaver is dit ding dan de iPhone!! Alle collega's met de iPhone krabben zich achter de oren, geweldig!

Waar ik vooral zeer blij mee ben is de GPS met Copilot, heerlijk snelle fix en erg accuraat... En het syncen met google voor addressen en agenda is top. Geen kabels meer, heerlijk!
Welke is de laatste radio?
63.18.55.06EU_6.35.06.18
63.18.55.06FU_6.35.07.08

Ik heb de eerste versie, dus weet niet of het de laatste nieuwe is? Want EU, voor Europa? :/ FU voor andere landen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 18:55
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:57:
het klopt wel,
Mm dat eerste doet hij bij mij wel maar het tweede niet.
Nu moet ik wel zeggen dat ik mijn voicemail heb uitgeschakeld, maar toch. Zou wel cool zijn dat als je hem op zijn kop hebt gelegd dat hij dan automagisch overschakeld naar stil, maar wel trilt.

Een collega van mij heeft de Samsung qwerty met Windows en daar werkt dat wel volgens dat principe. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 20:14

NielsNL

DigiCow

Woei, ik heb er ook 1!
Nu nog even uitvinden hoe ik dat 3G logotje te voorschijn tover bij Vodafone.
Ik heb m'n Blox al ingeschakeld, en de instellingen in m'n foon gezet.
Nu alleen nog geduld, zegt de klantenservice.
Via m'n wifi kan ik nml. geen verbinding met m'n gmail account maken.
Browsen gaat wel prima.

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pranger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-09 09:30
M1lamb3r schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:30:
[...]

Hier het zelfde probleem, alleen kreeg ik gisteren ineens de mailtjes van de laatste 3 dagen binnen (waarna hij ineens weer stopte met het ontvangen van mail...)

Het rare is dat als je kiest om de laatste x berichten ipv berichten van de laatste x dagen binnen te halen hij wel mails ophaalt, maar alleen de eerste mails in je mailbox (in mijn geval dus uit 2007)
Ik heb het onderhand opgelost.
Ik had dus zo rond de 1100 mailtjes in me hotmail staan, heb een extra map aan gemaakt en daar alle mailtjes ingezet behalve de nieuwste 10 mailtjes.

Hierna heb ik me htc ingesteld "op nummer" en "40 mailtjes" (Had natuurlijk ook 20 kunnen doen of 60 maakt niet uit).

Opnieuw gesynced en hij kreeg de laatste 10 binnen, toen heb ik download frequentie even op 5 minuten gezet 2 nieuwe mailtjes naar mezelf verstuurd en naar 5 minuten waren ze binnen!

Ik denk zelfs dat ik die 1100 mailtjes wel weer terug kan zetten maar dit ga ik niet doen want ik vind het zo ook wel goed :) kost wat meer moeite maar werkt wel nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 14:37
M3 SMGII schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:53:
[...]

63.18.55.06EU_6.35.06.18
63.18.55.06FU_6.35.07.08

Ik heb de eerste versie, dus weet niet of het de laatste nieuwe is? Want EU, voor Europa? :/ FU voor andere landen?
Ik heb de 2e versie en ik heb een g2.
Nu heb ik de engelse update gedaan en moet zeggen dat het bereik sinds de update echt klote is! :'(

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 12:43
NielsNL schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 14:11:
Woei, ik heb er ook 1!
Nu nog even uitvinden hoe ik dat 3G logotje te voorschijn tover bij Vodafone.
Ik heb m'n Blox al ingeschakeld, en de instellingen in m'n foon gezet.
Nu alleen nog geduld, zegt de klantenservice.
Via m'n wifi kan ik nml. geen verbinding met m'n gmail account maken.
Browsen gaat wel prima.
3G werkt al hoor. Ik had de GPRS instellingen erin gezet en pas na 10 minuten kon ik het internet op. Blijf even rustig bij een raam zitten waar je zeker weten 3G bereik hebt. Restart je phone even, drink een kop koffie en surf daarna voorzichtig naar www.google.nl (wifi natuurlijk UIT ;) )
De correcte instellingen voor Vodafone internet zijn: Naam: vodafone internet, APN:live.vodafone.com, Gebruikersnaam:vodafone, password:vodafone.
Rest op default, geen hoofdletters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL

NielsNL

DigiCow

stijnos1991 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 14:28:
[...]

3G werkt al hoor. Ik had de GPRS instellingen erin gezet en pas na 10 minuten kon ik het internet op. Blijf even rustig bij een raam zitten waar je zeker weten 3G bereik hebt. Restart je phone even, drink een kop koffie en surf daarna voorzichtig naar www.google.nl (wifi natuurlijk UIT ;) )
De correcte instellingen voor Vodafone internet zijn: Naam: vodafone internet, APN:live.vodafone.com, Gebruikersnaam:vodafone, password:vodafone.
Rest op default, geen hoofdletters.
Idd, gewoon ff geduld hebben, en wifi uitzetten. :P
Hij wisselt af en toe nog tussen 3G en H, maar ja, dan had ik maar niet in Zeeuws-Vlaanderen moeten gaan wonen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]

63.18.55.06EU_6.35.06.18
63.18.55.06FU_6.35.07.08

63.18.55.06FU_6.35.07.08 is de laatste, althans voor zover mij bekend. Deze draai ik iig... Even puzzelen om die erin te krijgen, maar bereik is enorm verbeterd!

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:46:
[...]

Ah perfect het werkt, dankje.
Enige verschil wat ik had was bij APN-type "MMS" ipv "mms" :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een telefoonrekening binnen gehad van 180euro. Oeps :P Ik sms veel meer dan ik normaal doe... dat komt omdat het makkelijker typen is denk ik haha. Mja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilvermeeuw
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:14
.....

[ Voor 98% gewijzigd door Zilvermeeuw op 15-10-2009 20:11 . Reden: Verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Laatst online: 20-02-2022
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:46:
Net een telefoonrekening binnen gehad van 180euro. Oeps :P Ik sms veel meer dan ik normaal doe... dat komt omdat het makkelijker typen is denk ik haha. Mja.
das niet mals :) Ik zou gewoon flippen en hier thuis ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij vertellen hoe ik mn Hero als modem kan gebruiken?

Qua settings in de telefoon is het me helder. Ik heb deze stappen gevolg: http://blog.brightpointuk.co.uk/using-htc-hero-usb-modem en die zijn gelukt.

maar daarna wordt het ff een Windows-weetje denk ik van hoe je nou daadwerkelijk connectie kan maken via die nieuw toegevoegde HTC modem.

Ik heb Vodafone.

EDIT: haha, stom stom stom! Gewoon ook echt NIETS meer doen dan op die site staat en dan gaat t allemaal vanzelf! Werkt uitmuntend! Niks geen gehannes met rooten en dikke tetters enzo. Allemaal prima te doen op deze manier!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 22:49 . Reden: ik weet het antwoord al! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet jij wel zeker dat je onbeperkt internet hebt?
zo wel dan zou ik eens gaan kijken naar sms bundels of verdubbelaars ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 07:30
Klinkt erg simpel en fijn! Onder Windows 7 is er een "Other Device" dat Android Phone heet. Geen mogelijkheid het als netwerkkaart te laten zien. Iemand een Idee?

Gisteren trouwens de nieuwe PayPal applicatie geprobeerd. Las op m'n telefoon op NU.nl dat die er nu ook was. Nu nog de Rabobank :)

Ik mis nog deze tools, weet iemand of die bestaan?
-NS-applicatie (Site via browser werkt, maar is langzaam en onhandig)
-RDW-Kenteken en andere autogegevens lookup tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Laatst online: 19-06 00:07
Peetke schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:51:
[...]

Klinkt erg simpel en fijn! Onder Windows 7 is er een "Other Device" dat Android Phone heet. Geen mogelijkheid het als netwerkkaart te laten zien. Iemand een Idee?

...
Google is your best friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
[...]
Gisteren trouwens de nieuwe PayPal applicatie geprobeerd. Las op m'n telefoon op NU.nl dat die er nu ook was. Nu nog de Rabobank :)

Horen eigenlijk in de Software en Discussie topic thuis, maar kijk eens op de markt naar android treintijden lite..
RDW kenteken kun je alleen maar opvragen via de site, app heeft wel bestaan maar door problemen met de proxy is het uit de Market gehaald..

quote:
[...]

63.18.55.06EU_6.35.06.18
63.18.55.06FU_6.35.07.08

Ik heb de eerste versie, dus weet niet of het de laatste nieuwe is? Want EU, voor Europa? FU voor andere landen?
63.18.55.06FU_6.35.07.08 is de laatste, althans voor zover mij bekend. Deze draai ik iig... Even puzzelen om die erin te krijgen, maar bereik is enorm verbeterd!

Vraag me af hoe dit geupdate kan worden. M ijne heeft namelijk ngo de eerste terwijl ik de laatste HTC Rom heb geinstalleerd..

[ Voor 62% gewijzigd door DaJohn op 16-10-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik deze week een hard reset heb uitgevoerd op mijn Hero zit ik met het volgende probleem.
Ik laat altijd locatie bepalen door het telefoon netwerk. Voorheen geen probleem, altijd tot op enkele tientallen meters nauwkeurig. Sinds de reset echter klopt er niks meer van. De telefoon denkt telkens dat ik in Einbeck, Duitsland zit, 420 km hier vandaan.
Als ik GPS aanzet klopt de locatie wel gewoon maar met het oog op de batterij doe ik dat liever niet continue.

Ik heb al op meerdere fora gepost met dit probleem maar krijg nergens reactie. Is hier iemand die weet wat ik kan doen om weer gewone plaatsbepaling te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 15:19

Koppensneller

winterrrrrr

[...]

Android Treintijden. Wordt ontwikkeld door een Tweaker, en is echt een prima app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaJohn schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:04:
[...]

Horen eigenlijk in de Software en Discussie topic thuis, maar kijk eens op de markt naar android treintijden lite..
RDW kenteken kun je alleen maar opvragen via de site, app heeft wel bestaan maar door problemen met de proxy is het uit de Market gehaald..

quote:
[...]

63.18.55.06EU_6.35.06.18
63.18.55.06FU_6.35.07.08

Ik heb de eerste versie, dus weet niet of het de laatste nieuwe is? Want EU, voor Europa? FU voor andere landen?

Vraag me af hoe dit geupdate kan worden. M ijne heeft namelijk ngo de eerste terwijl ik de laatste HTC Rom heb geinstalleerd..
Update van je radio kan ook met update.zip.. Let wel, dit is een 2traps raket, eerst wordt de update uitgevoerd en na de 1ste reboot wordt de update waarschijnlijk geflashed naar je radio deel. Dit duurt ook maximaal enkele minuten (je krijgt dan een soort wit bootscreentje te zien.)
Daarna start hij door en heb je een nieuwe radio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Android Software & Discussie :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

sms bundeltje doen a €9,95?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 21:09
Ik heb net de G2 in huis en de rom update geinstalleerd van de t-mobile site. Nu krijg ik om de zoveel tijd de melding (process com.htc.launcher) has stopped unexpectedly . Wat is aan de hand, het is nogal irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kikkeraap schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:35:
Ik heb net de G2 in huis en de rom update geinstalleerd van de t-mobile site. Nu krijg ik om de zoveel tijd de melding (process com.htc.launcher) has stopped unexpectedly . Wat is aan de hand, het is nogal irritant!
even fabrieks reset proberen.
als dat niet help een harde reset en als dat niet helpt was de Rom corrupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik heb de coderingstype bij video op MPEG4 gezet. Maar tijdens het opnemen neemt die nog steeds in 3gp op. Is dit een algemene bug oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cirediew
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-08 17:33
hoi allemaal,

Ik maak sinds een tijdje gebruik van de software versie 2.6.27 op mijn Hero, en nu ben ik er achter gekomen dat hij bij het zoeken in de browser met gebruik van de search knop het scherm de hele tijd een beetje verspringt. De "top bar" om het zo maar even te noemen komt de in beeld als ik een letter aan tik maar verdwijnt daarna direct weer. Voor zover ik weet was dit voor de update niet het geval. Iemand een oplossing voor mij? _/-\o_

Hier een filmpje met wat ik bedoel:
http://www.youtube.com/watch?v=SXc-H4V08vk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 17:59
cirediew schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:37:
hoi allemaal,

Ik maak sinds een tijdje gebruik van de software versie 2.6.27 op mijn Hero, en nu ben ik er achter gekomen dat hij bij het zoeken in de browser met gebruik van de search knop het scherm de hele tijd een beetje verspringt. De "top bar" om het zo maar even te noemen komt de in beeld als ik een letter aan tik maar verdwijnt daarna direct weer. Voor zover ik weet was dit voor de update niet het geval. Iemand een oplossing voor mij? _/-\o_

Hier een filmpje met wat ik bedoel:
http://www.youtube.com/watch?v=SXc-H4V08vk
Die van mij doet dat ook. Maar alleen in de landscape-mode net als in jouw filmpje en niet in portrait. Maar ik heb hem pas sinds gisteren en toen meteen geupdate dus ik kan het niet vergelijken. Het lijkt met een klein bugje in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foutje sorry
:*)

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 12:39
De laatste tijd krijg ik steeds vaker bij mijn IMAP mailtjes: "[Deze mail staat nog op de server]".

Ja dat lijkt me ook ja, daar gebruik ik IMAP voor. Maar ik krijg dat soort mailtjes met geen mogelijkheid gedownload. Hij staat op "alles" downloaden van de afgelopen 3 dagen, snap d'r niets van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
Weet er iemand hoe ik de HTC Sync op de Hero zelf kan opstarten? Soms heb ik proces dat de sync automatisch uitvoert afgesloten en wanneer ik dan de kabel aankoppel, start HTC Sync niet op op de telefoon.

Heb al wat gegoogled, maar vind niet meteen iets terug.

ik kijk al uit naar The Missing Sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 12:39
wars schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:55:
Weet er iemand hoe ik de HTC Sync op de Hero zelf kan opstarten? Soms heb ik proces dat de sync automatisch uitvoert afgesloten en wanneer ik dan de kabel aankoppel, start HTC Sync niet op op de telefoon.

Heb al wat gegoogled, maar vind niet meteen iets terug.
Instellingen -> Gegevenssynchronisatie -> PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
Sypher schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:11:
[...]

Instellingen -> Gegevenssynchronisatie -> PC
Dan gebeurt er niks, heb dat ook al geprobeerd. Dan krijg ik gewoon een melding dat er geen verbinding is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wars schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:04:
[...]

Dan gebeurt er niks, heb dat ook al geprobeerd. Dan krijg ik gewoon een melding dat er geen verbinding is...
Gewoon even je telefoon opnieuw opstarten. Het proces wordt na een tijdje gewoon afgesloten als je het niet gebruikt. Is een beperking en daar moet je maar mee leren leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL

NielsNL

DigiCow

Ik maak via imap een verbinding met m'n Kerio Mail server. En daar maakt de Hero mappen aan met concepten1, concepten2, ... comcepten101 (concepten bestaat al). Erg vervelend, google biedt (nog) geen uitkomst. Maar ik zoek vrolijk verder. :P

Hmm, hij maakt een fysieke map Concepten aan i.p.v. Drafts te gebruiken.
Taal maar eens op engels gezet, kijken of dat werkt. :P

[ Voor 21% gewijzigd door NielsNL op 17-10-2009 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Wat zijn juist de verschillen tussen de Belgische en Nederlandse versie?
Ik las namelijk dat de Nederlandse versie uitgerust is met YouTube en ook sneller zou zijn...
Kortom welke versie kan ik best aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Heb een Hero sedert 3 dagen en ben er zeer tevreden over!

Vanmorgen echter zijn plots al mijn contacten weg van mijn telefoon (google + telefoon contacten). Ik zet m'n hero uit en aan en daarna staan er enkel nog google contacten op m'n telefoon en zijn al m'n telefoon contacten weg! Al mijn telefoonnummers zijn dus ook weg... Is dit normaal? Heb ik iets verkeerd gedaan? Bug bij syncen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je sync aan hebt staan, dan worden de contacten op je telefoon gezet welke op de Google-servers staan. Als jij contacten importeert van een SIM-kaart (bijvoorbeeld), zijn ze bij de volgende sync weer weg. Ik heb zelf contacten-sync uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

-Edwin- schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:48:
Ik heb de coderingstype bij video op MPEG4 gezet. Maar tijdens het opnemen neemt die nog steeds in 3gp op. Is dit een algemene bug oid?
Nee. Van wikipedia:
3GP is een versimpelde versie van het MPEG-4 Part 14-formaat (MP4), ontworpen om de benodigde opslagruimte en vereiste bandbreedte in mobiele telefoons te verminderen. Het slaat video streams als MPEG-4 Part 2, H.263 of MPEG-4 Part 10 (AVC/H.264) op en audio streams als AMR-NB, AMR-WB, AMR-WB+, AAC-LC of HE-AAC.
Dus 3GP is gewoon een MPEG-4 versie. Hoezo, wil er iets niet lukken oid?

[ Voor 5% gewijzigd door Bergen op 18-10-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Nou, ik dacht dat het de bedoeling was dat die het ook als .mp4 zou opslaan, maar nu is me duidelijk dat het gewoon hoort als .3gp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

-Edwin- schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:19:
Nou, ik dacht dat het de bedoeling was dat die het ook als .mp4 zou opslaan, maar nu is me duidelijk dat het gewoon hoort als .3gp.
Ah op die manier. De extensie geeft het containerformaat aan, niet het videoformaat. De extensie ".avi" zegt bijvoorbeeld ook niets over het video en audio formaat. Misschien zit er wel FLV1 video met MP3 audio in. Of misschien wel MPEG4v2 video met AAC audio. "avi" zegt niets. Zo is het ook met .3gp, dat zegt ook niets over de audio en video. Het is maar een containerformaat.

In de stand "H.263" neemt de Hero op in een 3GP container met daarin +/- 300 kbit H.263 video en AMR audio. De codec die wordt gebruikt voor bijvoorbeeld Youtube standaard kwaliteit video's (de FLV1 codec) is ook gebaseerd op H.263. AMR is de standaard audiocodec voor 3GP video's (hoewel er natuurlijk best andere audiocodecs in een 3GP container kunnen) en is eigenlijk bedoeld voor spraak. Alleen de frequenties binnen het frequentiespectrum van spraak worden opgeslagen. Alles daarboven en onder wordt weggegooid. Daarom klinkt muziek ook zo bagger als je het opneemt met je telefoon.

In de stand "MPEG4" neemt de Hero op in een 3GP container met daarin +/- 800 kbit MPEG-4 part 1 video en AMR audio. MPEG-4v1 is een beetje verouderd, maar het is niet zo geavanceerd als het veel door MS gebruikte MPEG-4v2 en het voor H.264/AVC gebruikte MPEG-4v10, dus cpu's in telefoons kunnen het prima aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Bergen op 18-10-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mpeg4 is een hele grote verzameling standaarden en zegt eigenlijk niets over wat voor video/audio-file je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Zo, wat bedank ik jullie voor de uitgebreide informatie. Adviseren jullie H263 of mpeg4, of maakt het niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat is Mpeg4 volgens jou? Ik denk dat je H.264 bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

-Edwin- schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:55:
Zo, wat bedank ik jullie voor de uitgebreide informatie. Adviseren jullie H263 of mpeg4, of maakt het niks uit?
Hangt er vanaf wat je wilt. Wil je VEEL video kunnen opslaan, dan is H.263 een betere keuze, want door de lagere bitrate past er grofweg 2x zoveel video op je telefoon. (Na een testje blijkt dat toch niet te kloppen, de bestanden zijn ongeveer even groot.) Wil je hoge kwaliteit, dan is MPEG-4 een betere keuze, omdat de codec geavanceerder is en er in een hogere bitrate wordt opgenomen. Overigens past er dan nog steeds ongeveer 3 uur video in een GB, dus tja... Misschien is er voor MPEG-4 wel meer processorkracht nodig en raakt de batterij daardoor sneller leeg. Je kunt zelf het beste de keuze maken wat beter voor je is.
RoD schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:57:
De Hero neemt niet op in H.264, het is MPEG-4 part 1, niet part 10. (Alhoewel, ik begin wat te twijfelen. Volgens GSpot is het v1, maar volgens de 3GP specs kan er alleen part 2 of 10 in een 3GP container. Er zit geen fourcc in de ruwe stream, maar ik kan het niet in een avi muxen als H.264, dus ik vermoed dat het MPEG-4 part 2 is.)

[ Voor 27% gewijzigd door Bergen op 18-10-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
RoD schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:57:
Ik dacht dat als ik mpeg4 koos, de bestandsextensie .mp4 zou moeten zijn. Maar dat hoeft dus helemaal niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
al kies je als extensie .kul........... :P

(extensies zeggen in principe helemaal niets, behalve als herkenning voor een evt. player)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk, voordat je post, even of je vraag niet beter in een van onderstaande topics past:
Accessoires voor de HTC Hero
[ABO] HTC Hero levertijden en abonnementen topic
HTC Hero: Rooten & Custom ROM's
Android Software & Discussie