Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen met het rooten van de HTC Hero, en het installeren van een custom ROM. Hieronder vind je een tutorial welke geschreven is door rickiii en gedeeltelijk door Heppieboeddah.
Rooten en flashen van de HTC Hero
Vooraf

Glossary: Het is erg nutting om deze Glossary door te nemen
Backup: Tijdens alle bovenstaande acties kan vanalles fout gaan, dus is het verstandig om overal een backup te maken van je oude data.
  1. Om een backup te maken van je huidige ROM op de SD card, kun je een "Nandroid backup" doen. Dit is een programma dat is meegeleverd in een onderstaande recovery-images. Ik ben nog op zoek naar een handleiding hiervoor
  2. Tijdens het flashen van een ROM wordt ook vrijwel altijd alle persoonlijke data verwijderd. Om een backup te maken van deze data (zoals SMS, Call history, Bookmarks, etc) zijn verschillende programma's te vinden. Al ben ik nog steeds op zoek naar een goeie. "Backup for Root Users 3.3" vanuit de Android Market werkt voor mij niet.
Waarom rooten?
Een terechte vraag. Er zijn een aantal redenen voor welke mogelijk relevant kunnen zijn:
Why should you root?

•You can install a full Linux distribution, like Debian.
•You can run applications that require root, like Screenshot and or any other application.
•You can install the latest Android build directly from the Android source tree.
•Customize your boot image.
•Create full backups of the state of your phone.
•Create custom ROMs.
•Install Applications to your SD Card to save space.
•Use your phone as a tether to connect your computer/laptop to the internet.
•Turn your phone into a wireless router that provides internet access.
Recovery Image
Je kunt een custom recovery-image installeren, waarmee je vanuit een bootloader extra opties hebt zoals: complete systeem backup's, rom's flashen, het file-systeem formateren of aanpassen.

De meest bekende recovery-image op dit moment is die van Cyanogen. Maar hierop gebaseerd is er ook één gemaakt speciaal voor toestellen zonder toetsenbord zoals de HTC Hero & Magic door Amon-RA

Wil je meteen root en apps2sd, doe dan het volgende als je in de system-recovery zit. {Let wel, alle data op je sd-kaart is weg!!}

1: Nandroid backup
2: Format SD: fat32+ext2+swap [ er wordt dan een linux-swap van 32Mb, een ext2 van 512Mb en een fat32 partitie aangemaakt. De grote van je fat32 partitie is afhankelijk van de grootte van je sd-kaart]
3: Convert ext2 to ext3
4: Reboot system now

Dan het installeren van de recovery image zelf:
How-to
  • Met FlashRec: Volg de handleiding van The Unlockr (One-click rooting HTC Hero), maar gebruik de nieuwste versie van FlashRec en jouw eigen recovery-image naar keuze. Als deze optie voor jou niet werkt, kun je terugvallen op de SDK.
  • Via de SDK: Met behulp van de oorspronkelijke tools van Google voor Android developer (SDK) kun je via een USB verbinding met je computer de image installeren. De handleiding hiervoor is als volgt
    1. Download de laatste versie van de SDK en extract deze naar een directory op je harde schijf.
    2. Kopieer de gewenste recovery-image in de [SDK]\tools directory
    3. Voer de vanuit die directory de stappen uit die staan beschreven op de bovengenoemde site van de desbetreffende recovery-image
(Custom) Rom
De installatie van het Android OS zelf kun je ook vervangen met een nieuwe versie. Op de HTC Hero staat een aangepaste versie van Android 1.5 gecombineerd met de HTC Sense UI, waarvan inmiddels een nieuwe versie uit is. Je kunt ook een aantal aangepaste versies van Android installeren. De meest bekende hiervan is momenteel de custom ROM van MoDaCo die is gebaseerd op de laatste officiele ROM voor de HTC Hero.

How-to
  • Officieel: Ga naar de website van HTC en volg de instructies voor de laatste ROM Upgrade. In deze thread kun je alle officiele HTC Hero ROM download links vinden.
  • Vanuit een recovery-image:
    Volg de handleiding van The Unlockr (Custom ROM on HTC Hero) en kies hierin jouw custom ROM naar keuze.
  • Via de SDK: Met behulp van de oorspronkelijke tools van Google voor Android developer (SDK) kan het waarschijnlijk ook. Ik heb alleen nog niet gevonden hoe dit moet, maar dit lijkt bij voorbaat nogal omslachtig in vergelijking met de overige twee manieren
Radio
Een Android device heeft speciale radio-drivers, die je met een update kunt aanpassen. Nieuwere radios bieden theoretisch een betere ontvangst, batterijduur etc. Over het algemeen is het logisch dat je altijd de nieuwste versie installeert, zodra je begint aan het flashen van je toestel.
Tot slot
Kom je er met deze tutorial nog niet uit, dan kun je hier je vragen stellen. Ook kun je natuurlijk je ervaringen kwijt over het flashproces en de custom ROM's.

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 24-09-2009 15:06 ]

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Ik kwam InstantRoot(.apk) tegen. Lijkt veel eenvoudiger om door middel van deze app ROOT-access te krijgen dan de andere methodes. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze app?
Waarom zou je deze niet gebruiken ipv de omslachtigere methode?

Anoniem: 19649

Ik vindt mdc 2.3 meer laggen dan 2.2
Hoe is dat bij jullie? Ik ga dan ook terug naar 2.2
Wel jammer van de nieuwe people widget.

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 09:57
kaajee schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:25:
Ik kwam InstantRoot(.apk) tegen. Lijkt veel eenvoudiger om door middel van deze app ROOT-access te krijgen dan de andere methodes. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze app?
Waarom zou je deze niet gebruiken ipv de omslachtigere methode?
Je hebt eigenlijk geen root acces nodig om een custom rom te flashen. Met InstantRoot krijg je meer rechten in je huidige rom. Met de 1-click Root kan je een custom recovery image flashen. Of je dan ook meteen root rechten op je telefoon hebt weet ik niet.
En als je de Modaco Custom rom op je Hero zet, heb je meteen root -rechten. Deze rom is al geroot.

ISS Detector en meer voor Android

• kaajee
  • Laatst online: 07-05 19:44
Ik heb het ook niet alleen over het flashen van een custom rom. Er zijn natuurlijk meer redenen waarom iemand root acces zou willen hebben.
Om er een paar te citeren:
Why should you root?

•You can install a full Linux distribution, like Debian.
•You can run applications that require root, like Screenshot and or any other application.
•You can install the latest Android build directly from the Android source tree.
•Customize your boot image.
•Create full backups of the state of your phone.
•Create custom ROMs.
•Install Applications to your SD Card to save space.
•Use your phone as a tether to connect your computer/laptop to the internet.
•Turn your phone into a wireless router that provides internet access.
(dat miste ik sowieso hier op GoT, er wordt hier alleen maar gesproken over het flashen van een custom rom, wellicht iets om dit toe te voegen aan TS?)

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 21:41

Bio

Ik heb een hero met de nieuwste rom, en zou graag iets aanpassen in het bestand wpa_supplicant.conf

Echter kan ik deze niet benaderen met adb. Ik heb hiermee niet de volledige toegang, terwijl mijn telefoon wel geroot is. Iemand een idee hoe ik toch dit bestand kan aanpassen?

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-05 16:33
forget it, verkeerd gelezen

[ Voor 90% gewijzigd door Vendrom op 24-09-2009 14:16 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
kaajee schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:31:
Ik heb het ook niet alleen over het flashen van een custom rom. Er zijn natuurlijk meer redenen waarom iemand root acces zou willen hebben.
Om er een paar te citeren:

[...]

(dat miste ik sowieso hier op GoT, er wordt hier alleen maar gesproken over het flashen van een custom rom, wellicht iets om dit toe te voegen aan TS?)
Toegevoegd :)

210667

Jo-hannes schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:06:
Ik heb een hero met de nieuwste rom, en zou graag iets aanpassen in het bestand wpa_supplicant.conf

Echter kan ik deze niet benaderen met adb. Ik heb hiermee niet de volledige toegang, terwijl mijn telefoon wel geroot is. Iemand een idee hoe ik toch dit bestand kan aanpassen?
Weet niet waar dat bestand precies staat, maar lukt het niet met het 'adb pull' command?

Zoiets dus:

adb remount
adb pull /system/*****/*****/*****/wpa_supplicant.conf wpa_supplicant.conf [***staan voor de dir waar het bestand in staat]

En terugzetten met

adb remount
adb wpa_supplicant.conf push /system/*****/*****/*****/wpa_supplicant.conf

EDIT:

Heb m al gevonden. Er zijn er twee trouwens. Eén in data/misc/wifi en één in system/etc/wifi.
Vanuit Adb zou het dus iets moeten zijn van:

adb remount
adb pull /data/misc/wifi/wpa_supplicant.conf wpa_supplicant.conf

Bestand bewerken wat dan staat in de tools-dir van adb en dan terugzetten met;

adb remount
adb push wpa_supplicant.conf /data/misc/wifi/wpa_supplicant.conf

[ Voor 22% gewijzigd door 210667 op 24-09-2009 15:42 ]

Anoniem: 103281

Een klein vraagje om de onduidelijkheid voor mij even weg te halen! :P

Als je een branded (dat is toch de T-mobile G2???) wat voor een methode dien je dan te volgen?

210667

Anoniem: 103281 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:34:
Een klein vraagje om de onduidelijkheid voor mij even weg te halen! :P

Als je een branded (dat is toch de T-mobile G2???) wat voor een methode dien je dan te volgen?
Niet echt veel ervaring met een T-Mobile G2, maar als er niet teveel rare locks opzitten, CIDlock o.i.d dan maakt het in principe niet zoveel uit welke methode je gaat gebruiken.

• Bio
  • Laatst online: 03-05 21:41

Bio

210667 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:10:
[...]

Weet niet waar dat bestand precies staat, maar lukt het niet met het 'adb pull' command?

Zoiets dus:

adb remount
adb pull /system/*****/*****/*****/wpa_supplicant.conf wpa_supplicant.conf [***staan voor de dir waar het bestand in staat]

En terugzetten met

adb remount
adb wpa_supplicant.conf push /system/*****/*****/*****/wpa_supplicant.conf

EDIT:

Heb m al gevonden. Er zijn er twee trouwens. Eén in data/misc/wifi en één in system/etc/wifi.
Vanuit Adb zou het dus iets moeten zijn van:

adb remount
adb pull /data/misc/wifi/wpa_supplicant.conf wpa_supplicant.conf

Bestand bewerken wat dan staat in de tools-dir van adb en dan terugzetten met;

adb remount
adb push wpa_supplicant.conf /data/misc/wifi/wpa_supplicant.conf
Ja, maar ik kreeg met adb dus geen toegang tot dat bestand. Ik kon hem wel met adb shell naar mijn sd kaart kopieren, op mijn sdkaart bewerken en met adb shell weer terugkopieren, dus dat heb ik dan ook maar gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Laatst online: 22-05 16:33
210667 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:04:
[...]

Niet echt veel ervaring met een T-Mobile G2, maar als er niet teveel rare locks opzitten, CIDlock o.i.d dan maakt het in principe niet zoveel uit welke methode je gaat gebruiken.
Volgens telfort (IMEI) heb ik ook een t-mobile G2 Versie, alleen ik kon gewoon volgens de normale handleiding flashen. dat is dus vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Vendrom schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:19:
[...]

Volgens telfort (IMEI) heb ik ook een t-mobile G2 Versie, alleen ik kon gewoon volgens de normale handleiding flashen. dat is dus vreemd
Nah..is niet zo vreemd. Dan heeft T-mobile alleen zijn eigen aangepaste software erbij gedaan. Maar mooi dat het je gelukt is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-05 12:44
Ik heb een G2 met een Telfort sim erin. Aangezien Tmobile de ROM update nog niet heeft vrijgegeven, zit ik er aan te denken om een custom ROM te installeren.

Kan ik dit zomaar doen volgens: http://theunlockr.com/200...tom-rom-on-your-htc-hero/

En dan de custom ROM van MoDaCo gebruiken?

Als het toestel defect is, moet er natuurlijk weer een Tmobile ROM op. Zodat Tmobile hem kan repareren. Mijn idee is om het toestel eerst naar fabrieksinstellingen terug te zetten en dan een ROM backup te maken. Hoe maak ik nu het beste een backup van de orginele ROM? Met http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=459830?

Heeft iemand hier een soort van handleiding voor? Aangezien deze niet in de start post staat?

Zijn er voor de rest nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

KiTsEr schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 14:06:
Ik heb een G2 met een Telfort sim erin. Aangezien Tmobile de ROM update nog niet heeft vrijgegeven, zit ik er aan te denken om een custom ROM te installeren.

Kan ik dit zomaar doen volgens: http://theunlockr.com/200...tom-rom-on-your-htc-hero/

En dan de custom ROM van MoDaCo gebruiken?

Als het toestel defect is, moet er natuurlijk weer een Tmobile ROM op. Zodat Tmobile hem kan repareren. Mijn idee is om het toestel eerst naar fabrieksinstellingen terug te zetten en dan een ROM backup te maken. Hoe maak ik nu het beste een backup van de orginele ROM? Met http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=459830?

Heeft iemand hier een soort van handleiding voor? Aangezien deze niet in de start post staat?

Zijn er voor de rest nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Mocht de nieuwe rom van T-mobile uitkomen, dan kan je die altijd downloaden, op je pc bewaren en in geval van nood flashen op de standaard wijze via de RUU [Rom Update Utility]

Flashen kan je op meerdere wijzen doen zoals in de TS omschreven. Zelf zou ik opteren voor de old_school_ADB-wijze. Dan heb je zelf wat meer controle over wat je nu eigenlijk precies aan het doen bent.

In het kort komt het er op neer;

ADB v1.6 ophalen
De rom ophalen, in dit geval adviseer ik de Modaco 2.2core
De radio ophalen, versie 63.18.55.06EU_6.35.06.18. Die vindt je ook op de Modaco-site
De recovery-image ophalen, die van Amon_Ra, deze heeft meer opties.

Dan kan je aan de gang.

Waar je in ieder geval op moet letten is, dat de goede drivers voor je toestel correct zijn geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
210667 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:44:
[...]

Mocht de nieuwe rom van T-mobile uitkomen, dan kan je die altijd downloaden, op je pc bewaren en in geval van nood flashen op de standaard wijze via de RUU [Rom Update Utility]

Flashen kan je op meerdere wijzen doen zoals in de TS omschreven. Zelf zou ik opteren voor de old_school_ADB-wijze. Dan heb je zelf wat meer controle over wat je nu eigenlijk precies aan het doen bent.

In het kort komt het er op neer;

ADB v1.6 ophalen
De rom ophalen, in dit geval adviseer ik de Modaco 2.2core
De radio ophalen, versie 63.18.55.06EU_6.35.06.18. Die vindt je ook op de Modaco-site
De recovery-image ophalen, die van Amon_Ra, deze heeft meer opties.

Dan kan je aan de gang.

Waar je in ieder geval op moet letten is, dat de goede drivers voor je toestel correct zijn geïnstalleerd.
Staat er ook ergens een handleiding voor ADB v1.6? Ik ben op dit gebied helemaal nieuw.
Hoe kan je bijvoorbeeld controleren of de juiste drivers geïnstalleerd zijn?

En voor wat betreft een backup van mijn orginele Tmobile ROM. Hoe maak ik die? Zodat ik die weer terug kan zetten zodra het toestel terug moet naar Tmobile voor een eventuele reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

KiTsEr schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:43:
[...]

Staat er ook ergens een handleiding voor ADB v1.6? Ik ben op dit gebied helemaal nieuw.
Hoe kan je bijvoorbeeld controleren of de juiste drivers geïnstalleerd zijn?

En voor wat betreft een backup van mijn orginele Tmobile ROM. Hoe maak ik die? Zodat ik die weer terug kan zetten zodra het toestel terug moet naar Tmobile voor een eventuele reparatie?
Voor ik hier weer een heel verhaal ga ophangen over hoe te flashen met ADB en de recovery-image. Lees deze post eerst even door. Die moet je echt de goede weg op helpen.

Mocht je dan nog aanvullende vragen hebben, dan hoor ik ze wel

• Kitser
Vendrom schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:19:
[...]

Met welke handleiding heb je hem kunnen flashen? Die van de HTC site?

En welke ROM heb je erop gezet? De originele of die van Modaco?

• Kitser
Nog een vraag: hoe zet ik usb-debugging aan op m'n telefoon?

210667

KiTsEr schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:09:
Nog een vraag: hoe zet ik usb-debugging aan op m'n telefoon?
Instellingen/toepassingen/ontwikkeling==> USB-foutopsporing aanvinken.

• Kitser
210667 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:18:
[...]

Instellingen/toepassingen/ontwikkeling==> USB-foutopsporing aanvinken.
Oke. Thanx. Nog 1 vraagje:
Als ik mijn G2 eerst in factory defaults zet en dan "Doe een nandroid-backup" kan ik die ROM dan later weer terug zetten met de procedure die je omschreven hebt in de link die je eerder stuurde? Dus net zoals het flashen van de Modaco ROM maar dan met de ROM die ik gemaakt heb met Nandroid backup. Zodat ik weer een originele G2 heb (zoals ie vanaf T Mobile kwam)?

[ Voor 9% gewijzigd door Kitser op 30-09-2009 14:43 ]

210667

KiTsEr schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:42:
[...]

Oke. Thanx. Nog 1 vraagje:
Als ik mijn G2 eerst in factory defaults zet en dan "Doe een nandroid-backup" kan ik die ROM dan later weer terug zetten met de procedure die je omschreven hebt in de link die je eerder stuurde? Dus net zoals het flashen van de Modaco ROM maar dan met de ROM die ik gemaakt heb met Nandroid backup. Zodat ik weer een originele G2 heb (zoals ie vanaf T Mobile kwam)?
Dat is een juiste conclusie.. ;) Zet die nandroid-backup dan wel even weg op je harde schijf van je pc. Dan kan je inderdaad die back-up terugzetten op dezelfde manier zoals je nu de modaco gaat flashen. Ergo vanuit de recovery-shell==>restore backup.

• Kitser
210667 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:53:
[...]

Dat is een juiste conclusie.. ;) Zet die nandroid-backup dan wel even weg op je harde schijf van je pc. Dan kan je inderdaad die back-up terugzetten op dezelfde manier zoals je nu de modaco gaat flashen. Ergo vanuit de recovery-shell==>restore backup.
Super! Dankzij jou ga ik het beginnen te begrijpen :)
Ga het binnenkort proberen. Nog ff voor de duidelijkheid:
Om die originele Tmobile ROM terug te zetten.....
Kies ik dan eerst Nandroid en dan restore backup of (zoals in jouw screenshot) vanuit de recovery shell

Afbeeldingslocatie: http://www.androidworld.nl/wp-content/uploads/recovery-200x300.png

ALT + R --> restore latest backup?

210667

KiTsEr schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:34:
[...]

Super! Dankzij jou ga ik het beginnen te begrijpen :)
Ga het binnenkort proberen. Nog ff voor de duidelijkheid:
Om die originele Tmobile ROM terug te zetten.....
Kies ik dan eerst Nandroid en dan restore backup of (zoals in jouw screenshot) vanuit de recovery shell

[afbeelding]

ALT + R --> restore latest backup?
Correct! Je moet dan weer volgens de stappen in die recovery-console komen. Je backup wordt ook opgeslagen op je sd-kaartje. Wil je terug naar T-mobile dan doe je dus een nandroid restore: latest backup. Daarna is je systeem weer zoals het was. Zet die T-mobile backup dan wel op een veilige plek op je PC zodat je m later altijd weer op je sd-kaart kan zetten in die nandroid directory die er is.

Noot:

De recovery in het screenshot ziet er iets anders uit dan de Amon_RA die ik je aanbeveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Het is gelukt hoor. Heb het via SDK gedaan en de Modaco ROM en nieuwste Radio gebruikt!
Thanx voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

KiTsEr schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:28:
Het is gelukt hoor. Heb het via SDK gedaan en de Modaco ROM en nieuwste Radio gebruikt!
Thanx voor de hulp!
Mooi dat het gelukt is.. ;)

Noot;

Voor een ieder die ook wil flashen. De Unlockermethode heeft een update gehad..zie XDA==>Klik voor info en links naar instructie video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik zit met een kleine issue. Ik heb de flashrec.apk gedownload, samen met de Amon Ra recovery image. Ik kan echter geen backup maken. Hij geeft de foutmelding "Backup FAILED: Could not run command", dat er dus geen backup gemaakt kan worden van de recovery image. Ik heb zowel de flashrec.apk als de Amon Ra recovery image op m'n (geformatteerde) SD kaartje staan. Ik ben nog vrij nieuw hierin dus ik kom er op moment niet uit.

Alvast bedankt! :)

EDIT
Ik las op internet dat het mogelijk iets met je 'lokatie' te maken heeft, als in Nederlandse Hero's niet altijd werken (ik heb een retail, Hi) Toestelmodel is EBI1/32A. Ik gebruik flashrec 1.1.2.

EDIT2
In deze tutorial wordt gerept over een empty box in de Recovery flasher, maar bij mij is die box ingevuld met: http://zenthought.org/flashrec/cm-recovery-1.4-32a.img

EDIT3
Uiteindelijk toch gelukt, blijkbaar geeft de 2.73 ROM wat problemen mbt het maken van backups. Dit hielp me echter: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=559613
Zodoende kon ik wel in Nandroid komen, een backup maken en MDC2.3 installeren. De nieuwste radio staat er al op blijkt. Jeuj!

[ Voor 48% gewijzigd door tomtom137 op 03-10-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de mensen die ook een T-mobile G2 in hun bezit hebben en hem willen rooten is dit geen probleem. Ik heb dit gister gedaan zonder enkel probleem. Ik heb het stappenplan gevolgd van theunlockr.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien een hele rare vraag maar kunnen jullie na het rooten en installeren van de Modaco rom nog flash afspelen? Of moet dit dan ergens ingesteld worden? als ik namelijk op een flash site kom en ik klik op het flash bestand krijg ik de melding dat het niet op deze telefoon afgespeeld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Laatst online: 20-05 20:34
Anoniem: 103281 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 15:21:
Misschien een hele rare vraag maar kunnen jullie na het rooten en installeren van de Modaco rom nog flash afspelen? Of moet dit dan ergens ingesteld worden? als ik namelijk op een flash site kom en ik klik op het flash bestand krijg ik de melding dat het niet op deze telefoon afgespeeld kan worden?
waarschijnlijk is dat gewoon een versie van flash die niet ondersteund word door de HTC hero (geen idee meer wat nou wel en niet ondersteund word though..)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik heb het zojuist ook net gevonden. Op de HTC Hero is alle flash 9 ondersteund en flash 10 dus niet meer. Wel grappig dat Adobe in hun promotie filmpje een aantal sites bezoeken, waaronder movies.yahoo.com en laten zij tegenwoordig nou overgestapt zijn op versie 10. Dus beetje jammer allemaal.

Verder heb ik gelezen dat flash 10 spoedig uit zou komen. Een exacte datum heb ik nog niet kunnen vinden. Beetje jammer dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
http://www.modaco.com/con...ly-full-flash-for-phones/

Later dit jaar voor Windows Mobile, WebOS, maar helaas niets bekend over Android...

Goed, terug ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staat gewoon op de FP hoor: nieuws: Adobe kondigt mobiele Flash 10-versies aan inclusief Android ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
heeft de Modaco Rom ook nog Nederlands? of is die alleen Engels?

Zie net dat MDC een nieuwe Rom uitgebracht heeft en het kriebelt wel om een custom rom erop te zetten. Ik zit nog met standaard ROM 2.73 en zou dan de stapjes volgen zoals in openingspost. Lijkt me niet moeilijk?

[ Voor 62% gewijzigd door M3 SMGII op 08-10-2009 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293954

Moet je een custom rom erop zetten om de voordelen te gebruiken van een root.
Of kun je ook bijv apps op je SD zetten met officiele rom maar wel geroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Modaco is gewoon de 2.73 met wat extra's en geroot. Dus er zit gewoon nederlands in. Dat extra's is bv apps2sd, wat custom settings onderwater, wifi tethering en de people app van een nieuwere (tattoo?) rom.

Rooten en apps2sd kan je dus ook op de standaard rom doen, maar een custom rom installeren is makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 14:28
Heb net de 2.5 versie van MCR geflashed en probeerde Wifi Tethering eens uit maar krijg deze niet aan de praat... krijg steevast een melding dat ie niet werkt...
Iemand ervaring mee??

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
heeft er iemand nog de MCR 2.2 als zip file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekhouse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
alle MCR versies staan gewoon nog online.

http://content.modaco.net/hero/2.2-update-hero-modacocustomrom-core-signed.zip

[ Voor 66% gewijzigd door Beekhouse op 08-10-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
ah thx!

Ik heb nu 2.5.1 erop gezet en het is gelukt zonder een wipe te doen van mijn standaard 2.73.xxx Dus alles staat er nog op.
Maar ik krijg geen root access precies. Als ik op de app superuser permission klik, dan gebeurt er niks. En na een tijd geeft die fout. Hoe komt dat? Heb ik wel of geen root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

M3 SMGII schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 09:17:
[...]

ah thx!

Ik heb nu 2.5.1 erop gezet en het is gelukt zonder een wipe te doen van mijn standaard 2.73.xxx Dus alles staat er nog op.
Maar ik krijg geen root access precies. Als ik op de app superuser permission klik, dan gebeurt er niks. En na een tijd geeft die fout. Hoe komt dat? Heb ik wel of geen root?
SU doet als app ook niet echt veel. Pas als je een app gebruikt dat root-acces [b.v backup voor root-users] nodig heeft, dan zal SU met een pop-up komen , waarna je toestemming moet geven middels: allow, always allow of deny of always deny.

Zou trouwens wel een wipe doen als je van de standaard HTC af komt

[ Voor 5% gewijzigd door 210667 op 09-10-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekhouse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
M3 SMGII schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 09:17:
[...]

ah thx!

Je hebt wel root in de app superuser permission komt alleen een lijstje te staan als je een applicatie hebt ge-allowed om gebruik te maken van root. Gebruik Wifi tether maar eens dan vraagt ie om permissie en als je dat allowed staat dat daarna in superuser permission.

Ik heb ook 2.5.1 maar mijn wifi werkt niet in de standaard Hero browser, via youtube werkt het wel gewoon beetje vreemd, denk dat ik de nieuwe radio opnieuw moet flashen of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
ja ik denk dat ik ook maar is een wipe ga doen. Alles weg dan :'(
backup voor root users heb ik ook al geprobeerd, zonder resultaat. krijg gewoon een zwart scherm en er gebeurt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Ik heb eerst de Modaco ROM 2.3 op m'n HTC (g2) daarna de Tmobile ROM (T-Mobile_UK_2.73.110.26) erop
gezet.

Maar als ik nu de Modaco ROM 2.5.1 erop wil zetten via SDK krijg ik de volgende fout.

downloading 'boot.img'...failed <remote: not allow

Ik krijg deze melding na:
adb shell reboot bootloader
en
fastboot boot Recovery-RA-HERO-v1.2.2.img

iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 32% gewijzigd door Kitser op 10-10-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denheer
  • Laatst online: 12-04 19:32
Hoi KiTsEr,

Als je de 2.73 ROM versie hebt geinstalleerd dan kan je niet meer op de 'standaard' manier de recovery image installeren.

Gelukkig is er nog wel een andere mogelijkheid: via flashrec.
  1. Download de nieuwste versie van flashrec http://code.google.com/p/flashrec/
  2. Sla flashrec.apk in de root van je Hero sdcard op (het bestand heet momenteel flashrec-1.1.2-20090909.apk maar dit kan je renamen naar flashrec.apk)
  3. Sla Recovery-RA-HERO-v1.2.2.img ook in de root van je Hero sdcard op
  4. Haal de usb stekker uit je Hero
  5. Gebruik een filebrowser op je Hero (ik gebruik ES File Explorer, FREE op de market te vinden) om via deze filebrowser de flashrec.apk op de sdcard te selecteren en dus op te starten (installatie). Hiermee installeer je flashrec.
  6. Na de installatie van flashrec start je deze meteen op
  7. Als eerste moet je nu een backup maken van je huidige recovery console door 'Backup Recovery Image' te selecteren
  8. Nadat je de backup hebt gemaakt voer je in het textveld het volgende in: /sdcard/Recovery-RA-HERO-v1.2.2.img
  9. Selecteer 'Restore backup image' 'Flash Recovery Image', hiermee wordt de nieuwe recovery image geflashed.
  10. Na het flashen van de nieuwe recovery image schakel je de Hero uit en start opnieuw op met de HOME en POWER knoppen ingedrukt, je komt nu in de nieuwe recovery console vanwaar je nieuwe ROM's kunt flashen (en uiteraard NANDROID backup kunt draaien ;) )
Ik hoop dat dit je helpt. :*)

EDIT: 'Backup Recovery Image' stap toegevoegd.

[ Voor 27% gewijzigd door denheer op 10-10-2009 20:05 . Reden: stapjes aangepast... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
Iedereen in deze thread bedankt! Met hulp van de informatie hier en een beetje Google'n heb ook ik nu een customized ROM (MoDaCo 2.5 Core) draaiende, waardoor ik tenminste beetje fatsoenlijk kan tetheren met Mac. En met behulp van adb al die onzin als Footprints en Twitter eraf gesmeten.

Woot!
Bij mij wilde het ook niet werken, totdat ik "Enable USB debugging" In Settings -> Applications -> Development aanvinkte.

[ Voor 48% gewijzigd door Keypunchie op 10-10-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
denheer schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:25:
[...]

Hoi KiTsEr,

Als je de 2.73 ROM versie hebt geinstalleerd dan kan je niet meer op de 'standaard' manier de recovery image installeren.

Gelukkig is er nog wel een andere mogelijkheid: via flashrec.
  1. Download de nieuwste versie van flashrec http://code.google.com/p/flashrec/
  2. Sla flashrec.apk in de root van je Hero sdcard op (het bestand heet momenteel flashrec-1.1.2-20090909.apk maar dit kan je renamen naar flashrec.apk)
  3. Sla Recovery-RA-HERO-v1.2.2.img ook in de root van je Hero sdcard op
  4. Haal de usb stekker uit je Hero
  5. Gebruik een filebrowser op je Hero (ik gebruik ES File Explorer, FREE op de market te vinden) om via deze filebrowser de flashrec.apk op de sdcard te selecteren en dus op te starten (installatie). Hiermee installeer je flashrec.
  6. Na de installatie van flashrec start je deze meteen op, in het scherm wat dan verschijnt voer je in het textveld het volgende in: /sdcard/Recovery-RA-HERO-v1.2.2.img
  7. Selecteer 'Restore backup image', hiermee wordt de nieuwe recovery image geflashed.
  8. Na het flashen van de nieuwe recovery image schakel je de Hero uit en start opnieuw op met de HOME en POWER knoppen ingedrukt, je komt nu in de nieuwe recovery console vanwaar je nieuwe ROM's kunt flashen (en uiteraard NANDROID backup kunt draaien ;) )
Ik hoop dat dit je helpt. :*)
Thanx, maar als ik : /sdcard/Recovery-RA-HERO- v1.2.2.img invul, is flash recovery image uitgegrijst. Wat kan ik nog aan doen? Het pad is goed getypt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denheer
Ik heb het net even nagekeken maar i.p.v. 'Restore backup image' moet je de optie 'Flash Recovery Image' selecteren. (voortaan niet alles uit mijn hoofd doen 8)7 |:( )

Deze kan pas geselecteerd worden als de juiste image-naam in het textvak is gekozen. Om het jezelf iets makkelijker te maken kan je het recovery-image bestand wat in de root van je sdcard staat renamen van 'Recovery-RA-HERO-v1.2.2.img' naar bv 'ra-hero.img'. Dan moet je in het textvak '/sdcard/ra-hero.img' (zonder de quotes) invoeren.

Ik zal mijn eerdere post ook even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Dat had ik ook al geprobeerd. Maar dan is flash recovery image nog steeds uit gegrijst.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denheer
KiTsEr schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:35:
Dat had ik ook al geprobeerd. Maar dan is flash recovery image nog steeds uit gegrijst.....
Na wat testen ben ik er denk ik wel achter wat het probleem is: je MOET eerst een 'Backup Recovery Image' maken, doe je dat niet dan blijft de flash button disabled.

Dus eerst 'Backup Recovery Image', zodra de backup gemaakt is en je de juiste naam in het textveld hebt gezet kan je (hopelijk) flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Zelfs dat lukt niet. Dan krijg ik:
Backup FAILED - could not run command

Volgens mij hebben TMobile users met de laatste ROM van TMobile een probleem:

http://android.modaco.com...u-and-got-the-new-hboot/x

Als er iemand nog een andere manier heeft.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Anoniem: 103281 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 19:35:
Voor de mensen die ook een T-mobile G2 in hun bezit hebben en hem willen rooten is dit geen probleem. Ik heb dit gister gedaan zonder enkel probleem. Ik heb het stappenplan gevolgd van theunlockr.com
Heb jij hem kunnen rooten vanaf 2.73? Mij lukt dat nl niet. Zie:
http://forum.xda-develope...hread.php?t=569730&page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikerd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-11-2022
Is het al mogelijk een 1.6 / Donut te flashen op de HTC Hero? Ik zie ze al langs komen voor de G1, Dream & Magic maar nog niet voor de HTC Hero. Is deze er nog helemaal niet of kan ik bijv de Magic versie flashen (beide geen toetsenbord, enz)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt aan de HTC Sense interface denk ik zo =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikerd
Zit die niet in de rom zelf gebakken dan? Zou best een 1.6 rom willen flashen zonder Sense zelf. Maar dit gaat dan helaas natuurlijk niet als dit in de telefoon zelf zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Mikerd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:49:
Zit die niet in de rom zelf gebakken dan? Zou best een 1.6 rom willen flashen zonder Sense zelf. Maar dit gaat dan helaas natuurlijk niet als dit in de telefoon zelf zit.
Ja sense zit in de rom, maar die flash je dus ook. Je zou een Sense-loze rom er op kunnen zetten, dan heb je geen Sense meer.
Het probleem is dat de kernel nog niet vrij is gegeven, dus er kan nog geen voledig custom rom voor de Hero gebakken worden. Tot die tijd kan er alleen een beetje met programma's en settings geschoven worden en dat is wat MoDaCo doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-03 09:49
Hoi,

Ik zit na te denken om mn hero te rooten en een custom rom erop te zetten, maar ik vraag me af: behalve de punten die aan het begin van dit topic worden, wat heeft de nieuwste modaco rom voor extra's/verbeteringen?

en mocht ik deze custom rom erop zetten, waar meot ik dan allemaal rekening mee houden? ik las iets over dat je o.a je radio's moet updaten ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
Flogging Hank schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:41:
Hoi,

Ik zit na te denken om mn hero te rooten en een custom rom erop te zetten, maar ik vraag me af: behalve de punten die aan het begin van dit topic worden, wat heeft de nieuwste modaco rom voor extra's/verbeteringen?

en mocht ik deze custom rom erop zetten, waar meot ik dan allemaal rekening mee houden? ik las iets over dat je o.a je radio's moet updaten ofzo
Sinds gisteren is er de Modaco rom uitgekomen 2.6 met Wavesecure. Je moet eens naar de site van Wavesecure surfen om te zien wat het is. Kort uitgeled is het een bescherming tegen misbruik van je telefoon.
Wanneer de telefoon gestolen is of je bent hem kwijt en iemand anders heeft hem, dan wordt je gewaarschuwd wanneer de persoon er zijn simkaart erin steekt. Telefoon wordt dan gelocked zodat hij hem niet kan gebruiken. _/-\o_
Verder paar dingen uitgelaten zodat die iets sneller is en minder lagt.

Radio update mag, maar hoeft niet. Ik heb de 2.6 erop staan met de "oude" radio. Die zat bij de officiele rom dacht ik 2.73.xxx Maar ondertussen is er een nieuwere rom (iets met FU ipv EU) , maar die heb ik er niet opstaan. Weet niet of het moet? Maar als het toch moet, das een fluitje van een cent. gewoon zip-bestand hernoemen naar update.zip en klaar :)

[ Voor 15% gewijzigd door M3 SMGII op 15-10-2009 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
M3 SMGII schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:47:
[...]

Sinds gisteren is er de Modaco rom uitgekomen 2.6 met Wavesecure. Je moet eens naar de site van Wavesecure surfen om te zien wat het is. Kort uitgeled is het een bescherming tegen misbruik van je telefoon.
Wanneer de telefoon gestolen is of je bent hem kwijt en iemand anders heeft hem, dan wordt je gewaarschuwd wanneer de persoon er zijn simkaart erin steekt. Telefoon wordt dan gelocked zodat hij hem niet kan gebruiken. _/-\o_
Verder paar dingen uitgelaten zodat die iets sneller is en minder lagt.

Radio update mag, maar hoeft niet. Ik heb de 2.6 erop staan met de "oude" radio. Die zat bij de officiele rom dacht ik 2.73.xxx Maar ondertussen is er een nieuwere rom (iets met FU ipv EU) , maar die heb ik er niet opstaan. Weet niet of het moet? Maar als het toch moet, das een fluitje van een cent. gewoon zip-bestand hernoemen naar update.zip en klaar :)
Bedankt voor je reply!

Klinkt goed, maar ik las (ook aantal post hierboven) dat het niet mogelijk is om je hero te rooten met de nieuwste update.. klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
never mind.

Heb zojuist mn hero geroot en de nieuwe modaco rom en nieuwste radio erop gezet. Nooit gedacht dat het zo easy was.

Alles lijkt idd een tikkeltje sneller. Vind vooral de nieuwe people app vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
Flogging Hank schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 14:12:
never mind.

Heb zojuist mn hero geroot en de nieuwe modaco rom en nieuwste radio erop gezet. Nooit gedacht dat het zo easy was.

Alles lijkt idd een tikkeltje sneller. Vind vooral de nieuwe people app vet!
welke Radio heb je erop dan? EU of FU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236706

Download flashrec + Geroote Modaco 2.73 + Modaco 2.5 + tehter voor HTC pre 1.60. plaats dit op SD CARD

1. Als eerste flashrec-1.1.2-20090909.apk vanaf SD installeren.
2. Middels "telefoon uitzetten" en special boot met de "home" toets en de "end call" toets bootmenu openen
3. kies voor wipe.
4. Daarna geroote versie Modaco 2.73 laden vanaf SD CARD
5. Boot nu met optie 1 vanuit het menu (normal boot)
6. Stap 2 herhalen (geen wipe deze keer !)
7. Nu de 2.5 versie eroverheen zetten,
8. Wederom normal boot optie 1 uit special boot menu.
9. Deinstalleer de tehter versie die met 2.5 is meegekomen.
10. Doe voor de zekerheid een "normale" reboot
11. Daarna de laatste tether versie voor HTC pre 1.60 (beta) erop zetten.

Bij mij werkt dit als een trein.

knip*

[ Voor 70% gewijzigd door RoD op 16-10-2009 13:08 . Reden: Groeten is niet nodig. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-10-2024
M3 SMGII schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:14:
[...]

welke Radio heb je erop dan? EU of FU?
Ik heb er de FU Radio opgezet samen met 2.6. En tot mijn verbazing kan ik me G-sensor ijken. Het balletje bij Teeter blijft nu ook netjes op z'n plaats liggen als ik de tel op de tafel leg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Anoniem: 236706 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:23:
Download flashrec + Geroote Modaco 2.73 + Modaco 2.5 + tehter voor HTC pre 1.60. plaats dit op SD CARD

1. Als eerste flashrec-1.1.2-20090909.apk vanaf SD installeren.
2. Middels "telefoon uitzetten" en special boot met de "home" toets en de "end call" toets bootmenu openen
3. kies voor wipe.
4. Daarna geroote versie Modaco 2.73 laden vanaf SD CARD
5. Boot nu met optie 1 vanuit het menu (normal boot)
6. Stap 2 herhalen (geen wipe deze keer !)
7. Nu de 2.5 versie eroverheen zetten,
8. Wederom normal boot optie 1 uit special boot menu.
9. Deinstalleer de tehter versie die met 2.5 is meegekomen.
10. Doe voor de zekerheid een "normale" reboot
11. Daarna de laatste tether versie voor HTC pre 1.60 (beta) erop zetten.

Bij mij werkt dit als een trein.

Groet,

Huub
www.mydas.nl
geroote versie 2.73 van MoDaCo kan je overslaan. Deze stap is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
brommert schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:50:
[...]

Ik heb er de FU Radio opgezet samen met 2.6. En tot mijn verbazing kan ik me G-sensor ijken. Het balletje bij Teeter blijft nu ook netjes op z'n plaats liggen als ik de tel op de tafel leg.
heb net ook de FU erop gezet dan maar :) Ik ondervind geen verschil tss EU en FU.

De G-sensor kon je altijd al ijken, van het begin dat ik hem kocht kon ik dat al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 13:11

NielsNL

DigiCow

M3 SMGII schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:47:
[...]

heb net ook de FU erop gezet dan maar :) Ik ondervind geen verschil tss EU en FU.

De G-sensor kon je altijd al ijken, van het begin dat ik hem kocht kon ik dat al
Klopt, "Geluid & Weergave"
en dan helemaal onderin....

Mij lijkt zo'n Custom ROM ook wel tof, alleen vraag ik me af of er echt zo veel voordelen aan zitten.
Ik vind die Sense interface erg prettig.

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 09:13
Modaco heeft gewoon de sense interface.
Heb net zonder problemen modaco 2.6 over 2.2 geinstalleerd (zonder wipe) werkt prima.
Hij lijkt nog wel een beetje sneller dan 2.2 _/-\o_

edit:
Daar kan ik nog niets over zeggen, maar als dat zo is ga ik terug naar mn nandroid backup van 2.2 :|

Bij mij werken trouwens de adb shell niet meer :-(
Sinds de update naar nodaco 2.1 werken alle commando's die beginnen met adb niet meer.
Ik krijg steeds "error: device not found" als ik hem opstart met de backbutton ingedrukt kom ik wel in het fastbootmenu en kan ik gewoon flashen.
Ik heb nooit de bootimage geflashed (wil hem zo stock mogenlijk houden).
Nu wil ik graag wat dingen verwijderen en aanpassen maar dat gaat niet omdat adb niet werkt :-(
De drivers zijn goed geinstalleerd (toch nog een keer openieuw gedaan voor de zekerheid) en hebben ook gewerkt (voor mn eerste flash) de pc ziet een HTC Dream Composite ADB Device en usbdebugging staat aan.

Iemand enig idee?

[ Voor 141% gewijzigd door martijnve op 17-10-2009 14:33 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
martijnve schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:29:
Modaco heeft gewoon de sense interface.
Heb net zonder problemen modaco 2.6 over 2.2 geinstalleerd (zonder wipe) werkt prima.
Hij lijkt nog wel een beetje sneller dan 2.2 _/-\o_
ja maar vreet precies iets meer stroom ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-10-2024
M3 SMGII schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:47:
[...]

Ik kon 'm ook wel ijken, maar dan sprong die altijd weer terug naar een andere instelling. Ik had ook gelezen dat meer mensen daar last van hadden, maar dat is nu dus opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Laatst online: 20-05 20:34
KiTsEr schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 13:26:
Zelfs dat lukt niet. Dan krijg ik:
Backup FAILED - could not run command

Volgens mij hebben TMobile users met de laatste ROM van TMobile een probleem:

http://android.modaco.com...u-and-got-the-new-hboot/x

Als er iemand nog een andere manier heeft.......
voor de mensen die de update hebben die je niet standaard met Flashrec kan rooten

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=572683 <- daar staat de oude goldcard methode uit geschreven, waarmee je ALTIJD je hero mee zult kunnen downgraden :) en dan in de oude versie wel gewoon met flashrec aan de slag kan ;)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
Wavesecure is echt ideaal inderdaad. Je kan ook je data backuppen (over-the-air) en bijvoorbeeld na diefstal wissen vanaf de website. Je kan tevens je telefoon tracken maar dat lukt me nog niet helemaal, hij kan de lokatie namelijk niet bepalen. Modaco is schijnbaar ook bezig met databehoud na een harde reset:
we are actively working with Wavesecure to ensure that in a forthcoming release, your settings will survive a hard reset!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
coredalae schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:56:
[...]

voor de mensen die de update hebben die je niet standaard met Flashrec kan rooten

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=572683 <- daar staat de oude goldcard methode uit geschreven, waarmee je ALTIJD je hero mee zult kunnen downgraden :) en dan in de oude versie wel gewoon met flashrec aan de slag kan ;)
Yep! Dat werkt! Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkenergy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02-2023
ik gebruik instantroot 1.04.apk om root te krijgen om een verse 2.73 install
werkt perfect op meedere hero`s ge tests
progje staat niet meer op market maar als iemand hem wilt kan ik hem wel mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
Mensen hier met MCR rom, welke gebruiken jullie?
Pakken jullie altijd de laatste nieuwe die er is of gebruiken jullie diegene het volgens jullie het best zijn of goed genoeg is?
Ik gebruik nu de 2.8. Maar vond de 2.5.1 het best. Spijtig dat die nie meer online is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-05 20:58
Ik pak altijd de nieuwste en installeer ook zo snel mogelijk :) Zit nu dus ook op 2.8 sinds vanmiddag :)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54506

M3 SMGII schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:19:
Pakken jullie altijd de laatste nieuwe die er is of gebruiken jullie diegene het volgens jullie het best zijn of goed genoeg is?
Ik gebruik nu de 2.8. Maar vond de 2.5.1 het best. Spijtig dat die nie meer online is.
Hier is de link:

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

M3 SMGII schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:19:
Vooralsnog denk ik dat de 2.2c en de 2.5.1c het lekkerste werken. Zoals altijd gaan de 'bakkers' prutsen met allerlei extra bloatware [Wavesecure enzo] die latere versies vaak onstabiel maken of dat er bugs in gaan zitten. Vooral nu omdat HTC ook een gedeelte van zijn kernel heeft vrijgegeven.

Een snelle download link met alle versies staat hieronder.

http://www.thei.tguy.co.uk/hero/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
ok thx voor de links!

Werken bij jullie App2sd? Ik had toen ik de rom installeerde 140mb vrije ruimte. Maar nu na paar apps te installeren heb ik nog maar 92mb vrij, dus heb ik het gevoel dat de apps niet opgeslagen zijn op de SD. Ik heb een EXT3 aangemaakt via de recovery image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou 'Dual Mount SD Widget' kunnen proberen ipv 'Apps2SD'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
CLB schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:12:
Je zou 'Dual Mount SD Widget' kunnen proberen ipv 'Apps2SD'..
zou dat niet crashe? Want je mocht op custom roms geen app2sd progs gebruiken. Standaard doen de custom roms al de apps op de SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-05 22:14

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

210667 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 05:32:
[...]

Vooralsnog denk ik dat de 2.2c en de 2.5.1c het lekkerste werken. Zoals altijd gaan de 'bakkers' prutsen met allerlei extra bloatware [Wavesecure enzo] die latere versies vaak onstabiel maken of dat er bugs in gaan zitten. Vooral nu omdat HTC ook een gedeelte van zijn kernel heeft vrijgegeven.

Een snelle download link met alle versies staat hieronder.

http://www.thei.tguy.co.uk/hero/
Is 2.8 nou echt zo erg dan? Zit nu op 2.2 en er zijn inmiddels al heel wat veranderingen doorgevoerd, daarnaast lijkt WaveSecure me wel wat. En is het verspringende toetsenbord in landscape al gefixt inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
-Tim- schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:59:
[...]

Is 2.8 nou echt zo erg dan? Zit nu op 2.2 en er zijn inmiddels al heel wat veranderingen doorgevoerd, daarnaast lijkt WaveSecure me wel wat. En is het verspringende toetsenbord in landscape al gefixt inmiddels?
nee dan is 2.8 beter dna 2.6 vind ik. In 2.8 zit wavesecure apart in een file, dus die moet je apart installeren. Bug van het toetsenbord is al weg. Had in 2.6 geen last van. Dus 2.8 zou ook geen probleem moge zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M3 SMGII schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:59:
zou dat niet crashe? Want je mocht op custom roms geen app2sd progs gebruiken.
Standaard doen de custom roms al de apps op de SD.
Ach van proberen is nog nooit iemand dood gegaan toch? (behalve als je probeert te parachutespringen zonder parachute)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
2.8 alweer... heb net 2.6 Wat is er nieuw/beter aan 2.8? Zijn er al mensen die hebben geupgrade zonder wipe? werkt dat gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-05 22:14

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Flogging Hank schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:38:
2.8 alweer... heb net 2.6 Wat is er nieuw/beter aan 2.8? Zijn er al mensen die hebben geupgrade zonder wipe? werkt dat gewoon goed?
Ik net, gewoon weer op je SD zetten als update.zip en updaten via dat bootloadergeval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
Ik update altijd zonder wipe de custom roms van Modaco. Dat hoeft ook niet. Alleen als je van stock rom komt is een wipe aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199365

KiTsEr schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:40:
Ik heb eerst de Modaco ROM 2.3 op m'n HTC (g2) daarna de Tmobile ROM (T-Mobile_UK_2.73.110.26) erop
gezet.

Maar als ik nu de Modaco ROM 2.5.1 erop wil zetten via SDK krijg ik de volgende fout.

downloading 'boot.img'...failed <remote: not allow

Ik krijg deze melding na:
adb shell reboot bootloader
en
fastboot boot Recovery-RA-HERO-v1.2.2.img

iemand hier een oplossing voor?
Ik heb dit ook helaas, jij hebt zeker ook officiële htc hero update gedaan.
hierdoor kan je dus niet/moeilijk je hero via usb met fastboot rooten.
ik ben hier nu zwaar pissed over. ik wil gewoon mijn hero rooten (zonder mijn bootloader te moeten overschrijven)
waarom moet HTC dit nou weer doen. ik heb die update gedaan omdat hij sneller zou zijn. heb er niets van gemerkt. ze hebben alleen dit nu wel beveiligd.

is er toch een manier om je hero te rooten, zonder dat je je bootloader moet overschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=559613

Werkte bij mij eerst ook niet, na deze guide echter wel, flashrec gebruikt hier een nog ongepatchte exploit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb vandaag een aantal pogingen gewaagd om mijn T-mobile G2 te rooten. Ik wil namelijk een zo clean mogelijke rom op m'n G2/Hero. Helaas gaat het bij flashrec steeds mis en krijg ik de melding "backup failed". Ik heb al geprobeerd de G2 te downgraden naar een oudere rom (gelezen op unlockr.com en xda developers). Dit werkt, maar dan nog werkt Flashrec niet.

Heeft iemand misschien een idee hoe ik het anders aan zou kunnen pakken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
Sinds vandaag staat Modaco's 2.9 rom online :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=552591

De Teknologist core schijnt overigens een stuk sneller te zijn (die wordt nu mee gebundeld met Modaco's rom). Straks maar even proberen dus!

[ Voor 40% gewijzigd door tomtom137 op 04-11-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:19
tomtom137 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:52:
Sinds vandaag staat Modaco's 2.9 rom online :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=552591

De Teknologist core schijnt overigens een stuk sneller te zijn (die wordt nu mee gebundeld met Modaco's rom). Straks maar even proberen dus!
Ik neem aan dat dit een engelse ROM is...maar ik zou wel T9 gebruiken tijdens het typen kun je dan de nederlands taal erin zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Michel242186 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:06:
[...]

Ik neem aan dat dit een engelse ROM is...maar ik zou wel T9 gebruiken tijdens het typen kun je dan de nederlands taal erin zetten?
Dit is een internationale rom. Er zit gewoon nederlands in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
RunaR schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:49:
[...]

Dit is een internationale rom. Er zit gewoon nederlands in.
Oke tnx dan ga ik me ook maar eens verdiepen in het flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikerd
Super die nieuwe rom van MoDaCo! Geüpdatet van MoDaCo 2.8 naar 2.9 zonder wipe en alles is nog intact. (Dit is echter niet als je van stock rom update, dan moet je een wipe uitvoeren). Na nog een reboot ook je SSH password te zien bij je telefoon informatie. Alles loopt perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-05 10:33
Is het mogelijk om op de 'standaard' Hero (unrooted) je achtergrond (wallpaper) aan te passen met een foto? En je verdere thema te customizen? of is dit net als bij de iPhone alleen mogelijk na jailbreak?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325318

Hallo,

Kun je deze modaco rootetd rom (http://android.modaco.com...ios-in-update-zip-format/) ook nog op eenvoudige wijze op de t-mobile g2 touch krijgen als je de officiele 2.73.110.26 rom hebt geinstalleerd via de ruu?

Ik wil namelijk applicaties op mijn sd card kunnen installeren omdat ik dan meer apps kwijt kan.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 20:21
ik zou heel graag een extra T9-woordenboek installeren op mijn telefoon, omdat ik mijn hero in het buitenland heb gekocht. Moet ik daarvoor dan heel dat ding rooten?

ik heb geen verstand van rooten maar als ik pakweg zou willen dat 'tweet' niet meer standaard op mijn gsm zou staan, moet ik dan ook rooten? Of als ik bepaalde processen niet meer wil zou opgestart worden, is dan rooten de enige manier om dat tegen te houden?

[ Voor 44% gewijzigd door pina op 05-11-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Mikerd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:09:
Super die nieuwe rom van MoDaCo! Geüpdatet van MoDaCo 2.8 naar 2.9 zonder wipe en alles is nog intact. (Dit is echter niet als je van stock rom update, dan moet je een wipe uitvoeren). Na nog een reboot ook je SSH password te zien bij je telefoon informatie. Alles loopt perfect. :)
ik heb een update gedaan van stock naar 2.9(inclusief wipe)....had eerst zonder wipe gedaan maar kwam toen in een bootloop terecht...na de wipe ging het goed....maar heb nu wel last van crashes tweeter app die crasht en de touchflo 3d die crasht....niet heel vaak maar toch irritant...dus denk dat ik terugga naar de stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik wil van 2.3 naar 2.9 gaan (via Amon-RA 1.2.2)
Ik heb een Nandroid Backup gemaakt en de nieuwste radio geinstalleerd.

1) Welke data zal ik kwijt raken? (ik gebruik geen Apps2SD)
2) Ik lees dat niet elke MoDaCo versie beter is op alle vlakken (batterij-duur, snelheid, stabiliteit, etc)
Kan iemand een overzicht geven wat de huidige voor- en nadelen zijn tussen de versies 2.3 t/m 2.9?

[ Voor 37% gewijzigd door rickiii op 05-11-2009 20:06 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.