ik las van de week dat er erg veel hotmail wachtwoorden zijn uitgelekt nu heb ik dus me wachtwoord veranderd gewoon via de computer ( www.hotmail.nl ) dus ik denk ga ik hem ook veranderen op me hero maar wat blijkt nou hij geeft steeds de melding dat me wachtwoord en gebruikersnaam niet goed is dus ik denk verwijder ik het account van me telefoon en opnieuw proberen maar ik krijg gewoon de zelfde melding dat me wachtwoord en gebruikersnaam niet goed is wat kan ik hier aan doen help.
Moest je je internet instellingen ook nog veranderen of stonden die al goed?Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 23:03:
[...]
het enigste wat ik nog wel heb moeten instellen is het toetsenbord taal voor sms ed.
deze stond op NL maar herkende NL woorden niet. nogmaals NL aangeklikt en nu is alles ok.
vind de zoom voor de camera ook een uitkomst
DaveD
Verwijderd
Weet niet hoe het zit met hotmail maar heb ook zojuist m'n twee gmail accounts het paswoord verandert. Op m'n hero kreeg ik een sync error met een popop om m'n paswoord in te geven. daarna werkt het weer netjes.
Ik lees dat "Nederlandse uitrol van Android 1.6 Donut begonnen" wat betekend voor de Hero?
Krijgen wij deze update ook? Zo ja, ik ben dan erg benieuwd wanneer. En is dat een update zoals deze pas via HTC verspreid is? Of is het een softwarematige update?
Krijgen wij deze update ook? Zo ja, ik ben dan erg benieuwd wanneer. En is dat een update zoals deze pas via HTC verspreid is? Of is het een softwarematige update?
PSN id: GG--77
Verwijderd
Ik denk dat we voor de hero nog een tijdje kunnen wachten op donut. HTC zal wel wat moeten aanpassen ivm hun sence UI. Donut is niet zomaar een bug fixing update zoals de laatste update.GG---77 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:08:
Ik lees dat "Nederlandse uitrol van Android 1.6 Donut begonnen" wat betekend voor de Hero?
Het is van cupcake1.5 naar donut 1.6 , dus HTC heeft hier wel wat meer werk om daar een ROM upgrade voor te maken.
Aangezien HTC de ROM van (hardware)specifieke zaken moet voorzien, duurt dat wel even.GG---77 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:08:
Het is niet gezegd dat ze 1.6 ook voor de Hero uitbrengen, ik ga er wel vanuit anders zou het erg zuur zijn.
Ander vraagje mbt de Micro SD, ik heb er een van 4 GB. Maar deze raakt vol, muziek junkie, nu wil ik een grotere aanschaffen. Ik kan me herrieneren (op dit forum) dat iemand het over een verschillende Classes van Micor SD heeft gehad. Waar moet ik op letten en is dat de meerprijs waard?
Verwijderd
Kijk eens bij;Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:44:
ik las van de week dat er erg veel hotmail wachtwoorden zijn uitgelekt nu heb ik dus me wachtwoord veranderd gewoon via de computer ( www.hotmail.nl ) dus ik denk ga ik hem ook veranderen op me hero maar wat blijkt nou hij geeft steeds de melding dat me wachtwoord en gebruikersnaam niet goed is dus ik denk verwijder ik het account van me telefoon en opnieuw proberen maar ik krijg gewoon de zelfde melding dat me wachtwoord en gebruikersnaam niet goed is wat kan ik hier aan doen help.
Instellingen/Toepassingen/Toepassingen beheren/Mail, wis daar eventueel je gegevens en je cache. Dat is vermoedelijk de oplossing
Als het alleen voor muziek is, is een class4 kaartje meer dan voldoende. Die zijn kwa prijs goed te doen. Heb je apps2sd dan is een class6 aan te raden. Zie Pricewatch. Zelf heb ik deze, kan je een hoop op kwijt..GG---77 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:44:
Ander vraagje mbt de Micro SD, ik heb er een van 4 GB. Maar deze raakt vol, muziek junkie, nu wil ik een grotere aanschaffen. Ik kan me herrieneren (op dit forum) dat iemand het over een verschillende Classes van Micor SD heeft gehad. Waar moet ik op letten en is dat de meerprijs waard?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 11:09 ]
Dit zit volgens mij niet standaard in de Hero. Is wel een applicatie voor: Face of Ring.klopping schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:30:
Ik dacht ergens gelezen te hebben als je de Hero op z'n rug legt dat de telefoon niet over gaat. Als dit zo is kan ik dit ergens instellen?
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
In de nieuwe t-mobile rom is deze bug (op mijn G2) niet meer aanwezigVerwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 12:56:
[...]
Niet in landscape de zoekfunctie gebruiken..Nee hoor die is er nog niet. Ook niet voor de custum-roms.
Verwijderd
Dat heeft T-mobile dan goed gedaan...Medic112 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:58:
[...]
In de nieuwe t-mobile rom is deze bug (op mijn G2) niet meer aanwezig
Vanochtend ging mijn wekker niet, terwijl hij wel ingesteld stond op alle dagen. Ik zag wel een popup met dismis, maar totaal geen geluid gehoord.
Meer mensen problemen met de standaard alarm app? Zou het zoiets kunnen zijn dat er een process voor alarm gekilled wordt?
Meer mensen problemen met de standaard alarm app? Zou het zoiets kunnen zijn dat er een process voor alarm gekilled wordt?
Multimonitor is relax :P
Wat raar! Ik heb namelijk ook mijn Gmail wachtwoord verandert. De Hero gaf aan dat mijn logingegevens niet klopte en ik niet kon syncen. Er kwam direct een pop-up met de vraag of ik het wachtwoord opnieuw wil invoeren. Hierna deed alles het weer zoals het hoorde en heb ik verder geen problemen ondervonden.Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:44:
"May our framerates be high and our temperatures low."
Is het niet zo dat je dan het programma "mail" verwijderd?Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:50:
[...]
Kijk eens bij;
Instellingen/Toepassingen/Toepassingen beheren/Mail, wis daar eventueel je gegevens en je cache. Dat is vermoedelijk de oplossing
[...]
Als het alleen voor muziek is, is een class4 kaartje meer dan voldoende. Die zijn kwa prijs goed te doen. Heb je apps2sd dan is een class6 aan te raden. Zie Pricewatch. Zelf heb ik deze, kan je een hoop op kwijt..
Hij heeft het over zijn hotmail!Deem schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:17:
[...]
Wat raar! Ik heb namelijk ook mijn Gmail wachtwoord verandert. De Hero gaf aan dat mijn logingegevens niet klopte en ik niet kon syncen. Er kwam direct een pop-up met de vraag of ik het wachtwoord opnieuw wil invoeren. Hierna deed alles het weer zoals het hoorde en heb ik verder geen problemen ondervonden.
[ Voor 45% gewijzigd door GG---77 op 07-10-2009 11:24 ]
Via pop zeker, want daar heb ik geen ervaring mee? Ik laat mijn Hotmail ophalen met mijn Gmail account en daar moest ik wel even het wachtwoord in de instellingen aanpassen van Gmail zelf. Dat werkte verder probleemloos.GG---77 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:21:
[...]
Hij heeft het over zijn hotmail, ik ondervind hetzelfde probleem daarmee!
Eerst even op hotmail pagina zelf inloggen met nieuwe password, ik had hetzelfde met msn, pas daarna kon ik op msn.GG---77 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:21:
Hij heeft het over zijn hotmail!
[ Voor 8% gewijzigd door iop op 07-10-2009 11:31 ]
mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P
Dit is een bekende bug bij het alarm. Sommige beweren dat het gebeurt als je batterij te laag is, maar ik heb er altijd last van. Ben daarom overgestapt op een alarm uit de market. Sommige beweren ook dat je het kan voorkomen door handmatig de wekker in de stellen en niet automatisch op alle dagen.MeIsTwisted schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:09:
Vanochtend ging mijn wekker niet, terwijl hij wel ingesteld stond op alle dagen. Ik zag wel een popup met dismis, maar totaal geen geluid gehoord.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Verwijderd
Neen, alleen je data en je gegevens.GG---77 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:21:
[...]
Is het niet zo dat je dan het programma "mail" verwijderd?
[...]
Dat is het helaas niet! Heb ik gedaan maar hij wil het niet ophalen.iop tha man schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:31:
[...]
Eerst even op hotmail pagina zelf inloggen met nieuwe password, ik had hetzelfde met msn, pas daarna kon ik op msn.
Heb mijn cache verwijderd van mijn mail, account verwijderd. op Hotmail aangemeld met nieuwe ww. Maar zonder resultaat!
Verwijderd
Gegevens ook verwijderd? Daarna een reboot?GG---77 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:35:
[...]
Dat is het helaas niet! Heb ik gedaan maar hij wil het niet ophalen.
Heb mijn cache verwijderd van mijn mail, account verwijderd. op Hotmail aangemeld met nieuwe ww. Maar zonder resultaat!
Verwijderd
ik heb via het toepassingsbeheer verwijderd cache en data maar geen succes
moeten we anders een reset doen nee tog?
Verwijderd
Geen reset! Een reboot/herstarten van je telefoon. Logische volgorde lijkt mij:Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:05:
ik heb via het toepassingsbeheer verwijderd cache en data maar geen succes
Account verwijderen
Data en gegevens wissen vanuit je toepassingen-beheer
Reboot/Herstarten.
Daarna weer je account aanmaken met de nieuwe gegevens.
Zal het vanavond zelf eens proberen, heb er nu geen tijd voor.
Met mijn autoradio en bluetooth verbinding voor A2DP geluidsoverdracht heb ik vaker last van vertraging / versnelling van de muziek en af en toe haperingen in het afspelen. Het gaat echt om een pitch verschil van +/-5%.
Hebben meer mensen dit ervaren? Het gaat om de HTC Hero met 1.0 en 1.5 software gecombineerd met een Sony BTU3600.
Ik ben benieuwd wat ik hier aan kan doen...
Hebben meer mensen dit ervaren? Het gaat om de HTC Hero met 1.0 en 1.5 software gecombineerd met een Sony BTU3600.
Ik ben benieuwd wat ik hier aan kan doen...
aw snap, was dat het alweer?
Hen hem geupdate alleen gaat het dus niet om de 1.6 donut versie maar om de vorige update van een paar weken geleden.Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:27:
de ROM update voor de G2 is gereleased door Tmob.UK
http://support.t-mobile.c...ome&cat=SOFTWAREDOWNLOADS
DaveD
Ik ben dit weekend nog langsgeweest bij een Telfort winkel waar ik van alle 4 aanwezige werknemers lege blikken kreeg toen ik het over het probleem had. In de winkel werd ik doorverwezen naar de telefonische helpdesk (bel die GVD zelf! Goeie service hoor!) Deze telefonische helpdesk verwees me door naar HTC. Volgens hen lag het namelijk alleen aan het toestel. Het constante roamen zou namelijk op andere smartphones niet voorkomen. Het feit dat Android relatief nieuw is en dus onbekend is met de constructie die Telfort en KPN hebben zou tot het probleem moeten leiden. (het feit dat ik het al eerder tegenkwam op mijn oude WM telefoon ondermijnt deze bewering nogal...)Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:07:
Heeft er al iemand reactie van Telfort over de Hero met roaming? Want begin het ondertussen bijzonder irritant te vinden (zijn verschillende apps die niet automatisch werken e.d.) en begin er bijzonder spijt van te krijgen dat ik ben overgestapt van Vodafone naar Telfort. Ze verkopen het toestel zelf ook, dus ik mag toch hopen dat ze een oplossing hebben....
Samen met de helpdesk van HTC heb ik een oplossing voor het Activesync verhaal kunnen vinden (nog net voordat zij zelf live met een Hero en een roaming simkaartje het probleem gingen reproduceren): een optie 'syncen tijdens roamen' (die te vinden is onder Instellingen->Gegevenssynchronisatie->Exchange Activesync en vervolgens Menu->Instellingen). Echter, voor het constante 'roaming' werd mij geadviseerd toch bij Telfort om een oplossing te vragen. De helpdesk van HTC verwachtte dat een nieuw (KPN) simkaartje dit probleem gewoon moet oplossen. Hoe dan ook, hulde voor de HTC Helpdesk!
[ Voor 22% gewijzigd door jbr op 07-10-2009 13:33 ]
Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!
Het is geen 'probleem' van HTC, maar gedeeltelijk Telfort. Het probleem zit hem in hoe ze het telefoonnetwerk hebben opgezet. Als klant van Telfort roam je op het KPN netwerk omdat Telfort geen eigen netwerk heeft. De interpretatie van de Hero is dus 'goed'. Ik denk niet dat dit gefixed gaat worden door HTC of Telfort. Dit zelfde probleem ontstaat ook bij Windows Mobile telefoons. Die geven ook op het Telfort netwerk aan dat ze roaming zijn. Het bijkomstig probleem hiervan is dat de telefoon geen onderscheid kan maken tussen wat binnenland is en wat buitenland is wat tot hoge kosten kan lijden met een smartphone als je dicht bij de grens zit. Ik zou proberen om die reden het contact te ontbinden en over te stappen naar een andere operator die wel een eigen netwerk hebben bv, T-Mobile, KPN, Vodafoon, enz.jbr schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:06:
[...]
Ik ben dit weekend nog langsgeweest bij een Telfort winkel waar ik van alle 4 aanwezige werknemers lege blikken kreeg toen ik het over het probleem had. In de winkel werd ik doorverwezen naar de telefonische helpdesk (bel die GVD zelf! Goeie service hoor!) Deze telefonische helpdesk verwees me door naar HTC. Volgens hen lag het namelijk alleen aan het toestel. Het constante roamen zou namelijk op andere smartphones niet voorkomen. Het feit dat Android relatief nieuw is en dus onbekend is met de constructie die Telfort en KPN hebben zou tot het probleem moeten leiden.
De helpdesk van HTC heb ik nog niet gebeld, omdat ik weinig vertrouwen heb dat zij het probleem oppakken. Ik acht de kans groter dat ik wordt teruggestuurd naar Telfort.
[ Voor 19% gewijzigd door Deem op 07-10-2009 13:30 ]
Ik heb dit al eerder gevraagd hier maar ik kan nergens iets vinden over mijn probleem ik lijk werkelijke de enigste te zijn:
Sinds de update zie ik mijn eigen contactfoto niet meer bij de smsjes wanneer ik deze open via de notification bar. (ik zie het standaard silhouet plaatje.) De foto van de gene die me een sms stuurde zie ik altijd. Maar wanneer ik een smsgesprek open via de normale manier dan zie ik mijn foto wel. Het lijkt dus wel alsof hij de foto niet kan inladen als ik hem via de bar open. Ik heb de tel al 2 keer hard gereset maar het maakt niets uit...
(Tevens heb ik een paar keer gehad dat een sms in de notification bar blijft staan terwijl ik hem heb gelezen, maar dat is pas sinds kort)
Heeft echt niemand anders dit? Of anders een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Sinds de update zie ik mijn eigen contactfoto niet meer bij de smsjes wanneer ik deze open via de notification bar. (ik zie het standaard silhouet plaatje.) De foto van de gene die me een sms stuurde zie ik altijd. Maar wanneer ik een smsgesprek open via de normale manier dan zie ik mijn foto wel. Het lijkt dus wel alsof hij de foto niet kan inladen als ik hem via de bar open. Ik heb de tel al 2 keer hard gereset maar het maakt niets uit...
(Tevens heb ik een paar keer gehad dat een sms in de notification bar blijft staan terwijl ik hem heb gelezen, maar dat is pas sinds kort)
Heeft echt niemand anders dit? Of anders een idee waar het aan zou kunnen liggen?
effe review van de appz:Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:51:
[...]
Ben bang dat die apps ook niet dat realiseren wat jij voor ogen hebt. Maar inderdaad op WinMo was het met de windows-live applicatie wel mogelijk om te syncen met al je folders van je live/hotmail account. Het is aan de dev's om een app te ontwikkelen voor Android toestellen die dat ook doet. Zal Bill straks even contacteren..
K-9 Mail 1.009: werkte relatief goed, maar zie nog steeds enkele de inbox, zeker niet beter dan de standaard mailapplicatie.
Real Mail 6.20.547.15: vind ik niet in de market...
Light Mail 80 Lite 1.0: crashte wanneer ik in de configuratie zat...
Via Gmailapplicatie kun je wel folders (labels) bekijken, als ik het goed heb. Zou dus m'n hotmail nog eens aan m'n Gmail kunnen linken, maar de vorige keer dat ik dat deed, wiste Gmail systematisch m'n mails op de hotmail server...
Och ja, zullen t maar gewoon bij de inbox houden, is uiteindelijk ook al mooi. Als je via t Windows Mobile os werkt, is er 100% compatibiliteit met je live account veronderstel ik?
Verwijderd
Dit heb ik ook sinds de update. Heb het niet regelmatig, maar toch wel een paar keer per week.Flogging Hank schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:44:
Maar wel naar elkaar blijven wijzen voor een oplossing... om als consument helemaal knetter van te worden.Deem schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:22:
[...]
Het is geen 'probleem' van HTC, maar gedeeltelijk Telfort. Het probleem zit hem in hoe ze het telefoonnetwerk hebben opgezet. Als klant van Telfort roam je op het KPN netwerk omdat Telfort geen eigen netwerk heeft. De interpretatie van de Hero is dus 'goed'.
Dit lijkt inderdaad een optie die het overwegen waard is, maar dan zal ik denk ik aannemelijk moeten maken dat ze een beloofde dienst niet leveren - maar alles werkt (na enig aandringen op de telefoon) wel. Eens even informatie inwinnen bij Consuwijzer...Ik denk niet dat dit gefixed gaat worden door HTC of Telfort. Dit zelfde probleem ontstaat ook bij Windows Mobile telefoons. Die geven ook op het Telfort netwerk aan dat ze roaming zijn. Het bijkomstig probleem hiervan is dat de telefoon geen onderscheid kan maken tussen wat binnenland is en wat buitenland is wat tot hoge kosten kan lijden met een smartphone als je dicht bij de grens zit. Ik zou proberen om die reden het contact te ontbinden en over te stappen naar een andere operator die wel een eigen netwerk hebben bv, T-Mobile, KPN, Vodafoon, enz.
Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!
Hmmm, dat is meer het ontlopen van het probleem dan het op te lossen. Als de Windows Mobile telefoons dit ook hebben, dan moet Telfort er toch wel wat aan willen/kunnen doen?Deem schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:22:
[...]
Het is geen 'probleem' van HTC, maar gedeeltelijk Telfort. Het probleem zit hem in hoe ze het telefoonnetwerk hebben opgezet. Als klant van Telfort roam je op het KPN netwerk omdat Telfort geen eigen netwerk heeft. De interpretatie van de Hero is dus 'goed'. Ik denk niet dat dit gefixed gaat worden door HTC of Telfort. Dit zelfde probleem ontstaat ook bij Windows Mobile telefoons. Die geven ook op het Telfort netwerk aan dat ze roaming zijn. Het bijkomstig probleem hiervan is dat de telefoon geen onderscheid kan maken tussen wat binnenland is en wat buitenland is wat tot hoge kosten kan lijden met een smartphone als je dicht bij de grens zit. Ik zou proberen om die reden het contact te ontbinden en over te stappen naar een andere operator die wel een eigen netwerk hebben bv, T-Mobile, KPN, Vodafoon, enz.
Tot die tijd is het wachten op een app die dit kan oplossen. Wellicht via een plugin van locale. Ik gebruik deze nu i.c.m. de locale apps plugin om het dataverkeer 's-nachts uit te zetten.
Doen ze niet. Windows Mobile gaat er anders mee om en reageert anders op roaming dan Android. Daarnaast weten heel veel Windows Mobile gebruiks niet dat dat driehoekje roaming betekendRuzor schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:08:
[...]
Hmmm, dat is meer het ontlopen van het probleem dan het op te lossen. Als de Windows Mobile telefoons dit ook hebben, dan moet Telfort er toch wel wat aan willen/kunnen doen?
Locale kan dit probleem ook niet goed genoeg opvangen omdat de makers van locale waarschijnlijk ervan uit gaan dat dit standaard goed in android geregeld is, geef ze eens ongelijkTot die tijd is het wachten op een app die dit kan oplossen. Wellicht via een plugin van locale. Ik gebruik deze nu i.c.m. de locale apps plugin om het dataverkeer 's-nachts uit te zetten.
Verwijderd
Wow! Thanks! Alle andere sync proggies kunnen eraf, fijn, dit werkt in ieder geval weerjbr schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:06:
[...]
Samen met de helpdesk van HTC heb ik een oplossing voor het Activesync verhaal kunnen vinden (nog net voordat zij zelf live met een Hero en een roaming simkaartje het probleem gingen reproduceren): een optie 'syncen tijdens roamen' (die te vinden is onder Instellingen->Gegevenssynchronisatie->Exchange Activesync en vervolgens Menu->Instellingen). Echter, voor het constante 'roaming' werd mij geadviseerd toch bij Telfort om een oplossing te vragen. De helpdesk van HTC verwachtte dat een nieuw (KPN) simkaartje dit probleem gewoon moet oplossen. Hoe dan ook, hulde voor de HTC Helpdesk!
Blijft over, dat mocht het contractueel mogelijk zijn, dat ze wel mij als klant weer kwijt zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 15:08 ]
Net een half uurtje mn Hero binnen 
Kreeg m'n simkaart er niet goed in.. doh. Deed het simpelweg verkeerd, maar goed. Niet door gedrukt en ik kan bellen. Enige wat ik raar vind is dat ik nergens een indicatie krijg dat ik met 3g ben verbonden. Er staat alleen een G met 2 pijltjes (up and down)
Geen 3G dus? Ik heb zelf het Vodafone live accespoint toe moeten voegen bij instellingen. (APN live.vodafone.com user/pass: vodafone)
Eerst maar is een ROM upgrade dan.
Kreeg m'n simkaart er niet goed in.. doh. Deed het simpelweg verkeerd, maar goed. Niet door gedrukt en ik kan bellen. Enige wat ik raar vind is dat ik nergens een indicatie krijg dat ik met 3g ben verbonden. Er staat alleen een G met 2 pijltjes (up and down)
Geen 3G dus? Ik heb zelf het Vodafone live accespoint toe moeten voegen bij instellingen. (APN live.vodafone.com user/pass: vodafone)
Eerst maar is een ROM upgrade dan.
Heb er zelf geen problemen mee, heb ook Vodafone. Bij mij geeft netjes 3G aan ipv G (gprs). En als ik geen 3G bereik heb schakelt hij terug naar H (HSPA)stijnos1991 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:07:
Enige wat ik raar vind is dat ik nergens een indicatie krijg dat ik met 3g ben verbonden. Er staat alleen een G met 2 pijltjes (up and down)
Het is echt een prachtig telefoontje, heb alleen een paar problemen waar hopelijk iemand me mee kan helpen:
- Het bereik van WiFi is echt een ramp;
- Ik zit op de TU/e en ze hebben hier een certificaat GTE Cyber Trust Global Root en ik kan nergens vinden hoe ik die op mijn telefoon kan krijgen. Er staan wel manuals overal voor windows mobile, maar niks voor android users.
Hopelijk zijn hier meer mensen tegenaan gelopen
- Ik zit op de TU/e en ze hebben hier een certificaat GTE Cyber Trust Global Root en ik kan nergens vinden hoe ik die op mijn telefoon kan krijgen. Er staan wel manuals overal voor windows mobile, maar niks voor android users.
Dat ligt eerder aan het netwerk denk ik. Hier gaat hij zonder problemen door alle muren, en zelfs vele meters buiten mijn huis werkt hij nog goedOokami schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:53:
Het is echt een prachtig telefoontje, heb alleen een paar problemen waar hopelijk iemand me mee kan helpen:
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
ik heb volgens mij pas 1 keer 3G automaties gekregen maar voor de rest heb ik altijd H is er een mogelijk om constant 3G te krijgen of ligt dat aan de locatie ( waar je bent )Gummie schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:18:
[...]
Heb er zelf geen problemen mee, heb ook Vodafone. Bij mij geeft netjes 3G aan ipv G (gprs). En als ik geen 3G bereik heb schakelt hij terug naar H (HSPA)
Je kan dat nergens instellen. Ligt echt puur aan de locatie. Wel of geen 3G bereik.Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:55:
[...]
ik heb volgens mij pas 1 keer 3G automaties automatisch gekregen maar voor de rest heb ik altijd H is er een mogelijk om constant 3G te krijgen of ligt dat aan de locatie ( waar je bent )
Verwijderd
klopt maar dat staat er ook niet...DaveD1109 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:44:
[...]
Hen hem geupdate alleen gaat het dus niet om de 1.6 donut versie maar om de vorige update van een paar weken geleden.
er staat G2 Rom update
Ja hier zijn meer mensen tegenaan gelopen. Dit komt omdat android 1.5 802.x beveiliging ondersteund (inloggen op wlan met user/pass/certificaat). Dit is/wordt opgelost met android 1.6 (dacht ik kan ook 2.0 zijn) dus nog even wachten op htc.Ookami schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:53:
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Ik wil 3g installeren op mijn hero met een youfone abbo.
Dit zouden de instellingen moeten zijn:
* APN = basic.internet.youfone.data
* Toestel op duo mode of automatic instellen zodat 3G aan staat.
* Data bearer = Packet data
* Username = leeg laten
* Password = leeg laten
* Authentication = normaal
* Network Type = IPv4
* Phone IP address = automatic
* DNS address = automatic
Die apn heb ik bij de instellingen op de hero gevonden maar de andere instellingen heb ik geen idee waar dat moet staan?
Die van t-mobile apn staat er al in maar ik wil de youfone apn gebruiken. Ik kan dat niet aanduiden noch kan ik de t-mobile apn verwijderen??
In de gebruikshandleiding staat ook geen ruk aan info over dit topic.
edit: Gelukt!!
Dit zouden de instellingen moeten zijn:
* APN = basic.internet.youfone.data
* Toestel op duo mode of automatic instellen zodat 3G aan staat.
* Data bearer = Packet data
* Username = leeg laten
* Password = leeg laten
* Authentication = normaal
* Network Type = IPv4
* Phone IP address = automatic
* DNS address = automatic
Die apn heb ik bij de instellingen op de hero gevonden maar de andere instellingen heb ik geen idee waar dat moet staan?
Die van t-mobile apn staat er al in maar ik wil de youfone apn gebruiken. Ik kan dat niet aanduiden noch kan ik de t-mobile apn verwijderen??
In de gebruikshandleiding staat ook geen ruk aan info over dit topic.
edit: Gelukt!!
[ Voor 16% gewijzigd door dread op 07-10-2009 16:44 ]
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Maar hoe kan het dan, dat de Hero Hi niet als roaming herkent. Dat is opzich dezelfde constructie als Telfort-KPN.Deem schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:22:
[...]
Het is geen 'probleem' van HTC, maar gedeeltelijk Telfort. Het probleem zit hem in hoe ze het telefoonnetwerk hebben opgezet. Als klant van Telfort roam je op het KPN netwerk omdat Telfort geen eigen netwerk heeft. De interpretatie van de Hero is dus 'goed'. Ik denk niet dat dit gefixed gaat worden door HTC of Telfort. Dit zelfde probleem ontstaat ook bij Windows Mobile telefoons. Die geven ook op het Telfort netwerk aan dat ze roaming zijn. Het bijkomstig probleem hiervan is dat de telefoon geen onderscheid kan maken tussen wat binnenland is en wat buitenland is wat tot hoge kosten kan lijden met een smartphone als je dicht bij de grens zit. Ik zou proberen om die reden het contact te ontbinden en over te stappen naar een andere operator die wel een eigen netwerk hebben bv, T-Mobile, KPN, Vodafoon, enz.
Verwijderd
Het is altijd wel prettig erbij te vertellen wat je gedaan hebt om het te laten lukken. Dan heeft een ander er eventueel ook wat aan....
Beetje balen, maar thanks voor de reply dan kan ik eindelijk de helpdesk met rust latenmartijnve schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:27:
[...]
Ja hier zijn meer mensen tegenaan gelopen. Dit komt omdat android 1.5 802.x beveiliging ondersteund (inloggen op wlan met user/pass/certificaat). Dit is/wordt opgelost met android 1.6 (dacht ik kan ook 2.0 zijn) dus nog even wachten op htc.
Blijft geweldig toestelletje, beter dan dan de Iphone IMHO.
Echter het Hi netwerk was altijd kpn eigen, het (voormalige) Telfort netwerk niet. In den beginne toen kpn telfort overnam was het voor iedereen met Telfort constant roaming aan. En aangezien KPN de Telfort klanten in een apart hokje stopt, blijft het roaming. Althans dat is mijn theorie. Ikzelf "roam" ook via Telfort.-Edwin- schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:34:
[...]
Maar hoe kan het dan, dat de Hero Hi niet als roaming herkent. Dat is opzich dezelfde constructie als Telfort-KPN.
Zo was het wel het geval toen Tmobile Orange overnam.
Verwijderd
Ik zit ook op de TU/e en heb gewoon wifi (faculteit werktuigbouwkunde en auditorium) behalve als ik in auditorium 1 t/m 8 zit.martijnve schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:27:
[...]
Ja hier zijn meer mensen tegenaan gelopen. Dit komt omdat android 1.5 802.x beveiliging ondersteund (inloggen op wlan met user/pass/certificaat). Dit is/wordt opgelost met android 1.6 (dacht ik kan ook 2.0 zijn) dus nog even wachten op htc.
je moet gewoon uit die WM- en Symbian handleiding de informatie halen die je in moet vullen om in te loggen op tue-wpa2. anders even langs een nsc-desk lopen, die kunnen het als het goed is ook wel voor je oplossen.
het wifi-bereik is bij mij thuis trouwens wel echt slecht, waar ik met mijn laptop gewoon volle ontvangst heb, is het met mijn hero soms om te janken:(
edit:
dit heb ik ingevuld bij de wpa2 en eduroam:
gebruikersnaam: tue\s[NUMMER]
wachtwoord: [WACHTWOORD]
eap: PEAP -> EAPMSCHAPv2
en dan moet hij het als het goed is doen, ik kan het nu niet checken omdat ik thuis zit, maar uit mijn hoofd was dat alles wat ik in moest vullen
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 18:31 . Reden: extra informatie ]
Klopt. Maar officieel is Hi-KPN toch ook roaming? Omdat je provider anders is dan het netwerk. Hoe kan mijn Hero nou het verschil snappen tussen Hi-KPN of Telfort-KPN? Ik ben hier gewoon nieuwsgierig naar hoor, vandaar deze vraag.m3nno schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:13:
[...]
Echter het Hi netwerk was altijd kpn eigen, het (voormalige) Telfort netwerk niet. In den beginne toen kpn telfort overnam was het voor iedereen met Telfort constant roaming aan. En aangezien KPN de Telfort klanten in een apart hokje stopt, blijft het roaming. Althans dat is mijn theorie. Ikzelf "roam" ook via Telfort.
Zo was het wel het geval toen Tmobile Orange overnam.
Omdat Hi eigenlijk gewoon KPN is. De netwerkcode (MNC), uniek per provider, is ook exact hetzelfde als bij KPN. Bij bijvoorbeeld Telfort is de MNC code 12, als je dan dus op een netwerk als KPN zit heb je een afwijkende MNC code. Dus, ben je aan het roamen
Zelfde geldt voor Orange simkaarten (MNC 20) op het T-Mobile netwerk (MNC 16), de simkaarten hebben een andere MNC code dan T-Mobile zelf, dus ben je aan het roamen!
Snap je het zo een beetje? Voor meer informatie: Wikipedia: Mobile Network Code.
Snap je het zo een beetje? Voor meer informatie: Wikipedia: Mobile Network Code.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Oh zo werkt dat dus. Bedankt hoor. Heel handig van Hi/KPN trouwensSp!tF!re schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:49:
Omdat Hi eigenlijk gewoon KPN is. De netwerkcode (MNC), uniek per provider, is ook exact hetzelfde als bij KPN. Bij bijvoorbeeld Telfort is de MNC code 12, als je dan dus op een netwerk als KPN zit heb je een afwijkende MNC code. Dus, ben je aan het roamenZelfde geldt voor Orange simkaarten (MNC 20) op het T-Mobile netwerk (MNC 16), de simkaarten hebben een andere MNC code dan T-Mobile zelf, dus ben je aan het roamen!
Verwijderd
Ga morgen mijn t-mbile abo verlengen met een hero (G2 dus) maar zit ik nu ook weer aan die t-mobile branded zooi vast waar ik met mn samsung Omnia ook al mee zat? (software updates ho maar!)
Zag in de ROM topic dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend makkelijk is te 'downgraden' naar een normale Hero!
bvd
Zag in de ROM topic dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend makkelijk is te 'downgraden' naar een normale Hero!
bvd
In theorie wel.
Maar
1) Je kan er een andere ROM opzetten zodat je niet afhankelijk bent van T-Mobile updates.
2) T-Mobile hoeft eigenlijk alleen maar de Android updates aan te passen naar de G2. En als we als voorbeeld de update naar Donut nemen, zij hebben de update dezelfde dag online gezet als de niet branded T-Mobile Hero's (euh, ben even de originele naam kwijt van het toestel, je snapt wat ik bedoel).
Toch?
Maar
1) Je kan er een andere ROM opzetten zodat je niet afhankelijk bent van T-Mobile updates.
2) T-Mobile hoeft eigenlijk alleen maar de Android updates aan te passen naar de G2. En als we als voorbeeld de update naar Donut nemen, zij hebben de update dezelfde dag online gezet als de niet branded T-Mobile Hero's (euh, ben even de originele naam kwijt van het toestel, je snapt wat ik bedoel).
Toch?
Waarom verlengen bij T-mobile zelf als je ook kan verlengen bij bv pdashop.nl waar je een unbranded simlockvrij Hero kan krijgenVerwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:41:
Ga morgen mijn t-mbile abo verlengen met een hero (G2 dus) maar zit ik nu ook weer aan die t-mobile branded zooi vast waar ik met mn samsung Omnia ook al mee zat? (software updates ho maar!)
bvd
Eindelijk een goede uitleg! Hi is inderdaad gewoon een merknaam van KPN, altijd zo geweest.Sp!tF!re schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:49:
Omdat Hi eigenlijk gewoon KPN is. De netwerkcode (MNC), uniek per provider, is ook exact hetzelfde als bij KPN. Bij bijvoorbeeld Telfort is de MNC code 12, als je dan dus op een netwerk als KPN zit heb je een afwijkende MNC code. Dus, ben je aan het roamenZelfde geldt voor Orange simkaarten (MNC 20) op het T-Mobile netwerk (MNC 16), de simkaarten hebben een andere MNC code dan T-Mobile zelf, dus ben je aan het roamen!
Om nog even terug te komen op het roaming 'probleem' van Telfort (wat ik zelf ook heb, maar op zich niet zoveel last van ondervind): dit probleem ligt dus aan de simkaart van Telfort. Dit is een keuze geweest van Telfort en blijkbaar is het (om welke reden dan ook) geen optie om nieuwe simkaarten uit te geven voor nieuwe klanten met KPN als home network (of zoals Sp!tf!re zou zeggen: met de KPN MNC).
Echter, nu bekend is dat Telfort deze keuze gemaakt heeft (hoe fout wellicht ook) vind ik dat HTC (danwel de Android community?) dit probleem op zou moeten lossen. Zou vrij simpel softwarematig op te lossen moeten zijn lijkt me. De iPhone schijnt dit wel goed te doen, hoewel dit toestel niet eens via Telfort verkocht wordt.
Just my 2 cents.. Maar zal wel weer iets in de trend zijn van 'bij T-mobile krijg ik meer korting'Deem schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:38:
Waarom verlengen bij T-mobile zelf als je ook kan verlengen bij
bv pdashop.nl waar je een unbranded simlockvrij Hero kan krijgen
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Ik zit met het volgende: Mijn Hero (root, modaco 2.2, Hi abbo) herkent regelmatig de SIM kaart niet. De telefoon is dan 'out of service' (heeft geen bereik) en vraagt om de SIM code. Zodra ik mijn SIM code intyp maakt 'ie verbinding en werkt alles weer.
Dit is vrij irritant aangezien ik niet de hele tijd op mijn telefoon kijk en het zo met regelmaat voor komt dat hij de halve dag 'uit' staat (mensen die mij bellen krijgen meteen voicemail). Dit gebeurt op willekeurige momenten (soms dagen niet en dan weer meerdere malen op een dag).
Kent iemand dit probleem? Of, beter nog, de oplossing?
Met Google kom ik niet veel verder want ik verzand in topics die gaan over het verwijderen van de simlock.
Dit is vrij irritant aangezien ik niet de hele tijd op mijn telefoon kijk en het zo met regelmaat voor komt dat hij de halve dag 'uit' staat (mensen die mij bellen krijgen meteen voicemail). Dit gebeurt op willekeurige momenten (soms dagen niet en dan weer meerdere malen op een dag).
Met Google kom ik niet veel verder want ik verzand in topics die gaan over het verwijderen van de simlock.
Verwijderd
datzelfde probleem ken ik maar dan op een SonyEricson.Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:38:
Ik zit met het volgende: Mijn Hero (root, modaco 2.2, Hi abbo) herkent regelmatig de SIM kaart niet. De telefoon is dan 'out of service' (heeft geen bereik) en vraagt om de SIM code. Zodra ik mijn SIM code intyp maakt 'ie verbinding en werkt alles weer.
is volgens mij een Hi-bug
Al dat gelul over Telfort hoort hier niet volgens mij.
Jouw reply ook niet. Maak voortaan gewoon een topicreport aub.
Jouw reply ook niet. Maak voortaan gewoon een topicreport aub.
[ Voor 40% gewijzigd door RoD op 08-10-2009 08:29 ]
Een nieuwe SIM wil nog wel eens de oplossing zijn. Als je een antieke SIM-kaart hebt, kan dit problemen opleveren.Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:38:
Ik heb sinds de nieuwe HTC versie wel een irritante bug gevonden.
Regelmatig staat de onderste balk op "automatisch verbergen" (ala Windows zeg maar).
Ik kan dan niet op telefoon of 1 van de andere knoppen drukken.
Verder kan ik niet wennen aan die spatie die hij nu automatisch toevoegd aan berichten
[ Voor 0% gewijzigd door BillSpaarbank op 08-10-2009 08:37 . Reden: typo's ]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Verwijderd
Dat was ik nog vergeten te melden: Ik had een 9 jaar oude KPN SIM kaart, maar bij de aanschaf van de Hero heb ik via de Hi website een nieuwe (USIM ofzo?) aangevraagd en gekregen. SIM kaart is dus gloednieuw.BillSpaarbank schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 08:36:
[...]
Een nieuwe SIM wil nog wel eens de oplossing zijn. Als je een antieke SIM-kaart hebt, kan dit problemen opleveren.
Ik heb dit probleem ook wel eens met de laatste HTC Hero rom en een vrij nieuwe (14 maanden) simkaart van T-MobileVerwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:38:
Omdat Telfort een foute keuze heeft gemaakt vind jij dat HTC of de communitie de fouten van Telfort dan maar moet oplossen? Vind ik persoonlijk van niet, want het is niet zo makkelijk op te lossen. Je telefoon blijft hoe dan ook in roaming en zal geen onderscheid kunnen maken tussen binnen en buitenland.Nss schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:38:
[...]
Echter, nu bekend is dat Telfort deze keuze gemaakt heeft (hoe fout wellicht ook) vind ik dat HTC (danwel de Android community?) dit probleem op zou moeten lossen. Zou vrij simpel softwarematig op te lossen moeten zijn lijkt me. De iPhone schijnt dit wel goed te doen, hoewel dit toestel niet eens via Telfort verkocht wordt.
Iedere telefoon kent het probleem met Telfort dus ook de iPhone. Het is dat de software er misschien anders mee omgaat en dat de iPhone daar misschien soepeler mee is (waarschijnlijk met alle gevolgen van dien als je perongeluk in het buitenland terecht komt, ik heb geen ervaring met een iphone). De iPhone kan met een Telfort kaart ook niet het verschil tussen binnen- en buitenland omdat die ook altijd in roaming modes zit. Het word dat misschien niet zo prominent aangegeven op de iPhone zelf.
Heb je dit nog geprobeerd?Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:13:
[...]
Geen reset! Een reboot/herstarten van je telefoon. Logische volgorde lijkt mij:
Account verwijderen
Data en gegevens wissen vanuit je toepassingen-beheer
Reboot/Herstarten.
Daarna weer je account aanmaken met de nieuwe gegevens.
Zal het vanavond zelf eens proberen, heb er nu geen tijd voor.
Ik heb alle info - cache verwijderd (via toepassing beheren) en alles opnieuw ingesteld. Maar zonder werkend resultaat, nog steeds geen hotmail dus!
G = GPRSVerwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:55:
[...]
ik heb volgens mij pas 1 keer 3G automaties gekregen maar voor de rest heb ik altijd H is er een mogelijk om constant 3G te krijgen of ligt dat aan de locatie ( waar je bent )
3G = 3G :-)
H= HSDPA
Bovenstaande is in volgorde van "snelheid". HSDPA is namelijk een doorontwikkeling van 3G. Het feit dat je een H icoontje te zien krijgt is in feite de best mogelijke connectie die je kan hebben.
Verwijderd
Allereerst heb ik mijn wachtwoord gewijzigd op mijn hotmail/live-account. Daarna mijn mail gecheckt op mijn telefoon, en kreeg de foutmelding 'Aanmelden mislukt'.GG---77 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:10:
[...]
Heb je dit nog geprobeerd?
Ik heb alle info - cache verwijderd (via toepassing beheren) en alles opnieuw ingesteld. Maar zonder werkend resultaat, nog steeds geen hotmail dus!
Hierop heb ik eerst de instellingen veranderd op de telefoon. Dus daar mijn wachtwoord gewijzigd via accountinstellingen naar het nieuwe wachtwoord, en kreeg wederom de melding 'Aanmelden mislukt'!
Daarna heb ik de instellingen nog een keer nagelopen en werd met het nieuwe wachtwoord het account geverifiëerd en na een herstart van de telefoon werkte het weer?!
Dezelfde truuk nog een keer uitgehaald met het weer veranderen naar mijn originele wachtwoord, en ook dat ging probleemloos. Moet er wel bij vertellen, dat nadat ik de instellingen had gewijzigd wel een herstart van mijn telefoon heb gedaan.
Zou het kunnen dat je ergens toch een typo maakt? Zet anders even neer wat voor instellingen je neemt voor de inkomende mail. Zonder de privé-gegevens uiteraard. Kan ik ze even controleren
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 12:05 ]
Ik word er niet goed van. Maar iig bedankt dat je de moeite hebt genomen.Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:53:
[...]
Allereerst heb ik mijn wachtwoord gewijzigd op mijn hotmail/live-account. Daarna mijn mail gecheckt op mijn telefoon, en kreeg de foutmelding 'Aanmelden mislukt'.
Hierop heb ik eerst de instellingen veranderd op de telefoon. Dus daar mijn wachtwoord gewijzigd via accountinstellingen naar het nieuwe wachtwoord, en kreeg wederom de melding 'Aanmelden mislukt'!
Daarna heb ik de instellingen nog een keer nagelopen en werd met het nieuwe wachtwoord het account geverifiëerd en na een herstart van de telefoon werkte weer?!
Dezelfde truuk nog een keer uitgehaald met het weer veranderen naar mijn originele wachtwoord, en ook dat ging probleemloos. Moet er wel bij vertellen, dat nadat ik de instellingen had gewijzigd wel een herstart van mijn telefoon heb gedaan.
Zou het kunnen dat je ergens toch een typo maakt?
Ik krijg ongeacht wat ik doe "Authenticatie mislukt". Geen typo heb mijn wachtwoord zichtbaar gemaakt. Heb ook tussendoor andere wachtwoorden geprobeerd, tevergeefs. Zou jij wellicht willen kijken welk instellingen je hebt staan? Ik heb bij instelling staan:
Protocol: Pop
Email adres: **
Wachtwoord: **
POP-server:pop3.live.com
Beveiligingtype: SSL
Server poort: 995
Verwijderd
Dat klopt wel. Heb je wel bij Gebruikersnaam het zelfde staan als bij E-mailadres? Dat moet namelijk gelijk zijn.GG---77 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:03:
[...]
Ik word er niet goed van. Maar iig bedankt dat je de moeite hebt genomen.
Ik krijg ongeacht wat ik doe "Authenticatie mislukt". Geen typo heb mijn wachtwoord zichtbaar gemaakt. Heb ook tussendoor andere wachtwoorden geprobeerd, tevergeefs. Zou jij wellicht willen kijken welk instellingen je hebt staan? Ik heb bij instelling staan:
Protocol: Pop
Email adres: **
Wachtwoord: **
POP-server:pop3.live.com
Beveiligingtype: SSL
Server poort: 995
Ik ben eruit, mijn wachtwoord was te langVerwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:10:
[...]
Dat klopt wel. Heb je wel bij Gebruikersnaam het zelfde staan als bij E-mailadres? Dat moet namelijk gelijk zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door GG---77 op 08-10-2009 12:22 ]
Verwijderd
Helaas. Wat je nog kunt proberen, is een geheel nieuw live/hotmail account aanmaken en kijken of je dat wel aan de praat krijgt. Lukt dat wel, dan weet je meteen dat het niet aan je toestel ligt o.i.d. Lukt dat ook niet, dan houdt het ook voor mij op. Dan kan ik ook niets anders meer verzinnen.GG---77 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:17:
[...]
Ook dat!
Denk dat ik mijn hotmail ga forwarden naar m'n Gmail! Bedankt!
Verwijderd
Pfff... soms hè...GG---77 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:17:
[...]
Ik ben eruit, mijn wachtwoord was te lang, 15 tekens . Ik heb deze nu ingekort naar 10 en BINGO!!!
Het is nu eenmaal een gegeven dat Telfort deze keuze een aantal jaar geleden gemaakt heeft, vandaar dat wat mij betreft het balletje nu bij HTC ligt (hoewel ik het met je eens bent dan het probleem door Telfort's keuze veroorzaakt is).Deem schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 10:34:
[...]
Omdat Telfort een foute keuze heeft gemaakt vind jij dat HTC of de communitie de fouten van Telfort dan maar moet oplossen? Vind ik persoonlijk van niet, want het is niet zo makkelijk op te lossen. Je telefoon blijft hoe dan ook in roaming en zal geen onderscheid kunnen maken tussen binnen en buitenland.
Iedere telefoon kent het probleem met Telfort dus ook de iPhone. Het is dat de software er misschien anders mee omgaat en dat de iPhone daar misschien soepeler mee is (waarschijnlijk met alle gevolgen van dien als je perongeluk in het buitenland terecht komt, ik heb geen ervaring met een iphone). De iPhone kan met een Telfort kaart ook niet het verschil tussen binnen- en buitenland omdat die ook altijd in roaming modes zit. Het word dat misschien niet zo prominent aangegeven op de iPhone zelf.
Ik bedoel trouwens niet met "zou vrij simpel softwarematig op te lossen moeten zijn", dat de manier waarop er nu met roaming omgegaan wordt veranderd moet worden. Dit zou inderdaad zeer onwenselijk zijn. Ik bedoel puur dat de software bij een Telfort Sim het KPN netwerk niet als roaming aan moet merken. Dat lijkt mij niet zo moeilijk, maar wellicht dat dit wel zo is (al denk ik eerder aan onwil, aangezien het slechts 1 netwerk in de wereld betreft).
@rio: mijns inziens is deze discussie zeker wel on-topic, zie argumentatie.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn G2. Sim is hagelnieuw..Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:38:
Weet zelf ook niet echt waar het aan ligt..
Nss schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:25:
[...]
Het is nu eenmaal een gegeven dat Telfort deze keuze gemaakt heeft een aantal jaar geleden gemaakt heeft, vandaar dat wat mij betreft het balletje nu bij HTC ligt (hoewel ik het met je eens bent dan het probleem door Telfort's keuze veroorzaakt is).
Ik bedoel trouwens niet met "zou vrij simpel softwarematig op te lossen moeten zijn", dat de manier waarop er nu met roaming omgegaan wordt veranderd moet worden. Dit zou inderdaad zeer onwenselijk zijn. Ik bedoel puur dat de software bij een Telfort Sim het KPN netwerk niet als roaming aan moet merken. Dat lijkt mij niet zo moeilijk, maar wellicht dat dit wel zo is (al denk ik eerder aan onwil, aangezien het slechts 1 netwerk in de wereld betreft).
Nu ga ik zelf OT, maar:Rio schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 08:21:
Al dat gelul over Telfort hoort hier niet volgens mij.
[mbr]Jouw reply ook niet. Maak voortaan gewoon een topicreport aub.[/]
Call me crazy, maar volgens mij kun je vragen over een provider beter hier ergens kwijt: Telecomproviders
Ik was van mening dat het hier over de Hero hoorde te gaan, niet over icoontjes die door toedan van de provider in het scherm van de telefoon verschijnen. Daar kan de Hero weinig aan doen me dunkt.
Er is dus niets mis met de Hero, dus roepen dat HTC het moet fixen slaat IMHO nergens op. Maar dit is ook niet iets wat alleen de Hero aangaat, elke Android-phone zal dit hebben. Dus echt on-topic kan ik het ook niet noemen. Wellicht is dit een issue waar je een nieuw topic voor kunt starten, maar ik weet niet of je daar veel reacties gaat krijgen, ik heb namelijk ook de indruk dat de meeste mensen in dit topic geen interresse hebben in jouw probleem met je Telfort SIM.Nss schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:25:
[...]
Het is nu eenmaal een gegeven dat Telfort deze keuze gemaakt heeft, vandaar dat wat mij betreft het balletje nu bij HTC ligt (hoewel ik het met je eens bent dan het probleem door Telfort's keuze veroorzaakt is).
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Daar heb je gelijk in (niet specifiek voor de Hero), zou in het Android forum nieuw topic aangemaakt moet worden. Ik reageerde echter alleen op andere reacties en ervaar het zelf niet echt als een probleem. Dus laat het hierbij.
Ik kan mijn gebruikte Nokia E71 inruilen en met bijbetaling van mijn kant een nieuwe Hero Brown kopen.
Nou twijfel ik over een paar dingen. Filmpjes kijken lijkt me vet, maar doe ik niet zo vaak.
Toch wil ik richting de zomervakantie af en toe wat South Park (geconverteerd begrijp ik) aflevering kijken.
Video kijken op de Hero schijnt heel schokkerig te zijn. Is dit al verbeterd met evt. updates?
De Nokia E71 blinkt uit met zijn qwerty toetsenbord. Werkt touchscreen smsen heerlijk na lang gebruik?
Dus gebruikers van minuut 1 wat is jullie mening.
Nou twijfel ik over een paar dingen. Filmpjes kijken lijkt me vet, maar doe ik niet zo vaak.
Toch wil ik richting de zomervakantie af en toe wat South Park (geconverteerd begrijp ik) aflevering kijken.
Video kijken op de Hero schijnt heel schokkerig te zijn. Is dit al verbeterd met evt. updates?
De Nokia E71 blinkt uit met zijn qwerty toetsenbord. Werkt touchscreen smsen heerlijk na lang gebruik?
Het was meer trail and error. Ik was ten einde raad, verander wederom mijn wachtwoord en had bingo. Het enige wat anders was, was de lengte van het wachtwoord. Verder was het een soortgelijke letter/cijfer/hoofdletter combi.Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:24:
[...]
Pfff... soms hè...Vraagje, hoe kwam je daar achter?
Daarom ik denk dat het aantal tekens van het wachtwoord het probleem gaf.
Ik heb helemaal geen problemen met video's afspelen. Zowel DivX als h.264 codec. Ik converteer ze wel naar 480x320. Totaal geen last van schokkerig beeld. En ik heb nog steeds de stock firmware, de nieuwere moet nog iets vlotter zijn.Roodey schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:43:
Ik kan mijn gebruikte Nokia E71 inruilen en met bijbetaling van mijn kant een nieuwe Hero Brown kopen.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Verwijderd
'Goed' om te horen dat ik niet de enige ben. Heb jij de originele Hero ROM d'r op staan of een aangepaste, modaco bijvoorbeeld? Misschien dat dat het is... Zou wel jammer zijn want terug naar de standaard ROM zie ik niet zo zitten.DarkChylde schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:25:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem met mijn G2. Sim is hagelnieuw..
Weet zelf ook niet echt waar het aan ligt..
Ik heb net met de Hi klantenservice aan de telefoon gezeten. Uiteraard krijg je dan iemand aan de lijn die eigenlijk alleen maar call sheets kan oplezen en tot de conclusie komt dat de contactjes in de telefoon versleten zijn...
Anyway, ik ga vanavond even langs een Hi winkel, kijken of ze daar meer weten.
Binnenkort meer.
Edit: Ik lees net (verderop in dit topic ;-)) dat er een modaco update is. Die staat er nu op, wellicht dat dat het probleem verhelpt. Bij het KPN business center wilden ze kijken of er wat met de software mis was, maar aangezien ik de modaco ROM er nog op had staan heb ik dat aanbod even overgeslagen, je weet maar nooit.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 18:01 ]
Sms-en/mailen werkt imho erg goed. Met name de "feedback" (trillen bij aanraking) vind ik fijn werken.Roodey schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:43:
Enige hinder die ik af en toe ondervind dat is het "toestenbord" wel eens trager reageerd (officiele rom update). Dus dat je al meer getikt hebt dan dat er op je beeldscherm zichtbaar is.
Verwijderd
Mijn mening: Voor de 'looks' ga je voor volledig touchscreen. Voor gemakt neem je een fysiek toetsenbord.Roodey schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:43:
Ik heb mijn Hero nu iets langer dan een maand en vind het typen vaak irritant in vergelijking met mijn vorige telefoon, een SE M600i.
Wat ik wel een hele verbetering vond was de 'spell correction' en 'word completion' uitzetten.
Edit: Oja, overall vind ik het een geweldige telefoon. Zeker met een alternatieve ROM d'r op.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 14:38 ]
Word completion zit ook op de E71 en werkt super.Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:36:
[...]
Mijn mening: Voor de 'looks' ga je voor volledig touchscreen. Voor gemakt neem je een fysiek toetsenbord.
Ik heb mijn Hero nu iets langer dan een maand en vind het typen vaak irritant in vergelijking met mijn vorige telefoon, een SE M600i.
Wat ik wel een hele verbetering vond was de 'spell correction' en 'word completion' uitzetten.
Edit: Oja, overall vind ik het een geweldige telefoon. Zeker met een alternatieve ROM d'r op.
Ik heb de SE P1i ook gehad en dat liep als een trein.
Even goed nadenken nog....
Wat bedoel je met compatible?Roodey schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:46:
zijn alle apps uit de Market compatible met Sense van de Hero?
las in sommige reviews dat dit het geval was.
[mbr]Voortaan graag de editknop gebruiken ipv meerdere keren op rij te posten.[/]
Sense is compatible met de android widget structuur, dus alle widgets die voor android gemaakt zijn werken in Sense. Alle android Market app's werken gewoon op android, dus ook op de Hero natuurlijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Deem op 08-10-2009 16:10 ]
ik las dat sommige personen fouten hadden met apps uit de Market vanwege Sense.
het zal dan wel een foutief geschreven app geweest zijn ofzo.
Verwijderd
Een vraag aan degene die de T mobile G2 hebben
Ik heb zojuist te horen gekregen dat de firmware update gereleased is op de engelse pagina van T-mobile. Nu is mijn vraag of ik deze zonder problemen kan installeren?
Ik heb zojuist te horen gekregen dat de firmware update gereleased is op de engelse pagina van T-mobile. Nu is mijn vraag of ik deze zonder problemen kan installeren?
Laat ik het zo zeggen, ik ben nog geen app tegen gekomen op de market die het niet deed behalve een obscuur tooltje dat hidden settings aanpast en een app dat al een half jaar geen update meer had gehad. Daarnaast verschijnen voor heel veel app's gewoon updates. De market app houd dit netjes voor je bij.Roodey schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:18:
ik las dat sommige personen fouten hadden met apps uit de Market vanwege Sense.
Die zou je zonder problemen kunnen installeren. De vraag is alleen of nederlandse taal ook in zitVerwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:36:
[ Voor 28% gewijzigd door Deem op 08-10-2009 16:39 ]
Je bedoelt de 1.6 Donut-update? Ik heb hier en daar wel gehoord dat ie voor de G2 problemen op kan leveren. Maar hoe het precies zit weet ik niet.Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:36:
oke, nog 1 vragje als ik mag.
muziekkwaliteit is volgens All About Phones beetje schel en tevens werken niet alle oordopjes op de 3,5mm aansluiting van de Hero.
delen jullie deze mening?
de hero moet namelijk mijn iPod Nano vervangen...
hierbij moet ik vermelden dat ik in het bezit ben van goede oordopjes!
dus als het aan de standaard headset van de Hero ligt weet ik dat.
muziekkwaliteit is volgens All About Phones beetje schel en tevens werken niet alle oordopjes op de 3,5mm aansluiting van de Hero.
[ Voor 22% gewijzigd door Roodey op 08-10-2009 16:46 ]
@aimer32
uk tmobile update doet het prima. Ik heb mijn NL G2 (niet geroot) geupdate, en alles werkt.
Je bent wel al je instellingen en contactpersonen kwijt, dus maak een backup!
Verder heb ik probs met market place. Apps die ik eerder heb geinstalled, kan ik nu niet herinstalleren.
bv 'het weer', zie ik niet meer op de market place, ook niet als de barcode scanner gebruik
edit: is niet de donut update, maar gewoon de firmware update die alle niet G2's al hebben gehad
uk tmobile update doet het prima. Ik heb mijn NL G2 (niet geroot) geupdate, en alles werkt.
Je bent wel al je instellingen en contactpersonen kwijt, dus maak een backup!
Verder heb ik probs met market place. Apps die ik eerder heb geinstalled, kan ik nu niet herinstalleren.
bv 'het weer', zie ik niet meer op de market place, ook niet als de barcode scanner gebruik
edit: is niet de donut update, maar gewoon de firmware update die alle niet G2's al hebben gehad
alles standaard. Ik laat nog wel weten of het sinds de update minder is geworden...Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:57:
[...]
'Goed' om te horen dat ik niet de enige ben. Heb jij de originele Hero ROM d'r op staan of een aangepaste, modaco bijvoorbeeld? Misschien dat dat het is... Zou wel jammer zijn want terug naar de standaard ROM zie ik niet zo zitten.
Ik heb net met de Hi klantenservice aan de telefoon gezeten. Uiteraard krijg je dan iemand aan de lijn die eigenlijk alleen maar call sheets kan oplezen en tot de conclusie komt dat de contactjes in de telefoon versleten zijn...
Anyway, ik ga vanavond even langs een Hi winkel, kijken of ze daar meer weten.
Binnenkort meer.
[ Voor 4% gewijzigd door DarkChylde op 08-10-2009 16:46 ]
Wat een onzin natuurlijk. Als de dopjes gewoon een 3.5mm stereo jack hebben werken ze gewoon allemaal. Daarnaast is de kwaliteit van de muziek sterk afhankelijk van de oordopjes die je gebruikt. Er zit standaard geen equaliser in maar misschien kan je er eentje vinden op de market.Roodey schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:44:
oke, nog 1 vragje als ik mag.
Heb zojuist MoDaCo 2.5 geinstalleerd en heb nu het probleem niet meer dat je Hero gaat flippen als je op de zoekknop drukt bij browsen in landscape mode. Mooi. 
Edit: En toen was ik even vergeten dat er een apart topic over custom roms was ...
Edit: En toen was ik even vergeten dat er een apart topic over custom roms was ...

[ Voor 21% gewijzigd door gday op 08-10-2009 17:25 ]
ingen vill veta var du köpt din tröja
Het gaat toch ook over de hero, en dan eventjes over de problemen die telfort klanten ondervinden met de hero. Alleen omdat jullie een andere provider hebben is het ineens niet interessantRio schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:30:
Nu ga ik zelf OT, maar:
Call me crazy, maar volgens mij kun je vragen over een provider beter hier ergens kwijt: Telecomproviders
Ik was van mening dat het hier over de Hero hoorde te gaan, niet over icoontjes die door toedan van de provider in het scherm van de telefoon verschijnen. Daar kan de Hero weinig aan doen me dunkt.
hmmm....sinds vandaag kan ik met de trackball niet meer omhoog scrollen. Het balletje zelf rolt simpelweg niet meer naar boven, maar wel naar links, rechts en naar beneden. Bekend probleem bij iemand?
Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi
Ja, dat had ik een tijdje geleden ook. Nadat ik een tijdje als een gek naar boven ging scrollen werkte de boel weer. Alleen jammer dat ongeveer een week later naar links scrollen niet helemaal lekker meer werkte. Dat werkt nu nog steeds niet helemaal
Had zojuist wel iets heel raars met mn hero. Toen ik mn smsjes wilde openen (via het normale htc icoon) werd eerst gmail geopend. bij poging 2 werd de app taskpanel geopend. Poging 3 en 4 opende een specifiek contact (om te bellen) en bij de pogingen daarna werd standaards my contacts geopend
Even aan/uit zetten loste het op, maar toch
Verwijderd
2.5.1. is het inmiddels..gday schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:07:
Heb zojuist MoDaCo 2.5 geinstalleerd en heb nu het probleem niet meer dat je Hero gaat flippen als je op de zoekknop drukt bij browsen in landscape mode. Mooi.
wie heeft nog meer problemen met de ingebouwde alarm?? echt super frustrerend dit, dan gaat ie wel over id ochtend en dan weer niet. icoontje van alarm ingesteld staat altijd aan, heb ingesteld op werkdagen
klaxon geprobeerd, ook niks. dagje deed ie het, daarna zelfde gezeik als voorheen. vanochtend ging ie dus niet over, en ik had voor het slapen nog wel ff gecontroleerd of alles goed was ingesteld
klaxon geprobeerd, ook niks. dagje deed ie het, daarna zelfde gezeik als voorheen. vanochtend ging ie dus niet over, en ik had voor het slapen nog wel ff gecontroleerd of alles goed was ingesteld
Daar had ik een tijdje gleden ook last van, dat was nog voor de update. Heb jij de nieuwe of de oude firmware?Flogging Hank schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:19:
Had zojuist wel iets heel raars met mn hero. Toen ik mn smsjes wilde openen (via het normale htc icoon) werd eerst gmail geopend. bij poging 2 werd de app taskpanel geopend. Poging 3 en 4 opende een specifiek contact (om te bellen) en bij de pogingen daarna werd standaards my contacts geopend![]()
[ Voor 5% gewijzigd door Vihaio op 08-10-2009 19:53 ]
Ondersteunt de standaard 'Mail' app ook push functionaliteit? Ik vind de Mail client veel fijner werken dan de Gmail client, maar ik wil wel graag de push functie behouden voor m'n Gmail account.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Kijk, voordat je post, even of je vraag niet beter in een van onderstaande topics past:
Accessoires voor de HTC Hero
[ABO] HTC Hero levertijden en abonnementen topic
HTC Hero: Rooten & Custom ROM's
Android Software & Discussie
Kijk, voordat je post, even of je vraag niet beter in een van onderstaande topics past:
Accessoires voor de HTC Hero
[ABO] HTC Hero levertijden en abonnementen topic
HTC Hero: Rooten & Custom ROM's
Android Software & Discussie