HTC Hero [part four] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 77.666 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103281

Hey een goedendag,

Ik heb ff een vraagje ik krijg namelijk van de week de G2 in mijn bezit, maar ik ga het gebruiken met een andere provider dan T-mobile. Ik heb te horen gekregen dat dit geen probleem is, maar nu las ik in dit forum dat de G2 al dat T-mobile gebeuren erop heeft. Is het mogelijk om de telefoon gewoon een hard reset ofzo te doen zodat ik al dat T-mobile kwijt ben? en dat ik de gewone htc hero ervan kan maken? ik ben benieuwd!

ciao!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97471

Anoniem: 103281 schreef op maandag 21 september 2009 @ 22:01:
Hey een goedendag,

Ik heb ff een vraagje ik krijg namelijk van de week de G2 in mijn bezit, maar ik ga het gebruiken met een andere provider dan T-mobile. Ik heb te horen gekregen dat dit geen probleem is, maar nu las ik in dit forum dat de G2 al dat T-mobile gebeuren erop heeft. Is het mogelijk om de telefoon gewoon een hard reset ofzo te doen zodat ik al dat T-mobile kwijt ben? en dat ik de gewone htc hero ervan kan maken? ik ben benieuwd!

ciao!
Als je kunt restoren naar de standaard HTC firmware zou ik dat doen. Dat verwijderd de T-Mobile instellingen, zie ook de start post voor informatie over de nieuwe firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-04-2024
Ik heb een vraagje over het toetsenbord. Als ik een woord intyp dat niet in het woordenboek staat geeft hij en andere suggestie, en dan kan ik zelf klikken op mijn originele woord om die toch te gebruiken ipv de suggestie. Hij zegt dan alleen "Woord toegevoegd aan woordenboek" oid, maar dat is niet altijd de bedoeling. Dus weet iemand of ik een woord kan typen dat niet in het woordenboek staat zonder dat deze toegevoegd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
bartos88 schreef op maandag 21 september 2009 @ 22:56:
Ik heb een vraagje over het toetsenbord. Als ik een woord intyp dat niet in het woordenboek staat geeft hij en andere suggestie, en dan kan ik zelf klikken op mijn originele woord om die toch te gebruiken ipv de suggestie. Hij zegt dan alleen "Woord toegevoegd aan woordenboek" oid, maar dat is niet altijd de bedoeling. Dus weet iemand of ik een woord kan typen dat niet in het woordenboek staat zonder dat deze toegevoegd wordt?
Je kunt dat woord selecteren door met je trackball naar links te scrollen en dan op enter (of spatie) te drukken. Het woord wordt dan niet toegevoegd aan je woordenboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijuh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-03 21:08
Hoi, ik heb vrijdag mijn HTC Hero binnen gekregen. Nu stuurde zowel mijn vader als mijn moeder een visite kaartje met hun mobiele nummers, maar mijn mobiele telefoon kreeg ze niet binnen. De telefoon gaf helemaal geen melding dat hij deze ontving.
Iemand die hier ervaring mee heeft?

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sinds vandaag heb ik problemen met Facebook. De foto's van de contacten zie ik niet meer in mijn telefoonlijst/smsjes staan. Ik kan gewoon inloggen op Facebook, maar als ik dan een contact wil linken aan een van mijn vrienden dan zegt hij dat de vriendelijst niet beschikbaar is.
Ligt dit aan mijn telefoon of hebben meerdere mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-04-2024
Hades.NL schreef op maandag 21 september 2009 @ 23:10:
[...]

Je kunt dat woord selecteren door met je trackball naar links te scrollen en dan op enter (of spatie) te drukken. Het woord wordt dan niet toegevoegd aan je woordenboek.
Thanks het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-07 12:23
Snoop schreef op maandag 21 september 2009 @ 23:36:
Sinds vandaag heb ik problemen met Facebook. De foto's van de contacten zie ik niet meer in mijn telefoonlijst/smsjes staan. Ik kan gewoon inloggen op Facebook, maar als ik dan een contact wil linken aan een van mijn vrienden dan zegt hij dat de vriendelijst niet beschikbaar is.
Ik heb laatst ook last gehad met Facebook, niet exact zoals jij. Hij hield mij simpelweg niet ingelogd. Heb het toen zeer vaak geprobeert zonder resultaat. Vervolgens wifi uitgezet, opnieuw opgestart en enige tijd later weer geprobeert; en tot nu toe werkt het. Mogelijk kun je nog even opnieuw opstarten en het via wifi of juist zonder wifi proberen. Maar ik denk zelf inderdaad dat Facebook zo nu en dan wel eens kuren heeft, ik zou nog even rustig wachten. :)

Wat ik mij nog wel afvraag; zoekqueries worden onthouden wat op zich erg handig is; het scheelt immers opnieuw typen. Vaak wil ik echter niet de oude zoekopdracht maar de vorige aanvullen. Als ik echter de suggestie aanklik dan zoekt hij enkel op die zoekquery waardoor ik daar dus niks mee opschiet en weer een groot gedeelte opnieuw mag typen + mijn wijziging. Iemand een idee hoe ik dus wel de gesuggereerde zoekquery in het tekstvenster krijg, maar deze vervolgens dus nog kan aanpassen/aanvullen?

[ Voor 27% gewijzigd door Banjy op 22-09-2009 01:13 ]

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 14:25
Snoop schreef op maandag 21 september 2009 @ 23:36:
Ik heb er ook last van, sinds vandaag! Typisch, zal wel een probleempje bij Facebook zijn misschien? Ook moet ik steeds opnieuw inloggen. Inderdaad maar even uit en aan zetten. Helpt misschien wel! :)
Banjy schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 01:09:
[...]
Wat ik mij nog wel afvraag; zoekqueries worden onthouden wat op zich erg handig is; het scheelt immers opnieuw typen. Vaak wil ik echter niet de oude zoekopdracht maar de vorige aanvullen. Als ik echter de suggestie aanklik dan zoekt hij enkel op die zoekquery waardoor ik daar dus niks mee opschiet en weer een groot gedeelte opnieuw mag typen + mijn wijziging. Iemand een idee hoe ik dus wel de gesuggereerde zoekquery in het tekstvenster krijg, maar deze vervolgens dus nog kan aanpassen/aanvullen?
Leve de trackball! Als je de lijst met oude zoekqueries te zien krijgt, kan je hier doorheen scrollen met je trackball. Bij mij zet 'ie deze zoekquerie ook gelijk in het typvenster. Hoop voor je dat het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203771

Flipm0de schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:16:
bedankt!

ik ben echt gek van deze telefoon. Dit is volgens mij de toekomst qua integratie! Zit alleen nog erg te twijfelen over het scherm. Deze is maar 3.2 inch. Kom van een iphone en Touch HD die zijn 3.8. Iemand hier die ervaring heeft met bijv smsen tov een iphone?
Een beetje een late reactie, maar beter laat dan nooit! Twijfel niet over het scherm, het is prima. Ik zou niet groter willen, dan wordt het te groot om nog lekker mee te dragen (maar dat is mijn mening) terwijl je nu een beeld hebt dat groot genoeg is voor al waar je het voor gebruiken wilt. Daarnaast is het heerlijk scherp en rustig aan de ogen, dat vond ik bij de Touch HD anders. Anders eens een shop binnenlopen waar een dummy staat?

Sinds de nieuwe update vindt ik het ook een ware future-phone. Zoveel aan te passen en te downloaden, ik vind het een fantastische telefoon. Succes met je aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:20
Ik had mijn HTC gereset omdat ik even opnieuw wou beginnen. Na de reset stond de verlichting op 100% en toen viel mij op dat ik 10 witte pixels had :/. Na tijdje dimde de verlichting iets en waren deze pixels eigelijk niet meer zichtbaar. Dit baarde mij toch zorgen of het moet stom toeval wezen dat ze een achtergrond plaatje hebben gebruikt met een paar witte pixeltjes. Dus eigelijk wou ik de verlichting weer op full zetten, maar waar is die optie.... ik heb op alle logische plekken gekeken :+.

2 sec google en had oplossing :+.

Nu zie ik dus dat het zowel luie als dode pixels zijn :/. Ze vallen bij normaal gebruik niet op, alleen het zijn er echt meer dan 10. Nu heb ik er twee liggen om te rooten en beide hebben ze meer dan 10 dooie/luie pixels. Ze zijn beide van begin september en via T-mobile verkregen.

Kan iemand checken of de niet t-mobile versie dit ook heeft? Zou mij niks verbazen als t-mobile gewoon een slechter batch heeft gekocht met een flinke korting.

[ Voor 33% gewijzigd door rhodium op 22-09-2009 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Zojuist MoDaCo 2.3core er op gezet en het loopt heerlijk! Vloeiende HTC Sense, nieuwe radio update zorgt voor verbeterde WiFi en GSM ontvangst. Al met al een aanrader dus!

Zo maak ik dus de Hero mee zoals het in de promo filmpjes werd beloofd. Lovin' it! _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Bonthouse op 22-09-2009 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-05 18:09
rhodium schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 02:06:
Ik had mijn HTC gereset omdat ik even opnieuw wou beginnen. Na de reset stond de verlichting op 100% en toen viel mij op dat ik 10 witte pixels had :/. Na tijdje dimde de verlichting iets en waren deze pixels eigelijk niet meer zichtbaar. Dit baarde mij toch zorgen of het moet stom toeval wezen dat ze een achtergrond plaatje hebben gebruikt met een paar witte pixeltjes. Dus eigelijk wou ik de verlichting weer op full zetten, maar waar is die optie.... ik heb op alle logische plekken gekeken :+.

Nu zie ik dus dat het zowel luie als dode pixels zijn :/. Ze vallen bij normaal gebruik niet op, alleen het zijn er echt meer dan 10. Nu heb ik er twee liggen om te rooten en beide hebben ze meer dan 10 dooie/luie pixels. Ze zijn beide van begin september en via T-mobile verkregen.

Kan iemand checken of de niet t-mobile versie dit ook heeft? Zou mij niks verbazen als t-mobile gewoon een slechter batch heeft gekocht met een flinke korting.
Zeker dat het dode/luie pixels zijn en niet ''gewoon'' stof? Hoor namelijk meerdere mensen op XDA met dit probleem, en die hebben allemaal niet de g2 van t-mob dus. Blijkt dat bij een serie de afdichting rondom het scherm minder is dan de bedoeling is en er daardoor stof onder het scherm komt. Alleen opmerkbaar tijdens het booten van de gsm als het lampje 100% vol staat.

Hoe dan ook als je er geen last van heb lekker laten, anders terugsturen moet gewoon onder garantie vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197980

Staffie666 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 02:35:
[...]

Zeker dat het dode/luie pixels zijn en niet ''gewoon'' stof? Hoor namelijk meerdere mensen op XDA met dit probleem, en die hebben allemaal niet de g2 van t-mob dus. Blijkt dat bij een serie de afdichting rondom het scherm minder is dan de bedoeling is en er daardoor stof onder het scherm komt. Alleen opmerkbaar tijdens het booten van de gsm als het lampje 100% vol staat.

Hoe dan ook als je er geen last van heb lekker laten, anders terugsturen moet gewoon onder garantie vallen.
precies, heb je dr last van direct terug sturen anders word het niet beter. kwestie van pixel garantie zo nietd an wat anders zoeken waarom hij teug moet...
zou ik iig wel doen want ik zou er stapel van worden als mijn nieuwe toestel dooie of luie pixel had en ik er nog 1 a 2 jaar tegen aan moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-07 23:42
Ik heb nu een tijdje een HTC Hero. Nu heb ik een paar dingen waar ik niet uitkom.

1. Hoe sluit ik programma's af? Als ik nl lang op de "home" toets druk zie ik alle programma's die ik gebruikt heb.

2. Ik heb een abonnement van Telfort. Een super sim only (inclusief Surf en Mail). Als ik het APN instel op Telfort kom ik niet sneller dan 5 kb/s. Dit doe ik met de volgende instellingen:

code:
1
2
3
- APN: Internet
- Username: telfort
- Password: telfort

Als ik het APN instel met KPN haal 90 kb/s. Dit doe ik met de volgende instellingen:

code:
1
2
3
- APN: internet
- Username: KPN
- Password: gprs

Ik moet dan wel roaming instellen. Op zich geen probleem, maar gaat dit nu wel via mijn Telfort Surf en Mail? Zodat dit niet voor extra kosten zorgt, omdat ik het KPN netwerk gebruik? Voor zover ik weet, mag je als klant van Telfort gebruik maken van het KPN netwerk.

3. Via HTC sync kan ik via USB synchroniseren met Outlook. Maar kan dit ook via bluetooth? Zo ja, hoe?

Weet iemand hier antwoorden op te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 16:43
KiTsEr schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 08:19:
Ik heb nu een tijdje een HTC Hero. Nu heb ik een paar dingen waar ik niet uitkom.

1. Hoe sluit ik programma's af? Als ik nl lang op de "home" toets druk zie ik alle programma's die ik gebruikt heb.

2. Ik heb een abonnement van Telfort. Een super sim only (inclusief Surf en Mail). Als ik het APN instel op Telfort kom ik niet sneller dan 5 kb/s. Dit doe ik met de volgende instellingen:

code:
1
2
3
- APN: Internet
- Username: telfort
- Password: telfort

Als ik het APN instel met KPN haal 90 kb/s. Dit doe ik met de volgende instellingen:

code:
1
2
3
- APN: internet
- Username: KPN
- Password: gprs

Ik moet dan wel roaming instellen. Op zich geen probleem, maar gaat dit nu wel via mijn Telfort Surf en Mail? Zodat dit niet voor extra kosten zorgt, omdat ik het KPN netwerk gebruik? Voor zover ik weet, mag je als klant van Telfort gebruik maken van het KPN netwerk.

3. Via HTC sync kan ik via USB synchroniseren met Outlook. Maar kan dit ook via bluetooth? Zo ja, hoe?

Weet iemand hier antwoorden op te geven?
1. Niet en dat hoeft ook niet in Android. Lang drukken op de home-toets geeft een lijst met laatst gedraaide programma's deze hoeven niet perse meer te draaien.
3. Niet, de standaard bluetooth ondersteuning van Android is vrij brak.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-07 22:11
Ik heb ff een vraagje. Ik heb HTC sync op mijn computer gezet met windows XP SP3. In de lijst van ondersteunde besturingssystemen staat geen XP SP3 vermeld. Het is dan ook zo dat HTC sync niet werkt. Wat moet ik nu gaan doen?, kan moeilijk even een andere XP er op zetten.
Heb het net op mijn laptop van mijn werk geprobeerd maar ook daar staat XP met SP3 er op :( Niemand die weet hoe ik het toch voor elkaar kan krijgen om mijn HERO up te daten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Anoniem: 103281 schreef op maandag 21 september 2009 @ 22:01:
Hey een goedendag,

ciao!
Dat antwoord dien je via deze weg te verkrijgen:
[HTC Hero] Rooten & Custom ROM's

Ik geef je hier de informatie, maar als je een discussie wil houden kun je beter in dat topic aan de slag.

Als jij je telefoon niet kan rooten, dan moet jij je telefoon eerst super-cid maken. Dat kan met de volgende kabel:
http://www.instructables.com/id/Android_G1_Serial_Cable/

Er zijn ook andere kabels te verkrijgen, maar dan moet je even zoeken op xda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online

Ik heb een versie die niet bij T-mobile vandaan komt en heb er ook een stuk of 10. Ik zie ze eigenlijk alleen bij het opstarten van de telefoon.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:32

Flipm0de

geen

Anoniem: 203771 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 01:30:
[...]

Een beetje een late reactie, maar beter laat dan nooit! Twijfel niet over het scherm, het is prima. Ik zou niet groter willen, dan wordt het te groot om nog lekker mee te dragen (maar dat is mijn mening) terwijl je nu een beeld hebt dat groot genoeg is voor al waar je het voor gebruiken wilt. Daarnaast is het heerlijk scherp en rustig aan de ogen, dat vond ik bij de Touch HD anders. Anders eens een shop binnenlopen waar een dummy staat?

Sinds de nieuwe update vindt ik het ook een ware future-phone. Zoveel aan te passen en te downloaden, ik vind het een fantastische telefoon. Succes met je aankoop!
thx voor de reactie. Gister idd in de winkel even bekeken. Scherm is echt super gevoelig. Alleen zo klein... Ik wacht denk ik op een android met een iphone/HD scherm

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik probeer een manier te vinden om een backup te maken van SMS & Call history (met de mogelijkheid tot restore na de ROM upgrade)

Het HTC Sync programma geeft me alleen de mogelijkheid om een backup te maken van Contactpersonen. Heeft iemand een alternatief?

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-07 11:32
rickiii schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:25:
Ik probeer een manier te vinden om een backup te maken van SMS & Call history (met de mogelijkheid tot restore na de ROM upgrade)

Het HTC Sync programma geeft me alleen de mogelijkheid om een backup te maken van Contactpersonen. Heeft iemand een alternatief?
MyBackup Pro gebruik ik zelf daarvoor en dat werkt perfect, BackUp For Root Users kan dat vast ook wel maar na wat nogal negatieve ervaringen gebruik ik dat programma zelf nooit meer. Schijnt echter nu prima te zijn.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-03 09:49

Ik gebruik daarvoor het programma taskpanel x. Superproggi, raad hem je aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:28:
[...]MyBackup Pro gebruik ik zelf daarvoor en dat werkt perfect, BackUp For Root Users kan dat vast ook wel maar na wat nogal negatieve ervaringen gebruik ik dat programma zelf nooit meer. Schijnt echter nu prima te zijn.
Als ik hiermee achteraf mijn backup bekijk, blijken speciale characters zoals 'é' en 'ë' niet goed worden weer gegeven. Weet je zeker dat dit tijdens een restore weer goed komt?

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petok
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-07 16:01
Banjy schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 01:09:
[...]
Ik heb laatst ook last gehad met Facebook, niet exact zoals jij. Hij hield mij simpelweg niet ingelogd. Heb het toen zeer vaak geprobeert zonder resultaat. Vervolgens wifi uitgezet, opnieuw opgestart en enige tijd later weer geprobeert; en tot nu toe werkt het. Mogelijk kun je nog even opnieuw opstarten en het via wifi of juist zonder wifi proberen. Maar ik denk zelf inderdaad dat Facebook zo nu en dan wel eens kuren heeft, ik zou nog even rustig wachten. :)
Ik had precies hetzelfde probleem en bij mij is het opgelost door de automatische updates van Facebook (staat standaard op om de 2 uur) uit te zetten. Menu -> instellingen -> sociale netwerken -> menu -> accountinstellingen -> facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
rickiii schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:16:
Als ik hiermee achteraf mijn backup bekijk, blijken speciale characters zoals 'é' en 'ë' niet goed worden weer gegeven. Weet je zeker dat dit tijdens een restore weer goed komt?
Ow okay, wist ik niet! Stuur nu even een sms aan mezelf met allemaal rare karakters er in, zal de sms'jes backuppen met MyBackup Pro en weer restoren en rebooten en hier screenies neerzetten, moment ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/sms.png

Dit is het resultaat na een restore en reboot... Niets aan de hand dus, met die rare tekentjes ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 22-09-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:50:
[...]

Ow okay, wist ik niet! Stuur nu even een sms aan mezelf met allemaal rare karakters er in, zal de sms'jes backuppen met MyBackup Pro en weer restoren en rebooten en hier screenies neerzetten, moment ;)

[afbeelding]

Dit is het resultaat na een restore en reboot... Niets aan de hand dus, met die rare tekentjes ;)
Heb jij een andere ROM draaien ofzo, of heb je een ander thema geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik wilde gisteren de update uitvoeren, kan onderhand wel. HTC Sync op m'n pc (Win XP 64 bit SP3), geconnect (daarvoor wel usb debug moeten aanzetten) en installeren maar. 10 minuten, niks. 20 minuten, niks. 30 minuten, zal ik de kabel lostrekken? Nah, nog even. 40 minuten, niks. 3 kwartier, stekker eruit. Telefoon gereset, blijkt dat er niks gebeurd is. Al m'n data staat er nog op, evenals de oude rom.

Enig idee wat er gebeurd kan zijn? Doe ik iets fout?

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104511

Ook ik kan me aansluiting bij de groep mensen die dit opgevallen is. Ook alleen zichtbaar bij het opstarten, alleen bij mij zijn het er een stuk of 6. Gek genoeg dus niet te zien als het scherm ook maar een héél klein beetje dimt, bij geen enkele kleur. Ik maak me er dan ook niet zo'n zorgen over.

edit: ik heb 'm sinds de release via Hi, dus geen G2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
BillSpaarbank schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 12:06:
Heb jij een andere ROM draaien ofzo, of heb je een ander thema geïnstalleerd?
Heb geen Hero hoor maar een Magic ;) Inderdaad met andere Rom, thema en wat icoon-tweaks 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/cya418-midden-klein.png
<clickable>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Iemand anders last van het feit dat sinds de nieuwe firmware de push functionaliteit in G-mail niet goed meer werkt? Ik krijg regelmatig mails binnen op m'n gmail, maar m'n Hero geeft geen kik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:09:
[...]

Heb geen Hero hoor maar een Magic ;) Inderdaad met andere Rom, thema en wat icoon-tweaks 8)

[afbeelding]
<clickable>
Nice 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Laatst online: 08-07 13:25

Bio

Was het al iemand opgevallen dat de hero sinds de rom-update ook touchfocus heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97471

Jo-hannes schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:24:
Was het al iemand opgevallen dat de hero sinds de rom-update ook touchfocus heeft? :)
Jep, dit was een van de weinige nieuwe features in de update :)

Overigens hebben de meeste andere HTC toestellen dit ook, dus het zat eraan te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:50
Ik heb een probleem met de leveringsrapporten bij sms'jes. Ik krijg geen leveringsrapport, maar bij de status van het bericht staat wel ontvangen en dat bericht wordt inderdaad ook echt afgeleverd. Maar geen melding van een levering :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:52
-Edwin- schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:54:
Ik heb een probleem met de leveringsrapporten bij sms'jes. Ik krijg geen leveringsrapport, maar bij de status van het bericht staat wel ontvangen en dat bericht wordt inderdaad ook echt afgeleverd. Maar geen melding van een levering :S
Klopt.. Je krijgt zo'n vinkje naast het verstuurde bericht. Kan ook prettig zijn, maar een geluidje zou wel fijn zijn imho. Maar ja.. Misschien kan de maker van Handcent het inbakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Ik heb een vraagje, ik heb net mijn HTC hero binnen en in de gebruikershandleiding staat dat hij na ongeveer 3 uur laden klaar is voor gebruikt, maar na minder dan 5 minuten werd het lampje al groen.
Betekend dit dat ik hem nu gewoon kan gebruiken of moet ik eerst de 3 uur afwachten (omdat het beter is voor de accu ofzo?).
Ik heb mijn HTC hero via KPN, is het misschien zo dat KPN de telefoon eerst moet activeren en hem daarvoor oplaat ofzo?

Ik kan haast niet wachten om te kijken hoe hij het doet, het is nogal een verschil met mijn (half kappotte) Sony Ericsson k310i.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
MetalfanBlackness schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:56:
Ik heb een vraagje, ik heb net mijn HTC hero binnen en in de gebruikershandleiding staat dat hij na ongeveer 3 uur laden klaar is voor gebruikt, maar na minder dan 5 minuten werd het lampje al groen.
Betekend dit dat ik hem nu gewoon kan gebruiken of moet ik eerst de 3 uur afwachten (omdat het beter is voor de accu ofzo?).
Ik heb mijn HTC hero via KPN, is het misschien zo dat KPN de telefoon eerst moet activeren en hem daarvoor oplaat ofzo?

Ik kan haast niet wachten om te kijken hoe hij het doet, het is nogal een verschil met mijn (half kappotte) Sony Ericsson k310i.
Zet hem aan! Ik heb hem de eerste keer niet eens opgeladen voordat ik aan de slag ging.. Nu had ik ook geen tijd op de handleiding te lezen... O-)

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-07 18:20

Bergen

Spellingscontroleur

Ik raad Advanced Task Manager Free aan:

Afbeeldingslocatie: http://www.cnet.com/i/bto/20090701/advancedtaskmanager1_270x404.png

Als je een app aanklikt krijg je een popup waar je kunt kiezen uit "switch to", "end task", "exclude", "uninstall" en "cancel". Vooral de uninstall optie is handig. Als je wat losse apps aan het proberen bent vind ik dit veel handiger dan bijvoorbeeld Quick Uninstaller.

Je kunt ook een aantal aanvinken en dan onderaan drukken op End.

Maar zoals al gezegd hoeft je niet zo nodig alles af te sluiten onder Android. Als ik het goed begrepen heb, maakt het je telefoon niet langzamer als er veel programma's open staan, omdat ze niet worden uitgevoerd als ze niet op de voorgrond staan. (Correct me if I'm wrong.) Het 'opschonen' zit dus meer tussen de oren denk ik...

[ Voor 21% gewijzigd door Bergen op 22-09-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
wat is touchfocus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dat je met je vinger tikt op het scherm op het gedeelte wat je bij de foto in focus (scherp) wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 09:56
Heb je al geupdate met de nieuwste firmware van HTC? Dan kun je wat Brad Pitt net gezegd heeft doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Borix schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 20:35:
[...]

goed nieuws, maar weet je zeker dat dit ook voor nederlandse gebruikers is?
ik had al eerder gereageerd ivm deG2 rom in de uk, maar er nu eindlijk iets los gekomen van Tmob.nl

Conny

vandaag, 22 september 2009 08:13
moderator

Beste Mensen,

Heb als antwoord gekregen dat er binnenkort een update komt voor de G2. Heb nogmaals het verzoek doorgestuurd dat we allemaal inmiddels wel weten dat er een update komt maar dat jullie graag willen weten wanneer de update beschikbaar is.

wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Sypher schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:38:
[...]

Klopt.. Je krijgt zo'n vinkje naast het verstuurde bericht. Kan ook prettig zijn, maar een geluidje zou wel fijn zijn imho. Maar ja.. Misschien kan de maker van Handcent het inbakken.
Oh betekent dat vinkje dat het ontvangen is bij de andere persoon? Dan is het ook goed, ik dacht dat het één of andere info tekentje was.

Weet een van jullie ook of het scherm van de Hero krasvrij is? Want meestal krijg je bij HTC een screen protector erbij, maar bij de Hero zit geen een vorm van beveiliging in de doos. Zelfs de screen protector is nog nergens te koop.

[ Voor 20% gewijzigd door -Edwin- op 22-09-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sitel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:58
Voor de belgen die hun toestel willen updaten, ik heb het volgende antwoord van HTC gekregen.
De reden dat uw telefoon niet geschikt is voor de rom update is omdat uw toestel een branded toestel. Zie deze gegevens:
SN :HT9...
IMEI :357...
Part Number :99HHM097-00
Part Description :SKU,HTC,Multilanguage,NLD,Regional IDlow,UMTS 900/2100,Mobistar,Absolut White,w/o SIM Lock,HERO-C9#EMEA
Customer Name :Mobistar NV/SA
Customer Model :
HTC Model :HERO-C9
Error Message :
U kunt ook checken welke rom er nu opstaat: ROM:
Menu -> Instellingen -> Over de Telefoon -> Build-nummer

Voor updates op uw toestel is uw netwerk aanbieder verantwoordelijk. Ik heb begrepen dat uw toestel automatisch ge-update gaat worden over the air. Dit is misschien een idee om even te checken bij Mobistar.
Verder zeggen ze bij Mobistar dat HTC hiervoor verantwoordelijk, we zullen dus geduld moeten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carebear
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-06 20:53
DaJohn schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:48:
[...]

Heb je al geupdate met de nieuwste firmware van HTC? Dan kun je wat Brad Pitt net gezegd heeft doen ;)
ja heb de nieuwe rom al en heeft het idd. Vindt het niet zo fijn en de zoom werkt ook niet meer. Voorheen kon ik met de trackball zoomen door te scrollen, nu gaat et niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-07 15:58
Heb m'n htc hero gebricked door cyanogenmod te installeren. Lukt niet, geen idee waarom, niet voor hero?

Als ik m'n hero opstart loopt 't vast bij de hero logo. Ik kan wel in de recovery console komen, maar heb geen backup gemaakt. Hoe kan ik dit oplossen? Door de officiele rom te plaatsen op de sdcard en dan deze installeren? Naar de sdkaart gaan lukt ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cabo schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:10:
Heb m'n htc hero gebricked door cyanogenmod te installeren. Lukt niet, geen idee waarom, niet voor hero?

Als ik m'n hero opstart loopt 't vast bij de hero logo. Ik kan wel in de recovery console komen, maar heb geen backup gemaakt. Hoe kan ik dit oplossen? Door de officiele rom te plaatsen op de sdcard en dan deze installeren? Naar de sdkaart gaan lukt ook niet meer.
ik denk dat je die vraag beter hier kan stellen, SD kaart is ws gewoon toegankelijk als je een harde reset doet
HTC Hero: Rooten & Custom ROM's

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 197980 op 22-09-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Cabo schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:10:

Als ik m'n hero opstart loopt 't vast bij de hero logo. Ik kan wel in de recovery console komen, maar heb geen backup gemaakt. Hoe kan ik dit oplossen? Door de officiële rom te plaatsen op de sdcard en dan deze installeren? Naar de sdkaart gaan lukt ook niet meer.
Er zijn 2 speciale Hero recovery-roms beschikbaar Hero-Cyanogenmod en Amon-RA. Kijk even in HTC Hero: Rooten & Custom ROM's

Als je een van deze er op hebt staan kan je een nieuwe ROM op je Hero krijgen.
Als je in de recovery image kan booten en je hebt de Android SDK, dan kan je misschien via de command line een bestand op je hero kopiëren. Eigenlijk is dit bedoeld om van uit Fastboot iets te kopiëren, misschien werkt het ook van uit recovery. Fastboot is power on met back ingedrukt.

code:
1
2
adb shell mount /sdcard
adb push <rom-naam> /sdcard/<rom-naam>

Anders kan je je sd eruit halen en via een andere device/cardreader de goeie rom image er op zetten.

Modaco heeft een lijstje met roms in zip format:
http://android.modaco.com...ios-in-update-zip-format/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
-Edwin- schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 18:05:
[...]
Weet een van jullie ook of het scherm van de Hero krasvrij is? Want meestal krijg je bij HTC een screen protector erbij, maar bij de Hero zit geen een vorm van beveiliging in de doos. Zelfs de screen protector is nog nergens te koop.
Dat is niet helemaal waar. In het accessoire-forum van de Hero zijn verschillende gebruikers met veel verschillende screenprotectors. Je kunt het beste daar dus even kijken: Link!

Ook is Google soms erg makkelijk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
-Edwin- schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 18:05:
[...]
Ik heb m'n held alweer een tijdje, en altijd in m'n broekzak. Zonder hoesje en heb echt nog 0,0 krassen :)
Als ik hem helemaal oppoets(haha) dan zie je een top scherm, zonder 1 krasje :D

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
FuZZy04 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:40:
[...]

Dat is niet helemaal waar. In het accessoire-forum van de Hero zijn verschillende gebruikers met veel verschillende screenprotectors. Je kunt het beste daar dus even kijken: Link!

Ook is Google soms erg makkelijk! ;)
Ik weet inderdaad wel dat screen protectors bestaan voor de Hero, en op internet te vinden zijn. Maar dan is het nog wel mogelijk dat het scherm ''krasvrij'' is. Maar oke. Mocht ik een screen protector kopen, gaat de kwaliteit bij een capacitief scherm dan achteruit (ik bedoel de gevoeligheid). Ik weet dit niet, want heb tot nu toe alleen maar resistieve schermen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
-Edwin- schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:47:
Ik weet inderdaad wel dat screen protectors bestaan voor de Hero, en op internet te vinden zijn. Maar dan is het nog wel mogelijk dat het scherm ''krasvrij'' is. Maar oke. Mocht ik een screen protector kopen, gaat de kwaliteit bij een capacitief scherm dan achteruit (ik bedoel de gevoeligheid). Ik weet dit niet, want heb tot nu toe alleen maar resistieve schermen gehad.
Mijn ervaring: Je merkt er niets van. Ik zie 'm niet zitten, en gevoeligheid is er ook niet op achteruit gegaan naar mijn idee. Enige nadeel is dat 'ie sneller vingervlekken er op heeft zitten, maar die zijn er zo weer van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik kan je de Vikuiti DQC-160 screen protectors aanbevelen...

iig... ik heb vandaag een nieuw Gmail acount gemaakt. dit ivm de gebruiks naam.
deze wou deze aan mn Hero koppelen, maar dit gaat niet zomaar.

het ingevoerde Gmail account is namelijk gekoppeld aan je telefoon en allerlei Google toepassingen.
dit account kan je wissen dmv een factory reset, maar dit kost je gegevens.
het bestaande Gmail account kan je ook wissen dmv de volgende handelingen in Toepassing beheren.

Gekoppeld Gmail account wissen:

Instellingen > Toepassingen > Toepassingen beheren >

je moet de volgende 4 toepassingen resetten.

- Gmail
- Gmail storage
- Google apps
- Google search

Let op: Gmail Storage blijft de gegevens resetten als je niet alle 4 de toepassingen het gereset voordat je het scherm verlaat.

open dan Gmail en je kan een nieuw account invoeren zonder factory reset.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 197980 op 22-09-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:15
Twee vraagjes over de HTC Hero :)

1.) Hoe kun je in één van je zeven homescreens een rss-feed toevoegen?

2.) Hoe kun je voorkomen dat alle e-mailadressen die je ooit in je Gmail gebruikt hebt automatisch aan je personenlijst worden toegevoegd? Dat vind ik een beetje jammer.

EDIT:
Ok, vraag 2 heb ik zelf in zekere zin op weten te lossen door in de contactenlijst op Menu>Weergeven te klikken en vervolgens 'Google' uit te vinken. :)

[ Voor 22% gewijzigd door FlowDesign op 22-09-2009 22:26 ]

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FlowDesign schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:21:
Twee vraagjes over de HTC Hero :)

1.) Hoe kun je in één van je zeven homescreens een rss-feed toevoegen?

2.) Hoe kun je voorkomen dat alle e-mailadressen die je ooit in je Gmail gebruikt hebt automatisch aan je personenlijst worden toegevoegd? Dat vind ik een beetje jammer.
1. rrs-feed app downloaden http://www.cyrket.com/search?q=rss

2. utfs

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 197980 op 22-09-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Anoniem: 197980 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:24:
[...]

1. rrs feed app downloaden

2. utfs
Bedankt voor de o zo vriendelijke hulp :)
Uiteraard had ik dat zelf nog niet kunnen bedenken :)
Misschien moet ik vraag 1 een beetje toelichten :)
Is er niet een HTC Sense widget o.i.d. die je kunt gebruiken om een rss feed volledig weer te geven in het scherm en met scherm bedoel ik dus één van de 7 homescreens. :)

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Anoniem: 197980 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:24:
[...]

1. rrs feed app downloaden

2. utfs
met je 60 berichten... en dan meteen een grote mond. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

-Edwin- schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:47:
[...]

Ik weet inderdaad wel dat screen protectors bestaan voor de Hero, en op internet te vinden zijn. Maar dan is het nog wel mogelijk dat het scherm ''krasvrij'' is.
Inderdaad, mijn Cowon S9 MP3-speler heeft ook speciaal "gorilla glass" zoals Cowon het noemt en daar kun je ook bijna geen krassen op krijgen:

Maar toch kun je er beschermlaagjes voor krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FlowDesign schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:30:
[...]

met je 60 berichten... en dan meteen een grote mond. :')
ach ja, het word hier op bijna elke pagina behandeld... ;)
de contacten lijst is dan ook echt een contacten lijst. wil je alleen telefoon nummers dan kun je dat idd aan/uitvinken maar je kan ook enkel de bel knop gebruiken. dan krijg je alleen de telefoon nummers en namen.

voor de rss-feed http://www.cyrket.com/search?q=rss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Anoniem: 197980 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:34:
[...]

ach ja, het word hier op bijna elke pagina behandeld... ;)
de contacten lijst is dan ook echt een contacten lijst. wil je alleen telefoon nummers dan kun je dat idd aan/uitvinken maar je kan ook enkel de bel knop gebruiken. dan krijg je alleen de telefoon nummers en namen.

voor de rss-feed http://www.cyrket.com/search?q=rss
Ik had het zelf idd gevonden, moet iets verder kijken dan neus lang is ;)
Maar het verschil tussen bel knop en contactenlijst had ik zelf niet bedacht hoor.

Die RSS dingen zien er goed uit, thanks man :)

Anoniem: 319264

Hallo,

Ik ben ook onlangs in het bezit van een HTC Hero, prachtig toestel gewoon!
Maar had even een klein vraagje, als je een berichtje ontvangt, staat er een cijfer (aantal sms'en) op je homescreen bij de widget berichten en bij mij blijft dit staan ook al heb ik dit bericht geopend, gelezen en erop geantwoord naar de desbetreffende persoon! Weet iemand hoe dit komt want ik vind dit wel beetje vervelend!

Thx voor de info!

Anoniem: 8504

Zijn er meer mensen die Mail/Contacts/Calender synchroniseren met een Exchange server (via mobile en een OWA server)??

Sinds kort kan ik alleen nog mijn mail en contacten synchroniseren, de calender werkt niet meer. Ik heb dit geprobeerd op de originele ROM en de nieuwe ROM.

Als ik hetzelfde probeer op mijn S740 (Windows Mobile) synchroniseert die alles netjes.. De Hero krijgt echter een "cannot connect to server" zodra hij met de calender bezig is..

Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen?

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Anoniem: 8504 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:16:
Zijn er meer mensen die Mail/Contacts/Calender synchroniseren met een Exchange server (via mobile en een OWA server)??

Sinds kort kan ik alleen nog mijn mail en contacten synchroniseren, de calender werkt niet meer. Ik heb dit geprobeerd op de originele ROM en de nieuwe ROM.

Als ik hetzelfde probeer op mijn S740 (Windows Mobile) synchroniseert die alles netjes.. De Hero krijgt echter een "cannot connect to server" zodra hij met de calender bezig is..

Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen?
n.a.v. jouw post zelf even zitten kijken naar de calendar, omdat ik al eerder wat rare synchronisatieproblemen met Exchange dacht te vinden, maar tot mijn verbazing worden afspraken niet gesynchroniseerd! Dit is wel vervelend, want ik gebruik dit voor mijn werk en ben er daarom ook wel afhankelijk van. Ik kom ook geen optie tegen met 'sync calendar' oid... Nog maar eens even verder klooien...

/edit nu heb ik gisteren de Hero wel verbonden met een PC met daarop HTC Sync. Zou het hieraan kunnen liggen?

[ Voor 5% gewijzigd door jbr op 23-09-2009 09:46 ]

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Anoniem: 319264 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 07:32:
als je een berichtje ontvangt, staat er een cijfer (aantal sms'en) op je homescreen bij de widget berichten en bij mij blijft dit staan ook al heb ik dit bericht geopend, gelezen en erop geantwoord naar de desbetreffende persoon! Weet iemand hoe dit komt want ik vind dit wel beetje vervelend!
Misschien wordt de widget maar eens in de zoveel tijd geupdate... Dus als je een minuut wacht dat het weer klopt ofzo?
Anoniem: 8504 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:16:
Had me er nog niet echt in verdiept, maar inderdaad, had ook een ergens een afspraak neergezet in mijn telefoon en in de agenda op mijn werk is deze afspraak nu na een dag nog steeds niet zichtbaar.

Anoniem: 102952

Inmiddels staat de nieuwe HTC ROM hier op mijn Hero en het voelt inderdaad een stukje vlotter. Het probleem met de niet aankomende sms-jes lijkt ook opgelost :)

Vervelend is alleen dat sinds vanochtend een ander probleem is opgedoken: de twitter app heeft er geen zin meer in. Bij het refreshen krijg ik telkens de melding dat com.htc.provider ermee opgehouden is. En soms dat com.htc.htctwitter gestopt is.

Ik dacht dat het aan de internet vebinding lag, maar gmail en de browser werken wel zonder problemen. Uitloggen in weer inloggen in Peep helpt ook niet.

Op de XDA forums vind ik 1 post die hierover gaat, maar dat betreft een Modaco ROM. Ze hebben het wel over een "wipe", is dat hetzelfde als een factory reset? Ik ben ook (nog) niet echt thuis in de wereld van alternatieve ROMs, recovery images, fastboot, etc..

Iemand nog tips wat ik zou kunnen proberen?

• DaJohn
Carebear schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:49:
[...]

ja heb de nieuwe rom al en heeft het idd. Vindt het niet zo fijn en de zoom werkt ook niet meer. Voorheen kon ik met de trackball zoomen door te scrollen, nu gaat et niet meer.
Als je op menu drukt zie je een tab "zoom" daarmee kun je wel inzoomen (oké het is omslachtig, maar die optie zit er ngo wel op)

• RunaR
jbr schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:43:
[...]

n.a.v. jouw post zelf even zitten kijken naar de calendar, omdat ik al eerder wat rare synchronisatieproblemen met Exchange dacht te vinden, maar tot mijn verbazing worden afspraken niet gesynchroniseerd! Dit is wel vervelend, want ik gebruik dit voor mijn werk en ben er daarom ook wel afhankelijk van. Ik kom ook geen optie tegen met 'sync calendar' oid... Nog maar eens even verder klooien...

/edit nu heb ik gisteren de Hero wel verbonden met een PC met daarop HTC Sync. Zou het hieraan kunnen liggen?
Let wel op in welke agenda je de afspraak maakt. Bij het aanmaken van een afspraak kan je dit kiezen. Dit is het eerste item in de lijst.

• FlowDesign
Ik heb BlueRSS geprobeerd, die creëerd ook een Android-Widget voor je die je in een homescreen kunt zetten, maar die widget is heel klein. Je kunt er maar 1 RSS-regel op zien waar je dan met moeite (kleine buttons) doorheen kunt scrollen. Dus dat is niet helemaal wat ik zoek.

NewsRob ook geprobeerd, maar die maakt überhaupt geen widget aan en dat is nou net wat ik wil hebben.

Iemand enig idee? Een RSS-reader die een grote (schermvullende) widget aanmaakt voor in je homescreen? :)

• jbr

jbr

Right back @ ya

RunaR schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:54:
[...]

Let wel op in welke agenda je de afspraak maakt. Bij het aanmaken van een afspraak kan je dit kiezen. Dit is het eerste item in de lijst.
Goed punt. Helaas gaat het ook vanuit de server uit niet goed :(

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:51

phizzie

always look on the bright side

Brad Pitt schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:50:
[...]

[afbeelding]

Hoe maak je zo'n screenshot? Is daar een toolje voor of dergelijke? Of moet je rooten?

aw snap, was dat het alweer?

• Bio

Bio

Is het normaal dat je de hero van schermblokkering af kan halen door 2x op de menutoets te drukken? Dat lijkt me raar, omdat dat best snel in je broekzak kan gebeuren..

Ik heb sowieso het gevoel dat er af en toe een toets blijft hangen ofzo, omdat er dingen gebeuren die ik niet doe. Hebben meer mensen daar toevallig last van?

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:51

phizzie

always look on the bright side

Jo-hannes schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:19:
Is het normaal dat je de hero van schermblokkering af kan halen door 2x op de menutoets te drukken? Dat lijkt me raar, omdat dat best snel in je broekzak kan gebeuren..

Ik heb sowieso het gevoel dat er af en toe een toets blijft hangen ofzo, omdat er dingen gebeuren die ik niet doe. Hebben meer mensen daar toevallig last van?
Niet de bedoeling denk ik, maar bij mij is het ook zo.
Ik heb de nieuwste update er op.

aw snap, was dat het alweer?

• Bio

Bio

phizzie schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:36:
[...]

Niet de bedoeling denk ik, maar bij mij is het ook zo.
Ik heb de nieuwste update er op.
Jep, ik inderdaad ook. Maar ik weet niet hoe het daarvoor was, want ik heb hem pas sinds gisteren...

• Borix
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-05 23:17
Was zonder update ook al het geval, maar ik denk wel dat het de bedoeling is en ik vind het ook wel handig!

• wars
  • Laatst online: 16-05 12:07
Ik heb sinds gisteren ook m'n Hero.

Het liefst van al zou ik m'n agenda van Windows Live willen gebruiken in m'n Hero. Is dit mogelijk of kan er enkel gesynchroniseerd worden met Outlook 2003/2007 ?

Hoe kan ik eigenlijk een icoontje/widget verplaatsen of verwijden op één van de hoofdschermen?

• Staffie666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-05 18:09
Borix schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:03:
Was zonder update ook al het geval, maar ik denk wel dat het de bedoeling is en ik vind het ook wel handig!
Is idd wel de bedoeling, omdat het slepen over het scherm toch iets langer duurt dan de menu knop.
De menu knop zorgt er ook voor dat je bijv de verlichting weer aan kunt zetten onder het bellen zonder op
de standby knop te duwen (anders hang je op)

Vind het wel een fijne functie, en heb nog nooit gezien dat die ongewild van de beveiliging afgaat. De kin zorgt ervoor dat de knopjes niet zomaar in je broek worden ingedrukt, daarbij draag ik het display naar beneden wat het zo goed als onmogelijk maakt de knopjes in te drukken
wars schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:09:
Ik heb sinds gisteren ook m'n Hero.

Het liefst van al zou ik m'n agenda van Windows Live willen gebruiken in m'n Hero. Is dit mogelijk of kan er enkel gesynchroniseerd worden met Outlook 2003/2007 ?

Hoe kan ik eigenlijk een icoontje/widget verplaatsen of verwijden op één van de hoofdschermen?
Over het syncen kan ik je niet helpen ik gebruik alleen outlook, widgets verwijderen of verplaatsen gewoon vinger erop leggen totdat de widget gaat ''zweven'' de hero trilt dan ook al bevestiging. Dan kun je de widget of wat dan ook verplaatsen, of naar beneden slepen dan wordt het verwijdert

[ Voor 31% gewijzigd door Staffie666 op 23-09-2009 12:24 ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
phizzie schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:13:
[...]

Hoe maak je zo'n screenshot? Is daar een toolje voor of dergelijke? Of moet je rooten?
Als je de SDK installeerd kun je vanuit eclipse een screenshot maken, een andere manier heb ik nog niet gevonden. Hoeft niet geroot te zijn.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• wars
Staffie666 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:15:

Over het syncen kan ik je niet helpen ik gebruik alleen outlook, widgets verwijderen of verplaatsen gewoon vinger erop leggen totdat de widget gaat ''zweven'' de hero trilt dan ook al bevestiging. Dan kun je de widget of wat dan ook verplaatsen, of naar beneden slepen dan wordt het verwijdert
ok, dan ga ik straks eens testen met Outlook. nog 3 vragen
  • Wanneer ik iets in m'n agenda zet, kan ik kiezen tussen 3 agenda's: Mijn Agenda, Outlook & mijn naam
    Wat zijn de verschillen?
  • Is het ook mogelijk om een eigen mp3 als sms beltoon te zetten? Voor oproepen is het me al gelukt.
  • En kan ik het toetsenbord veranderen naar Azerty?

• FlowDesign
wars schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:44:
[...]

ok, dan ga ik straks eens testen met Outlook. nog 3 vragen
  • Wanneer ik iets in m'n agenda zet, kan ik kiezen tussen 3 agenda's: Mijn Agenda, Outlook & mijn naam
    Wat zijn de verschillen?
  • Is het ook mogelijk om een eigen mp3 als sms beltoon te zetten? Voor oproepen is het me al gelukt.
  • En kan ik het toetsenbord veranderen naar Azerty?
Ik heb een vermoeden dat hierin wel wat van je vragen beantwoord worden :)
http://www.htc.com/hero/m...703_Hero_HTC_Dutch_UM.pdf

• wars
FlowDesign schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:48:
[...]

Ja zal de handleiding eens wat beter moeten bestuderen, vindt het maar niks dat er geen papieren bijzit...

Anoniem: 313096

Heren, ik krijg regelmatig : com.htc.provider moest worden afgesloten.

Zelfde error zeg maar die je krijgt van andere processen als ze vastlopen alleen dit keer met provider erachter.

Heb de nieuwste firmware. Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 313096 op 23-09-2009 13:36 ]

• DaJohn
Anoniem: 102952 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:04:
Inmiddels staat de nieuwe HTC ROM hier op mijn Hero en het voelt inderdaad een stukje vlotter. Het probleem met de niet aankomende sms-jes lijkt ook opgelost :)

Vervelend is alleen dat sinds vanochtend een ander probleem is opgedoken: de twitter app heeft er geen zin meer in. Bij het refreshen krijg ik telkens de melding dat com.htc.provider ermee opgehouden is. En soms dat com.htc.htctwitter gestopt is.

Ik dacht dat het aan de internet vebinding lag, maar gmail en de browser werken wel zonder problemen. Uitloggen in weer inloggen in Peep helpt ook niet.

Op de XDA forums vind ik 1 post die hierover gaat, maar dat betreft een Modaco ROM. Ze hebben het wel over een "wipe", is dat hetzelfde als een factory reset? Ik ben ook (nog) niet echt thuis in de wereld van alternatieve ROMs, recovery images, fastboot, etc..

Iemand nog tips wat ik zou kunnen proberen?
Ik heb het probleem ook ondervonden.. maar ik krijg het ook soms tijdens het surfen, maar ook bij twitter updaten. Foutmelding: "Het proces com.htc.provider is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw."
Een enkele keer crasht bij de SenseUI (Touchflo) en laad hij deze opnieuw.

EDIT; Zo te zien zijn wij niet de enigen. Ik ga een mailtje sturen naar HTC support voor de melding.

[ Voor 3% gewijzigd door DaJohn op 23-09-2009 14:16 ]

• wars
FlowDesign schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:48:
[...]

Heb de handleiding volledig doorgenomen, maar spijtig vindt ik geen echt antwoord op m'n vragen.
Ik veronderstel dat het instellen van een mp3 als sms beltoon en het toetsenbord veranderen naar azerty niet zal lukken

Maar zou wel nog graag het verschil willen weten tussen de 3 agenda's: Mijn Agenda, Outlook & mijn naam Wat zijn de verschillen?

Anoniem: 8504

Bergen schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:00:
[...]
Misschien wordt de widget maar eens in de zoveel tijd geupdate... Dus als je een minuut wacht dat het weer klopt ofzo?

[...]
Had me er nog niet echt in verdiept, maar inderdaad, had ook een ergens een afspraak neergezet in mijn telefoon en in de agenda op mijn werk is deze afspraak nu na een dag nog steeds niet zichtbaar.
Mijn outlook werkt ineens weer.. Je kan kontroleren of het syncen goed gaat door naar settings -> Datasynchronisation -> Exchange Activesync te gaan, hier staat als het goed is een datum+tijd achter iedere optie. Anders staat er een rondje met een ! voor...

Ik ben weer helemaal heppy de peppy!! Overigens valt het me wel op dat geinstalleerde software enorm invloed heeft op de stabiliteit van het toestel. Advies is om software stuk voor stuk te installeren en even afwachten hoe hij zich houdt.. Beetje krom...

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 23-09-2009 14:21 ]

• Club-Mobile
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-05 00:11
DaJohn schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:15:
[...]

Ik heb het probleem ook ondervonden.. maar ik krijg het ook soms tijdens het surfen, maar ook bij twitter updaten. Foutmelding: "Het proces com.htc.provider is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw."

EDIT; Zo te zien zijn wij niet de enigen. Ik ga een mailtje sturen naar HTC support voor de melding.
Wat ik begrijp ligt het aan Twitter. Het probleem is op te lossen door de cache van PEEP te verwijderen in:

Menu -> Instellingen -> Toepassingen -> Toepassingen Beheren -> PEEP -> Cache Wissen

Bij mij werkt het goed.

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
DaJohn schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:15:
[...]

Dit heb ik inderdaad ook eens gehad. Touchflo is bij mij een paar keer gecrashed, maar of het elke keer hierdoor kwam weet ik niet meer. In dit opzicht is de nieuwe ROM duidelijk minder stabiel dan de oude versie.

Verder is mijn Facebook sync/inlog probleem niet meer aan de orde. :)

• FlowDesign
wars schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:16:
... en het toetsenbord veranderen naar azerty niet zal lukken
Ook niet als je bij de setup als taal voor Belgisch kiest? (ik ga er even van uit dat dat één van de opties is)

• .Kaas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-04 22:03
phizzie schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:13:
[...]

http://www.mobilyz.com/ar...d-toestellen-zonder-root/

Hier staat hoe je dat screenshots kan maken. Het gaat via een tooltje uit de android SDK.
Note: Eerst JDK installeren. (http://java.sun.com/javase/downloads/index.jsp)
FlowDesign schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:29:
[...]

Is er niet een HTC Sense widget o.i.d. die je kunt gebruiken om een rss feed volledig weer te geven in het scherm en met scherm bedoel ik dus één van de 7 homescreens. :)
Ik heb er nog geen die het hele scherm in gebruik neemt, maar ik ben zelf zeer tevreden over DroidSS :)

Afbeeldingslocatie: http://www.zenio.nl/android/rss.png

Download:
Afbeeldingslocatie: http://qrcode.kaywa.com/img.php?s=2&d=market%3A%2F%2Fsearch%3Fq%3DDroidSS

Dan nog een vraagje van mij :)
Weet iemand hoe ik mijn 'Telefoon' contacten over kan brengen naar Google, zodat deze Google contacten worden en ik die dus eigenlijk online heb staan?

Groeten ;)

• jbr

jbr

Right back @ ya

Anoniem: 8504 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:19:
Mijn outlook werkt ineens weer.. Je kan kontroleren of het syncen goed gaat door naar settings -> Datasynchronisation -> Exchange Activesync te gaan, hier staat als het goed is een datum+tijd achter iedere optie. Anders staat er een rondje met een ! voor...
Ik was er inmiddels ook achter gekomen dat het probleem hier lag. In mijn geval staat er echter stevast "Rooster: Uitgeschakeld tijdens roamen".

Dit laatste komt dus door die kleaute Telfort. Die 'roamen' zgn op het KPN netwerk. Handmatig syncen lukt wel overigens.

• FlowDesign
.Kaas schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:31:
[...]

http://www.mobilyz.com/ar...d-toestellen-zonder-root/

Hier staat hoe je dat screenshots kan maken. Het gaat via een tooltje uit de android SDK.
Note: Eerst JDK installeren. (http://java.sun.com/javase/downloads/index.jsp)
[...]

Ik heb er nog geen die het hele scherm in gebruik neemt, maar ik ben zelf zeer tevreden over DroidSS :)

Download:
[afbeelding]

Weet iemand hoe ik mijn 'Telefoon' contacten over kan brengen naar Google, zodat deze Google contacten worden en ik die dus eigenlijk online heb staan?

Groeten ;)
Held! Dit is dus precies wat ik zoek, gewoon een RSS-feed met meerdere lijnen op één van je homescreens. Eeuwig dank :)

Uhm... hoe werkt die barcode? Zit er standaard een barcodescanner op mijn Hero?! :o

Om even op jouw vraag een antwoord te bedenken (voor wat hoort wat)...
Ik denk dat je dan een PC moet gebruiken met daarop Outlook en HTC Sync.
- Sync je contacts met Outlook
- Exporteer je (nieuwe) Outlook contacts als CSV file.
- Open in een browser op de PC je Gmail account en ga bij instellingen naar contacten importeren (o.i.d.) en selecteer daar je CSV file.

Ik denk dat je dan een heel eind komt :)

• DaJohn
.Kaas schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:31:
[...]
*knip*

Groeten ;)
Als je in Gmail een groep aanmaakt, zou je in Android bij je telefooncontacten bepaalde groepen kunnen syncen. Ik weet niet of je dat al geprobeerd hebt? Ik weet niet of dit gaat werken, maar wat ik gedaan is, is een aparte groep aangemaakt voor contacten, deze aangegeven in Android dat ik die wil syncen en daarna via gmail de nodige finishing touch gedaan.

[ Voor 17% gewijzigd door DaJohn op 23-09-2009 14:48 ]

• .Kaas
Oh sorry, die kun je downloaden van de market, is een applicatie genaamd Barcode Scanner.
Anders kan je ook gewoon in de market zoeken naar DroidSS :)

In ieder geval bedankt voor de tip, ik ga het even proberen ;)

• FlowDesign
.Kaas schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:42:
Oh sorry, die kun je downloaden van de market, is een applicatie genaamd Barcode Scanner.
Anders kan je ook gewoon in de market zoeken naar DroidSS :)

In ieder geval bedankt voor de tip, ik ga het even proberen ;)
Check, die van ZXing bedoel je. Die leek mij ook de beste :Y

Edit:
Werkt perfect die barcode scanner :D

Edit:
Het is alleen wel jammer dat DroidRSS toch wel maar 1 regel laat zien, wat niet handig is voor flitser meldingen. Die wil je het liefst de laatse x aantal onder elkaar zien.
Jij hebt er meerdere onder elkaar staan, had ik over het hoofd gezien.

[ Voor 28% gewijzigd door FlowDesign op 23-09-2009 14:57 ]

Anoniem: 102952

FlowDesign schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:38:
[...]

Held! Dit is dus precies wat ik zoek, gewoon een RSS-feed met meerdere lijnen op één van je homescreens. Eeuwig dank :)

Uhm... hoe werkt die barcode? Zit er standaard een barcodescanner op mijn Hero?! :o

Om even op jouw vraag een antwoord te bedenken (voor wat hoort wat)...
Ik denk dat je dan een PC moet gebruiken met daarop Outlook en HTC Sync.
- Sync je contacts met Outlook
- Exporteer je (nieuwe) Outlook contacts als CSV file.
- Open in een browser op de PC je Gmail account en ga bij instellingen naar contacten importeren (o.i.d.) en selecteer daar je CSV file.

Ik denk dat je dan een heel eind komt :)
Je zou ook vCard IO kunnen gebruiken. Ik heb voor de ROM update met vCard IO een backup gemaakt van mijn phone contacten. Na de update heb ik deze backup weer geimporteerd en vCard IO heeft daar automagisch Google contacts van gemaakt.

• .Kaas
Raar, op de een of andere manier krijg ik geen verbinding meer met HTC Sync na de rom geupdate te hebben.
Iemand met hetzelfde probleem? (Win7 Ultimate x64)

• DaJohn
Twitter in combinatie met HTC Peep lijkt even niet te accorderen.. Tweets laat helaas niet goed en krijg ik telkens een foutmelding van eerder tevoorschijn..

EDIT: Een schoonmaak in de cache van Peep en het wissen van gegevens zodat ik de inloggegevens en wachtwoord opnieuw werkt helaas maar eenmalig.. Nadat ik alles opnieuw heb ingevoerd update hij de tweets en even daarna druk ik weer op de update knop in de widget en krijg ik hetzelfde verhaal weer als eerder..

[ Voor 50% gewijzigd door DaJohn op 23-09-2009 16:25 ]

• wars
.Kaas schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:59:
Raar, op de een of andere manier krijg ik geen verbinding meer met HTC Sync na de rom geupdate te hebben.
Iemand met hetzelfde probleem? (Win7 Ultimate x64)
Om de HTC Sync te laten werken op Win7 moet je enkele bestanden van een Windows Vista installatie kopiëren naar de Win7
http://www.mydigitallife....ync-problem-in-windows-7/
FlowDesign schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:28:
[...]

Ook niet als je bij de setup als taal voor Belgisch kiest? (ik ga er even van uit dat dat één van de opties is)
Ik kan enkel bij Toetsenbordtaal kiezen nederlands, engels, frans of duits. Bij Toetsenbordtypes kan ik gewoon kiezen of ik een volledig toetsenbord wil, een compact of eentje zoals op een gewone GSM... En hier is het telkens QWERTY...

[ Voor 33% gewijzigd door wars op 23-09-2009 16:27 ]

Anoniem: 54506

Vindt niemand het een probleem dat de applicatie "Barcode Scanner" van ZXing toegang heeft tot je browsergeschiedenis, je contacten (lezen en schrijven), bladwijzers en volledige internet toegang?

Dit lijkt me wat extreem, en nergens voor nodig (behalve internet toegang).

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 54506 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:30:
Vindt niemand het een probleem dat de applicatie "Barcode Scanner" van ZXing toegang heeft tot je browsergeschiedenis, je contacten (lezen en schrijven), bladwijzers en volledige internet toegang?

Dit lijkt me wat extreem, en nergens voor nodig (behalve internet toegang).
Het is niet zo raar als je bedenkt dat die QR codes ook adressen, telefoonnummers of complete visitekaartjes kunnen bevatten. Die wil je dan als contact kunnen opslaan neem ik aan. En ik weet niet of je de leesrechten voor contacten er bij krijgt als je ze ook schrijfrechten hebt, maar dat lijkt me niet onlogisch. Browsergeschiedenis, dat is wel raar. Daar kan ik me niets bij voorstellen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk, voordat je post, even of je vraag niet beter in een van onderstaande topics past:
Accessoires voor de HTC Hero
[ABO] HTC Hero levertijden en abonnementen topic
HTC Hero: Rooten & Custom ROM's
Android Software & Discussie