Heb ik een tijd geleden al eens geprobeerd, maar om eerlijk te zijn vond ik het wat traag en het zag er een beetje rommelig uit. (ook de toen beschikbare skins maakten dat niet beter) Windows MCE is misschien wat beperkt, maar het heeft altijd gedaan wat het moest doen voor mij, en sinds Vista ziet het er ook nog eens gelikt uit. Ik zal het nog eens proberen, destijds had ik geloof ik een beta te pakken. Bedankt voor de tip. Hoe dan ook, ook met MediaPortal zou ik twee tuners willen gebruiken, dus als iemand ervaring heeft met de eerder genoemde combi? (2x FloppyDTV en/of 2x Anysee e30)Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:03:
[...]
Met anysee heb ik geen ervaring, maar waarom probeer je niet eerst Mediaportal uit? Dan kun je zelfs meerdere kanalen tegelijk opnemen met je FloppyDTV, mits de zenders op dezelfde transponder zitten. En volgens mij kan MP alles wat WMC kan plus de rest.
Nou, de 32bits Windows7 beta FloppyDTV drivers zijn prima hoor, geen enkel probleem mee! Moest alleen wel mijn beide Floppy kaarten de firmware updaten naar de laatste versie, anders kreeg ik vrij vaak 'channel encrypted' of 'no tuner found' als het systeem net wakker was geworden.Steenvoorde schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:22:
Nu wil ik ook een tweede tvkaart erbij, altijd lekker met mijn film1 abo om 2 films op te nemen, maar de floppydtv's zijn schaars en de Windows 7 drivers zijn in beta (en gaan daar waarschijnlijk nooit uitkomen)
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
dit heb ik ook, no tuner found nadat hij een tijd in standby is geweest, maar heb ook de nieuwste firmware in m;'n floppy zitten... irri .. hebjij het nu nooit meer?Willem2 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:46:
[...]
Nou, de 32bits Windows7 beta FloppyDTV drivers zijn prima hoor, geen enkel probleem mee! Moest alleen wel mijn beide Floppy kaarten de firmware updaten naar de laatste versie, anders kreeg ik vrij vaak 'channel encrypted' of 'no tuner found' als het systeem net wakker was geworden.
Van de support site van digital everywhere: " Windows 7 users should always use the 1394 OHCI controller "legacy" driver!!! Read the document included in the setup for details." <-- ik had jou probleem namenlijk ook, en toen was het wegSa1 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:35:
[...]
dit heb ik ook, no tuner found nadat hij een tijd in standby is geweest, maar heb ook de nieuwste firmware in m;'n floppy zitten... irri .. hebjij het nu nooit meer?
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Ik heb hier nog steeds dat ik de zenders Net5 en Veronica niet kan bekijken. Dit zou wel moeten kunnen volgens mijn pakket (basispakket). Bij Net5 meld newcs dat de NOT OK, en bij Veronica OK, maar daar geen beeld. Weet iemand hoe dit zou kunnen?
Super dat je effe tijd hebt om te helpen ben inmiddels desperate....
Ik vindt het zo vreemd dat hij het de ene keer bij het opstarten (newcs) doet en de andere keer niet....
Dezelfde als jij in de post beschrijft (smargo met de laatse firmware). Ik heb overigens vandaag alles van scratch geïnstalleerd en het is nog steeds zo dat de ene keer newcs een error geeft en de andere keert nietThe Zep Man schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 23:09:
[...]
Het lijkt erop alsof je card reader zelf niet stabiel is (omdat je het ook getest hebt met ACamd en dit ook onstabiel was). Welk merk en model heb je?
Ziggo, oud casema, ik heb netid 55555 ( ik heb jouw bestand kunnen gebruiken, waarbij ik alles is gevonden)The Zep Man schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 23:09:
[...]
Welke kabelmaatschappij heb je? In welk gebied woon je van die kabelmaatschappij? Om welke transponders (frequentie, modulatie, symbol rate) gaat het?
Ik vindt het zo vreemd dat hij het de ene keer bij het opstarten (newcs) doet en de andere keer niet....
Verwijderd
Beste mede tweakers,
Sinds kort ben ik in bezit van een Anysee E30C Plus. Deze gebruik ik samen met een Ziggo (Casema) abonnement. In eerste instantie wilde ik tv kijken via WMC. Echter wil deze geen enkel kanaal vinden (Win7 x64). Dit terwijl ik de driver gebruik met de Win7 fix erin.
Hierop besloot ik eerst maar is te kijken of alles wel werkte en installeerde de Anysee Viewer. Deze vind al mijn kanalen maar geeft alleen NL1, NL1 HD en Ziggo overzicht weer. Voor de andere kanalen staat een $ teken afgebeeld alsof ik geen abbo zou hebben. Om dit uit te sluiten heb ik mijn smartcard beneden bij de tv getest en alles werkte netjes.
Hierna besloot ik nog een laatste gok te wagen door Media Portal te installeren. Ook deze vond alle kanalen netjes alleen ook hier kreeg ik het bericht dat de kanalen "scrambled" waren.
Aangezien ik de memory upgrade denk toch niet meer ga doorvoeren zit ik er eventueel aan te denken voor Win7 X86 te gaan aangezien ik begreep dat er daar geen problemen met WMC zijn. Echter vraag ik me dan af of ik niet hetzelfde probleem ga krijgen als wat ik nu met Anysee Viewer en Media Portal heb.
Hopelijk kunnen jullie mij een end de goede weg op krijgen want ipv lekker van HDTV te genieten zit ik nu geheel zonder (op NL 1 na).
Sinds kort ben ik in bezit van een Anysee E30C Plus. Deze gebruik ik samen met een Ziggo (Casema) abonnement. In eerste instantie wilde ik tv kijken via WMC. Echter wil deze geen enkel kanaal vinden (Win7 x64). Dit terwijl ik de driver gebruik met de Win7 fix erin.
Hierop besloot ik eerst maar is te kijken of alles wel werkte en installeerde de Anysee Viewer. Deze vind al mijn kanalen maar geeft alleen NL1, NL1 HD en Ziggo overzicht weer. Voor de andere kanalen staat een $ teken afgebeeld alsof ik geen abbo zou hebben. Om dit uit te sluiten heb ik mijn smartcard beneden bij de tv getest en alles werkte netjes.
Hierna besloot ik nog een laatste gok te wagen door Media Portal te installeren. Ook deze vond alle kanalen netjes alleen ook hier kreeg ik het bericht dat de kanalen "scrambled" waren.
Aangezien ik de memory upgrade denk toch niet meer ga doorvoeren zit ik er eventueel aan te denken voor Win7 X86 te gaan aangezien ik begreep dat er daar geen problemen met WMC zijn. Echter vraag ik me dan af of ik niet hetzelfde probleem ga krijgen als wat ik nu met Anysee Viewer en Media Portal heb.
Hopelijk kunnen jullie mij een end de goede weg op krijgen want ipv lekker van HDTV te genieten zit ik nu geheel zonder (op NL 1 na).
kijk.. als in van RTFMWallie schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:32:
[...]
Van de support site van digital everywhere: " Windows 7 users should always use the 1394 OHCI controller "legacy" driver!!! Read the document included in the setup for details." <-- ik had jou probleem namenlijk ook, en toen was het weg
goed, vanmorgen had ik dus inderdaad direct een tuner.. best rlx, alleen nu begint na 5 min het beeld ontzettend te haperen.. Ik gebruik ati catalyst 9.9, maar heb wat vreemde problemen hiermee, na terugkomen uit standby hapert het beeld...
iemand hier al tegen aan gelopen?
Jup, had ik ook met versie 9.9 op m'n 780G chipset. De 9.6 versie die ik daarvoor gebruikte had er geen last van. Draai nu tijdelijk op de MS provided driver en kijk straks wel of 9.10 't wel goed doet.
IK heb een floppyDTV DVBC kaart i.c.m. met Mediaportal/VISTA. Ik heb al sinds de introductie van NED1-3HD last van schokkerig beeld + geluid loopt out of sync. Uiteraard ben ik al met codecs aan de gang gegaan, Qua hardware moet er geen probleem zijn (heb de HTPC setup van hardware.info). Als ik EurosportHD kijk is het crispy en loopt het geluid goed; alles wat ik van HD TV mag verwachten, NED1-3HD is in het begin schokkerig en loopt het geluid voorop het beeld.
Wie heeft tips om dit probleem op te lossen?
En welke codec gebruik je dan / heb je geprobeerd? Ik gebruik de PowerDVD 9 codec uit het HD-pack en bij mij loopt het als een zonnetje.konehead schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 17:11:
IK heb een floppyDTV DVBC kaart i.c.m. met Mediaportal/VISTA. Ik heb al sinds de introductie van NED1-3HD last van schokkerig beeld + geluid loopt out of sync. Uiteraard ben ik al met codecs aan de gang gegaan, Qua hardware moet er geen probleem zijn (heb de HTPC setup van hardware.info). Als ik EurosportHD kijk is het crispy en loopt het geluid goed; alles wat ik van HD TV mag verwachten, NED1-3HD is in het begin schokkerig en loopt het geluid voorop het beeld.
heb ook inderdaad een 780G chipset, sinds ik over ben naar windowws 7, alleen maar elende achter elkaar... tuner die niet gevonden wordt, IRTrans die niet lekker werkt (was op vista ook al een probleem uit het niets), beeld wat hapert. nu krijg ik het helemaal niet meer aan de gang. .. knetter debiel word ik er van.. nog ff en 't ding gaat het raam uit .. humax kijken weer... niet zo mooi beeld, niet zo veel mogelijkheden.. maar het werkt.. ..Nielson schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 14:24:
Jup, had ik ook met versie 9.9 op m'n 780G chipset. De 9.6 versie die ik daarvoor gebruikte had er geen last van. Draai nu tijdelijk op de MS provided driver en kijk straks wel of 9.10 't wel goed doet.
Even de situatie (cardreader op meerdere PC's geprobeerd met de nieuwste driver van FTDI, dezelfde error op elke PC) en je symptomen (willekeurige NewCS errors bij het opstarten, dus bij het openen van de virtuele seriele poort) op een rij: het lijkt echt alsof je een 'klapperende' smartcard reader hebt. Ik denk dat hij defect is, want ik kan er niets anders van maken.deraaij schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:26:
Super dat je effe tijd hebt om te helpen ben inmiddels desperate....
[...]
Dezelfde als jij in de post beschrijft (smargo met de laatse firmware). Ik heb overigens vandaag alles van scratch geïnstalleerd en het is nog steeds zo dat de ene keer newcs een error geeft en de andere keert niet
[...]
Ziggo, oud casema, ik heb netid 55555 ( ik heb jouw bestand kunnen gebruiken, waarbij ik alles is gevonden)
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ik gebruik precies dezelfde codec.Tjoekie schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:39:
[...]
En welke codec gebruik je dan / heb je geprobeerd? Ik gebruik de PowerDVD 9 codec uit het HD-pack en bij mij loopt het als een zonnetje.
Ik heb dit moederboard:
Gigabyte GA-E7AUM-DS2H - Moederbord - micro ATX - GeForce 9400
wat voor board/kaart gebruik jij?
Ik heb ook een Gigabyte bordje, maar dan met een 780g (preciese type weet ik zo niet). Bij mij hakkelt hij de eerste 2 seconden ook trouwens, daarna nergens meer last van.konehead schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 08:32:
[...]
Ik gebruik precies dezelfde codec.
Ik heb dit moederboard:
Gigabyte GA-E7AUM-DS2H - Moederbord - micro ATX - GeForce 9400
wat voor board/kaart gebruik jij?
Verwijderd
Ik heb een vraag, ik heb de anysee E30 combo plus in combinatie met media center en daar zie je netjes al de netten en ik kan ook wat opnemen als je dat net zit te kijken maar als ik een programma wil opnemen via de tv gids en hij heeft het programma opgenomen geeft hij nog steeds geen melding maar als ik het programma dan wil afspelen dan heb ik een probleem hij geeft dan de melding: De huidige service is gecodeerd en kan momenteel niet worden weergegeven.
maar als ik een programma zit te kijken en dit ga opnemen dan kan ik het nadrhand wel gewoon kijken zonder dat ik een melding krijg.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
groetjes Andre
maar als ik een programma zit te kijken en dit ga opnemen dan kan ik het nadrhand wel gewoon kijken zonder dat ik een melding krijg.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
groetjes Andre
Klopt, na de herinstallatie van de hele pc is het wel zo dat wanneer ik hem aan de praat heb hij stabiel blijft en het systeem niet meer hangt dus dat is goed nieuws. Het slechte nieuws is dat newcs bij het opstarten vaak een error geeft, hierdoor kan ik mijn systeem niet automatisch laten starten inclusief TV......The Zep Man schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:07:
[...]
Even de situatie (cardreader op meerdere PC's geprobeerd met de nieuwste driver van FTDI, dezelfde error op elke PC) en je symptomen (willekeurige NewCS errors bij het opstarten, dus bij het openen van de virtuele seriele poort) op een rij: het lijkt echt alsof je een 'klapperende' smartcard reader hebt. Ik denk dat hij defect is, want ik kan er niets anders van maken.
Ik zal eens een tweede cardreader bestellen en kijken of dat wat uitmaakt......
Overigens zag ik in mijn zoektocht dat newcs niet meer wordt door ontwikkeld voor windows maar alleen voor Linux zijn er alternatieven?
Verwijderd
Op mijn WMC7 installatie kwam ik er bij toeval achter dat acamd zelf (zonder newcs) na een fout het nog eens probeert. Soms was er wel bijna twintig seconden nodig voordat er na een resume from hibernate een goede verbinding met de cardreader was, en het programma bekeken kon worden in WMC.deraaij schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:01:
[...]
.... Het slechte nieuws is dat newcs bij het opstarten vaak een error geeft, hierdoor kan ik mijn systeem niet automatisch laten starten inclusief TV......
Het probleem is volledig opgelost nu ik acamd voldoende settling time geef (20 sec) voordat ik WMC7 opnieuw start.
Je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je pas na een seconde of twintig na opstarten/resume newcs opstart, om de cardreader wat settling time te geven. Misschien gaat het dan altijd goed.
Ik had op een van mijn computers het probleem dat ik newcs helemaal nooit opgestart kreeg (crash/abort van de .exe). dat heb ik weten op te lossen nadat ik ergens een aanwijzing op een of ander forum vond. Ik kan nu even niet kijken, maar het was iets van het uitschakelen ("None") van de debug output (ipv console) in newcs.xml:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <debug> <level>normal</level> <type>init</type> <output>console</output> <console_options>normal, init</console_options> <tcp_port>1001</tcp_port> <password>DebugPass</password> <tcp_options>normal, init</tcp_options> </debug> |
Misschien dat je er iets mee kan....
fenschop
Tot zover ik weet is er geen alternatief voor onder Windows. In ieder geval niets wat recenter is dan NewCS. Als je echter zeer sterk de behoefte hebt om een nieuwere versie te gebruiken, dan kan je NewCS onder Linux in een compacte (16MB RAM) virtuele machine draaien. De virtuele machine moet dan wel ondersteuning hebben voor het doorverbinden van een USB (VirtualBox, VMWare) of seriële aansluiting.deraaij schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:01:
[...]
Overigens zag ik in mijn zoektocht dat newcs niet meer wordt door ontwikkeld voor windows maar alleen voor Linux zijn er alternatieven?
Klopt, had ik moeten melden: ik heb FloppyDTV, laatste firmware EN legacy firewire drivers onder windows 7. Heb ook een 780G bord, gebruik alleen niet de onboard video maar een passief gekoelde nvidia 9400GT en daarmee heb ik geen last van haperingen, ook niet met NL123HD.Sa1 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:55:
[...]
kijk.. als in van RTFM
goed, vanmorgen had ik dus inderdaad direct een tuner.. best rlx, alleen nu begint na 5 min het beeld ontzettend te haperen.. Ik gebruik ati catalyst 9.9, maar heb wat vreemde problemen hiermee, na terugkomen uit standby hapert het beeld...
iemand hier al tegen aan gelopen?
Reden voor de nvidia kaart heeft niets met de haperingen te maken overigens; dit was de enige manier waarop ik én geluid via HDMI én via optical out kon realiseren (voor de homecinema versterker).
mja.. vreemd genoeg kreeg ik de haperingen niet meer goed, heb de catalyst 9.9 geprobeerd evenals 9.8 en 9.6, niets leek te helpen.Willem2 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:26:
[...]
Klopt, had ik moeten melden: ik heb FloppyDTV, laatste firmware EN legacy firewire drivers onder windows 7. Heb ook een 780G bord, gebruik alleen niet de onboard video maar een passief gekoelde nvidia 9400GT en daarmee heb ik geen last van haperingen, ook niet met NL123HD.
Reden voor de nvidia kaart heeft niets met de haperingen te maken overigens; dit was de enige manier waarop ik én geluid via HDMI én via optical out kon realiseren (voor de homecinema versterker).
Uiteindelijk heb ik de legacy driver weer teruggezet naar de 'oude' driver en met de standaard windows drivers werkte het weer prima, nu heb ik ook al een week geen probelmen meer met het 'tuner not found' verhaal.
Enige probleem wat ik nu nog heb is dat als ik hem uit standby haal het net alsof is dat IRTrans zich 20x reset voordat hij de reciever aanzet. Iets van een USB probleem, ik weet het niet.
420000,64QAM,6875000
364000,64QAM,6875000
372000,64QAM,6875000
380000,64QAM,6875000
460000,64QAM,6875000
396000,64QAM,6875000
538750,64QAM,6875000
404000,64QAM,6875000
642750,64QAM,6875000
474750,64QAM,6875000
586750,64QAM,6875000
388000,64QAM,6875000
412000,64QAM,6875000
682750,64QAM,6875000
658750,64QAM,6875000
562750,64QAM,6875000
356000,64QAM,6875000
428000,64QAM,6875000
674750,64QAM,6875000
578750,64QAM,6875000
826750,64QAM,6875000
690750,64QAM,6875000
498750,64QAM,6875000
452000,64QAM,6875000
802750,64QAM,6875000
436000,64QAM,6875000
444000,64QAM,6875000
618750,64QAM,6875000
Deze gegevens heb ik in notepad getypt en opgeslagen als .dvbc bestand, en daarna door mediaportal laten zoeken. Maar hij vind geen enkele zender(ik zit in de regio limburg/brabant netid 1111). Wat is fout aan dit dvbc bestand, alvast bedankt. ik heb het grote mysterie al opgelost, ik had overal een 0 teveel.

[ Voor 39% gewijzigd door 2fastTG op 15-10-2009 21:19 ]
Voor degene die een SATELCO EasyWatch kaart hebben, dit is een OEM van de KNC One TV-Station DVB-C.
Met een kleine aanpassing kan je ook deze BDA-driver gebruiken. Deze drivers worden zeer regelmatig geupdate en er zijn ook Windows7 drivers. De laatste versie is van 15.10.2009.
Voeg in de file kncbda.inf de volgende regel toe onder het kopje [DeviceModels.NTx86] en [DeviceModels.NTamd64]:
%KNC1DVBC.DeviceDesc%=kncbda_c,PCI\VEN_1131&DEV_7146&SUBSYS_002C1894 ;DVBC (MK3)
Daarna in de device mananger een 'update driver software' doen van de dvb kaart, kies voor 'browse my computer for driver software' en dan 'let me pick from a list of device drivers on my computer' en daarna 'have disk'. Browse dan naar de aangepaste kncbda.inf file en accepteer de driver ondanks de driver security melding.
Ik gebruik dit zelf op Windows7 Ultimate 64, ik heb er zelf geen CAM aan zitten dus dat kan ik niet testen. Het werkt perfect met DBV-Viewer en acamd.
Met een kleine aanpassing kan je ook deze BDA-driver gebruiken. Deze drivers worden zeer regelmatig geupdate en er zijn ook Windows7 drivers. De laatste versie is van 15.10.2009.
Voeg in de file kncbda.inf de volgende regel toe onder het kopje [DeviceModels.NTx86] en [DeviceModels.NTamd64]:
%KNC1DVBC.DeviceDesc%=kncbda_c,PCI\VEN_1131&DEV_7146&SUBSYS_002C1894 ;DVBC (MK3)
Daarna in de device mananger een 'update driver software' doen van de dvb kaart, kies voor 'browse my computer for driver software' en dan 'let me pick from a list of device drivers on my computer' en daarna 'have disk'. Browse dan naar de aangepaste kncbda.inf file en accepteer de driver ondanks de driver security melding.
Ik gebruik dit zelf op Windows7 Ultimate 64, ik heb er zelf geen CAM aan zitten dus dat kan ik niet testen. Het werkt perfect met DBV-Viewer en acamd.
[ Voor 10% gewijzigd door gjs op 18-10-2009 17:13 ]
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Met progdvb kom ik er niet uit,
fta zenders doen het
gecoodeerde zenders niet
@home kaart 4023******
smartreader usb
cablestar hd2 pci
acamd volgens zapman
iemand nog tips??
log acamd
18:12:09.575: structloaders: registering loader keys
18:12:09.575: cardclients: registering cardclient Camd35
18:12:09.575: systems: registering CA system Cardclient, pri -15, ident 1000
18:12:09.575: structloaders: registering loader cardclient config
18:12:09.575: cardclients: registering cardclient EmuBox03
18:12:09.575: cardclients: registering cardclient Gbox
18:12:09.575: cardclients: registering cardclient GboxN
18:12:09.575: cardclients: registering cardclient MboxN
18:12:09.575: cardclients: registering cardclient Newcamd
18:12:09.575: cardclients: registering cardclient Radegast
18:12:09.575: systems: registering CA system SC-Irdeto, pri -10, ident 1001
18:12:09.575: feature: using feature SMARTCARD
18:12:09.575: registering Irdeto smartcard (id 49726474)
18:12:09.575: systems: registering CA system SC-Seca, pri -10, ident 1002
18:12:09.575: registering Seca smartcard (id 53656361)
18:12:09.575: systems: registering CA system SC-Viaccess, pri -10, ident 1003
18:12:09.575: registering Viaccess smartcard (id 56696173)
18:12:09.575: systems: registering CA system SC-Conax, pri -10, ident 1004
18:12:09.576: registering Conax smartcard (id 436f6e78)
18:12:09.576: systems: registering CA system SC-Cryptoworks, pri -10, ident 1005
18:12:09.576: registering Cryptoworks smartcard (id 4372576f)
18:12:09.576: systems: registering CA system SC-Nagra, pri -10, ident 1006
18:12:09.576: registering Nagra smartcard (id 4e616772)
18:12:09.576: systems: registering CA system SC-NDS, pri -10, ident 1007
18:12:09.576: registering NDS smartcard (id 56694732)
18:12:09.595: ACamd v0.6.0.3
18:12:09.595: structloaders: registering loader smartcard data
18:12:09.706: Engine MD-API
18:12:09.726: failed open C:\Program Files\ProgDVB\smartcard.conf: No such file or directory
18:12:09.738: loading cardclient config from C:\Program Files\ProgDVB\cardclient.conf
18:12:09.739: now using protocol version 525 (cdLen=8)
18:12:09.739: hostname=127.0.0.1 port=15050 emm=1 emmCaids 0604/ffff
18:12:09.739: Newcamd: username=gebruiker1 password=wachtwoord1 key=0102030405060708090A0B0C0D0E providers=none
18:12:09.739: client 'Newcamd' ready
18:12:09.739: ** registered systems:
18:12:09.739: ** SC-NDS (pri -10)
18:12:09.739: ** SC-Nagra (pri -10)
18:12:09.739: ** SC-Cryptoworks (pri -10)
18:12:09.739: ** SC-Conax (pri -10)
18:12:09.739: ** SC-Viaccess (pri -10)
18:12:09.739: ** SC-Seca (pri -10)
18:12:09.739: ** SC-Irdeto (pri -10)
18:12:09.739: ** Cardclient (pri -15)
18:12:09.739: COM3: open serial port
18:12:09.759: COM3: set serial options: 9600,SM_8O1
18:12:09.761: smartcards: added serial port COM3 as port 0 (normal CD, normal RESET, CLOCK 6000000)
18:12:09.762: SmartcardWatcher thread started (tid=202104816)
18:12:09.762: 0: new card inserted
18:12:09.762: COM3: set serial options: 9600,SM_8O1
18:12:09.764: 0: reseting card
18:12:11.515: 0: byte mode not supported 0x2e
18:12:11.515: Trying Irdeto (T=14)
18:12:11.515: COM3: set serial options: 5760,SM_8O1
18:12:11.516: 0: reseting card
18:12:13.267: 0: direct convention detected
18:12:13.267: 0: atr decoding TS=3b hist=15 Y1=90 TA1=21 F=558 D=1.000000 TD1=0e T=14 Y2=00
18:12:13.267: 0: historical: 49 52 44 45 54 4f 20 41 43 53 20 56 35 2e 33
18:12:13.267: 0: historical: 'IRDETO ACS V5.3
18:12:13.267: 0: atr checksum ok
18:12:13.267: 0: indicated wwt(T0)=892 ms, bwt(T1)=952 ms (at 6.0000 MHz)
18:12:13.267: 0: Init Irdeto card
18:12:13.267: COM3: set serial options: 5760,SM_8N2
18:12:13.376: ACS Version 0606, CAID 0604, CoCo NLD
18:12:13.440: ASCII serial 4023137309T7140000A
18:12:13.499: Providers: 4 HEX Serial: 9D638C HEX Base: 19
18:12:15.431: didn't find Irdeto card specific certificate, falling back to default
18:12:15.431: didn't find default Irdeto certificate, please add one
18:12:15.431: now switch to Plain
18:12:15.602: 0: unknown (status: 00 92)
18:12:15.602: card didn't give a proper reply (buggy RSA unit?), trying to continue...
18:12:15.937: 0: CAM string rejected (status: 57 00)
18:12:15.937: camkey error
18:12:15.937: 0: can't initialise new card, ignoring port until card reinserted
18:12:18.590:
18:12:18.590: Ch: 1400 - SBS 6
18:12:18.590: Programm crc: D4F9CD95
18:12:18.591: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=0578 (AND SID=2AFC)
18:12:20.875: PMT not found...
18:12:21.297: Incomming PackageSize [184]
18:12:21.394: Auto search..., not found...
18:12:21.394: 0x0578 0x2AFC 0x0604 0x00000000 0x138C 0x041C 11111010
18:12:21.416: Login attemp (1)
18:12:21.416: netwatch up
18:12:21.417: Netwatcher thread started (tid=202079936)
18:12:21.445: connecting to 127.0.0.1:15050/tcp (127.0.0.1)
18:12:22.438: socket: connect failed: No error
18:12:22.438: netwatch down
fta zenders doen het
gecoodeerde zenders niet
@home kaart 4023******
smartreader usb
cablestar hd2 pci
acamd volgens zapman
iemand nog tips??
log acamd
18:12:09.575: structloaders: registering loader keys
18:12:09.575: cardclients: registering cardclient Camd35
18:12:09.575: systems: registering CA system Cardclient, pri -15, ident 1000
18:12:09.575: structloaders: registering loader cardclient config
18:12:09.575: cardclients: registering cardclient EmuBox03
18:12:09.575: cardclients: registering cardclient Gbox
18:12:09.575: cardclients: registering cardclient GboxN
18:12:09.575: cardclients: registering cardclient MboxN
18:12:09.575: cardclients: registering cardclient Newcamd
18:12:09.575: cardclients: registering cardclient Radegast
18:12:09.575: systems: registering CA system SC-Irdeto, pri -10, ident 1001
18:12:09.575: feature: using feature SMARTCARD
18:12:09.575: registering Irdeto smartcard (id 49726474)
18:12:09.575: systems: registering CA system SC-Seca, pri -10, ident 1002
18:12:09.575: registering Seca smartcard (id 53656361)
18:12:09.575: systems: registering CA system SC-Viaccess, pri -10, ident 1003
18:12:09.575: registering Viaccess smartcard (id 56696173)
18:12:09.575: systems: registering CA system SC-Conax, pri -10, ident 1004
18:12:09.576: registering Conax smartcard (id 436f6e78)
18:12:09.576: systems: registering CA system SC-Cryptoworks, pri -10, ident 1005
18:12:09.576: registering Cryptoworks smartcard (id 4372576f)
18:12:09.576: systems: registering CA system SC-Nagra, pri -10, ident 1006
18:12:09.576: registering Nagra smartcard (id 4e616772)
18:12:09.576: systems: registering CA system SC-NDS, pri -10, ident 1007
18:12:09.576: registering NDS smartcard (id 56694732)
18:12:09.595: ACamd v0.6.0.3
18:12:09.595: structloaders: registering loader smartcard data
18:12:09.706: Engine MD-API
18:12:09.726: failed open C:\Program Files\ProgDVB\smartcard.conf: No such file or directory
18:12:09.738: loading cardclient config from C:\Program Files\ProgDVB\cardclient.conf
18:12:09.739: now using protocol version 525 (cdLen=8)
18:12:09.739: hostname=127.0.0.1 port=15050 emm=1 emmCaids 0604/ffff
18:12:09.739: Newcamd: username=gebruiker1 password=wachtwoord1 key=0102030405060708090A0B0C0D0E providers=none
18:12:09.739: client 'Newcamd' ready
18:12:09.739: ** registered systems:
18:12:09.739: ** SC-NDS (pri -10)
18:12:09.739: ** SC-Nagra (pri -10)
18:12:09.739: ** SC-Cryptoworks (pri -10)
18:12:09.739: ** SC-Conax (pri -10)
18:12:09.739: ** SC-Viaccess (pri -10)
18:12:09.739: ** SC-Seca (pri -10)
18:12:09.739: ** SC-Irdeto (pri -10)
18:12:09.739: ** Cardclient (pri -15)
18:12:09.739: COM3: open serial port
18:12:09.759: COM3: set serial options: 9600,SM_8O1
18:12:09.761: smartcards: added serial port COM3 as port 0 (normal CD, normal RESET, CLOCK 6000000)
18:12:09.762: SmartcardWatcher thread started (tid=202104816)
18:12:09.762: 0: new card inserted
18:12:09.762: COM3: set serial options: 9600,SM_8O1
18:12:09.764: 0: reseting card
18:12:11.515: 0: byte mode not supported 0x2e
18:12:11.515: Trying Irdeto (T=14)
18:12:11.515: COM3: set serial options: 5760,SM_8O1
18:12:11.516: 0: reseting card
18:12:13.267: 0: direct convention detected
18:12:13.267: 0: atr decoding TS=3b hist=15 Y1=90 TA1=21 F=558 D=1.000000 TD1=0e T=14 Y2=00
18:12:13.267: 0: historical: 49 52 44 45 54 4f 20 41 43 53 20 56 35 2e 33
18:12:13.267: 0: historical: 'IRDETO ACS V5.3
18:12:13.267: 0: atr checksum ok
18:12:13.267: 0: indicated wwt(T0)=892 ms, bwt(T1)=952 ms (at 6.0000 MHz)
18:12:13.267: 0: Init Irdeto card
18:12:13.267: COM3: set serial options: 5760,SM_8N2
18:12:13.376: ACS Version 0606, CAID 0604, CoCo NLD
18:12:13.440: ASCII serial 4023137309T7140000A
18:12:13.499: Providers: 4 HEX Serial: 9D638C HEX Base: 19
18:12:15.431: didn't find Irdeto card specific certificate, falling back to default
18:12:15.431: now switch to Plain
18:12:15.602: 0: unknown (status: 00 92)
18:12:15.602: card didn't give a proper reply (buggy RSA unit?), trying to continue...
18:12:15.937: 0: CAM string rejected (status: 57 00)
18:12:15.937: camkey error
18:12:15.937: 0: can't initialise new card, ignoring port until card reinserted
18:12:18.590:
18:12:18.590: Ch: 1400 - SBS 6
18:12:18.590: Programm crc: D4F9CD95
18:12:18.591: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=0578 (AND SID=2AFC)
18:12:20.875: PMT not found...
18:12:21.297: Incomming PackageSize [184]
18:12:21.394: Auto search..., not found...
18:12:21.394: 0x0578 0x2AFC 0x0604 0x00000000 0x138C 0x041C 11111010
18:12:21.416: Login attemp (1)
18:12:21.416: netwatch up
18:12:21.417: Netwatcher thread started (tid=202079936)
18:12:21.445: connecting to 127.0.0.1:15050/tcp (127.0.0.1)
18:12:22.438: socket: connect failed: No error
18:12:22.438: netwatch down
Verwijderd
Gezien ik op zeer korte termijn ga verhuizen wil ik van mijn ASROCK ION 330/2.0GHZ Atom/4gb/Win7 ook een TV tuner maken (provider Ziggo)
Ik heb al wat researche gedaan (ben helemaal groen op dit gebied ) en ik zit te twijfelen tussen de volgende tuners:
Anysee 30TC
Terratect USB
Vereisten:
- De software moet gebruikersvriendelijk zijn OF moet MCE ondersteunen. Ik dacht begrepen te hebben dat de Anysee MCE ondersteund ook voor encrypted kanalen.
- Performance: Ik wil goed kunnen opnemen en ook nog kunnen TV kijken / Zappen. (opnemen en kijken in HD zou mooi zijn maar is niet noodzakelijk)
- EPG moet functioneren.
Ik sta uiteraard open voor overige suggesties
Ik heb al wat researche gedaan (ben helemaal groen op dit gebied ) en ik zit te twijfelen tussen de volgende tuners:
Anysee 30TC
Terratect USB
Vereisten:
- De software moet gebruikersvriendelijk zijn OF moet MCE ondersteunen. Ik dacht begrepen te hebben dat de Anysee MCE ondersteund ook voor encrypted kanalen.
- Performance: Ik wil goed kunnen opnemen en ook nog kunnen TV kijken / Zappen. (opnemen en kijken in HD zou mooi zijn maar is niet noodzakelijk)
- EPG moet functioneren.
Ik begrijp dat je geen newcs oid gebruikt maar de reader direct aan acamd hebt hangen ?L1800 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:18:
Met progdvb kom ik er niet uit,
fta zenders doen het
gecoodeerde zenders niet
@home kaart 4023******
smartreader usb
cablestar hd2 pci
acamd volgens zapman
iemand nog tips??
log acamd
Doordat acamd geen smartcard.conf kan vinden waar je het Ziggo certificaat moet invullen werkt het niet...
Zie ook hier.
[ Voor 5% gewijzigd door gjs op 17-10-2009 10:29 ]
Deze week eindelijk de nieuwste (CNO) drivers voor mijn Anysee E30TC Plus gevonden en geïnstalleerd en heb nu DVB-C werkend in Windows Media Center. Ik draai Windows 7 Ultimate x64. Alle gecodeerde kanalen kan ik zien inclusief de meeste HD-zenders. Alleen bij Discovery HD en Animal Planet HD krijg ik de melding dat 'de service is gecodeerd'. Iemand enig idee hoe dit komt?
Ik zit bij kabelbedrijf Delta en gebruik Netwerk ID 4335.
Ik zit bij kabelbedrijf Delta en gebruik Netwerk ID 4335.
Tot zover is het duidelijk mijn dank, smartcard.conf er bij gezet, maar nog geen beeld.gjs schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:26:
[...]
Ik begrijp dat je geen newcs oid gebruikt maar de reader direct aan acamd hebt hangen ?
Doordat acamd geen smartcard.conf kan vinden waar je het Ziggo certificaat moet invullen werkt het niet...
Zie ook hier.
Waar vind ik het ziggo certificaat?
ik kan ned1 HD ontvangen, maar het beeld schokt ligt. is dit een codec probleem? ik gebruik elecard van progdvb. Waar werken jullie mee?
Ik heb geen ervaring met kaartlezers direct aan acamd maar ik denk dat er dit in je smartcard.conf moet komen te staan:L1800 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 16:06:
[...]
Tot zover is het duidelijk mijn dank, smartcard.conf er bij gezet, maar nog geen beeld.
Waar vind ik het ziggo certificaat?
ik kan ned1 HD ontvangen, maar het beeld schokt ligt. is dit een codec probleem? ik gebruik elecard van progdvb. Waar werken jullie mee?
irdeto: [0605/0604] camkey 1122334455667788 3c8633aac0d367533dec7bb2eeedeb8ca3ada52e58b99bb34672783277a1daac3b6106ad0909774e031b2a6e30195b437683ad0fc599b87d08cea47be1b6c76a
Dit staat al onderaan de standaard cardclient.conf, dus even de ; voor irdeto weghalen !
Volgens mij is @home caid 0604 maar dat weet ik niet zeker.
Dat Ned 1HD schokt ligt waarschijnlijk aan de gebruikte codec. Kijk of je cyberlink h264 codec's kan scoren en gebruikt die (tip: google even op hdpack). Als je al Windows 7 gebruikt werkt de standaard Microsoft DTV-DVD Video Decoder ook erg goed.
Ik gebruik dvb-viewer met acamd op Windows 7 en heb een eigen cardserver draaien op linux,
helaas nog geen beeld,gjs schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 16:39:
[...]
Ik heb geen ervaring met kaartlezers direct aan acamd maar ik denk dat er dit in je smartcard.conf moet komen te staan:
irdeto: [0605/0604] camkey 1122334455667788 3c8633aac0d367533dec7bb2eeedeb8ca3ada52e58b99bb34672783277a1daac3b6106ad0909774e031b2a6e30195b437683ad0fc599b87d08cea47be1b6c76a
Dit staat al onderaan de standaard cardclient.conf, dus even de ; voor irdeto weghalen !
Volgens mij is @home caid 0604 maar dat weet ik niet zeker.
Dat Ned 1HD schokt ligt waarschijnlijk aan de gebruikte codec. Kijk of je cyberlink h264 codec's kan scoren en gebruikt die (tip: google even op hdpack). Als je al Windows 7 gebruikt werkt de standaard Microsoft DTV-DVD Video Decoder ook erg goed.
Ik gebruik dvb-viewer met acamd op Windows 7 en heb een eigen cardserver draaien op linux,
acamd doet wel meer, maar ergens ontbreekt er nog iets
nog een laatse log:
10:49:48.782: structloaders: registering loader keys
10:49:48.783: cardclients: registering cardclient Camd35
10:49:48.783: systems: registering CA system Cardclient, pri -15, ident 1000
10:49:48.783: structloaders: registering loader cardclient config
10:49:48.783: cardclients: registering cardclient EmuBox03
10:49:48.783: cardclients: registering cardclient Gbox
10:49:48.783: cardclients: registering cardclient GboxN
10:49:48.783: cardclients: registering cardclient MboxN
10:49:48.783: cardclients: registering cardclient Newcamd
10:49:48.783: cardclients: registering cardclient Radegast
10:49:48.783: systems: registering CA system SC-Irdeto, pri -10, ident 1001
10:49:48.783: feature: using feature SMARTCARD
10:49:48.783: registering Irdeto smartcard (id 49726474)
10:49:48.783: systems: registering CA system SC-Seca, pri -10, ident 1002
10:49:48.783: registering Seca smartcard (id 53656361)
10:49:48.783: systems: registering CA system SC-Viaccess, pri -10, ident 1003
10:49:48.783: registering Viaccess smartcard (id 56696173)
10:49:48.783: systems: registering CA system SC-Conax, pri -10, ident 1004
10:49:48.783: registering Conax smartcard (id 436f6e78)
10:49:48.783: systems: registering CA system SC-Cryptoworks, pri -10, ident 1005
10:49:48.783: registering Cryptoworks smartcard (id 4372576f)
10:49:48.783: systems: registering CA system SC-Nagra, pri -10, ident 1006
10:49:48.783: registering Nagra smartcard (id 4e616772)
10:49:48.783: systems: registering CA system SC-NDS, pri -10, ident 1007
10:49:48.783: registering NDS smartcard (id 56694732)
10:49:48.803: ACamd v0.6.0.3
10:49:48.803: structloaders: registering loader smartcard data
10:49:48.911: Engine MD-API
10:49:48.911: loading smartcard data from C:\Program Files\ProgDVB\smartcard.conf
10:49:48.914: file C:\Program Files\ProgDVB\smartcard.conf has error in line #93
10:49:48.914: loaded 10 smartcard data from C:\Program Files\ProgDVB\smartcard.conf
10:49:48.915: loading cardclient config from C:\Program Files\ProgDVB\cardclient.conf
10:49:48.915: ** registered systems:
10:49:48.915: ** SC-NDS (pri -10)
10:49:48.915: ** SC-Nagra (pri -10)
10:49:48.915: ** SC-Cryptoworks (pri -10)
10:49:48.915: ** SC-Conax (pri -10)
10:49:48.915: ** SC-Viaccess (pri -10)
10:49:48.915: ** SC-Seca (pri -10)
10:49:48.915: ** SC-Irdeto (pri -10)
10:49:48.915: ** Cardclient (pri -15)
10:49:48.915: COM3: open serial port
10:49:48.936: COM3: set serial options: 9600,SM_8O1
10:49:48.938: smartcards: added serial port COM3 as port 0 (normal CD, normal RESET, CLOCK 6000000)
10:49:48.939: SmartcardWatcher thread started (tid=234877816)
10:49:48.939: 0: new card inserted
10:49:48.939: COM3: set serial options: 9600,SM_8O1
10:49:48.941: 0: reseting card
10:49:50.693: 0: byte mode not supported 0x49
10:49:50.693: Trying Irdeto (T=14)
10:49:50.693: COM3: set serial options: 5760,SM_8O1
10:49:50.695: 0: reseting card
10:49:52.447: 0: direct convention detected
10:49:52.447: 0: atr decoding TS=3b hist=15 Y1=90 TA1=21 F=558 D=1.000000 TD1=0e T=14 Y2=00
10:49:52.447: 0: historical: 49 52 44 45 54 4f 20 41 43 53 20 56 35 2e 33
10:49:52.447: 0: historical: 'IRDETO ACS V5.3
10:49:52.447: 0: atr checksum ok
10:49:52.447: 0: indicated wwt(T0)=892 ms, bwt(T1)=952 ms (at 6.0000 MHz)
10:49:52.447: 0: Init Irdeto card
10:49:52.447: COM3: set serial options: 5760,SM_8N2
10:49:52.556: ACS Version 0606, CAID 0604, CoCo NLD
10:49:52.620: ASCII serial 4023137309T7140000A
10:49:52.679: Providers: 4 HEX Serial: 9D638C HEX Base: 19
10:49:54.848: 0: unknown (status: 00 92)
10:49:54.848: card didn't give a proper reply (buggy RSA unit?), trying to continue...
10:49:55.185: 0: CAM string rejected (status: 57 00)
10:49:55.185: camkey error
10:49:55.185: 0: can't initialise new card, ignoring port until card reinserted
10:49:57.238:
10:49:57.238: Ch: 1400 - RTL 4
10:49:57.238: Programm crc: EB567B60
10:49:57.239: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=0578 (AND SID=2714)
10:49:57.718: Incomming PackageSize [184]
10:49:57.908: Auto search..., not found...
10:49:57.908: 0x0578 0x2714 0x0604 0x00000000 0x138C 0x041C 11111010
als iemand hier iets vind hoor ik het graag.
10:49:48.938: smartcards: added serial port COM3 as port 0 (normal CD, normal RESET, CLOCK 6000000)L1800 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:53:
[...]
helaas nog geen beeld,
acamd doet wel meer, maar ergens ontbreekt er nog iets
Ziet er goed uit, kaart op 6Mhz.
10:49:52.447: 0: historical: 'IRDETO ACS V5.3
10:49:52.447: 0: atr checksum ok
10:49:52.447: 0: indicated wwt(T0)=892 ms, bwt(T1)=952 ms (at 6.0000 MHz)
10:49:52.447: 0: Init Irdeto card
10:49:52.447: COM3: set serial options: 5760,SM_8N2
10:49:52.556: ACS Version 0606, CAID 0604, CoCo NLD
Zoals ik al dacht CAID0604 maar ACS 0606, daar moet je dus ook de camkey aan linken.
10:49:52.620: ASCII serial 4023137309T7140000A
10:49:52.679: Providers: 4 HEX Serial: 9D638C HEX Base: 19
10:49:54.848: 0: unknown (status: 00 92)
10:49:54.848: card didn't give a proper reply (buggy RSA unit?), trying to continue...
10:49:55.185: 0: CAM string rejected (status: 57 00)
10:49:55.185: camkey error
10:49:55.185: 0: can't initialise new card, ignoring port until card reinserted
camkey error, blijkbaar dus iets mis met de key....
Probeer eens het volgende in je smartcard.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| ; irdeto: [acs/caid] PLAIN ;irdeto: [0604] PLAIN ; eventueel ';' weghalen als het niet werkt. irdeto: [0605] PLAIN irdeto: [0606] PLAIN ; ; camkey and camkey-data ; ;LET OP 0606/0604 irdeto: [0606/0604] camkey 1122334455667788 3c8633aac0d367533dec7bb2eeedeb8ca3ada52e58b99bb34672783277a1daac3b6106ad0909774e031b2a6e30195b437683ad0fc599b87d08cea47be1b6c76a |
[ Voor 5% gewijzigd door gjs op 19-10-2009 17:37 ]
Helpt ook niet.
hier is nogmaals een log met de nieuwe instellingen.
( wel erg bedankt voor je hulp zover).
18:44:51.893: structloaders: registering loader keys
18:44:51.893: cardclients: registering cardclient Camd35
18:44:51.893: systems: registering CA system Cardclient, pri -15, ident 1000
18:44:51.893: structloaders: registering loader cardclient config
18:44:51.893: cardclients: registering cardclient CCcamN
18:44:51.893: cardclients: registering cardclient EmuBox03
18:44:51.893: cardclients: registering cardclient Gbox
18:44:51.893: cardclients: registering cardclient GboxN
18:44:51.893: cardclients: registering cardclient MboxN
18:44:51.893: cardclients: registering cardclient Newcamd
18:44:51.893: cardclients: registering cardclient Radegast
18:44:51.893: systems: registering CA system SC-Irdeto, pri -10, ident 1001
18:44:51.893: feature: using feature SMARTCARD
18:44:51.893: registering Irdeto smartcard (id 49726474)
18:44:51.893: systems: registering CA system SC-Seca, pri -10, ident 1002
18:44:51.893: registering Seca smartcard (id 53656361)
18:44:51.893: systems: registering CA system SC-Viaccess, pri -10, ident 1003
18:44:51.893: registering Viaccess smartcard (id 56696173)
18:44:51.893: systems: registering CA system SC-Conax, pri -10, ident 1004
18:44:51.893: registering Conax smartcard (id 436f6e78)
18:44:51.893: systems: registering CA system SC-Cryptoworks, pri -10, ident 1005
18:44:51.893: registering Cryptoworks smartcard (id 4372576f)
18:44:51.893: systems: registering CA system SC-Nagra, pri -10, ident 1006
18:44:51.893: registering Nagra smartcard (id 4e616772)
18:44:51.893: systems: registering CA system SC-NDS, pri -10, ident 1007
18:44:51.893: registering NDS smartcard (id 56694732)
18:44:51.908: ACamd v0.6.1.1
18:44:51.908: structloaders: registering loader smartcard data
18:44:52.002: Engine MD-API
18:44:52.002: loading smartcard data from D:\progdvb\smartcard.conf
18:44:52.002: smartcarddatairdeto: format error: mod
18:44:52.002: file D:\progdvb\smartcard.conf has error in line #75
18:44:52.002: smartcarddatairdeto: format error: camkey data (64 bytes)
18:44:52.002: file D:\progdvb\smartcard.conf has error in line #97
18:44:52.002: file D:\progdvb\smartcard.conf has error in line #98
18:44:52.002: loaded 10 smartcard data from D:\progdvb\smartcard.conf
18:44:52.002: loading cardclient config from D:\progdvb\cardclient.conf
18:44:52.002: ** registered systems:
18:44:52.002: ** SC-NDS (pri -10)
18:44:52.002: ** SC-Nagra (pri -10)
18:44:52.002: ** SC-Cryptoworks (pri -10)
18:44:52.002: ** SC-Conax (pri -10)
18:44:52.002: ** SC-Viaccess (pri -10)
18:44:52.002: ** SC-Seca (pri -10)
18:44:52.002: ** SC-Irdeto (pri -10)
18:44:52.002: ** Cardclient (pri -15)
18:44:52.002: COM3: open serial port
18:44:52.033: COM3: set serial options: 9600,SM_8O1
18:44:52.033: smartcards: added serial port COM3 as port 0 (normal CD, normal RESET, CLOCK 6000000)
18:44:52.033: SmartcardWatcher thread started (tid=96628976)
18:44:52.033: 0: new card inserted
18:44:52.033: 0: reseting card
18:44:53.234:
18:44:53.234: Ch: 1300 - Nederland 3
18:44:53.234: Programm crc: 88DFA72D
18:44:53.234: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=0514 (AND SID=2713)
18:44:53.359: Incomming PackageSize [184]
18:44:53.812: 0: byte mode not supported 0x0e
18:44:53.812: Trying Irdeto (T=14)
18:44:53.812: COM3: set serial options: 5760,SM_8O1
18:44:53.812: 0: reseting card
18:44:55.434: CAT not found...
18:44:55.434: Auto search...18:44:55.590: 0: direct convention detected
18:44:55.590: 0: atr decoding TS=3b hist=15 Y1=90 TA1=21 F=558 D=1.000000 TD1=0e T=14 Y2=00
18:44:55.590: 0: historical: 49 52 44 45 54 4f 20 41 43 53 20 56 35 2e 33
18:44:55.590: 0: historical: 'IRDETO ACS V5.3
18:44:55.590: 0: atr checksum ok
18:44:55.590: 0: indicated wwt(T0)=892 ms, bwt(T1)=952 ms (at 6.0000 MHz)
18:44:55.590: 0: Init Irdeto card
18:44:55.590: COM3: set serial options: 5760,SM_8N2
18:44:55.699: ACS Version 0606, CAID 0604, CoCo NLD
18:44:55.762: ASCII serial 4023137309T7140000A
18:44:55.824: Providers: 4 HEX Serial: 9D638C HEX Base: 19
18:44:57.602: 0: unknown (status: 00 92)
18:44:57.602: card didn't give a proper reply (buggy RSA unit?), trying to continue...
18:44:57.946: 0: CAM string rejected (status: 57 00)
18:44:57.946: camkey error
18:44:57.946: 0: can't initialise new card, ignoring port until card reinserted
, not found...
18:44:57.946: 0x0514 0x2713 0x0604 0x00000000 0x138B 0x138B 11111110
18:44:51.893: structloaders: registering loader keys
18:44:51.893: cardclients: registering cardclient Camd35
18:44:51.893: systems: registering CA system Cardclient, pri -15, ident 1000
18:44:51.893: structloaders: registering loader cardclient config
18:44:51.893: cardclients: registering cardclient CCcamN
18:44:51.893: cardclients: registering cardclient EmuBox03
18:44:51.893: cardclients: registering cardclient Gbox
18:44:51.893: cardclients: registering cardclient GboxN
18:44:51.893: cardclients: registering cardclient MboxN
18:44:51.893: cardclients: registering cardclient Newcamd
18:44:51.893: cardclients: registering cardclient Radegast
18:44:51.893: systems: registering CA system SC-Irdeto, pri -10, ident 1001
18:44:51.893: feature: using feature SMARTCARD
18:44:51.893: registering Irdeto smartcard (id 49726474)
18:44:51.893: systems: registering CA system SC-Seca, pri -10, ident 1002
18:44:51.893: registering Seca smartcard (id 53656361)
18:44:51.893: systems: registering CA system SC-Viaccess, pri -10, ident 1003
18:44:51.893: registering Viaccess smartcard (id 56696173)
18:44:51.893: systems: registering CA system SC-Conax, pri -10, ident 1004
18:44:51.893: registering Conax smartcard (id 436f6e78)
18:44:51.893: systems: registering CA system SC-Cryptoworks, pri -10, ident 1005
18:44:51.893: registering Cryptoworks smartcard (id 4372576f)
18:44:51.893: systems: registering CA system SC-Nagra, pri -10, ident 1006
18:44:51.893: registering Nagra smartcard (id 4e616772)
18:44:51.893: systems: registering CA system SC-NDS, pri -10, ident 1007
18:44:51.893: registering NDS smartcard (id 56694732)
18:44:51.908: ACamd v0.6.1.1
18:44:51.908: structloaders: registering loader smartcard data
18:44:52.002: Engine MD-API
18:44:52.002: loaded 10 smartcard data from D:\progdvb\smartcard.conf
18:44:52.002: loading cardclient config from D:\progdvb\cardclient.conf
18:44:52.002: ** registered systems:
18:44:52.002: ** SC-NDS (pri -10)
18:44:52.002: ** SC-Nagra (pri -10)
18:44:52.002: ** SC-Cryptoworks (pri -10)
18:44:52.002: ** SC-Conax (pri -10)
18:44:52.002: ** SC-Viaccess (pri -10)
18:44:52.002: ** SC-Seca (pri -10)
18:44:52.002: ** SC-Irdeto (pri -10)
18:44:52.002: ** Cardclient (pri -15)
18:44:52.002: COM3: open serial port
18:44:52.033: smartcards: added serial port COM3 as port 0 (normal CD, normal RESET, CLOCK 6000000)
18:44:52.033: SmartcardWatcher thread started (tid=96628976)
18:44:52.033: 0: new card inserted
18:44:52.033: 0: reseting card
18:44:53.234:
18:44:53.234: Ch: 1300 - Nederland 3
18:44:53.234: Programm crc: 88DFA72D
18:44:53.234: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=0514 (AND SID=2713)
18:44:53.359: Incomming PackageSize [184]
18:44:53.812: 0: byte mode not supported 0x0e
18:44:53.812: Trying Irdeto (T=14)
18:44:53.812: COM3: set serial options: 5760,SM_8O1
18:44:53.812: 0: reseting card
18:44:55.434: CAT not found...
18:44:55.434: Auto search...18:44:55.590: 0: direct convention detected
18:44:55.590: 0: atr decoding TS=3b hist=15 Y1=90 TA1=21 F=558 D=1.000000 TD1=0e T=14 Y2=00
18:44:55.590: 0: historical: 49 52 44 45 54 4f 20 41 43 53 20 56 35 2e 33
18:44:55.590: 0: historical: 'IRDETO ACS V5.3
18:44:55.590: 0: atr checksum ok
18:44:55.590: 0: indicated wwt(T0)=892 ms, bwt(T1)=952 ms (at 6.0000 MHz)
18:44:55.590: 0: Init Irdeto card
18:44:55.590: COM3: set serial options: 5760,SM_8N2
18:44:55.699: ACS Version 0606, CAID 0604, CoCo NLD
18:44:55.762: ASCII serial 4023137309T7140000A
18:44:55.824: Providers: 4 HEX Serial: 9D638C HEX Base: 19
18:44:57.602: 0: unknown (status: 00 92)
18:44:57.602: card didn't give a proper reply (buggy RSA unit?), trying to continue...
18:44:57.946: 0: CAM string rejected (status: 57 00)
18:44:57.946: camkey error
18:44:57.946: 0: can't initialise new card, ignoring port until card reinserted
, not found...
18:44:57.946: 0x0514 0x2713 0x0604 0x00000000 0x138B 0x138B 11111110
Beetje eigen input mag natuurlijk ook wel...L1800 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:48:
Helpt ook niet.
Zet eens alleen de regels die ik hieronder heb gezet in je smartcard.conf.
Sorry mijn fout, de camkey en camdata moeten op 1 regel....
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| ; irdeto: [acs/caid] PLAIN ;irdeto: [0604] PLAIN irdeto: [0605] PLAIN irdeto: [0606] PLAIN ; ; camkey and camkey-data ; irdeto: [0606/0604] camkey 1122334455667788 3c8633aac0d367533dec7bb2eeedeb8ca3ada52e58b99bb34672783277a1daac3b6106ad0909774e031b2a6e30195b437683ad0fc599b87d08cea47be1b6c76a |
[ Voor 19% gewijzigd door gjs op 19-10-2009 20:09 ]
hiephiep hoera het werkt.
heb de regel zo ingesteld,
; irdeto: [acs/caid] PLAIN ( ik heb dit uitgeschakeld volgens mij door et ; voor te zetten)
;irdeto: [0604] PLAIN
;irdeto: [0606] PLAIN
;
; camkey and camkey-data
;
irdeto: [0606/0604] camkey 1122334455667788 3c8633aac0d367533dec7bb2eeedeb8ca3ada52e58b99bb34672783277a1daac3b6106ad0909774e031b2a6e30195b437683ad0fc599b87d08cea47be1b6c76a
Nogmaals ontzettend bedankt, het heeft me heel wat uurtjes gekost.
; irdeto: [acs/caid] PLAIN ( ik heb dit uitgeschakeld volgens mij door et ; voor te zetten)
;irdeto: [0604] PLAIN
;irdeto: [0606] PLAIN
;
; camkey and camkey-data
;
irdeto: [0606/0604] camkey 1122334455667788 3c8633aac0d367533dec7bb2eeedeb8ca3ada52e58b99bb34672783277a1daac3b6106ad0909774e031b2a6e30195b437683ad0fc599b87d08cea47be1b6c76a
ff netjes code er van gemaakt. Wellicht werkt het ook als je de [0606/0604] weglaat, kan je dat eens proberen? Dan geldt de key voor alle ACS/CAID en kunnen de Ziggo Casema klanten het ook zo gebruiken, die hebben [0606/0602].L1800 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:33:
hiephiep hoera het werkt.![]()
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 ; irdeto: [acs/caid] PLAIN ;irdeto: [0604] PLAIN ;irdeto: [0606] PLAIN ; ; camkey and camkey-data ; irdeto: [0606/0604] camkey 1122334455667788 3c8633aac0d367533dec7bb2eeedeb8ca3ada52e58b99bb34672783277a1daac3b6106ad0909774e031b2a6e30195b437683ad0fc599b87d08cea47be1b6c76a
[ Voor 19% gewijzigd door gjs op 19-10-2009 20:47 ]
Zoals velen met mij begint ook mijn FloppyDTV kuren te vertonen (is nu 1,5 jaar oud). Tijdens het TV kijken hoor je het windows geluidje dat er een apparaat disconnect en weg is de kaart (uit apparaatbeheer). Het vreemde is dat hoe langer ik de HTPC uit laat, hoe langer de FloppyDTV het uithoudt tot de volgende disconnect. Dit zowel op XP, Vista als Windows 7 RC dus ik denk dat mijn FloppyDTV richting vuilnisbak kan. Tevens moet ik sowieso altijd herstarten na een standby alvorens ik TV kan kijken. Nu kijk ik noodgedwongen TV via de standaard Humax. Maar ik heb natuurlijk niet voor niets zo'n mooie HTPC gemaakt. Tijd voor vervanging dus.
Zoals het er nu voorstaat zijn er volgens mij 4 alternatieven:
1. De 'Zep Man' oplossing met de smargo cardreader en Terratec Cinergy C PCI HD kaart(en). Ik heb er geen vertrouwen in dat dit bij mij gaat werken omdat ik geen losse server heb die als cardserver moet gaan draaien. De standbyproblemen zijn naar mijn weten nog altijd niet opgelost, dus die cardreader aan de HTPC hangen is helaas niet mogelijk.
2. Een Terratec Cinergy C PCI HD CI. Ik heb al een Alphacrypt, dus volgens mij kan ik deze er gewoon in zetten en gebruiken. Maar ook hiervan lees ik verhalen van instabiliteit, al zijn deze wel wat gedateerd en komen ze niet bij iedereen voor. Nadeel is ook dat mocht ik er een 2e kaart bij willen, dat er dan ook een extra Ziggo smartcard en Alphacrypt moet worden aangeschaft wat nogal in de papieren loopt.
3. De Anysee E30TCPlus. Dit ziet eruit als een mooie en stabiele oplossing, het enige nadeel lijkt te zijn dat MediaPortal er (nog) niet mee overweg kan. Het liefst gebruik ik wel Mediaportal vanwege de uitgebreide configuratiemogelijkheden. Misschien voorlopig 7MC gebruiken?
4. Digitale TV op de HTPC uit mijn hoofd zetten
. Dus op zoek gaan naar een goede PVR. Dit natuurlijk als laatste redmiddel want het werkte allemaal zo mooi voordat de FloppyDTV kuren begon te vertonen.
Even kort samengevat zoek ik dus het volgende:
- Stabiliteit!
- Geen aparte (card/tv) server
- Standby mogelijkheid
- Liefst MediaPortal
- 2 tuners zou fijn zijn maar niet noodzakelijk
Zijn er mensen die bovenstaande overwegingen kunnen bevestigen of ontkrachten?
Zoals het er nu voorstaat zijn er volgens mij 4 alternatieven:
1. De 'Zep Man' oplossing met de smargo cardreader en Terratec Cinergy C PCI HD kaart(en). Ik heb er geen vertrouwen in dat dit bij mij gaat werken omdat ik geen losse server heb die als cardserver moet gaan draaien. De standbyproblemen zijn naar mijn weten nog altijd niet opgelost, dus die cardreader aan de HTPC hangen is helaas niet mogelijk.
2. Een Terratec Cinergy C PCI HD CI. Ik heb al een Alphacrypt, dus volgens mij kan ik deze er gewoon in zetten en gebruiken. Maar ook hiervan lees ik verhalen van instabiliteit, al zijn deze wel wat gedateerd en komen ze niet bij iedereen voor. Nadeel is ook dat mocht ik er een 2e kaart bij willen, dat er dan ook een extra Ziggo smartcard en Alphacrypt moet worden aangeschaft wat nogal in de papieren loopt.
3. De Anysee E30TCPlus. Dit ziet eruit als een mooie en stabiele oplossing, het enige nadeel lijkt te zijn dat MediaPortal er (nog) niet mee overweg kan. Het liefst gebruik ik wel Mediaportal vanwege de uitgebreide configuratiemogelijkheden. Misschien voorlopig 7MC gebruiken?
4. Digitale TV op de HTPC uit mijn hoofd zetten
Even kort samengevat zoek ik dus het volgende:
- Stabiliteit!
- Geen aparte (card/tv) server
- Standby mogelijkheid
- Liefst MediaPortal
- 2 tuners zou fijn zijn maar niet noodzakelijk
Zijn er mensen die bovenstaande overwegingen kunnen bevestigen of ontkrachten?
Waar is de FloppyDTV gekocht? In Nederland? Heb je de factuur nog? Zo ja, garantie (wettelijk twee jaar)! Heb je ook je IEEE 1394 aansluiting gecontroleerd/tijdelijk vervangen?RubenDJ schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:14:
Zoals velen met mij begint ook mijn FloppyDTV kuren te vertonen (is nu 1,5 jaar oud). Tijdens het TV kijken hoor je het windows geluidje dat er een apparaat disconnect en weg is de kaart (uit apparaatbeheer). Het vreemde is dat hoe langer ik de HTPC uit laat, hoe langer de FloppyDTV het uithoudt tot de volgende disconnect. Dit zowel op XP, Vista als Windows 7 RC dus ik denk dat mijn FloppyDTV richting vuilnisbak kan. Tevens moet ik sowieso altijd herstarten na een standby alvorens ik TV kan kijken. Nu kijk ik noodgedwongen TV via de standaard Humax. Maar ik heb natuurlijk niet voor niets zo'n mooie HTPC gemaakt. Tijd voor vervanging dus.
Voor het algemene standby/resume probleem met NewCS: kan iemand niet met een script testen om NewCS/de driver van de smartcard reader te herstarten na het uit standby komen van het systeem? Kijk bijvoorbeeld naar deze instructies om een programma te draaien zodra een computer weer opkomt.
[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 20-10-2009 14:23 ]
De FloppyDTV komt inderdaad gewoon uit een Nederlandse webshop maar volgens mij zit er slechts 1 jaar garantie op. Maar mocht het 2 jaar zijn, dan nog ga ik waarschijnlijk bot vangen aangezien Digital Everywhere de productie heeft gestopt en er berichten zijn op diverse fora dat ze niet meer geleverd worden. Enige dat ik nog kan bereiken is het gebruikmaken van een creditwaarde.
De IEEE 1394 aansluiting heb ik goed bekeken en ben ook met drivers etc. aan de gang geweest. Maar aangezien ik niet de enige ben met dit probleem denk ik toch echt dat het de FloppyDTV is. Ook FireDTV's hebben last van dit fenomeen. Of de FloppyDTV's moeten collectief IEEE 1394 poorten slopen natuurlijk.
De IEEE 1394 aansluiting heb ik goed bekeken en ben ook met drivers etc. aan de gang geweest. Maar aangezien ik niet de enige ben met dit probleem denk ik toch echt dat het de FloppyDTV is. Ook FireDTV's hebben last van dit fenomeen. Of de FloppyDTV's moeten collectief IEEE 1394 poorten slopen natuurlijk.
Het bewijs dat sommige mensen hun rechten niet kennen.RubenDJ schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:31:
De FloppyDTV komt inderdaad gewoon uit een Nederlandse webshop maar volgens mij zit er slechts 1 jaar garantie op. Maar mocht het 2 jaar zijn, dan nog ga ik waarschijnlijk bot vangen aangezien Digital Everywhere de productie heeft gestopt en er berichten zijn op diverse fora dat ze niet meer geleverd worden. Enige dat ik nog kan bereiken is het gebruikmaken van een creditwaarde.
Op computerapparatuur (waaronder TV kaarten) heb je twee jaar garantie via de plek waar je het gekocht hebt. Dit is wettelijk en dwingend. Je moet bij die webshop aankloppen en hun het probleem laten oplossen.
In het verleden behaalde rendementen bieden geen garantie voor de toekomst. Probeer het eens op een andere IEEE 1394 aansluiting (bijvoorbeeld van een PCI kaart of een andere PC).De IEEE 1394 aansluiting heb ik goed bekeken en ben ook met drivers etc. aan de gang geweest. Maar aangezien ik niet de enige ben met dit probleem denk ik toch echt dat het de FloppyDTV is. Ook FireDTV's hebben last van dit fenomeen. Of de FloppyDTV's moeten collectief IEEE 1394 poorten slopen natuurlijk.
Na afgelopen week de Cinergy PCI HD binnen te hebben gekregen, gisteren maar eens een smartcard gehaald. Deze is een Smargo-reader gedaan, NewCS gedownload/geconfigureerd en de ACamd-dll in de plugins-map van DVBViewer gegooid.
NewCS ziet de kaarts en ACamd ziet NewCS. Echter, ACamd geeft constant een melding 'gebruiker1 <NOT OK>'. Ik heb in het vorige topic al wel gelezen dat ik eventueel Multi-ECM uit/aan moet zetten, dus dat zal ik sowieso vanavond nog even proberen.
Maar het is niet zo dat de kaart moet worden geactiveerd oid in een 'echte' decoder of zo?
NewCS ziet de kaarts en ACamd ziet NewCS. Echter, ACamd geeft constant een melding 'gebruiker1 <NOT OK>'. Ik heb in het vorige topic al wel gelezen dat ik eventueel Multi-ECM uit/aan moet zetten, dus dat zal ik sowieso vanavond nog even proberen.
Maar het is niet zo dat de kaart moet worden geactiveerd oid in een 'echte' decoder of zo?
Ik heb er eens opgezocht, maar ik vind voornamelijk disconnect problemen veroorzaakt door firewire drivers, niet door defecte FloppyDTV kaarten. Waar vind je dat dan? (interesse)RubenDJ schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:31:
Daarnaast ben ik het met The Zep Man eens, dat je de kaart eerst eens op een andere PC en/of firewire aansluiting/kaart zou moeten proberen.
Ik meen me ook te herinneren dat de Floppy's met bepaalde 1394 chips meer moeite hadden dan met andere. Mijn eigen twee floppys hadden vrijveel disconnects op een Asus Pundit en sinds ik over ben naar een Gigabyte M78 moederbord oplossing heb ik het nooit meer gehad...
Verder met Topic ArChie in "AlphaCrypt praat! (voorheen: AlphaCrypt ...".
Zijn er al CI+ TV-kaarten?
Ja, als ik jou was zou ik de ACamd-instellingen nog even met rust laten en de kaart inderdaad eerst even in een officiele decoder stoppen. Waarschijnlijk heb je na een paar minuten dan opeens beeld, en zal je kaart daarna ook werken in combinatie met ACamd. Dat was bij mij tenminste in het begin wel het geval en ik had dezelfde foutmelding als jij.maikel schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:44:
Na afgelopen week de Cinergy PCI HD binnen te hebben gekregen, gisteren maar eens een smartcard gehaald. Deze is een Smargo-reader gedaan, NewCS gedownload/geconfigureerd en de ACamd-dll in de plugins-map van DVBViewer gegooid.
Dat kan ook gewoon bij iemand anders, toch? Zelf heb ik namelijk geen decoder staan.RgR schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:50:
[...]
Ja, als ik jou was zou ik de ACamd-instellingen nog even met rust laten en de kaart inderdaad eerst even in een officiele decoder stoppen. Waarschijnlijk heb je na een paar minuten dan opeens beeld, en zal je kaart daarna ook werken in combinatie met ACamd. Dat was bij mij tenminste in het begin wel het geval en ik had dezelfde foutmelding als jij.
Ja, zolang je het bij dezelfde kabelaar in dezelfde regio doet maakt dat niet uit.maikel schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:00:
[...]
Dat kan ook gewoon bij iemand anders, toch? Zelf heb ik namelijk geen decoder staan.
Nee, en persoonlijk denk ik dat de kans zeer klein is dat die er ooit gaan komen. Een PC is denk ik een wat te open systeem en dat druist in tegen alle beperkingen die men met CI+ nastreeft. Maar misschien zit ik er naast en weet men alsnog met een oplossing te komen die voor alle partijen billijk is.robkamp schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:43:
Of de PVR functie (TVHD) op een opgevoerde Atom 330/ION (bv. de Asrock 330) i.c.m. een tuner (bv. de Anysee E30C Plus) een ideale combinatie is vraag ik mij af (te hoge load?).Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:11:
Gezien ik op zeer korte termijn ga verhuizen wil ik van mijn ASROCK ION 330/2.0GHZ Atom/4gb/Win7 ook een TV tuner maken (provider Ziggo)
Anysee 30TC
Terratect USB
Vereisten:
- EPG moet functioneren.
Vooruitlopend op de test van de Anysee E30C door hardware.info heeft FireDTV toevallig deze week de Anysee 30C plus getest i.c.m. de ASrock E30C 330 en dat schijnt met Windows 7 (32 bit) prima te werken. Dat geloof ik zonder meer omdat enkele gebruikers op tweakers.net eerder hebben gemeld dat de Anysee 30C heldere (HD) beelden weergeeft.
Over ongeveer 2 weken komt er een nieuwe driver voor de Anysee waardoor de softcam een minder hoge load heeft. Geadviseerd wordt om de 2.5" disk (5200 rpm) (van de ASrock 330) te vervangen door een snellere disk (7200rpm) of SSD, hetgeen overigens in reviews als verbeter punt voor de Atom 330/ION genoemd wordt.
Op mijn Atom N270 netbook (NC10) heb ik een testje gedaan met het verwijderen van reclames uit TV films (gb-pvr/comskip). Dat gaat weliswaar behoorlijk trager dan op een (verouderde) Pentium IV systeem, maar uiteindelijk vond ik de CPU belasting relatief meevallen.
Inmiddels is het me gelukt om gecodeerde zenders via de PC te bekijken. Ook met de cardreader aan de server.
Dit alles was echter met DVBViewer, welke al een paar keer zomaar is gecrashed. Ik ben het nu dus aan het proberen met DVBDream, maar heb geen idee hoe ik aan de juiste transponderlijst moet komen. Zomaar die van DVBViewer erin plakken werkt niet. Er staat een flink aantal ini-bestanden in de map 'Transponders', maar om een of andere reden krijg ik in het programma alleen file 5000.ini 5014.ini te zien. Geen idee hoe hij dat bepaalt overigens.
Heeft hier iemand toevallig de juiste transponder-lijst voor Ziggo/Casema voor DVBDream? De lijsten van Archie heb ik gezien, maar hoe ik daar zo'n ini-lijst van maak is me een raadsel.
Dit alles was echter met DVBViewer, welke al een paar keer zomaar is gecrashed. Ik ben het nu dus aan het proberen met DVBDream, maar heb geen idee hoe ik aan de juiste transponderlijst moet komen. Zomaar die van DVBViewer erin plakken werkt niet. Er staat een flink aantal ini-bestanden in de map 'Transponders', maar om een of andere reden krijg ik in het programma alleen file 5000.ini 5014.ini te zien. Geen idee hoe hij dat bepaalt overigens.
Heeft hier iemand toevallig de juiste transponder-lijst voor Ziggo/Casema voor DVBDream? De lijsten van Archie heb ik gezien, maar hoe ik daar zo'n ini-lijst van maak is me een raadsel.
Hier is mijn DVBDream transponder-lijst voor Casema/Multikabel:maikel schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 23:11:
5001.ini
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
| [SATTYPE] 1=5001 2=DVB-C Ziggo/Casema/Multikabel 13/09/2009 [DVB] 0=53 1=162000,V,6875000 2=170000,V,6875000 3=276000,V,6875000 4=284000,V,6875000 5=292000,V,6875000 6=300000,V,6875000 7=308000,V,6875000 8=316000,V,6875000 9=324000,V,6875000 10=332000,V,6875000 11=340000,V,6875000 12=348000,V,6875000 13=356000,V,6875000 14=364000,V,6875000 15=372000,V,6875000 16=380000,V,6875000 17=388000,V,6875000 18=396000,V,6875000 19=404000,V,6875000 20=412000,V,6875000 21=420000,V,6875000 22=428000,V,6875000 23=436000,V,6875000 24=444000,V,6875000 25=450000,V,6875000 26=452000,V,6875000 27=460000,V,6875000 28=468000,V,6875000 29=474000,V,6875000 30=476000,V,6875000 31=514000,V,6875000 32=546750,V,6875000 33=562750,V,6875000 34=570750,V,6875000 35=578750,V,6875000 36=586000,V,6875000 37=586750,V,6875000 38=626750,V,6875000 39=634750,V,6875000 40=642750,V,6875000 41=658750,V,6875000 42=666750,V,6875000 43=682750,V,6875000 44=706750,V,6875000 45=714750,V,6875000 46=722750,V,6875000 47=730750,V,6875000 48=762750,V,6875000 49=770000,V,6875000 50=794750,V,6875000 51=826000,V,6875000 52=826750,V,6875000 53=834000,V,6875000 |
Nog een tip: Probeer aan de hand van de lijst die The_Doman nu voor je heeft geplaatst te begrijpen hoe de informatie uit mijn frequentie lijsten daarin is verwerkt. De door Ziggo gebruikte frequenties willen van tijd tot tijd wel eens wijzigen en dan is het handig als je zelf je lijst voor DVBDream kan onderhouden.maikel schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 23:11:
Bedankt! Ik zal de lijst inderdaad eens gaan bestuderen.
Nog een vraagje: hoe kan ik, buiten de output van NewCS om, snel checken of NewCS goed draait? Ik wil NewCS namelijk op mijn server als service draaien (dmv SrvAny) en zie dan dus geen output. Ik heb al via telnet (putty) geprobeerd te connecten op poort 1001, maar dan wordt bijna direct mijn verbinding verbroken. Ook heb ik httpd ingesteld, maar die toont na inloggen enkel een lege pagina.
Is er ergens een handleiding van NewCS? Ik vind via Google alleen maar fora met de eerste installatie-stappen.
Nog een vraagje: hoe kan ik, buiten de output van NewCS om, snel checken of NewCS goed draait? Ik wil NewCS namelijk op mijn server als service draaien (dmv SrvAny) en zie dan dus geen output. Ik heb al via telnet (putty) geprobeerd te connecten op poort 1001, maar dan wordt bijna direct mijn verbinding verbroken. Ook heb ik httpd ingesteld, maar die toont na inloggen enkel een lege pagina.
Is er ergens een handleiding van NewCS? Ik vind via Google alleen maar fora met de eerste installatie-stappen.
Ik heb zojuist de Anysee E30TC Plus besteld voor mijn HTPC:
Specs:
- C2D E8400 cpu
- 3GB mem
- Onboard HDMi Video/Geluid ( X3500 Video / G35 chipset)
(Asus P5E-V HMDi Mobo)
Het systeem speelt moeiteloos 1080p af (MKV bestanden). HTPC is aangesloten op een Onkyo 606 die doorloopt naar een Epson TW-700 (dus ik draai max 720p films).
Ik gebruik Windows Vista Ultimate 32Bit (wil overstappen naar Windows 7 o.a. i.v.m. de EPG oplossing?).
Ik woon in een Ziggo gebied (8022 Zwolle, oud @home gebied).
Ik wil graag zender 1 kunnen opnemen terwijl ik zender 2 bekijk, daarvoor gebruik ik momenteel 2 analoge hauppage kaarten.
Ik heb eigenlijk twee vragen:
1. Heb ik een extra Anysee module en dus ook een extra smartcard van Ziggo nodig om nog steeds kanaal 1 op te nemen terwijl ik kanaal 2 bekijk?
2. Trekt mijn systeem het allemaal wel via een USB poort? (Volgens mij doet mijn CPU al het werk nu voor x264, dus de onboard video-oplossing zou voldoende moeten zijn?).?
Wie helpt me verder?
Specs:
- C2D E8400 cpu
- 3GB mem
- Onboard HDMi Video/Geluid ( X3500 Video / G35 chipset)
(Asus P5E-V HMDi Mobo)
Het systeem speelt moeiteloos 1080p af (MKV bestanden). HTPC is aangesloten op een Onkyo 606 die doorloopt naar een Epson TW-700 (dus ik draai max 720p films).
Ik gebruik Windows Vista Ultimate 32Bit (wil overstappen naar Windows 7 o.a. i.v.m. de EPG oplossing?).
Ik woon in een Ziggo gebied (8022 Zwolle, oud @home gebied).
Ik wil graag zender 1 kunnen opnemen terwijl ik zender 2 bekijk, daarvoor gebruik ik momenteel 2 analoge hauppage kaarten.
Ik heb eigenlijk twee vragen:
1. Heb ik een extra Anysee module en dus ook een extra smartcard van Ziggo nodig om nog steeds kanaal 1 op te nemen terwijl ik kanaal 2 bekijk?
2. Trekt mijn systeem het allemaal wel via een USB poort? (Volgens mij doet mijn CPU al het werk nu voor x264, dus de onboard video-oplossing zou voldoende moeten zijn?).?
Wie helpt me verder?
[ Voor 12% gewijzigd door deeltje op 22-10-2009 11:50 ]
Ik heb de file nu in de map 'Transponders' gezet, maar in DVBDream zie ik 'm nergens terugkomen. Heeft dat met de naam of de inhoud te maken? Kan het zijn dat ik ergens bij de installatie iets verkeerd heb ingesteld waardoor de bestanden eruit gefilterd worden?maikel schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:40:
Er zit een ingebouwde webserver in, standaard dacht ik te bereiken op poort 8080, kijk anders even in de newcs.xml wat er exact staat (en of ie enabled staat).maikel schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:40:
Nog een vraagje: hoe kan ik, buiten de output van NewCS om, snel checken of NewCS goed draait?
De webserver had ik al gevonden, maar die toont na het inloggen alleen een lege pagina.
Poosje geleden dat ik dvbdream heb gebruikt, maar die deed toen inderdaad een beetje nukkig. Kijk even welke 'ie standaard pakt (4000.ini oid) en noem je eigen bestandje ook zo. Voor de zekerheid alle andere ini-files even weg kopieren naar een andere map en dvbdream herstarten.maikel schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 18:05:
[...]
Ik heb de file nu in de map 'Transponders' gezet, maar in DVBDream zie ik 'm nergens terugkomen. Heeft dat met de naam of de inhoud te maken? Kan het zijn dat ik ergens bij de installatie iets verkeerd heb ingesteld waardoor de bestanden eruit gefilterd worden?
Het is me inmiddels gelukt. Ik mis echter nog wel een aantal zenders, waaronder RTL 4 en Ned1, 2 en 3.
Een principe van CI+ is dat de complete stream 'veilig' blijft. Dit is hetzelfde principe als HDCP. In theorie zou het mogelijk zijn om een hardwarecombinatie te maken welke het signaal gecodeerd laat vanaf de kabel door de computer naar de monitor. Dit zal alleen nooit gebeuren omdat:ArChie schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:29:
[...]
Nee, en persoonlijk denk ik dat de kans zeer klein is dat die er ooit gaan komen. Een PC is denk ik een wat te open systeem en dat druist in tegen alle beperkingen die men met CI+ nastreeft. Maar misschien zit ik er naast en weet men alsnog met een oplossing te komen die voor alle partijen billijk is.
-De markt te klein is.
-Veel verschillende partijen hierbij betrokken zijn (kaartontwikkelaar, OS ontwikkelaar, kabelmaatschappij...).
-De kans op 'misbruik' te groot zou zijn.
Het is relatief makkelijk om het signaal te decoderen via een computer. Er hoeft maar één HDCP sleutel uit te lekken van een te populaire fabrikant welke nooit op de blacklist zal komen en het systeem is waardeloos.
Controleer je frequenties en probeer eens opnieuw te scannen. Heb je bijvoorbeeld wel RTL 5? Dan is je frequentietabel waarschijnlijk wel correct, maar heb je een zwak signaal.maikel schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:42:
Het is me inmiddels gelukt. Ik mis echter nog wel een aantal zenders, waaronder RTL 4 en Ned1, 2 en 3.
[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 23-10-2009 00:19 ]
De beveiligingen van CI+ zijn er opgebaseerd dat CI+ CAM en de host met het CI+ slot elkaar kunnen vertrouwen. De host met CI+ slot moet dus op de één of andere manier aantoonbaar kunnen maken dat de MPEG data van het kanaal dat ontdaan is van de encryptie op geen enkele manier te onderscheppen is middels software van derden. Er moet aantoonbaar een secure kanaal tussen de CI+ CAM en de weergever (video kaart) opgebouwd kunnen worden voordat de CI Plus organisatie ooit het benodide certificaat gaat leveren voor het opzetten van dat secure kanaal. En dan zal er ook nog geëist worden dat de gebruiker achteraf na aankoop geen wijzigingen aan de hardware en software kan maken waardoor dat secure kanaal alsnog gehackt kan worden.The Zep Man schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:17:
[...]
Een principe van CI+ is dat de complete stream 'veilig' blijft. Dit is hetzelfde principe als HDCP. In theorie zou het mogelijk zijn om een hardwarecombinatie te maken welke het signaal gecodeerd laat vanaf de kabel door de computer naar de monitor. Dit zal alleen nooit gebeuren omdat:
-De markt te klein is.
-Veel verschillende partijen hierbij betrokken zijn (kaartontwikkelaar, OS ontwikkelaar, kabelmaatschappij...).
-De kans op 'misbruik' te groot zou zijn.
Het is relatief makkelijk om het signaal te decoderen via een computer. Er hoeft maar één HDCP sleutel uit te lekken van een te populaire fabrikant welke nooit op de blacklist zal komen en het systeem is waardeloos.
Dat zal bij een open systeem als een PC zeer lastig gaan worden. Je moet dan al gaan denken aan het hardware-matig koppelen van de CI+ CAM aan de video kaart, dus video kaarten gaan uitrusten met CI+ slot zodat de video kaart CI+ gecertificeerd kan worden. Dan heb je ook een hardware interface nodig waarbij de DVB tuner op de één of andere manier direct de data van de afgestemde Transport Stream kan aanleveren aan de video kaart.
[ Voor 15% gewijzigd door ArChie op 23-10-2009 10:13 ]
Is DVBLink TVSource hier al bekend?
Als ik het goed begrijp, kun je daar mee interfacen naar MediaCenter zonder een apart DVB-programma (DVBViewer, DVBDream) te moeten hebben draaien.
Helaas zit ik nu niet thuis, dus kan het zelf niet uitproberen, maar het klinkt wel als iets wat ik zou kunnen gebruiken.
Als ik het goed begrijp, kun je daar mee interfacen naar MediaCenter zonder een apart DVB-programma (DVBViewer, DVBDream) te moeten hebben draaien.
Helaas zit ik nu niet thuis, dus kan het zelf niet uitproberen, maar het klinkt wel als iets wat ik zou kunnen gebruiken.
Verwijderd
Ik wil programma's opnemen van DVB-C en zonder conversies op mijn laptop hebben. Dus geen digitaal->analoog->digitaal. Liefst de originele .ts bestanden dus.
Heb zitten kijken naar de Humax iPVR-9200C met USB. Maar lees hier en daar dat dit erg langzaam werkt via USB. Andere optie zou zijn om een stukje hardware aan te schaffen waarmee de .ts files rechtstreeks op de laptop kunnen worden geschreven, zonder tussenkomst van een 'externe' tuner.
Iemand tips of links waar ik verder kan kijken?
Heb zitten kijken naar de Humax iPVR-9200C met USB. Maar lees hier en daar dat dit erg langzaam werkt via USB. Andere optie zou zijn om een stukje hardware aan te schaffen waarmee de .ts files rechtstreeks op de laptop kunnen worden geschreven, zonder tussenkomst van een 'externe' tuner.
Iemand tips of links waar ik verder kan kijken?
Zo'n stuk hardware heet een tuner, zie niet hoe je anders aan een ts kunt komen.
Verwijderd
Ja dat begrijp ik, maar wat zijn in de situatie die ik omschrijf de beste oplossingen?Nielson schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:00:
Zo'n stuk hardware heet een tuner, zie niet hoe je anders aan een ts kunt komen.
Een stand-alone tuner, zoals de Humax, of een USB tuner voor de laptop?
Ipv die Humax die je noemt zou je nog kunnen kijken naar de HD versie (iHDR-5050c), die schijn je via FTP te kunnen benaderen en slaat (nu nog) de ts bestanden niet encrypted op op z'n hd. Maar wat is precies je bezwaar tegen een externe dvb-c tuner aan je laptop?Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:04:
[...]
Ja dat begrijp ik, maar wat zijn in de situatie die ik omschrijf de beste oplossingen?
Je kunt een stand-alone tuner gebruiken waarbij je de opnames achteraf naar je laptop kan kopieeren.Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:04:
Ja dat begrijp ik, maar wat zijn in de situatie die ik omschrijf de beste oplossingen?
Met de nieuwe Humax 5050c gaat dat vrij makkelijk via FTP of USB (zolang de kabelprovider hiervoor geen beperkingen gaat instellen natuurlijk), de oude Humax9200 is veel beperkter in zijn mogenlijkheden (geen HD opnames, trage USB verbinding en geen FTP).
De andere optie is het gebruik van een DVB-C USB ontvanger.
Hiermee kan je dan rechtstreeks de TS opnemen op je laptop.
Hiervoor zijn diverse producten beschikbaar.
Zelf heb ik hier bijvoorbeeld een [url=https://www.cardwriter.nl/nl/pd-2023489411.htm?categoryId=93]Technotrend CT-3650CI USB[/url=] in gebruik zowel in combinatie met een Alphacrypt CI module en een Softcam.oplossing.
Verwijderd
Dank voor je snelle reactie!
Is er sprake van dat de kabelprovider hier iets aan gaat doen? Kunnen ze FTP/USB gaan blokkeren?
Het voordeel voor mij, van deze optie zijn de dubbele tuner; en mijn laptop hoeft te tijde van opname niet aanwezig te zijn.
Inderdaad ziet de 5050c er beter uit. Ik neem momenteel nog geen HD op, heb een standaard Ziggo abo.The_Doman schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:24:
Je kunt een stand-alone tuner gebruiken waarbij je de opnames achteraf naar je laptop kan kopieeren.
Met de nieuwe Humax 5050c gaat dat vrij makkelijk via FTP of USB (zolang de kabelprovider hiervoor geen beperkingen gaat instellen natuurlijk)
Is er sprake van dat de kabelprovider hier iets aan gaat doen? Kunnen ze FTP/USB gaan blokkeren?
Het voordeel voor mij, van deze optie zijn de dubbele tuner; en mijn laptop hoeft te tijde van opname niet aanwezig te zijn.
Dit klinkt bewerkelijker (CI+Softcam), wel goedkoper. Voordeel is wel weer dat de ts gelijk op de laptop staat. Alhoewel een FTP verbinding zoals bij de 5050c ook niet erg veel tijd in beslag zal nemen lijkt me.Zelf heb ik hier bijvoorbeeld een [url=https://www.cardwriter.nl/nl/pd-2023489411.htm?categoryId=93]Technotrend CT-3650CI USB[/url=] in gebruik zowel in combinatie met een Alphacrypt CI module en een Softcam.oplossing.
Ik heb er net even mee zitten spelen onder Windows 7 Ultimate 64 + KNC-1, lijkt behoorlijk te werken en veel minder buggy dan de vorige versie die ik via dvbviewer liet werken. Acamd werkt er ook gewoon onder, simpel een directory Plugins aanmaken onder Sources\TVSource en daar de Acamd files in copieren en daarbij de file csa.dll die je hier kunt vinden. Zie ook dit topic. Jammer van de 20 dagen trial, maar dit ziet er goed uit, ik overweeg het aan te schaffen.maikel schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:40:
Is DVBLink TVSource hier al bekend?
Je moet ook nog even de file Sources\TVSource\Transponders\5031.ini aanpassen dat is een niet complete Ziggo/Casema lijst.
Jammer genoeg hangt de boel toch wel regelmatig, de dvblink server service herstarten wil dan nog wel eens helpen. Het lijkt er op dat het via m'n externe key share vaker fout gaat dan via m'n eigen newcs servertje. De externe heeft nogal eens een timeout, dvblink lijkt daar niet mee om te kunnen gaan.
Ik heb begrepen via het forum van dvblink dat ze een nieuwe interface voor de plugins aan het bouwen zijn, wie weet wordt het beter. Voor een beta is het helemaal niet slecht.
Ondertussen heb ik ook een kanalen lijst gemaakt (TVSourceSettings.xml) voor Ziggo/Casema waar alle kanalen instaan met hun Ziggo kanaal nummer er bij. Mocht er intresse zijn geef maar ff een pm.
[edit1]
Ik heb van de ontwikkelaar van acamd ontvangen dat de instabilteit zeer waarschijnlijk door de huidige implementatie van cccam in acamd komt. Het is volgens hem opgelost in de volgende versie, het heeft te maken met het verwijderen van share's.
[edit2] Ik heb goede resultaten met flydahli 0.9 en hadu 0.119 om te kunnen sharen met dvblinktvsource en een cccam sever.
Als het goed is komt er 1 dezer dagen een nieuwe beta van dvblinktvsource uit, dus dan wordt de trial periode ook weer verlengt. Het product is nog niet te bestellen, tot die tijd wordt de trail steeds verlengt met nieuwe (beta) versies.
[ Voor 65% gewijzigd door gjs op 01-11-2009 12:46 ]
Ah, je post is al aangepast zie ik.gjs schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:14:
[...]
Ik heb er net even mee zitten spelen onder Windows 7 Ultimate 64 + KNC-1, lijkt behoorlijk te werken en veel minder buggy dan de vorige versie die ik via dvbviewer liet werken. Acamd werkt er ook gewoon onder, simpel een directory Plugins aanmaken onder Sources\TVSource en daar de Acamd files in copieren en daarbij de file csa.dll die je hier kunt vinden. Zie ook dit topic. Jammer van de 20 dagen trial, maar dit ziet er goed uit, ik overweeg het aan te schaffen.
Wilde net die csa.dll noemen inderdaad. Maar sowieso fijn als iemand het al aan de praat heeft gekregen.
Kheb de Anysee draaiende op Vista Ultimate 32-Bit SP2 + TV Pack 2009 June update.
Het leuke is, de twee analoge kaarten die er nog in zitten kunnen tegelijkertijd werken
Dus 2 kanalen opnemen en een 3e bekijken
Om even antwoord te geven op mijn eigen vraag, JA je hebt twee Anysee apparaten en twee ziggo-kaarten nodig om 1 digitaal kanaal te bekijken terwijl je een ander opneemt.
Nou vroeg ik me af... hoe weet je dat je een zender in HD ontvangt? Want Ziggo zend NED 1-2-3 uit in Analoog/Digitaal en HD.... Ik heb het idee dat ik NED 1-2-3 nu digitaal ontvang en niet HD...
Ik gebruik trouwens Media Center van Vista.
Het leuke is, de twee analoge kaarten die er nog in zitten kunnen tegelijkertijd werken
Dus 2 kanalen opnemen en een 3e bekijken
Om even antwoord te geven op mijn eigen vraag, JA je hebt twee Anysee apparaten en twee ziggo-kaarten nodig om 1 digitaal kanaal te bekijken terwijl je een ander opneemt.
Nou vroeg ik me af... hoe weet je dat je een zender in HD ontvangt? Want Ziggo zend NED 1-2-3 uit in Analoog/Digitaal en HD.... Ik heb het idee dat ik NED 1-2-3 nu digitaal ontvang en niet HD...
Ik gebruik trouwens Media Center van Vista.
[ Voor 26% gewijzigd door deeltje op 24-10-2009 13:21 ]
AnySee pakt standaard alleen de HD Ned1-3 kanalen. Dit komt door de truuk die Ziggo uithaalt om Ned1-3 HD bij haar eigen decoders op positie 1-3 te krijgen.deeltje schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:05:
In Windows 7 Mediacenter zie je een dolby digital tekentje zodra je de HD variant selecteert.
[ Voor 8% gewijzigd door gjs op 24-10-2009 14:39 ]
Thnx, kga binnenkort maar eens Windows 7 installeren. Heb je ook enig idee hoe het zit met de Media Center Extender van de XBOX360? Ned 1-2-3 zien er strak uit... maar is het HD? In principe pakt de XBOX360 HD op zijn eigen formaat (denk aan de promo-filmpjes/trailers etc.), ook weer even op zoek naar het Dolby Digital tekentje zodra ik Windows 7 heb geinstalled misschien?gjs schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:35:
[...]
AnySee pakt standaard alleen de HD Ned1-3 kanalen. Dit komt door de truuk die Ziggo uithaalt om Ned1-3 HD bij haar eigen decoders op positie 1-3 te krijgen.
In Windows 7 Mediacenter zie je een dolby digital tekentje zodra je de HD variant selecteert.
[ Voor 7% gewijzigd door deeltje op 25-10-2009 11:22 ]
Ik ben bezig met de insdtructie van the Zep Man: Zep en de Kunst van het Computeronderhoud
Hierin heeft hij het over de file MDAPIFilter 20090501.zip. Helaas is deze defect. Heeft iemand deze nog voor me?
Hierin heeft hij het over de file MDAPIFilter 20090501.zip. Helaas is deze defect. Heeft iemand deze nog voor me?
Ik heb net deze gedownload en die is gewoon uit te pakken met 7zip...Zettie schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 21:10:
Ik ben bezig met de insdtructie van the Zep Man: Zep en de Kunst van het Computeronderhoud
Ik heb wel interesse in die file. Ik heb geprobeerd een Direct Message te sturen, maar die heb je blijkbaar uit staan. Zou je (een link naar) de file hier kunnen posten?gjs schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:14:
[...]
Ik heb er net even mee zitten spelen onder Windows 7 Ultimate 64 + KNC-1, lijkt behoorlijk te werken en veel minder buggy dan de vorige versie die ik via dvbviewer liet werken. Acamd werkt er ook gewoon onder, simpel een directory Plugins aanmaken onder Sources\TVSource en daar de Acamd files in copieren en daarbij de file csa.dll die je hier kunt vinden. Zie ook dit topic. Jammer van de 20 dagen trial, maar dit ziet er goed uit, ik overweeg het aan te schaffen.
Je moet ook nog even de file Sources\TVSource\Transponders\5031.ini aanpassen dat is een niet complete Ziggo/Casema lijst.
Jammer genoeg hangt de boel toch wel regelmatig, de dvblink server service herstarten wil dan nog wel eens helpen. Het lijkt er op dat het via m'n externe key share vaker fout gaat dan via m'n eigen newcs servertje. De externe heeft nogal eens een timeout, dvblink lijkt daar niet mee om te kunnen gaan.
Ik heb begrepen via het forum van dvblink dat ze een nieuwe interface voor de plugins aan het bouwen zijn, wie weet wordt het beter. Voor een beta is het helemaal niet slecht.
Ondertussen heb ik ook een kanalen lijst gemaakt (TVSourceSettings.xml) voor Ziggo/Casema waar alle kanalen instaan met hun Ziggo kanaal nummer er bij. Mocht er intresse zijn geef maar ff een pm.
Heb nu Windows 7 Ultimate 32Bit Media Center draaien en Ned 1 en 2 draaien digitaal terwijl Nederland 3 in HD staat. Heb je toevallig enig idee hoe ik dit kan wijzigen?gjs schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:35:
[...]
AnySee pakt standaard alleen de HD Ned1-3 kanalen. Dit komt door de truuk die Ziggo uithaalt om Ned1-3 HD bij haar eigen decoders op positie 1-3 te krijgen.
P.S.: Je had gelijk, Dolby Digital wordt weergegeven op alle kanalen die zeggen HD te zijn.
Waarschijnlijk ben je slachtoffer van deze Firefox-bug. Als een workaround heb ik de spatie uit de bestandsnaam gehaald (ook in de handleiding verwerkt).Zettie schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 21:10:
Nee das lastig ik heb er geen, ik weet het aleen van een vriend van me. Ik heb geen idee of je invloed kan uitoefenen op het kanaal zoeken van de anysee.deeltje schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:04:
[...]
Heb nu Windows 7 Ultimate 32Bit Media Center draaien en Ned 1 en 2 draaien digitaal terwijl Nederland 3 in HD staat. Heb je toevallig enig idee hoe ik dit kan wijzigen?
P.S.: Je had gelijk, Dolby Digital wordt weergegeven op alle kanalen die zeggen HD te zijn.
Zal even kijken naar de PM, dacht dat het aanstond. De file vind je hier. De Ziggo transponder file hier.maikel schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 23:08:
[...]
Ik heb wel interesse in die file. Ik heb geprobeerd een Direct Message te sturen, maar die heb je blijkbaar uit staan. Zou je (een link naar) de file hier kunnen posten?
Ik zie net dat er ook wat device gegevens in de TVSourceSettings.xml staan, wellicht moet je die dan toch wat aanpassen.
[edit] Ik heb net zelf de TVSourceSettings.xml op een andere Windows 7 Ultimate pc gebruikt met een Technotrend 1501 dat werkt gewoon in 1 keer !
[ Voor 28% gewijzigd door gjs op 15-11-2009 11:20 ]
Check de 'edit'-knop als je ingelogd bent.
Ik ben van plan om een setup te maken volgens de werkwijze van Zepman. Hiermee wil ik op twee plaatsen in huis (tegelijk) (HD) tv kunnen kijken en andere media (waaronder H.264) kunnen afspelen. Ook wil ik graag meerdere zenders tegelijk kunnen opnemen van verschillende transportstreams, zodat het altijd mogelijk is om een aantal uur terug te spoelen op een selectie van zenders (of is dit uberhaupt niet mogelijk?). Het lijkt mij het meest logische om 1 tv-server neer te zetten (in de meterkast) en op beide plaatsen een client, dit ook ivm waarschijnlijk stillere clients dan de server. Mijn vraag is welke hardware nu waar moet komen:
Server:
Hierin komen neem ik aan de dvb-c tuners (2 a 3? of zijn er ook tuners die meerdere transportstreams tegelijk kunnen coderen?), de cardreader en voldoende opslagcapaciteit. Welke specificatie moet deze server hebben? Videokaart is voor de server niet belangrijk neem ik aan?
clients:
Hierin komt neem ik aan een videokaart met HD ondersteuning (en HDMI uitgang), en eventueel een dvd/blueray speler. Clients zijn via netwerk met server verbonden. Hoe zit het hier met een afstandsbediening? Ik zie wel dat er afstandsbedieningen bij de tuners geleverd worden maar deze tuners zitten toch niet in de clients? Welke specificaties zijn verder voor de clients van belang?
Server:
Hierin komen neem ik aan de dvb-c tuners (2 a 3? of zijn er ook tuners die meerdere transportstreams tegelijk kunnen coderen?), de cardreader en voldoende opslagcapaciteit. Welke specificatie moet deze server hebben? Videokaart is voor de server niet belangrijk neem ik aan?
clients:
Hierin komt neem ik aan een videokaart met HD ondersteuning (en HDMI uitgang), en eventueel een dvd/blueray speler. Clients zijn via netwerk met server verbonden. Hoe zit het hier met een afstandsbediening? Ik zie wel dat er afstandsbedieningen bij de tuners geleverd worden maar deze tuners zitten toch niet in de clients? Welke specificaties zijn verder voor de clients van belang?
If you think sex is a pain in the ass, try different position
Je wilt dus altijd timeshiften, ook al kijk je geen TV? Standaard kan/doet MediaPortal dit niet. Misschien dat het met modificaties mogelijk is, maar of het praktisch is...nota schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 01:25:
Ik ben van plan om een setup te maken volgens de werkwijze van Zepman. Hiermee wil ik op twee plaatsen in huis (tegelijk) (HD) tv kunnen kijken en andere media (waaronder H.264) kunnen afspelen. Ook wil ik graag meerdere zenders tegelijk kunnen opnemen van verschillende transportstreams, zodat het altijd mogelijk is om een aantal uur terug te spoelen op een selectie van zenders (of is dit uberhaupt niet mogelijk?).
Kenmerk van één tuner is dat hij 'getuned' kan zijn op één transport stream. Er zijn helaas nog geen DVB-C kaarten uitgebracht met meerdere tuners (zoiets als de Hauppauge PVR-500, maar dan digitaal).Het lijkt mij het meest logische om 1 tv-server neer te zetten (in de meterkast) en op beide plaatsen een client, dit ook ivm waarschijnlijk stillere clients dan de server. Mijn vraag is welke hardware nu waar moet komen:
Server:
Ondanks wat de documentatie van MediaPortal hier en daar zegt, maakt de videokaart van een TV Server welke geen MediaPortal gebruikt niets uit. Onboard graphics werkt het beste voor servers qua zuinigheid, besparing van sloten, etc.
Bij sommige modellen DVB-C tuners zitten afstandsbedieningen. Met een los client/server-model zijn die inderdaad waardeloos.clients:
Voor de clients kan je een MCE afstandsbediening kopen met bijbehorende losse ontvangers. Zie de Pricewatch. Let op dat bij sommige afstandsbedieningen (zoals die van Philips) geen ontvanger wordt meegeleverd. Deze kan je dan als los product kopen.Lees eerst goed de specificaties. Voor het meeste gemak neem je een afstandsbediening welke te herkennen is aan een knop met het Windows-logo en een ontvanger welke claimt dat hij "RC6 IR protocol"-compatible is. In de configuratie van MediaPortal hoef je dan maar één vinkje om te zetten om de afstandsbediening te laten werken.
Dank je! Ik heb inderdaad een flink aantal zenders nu. Ik heb overigens ook geprobeerd te scannen in DVBLink, maar kreeg daar erg vaak 'Tuning failed' of '0 services found'. Waar kan dat aan liggen? Ik neem aan dat het de bedoeling is dat ie bij elke regel wel iets moet vinden, of niet?gjs schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:06:
[...]
Zal even kijken naar de PM, dacht dat het aanstond. De file vind je hier. De Ziggo transponder file hier.
Ik zie net dat er ook wat device gegevens in de TVSourceSettings.xml staan, wellicht moet je die dan toch wat aanpassen.
Ik ben op zoek naar een pakket vol met kanaal logo's die transparant zijn om zo in Windows Media Center (7) te zetten. Anyone? Ik kan ze maar niet vinden, enkel en alleen de normale met witte achtergronden.
Er is niet zoiets als een transponder-file voor Media Center Windows 7, of iets in die strekking? Want er kloppen ook een aantal kanalen niet. Comedy Central haalt netjes zijn EPG op, maar als ik naar de zender gaat krijg ik een lokale zender (BrugTV), vervolgens zit Comedy Central op het -preview kanaal- waar geen EPG voor is (uiteraard).gjs schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:03:
[...]
Nee das lastig ik heb er geen, ik weet het aleen van een vriend van me. Ik heb geen idee of je invloed kan uitoefenen op het kanaal zoeken van de anysee.
Weet iemand hier heel toevallig waar de Elgato Eye-TV 610 nog te koop is of dat er inmiddels een alternatief is voor DVB-C met CI op de Mac? Het enige wat nu een beetje in de buurt komt is de EyeTV Sat volgens mij.
Voor MediaPortal ken ik ze wel. Kijk daar eens rond. Al zul je dan waarschijnlijk nog wel handmatig wat aanpassingen moeten doen.eXisTa schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:49:
Ik ben op zoek naar een pakket vol met kanaal logo's die transparant zijn om zo in Windows Media Center (7) te zetten. Anyone? Ik kan ze maar niet vinden, enkel en alleen de normale met witte achtergronden.
Heb ze na ff zoeken toch nog gevonden ver weggestopt in een forum van De Groene Knop (http://www.degroeneknop.n...ex.php/topic,5245.45.html).
Na wat aanpassingen werken deze ook perfect met My Channel Logo's.
Voor de geïnteresseerden: http://rosevalley-network..._panel/download.php?did=2
[ Voor 10% gewijzigd door eXisTa op 27-10-2009 14:36 ]
Ik heb net op de Ziggo-website even wat nagezocht en blijkbaar valt Tilburg binnen het gebied met netwerknummer 1111. Wellicht moet ik dus de transponderlijst aanpassen. Nu heb ik dit zelf gedaan aan de hand van de lijst op deze website.
Echter, het is mij nog niet duidelijk of de bestandsnaam iets uitmaakt (blijkbaar geeft TVSource niet alle files als optie weer) en wat ik onder het kopje '[sattype]' moet zetten. Moet het getal achter '1=' gelijk zijn aan de filename? En betekent dat ook nog iets?
Die eerste code is dus het type signaal. In dit geval kabel, wat dus 4000 is.
Mijn file ziet er nu als volgt uit:
Ik heb hiervoor dus die van gjs gebruikt.
Deze file werkt! Ik heb nu 285 zender in plaats van de 162 met de file van gjs.
Hmm, daar zitten wel veel dezelfde tussen. Komt dat omdat bepaalde zenders via verschillende transponders te ontvangen zijn? En maakt het uit welke van die zenders ik ga kijken?
Echter, het is mij nog niet duidelijk of de bestandsnaam iets uitmaakt (blijkbaar geeft TVSource niet alle files als optie weer) en wat ik onder het kopje '[sattype]' moet zetten. Moet het getal achter '1=' gelijk zijn aan de filename? En betekent dat ook nog iets?
Die eerste code is dus het type signaal. In dit geval kabel, wat dus 4000 is.
Mijn file ziet er nu als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| [SATTYPE] 1=4000 2=DVB-C Ziggo Tilburg [DVB] 0=28 1=420000,3,6875 2=364000,3,6875 3=372000,3,6875 4=380000,3,6875 5=460000,3,6875 6=396000,3,6875 7=538750,3,6875 8=404000,3,6875 9=642750,3,6875 10=474750,3,6875 11=586750,3,6875 12=388000,3,6875 13=412000,3,6875 14=682750,3,6875 15=658750,3,6875 16=562750,3,6875 17=356000,3,6875 18=428000,3,6875 19=674750,3,6875 20=578750,3,6875 21=826750,3,6875 22=690750,3,6875 23=498750,3,6875 24=452000,3,6875 25=802750,3,6875 26=436000,3,6875 27=444000,3,6875 28=618750,3,6875 |
Hmm, daar zitten wel veel dezelfde tussen. Komt dat omdat bepaalde zenders via verschillende transponders te ontvangen zijn? En maakt het uit welke van die zenders ik ga kijken?
[ Voor 49% gewijzigd door maikel op 27-10-2009 15:40 ]
Als ik ze uitpak en bekijk ziet een aantal logos er nogal gestrechted uit. Of wordt dat rechtgetrokken in 7MC zelf?eXisTa schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:57:
Heb ze na ff zoeken toch nog gevonden ver weggestopt in een forum van De Groene Knop (http://www.degroeneknop.n...ex.php/topic,5245.45.html).
Nee dat klopt inderdaad, sommige zijn stretched. Echter vind ik dat niet storend, heb tot nu toe nog niets beters gevonden.
Wees blij dat het transparant is want anders is het echt geen zicht.
Misschien dat ik t.z.t. nog wel een keer mooiere logo's ga maken.
Ik heb trouwens wel gehoord dat men bezig is om via het DVB signaal de logo's mee te laten sturen net als de EPG, klinkt goed!
Ik heb trouwens wel gehoord dat men bezig is om via het DVB signaal de logo's mee te laten sturen net als de EPG, klinkt goed!
http://www.brandsoftheworld.com/eXisTa schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:56:
Nee dat klopt inderdaad, sommige zijn stretched. Echter vind ik dat niet storend, heb tot nu toe nog niets beters gevonden.
voor bijv. Ned 2: http://www.brandsoftheworld.com/search/110019359/235801.html
Overzichtje: http://www.brandsoftheworld.com/categories/television/
Struikelen over je jurk op de 100Meter: http://www.brandsofthewor...es/television/134148.html
Vanavond even getest met de XBOX360 Media Extender en die laat enkel de kanalen nog zien waar GEEN logo voor is ingesteld, bij de rest meld hij dat het TV_Signaal niet kan worden gevonden. M.a.w. -deinstall- en alles werkte daarna weer. Jammer maar waar. Geen donate van mijn kant dus
[ Voor 26% gewijzigd door deeltje op 27-10-2009 19:25 ]
Nee alle kanalen komen maar 1 maal voor. Misschien moet je eerst even een clear doen in het dvblink icoontje onder extra's in mce.maikel schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:57:
Nogmaals ik weet ook niet of er een link is tussen de TVSourceSettings.xml en de gebruikte transponder file.
Het kan best zijn dat netwerk 1111 toch iets andere benamingen hanteert. 5555 (Casema) en 8888 (Mulitkabel) zijn in ieder geval compatible. Ik neem aan dat 1111 @home was ?
[ Voor 43% gewijzigd door gjs op 27-10-2009 23:53 ]
Voordat iedereen zelf alle logo's daar gaat zoeken en downloaden... Heb jij toevallig alle logo's die voor Nederland van belang zijn toevallig al gedownload? En kan je die dan misschien ergens als zip file plaatsen?deeltje schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:58:
[...]
http://www.brandsoftheworld.com/
voor bijv. Ned 2: http://www.brandsoftheworld.com/search/110019359/235801.html
Overzichtje: http://www.brandsoftheworld.com/categories/television/
Struikelen over je jurk op de 100Meter: http://www.brandsofthewor...es/television/134148.html
Vanavond even getest met de XBOX360 Media Extender en die laat enkel de kanalen nog zien waar GEEN logo voor is ingesteld, bij de rest meld hij dat het TV_Signaal niet kan worden gevonden. M.a.w. -deinstall- en alles werkte daarna weer. Jammer maar waar. Geen donate van mijn kant dus
Het scheelt dan een hoop mensen een hoop gezoek en gedownload, en ik moet zeggen dat de logo's daar wel erg gelikt zijn...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Verwijderd
Hebben jullie er ook last van dat je smartcard niet geupdate wordt door Ziggo, omdat je PC uitstaat en je dan weer moet bellen om even een pulse te laten sturen?
Heb het nu 3x gehad, waarvan 2x kort achter elkaar.
Verklaring: een normale decoder staat continu aan, ook in standby, en geeft daardoor alle update's door aan de smartcard- staat de PC en Acamd uit, dan mist de kaart zijn update en heb je alleen Ned. 1+Ziggo kanaal.
Verbaasd mij alleen dat ik daar niemand eerder over gehoord heb in dit topic.
Of hebben jullie daar geen last van? (Ben ik weer eens de pisang?
)
Is hier een 'quickfix' voor dat iemand weet?
Heeft iemand HD-zenders al goed lopend in MediaPortal?
Edit:
Kent iemand een softcamprogramma voor MacOS?
Verklaring: een normale decoder staat continu aan, ook in standby, en geeft daardoor alle update's door aan de smartcard- staat de PC en Acamd uit, dan mist de kaart zijn update en heb je alleen Ned. 1+Ziggo kanaal.
Verbaasd mij alleen dat ik daar niemand eerder over gehoord heb in dit topic.
Of hebben jullie daar geen last van? (Ben ik weer eens de pisang?
Is hier een 'quickfix' voor dat iemand weet?
Heeft iemand HD-zenders al goed lopend in MediaPortal?
Edit:
Kent iemand een softcamprogramma voor MacOS?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 22:58 ]
Nee sorry, dat proggie werkt niet met mijn extender, dus kheb het er alweer afgegooit. Ben meer geinteresseerd in een oplossing om alle Ned kanalen in HD te krijgen onder Media Center. Dit ivm mijn extenders (heb meerdere Xboxen in huis puur om te extenden, lekker goedkope oplossing die tot nu toe erg goed werkt).Swerfer schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:48:
[...]
Voordat iedereen zelf alle logo's daar gaat zoeken en downloaden... Heb jij toevallig alle logo's die voor Nederland van belang zijn toevallig al gedownload? En kan je die dan misschien ergens als zip file plaatsen?
Het scheelt dan een hoop mensen een hoop gezoek en gedownload, en ik moet zeggen dat de logo's daar wel erg gelikt zijn...
[ Voor 10% gewijzigd door deeltje op 28-10-2009 00:10 ]
Ik denk dat het aan jouw acamd instellingen ligt, je moet er in ieder geval voor zorgen dat er EMM's naar je kaart worden gestuurd, deze zorgen er voor dat hij up to date blijft. Als er een paar dagen geen updates naar je kaart gestuurd worden omdat de boel echt uit staat, resulteert dat niet in een niet meer actieve kaart. Je zal zien dat als je de kaart heel even in een gewone ziggo decoder stopt hij het weer doet. Als je daarna de kaart weer in je pc lezer stopt, dan gaat hij als het goed is op het hele of het halve uur op zwart. Volgens mij is het overdag om het half uur en s'avond om het uur. Door de EMM's naar de kaart te laten sturen via acamd zal hij wel moeten blijven werken.Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:17:
Hebben jullie er ook last van dat je smartcard niet geupdate wordt door Ziggo, omdat je PC uitstaat en je dan weer moet bellen om even een pulse te laten sturen?
Verbaasd mij alleen dat ik daar niemand eerder over gehoord heb in dit topic.![]()
Of hebben jullie daar geen last van? (Ben ik weer eens de pisang?)
[ Voor 3% gewijzigd door gjs op 28-10-2009 00:03 ]
Verwijderd
OK, goede tip, maar ik heb geen normale decoder...en ga er ook geen kopen! Ik ben meer van de round pegs in de square holes, als je begrijpt wat ik bedoel...daarnaast lees ik zoveel trouble mbt de gangbare decoders van Samsung, Humax en Cisco. Ik wil gewoon volledig via de PC kijken, zonder losse kastjes.
Hoe zet je die EMM stand precies aan? Ik heb Acamd en NewCS volgens de ZepMen-guide draaien, ofwel; vrij standaard. Ik heb gespeeld met de EMM, ECM en PMT settings, maar zonder resultaat.
Ze zeiden bij Ziggo dat ze ook regelmatig normale decoders even moeten updaten, dus het is een bekend fenomeen, maar hoe voorkom ik dat ik telkens naar hen moet bellen om te flashen?
Soms kijk ik een week geen tv en dan is het weer raak. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de card zijn key automatisch ophaalt bij het aanzetten van MediaPortal?
Normaal gaat hij niet op zwart, om het hele- of halve uur. Zeker niet nadat Ziggo 'een signaaltje gestuurd' heeft.
Het is meer als er een aantal dagen interval tussen gezeten heeft.
Hoe zet je die EMM stand precies aan? Ik heb Acamd en NewCS volgens de ZepMen-guide draaien, ofwel; vrij standaard. Ik heb gespeeld met de EMM, ECM en PMT settings, maar zonder resultaat.
Ze zeiden bij Ziggo dat ze ook regelmatig normale decoders even moeten updaten, dus het is een bekend fenomeen, maar hoe voorkom ik dat ik telkens naar hen moet bellen om te flashen?
Soms kijk ik een week geen tv en dan is het weer raak. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de card zijn key automatisch ophaalt bij het aanzetten van MediaPortal?
Normaal gaat hij niet op zwart, om het hele- of halve uur. Zeker niet nadat Ziggo 'een signaaltje gestuurd' heeft.
Het is meer als er een aantal dagen interval tussen gezeten heeft.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 00:40 ]
Heb je al geprobeerd om 'm gewoon een poos op Ned1 te laten staan? Volgens mij werkt dat bij Aacamd/Newcs net zoals bij gewone decoders. Ook moet in newcs.xml <au>on</au> bij de user staan, maar dat is dacht ik default.
Nou, deze heb ik uiteindelijk getackled! In 7MC onder Settings>TV>Audio kun je normalize volume aanzetten. Hierdoor wordt Dolby Digital disabled en het volume genormaliseerd (alleen voor TV overigens!). Dat volume gedoe merk je in praktijk weinig van, de DD van NED is toch alleen maar een hogere bitrate stereo op dit moment, maar het voordeel is dus wel dat je TV wel geluid geeft als je naar NEDx HD kijkt zonder dat je telkens de language moet aanpassen als je van kanaal gewisseld hebt.Willem2 schreef op maandag 28 september 2009 @ 13:07:
Als ik in Windows 7 Mediacenter (32-bits) via DVB-C Nedx HD bekijk (via Ziggo) staat het geluid standaard op DoblyDigital Plus. Met de hand kun je dat op de 'default' audio zetten; namelijk een gewone MPEG2 (neem ik aan) audio stream. Na heen en weer schakelen tussen kanalen staat hij dan echter weer gewoon op het DD Plus geluid; hij onthoudt de audio instelling dus niet. Zijn er meer mensen die daar tegenaan lopen? Of zijn er misschien mensen die weten hoe je dit aan kunt passen?
Ik heb al in de MC instellingen zitten wroeten en ook in het register gekeken, maar kom er niet achter hoe je dit goed kunt zetten. Het probleem is namelijk dat mijn TV geen DD Plus geluid ondersteunt en ik dus standaard geen geluid krijg bij Nedx HD kanalen, todat ik het geluid heb omgeschakeld...
Ik werk overigens met FloppyDTV, laatste drivers en firmware, maar ik vermoed dat dit eerder een 7MC probleem is dat een TV kaart issue.
Dit topic is gesloten.