Present!
Als ik UPNP open gezet, alle poorten die ik maar kon vinden voor Xbolive open gezet, maar hij blijft freakin eigenwijs op moderate staan. Heel google doorzocht, maar beland steeds op vage duitse sites waar ik niet veel mee kan. (begrijp het half en het gaat niet over hetzelfde)
Even first things first: 'NAT' is ervoor bedoeld dat je alle systemen in je interne netwerk op hetzelfde externe IP adres kunt aansluiten. Dus heb je bv extern het ip adres 83.0.0.2, en intern 192.168.0.4, dan vertaalt NAT de pakketjes tussen die twee en lijkt het alsof 192.168.0.4 op het internet is aangesloten, ipv je fritzbox. Als je nog een systeem op je interne netwerk hebt, 192.68.0.6, dan zal fritzie ook de pakketjes van dat systeem vertalen naar 83.0.0.2, en vice versa.
UPNP is bedoeld voor het automatisch configureren van een heleboel zaken, maar het gaat nogal eens fout. Ergo, probeer het gewoon handmatig in te stellen. Voor gebruik van XBox live heb je geen open poorten nodig, dwz, als mensen met jou willen connecten dan weer wel, anders niet. Omdat meerdere systemen op je fritzbox zijn aangesloten kan hij niet zo veel met een connectie die gemaakt wordt met je IP adres, dus 83.0.0.2, immers welk intern systeem moet hij het naartoe sturen? Dit gaat met port-forwarding. Dus, je stelt een poort in op fritzie, bv poort 1023, en die 'forward' je naar een intern adres, bv 192.168.0.4. Alle connecties die dan met 1023 op 83.0.0.2 worden gemaakt worden geforward naar 192.168.0.4. Ikzelf gebruik geen open ports en multiplayer op live werkt dan ook niet op de xbox (wel op de ps3 op dezelfde fritzbox, kennelijk toch wat beter opgelost daar, Is ook niet zo moeilijk: om in te loggen maak je een verbinding VANAF je interne systeem naar de systemen van het live / psn netwerk, over die verbinding kunnen dan ook de online gaming packets lopen naar jouw systeem toe.).
Een tijd geleden leek het helemaal goed te staan, maar nu ik vanaaf met mijn broer Fifa 10 wou gaan spelen kreeg ik steeds connection lost.
Mijn Xbox zit over mijn pc aangesloten op de Fritzbox. Tips zijn meer dan welkom want ik sta op het punt om de Fritzbox te leren vliegen en reken daarbij niet op veel succes.
wat is 'over mijn pc' ? Houdt dit in dat je je xbox via je pc op het netwerk hebt aangesloten? dan is dat denk ik de oorzaak, want de pc krijgt dan de pakketjes en die moet hij weer doorrouteren, dus wat je eigenlijk beter kunt doen is je xbox gewoon direct op de fritzbox aansluiten,
kwam deze link nog tegen, wellicht geeft het wat info:
http://www.noddegamra.co....-360-live-nat-settings/3/
Kennlijk zijn er settings waar je zelf mee moet kloten. Behoorlijk ongebruiksvriendelijk, omdat het systeem dat zelf zou moeten oplossen: immers de gebruiker zou geen systeembeheerder moeten spelen om wat te gamen.
[
Voor 8% gewijzigd door
EfBe op 10-10-2009 10:41
]