mbvisiontt schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:07:
Ok, als ik dat dan aanneem betekent het dat de TV er debet aan is. In de handleiding kan ik echter niets terug vinden over deze optie, noch in de menu's van de tv zelf. Ik dacht eerst dat het te maken kon hebben met een firmware update van de TV, die heb ik dan ook weer ongedaan gemaakt voor even, maar dat bleek ook niet de oplossing te zijn (zit nu op 2006 en zat op 2005, beiden geen info balk).
Heb je al eens geprobeerd om de TV terug te zetten naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw de installatie uitvoeren? Het zou natuurlijk niet de bedoeling moeten zijn dat je met een dergelijke rigoreuze methode de boel weer aan de praat moet krijgen, maar de kans bestaat dat er wat geheugen corrupt is geraakt waardoor de informatie balk niet goed meer functioneert.

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
Pfff, dat is inderdaad een mogelijkheid, maar die behoud ik liever tot het laatst want verder heb ik alles fijn aan het werk en ingesteld. Het klinkt natuurlijk wel als een mogelijke oplossing waarvoor mijn dank, maar je zou zeggen dat het zo ook ingesteld moet kunnen worden.

.... Ik weet het ook niet

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:19
mbvisiontt schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:24:
Pfff, dat is inderdaad een mogelijkheid, maar die behoud ik liever tot het laatst want verder heb ik alles fijn aan het werk en ingesteld. Het klinkt natuurlijk wel als een mogelijke oplossing waarvoor mijn dank, maar je zou zeggen dat het zo ook ingesteld moet kunnen worden.
Het blijft iets specifiek voor die TV. EPG data komt ongecodeerd door. Ook zonder CI/CI+ CAM kan je van alle zenders de EPG data zien, maar beeld en geluid bij dat kanaal heb je niet bij gecodeerde zenders. Zoek dus even een topic op van jouw tv of maak een nieuw topic als je er echt niet uitkomt.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Verwijderd

Ik heb een Samsung Led (ue46b6000) tv. ZIt nu op een Samsung decoder via Scart. Heeft iemand ervaring met een Ziggo CI+ Cam Module Neotion (of die andere)?

Wat ik gek vind, is dat je zo'n ding alleen met een nieuwe smartcard kan kopen. Die heb ik natuurlijk al. Verder lees ik wat negatieve ervaringen. Zappen trager, beeld loopt vast, etc. Ik schaf direct zo'n ding aan, maar dan moet ik wel weten of het goed werkt! Wordt het beeld en het geluid beter?

• gertvdijk
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:51:
Ik heb een Samsung Led (ue46b6000) tv. ZIt nu op een Samsung decoder via Scart. Heeft iemand ervaring met een Ziggo CI+ Cam Module Neotion (of die andere)?
Ik heb een CI+ Neotion CAM in mijn CI+ slot van mijn LG32LH3300. Werkt goed, niet perfect, maar de kleine kuren die ik heb weet ik niet of ik de CAM of TV de schuld ervan kan geven.
Wat ik gek vind, is dat je zo'n ding alleen met een nieuwe smartcard kan kopen.
Toen ik heb eind december op internet zocht kwam ik genoeg winkels tegen die hem los verkochten. Gewoon beter zoeken dus.
Verder lees ik wat negatieve ervaringen. Zappen trager, beeld loopt vast, etc.
Dat is i.c.m. met een bepaalde TV natuurlijk. Daarnaast lees ik ook veel negatieve ervaringen over de losse ontvangers.
Ik schaf direct zo'n ding aan, maar dan moet ik wel weten of het goed werkt! Wordt het beeld en het geluid beter?
Nou als jij een 46" TV hebt ga je zeker wel het verschil merken. Het beste wat je over SCART kan doen is RGB en dat is in mijn ervaring net goed genoeg voor dvd (576i), maar helemaal niet toereikend voor 1080i HDTV. Let er wel goed op dat je de variant van jou Samsung tv hebt die gecertificeerd is door Ziggo he.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Verwijderd

Thnx voor de snelle reply!

Ik denk dat ik de gok gewoon waag dan. Ga ik nog even op zoek naar zo'n los ding. Zit er nog verschil in qua kwaliteit?

Had het inderdaad even nagekeken, maar ik beschik gelukkig! over de juiste versie van de 46b6000 :)

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-11 20:10
Ik heb exact dezelfde tv die jij beschrijft. Wel even updaten naar 2007. En klaar.
heb wel de smit module. Werkt perfect, alleen het begin is ff vervelend omdat ie elke keer autotenticatie doet.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Verwijderd

Het werkte allemaal. Enige nadeel dat ik ervaar is inderdaad dat het zappen wat trager gaat. Kwaliteit is wel beter en het menu ook. Daarnaast scheelt het natuurlijk een afstandsbediening en de decoder.

Helaas doet hij het nu heel vaak niet. VERVORMD SIGNAAL krijg ik bij alle zenders als ik hem aanzet. Alleen NL1 doet het dan.. Gisteren had ik hem 2x aan- en uitgezet, waarna het werkte. Vandaag werd dat hem niet. Na een kwartier werkte het opeens (had hem dus gewoon aan laten staan op "vervormd signaal"). Heb het kaartje gecontroleerd. Zit volgens mij goed. Moet ook wel als ik er niet aankom, en hij opeens weer gaat werken lijkt me. Heb de zenders ook opnieuw toegevoegd, maar maakte ook weinig verschil (automatisch, snel zoeken).

Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor? Want dit gaat niet werken. Straks moet de decoder en de scartkabel weer terug :(

Vast bedankt!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-11 17:09
Nou, de AlphaCrypt werkte idd niet meer vannochtend.
Omgewisseld met de Smit (Ziggo) CI+ CAM..... geen beeld :( TV gaf sowieso weinig reactie op welke actie dan ook :(
Vanmiddag maar 's rustig naar kijken, zal vast niet ingewikkeld zijn, maargoed, ongeduld...... :z

Assumption is the mother of all fuck-ups

• gertvdijk
goof. schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:38:
Nou, de AlphaCrypt werkte idd niet meer vannochtend.
Omgewisseld met de Smit (Ziggo) CI+ CAM..... geen beeld :( TV gaf sowieso weinig reactie op welke actie dan ook :(
Vanmiddag maar 's rustig naar kijken, zal vast niet ingewikkeld zijn, maargoed, ongeduld...... :z
Dat is het hele idee van de nieuwe policy; als jij een TV hebt met CI+ slot, dan moet je ook een CI+ CAM gebruiken en kan je dus niet meer oudere CI-CAMs gebruiken zoals de Alphacrypt. Je kan er nog rustiger en zo vaak naar kijken als je wil, maar je moet nu gewoon je Smit of Neotion CI+ CAM module gaan gebruiken als je CI+ apparatuur hebt.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
gertvdijk schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:18:
[...]

Dat is het hele idee van de nieuwe policy; als jij een TV hebt met CI+ slot, dan moet je ook een CI+ CAM gebruiken en kan je dus niet meer oudere CI-CAMs gebruiken zoals de Alphacrypt. Je kan er nog rustiger en zo vaak naar kijken als je wil, maar je moet nu gewoon je Smit of Neotion CI+ CAM module gaan gebruiken als je CI+ apparatuur hebt.
Eh...? Lees zijn post nog eens ;) Hij heeft al een CI+-cam in gebruik inmiddels schrijft hij.
@ goof: krijg je ook geen mededeling/foutmelding?

• gertvdijk
HyperioN schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:54:
Eh...? Lees zijn post nog eens ;) Hij heeft al een CI+-cam in gebruik inmiddels schrijft hij.
offtopic:
Ooh ja je kan het ook zo lezen. Ik lees toch echt dat hij zijn Smit module heeft verwisseld voor een Alphacrypt.

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-11 01:39
gertvdijk schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:38:
[...]

offtopic:
Ooh ja je kan het ook zo lezen. Ik lees toch echt dat hij zijn Smit module heeft verwisseld voor een Alphacrypt.
offtopic:
Op naar de cursus begrijpend lezen ;) :+

specs

• goof.
Nogmaals, ik heb een 40W5500 met CI+.
Tot vannochtend altijd functioneel met een AlphaCrypt. Gezien het feit ik vannochten geen beeld had de AlphaCrypt verwijderd en de Smit module ingestoken. Ook geen beeld. Geen foutmelding. Niets. Ook de "Home" knop geen resultaat. Pas na uitschakelen, CAM verwijderen, inschakelen pas beeld analoog.

Maargoed, zoals ik al aangaf, vannochtend was ik aan het haasten. Als ik van het werk kom zal ik op me gemak alles nog 's nagaan. Zal wel gewoon werken, maar ik had geen geduld ;)

• gertvdijk
goof. schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:04:
Nogmaals, ik heb een 40W5500 met CI+.
Maargoed, zoals ik al aangaf, vannochtend was ik aan het haasten. Als ik van het werk kom zal ik op me gemak alles nog 's nagaan. Zal wel gewoon werken, maar ik had geen geduld ;)
Laat hem eens minimaal 45 minuten aanstaan zodat Ziggo te tijd heeft het magische signaal te sturen. Dat moet je ook wanneer je een nieuwe smartcard hebt.
Daarnaast moet je ervoor zorgen dat de tijdinstelling op je tv op het uur nauwkeurig staat, want er zit een tijdsinterval op de keys die je ontvangt.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
gertvdijk schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:30:
[...]

Laat hem eens minimaal 45 minuten aanstaan zodat Ziggo te tijd heeft het magische signaal te sturen. Dat moet je ook wanneer je een nieuwe smartcard hebt.
Daarnaast moet je ervoor zorgen dat de tijdinstelling op je tv op het uur nauwkeurig staat, want er zit een tijdsinterval op de keys die je ontvangt.
Volgens mij is het spaningsloos maken van je toestel (door het verwijderen van de 230v stekker) al voldoende. Je smartcard is immers al geregistreerd bij Ziggo.

Stappen die ik hanteer:

1) Verwijder 230v stekker
2) Verwijder CI Module, haal smartcard eruit
3) Plaats 230v stekker
4) Start TV op Nederland 1 HD
5) Plaats CI+ Module met smartcard erin, wacht op authenticatie
6) Gebruik TV

Let op! In sommige handleidingen is het plaatsen van de smartcard in de CI+ module verkeerd beschreven. Plaats de smartcard met de chip tegen de dikste kant van de CI+ module.

[ Voor 12% gewijzigd door Friedchicken op 02-02-2010 19:16 ]

• goof.
Spanning er geheel vanaf had ik al geprobeerd vannochtend.

Toen ik vanmiddag thuis kwam heb ik TV aangezet (zonder AlphaCrypt) en Ned. 1 opgezet, daarna de Ziggo/Smit module erin gedaan maar met de smartcard omgedraaid (meende me te herinneren dat de instructie van Ziggo in het verleden wel 's incorrect is geweest).
Vervolgens vond itt vannochtend wél de 5 stappen authenticatie plaats. Resultaat was alleen dat ik nog steeds geen beeld had (behalve Ned.1 )....
De smartcard terug gedraaid en ja hoor; BEELD. :Y

Geen flauw idee wat vannochtend het probleem was.

Thanx anyhoe voor het meedenken d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door goof. op 02-02-2010 18:56 ]

Verwijderd

Ik heb nog hetzelfde probleem. Heb de CI+ module van Neotion in mijn Samsung Led UE46B6000 tv. Bijna altijd doet alleen nl1 het. De rest: "vervormd signaal". Hoe vaak ik ook de zenders opnieuw zoek of de kaart er in/uit haal. Heel de avond werkt het al niet. Net na 30min van alles proberen, lukt het om eerst de module er alleen in te doen. Toen kwam er EINDELIJK een CI+ menu van mijn tv (normaal is het de vervormd beeld melding of gewoon helemaal zwart beeld). Die vroeg uiteindelijk om de smartcard. Toen werkte het.

Daarna heb ik hem even uitgezet. Nu zet ik hem weer aan. Werkt het WEER niet. En de bovenstaande methode werkt nu ook niet.

Ben ik nou de enige die dit heeft of??

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Heb de CI+ module van Neotion in mijn Samsung Led UE46B6000 tv. Alleen nl1 en de Ziggo kanalen doen het. De rest: "vervormd signaal".
Ik heb Ziggo gebeld en vanaf 2/2/10 ondersteunen ze CI niet meer.
Nu ben ik verplicht een nieuwe Ziggo CI+ Cam module aan te schaffen, uiteraard zonder smartcard.
Volgens pricewatch is Redcoon de goedkoopste(60 euro incl. verzendk.) Weet iemand een goedkoper adres?
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:32:
Ik heb hetzelfde probleem. Heb de CI+ module van Neotion in mijn Samsung Led UE46B6000 tv. Alleen nl1 en de Ziggo kanalen doen het. De rest: "vervormd signaal".
Nu ben ik verplicht een nieuwe Ziggo CI+ Cam module aan te schaffen, uiteraard zonder smartcard.
Volgens pricewatch is Redcoon de goedkoopste(60 euro incl. verzendk.) Weet iemand een goedkoper adres?
Tja, de Ziggo woordvoerder had nog aangegeven dat ze zouden proberen om de AlphaCrypt Classic CAM gebruikers tegemoet te komen. Dat blijkt ook weer het zoveelste leugentje van deze bedrijfsfantast te zijn, want Ziggo zou dan heel eenvoudig alleen de CI+ beperkingen kunnen toepassen op de premium kanalen als die daar expliciet om verzoeken zodat bij alle andere kanalen de AlphaCrypt Classic CAM gewoon te gebruiken blijft in apparatuur met CI+ slot en omgekeerd ook de CI+ CAM op die kanalen te gebruiken is in apparatuur met CI slot. Klantvriendelijk zou dat zijn, maar de Audio Video architect van Ziggo vindt dat kennelijk te moeilijk dus wordt er gekozen voor de eenvoudigste oplossing voor het Ziggo personeel i.p.v. de klantvriendelijkste oplossing.

• goof.
Weet niet of je in de buurt van een MediaMarkt woont, kosten ze ook 60 euro.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:05
CI niet meer, nee. CI+ wel.
Nu ben ik verplicht een nieuwe Ziggo CI+ Cam module aan te schaffen
... die heb je toch al? :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Oeps foutje. Ik had het klakkeloos overgenomen van het bericht van mijn voorganger.
Ik heb een CI (zonder plus) in de tv en die doet het dus niet meer.
Wat een klein plusje kan doen met het beeld.........van tv en mijn beeld :)

Verwijderd

Foka in Rotterdam. 52,99 incl verzend kosten :)

• Loekie
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:32:
[...]

Foka in Rotterdam. 52,99 incl verzend kosten :)
Kom uit op 49,99 + 6 = 55,99....

specs

Verwijderd

Ik heb hier gelukkig geen last van. Ik zit met mijn kabelprovider bij stichting kabeltelevisie pijnacker en ik hoef dus helemaal geen cam module in de tv te doen. Mijn provider zend standaard al digitaal uit en ned 1 2 3 zijn super mooi in HD.

• gertvdijk
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:14:
Ik heb hier gelukkig geen last van. Ik zit met mijn kabelprovider bij stichting kabeltelevisie pijnacker en ik hoef dus helemaal geen cam module in de tv te doen. Mijn provider zend standaard al digitaal uit en ned 1 2 3 zijn super mooi in HD.
En zo hoort het. Op analoog hoef je toch ook geen CAM te gebruiken? Dat ze op betaalde kabeltelevisiekanalen een CAM vereisen snap ik nog; dat is hetzelfde als een oud decoderkastje voor analoge pay-tv. Wat is het bezwaar om alles (behalve Ned1) net als analoog gewoon 'FTA' beschikbaar te stellen?

Verwijderd

Loekie schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:14:
[...]

Kom uit op 49,99 + 6 = 55,99....
Als je er bestelt, zie je dat je echter slechts 3 euro betaald aan verzenden. Dat :) had ik tenminste. Ik heb afgelopen zaterdag besteld en maandag al ontvangen.

Verwijderd

Ja maar ik had dus expres de CI+ besteld. Waar zelfs op staat dat hij geschikt is voor Ziggo. Vandaag weer hetzelfde probleem. Half 7 ging ik proberen de zenders te ontvangen. Ik heb tot 7 uur. Dan begint Onderweg naar Morgen voor mijn vriendin.

oh oh..

OT
Iemand tips?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:23

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:53:
Ja maar ik had dus expres de CI+ besteld. Waar zelfs op staat dat hij geschikt is voor Ziggo. Vandaag weer hetzelfde probleem. Half 7 ging ik proberen de zenders te ontvangen. Ik heb tot 7 uur. Dan begint Onderweg naar Morgen voor mijn vriendin.

oh oh..

OT
Iemand tips?
Analoog kijken? :P

Verwijderd

Ja grappig.. Ik vind het maar onzin. 70 euro lappen om vervolgens steeds 30 minuten te moeten kloten voor je eindelijk eens tv kan kijken. Nog een paar dagen en ik moet die sneue scart-decoder weer terugplaatsen. Nieuwe tv, nieuw CI+ kaartje. Bah. Volgens mij zit het probleem in het feit dat de tv heel vaak niet "ziet" dat er een CI+ kaartje in zit. Kan ik wel die andere (Smit dacht ik) aan gaan schaffen, maar goed. Dat is weer 70 euro en zit ik met dat andere kaartje. En het blijft een gok..

• Xander
Heb je de stappen gevolgd zoals ze in deze handleiding staan?

Zo nee, misschien de moeite waard om die handleiding eens stap voor stap te volgen?

Verwijderd

Heb ik gedaan. Teruggezet naar fabrieksinstellingen, geupdate naar nieuwste versie. Plug and play doorlopen. Hij vindt alle zenders. NL1 in hd. Dan tv in stand-by modus. CI+ kaart er in zonder smartcard. Tv weer aan --> vervormd signaal op alle zenders en geen authentificatie van de CI+ kaart. Ik heb de UE46B6000VPXXN en die staat in het lijstje van Ziggo.

ARGH

Verwijderd

Volgens de PDF:
"Indien onderstaande CI-menu's NIET verschijnen dan is er geen communicatie met de CI+ CAM. DeCAM maakt gen goede verbinding met de TV. De CAM is niet goed aangebracht, verkeerd om of niet
diep genoeg, of in het slechtste geval defect geraakt"

Ben dus bang dat hij gewoon defect is :-S. Maar hij doet het heel soms wel.. Heeft er iemand anders ervaring met een Samsung Led Tv in combinatie met de Neotion CI+ module?? Wil even zeker weten of het wel hoort te werken. Dan kan ik hem misschien nog ruilen (gekocht bij 4launch).

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
@martin6333,

Ik zie nu pas dit topic en ik heb eigenlijk hetzelfde probleem. Mijn TV is een Samsung LE40B650 (jawel de ZIGGO 'gecertificeerde' PXXN versie).
Vorige week een Neotion CI+ cam gehaald en erin gestopt. In eerste instantie leek het goed te werken, maar na enige tijd steeds vaker 'vervormd signaal' of "CI+ cam error 3" . Meestal is dan ook het CI+ menu grijs, dus niet beschikbaar. Vaak moest ik de TV opnieuw uit- en weer aanzetten om beeld te krijgen. Regelmatig ook dat het beeld na enige tijd verandert in 'digitale blokjes'
In eerste instantie had ik het idee dat de cam misschien niet perfect contact maakt en heb hem een paar keer opnieuw erin gedrukt. Daarna dacht eigenlijk dat de CAM defect was en ben van plan deze te gaan RMA-en. Ook heb ik gedacht aan de mogelijkheid dat mijn smartcard een te oud type is.
CI+ ligt nu ernaast en mijn IR-fox C hangt er weer aan met een scartkabel :|

[ Voor 3% gewijzigd door Henk007 op 06-02-2010 19:56 ]

• mace

mace

Sapere Aude

Nouja, of je smartcard te oud is, dat lijkt me sterk, ik heb zelf een oude TV-Home smartcard (4004) en dat was volgens mij de eerste serie smartcards na de switch naar Irdeto. En die werkt perfect. (Moet ik wel bijzeggen dat het een smit cam betrefft).

Verwijderd

Dat denk ik dus ook steeds. Dat hij geen goed contact maakt. Als iemand een Smit wil ruilen voor een Neotion, hoor ik het graag :-)

Ik moet ook steeds opnieuw de zenders zoeken, plug and play, aan en uit, etc. Totdat hij uiteindelijk vrijwel direct met het CI+ menu komt. Heb nooit slecht beeld of blokjes ofzo. Daar is niets mis mee. Mailtje naar Samsung gestuurd. Maar denk niet dat dat veel uit zal halen.

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-11 07:05

RaJitsu

B.S.U.R.

Weinig verrassend, maar gisteren eens de kaart van mijn broer geleend (SMiT). Een Philips Aurea 9903 werkte niet afgezien van Ned1), en een Sony KDL46X3000 (beiden modellen komen uit 2008, en hebben dus geen CI+) ook niet. Alleen een nieuwe Sony 46V5610 werkt hier. En die staat ook keurig in het lijstje van Ziggo.

Erg jammer dit beleid. Want feitelijk komt het erop neer dat iedereen die een tv van voor begin 2009 heeft, met een extra kastje moet werken. Dit terwijl een televisie voor de meesten toch een aankoop is voor de komende 5 jaar of meer.

En daar is geen technische reden voor. Immers is de '+' in CI+ niets anders dan DRM. Waarom het vroeger niet nodig was, en nu wel? Joost mag het weten.

Ziggo stelt wel dat het met bepaalde contentproviders te maken heeft. Het zou gaan om Sony, RTL, Disney en SBS. Maar Caiway biedt RTL en SBS ook zonder enige vorm van encryptie in HD aan....

Ik lees trouwens reacties dat oudere televisies met een Alphacrypt CAM gewoon lijven werken, en dat het stopzetten van beeldweergave alleen geldt voor toestellen die zowel een Alphacrypt CAM erin hebben zitten als CI+ ondersteunen. Klopt dit?

[ Voor 24% gewijzigd door RaJitsu op 08-02-2010 09:18 ]

B.S.U.R.

• mace

mace

Sapere Aude

Dat klopt niet helemaal Rajitsu. :)

Als je een non-plus CI slot hebt, dan werkt de Alphacrypt nog steeds. ;)

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-11 07:05

RaJitsu

B.S.U.R.

Haha, ik had mijn reactie inmiddels al aangepast met een vraag. Maar goed, effe ergens een Alphacrypt CAM versieren dus....

Thnx voor je antwoord.

[ Voor 9% gewijzigd door RaJitsu op 08-02-2010 09:21 ]

B.S.U.R.

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-11 14:45
Het klopt niet dat Alphacrypt het nog steeds zou doen in non-plus CI sloten. Tenminste, niet hier.
Ik heb in mijn Linux HTPC een van de allereeste PCI DVB-C kaarten die te koop waren, met geintegreerd CI slot. Die is nog van ver voor iemand ook maar van CI+ had gehoord. Heeft het altijd goed gedaan als DVR, tot een paar dagen geleden. Ik heb de hele winkel (PCI kaart/CAM) vandaag nog even in een Windows bak gehesen, en precies hetzelfde verhaal als ik hier lees, alleen NL1 doet het. Het kan haast niet anders of Ziggo is bepaalde devices gaan blokkeren, en daar hoort mijn PCI kaart dan bij.

Weet je, ik ben het hele circus meer dan zat inmiddels. Die belachelijke versleuteling voor zenders die analoog gewoon FTA zijn moest van de kabelboeren, omdat dan de drempel om een extra pakket aan te schaffen kleiner is, en omdat ze zo een stok achter de deur hebben om hun eigen kastjes de woonkamer in te krijgen. Daar geilen de mensen met stropdassen en aktekoffers op, wan't met zo'n kastje heb je allerlei nieuwe mogelijkheden om de mensen geld afhandig te maken. Nu weer deze idiote ingreep om dat doel te bevorderen, en ze verwachten van mij dat ik in de buidel tast en perfect werkende hardware ga vervangen om hun belangen te dienen. Schandalig en honds brutaal.

Als ik naar de lijst opnames van mijn HTPC kijk, zie ik dat zo'n 95% publieke zenders en BBC is. Ik kijk uberhaupt vrijwel geen TV, steeds minder, omdat vrijwel alles rotzooi is, zeker op de commerciele zenders waar ik voor geacht word te betalen. Waarom heb ik eigenlijk zo lang gewacht? Ik ga heel Ziggo de deur uit gooien.
Scheelt me 15 euro de maand.. Mijn DVB-C setup gooi ik op marktplaats, koop ik gelijk een DVB-T stick a 20 euro, en ben ik nog 100 euro rijker ook. NL* kan ik dan uit de ether trekken om op te nemen, en BBC trek ik wel van usenet. TV heeft DVB-T ingebouwd dus actualiteiten kan ik gewoon blijven kijken.. Jesus, dit had ik veel eerder moeten doen.

Dussch, vaarwel Ziggo! Vaarwel media boeren! Je bent door je hebzucht levenslang een klant kwijt, ik stem in de toekomst alleen af op alt.binaries..

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-11 15:49

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:14:
Dan woon je niet ver bij mij vandaan :P

Ik heb er wel een CAM inzitten, omdat we BBC3 en 4 graag wilden ontvangen. Cam gehaald in 't dorp voor (ik dacht) 40 euro en alles werkte zoals het zou moeten. Voordat die cam erin ging trouwens ook genoten van het de FTA kanalen die tot mijn verbazing meteen werkten op m'n nieuwe TV (die verving een 20"computerscherm :X )

Wat betekent mijn avatar?

• Henk007
Henk007 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 18:55: Daarna dacht eigenlijk dat de CAM defect was en ben van plan deze te gaan RMA-en. Ook heb ik gedacht aan de mogelijkheid dat mijn smartcard een te oud type is.
CI+ ligt nu ernaast en mijn IR-fox C hangt er weer aan met een scartkabel :|
Vandaag heb ik in de winkel de CAM geruild en de nieuwe werkt (nog?, knock on wood..) perfect. De CAM was dus defect. Het gekke is dat hij aanvankelijk een paar dagen goed heeft gewerkt. De winkelier beweerde overigens dat hij nog nooit een kapotte Neotion CI+ CAM had teruggekregen.

[ Voor 10% gewijzigd door Henk007 op 11-02-2010 17:47 ]

• Dido
  • Laatst online: 04-11 15:49

Dido

heforshe

Henk007 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:39:
Vandaag heb ik in de winkel de CAM geruild en de nieuwe werkt (nog?, knock on wood..) perfect. De CAM was dus defect. Het gekke is dat hij aanvankelijk een paar dagen goed heeft gewerkt. De winkelier beweerde overigens dat hij nog nooit een kapotte Neotion CI+ CAM had teruggekregen.
Grappig, de man waar ik hem haalde vertelde me dat een redelijk aantal van die dingen DOA waren, en hij radde dan ook doodleuk aan om terug te komen voor een nieuwe als ik hem niet aan de praat kreeg.

Wat betekent mijn avatar?

• Dj Neo Ziggy
Sinds vanochtend heb ik opeens de melding:
e30-4 even geduld aub. (staat nu al een kwartier) Geen enkel kanaal is te benaderen behalve Ned1 HD.
Heb een samsung UE46b6000pxxn met smit CI+ kaart
Regio: haaglanden

[ Voor 4% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 16-02-2010 06:43 ]

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
ik heb nog enige orginele Ziggo cam modules te koop voor 40 euro (ongeopende sealing).
zag dat het een en ander hier bij sommige niet goed ging.

de normale CI is Ziggo langzamerhand door heel Nederland aan het blokkeren.
mijn advertentie staat in V&A

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
renedis schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:21:
de normale CI is Ziggo langzamerhand door heel Nederland aan het blokkeren.
mijn advertentie staat in V&A
Ziggo blokeert de Alphacrypt module welk in CI sloten werkt niet. Ziggo blokkeert alleen het gebruik van de Alphacrypt module in een CI+ slot!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 14:59
Zijn er nog mensen waar de Alphacrypt het nog doet?

[ Voor 96% gewijzigd door Chilly_Willy op 16-02-2010 14:29 ]

Coïtus ergo sum

• gertvdijk
Chilly_Willy schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 14:21:
Zijn er nog mensen waar de Alphacrypt het nog doet?
Hoe vaak moeten we het nog herhalen in dit topic? De werking van de Alphacrypt CAM in CI-apparatuur werkt nog altijd zoals voorheen. Enkel de mensen met modernere CI+ apparatuur moeten nu ook een nieuwere CAM aanschaffen.

@ iedereen-die-dit-soort-vragen-stelt-in-dit-topic: Lezen is echt zo moeilijk blijkbaar. 8)7

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:49

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Voor Alphacrypt, en de vragen daarom heen, zie: AlphaCrypt praat! (voorheen: AlphaCrypt binnenkort op zwart)

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-11 00:17

JAM

Wellicht niet helemaal ontopic, maar ik meld het toch maar even:

Op het Ziggo gebruikersforum loopt een draadje over het volume van de HD-kanalen (en dan met name NED 1, 2 en 3 HD). Hier is een oproep geplaatst om problemen met een laag volume te melden. Als er genoeg reacties zijn, gaat Ziggo er naar 'kijken' (wat dat dan ook moge inhouden ;) )

• Henk007
Om het toch maar even ontopic te maken, ik heb er met mijn config (Samsung TV en CI+ cam ) geen last van. Ik las laatst wel iets over dat er twee audiostreams werden meegestuurd; een Dolby 5.1 en een Mpeg audio stream. Misschien heeft heet daarmee te maken.

• JAM

JAM

@ 'Henk007':
Daar was ik inderdaad via een andere weg (Ziggo gebruikersforum) ook net achter gekomen.
Zou je misschien iets voor me kunnen checken? Ik heb bij het omschakelen van Dolby Digital naar MPEG (dit kan overigens alleen op zenders met keuze tussen beide streams) het nadeel dat niet van alle kanalen de meerkanaals DD-stream als zodanig worden herkend. Discovery HD geeft wél een meerkanaals DD-stream door, maar National Geographics HD níet (terwijl die weldegelijk aanwezig is).
Andere kanalen heb ik nog niet gecheckt, maar deze 2 kanalen kijk ik regelmatig naar. Vandaar mijn bedenking bij het omschakelen naar MPEG.

Edit: Ik heb overigens ook een Samsung TV (PS50B650) en een Ziggo CI+ CAM. :)

[ Voor 6% gewijzigd door JAM op 19-02-2010 08:14 ]

• Henk007
Ik had bovenstaande reactie gepost zonder eerst zelf te controleren. Omdat ik geen HD pakket heb in mij abbo kan ik Discovery HD en NG HD niet checken.
Bij Ned 1, 2, 3 HD ziet mijn TV alleen een Dolby digital stream, bij Eurosport HD alleen een stereo stream. (Via het menu 'tools', dual I/II). Verder zijn er enkele SD zenders met alleen Dolby geluid, zoals ARD en ZDF. Zoals al eerder gezegd, van volumeverschil heb ik geen last.

• JAM

JAM

Via 'Dual I/II' in het 'Tools' kun je over het algemeen alleen wisselen tussen 2 verschillende talen (in het verleden af en toe toegepast bij nagesynchroniseerde films op een aantal Duitse zenders). Je kunt daar a.f.a.i.k. niet wisselen tussen Dolby Digital en MPEG.
Het probleem treedt bij mij op als ik de instelling bij 'Audio Format' (de menutaal staat bij mij op Engels) onder 'Sound' in het gewone menu van DD op MPEG zet. Zoals al eerder aangehaald; alleen bij NGC HD.
Ik kijk vrij regelmatig naar NGC HD en vind het kwalijker om 4 audiokanalen te missen bij deze zender dan een lager volume te horen bij NED 1, 2 en 3 HD. :?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Viel mij vanavond op dat nu onder Net 5 een HD logotje staat.. niet dat het HD is (tv herkent gewoon 576 resolutie), maar toch. Zijn ze misschien aan het testen ofzo?

iStockphoto

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:27
Net5 is al in HD alleen Ziggo geeft het (nog) niet door, UPC wel... jammer genoeg.

/edit Sorry was in de war met RTL, net5 schijnt alleen bij caiway in HD zijn vooralsnog.

[ Voor 39% gewijzigd door tiguan op 20-02-2010 15:19 ]

• JAM

JAM

Ik zag inderdaad ook dat UPC RTL7 en 8 in HD-kwaliteit doorgeeft. Ik neem aan dat we die bij Ziggo dan over niet al te lange tijd ook in HD te zien krijgen. :?
Met name bij RTL 7 was me al opgevallen dat het SD-beeld er verrassend scherpgestoken uitzag. :)

• Dj Neo Ziggy
Caiway heeft idd veel kanelen die in HD worden gegeven, Belgie 1 en 2 in HD
Daarintegen zijn de analoge kanalen drastisch terug gebracht naar 15.
Niet handig voor de ouden van dagen.

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:32
Is er eigenlijk een essentieel verschil tussen de modules van Smit en die van Neotion? heb begrepen dat de neotion iets sneller is bij het zappen en dat de (her)authenticatie sneller verloopt, maar weet niet of dat juist is.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:59
Over het lagere volume bij de HD zenders, komt dit niet doordat er in feite geen volume wordt doorgegeven? Ik heb ook een Eminent 7080 en daar zijn alle stereo bronnen ook harder dan de Dolby Digital en DTS bronnen. Ook als ik het volume van de Eminent aanpas doet dit niets met het Dolby Digital en DTS volume (enkel bij stereo). De reden hiervoor is dat Dolby Digital en DTS geen volume meesturen, maar enkel de onverwerkte, rauwe geluidsdata doorstuurt. Is dat niet het probleem?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• gertvdijk
Sp!tF!re schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:08:
Over het lagere volume bij de HD zenders, komt dit niet doordat er in feite geen volume wordt doorgegeven? Ik heb ook een Eminent 7080 en daar zijn alle stereo bronnen ook harder dan de Dolby Digital en DTS bronnen. Ook als ik het volume van de Eminent aanpas doet dit niets met het Dolby Digital en DTS volume (enkel bij stereo). De reden hiervoor is dat Dolby Digital en DTS geen volume meesturen, maar enkel de onverwerkte, rauwe geluidsdata doorstuurt. Is dat niet het probleem?
Volume meesturen? Moet niet gekker worden. Dat stel je nog altijd zelf in op je televisie, hoor.

Wat wel zo zou kunnen zijn is dat de audio stream van zichzelf al een wat laag volume heeft. Net zoals het ene nummer op de cd wat harder kan klinken dan de volgende. Het kan ook te maken hebben met de decoder in je televisie. Als ik mijn LG 32LH3300 instel dat hij het volume moet normaliseren dan werkt dat alleen voor de MPEG audio streams en niet voor de DD streams. Zo kan hij eveneens geen audiofilters toepassen op DD (greyed out). Hierdoor kan natuurlijk ook een hele andere beleving ontstaan als je verder alleen naar gefilterde, nabewerkte audio streams luistert.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:59
Nou zoals ik al zeg, bij mijn Eminent kan ik het volume op 0 of op 31 zetten, het volume blijft even hard bij een DD/DTS bron. Het geluid wordt dus gewoon rauw ("RAW") doorgestuurd naar mijn home cinema: deze doet alle verwerking en decoding. Bij stereo wordt alles in principe 'decoded' doorgestuurd: het volume moet dus ingesteld worden op het apparaat die de bron output (mijn Eminent bijv.) ondanks dat de home cinema het geluid laat horen (hier kun je natuurlijk ook nog het volume instellen, maar dat terzijde).

Ik heb overigens ook hetzelfde probleem met een Irdeto CI+ Cam, om geen verwarring te doen ontstaan. De HD zenders van 1, 2, 3 hebben een lager volume, ik heb bij deze zenders overigens het volume van de TV nog niet proberen aan te passen. Maar wellicht dat iedereen dit eens kan proberen? Als het volume van de TV aanpassen bij de HD zenders géén effect heeft, kun je het volume op de gewone zenders dus naar beneden zetten zodat dit op een redelijk gelijk niveau komt met de HD zenders. Ik zal eens kijken of ik dit vanavond bij mijn TV (een Samsung B6000) kan testen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• JAM

JAM

Het volume van de TV is niet aan te passen als je voor de instelling 'External Speakers' hebt gekozen (vrij logisch). Zoals ik al eerder aangaf wordt om de een of andere reden het Dolby Digital signaal 5 dB naar beneden bijgesteld. Dit zie je in het display van de A/V-receiver als "DIAL. NORM -5".

• Tweakeruser01
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Tweakeruser01

Linux gebruiker

Weten jullie iets meer te zeggen over Loewe TV's met een CI+ slot, een Ziggo CA module en een harddisk recorder er in? Ze kunnen op het moment wel TV programma's opnemen, maar niet meer bekijken na 90 minuten (!). Ook als de opname "gedecodeerd" is. Zelfs na decoderen zitten er nog CI+ restricties (of zo iets) op. Zelfs de analoge opnamen (!) moeten binnen 90 minuten bekeken worden. (zie ook dit topic op het Ziggo gebruikers forum)

Mij lijkt dat eerder op een bug in de Loewe TV, maar sommigen zeggen ook dat Ziggo de schuldige is omdat ze CI+ niet hebben geïmplementeerd volgens de officiële standaard en zelfs niet openbaar maken (aan Loewe) wat ze nu precies gedaan hebben.

Op de aalgladde verkoper van die Loewe troep na, wie moet ik dit nu kwalijk nemen: Ziggo of Loewe?

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Oké, nu even een n00b vraag. Wanneer ik een TV heb met de mogelijkheid mijn smartcard daarin te steken (of dit nu CI / CI + is doet er even niet toe) dan is het toch onmogelijk om "los" op te nemen naast het kijken? Daarvoor is toch bijvoorbeeld een humax + smartcard / mediacenter met smartcard nodig? Oftewel voor een deel van de mensen die zelf willen bepalen wat ze opnemen is een CI / CI + slot toch volledig overbodig?

• mace

mace

Sapere Aude

Joster schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:58:
Oké, nu even een n00b vraag. Wanneer ik een TV heb met de mogelijkheid mijn smartcard daarin te steken (of dit nu CI / CI + is doet er even niet toe) dan is het toch onmogelijk om "los" op te nemen naast het kijken? Daarvoor is toch bijvoorbeeld een humax + smartcard / mediacenter met smartcard nodig? Oftewel voor een deel van de mensen die zelf willen bepalen wat ze opnemen is een CI / CI + slot toch volledig overbodig?
Ik snap je vraag niet helemaal. Maar als je slechts een TV hebt zonder ingebouwde opnamemogelijkheid dan kan je niet opnemen, nee.

• Loekie
Joster schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:58:
CI/CI+ is de std voor decodeerkaart en CAM. Als je een CI/CI+ in je TV steekt kan je daarnaast ook nog een smartcard in je STB of je Mediacenter gebruiken. Ziggo staat tot iets van 3 kaarten toe vziw...

specs

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Loekie schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:38:
[...]

CI/CI+ is de std voor decodeerkaart en CAM. Als je een CI/CI+ in je TV steekt kan je daarnaast ook nog een smartcard in je STB of je Mediacenter gebruiken. Ziggo staat tot iets van 3 kaarten toe vziw...
Bedankt voor je heldere antwoord! (En ook dat van mace). Wordt dus een TV met opname mogelijkheid of een extra smartcard in mijn HTPC (of 2 wanneer mijn nieuwe TV bij wijze van spreke niet over een juist CI+ beschikt).

• Loekie
Joster schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 12:59:
[...]

Bedankt voor je heldere antwoord! (En ook dat van mace). Wordt dus een TV met opname mogelijkheid of een extra smartcard in mijn HTPC (of 2 wanneer mijn nieuwe TV bij wijze van spreke niet over een juist CI+ beschikt).
Als je de guide van ZEPman volgt, zou je met 1 kaart in je HTPC toekunnen begreep ik....
Check daarvoor dit topic en evt dit T.net Tweakblog
Succes :)

specs

• marjet
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 14:28
Heb een Smit module bij Ziggo gekocht voor een Sony kdl-19s5700, een gloednieuw model van Sony. Ik gokte er op dat die wel Ziggo compatible zou zijn. Helaas, installatie/autorisatie ging goed, krijg echter steeds de melding CI+ ERROR 04 CCK FAILED. Heeft iemand enig idee of dit is te verhelpen. Sony en Ziggo geven niet thuis, Sony: sorry niet gecertificeerd en of dat ooit zal gebeuren ? en onze tv's voldoen aan de standaarden.

• Loekie
marjet schreef op maandag 15 maart 2010 @ 19:20:
Heb een Smit module bij Ziggo gekocht voor een Sony kdl-19s5700, een gloednieuw model van Sony. Ik gokte er op dat die wel Ziggo compatible zou zijn. Helaas, installatie/autorisatie ging goed, krijg echter steeds de melding CI+ ERROR 04 CCK FAILED. Heeft iemand enig idee of dit is te verhelpen. Sony en Ziggo geven niet thuis, Sony: sorry niet gecertificeerd en of dat ooit zal gebeuren ? en onze tv's voldoen aan de standaarden.
Heb een neotion in m'n Sony W5500, maar je hebt de kaart wel goed ingestoken? Het kostte mij een beetje moeite met insteken.
De kaart zelf is ok? Geen beschadigingen?

specs

• Appie Heijn
  • Laatst online: 22:06
Weet hier iemand of de,
pricewatch: Samsung Syncmaster 2333HD
pricewatch: Samsung Syncmaster P2470HD
werken met de Ziggo Ci+ module?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Xander
Dat lijkt me niet, ze hebben namelijk geen CI+ slot. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 16-03-2010 13:01 ]

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:32
Tijdens het TV kijken op mijn 37EX500 gebeurt dagelijks 1 of 2 keer het volgende: het beeld bevriest, er zijn blokjes te zien en het beeld gaat op zwart. Er verschijnt de mededeling “signaal is gecodeerd” (of iets dergelijks). Na een aantal seconden wachten of zappen naar een ander kanaal en terug, is er weer beeld. Herkent iemand dit? Oorzaak in de TV of CI+? Met mijn D3000 icm de Alphacrypt deed dit zich nooit voor. De signaalsterkte is in orde. Nogal irritant, dus ik hoop op advies.

• Henk007
Ik had niet precies hetzelfde, maar wel vergelijkbaar. Bij mij was de CAM module defect.
Henk007 in "\[DVB-C] Ziggo CI+ Praat"

• Dj Neo Ziggy
ik word gek van dat ding, te pas en te onpas krijg ik de E30-4 op me scherm.

Ik denk gister ha, jiskefet... jammer...

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-11 21:09
Kijk inderdaad even of de CAM niet kapot is. Dit kun je bij Philips bijv. zien door in het menu naar settings te gaan en dan te kijken of er enige informatie staat bij Common Interface.
Indien er niets staat, kan het goed zijn dat de CAM module kapot is.

Verwijderd

Ik heb de Sony 40Z5500 ergens in november 2009 gekocht samen met de CI+ module. Digitale kanalen werkte allemaal perfect TOTDAT het 1 januari 2010 werd. Sindsdien zijn alle digitale kanalen zwart met uitzondering van NED1 HD en Ziggo kanaaloverzicht. Inmiddels al het internet afgespeurd naar een oplossing, helaas zonder resultaat.
Ik krijg verder geen foutmeldingen of dat de zender niet beschikbaar is. Beeld blijft gewoon zwart en de EPG werkt verder prima.

Wat heb ik allemaal al gedaan:
- Al meerdere keren terug naar fabrieksinstellingen gegaan.
- Opnieuw de setup van de tv gestart (autostart)
- Opnieuw zenders laten zoeken,
- Smartcards geruild, beide smartcards werken perfect op mijn andere tv (Sony 40W4730 met AlphaCrypt kaart)
- De CI+ module omgeruild bij de winkel waar ik hem gehaald heb.

Ik kan niet bij de instellingen CA module maar ik weet niet zeker of dat zo hoort. Hieronder een paar screenshots van mijn setup (smartcard zit er natuurlijk gewoon goed in maar is om aan te duiden hoe deze in de cam zit)

Afbeeldingslocatie: http://i95.photobucket.com/albums/l160/PhoenixProjects/Screenshots/th_c1f435b6.jpgAfbeeldingslocatie: http://i95.photobucket.com/albums/l160/PhoenixProjects/Screenshots/th_75170af5.jpgAfbeeldingslocatie: http://i95.photobucket.com/albums/l160/PhoenixProjects/Screenshots/th_dab9bd9d.jpgAfbeeldingslocatie: http://i95.photobucket.com/albums/l160/PhoenixProjects/Screenshots/th_1b34b2e3.jpg

Heeft er iemand met een oplossing of een idee wat er fout gaat?

Sony 40Z5500
Firmware 1.700EA (zelfde problemen met de 1.600 firmware)
SMiT CI+ module
Casema

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2010 00:38 ]

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-11 14:32
Ziggo al gebeld? Wellicht is er wat aan de hand met je registratie? De datum is wel een aanwijzing in die richting.

• Henk007
Dan zou je gewoon een 'preview periode verlopen' melding krijgen.

• Xander
teake schreef op zondag 21 maart 2010 @ 07:56:
Ziggo al gebeld? Wellicht is er wat aan de hand met je registratie?
Dat lijkt me niet...
- Smartcards geruild, beide smartcards werken perfect op mijn andere tv (Sony 40W4730 met AlphaCrypt kaart)

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 23:47
Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 00:27:
Ik heb de Sony 40Z5500 ergens in november 2009 gekocht samen met de CI+ module. Digitale kanalen werkte allemaal perfect TOTDAT het 1 januari 2010 werd. Sindsdien zijn alle digitale kanalen zwart met uitzondering van NED1 HD en Ziggo kanaaloverzicht.

Ik kan niet bij de instellingen CA module.

Heeft er iemand met een oplossing of een idee wat er fout gaat?

Sony 40Z5500
Firmware 1.700EA (zelfde problemen met de 1.600 firmware)
SMiT CI+ module
Casema
Ik zie dat je niet bij de instellingen van de CA module kan, en DIT KAN NORMAAL WEL. Dus, of zit je CA module zit er verkeerd om in, of de tv is defect qua detectie van de CA module.

Verwijderd

Ik heb heel goed gekeken hoe de CAM in de tv geplaatst moet worden. Ik heb zelfs met een zaklamp gecontroleerd hoe de uitsparingen zitten. Ik voel ook dat de CAM over de pinnetjes heen schuift dus die zit absoluut goed in de tv. Ik vond het zelf ook al vreemd dat ik niet in de CA instellingen kon komen. Het gekke is dus dat de tv het TOT 1 januari dit jaar gewoon gewerkt heeft mét de CAM en ziggo. Ik heb gister de 2e smartcard geactiveerd en deze werkt ook gewoon in mijn andere tv.

Ik ga nog even verder speuren, als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag! ;)

Verwijderd

Ik had een site gevonden waarmee ik het servicemenu zou moeten kunnen komen zodat ik een "echte" factury reset zou kunnen doen. Helaas, dat servicemenu werkt niet bij mijn tv. Ik krijg wel een overzicht te zien op mijn tv met service maar ik kan niets selecteren, home en options bijvoorbeeld werken niet.

Als ik de CAM in de tv steek krijg ik ook niets te zien van authorisatie (dat lees ik ook overal, 5 stappen iod?) Op dit moment ontvang ik NED1 HD zónder cam wel maar zodra ik de cam erin stop dan gaat het beeld op zwart en krijg ik "programma niet beschikbaar". Zodra ik de cam er weer uit haal werkt het weer.

Ik kan nog steeds niet in de CA instellingen. De nieuwe smartcard zit nu in de andere tv en daar werkt hij prima. Dus het ligt of aan de CI+ module of aan de tv. Ik ga morgen maar even met CAM en smartcard langs de winkel waar ik deze heb gekocht in de hoop dat ze kunnen bevestigen/uitsluiten dan het aan de CI+ module ligt.

• JAM

JAM

Heb je ook geprobeerd de firmware van je TV (voor zover deze beschikbaar is) te upgraden. Misschien is er in januari een belangrijke nieuwe firmwareversie uitgekomen, waardoor je nu geen beeld krijgt.
Ik ben op zoek naar schermprintjes van alle CAM menu pagina's van de SMiT en Neotion Irdeto CI+ CAM's zodat ik wat ontbrekende informatie aan mijn DVB Service Information (DVB-SI) parser tooltje kan toevoegen. Wie helpt?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:02

CyBeRSPiN

sinds 2001

SnelheidsDuivel schreef op zondag 13 december 2009 @ 22:22:
Ben in het bezit van een Samsung UE40B7020 in CI+ uitvoering met daarin een Smit module. In 95% van de kijktijd werkt dit duo volledig naar tevredenheid, echter op bepaalde momenten blijft maar een melding verschijnen 'authentication, controleert smartcard'.
Soms komt deze melding voortdurend door het beeld en resulteert in sommige gevallen in een 'vervormd' signaal. Het enige wat dan helpt is de tv uit zetten en vervolgens weer aan. Soms is het zelfs nodig om de module even te verwijderen en vervolgens weer opnieuw te plaatsen.

Zijn er nog meer gebruikers die hier last van hebben? Is er een oplossing voor dit probleem?
Hier zelfde verhaal met een UE40B6000 (T-CHL5CIPDEUC-2008.0)

Bij mij krijg ik de digitale kanalen alleen aan de praat als ik de CI+ module inplug als de tv aanstaat. Zodra de tv op standby is geweest en weer opstart is de module niet meer herkend. De optie "Algemene Interface" (onder instellingen -> uitzenden) is dan grijs.
De bekende "vervormd signaal" komt dan in beeld.
Opnieuw uit en inpluggen lost dit dan voor me op.

Heb samsung gebeld, die kennen het probleem niet (dus svp bellen als jij dit ook hebt) en stellen aan mij voor om de module in een andere tv te testen om uit te sluiten dat het aan de module ligt.
Ziggo verwijst naar Samsung, die hebben ook nog niet van dit probleem gehoord..

Zijn er al oplossingen bekend?

Het is net alsof de tv tijdens het booten de CAM niet in de juiste toestand brengt..

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeRSPiN op 02-04-2010 17:34 ]

• Appie Heijn
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:20:
[...]

Hier zelfde verhaal met een UE40B6000 (T-CHL5CIPDEUC-2008.0)

Bij mij krijg ik de digitale kanalen alleen aan de praat als ik de CI+ module inplug als de tv aanstaat. Zodra de tv op standby is geweest en weer opstart is de module niet meer herkend. De optie "Algemene Interface" (onder instellingen -> uitzenden) is dan grijs.
De bekende "vervormd signaal" komt dan in beeld.
Opnieuw uit en inpluggen lost dit dan voor me op.

Heb samsung gebeld, die kennen het probleem niet (dus svp bellen als jij dit ook hebt) en stellen aan mij voor om de module in een andere tv te testen om uit te sluiten dat het aan de module ligt.
Ziggo verwijst naar Samsung, die hebben ook nog niet van dit probleem gehoord..

Zijn er al oplossingen bekend?

Het is net alsof de tv tijdens het booten de CAM niet in de juiste toestand brengt..
Klinkt net als mijn probleem met mijn Sony KDL-37EX402 elke keer nadat ik de tv heb uitgezet moet ik de module eruithalen en opnieuw insteken. Ik heb overigens een Neotion module. Mijn tv ziet de module wel bij het opstarten maar geeft een melding dat het gecodeerd is.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Appie Heijn schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:00:
[...]

Klinkt net als mijn probleem met mijn Sony KDL-37EX402 elke keer nadat ik de tv heb uitgezet moet ik de module eruithalen en opnieuw insteken. Ik heb overigens een Neotion module. Mijn tv ziet de module wel bij het opstarten maar geeft een melding dat het gecodeerd is.
Hier ook de Neotion module. Verbaas me wel dat ze bij Ziggo niet van dit probleem af weten. Op internet zijn er genoeg plekken te vinden waar mensen dit exacte probleem beschrijven.
Zal eens vragen of ik een andere module kan krijgen.

Vervelend dat Ziggo geen eigen winkels / dealers heeft...

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-11 14:32
Daar is sinds gisteren verandering in gekomen:

https://www.ziggo.nl/#pro.../workshops/openingsfeest/

• Loekie
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:54:
[...]

Hier ook de Neotion module. Verbaas me wel dat ze bij Ziggo niet van dit probleem af weten. Op internet zijn er genoeg plekken te vinden waar mensen dit exacte probleem beschrijven.
Zal eens vragen of ik een andere module kan krijgen.

Ik heb ook de Neotion module, maar ik laat de TV op standby staan(verbruik is dan ca 0,5 W). Ik heb nergens last van, ook een nachtje het toestel uit boeit niet echt.
Had de eerste keer wel even een uur RTL4 nodig voor de kaart na 3 maanden inactiviteit weer toegelaten werd.

specs

• Appie Heijn
Loekie schreef op zondag 04 april 2010 @ 09:15:
[...]

Ik heb ook de Neotion module, maar ik laat de TV op standby staan(verbruik is dan ca 0,5 W). Ik heb nergens last van, ook een nachtje het toestel uit boeit niet echt.
Had de eerste keer wel even een uur RTL4 nodig voor de kaart na 3 maanden inactiviteit weer toegelaten werd.
Ik heb hem 20 minuten laten zoeken. Wat voor TV heb je?

• Loekie
Appie Heijn schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:07:
[...]

Ik heb hem 20 minuten laten zoeken. Wat voor TV heb je?
Sony KDL-40W5500 en ook na vol uit(dus standby, schakelaar uit, van de spanning) doet het ding het zonder probleem.

specs

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-11 18:33
Maakt het nou eigenlijk wat uit of je de Smit of Neotion versie koopt?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Om nog even terug te komen op mijn probleem hierboven: op magische wijze heeft het zichzelf opgelost. Aanvankelijk werd de module niet herkend nadat de tv uit standby kwam, later werd de module af en toe herkend, en nu werkt de module probleemloos..
Ik snap er niks van, maar het lijkt dus opgelost..

• timovd
  • Laatst online: 04-11 11:19

timovd

Voorsprong door techniek

[edit]

[ Voor 96% gewijzigd door timovd op 08-04-2010 22:10 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Verwijderd

Nog maar eens een probleempje voorleggen...

Pasgeleden een LG22LE3300 gekocht, en gisteren bij Expert een CI+ module met smartcard gehaald. Daarvoor heb ik eerst bij de helpdesk van ZIGGO gevraagd of het toestel zou werken met de CI+ module. Ik kreeg daarop het antwoord dat het tv toestel niet was gecertificeerd, en dat ZIGGO daarom geen ondersteuning geeft bij prblomen, maar dat het wel zou moeten werken.

Nou... niet dus.

Ik krijg het niet voor elkaar om digitale kanalen te krijgen. Ik heb netjes de TV (vanuit de fabriekinstellingen) laten zoeken naar de digitale kanalen, die worden ook keurig gevonden. 153 stuks tv kanalen, 90 radiokanalen en een stuk of 30 analoge kanalen.
Ik heb volgens de handleiding van Ziggo netjes ingesteld dat er gezocht moet worden op 372.000Khz en op kanaal 5555.

Daarna de CI+ module geplaatst (ja, de smartcard zit er op de juiste manier in) De module wordt herkend, en begint aan een authenticatie, die lukt ook. Vervolgens... niks.
TV blijft aangeven dat ik kijk naar een "gescrambeld programma".

Ik heb de procedure inmiddels al wel 10x gedaan, maar nog steeds zonder resultaat. De smartcard is overigens gewoon geactiveerd, want in mijn HUMAX decoder werkt hij gewoon. Dat zal het probleem dus niet zijn.

Help...?

• Loekie
Heb je hem ook al een uur op RTL4 oid laten staan, eerste keer moest ik ook een uur wachten tot het ding het beeld ontsleutelde.

specs

• Appie Heijn
Loekie schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:33:
Heb je hem ook al een uur op RTL4 oid laten staan, eerste keer moest ik ook een uur wachten tot het ding het beeld ontsleutelde.
Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem met mij Sony KDL-37EX402. Wanneer laat je hem een uur aan staan. Na een "koude start"?
Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:15:
Nog maar eens een probleempje voorleggen...
.............................
Help...?
  1. Probeer eens je tv op een versleuteld kanaal te zetten(dus geen NL1 of regionaal),zoals je aangeeft krijg je waarschijnlijk geen beeld.
  2. Complete ci+ module erin vervolgens weer insteken.
  3. +/-2 sec(zolang duurt het bij mij) wachten totdat de module weer gedetecteerd is.
  4. Zet de tv een kanaal hoger of lager(ik begin meestal op rtl5 en ga dan wisselend "-" naar rtl4 of "+"naar sbs6. Zorg wel dat je niet op NL1 terechtkomt
  5. Wacht en kijk of er goed beeld komt.
Werkt dit niet meteen houdt dan stug vol tot maximaal 8-10x. Stap 2 t/m 5 bedoel ik dan.

Bij mij werkt dit trucje soms al na 1-2x, soms pas ook na 6 a 7x

[ Voor 17% gewijzigd door Appie Heijn op 14-04-2010 13:50 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste