• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:23

mace

Sapere Aude

Probeer de smartcard er eens andersom in te steken. ;)

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 22:06
mace schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:49:
Probeer de smartcard er eens andersom in te steken. ;)
Bij mij geeft ie een melding dat de smartcard niet kan worden gelezen als ie verkeerd er in zit. Weet niet of de LG dat ook doet.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-11 01:39
Appie Heijn schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:46:
[...]
Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem met mij Sony KDL-37EX402. Wanneer laat je hem een uur aan staan. Na een "koude start"?
Nope, moest met W5500 alleen 1e keer, schijnt te maken te hebben met ofwel EMM, ofwel andere update.

specs

Verwijderd

ik zet hem gewoon maar eens een avondje aan op een gescrambeld kanaal dan, eens zien of het iets gebeurd.

Het ding geeft overigens heel acceptabel beeld op de analoge kanalen, maar het kan stukken beter, getuige het resultaat van NED1 die het wel digitaal doet.

Wat altijd nog zou kunnen natuurlijk, is de CI+ module vervangend door een "gewone"decoder. Maar dat zou toch een beetje jammer zijn. TV hangt nu plat tegen de wand in de slaapkamer, als er een "gewone" decoder aan te pas moet komen om ditigaal te kijken, waar ga ik dat onding dan weer laten? Het hangt er juist zo netjes bij op deze manier.

Verwijderd

nou, dat aanzetten heeft ook niet geholpen. Heb het ding een paar uur aan laten staat op een digitaal kanaal, maar nog steeds nix............
Zit de smartcard wel volledig in je tv? Als je hem verkeerd er insteekt kan hij er maar een paar cm in.
Kan je via je tv in het menu van de cam komen? Zoja, dan weet je zeker dat kaart herkend wordt.
Is hier niets over terug te vinden.. dan moet je je daar op richten.

Heb je de smartcard er zeken weten goed in? Ja, ik vraag het toch nog een keer want je zal niet de eerste zijn die het verkeerd doet :)
Je heb de smartcard.. en de chip moet naar de achterkant van de cam wijzen.

[ Voor 62% gewijzigd door job op 16-04-2010 15:41 ]

Verwijderd

Had ik maar eerder geweten dat je de smartcard ook bij een winkel kan halen. Ik heb de module en de smartcard maar besteld via Ziggo zelf om te voorkomen dat ik gelazer krijg met support, maar die nemen er schijnbaar 10 dagen voor om de boel te verzenden.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:37

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:25:
Had ik maar eerder geweten dat je de smartcard ook bij een winkel kan halen. Ik heb de module en de smartcard maar besteld via Ziggo zelf om te voorkomen dat ik gelazer krijg met support, maar die nemen er schijnbaar 10 dagen voor om de boel te verzenden.
Wat houdt je tegen om die alsnog in de winkel te halen.
Dat pakketje van Ziggo kan meteen retour, ze zijn verplicht om je geld terug te geven (als het telefonisch of via internet is besteld tenminste ivm de wet "koop op afstand"). Ben je misschien alleen de verzendkosten kwijt voor het retour zenden :)

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Degenen die nog een CI+ module willen aanschaffen: ik zou héél even wachten. Diverse winkels/leveranciers komen binnen korte tijd met een WK actie waardoor de modules als het goed is hier en daar aardig wat goedkoper worden en/of met een "leuk" oranje-artikel geleverd worden..

Afbeeldingslocatie: http://92.66.78.89:8888/Files/Artikelpics/YC9670.jpg

• Basjuuh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-07 16:40
Hallo iedereen,

Ik blijf het maar proberen, na dagen kloten krijg ik mijn CI+ niet geinstalleerd op m'n samsung 6 serie tv: LE37B650

Dezelfde melding krijg ik heel de tijd en volg de stappen op van de Samsung Site;

Na de CI+ installatie krijg ik het volgende in beeld te zien: [CI+ ERROR: Toestel Certificaat] en daaronder staat dan [Ongeldig-Verlopen-17].

1. Reset de TV [druk 10-15 sec op de EXIT knop van de afstandsbediening]. De reste melding verschijnt in beeld, selecteer OK. De TV zal nu uitvallen.
2. Zet de TV aan en voer de Plug & Play uit. LET OP! De Cam moet nog niet geplaatst worden.
3. Nadat de melding 'Veel kijk plezier' in het beeld verschenen is, dient de Tv op standby worden gezet.
4. Plaats de Cam (zonder de smartcard) in de CI slot.
5. Zet de TV aan.
6. Authenticatie zal gestart worden.
7. Indien authenticatie OK is, zal de melding [Voer smartcard in] in beeld verschijnen.
8. Voer dan de smartcard in en ga naar Nederland 2.
U bent nu voorzien van DTV.
Zie ook bijgevoegde CI+ installatie procedure.

Wie weet wat ik nu moet doen als ik elke keer dezelfde melding krijg?

• mace

mace

Sapere Aude

CyBeRSPiN schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:23:
[...]

Dat pakketje van Ziggo kan meteen retour, ze zijn verplicht om je geld terug te geven (als het telefonisch of via internet is besteld tenminste ivm de wet "koop op afstand"). Ben je misschien alleen de verzendkosten kwijt voor het retour zenden :)
Dan nog, je kan die 2e smartcard ook kostenloos registreren bij je abbo, mocht je een tweede ontvanger willen. Of samendoen met de buren

[ Voor 6% gewijzigd door mace op 23-04-2010 16:48 ]

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-10 20:44

TNJ

Frugalite

Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:25:
CyBeRSPiN schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:23:
Net vandaag mijn smartcards binnen gekregen. Ik had er 1tje nodig voor de Anysee van de HTPC, maar omdat je toch 3 mag hebben, heb ik voor de zekerheid en om de verzendkosten te spreiden meteen 2 gekocht. Ze zijn bij 4launch te krijgen voor een nette prijs. 9 € per smartcard en 9 € voor de verzendkosten. Doe er je voordeel mee.
Basjuuh schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:35:
Hallo iedereen,

Ik blijf het maar proberen, na dagen kloten krijg ik mijn CI+ niet geinstalleerd op m'n samsung 6 serie tv: LE37B650
Zeker weten dat je de juiste B650 hebt?
Je zal niet de eerste zijn die de verkeerde koopt. Je moet er een hebben met versie nummer: LE37B650T2PXXN
Er worden hier in NL ook WXXN modellen verkocht, en dan krijg je het niet werkend.

Heb je echt die PXXN, probeer eens een recentere firmware.

Welke cam heb je er trouwens inzitten?

[ Voor 11% gewijzigd door job op 24-04-2010 16:04 ]

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 21:15

Tuxie

En WeL nU!

Basjuuh schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:35:
Hallo iedereen,

Dezelfde melding krijg ik heel de tijd en volg de stappen op van de Samsung Site;

Na de CI+ installatie krijg ik het volgende in beeld te zien: [CI+ ERROR: Toestel Certificaat] en daaronder staat dan [Ongeldig-Verlopen-17].

1. Reset de TV [druk 10-15 sec op de EXIT knop van de afstandsbediening]. De reste melding verschijnt in beeld, selecteer OK. De TV zal nu uitvallen.
2. Zet de TV aan en voer de Plug & Play uit. LET OP! De Cam moet nog niet geplaatst worden.
3. Nadat de melding 'Veel kijk plezier' in het beeld verschenen is, dient de Tv op standby worden gezet.
4. Plaats de Cam (zonder de smartcard) in de CI slot.
5. Zet de TV aan.
6. Authenticatie zal gestart worden.
7. Indien authenticatie OK is, zal de melding [Voer smartcard in] in beeld verschijnen.
8. Voer dan de smartcard in en ga naar Nederland 2.
U bent nu voorzien van DTV.
Zie ook bijgevoegde CI+ installatie procedure.

Wie weet wat ik nu moet doen als ik elke keer dezelfde melding krijg?
Ik heb exact dezelfde tv, als je een P nummer hebt zou het moeten werken. Let wel op dat je de smartcard er goed instopt (staat verkeerd in handleiding) en die CAM kun je ook op twee manieren in je TV stoppen, terwijl maar 1 manier de goede is ;)

Overigens hoefde ik niet letterlijk die stappen te volgen....

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Tuxie schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:39:
[...]

die CAM kun je ook op twee manieren in je TV stoppen, terwijl maar 1 manier de goede is ;)
Nou, om die CAM verkeerd in je tv te stoppen zul je wel bruut geweld moeten toepassen. Er zitten inkepingen in waardoor die er maar op 1 manier oppast (dus: over de pinnetjes schuift / klem zit).

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:12:
[...]

Nou, om die CAM verkeerd in je tv te stoppen zul je wel bruut geweld moeten toepassen. Er zitten inkepingen in waardoor die er maar op 1 manier oppast (dus: over de pinnetjes schuift / klem zit).
Nou dat is niet helemaal waar, althans niet op mijn TV (TX-P42G20). Ik heb geen bruut geweld uitgeoefend, maar ik had toch de indruk dat de module er goed in zat, ik kon geen verschil merken tussen goed en verkeerd om. Ik denk dat het afhangt van het CI+ slot. Als daar geen blokkering is in gebouwd voor dat extra randje aan de ene kant van de module, glijdt de module er vrolijk in. Gelukkig geeft mijn TV heel duidelijk aan dat de module er niet in zit. Toen ik de module omdraaide gaf hij aan dat de module er in zat.

Dan die smartcard nog goed om. Op de smartcard staat aangegeven welke kant boven is. Maar dat is neem ik aan t.o.v. een decoder waar je hem in steekt. Als je zo'n CI+ module hebt, wat is dán de bovenkant? Nou goed, ook dat gaf de TV gelukkig goed aan.

Verder geeft Ziggo op de handleiding aan dat als je inlogt op de site, je op 'activeer smartcard' moet klikken. Nou die knop/link is er niet. Moet ik aan die digitale assistent vragen 'activeer smartcard' en dan krijg ik de juiste link.

Overigens had ik het pakket met 5 dagen binnen, ook al gaven ze aan dat het 10 dagen zou gaan duren.

Ik moet zeggen, digitale TV i.c.m. de nieuwe TV is prachtig.

• Loekie
CyBeRSPiN schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:12:
[...]

Kijk eens goed naar die pinnetjes, je kunt de kaart er zonder bruut geweld verkeerd om in indoen(in ieder geval in de sony W5500). Het chipje van de smartcard hoort aan het dikke gedeelte van de CAM te zitten.

specs

Verwijderd

Loekie schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:40:
[...]

Kijk eens goed naar die pinnetjes, je kunt de kaart er zonder bruut geweld verkeerd om in indoen(in ieder geval in de sony W5500). Het chipje van de smartcard hoort aan het dikke gedeelte van de CAM te zitten.
Hij had het over de module in de TV, niet de kaart in de module. De module heeft een extra strip die zou kunnen voorkomen dat je hem verkeerd om plaatst, maar dan moet het slot die strip ook blokkeren als je hem verkeerd om erin schuift.

• Loekie
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:05:
[...]

Hij had het over de module in de TV, niet de kaart in de module. De module heeft een extra strip die zou kunnen voorkomen dat je hem verkeerd om plaatst, maar dan moet het slot die strip ook blokkeren als je hem verkeerd om erin schuift.
Ik had het over beide, je kunt bij meerdere TVś zonder schade de CAM verkeerd in steken.
De smartcard hoort met de chip richting het brede gedeelte.

specs

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:05:
[...]

Klopt, ik doelde inderdaad op de module zelf, niet op de smartcard. De module heeft aan de zijkant inkepingen. Bij mijn tv zitten er er stripjes in de socket dit voorkomen dat de module er andersom ingestoken wordt,
Zou erg vreemd zijn als er tv's zijn die dat niet hebben, het lijkt me namelijk gewoon een standaard, maar misschien dat die strips niet voldoende weerstand bieden of inderdaad bij sommige tv's ontbreken..

• Loekie
CyBeRSPiN schreef op donderdag 29 april 2010 @ 22:09:
[...]

Klopt, ik doelde inderdaad op de module zelf, niet op de smartcard. De module heeft aan de zijkant inkepingen. Bij mijn tv zitten er er stripjes in de socket dit voorkomen dat de module er andersom ingestoken wordt,
Zou erg vreemd zijn als er tv's zijn die dat niet hebben, het lijkt me namelijk gewoon een standaard, maar misschien dat die strips niet voldoende weerstand bieden of inderdaad bij sommige tv's ontbreken..
Tja, er zijn verschillende sony's en samsungs die het niet hebben......

specs

• kaazz87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06-2022
Beste mensen,

Kheb 2 dagen geleden bij de saturn the wall een nieuwe samsung led tv gekocht : serienummer: UE46C7700SXXN, met het CI+ smartcard van Smit + Ziggo digitale tv, echter kan ik niks vinden betreft mijn serienummer, maar het probleem is als ik ga zoeken naar digitale kanalen dat me tv NL1 HD niet eens vind, mijn postcode gebied is 3481 dat zou volgens de handleiding van Ziggo 372000 Nhz en gebied 5555 moeten zijn .. iemand suggesties ? als ik de cam module in de tv plaats krijg ik de volgende melding: [CI+ ERROR: Toestel Certificaat] en daaronder staat dan [Ongeldig-Verlopen-17]
Ik heb de handleiding van samsung ook al gebruikt en heb ook al met Ziggo aan de lijn gezeten, het gekke is dat ik wel gewoon analoge kanalen kan vinden, maar niet digitaal...

Ohwja, heb ook al firmware update gedaan, kaart zit goed in de module... nog steeds geen resultaat

[ Voor 6% gewijzigd door kaazz87 op 04-05-2010 13:24 . Reden: vergeten te melden ]

• Loekie
kaazz87 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:21:
Beste mensen,

Kheb 2 dagen geleden bij de saturn the wall een nieuwe samsung led tv gekocht : serienummer: UE46C7700SXXN, met het CI+ smartcard van Smit + Ziggo digitale tv, echter kan ik niks vinden betreft mijn serienummer, maar het probleem is als ik ga zoeken naar digitale kanalen dat me tv NL1 HD niet eens vind, mijn postcode gebied is 3481 dat zou volgens de handleiding van Ziggo 372000 Nhz en gebied 5555 moeten zijn .. iemand suggesties ? als ik de cam module in de tv plaats krijg ik de volgende melding: [CI+ ERROR: Toestel Certificaat] en daaronder staat dan [Ongeldig-Verlopen-17]
Ik heb de handleiding van samsung ook al gebruikt en heb ook al met Ziggo aan de lijn gezeten, het gekke is dat ik wel gewoon analoge kanalen kan vinden, maar niet digitaal...

Ohwja, heb ook al firmware update gedaan, kaart zit goed in de module... nog steeds geen resultaat
Ik weet verder niets over samsungs, maar bij een sony is het zo dat je ook zonder de CAM alle digitale kanalen kan vinden. Daarvoor moet je een digitale setup doorlopen.
Ik zie dat het ding DVB-T/S/C + Analoog PAL doet, wellicht moet je het ding eerst instellen op DVB-C en dan kun je scannen. Alternatief kun je je leverancier even om hulp vragen, gezien de prijs mag een beetje service wel ;)

OT: Bevalt skype met dit ding? Of heb ik het verkeerde model gegoogled?

specs

• kaazz87
Loekie schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:07:
[...]

Ik weet verder niets over samsungs, maar bij een sony is het zo dat je ook zonder de CAM alle digitale kanalen kan vinden. Daarvoor moet je een digitale setup doorlopen.
Ik zie dat het ding DVB-T/S/C + Analoog PAL doet, wellicht moet je het ding eerst instellen op DVB-C en dan kun je scannen. Alternatief kun je je leverancier even om hulp vragen, gezien de prijs mag een beetje service wel ;)

OT: Bevalt skype met dit ding? Of heb ik het verkeerde model gegoogled?
Ik heb skype nog niet geprobeerd :$ Youtube pokeren enz is wel leuk, is alleen klote om een tekst in te typen met je afstands bediening :)

Verwijderd

Wat al gezegd wordt: zonder module/kaart zou je de kanalen moeten kunnen vinden met de juiste frequentie en netwerk ID van Ziggo. Nederland 1 HD zou je dan moeten kunnen bekijken, de rest is versleuteld. Ik zou dat eerst aanpakken, dan pas je module/kaart probleem.

• kaazz87
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:39:
Wat al gezegd wordt: zonder module/kaart zou je de kanalen moeten kunnen vinden met de juiste frequentie en netwerk ID van Ziggo. Nederland 1 HD zou je dan moeten kunnen bekijken, de rest is versleuteld. Ik zou dat eerst aanpakken, dan pas je module/kaart probleem.
Ja dat snap ik, ik woon in postcode gebied 3481, dus dan krijg je 372.000 Mhz met Netwerknummer: 5555 ik heb het ook geprobeert in te voeren met 05555 enz..

Verwijderd

kaazz87 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:24:
[...]

Ja dat snap ik, ik woon in postcode gebied 3481, dus dan krijg je 372.000 Mhz met Netwerknummer: 5555 ik heb het ook geprobeert in te voeren met 05555 enz..
Als de TV geen enkel kanaal vindt is dat meestal dat die instellingen waar je het over hebt niet kloppen. Heb je al eens andere frequenties getest, en ander netwerknummer? Ik geloof dat Ziggo slechts twee netwerk nummers hanteert (1111 en 5555), dus dat is makkelijk getest. De frequenties ben je wel even langer zoet mee vrees ik. Je kunt wellicht Ziggo even bellen/mailen om te verifieren dat die codes kloppen. Als ik thuis ben, zal ik nog eens in mijn handleiding kijken of bij mij dezelfde gegevens staan als bij jou.

Om er zeker van te zijn dat het een TV probleem is, zou je misschien even bij een buurman kunnen aansluiten waarvan je weet dat digitale TV het gewoon doet (uiteraard dan met zijn gegevens). Als jou TV het dan niet doet, dan heeft jou TV mogelijk problemen met het Ziggo signaal/modulatie oid, of is er iets mis met de digitale tuner.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 16:31 ]

• Loekie
Heb ff de handleiding erbij gepakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
When Antenna Source is set to Air or Cable:
■■ Channel Source (Digital & Analogue / Digital /
Analogue): Select the channel source to memorise.
When selecting Cable → Digital & Analogue or Digital:
Provide a value to scan for cable channels.
Search Mode (Full / Network / Quick): Scans for all
channels with active broadcast stations and stores them
in the TV.
✎✎ If you select Quick, you can set up the Network,
Network ID, Frequency, Modulation, and
Symbol Rate manually by press the button on the
remote control.
Network (Auto / Manual): Selects the Network ID
setting mode among Auto or Manual.
Network ID: When Network is Manual, you can set up
Network ID using the numeric buttons.
Frequency: Displays the frequency for the channel.
(differs in each country)
Modulation: Displays available modulation values.
Symbol Rate: Displays available symbol rates.

Heb je alleen network ID and Frequency ingevuld en rest op auto gelaten?

specs

Verwijderd

Mijn Ziggo handleiding zegt:

3481 ->
2171 AA t/m 4286 LN - 372.00 - 5555

Dat komt overeen met jouw instellingen.

• kaazz87
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:29:
[...]

Als de TV geen enkel kanaal vindt is dat meestal dat die instellingen waar je het over hebt niet kloppen. Heb je al eens andere frequenties getest, en ander netwerknummer? Ik geloof dat Ziggo slechts twee netwerk nummers hanteert (1111 en 5555), dus dat is makkelijk getest. De frequenties ben je wel even langer zoet mee vrees ik. Je kunt wellicht Ziggo even bellen/mailen om te verifieren dat die codes kloppen. Als ik thuis ben, zal ik nog eens in mijn handleiding kijken of bij mij dezelfde gegevens staan als bij jou.

Om er zeker van te zijn dat het een TV probleem is, zou je misschien even bij een buurman kunnen aansluiten waarvan je weet dat digitale TV het gewoon doet (uiteraard dan met zijn gegevens). Als jou TV het dan niet doet, dan heeft jou TV mogelijk problemen met het Ziggo signaal/modulatie oid, of is er iets mis met de digitale tuner.
Me TV vind wel analogo kanalen maar geen digitale kanalen... kheb het bij de buurman geprobeerd, ddaar werkt het wel.. samsung aan de lijn gehad, Ziggo aan de lijn gehad.. alle stappen nog een keer 100x doorlopen... geen resultaat...

• kaazz87
Loekie schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:43:
Heb ff de handleiding erbij gepakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
When Antenna Source is set to Air or Cable:
■■ Channel Source (Digital & Analogue / Digital /
Analogue): Select the channel source to memorise.
When selecting Cable → Digital & Analogue or Digital:
Provide a value to scan for cable channels.
Search Mode (Full / Network / Quick): Scans for all
channels with active broadcast stations and stores them
in the TV.
✎✎ If you select Quick, you can set up the Network,
Network ID, Frequency, Modulation, and
Symbol Rate manually by press the button on the
remote control.
Network (Auto / Manual): Selects the Network ID
setting mode among Auto or Manual.
Network ID: When Network is Manual, you can set up
Network ID using the numeric buttons.
Frequency: Displays the frequency for the channel.
(differs in each country)
Modulation: Displays available modulation values.
Symbol Rate: Displays available symbol rates.

Heb je alleen network ID and Frequency ingevuld en rest op auto gelaten?
Ja, ik heb het ook al handmatig geprobeert in te vullen, volgens Ziggo en Samsung stond het gewoon goed, ze snappen ook niet waar het aan ligt... Kheb inmiddels een digitale kastje van KPN (van een vriend) geprobeert, deze werkt wel in 1 keer..

• Loekie
kaazz87 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:23:
[...]

Ja, ik heb het ook al handmatig geprobeert in te vullen, volgens Ziggo en Samsung stond het gewoon goed, ze snappen ook niet waar het aan ligt... Kheb inmiddels een digitale kastje van KPN (van een vriend) geprobeert, deze werkt wel in 1 keer..
Dat kastje van de KPN werkt niet via DVB-C ;) Dat werkt met SCART of HDMI.
Ik denk dat je toch even een monteur van Samsung zult moeten vragen om de Tv voor je in te stellen, of de Toko waar je je TV hebt aageschaft.

specs

• MR_VIPER
  • Laatst online: 04-11 10:06

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Weet niet goed waar ik de vraag kwijt moet. Maar ik gok hier. Ik heb een Sony KDL-40W5500 met Neosmit CI+.

Tot voorheen preview gekeken en vorige week was dit verlopen. Toen heb ik de kaart geactiveerd via de website. Geen probleem alles lukte en ik kon weer kijken. Gisteren kwam weer de melding preview periode verlopen. Ik ga controleren en zie mijn 2e smartcard niet staan bij mijn producten. Ik wist al dat dat enkele weken kon duren. Aangezien ik toch graag wil kijken denk ik ik zal de kaart nogmaals activeren. Alleen nu krijg ik continu een foutmelding terug van de website IRDT-2503. Iemand een idee wat die melding inhoud. De melding krijg ik op de website. Als ik enigzins niet met de klantenservice hoef te bellen dan graag. Meerdere slechte ervaringen met Ziggo klantenservice gehad dus ik bel veel liever niet.

*empty*

• kaazz87
Het lag blijkbaar aan de kabel, hoewel ik die ook al vervangen had met een veel korterre kabel, had ik tog een dikkere kabel geprobeerd, soort STP voor Coax (Coax kabel met bescherm laag om de kabel zelf heen) me signaal was te zwak om de digitale kanalen door te zenden.. het werkt nu gelukkig :)

• mace

mace

Sapere Aude

Neosmit?

Je hebt Smit, en je hebt Neotion. Wat is het?

• MR_VIPER
  • Laatst online: 04-11 10:06

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

mace schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:42:
Neosmit?

Je hebt Smit, en je hebt Neotion. Wat is het?
Mijn excuses voor de verwarring het is een neotion.

*empty*

• mace

mace

Sapere Aude

Om je vraag te beantwoorden, ik vermoed dat je kaart in de pijplijn zit om te activeren, dus je kan hem niet nogmaals activeren, daarom krijg je die fout.

Denk ik. :P

• Loekie
kaazz87 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:39:
Het lag blijkbaar aan de kabel, hoewel ik die ook al vervangen had met een veel korterre kabel, had ik tog een dikkere kabel geprobeerd, soort STP voor Coax (Coax kabel met bescherm laag om de kabel zelf heen) me signaal was te zwak om de digitale kanalen door te zenden.. het werkt nu gelukkig :)
goed om te horen :)
Vaag dat ze van de Ziggo HD dat niet even uitsluiten...

specs

• mace

mace

Sapere Aude

edit: niet goed opgelet. :z

[ Voor 95% gewijzigd door mace op 06-05-2010 13:03 ]

• Loekie
check ff de laatste post van kaazz87 ;)

specs

• kaazz87
Loekie schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:14:
[...]

goed om te horen :)
Vaag dat ze van de Ziggo HD dat niet even uitsluiten...
Ja idd, ben verdomme 3 dagen bezig geweest (A)

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-11 15:12
misschien een rare vraag, maar hoe neem je nu iets op van je igitale signaal, met de smartcard in de tv?
of is dat niet meer mogelijk, zonder extra smartcard's te kopen?
engelbertus schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 18:42:
misschien een rare vraag, maar hoe neem je nu iets op van je igitale signaal, met de smartcard in de tv?
of is dat niet meer mogelijk, zonder extra smartcard's te kopen?
Zie het als vroeger met de videorecorder, je tv neemt niets op.. maar de videorecorder.

Digitale tv opnemen doe je met een pvr. (een decoder met ingebouwde hardeschijf) Als je tv een ingebouwde pvr heeft (ik ken maar 2 modellen die dit hebben) doe je het met je tv.
Maar normaal gesproken moet dat dus met een externe pvr (de humax 5050C bijvoorbeeld, waar dan inderdaad een eigen smartcard in moet).

[ Voor 33% gewijzigd door job op 07-05-2010 20:53 ]

• engelbertus
ik heb na de splitter zeg maar een 15 of 20 m 4,9 mm coaxkabel van de karwei.
aan beide kanten een stekkertje eraan e, die in de humax ihdr5050c, doet het fantastisch ( is tijdelijk, totdat de kabels door de muur getrokken zijn)
enige probleem was dat die stekkers van de karwei zo strak op de aansluiting van de humax zat, dat ik het pennetje van de humax eruit heb getrokken :( ( van de antenne -uitgang dus)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:23
Weet niet of dit in dit topic thuis hoort, maar bestaat er zoiets als een media center waar alles in zit. Dus opnemen van digitale tv met CI+ interface, opslaan van muziek en de mogelijkheid om ook films er op te zetten. Gewoon alles in één apparaat voor audio en video zeg maar.

Ik weet dat er pvr's zijn en mediacenters, maar kunnen deze ook met de CI+ module van Ziggo overweg?

• engelbertus
ik heb nu idd een 5050c. hiervoor een sony dvd / hd recorder
maar ik schiet dus weinig op met een tv met ci+ als ik gebruik wil maken van tv opnemen.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dankzij een tip van een mede tweaker ben ik hier ook maar eens gaan kijken.

Ik heb en LG32LH3300 lc scherm die geschikt is voor deze module. Nu hebben wij thuis digitale tv, en ik heb van mijn ouders de 'eerste' digitale receiver gekregen van Philips, leuk begin, maar ik zit er dus over te denken om deze module te halen.

Als ik nu op de site van Ziggo kijk, zie ik het volgende staan:
code:
1
2
3
4
Digitale Televisie Module
    * werkt alleen met gecertificeerde televisies
    * inclusief smartcard
[b]    * zonder vast contract[/]

Hoe moet ik dit zien? Gewoon het abonnement in de maand voor de televisie, en ik koop 1x die smartcard en ik kan gewoon kijken?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Loekie
Joopieboy schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 23:20:
Hoe moet ik dit zien? Gewoon het abonnement in de maand voor de televisie, en ik koop 1x die smartcard en ik kan gewoon kijken?
Affirmative :)

specs

• engelbertus
je hoeft denk ik niet een nieuw abonement? als je tenminste bij je ouders woont? volgens mij kun je smartcards per abonement halen, die dan op dezelfde aansluiting werken. misschien dat ze ook ergens anders zouden werken, maar dat weet ik niet precies

• Loekie
engelbertus schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:57:
je hoeft denk ik niet een nieuw abonement? als je tenminste bij je ouders woont? volgens mij kun je smartcards per abonement halen, die dan op dezelfde aansluiting werken. misschien dat ze ook ergens anders zouden werken, maar dat weet ik niet precies
Je kunt een losse smartcard kopen en bij je abonnement registreren, er kunnen maximaal 3 kaarten onder 1 abonnement...
Ze zullen ook elders wel werken, wellicht alleen zelfde regio(zelfde netw id, zelfde freq) maar misschien zelfs heel ziggo-gebied.

specs

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Je kan inderdaad 3 smart-cards activeren op 1 abbonement, voor de 4e en verder ontvanger hebben ze smartwi uitgevonden.

Nu heb ik zelf nog een vraagje over mijn philips tv met Ci+ interface, welke cam kaart kan ik daar het beste indoen voor Ziggo en wat mag zoiets kosten, Want ziggo zelf is niet heel goedkoop op de site volgens mij..
Er zijn twee ci+ cams die ziggo ondersteunt (de neotion en de smit). Je kan ze allebei vinden in de pricewatch en bij aanbod.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 08-05-2010 16:33 ]

• Loekie
raymonvdm schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:11:
Je kan inderdaad 3 smart-cards activeren op 1 abbonement, voor de 4e en verder ontvanger hebben ze smartwi uitgevonden.

Nu heb ik zelf nog een vraagje over mijn philips tv met Ci+ interface, welke cam kaart kan ik daar het beste indoen voor Ziggo en wat mag zoiets kosten, Want ziggo zelf is niet heel goedkoop op de site volgens mij..
Kijk eens naar de pricewatch vermeldingen bovenaan dit topic.....

specs

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ty :)
engelbertus schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:57:
Dus hier thuis kan ik hem gewoon gebruiken, ideaal!
Loekie schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:59:
[...]

Je kunt een losse smartcard kopen en bij je abonnement registreren, er kunnen maximaal 3 kaarten onder 1 abonnement...
Ze zullen ook elders wel werken, wellicht alleen zelfde regio(zelfde netw id, zelfde freq) maar misschien zelfs heel ziggo-gebied.
We hadden er 1, en nu heb ik nummer 2, moet goed gaan dus.
job schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:32:
Er zijn twee ci+ cams die ziggo ondersteunt (de neotion en de smit). Je kan ze allebei vinden in de pricewatch en bij aanbod.
En qua kwaliteit nog verschil tussen die twee?

• Appie Heijn
  • Laatst online: 04-11 22:06
Joopieboy schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:29:
En qua kwaliteit nog verschil tussen die twee?
Nope hij decrypt alleen maar dus heeft verder geen invloed op de beeldkwaliteit, wellicht wel in compatibiliteit, hier kan ik je helaas niks zinnigs over vertellen/

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier toevallig iemand die me kan vertellen of een Philips 42PFL8404/12 met de laatste firmware (.73) ondertussen compatible is met Ziggo via de CI+ interface?

Gisteren is m'n Samsung STB overleden en nou kán ik natuurlijk een een nieuwe STB gaan halen (óf die van de slaapkamer naar beneden zetten :+ ), maar m'n CRT mág eigenlijk ook wel een keer vervangen worden.
Zou een beetje jammer zijn als een nieuwe TV met CI+ alsnog een STB nodig heeft omdat Ziggo niet wil samenwerken met die TV.

edit:

(1)

Philips zojuist maar even gebeld en volgens hen was het geen probleem meer met de laatste software, dus we gaan eens kijken óf ze gelijk hebben.... Hoor uiteraard graag hier ook nog óf er mensen dit kunnen bevestigen.

edit:

(2)

En uiteraard werkte het in mijn geval uiteraard weer niet ..... Dus gisterenavond weer een hele tijd met Ziggo en Philips aan de telefoon gezeten zónder resultaat. Ziggo zei niks te kunnen betekenen voor me in verband met het feit dat de 42PFL8404/H12 niet op hun lijstje met "gecertificeerde" hardware stond. Philips heeft me keurig te woord gestaan en alles wat op afstand mogelijk was qua controles gedaan om het werkend te krijgen maar helaas ook zonder resultaat.

Ik vond het later op de avond ná wat leeswerk op het Ziggo gebruikersforum wel vreemd dat ik m'n CAM module nergens teruggevonden kon krijgen in de diverse TV-menu's en dat 'ie ook niet met een authenticatiescherm kwam terwijl de TV bij het verwijderen van dat ding wél aangaf dat 'ie niks meer in z'n CI+ slot had zitten dus ben vandaag met die module naar de lokale hardware boer gegaan, daar wilde ook geen enkele TV de CAM module herkennen als zodanig dus ik heb zonder morren een nieuwe meegekregen van 'm en de "oude" gaat terug naar Ziggo.

Bij thuiskomst heel de TV weer even "blank" gemaakt en alle zenders opnieuw laten detecteren, vervolgens de CAM module met smartcard in het CI+ slot gestoken en het authenticatie process werd keurig in een klein minuutje doorlopen.
Daarna wilde nog geen enkele zender buiten de FTA zenders om zich tonen .... Maar met een andere smartcard (die ik in m'n TV op de slaapkamer gebruik) werd alles ineens keurig unlocked (én de TV met set-top box op de slaapkamer werkt weer wel met de andere smartcard) ,,,, dus "eind goed, al goed.

De 42PFL8404/H12 heeft overigens een érg mooi en strak beeld nu, vooral NED1 tm.3 HD + Discovery HD :+

CAM Module die ik heb is overigens het model van @SMiT (geleverd door Ziggo), voor het geval mensen het in combinatie met deze TV gaan proberen.

[ Voor 75% gewijzigd door Will_M op 12-05-2010 20:18 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Gucky66
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 22:51
Ben altijd al aan de luie kant geweest, excuus daarvoor.
Mijn vraag zal vast ergens staan, kan het in de laatste 20min. echter niet vinden

Wat is nu het verschil tussen de verschillende CI+ cam modules die men kan kopen
En om opmerkingen te voorkomen... Ik vind die paar tientjes WEL belangrijk.

Kan iemand mij een linkje of een uitleg geven van wat de betere optie is?

TV = een Panasonic TX-P42S20E (staat in de ziggo lijst)
Overigens moet ik opmerken dat deze TV heel netjes omgaat met het analoge signaal.
De enige reden dat ik overweeg om digitaal te gaan is dat mijn huidige internet provider (Online) mij ernstig teleurstelt. En dus overweeg ik een ziggo alles in 1 pakket. Dit verschilt nl. nauwelijks van de kosten die ik nu ook maandelijks uitgeef. Deze mooie TV staat er voornamenlijk voor de andere aangesloten spullen.

Alvast Dank :)

| Gigabyte Aorus X570 Pro | AMD Ryzen 9 5950X | 32GB G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14 | Kraken 280 | Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT | 990 Pro / Platinum P41 / MP510 |

• Loekie
Gucky66 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:28:
Ben altijd al aan de luie kant geweest, excuus daarvoor.
Dat en geen lees/search skills ;)
Kijk even paar post hoger...
De 2 die vanuit pricewatch gelinkt zijn, zijn allebei ok...

specs

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heb de combi "Ziggo - Philips 42PFL8404/H12 - @SMiT CAM module" inmiddels werkend maar helaas (in mijn geval) niet zonder slag of stoot.
Heb m'n vorige post (3 posts hierboven) even geëdit met de bevindingen, dus ik hoop dat andere mensen er wat aan gaan hebben als ze dezelfde combi willen gaan gebruiken. In theorie moet het allemaal "out of the box" kunnen werken maar er zijn nogal wat schakels in de ketting die voor problemen kunnen gaan zorgen, blijkbaar.

• Gucky66
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 22:51
Appie Heijn schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:20:
[...]

Nope hij decrypt alleen maar dus heeft verder geen invloed op de beeldkwaliteit, wellicht wel in compatibiliteit, hier kan ik je helaas niks zinnigs over vertellen/
Loekie schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:54:
[...]

Dat en geen lees/search skills ;)
Kijk even paar post hoger...
De 2 die vanuit pricewatch gelinkt zijn, zijn allebei ok...
Mijn search skills zijn idd redelijk twijfelachtig O-)
Lezen gaat me meestal goed af...
Er staat daar dus niks over het verschil tussen de beide modules...

Heb natuurlijk al lang begrepen dat beide modules werken.
En picewatch was de eerste plek waar ik keek cq kijk als ik iets nieuws zoek.

Ik zoek dus iemand die wel iets zinnigs over de compatibiliteit, kwaliteit en verrschillen van de beide modules kan vertelen.

| Gigabyte Aorus X570 Pro | AMD Ryzen 9 5950X | 32GB G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14 | Kraken 280 | Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT | 990 Pro / Platinum P41 / MP510 |

• Loekie
Gucky66 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:20:
[...]

[...]

Mijn search skills zijn idd redelijk twijfelachtig O-)
Lezen gaat me meestal goed af...
Er staat daar dus niks over het verschil tussen de beide modules...

Heb natuurlijk al lang begrepen dat beide modules werken.
En picewatch was de eerste plek waar ik keek cq kijk als ik iets nieuws zoek.

Ik zoek dus iemand die wel iets zinnigs over de compatibiliteit, kwaliteit en verrschillen van de beide modules kan vertelen.
Anders dan het stikkertje en de naam van de leverancier verschillen ze niet, consensus is onderhand wel de neotion. Maar dat heeft ws meer met de prijs dan de betrouwbaarheid te maken. Beiden zijn vziw van zelfde kwaliteit.

specs

• JAM
  • Laatst online: 01-11 00:17

JAM

Ik gebruik hier de Smit-module i.c.m. een Samsung PS50B650. Herkennen en zenders scannen/autoriseren ging probleemloos. Komt op mij aardig betrouwbaar en stabiel over. :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo, ik krijg als het goed is binnenkort de CI+ module met een pretpakket van Ziggo binnen, zal mij benieuwen! *O*

• HyperioN
Voor degenen die nog geen module hebben:
WK actiepakketen zijn inmiddels hier en daar leverbaar, voor zo'n 50 euro (module+smartcard).
http://ci-plus.nl/index.p...group_id=8&aid=26&lang=NL

En ik heb een paar maanden terug gewoon nog 74,95 betaald voor alleen een module 8)7

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:32

Arfman

Drome!

Zal mij benieuwen hoeveel mensen een mooie Full HD LCD/LED/plasma TV kopen om het WK te kunnen bekijken .... in 1080i? 720i? Wat is het eigenlijk voor semi-full HD resolutie waarin Ziggo de "HD" kanalen doorgeeft?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Loekie
Arfman schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:05:
Zal mij benieuwen hoeveel mensen een mooie Full HD LCD/LED/plasma TV kopen om het WK te kunnen bekijken .... in 1080i? 720i? Wat is het eigenlijk voor semi-full HD resolutie waarin Ziggo de "HD" kanalen doorgeeft?
Tja, als ze de resolutie van nu voortzetten zal dat 1080i zijn Ik denk dat je eerder stroomopwaarts moet kijken, ik verwacht dat het in 1080i opgenomen zal worden en voor premium partners ook doorgegeven zal worden, wat ze er dan in hilversum nog mee gaan doen....

specs

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dubio:

Vanaf 1 Juni gaat Ziggo ook de zenders van de SBS (SBS6, VOO, NET5) in HD doorgeven (de RTL groep nóg niet, helaas), maar daar dient weer een extra €5,95 per maand voor betaald te worden. Je krijgt dan ook 3 andere HD zenders extra (NGC HD, History HD & Discovery HD Showcase) dus in totaal 6 extra HD kanalen, maar ik vraag me af in hoeverre de SBS groep al in HD opneemt en dat het niet geüpscaled wordt vanuit SD.

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 02-11 20:10
Ik vind ziggo eigenlijk alleen maar huilen.
Alle pakketten genomen die er maar zijn (Behalve de asia en turkse zenders)
Verdwijnen er gewoon kanalen, met als opmerking hier zend ziggo niets meer uit.
Dus in de afgelopen maand al 5 kanalen weg en alle porno achter een betaal pakket.
Zit er serieus aan te denken om het zooitje maar op te zeggen.
Ook vanwege het feit dat ziggo altijd zegt dat het aan mijn TV ligt omdat ik blokjes heb op mijn samsung, ook al is ie in orde.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
1. Ik heb nu nog zo'n kastje van Ziggo voor digitale Tv. Als ik nu alleen de CI+ module koop zonder smartcard, werkt mn oude smartcard uit het kastje van Ziggo dan gewoon in deze module?

2. Als ik deze module heb, kan ik dan een externe HD aan mn Panasonic p42g20 aan een usb poort hangen en dan opnemen op deze Hd?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ferra schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:43:
1. Ik heb nu nog zo'n kastje van Ziggo voor digitale Tv. Als ik nu alleen de CI+ module koop zonder smartcard, werkt mn oude smartcard uit het kastje van Ziggo dan gewoon in deze module?
Ja, ook oude smartcards werken gewoon in een CI+ module
2. Als ik deze module heb, kan ik dan een externe HD aan mn Panasonic p42g20 aan een usb poort hangen en dan opnemen op deze Hd?
Ja, als ik de specs goed heb gelezen in ieder geval, tenminste deze review heeft het er ook over.
Let wel op
Please note that the external hard drive will be paired with the TV and cannot be used together with other devices without being reformatted. If you have important data move then to your computer before you connect the hard drive to the G20. 

Dit is een soort DRM, de schijf wordt door de TV geformatteerd voor gebruik en je kunt de bestanden niet meer op een ander systeem lezen. Puur als videorecorder werkt het dus, maar je kunt de opnames later niet op je PC bekijken bijvoorbeeld.

[ Voor 68% gewijzigd door Henk007 op 17-05-2010 17:13 ]

• HyperioN
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:57:
Ook vanwege het feit dat ziggo altijd zegt dat het aan mijn TV ligt omdat ik blokjes heb op mijn samsung, ook al is ie in orde.
Check je aansluitmateriaal. Gebruik goed afgeschermde kabel (bijv. Hirschmann KOKA 799 of KOKA 100) en fatsoenlijke metalen afgeschermde stekkers.
Dus deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.digitennewinkel.nl/media/catalog/product/cache/4/small_image/135x135/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/r/h/rh-koswi3-hirschmann-coax-plug-male-g.jpg
En niet deze rommel:
Afbeeldingslocatie: http://bijborn.nl/catalog/images/Coax%20plug.jpg

En zorg dat je alles netjes aansluit. Schroefje van de kern goed aandraaien. Zorg dat de mantel goed contact maakt, maar niet in verbinding met de kern staat.
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:57:
Blokjes is een digitaal probleem bij:
a. de aanvoer vanaf ziggo (komt alleen voor bij storingen)
b. een te laag signaal wat je decoder in komt (te lange coaxkabel, te slecht kabel, slechte connectoren). Check je ber. Test het met 1 korte kabel op je aop.
c. een kapotte slechte hdmi kabel (natuurlijk alleen van toepassing bij HighDef decoders).
of d. een kapotte decoder/tv.

edit: heb je vooral blokjes bij de hoge frequenties (700+ mhz)... dan kan je er donder op zeggen dat het de coax bekabeling is.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 17-05-2010 20:11 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HyperioN schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:30:
[...]

Check je aansluitmateriaal. Gebruik goed afgeschermde kabel (bijv. Hirschmann KOKA 799 of KOKA 100) en fatsoenlijke metalen afgeschermde stekkers.
Dus deze:
[afbeelding]
En niet deze rommel:
[afbeelding]

En zorg dat je alles netjes aansluit. Schroefje van de kern goed aandraaien. Zorg dat de mantel goed contact maakt, maar niet in verbinding met de kern staat.
Die 1e zou ik niet doe, ik heb die van volledig metaal, stukken beter. ;)

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

HyperioN schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:30:
[...]

Dus deze:
[afbeelding]
En niet deze rommel:
[afbeelding]

Heb ik ook, maar toch nog blokjes.
Merkte ineens het verband op tussen: met 30 mbit downloaden via wireless N-router en blokkerig beeld -->> mijn wireless AP stond op 30 cm van de kabelaansluiting.

Sinds dat mn wireless AP iets verplaatst is zijn de blokjes ineens zo goed als weg. Alleen Eurosport HD stoort bij mij regelmatig..

Heb nu overigens weer kuren met mijn CI+ cam module (Neotion).. Het ding wordt regelmatig niet meer herkend bij het aanzetten (uit standby) van de tv (Samsung UE40B6000). Het trucje met de afstandsbediening "mute - 2 - 4 - 7- exit" werkt niet (alles staat dan op "success" terwijl de module niet herkend is).
Enige oplossing is dan weer de module eruithalen en weer instoppen terwijl de tv aan staan.. Ben benieuwd hoelang mn tv dat voldhoudt.. :/

Meer mensen met soortgelijke problemen?

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-11 21:09
CyBeRSPiN schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:38:
[...]

Merkte ineens het verband op tussen: met 30 mbit downloaden via wireless N-router en blokkerig beeld -->> mijn wireless AP stond op 30 cm van de kabelaansluiting.

Sinds dat mn wireless AP iets verplaatst is zijn de blokjes ineens zo goed als weg. Alleen Eurosport HD stoort bij mij regelmatig..

Heb nu overigens weer kuren met mijn CI+ cam module (Neotion).. Het ding wordt regelmatig niet meer herkend bij het aanzetten (uit standby) van de tv (Samsung UE40B6000). Het trucje met de afstandsbediening "mute - 2 - 4 - 7- exit" werkt niet (alles staat dan op "success" terwijl de module niet herkend is).
Enige oplossing is dan weer de module eruithalen en weer instoppen terwijl de tv aan staan.. Ben benieuwd hoelang mn tv dat voldhoudt.. :/

Meer mensen met soortgelijke problemen?
Hier ook Neotion, maar dan met Philips en dit werkt prima. Firmware al geupdate? Voor zover dat bij Samsung mogelijk is? Bij Philips wil dit nog wel eens helpen..

• HyperioN
Joopieboy schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:01:
[...]

Die 1e zou ik niet doe, ik heb die van volledig metaal, stukken beter. ;)
Ja die ken ik ook, van Axing.
Maar die Hirschmann KOKWI/KOSWI pluggen zijn ook volledig metaal rondom:
Afbeeldingslocatie: http://www.spautronic.nl/Images/koswi3_kokwi3_3.JPG
Alleen het kapje is dus plastic.. maar dat maakt volgens mij niet zoveel uit. Die metalen Axing pluggen zullen ook wel goed zijn :) Hirschmann is meer de consensus though..

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 02-11 20:10
Hirschman kabel zit er al tussen. heeft al een hoop geholpen, maar blijf ellende hebben.
Het maakt trouwens niet uit hoe of wat. Ziggoman is langs geweest en die liet zien met de kabel dat alles 100% was qua ontvangst.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

CyBeRSPiN schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:38:
[...]

Toch goed dat ik hier maar weer eens keek, heb vaak last bij de publieke met de HD ontvangst.
Verstoring in het beeld en vaak het geluid dat corrupt word.
Nou staat m'n wifi router precies tussen de tv en het aansluitpunt van de kabel, eens kijken wat er gebeurd als de router naar de computer kamer kan, media speler kan ook wireless.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En ik heb hem binnen!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jtY2tXJoMfMsTWVQkjxHTRDk/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TL0o70tFYZqrYqWGzcbU8VXL/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cwNwqvAHPuiHVzAXuGe5vtHL/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xotkqbKxfnaKDw0lB2ctXPxW/full.jpg
Wat een super ding. _O_

Nu geeft ie alleen niet altijd het geluid door via de toslink digitale audio verbinding tussen de tv en de receiver. Alleen bij nederland 1... 8)7

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

henkjobse schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:24:
[...]

Hier ook Neotion, maar dan met Philips en dit werkt prima. Firmware al geupdate? Voor zover dat bij Samsung mogelijk is? Bij Philips wil dit nog wel eens helpen..
Nieuwste firmware.

Het gekke is, ik had begin april de grootste problemen om de CI+ herkend te laten blijven, totdat deze om onbekende reden ineens bleef werken. 1,5 maand geen enkel probleem gehad.
Tot afgelopen weekend..

Straks even proberen om de stekker uit het stopcontact te halen zodat deze echt uit gaat ipv standby..

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb een smit. Die was cheaper. Even de tv van de stroom. Smartcard erin, CI+ erin. TV aan. Tv stand by, tv weer aan en hup hij doet het.

Ik had wel gisteren op de SBS groep zenders een gekke storen. Af en toe kreeg ik iets van Stream lock error, met artefacten. Ik vermoed dat dit aan SBS lag.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik kan mijn tv laten updaten voordat ik van alle zenders geluid digitaal door krijg gestuurd naar de versterker. :/

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

REDFISH schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 15:15:
Ik heb een smit. Die was cheaper. Even de tv van de stroom. Smartcard erin, CI+ erin. TV aan. Tv stand by, tv weer aan en hup hij doet het.
Wou dat dat bij mij zo werkte. Laatste tijd moet ik elke keer als ik de tv aanzet de ci kaart eruit en erin stoppen, anders is de cam niet herkend..
Ik had wel gisteren op de SBS groep zenders een gekke storen. Af en toe kreeg ik iets van Stream lock error, met artefacten. Ik vermoed dat dit aan SBS lag.
Dat was een storing bij SBS ja, was ook wel duidelijk aangezien dit ook door het beeld kwam scrollen achter het SBS logo langs ;)
Joopieboy schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 18:54:
Ik kan mijn tv laten updaten voordat ik van alle zenders geluid digitaal door krijg gestuurd naar de versterker. :/
Ja en? Kleine moeite toch. update downloaden en op usb stick zetten.
stick in je tv steken en updaten maar.

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-11 13:52
Mede Tweakers,

Ik weet het mijn vraag is wat aan de lulige kant maar ik wil het gewoon ckkr weten.
Is het zo dat iedereen al het analoge en Digitale signaal ontvangt?
maar dat je het digitale signaal alleen niet weet te decoden zonder CI+ en Smartcard?

Als dit zo is is het dus ook mogelijk om als je digitale tv neemt de rest van de tv's nog Analoog te laten lopen???
Ik denk dat dit kan maar ik wil dit gewoon even zeker weten.
Aangezien ik zelf een nieuwe TV wil kopen de samsung UE37B6000 welke het als het goed is gaat doen met Ziggo. Maar ik heb ook nog en 32 inch Philips. waarvan de kans iets kleiner is dat dat gaat werken. Deze wil ik dan gewoon analoog houden.

gekloot met die digitale tuners vind ik helemaal niets!. nog een remote erbij o.o heb er al 3 xD

Always look on the bright side of life.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

job schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 21:50:
[...]

Ja en? Kleine moeite toch. update downloaden en op usb stick zetten.
stick in je tv steken en updaten maar.
Als jij weet waar ik de firmware vandaan kan halen? :)

• Henk007
clifdon schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:37:
Ik weet het mijn vraag is wat aan de lulige kant maar ik wil het gewoon ckkr weten.
maar dat je het digitale signaal alleen niet weet te decoden zonder CI+ en Smartcard?
Ja, alleen Nederland 1 (SD en HD) en een paar regionale zenders ontvang je ook digitaal zonder CI+ en smartcard, die zijn niet gecodeerd
Aangezien ik zelf een nieuwe TV wil kopen de samsung UE37B6000 welke het als het goed is gaat doen met Ziggo. Maar ik heb ook nog en 32 inch Philips. waarvan de kans iets kleiner is dat dat gaat werken. Deze wil ik dan gewoon analoog houden.
Analoog is de kwaliteit een stuk minder en het aantal analoge zenders zal volgens mij nog afnemen in de toekomst.

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-11 14:32
clifdon schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:37:
Mede Tweakers,

.....
Ja hoor, mijn video-recorder, en slaapkamer TV gebruiken nog gewoon het analoge signaal. Ook de kabel-radio is nog analoog beschikbaar. Dit alles NAAST het digitale signaal wat ik in een KDL-40W5500 met een CI+ module ontvang. Zelfs de TV kan nog gewoon analoog ontvangen als ik op de analoog knop druk.

Edit: Henk007 was me net iets voor.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op maandag 24 mei 2010 @ 15:34:
[...]

Als jij weet waar ik de firmware vandaan kan halen? :)
Heb voor de zekerheid even op de site van LG gekeken maar daar is voor jouw TV in iedergeval niets te vinden (volgens een aantal posts terug zou je 32LH3300 hebben). Bij Ziggo is de LH3300 serie gewoon gecertificeerd dus moeten ze het ook gewoon werkend op kunnen leveren.

Hier heb je nog wat mensen die een probleem hadden met die TV en daar is er een monteur van LG voor langs moeten komen om de firmware te flashen vanaf een USB sticky _O-

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 24-05-2010 17:15 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo een snuiter komt er dus bij ook langs. Ik kon iig ook niks vinden dus vandaar.
Maar goed thnx, ben eens benieuwd. :P

Wat mij opvalt is dat het LG scherm nog wel eens zoemt, echt wtf. :/

[ Voor 23% gewijzigd door Joopieboy op 24-05-2010 21:19 ]

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11 22:27
Mijn Sony KDL-40v4000 ondersteund geen CAM+, maar wel gewoon CAM. Kan ik dan toch deze Ziggo ontvanger gebruiken. Ik zal dan geen HD-zenders zien, maar wel de gewone neem ik aan?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Henk007
CI+ in een CI slot in combinatie met Ziggo gaat niet werken.
Hoewel de standaard backward compatibel is, eist Ziggo dat de kaart alleen in een CI+ slot wordt gebruikt, anders wordt niets gedecodeerd. Geen HD en ook geen SD.
In principe zal een Alphacrypt CAM nog wel werken, maar voor hoelang, dat hangt van Ziggo af.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De Alpacrypt Classic blijft gewoon werken in een CI slot .... In een CI+ slot wordt 'ie inderdaad geblokkeerd (maar da's alleen maar omdat Ziggo niks kán met een CI slot). Vraag blijft alleen hoelang Ziggo nog SD kanalen blijft gebruiken in plaats van HD. Ik vrees dat je tegen de tijd dat alles naar HD over gaat én de SD kanalen komen te vervallen je allang weer een nieuwe TV zult hebben :+
Als Ziggo zou besluiten om alle SD kanalen nú te "droppen" om ruimte te maken voor HD kanalen dan sluiten ze meteen 90% van de huidige "digitaal" gebruikers af omdat er maar een klein gedeelte een HD ontvanger/decoder heeft staan.

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-11 20:39
Ik heb een probleempje!

Ik heb de Philips 42PFL7404.. Net een module geinstalleerd en alles werkt eigenlijk wel goed, behalve dat ik geen NED1 en NED2 heb.. Ze staan wel op 71, 72, maar die zijn niet HD..
Als ik op mijn afstandbediening op 1 druk krijg ik, Zender niet geinstalleerd?
Iemand een idee?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

't Wil wel eens helpen door je TV alle zenders opnieuw te laten detecteren zónder de CAM module erin nadat je er de meest recente firmware opgezet hebt. Ik had bij m'n 8404 in eerste instantie ook een aantal zenders die die melding gaven. Ik heb toen alle gegevens van Ziggo (frequentie en netnummer) opnieuw opgegeven zónder de CAM erin gestoken + alles opnieuw laten detecteren nadat ik eerst de firmware van de TV geüpgrade had naar de .73 versie.

klikje voor jouw TV .... is de zelfde FW als voor de 8404 :)

edit:
En de .75 fimware is sinds gisteren óók vrijgegeven voor de 5, 7 én 8 serie.

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 29-05-2010 12:54 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Update van de TV gehad en nu op alle zenders weer geluid. *O*

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-11 15:07

yGiDoRp

Sawasdee

Voor wie het nog niet wist:

Er is een nieuwe 1008 firmware voor de Samsung LED C6000 serie die de problemen met Ziggo CI+ oplost.

Te downloaden via http://www.samsung.com/nl...wnload/supportDownMain.do

Hij werkt bij mij prima en kan eindelijk genieten van meer HD zenders dan NL1 :)

[ Voor 4% gewijzigd door yGiDoRp op 29-05-2010 11:23 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Ik heb sinds kort zowel de Smith als Neotion cam in huis, de authenticatie gaat inderdaad iets sneller via Neotion cam, echter heb ik het idee dat het beeld via de Neotion cam beter is, is dat mogelijk of denk ik dat maar???

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:05
Da's onmogelijk, dat denk je maar. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:25
Ik heb zojuist mijn LG LD551 binnen gekregen en ik probeer nu Ziggo aan de praat te krijgen middels de SMiT Irdeto CI+ CAM

Mijn kabelgebied is het voormalige @home gebied, nu dus Limburg-Brabant maar ik krijg bij de DTV zenders een scrambeld beeld, alleen NL1 werkt.

Ik heb de automatische instellingen voor NL gepakt

frequentie 356000
sybol rate 6875
modulatie 64QAM
netwerk-id 1111

Nu heb ik ooit ergens gelezen dat het met de instellingen voor Zweden of net iets anders instellen toch zou moeten werken...maar ik kan mij ook heel goed vergissen natuurlijk :P

Weet iemand waarom het niet werkt of wat ik zou kunnen doen om het wel aan de praat te krijgen, moet toegeven dat ik het topic nog niet aandachtig heb doorgespit...dus als het antwoordt voor de hand ligt. Alvast mijn excusses :P Komt door het enthousiasme van de nieuwe TV :9

edit: Smartcard status en IRD. loader status zien er goed uit, kaart en CI+ zitten dus goedom erin volgens mij :P

NL1 NL1HD, etalagekanaal en wat regionale en duitsers ontvang ik prima, maar de rest is dus scrambeled.

[ Voor 11% gewijzigd door StraightOn.NL op 31-05-2010 12:02 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste