• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Als alleen nederland 1 werkt moet je Ziggo even bellen of ze je smartcard kunnen resetten. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:25
Joopieboy schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:23:
Als alleen nederland 1 werkt moet je Ziggo even bellen of ze je smartcard kunnen resetten. ;)
Maar in mijn Humax doen wel alle zenders met dezelfde smartcard het.
Dan zit je smartcard en/of cam er verkeerd in.

[ Voor 127% gewijzigd door job op 31-05-2010 13:28 ]

• StraightOn.NL
job schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:21:
Dan zit je smartcard en/of cam er verkeerd in.
Nope dat is ook niet het geval, CAM (authenticatie OKE) en Kaart zitten er goed in (Cardstatus, nr en dergelijke is gewoon uitleesbaar via menu...wellicht toch omdat de TV niet gecertificeerd is en dat er daardoor een probleem is? Maar het model is ook net uit, ik heb nog de allereerste firmware erop staan...
Tja.. die kans is er wel inderdaad. Ik zou zeggen bel LG, kijk op het ziggo gebruikersforum.

• StraightOn.NL
Ik heb er een appart topic voor geopend, bij nader inzien is dat misschien niet nodig gezien we deze ook al hebben:

[LG 2010 modellen] Ziggo CI+ ondersteuning en ervaringen

Ik post hier iig ook maar het bericht dat ik heb gekregen van LG klantenservice
LG klantenserive heeft mij zojuist bericht dat de TV's die niet Ziggo gecertificeerd zijn op dit moment dat ook niet meer gaan worden (wellicht wel toekomstige nieuwe modellen, maar de huidige serie niet)

Er werd mij verteld dat doordat de certificering er niet is, het niet mogelijk wordt om Ziggo te ontvangen op deze series modellen hoewel ze er technisch wel geschikt voor zouden moeten zijn. Er werd volgens de klantenservice dan ook niet gewerkt aan firmware waarmee het wel zou kunnen gaan werken.

Al met al wel een duidelijk verhaal van een persoon die er wel verstand van leek te hebben, maar toch vreemd, de TV's zijn wel technisch ervoor geschikt maar LG gaat geen firmware uitbrengen waarmee het wel ooit zal gaan werken...dus ik ben benieuwd. Zeker aangezien de LD540 die wel werkt voor zover ik het kan beoordelen exact en ook technisch gezien dezelfde TV is als de LD550!

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-10 12:06
Bij de Saturn is nu een pakket met een CI+ module en Ziggo smartcard te koop voor 39 euro (hier in Groningen in ieder geval). Dus voor wie er nog één nodig heeft of een extra wil. :)

• tufima
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik heb gisteren de Samsung UE40C6700 gekocht samen met het de WK CI+ module van Ziggo.

De smartkard heb ik gisteren direct aangemeld bij ziggo via de website.

Analoog TV kijken is geen probleem, maar digitaal lukt niet. Ik kan alleen maar Ned 1 kijken de overige nederlandse zenders doen het niet.

Ik krijg de melding CI+ error: toestel certificaat ongeldig - verlopen - 17.

Heb de CI+ module meerdere malen eruit gehaald en erin gestoken. Hij lijkt wel te gaan zoeken, maar helaas blijft ie dezelfde melding geven.

Vanmorgen Ziggo gebeld om te kijken of de smartcard wel was geactiveerd, maar dat was nog niet het geval. Ze hebben hem nu nogmaals aangemeld, maar dat zou wel eens tot 48 uur kunnen duren. Mooi is dat.

Ik hoop overigens dat dat het probleem is.

De nieuwste Firmware zal ik ook wel proberen te downloaden. Kan dat direct op de televisie?

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-11 01:39
tufima schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:50:
Ik heb gisteren de Samsung UE40C6700 gekocht samen met het de WK CI+ module van Ziggo.

Analoog TV kijken is geen probleem, maar digitaal lukt niet. Ik kan alleen maar Ned 1 kijken de overige nederlandse zenders doen het niet.

Heb de CI+ module meerdere malen eruit gehaald en erin gestoken. Hij lijkt wel te gaan zoeken, maar helaas blijft ie dezelfde melding geven.

Vanmorgen Ziggo gebeld om te kijken of de smartcard wel was geactiveerd, maar dat was nog niet het geval. Ze hebben hem nu nogmaals aangemeld, maar dat zou wel eens tot 48 uur kunnen duren. Mooi is dat.

De nieuwste Firmware zal ik ook wel proberen te downloaden. Kan dat direct op de televisie?
Hier kreeg ik hetzelfde, na ca 3 kwartier tot een uur op RTL4 was het bijgewerkt en had de TV het activeringssignaal opgepikt. Maar die instructie heb je vast al van de HD gekregen ;)

specs

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:50

The Executer

Lekker belangrijk!

[knip]

Offtopic: Net even in de handleiding gekeken, en het zou via internet op de tv moeten kunnen. Aansluiten op je modem dus en gaan met dat spul. Anders kan je het ook via USB doen. Linkje naar handleiding (pagina 26, Engels, voor NL zelf even kijken): Klik!
Is meer iets voor [LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14

[ Voor 9% gewijzigd door The Executer op 04-06-2010 11:38 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Verwijderd

Ik heb vanmiddag exact dezelfde tv gekocht icv ziggo CI+. Na ongeveer 10 minuten na online activering verdween de melding en kon ik alle zenders zonder problemen bekijken.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik had gister toch wat raars.

Ned 1 en 2 hadden een slecht signaal en het beeld gaf allemaal groene blokjes en verstoringen.
De rest van de kanalen was perfect. Na een minuut of 3 was het echter weer normaal allemaal.

weet iemand wat dit is en hoe je dit kan voorkomen?

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:42
Meer mensen hier met problemen met het HD pakket?

Veronica HD/SB HD/Net 5 HD blijven bij ons op zolder regelmatig hangen, en laatst bleef het beeld zelfs gewoon helemaal zwart. Terwijl Nederland 1/2/3HD en Discovery HD nergens last van hebben?

We hebben beneden en boven dezelfde TV met CI+ (LG 32LH3300), boven is de signaalsterkte 80 a 85% en beneden 100%

Beneden hebben we nooit probleem....

Mijn eerste gevoel zou zijn dat het signaal gewoon te zwak is op zolder voor HD, maar de kwaliteit is nog gewoon 100% en zo zwak is 80% signaal nou ook weer niet.....

Ook lijken de andere HD zenders geen problemen te geven

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:23
nooberke schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:32:
Mijn eerste gevoel zou zijn dat het signaal gewoon te zwak is op zolder voor HD, maar de kwaliteit is nog gewoon 100% en zo zwak is 80% signaal nou ook weer niet.....
Daar ligt dan waarschijnlijk ook het probleem. Ik heb speciaal voor HD TV een nieuwe kabel in me woonkamer gelegd omdat HD kanalen het regelmatig niet goed deden op m'n simpele coaxkabeltje. Sindsdien nergens meer last van.

• tufima
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2021
Uiteindelijk is het me gelukt, vraag me niet hoe!

Ik heb de nieuwste versie van firmware geinstalleerd en daarna deed hij het wel.
Dus waarschijnlijk lag het aan de firmware versie.

Maar kan ook best wat anders zijn geweest.

• nooberke
Daar ligt dan waarschijnlijk ook het probleem. Ik heb speciaal voor HD TV een nieuwe kabel in me woonkamer gelegd omdat HD kanalen het regelmatig niet goed deden op m'n simpele coaxkabeltje. Sindsdien nergens meer last van.
Maar met de andere HD zenders hebben we eigenlijk nooit problemen }:O

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:07
Ik heb dit eerder in een andere topic gepost maar geen reactie gehad maar misschien heb ik hier meer geluk.

Ik heb hier thuis een philips 8404 staan en woon in zeeland. In deze tv zit de mogelijkheid om een ci+ module in te zetten. Sinds kort verkoopt delta digitale tv dit ook. Echter zijn de phlilips toestelen niet gecertificeerd door delta.
is er een grote kans dat hij het toch doet, heeft iemand hier al ervaring mee? Ik kan zo gauwe niks vinden op internet.
want ik wil dit op zich wel graag gaan gebruiken.

Ik hoor graag jullie reacties

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen ook een module in mijn tv. Officieel gezien is hij niet gecertificeerd door ziggo maar het werkt verder als een trein (Samsung LE40C650). Het beeld is echt perfect heb gister het HDTV pakket aangevraagd maar geen idee hoe lang dat gaat duren merk het vanzelf wel.

Zoals al aangegeven het beeld is echt perfect, maar ik heb geen flauw idee hoe het signaal is verder kan dat ook niet echt zien als ik op info druk op me afstand bediening is het balkje soms helemaal groen maar ook soms helemaal leeg en zelfs dan is het beeld nog prima. Beetje raar verder maar goed het werkt gewoon .
Wellicht dat dat balkje aangeeft hoe je qua tijdsduur in je programma bent. :)

• WeAreLegion
  • Niet online
job schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:55:
Wellicht dat dat balkje aangeeft hoe je qua tijdsduur in je programma bent. :)
Hmmmm dat zou het inderdaad ook nog wel eens kunnen zijn al klopt hij niet helemaal althans dat EPG klopen de tijden nie thelemaal van.

• nooberke
WeAreLegion schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:51:
Ik heb sinds een paar dagen ook een module in mijn tv. Officieel gezien is hij niet gecertificeerd door ziggo maar het werkt verder als een trein (Samsung LE40C650). Het beeld is echt perfect heb gister het HDTV pakket aangevraagd maar geen idee hoe lang dat gaat duren merk het vanzelf wel.

Zoals al aangegeven het beeld is echt perfect, maar ik heb geen flauw idee hoe het signaal is verder kan dat ook niet echt zien als ik op info druk op me afstand bediening is het balkje soms helemaal groen maar ook soms helemaal leeg en zelfs dan is het beeld nog prima. Beetje raar verder maar goed het werkt gewoon .
Bij onze LG's kan je de signaalsterkte uitlezen via "CI Diagnose"

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
maakt het trouwens uit voor de kwaliteit van de ziggo zenders of je een gamma coax kabel gebruikt... of een monstar bijv.?

• WeAreLegion
  • Niet online
nooberke schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:01:
[...]

Ah daar zal ik even naar kijken als ik thuis ben. Zoals ik al zei het beeld is verder echt prima dus dat zal wel goed zitten. Nu hopen dat ze snel me HDTV pakket er doorheen douwen.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-11 20:10
Ferra schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:37:
maakt het trouwens uit voor de kwaliteit van de ziggo zenders of je een gamma coax kabel gebruikt... of een monstar bijv.?
yup dat maakt zeker uit! Ik heb een prefab hirschman kabel gekocht. En dat scheelt zeker.
Ziggo gaf zelf al aan dat het signaal van Ned 1 HD best broos is omdat het zo hoog in de frequentie lag.
Heb een stuk minder blokken.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Iemand die wat meer weet over de C-serie van samsung icm ziggo.
Ik zit zelf te kijken naar een van de C650 modellen. Maar samsung heeft daarvoor weer verschillende types.
Sommigen eindigen op WXXN anderen op WXZG of WXXC.

Dat de WXXN werkt heb ik al zo her en der wel gelezen. (Ja voor de C serie moet je een WXXN hebben, terwijl voor de B serie de WXXN juist het model was wat niet werkte.. Samsung maakt het inderdaad erg duidelijk :p.)
Maar ik heb nergens kunnen vinden dat de WXZG of WXXC niet werken. Dus als iemand hier ervaring mee heeft zou dat voor mij (en anderen) welkom zijn.

Ziggo zelf is met hun certificering nog lange na niet bij. Van de B-serie is bekend welke wel of niet werken. Maar over de C-serie is nog niets officeels bekend.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 13-06-2010 19:12 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier vind je misschien sneller een antwoord op je vraag... cross-post naar een ander forum, maar daar lopen meerdere gelijkgestemden rond dan hier, vaak.

Ik heb zelf een Philips TV en die worden door Ziggo helemaal niet ondersteund (en dat krijg je dan ook te horen als je ze (Ziggo) onverhoopt moet bellen). Via dat forum kwam ik er dus achter dat de manual die Ziggo meelevert met de CI+ CAM helemaal niet klopt waardoor 't bij mij in eerste instantie dus óók niet wilde werken.

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 13-06-2010 16:24 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-11 16:21
Op de 37c530 van mijn pa (verder serie nummer weet ik niet) werkt CI+ goed

To dare is to do

wimmel_1 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 16:22:
Hier vind je misschien sneller een antwoord op je vraag... cross-post naar een ander forum, maar daar lopen meerdere gelijkgestemden rond dan hier, vaak.
Nope, daar weten ze ook vrij weinig. En heb geen zin om overal en nergens accounts aan te maken :)
Slaapje schreef op zondag 13 juni 2010 @ 16:45:
Op de 37c530 van mijn pa (verder serie nummer weet ik niet) werkt CI+ goed
Ja kijk, en het verdere serie nummer is juist van belang. :)
Ik ga eens uitzoeken welk type dat nederlandse model is wat sommige winkels schijnen te verkopen.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 13-06-2010 19:56 ]

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-11 16:21
Ja i know, kan er ook niet meer van maken. Enige wat ik weet is dat hij 2 weken geleden in de aanbieding was bij de makro, misschien dat mensen dan wel weten welke variant het is.

To dare is to do

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

Loki.Nya schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:58:
Bij de Saturn is nu een pakket met een CI+ module en Ziggo smartcard te koop voor 39 euro (hier in Groningen in ieder geval). Dus voor wie er nog één nodig heeft of een extra wil. :)
Is dit een eenmalige aanbieding of is dit nog steeds zo? Thnx!

Net m'n nwe tv binne, maar als ik het goed begrijp koop ik een CI+ module met een smartcard van ziggo, en i.c.m. mijn simpele analoge abo werkt dit ook? Ik hoef hier dus niet 1st een duurder pakket voor aan te schaffen?

| system specs |

• Loekie
ride277 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:20:
[...]

Net m'n nwe tv binne, maar als ik het goed begrijp koop ik een CI+ module met een smartcard van ziggo, en i.c.m. mijn simpele analoge abo werkt dit ook? Ik hoef hier dus niet 1st een duurder pakket voor aan te schaffen?
ehm, je hebt er wel digitale TV voor nodig, analoog doet het ding zonder CI+ CAM ook wel....

specs

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:25
Loekie schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:34:
[...]

ehm, je hebt er wel digitale TV voor nodig, analoog doet het ding zonder CI+ CAM ook wel....
Hoe bedoel je dit precies? Digitale signaal staat gewoon standaard op de kabel, en een geregistreerde smartcard icm een ci+ module en tv met dvb-c tuner is genoeg om het digitale basispakket te kunnen ontvangen.

• WeAreLegion
  • Niet online
Nielson schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:44:
[...]
Hoe bedoel je dit precies? Digitale signaal staat gewoon standaard op de kabel, en een geregistreerde smartcard icm een ci+ module en tv met dvb-c tuner is genoeg om het digitale basispakket te kunnen ontvangen.
Jups dat klopt, al moet je wel even aanvragen dat je digitale tv wil bij ziggo, dan zetten ze dat allemaal goed en dan kan je er gebruik van maken. Heb ik ook gedaan. Al heb ik er tegenwoordig wel een hdtv pakket bij.

• StraightOn.NL
Nielson schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:44:
[...]
Je moet wel een TV hebben die gecertificeerd is...ofja het moet niet maar in de meeste gevallen werkt het toch niet. Ik heb een LG LD550 die CI+ heeft en een DVB-C / HD decoder maar Ziggo werkt niet...bij de IRD status staat ergens een melding die overeenkomt met not-certified product terwijl de CI+ cam netjes geathenticeerd en herkend wordt...wat ik weet werkt hij verder ook prima bij UPC en andere kabelaanbieders die met smartcards werken...alleen Ziggo wil niet (lang leve de door de overheid in stand gehouden monopolies....)
ride277 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:20:
[...]
Was een eenmalige aanbieding van een week. De goedkoopste plek nu om het te kopen is ci-plus.nl

Verwijderd

hier ook een aanbieding, nog 1 uur geldig (49 euro)
DVD doos bevat :
- SMiT CI+ module
- Ziggo Smartcard
- WK gadget (oranje opvouwbare hoed ; zie plaatje hieronder)
- Eerste 3 maanden GRATIS bij afsluiten HD-abonnement*.
- speciale WK verpakking ; zie onderstaande afbeelding

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:01:
hier ook een aanbieding, nog 1 uur geldig (49 euro)

[...]
Nog 1 uur lol. Kun je beter naar ci-plus.nl dat loopt meer dan één dag (en geen verzendkosten).

edit 8)7 spuit 11. wat job zegt dus.

[ Voor 41% gewijzigd door HyperioN op 17-06-2010 23:47 ]

Verwijderd

Hallo, ik heb enkele korte vraagstukken, 2 in dit geval.

Momenteel woon ik in het buitenland maar verhuis rond september terug naar Nederland naar Maastricht (Ziggo-gebied). Ik wil graag een nieuwe TV aanschaffen, een met CI+, voor digitale TV voor de extra sport, film en HD kanalen.

1) Als ik een studio huur, die alles inclusief heeft (dus ook de CAI), is het dan voor mij nog steeds mogelijk om digitale TV te kijken via CI+ van Ziggo, omdat er standaard een digitaal signaal op de kabel zit?
De CAI zal namelijk in dit geval onder het abonnement van de verhuurder/huisbaas vallen, maar de Ziggo CI+ zal ik zelf hebben. In dit geval wijkt de naam onder het CAI abbonement af voor dat van de digitale TV op hetzelfde adres. Is dit een probleem?

2) Familie en vrienden van mij, wonen op bepaalde adressen maar ontvangen gewoon kabel TV (analoog via het kastje in de muur) en betalen hier niks voor. Als het goed is, zit hier ook een digitaal signaal bij inbegrepen, omdat dit er ook standaard bij geleverd wordt (wat ik eerder in dit topic las).
Mocht ik ergens komen te wonen waar al een signaal is, is het dan toch noodzakelijk om een abonnement af te sluiten voor het standaard abbonement van Ziggo, of kan ik dan gewoon een TV met de CI+ module en smartcard van Ziggo aanschaffen en hiermee digitale TV kijken?

Bedankt voor jullie antwoorden alvast.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2010 06:46 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
De smartcard moet worden geactiveerd en gekoppeld aan een abonnement. Hij wordt echter niet aan een vast adres gekoppeld. Dus met een geactiveerde smartcard kun je dus overal kijken waar een Ziggo aansluiting is. Per abonnement kun je drie smartcards activeren zonder extra kosten (behalve éénmalig de aanschaf van de kaart).
Dus het abonnement is gekoppeld aan een adres, maar de zenders die je kan kijken worden bepaald door de smartcard.

• StraightOn.NL
Henk007 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 07:27:
De smartcard moet worden geactiveerd en gekoppeld aan een abonnement. Hij wordt echter niet aan een vast adres gekoppeld. Dus met een geactiveerde smartcard kun je dus overal kijken waar een Ziggo aansluiting is. Per abonnement kun je drie smartcards activeren zonder extra kosten (behalve éénmalig de aanschaf van de kaart).
Dus het abonnement is gekoppeld aan een adres, maar de zenders die je kan kijken worden bepaald door de smartcard.
Met andere woorden, als je dus extra sport pakket wilt of iets dergelijk dan moet je dit koppelen aan je smartcard. Maar als je hiervoor Ziggo belt vragen ze als het goed is wel naar je klantnummer, van je CAI aansluiting, maar aangezien je deze waarschijnlijk niet hebt omdat dat je huurbaas regelt kan je in dit geval met vrienden regelen of zij een smartcard voor je willen activeren/koppelen aan een extra pakket.

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:32
StraightOn.NL schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:01:
[...]

Met andere woorden, als je dus extra sport pakket wilt of iets dergelijk dan moet je dit koppelen aan je smartcard. Maar als je hiervoor Ziggo belt vragen ze als het goed is wel naar je klantnummer, van je CAI aansluiting, maar aangezien je deze waarschijnlijk niet hebt omdat dat je huurbaas regelt kan je in dit geval met vrienden regelen of zij een smartcard voor je willen activeren/koppelen aan een extra pakket.
Ik heb dit in het verleden ook gehad. De enige oplossing was een smartcard kopen en die registreren op de naam/adres van een vriend die wél als klant (analoog pakket) bij Ziggo bekend was. Werkte prima en probleemloos, want degene op wiens naam jouw smartcard geregistreerd staat krijgt geen rekening daarvoor, zolang je alleen het gratis digitale basispakket gebruikt. Als je extra's wil hebben zul je een afspraak moeten maken over de vergoeding van de pakketten waarvoor hij/zij wél een rekening krijgt.

• WeAreLegion
  • Niet online
Ruud2007 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:17:
[...]

Ik heb dit in het verleden ook gehad. De enige oplossing was een smartcard kopen en die registreren op de naam/adres van een vriend die wél als klant (analoog pakket) bij Ziggo bekend was. Werkte prima en probleemloos, want degene op wiens naam jouw smartcard geregistreerd staat krijgt geen rekening daarvoor, zolang je alleen het gratis digitale basispakket gebruikt. Als je extra's wil hebben zul je een afspraak moeten maken over de vergoeding van de pakketten waarvoor hij/zij wél een rekening krijgt.
Mijn huurbaas is de eigenaar van het pakket Ziggo TV, maar ik heb digitale tv aangevraagd met een smartcard en die staat wel degelijk op mijn adres en niet het adres van mijn huurbaas. En tevens heeft het mijn banknummer. Dus zoveel problemen moet het niet hebben. Wat ik heb begrepen moet er gewoon een tv abbo op dat adres zittten en daar sluiten ze hem op aan.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

nooberke schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:01:
[...]

Jep dat klopt, en daarmee zie ik bv dat ik bij Ned 3 HD wel een zeer goed ontvangst heb maar het signaal dermate laag is dat ik geen beeld krijg. :/

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
StraightOn.NL schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:01:
[...] maar aangezien je deze waarschijnlijk niet hebt omdat dat je huurbaas regelt kan je in dit geval met vrienden regelen of zij een smartcard voor je willen activeren/koppelen aan een extra pakket.
Je hebt het begrepen.
Ik wilde het al niet zo expliciet zeggen omdat het aanleunt tegen fraude..

Verwijderd

WeAreLegion schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:38:
[...]

Mijn huurbaas is de eigenaar van het pakket Ziggo TV, maar ik heb digitale tv aangevraagd met een smartcard en die staat wel degelijk op mijn adres en niet het adres van mijn huurbaas. En tevens heeft het mijn banknummer. Dus zoveel problemen moet het niet hebben. Wat ik heb begrepen moet er gewoon een tv abbo op dat adres zittten en daar sluiten ze hem op aan.
Thanks voor de reactie. Dit is ook wat ik graag zou willen hebben.

Staat het ook onder jouw naam?

Heb jij ook een TV met CI+?
En maak je momenteel gebruik van extra zenderpakketen?

Die laatste zin van je lijkt te kloppen, met het feit dat overal al een digitaal kanaal naast het analoge doorgegeven wordt.

Dus in principe is het enige dat ik nodig heb: TV, module, smartcard
Na de aanschaf van deze drie zaken, kan ik me registeren bij Ziggo? En dan zijn deze extra zenderpakketen toch per internet ook te regelen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2010 12:21 ]

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:16:
[...]

Thanks voor de reactie. Dit is ook wat ik graag zou willen hebben.

Staat het ook onder jouw naam?

Heb jij ook een TV met CI+?
En maak je momenteel gebruik van extra zenderpakketen?

Die laatste zin van je lijkt te kloppen, met het feit dat overal al een digitaal kanaal naast het analoge doorgegeven wordt.

Dus in principe is het enige dat ik nodig heb: TV, module, smartcard
Na de aanschaf van deze drie zaken, kan ik me registeren bij Ziggo? En dan zijn deze extra zenderpakketen toch per internet ook te regelen?
Zie de mail die ik gestuurd heb :) daar moet het wel duidelijk van worden.

Verwijderd

Thanks...

dus als ik het ook goed begrijp worden de zenders die je kiest niet naar het adres gestuurd, maar naar de smartcard. Met andere woorden, als deze zich ergens anders in het gebied zich bevindt, kan je gewoon ook alles bekijken?

In dat geval kan ik mogelijk het klantnummer van mijn moeder gebruiken. Al helemaal als ik toch mijn banknummer eraan verbind.

• tiguan
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:39:
Thanks...

dus als ik het ook goed begrijp worden de zenders die je kiest niet naar het adres gestuurd, maar naar de smartcard. Met andere woorden, als deze zich ergens anders in het gebied zich bevindt, kan je gewoon ook alles bekijken?
Je moet het anders zien. Alle zenders worden altijd naar alle kabel aansluitingen gestuurd. Echter bepaald jouw smartcard of je bepaalde zenders wel of niet mag zien.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Misschien dat iemand hier me kan helpen?
Ik hen een Samsung B651xxx, CI+ gecertificeerd.(nieuwste firmware op de TV). Zo'n CI+ module gekocht en ik gebruik het al een maandje tot volle tevredenheid, alleen heb ik nu op Discovery Channel & National Geographic dat de boel stoort, blokjes in beeld en geluid wat af en toe wegvalt. Alle andere zenders heb ik geen problemen mee.

Op het moment dat ik de boel terugbouw naar de Samsung decoder ooit door Ziggo geleverd zijn de storingen op die 2 zenders verdwenen :?
Signaalsterkte volgens de TV is 88, daar lijkt het probleem niet in te zitten.

Iemand hier die dit herkent? Heb net een poosje gegoogled maar kan het nog niet echt vinden.

edit:
Kom er net achter dat dit de 2 zenders zijn waar ik waardes zie bij de bitfoutfrequentie....daar zie ik al wat google hits op.

[ Voor 8% gewijzigd door Oogje op 20-06-2010 15:22 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Als je bitfouten hebt is het signaal op die frequentie te zwak. Er zitten altijd meerdere zenders op een frequentie, dus het is logisch dat je op al die zenders fouten krijgt. Waarschijnlijk zit je net tegen de grens aan en is je samsung wat gevoeliger dan je decoder. Oplossing: Betere bekabeling/connectoren/versterker.

• StraightOn.NL
Voor de LG LD450 serie is er nu nieuwe firmware beschikbaar waarmee DVB-C HD met Ziggo werkt!

Zie StraightOn.NL in "[LG 2010 modellen] Ziggo CI+ ondersteuni..." voor meer info!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
job schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:16:
Als je bitfouten hebt is het signaal op die frequentie te zwak. Er zitten altijd meerdere zenders op een frequentie, dus het is logisch dat je op al die zenders fouten krijgt. Waarschijnlijk zit je net tegen de grens aan en is je samsung wat gevoeliger dan je decoder. Oplossing: Betere bekabeling/connectoren/versterker.
Automagisch was het probleem van de week weg........Ziggo zal wel iets met het signaal gedaan hebben :*)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Mijn niet gecerticieerde samsun L37C550 doet het ook prima, zou er vooral niet te bang voor zijn. En zo niet gewoon de TV binnen 7 dagen terugbrengen, of de CI+ op marktplaats zetten. Voor 45 euro heb je tegenwoordig zowel smartcard als CI+ module dus daar hoef je het ook niet voor te laten me dunkt... ;-)

• StraightOn.NL
Heeft iemand de firmware updates voor LG al toegepast op een LD550 (of ander toestel dan de LD450) en werkt de update bij deze ook met Ziggo? Wat ik begrepen heb ik dat de firmware namelijk ook op andere toestellen kan draaien, op mijn eigen LD550 wordt hij in ieder geval herkent als nieuwe firmware, maar ik heb hem nog niet durven te installeren omdat hij dus eigenlijk voor de LD450 is en ik ook nog aan het wachten ben op mijn CI+ module, dus ik kan het toch nog niet testen...Maar ik ben wel heel erg benieuwd!!

Zie: StraightOn.NL in "[LG 2010 modellen] Ziggo CI+ ondersteuni..."

::EDIT:: zojuist ook geconstateerd dat de update voor de hele LD350 lijn is toegevoegd op de LG website.

De LD35x en LD45x blijken WEL te werken met 03.01.08

De 03.01.08 versie werkt NIET op de LD55x serie! Ook een beta getest met versie nr. 03.01.13 werkte ook niet! Zenders blijven gescrambled en CI+ CAM/INFO blijft melding D-004 weergeven.

::Hier is hoe het wel werkt::

Ik heb zojuist op advies van een Ziggo certificerings official en het gebruik van mijn verstand het volgende uitgevoerd:

Na de firmware upgrade (wat bij mij overigens eigenlijk een firmware downgrade was, van 03.01.13 naar 03.01.08 gezien de beta die we getest hadden) is een reset naar factory defaults nodig! Het feit zit hem volgens mij in de nieuwe authenticatie die de CI+ CAM nodig heeft, zoals deze is bij de eerste keer dat je hem plaatst.

Daarnaast heb ik alle zenders opnieuw laten instellen/vinden.

Ik heb dit ook geprobeerd met een nieuwe nog niet eerder geathenticeerde module met hetzelfde resultaat, het WERKT!

Als gezegd:

1. firmware upgraden middels usb naar 03.01.08
2. restore factory defaults / fabrieksinstellingen herstellen
3. zenders opnieuw installeren, automatisch, opletten dat de regiocode correct is 1111 of 5555 afhankelijk van waar je woont
4. CI+ CAM met smartcard (goed om) plaatsen, en wachten tot deze geauthenticeerd is.
5. TV uit/aanzetten en voila het werkte op mijn LD551

[ Voor 58% gewijzigd door StraightOn.NL op 01-07-2010 14:09 . Reden: v03.01.08 werkt niet op LD55x ]

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:22
Voor wie het wil weten, de CI+ module werkt niet op een LG 26LH2000. Staat voor alle duidelijkheid ook niet op de site van Ziggo, maar LG heeft wel op hun eigen site gezet dat deze is goedgekeurd door Ziggo. Heb het vanmiddag uitgeprobeerd met een CI+ module, maar deze werd niet herkend. Na contact te hebben gehad met LG gaven deze ook aan dit een fout was op hun website, en inderdaad niet werkte... Ach, het was het proberen waard! :)

• StraightOn.NL
Kick, zie mijn bovenstaande reactie als ik jullie was zou ik het op deze manier ook maar een proberen op de andere modellen!

[ Voor 5% gewijzigd door StraightOn.NL op 01-07-2010 14:09 ]

Verwijderd

ik heb sinds gisteren problemen met mijn ci+ module van ziggo.

Signal lost. Scrambled signal.

Het lijkt door de temperatuur te komen.. brandde bijna mijn vingers aan de module? wat is er gaande?

• tiguan
Daar zou ik nou nooit opkomen om aan die CI+ module te voelen, maar idd, hij wordt best heet. Mijne dan net niet zo heet dat je je fikken brand maar wel erg warm. Wtf zit erin dat zoveel warmte kan veroorzaken?

• _Vuurie_
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-12-2023
Even een gekke vraag:

Heeft iemand ooit geprobeerd een digitenne kaartje van KPN in zijn CI+ module van Ziggo te steken en ipv de kabel uit de muur, de antenne van digitenne in de tv te steken.

Gewoon om te kijken of het überhaupt werkt?!

Of is dit een slecht idee?

Ik ben benieuwd
Je kan het proberen, maar het zal niet werken. :)
De ci+ module van ziggo werkt alleen met irdeto codering, kpn gebruikt (zo uit mijn hoofd) conax.
_Vuurie_ schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 15:03:
Even een gekke vraag:

Heeft iemand ooit geprobeerd een digitenne kaartje van KPN in zijn CI+ module van Ziggo te steken en ipv de kabel uit de muur, de antenne van digitenne in de tv te steken.

Gewoon om te kijken of het überhaupt werkt?!

Of is dit een slecht idee?

Ik ben benieuwd
Een standaard DVB CI module of een CI+ module, in dit geval gaat het om een Conditional Access Module (CAM) want er zijn meer types CI of CI+ modules, is geen digitale TV ontvanger in PCMCIA kaart formaat. De ingebouwde tuner in de TV bepaalt het type signaal dat je kan ontvangen, namelijk een DVB-T tuner voor Digitenne van KPN of een DVB-C tuner voor de kabelbedrijven. Veel TV's hebben tegenwoordig een tuner die beide soorten signalen aankan.

Vervolgens moet de TV ook geschikt zijn voor het merk beveiliging dat door de digitale TV provider wordt toegepast. En daar komt dan de CAM in het spel. Voor Digitenne is een Conax CAM nodig en voor Ziggo een Irdeto CAM. Ook moet het type CAM nog overeenkomen met het type Common Interface (CI) slot in het apparaat. Ziggo geeft alleen CAM fabrikanten toestemming om een Irdeto CAM uit te brengen als die geschikt zijn voor een CI+ slot. Digitenne van KPN vereist een dergelijke extra beperking niet.

Als laatste hoort bij het merk beveiliging ook een smartcard van hetzelfde merk. Die zijn dus niet uitwisselbaar, zelfs niet als twee digitale TV providers hetzelfde merk beveiliging toepassen omdat de smartcards voor uitgifte/verkoop eerst worden geregistreerd in het beveiligingssysteem van de digitale TV provider zodat de koper de smartcard op een gegeven moment kan laten activeren.

• _Vuurie_
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-12-2023
@ job en ArChie: Duidelijk, bedankt voor de uitleg

Verwijderd

tiguan schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:53:
Daar zou ik nou nooit opkomen om aan die CI+ module te voelen, maar idd, hij wordt best heet. Mijne dan net niet zo heet dat je je fikken brand maar wel erg warm. Wtf zit erin dat zoveel warmte kan veroorzaken?
mijne gaf zeker vrijdag met die 30+ problemen zit dan ook op zolder dus kamer temperatuur is ook vrij hoog. Maar dit mag toch geen problemen veroorzaken neem ik aan....

ik krijg nu ook steeds vaker e4-04. insert smard card. Vooral als de tv al enige tijd aanstaat.
Lijkt me dus een duidelijk temperatuur probleem.

morgen maar is ziggo opbellen..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2010 14:38 ]

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik kwam nog een aanbieding tegen:
http://www.fotovideoimpor...fo.php?products_id=110226

Heb je via digitale TV ook meer zenders dan basispakket analoog (z1)? Vind dat niet heel duidelijk op de Ziggo website namelijk. (of noemen ze dat dan "digitaal totaal"?)

[ Voor 58% gewijzigd door B_FORCE op 05-07-2010 11:45 ]

One World Concepts

• tiguan
B_FORCE schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:34:
Ik kwam nog een aanbieding tegen:
http://www.fotovideoimpor...fo.php?products_id=110226

Heb je via digitale TV ook meer zenders dan basispakket analoog (z1)? Vind dat niet heel duidelijk op de Ziggo website namelijk. (of noemen ze dat dan "digitaal totaal"?)
Ja je krijgt 60 digitale zenders en 30 analoge zenders standaard. Staat ook heel duidelijk op de website hoor, hier

• B_FORCE
  • Niet online
Ja dat heb ik natuurlijk ook nog wel kunnen vinden.
Maar om welke zenders gaat het dan?
Als ik namelijk deze link mag geloven, heb je net zo veel zenders, maar DE MOGELIJKHEID om meerdere digitale zenders te kunnen kopen.

http://www.digitelevisie....Ziggo-Digitale%20TV&id=59

Overigens staan er daar maar 40 en zijn dezelfde als basis pakket analoog.
Of zijn het met name de buitenlandse zenders? (die heb ik nu namelijk niet ingesteld)

[ Voor 21% gewijzigd door B_FORCE op 05-07-2010 12:13 ]

One World Concepts

• Loekie
Anders kijk je even op de link van tiguan, daar zie je de gegevens zoals ze worden verstrekt door Ziggo, ik tel rond de 60 digitaal(veel lokaal + paar preview).

specs

• B_FORCE
  • Niet online
Loekie schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:52:
Anders kijk je even op de link van tiguan, daar zie je de gegevens zoals ze worden verstrekt door Ziggo, ik tel rond de 60 digitaal(veel lokaal + paar preview).
Wat denk je wat ik gedaan heb voordat ik de vraag überhaupt stelde ;)

Maar ze tellen die lokale zenders er dus ook bij.
Dan klopt het inderdaad wel. Ik dacht dat die wegvielen (net als bij analoog)

One World Concepts

• Loekie
B_FORCE schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:03:
[...]

Wat denk je wat ik gedaan heb voordat ik de vraag überhaupt stelde ;)

Maar ze tellen die lokale zenders er dus ook bij.
Dan klopt het inderdaad wel. Ik dacht dat die wegvielen (net als bij analoog)
Tja voor mij tellen die zenders(en preview) ook niet als 1 hele zender, maar voor Ziggo wel...

specs

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-11 10:05
Iemand hier die toevallig een EX600 heeft icm een CI+ module? Deze TV is namelijk niet gecertificeerd, maar ik ben toch wel benieuwd of hij werkt.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-11 20:10
Toch wel vreemd, ineens heb ik alle kanalen die op frequentie 162000 Khz alle transponders blokjes.
Dus dat zijn, Het gesprek, Eurosport HD, Nick Jr. Bizarre is helemaal als er een brommer langsrijd dat het dan overal ellende is.
WTF het is geen digitenne...

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:41:
Toch wel vreemd, ineens heb ik alle kanalen die op frequentie 162000 Khz alle transponders blokjes.
Dus dat zijn, Het gesprek, Eurosport HD, Nick Jr. Bizarre is helemaal als er een brommer langsrijd dat het dan overal ellende is.
Gebruik je wel goede bekabeling? Zie www.kabelkeur.nl voor wat meer informatie. Ik begrijp overigens niet waarom je deze signaal problemen meldt in een topic over de Ziggo CI+ CAM's. Een CI(+) CAM is immers geen digitale TV ontvanger in PCMCIA kaart formaat. De DVB-C tuner waar het kabel signaal binnenkomt is onderdeel van de TV hardware.

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:56

vanDaal

-ismeereentje

Ik heb sinds vorige week een LED televisie met DVB-C aansluiting (Ziggo gecertificeerd). Op dit moment maak ik gebruik van een vier jaar oude Samsung decoder (H360R). In hoeverre gaat het voor mij voordeel hebben een Ziggo CI+ module te kopen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:25
Je hebt ws beter beeld (intern i.p.v. analoog via scart), je kunt HD zenders ontvangen en je hebt alleen de afstandsbediening van de tv nog maar nodig.

• StraightOn.NL
Nielson schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:47:
Je hebt ws beter beeld (intern i.p.v. analoog via scart), je kunt HD zenders ontvangen en je hebt alleen de afstandsbediening van de tv nog maar nodig.
Ik ken de samsung decoder niet, maar mijn LG550 zapt ongeveer even snel als mijn Humax Fox-C die toch al een van de snellere was. Dus wellicht dat dat ook nog een voordeel is.

Vergeet ook niet dat die decoders in standby energie slurpen, 1 watt 24/7/52 is zeker 2 euro en ik denk toch dat het zeker enkele watts zijn wat het ding verbruikt. Dat extra verbruik heb je dus niet als de CI+ van de TV gebruikt.

Het scheelt je ook weer een aantal kabels daar achter de TV in zo'n meubel (maakt ophangen stuk aantrekkelijker)

Ik zou wel even online kijken voor een aanbieding of marktplaats/v&a aanbieder van een CI+ module. Bespaart je toch de nodige tientjes.

• HarmoniousVibe
Nielson schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:47:
Je hebt ws beter beeld (intern i.p.v. analoog via scart), je kunt HD zenders ontvangen [....]
Heb alleen maar even snel gegoogeld maar heeft die decoder ook hdmi + hd ondersteuning? In dat geval is er op dit gebied niet heel veel te winnen denk ik.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09 11:12
Heeft er iemand een CI+ kaart gestopt in een Sony Bravia KDL-40E4000 en dat werkend gekregen?
Ik werk nu met een alphacrypt kaart, wat prima werkt, maar ik heb regelmatig dat alle zenders gereset worden en ik ben het opnieuw instellen best wel zat aan het worden.

• StraightOn.NL
LB06 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:16:
[...]

Heb alleen maar even snel gegoogeld maar heeft die decoder ook geen hdmi + hd ondersteuning? In dat geval is er op dit gebied niet heel veel te winnen denk ik.
Que? Wat bedoel je precies? Dat die losse Samsung decoder GEEN HDMI en DVC-HD heeft?

Des te meer reden om dus de interne tuner te gebruiken icm CI+, via de losse decoder gaat het digitale beeld immers langs analoge weg (over de scart) naar de TV om vervolgens weer in de TV te geupscaled en gedigitaliseerd. Dat is niet optimaal voor je beeldkwaliteit (hoewel het verschil in beeld kwaliteit tussen mijn Humax Fox-C, analoog via scart, en de interne digitale LD550 tuner wel erg klein heel erg klein is)

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:56

vanDaal

-ismeereentje

LB06 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:16:
Heb alleen maar even snel gegoogeld maar heeft die decoder ook geen hdmi + hd ondersteuning? In dat geval is er op dit gebied niet heel veel te winnen denk ik.
Ja, klopt. De Samsung H360R decoder heeft inderdaad HDMI en HD ondersteuning, dus ik heb mijn decoder gewoon netjes met HDMI aan mijn TV gekoppeld.

De enige voordelen die ik nu zie:
  • De zapsnelheid van de decoder is vrij matig
  • Minder energieverbruik
  • Minder kastjes, zoals StraightOn.NL ook al zegt. Echter heb ik nu de aansluiting als volgt: Coax > Decoder > HDMI > Receiver > HDMI > TV. Er ligt ongeveer 15m HDMI tussen mijn receiver en mijn TV. Ik heb geen idee of dit straks kan blijven liggen als je de decoder weghaalt en vervangt door een CI+ module.

• StraightOn.NL
vanDaal schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:19:
[...]

Ja, klopt. De Samsung H360R decoder heeft inderdaad HDMI en HD ondersteuning, dus ik heb mijn decoder gewoon netjes met HDMI aan mijn TV gekoppeld.

• Minder energieverbruik
  • Minder kastjes, zoals StraightOn.NL ook al zegt. Echter heb ik nu de aansluiting als volgt: Coax > Decoder > HDMI > Receiver > HDMI > TV. Er ligt ongeveer 15m HDMI tussen mijn receiver en mijn TV. Ik heb geen idee of dit straks kan blijven liggen als je de decoder weghaalt en vervangt door een CI+ module.
Nou als je decoder al HDMI en HD ondersteuning heeft zijn de belangrijkste redenen wel weggevallen. Zapsnelheid is nog steeds niet geweldig hoor, maar als je een kaart op de kop kunt tikken voor 2 tientjes dan is het gewoon het proberen waard lijkt me! Vind je het fijn hou je het zo, is het niks verkoop je de kaart weer. Er is een levendige handel in de CI+ kaarten dus dat moet wel lukken!

• HarmoniousVibe
vanDaal schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:19:
[...]

• Minder energieverbruik
Indien je een Audio Return Channel hebt (TV en receiver):
Afbeeldingslocatie: http://www.hdmi.org/images/hdmi_1_4/arc_after_400-3.jpg

En anders:
Afbeeldingslocatie: http://www.hdmi.org/images/hdmi_1_4/arc_before_400.jpg

In het laatste geval zul je dus een extra toslink kabel moeten trekken van je TV naar je receiver. Als je gewoon je decoder blijft gebruiken gaat het geluid al via de receiver en hoeft je TV zelf geen geluid meer te versturen, enkel beeld te ontvangen. Dus dat is nog een potentieel nadeel dus van het gebruik van de interne tuner/decoder. Aan de andere kant, je kunt dan wel de externe decoder + kabel weghalen.

[ Voor 35% gewijzigd door HarmoniousVibe op 10-08-2010 17:55 ]

• HarmoniousVibe
StraightOn.NL schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:04:
[...]

Que? Wat bedoel je precies? Dat die losse Samsung decoder GEEN HDMI en DVC-HD heeft?

Des te meer reden om dus de interne tuner te gebruiken icm CI+, via de losse decoder gaat het digitale beeld immers langs analoge weg (over de scart) naar de TV om vervolgens weer in de TV te geupscaled en gedigitaliseerd. Dat is niet optimaal voor je beeldkwaliteit (hoewel het verschil in beeld kwaliteit tussen mijn Humax Fox-C, analoog via scart, en de interne digitale LD550 tuner wel erg klein heel erg klein is)
Typfout! Ik bedoelde natuurlijk dat hij wél hdmi heeft.

Die laatste zin van jou klopt ook niet helemaal volgens mij ;)

[ Voor 10% gewijzigd door HarmoniousVibe op 10-08-2010 18:35 ]

• StraightOn.NL
LB06 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:33:
[...]

Typfout! Ik bedoelde natuurlijk dat hij wél hdmi heeft.

Die laatste zin van jou klopt ook niet helemaal volgens mij ;)
Inderdaad 8) foutje haha |:( ach we zijn er om elkaar te helpen he :9

• ErwinMeulman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-10 16:09
Afbeeldingslocatie: http://www.afbeeldingenuploaden.nl/uploads/363768ci+.PNG

[ Voor 7% gewijzigd door ErwinMeulman op 13-08-2010 12:12 ]

• Hartstikkegroen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-03 16:21
Goeiemiddag,

Ik heb hier op tweakers al het e.e.a. gezocht en gelezen maar kom er niet echt uit.
Misschien mis ik iets, of zie iets over het hoofd en is het een hele stomme vraag.

Het volgende:

Ik ga binnenkort een nieuwe tv aanschaffen de Sony KDL-46EX700 deze is Ziggo CI+ gecertificeerd.
Ik betrek al digitale televisie van Ziggo en ben ook van plan het HD pakket hierbij af te sluiten
Echter wordt niet allen in HD doorgegeven. Nu wil ik graag weten wat nu betere beeldkwaliteit geeft bij de zenders die via normale digitale kwaliteit worden doorgegeven?

Is dit een HD decoder welke kan upscalen naar bijvoorbeeld 720p of is dit de Ziggo CI+ module.

Ik hoor graag wat jullie bevindingen zijn.
En alvast bedankt.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:23

mace

Sapere Aude

Een 1080p-TV heeft 1920x1080 pixels, als je een gewoon PAL-signaal zou weergeven zonder upscaling dan zou je naar een beeld kijken van een formaat DVD-hoes met zwarte balken om alle kanten heen. ;)

Je TV doet dus zelf al aan upscalen! Een decoder doet dat echt niet beter dan je TV, gewoon een CI+ nemen dus. ;)

• StraightOn.NL
Absoluut voor een TV met CI+ gaan en dit gebruiken, alleen al voor het gebruiksgemak van 1 afstandsbediening. En uit ervaring kan ik zeggen dat de EX500 bijvoorbeeld dit echt perfect doet!Ik zou wel even kijken (kan mij vergissen) maar volgens mij waren er nogal wat issues met de HX700 qua beeldkwaliteit van de TV zelf , die edge-lid is toch? Staat iets over in het Bravia topic meen ik.

Zoek het even op...

edit:: NVM volgens ging dat over de EX700 die last had van een krakende behuizing (warmte) en clouding

[ Voor 11% gewijzigd door StraightOn.NL op 17-08-2010 14:58 ]

• StraightOn.NL
Ow ik zie dat er voor de LG LD serie een nieuwe firmware uit is, de 03.02.05, hopelijk verbeterd deze de ondersteuning voor Ziggo CI+ ik ga hem zo proberen!

• Hartstikkegroen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-03 16:21
Bedankt voor het verduidelijken.

Ik ga nog even verder duiken in het probleem van de EX700 maar volgens mij heeft niet elke EX700 dat probleem en als er sprake van is wordt het goed opgelost door Sony.
Maar ja voorkomen is beter dan genezen!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:32
Ik twijfel over de aankoop van een Sony EX402 (icm Ziggo), omdat ik gehoord heb dat menigeen bij het inschakelen van het toestel de CI+ module zou moeten uitnemen en opnieuw zou moeten insteken om digitaal beeld/geluid te krijgen. Komt dat idd veel voor? Hoop op goede ervaringen van gebruikers :-)
StraightOn.NL schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:59:
Ik ken de samsung decoder niet, maar mijn LG550 zapt ongeveer even snel als mijn Humax Fox-C die toch al een van de snellere was. Dus wellicht dat dat ook nog een voordeel is.
Je maakt een grapje zeker :D
Ja er zijn langzamere decoders, maar de humax fox is zeker niet snel. Meeste tv's hebben ongeveer die snelheid. Maar als je van bijvoorbeeld een humax 9200 af komt gaat het wel even trager.
Leuk zo'n achterhaald plaatje 8)7
Dat klopt al bijna een half jaar niets meer van. Dat geldt alleen voor de B5 serie.

Voor de gehele samsung C6 serie moet je namelijk juist wel weer een wxxn (of een sxxn) hebben.
Gewoon op de ziggo site kijken of daar de tv tussen staat. Staat hij er niet bij.. zoeken naar ervaringen van anderen die het desondanks geprobeerd hebben.

[ Voor 46% gewijzigd door job op 23-08-2010 10:11 ]

• StraightOn.NL
job schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:02:
[...]

Je maakt een grapje zeker :D
Ja er zijn langzamere decoders, maar de humax fox is zeker niet snel. Meeste tv's hebben ongeveer die snelheid. Maar als je van bijvoorbeeld een humax 9200 af komt gaat het wel even trager.
Dat geloof ik je gelijk, maar Ziggo levert alleen maar langzame modellen mee en dat was mijn referentie.

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:59

Galois

1811 - 1832

Deze post heeft mij even doen nadenken.

Zijn er verschillende modellen van de UE40C6800? Deze is namelijk bij de rentepuntenwinkel van de ING en er staat verder niet bij of het de USXXN is (die CI+ gecertificeerd is). Ik ging er vanuit dat hij dat is...

Weet iemand dat?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Galois schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 13:38:
Deze post heeft mij even doen nadenken.
Dat plaatje is achterhaal en gaat alleen over de B5 serie (zie ook mijn post iets hoger).

Je moet inderdaad op de ziggo site kijken voor de model nummers. En ja er zijn ongetwijfeld ook UE40C6800's met een ander serienummer. Wellicht niet in NL te koop, (in de pricewatch staat alleen de sxxn) maar ze zijn er vast wel.

[ Voor 36% gewijzigd door job op 29-08-2010 13:44 ]

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:59

Galois

1811 - 1832

job schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 13:41:
[...]
Dat plaatje is achterhaal en gaat alleen over de B5 serie (zie ook mijn post iets hoger).

Je moet inderdaad op de ziggo site kijken voor de model nummers. En ja er zijn ongetwijfeld ook UE40C6800's met een ander serienummer. Wellicht niet in NL te koop, (in de pricewatch staat alleen de sxxn) maar ze zijn er vast wel.
Op de Ziggo site heb ik inderdaad al gekeken (UE40C6800USXXN). Maar op de website van de rentepuntenwinkel staat alleen UE40C6800. Ik ging er eigenlijk vanuit dat al deze modellen dus USXXN waren. Maar dat is misschien niet zo?

Ik zal dan eerst contact opnemen met de postbank voordat ik deze tv aanschaf... Ik wilde 'm vandaag bestellen, maar dan wacht ik dus nog maar even.

Of weet iemand zeker dat deze uit de rentepuntenwinkel inderdaad de UE40C6800USXXN is?

EDIT: ik denk niet dat er een andere bestaat dan de UE40C6800USXXN. Op de samsung site kom je ook alleen maar op dit USXXN model.

[ Voor 14% gewijzigd door Galois op 29-08-2010 13:53 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08 20:12
Ben sinds gisteren in het bezit van mijn nieuwe televisie (Samsung LE46C650, omg heerlijk :9~ ) ).
Heb uiteraard ook een CI+ Module (Ziggo) Erbij besteld.

Alles werkt inmiddels gelooof ik naar behoren (geen tijd gehad om uitvoerig te testen). Maar WAT een heerlijk scherp beeld :9~ .

Echter merk nu al dat ik met 1 vraag zit:

Ik kom van zon standaard Humax kastje, als ik daarmee zapte kreeg ik onderin meteen te zien wat er op de betreffende zender is.

Nu heb ik dit niet meer :(. Als ik nu zap, dan krijg ik links bovenin (bijv.) TVB, RTL4 en verder geen info.

Echter als ik op de afstandsbediening op "info" klik, dan krijg ik hetzelfde beeld als ik zap, echter, uitgebreid met alle info over de zender (resolutie, wat is er op dit moment op etc...).

Is het mogelijk om deze info standaard te laten zien bij het zappen?

** als jullie niet begrijpen wat ik bedoel (is zeer aannemelijk :+ ) dan zal ik later deze week even foto's maken van wat ik bedoel.
_/-\o_

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:51

JB

Cédric roelt!

Dat is iets wat ik ook mis idd, als die TV gids standaard geshowed kan worden bij het inschakelen van een bepaalde zender, zou ik daar zeer prettig vinden.

Mijn boefje is liev!

• tiguan
Dat is iets wat je tv zelf moet ondersteunen. Ik heb dit standaard op mijn tv zitten, bij mij kan je dit niet aan of uit zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 01-09-2010 10:25 ]

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:51

JB

Cédric roelt!

tiguan schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:20:
Dat is iets wat je tv zelf moet ondersteunen. Ik heb dit standaard op mijn tv zitten, dit kan je niet aan of uit zetten.
Welke tv heb je dan? Hier werkt het ook, alleen niet automatisch. Wanneer er op "Info" wordt geklikt dan komt die informatie wel, maar met een decoder gebeurt dit automatisch bij het zappen.

Mijn boefje is liev!

• tiguan
Ik heb een Sony Bravia.
Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste