Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
@3nzym3:
Ik heb ook een Samsung TV met CI+ module en inderdaad geeft die ook niet de info over het programma bij het zappen en dat kun je ook niet aanzetten. Softwarematig moet dit een fluitje van een cent zijn, maar het zit er gewoon niet in.

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-02-2024
Henk007 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:45:
@3nzym3:
Ik heb ook een Samsung TV met CI+ module en inderdaad geeft die ook niet de info over het programma bij het zappen en dat kun je ook niet aanzetten. Softwarematig moet dit een fluitje van een cent zijn, maar het zit er gewoon niet in.
Ah ok..Toch een gemiste kans vind ik dan :/ .

Verder hoor je mij niet klagen trouwens, ben echt zeer tevreden over de TV icm CI+.

Misschien dat het ooit met een firmware update geimplementeerd wordt?Of ben ik nu te overmoedig? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 18:25
Volgens mij moet het wel mogelijk zijn, maar dan zou je in het register van je tv moeten zitten.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:37
Onze LG's geven ook geen info aan bij het zappen, alleen een blokje rechtsboven met zendernaam, zendernummer, SD/HD, stereo/dolby digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 15:39

JB

Cédric roelt!

Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 08:15:
Volgens mij moet het wel mogelijk zijn, maar dan zou je in het register van je tv moeten zitten.
Bron :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255252

Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn CI+ module.

Sinds dinsdag heb ik deze Neotion module in huis, en nadat alles goed is geinstalleerd heb ik enkele dagen kunnen genieten.

Maar nu heb ik dus een probleem. Mijn TV (Samsung PS50C7700 van enkele weken oud) herkent de module om een of andere reden niet meer. Hij 'pakt' m gewoon niet. Als ik de module eruit haal en er weer inschuif, flitst er in 0,1 seconde een menu in beeld en dan is het weer weg, en vervolgens niets. Ik heb nu dus alleen een analoog signaal.

Weet iemand wat er nu ineens mis is? Ik heb verder niet aan de TV of module gezeten. Van het ene op het andere moment pakt de TV dus de module niet meer. :-(

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

Had eerst ook een Neotion icm met een Samsung UE40B6000. De module werd bij mij alleen herkend als ik deze erin stopte nadat de tv was aangezet, of als ik met mn vingers tegen de module aandrukte terwijl de tv aan het opstarten was.
Uiteindelijk bij Ziggo Studio in Utrecht langsgeweest, daar werd geconstateerd dan de module defect was, kreeg een nieuwe mee (Smit) en die doet het probleemloos :)

Bij deze nog even een dikke pluim naar de medewerkers van die Ziggo winkel, via de telefoon werd ik van kastje naar de muur gestuurd, want ik moest zelf maar uitvinden of het aan de module of de tv lag.

@roadronnoz: probeer nog eens opnieuw alle stappen te doorlopen door eerst terug naar fabrieksinstellingen te gaan, de zenders te zoeken zonder de module erin en daarna pas de module (met smartcard er al in) in de tv te schuiven.
Heb je overigens de tv al voorzien van de nieuwste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374035

Poef...

[ Voor 96% gewijzigd door Edmin op 14-09-2010 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05 14:23
Ik heb sinds kort ook een Samsung TV met de CI+ module, alleen ik vind het zappen tussen de kanalen zo ontzettend langzaam gaan, ook het laden van de zender vanuit de guide gaat super langzaam, weet iemand of dit op te lossen valt of zit dit in het signaal o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Thomas20 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:23:
Ik heb sinds kort ook een Samsung TV met de CI+ module, alleen ik vind het zappen tussen de kanalen zo ontzettend langzaam gaan, ook het laden van de zender vanuit de guide gaat super langzaam, weet iemand of dit op te lossen valt of zit dit in het signaal o.i.d.?
Mijn gevoel is dat het varieert op tijdstippen, overdag gaat het soepeler en sneller dan s'avonds, denk dat het eerder de bezetting op het netwerk van Ziggo is.

Mijn boefje is liev!

• Henk007
JB schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:14:
[...]

Mijn gevoel is dat het varieert op tijdstippen, overdag gaat het soepeler en sneller dan s'avonds, denk dat het eerder de bezetting op het netwerk van Ziggo is.
De digitale streams gaan continu over de kabel, onafhankelijk of er iemand kijkt. Het is echt niet zo dat op het moment dat jij een zender kiest, die stream naar jou 'on demand' wordt opgestart.
De drukte op de netwerk heeft dus niets te maken met de zapsnelheid.

• JB

JB

Cédric roelt!

Henk007 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 07:51:
[...]

De digitale streams gaan continu over de kabel, onafhankelijk of er iemand kijkt. Het is echt niet zo dat op het moment dat jij een zender kiest, die stream naar jou 'on demand' wordt opgestart.
De drukte op de netwerk heeft dus niets te maken met de zapsnelheid.
Dan leg me maar uit waarom het smiddags sneller gaat.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
Henk007 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:45:
@3nzym3:
@ Henk007

Aangezien jij tevens de combinatie Samsung Tv + CI+ module hebt de volgende vraag:
(indien iemand anders het antwoord heeft mag diegene uiteraard ook antwoorden. :+

Als ik de tv uit heb staan en hem aan zet (JOH :P ), dan krijg ik altijd eerst 2 meldingen over de ziggo module.
Eerst een "fout"code (nr weet ik zo ff niet) "check smartcard", dan na 1 a 2 seconden springt hij naar: "controleert smartcard". En dan krijg ik na 3 seconden o.i.d. beeld.

Eigenlijk is mijn vraag alleen maar: Is dit normaal? Of zou dit niet zo moeten zijn (m.a.w. geen meldingen bij aanzetten tv)

Edit: type tv is trouwens de: LE46C650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Volgens mij hebben ze dat allemaal, onze LG's en de Sharp van me opa doet precies hetzelfde, eerst een error, dan smartcard controle, en dan beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-06 22:32

The Executer

Lekker belangrijk!

(jarig!)
3nzym3 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:23:
[...]

@ Henk007

Aangezien jij tevens de combinatie Samsung Tv + CI+ module hebt de volgende vraag:
(indien iemand anders het antwoord heeft mag diegene uiteraard ook antwoorden. :+

Als ik de tv uit heb staan en hem aan zet (JOH :P ), dan krijg ik altijd eerst 2 meldingen over de ziggo module.
Eerst een "fout"code (nr weet ik zo ff niet) "check smartcard", dan na 1 a 2 seconden springt hij naar: "controleert smartcard". En dan krijg ik na 3 seconden o.i.d. beeld.

Eigenlijk is mijn vraag alleen maar: Is dit normaal? Of zou dit niet zo moeten zijn (m.a.w. geen meldingen bij aanzetten tv)

Dit is normaal (en ook wel beetje irri...). Heb een vergelijkbare tv (LE32B650) en deze hanteert precies dezelfde opstart ;).

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
The Executer schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:55:
[...]

Dit is normaal (en ook wel beetje irri...). Heb een vergelijkbare tv (LE32B650) en deze hanteert precies dezelfde opstart ;).
Ah ok, vindt het zelf idd ook lichtelijk irritant worden. Maar ik zal ermee moeten leren leven denk ik :) .
De kwaliteit van het beeld maakt veel goed in ieder geval O+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Ik kan me bij bovenstaande posts aansluiten, de melding komt elke keer bij het aanzetten van de TV.
Het zou erg simpel zijn om in de firmware de time-out tijd wat langer in te stellen, of de melding te vervangen door iets in de richting van 'Een ogenblik geduld a.u.b. terwijl de communicatie met de smartcard wordt gestart..'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
3nzym3 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:23:
[...]

@ Henk007

Graag wil ik nog even terugkomen op bovenstaand verhaal.
De laatste paar dagen merk ik dat de module niet wordt "geidentificeerd" door de tv.

M.a.w. ik start de tv op en hij geeft dan geen enkele melding (dus geen: Check smartcard, controleerd smartcard).
Met als resultaat dat ik naar een zwart scherm kijk.

De tv uit zetten en nogmaals proberen heeft meestal pas na 4 a 5 x succes. Soms haal ik zelfs de module er helemaal uit om hem vervolgens weer te plaatsen. Het lijkt wel volledig random wanneer de tv de module wel "pakt".
ERG irritant, zit er niet op te wachten dat ik de tv meerdere malen aan/uit moet zetten voordat ik beeld krijg.
Ding is nog geen maand oud ;(

Mijn vraag (vragen eigenlijk): Iemand anders met een dergelijk probleem? of nog beter: een oplossing.
Kan ik bijv. ook handmatig de ziggo module laten checken als de tv aan staat?

Of is mijn module (of de aansluiting in de tv) waarschijnlijk niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-06 21:27
Hoi, Hebben deze week een Samsung LE22C450 E1WXXN (=Ziggo gecertificeerd) en een Neotion CI+ Ziggo Gecertificeerd gekocht. Moet die volgens de instructie insteken als de TV Standbye staat (zonder Smartcard) en dan inschakelen. Echter krijg ik steeds de melding dat de module niet geautenticeerd word door de TV.
Nu staat er dat ik de TV terug moet zetten in de fabrieksinstellingen. Kan echter in de hele handleiding niet vinden hoe dat moet of waar die optie zit? Ook niet als ik het hele menu door spit. Wel het beeld en het geluid is terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Nu is er bij Samsung wel een firmware update beschikbaar. Hierna zouden de fabrieksinstellingen terug moeten zijn, maar durf dat niet gelijk aan. Word er straks gezegt dat ik dat niet had mogen doen. Bovendien keurt Ziggo niet alle Firmware updates goed schijnbaar.

Wie kan mij goed advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

3nzym3 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:31:
[...]

Graag wil ik nog even terugkomen op bovenstaand verhaal.
De laatste paar dagen merk ik dat de module niet wordt "geidentificeerd" door de tv.

M.a.w. ik start de tv op en hij geeft dan geen enkele melding (dus geen: Check smartcard, controleerd smartcard).
Met als resultaat dat ik naar een zwart scherm kijk.

De tv uit zetten en nogmaals proberen heeft meestal pas na 4 a 5 x succes. Soms haal ik zelfs de module er helemaal uit om hem vervolgens weer te plaatsen. Het lijkt wel volledig random wanneer de tv de module wel "pakt".
ERG irritant, zit er niet op te wachten dat ik de tv meerdere malen aan/uit moet zetten voordat ik beeld krijg.
Ding is nog geen maand oud ;(

Mijn vraag (vragen eigenlijk): Iemand anders met een dergelijk probleem? of nog beter: een oplossing.
Kan ik bijv. ook handmatig de ziggo module laten checken als de tv aan staat?

Of is mijn module (of de aansluiting in de tv) waarschijnlijk niet goed?
Had precies hetzelfde, veel te lang mee lopen klooien, bleek een defecte module te zijn. Had een Neotion, Smit werkte bij mij meteen. Bij ziggo deden ze gelukkig niet moeilijk bij het omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Ik denk ook dat 3nzym3 een defecte CAM heeft, heb ik destijds ook gehad:
Henk007 in "\[DVB-C] Ziggo CI+ Praat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
Thanx for the tips :)

Vandaag de Cammodule geruild tegen een nieuwe.
De beste man in de winkel testte hem wel nog even, gelukkig pakte de tv hem daar ook niet :) (zul je namelijk altijd zien dat hij het in de winkel wel in één keer doet |:( ).

Nieuwe cammodule pakte hij thuis wel in 1 x, dus so far so good (echter de oude deed het de eerste maand ook zonder morren).

Edit: na 2 dagen gebruik nieuwe module:
De beste man gaf al aan dat deze cammodule een nieuwer type was/is. Ben eigenlijk (nu al) meer tevreden over deze module (type: SMIT stond volgens mij ook op mijn oude module maar ok, misschien was dat een Neotion). Hij authenticeerd veel sneller. Ook geen foutcodemeldingen bij opstarten maar:
"start authenticatie" > "Authenticatie ok" en plop! ik heb beeld.

Hopelijk (klopt af) doet deze het na 2 maanden nog steeds zo goed als nu :+

[ Voor 39% gewijzigd door 3nzym3 op 08-11-2010 11:50 ]

• stefanfct
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-06 22:26
Ik wil voor mijn LG LE3300 led tv graag een CI+ module kopen. Maar nu zijn er 2 soorten een gewone en een Neotion. Wat is het verschil tussen deze 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:39

timovd

Voorsprong door techniek

@stefanfct
code:
1
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1368782?data[filter_keywords]=Neotion&data[boolean]=AND

ff copy pasten in je browser

[ Voor 56% gewijzigd door timovd op 12-11-2010 08:15 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162418

Even een vraagje hier:

Mijn ouders hebben een nieuwe tv gekocht (de LG LX9500), maar willen graag digitale tv kijken zonder het extra kastje. Nu zit er wel zo'n slot in de tv, maar staat de tv niet op de website van Ziggo tussen de gecertificeerde toestellen.
Ik heb al het een en ander gelezen over dat je zo'n kaart er wel in kan doen en dan de landsinstelling naar Zweden/Finland moet veranderen. Dan zou je gewoon de digitale zenders te zien krijgen.
Heeft iemand hier ervaring met de LX9500 en deze methode?
Anders een beetje zonde om voor niks zo'n kaartje te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 13:02
Ff eentje lenen van iemand anders.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-06 18:46
iemand ervaring met de fx2490hd tv/monitor van samsung in combinatie met CI+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjekel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-04 09:32
Ik heb een LG 32LH3300 en als ik de installatie doe, netwerkgegevens invoer etc. dan vindt hij geen zenders. Ook fabrieksinstellingen opnieuw laten instellen en toen geprobeerd maar dan krijg ik hetzelfde probleem.

Ik heb een Irdeto CI+ CAM module, voormalig kabelgebied was Casema.

Hoop dat iemand mij kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kijk eens welke zenders je vind zónder die CI+ module. Je TV moet alles sowieso kunnen vinden ongeächt het feit of er wel/geen CI+ module geplaatst is (alleen decoderen wordt zonder dat ding lastig).

Vind je TV dan wél alle zenders dan zit is je CI+ CAM module niet goed... Zoniet dan zit er in je bekabeling iets niet goed (en kun je gaan testen met een korte/goede kabel direct aan het ISRA punt).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjekel
in de handleiding van Ziggo staat dat ik eerst de netwerkgegevens moet invullen en dan gaat hij dus ook zenders zoeken. Dus ik heb die zo ingesteld zoals in het boekje vermeld staat maar dan vind ik geen zender wat dus wel zo moet zijn.
Daarna moet je pas de CI+ cam module plaatsen. Dus het kan iig niet aan de module liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

petjekel schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 18:17:
Ik heb een LG 32LH3300 en als ik de installatie doe, netwerkgegevens invoer etc. dan vindt hij geen zenders. Ook fabrieksinstellingen opnieuw laten instellen en toen geprobeerd maar dan krijg ik hetzelfde probleem.

Ik heb een Irdeto CI+ CAM module, voormalig kabelgebied was Casema.

Hoop dat iemand mij kan helpen :)
Ik heb dezelfde tv maar een neotion module, bij mij was het de gegevens instellen, module erin, dan de kaart erin en gaan. Geen enkel probleem...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-06 18:05
Sinds ergens vandaag ontvang ik enkel nog Nederland 1, 2, 3 digitaal. Dit is in Schagen, in het Multikabel gebied. Gebruik een Alphacrypt Classic.

Ik begrijp dat dit heel goed aan de smartcard kan liggen. Maar heb net al naar NOS Journaal van 20:00 op Nederland 1 gekeken, en dan zou onderhand toch wel de sleutels ge-update moeten zijn.

Zijn er nog anderen met dit probleem, of wellicht debug suggesties?

[Edit] Ah.. "CI+ praat" ..
[Edit2] Opgelost door op de 'Mijn Ziggo' site onder het 'smartcard' linkje, even de sleutels opnieuw te laten opsturen naar de kaart.

[ Voor 16% gewijzigd door Henk Poley op 25-12-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjekel
Mijn probleem is opgelost. Vandaag even met de klantenservice gebeld. Nu werd alles naar behoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zeker een reset gehad? Maar mooi dat het weer werkt!

Viel mij gisteren op dat ik Ned 3 niet kan ontvangen, terwijl signaal gewoon ruim 80% is... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjekel
Nee dat niet eens. Ik had niet goed gelezen lol. Bij de frequentie stond in de handleiding dat er soms een extra 0 bij moet. Maar dat had ik dus niet getest, en nadat werkte het :D
Ik weet niet eens waar je kunt zien hoe goed je signaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat kun je terugvinden in het volgende menu:
Menu -> setup -> diagnose :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjekel

Is het trouwens normaal dat elke keer als je de tv aanzet je in beeld dat krijgt over authenticatie?
En heb jij al weleens software update gedaan? Ik heb dat zelf iig niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ow dat hij eerst een soort van foutmelding gaat geven voordat je tv krijgt, ja dat klopt daar heb ik ook al last van. En ondanks een update van de firmware is dit niet verbeterd helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjekel
Nouja volgens mij checkt hij dan de module ofzo idk. Maar zou jij kunnen kijken welke firmware versie jij hebt? Wil ik is vegelijken dan met die van mij. Zal morgen is ff kijken wat die is.

• Henk007
Die foutmelding als je de TV aanzet is normaal, tenminste dat doet mijn Samsung ook. Het zou minder verwarrend zijn als ze een andere tekst zouden gebruiken, bijvoorbeeld: 'wacht op authenticatie..' of zoiets.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:23
Apart dat er bij jullie een foutmelding verschijnt, bij mij zie je inderdaad bij het aanzetten dat ie aan het authenticaten is.

• 3nzym3
tiguan schreef op donderdag 30 december 2010 @ 00:53:
Apart dat er bij jullie een foutmelding verschijnt, bij mij zie je inderdaad bij het aanzetten dat ie aan het authenticaten is.
Ja wel apart, echter het klopt wel. Dit schijnt afhankelijk te zijn van het type module dat je bezit.

Mijn "oude" module gaf ook eerst 2 "fout"meldingen alvorens beeld te geven.
Echter, deze module bleek kapot te zijn (edit: dat de module het niet meer deed had niets te maken met de "fout"meldingen btw, mijn televisie "pakte" de cammodule simpelweg niet meer).

Heb hem toen geruild tegen nieuwe en deze module geeft twee andere meldingen (authenticatie start > Authenticatie OK),

[ Voor 11% gewijzigd door 3nzym3 op 30-12-2010 08:41 ]

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 19:06
Aangezien ik dinsdagavond een Sony Bravia KDL 40ex600 heb besteld, meteen maar een CI+-module bij Ziggo besteld. Dan kan ik ook het digitale TV-tijdperk betreden.
De TV is vandaag bezorgd, dus Ziggo even gebeld wat een beetje de verwachtte doorlooptijd is. Wat denk je?
spoiler:
10 tot 15 werkdagen

Dat wordt dus nog even analoog kijken.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• tiguan
Heb je module echt bij Ziggo zelf besteld? Ik had 'm gehaald bij een audiozaak, dan kan je gelijk aan de slag.

• petjekel
@tiguan
Misschien is foutmelding niet het goede woord maar er komt idd over dat authenticatie en ff later authenticatie ok, te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
tiguan schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:38:
Heb je module echt bij Ziggo zelf besteld? Ik had 'm gehaald bij een audiozaak, dan kan je gelijk aan de slag.
Ik ben afgelopen dinsdag bij een aantal zaken in Den Haag geweest die volgens de website van Ziggo dat ding hadden en die hadden hem geen van allen. De online zaak waar ik de TV besteld had leverde hem zonder smartcard.
Als iemand een tip heeft in Den Haag, bestel ik wel af bij Ziggo.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Hier in het zuiden adverteert Maxwell met een CI+ module incl smartcard voor 69 euro (zie online folder pag 5 rechtsonder) . Maar die zitten niet in Den Haag, dichtstbij is Utrecht.
In de pricewatch zie ik hem o.a in Zoetermeer op voorraad:
pricewatch: Ziggo CI+ Cam Module
Maar dat is zonder smartcard.

[ Voor 32% gewijzigd door Henk007 op 31-12-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ja ik had destijds m'n Alphacrypt kaart inclusief smartcard bij Cardwriter in Zoetermeer gehaald. De dame in winkel had zelfs de smartcard direct voor me geregistreerd. Ze verkopen ook CI+ modules.

[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 31-12-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Die insteekkaarten verkopen ze toch bij elke fatsoenlijke Elektronica zaak?

[ Voor 8% gewijzigd door nooberke op 31-12-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:07
Ik heb een Samsung TV met CI+ module (smit), omdat ik nog 3 tvs heb staan had ik altijd een hirschmanverstarker op het kabelsignaal staan met daaracher een 6x f-connector verdeelblokje. Ondanks dat de signaal sterkte op 100 stond kreeg ik regelmatig de melding dat er geen of zwak signaal was.
Analoog heb ik nooit storing gehad en altijd scherp beeld. Alleen nu ik een TV met CI+ heb heb ik problemen.

Als test heb ik nu de versterker er tussenuit gehaald. TV lijkt nu goed te werken, signaal sterkte staat op 92, wat mij ook nog prima lijkt.

Zijn er mensen die dezelfde problemen hebben of hadden icm. een signaalversterker en een CI+ ontvanger? En wat is qua signaal sterkte goed/slecht?

[ Voor 10% gewijzigd door jjbstolk op 04-01-2011 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:55
jjbstolk schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:32:
Ik heb een Samsung TV met CI+ module (smit), omdat ik nog 3 tvs heb staan had ik altijd een hirschmanverstarker op het kabelsignaal staan met daaracher een 6x f-connector verdeelblokje. Ondanks dat de signaal sterkte op 100 stond kreeg ik regelmatig de melding dat er geen of zwak signaal was.

Als test heb ik nu de versterker er tussenuit gehaald. TV lijkt nu goed te werken, signaal sterkte staat op 92, wat mij ook nog prima lijkt.

Zijn er mensen die dezelfde problemen hebben of hadden icm. een signaalversterker en een CI+ ontvanger? En wat is qua signaal sterkte goed/slecht?
Ik heb een zelfde setup. Hirschmann versterker met daarachter een f-connector verdeelblok. Er zit een Ci+ module (Smit) met smartcard in m'n Panasonic tv. Mijn signaal sterkte staat op 100. Ik heb geen meldingen van een zwak signaal. Is wellicht je versterker overleden? Je kan deze met een schroevendraaiertje geloof ik wel tunen qua versterking, wellicht dat dit helpt? Je kan in sommige tv's ook zien wat de kwaliteit van de lijn is. BNR heet dat bij mij. Die zou eigenlijk altijd op 0 moeten blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

petjekel schreef op woensdag 29 december 2010 @ 23:25:
Nouja volgens mij checkt hij dan de module ofzo idk. Maar zou jij kunnen kijken welke firmware versie jij hebt? Wil ik is vegelijken dan met die van mij. Zal morgen is ff kijken wat die is.
Sorry voor de late reactie, maar ik heb versie 1.00.32 erop staan, en CI+ software versie 1.00.00 met loader versie i5.07.30. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vunzz schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 09:09:
[...]

Ik ben afgelopen dinsdag bij een aantal zaken in Den Haag geweest die volgens de website van Ziggo dat ding hadden en die hadden hem geen van allen. De online zaak waar ik de TV besteld had leverde hem zonder smartcard.
Als iemand een tip heeft in Den Haag, bestel ik wel af bij Ziggo.
Kun je vziw gewoon bij de MM halen. MM in de stad heeft ze, Rijswijk weet ik niet zeker. Heb ze vorige week ook nog bij de Marko in Wateringen zien liggen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Vorige week had de MM ze niet, gisteren wel.
Maar goed, dan moest je de smartcard weer los kopen en was je nog duurder uit. Ik wacht nog wel een paar dagen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Is het eigenlijk mogelijk om de software/firmware van zo'n CI+ module te updaten? Via m'n tv lukt het iig niet, dan zegt ie dat het niet ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-06 15:04

Oulewappeur

OmNomNom

Hallo,

Ik heb sinds een kleine week een LG 32LE7500. Gekocht via iBood en zeer tevreden met deze aanschaf!

Op de website van Ziggo staat deze niet in de lijst van gecertificeerde televisies. Maar ik kwam her en der dan wel weer tegen dat dit wel zo was (o.a. bij Qplaza.nl).

Mijn vraag is eigenlijk of er iemand is met bovenstaande toestel of een toestel uit de 7500 serie die kan bevestigen dat dit werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Gisteren de CI+ module met smartcard ontvangen. Dat viel dus nog mee.
De smartcard zat lekker onopvallend verstopt in een of ander boekje, maar het was compleet dat is het voornaamste.
Natuurlijk eerst NL1 HD zoeken zonder module; dat was geen succes. VHS-recorder er tussen uit; nog steeds niet. Splitter in de meterkast er tussenuit; Bingo!
Alles weer terug zoals het was en nog steeds alle zenders.
De eerste twee maanden lekker alle zenders gratis. Op Film1 HD was toevallig Avatar gisteravond, dus dat was wel een mooi begin.
Nu twee weken om te bedenken of, en zo ja welke, extra zenders ik wil.

[ Voor 1% gewijzigd door Vunzz op 21-01-2011 22:42 . Reden: Typo's enzo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik hoop iig dat ze op korte termijn de HD zenders allemaal in het standaard pakket gaan gooien. Vind het eigenlijk belachelijk dat dit standaard niet is.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:39

timovd

Voorsprong door techniek

Zal idd wel fijn zijn. Alleen de meeste programma's op de extra zenders worden volgens mij nog niet in HD opgenomen. Of is dit inmiddels al wel zo?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Het is inderdaad jammer dat bijvoorbeeld NET5, waar de dames natuurlijk gek op zijn, in de HD-variant een pluszender is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sja idd, denk toch dat ze het als een goede manier van verdienen vinden. Maar ook nog niet iedereen heeft een Full HD scherm denk ik. Dus ook niet iedereen zal er echt voordeel van hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-06 15:43
Ik zit er aan te denken om de Samsung LE46C750 aan te schaffen. In duitsland is de tv aanzienlijk goedkoper dus wil ik 'm het liefste daar kopen. Het modelnr. dat ze in Duitsland verkopen (LE46C750R2ZXZG) staat echter niet bij het lijstje van ziggo gecertificeerde tv's. Gaat dit problemen opleveren met een CI+ module ?? Zo ja, welke?
Wil namelijk wel graag zo'n module gebruiken, o.a. omdat de tv een PVR functie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391193

Ik heb een Ziggo CI+ CAM (neotion) en vraag mij af wat de correcte CI status informatie is.

Wat is de status code informatie van deze module, de operator services, en de smartcard, zoals die te zien zijn via het Menu > Setup > CI informatie (althans op mijn LG TV).

Bij mij werkt het allemaal namelijk nog niet geheel, en ik neem aan dat deze status informatie kan leiden naar de oorzaak.

Voorbeeld: Ik zie CI Smartcard status D00-4, etc.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-05 05:56
Heb 2 exemplaren van de Sony EX500, icm met CI+ modules (Ziggo is de kabelaar). De laatste tijd gaat (zeer) regelmatig het beeld voor een paar seconden op zwart, alsof het signaal wegvalt. Dit gebeurt bij beide toestellen, zowel bij HD als (digitale) SD zenders. De signaalsterkte is 100%, dus dat kan de oorzaak niet zijn. Bovendien is het probleem pas van de laatste tijd. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het is vreselijk irritant..

[ Voor 20% gewijzigd door Ruud2007 op 13-01-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136269

Ik kijk ook via de cam module op mijn Philips 7605 gaat allemaal prima. Natuurlijk zien de HD kanalen er een stuk beter uit dus heb ik ook het HD pakket besteld(zou er idd gewoon bij moeten zitten maarja mopolisten he)

Wat ik wel heb met de HD zenders is dat er een zwarte rand zit aan de linker zijde of aan beide als ik mn tv zet op "niet op schaal" Oftewel 1op1 pixelmapping. Dat is niet bij alle HD uitzendingen zo maar wel een goed deel.

Ik denk dat het dus niet aan de cam ligt maar wss aan de tuner van de philips of anders aan de uitzending van Ziggo(casema gebied)
Dus ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die daar wel eens last van hebben als ze HD zenders bekijken via de CAM...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Anoniem: 136269 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:44:
Ik kijk ook via de cam module op mijn Philips 7605 gaat allemaal prima. Natuurlijk zien de HD kanalen er een stuk beter uit dus heb ik ook het HD pakket besteld(zou er idd gewoon bij moeten zitten maarja mopolisten he)

Wat ik wel heb met de HD zenders is dat er een zwarte rand zit aan de linker zijde of aan beide als ik mn tv zet op "niet op schaal" Oftewel 1op1 pixelmapping. Dat is niet bij alle HD uitzendingen zo maar wel een goed deel.

Ik denk dat het dus niet aan de cam ligt maar wss aan de tuner van de philips of anders aan de uitzending van Ziggo(casema gebied)
Dus ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die daar wel eens last van hebben als ze HD zenders bekijken via de CAM...?
Ik ken jouw toestel niet, maar bij de Sony Bravia's treedt dit (randjes langs het beeld) op als het beeld op 'full pixel' is ingesteld. De 'autoformat stand' maakt het beeld een fractie groter waardoor de ongerechtigheden langs de randen niet meer zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136269

Ruud2007 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:37:
[...]

Ik ken jouw toestel niet, maar bij de Sony Bravia's treedt dit (randjes langs het beeld) op als het beeld op 'full pixel' is ingesteld. De 'autoformat stand' maakt het beeld een fractie groter waardoor de ongerechtigheden langs de randen niet meer zichtbaar zijn.
Ja zo los ik dat ook op door autoformat te kiezen. Op mijn tv heet dat auto-fill.
Maar volgens mij zou dat eigenlijk niet mogen aan gezien de uitzendingen 1080i zijn dus ik zie het meer als een schoonheidsfoutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Maar als je gaat rescalen, hoe weinig ook, heb je geen 1:1 pixelmapping meer, dus de kwaliteit van het beeld wordt minder. Hetzelfde heb ik bij mijn Samsung TV. Je hebt een aantal opties voor het beeldformaat: Auto-breed, 16:9, Volledig scherm. Bij de laatste optie heb ik links en rechts dunne zwarte lijntjes. Dit geldt dus voor bijvoorbeeld Ned 1 HD (Ziggo)

[ Voor 7% gewijzigd door Henk007 op 21-01-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Met een paar dagen bonus is nu toch m'n proefperiode, met gratis alle zenders, verlopen.
Ik wil het HD-pakket en Film1 gaan nemen. Film1 stellen we nog even uit om SOGgen te voorkomen :-P
Vanavond wel online het HD-pakket besteld. Ik had stilletjes verwacht/gehoopt dat dat met een kwartiertje wel resultaat zou geven, maar drie uur later nog niks. Ben bang dat het bij Ziggo nog door de bureaucratische molen moet.
Wat zijn jullie ervaringen met het aan- en afmelden voor extra pakketten? Hoe lang duurt zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Voor zover ik me kan herinneren duurde het enkele dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Ach ja, paar weken geleden zat ik nog analoog naar een ouderwetsche beeldbuis te kijken, dus ik overleef het wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Half uurtje was het hier, wel tijdens kantooruren.

Eredivisie live ook iets in die richting, raar dat dat zo veel wisselt, vermoede eigenlijk dat het geautomatiseerd ging ;(

[ Voor 56% gewijzigd door nooberke op 22-01-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Vanavond bij Tros Radar een item over problemen met Loewe televisies in combinatie met Ziggo CI+ cam. Voor zover ik weet zijn er hier op GoT niet veel Loewe bezitters, maar toch interessant om even te kijken.

Tros Radar 24-1-2011: Loewe versus Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Een kennis van mij heeft een Loewe, deze gebruikten een Alphacrypt module....

Dus ik vermoed dat het er voornamelijk over gaat dat het gebruik hiervan niet meer mogelijk is

Heb even wat verder door gelezen en het gaat ook deels om de HDD opname functie, het gaat dus ook om alle fijne versleuteling van Ziggo :+

[ Voor 28% gewijzigd door nooberke op 24-01-2011 15:43 . Reden: Verder gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
De HD-zenders zijn er nu door bij mij. Kennelijk moet je zo'n aanvraag niet op vrijdagavond doen :D
Ik had inderdaad ook verwacht dat het automatisch zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 21:45
Ik ben van plan om binnen kort de Ziggo CI+ module + smartcard te kopen. Ik loop echter tegen een probleem aan.

Wij krijgen hier 1 coax tv aansluiting binnen, en die gaat in de digitale ontvanger beneden, die ontvanger stuurt het signaal door naar de tv d.m.v een scart aansluiting én een coax kabel (dus analoog en digitaal). Ik vraag me nu af hoe ik ook een coax kabel naar boven moet leggen. Moet ik de coax-uitgang van de digitale ontvanger gebruiken om ook digitale televisie op de tv boven te krijgen?

Tevens ben ik benieuwd of de beeldkwaliteit nou achteruit gaat als ik 2 smartcards gebruik, één voor de CI+ module op de Philips 37PFL7605h en één op de Humax digitale ontvanger die op een 'dikke' SD-tv is aangesloten.

En is het gewoon mogelijk om een HD pakket erbij te nemen zonder dat de SD tv beneden problemen met de hoge beeldkwaliteit (dat die niet ondersteunt) krijgt?

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Als je goede bekabeling en splitter gebruikt, moet het normaal gesproken mogelijk zijn op twee plaatsen in huis digitaal te kijken. Ik zou het signaal splitsen vòòr de eerste ontvanger, maar misschien werkt jou manier ook wel.
Een HD abonnement maakt niets uit voor het SD kijken. Sterker nog, alle zenders zitten gewoon in het signaal, je abbo/smartcard combinatie bepaalt welke zenders je ontvanger of CI+ module kan decrypten.

[ Voor 12% gewijzigd door Henk007 op 14-02-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 21:45
Is de coax uitgang van de digitale ontvanger beneden ook een optie? Nu kan ik digitaal én analoog kijken beneden, als er een coax kabel vanuit de digitale ontvanger beneden naar boven gelegd kan worden verlies ik beneden alleen de analoge functionaliteit waar ik sowieso al geen gebruik van maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Probeer het gewoon uit, goede kans dat het werkt. Je maakt er niets mee stuk.
Controleer bij de digitale ontvanger 'boven' het aantal bitfouten in de stream, dit heet soms 'bler' of 'error rate' of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yannes schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:45:
Tevens ben ik benieuwd of de beeldkwaliteit nou achteruit gaat als ik 2 smartcards gebruik, één voor de CI+ module op de Philips 37PFL7605h en één op de Humax digitale ontvanger die op een 'dikke' SD-tv is aangesloten.
Het aantal smartcards heeft geen invloed op de kwaliteit.

Meerdere smartcards betekent waarschijnlijk wel meerdere decoders, dus meer meters coax.. En meer coax zorgt voor een slechter signaal. Gewoon die coax leggen en kijken of het werkt (smartcard van beneden er boven indrukken). Die 2e smartcard bestel je dan gewoon later pas.
En is het gewoon mogelijk om een HD pakket erbij te nemen zonder dat de SD tv beneden problemen met de hoge beeldkwaliteit (dat die niet ondersteunt) krijgt?
De HD zenders komen nu ook jouw decoders binnen (sterker nog alle zenders die er zijn krijg je al binnen. De smartcard bepaalt of je deze mag zien). Een SD decoder zal de HD zenders echter volledig negeren.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 14-02-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Ruud2007 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:06:
Heb 2 exemplaren van de Sony EX500, icm met CI+ modules (Ziggo is de kabelaar). De laatste tijd gaat (zeer) regelmatig het beeld voor een paar seconden op zwart, alsof het signaal wegvalt. Dit gebeurt bij beide toestellen, zowel bij HD als (digitale) SD zenders. De signaalsterkte is 100%, dus dat kan de oorzaak niet zijn. Bovendien is het probleem pas van de laatste tijd. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het is vreselijk irritant..
Iemand ervaring hiermee of een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61820

Een vraagje voor mijn ouders die in Delta TV gebied wonen.
TV: Samsung UE-46B60000VP (UE46B6000VPXXN)
laatste firmware: 2010/06/20_002009 (T-CHL5CIPDEUC-2009.2)
CI+ CAM: SMiT

Vaak een melding: "CI+ Error-04: CCK Failed"
daarna melding "signaal vervormd"
Voor alle zenders behalve NL1, 2 en 3. (niet alles gecheckt maar wel bijna alle zenders)

Zonder kaart en CAM ook melding "signaal vervormd".
Zonder kaart, wel CAM: E04-4 Voer Smartcard in a.u.b.

Bitfoutfrequentie 0
Signaalsterkte 100

De dealer heeft al een nieuwe kabel aangelegd, vandaar misschien de goede signaalsterkte en een nieuwe kaart gegeven.

Wat nu lijkt te helpen (2x nu) is TV uit, CAM en kaart er uit, TV aan, TV op standby, CAM er in, wachten op authenticatie, kaart er in. De eerste keer heb ik de hele TV terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Maar het lijkt dus ook steeds weer terug te komen.
Zou een andere CAM (Neotion) verschil kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bekabeling is het probleem niet, nogal onnozel van de dealer om die te vervangen.
De melding signaal vervormd geeft aan dat het signaal nog steeds gecodeerd is (brakke vertaling).

Er gaat blijkbaar wat mis bij het decoderen (daar moet de cam voor zorgen) of daarvoor bij de communicatie tussen cam en smartcard.
Het zou kunnen zijn dat de cam stuk is, of de smartcard is vies (maak hem eens schoon) of stuk.

Je bent in elkgeval niet de enige met dit probleem:
klik

Dingen die je gewoon even moet proberen:
testen met andere cam (en test jouw cam dan ook bij een ander)
testen met andere smartcard met iemand in dezelfde plaats (en test jouw smartcard dan ook bij die ander)
reset naar fabriekswaarden

Ik gok dat het de cam is, ik neem aan dat je wel even een cam kan lenen van je dealer?

[ Voor 15% gewijzigd door job op 20-02-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

over die bekabeling had ik me al bijna boos gemaakt, inderdaad nogal onzin.

De zoekopdracht op google had ik ook uitgevoerd, maar weinig concrete oplossingen (printplaat vervangen, maar onbekend of het heeft geholpen) en veel duitstalige onderwerpen waar ik niks mee kan.
Ik zal vragen of hij met iemand een CAM en/of kaart kan ruilen.
Een nieuwe kaart was dus al eens geprobeerd. En de kaart ziet er schoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weinig concrete oplossingen?
19 topics op het ziggo gebruikers forum, waarbij (als er een oplossing bij staat) de cam vaak de boosdoener was. Dat je geen Duits kan is inderdaad jammer, maar die topics komen vaak neer op dezelfde oorzaken.

Gewoon lekker testen en zoek de oorzaak. :)
Desnoods koop je een nieuwe cam, en verkoop je die weer als dat het niet oplost.

[ Voor 67% gewijzigd door job op 20-02-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koeny007
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik ben aan het kijken om een aplhacrypt module te kopen,
Ik zat nu tussen deze twee te twijfelen:
http://www.alphacrypt.de/AlphaCrypt-Classic.39.0.html
http://www.alphacrypt.de/AlphaCrypt-IC.43.0.html
Wat is nu het verschil tussen deze twee?
Ik wil hem gaan gebruiken icm met een terratec cinergy HD (vergelijkbaar met floppyDTV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

job schreef op zondag 20 februari 2011 @ 17:31:
Weinig concrete oplossingen?
19 topics op het ziggo gebruikers forum, waarbij (als er een oplossing bij staat) de cam vaak de boosdoener was. Dat je geen Duits kan is inderdaad jammer, maar die topics komen vaak neer op dezelfde oorzaken.

Gewoon lekker testen en zoek de oorzaak. :)
Desnoods koop je een nieuwe cam, en verkoop je die weer als dat het niet oplost.
oeps, ik zie er overigens maar 11, maar meer dan eerst, blijkbaar gevalletje neus en lang.
Bedankt. Ik ga mijn vader maar eens vertellen dat hij moet proberen een andere CAM te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koeny007 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:15:
Ik ben aan het kijken om een aplhacrypt module te kopen,
Ik zat nu tussen deze twee te twijfelen:
http://www.alphacrypt.de/AlphaCrypt-Classic.39.0.html
http://www.alphacrypt.de/AlphaCrypt-IC.43.0.html
Wat is nu het verschil tussen deze twee?
Ik wil hem gaan gebruiken icm met een terratec cinergy HD (vergelijkbaar met floppyDTV)
Je zit in het verkeerde topic :)
Hier moet je zijn AlphaCrypt praat! (voorheen: AlphaCrypt binnenkort op zwart).

De classic is prima voor wat jij wilt.
De ic is duurder, en de extra functies gebruik je toch niet.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 21-02-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik ben van plan om een nieuwe TV te kopen, voor gebruik icm Ziggo digitale TV. Het liefst gebruik ik hiervoor geen losse decoder, maar liever een CI+ module. Een nadeel lijkt mij dat de zendervolgorde niet zelf in te stellen is. Maar het is mij niet helemaal duidelijk of dit nu specifiek voor CI+ modules geldt. Of geldt dit ook voor losse decoders en is het dus een nadeel van digitale TV in het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-06 15:36

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

't is compleet afhankelijk van je tv en/of losse decoder of een zendervolgorde in te stellen is en staat los van de DVB-C techniek.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06 14:10
Ok - ik zit al de hele middag te googlen, maar ik kom er niet uit...

Ik ben op jacht naar een nieuwe HD TV waarop ik behalve HD films ook gewoon HD kanalen wil bekijken. Ik heb een ziggo alles in 1 abonnement met een aantal HD kanalen, en ook een HD decoder (zo'n Humax ding).

Nu wil ik over naar een CI+ CAM module zodat de decoder eruit kan.

Wat voor tuner moet er in de TV zitten wil dat allemaal in HD kwaliteit gaan werken? Kan ik toe met een DVB-C tuner, of moet dat per se een DVB-C HD tuner zijn?!?

De Tweakers pricewatch laat je mooi een aantal randvoorwaarden instellen bij het zoeken naar een TV, inclusief de DVB-C en DVB-C HD tuners, maar het verschil wordt me niet duidelijk...

Overigens is mijn ook gevallen op de Samsung UE40C7700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Uiteraard heb je voor HD een DVB-C HD tuner nodig. Als er geen HD achter staat mag je er vanuit gaan dat er een SD tuner in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:20
Tukkertje-RaH schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:54:
Ok - ik zit al de hele middag te googlen, maar ik kom er niet uit...

Ik ben op jacht naar een nieuwe HD TV waarop ik behalve HD films ook gewoon HD kanalen wil bekijken. Ik heb een ziggo alles in 1 abonnement met een aantal HD kanalen, en ook een HD decoder (zo'n Humax ding).

Nu wil ik over naar een CI+ CAM module zodat de decoder eruit kan.

Wat voor tuner moet er in de TV zitten wil dat allemaal in HD kwaliteit gaan werken? Kan ik toe met een DVB-C tuner, of moet dat per se een DVB-C HD tuner zijn?!?

De Tweakers pricewatch laat je mooi een aantal randvoorwaarden instellen bij het zoeken naar een TV, inclusief de DVB-C en DVB-C HD tuners, maar het verschil wordt me niet duidelijk...

Overigens is mijn ook gevallen op de Samsung UE40C7700
Hij moet gewoon een DVB-CI+ slot hebben.

Ziggo heeft een lijst met TVs welke goed gekeurd zijn.
https://www.ziggo.nl/#pro...sie-module-ci/televisies/

En de UE40C7700 staat in die lijst.

@Tiguan
Ik geloof niet dat er zoiets als DVB-C HD bestaat.
DVB-C kan in principe gewoon SD en HD aan en of de TV uiteindelijk HD kan verwerken is geloof ik afhankelijk van de rest van de hardware in de TV en niet de DVB-C tuner.

[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 03-03-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06 14:10
Helemaal top! Bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Bij mijn Sony KDL-40EX600 staat alleen DVB-C en die ontvangt toch echt gewoon HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Deadsy schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:59:
[...]

Hij moet gewoon een DVB-CI+ slot hebben.
Of er een CI+ slot in zit heeft niks te maken met het soort tuner dat er in de tv zit. Voor HD heb je een HD tuner nodig.

@Vunzz: Slordig, dan weet je dus nog niks zeker.

[ Voor 8% gewijzigd door tiguan op 03-03-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Ik schat zo in dat je er zoetje vanuit mag gaan dat in een HD TV een HD tuner zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:44

Polycom

Poes van goud

Ik ben zelf in het bezit van een Sony Bravia KDL-40S5500 met een C+ module. Alleen vraag ik mij af of ik nu ook HD zenders op mijn scherm kan toveren? Of kunnen alle C+ modules dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Je TV staat sowieso NIET in de lijst van Ziggo met ondersteunde TV's.
In de specificaties zie ik geen CI+ terug. Als ik even verder Google, dan lijkt het er op dat er inderdaad geen CI+-module inzit en ook geen DVB-C tuner. Als dat klopt, moet je dus een appart kastje naast de TV hebben voor Ziggo digitale TV, HD of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
PuDy schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:39:
Ik ben zelf in het bezit van een Sony Bravia KDL-40S5500 met een C+ module. Alleen vraag ik mij af of ik nu ook HD zenders op mijn scherm kan toveren? Of kunnen alle C+ modules dit?
Hij heeft een PCMCIA sleuf, maar er wordt niks vermeld over CI+, dus ik denk dat het een gewoon CI slot is. Verder staat er ook niks over dat er een DVB-C tuner inzit, wel een DVB-T tuner.

De module zelf bepaalt niet of je HD kan kijken, dat hangt af van je tuner.

[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 07-03-2011 17:13 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste