tiguan schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:56:
Uiteraard heb je voor HD een DVB-C HD tuner nodig. Als er geen HD achter staat mag je er vanuit gaan dat er een SD tuner in zit.
Er bestaat niet zoiets als een HD tuner. Het tuner gedeelte staat bij dvb-c volledig los van het wel of niet in HD kunnen weergaven. De tuner doet weinig anders dan op de juiste frequenties intunen en na demodulatie de boel duursturen. Voor dvb-c heb je dus een dvb-c tuner nodig. Andere componenten bepalen of je de HD zenders kan zien of niet. Maar ga er met een HD tv gewoon vanuit dat je ook digitale HD zenders kan bekijken. Voor de zekerheid is het slim met om een ziggo gecertificeerde tv te kopen.
tiguan schreef op maandag 07 maart 2011 @ 17:12:
De module zelf bepaalt niet of je HD kan kijken, dat hangt af van je tuner.
Nee. Bij dvb-c wordt het wel of niet kunnen tonen van HD bepaald door de chipset en de tft die er in zit.
De gebruikte chipset moet een hd signaal snappen, en de tft moet een HD resolutie aankunnen.

Waarschijnlijk ben jij in de war met de speciale tuners die je bij dvb-s nodig hebt om HD te kunnen ontvangen.
Dit omdat er bij HD zenders andere modulatie wordt gebruikt dan bij SD zenders.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 07-03-2011 18:27 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-11 16:27
job schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:20:
[...]

Er bestaat niet zoiets als een HD tuner. Het tuner gedeelte staat bij dvb-c volledig los van het wel of niet in HD kunnen weergaven. De tuner doet weinig anders dan op de juiste frequenties intunen en na demodulatie de boel duursturen. Voor dvb-c heb je dus een dvb-c tuner nodig. Andere componenten bepalen of je de HD zenders kan zien of niet. Maar ga er met een HD tv gewoon vanuit dat je ook digitale HD zenders kan bekijken. Voor de zekerheid is het slim met om een ziggo gecertificeerde tv te kopen.

[...]

Nee. Bij dvb-c wordt het wel of niet kunnen tonen van HD bepaald door de chipset en de tft die er in zit.
De gebruikte chipset moet een hd signaal snappen, en de tft moet een HD resolutie aankunnen.

Waarschijnlijk ben jij in de war met de speciale tuners die je bij dvb-s nodig hebt om HD te kunnen ontvangen.
Het kan best dat de tuner zelf dit niet bepaald, maar het is wel handig om het op die manier aan te duiden lijkt me, zo wordt het hier in de pricewatch bijvoorbeeld vermeld. De tv van me ouders heeft bijvoorbeeld een DVB-C tuner maar die kan alleen SD content vertonen, het is echter wel een HD ready tv. Dus hij zou 1080i materiaal moeten kunnen afspelen. M'n eigen tv heeft kan wel HD content afspelen via de DVB-C tuner.
HD ready is een erg misleidende naam en heeft weinig met HD te maken.
De panalen zijn niet full HD en bepaalde zaken worden niet ondersteund. Gelukkig worden die tv's niet meer gemaakt.

• tiguan
job schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:09:
HD ready is een erg misleidende naam en heeft weinig met HD te maken.
De panalen zijn niet full HD en bepaalde zaken worden niet ondersteund. Gelukkig worden die tv's niet meer gemaakt.
Dat klopt, maar ze kunnen wel 720p of 1080i content vertonen, de panelen zelf.
tiguan schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:48:
Het kan best dat de tuner zelf dit niet bepaald, maar het is wel handig om het op die manier aan te duiden lijkt me, zo wordt het hier in de pricewatch bijvoorbeeld vermeld. De tv van me ouders heeft bijvoorbeeld een DVB-C tuner maar die kan alleen SD content vertonen, het is echter wel een HD ready tv. Dus hij zou 1080i materiaal moeten kunnen afspelen. M'n eigen tv heeft kan wel HD content afspelen via de DVB-C tuner.
Ik vraag het me af of het wel zo handig is op het op die manier te duiden. Het komt denk ik meer voort uit onwetendheid. Wat een apparaat met een DVB tuner, zoals een losse kabel ontvanger of een TV met geïntegreerde DVB tuner, kan weergeven hangt af van de MPEG chipset in de TV. De TV van je ouders heeft kennelijk een MPEG chipset die alleen geschikt is voor SD kanalen en jouw TV heeft een MPEG chipset die geschikt is voor zowel SD als HD kanalen. De DVB-C tuner is in beide gevallen hetzelfde.

Dus wil je met zekerheid kunnen zeggen of een TV met geïntegreerde DVB tuner HD kanalen kan weergeven, dan zal er toch echt in de handleiding van de TV moeten zoeken naar de specificaties van de aanwezige MPEG chipset.
job schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:20:
Via DVB-S en DVB-S2 wordt in beide gevallen een Transport Stream verzonden. Wat er in die Transport Streams zit doet in feite niet ter zake en kan net zoals bij DVB-C een mix van HD en SD kanalen zijn. Men zal in de praktijk echter kiezen voor de DVB-S2 verzendtechniek als er HD kanalen in de Transport Stream zitten omdat dit meer capaciteit oplevert en de HD kanalen meer capaciteit vragen. Bij de satelliet was de introductie van DVB-S2 redelijk gelijktijdig met de introductie van HD kanalen en omdat de satelliet kijkers daarvoor toch een andere ontvanger nodig hadden was het een handige set om deze twee nieuwe technieken te combineren. Technisch zou je echter net zo goed via DVB-S2 transponder een Transport Stream kunnen versturen waarin alleen maar SD kanalen zitten en omgekeerd.

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-10 20:44
job schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:32:
[...]
Het aantal smartcards heeft geen invloed op de kwaliteit.

Meerdere smartcards betekent waarschijnlijk wel meerdere decoders, dus meer meters coax.. En meer coax zorgt voor een slechter signaal. Gewoon die coax leggen en kijken of het werkt (smartcard van beneden er boven indrukken). Die 2e smartcard bestel je dan gewoon later pas.

[...]

De HD zenders komen nu ook jouw decoders binnen (sterker nog alle zenders die er zijn krijg je al binnen. De smartcard bepaalt of je deze mag zien). Een SD decoder zal de HD zenders echter volledig negeren.
Ik sta nu op het punt om alles te bestellen. Ik loop alleen tegen één probleem aan en dat is welk aftakelement ik zal nemen.

Hirschmann heeft 3 types (aftak kabel/doorgaande kabel), 16dB/0.8dB, 12 dB/1dB en één met 8.5dB/1.8dB signaaldemping. Welke splitser kan ik nu het beste kiezen? Wat is het beste voor mij, zonder dat de (SD) tv er beneden onder hoeft te lijden?

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
Zou een duitse ci+ module voor de astra satteliet ook werken met een ziggo kaart?
Of zal de module toch heel anders zijn dan de modules van ziggo?

http://www.lollemann.de/a...s-modul-mit-hd-karte.html

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-11 16:40
LLEEDD schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:27:
Zou een duitse ci+ module voor de astra satteliet ook werken met een ziggo kaart?

http://www.lollemann.de/a...s-modul-mit-hd-karte.html
De module wel de Smart card niet.
LLEEDD schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:27:
Nee, dat gaat niet werken. Een CI+ Conditional Access Module (CAM) moet altijd geschikt zijn voor het door de provider toegepaste CAS. Ziggo past het Irdeto CAS toe, dus moet je een Irdeto CI+ CAM hebben. Het Duitse HD+ platform maakt gebruik van een Nagravision CAS, dus is die getoonde CI+ CAM een Nagravision CI+ CAM.

• LLEEDD
ArChie schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:50:
[...]

Nee, dat gaat niet werken. Een CI+ Conditional Access Module (CAM) moet altijd geschikt zijn voor het door de provider toegepaste CAS. Ziggo past het Irdeto CAS toe, dus moet je een Irdeto CI+ CAM hebben. Het Duitse HD+ platform maakt gebruik van een Nagravision CAS, dus is die getoonde CI+ CAM een Nagravision CI+ CAM.
helaas...
Waarom? Via de link die je gaf kon een CI+ CAM met smartcard worden besteld voor € 79,00 waarvan je alleen de CI+ CAM wilde gebruiken. Met een beetje zoeken kan je een losse Irdeto CI+ CAM via een Nederlandse webshop aanschaffen voor € 50,00. En voor de adviesprijs van € 79,00 plus € 9,50 verzendkosten kan je ook een Irdeto CI+ CAM met Ziggo smartcard aanschaffen bij Ziggo zelf. Ik begrijp dus niet waarom je liever de CI+ CAM voor het Duitse HD+ platform zou willen hebben.

• LLEEDD
ArChie schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:03:
[...]

Waarom? Via de link die je gaf kon een CI+ CAM met smartcard worden besteld voor € 79,00 waarvan je alleen de CI+ CAM wilde gebruiken. Met een beetje zoeken kan je een losse Irdeto CI+ CAM via een Nederlandse webshop aanschaffen voor € 50,00. En voor de adviesprijs van € 79,00 plus € 9,50 verzendkosten kan je ook een Irdeto CI+ CAM met Ziggo smartcard aanschaffen bij Ziggo zelf. Ik begrijp dus niet waarom je liever de CI+ CAM voor het Duitse HD+ platform zou willen hebben.
ik was niet van plan een module bij die webshop te kopen, ik had de link alleen gepost voor de info over de module. Ik zag namelijk een aantal van deze op ebay staan voor weinig maar daar stond niet veel info bij.

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-11 01:39
Bij mij komt er ook een vrij als je 2e-hands geen probleem vind.

Ziggo was er snel bij met afsluiten heb ik gemerkt, nog geen week na afsluiting is er echt iemand bij ons de flat ingesjouwd en heeft onze kabel van het verdeelpunt geplukt.
Dat is ook wel eens anders geweest.

specs

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:58

JB

Cédric roelt!

Dat is nog te duur, hier heb ik er al 2 besteld:

http://shop.wolfftv.nl/pr...-ci-incl-ziggo-smartcard/

Geactiveerd en al voor 69.95 (gratis verzendkosten)

Mijn boefje is liev!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:49
Sorry dat ik het hier vraag, maar er is geen Delta topic (niet gek, klein gebied)

Iemand hier ervaring met CI+ van Delta. Ik heb een door hun gecertificeerde TV en kan dus ook een module aanschaffen. (heb nu nog zo'n losse decoder) Echter zou ik graag willen weten of enkel de modules van Delta goed werken (maar die krengen kosten 80 euro) of dat er ook andere modules werken?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
maartend schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:14:
Sorry dat ik het hier vraag, maar er is geen Delta topic (niet gek, klein gebied)

Iemand hier ervaring met CI+ van Delta. Ik heb een door hun gecertificeerde TV en kan dus ook een module aanschaffen. (heb nu nog zo'n losse decoder) Echter zou ik graag willen weten of enkel de modules van Delta goed werken (maar die krengen kosten 80 euro) of dat er ook andere modules werken?
beetje laat mischien, maar ik zou persoonlijk de gok niet wagen.. en lekker de Delta module nemen ;)

404 Signature not found

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-11 10:05
Je zou het natuurlijk ook gewoon kunnen vragen.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• maartend
HarmoniousVibe schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:30:
Je zou het natuurlijk ook gewoon kunnen vragen.
Heb ik gedaan en ik krijg wat tegenstrijdige berichten. Sommigen zeggen van wel (waaronder een installatuer van dat spul) en anderen (warvan de herkomst me wat onduidelijker is) van niet.

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:09
Kun je niet gewoon bij de mediamarkt eentje van ziggo halen en als het dan niet werkt terugbrengen (of omruilen)?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Schiet me niet neer, maar is de definitie van een standaard niet eigenlijk dat het cross-provider zou moeten werken ? Dus dat eigenlijk een CI+ cam = CI+ cam , ongeacht wie de provider is.
Dat de smartcard die erin gaat een andere is , dat is logisch.

• maartend
Henk007 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:54:
Schiet me niet neer, maar is de definitie van een standaard niet eigenlijk dat het cross-provider zou moeten werken ? Dus dat eigenlijk een CI+ cam = CI+ cam , ongeacht wie de provider is.
Dat dacht ik ook, maar ik weet niet zeker of de firmware is aangepast.
Henk007 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:54:
Nee, zo werkt het niet. Een digitale TV provider kan zelf bepalen welk merk/type Conditional Access System (CAS) deze toepast als abonnementen systeem. De DVB apparatuur van de klant moet beschikken over een Conditional Access Module (CAM) die geschikt is voor het door de digitale TV provider gekozen merk/type CAS. Als de provider bijvoorbeeld kiest voor het Irdeto CAS, dan moet de apparatuur van de klant beschikken een Irdeto CAM.

Zo'n CAM kan onderdeel zijn van de firmware van het DVB apparaat. In dat geval is er sprake van een software CAM ofwel een softCAM. Een andere manier is dat de CAM als hardware module is uitgevoerd waarmee een DVB apparaat na aanschaf geschikt kan worden gemaakt voor het CAS van de provider. Zo'n hardware CAM moet in een uitbreidingsslot geplaatst worden. Daarvoor is momenteel sprake van twee soorten uitbreidingssloten, namelijk een standaard DVB Common Interface (CI) slot of een Common Interface Plus (CI+) slot. Het verschil tussen beide sloten is dat de digitale TV provider bij een CI+ slot meer beperkingen kan opleggen aan de gebruiker dan bij een standaard DVB CI slot. Het CI+ slot geeft de digitale TV provider dus meer controle en macht over de apparatuur bij de klant. Het is daarom niet toevallig dat de kabelbedrijven juist voor dit type slot hebben gekozen.

Ziggo heeft gekozen voor een Irdeto CAS, dus heeft de Ziggo klant een Irdeto CI+ CAM nodig en omdat Ziggo als extra beveiliging ook nog een CAM key toepast moet de Ziggo klant gebruik maken van een speciaal voor Ziggo aangepaste variant van de Irdeto CI+ CAM. Vandaar dat er alleen voor de de Irdeto CI+ CAM van één door Ziggo geselecteerde fabrikanten gekozen mag worden, namelijk een Irdeto CI+ CAM van Neotion of van SMiT.

UPC heeft gekozen voor het Nagravision CAS, dus heeft de UPC klant een Nagravision CI+ CAM nodig en omdat UPC de Nagravision smartcard wil koppelen aan de Nagravision CI+ CAM waarin deze gebruikt wordt mag de UPC klant de Nagravision CI+ CAM alleen bij UPC bestellen.

De meeste andere kabelbedrijven in Nederland passen hetzelfde Irdeto CAS toe als Ziggo, maar dat wil nog niet zeggen dat een Irdeto CI+ CAM voor Ziggo ook gebruikt kan worden bij die andere kabelbedrijven. Om te kunnen functioneren moet er in het DVB signaal van het kabelbedrijven ook informatie worden meegestuurd voor die Irdeto CI+ CAM. Het beste kan er daarom contact opgenomen worden met het kabelbedrijf om te horen er voor hen een CI(+) CAM beschikbaar is.

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
maartend schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:14:

Ik heb al sinds eind 2009 een Ziggo CI+ CAM van Neotion in gebruik in m'n Samsung LE32B550 TV. En deze werkte vanaf het begin goed, het enigste vreemde wat ik toen der tijd ben tegen gekomen was dat een nieuwe smartcard van Delta (in het begin) niet echt lekker werkte samenwerkte met de CAM. Geen idee wat het precies was maar ik moest elke keer de kaart eruit trekken en terug in de CAM doen als ik een andere (gecodeerde) zender wou bekijken. Een oudere smartcard welke ik voor m'n humax decoder gebruikte werkte perfect. Tegenwoordig werken beide smartcards van Delta gewoon perfect in de CAM.
Ik heb de CAM ook nog geprobeerd in een tv met een gewoon CI slot (dus zonder CI+) en daarin werkte deze ook gewoon :)

• maartend
Prolution schreef op maandag 06 juni 2011 @ 18:06:
[...]

Ik heb al sinds eind 2009 een Ziggo CI+ CAM van Neotion in gebruik in m'n Samsung LE32B550 TV. En deze werkte vanaf het begin goed, het enigste vreemde wat ik toen der tijd ben tegen gekomen was dat een nieuwe smartcard van Delta (in het begin) niet echt lekker werkte samenwerkte met de CAM. Geen idee wat het precies was maar ik moest elke keer de kaart eruit trekken en terug in de CAM doen als ik een andere (gecodeerde) zender wou bekijken. Een oudere smartcard welke ik voor m'n humax decoder gebruikte werkte perfect. Tegenwoordig werken beide smartcards van Delta gewoon perfect in de CAM.
Ik heb de CAM ook nog geprobeerd in een tv met een gewoon CI slot (dus zonder CI+) en daarin werkte deze ook gewoon :)
Ik heb hem vandaag ontvangen van Ziggo en wel een Smit. Vanavond eens proberen en ik laat het voor de nabestaanden weten.

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11 06:52

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Als ik een nieuwe Samsung 32" of 37" tv met ci+ ondersteuning ga kopen, hoe zit het dan met digitale radio? Nu heb ik nog een Humax HD decoder die ik ook op mijn receiver heb aangesloten. Kan ik op een nieuwe tv radio luisteren waarbij het beeld wordt uitgeschakeld? Of kan ik een stereouitgang aansluiten op mijn receiver waarbij de tv niet 'helemaal aan' hoeft voor digitale radio?

• tiguan
Ik weet niet hoe het bij Samsung zit, maar ik kan de radiozenders inderdaad op de televisie beluisteren en daarna eventueel het beeld uitschakelen (tv blijft verder aan staan). Overigens klinkt radio via de kabel vaak slechter dan streaming internet radio viel mij op.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:31
Ligt ook aan je TV, mijn Loewe Xelos speelt het prachtig af, beter dan mijn PC.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• SMSfreakie
  • Niet online
tiguan schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:51:
Ik weet niet hoe het bij Samsung zit, maar ik kan de radiozenders inderdaad op de televisie beluisteren en daarna eventueel het beeld uitschakelen (tv blijft verder aan staan). Overigens klinkt radio via de kabel vaak slechter dan streaming internet radio viel mij op.
hangt een beetje van de gebruikte bitrate af.. dr zijn er bij die in 96kbits worden uitgezonden.. en dan klinkt t idd wat matig

404 Signature not found

• maartend
Smit CI+ werkt bij Delta.
Wel even de instellingen veranderen

Let op: u dient nog wel de digitale ontvangst in te stellen op de televisie.

De frequentie dient te worden ingesteld op 402,00(0) Mhz
Het netwerknummer moet ingesteld worden. Voor Schouwen-Duiveland, Tholen, Noord- en Zuid-Beveland is dit 1000. Het netwerknummer van Walcheren is 2000 en van Zeeuws-Vlaanderen 3000.
Controleer of de regels Symbol rate en QAM Modulatie op 6875 en QAM64 staan

• HenkEisDS
  • Laatst online: 04-11 11:34
Ik wil voor mijn vader een digitale televisie module kopen van Ziggo. Nu staat zijn televisie niet in het, volgens mij veel te kleine, lijstje van Ziggo van ondersteunde apparaten. De televisie is een Grundig Vision 7 32-7952 T en deze is voorzien van een Common Interface Slot. Aan welke voorwaarde moet het CI slot voldoen om te werken? Voldoen alleen de ondersteunde apparaten van Ziggo aan deze voorwaarden of werkt het ook op andere apparaten?

Instant edit: Ik zie op grundig dat de TV alleen een CI module heeft, niet een CI+. Grote kans dus dat het niet gaat werken of zie ik dit verkeerd? http://www.grundig.nl/ind...265&no_cache=1&no_cache=1

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:49
Gaat niet werken. CI+ is geen CI en andersom.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

• gertjan!
  • Niet online
HenkEisDS schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:09:
Ik wil voor mijn vader een digitale televisie module kopen van Ziggo. Nu staat zijn televisie niet in het, volgens mij veel te kleine, lijstje van Ziggo van ondersteunde apparaten. De televisie is een Grundig Vision 7 32-7952 T en deze is voorzien van een Common Interface Slot. Aan welke voorwaarde moet het CI slot voldoen om te werken? Voldoen alleen de ondersteunde apparaten van Ziggo aan deze voorwaarden of werkt het ook op andere apparaten?

Instant edit: Ik zie op grundig dat de TV alleen een CI module heeft, niet een CI+. Grote kans dus dat het niet gaat werken of zie ik dit verkeerd? http://www.grundig.nl/ind...265&no_cache=1&no_cache=1
Voor een CI slot kun je een alphacryct Classic of TC gebruiken.

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 09:55
HenkEisDS schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:09:

Via je linkje zie ik niet het door jou genoemde type, maar wel andere toestellen uit de Vision 7 serie. Volgens de specificaties zijn deze niet allemaal met de CI of CI+ compatible. Gezien de toevoeging T bij het door jou genoemde type vermoed ik dat deze alleen een module icm bv. Digitenne kan verwerken. Om een module met het signaal via de kabel te laten werken heb je een DVB-C (Cable ipv Terrestrial) tuner in je TV nodig. Ik zou dus nog even goed checken welk type tuner je hebt, maar vrees dat dat je voor Ziggo een externe decoder nodig zult hebben. Heb nog even op de site van een webshop gekeken, maar daar zie ik bij de specs mijn vermoedens bevestigd.

• HenkEisDS
  • Laatst online: 04-11 11:34
@Ruud2007, gertjan! en gertvdijk: Bedankt voor jullie hulp! Heb bij de mediamarkt maar een logitech harmony voor die ouwe van me gekocht. Heeft uiteindelijk mijn doel ook weten te bewerkstelligen: 1 afstandsbediening voor ATV en DTV. :) En 4 haringen, want die vind ie lekker. :p

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-11 10:17

Frituurman

Mjam!

Vraagje. Weet iemand ook hoe het zit met het voornemen van Ziggo om via CI+ interactieve TV te gaan aanbieden? Ben erg nieuwsgierig.. :)

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Frizzz schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 08:50:
Vraagje. Weet iemand ook hoe het zit met het voornemen van Ziggo om via CI+ interactieve TV te gaan aanbieden? Ben erg nieuwsgierig.. :)
Kijk hier eens: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=5501

73's
Raar artikel. Alsof je tv opeens magisch vod mogelijkheden heeft als ziggo dit wil.
Hiervoor moet je te zijner tijd gewoon een nieuwe tv voor kopen.

• superduper
  • Laatst online: 04-11 16:26

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Sinds kort gaat mijn samsung TC met ziggo CI card om 01:30 aan om te willen updaten... Dat is niet echt prettig want deze TV hangt in de slaapkamer, en je word er meteen wakker van. Het ergste nog: hij kan geen update vinden en blijft daarna gewoon aan..

Kan ik deze automatische update functie uitschakelen? Ik kan het nergens vinden in het (CI)menu. Als ik hem via de menu optie handmatig wil updaten, dan zegt hij ook dat er geen update beschikbaar is.

Het gaat dus niet om een update van de TV maar van Ziggo. TV hangt niet aan internet, maar alleen aan de antenne kabel.

[ Voor 14% gewijzigd door superduper op 07-07-2011 16:35 ]

Je zit in het verkeerde topic, hier moet je zijn: [LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14
Wat je altijd kan proberen is op de samsung site kijken of daar wel een update is te vinden.

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Heb pas een Samsung FX2490HD gekocht omdat deze met Ziggo C+ overweg kan.
Na het (goed) aansluiten van de CAM werkt deze als een zonnetje.

Maar ik zag tot m'n verbazing dat er een streep/kras op het scherm zat.
Balen dus, de Samsung meteen teruggestuurd.

Geen Digitale TV en ook geen monitor.
:X

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

job schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:45:
Je zit in het verkeerde topic, hier moet je zijn: [LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14
Wat je altijd kan proberen is op de samsung site kijken of daar wel een update is te vinden.
Het gaat niet om een update van de TV maar van ziggo lijkt mij aangezien het de CI card is die wil updaten. TV kan niet via de antenne updaten dat ik weet en al helemaal niet gepushed.

Misschien niet helemaal duidelijk uit mijn post. bij deze. thanks.
Oke, dan heb ik het inderdaad niet goed begrepen.

Welke cam betreft het? Er zijn namelijk twee "ziggo" cams. En welke firmware zit er nu in de cam?
En updaten van de cam kan zeker wel via de antennekabel, ik heb het in mei nog gedaan. Dus raar dat je cam zou zeggen dat je moet updaten, maar dat er geen update is.

[ Voor 53% gewijzigd door job op 07-07-2011 18:14 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gaat 't niet gewoon om de zenderupdates die Ziggo pushed naar je TV? Ziggo is momenteel behoorlijk aan 't schuiven met zenders in verband met de nieuwe abo indeling per 01-09-2011.

Bij mij Philips worden deze updates ook doorgevoerd in standby stand van de TV (ergens rond 05:00 uur). Bij mijn TV kán ik het nog uit zetten (niet officiëel gecertificeerd model) maar bij de Ziggo Certified modellen is dit niet mogelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 07-07-2011 18:54 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

wimmel_1 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 18:52:
Gaat 't niet gewoon om de zenderupdates die Ziggo pushed naar je TV? Ziggo is momenteel behoorlijk aan 't schuiven met zenders in verband met de nieuwe abo indeling per 01-09-2011.

Bij mij Philips worden deze updates ook doorgevoerd in standby stand van de TV (ergens rond 05:00 uur). Bij mijn TV kán ik het nog uit zetten (niet officiëel gecertificeerd model) maar bij de Ziggo Certified modellen is dit niet mogelijk.
Dat zou kunnen, maar waarom moet daar de TV voor aan? Volgens mij ben ik nog steeds de baas erover, en wil ik dat zelf bepalen. Midden in de nacht is vreselijk irritant, vanacht ook weer om 01:00.

En volledig uitzetten wil ik ook niet elke avond doen. Ik zal eens met Ziggo bellen.

• Question Mark
  • Laatst online: 04-11 15:35

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

superduper schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:32:
[...]Het gaat niet om een update van de TV maar van ziggo lijkt mij aangezien het de CI card is die wil updaten. TV kan niet via de antenne updaten dat ik weet en al helemaal niet gepushed.
Mijn Samsung tv heeft een ethernet aansluiting en kan via internet rechtstreeks bij Samsung firmware updates ophalen. ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Question Mark schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:29:
[...]
Mijn Samsung tv heeft een ethernet aansluiting en kan via internet rechtstreeks bij Samsung firmware updates ophalen. ;)
Dat kan idd, maar dit zijn dus niet de updates van de TV maar van ziggo...

• tiguan
superduper schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 08:25:
[...]

Dat zou kunnen, maar waarom moet daar de TV voor aan? Volgens mij ben ik nog steeds de baas erover, en wil ik dat zelf bepalen. Midden in de nacht is vreselijk irritant, vanacht ook weer om 01:00.

En volledig uitzetten wil ik ook niet elke avond doen. Ik zal eens met Ziggo bellen.
Ligt eerder aan je tv denk ik, mijn tv is nog nooit uit zichzelf aan gegaan.

• LuPo
  • Laatst online: 22:00
Behoort dat tot de mogelijkheden ja? Dat je dus gewoon met je huidige tv (LE32C530) en CAM CI+ SMiT module interactieve televisie krijgt?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Henk007
WTF ik krijg nu vanuit Ziggo ook een nieuwe CAM firmware (Neotion CI+) gepushed. Ik heb hem gewoon laten updaten. Ik zal hier wel wat posten als ik veranderingen zie.
Ik vraag me af hoe ze interactieve diensten via CI+ willen aanbieden. Bij mijn weten is een CAM een relatief 'dom' stukje hardware, dat slechts een interface biedt naar de smartcard, die de stream decrypt.
Maar goed , ik ben geen expert.

[ Voor 41% gewijzigd door Henk007 op 11-07-2011 20:21 ]

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Henk007 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 20:08:
WTF ik krijg nu vanuit Ziggo ook een nieuwe CAM firmware (Neotion CI+) gepushed.
Is vanaf maart 2011 al online.

zie ook : http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=31496

73's

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:31
Ga vanavond is proberen een Cam module van neotion CI+ in min niet gecertificeerde lg lx9500 werkend te krijgen.

Al verschillende dingen over gelezen en het schijnt ik de instellingen op finland moet zetten en de taal nederlands en dat het dan zou moeten werken vreemd genoeg.
( Model tv is niet geceritifceerd )

EDIT: gelukt, tv op Finland zetten taal op nederland en klaar invullen maar, alles van HD tot Digitaal en analoog en 112radio's.

<---- happy camper.

[ Voor 19% gewijzigd door Mektheb op 15-07-2011 10:03 ]

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 22:08
maartend schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:10:
Smit CI+ werkt bij Delta.
Wel even de instellingen veranderen

Let op: u dient nog wel de digitale ontvangst in te stellen op de televisie.

De frequentie dient te worden ingesteld op 402,00(0) Mhz
Het netwerknummer moet ingesteld worden. Voor Schouwen-Duiveland, Tholen, Noord- en Zuid-Beveland is dit 1000. Het netwerknummer van Walcheren is 2000 en van Zeeuws-Vlaanderen 3000.
Controleer of de regels Symbol rate en QAM Modulatie op 6875 en QAM64 staan
Sinds gisteren een nieuwe LG 60Z250 TV met Smit CI+ in gebruik (in Zierikzee). Digitale zenders werkten perfect maar sinds vanavond doen alleen NED1 en NED2 het nog? Alle andere zenders geven No Signal. Ik heb de TV al een keer gereset en ale zenders opnieuw ingelezen maar dat heeft niet geholpen. Zou ik dan toch een officiële Delta CI+ module nodig hebben? Als dat zo is waarom heeft het dan een dag wel gewerkt?

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-11 12:43
Ik zoek voor mijn broertje een ci+module voor zijn ziggo gecertificeerde tv. Nu vroeg ik mij af wat het beste en het goedkoopste is om te doen. Nu heeft ziggo voor 88.90 smartcard+module en is mediamarkt al 99.99 smartcard+module.

Nu vindt ik bij veel shops die module voor €45 maar die is zonder smartcard toch? Nou jullie hebben vast wel meer ervaring dus hoop dat jullie een goedkope combinatie weten?

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Kev!n schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:01:
Ik zoek voor mijn broertje een ci+module voor zijn ziggo gecertificeerde tv. Nu vroeg ik mij af wat het beste en het goedkoopste is om te doen. Nu heeft ziggo voor 88.90 smartcard+module en is mediamarkt al 99.99 smartcard+module.

Nu vindt ik bij veel shops die module voor €45 maar die is zonder smartcard toch? Nou jullie hebben vast wel meer ervaring dus hoop dat jullie een goedkope combinatie weten?
Let er wel goed op of je een Ziggo-gecertificeerde smartcard koopt. Voor sommige TV's werkt de Neotion het beste, voor andere is 't de SMIT-module. Kun je ook 't beste even Googlen.

En Google is verder ook je vriend om goedkoop uit te zijn:

Smartcard @ € 9,95 --> http://www.foka.nl/site/z...Oet7Y2es6oCFQQj3god_UE5Tw

Cheap Ci+-module @ € 39,99 --> http://www.foka.nl/site/ziggo-ci-cam-module-p-17582.html

WEet niet hoe 't met verzendkosten zit bij FOKA, maar 't kant en klare pakketje van Ziggo, die je er ook kunt kopen @ € 69,99 (SMIT CI+ inclusief Smartcard), past zonder meer door de brievenbus (doosje is formaat DVD, maar dan wat dikker).

Het complete pakketje bij FOKA (dus SMIT CI+ en Smartcard samen) vind je via onderstaande link:

http://www.foka.nl/site/z...go-smartcard-p-16467.html

Succes met je keuze! :)

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

superduper schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:09:
[...]

Dat kan idd, maar dit zijn dus niet de updates van de TV maar van ziggo...
als je naar: menu > ondersteuning > software upgrade gaat, wat staat er dan bij upgrade standby?

Wise enough to play the fool

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gisteren een Neotion CI+ module met Ziggo smartcard,geïnstalleerd in mijn Samsung LE40C630 tv. Na activatie werkt het bekijken van alle zenders vlekkeloos. De tv wil echter niet opstarten met smartcard erin; het beeld blijft zwart. Heb al een firmware-update en fabrieksreset gedaan, maar dit heeft helaas niet geholpen. Na het verwijderen van de module start de tv wel normaal op, waarna ik de module + smartcard weer terug kan plaatsen en ik digitaal kan kijken.

Heeft iemand nog ideeën hoe ik mijn tv normaal op kan laten starten zonder elke keer de module te moeten verwijderen?

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Winnetou schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:11:
Gisteren een Neotion CI+ module met Ziggo smartcard,geïnstalleerd in mijn Samsung LE40C630 tv. Na activatie werkt het bekijken van alle zenders vlekkeloos. De tv wil echter niet opstarten met smartcard erin; het beeld blijft zwart. Heb al een firmware-update en fabrieksreset gedaan, maar dit heeft helaas niet geholpen. Na het verwijderen van de module start de tv wel normaal op, waarna ik de module + smartcard weer terug kan plaatsen en ik digitaal kan kijken.

Heeft iemand nog ideeën hoe ik mijn tv normaal op kan laten starten zonder elke keer de module te moeten verwijderen?
Vreemd. Heb je wellicht je vraag ook gesteld op 't Samsung-topic? Of is hier wat van bekend bij 't Ziggo-Forum?

Hier welllicht wel wat interessant m.b.t. de 32"-variant:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=26607

Daar staat dat je nieuwe firmware eerst moet downloaden, zodat het dan wel werkt.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Probeer even de stappen in deze Samsung installatiehandleiding:
http://www.ci-plus.nl/dat...installatie%20Samsung.pdf
Winnetou schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:11:
Heb je nog een tweede smartcard om te testen?
Heb je de firmware van de neotion al geupdate? (instellingen, algemeen, ci interface).

• Winnetou
  • Niet online
Die installatiehandleiding heb ik gevolgd bij het installeren van de Neotion. De tv-firmware had ik geupdate naar de T-MSX6DEUC versie (2001.0). Ik kan nu de andere T-VAL6DEUC firmware (1016.0) van de Samsung-website niet meer proberen, omdat de tv deze niet ziet.

De installatie van de kanalen gaat goed, NED 1 HD prima ontvangst. Vervolgens zet ik de tv in standby en stop de Neotion-module erin, waarna de tv niet meer opstart. Het lampje rechtsondering (aan/uit) knippert 5x, maar de lcd licht niet op. Bij analoge tv knippert het ledje 3-4x waarna ik gelijk beeld heb.
job schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 18:07:
[...]

Heb je nog een tweede smartcard om te testen?
Heb je de firmware van de neotion al geupdate? (instellingen, algemeen, ci interface).
Ik heb helaas geen tweede smartcard (of module) om het te testen. Alles werkt ook prima als ik de module+smartcard invoeg ná het opstarten van de tv. :/

Volgens mijn tv is er geen update beschikbaar voor de smartcard. In het CI-menu staat onder manufacturer load status:
Software version: 01.03.04 (r1891)
DAL version: 01.02.04 (r940)

en onder Module - Neotion
SDK version: r23338
Boot version: r19361

Winnetou schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:30:
De tv-firmware had ik geupdate naar de T-MSX6DEUC versie (2001.0). Ik kan nu de andere T-VAL6DEUC firmware (1016.0) van de Samsung-website niet meer proberen, omdat de tv deze niet ziet.
Dat klopt ook De T-Val firmware is voor een andere chipset, die jouw tv dus niet heeft.
Een van beiden werkt ook maar.
De installatie van de kanalen gaat goed, NED 1 HD prima ontvangst. Vervolgens zet ik de tv in standby en stop de Neotion-module erin, waarna de tv niet meer opstart. Het lampje rechtsondering (aan/uit) knippert 5x, maar de lcd licht niet op. Bij analoge tv knippert het ledje 3-4x waarna ik gelijk beeld heb.

Ik heb helaas geen tweede smartcard (of module) om het te testen. Alles werkt ook prima als ik de module+smartcard invoeg ná het opstarten van de tv. :/
Dan zou ik eens gaan testen in de winkel waar je de cam gekocht hebt, of bij een ander thuis.
Desnoods bij de buren (ook als die geen abonnement hebben op digitale televisie).
Volgens mijn tv is er geen update beschikbaar voor de smartcard.
Cam (neotion dus) bedoel je. De smartcard kan je niet upgraden.
In het CI-menu staat onder manufacturer load status:
Software version: 01.03.04 (r1891)
DAL version: 01.02.04 (r940)

en onder Module - Neotion
SDK version: r23338
Boot version: r19361
Als de tv geen update vindt, is die er waarschijnlijk ook niet.
Het enige wat ik nog kan bedenken isd at je toch een tv hebt die niet goed met de ziggo cam overweg gaat.
Wat is het volledige type nummer van je tv? Achter LE40C630 staan nog een paar nummers (zie de achterkant van je tv).

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:58

JB

Cédric roelt!

Die tv werd in eerste instantie ook niet ondersteund door Ziggo (of dit inmiddels wel is weet ik niet). Zelf heb ik de LE46C630 maar deze werkt vlekkeloos met CI+ (Weet even niet zeker of degene die ik van Ziggo heb ook Neotion is).

Mijn boefje is liev!

Sommige c630's worden gewoon ondersteund (afhankelijk van het volledige modelnummer) en staan ook keurig op de ziggo site vermeldt, andere modellen niet en zullen wellicht niet werken. Dus het is handig zeker te weten welk model het betreft.

• Winnetou
  • Niet online
job schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:19:
Cam (neotion dus) bedoel je. De smartcard kan je niet upgraden.
[...]
Als de tv geen update vindt, is die er waarschijnlijk ook niet.
Het enige wat ik nog kan bedenken is at je toch een tv hebt die niet goed met de ziggo cam overweg gaat.
Wat is het volledige type nummer van je tv? Achter LE40C630 staan nog een paar nummers (zie de achterkant van je tv).
Cam-module bedoelde ik uiteraard 8)7

Mijn televisie heb ik eind 2010 gekocht, waarbij toen vermeld werd dat de tv Ziggo-gecertificeerd was (volgens mij stond dit ook op de doos). Het betreft de LE40C630K1WXXN.

Op de Samsung-website staat onder CI+ gecertificeerde toestellen 2010 de LE40C630K1WXXN ook gewoon genoemd. Het enige vreemde is dat daar als minimale firmwareversie T-VAL6DEUC-1008.1 genoemd wordt, terwijl ik dus alleen de T-MSX6DEUC-2001.0 geïnstalleerd krijg en de T-VAL6DEUC-1016.0 niet herkend wordt.
JB schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:25:
Die tv werd in eerste instantie ook niet ondersteund door Ziggo (of dit inmiddels wel is weet ik niet). Zelf heb ik de LE46C630 maar deze werkt vlekkeloos met CI+ (Weet even niet zeker of degene die ik van Ziggo heb ook Neotion is).
Toen ik hem kocht werd deze wel ondersteund, daar heb ik hem destijds ook op uitgezocht. Op het internet las ik van mensen dat de Neotion-cam werkte, waarna ik bewust deze ipv de SMiT besteld heb. Nu lijkt dat misschien toch niet de handigste keus :|

Verwijderd

mijn probleem met de LG 26LD320 en Ziggo:
ik krijg op moment de foutmelding dat de toestel niet helemaal CI+ compliant is
ik weet de LG 26LD320 is niet door Ziggo gecertificeerd. Maar ik ben nu al redelijk veer en denk dat het toch moet kunnen.
Does hier eerst even mijn manier van aanpak:
- ik heb de nieuwste SW installeert (3.69) die ik kon vinden.
- ik heb de TV op (land) Finland gezet (zag ik elders)
- hier kon ik zoeken op "cable" kiezen
- dann heb ik net frequency op 834000 gezet, symbol rate op 6875, modulation op Q64 en Net ID was niet te kiezen.
- de auto search vind (eindelijk) DTV, Radio en TV zenders
- CI+ (Ziggo) erin en wachten tot herkent
- Smartcard (Ziggo) erin
Status: alle DTV zenders in mijn pakket (behalve NED1) geven als foutmelding: "your host is not fully CI+ compliant"

De vraag is hoe kan ik toch kijken?
Moet ik een andere software voor de TV hebben?
Moet ik en oude CI/CAM gebruiken (niet CI/CAM plus)?
Of is er iets anders dat ik kan doen?

Groetjes
Thomas

• Regenbui
  • Laatst online: 21:46
Gister heb ik mijn CI+ modeule geinstalleerd. Tijdens de installatie gaf hij aan dat de zenders niet in mijn Ziggo pakket zaten. Na het in en uitschakelen van de tv kreeg ik deze melding niet meer.

Nu staat er achter NL 1/2/3 HD en is de resolutie 720p. Alle overige zenders (rtl 4/5/7 etc) zijn SD oftewel 576p. Klopt het nu dat ik digitaal tv heb?, of horen ook deze zenders op 720p te staan.

• tiguan
Vanaf september zouden alle HD zenders inderdaad op de posities 1~10 moeten staan, maar vooralsnog staan de HD zenders op 64,66,68 en 69.

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Naar mijn weten zendt Ziggo de Nederlandse kanalen nu standaard uit op een HD-formaat. Per 1 september dus. Ned. 1, 2 en 3 zijn bij mij inmiddels al wel HD..

[ Voor 31% gewijzigd door Frituurman op 24-08-2011 13:39 ]

• Regenbui
  • Laatst online: 21:46
Frizzz schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:39:
Naar mijn weten zendt Ziggo de Nederlandse kanalen nu standaard uit op een HD-formaat.
Het vreemde is dat alleen nl1/2/3 HD geven. Daarnaast werkt mijn tvgids op de tv ook, dus ik neem aan dat mijn module juist is geintalleerd.

Maar ook ik las dat vanaf 1 september alle zenders in HD zijn.

Edit: ik was te snel, dus het klopt wat mijn nieuw tvtje doet :)

[ Voor 7% gewijzigd door Regenbui op 24-08-2011 13:41 ]

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 14:31
Waarschijnlijk even je zenderlijst helemaal doorlopen.
De HD-zender staan er twee keer in, een keer HD en een keer SD.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:57
Ik krijg morgen mijn nieuwe TV binnen, die CI+ ondersteund.. Ik moet echter nog wel een module halen. Op het moment maak ik gebruik van een apart kastje waar mn smartcard inzit.. Kan ik dit kaartje ook gewoon in een CI+ module stoppen? Of moet ik een aparte kopen en die eerst activeren en het hele verhaal?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:31
Awsom schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:52:
Ik krijg morgen mijn nieuwe TV binnen, die CI+ ondersteund.. Ik moet echter nog wel een module halen. Op het moment maak ik gebruik van een apart kastje waar mn smartcard inzit.. Kan ik dit kaartje ook gewoon in een CI+ module stoppen? Of moet ik een aparte kopen en die eerst activeren en het hele verhaal?
Je oude kaartje past in de module ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Oude kaartje past altijd maar werkt niet altijd. Ik heb hier nog een oud "@Home" kaartje wat niks doet in m'n CI+ module maar wel gewoon werkt in m'n Samsung STB :)

• Henk007
Regenbui schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:40:
[...]

Maar ook ik las dat vanaf 1 september alle zenders in HD zijn.
Het is nu dus 1 september en ik zet mijn TV aan.
Alles is dus door elkaar gegooid :|
Nummer 4 (zou RTL 4 HD moeten zijn) ontbreekt helemaal in de lijst.
Even verder kijken wat er allemaal op een ander kanaal zit...
(Samsung met CI+ cam regio Limburg)

Edit: kanalen opnieuw laten zoeken, maar 4 blijft afwezig in de lijst.
Edit2: Verkeerde topic, dus maar even crossposten
Henk007 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"

[ Voor 20% gewijzigd door Henk007 op 01-09-2011 06:44 ]

• LuPo
  • Laatst online: 22:00
Henk007 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 06:34:
[...]

Het is nu dus 1 september en ik zet mijn TV aan.
Alles is dus door elkaar gegooid :|
Nummer 4 (zou RTL 4 HD moeten zijn) ontbreekt helemaal in de lijst.
Even verder kijken wat er allemaal op een ander kanaal zit...
(Samsung met CI+ cam regio Limburg)

Edit: kanalen opnieuw laten zoeken, maar 4 blijft afwezig in de lijst.
Edit2: Verkeerde topic, dus maar even crossposten
Henk007 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"
Ik heb de stroom van de modem van Ziggo er vanochtend (voordat ik ging kijken of de zenders veranderd waren) een minuutje afgehaald. Toen de modem weer aangezet en vervolgens na nog een minuutje de TV. Alles stond gelijk goed. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-11 12:24
Ik heb de tv aangedaan op Ned 1, en ben gaan zappen.
Alles stond gelijk goed, had alleen last dat sommige kanalen bij het zappen niet de naam kregen maar dat er 'new service' stond. 2 tellen kijken naar het kanaal en dan was het wel goed.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:49
Zijn er meer mensen waarbij bepaalde zenders ontbreken in de EPG?
Heb een 'niet-Ziggo gecertificeerd' toestel met CI+ module. (Philips 42PFL8404)

Is er ook iemand die daar wellicht een oplossing voor heeft?

Philips medewerker (wat die helpen wèl) vertelde me dat het opnieuw zoeken naar zenders voldoende zou moeten zijn.. Vanavond maar eens proberen dan.

[ Voor 26% gewijzigd door Bart© op 02-09-2011 10:10 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bart© schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:45:

Philips medewerker (wat die helpen wèl) vertelde me dat het opnieuw zoeken naar zenders voldoende zou moeten zijn.. Vanavond maar eens proberen dan.
Zelfde probleem hier (en ook de zelfde TV :) ), heb dat hier al een paar keer aan de hand gehad en inderdaad is het weg nadat je je TV alle zenders opnieuw hebt laten zoeken.
Op de één of andere manier werkt die automagische update niet helemaal lekker als er veel dingen tegelijkertijd veranderen, hier miste ik gisteren RTL4HD volledig :o

edit:
Maar met dat missen van RTL4HD was ik zo te lezen al niet de enige.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 02-09-2011 13:19 ]

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11 06:52

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Gisteren had ik alle kanalen opnieuw laten zoeken, waarna een aantal kanalen het vanochtend toch niet meer deden (E32 fout). Toch nog eens alle kanalen laten zoeken en nu doet alles het weer. Btw, waar is Car Channel gebleven?

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Ik ben helemaal nieuw met dit CI+ gebeuren, dus waarschijnlijk is dit een hele domme vraag, excuses daarvoor alvast.

Ik heb in de huiskamer digitale TV van Ziggo met zo'n Humax kastje. Nu wil een CI+ kaartje voor mijn tv in de slaapkamer kopen, dus volgens mij moet ik dan zo'n Smit module en een smartcard aanschaffen. Maar hoe 'koppel' je die dan aan het bestaande abonnement, moet je je abonnemenstgegevens invoeren bij het activeren?

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:44
Reiben schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 09:58:
Ik ben helemaal nieuw met dit CI+ gebeuren, dus waarschijnlijk is dit een hele domme vraag, excuses daarvoor alvast.

Ik heb in de huiskamer digitale TV van Ziggo met zo'n Humax kastje. Nu wil een CI+ kaartje voor mijn tv in de slaapkamer kopen, dus volgens mij moet ik dan zo'n Smit module en een smartcard aanschaffen. Maar hoe 'koppel' je die dan aan het bestaande abonnement, moet je je abonnemenstgegevens invoeren bij het activeren?
Je koopt een Module en smartcard. De smartcard heeft een nummer, deze activeer je via mijn ziggo of door te bellen met ziggo. zodra dit gedaan is, zit de smartcard in je abonnement en heb je in de slaapkamer dezelfde zenders als je ook in de woonkamer hebt.

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Bart© schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:45:

Bij mij (32PFL7605) hielp het opnieuw inladen van de zenders zelf niet, wel het verversen van de EPG (dus EPG openen, context menu en dan de optie om het EPG te verversen).

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Dennism schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 10:33:
[...]

Je koopt een Module en smartcard. De smartcard heeft een nummer, deze activeer je via mijn ziggo of door te bellen met ziggo. zodra dit gedaan is, zit de smartcard in je abonnement en heb je in de slaapkamer dezelfde zenders als je ook in de woonkamer hebt.
Duidelijk, bedankt voor de uitleg. Ik ga dus maar zo'n starterskitje aanschaffen bij franklin.nl.

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:53
Weet iemand een goedkope CI+ module los te vinden? Ik zit zelf namelijk bij Delta maar ik vind 55 euro voor zo'n module toch nog vrij duur... Heb je ze niet voor goedkoper??

• Vunzz
Krijg steeds vaker CI+ error 04:CCK failed op mijn Sony KDL-40EX600 en inmiddels ook vastlopers.
Volgens Sony is de Smit-module kapot, volgens Ziggo gelukkig ook.
Ze sturen een nieuwe op, ben benieuwd!

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Veel kans dat daar je probleem in zit. M'n eerste @SMiT kaartje hier was ook een DOA en je leest regelmatig dat die kaartjes 't op de een of andere manier begeven @ 't Ziggo-gebruikers forum.

• wdv
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-11 11:09

wdv

Joopieboy schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:01:
[...]

Die 1e zou ik niet doe, ik heb die van volledig metaal, stukken beter. ;)
Veel beter dan Hirschmann wordt het volgens mij niet. Dit zijn de KOKWI3 en KOSWI3 connectors die alom geroemd worden om hun kwaliteit en ook een kabelkeur hebben.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hier zijn we op zoek naar een Cam-module en smartcard. Ik lees veel dat men het meest positief is over de module van Smit. Maar is die de meerprijs van zo'n €25 waard? Of voldoet deze ook wel prima?

• Piet91
  • Niet online
Oke, module + smartcard besteld.
Nou heb ik wel eens gelezen over een 'truc' dat je niet gelijk je smartcard moet aanmelden bij Ziggo zodat je een tijdje (maand o.i.d.) alle zenders kon kijken. Klopt dat, ofwel werkt deze truc?

Verwijderd

jeroentjuhboer schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:14:
Weet iemand een goedkope CI+ module los te vinden? Ik zit zelf namelijk bij Delta maar ik vind 55 euro voor zo'n module toch nog vrij duur... Heb je ze niet voor goedkoper??
Famila in duitsland hebben ze vaak online in de aanbieding staan :)
Piet91 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:27:
Nou heb ik wel eens gelezen over een 'truc' dat je niet gelijk je smartcard moet aanmelden bij Ziggo zodat je een tijdje (maand o.i.d.) alle zenders kon kijken. Klopt dat, ofwel werkt deze truc?
Je hebt altijd 2 weken gratis alle zenders.
Met die truc kon je dit oprekken, maar dat is niet meer van toepassing.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 14-09-2011 15:46 ]

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Vunzz schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:43:
Krijg steeds vaker CI+ error 04:CCK failed op mijn Sony KDL-40EX600 en inmiddels ook vastlopers.
Volgens Sony is de Smit-module kapot, volgens Ziggo gelukkig ook.
Ze sturen een nieuwe op, ben benieuwd!
Exact hetzelfde probleem hier, maar dan op een Sony KDL-32BX400. Sinds een paar dagen regelmatig de bovengenoemde error in beeld, gisteren liep de TV zelfs meerdere malen vast. Het beeld bevriest, na een tijdje valt de tv met een klap uit en reboot. :{

It takes one to know one...

• Vunzz
Dubbeldrank schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:00:
[...]

Exact hetzelfde probleem hier, maar dan op een Sony KDL-32BX400. Sinds een paar dagen regelmatig de bovengenoemde error in beeld, gisteren liep de TV zelfs meerdere malen vast. Het beeld bevriest, na een tijdje valt de tv met een klap uit en reboot. :{
Yep, ik heb die vastlopers ook sinds een week ofzo. Alleen op NET5HD. Op andere zender slechts af en toe die foutmelding.
Net even gebeld met Ziggo waar de nieuwe CAM bleef. Degene die me vorige week geholpen heeft, heeft wel in de ticket vermeld dat hij een nieuwe op ging sturen, maar van het daadwerkelijke opsturen is niets terug te vinden.
Als klap op de vuurpijl moet ik vanavond nog een keer bellen, omdat ik nu het serienummer van de kapotte CAM niet bij de hand heb 8)7
Sowieso geniaal dat de pratende computer je het klantnummer in laat toetsen, zodat je dit later nog een keer mondeling aan de medewerker door mag geven :X

• Henk007
Piet91 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:27:
Met een ongeregistreerde en dus ongeactiveerde smartcard kun je niets bekijken, behalve wat je zonder kaart ook al kan zien. Ik kan dit uit eigen ervaring bevestigen omdat ik enkele weken geleden een extra smartcard heb besteld en geregistreerd.

• Piet91
  • Niet online
Henk007 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:56:
[...]

Met een ongeregistreerde en dus ongeactiveerde smartcard kun je niets bekijken, behalve wat je zonder kaart ook al kan zien. Ik kan dit uit eigen ervaring bevestigen omdat ik enkele weken geleden een extra smartcard heb besteld en geregistreerd.
Dat waar is ook al achtergekomen inderdaad. Wel tof al die zenders.
Maar ik zit nu net5 HD te kijken en dat geeft toch wel af en toe wat schokkend beeld e.d. Da's minder...

• Piet91
  • Niet online
We hebben nu een week de LG 42LW570s hier staan i.c.m. Cam-module van Neotion.
Alleen het tv kijken is nog niet geheel vlekkeloos:
- Na het aanzetten van de tv krijg ik de 'fout' 107-4 error: controleer smartcard waarna hij na een tijdje overschakeld op beeld.
- Soms tijdens het zappen, maar bijna altijd nadat ik wat met het Smart TV gedeelte heb gespeeld komt de melding 'gescrambled programma' en na een seconde of 5-10 krijg ik ook weer beeld.

Ligt dit aan de smartcard, cam-module, tv, of omdat we nu in de 2 weken zitten waar je alle zenders kunt kijken van Ziggo en dat de cam-module moet controleren of je die zender wel mag kijken??

Iemand ervaringen hiermee?

EDIT: die 2 weken alle zenders (inclusief Film 1 e.d.) is echt relaxt. _/-\o_ Zoveel gave zenders en films te zien zo. :9~
Helaas nog maar een weekje :'( ...

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 22-09-2011 20:01 ]

• Henk007
Piet91 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:22:
EDIT: die 2 weken alle zenders (inclusief Film 1 e.d.) is echt relaxt. _/-\o_ Zoveel gave zenders en films te zien zo. :9~
Helaas nog maar een weekje :'( ...
Bij mij gingen de zenders die niet in mijn abbo zitten eergisteren na 10 dagen al op zwart trouwens.

• Piet91
  • Niet online
Henk007 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:32:
[...]

Bij mij gingen de zenders die niet in mijn abbo zitten eergisteren na 10 dagen al op zwart trouwens.
:/ :'(

Verwijderd

ik heb een vraag kan ik mijn smartcard ook op een andere adres gebruiken want ik ga een week bij mijn vriendin logeren maar zij heeft geen eredivisie live . en mijn abbo heeft dat wel.
Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste