Geen probleem zolang je maar in dezelfde regio zit. Als je bv van het oude Ziggo/@home gebied naar voormalig Ziggo Casema/Multikabel of v.v. gaat heb je kans dat het niet werkt.
Anoniem: 379462
Ok bedankt, Het is in de zelfde regio waar ik woon maar wist niet zeker of dit kon.Nielson schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:03:
Geen probleem zolang je maar in dezelfde regio zit. Als je bv van het oude Ziggo/@home gebied naar voormalig Ziggo Casema/Multikabel of v.v. gaat heb je kans dat het niet werkt.
Maar bedankt voor de snelle reactie.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 379462 op 28-09-2011 13:22 ]
Tuurlijk mag het niet van Ziggo, maar ze zullen je er heus niet op pakken hoor.
Het is éénrichtingsverkeer, je decoder of CI+ module stuurt niet terug naar Ziggo op welk adres je met die kaart zit te kijken of zo
Niet spotgoedkoop, maar hier is de CI+ kaart €49,- (excl. kaart; incl verzenden)
http://www.internetshop.n...-smartcard/p32195?ref=m4n
http://www.internetshop.n...-smartcard/p32195?ref=m4n
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Anoniem: 160310
Hoi,
Sinds gisteren merk ik dat er bij ons op de TV (Philips9604) een aantal zenders niet meer werken. Officieel wordt de CI+ module voor dit model niet ondersteund door Ziggo echter hebben wij een anderhalf probleemloos de zenders kunnen bekijken. Nu zijn bijvoorbeeld Discovery, NG, alle Belgische zenders en de BBC's en MTV verdwenen. Ik heb voorheen nooit de een uodate durven draaien van de TV omdat het zo prima werkte, vanmiddag heb ik de software wel geupdate echter mag dit ook niet baten.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt!
Sinds gisteren merk ik dat er bij ons op de TV (Philips9604) een aantal zenders niet meer werken. Officieel wordt de CI+ module voor dit model niet ondersteund door Ziggo echter hebben wij een anderhalf probleemloos de zenders kunnen bekijken. Nu zijn bijvoorbeeld Discovery, NG, alle Belgische zenders en de BBC's en MTV verdwenen. Ik heb voorheen nooit de een uodate durven draaien van de TV omdat het zo prima werkte, vanmiddag heb ik de software wel geupdate echter mag dit ook niet baten.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt!
Ik krijg de laatste tijd ook steeds vaker CI+ error 04:CCK failed als foutmelding, soms doet hij het daarna gewoon weer tijdje goed maar dan is het in eens weer terug. Misschien maar eens terug naar mediamarkt, maar volgens mij zit er geen garantie meer op (heb hem niet via ziggo besteld)
@LordHades heb je toevallig een Sony?
Ik heb al een nieuwe CAM-module, maar het heeft niets geholpen. Een andere smartcard evenmin.
Het signaal is prima.
Vorige week een monteur namens Sony over de vloer gehad. Helaas niet verder gekomen dan dat er niets met de TV aan de hand is en dat het aan de software ligt.
Morgen maar eens bellen wanneer ik de nieuwe software dan mag verwachten
Ik heb al een nieuwe CAM-module, maar het heeft niets geholpen. Een andere smartcard evenmin.
Het signaal is prima.
Vorige week een monteur namens Sony over de vloer gehad. Helaas niet verder gekomen dan dat er niets met de TV aan de hand is en dat het aan de software ligt.
Morgen maar eens bellen wanneer ik de nieuwe software dan mag verwachten
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Zit er toch aan te denken om een smatcard te gaan nemen.
(ik heb een geschikte TV)
Nu heb ik al vernomen dat er een hoop goedkopere adressen zijn dan direct bij Ziggo bestellen.
Begrijp ik het goed dat ik bijvoorbeeld zo'n pakket kan kopen?
http://www.franklin.nl/pa...smartcard-startpakket.asp
Of moet ik me dan alsnog bij Ziggo ergens aanmelden of iets dergelijks?
Nu heb ik al vernomen dat er een hoop goedkopere adressen zijn dan direct bij Ziggo bestellen.
Je moet alleen de smartcard bij Ziggo activeren (telefonisch of online via Mijn Ziggo)B_FORCE schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 15:12:
Je krijgt dan ca. 2 weken alle zenders en kan daarna kiezen welk(e) extra pakket(ten) je wil nemen.
[ Voor 15% gewijzigd door Henk007 op 05-11-2011 15:25 ]
Zo'n pakket is inderdaad geschikt. Je moet namelijk zowel een cam als smartcard aanschaffen.
Zenders zoeken
cam in de tv
smartcard in de cam
Inloggen op je ziggo account, en daar kiezen voor smartcard activeren.
Zenders zoeken
cam in de tv
smartcard in de cam
Inloggen op je ziggo account, en daar kiezen voor smartcard activeren.
Voor nog een goedkoper adresje; hier en hier. Even googlen of jouw tv nog een voorkeur heeft voor een Smit of Neotion. Zo niet; de goedkoopste nemen.B_FORCE schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 15:12:
Zit er toch aan te denken om een smatcard te gaan nemen.
EDIT: 2e link kun je vergeten, jouw link voor de Smit is nét iets goedkoper.
[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 05-11-2011 15:34 ]
Nou, hoe helder kun je een antwoord krijgen 
Ik heb een Samsung LE40C530, geen idee of die geschikt is.
(ik zal eens wat gaan zoeken)
edit:
Bij Foka betaal je gewoon standaard PostNL (TNT) verzendkosten?
(ik moet e helemaal aanmelden om dat te kunnen zien)
edit:
[ Voor 32% gewijzigd door B_FORCE op 05-11-2011 15:47 ]
Ik heb die goedkoopste combinatie ooit bij Foka gekocht, zal even m'n mail checken hoeveel dat heeft gekost toen. Even wachten...B_FORCE schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 15:44:
Nou, hoe helder kun je een antwoord krijgen
edit:
EDIT: Ik heb daar €52,99 voor moeten betalen; €49,99 voor de module + smartcard en €3 voor TNT.
En hier is te zien dat je tv dus inderdaad Ziggo geschikt is.
[ Voor 22% gewijzigd door Piet91 op 05-11-2011 15:57 ]
Gewoon keurig te vinden hier op tweakers: http://tweakers.net/shopreview/562/foka-superstore.html
Ze zijn alletwee geschikt. Soms is er een voorkeur voor een van de twee vanwege meldingen etc.B_FORCE schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 16:00:
Dat mijn TV geschikt was wist ik al.
De vraag was of een Neotion geschikt is.
OK, net alles binnen,nu bezig met "activeren"
Vooralsnog krijg ik een melding "E16-4 Dit programma maakt geen deel uit van uw abonnement"
(Nederland 2)
De status van Ziggo website blijft ook maar op "Bezig met activatie, klik op de button om de status te verversen." staan.
Anders maar 45 min wachten?
edit:
Dit is wel stom.
Via de website moet je dus activeren.
Daar moet je kennelijk ook een vinkje zetten voor het stukje dat je Ziggo automatisch machtigt
Niet dat het voor mij boeit (ik wil enkel het standaardpakket).
Maar wel vreemd als je dat niet wil
Vooralsnog krijg ik een melding "E16-4 Dit programma maakt geen deel uit van uw abonnement"
(Nederland 2)
De status van Ziggo website blijft ook maar op "Bezig met activatie, klik op de button om de status te verversen." staan.
Anders maar 45 min wachten?
edit:
Dit is wel stom.
Via de website moet je dus activeren.
Daar moet je kennelijk ook een vinkje zetten voor het stukje dat je Ziggo automatisch machtigt

Niet dat het voor mij boeit (ik wil enkel het standaardpakket).
Maar wel vreemd als je dat niet wil
[ Voor 55% gewijzigd door B_FORCE op 08-11-2011 16:27 ]
Gisteren is een update uitgekomen voor de Sony KDL-40EX600, versie M8.728.
Ik heb hem gisteren geïnstalleerd en het lijkt er op het eerste gezicht op dat CI+ Error 04:CCK failed en het vastlopen verholpen zijn.
Update staat hier en is geschikt voor:
Ik heb hem gisteren geïnstalleerd en het lijkt er op het eerste gezicht op dat CI+ Error 04:CCK failed en het vastlopen verholpen zijn.
Update staat hier en is geschikt voor:
- KDL-22EX302
- KDL-26EX301 / EX302
- KDL-32EX301 / EX302 / EX401 / EX402 / BX300 / BX400 / NX500 / EX600
- KDL-37EX401 / EX402
- KDL-40EX401 / EX402 / BX400 / NX500 / EX600
- KDL-46EX401 / EX402
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Ik ben in bezit van een LG 37LG2000, ik vraag me af of deze ook de Ziggo CI module ondersteund. Iemand?
An a day keeps the doctor away.
Die staat niet in de lijst van Ziggo. link
Ah, ik zie dat mijn tv uit mijn slaapkamer, de LG 32LD550 hem wel ondersteund. 
Helaas kan de tv in de woonkamer hem niet ondersteunen. Binnenkort dan maar eens een nieuwe tv.
Deze keer geen LG. Slechte ervaring mee.
Helaas kan de tv in de woonkamer hem niet ondersteunen. Binnenkort dan maar eens een nieuwe tv.
Deze keer geen LG. Slechte ervaring mee.
An a day keeps the doctor away.
wat is het verschil tussen
Ziggo CI+ Cam Module (Smit)
en
Ziggo CI+ Cam Module (Neotion)
???
(en zeg niet 2x goedkoper want de pricewatch klopt niet)
Ziggo CI+ Cam Module (Smit)
en
Ziggo CI+ Cam Module (Neotion)
???
(en zeg niet 2x goedkoper want de pricewatch klopt niet)
[ Voor 22% gewijzigd door silverfaustx op 22-11-2011 15:44 ]
Neotion is over het algemene een sneller module. Opstarten en verificatie is een stuk sneller, en het zappen een klein beetje sneller (echt maar een fractie). Ik spreek uit ervaring, heb beide modules gehad en de neotion is echt wel wat sneller
gewoon nee.
hm ligt het zappen niet vooral aan de tv?
lees dat smit minder problemen geeft, en tis iets goedkoper (2euro)
schijnt maar minimaal tezijn en wordt veel gebruikt dus haal wel die smit
lees dat smit minder problemen geeft, en tis iets goedkoper (2euro)
schijnt maar minimaal tezijn en wordt veel gebruikt dus haal wel die smit
[ Voor 163% gewijzigd door silverfaustx op 22-11-2011 16:05 ]
Mijn ouders hebben Alles in 1 Plus.
Nou heb ik gister een plasma tv gekocht die boven staat.
Als ik nou een Ci module koop en een tv abbonement van 17 euro afsluit, kan ik gewoon zenders in hd boven bekijken?
Nou heb ik gister een plasma tv gekocht die boven staat.
Als ik nou een Ci module koop en een tv abbonement van 17 euro afsluit, kan ik gewoon zenders in hd boven bekijken?
Apple
Alles in 1, zegt het al. De prijs voor TV zit daar al bij in.
CI+ module en smartcard kopen. Smartcard activeren onder het abonnement van je ouders en kijken maar.
Het basispakket (60 zenders) kost 0 euro (maar je moet het wel activeren), en daar zitten 12 HD zenders bij in.
Wil je meer zenders, dan hoef je pas te betalen.
CI+ module en smartcard kopen. Smartcard activeren onder het abonnement van je ouders en kijken maar.
Het basispakket (60 zenders) kost 0 euro (maar je moet het wel activeren), en daar zitten 12 HD zenders bij in.
Ah oke top! Dankje wel man, ik ga meteen zo'n kaart kopen xD
Maakt het nog uit welke Ci module je koopt? Of kan je gewoon de goedkoopste bij de media markt kopen.
Maakt het nog uit welke Ci module je koopt? Of kan je gewoon de goedkoopste bij de media markt kopen.
job schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:40:
Alles in 1, zegt het al. De prijs voor TV zit daar al bij in.
Apple
Er zijn 2 merken modules; Neotion en Smit.Blueberry33 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:44:
Ah oke top! Dankje wel man, ik ga meteen zo'n kaart kopen xD
Je zou even kunnen googlen of er klachten of ervaringen zijn met deze merken i.c.m. jouw type tv.
Dan kies je de beste. Komt er niets uit, dan is het om het even.
En een tip; bij Foka.nl is de module(+smartcard) stukken goedkoper dan bij de Mediamarkt
Volgens mij is die van Neotion beter dan smit, sneller etc. Voor mijn Panasonic TC-P42ST30 heb ik niet echt iets gevonden, dus ik ga nu bij foka.nl de neotion bestellen.
Bedankt jongens!
Bedankt jongens!
Apple
Anoniem: 444796
Is er al nieuws? Belachelijk dat ik nu weer een apart kastje moet kopen. Ondertussen betalen we wel voor interactieve tv.Frizzz schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 08:50:
Vraagje. Weet iemand ook hoe het zit met het voornemen van Ziggo om via CI+ interactieve TV te gaan aanbieden? Ben erg nieuwsgierig..
Interactieve tv via ci+ is pas mogelijk bij de volgende generatie ci+ kaarten (versie 1.4). Producten met ci+ 1.4 zullen nog minimaal een jaar op zich laten wachten (dus reken maar op twee jaar).
En wat bedoel je met intussen betalen we voor interactieve tv? Uitzending gemist is gratis.
En wat bedoel je met intussen betalen we voor interactieve tv? Uitzending gemist is gratis.
[ Voor 8% gewijzigd door job op 11-02-2012 00:24 ]
Hoezo betaal je voor ITV? Het zit in het standaard pakket. Kan niet begrijpen dat men dit belachelijk vindt.Anoniem: 444796 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 23:41:
[...]
Is er al nieuws? Belachelijk dat ik nu weer een apart kastje moet kopen. Ondertussen betalen we wel voor interactieve tv.
ITV is bij het standaard pakket gekomen zonder de prijs te verhogen.
Betaal je met AIE dan ook voor nieuwsgroepen terwijl maar een heel klein deel dit gebruikt? en de hostruimte? En als Ziggo nummerweergave ondersteund, betekend dat Ziggo jouw een geschikte telefoontoestel moet leveren?
CI+ & ITV is iets wat ik niet zie gebeuren. Er is sowieso dan een retourgeschikte versterker of internet verbinding nodig, plus zijn er gewoon te veel verschillen in tv's om ze te ondersteunen.
Nu hebben ze met de Cisco en Humax 2 producten die que menu heel erg op elkaar lijken.
[ Voor 14% gewijzigd door SAWYER op 11-02-2012 00:44 ]
Ik heb een probleem met mijn LG tv icm Ziggo en de CI+ module, ik hoop dat dit het juiste topic is om er iets over te vragen...
Ik heb een tijd geleden een CI+ module gekocht en heb die toen zonder veel problemen aan de praat gekregen. Echter komt het af en toe voor dat digitale zenders ineens niet meer te ontvangen zijn (blijven zwart). De enige manier om ze weer terug te krijgen is om de zenders opnieuw te zoeken. Helaas gaat dat 9/10 keer mis, en vind ik daarna helemaal geen digitale zenders meer...
De installatie procedure voor zover ik het begrijp zou moeten zijn:
1. CI+ module eruit halen.
2. Factory reset van tv uitvoeren
3. Zenders zoeken met de juiste instellingen (voor mij zou dat 356.000 kHz met code 1111 moeten zijn).
4. Nu zou ik in ieder geval Nederland1 HD moeten hebben.
5. CI+ module erin.
Stap 4 gaat steeds mis. Hij vind helemaal geen digitale zenders meer, ook niet NL1. Als ik daarna de CI+ module erin doe maakt het ook niet uit, kan opnieuw zenders zoeken maar hij vind weer geen digitale zenders. Hij doet het in 3 stappen: DTV, Cable Radio en Cable TV. DTV zoekt hij ongeveer een halve minuut maar vind hij niks en daarna gaat hij meteen door met Cable TV (waar ik dan wel 20 of wat zenders vind).
Ik heb dit in het verleden al vaker gehad maar door tijdgebrek niet lang naar kunnen kijken. De volgende dag werkte het echter magisch weer
Nu zit ik echter al het hele weekend zonder tv en heb het gevoel dat ik nu toch even moet uitzoeken wat er aan de hand is... Word er een beetje gek van 
De frequentie en code zijn zeker juist. Ook heb ik geprobeerd '01111' in te voeren in plaats van '1111' (omdat de tv 5 cijfers toelaat) en ook dat werkt niet. Al een paar keer een factory reset uitgevoerd maar hij vind nog steeds geen digitale zenders...
Doe ik iets fout of waar kan dit aan liggen?
De tv is een LG 37LV3550, de CI+ module is van het merk Smit of irdeta of iets dergelijks (staan meerdere dingen op).
Ik heb een tijd geleden een CI+ module gekocht en heb die toen zonder veel problemen aan de praat gekregen. Echter komt het af en toe voor dat digitale zenders ineens niet meer te ontvangen zijn (blijven zwart). De enige manier om ze weer terug te krijgen is om de zenders opnieuw te zoeken. Helaas gaat dat 9/10 keer mis, en vind ik daarna helemaal geen digitale zenders meer...
De installatie procedure voor zover ik het begrijp zou moeten zijn:
1. CI+ module eruit halen.
2. Factory reset van tv uitvoeren
3. Zenders zoeken met de juiste instellingen (voor mij zou dat 356.000 kHz met code 1111 moeten zijn).
4. Nu zou ik in ieder geval Nederland1 HD moeten hebben.
5. CI+ module erin.
Stap 4 gaat steeds mis. Hij vind helemaal geen digitale zenders meer, ook niet NL1. Als ik daarna de CI+ module erin doe maakt het ook niet uit, kan opnieuw zenders zoeken maar hij vind weer geen digitale zenders. Hij doet het in 3 stappen: DTV, Cable Radio en Cable TV. DTV zoekt hij ongeveer een halve minuut maar vind hij niks en daarna gaat hij meteen door met Cable TV (waar ik dan wel 20 of wat zenders vind).
Ik heb dit in het verleden al vaker gehad maar door tijdgebrek niet lang naar kunnen kijken. De volgende dag werkte het echter magisch weer

De frequentie en code zijn zeker juist. Ook heb ik geprobeerd '01111' in te voeren in plaats van '1111' (omdat de tv 5 cijfers toelaat) en ook dat werkt niet. Al een paar keer een factory reset uitgevoerd maar hij vind nog steeds geen digitale zenders...
Doe ik iets fout of waar kan dit aan liggen?
De tv is een LG 37LV3550, de CI+ module is van het merk Smit of irdeta of iets dergelijks (staan meerdere dingen op).
Hooo.. stop.. hoo! Dat is wel lekker naïef. Denk je écht dat je het 'gratis' hebt? Je krijgt nóóit zoiets 'gratis'. There's always a catch. Dat die pas later boven water komt, is vrij normaal. Ik ben geen conspiracist, maar het enige wat gratis is, is het weer. Daarnaast durf ik te wedden dat het mákkelijk uit kan voor de Ziggo's en UPC's van deze wereld om interactieve TV gratis aan te bieden. Hoewel, volgens mij vraagt UPC zelfs een paar euro per maand extra voor zo'n decoder... anywayz:SAWYER schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 00:39:
[...]
Hoezo betaal je voor ITV? Het zit in het standaard pakket. Kan niet begrijpen dat men dit belachelijk vindt.
ITV is bij het standaard pakket gekomen zonder de prijs te verhogen.
Niet om 't een of ander, maar heb je je er überhaupt in verdiept? Het gaat om CI+ 1.4-kaarten. De nieuwe generatie:SAWYER schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 00:39:
[...]CI+ & ITV is iets wat ik niet zie gebeuren. Er is sowieso dan een retourgeschikte versterker of internet verbinding nodig, plus zijn er gewoon te veel verschillen in tv's om ze te ondersteunen.
nieuws: DVB-organisatie keurt CI+ 1.4-specificatie goed
Gewoon 't eerste google-resultaat van ons aller Tweakers!
Het gaat er komen, alleen is 't nog even wachten. Wel weer extra kosten, maar nog steeds niet dat vervelende extra kastje (mijn mening!) erbij!
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Als het bij stap 4 mis gaat heeft het niets met je CI+ kan van doen. Dat ding zorgt voor het decoderen, niet voor het zoeken en tunen. Dat onderdeel kan je dus uitsluitenNickThissen schreef op zondag 12 februari 2012 @ 23:34:
Als ik jou was zou ik de coaxbekabeling controleren. Kijk of de coax stekkers goed zijn verbonden (dat vlechtwerk in de kabel is afscherming en moet contact maken met de metalen buitenkant van de stekkers).
Een te zwak signaal is (naast het defect zijn van de tv, maar dat verwacht ik niet) een logische verklaring voor wat jij beschrijft. De signaalsterkte kan fluctueren gedurende de dag/week waardoor het probleem soms te voorschijn komt.
[ Voor 7% gewijzigd door job op 13-02-2012 08:31 ]
Hmm dat klinkt wel logisch ja, ik dacht dat het wel met die module te maken had. Het kan de kabel zijn ja, maar dan vind ik het vreemd dat het weken of zelfs maanden aan een stuk werkt en zodra ik opnieuw zenders zoek kan hij ineens niks meer vindenjob schreef op maandag 13 februari 2012 @ 08:02:
[...]
Als het bij stap 4 mis gaat heeft het niets met je CI+ kan van doen. Dat ding zorgt voor het decoderen, niet voor het zoeken en tunen. Dat onderdeel kan je dus uitsluiten
Als ik jou was zou ik de coaxbekabeling controleren. Kijk of de coax stekkers goed zijn verbonden (dat vlechtwerk in de kabel is afscherming en moet contact maken met de metalen buitenkant van de stekkers).
Een te zwak signaal is (naast het defect zijn van de tv, maar dat verwacht ik niet) een logische verklaring voor wat jij beschrijft. De signaalsterkte kan fluctueren gedurende de dag/week waardoor het probleem soms te voorschijn komt.

Anoniem: 78119
Ik heb dit in het topic over Philips tv's van mijn type ook al aangekaart, maar het raakt ook dit topic. Excuus als ik hiermee een forumregel overtreed, wil het toch even aankaarten. Heb dus vorige week een 40pfl8605H gekocht, waarmee dus wat problemen met EPG zijn.
- CI module gehaald, maar nu blijkt dat de EPG niet zo uitgebreid is als hij zou moeten zijn. (elders op dit forum / dit topic uitgebreid besproken zag ik). Vandaag Philips opgebeld en 'ze zijn er mee bezig, maar kan niet beloven dat er een firmwareupgrade komt'. Dat is toch wel raar zeg, de TV is Ziggo gecertificeerd, de CI module is geschikt voor Ziggo, maar in de praktijk krijg je dus niet datgene waar je abonnementsgeld voor digitale tv voor betaald.
- Dan maar even Ziggo bellen voor een ander kastje waarmee dat wel zou moeten werken (en waarschijnlijk sneller ook). Interactieve ontvanger kost 459,- of zoiets. Idioot duur en voor ons nu niet te betalen. Oude kastje aansluiten is geen optie want via scart uiteraard geen HD. De enige andere mogelijkheid die Ziggo biedt is een gewone HD decoder kopen, a 199,-!!! Dat is toch van de gekke, je bent jarenlang klant, betaald voor een bepaald product, namelijk digitale tv, met een aantal voordelen, waaronder EPG met uitgebreide info over het programma.
Nu stap ik voor het eerst in mijn leven over van een glasbak naar een volwaardige platte hd tv met intornet enzovoorts, blijkt dat ik ineens 200 euro mag dokken om te krijgen waar ik al jaren hetzelfde abonnementsgeld voor betaal, mede omdat Philips weigert een firmwareupgrade te doen.
Belachelijk. Wie heeft deze ervaringen nog meer, en zijn er wellicht creatieve oplossingen?
- CI module gehaald, maar nu blijkt dat de EPG niet zo uitgebreid is als hij zou moeten zijn. (elders op dit forum / dit topic uitgebreid besproken zag ik). Vandaag Philips opgebeld en 'ze zijn er mee bezig, maar kan niet beloven dat er een firmwareupgrade komt'. Dat is toch wel raar zeg, de TV is Ziggo gecertificeerd, de CI module is geschikt voor Ziggo, maar in de praktijk krijg je dus niet datgene waar je abonnementsgeld voor digitale tv voor betaald.
- Dan maar even Ziggo bellen voor een ander kastje waarmee dat wel zou moeten werken (en waarschijnlijk sneller ook). Interactieve ontvanger kost 459,- of zoiets. Idioot duur en voor ons nu niet te betalen. Oude kastje aansluiten is geen optie want via scart uiteraard geen HD. De enige andere mogelijkheid die Ziggo biedt is een gewone HD decoder kopen, a 199,-!!! Dat is toch van de gekke, je bent jarenlang klant, betaald voor een bepaald product, namelijk digitale tv, met een aantal voordelen, waaronder EPG met uitgebreide info over het programma.
Nu stap ik voor het eerst in mijn leven over van een glasbak naar een volwaardige platte hd tv met intornet enzovoorts, blijkt dat ik ineens 200 euro mag dokken om te krijgen waar ik al jaren hetzelfde abonnementsgeld voor betaal, mede omdat Philips weigert een firmwareupgrade te doen.
Belachelijk. Wie heeft deze ervaringen nog meer, en zijn er wellicht creatieve oplossingen?
Nou, ik weet het niet meer hoor... Ik zit al een week zonder TV omdat ik geen digitale zenders kan vinden (en maar heel matige kwaliteit analoge zenders). Heb zojuist een versterker gekocht en die helpt ook totaal niet. Analoge zenders zijn niet beter in kwaliteit en nog steeds geen digitale zenders. Snap er niks meer van. Ik kan me niet voorstellen dat er een kabel kapot is, ik had nog gewoon beeld op 80% van de zenders en dit probleem kwam pas zodra ik de tv opnieuw zenders liet zoeken.
Iemand nog een idee waar het aan kan liggen?
Anoniem: 78119
Misschien is het handig als je even vermeld welk merk en type tv je hebt, en welk merk CI module.
Naast het te zwak zijn van de zenders, kan het signaal ook te sterk zijn (testen met een veel te lange kabel).NickThissen schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:20:
Daarnaast als je de versterker op de verkeerde plek hangt (bij de tv ipv bij het aop) heeft het ding weinig nut.
Kan je zien hoe sterk het signaal is tijdens het zoeken van de zenders, met sommige tv's kan dat.
Test je tv rechtstreeks in de meterkast, controleer de bekabeling (alle stekkers van binnen bekijken), test het bij de buren. Sleep de tv van je buren/vriendin jouw huis in. Oftewel probeer dingen uit.
Heb je bij het opnieuw zoeken van de zenders misschien een onjuiste frequentie e.d. ingevoerd?
Kan iemand bevestigen of de CI+ module van Ziggo ook i.c.m. een Delta smartcard werkt?
TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A
Ik heb een Samsung D5000, kan iemand mij vertellen welke cam module ik het beste kan kopen?
De Quantis lijkt me het beste, ik lees dat je hier sneller mee kan zappen. Klopt dit?
EDIT: Hier zeggen ze dat deze met alle modellen werkt en sneller zapt.
De Quantis lijkt me het beste, ik lees dat je hier sneller mee kan zappen. Klopt dit?
[ Voor 27% gewijzigd door Mr_gadget op 04-06-2012 18:52 ]
Iemand dit artikel al tegengekomen? Het gaat over interactieve televisie met een CI+ module. Blijkbaar rolt UPC dit al uit. Hopelijk volgt Ziggo ook.
Kan alleen geen lijst vinden van ondersteunde televisies.
http://www.totaaltv.nl/nieuws/9246/[UPDATE]UPC_start_met_doorgifte_HbbTV.html
Kan alleen geen lijst vinden van ondersteunde televisies.
http://www.totaaltv.nl/nieuws/9246/[UPDATE]UPC_start_met_doorgifte_HbbTV.html
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik zou de reactie van Archie daar ook even goed lezen! HbbTV heeft namelijk geen bal te maken met CI+.
De Quantis blijkt een Neotion te zijn. met een andere sticker...Mr_gadget schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:56:
Ik heb een Samsung D5000, kan iemand mij vertellen welke cam module ik het beste kan kopen?
Kabel versterker heb je nodigNickThissen schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:20:
Nou, ik weet het niet meer hoor... Ik zit al een week zonder TV omdat ik geen digitale zenders kan vinden (en maar heel matige kwaliteit analoge zenders). Heb zojuist een versterker gekocht en die helpt ook totaal niet. Analoge zenders zijn niet beter in kwaliteit en nog steeds geen digitale zenders. Snap er niks meer van. Ik kan me niet voorstellen dat er een kabel kapot is, ik had nog gewoon beeld op 80% van de zenders en dit probleem kwam pas zodra ik de tv opnieuw zenders liet zoeken.
Heb je wel Ned. 1 digitaal? Juiste frequentie e.d. ingevuld bij het zoeken naar de zenders? CI+ en smartcard op de juiste wijze in het toestel? Ieg ook eens een andere kabel proberen of de huidige kabel testen.NickThissen schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:20:
Vraagje: Als je zo'n kaartje dan hebt met die module erbij, ben je dan gewoon helemaal klaar? Je hoeft dan geen abonnement ofzo te hebben toch?
Kan dat nergens echt duidelijk vinden namelijk, ook niet op de site van Ziggo..
Een abonnement op Ziggo Televisie à 17,20 is voldoende (of een alles-in-1 pakket).Pazienza schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:41:
Vraagje: Als je zo'n kaartje dan hebt met die module erbij, ben je dan gewoon helemaal klaar? Je hoeft dan geen abonnement ofzo te hebben toch?
Oei, mijn ouders hebben al KPN glasvezel, dan doe ik daar wel een tv abonnementje erbij. (9 euro/pm)
Bedankt!
Bedankt!
Lol, je dacht toch werkelijk niet echt dat Ziggo gratis iedereen in Nederland televisie laat kijken met een CI+ module hè?Pazienza schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:18:
Oei, mijn ouders hebben al KPN glasvezel, dan doe ik daar wel een tv abonnementje erbij. (9 euro/pm)
Bedankt!
Anoniem: 245048
Ik heb net een nieuwe tv besteld en deze heeft een ingang voor een ci-module. Momenteel maak ik gebruik van een settopbox en een smartkaart van Delta. De settopbox is verbonden dmv een HDMI kabel naar mijn Onkyo receiver. Alle randapparatuur gaat naar de receiver en vanuit de receiver gaat er één HDMI kabel naar mijn tv,
Als ik straks de smartkaart in de ci-module doe, hoe kan ik dan het geluid via mijn receiver laten lopen, zodat ik HD geluid heb?
Als ik straks de smartkaart in de ci-module doe, hoe kan ik dan het geluid via mijn receiver laten lopen, zodat ik HD geluid heb?
Ik zou niet weten welke tv je hebt, dus ik gok dat je de het via de optische uitgang op je tv moet doen.
Het wordt de Panasonic TX-P55VT50.job schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 23:29:
Ik zou niet weten welke tv je hebt, dus ik gok dat je de het via de optische uitgang op je tv moet doen.
Bladzijde 13 van de handleiding zegt mij dat er 1 digitale audio uitgang op zit, een optische.
Als je versterker ook een optische ingang heeft kan je op die manier het geluid naar je versterker sturen.
Als je versterker ook een optische ingang heeft kan je op die manier het geluid naar je versterker sturen.
De receiver heeft 6 HDMI uitgangen en als ik HD geluid uit de Panasonic wil krijgen zal ik toch de HDMI moeten benutten. Er loopt dus al een HDMI van de TV naar de reiver dus een extra optische kabel is dan toch overbodig?job schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 23:38:
Bladzijde 13 van de handleiding zegt mij dat er 1 digitale audio uitgang op zit, een optische.
Activeer je hem bij iemand anders die wel ziggo heeft..klaarLuPo schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:48:
[...]
Lol, je dacht toch werkelijk niet echt dat Ziggo gratis iedereen in Nederland televisie laat kijken met een CI+ module hè?Die smartcard moet je laten activeren op je Televisie abonnement. Zodoende zal het nooit werken als je geen abonnement bij Ziggo hebt. Behalve dan Nederland 1, die is altijd te ontvangen.
Ik zie dat je receiver over Audio Return beschikt. Je TV beschikt er ook over. Dus gewoon met HDMI kabel van je TV naar je Reciever (even opletten welke HDMI-uitgang en ingang je moet gebruiken) en dan gaat je geluid idd over je HDMI kabel. Geen andere kabels nodig.Anoniem: 245048 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 23:41:
[...]
De receiver heeft 6 HDMI uitgangen en als ik HD geluid uit de Panasonic wil krijgen zal ik toch de HDMI moeten benutten. Er loopt dus al een HDMI van de TV naar de reiver dus een extra optische kabel is dan toch overbodig?
Geweldig, hartelijk dank, ik ga blij het weekend in.Piet91 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 23:52:
[...]
Ik zie dat je receiver over Audio Return beschikt. Je TV beschikt er ook over. Dus gewoon met HDMI kabel van je TV naar je Reciever (even opletten welke HDMI-uitgang en ingang je moet gebruiken) en dan gaat je geluid idd over je HDMI kabel. Geen andere kabels nodig.
Ik kom hier nog even op terug Piet. Als ik het goed begrijp gaan er straks dus 2 HDMI kabels van mijn receiver naar de Pana. Eentje van de HDMI(arc) van de receiver naar de HDMI(arc) naar de Pana voor het televisie geluid. En eentje van de HDMI out van de recever naar de Oana voor het geluid van de overige apparaten.Anoniem: 245048 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 23:59:
[...]
Geweldig, hartelijk dank, ik ga blij het weekend in.
Heb ik het zo goed begrepen?
Nee, 1 HDMI kabel tussen je tv en receiver.Anoniem: 245048 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:28:
[...]
Ik kom hier nog even op terug Piet. Als ik het goed begrijp gaan er straks dus 2 HDMI kabels van mijn receiver naar de Pana. Eentje van de HDMI(arc) van de receiver naar de HDMI(arc) naar de Pana voor het televisie geluid. En eentje van de HDMI out van de recever naar de Oana voor het geluid van de overige apparaten.
Heb ik het zo goed begrepen?
De HDMI kabel gaat bij je tv in een van de HDMI ingangen, (meestal) 1 daarvan ondersteunt ARC.
Dezelfde HDMI kabel gaat bij je reciever in de HDMI-out.
Die HDMI kabel geeft signalen als volgt door:
- Gebruik je de tv(tuner) en wil je geluid over je receiver? -> Geluid gaat via je HDMI kabel naar je receiver.
- Gebruik je andere apparaten en wil je geluid via je receiver en beeld op tv? -> Alleen beeld gaat via je HDMI kabel naar je tv.
Je HDMI-kabel kan dus je geluidssignalen beide kanten opsturen.
Je moet wel even opletten welke tv-poort van je tv je moet gebruiken. Meestal staat bij 1 van de HDMI-ingang ARC en daar moet je HDMI kabel in.
[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 23-06-2012 22:31 ]
Heel hartelijk dank voor je duidelijke uitleg Piet. Zodra de Pana er is ga ik het zo aansluiten.
Piet en Job. Ik heb de Pana aangesloten via een optische kabel en het werkt perfect. Nogmaals dank.
Heeft iemand enig idee of er verschil in zapsnelheid zit tussen een Humax IRHD-5000C decoder en een Quantis CI+-module?
Moet sowieso wel aan de CI+, want het geluid van Viera-apps komt nu dus niet bij de receiver uit.....helaas beschikt deze ook niet over Audio Return...
Moet sowieso wel aan de CI+, want het geluid van Viera-apps komt nu dus niet bij de receiver uit.....helaas beschikt deze ook niet over Audio Return...
"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris
Heb nog een 4 jaar oude ziggo smartcard en vroeg me af of iemand weet of er nog verschillen zijn met een smartcard die ik nu nieuw in de winkel koop?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ben hier ook wel benieuwd naar. Hoorde dat o.a. de nieuwe Quantis (een product van neotion?) een stuk sneller zou zappen, maar anderen spreken dat weer tegen.Help!!!! schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:56:
Heb nog een 4 jaar oude ziggo smartcard en vroeg me af of iemand weet of er nog verschillen zijn met een smartcard die ik nu nieuw in de winkel koop?
Mijn vraag ging over de smartcards en niet over de module waar de smartcard in moet.Ruud2007 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 06:59:
[...]
Ben hier ook wel benieuwd naar. Hoorde dat o.a. de nieuwe Quantis (een product van neotion?) een stuk sneller zou zappen, maar anderen spreken dat weer tegen.
De modules (zowel Smith, Neotion en Quantis (is idd neotion module)) zijn dit jaar inderdaad vernieuwd en licht verbeterd.
O.a. hier weet je zeker dat je een nieuwe model krijgt: http://www.ci-plus.nl/
Bij smith moet er een symbool van een smartcard met oranje stip erin op de module staan.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Sorry, niet goed gelezen. Volgens mij zijn er geen verschillen tussen oudere en nieuwere smartcards. Heb ze hier van verschillende leeftijd en ze doen allemaal precies hetzelfde.Help!!!! schreef op zondag 29 juli 2012 @ 10:35:
[...]
Mijn vraag ging over de smartcards en niet over de module waar de smartcard in moet.
De modules (zowel Smith, Neotion en Quantis (is idd neotion module)) zijn dit jaar inderdaad vernieuwd en licht verbeterd.
O.a. hier weet je zeker dat je een nieuwe model krijgt: http://www.ci-plus.nl/
Bij smith moet er een symbool van een smartcard met oranje stip erin op de module staan.
Bedankt.Ruud2007 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 06:35:
[...]
Sorry, niet goed gelezen. Volgens mij zijn er geen verschillen tussen oudere en nieuwere smartcards. Heb ze hier van verschillende leeftijd en ze doen allemaal precies hetzelfde.
Heb een nieuwe smartcard met een nieuwe smit module in een panasonic ST50 plasma. Moet zeggen dat het prima werkt. Zelden of nooit rare verificatiemeldingen en zappen gaat ongeveer vergelijkbaar (misschien een fractie langzamer) als met oude samsung decoder.
Wel jammer dat EPG niet het beeld vd zender laat zien die je geselcteerd hebt maar dat is imo nice to have.
Erg prettig dat ik nog maar 1 afstandbed. nodig heb
PC Specs
Ik las ergens op de site van Ziggo dan als je de tv van de spanning haalt de module zich opnieuw moet instellen zodra je de tv weer aanzet..dit duurt normaal 5 minuten maar kan ook 45 minuten duren en in het ergste geval moet je naar Zigoo bellen.Help!!!! schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:05:
[...]
Bedankt.
Heb een nieuwe smartcard met een nieuwe smit module in een panasonic ST50 plasma. Moet zeggen dat het prima werkt. Zelden of nooit rare verificatiemeldingen en zappen gaat ongeveer vergelijkbaar (misschien een fractie langzamer) als met oude samsung decoder.
Wel jammer dat EPG niet het beeld vd zender laat zien die je geselcteerd hebt maar dat is imo nice to have.
Erg prettig dat ik nog maar 1 afstandbed. nodig heb
Nu heb ik voor mijn panasonic ST50 de module en smrtcard besteld maar vraag mij af of bovenstaand verhaal wel waar is?
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Heb ik nog nooit meegemaakt en ik zet elke avond de stroom (via stekkerblok) volledig uit.
De module/card/decoder moet zichzelf altijd verifieren als de tv/decoder aangaat maar dat is bij een losse decoder ook zo. Bij mij gaat dat heel snel. Het valt me zelfs eigenlijk niet eens op. 10 a 15sec max denk ik voordat je beeld hebt.
Bij oude modules zag je (naar verluidt) vrij veel verificatie messages. Maar sinds april dit jaar zijn er nieuwe CI+ modules op de markt en die zijn sneller.
Laat ik het zo zeggen ik merk eignelijk geen verschil tussen mijn Smith module (nieuw model) en mijn oude Samsung HD decoder.
De module/card/decoder moet zichzelf altijd verifieren als de tv/decoder aangaat maar dat is bij een losse decoder ook zo. Bij mij gaat dat heel snel. Het valt me zelfs eigenlijk niet eens op. 10 a 15sec max denk ik voordat je beeld hebt.
Bij oude modules zag je (naar verluidt) vrij veel verificatie messages. Maar sinds april dit jaar zijn er nieuwe CI+ modules op de markt en die zijn sneller.
Laat ik het zo zeggen ik merk eignelijk geen verschil tussen mijn Smith module (nieuw model) en mijn oude Samsung HD decoder.
PC Specs
Dat ligt aan Panasonic. Voor de ST50 die ik nu heb had ik een Samsung LCD die wel een klein beeld van de zender liet zien. Ik vind het wel jammer dat Panasonic dat niet doet. Beide CI+ uiteraard.Help!!!! schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:05:
[...]
^
Aha, ok. Inderdaad jammer dat Panasonic dit niet doet.
Toch vreemd want met mijn vorige 4 jaar oude Panasonic plasma + externe decoder had ik wel die beeldjes.
Toch vreemd want met mijn vorige 4 jaar oude Panasonic plasma + externe decoder had ik wel die beeldjes.
PC Specs
Dat komt omdat de externe decoder dat dan aanbiedt. Ik heb ook nog een externe decoder een tijdje gehad en die deed het ook. Ligt dus echt aan Panasonic dat ze het niet in hun guide inbouwen.Help!!!! schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:10:
^
De smartcard moet elke x (waarde van x is mij onbekend) een update ontvangen die aangeeft dat jij recht hebt om bepaalde zenders te mogen bekijken. Als de tv geen stroom heeft (of als je de smartcard uit je tv haalt) verloopt de key en kan het bij opnieuw gebruik inderdaad een tijd duren voordat je weer beeld hebt.Mandrake466 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:42:
Ik las ergens op de site van Ziggo dan als je de tv van de spanning haalt de module zich opnieuw moet instellen zodra je de tv weer aanzet..dit duurt normaal 5 minuten maar kan ook 45 minuten duren en in het ergste geval moet je naar Zigoo bellen.
Nu heb ik voor mijn panasonic ST50 de module en smrtcard besteld maar vraag mij af of bovenstaand verhaal wel waar is?
Wat wordt er een FUD gepost. Je hoeft helemaal niet naar Ziggo te bellen als een smartcard is verlopen (en niet het abonnement). Gewoon even inloggen bij Ziggo, zorgen dat de smartcard in de module in de TV/in de decoder zit en dat deze aanstaat. Vervolgens op de website de smartcard heractiveren en bijna meteen wordt het benodigde signaal verstuurd over het netwerk. Pas als dit signaal wordt gemist, is er de kans dat 45 minuten gewacht moet worden.Mandrake466 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:42:
[...]
Ik las ergens op de site van Ziggo dan als je de tv van de spanning haalt de module zich opnieuw moet instellen zodra je de tv weer aanzet..dit duurt normaal 5 minuten maar kan ook 45 minuten duren en in het ergste geval moet je naar Zigoo bellen.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Nadat ik mijn Neotion met Smartcard uit mijn slaapkamer tv (Sony KDL-26ex32) heb gehaald en in een andere tv (Sony KDL-32ex700) heb gedaan, werkt deze niet meer in mijn slaapkamer tv.
In de andere tv doet die het nog wel gewoon.
Ik heb de slaapkamer tv al een reset gegeven naar fabrieksinstellingen, maar de Neotion wordt maar niet herkend (zowel met als zonder smartcard).
Signaalkwaliteit is gewoon goed, analoog kan ik alles ontvangen en NED1 doet het digitaal ook goed.
Iemand hier een idee wat ik nog meer kan proberen?
Ik heb de slaapkamer tv al een reset gegeven naar fabrieksinstellingen, maar de Neotion wordt maar niet herkend (zowel met als zonder smartcard).
Signaalkwaliteit is gewoon goed, analoog kan ik alles ontvangen en NED1 doet het digitaal ook goed.
meestal zit je smartcard verkeerd om , kan je je CI+ wel zien in het menu ?St00mwals schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:05:
Nadat ik mijn Neotion met Smartcard uit mijn slaapkamer tv (Sony KDL-26ex32) heb gehaald en in een andere tv (Sony KDL-32ex700) heb gedaan, werkt deze niet meer in mijn slaapkamer tv.
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro
Nope, het menu geeft aan dat er geen CAM-module geplaatst is...Wirehub schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:12:
[...]
meestal zit je smartcard verkeerd om , kan je je CI+ wel zien in het menu ?
Het maakt niet uit of de smartcard er wel of niet in zit.
Stop ik de hele module in mijn andere tv, dan doet die het gewoon in 1x, lijkt dus aan de TV te liggen. Maar die heeft het ruim een half jaar zonder problemen gedaan, totdat ik de module eruit trok....
Verder is er aan de (situatie van de) tv niks veranderd.
Ik heb mijn smartcard telefonisch geactiveerd en alles werkt goed. Als ik de tv aan zet duurt het enkele seconden voordat ik beeld heb dus dat het in het ergste geval 45 minuten kan duren is crap.The Zep Man schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 15:28:
[...]
Wat wordt er een FUD gepost. Je hoeft helemaal niet naar Ziggo te bellen als een smartcard is verlopen (en niet het abonnement). Gewoon even inloggen bij Ziggo, zorgen dat de smartcard in de module in de TV/in de decoder zit en dat deze aanstaat. Vervolgens op de website de smartcard heractiveren en bijna meteen wordt het benodigde signaal verstuurd over het netwerk. Pas als dit signaal wordt gemist, is er de kans dat 45 minuten gewacht moet worden.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Klinkt alsof je de CI+ connector in de TV hebt beschadigd, even kijken of er niets los zit?St00mwals schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:05:
Wij (noua, m'n ouders) willen graag overstappen van een losse ontvanger naar een CI/CI+ module om dan een afstandsbediening minder te hebben (en makkelijker digitaal kunnen opnemen). Maar aangezien CI+ beperkter is, betekent dat dat je tv-opnames niet langer meer kunt bekijken wanneer je maar wilt?
En als ik dan toch een CI-module in die tv stop, werkt dat dan eigenlijk of laat Ziggo dat niet toe? De oudere Philips tv die hier in de huiskamer staat ondersteunt geloof ik geen CI+..
edit: hm, tv lijkt niet in de lijst van geschikte toestellen te staan.. dan houdt het dus op, geen CI mogelijk met dit toestel?
En als ik dan toch een CI-module in die tv stop, werkt dat dan eigenlijk of laat Ziggo dat niet toe? De oudere Philips tv die hier in de huiskamer staat ondersteunt geloof ik geen CI+..
edit: hm, tv lijkt niet in de lijst van geschikte toestellen te staan.. dan houdt het dus op, geen CI mogelijk met dit toestel?

[ Voor 10% gewijzigd door Murk op 15-08-2012 20:14 ]
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Daar lijkt het idd op.Barrycade schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:08:
[...]
Klinkt alsof je de CI+ connector in de TV hebt beschadigd, even kijken of er niets los zit?
Na gebeld te hebben met Sony ga ik dinsdag met mijn TV naar een Sony Servicepoint.
De opnames worden er niet beter van; die zullen natuurlijk nog steeds vanaf dezelfde source worden gedaan. Je zal dan een recorder moeten hebben waar je een smartcard in kwijt kan.Murk schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:08:
Wij (noua, m'n ouders) willen graag overstappen van een losse ontvanger naar een CI/CI+ module om dan een afstandsbediening minder te hebben (en makkelijker digitaal kunnen opnemen). Maar aangezien CI+ beperkter is, betekent dat dat je tv-opnames niet langer meer kunt bekijken wanneer je maar wilt?
Het zal (zeer waarschijnlijk) wel met een CI-card werken. De meest beproefde CAM is dan de AlphaCrypt. Let op dat je niet de Lite neemt of een van de andere CAM's die ze hebben, maar de Classic neemt. Bij mij zit deze CAM in mn pc, ook in Ziggo gebied, en werkt perfect.En als ik dan toch een CI-module in die tv stop, werkt dat dan eigenlijk of laat Ziggo dat niet toe? De oudere Philips tv die hier in de huiskamer staat ondersteunt geloof ik geen CI+..
Gaat het echt om de 5403D of de 5403H? De D versies hebben alleen DVB-T (digitenne).[b][message=38755529,noline]En als ik dan toch een CI-module in die tv stop, werkt dat dan eigenlijk of laat Ziggo dat niet toe? De oudere Philips tv die hier in de huiskamer staat ondersteunt geloof ik geen CI+..
Nu op werk dus nog geen tijd om veel uit te zoeken. Ik heb en 51e8000 samsung besteld. Nu moet ik nog zo'n cam ding hebben. Bij ziggo is hij iets van 90 euro, ik zie via webshops prijzen van 40 e. Is dit dezelfde kaart? Of moet ik er dan nog een kaart van Ziggo bijkopen? En ik wil het liefst de beste die er is, snel zappen etc. Waar moet ik op letten?
Damn wat een noob post maar goed, vanavond even diepen in duiken (wil hem graag asap bestellen zodat ik gelijk tv kan kijken als mijn tv binnen is) :-)
Damn wat een noob post maar goed, vanavond even diepen in duiken (wil hem graag asap bestellen zodat ik gelijk tv kan kijken als mijn tv binnen is) :-)
De PS 51E8000 beschikt over een DVB-C-tuner en een CI+ slot. Je kan dus gewoon de CI+ module van Ziggo erin proppen. Waar je die koopt maakt verder niet veel uit; die van de online webshops die deze vele malen goedkoper aanbieden dan Ziggo zelf zijn exact dezelfde en kan je dus zonder problemen gebruiken. In je CI+-module kan je vervolgens weer je smartcard steken (let wel op dat je de card laat activeren. Kan soms even duren... Eventueel even contact met Ziggo opnemen heirover mocht je er niet uit komen. Hun helpdesk kan je goed verder helpen dan.tennisbal schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 17:04:
Nu op werk dus nog geen tijd om veel uit te zoeken. Ik heb en 51e8000 samsung besteld. Nu moet ik nog zo'n cam ding hebben. Bij ziggo is hij iets van 90 euro, ik zie via webshops prijzen van 40 e. Is dit dezelfde kaart? Of moet ik er dan nog een kaart van Ziggo bijkopen? En ik wil het liefst de beste die er is, snel zappen etc. Waar moet ik op letten?
Dank, maar maakt het niet uit wbt snelheid van zappen etc?kroegtijger schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 17:14:
[...]
De PS 51E8000 beschikt over een DVB-C-tuner en een CI+ slot. Je kan dus gewoon de CI+ module van Ziggo erin proppen. Waar je die koopt maakt verder niet veel uit; die van de online webshops die deze vele malen goedkoper aanbieden dan Ziggo zelf zijn exact dezelfde en kan je dus zonder problemen gebruiken. In je CI+-module kan je vervolgens weer je smartcard steken (let wel op dat je de card laat activeren. Kan soms even duren... Eventueel even contact met Ziggo opnemen heirover mocht je er niet uit komen. Hun helpdesk kan je goed verder helpen dan.
Het schijnt dat wanneer je over een Quantis-module beschikt je sneller zapt dan met een Neotion- of Smit-module. De Quantis-module is gebaseerd op een Neotion-module, alleen is de firmware getweaked. Dat is wat ik er van heb begrepen 
Een korte vraag; stel dat ik extra pakketten wil (zoals Sport1 en Eredivisie Live) en ik activeer dit via internet, hoe lang duurt het dan voordat ik deze zenders ook daadwerkelijk kan zien?
TV kijken doe ik via DVB-C met een CAM-module van Neotion.
Een korte vraag; stel dat ik extra pakketten wil (zoals Sport1 en Eredivisie Live) en ik activeer dit via internet, hoe lang duurt het dan voordat ik deze zenders ook daadwerkelijk kan zien?
Heb wel zoiets gehoord, maar nog niets van mogen ervaren of gelezen over concrete verschillen, dus is me nog een beetje onduidelijk. Alleen gehoord van mensen met opmerking "bij mij gaat het sneller", maar die hebben er geen Neotion in gehad, dus het vergelijk gaat niet echt op.DaMarcus schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 01:50:
Het schijnt dat wanneer je over een Quantis-module beschikt je sneller zapt dan met een Neotion- of Smit-module. De Quantis-module is gebaseerd op een Neotion-module, alleen is de firmware getweaked. Dat is wat ik er van heb begrepen
Binnen 6 uur, maar meestal sneller. Is min of meer hetzelfde proces als een smartcard activeren.Een korte vraag; stel dat ik extra pakketten wil (zoals Sport1 en Eredivisie Live) en ik activeer dit via internet, hoe lang duurt het dan voordat ik deze zenders ook daadwerkelijk kan zien?
Of neem de Smit module met de oranje sticker. Deze cam module heeft ook nieuwe hardware.DaMarcus schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 01:50:
Niet alleen het zappen is overigens sneller.
Met de oude module gaat je tv elke keer dat je hem aanzet een authenticatie proces opstarten om te kijken op welke zenders je recht hebt, met de nieuwe modules is dat niet meer het geval. Daarom gaat opstarten ook vele malen sneller (3 seconden ipv. 10 seconden).
Heb hier een Quantis maar hij is niet super snel. Waarschijnlijk doordat het signaal niet sterk genoeg is. NED1 doet het niet, hoge error frequentie rate. En bij andere zenders springt er een seconde eerst zo'n e16-4 code dat de zender niet in je pakket zit en daarna krijg je wel beeld.
Ok, ik koop maar ergens een Smit kaart. Neem aan dat ik die digitale card alleen bij Ziggo zelf kan kopen?
nope: pricewatch: Ziggo Digitaal startpakket (Smartcard)
Da cams kan je ook bij tig winkels kijken, zie de links bovenaan dit topic.
Da cams kan je ook bij tig winkels kijken, zie de links bovenaan dit topic.
[ Voor 55% gewijzigd door job op 24-08-2012 15:44 ]
hmm hoe weet ik of ik deze versie heb? Ik heb Ziggo gebeld, zij hebben hier nooit van gehoord (verkoopafdeling als technische dienst). En Franklin webshop (http://www.franklin.nl/pa...smartcard-startpakket.asp) weet ook van niks?Flexboy schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:35:
[...]
Of neem de Smit module met de oranje sticker. Deze cam module heeft ook nieuwe hardware.
Niet alleen het zappen is overigens sneller.
Met de oude module gaat je tv elke keer dat je hem aanzet een authenticatie proces opstarten om te kijken op welke zenders je recht hebt, met de nieuwe modules is dat niet meer het geval. Daarom gaat opstarten ook vele malen sneller (3 seconden ipv. 10 seconden).
Net gebeld met de verkoper, hij heeft geen idee of hij die versie heeft. Wat nu?