Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:18

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

tennisbal schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:50:
[...]

hmm hoe weet ik of ik deze versie heb? Ik heb Ziggo gebeld, zij hebben hier nooit van gehoord (verkoopafdeling als technische dienst). En Franklin webshop (http://www.franklin.nl/pa...smartcard-startpakket.asp) weet ook van niks?

Net gebeld met de verkoper, hij heeft geen idee of hij die versie heeft. Wat nu?
Ziggo kent alleen hun eigen versie en wil natuurlijk het liefst ook deze aan je verkopen. Dat neemt niet weg dat andere merken ook werken :)

Je herkent de nieuwe Smit-modules aan de oranje stip op de module.

Afbeeldingslocatie: http://ci-plus.nl/data/mediablocks/2__11_1_ms2.rvf_1.jpg

Van de week kwam ik ci-plus.nl tegen, daar verkopen ze deze module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
DaMarcus schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:57:
[...]

Ziggo kent alleen hun eigen versie en wil natuurlijk het liefst ook deze aan je verkopen. Dat neemt niet weg dat andere merken ook werken :)

Je herkent de nieuwe Smit-modules aan de oranje stip op de module.

Van de week kwam ik ci-plus.nl tegen, daar verkopen ze deze module.
net gebeld met de winkel. Hij heeft die stip wel. Echter is een deel (andere kant) paars. Is dat normaal? Kan hem ook via jouw link bestellen natuurlijk

edit: besteld bij jouw link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-04 21:54
Flexboy schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:35:
[...]

Of neem de Smit module met de oranje sticker. Deze cam module heeft ook nieuwe hardware.
Niet alleen het zappen is overigens sneller.
Met de oude module gaat je tv elke keer dat je hem aanzet een authenticatie proces opstarten om te kijken op welke zenders je recht hebt, met de nieuwe modules is dat niet meer het geval. Daarom gaat opstarten ook vele malen sneller (3 seconden ipv. 10 seconden).
Heb je hier misschien meer informatie over? Kan namelijk niks vinden over nieuwe smit module met deze verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Als je beetje kan googlen vindt je daar echt wel iets over.
De smith is in principe comptabile met alle tv's waarbij neotion niet met alle tv's goed werkt.

Punt is, als je die Smith met oranje stip neemt heb je gewoon een goede snelle module. Zit geen echt relevant verschil tussen de nieuwe neotion, smith of quantis qua snelheid enzo

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Wat vindt jij niet relevant? Snelheid van zappen? Dus snellere authenticaties etc is niet van toepassing volgens jou?

[ Voor 40% gewijzigd door Untouchablezz20 op 25-08-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dat schrijf ik toch.

Er zit geen significant verschil qua snelheid/authenticaties in de nieuwe/nieuwste modules van Quantis/Neotion en Smith.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:31
Ik heb mijn smit module al een jaar of twee. Elke keer bij het aanzetten van de TV krijg je van die authenticatie-schermen. Bij die nieuwe met oranje stip heb je dat dus niet meer?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
LuPo schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 12:59:
Ik heb mijn smit module al een jaar of twee. Elke keer bij het aanzetten van de TV krijg je van die authenticatie-schermen. Bij die nieuwe met oranje stip heb je dat dus niet meer?
Het schijnt wel zo zijn als ik dit topic door lees dat authenticatie sneller verloopt, maar een paar post daaronder wordt dat weer tegengesproken. Ik ga eens Google raadplegen voor meer info hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb Smit met oranje stip. En heb ook nieuwe ziggo smartcard.

"Zet tv aan vanuit standby, ziet Panasonic SmartViera logo, ziet NL1." Dus ja, dat klopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 26-08-2012 15:57 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 12:00
Help!!!! schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 15:56:
[...]

Heb Smit met oranje stip. En heb ook nieuwe ziggo smartcard.

"Zet tv aan vanuit standby, ziet Panasonic SmartViera logo, ziet NL1." Dus ja, dat klopt.
Probeer het eens met een andere zender, want NL1 kan je altijd zien, ook zonder authenticatie, en het ging er juist om of die authenticatie sneller zou verlopen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb hier zo'n @SMIT module in m'n niet ziggo gecertificeerde Philips TV zitten (42PFL8404/H12 uit 2009) en heb al ruim 3 jaar nergens problemen mee.

Exemplarisch?

Ik moet wel zeggen dat m'n tweede smartcard uit de tijd dat Ziggo nog @Home was er ook niets in doet, dus ik verdenk eerder de smartcard in jouw geval (diezelfde smartcard werkt overigens wel gewoon in m'n Samsung STB welke aan m'n andere TV op de slaapkamer hangt).

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 26-08-2012 18:52 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
wimmel_1 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 18:48:
[...]

Ik heb hier zo'n @SMIT module in m'n niet ziggo gecertificeerde Philips TV zitten (42PFL8404/H12 uit 2009) en heb al ruim 3 jaar nergens problemen mee.

Exemplarisch?

Ik moet wel zeggen dat m'n tweede smartcard uit de tijd dat Ziggo nog @Home was er ook niets in doet, dus ik verdenk eerder de smartcard in jouw geval (diezelfde smartcard werkt overigens wel gewoon in m'n Samsung STB welke aan m'n andere TV op de slaapkamer hangt).
Ik had met de smit module ook al twee jaar geen problemen. Alleen start hij voor mijn gevoel een beetje langzaam op (time maar eens met de stopwatch). Ook het zappen gaat niet bijster snel.

Inmiddels heb ik via V&A met iemand geruild. Die persoon wilde liever een smit module in zijn Samsung tv omdat de Quantis die hij had af en toe kort een zwart beeld gaf. Maar die Quantis is wel een stuk sneller zeg! _/-\o_ Dat zegt een medewerker van Ziggo ook op het Ziggo gebruikersforum.

Opstarten ging met de oude smit module in +- 25 seconden. Met de nieuwe smit module (met oranje stip) was het ongeveer 21 seconden. Maar nog steeds kwamen die authenticatie schermen een paar seconden in beeld. Misschien ligt het aan Panasonic? Ik las namelijk ook dat bij andere mensen met de oranje stip die schermen niet meer in beeld kwamen. Bij mijn Panasonic ST50 dus nog steeds wel.

Naja, in ieder geval met de Quantis zijn die schermen nog geen halve seconden in beeld en binnen 14 seconden staat de tv aan. Ook het zappen gaat een stukje sneller. Als je overgaat naar een andere zender hoor je direct het geluid van de zender en een seconde later is het beeld er ook. Bij de smit module had ik eerst even zwart beeld, vervolgens hoorde je dan het geluid en dan kwam het beeld daarna.

Ik ben zeer tevreden met de Quantis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 13:25
Help!!!! schreef op zondag 29 juli 2012 @ 10:35:
[...]

Mijn vraag ging over de smartcards en niet over de module waar de smartcard in moet.

De modules (zowel Smith, Neotion en Quantis (is idd neotion module)) zijn dit jaar inderdaad vernieuwd en licht verbeterd.

O.a. hier weet je zeker dat je een nieuwe model krijgt: http://www.ci-plus.nl/

Bij smith moet er een symbool van een smartcard met oranje stip erin op de module staan.
Alleen sneller met zappen, of ook beter beeld en minder foutmeldingen en wat ik ook nog wel is heb met de
Neotion is dat ik de zenders opnieuw moet instellen want dan zijn alle zenders van HD kwaliteit af. Iemand?

Specs

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 20:32
edit: zojuist de Quantis CI+ module besteld, onderstaande vraag is dus niet langer relevant voor mij...

Vraagje, ik zie even door de bomen het bos niet meer. Heb een 2012-model Philips TV besteld met CI+ en zoek nu een CI+ CAM erbij omdat ik uit de OP begrijp dat een oude AlphaCrypt niet zal gaan werken.

De keuze is nu:
- Neotion
- Smit
- Quantis

Eerst kwam ik de verhalen tegen over de Smit die met oranje stip (EAN 8714629002254) als verbeterde versie aan te raden was. Maar na wat doorzoeken zie ik ook:
Nieuw! Wij leveren de nieuwe Quantis modules uit voorraad!
De Quantis TV module is voorzien van de nieuwste technologie en onderscheidt zich daardoor op een aantal punten van de Neotion en @Smit-modules zoals:
- snelle opstarttijd vanuit standby
- snel zappen
- perfecte HD-kwaliteit
- geschikt voor elk type televisie!
Nu €55,-
Is de Quantis nu aan te bevelen boven de Smit met oranje stip? Of refereert hij mogelijk nog naar een oudere Smit? Inmiddels reactie van de winkel, deze vergelijking slaat op de oude Smit, de nieuwe Smit en de Quantis zijn aan elkaar gewaagd.

Maar goed, zou een van de kaarten nog gezeur i.c.m. een 2012 Philips TV geven, of kan ik veilig kop/munt doen om te bepalen welke van de twee het wordt? >:)

[ Voor 17% gewijzigd door coyote1980 op 20-09-2012 16:47 ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Welke van deze twee is de beste keuze i.c.m ziggo en een Samsung smart tv?

Zo had ik de vraag moeten stellen

[ Voor 37% gewijzigd door Le_Freak ! op 25-09-2012 08:03 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Een post boven jullie post schrijf ik er nog een heel stuk over. Lijkt me duidelijk toch? LuPo in "\[DVB-C] Ziggo CI+ Praat"

De Quantis dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:36

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Hi all,

Ik heb al tijden een probleem met audio synchronisatie bij bepaalde zenders; bij sommige HD zenders loopt het geluid achter op het beeld. Vooral bij History HD is dit soms een halve seconde. Bij de nederlandse zenders heb ik er eigenlijk nooit problemen mee. En verder verschilt het ook per zender/moment hoeveel het geluid achter loopt...erg irritant.

De tv is een Samsung PS50C530 van april 2011 met een Smit module. De tv geeft aan dat de signaalsterkte ergens in de 80% is en de kwaliteit 100%. In de Ziggo winkel gaven ze aan dat de module stuk kan zijn en dat ik wel even een nieuwe moest kopen, ik heb liever eerst advies van mensen die er wel verstand van hebben ;)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 11:41
Help!!!! schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:56:
^
Als je beetje kan googlen vindt je daar echt wel iets over.
De smith is in principe comptabile met alle tv's waarbij neotion niet met alle tv's goed werkt.

Punt is, als je die Smith met oranje stip neemt heb je gewoon een goede snelle module. Zit geen echt relevant verschil tussen de nieuwe neotion, smith of quantis qua snelheid enzo
Er is meer verschil dan alleen 'de oranje stip'. Ik had reeds een @Smit module met oranje stip, maar een kennis van mij had een @Smit met ook een oranje stip, maar met een blauw stickertje. Voor zover ik zo snel kan zien zijn er dus drie @Smit's:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gLOSK.jpg
1: oud, 2: nieuwer, 3: nieuwst

Versie 1 heb ik nooit gehad, ik had versie 2, met oranje stip en paarse sticker, en heb deze nu omgeruild voor een variant met oranje stip en blauwe sticker. Het verschil met mijn Samsung UE46D7000 is dat er sneller wordt opgestart (van ca. 25 seconden naar ca. 18 seconden) en de 'authenticatie'-schermen niet meer verschijnen. Zappen gaat van een seconde of 4 naar 3.

In het CI-menu heb ik de volgende verschillen opgeduikeld:

Versie 1Versie 2Versie 3
CAM H/W:?3.2.14.0.3
CAM S/W:?IRD-SCL3STD-4.1.9IRD-SCL3SECPLUSGRC-4.2.7
CAM Build Date:?Aug 2 2009Dec 26 2011
Manufacturer Code:?9090
Loader Variant:?3311333113
Loader Version:?3.33.8
Device Type Name:?CAM-1659CAM-1660
CI+ Software Version:?V 1.1V 1.0
CI+ Hardware Identification:?33004000

Kortom: Er zijn dus ook 'oude' @Smit modules met oranje stip beschikbaar, en er zitten wel degelijk verschillen in zowel hard- als software bij de verschillende CAMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Wist ik niet. Ik heb trouwens ook de blauwe met oranje stip.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Neem dan een quantis weet je zeker dat je goed zit.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04 14:45
Bedankt Redah voor de informatie.

Ik begreep dat SMiT module best is voor een Samsung televisie, gezien ik deze donderdag binnen zoek ik een CI+ module zodat ik gelijk HD kan kijken. Gezien vele mensen praten over verschillende versies maar niemand echt duidelijk is hoe je dit kunt herkennen was dit precies wat ik zocht :).

Als ik de prijzen (en de sterren) zie @PW mail ik wel even TVstore.nl/Coolblue als hun de nieuwste versie SMiT module leveren met de blauwe sticker.
Inmiddels heb ik via V&A met iemand geruild. Die persoon wilde liever een smit module in zijn Samsung tv omdat de Quantis die hij had af en toe kort een zwart beeld gaf. Maar die Quantis is wel een stuk sneller zeg! _/-\o_ Dat zegt een medewerker van Ziggo ook op het Ziggo gebruikersforum.
Nee dat zegt de medewerker niet. Hij zei dit: "ja, de betreffende parameters zijn verbeterd.". Dat betekent voor mij dat de module beter is dan de vorig model (in dit geval dus de Neotion module, gezien het gewoon Neotion is met een Quantis sticker). Dus als hij sneller is dan de nieuwe SMiT module zegt hij niet. Maar hij zal inderdaad wel sneller zijn dan je 2 jaar oude SMiT :p

[ Voor 41% gewijzigd door V-rg op 25-09-2012 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:24

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik had eerst problemen met de signaalsterkte, een aantal zenders had een hele hoge errorrate. Maar heb nu een signaalversterker en dat loste het probleem op. Ik heb echter af en toe nog steeds dat bij het zappen er heel even een melding in beeld verschijnt van signaal sterkte niet goed / deze zender zit niet in uw pakket..dit is echt een seconde of minder en daarna werkt de zender prima.
Heb meer mensen dit? Of kan het toevallige fout zijn?
(Ik heb btw een Quantis icm een Samsung d5000)

[ Voor 5% gewijzigd door Mr_gadget op 25-09-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:03

timovd

Voorsprong door techniek

Heb ik ook. Ned3 HD stoort bij mij af en toe.
Ik heb een kabel van zo'n 5 meter vanaf de hoofdaansluiting met een kabelversterker die het signaal naar twee uitgangen splitst.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
linkkrw schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 01:45:

Ik begreep dat SMiT module best is voor een Samsung televisie, gezien ik deze donderdag binnen zoek ik een CI+ module zodat ik gelijk HD kan kijken. Gezien vele mensen praten over verschillende versies maar niemand echt duidelijk is hoe je dit kunt herkennen was dit precies wat ik zocht :).
Graag gedaan dan :) Mijn blauwe module komt van CI-plus.nl (ofzoiets, vaker genoemd hier) en die was de dag erna binnen. Overigens heb ik met beide @Smit-CAM's nooit problemen gehad in mijn Samsung, dus ik kan ze aanraden.

Let er alleen wel op dat je de installatie precies volgt zoals beschreven: Als je alles meteen inprikt en dan de TV gaat installeren gaat het mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
timovd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:43:
Heb ik ook. Ned3 HD stoort bij mij af en toe.
Ik heb een kabel van zo'n 5 meter vanaf de hoofdaansluiting met een kabelversterker die het signaal naar twee uitgangen splitst.
Wat voor kabel gebruik je, en wat voor versterker gebruik je?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

linkkrw schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 01:45:

Als ik de prijzen (en de sterren) zie @PW mail ik wel even TVstore.nl/Coolblue als hun de nieuwste versie SMiT module leveren met de blauwe sticker.

[...]

Nee dat zegt de medewerker niet. Hij zei dit: "ja, de betreffende parameters zijn verbeterd.". Dat betekent voor mij dat de module beter is dan de vorig model (in dit geval dus de Neotion module, gezien het gewoon Neotion is met een Quantis sticker). Dus als hij sneller is dan de nieuwe SMiT module zegt hij niet. Maar hij zal inderdaad wel sneller zijn dan je 2 jaar oude SMiT :p
Ziggo verkoopt zelf alleen smith.

De winkels zelf geven ook aan dat Neotion (en dus waarschijnlijk Quantis ook) af en toe minder goede resultaten geeft icm Samsung.

Wil je zekerheid neem dan SMith. Wil je de kans op iets snellere module dan neem je Quantis of Neotion.

Volgensmij is het meestal lood om oud ijzer bij alle drie de modules zolang je de nieuwste module hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 25-09-2012 15:37 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
redah schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:39:
[...]

Graag gedaan dan :) Mijn blauwe module komt van CI-plus.nl (ofzoiets, vaker genoemd hier) en die was de dag erna binnen. Overigens heb ik met beide @Smit-CAM's nooit problemen gehad in mijn Samsung, dus ik kan ze aanraden.

Let er alleen wel op dat je de installatie precies volgt zoals beschreven: Als je alles meteen inprikt en dan de TV gaat installeren gaat het mis :)
Naja vanmiddag mailtje terug gekregen.
Als u bij ons een module bestelt, krijgt u als het goed is een module met een blauwe sticker. Mocht het onverhoopt zo zijn dat het een paarse is, kunt u deze uiteraard terugsturen en krijgt u uw geld terug.
Dus nou ja ik heb er één net besteld. Na hele tijd op internet te hebben gekeken las ik toch iets teveel klachten over Neotion. Ik heb geen zin in meldingen steeds in m'n beeld of andere problemen zoals zwart beeld.

Ik krijg hem morgen binnen volgens de site en de factuur dus ik laat morgen wel weten als TVstore.nl de module met de blauwe sticker levert of niet :) (anders gaat hij gelijk weer terug en ga ik wel via ci-plus.nl de module kopen, prijs is bijna hetzelfde niet de moeite waard om te gokken)

Edit: Nou ik heb hem vandaag eindelijk binnen gekregen, duurde dus dag langer dan het beloofde "volgende dag binnen" maar goed ik ga vanuit dat dit probleem bij TNT/Postnl ligt.
TVStore.nl/CoolBlue levert dus ook de blauwe SMiT CAM module :), trouwens mijn puntjes zijn meer groenachtig dan oranje?

Edit2: Even foto genomen, hoop dat het duidelijk is heb even snel gemaakt met m'n S3 :) Die puntjes zien er toch groen uit en niet oranje. Morgen heb ik m'n TV en dan kan ik pas de gegevens bekijken.

(klik om te vergroten op ware resolutie)
Afbeeldingslocatie: http://pornokoekjes.nl/image/d71696ef2585a6c98c65b862149359f2.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door V-rg op 27-09-2012 15:16 ]

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:17
Het is zelfs een vierkantje, ipv een stip.
Toch? Het gaat toch om die oranje "chip" linksboven? :|

bookmark, moet hier binnenkort ook mee aan de gang.

• LuPo
linkkrw schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:19:
[...]

Naja vanmiddag mailtje terug gekregen.

[...]

Dus nou ja ik heb er één net besteld. Na hele tijd op internet te hebben gekeken las ik toch iets teveel klachten over Neotion. Ik heb geen zin in meldingen steeds in m'n beeld of andere problemen zoals zwart beeld.

Ik krijg hem morgen binnen volgens de site en de factuur dus ik laat morgen wel weten als TVstore.nl de module met de blauwe sticker levert of niet :) (anders gaat hij gelijk weer terug en ga ik wel via ci-plus.nl de module kopen, prijs is bijna hetzelfde niet de moeite waard om te gokken)

Edit: Nou ik heb hem vandaag eindelijk binnen gekregen, duurde dus dag langer dan het beloofde "volgende dag binnen" maar goed ik ga vanuit dat dit probleem bij TNT/Postnl ligt.
TVStore.nl/CoolBlue levert dus ook de blauwe SMiT CAM module :), trouwens mijn puntjes zijn meer groenachtig dan oranje?

Edit2: Even foto genomen, hoop dat het duidelijk is heb even snel gemaakt met m'n S3 :) Die puntjes zien er toch groen uit en niet oranje. Morgen heb ik m'n TV en dan kan ik pas de gegevens bekijken.

(klik om te vergroten op ware resolutie)
[afbeelding]
Het gaat om de vierkante stip. Waar die tekst bij staat. Er zijn dus inderdaad drie varianten zoals hierboven al mooi weergegeven. Een paarse, toen een paarse met oranje vierkantje en nu een blauwe met oranje vierkantje. Ik heb mijn smit weggedaan en een Quantis met iemand geruild. Maar die blauwe smit had ik dus ook kunnen kopen. Heeft ook de verbeterde parameters volgens mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:14
Kan iemand bij duidelijk maken voor welke Module ik moet gaan wanneer ik een niet-ziggo gecertificeerde tv heb, welke wel ci+ ondersteund.

Het gaat om een 2012 Toshiba LED TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zou ik als ik jou was even voor gaan kijken op een ander forum: Klikkerdeklik :Y

Ik heb hier overigens ook een niet gecertificeerd (Philips) toestel uit 2009 en daarin werkt de @SmiT module (Versie 1) al bijna 3 jaar perfect.

@ Redah: Als je je lijstje volledig wil maken dan wil ik de gegevens van die module hier wel even posten.

[ Voor 54% gewijzigd door Will_M op 28-09-2012 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
wimmel_1 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 19:32:
@ Redah: Als je je lijstje volledig wil maken dan wil ik de gegevens van die module hier wel even posten.
Kan nooit kwaad natuurlijk, misschien ook handig voor in de OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

redah schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 19:52:
[...]

Kan nooit kwaad natuurlijk, misschien ook handig voor in de OP
Ding hier net dus écht even uit de TV moeten trekken om te kijken of ik niet stiekem een versie-2 had met oranje stip..... Maar neen ;)

Gegevens zijn exact 100% gelijk aan de versie-2 die je in je lijstje hebt staan :o

Ik heb alleen nog een veld meer dan dat jij gepost hebt in je schema dus misschien dat daar een verschil in zit (buiten het serienummer): L-001 KEY:89,0,1

Lijkt er, mijn inziens, meer op dat ze een nieuw label gemaakt hebben ná een bepaalde datum doordat mensen de SmartCard verkeerd om in de lezer plaatste (dat is namelijk wat er in dat kadertje met die oranje stip staat, gezien 't plaatje).

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 28-09-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
De mijne is inderdaad versie 3. Vandaag eindelijk m'n Samsung UE40ES6140 binnen (identiek aan de 6100 maar dan "zilver" kleurige poot ipv. zwarte). Het is wel even wennen dat het zappen wat minder snel gaat dan wat ik had met m'n (oude) decoder.

Ik heb denk vandaag 3x heel even de melding gezien tijdens het zappen dat mijn abonnement niet goed is. Niet echt storend maar dat is wat me eigenlijk opviel. Verder werkt alles prima met de SMiT module, liever dat dan een externe decoder.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:17
Is het echt zo dat met een CI+ module het zappen standaard slomer gaat dan met een decoder?

Ik vind de snelheid met een decoder al :r traag.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

NeutraleTeun schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 00:03:
Is het echt zo dat met een CI+ module het zappen standaard slomer gaat dan met een decoder?

Ik vind de snelheid met een decoder al :r traag.
Merk niet echt verschil met mijn oude decoder. Het is allebei niet erg snel maar ook niet zeer storend langzaam.

Vind CI+ iig een stuk prettiger dan twee afstandsbedieningen! :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04 15:23

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Sinds een paar weken doet mijn ci+ module het niet meer. Volgens mijn vriendin deed de tv een paar keer 'raar' en sindsdien kunnen we geen digitale tv meer kijken via onze neotion ci+ cam. Ik heb de Ziggo smartcard gewisseld met de tv boven, beide smartcards werken op die decoder. Ik twijfelde als het aan de ci+ module lag of aan de tv. Nu heb ik een paar dagen terug een nieuwe tv gekocht (LG 55LM660s) en op deze nieuwe tv krijg ik de mdule ook niet aan de praat. Bij info over de module op de tv kan ik alle info gewoon uitlezen, de module word dus wel herkend. Ik heb geprobeerd als ik een software update kan doen maar de tv zegt dat'ie de laatste versie heeft. De smartcard word gewoon herkend maar zodra ik zenders ga scannen blijft de teller op 0 staan.

Iemand een idee voordat ik een nieuwe ga bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
ocdaan schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:13:
Sinds een paar weken doet mijn ci+ module het niet meer. Volgens mijn vriendin deed de tv een paar keer 'raar' en sindsdien kunnen we geen digitale tv meer kijken via onze neotion ci+ cam. Ik heb de Ziggo smartcard gewisseld met de tv boven, beide smartcards werken op die decoder. Ik twijfelde als het aan de ci+ module lag of aan de tv. Nu heb ik een paar dagen terug een nieuwe tv gekocht (LG 55LM660s) en op deze nieuwe tv krijg ik de mdule ook niet aan de praat. Bij info over de module op de tv kan ik alle info gewoon uitlezen, de module word dus wel herkend. Ik heb geprobeerd als ik een software update kan doen maar de tv zegt dat'ie de laatste versie heeft. De smartcard word gewoon herkend maar zodra ik zenders ga scannen blijft de teller op 0 staan.

Iemand een idee voordat ik een nieuwe ga bestellen?
Klinkt inderdaad alsof het ding overleden is. Kan je niet testen met een andere module? (misschien uit die andere tv?) Eventueel kan je met een spuitbus (droge) lucht even kijken of je m schoon kan blazen. Als de contactjes niet goed op de chip aansluiten zal het niet werken. Als dat ook niets verhelpt is het waarschijnlijk einde verhaal

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Laatst online: 29-04 15:23

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

kroegtijger schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:20:
[...]

Klinkt inderdaad alsof het ding overleden is. Kan je niet testen met een andere module? (misschien uit die andere tv?) Eventueel kan je met een spuitbus (droge) lucht even kijken of je m schoon kan blazen. Als de contactjes niet goed op de chip aansluiten zal het niet werken. Als dat ook niets verhelpt is het waarschijnlijk einde verhaal
Als de contact punten niet goed meer zijn zou ik verwachten dat de tv ook geen info over de module kan uitlezen. Ik heb de module nog niet geprobeerd in de tv boven, dat kan ik nog wel even doen.

Wat is eingelijk de juiste manier van installeren? Ik kan me herinneren dat er een bepaalde volgorde is. Maar iedere keer vergeet ik het weer en ben ik een poos aan het prutsen. Het zou dus zo maar kunnen dat ik ergens een domme fout maak :P

// ohhw - de installatie procedure staat ook in de start post zie ik nu.

// edit2 - mijn eigen domme fout, foute installatie procedure volgen en dan ook nog zoeken met netwerk-id 1111 terwijl ik in 5555 gebied zit. Je heb me iig even aan het denken gezet... hehe het werkt nu zoals het hoort. thanx ;)

[ Voor 14% gewijzigd door ocdaan op 01-10-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik heb dus een Samsung UE40ES5500 televisie (ziggo gecertificeerd) en ik maak momenteel gebruik van analoge tv, maar ik wil dus graag digitaal tv kunnen kijken. Ik heb al een ziggo abbonement dus dat is geen probleem, het is alleen nog de keuze tussen de verschillende smartcards. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, er zijn dus twee smartcards, Smit en Neotion, en je hebt ook nog Quantis, maar dat is eigenlijk gewoon een verbeterde Neotion kaart.

Het is dus zo dat alle Quantis kaarten beter zijn dan de gewone Neotion kaarten? Ziggo raadt zelf Smit aan maar ik heb over dat merk veel klachten gehoord. Maar ook de meningen over de Neotion zijn verdeeld. De Neotion schijnt snellere authenticatie tijden te hebben en sneller te zappen, maar ook niet altijd goed te werken. Beneden staat een wat oudere Philips tv waar een smit kaart in zit. Deze is tergend sloom, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat de tv en de kaart al een aantal jaar oud zijn.

Ik zit eraan te denken om een Quantis te kopen, heeft iemand ervaring met deze kaarten in Samsung tv's? Ik lees hier dat er nog wel eens errors worden weergegeven als je bijvoorbeeld zapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Qast schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:09:
Ik heb dus een Samsung UE40ES5500 televisie (ziggo gecertificeerd) en ik maak momenteel gebruik van analoge tv, maar ik wil dus graag digitaal tv kunnen kijken. Ik heb al een ziggo abbonement dus dat is geen probleem, het is alleen nog de keuze tussen de verschillende smartcards. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, er zijn dus twee smartcards, Smit en Neotion, en je hebt ook nog Quantis, maar dat is eigenlijk gewoon een verbeterde Neotion kaart.

Het is dus zo dat alle Quantis kaarten beter zijn dan de gewone Neotion kaarten? Ziggo raadt zelf Smit aan maar ik heb over dat merk veel klachten gehoord. Maar ook de meningen over de Neotion zijn verdeeld. De Neotion schijnt snellere authenticatie tijden te hebben en sneller te zappen, maar ook niet altijd goed te werken. Beneden staat een wat oudere Philips tv waar een smit kaart in zit. Deze is tergend sloom, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat de tv en de kaart al een aantal jaar oud zijn.

Ik zit eraan te denken om een Quantis te kopen, heeft iemand ervaring met deze kaarten in Samsung tv's? Ik lees hier dat er nog wel eens errors worden weergegeven als je bijvoorbeeld zapt.
Vrijwel overal wordt aangeraden om voor Samsung TV's een @Smit te kopen. Dat raad ik jou dus ook aan, en dan wel die met blauwe sticker en oranje stip. Garanties krijg je nooit, maar dit wordt aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 00:14
wimmel_1 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 19:32:
Zou ik als ik jou was even voor gaan kijken op een ander forum: Klikkerdeklik :Y

Ik heb hier overigens ook een niet gecertificeerd (Philips) toestel uit 2009 en daarin werkt de @SmiT module (Versie 1) al bijna 3 jaar perfect.

Dank voor de reactie. Dat forum kende ik idd al, alleen ik vond daar geen topic vergelijkbaar met mijn vraag. Er is niet een algemene "ja deze module doet het, het beste bij niet-gecertificeerde tv's" antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Laatst online: 29-04 17:42

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Onlangs al een post gezet op ziggo forums, maar geen reactie. Mischien dat iemand hier me kan helpen.

Ik zit al een week te vogelen met een probleem. Ik heb kort geleden de Anysee E30CT Plus gekocht om m'n Samsung decoder te vervangen en via m'n HTPC TV te kunnen kijken. Alles lijkt goed te werken met Windows Media Center, ik heb niet elk kanaal gecontroleerd maar ik heb in ieder geval beeld en geluid. Ik wil echter geen Windows Media Center gebruiken, ik gebruik voor al mjin media J. River Media Center 17/18 voor. Dit programma vind zenders maar ik krijg geen beeld of geluid. Na een tijdje geeft het de melding dat er geen signaal is. Support van J. River suggereert dat het met zender encryptie te maken heeft dus vandaar dat ik dat hier wil navragen. Gebruikt Ziggo (op alle kanalen?) encryptie? Kan ik dat ergens zien (Status?). Ik las ergens dat als encryptie gebruikt wordt en niet ontsleuteld kan wroden dat je dan wel scrambled beeld en/of geluid had. Maar ik dacht eerlijk gezegd dat eventuele encryptie softwarematig door de drivers ontsleuteld werd? Hoop dat iemand me kan helpen. Bedankt vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 28-04 23:13
Toen ik nog Ziggo had waren NL1 en NL1 HD unscrambled, rest encryptie.

Waarschijnlijk werkt de Anysee met softcam en als decryptie faalt zal output ook stoppen wat natuurlijk dan ook gezien wordt als geen signaal.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Bedankt voor je reactie, maar kan ik controleren of een kanaal geencrypt is zodat ik ook weet dat dat het probleem is?

Want ook NL1 werkt niet in dat andere programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08-2022
linkkrw schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 23:38:
De mijne is inderdaad versie 3. Vandaag eindelijk m'n Samsung UE40ES6140 binnen (identiek aan de 6100 maar dan "zilver" kleurige poot ipv. zwarte). Het is wel even wennen dat het zappen wat minder snel gaat dan wat ik had met m'n (oude) decoder.

Ik heb denk vandaag 3x heel even de melding gezien tijdens het zappen dat mijn abonnement niet goed is. Niet echt storend maar dat is wat me eigenlijk opviel. Verder werkt alles prima met de SMiT module, liever dat dan een externe decoder.
Ik heb precies dezelfde TV 8) nu met alleen de kabel van ziggo. Beeld is echt ruk en zou graag een CI+ module kopen. Jij hebt een Smith gekocht zag ik. Heb je die nieuwste (blauwe sticker versie)? Hij doet het dus tot nu toe goed op de tv?
Heb hier een smartcard liggen van mijn vorige huisgenoot. Deze doet het niet meer vanwege een switch van ziggo abonnement. Kan ik deze deactiveren en opnieuw bruikbaar maken?

EDIT: Dit lijkt me wel een mooie aanbieding als de nieuwste smith erbij zit: http://shop.wolfftv.nl/pr...clusief-ziggo-smartcard-/

[ Voor 7% gewijzigd door Jasperv6 op 02-10-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

InflatableMouse schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:19:
Bedankt voor je reactie, maar kan ik controleren of een kanaal geencrypt is zodat ik ook weet dat dat het probleem is?

Want ook NL1 werkt niet in dat andere programma.
Kanaal "1", "11", "12" & "13" werken sowieso zónder module en/of smartcard (dus zonder encryptie).

Da's dus:
  • Nederland 1 HD.
  • Ziggo TV.
  • Etalage Kanaal (momenteel ScyFy).
  • Eventkanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

wimmel_1 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:08:
[...]

Kanaal "1", "11", "12" & "13" werken sowieso zónder module en/of smartcard (dus zonder encryptie).

Da's dus:
  • Nederland 1 HD.
  • Ziggo TV.
  • Etalage Kanaal (momenteel ScyFy).
  • Eventkanaal.
Oke, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Als ik in die Anysee software een kanaal eigenschappen bekijk, dan staat daar zeg maar de frequency, modulation, de audio en video kanalen en dan staat er ook ergens CA=1.

Is dat wat aangeeft of een kanaal versleuteld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat je hier \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5] , wat meer hulp kan krijgen met je anysee. :)

Maar om je op weg te helpen. NL 1 moet dus altijd werken. Daarvan zijn twee varianten, de HD en de SD.
Ik weet zeker dat de SD variant onversleuteld is. Krijg je die ook niet aan de praat dan gaat er iets mis.

[ Voor 44% gewijzigd door job op 04-10-2012 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:36

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Mrlten schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:15:
Hi all,

Ik heb al tijden een probleem met audio synchronisatie bij bepaalde zenders; bij sommige HD zenders loopt het geluid achter op het beeld. Vooral bij History HD is dit soms een halve seconde. Bij de nederlandse zenders heb ik er eigenlijk nooit problemen mee. En verder verschilt het ook per zender/moment hoeveel het geluid achter loopt...erg irritant.

De tv is een Samsung PS50C530 van april 2011 met een Smit module. De tv geeft aan dat de signaalsterkte ergens in de 80% is en de kwaliteit 100%. In de Ziggo winkel gaven ze aan dat de module stuk kan zijn en dat ik wel even een nieuwe moest kopen, ik heb liever eerst advies van mensen die er wel verstand van hebben ;)
Even mezelf quoten :$ Heeft iemand ervaring met een afwijkende audio synchronisatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:02
Nee, maar dat kan natuurlijk komen omdat ik niet naar die zenders kijk. Het enige wat ik wel zeker weet dat dit niets met de module te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

job schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 07:42:
Ik denk dat je hier \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5] , wat meer hulp kan krijgen met je anysee. :)

Maar om je op weg te helpen. NL 1 moet dus altijd werken. Daarvan zijn twee varianten, de HD en de SD.
Ik weet zeker dat de SD variant onversleuteld is. Krijg je die ook niet aan de praat dan gaat er iets mis.
Ah d'r is stiekum dus nog een ander draadje, ik zal daar ook eens doorheen spitten.

Ik heb dus meerdere kanalen aan de praat, waaronder dus NL1,2 en 3 geloof ik, inclusief de HD varianten. Maar ik ga wel even naar de overkant, bedankt zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik had onderstaande gepost in het Ziggo topic in Internetproviders & Hosting, maar wist niet dat er een specifiek Ziggo CI+ topic was. Bij deze nogmaals in het juiste topic:

Ik heb sinds kort een nieuwe televisie (LG 47LM670S) en ben van een Humax 5000 decoder naar een CI+ module gegaan. Bij het instellen de favorieten blijkt dat ik de zendervolgorde niet kan aanpassen, de gele knop blijft disabled. Dit is uiteraard ontzettend irritant, aangezien ik al sinds jaar en dag gewend ben aan een bepaalde zendervolgorde. Als ik nu BBC 1 wil kijken moet ik naar zender 601. Je zult het maar allemaal moeten onthouden. Ook bij het zappen moet ik me eerst door allemaal minder belangrijke zenders worstelen.

Ik heb vervolgens met LG gebeld om te vragen waarom deze knop disabled was. Zij geven aan dat de televisie het wel kan, maar dat Ziggo eist dat de zendernummering / volgorde niet gewijzigd kan worden i.v.m. een certificering. Ik heb dus net maar eens met Ziggo gebeld om te vragen of dit klopt. De medewerker van Ziggo is in overleg gegaan met zijn collega's: "Het is inderdaad niet mogelijk om de daadwerkelijke zendernummering aan te passen in de hoofdlijst, maar binnen favorieten zou je wel de nummering / volgorde moeten kunnen aanpassen. Het is niet het beleid van Ziggo om dit te blokkeren." Vervolgens werd me geadviseerd om weer contact op te nemen met LG.

Nou heb ik natuurlijk ondertussen al wat zitten Googelen en de tendens is toch wel dat dit wordt geblokkeerd door Ziggo - al dan niet uit commercieel oogpunt. Zenders met een laag nummer worden eerder bekeken en leveren dus meer op.

Als dit echt zo is dan begrijp ik niet dat hier nog geen massaal protest tegen is geweest. Ziggo gaat toch niet voor mij bepalen hoe ik de zenders wil indelen? Als ik een nieuwe auto koop, dan zegt Ferrari toch ook niet dat ik er Amsterdam niet mee in mag, omdat daar de drempels te hoog zijn en ze niet kunnen garanderen dat ik daar niet vast kom te zitten? Dat is toch mijn eigen probleem / verantwoordelijkheid? Daarnaast kan ik met mijn Humax decoder wel gewoon de zenders naar eigen voorkeur indelen, dus technisch gezien zou er geen enkele reden zijn om dit te verbieden.

Ik ga zo nog wel eens bellen met LG, maar de kans is groot dat ze me weer hetzelfde vertellen. Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen. Kunnen jullie met een CI+ module zelf de favorieten volgorde / nummering bepalen? Zo ja, welke TV en CI+ module gebruiken jullie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Op 3 verschillende Sony Bravia's met CI+ module (weet niet zo direct welke; iig met paarse sticker) kan je zonder problemen zenders sorteren. Ook op mn Pc waar een AlphaCrypt module in zit kan ik gewoon zenders sorteren. Zou ook raar zijn als dat niet kan; immers is het een functionaliteit van je TV, en niet iets dat Ziggo wel of niet kan blokkeren. Op een decoder kan dat anders zijn, omdat daar firmware van Ziggo in zou kunnen zitten, maar in je TV is dat niet een issue. Bel dus nog maar eens met LG, of zoek goed in de handleiding van je TV.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
In de handleiding wordt vrij weinig aandacht besteed aan de favorietenlijst en er staat helemaal niets over sorteren. Ik heb inmiddels wel een chat met LG gehad. Ben er helaas niet veel wijzer uit geworden. In eerste instantie werd ik afgescheept met:
Wij weten helaas het fijne er niet van, maar het kan ook te maken hebben met hardware matige instellingen op het toestel om te voorkomen dat de processor onnodig belst word. Wel kan het zo zijn dat middels een update in de toekomst dit probleem verholpen kan worden.
Dat vond ik wel een heel makkelijke conclusie, dus ben ik wat gaan doorvragen. Uiteindelijk bleef het antwoord hetzelfde ("wacht maar op een update die er misschien nooit komt"), maar is toegegeven dat het een bekend probleem is:
Het is totaal niet bedoeling om u dat gevoel te geven, maar dit probleem was al bekend bij ons, vandaar dat het probleem door is gezet (wat betreft de LM serie+Ziggo), helaas is er nog geen uitsluitsel over, dus kan ik u ook nog geen duidelijk antwoord geven. Excuus voor het ongemak!
Geen idee of dit ook echt zo is, maar ik wacht nog wel even af.

Kun je overigens alleen de zenders sorteren, of wordt er ook een nieuw oplopend nummer toegekend. Dus dat de zender die op plaats 13 staat ook nummer 13 krijgt? Of moet je alsnog op 601 drukken om naar BBC 1 te gaan?

Edit: Net even getest n.a.v. een tip uit het LG topic: Provider op UPC gezet. Dan kan ik netjes de zenders een ander nummertje geven. Dat moet helaas wel per zender, dus het is nogal omslachtig. Weet ook verder niet of dat nog andere (nadelige) gevolgen heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door VanRoyal op 09-10-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 22:37
Ik ben van een oude Humax IR Fox C naar een CI+ module gegaan maar het gaat niet helemaal vlekkeloos.

Zo nu en dan zijn de kanalen gescrambled. Vooral bij snel zappen lijkt het er op dat het af en toe niet goed gaat met de communicatie met de CI+ module. Iemand die dat herkent?

Ik moet dan de CI+ module er uit halen en opnieuw connecten en dan gaat het wel goed.
De Quantis is de snelste en die heb ik (nieuw).
Kan het eventueel ook aan de kaart zelf liggen? De verkoper van de CI+ module geeft aan dat er niets aan te doen is, maar ik vind dit behoorlijk irritant,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik denk dat je dit bij de Smit niet hebt. Ik heb namelijk met de smit nooit problemen gehad en nu heb ik een quantis en heb ik soms bij het opstarten dat hij gewoon alle zenders vergeten is. Dan moet ik opnieuw naar digitale zenders gaan zoeken. Is me al meerdere keren gebeurd.

Maar als hij het doet (meeste van de tijd natuurlijk ;) ) is 'ie wel lekker snel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Mrlten schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:01:
[...]

Even mezelf quoten :$ Heeft iemand ervaring met een afwijkende audio synchronisatie?
Ja heb ik ook last van... erg irritant.
Ik heb geen idee wat de oplossing is.
Wij hebben een Philips 32pfl5306 staan, maar ik weet niet wat voor module erin zit. (is de standaard door Ziggo geleverde module)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
Is er iemand die me met het volgende kan helpen? Heb een net nieuwe LG 660s tv en een Smit module er in op Ziggo netwerk. Alles ziet er haarscherp uit, maar om de halve minuut hapert het beeld. Echt héél irritant. Is hier wat aan te doen? Thnx!

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Paar weken terug de externe Samsung STB/decoder voor digitale TV op m'n slaapkamer al een keer hard mogen resetten maar maandagavond vond dat ding alsnog dat 'ie lang genoeg gewerkt had (ELCO's intern stonden mooi bol) dus de TV van beneden maar even snel naar boven gehaald met de intentie 'm weer naar beneden te zetten ná dinsdag een nieuwe STB/decoder gehaald te hebben.....

42PFL8404H/12 scherm in plaats van een 26PFL5322H/12 op de slaapkamer is toch wel érg relaxed kijken als je op je nest ligt kwam ik achter, dus dinsdagmiddag eigenlijk al vrij snel besloten dat er géén nieuwe decoder kwam voor boven maar een nieuwe TV voor beneden...

55PFL8007K/12 met een nieuwe @ SMIT CI+ CAM (én een nieuw kaartje omdat m'n TV-HOME kaartje niet werkte in combinatie met zo'n CI+ CAM :( ).

Zappen gaat sneller dan op de 2009 42PFL8404H/12 maar dat ligt meer aan de TV dan aan de CI+ CAM, omwisselen van de CAM's maakt in ieder geval voor het gevoel géén verschil. Niet op de, non-certified, 42PFL8404H/12 en ook niet op de nieuwe TV die uiteraard wél certified is.

Vraag me inmiddels wel af wat er van de plannen van ZIggo komt om interactieve TV ook te gaan bieden op de CI+ CAM's. DIt werd ongeveer anderhalf jaar geleden al semi aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rosmalen schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:51:
Is er iemand die me met het volgende kan helpen? Heb een net nieuwe LG 660s tv en een Smit module er in op Ziggo netwerk. Alles ziet er haarscherp uit, maar om de halve minuut hapert het beeld. Echt héél irritant. Is hier wat aan te doen? Thnx!
Kan zijn dat je signaal net wat te zwak is voor foutloos ontvangst.
Kijk eens wat je signaalwaarden zijn, en hoe hoog de ber (bit error rate) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegzs
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11-2022
Is er iemand van u die het navolgende probleem weet te omzeilen, of mij kan verwijzen naar een forum waar dat beschreven wordt?

Mijn (erg dure) alles-in-een mediacenter/blu-ray-speler/TV-tuner/HDD-recorder kan de meeste (of in ieder geval erg veel programma's die ik nou net zou willen bekijken) HDTV programma's van Ziggo niet opnemen. Ik krijg een foutmelding "dit programma kan niet worden opgenomen, omdat de copyright toebehoort aan het zendstation" en vervolgens stopt binnen 10 seconden de opname en start voor mij de koude kermis.

Het apparaat in kwestie is een Samsung BD-E8500, notabene door Ziggo gecertificeerd (met in de zijsleuf een CI+ @Smith module mei-2012 van ziggo gekocht).

In eerste instantie dacht ik dat het aan Samsung's firmware lag, omdat daar ook problemen met opnemen door beschreven zijn, die in diverse firmware updates inmiddels aangepakt zijn. Gisteren had ik Ziggo klantenservice aan de lijn en die bevestigde zowaar dat Ziggo bewust een encryptie in het digitale TV signaal meezend naar mijn CI+ module, waardoor mijn probleem ontstaat. Hij legde uit dat hun eigen HD ontvangers van Cisco zijn, maar dat Ziggo daarvoor zelf de firmware schrijft en dus volledige controle heeft over het apparaat. Omdat er geen afspraken met Samsung bestaan, vertelde hij, kan Ziggo dus niet voorkomen dat ik bijvoorbeeld een populaire film opneem en deze vervolgens op het www zet of een andere manier verspreid. (Overigens kan ik melden dat de E8500 dit op geen enkele wijze toestaat, maar dat ter zijde).

Kan ik dit probleem bypassen op de een of andere manier?

Gegroet, THE GZS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Laatst online: 29-04 20:34

jdwrist

En het antwoord is koekje

Ik ben van plan om de Samsung UE40ES8000 te gaan kopen

Nu staan er in de Pricewatch 2 vermeld
1 wel met Ziggo certificering en 1 zonder met een verschil van 200 euries.
Als ik naar de specs van beide tv's kijk zie ik geen enkel verschil.
Weet iemand toevallig waar dit verschil in te vinden zou kunnen zijn.
Google levert mij nl ook geen extra wetenschap op :/

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fir3Fli3
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-04-2023
Ik ga binnenkort een Samsung UE32EH5000 aanschaffen, welke module zouden jullie mij aanraden? En wat is de beste website om de betreffende module te kopen? Een beetje snel kunnen zappen en een korte tijd om op te starten zijn redelijk belangrijk voor me.

Misschien een stomme vraag, maar heeft de signaalsterkte van je coax-kabel invloed op de kwaliteit van het digitale signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Fir3Fli3 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:36:
Ik ga binnenkort een Samsung UE32EH5000 aanschaffen, welke module zouden jullie mij aanraden? En wat is de beste website om de betreffende module te kopen? Een beetje snel kunnen zappen en een korte tijd om op te starten zijn redelijk belangrijk voor me.
Het schijnt dat de nieuwste smit module (zie eerder in dit topic) bij sommigen iets sneller schakelt tussen kanalen (zappen), maar anderen zien geen verschil.
Misschien een stomme vraag, maar heeft de signaalsterkte van je coax-kabel invloed op de kwaliteit van het digitale signaal?
Ja en nee.
Het is digitaal en er zit een bepaalde mate van foutcorrectie ingebouwd. Dus een normaal fatsoenlijk signaal geeft 100% perfect beeld. Dit kun je controleren in het diagnostics menu van je TV, daar vind je de zogenaamde BLER of BER (block error rate). Als die 0 is, is je signaal goed genoeg.

[ Voor 10% gewijzigd door Henk007 op 06-01-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Anne Meijer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-03 23:03
Jasperv6 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:26:
[...]

Ik heb precies dezelfde TV 8) nu met alleen de kabel van ziggo. Beeld is echt ruk en zou graag een CI+ module kopen. Jij hebt een Smith gekocht zag ik. Heb je die nieuwste (blauwe sticker versie)? Hij doet het dus tot nu toe goed op de tv?
Heb hier een smartcard liggen van mijn vorige huisgenoot. Deze doet het niet meer vanwege een switch van ziggo abonnement. Kan ik deze deactiveren en opnieuw bruikbaar maken?

EDIT: Dit lijkt me wel een mooie aanbieding als de nieuwste smith erbij zit: http://shop.wolfftv.nl/pr...clusief-ziggo-smartcard-/
Smartcard even aanmelden via de website van Ziggo. Dan werkt ie weer (geef 'm na aanmelden wel even de tijd; bij mij een uurtje :( ; eventueel meerdere keren proberen). Zonodig bellen met de klantenservice die de kaart kan activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:06
wimmel_1 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 17:50:
een nieuwe @ SMIT CI+ CAM (én een nieuw kaartje omdat m'n TV-HOME kaartje niet werkte in combinatie met zo'n CI+ CAM :( ).
Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten? Ik gebruik een zwart/groene TV-Home smartcard, maar krijg telkens 'gescrambled kanaal' icm een nieuwe LG 26LS3500 met een nieuwe Smit-module. Al meerdere malen reset uitgevoerd, module erin als tv aan is, als tv uit is, met smartcard, zonder smartcard, nieuwste firmware... Ik word er moedeloos van :/ Een van de twee is DOA, of moet ik inderdaad een nieuwe smartcard kopen?

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-04 09:28

mace

Sapere Aude

Lijkt me redelijk dat Ziggo je kostenloos van een nieuw kaartje voorziet IMHO. Ik zou ze even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:06
mace schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 12:46:
Lijkt me redelijk dat Ziggo je kostenloos van een nieuw kaartje voorziet IMHO. Ik zou ze even bellen.
Ik heb ze al gebeld, maar volgens Ziggo is elke smartcard hetzelfde en is de herkenning van een smartcard in een CI+ module niet anders dan in een decoder. Als er hier echter Tweakers zijn die dit probleem wel ondervinden, kan ik iig verder. Van de Ziggo helpdesk heb ik niet zo'n hoge pet op, dus ik sluit liever dingen uit dan dat ik hun woord voor waarheid aanneem.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beste mensen,

Ik ben vandaag aan het snuffelen geweest naar een nieuwe TV en daarna naar een goedkope winkel om een Ziggo Smartcard en CI+ CAM te bestellen.

En ik kwam wat vreemde dingen tegen waar nauwelijks informatie over te vinden is!

Wie o wie weet er meer over de Smit 3D Ready module of, nog mooier, de alleen bij Redcoon te verkrijgen Interactive Ready CAM?

Op de productfoto's van de 3D module staat duidelijk een '3D Ready' logo op de doos. Maar aangezien volgens Ziggo de nieuwe versie van CI+ (1.4), met ondersteuning voor interactieve TV, pas in 2014 op de markt komt, vraag ik mij af wat die interacitieve module te betekenen heeft. Wat weet Redcoon wat wij niet weten?

EDIT: Hoewel Redcoon de enige is die hem Interactive Ready noemt, heb ik nog twee winkels met die module gevonden via Pricewatch Unsorted.

[ Voor 10% gewijzigd door Jerrythafast op 06-02-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Laatst online: 29-04 20:34

jdwrist

En het antwoord is koekje

Nu was ik vandaag bij CD-ROM-land en zag daar een Anysee N7 TC CI CR PLUS staan.

Een mooi compact apparaat zodat je over je netwerk TV kan kijken lijkt me.

Heeft iemand hier toevallig ervaring met dit apparaat in combinatie met Ziggo?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:03

timovd

Voorsprong door techniek

Redcoon noemt 'm niet actief. Dit staat alleen zo in de Pricewatch.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:36
thegzs schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 23:54:
In eerste instantie dacht ik dat het aan Samsung's firmware lag, omdat daar ook problemen met opnemen door beschreven zijn, die in diverse firmware updates inmiddels aangepakt zijn. Gisteren had ik Ziggo klantenservice aan de lijn en die bevestigde zowaar dat Ziggo bewust een encryptie in het digitale TV signaal meezend naar mijn CI+ module, waardoor mijn probleem ontstaat. Hij legde uit dat hun eigen HD ontvangers van Cisco zijn, maar dat Ziggo daarvoor zelf de firmware schrijft en dus volledige controle heeft over het apparaat. Omdat er geen afspraken met Samsung bestaan, vertelde hij, kan Ziggo dus niet voorkomen dat ik bijvoorbeeld een populaire film opneem en deze vervolgens op het www zet of een andere manier verspreid. (Overigens kan ik melden dat de E8500 dit op geen enkele wijze toestaat, maar dat ter zijde).
Mag dit wel, in het kader van koppelverkoop? Die CI+ was juist geimplementeerd om de kabelmaatschappij en auteurs te beschermen. Dan kan het toch niet mogelijk zijn, dat zelfs alleen bepaalde merken (en dan nog specifiek bepaalde firmware) worden toegestaan?

Heb je nog steeds problemen? Misschien eens informeren bij de NMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timovd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:37:
Redcoon noemt 'm niet actief. Dit staat alleen zo in de Pricewatch.
Dat is grappig, zo te zien hebben ze de pagina aangepast. Het ding heette eerst 'Ziggo CI+ CAM Module (Interactive Ready CAM CI+)' en onderaan de beschrijving stond 'Nieuwe versie! Interactive ready'. (Nu is het 'Ziggo CI+ CAM Module (SMiT HD ziggo CAM CI+)' en de beschrijving eindigt met 'Nieuwe versie! Geschikt voor HD televisie'.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-04 21:29
Hoi Mannen, ik heb samsung full hd lcd tv en wil graag een ci+ module aanschaffen. Nou lees je verschillende verhalen over de smit module en de quantis module. Welke module kan ik nu het beste aanschaffen? of zit er niet echt verschil in.

tv type le40c530

[ Voor 4% gewijzigd door wbtje op 11-02-2013 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-04 21:29
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:05
Heb 2 exemplaren van de Sony EX500 in huis en kijk digitaal bij Ziggo met CI+ module. Al langere tijd valt regelmatig (soms een paar keer per avond, soms een paar keer achter elkaar) het signaal weg (beeld zwart, geluid weg). Bekabeling is OK en signaalsterkte maximaal. Dacht aan storingen in onze wijk. Gisteren was ik bij mijn dochter die hetzelfde toestel heeft, maar kilometers bij ons vandaan woont. Tot mijn verbazing zag ik daar ineens hetzelfde gebeuren en ook daar blijkt dat dagelijks voor te komen. Herkent iemand dit of heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-04 22:34
Mrlten schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:01:
[...]

hcQd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:28:
Nee, maar dat kan natuurlijk komen omdat ik niet naar die zenders kijk. Het enige wat ik wel zeker weet dat dit niets met de module te maken heeft.
Gister heb ik een PHILIPS 32PFL4007H/12 geinstalleerd icm een quantis cam module. Maar ook bij verschillende zenders loopt het geluid soms behoorlijk voor.
Ziggo zegt dat het aan de module ligt, Quantis aan de TV en bij Philips snappen ze er niks van. wie van jullie heeft dit probleem ook ervaren én er een passende oplossing voor gevonden?

overigens gebruik ik de TV zonder Homecinemaset en is de audio wel synchroon bij films via dlna, usb en analoog.

edit: qoutes op juiste volgorde gezet

[ Voor 24% gewijzigd door analogworm op 27-02-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-04 17:43
Ik heb last van haperend beeld op mijn (OUDE...) Smit CI+ cam-module.
Is er een update beschikbaar? En zo ja, waar vind ik die, en hoe zet ik die er op?

Een paar gegevens: (zoals mijn Sony Bravia KDL-40W5500 ze laat zien)
CAM SW: IRD-SCL3STD-4.1.9
CAM HW: 3.2.1
Serie No: 93302700
Cam Build Data: aug 2 2009
Manufacturer Code: 90
L-001 KEY: 89, 0, 1
Loader Version: 3.3
Loader Variant: 33113

Mijn (veel nieuwere) Humax 5200c heeft geen haperend beeld, dus het scherm kan het wel aan, het lijkt te zitten in de hardware/software van de smit CI+ cam-module. Op het ziggo forum zie ik wel allerlei berichten over updates voor de neotion modules, maar niet voor de smit?

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Zit je TV direct aangesloten op de aansluiting in de muur, of heb je de Humax ertussen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
teake schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:23:
Ik heb last van haperend beeld op mijn (OUDE...) Smit CI+ cam-module.
Is er een update beschikbaar? En zo ja, waar vind ik die, en hoe zet ik die er op?
De update zoek en installeer je via je tv in het cam menu.
Dus als al in het menu zit zou je daar ook moeten kunnen updaten.

[ Voor 34% gewijzigd door job op 14-03-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Bij sony kan je geen CAM updates doen. De functie zit er wel op, maar het wordt geblokkeerd op de een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
tiguan schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:32:
Zit je TV direct aangesloten op de aansluiting in de muur, of heb je de Humax ertussen zitten?
Humax zit er inderdaad tussen nu, net als de videorecorder voorheen zat. En haperingen zijn sindsdien erger. Ik heb echter geen directe extra coax kabel liggen parallel aan de andere. Ik zal eens testen zonder de humax , of met een splittertje. (Het zal wel slechter worden met een splitter, maar testen is leerzaam.)
Bij sony kan je geen CAM updates doen. De functie zit er wel op, maar het wordt geblokkeerd op de een of andere manier.
hmmmzz, fijn bedankt Sony. En hoe nu verder dan? Domweg een nieuwere kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
De Humax schakelt zichzelf een paar keer per uur in, als je 'm op energiespaarstand hebt staan zal je dit merken in het signaal naar je tv toe. Ik heb dit probleem ook. Als je je tv buiten de Humax om aansluit, zal je dit probleem niet meer, of een stuk minder moeten hebben. Of je moet de spaarstand van de Humax uitzettten, dat kan ook.

En dat de CAM niet kan worden geupdate ligt volgens mij niet zozeer bij Sony.
Een nieuwe kopen, zou dat een oplossing zijn? Ik heb die SMIT er ook inzitten en eigenlijk geen problemen ermee.

[ Voor 32% gewijzigd door tiguan op 14-03-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Hééé..... die tip van inschakelen van de humax: dat lijkt te kloppen, want ook bij inschakelen van licht in de kamer wil hij wel eens wat haperen.
Ik zal dit weekend eens wat spelen met een splitter om de bekabeling buiten de humax om te leggen.

DANK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Weekend is voorbij, Heb getest met de coax-kabel andersom aangesloten: WERKT!!

Dus: coax EERST naar de TV, en met een splitter DAARNA pas naar de humax. Daardoor heb ik nu inderdaad geen haperingen meer in het TV beeld als de humax aan of uit gaat.

Tiguan bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Laatst online: 20-04 19:06
Na de tip van tiguan heb ik de spaarstand uit gezet.
Voor:
-TV met regelmaat even zwart beeld;
-Opname terugkijken loopt steevast na een tijdje vast, waarna je even later hetzelfde stukje zonder probleem kan kijken.

Na:
-TV heeft al sinds vrijdag geen seconde zwart meer gegeven;
-Afspelen van opnames gaat als een zonnetje.

Bizar dat de spaarstand zoveel kapot maakt, maar erg blij dat alles weer werkt!

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 28-04 20:13

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Ruud2007 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 06:17:
Heb 2 exemplaren van de Sony EX500 in huis en kijk digitaal bij Ziggo met CI+ module. Al langere tijd valt regelmatig (soms een paar keer per avond, soms een paar keer achter elkaar) het signaal weg (beeld zwart, geluid weg). Bekabeling is OK en signaalsterkte maximaal. Dacht aan storingen in onze wijk. Gisteren was ik bij mijn dochter die hetzelfde toestel heeft, maar kilometers bij ons vandaan woont. Tot mijn verbazing zag ik daar ineens hetzelfde gebeuren en ook daar blijkt dat dagelijks voor te komen. Herkent iemand dit of heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
hier ook, vooral op bepaalde kanalen(sbs6 vooral)
al 2 jaar last van, nooit een oplossing gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Vunzz schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:30:
Na de tip van tiguan heb ik de spaarstand uit gezet.
Voor:
-TV met regelmaat even zwart beeld;
-Opname terugkijken loopt steevast na een tijdje vast, waarna je even later hetzelfde stukje zonder probleem kan kijken.

Na:
-TV heeft al sinds vrijdag geen seconde zwart meer gegeven;
-Afspelen van opnames gaat als een zonnetje.

Bizar dat de spaarstand zoveel kapot maakt, maar erg blij dat alles weer werkt!
Opzich niet zo vreemd. De Cisco heeft een eigen kabelmodem dat continu van stroom voorzien moet worden, waardoor het coax signaal ook altijd goed blijft. De Humax heeft geen kabelmodem en hoeft zelf niet in een verhoogde manier van standby te staan, waardoor het doorlus signaal van de coax ook niet meer versterkt wordt.

Overigens kan je in de instellingen van de Humax wel aanpassingen maken aan de standby voorziening, mogelijk zit hier een optie tussen waardoor het signaal wel altijd goed blijft. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd trouwens.

[ Voor 11% gewijzigd door tiguan op 22-03-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
sander817 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:39:
[...]

hier ook, vooral op bepaalde kanalen(sbs6 vooral)
al 2 jaar last van, nooit een oplossing gevonden
Ook een onderbreking die enkele seconden duurt? Heb je ook een EX500 of een ander toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-04 22:54
Mijn excuses als ik offtopic ga, maar ik kon geen recente antwoord vinden.

Wat is verschil tussen de verschillende CI+ modules van Ziggo? Je hebt ze van Quantis, Smit en Neotion en alle 3 merken lijken verschillende modellen te hebben. Prijzen zijn er van 39 tot 79 euro exclusief kaart. Het is mij niet duidelijk of die van 79 euro beter is dan die van 39 euro.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:40
Lisadr schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:36:
Mijn excuses als ik offtopic ga, maar ik kon geen recente antwoord vinden.

Wat is verschil tussen de verschillende CI+ modules van Ziggo? Je hebt ze van Quantis, Smit en Neotion en alle 3 merken lijken verschillende modellen te hebben. Prijzen zijn er van 39 tot 79 euro exclusief kaart. Het is mij niet duidelijk of die van 79 euro beter is dan die van 39 euro.
ZIe volgende topic:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=225
Hier is genoeg te vinden. Welke het beste werkt is voornamelijk afhankelijk van het merk TV. De modernste versies presteren beter vnl. bij het zappen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize
  • Laatst online: 17-02-2024

Oxize

Social Engineering Specialist

Sinds deze week in bezit van een LG 42LA7408 3D LED Plus TV (2013 serie). Er werd mij aangeraden om een smit CI-module te kopen, zodat ik mijn oude Humax decoder niet meer hoef te gebruiken.

Gaat om de blauwe CI-Module van Smit. Echter heb ik af en toe dat ik een gescrambled programma in beeld krijg.

Ziggo gebeld "Nee, meneer, deze tv is nog niet door ons gecertificeerd".

Op de doos staat met koeie-letters dat de TV met Ziggo en UPC werkt.

De ene keer werken de zender vlekkeloos, de andere keer zijn een aantal zender gescrambled.

Om de stabiliteit van dit soort problemen te verhelpen, bij wie zou ik moeten aankloppen? Ziggo zegt dat die tv nog niet door hun gecertificeerd is,

Op LG site staat dit:

DVB CI+: Ja, to be confirmed: Ziggo & UPC

Gewoon even een tijdje wachten? Hoe worden deze dingen geupdate? Moet ik dat doen, of doet Ziggo dat via de smartcard?

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rn82
  • Laatst online: 26-04 21:34
Onlangs ben ik verhuisd. Gisteravond heb ik mijn Humax iHDR5200 met een HDMI kabel op mijn Philips PFL6007 (ingang HDMI 1) aangesloten. Het vreemde is nu dat ik op 'nederland 1' zowel beeld als geluid heb, maar op alle andere zenders alleen geluid heb (en dus geen beeld). Wel krijg ik onderin na het verwisselen van zender de 'EPG info' over de zender en het programma.
Zowel de tv als de decoder voorzien van de nieuwste firmware, maar het probleem blijft aanwezig. Vanmiddag nog ff verder rommelen: andere smartcard / andere kabel / andere ingang (hdmi 2?) / smartcard eens direct in tv (in plaats van decoder..)

Hebben mensen ervaring met dit probleem of anders suggesties waar ik verder zoeken moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Rn82 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 07:36:
Onlangs ben ik verhuisd. Gisteravond heb ik mijn Humax iHDR5200 met een HDMI kabel op mijn Philips PFL6007 (ingang HDMI 1) aangesloten. Het vreemde is nu dat ik op 'nederland 1' zowel beeld als geluid heb, maar op alle andere zenders alleen geluid heb (en dus geen beeld). Wel krijg ik onderin na het verwisselen van zender de 'EPG info' over de zender en het programma.
Zowel de tv als de decoder voorzien van de nieuwste firmware, maar het probleem blijft aanwezig. Vanmiddag nog ff verder rommelen: andere smartcard / andere kabel / andere ingang (hdmi 2?) / smartcard eens direct in tv (in plaats van decoder..)

Hebben mensen ervaring met dit probleem of anders suggesties waar ik verder zoeken moet?
Wel nieuwe scan gedraaid, nieuwe postcode ingevoerd etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize
  • Laatst online: 17-02-2024

Oxize

Social Engineering Specialist

Ik hoorde gister van een collega op werk, dat de Smit modules meer voor Samsung televies waren. En Neotion meer voor LG televies aangezien mijn LG 42LA7408 (LG 2013 model) nog niet gecertificeerdt is voor Ziggo al werkt het wel op die random gescrabled zenders na dan.

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rn82
  • Laatst online: 26-04 21:34
Ruud2007 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 06:48:
[...]

Wel nieuwe scan gedraaid, nieuwe postcode ingevoerd etc.?
Probleem opgelost: uiteindelijk was een belletje met Ziggo voldoende. De smartcards zijn opnieuw geactiveerd en het probleem was verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 08:47

The Legend

*Plop*

Sinds januari heb ik een Panasonic 42ST50 en daarmee ben ik een CI+ module gaan gebruiken van Quantis. Dit heeft altijd prima gewerkt, maar sinds een week krijg ik bijna iedere keer als ik de tv aanzet de melding "Geen kanalen gevonden. Controleer de aansluitingen bladiebla..". Vervolgens moet ik opnieuw scannen, en dan vindt 'ie alle kanalen direct! De TV, CI+ module en smartcard zijn dus niet gewijzigd, maar werken opeens niet meer goed. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Legend schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:13:
Sinds januari heb ik een Panasonic 42ST50 en daarmee ben ik een CI+ module gaan gebruiken van Quantis. Dit heeft altijd prima gewerkt, maar sinds een week krijg ik bijna iedere keer als ik de tv aanzet de melding "Geen kanalen gevonden. Controleer de aansluitingen bladiebla..". Vervolgens moet ik opnieuw scannen, en dan vindt 'ie alle kanalen direct! De TV, CI+ module en smartcard zijn dus niet gewijzigd, maar werken opeens niet meer goed. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Bekend Panasonic probleem: [LCD] Bevindingen DVB-C gebruik Panasonic TX-LxxG20 serie

Ik heb het niet zo vaak als jij maar toch vaak genoeg om het zeer irritant te vinden. Verwacht van Panasonic Nederland geen oplossing, want meer dan wat dozenschuivers zijn het niet.
Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste