Acties:
  • 0Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-06 14:26
Aangezien ik vragen over de werking van DVB-C (HD) met een CI+ CAM en Ziggo bij de nieuwe LG 2010 modellen over verschillende topics en ook andere fora ben tegen gekomen leek het mij verstandig om al deze ervaringen te bundelen.

Vele van de nieuwe LG 2010 modellen beschikken over DVB-C HD decoders, hoewel dat vaak niet aangegeven staat in de specificaties op LG.com/nl. Er mag gerust gesteld worden dat LG ronduit slordig is met het bijhouden van de specificaties van de verschillende modellen.

De modellen uit de LD550/551 en LD750 en LH5x00 bijvoorbeeld beschikken allen over een DVB-C HD decoder en een CI+ CAM slot. Samen met een CI+ CAM module en een Ziggo smartcard zou het technisch mogelijk moeten zijn om digitale TV rechtstreeks op de 2010 modellen te kunnen kijken hoewel de officiële certificering van Ziggo er (nog) niet is.

Het blijkt echter dan bij deze modellen de authenticatie van de Irdeto CI+ module succesvol wordt doorlopen en dat ook de smartcard goed uitgelezen en herkent wordt. NL1 en NL1HD zijn prima te ontvangen, maar andere zenders blijven gescrambeled.

Instellingen zuid Nederland:

frequentie 356000
sybol rate 6875
modulatie 64QAM
netwerk-id 1111

In de CICAM handleiding staat bij de DESCRAMBLE service van de module dat er 'D29-4...' moet staan, echter er blijkt bij deze TV's de melding 'D100-8 versleuteling OK', te staan wat de oorzaak zou kunnen zijn van de gescrambelde zenders.

Het probleem met LG tegenwoordig is dat men zelf geen firmware's meer kan updaten en dat je dus met de geleverde firmware gebakken zit. Er zijn mensen die in buitenlandse situaties die de CI+ toch aan de gang hebben gekregen met Poolse firmware. Echter blijkt dit alleen voor de LH of KE serie te zijn, voor de LD serie zijn er voor zover ik nu weet geen alternatieve/uitgelekte firmware's beschikbaar.

De LD is een hele mooie en zeer prijsgunstige serie, zeker als we DVB-C ontvangst met Ziggo aan de gang krijgen!

Graag jullie ervaringen en of ideen en aanvullingen zijn ook altijd welkom!

Update:

LG klantenserive heeft mij zojuist bericht dat de TV's die niet Ziggo gecertificeerd zijn op dit moment dat ook niet meer gaan worden (wellicht wel toekomstige nieuwe modellen, maar de huidige serie niet)

Er werd mij verteld dat doordat de certificering er niet is, het niet mogelijk wordt om Ziggo te ontvangen op deze series modellen hoewel ze er technisch wel geschikt voor zouden moeten zijn. Er werd volgens de klantenservice dan ook niet gewerkt aan firmware waarmee het wel zou kunnen gaan werken.

Al met al wel een duidelijk verhaal van een persoon die er wel verstand van leek te hebben, maar toch vreemd, de TV's zijn wel technisch ervoor geschikt maar LG gaat geen firmware uitbrengen waarmee het wel ooit zal gaan werken...dus ik ben benieuwd. Zeker aangezien de LD540 die wel werkt voor zover ik het kan beoordelen exact en ook technisch gezien dezelfde TV is als de LD550!

[Voor 17% gewijzigd door StraightOn.NL op 01-06-2010 11:28. Reden: Update]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 361535

Ik heb precies dezelfde ervaring als straighton. Scrambled beeld, niet ziggo gecertificeerd en wordt ook niet meer gecertificeerd aldus LG. Heb dus maar een HD decoder moeten bestellen (geen zin om tv terug te sturen;al 2 weken duurde het voordat ik hem binnenhad), voor aankomend WK.

Echter bij de 42LD550 heb ik ook het idee dat het beeld wat raar loopt, sneller of iets, heel gehaast. Zowel bij het streamen met playonhdmini en normale tv.

Iemand ook last van of weet waar het aan ligt. Misschien aan die Trumove instellingen, of playonhdmini?
Weet iemand waar ik het beste kan testen of de juiste instellingen kan zetten voor mijn tv?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StraightOn.NL
Anoniem: 361535 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:14:
Ik heb precies dezelfde ervaring als straighton. Scrambled beeld, niet ziggo gecertificeerd en wordt ook niet meer gecertificeerd aldus LG. Heb dus maar een HD decoder moeten bestellen (geen zin om tv terug te sturen;al 2 weken duurde het voordat ik hem binnenhad), voor aankomend WK.

Echter bij de 42LD550 heb ik ook het idee dat het beeld wat raar loopt, sneller of iets, heel gehaast. Zowel bij het streamen met playonhdmini en normale tv.

Iemand ook last van of weet waar het aan ligt. Misschien aan die Trumove instellingen, of playonhdmini?
Weet iemand waar ik het beste kan testen of de juiste instellingen kan zetten voor mijn tv?
Daar heb ik nog geen last van gehad bij normale content, maar versnellingen/vertragingen in beeld liggen toch meestal aan de content zelf of de afspeler! Ik heb het bijvoorbeeld wel met een 25GB BR rip van Avatar, dat kan dat ding gewoonweg niet aan helaas. Probeer eens vanaf een PC met genoeg power en de juiste codecs! Mijn notebook met een T6600 en GF 9300 (ala ION) trekt het ook niet helaas.

Maar over de certificering vind ik het toch bijzonder vreemd eigenlijk...de LD540 welke wel gecertificeerd is beschikt technisch gezien over dezelfde dingen, nouja goed er kan dus firmware matig wat verschil in zitten ofzo maar dan is het toch vreemd dat LG dat niet ook beschikbaar maakt voor de LD550 en andere TV's

Uiteindelijk ben je gewoon de dupe als je in een Ziggo gebied woont, de TV werkt met UPC, CaiW e.a. van horen zeggen wel prima in DVB-C HD

productreview: LG 46LD550 review door StraightOn.NL

[Voor 3% gewijzigd door StraightOn.NL op 01-06-2010 20:40]

Anoniem: 361535

Ja ik vind het ook vreemd dat deze versie niet werkt met Ziggo CI+. Heb ook gezegd tegen klantenservice van LG dat het nergens op slaat, omdat Ziggo grootste aanbieder is in NL. Zeiden ook dat er nooit een firmupdate zou komen, omdat dat niet kon ofzo.

Maar ff terugkomend op dat versneld beeld. Wat over gevonden:
"Dat kan ook aan de tv liggen, bij mijn LG heb ik een zogenaamde Truemotion instelling (is geloof ik gewoon de '100hz setting'). Dit versoepelt het beeld maar daardoor komt het soms inderdaad erg onnatuurlijk over, heel zweverig en net TE soepel."

Vraag dus heb jij die Truemotion-instelling aan- of uitstaan? Misschien kan je de belangrijkste instellingen van jouw LG tv ff posten zodat ik het kan vergelijken.

• StraightOn.NL
Ik heb eigenlijk alles op standaard staan en truemotion had ik gisteren bij NL - Ghana op 7 gezet...dat zag er best goed uit, je kon de reclame op de borden ook bij snelle wisselingen aardig blijven volgen terwijl dat met lagere waarden duidelijk minder was. Voor normale SD TV via mijn Humax / scart heb ik truemotion op 5 staan, en dat ziet er dan ook wel 'goed' uit. Ik heb de truemotion echter niet uitvoerig getest aangezien ik op SD nauwelijks verschil zie, maar ik heb dan ook nog geen film oid gekeken. Tijdgebrek en HTPC is net defect gegaan :@ HDD crash...dus ff flink balen. Maar goed, standaard out of the box staat het op 3.

Anoniem: 307111

Hallo,

Ik deel ook de ervaring dat de Ziggo certificering mij parten speelt. Ik heb een 32LE5500 en dit is een model van 2010. Ook hier werk Nederland 1 zowel digitaal als in HD super omdat je hier geen CI+ voor nodig bent. Wanneer ik deze er wel in heb gebeurd er helemaal niets (gescrabeld kanaal). Heb een paar keer via Ziggo de kaart proberen te activeren, maar dat ging niet werken. Heb gisteren nog met de klantenservice van LG gebeld en wisten mij te vertellen dat er nog wel 2 modelreeken in het certificeringsproces zaten (o.a. LE3300 ?), maar dat mijn type daar nog niet bij zat. Ook konden ze niet aangeven of dat nog ging gebeuren.

Heb nu voor het WK ook maar een losse decoder (Samsung) aangeschaft, maar heb het idee dat deze combi net iets minder beeld oplevert dan wanneer ik Ned 1 rechtstreeks op m'n TV bekijk

Gr,
Bo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StraightOn.NL
Uit het Ziggo forum:

http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=26566&page=2

Een Ziggo medewerker zegt dat het platform waartoe de LD350 (en hopelijk dan ook de LD450 en LD550) behoort in het certificeringsproces zit.

Kan vriezen kan dooien wat betreft certificering worden natuurlijk, en dan zit je nog met het probleem dat LG geen firmware's meer publiceert via internet, updaten kan alleen nog maar via een monteur zeggen ze zelf (voor deze modellen dan)

Dus ik blijf het toch somber inzien...blijft toch vinden dat Ziggo zijn monopolie-marktmacht uitbuit tov van de consument. Zo ook maar weer blijkt dat Ziggo 600% meer vraagt voor het HD-doorgeven van SBS HD broadcasting, dan SBS dus van Ziggo vraagt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StraightOn.NL
Oke dit is een crosspost, maar het is wel erg belangrijk nieuws voor de LG gebruikers!

Voor de L450 is er nieuwe een nieuwe firmware beschikbaar, maar hij staat op LG.com/NL alleen maar op de pagina van de 42LD450 en de 47LD450

Het betreft v03.01.08 waarmee ziggo DVB-C HD werkt! Inmiddels bevestigd door enkele gebruikers. De firmware staat niet echt handig omschreven op de site, maar je moet de link hebben naar het .epk bestand van ongeveer 50MB. Deze kan je zelf kopiëren naar een USB stick en dan de TV upgraden.

Ik heb zelf 'helaas' een 46LD551, en de firmware wordt herkend als 'nieuwe' firmware, maar ik durf hem niet te laden aangezien hij voor de LD450 is...

Overigens vind ik het wel vreemd dat LG het bestand niet inpakt oid, zodat de firmware iig beschermt is tegen downloadcorruptie.

Als iemand het al geprobeerd heeft op een LD550, zou ik het graag willen horen. Ik kan het overigens toch niet testen want ik heb geen CI+ module meer in huis...

In ieder geval groot nieuws voor de Ziggo gebruikers, die nu fijn DVB-C HD kunnen kijken via de TV!

::EDIT::

zie hier voor de firmwares

zie hier voor de firmwares

http://www.lg.com/nl/prod...e_2008-2010_USB_Dutch.ppt

http://www.lg.com/nl/prod...micom_3054_V2_SECURED.epk

Zojuist ook gezien dat de update op de pagina's van de LD350 is verschenen!

[Voor 16% gewijzigd door StraightOn.NL op 29-06-2010 08:41. Reden: link naar firmwares]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• weert14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:04
Ik kan de firmware niet vinden op de website van lg. Waar staat die?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StraightOn.NL
Als gezegd staat de firmware alleen op de pagina van de 42LD450 en de 47LD450 en dan onder het tab Service

Dan staat er bij de een een handleiding in PDF van de TV en een handleiding firmware updaten in powerpoint en een nieuwe Software in .epk

Op de andere pagina staat het helemaal fout, als manual oid, maar in de link zie je dat gelinkt wordt naar de .epk file die de firmware is...Ik heb zelf ook 10x moeten kijken voordat ik hem had.

zie hier http://www.lg.com/nl/prod...micom_3054_V2_SECURED.epk

http://www.lg.com/nl/tv-a...sie/LG-lcd-tv-47LD450.jsp

En nogmaals het werkt eindelijk met Ziggo op deze wijze dus voor LD450 serie, ik heb de firmware zelf niet durven gebruiken voor de LD550 of zou dit geen probleem moeten zijn?

[Voor 12% gewijzigd door StraightOn.NL op 27-06-2010 18:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• weert14
Oja gevonden! Nu weet ik waar ik moet kijken als er eventueel een firmware update voor mijn LE5300 komt. Want die is ook nog niet gecertificeerd voor ziggo en als het goed is komt daar ook een update voor...
Bedankt!

• StraightOn.NL
weert14 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:47:
Oja gevonden! Nu weet ik waar ik moet kijken als er eventueel een firmware update voor mijn LE5300 komt. Want die is ook nog niet gecertificeerd voor ziggo en als het goed is komt daar ook een update voor...
Bedankt!
Let dus op dat je ook kijkt naar de andere formaten (of zelfs modellen die erop lijken) de LG site is qua consistentie gewoon een zootje, soms verschijnt er op de ene pagina wel wat en op de andere niet of er staat gewoon wat anders!

• StraightOn.NL
Nou even een samenvatting

Er is vandaag een monteur van LG hier langsgeweest die naar mijn 46LD551 kwam kijken met nieuwe firmware aangezien Ziggo DTV nog niet werkt. Hij had van LG de opdracht gekregen om 03.01.08 uit te proberen en als dat niet werkte om ook een beta 03.01.13 te testen. Beiden werkten helaas niet, met zowel de Neotion als SMiT CAM.

...hij had nog even met de thuisbasis gebeld en die zeiden dat het dan nu maar even afwachten is OF ze nog met een firmware oplossing komen. Maarja het mooiste was dus wel dat ze het hier zijn komen uit proberen, alsof ze zelf nergens een TV hebben met een Ziggo aansluiting 8)7

Maargoed het bleek dus niet te werken en ook het antwoord van LG was eigenlijk erg teleurstellend en zwak. LG en Ziggo konden geen zekerheid geven dat er een oplossing komt.

Goedkopere modellen uit de LD serie werken inmiddels wel en als duurdere LD55x of LD75x bezitter voel je je dan ook eigenlijk een beetje genaaid omdat de goedkopere modellen inmiddels wél werken.

Hier het rijtje van wat wel gaat en wat niet voor zover bekend!:

De update naar 03.01.08 lijkt WEL te werken voor de:

xxLD35x
xxLD45x

Maar NIET voor de:

xxLD55x
xxLE3300
xxLE5300

xxLD75x = onzeker

Graag aanvullen als nog andere combinaties heeft om een compleet beeld te krijgen van wat wel en niet werkt

• weert14
:S:S Waarom werkt de 03.01.08 nou weer niet voor de LE5300 :S:S zucht...
*Duimt voor een andere update*

• StraightOn.NL
weert14 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:25:
:S:S Waarom werkt de 03.01.08 nou weer niet voor de LE5300 :S:S zucht...
*Duimt voor een andere update*
Ik heb zojuist op advies van een Ziggo certificerings official en het gebruik van mijn verstand het volgende uitgevoerd:

Na de firmware upgrade (wat bij mij overigens eigenlijk een firmware downgrade was, van 03.01.13 naar 03.01.08 gezien de beta die we getest hadden) is een reset naar factory defaults nodig! Het feit zit hem volgens mij in de nieuwe authenticatie die de CI+ CAM nodig heeft, zoals deze is bij de eerste keer dat je hem plaatst.

Daarnaast heb ik alle zenders opnieuw laten instellen/vinden.

Ik heb dit ook geprobeerd met een nieuwe nog niet eerder geathenticeerde module met hetzelfde resultaat, het WERKT!

Als gezegd:

1. firmware upgraden middels usb naar 03.01.08
2. restore factory defaults / fabrieksinstellingen herstellen
3. zenders opnieuw installeren, automatisch, opletten dat de regiocode correct is 1111 of 5555 afhankelijk van waar je woont
4. CI+ CAM met smartcard (goed om) plaatsen, en wachten tot deze geauthenticeerd is.
5. TV uit/aanzetten en voila het werkte op mijn LD551

Acties:
  • 0Henk 'm!

• weert14
Er staan nu ook firmware updates voor de 32LE5300 en de 37LE5300. maar ik heb de 42LE5300, Is het verstandig om de firmware van de 32 of 37 inch op mijn 42 inch te installeren? Ik weet niet of de firmware's verschillend zijn kwa inches?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StraightOn.NL
weert14 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 13:13:
Er staan nu ook firmware updates voor de 32LE5300 en de 37LE5300. maar ik heb de 42LE5300, Is het verstandig om de firmware van de 32 of 37 inch op mijn 42 inch te installeren? Ik weet niet of de firmware's verschillend zijn kwa inches?
Volgens mij maakt dat niet zoveel uit, ik zie dat het qua bestandsnaam en rev.nr. in ieder geval dezelfde is die ook voor de LD350, 450 550 en LE3300 werkt

Ik denk dat je het via de bovenstaande aanwijzingen gewoon kan proberen, als hij hem herkent als firmware update tenminste. Geen garanties van mijn kant natuurlijk, maar het lijkt er wel op!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• weert14
oke en als de tv het ineens niet meer doet, kan ik de oude firmware dan weer terug zetten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• weert14
Het werkt!! ik heb die update gedaan en het werkt nu vlekkeloos:D Bedankt!

• StraightOn.NL
weert14 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 19:21:
oke en als de tv het ineens niet meer doet, kan ik de oude firmware dan weer terug zetten?
Ja dat kan ook, maar dan moet je de oude firmware ergens vandaan halen!

Misschien kan je hem updaten vanuit het update menu, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker.

Het menu is toegankelijk via:

MENU >> op de OPTIE knop gaan staan en dan 7 x op de FAV knop drukken

Daar zijn allerlei mogelijkheden om firmware te installeren e.d.

Maar het is al gelukt zie ik! 8)

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 15:37

mjl

Ugh

Van de week een 47LD450 ontvangen, eerste probleem was de VGA vanaf de PC. wel 1920x1080 maar links een zwarte balk en rechtes een stuk beeld kwijt. Uiteindelijk wat zitten tweaken in de ATI driver .... opgelost.

Wat wel erg irritatnt is is dat het geluid om de haveklap wegvalt na het zappen. 1x de epg oproepen en dan is het opgelost maar het is mateloos irritant...

Ik heb de nieuwe firmware gedownload ([url=http://www.lg.com/nl/products/documents/V3[1].03.03_GP2_EU_Basic.zip]v3.0303[/url] ) eens zien of die beter is dan de huidige (kan overigens nergens vinden welke er nu in zit).

Hmm, jammer de huidige firmware is v3.03.04 ... dus updaten is zinloos ...

CI+ met Ziggo werkt out of the box, moest echter wel 5 pogingen en factory resets doorlopen om de authenticatie correct te krijgen. Nadeel is wel dat de authenticatie elke keer als je de TV aan zet opnieuw moet verlopen. Dit kost je al snel een minuut voordat je beeld hebt....

Verder prima beeld voor de prijs die je er voor betaald.

[Voor 4% gewijzigd door mjl op 30-10-2010 22:55]

-------

• StraightOn.NL
mjl schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 22:29:
Van de week een 47LD450 ontvangen, eerste probleem was de VGA vanaf de PC. wel 1920x1080 maar links een zwarte balk en rechtes een stuk beeld kwijt. Uiteindelijk wat zitten tweaken in de ATI driver .... opgelost.

Wat wel erg irritatnt is is dat het geluid om de haveklap wegvalt na het zappen. 1x de epg oproepen en dan is het opgelost maar het is mateloos irritant...

Ik heb de nieuwe firmware gedownload ([url=http://www.lg.com/nl/products/documents/V3\[1].03.03_GP2_EU_Basic.zip]v3.0303[/url] ) eens zien of die beter is dan de huidige (kan overigens nergens vinden welke er nu in zit).

Hmm, jammer de huidige firmware is v3.03.04 ... dus updaten is zinloos ...

CI+ met Ziggo werkt out of the box, moest echter wel 5 pogingen en factory resets doorlopen om de authenticatie correct te krijgen. Nadeel is wel dat de authenticatie elke keer als je de TV aan zet opnieuw moet verlopen. Dit kost je al snel een minuut voordat je beeld hebt....

Verder prima beeld voor de prijs die je er voor betaald.
Hmmm dan lijkt het erop dat je een nieuwere versie hebt dan online beschikbaar is atm, apart. Ben benieuwd of er nog een update online komt.

Ik zou graag zien dat het Guide (EPG) menu transparant wordt of PiP, zodat je tenminste ook nog wat kunt zien.

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-06 19:50
Werkt de 42LD550 nou met Ziggo CI+ modules?

Ik lees zo veel tegenstrijdige berichten, ik hoop op een bevestiging voordat ik het apparaat koop!

• StraightOn.NL
Bij mij werkt het echt uitstekend, ik heb zowel de Neotion als de Ziggo cam gebruikt, beide zonder problemen.

Ik heb alleen wel de firmware een aantal keer moeten updaten maar ik neem aan dat als je nu een model koopt er de laatste firmware opstaat, en dat is 3.03.03

Maar dat werkt dus prima, wel een een ding:

Guide-functie kent geen in-beeld/overlay of preview functie, je ziet dus alleen maar de guide, geen TV-beeld.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee