Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182467

psychoclown schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:21:
Wat je met * Dekcard Caine + Dame uit de CGI trailer, links boven in beeld. is mij onduidelijk.
Ga naar de site met screenshots en klik op screenshot #7.
Als je dan full screen selecteert zie je Deckard Caine + dame naast elkaar links boven in beeld :-)

Edit*

De dame is dus Leah uit de CG trailer:
http://diablo.wikia.com/wiki/Leah

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 182467 op 18-08-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ziet er leuk uit allemaal, niet denderend veel info maar ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
mooi hoor die video over het craften, het begint al weer allemaal te kriebelen hier... maar het duurt zooooo lang 8)7

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pensmaster-B schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:45:
ziet er leuk uit allemaal, niet denderend veel info maar ach.
Kun je ook niet verwachten met een BlizzCon die voor de deur staat en waarschijnlijk in het teken zal staan van Diablo 3 en Cataclysm. Wel is het weer een verademing gezien de droogte in echte info de afgelopen maanden :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182205

gheh...

Come to daddy Diablo 3...

eerste wat ik ga doen is de optie HC aanvinken, en dan lekker rammen... hopen dat ik geen multilight of FE tegenkom of een mob in de vorm van Lilith. xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 22:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Bij D2 moest je het spel eerst op normal eindigen voordat je HC kon gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TrailBlazer schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:23:
Bij D2 moest je het spel eerst op normal eindigen voordat je HC kon gaan spelen.
Klopt maar het is nog maar de vraag of dat bij Diablo 3 ook zo zal zijn.
Het kan namelijk net zo zijn dat ze dat schrappen en dat je meteen de optie krijgt om het vinkje te zetten. Dat zou tevens in lijn zijn met het aanspreken van een groter publiek, vergroten van het gebruikersgemak :)

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
TrailBlazer schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:23:
Ja maar later hebben ze dat veranderd dat je het gelijk kon starten op HC met een latere patch 1.10 ofzo
Hc zit er nu meteen in, dat is ook gevraagd tijdens de q&a, dus geen vage achievements.
Gewoon tof om met die gast na de persconferentie nog even te praten, de rest liep al weg, ja me hoela.

Set items komen ook terug, daar zijn ze nu mee bezig. En de stash komt hoogstwaarschijnlijk als shared terug. Maar het meest bizarre was dat de consoles niet meteen uitgesloten werden. Ze kijken er naar.

En d3 zelf. My god, drie kwartier gewacht , maar ook een uur gespeeld. Ik ben nog in een happydepappy bui. Dit gaat weer mijn sociale leven kosten. Champions back, wasps are annoying en fallen zijn cannonfodder. Daarna nog een over andere unique boss , het was een naam in het geel tegengekomen die heving irritant was, maar hell, I'm pheno, ik ga niet dood. Ik zou het niet over mijn hart krijgen om die letters op het beeld te zien :D

Diablo is back, and its better than ever.
Nice, goed om te horen! Aan de enthousiasme te zien gaat het gewoon Diablo 2 overtreffen en dan te bedenken dat je met een jaar oude build zat te spelen ;)

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Zo, ik heb gister dat filmpje bekeken.. Wat zijn die mensen eigenlijk briljant he... :S
Dit is echt gewoon de juiste oplossing voor de lijn van Diablo.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:50
Heb D2 best veel gespeeld met mn vrouw samen en nu spelen we al jaren LOTRO samen. Mn vrouw zei pas ineens... oeh ik heb wel zin in Diablo 3 :)

D2 hebben we verschillende keren helemaal doorgespeeld en t is volgens mij zo dat je met 4 man betere loot kunt krijgen dan met 1 toch? Vraag me af of er met 2 man ook leuke items gaan droppen.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46
Net even dat crafting filmpje bekeken, en het ziet er goed uit moet ik zeggen :)
Het doet me wel denken aan Torchlight om de een of andere reden, maar ja 't is moeilijk om echt 100% uniek te blijven qua concepten.

Speaking of which, ik zou graag net als in Torchlight een dungeon editor zien, dan zou de replay value oneindig^2 worden vrees ik ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Pheno, met welke character heb je gespeeld?

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

• TrailBlazer
  • Laatst online: 18-05 22:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Er wordt gemeld dat je recepten kan vinden voor je aritisians. Ik vraag me af of die recepten ook een soort uniques zijn. Dus dat je opeens een artisian hebt die iets kan maken wat verder niemand kan maken. Worden de wapens die je artisians maakt gebonden aan het character waar je mee speelt? Anders krijg je natuurlijk mensen met een kick ass artisian die hele leuke dingen kunnen maken voor anderen (voor een prijs)

• Dakreal
TrailBlazer schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:56:
Er wordt gemeld dat je recepten kan vinden voor je aritisians. Ik vraag me af of die recepten ook een soort uniques zijn. Dus dat je opeens een artisian hebt die iets kan maken wat verder niemand kan maken. Worden de wapens die je artisians maakt gebonden aan het character waar je mee speelt? Anders krijg je natuurlijk mensen met een kick ass artisian die hele leuke dingen kunnen maken voor anderen (voor een prijs)
Ik denk over het algemeen dat dit idd een soortgelijk van unique drops zijn. Het verschil is echter dat iedereen deze zou kunnen vinden, dus uiteindelijk zal iedereen ongeveer wel hetzelfde hebben.

Wat ik me afvraag in MP, is dat je dit nu met elke char moet doen? Wel vervelend als je dikke items kan maken op je main en je wilt een alt starten, kun je weer op 0 beginnen :(

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Maakt je main dikke items en mule je naar je alt :P

Kapoen schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:31:
Net even dat crafting filmpje bekeken, en het ziet er goed uit moet ik zeggen :)
Het doet me wel denken aan Torchlight om de een of andere reden, maar ja 't is moeilijk om echt 100% uniek te blijven qua concepten.

Speaking of which, ik zou graag net als in Torchlight een dungeon editor zien, dan zou de replay value oneindig^2 worden vrees ik ;)
Het enchanten bedoel je? Dat werkt heel anders en heb je kans dat je alle mods verliest, daarbij lever je de items aan in plaats van het benodigde craftspul. Je kunt ook geen crafted items opnieuw laten craften (behalve als je ze dus uit elkaar haalt met behulp van salvaging (neem aan dat dat ook kan met crafted items)).

Een editor zal je ook niet zien, heeft Blizzard al bevestigd :)
Dakreal schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:59:
[...]

Ik denk over het algemeen dat dit idd een soortgelijk van unique drops zijn. Het verschil is echter dat iedereen deze zou kunnen vinden, dus uiteindelijk zal iedereen ongeveer wel hetzelfde hebben.

Wat ik me afvraag in MP, is dat je dit nu met elke char moet doen? Wel vervelend als je dikke items kan maken op je main en je wilt een alt starten, kun je weer op 0 beginnen :(
Dat ligt eraan, als je deze recipes vaste en random modifiers geeft dan is het unique en kun je dus een unique crap crafted krijgen maar ook unique legendary, bij wijze van.

Uhm.. wat dacht je van mulen? ;)

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-05 11:22
Jay Wilson Interview

PART 1: YouTube: Diablo 3-Interview mit Jay Wilson, gamescom 2010, Teil1
PART 2: YouTube: Diablo 3-Interview mit Jay Wilson, gamescom 2010, Teil2

The challenge in Diablo III to is mainly controlled by the degree of difficulty. Thus, the demo version presented at Gamescom is “deliberately very simple,” to not scare the players. Especially hardcore fans will be calling on higher difficulty levels or in Hardcore mode. He cited this, “For me there is a big difference between the difficulty and challenge. A challenge makes the game intriguing, since it suggests the illusion of difficulty. When a game feels challenging it is exciting / interesting. Too high of difficulty, however, the game is frustrating. So we try (to avoid high) difficulties and flirt with the idea of the challenge.” The real challenge for the player is created by the enemy design; the combination of different types of enemies, the boss fights and the new skills of the characters themselves are created. The combat system is to provide much more variety.

The story is told in four acts, the desert seen in the demo is the second act. The story is told in a linear form of quests, with occasional optional side quests. The player character will have its own voice. Options in dialogue such as those seen in Mass Effect, would not work. It would slow things down too much in Diablo III, Jay Wilson says. However, he admits that the dialogue system of Mass Effect is very successful.

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on Artisan Questions

A fan asked about what the salvaging system might do to trading; if everyone’s breaking down every item they’re not going to use themselves, what will be left to trade? Bashiok offers his opinion:
Bashiok: I think there are too many unanswered questions about the trading game to really know how it will be affected by salvaging.

You’re right though, as people get higher and higher level, the bar they set for items they feel are worth trading will raise. But that’s a natural inflation associated with character level. It isn’t an effect of salvaging, simply a product of relevance as items lose their usefulness to higher level characters (and thus relative worth). Is salvaging worse than simply passing over an item? Unlikely, but it depends on how the salvaged commodity works its way back into the economy, and I don’t think I can speak intelligently about that.

It’s never truly a real problem as the game is still able to be played and enjoyed and finished without ever trading with another character, but a true inflation where low level items are being sold at prices only high level characters can afford, I think would still take years.

As far as Crafting Recipes are concerned, are they going to be in Scroll form and can they be traded to other players?
It hasn’t been fully nailed down yet, but probably.

Will higher quality items have a higher chance of better crafting materials upon destruction?
Yes, and potentially even ‘A’ chance.

Will players pick up absolutely everything just to transmute it into reagents? Will that devalue items, since we’ll just look at them all as ingredients for some future crafting recipe?
Maybe I’m missing the concern, but you seem to be pointing out that the player will now have interesting choices on how to deal with the items they find. Either vendoring them, salvaging them, or trading. This is a good thing.

Personally I think if it means that people have a reason to pick stuff up and not leave a trail of lower quality items littering their games… that seems like a win.

It’s not really a choice, though. Items now show how much they sell for in their descriptions. Fill up your inventory with loot. Once you find a new thing, salvage the least valuable and repeat. Thus you return to town with the maximum amount of gold and salvage.
But will the least valuable break down to the components you need?

Doesn’t matter if it’s what you need or not. I doubt carrying 30 items is better than carrying 29 items plus 60 items worth of Salvage. You can always break down important items for rare resources later. Worthless and common stuff is free to be hoarded.
To a point.

Can you try formulating your concern again for me? I’m still not quite understanding the actual problem, and I want to be able to get it answered for you.

Grug’s right. The issue here is that this is a mechanic that is apparently supposed to save time.
No, no, no, it’s an optional way to create items for yourself as an addition to the drop game.

The problem is that this is a time saving mechanic that generates more work.
Is it more work than doing runs and runs and runs hoping an item drops? Meanwhile you could be salvaging and working toward crafting an item of similar quality.

which you will need in future encounters.
You don’t need to salvage anything if you don’t want to. It’s an optional way to craft items and fill out your set. Don’t care about crafting or want to spend time picking stuff up and salvaging it? Ignore it. You may have to kill more to get a piece you want, but that’s your choice.

Alright, well tell me this, are the best items in the game created only by crafting?
Not exactly.
Our ideal end game character will sport a mix of rare and legendary items from drops, and crafted items.
Also keep in mind that to even be able to craft the best crafting items you’ll have to find the recipe first.

You simply have forgotten that Salvaging items doesn’t really consume any amount of time. We have shortcuts like CTRL + LeftClick to instantly pick up the item to the salvaging chest. You just double click to salvage and Pick ALL materials.
It’s quick. And the inventory is huge so you can go a while before having to do any clean up.

Will this salvage system work from the very beginning? Will we start salvaging from level 1?
No, but it’s introduced very early.

Okay I think I’ve got a better summary.
You fill up you inventory, you recycle low-value items until you have a heap of scraps (the name for the least valuable and most common type of salvage). Soon you have a huge amount of scraps. If recipes require large amounts of scraps, then normal items become more valuable for scrap than for gold, and it becomes obligatory to turn all normal items into scraps. If recipes require lesser amounts of scraps, then the players will accumulate more scraps than they will need, causing them to either wind up with a surplus or just leave the normal items on the ground.

Ok, so your question is more about the variety and scale of what items can be broken down into. I got it. And I have no idea so I’m gonna ask Wyatt and Jay if they can answer.

Jay’s response was “If its not worth picking up for gold, it is definitely not worth picking up for crafting.”

Essentially any player worth their salt is going to favor gold over crafting materials, simply because it’s required for so many other things that are important to a high level character. And essentially a lot of this comes down to tuning and making sure the relationship between all of the systems isn’t broken, and all we can say to that is we appreciate your passion for the game :)

So how does it feel to be refuted by the boss man, Bashiok? Did he tread on your dream of picking up every item? That reply from you probably colored the proceeding conversation in a big way.
How did he refute me exactly? ;)

I’m a completionist so I’m likely to pick up more than most, but still there’s a point where picking up items of a certain quality aren’t worth your time. Maybe it’s tuned so that it only happens when you’re the most decked out and richest player in the world, but it will happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on Champion Zombies and new Health Globes

I was suddenly hit by inspiration after viewing one of the new screenshots. Number 7 shows some of the zombies in different lighting, giving them a ghostly and ethereal look. They also looked larger.
Those are champions! Champion packs receive a slight blue lighting effect to help distinguish them. And they will rock you. I die to champions all the time… It’s pathetic.

You’ll also notice in the next screenshot the next step, with the champions dead, and what they’ve left behind.

...Those are current health globes.

Did I say something somewhere saying something about them changing beyond this look? Maybe I confused myself.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on Recipe Trading, Item Properties, and the Monk’s Resource

During the video - you can clearly see MF is still on items..
As well as ain interesting whopping 24% increased spell damage on a fancy pair of pants
Durability is also on items once again
There’s actually a lot of information to glean from these shots… can’t wait to see what you guys can find. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.diablowiki.net/images/c/ce/Runestone1.jpgIs this another form of essence for the artisants or might this be a form of rune?
That is a runestone. Socketed into skills to change their behavior or enhance their performance.

As far as Crafting Recipes are concerned, are they going to be in Scroll form and can they be traded to other players?
It hasn’t been fully nailed down yet, but probably.

Will higher quality items have a higher chance of better crafting materials upon destruction?
Yes, and potentially even ‘A’ chance.

Will the Monk be given the chance to dual wield fist weapons?
Of course.

The monks resource was swapped out for this video as we aren’t quite yet ready to reveal it. The globe shown is actually the current visualization for the barbarian resource, which may still change.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on the Chat Interface and Red Monster Outlines

The chat interface is a bit more robust because ... frankly chatting wasn’t exactly user friendly in the previous game. A lot of options and choices are moved to UI elements so that you aren’t charged with remembering a ton of /commands.

Another frisky fan noticed the red outlines on monsters weren’t showing in the gameplay video. Is it gone from the game entirely?
The focus outlines are still present, it’s simply an effect of hiding the UI to take screenshots. I believe the intent is still to have the focus outlines as a toggleable option.

I thought Mr. Wilson was very adamant about that? Do you mean toggle like lower it a bit, thin out the line, or remove it? I like it…just think it is a wee bit thick.
Right now, if you disable it there’s still a faint red rim light used to communicate focus. I’ll have to follow up, hopefully I didn’t just say something incorrect… But I believe the intent is to default to the more apparent outline, and allow people to toggle it if they prefer a more subtle approach.

I am probably in the minority of such a vocal group but I actually LOVE the red outline as was shown, I did not want to enforce my personal tastes on everyone so I was OK with compromising on a thinner, more subtle outline. BUT since it seems to be toggle-able between “normal” and subtle I just wanted to ask to leave that thick red outline as was seen do not move a nanometre I really liked how it worked out and looked, I like the thickness, the tone of red, everything.
I really don’t even notice it, it’s just a part of the game to me. I’m glad you like it though, it definitely serves an important purpose.

Yeah, but you are probably more accustomed to it than us Bash, what with playing every week? and all :P
I am sure that once we start playing it will just merge nicely with the automatic recognition patterns of our gameplay brain functions
Yeah, I mean it’s weird how things stick out in screenshots and while you’re playing it totally just doesn’t even occur to you with so many things going on at once. Which is why I think it’s a useful tool. I can be watching my health meter closely and be able to see I’m targeting something in my peripheral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychoclown schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 07:30:
Nice, goed om te horen! Aan de enthousiasme te zien gaat het gewoon Diablo 2 overtreffen en dan te bedenken dat je met een jaar oude build zat te spelen ;)
I know, but i could care less. Hopelijk kan ik blizcon nog eens regelen.
Cthulhu schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:37:
Pheno, met welke character heb je gespeeld?
Ik heb voor de wizard gekozen. En de voodoo priest. En de barbarian. En ... You get the picture. Ik heb echt op de persdag tijden kunnen spelen. Geen uren rij staan en 15 minuten spelen. Drie kwartier max wachten, koptelefoon op en geen hond die naar me om hoefde te kijken.

[ Voor 38% gewijzigd door Pheno79 op 20-08-2010 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
psychoclown schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:23:
[...]

[...]

Dat ligt eraan, als je deze recipes vaste en random modifiers geeft dan is het unique en kun je dus een unique crap crafted krijgen maar ook unique legendary, bij wijze van.

Uhm.. wat dacht je van mulen? ;)
Ik dacht persoonlijk dat gecrafte items BoP zouden zijn. Maar dat hoeft dus niet het geval te zijn.
Dat zou inderdaad wel relaxt zijn dan!

Unique legendary :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Even een quote uit psychoclown's quote van Bashiok :)
but a true inflation where low level items are being sold at prices only high level characters can afford, I think would still take years.
Diablo is natuurlijk World of Warcraft niet, maar in WoW duurde het niet lang voor dit inderdaad realiteit werd. Lage level items werden verkocht aan te hoge prijzen op het Auction House als grondstof om de enchanting skill te levellen, waardoor beginnende spelers geen kans hadden om nuttige zaken te kopen. Tegenwoordig is dit minder een probleem, Blizzard heeft een systeem ontwikkeld waarbij elke speler na het succesvol beëindigen van een dungeon een blauw item (te vergelijken met gele items in D2) kado krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dakreal schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:22:
[...]

Ik dacht persoonlijk dat gecrafte items BoP zouden zijn. Maar dat hoeft dus niet het geval te zijn.
Dat zou inderdaad wel relaxt zijn dan!

Unique legendary :D
Daar had ik eerlijk gezegd niet over nagedacht maar dat komt ook omdat het niet bekend gemaakt is O-)
Kapoen schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:40:
Even een quote uit psychoclown's quote van Bashiok :)

[...]

Diablo is natuurlijk World of Warcraft niet, maar in WoW duurde het niet lang voor dit inderdaad realiteit werd. Lage level items werden verkocht aan te hoge prijzen op het Auction House als grondstof om de enchanting skill te levellen, waardoor beginnende spelers geen kans hadden om nuttige zaken te kopen. Tegenwoordig is dit minder een probleem, Blizzard heeft een systeem ontwikkeld waarbij elke speler na het succesvol beëindigen van een dungeon een blauw item (te vergelijken met gele items in D2) kado krijgt.
Daarbij is het dropsysteem bij Diablo 3 aangepast, iedereen krijgt zijn/haar eigen drops te zien ook van mobs die door anderen worden neer gemept. Dus ook een eigen drop bij een champion/unique/boss ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
psychoclown schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:06:
[...]
Daarbij is het dropsysteem bij Diablo 3 aangepast, iedereen krijgt zijn/haar eigen drops te zien ook van mobs die door anderen worden neer gemept. Dus ook een eigen drop bij een champion/unique/boss ;)
In WoW is dat ook min of meer zo, een boss dropped een item dat meer geschikt is voor een bepaalde klasse dan een andere. Alleen kreeg je in de eerste 30 levels weinig waardevolle of bruikbare items. En als je in de eerste of tweede run van een bepaalde dungeon je items niet kreeg had je pech, tegen dan was je level te hoog om nog te blijven doorgaan in die dungeon.

Anyhoo, ik heb het al een keertje gezegd, Blizzard leert gelukkig bij van oude fouten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heb je in Diablo niet, het is gewoon random en enig verschil in Diablo 3 ten opzichte van Diablo 2 is dat de drops van anderen nu niet zichtbaar zijn behalve als ze het oppakken en weer droppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82860

vergeet ook niet de mogelijke money/itemsinks door sterven van je hardcore chars, reparaties, verlies van cash door dood in SC, enz.. Als mensen geen geld hebben gaan ze het ook niet uitgeven. Genoeg moneysinks inbouwen beperkt dus ook inflatie.

In WoW was 1 van de problemen van de hoge prijzen dat er gewoon veel gold in omloop was. Typische inflatie dmv de vraag/aanbod verhouding. Creditfarmers zijn dan ook echt een groot probleem voor een in-game economie. Kijk ook maar naar MMO's zoals SWG waar heel wat credits werden gekocht/verkocht. Voor items betaalde je soms tot 10 miljoen credits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 82860 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:20:
vergeet ook niet de mogelijke money/itemsinks door sterven van je hardcore chars, reparaties, verlies van cash door dood in SC, enz.. Als mensen geen geld hebben gaan ze het ook niet uitgeven. Genoeg moneysinks inbouwen beperkt dus ook inflatie.
Klopt dat is ook een grote focus van het dev team. Bij Diablo 2 had je de ladder resets nodig om de economie voor een periode weer leefbaar te maken maar door dupen, botten en hogere droprates high runes gaat het alsnog binnen notime tot een diepte punt. Ik vind het dan ook een goede ontwikkeling dat het craften niet enkel craft deeltjes vraagt maar ook gold per craft. Dat hebben ze allemaal wel goed uitgedacht daat :)

Op het moment ben ik bezig met een vernieuwde en een flink verbeterde TS! En tot nu toe ben ik heel tevreden over het resultaat maar ik ben er nog niet en er moet nog een hoop gebeuren maar nu ik toch bezig ben.. Hebben jullie suggesties voor de TS of vinden jullie dat er info mist? Laat het me even weten via DM dan kan ik kijken of ik het in de TS implementeren (als ik het al niet van plan was ;)).

[ Voor 24% gewijzigd door psychoclown op 20-08-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on DPS displays

Bashiok: There are no DPS charts in World of Warcraft.

People have though created add-ons which attempt to compare the DPS of each player, as well as healing output, absorption, etc. These aren’t included in the game, nor are they supported. Personally I think they can be useful to a point, but are abused by people who don’t know how to use and read them properly, and are too commonly relied on as a means to judge the performance of others.

In any case, Diablo III doesn’t provide customizable UI through add-ons, and we have no intent to provide DPS charts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Na wat raar ik zag toch echt in die Artisan film dat de wapens die hij aanwijst DPS melding heeft. Ook nog groot in het rood. Ik houd wel van DPS aanduiding van je character zoals in TQ. Alleen jammer dat ze daar geen 2e regel hebben voor de skill die je onder secundary hebt.

Over Gold echt waarde te geven ingame kan makkelijk, neem de prijzen die je voor items in D2 krijgt en haal er een decimaal af, terwijl de dingen die je moet repareren en kopen nog wel dezelfde waarde hebben in verhouding. Zo krijg je minder snel gold binnen maar gaat het wel even snel weg. En dan is het gelijk wat beter in verhouding. Je zit bij de meeste RPG's al snel op een paar miljoen dat is gewoon overdreven.

Als gold echt een waarde heeft kun je het ook gebruiken met auction systemen ipv dat het altijd weer met item trade of runes moet gebeuren.

[ Voor 35% gewijzigd door Bulls op 21-08-2010 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee waar Bashiok het over heeft zijn DPS Charts, niet DPS in het algemeen.
Die DPS Charts worden, zoals Bashiok ook al aangeeft, veelvuldig gebruikt in WoW omdat ze namelijk aangeven wat het maximum DPS is onder perfecte class/build omstandigheden. Veel mensen werken dus naar zo'n DPS count toe en dat is wat het dev team nou niet wilt hebben.
Er zulllen na verloop van tijd wel builds bedacht worden maar dat is niet te vergelijken met DPS Charts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Anoniem: 82860 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:20:

In WoW was 1 van de problemen van de hoge prijzen dat er gewoon veel gold in omloop was. Typische inflatie dmv de vraag/aanbod verhouding. Creditfarmers zijn dan ook echt een groot probleem voor een in-game economie. Kijk ook maar naar MMO's zoals SWG waar heel wat credits werden gekocht/verkocht. Voor items betaalde je soms tot 10 miljoen credits.
Ach ja, die goldfarmers hou je nooit echt tegen, je kunt ze alleen buitenspel zetten door hun gold niet te kopen voor echt geld. Dan blijven ze er zelf mee zitten. Maar ja, er zijn altijd mensen bereid om snel ff 5 dollar over te maken, omdat ze zelf geen zin hebben om urenlang te farmen.

Maar goed, ik begrijp dat DIII zich er ook op focust om het grinding aspect minder te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Er moet gewoon een ballans komen tussen overvloedig gold en echt moeten farmen. Ik vind het niet erg om even te sparen voor een dure armor (alleen is het vaak zo dat als je hem ziet je het meteen moet kopen anders is ie foetsie de volgende keer) Maar dat je met normaal spelen af en toe de speciale items verkopen die je niet wil gebruiken om zo je gold voorraad op pijl te kunnen houden i.c.m. poitions kopen en repairs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Bah wat een marteling :+

Moet je trouwens elke keer lvl 1 beginnen in die demo?

[ Voor 54% gewijzigd door Bulls op 21-08-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bulls schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 13:06:
Bah wat een marteling :+

Moet je trouwens elke keer lvl 1 beginnen in die demo?
4x, voor elk character...AL ben je geen level 1, je hebt al wat skills die getoond mogen worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Na 3u gewachte te hebben ook weer D3 gespeeld....wil wel een verslagje doen maar het meeste weten we al omdat het dezelfde demo is als 2009. ;)

Echter heb ik dit keer voor de Monk gekozen inplaats van de Wizard. Damn, wat is de Monk in deze demo OP! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Pedr0 op 21-08-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on Armor Dyeing

Bashiok: I wouldn’t take the mechanics of how dyes will be accessed as gospel just yet, there have been many ideas on integrating them with other systems, but for the sake of implementation they’re drops. They could stay that way, we’ll just have to see.

Bashiok, will the dyes be used solely on individual armor pieces or will there be patterns that change the entire scheme of the character’s attire as well?
Bashiok: There are specific slots that are able to be dyed, and it’s generally the slots where dying them would actually matter (ie they have some surface area to be dyed).

The dye system is also not a tinting system. And by that I mean we don’t apply a color shift to the entire piece of armor. Each piece of dyable armor is specifically designed and built with certain areas that can have their color changed. It could be as simple as a strip of cloth running down a chainmail chest piece, or as complex as an entire robe. We hand craft and designate these areas, and in combination with specific colors we’ve chosen, we can allow players to have a lot of additional visual variety, while maintaining a controlled look and style to the game.

Are these dyes single colors only?
Bashiok: They’re technically a two color gradient, which allows us to achieve a more natural looking coloration, but for the sake of simplicity, yes they’re presented as a single color.

I think the idea of having dies apply effects in different ways is awesome, but don’t forget there are plenty of other things going on gear that could be the basis for those types of effects as well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Do Low Res Character Models matter?

I have played WoW from launch as well and so I see some similarities in character models and design which is both a blessing and a curse. For example, Human females in WoW look like a pile of playdough with some horrible textures slapped on for good measure. I’ve read articles that Blizzard “doesn’t have the time or resources to redo those character models and textures”

I’ve noticed that some of the characters/models on the Diablo III site are the same low poly and low resolution textures that are more similar to WoW. Please tell me these are just placeholders and that we will see more detail in the final characters.

I mean no disrespect by this but I will never understand why most games nowadays have low resolution textures. On consoles, sure, you have space limitations but PC games? Look at Torchlight as well. Great game but some 3rd party modded in new textures that make the game look FANTASTIC.
Bashiok: Blunt answer incoming, only because this has been addressed a whole lot.

There’s no reason to pump up poly counts and texture res for a model you’re going to see from a fixed camera 30 feet up in the sky. At that distance the detail is lost, and so essentially we’d be building a model so it looks pretty on the website.

Which might actually be cool to do, we would love for the close-up characters on the website to look better than they do, but that’s allocating resources to what is essentially throw away material. So we haven’t deemed it worth the effort.

In general we also want to keep graphic requirements low so that a wide audience can enjoy the game, and also so we can have a lot of enemies on screen.

The only reason I am bringing up WoW is because it’s a Blizz game and I see that inconsistency. Sylvanas has an AMAZING detailed model and textures but it doesn’t disallow masses of people of playing the game on low end machines.
Bashiok: That’s because it’s one character that exists once in the entire game. You’re only going to see one of her, and being a faction leader she’s purposefully a ways away from where large groups of player congregate. We can get away with bumping up poly counts and texture res for bosses, some special NPCs too.

Also, Starcraft II has ULTRA settings for high end machines and LOW for low end machines. So why not apply the same principle for Diablo III instead of just “aiming for low end settings” across the board?

Once again, I don’t bring it up to disrespect but I for one, LOVE the new art style while many have said “It’s not dark enough”. I don’t need Uber amazing Crysis graphics but I think having a wide range of graphics options a la Starcraft II and everyone wins…
Bashiok: We have scaling options too.

Ultimately I recommend you stop looking at the zoomed in version on the website and instead look at movies and screenshots of the game play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Hmm wat voor moeite is het nou om Level of Detail toe te passen op verschillende afstanden.
Gewoon de model die je nu ziet op de normale tot max kijk afstand en welllicht een tussen model voor halverwege en dan een high detail model voor als je helemaal in zoomed.
Ik kijk heel vaak even van dichtbij als ik een nieuw armor of item heb gevonden die er wel interessant uitziet.
Maargoed als je op de website kijkt bij de clases vind ik het zelfs nog wel meevallen hoe low res ze eruit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:51
Ik vind het detail in de game nu echt dramatisch, alles is een grote wazige massa zonder detail. Fuck degenen met een langzame PC of bouw inderdaad gewoon een Low-Medium-High setting in het spel.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat een onzin, zelfs de build die ik nu ook daadwerkelijk gespeeld heb zag er prachtig uit. Bashiok zegt ook:
Ultimately I recommend you stop looking at the zoomed in version on the website and instead look at movies and screenshots of the game play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:36
Ik heb het spel afgelopen donderdag ook eindelijk kunnen spelen. Vorig jaar op de gamescom was de rij om 10 over 10 sochtends al meer dan 4 uur waardoor ik toen niet meer mocht aansluiten. Dit jaar mijn poten uit mijn lijf gerend om zo om 8 over 10 in de rij aan te komen. Pal achter me werd de rij afgesloten. Na 3 uur wachten heb ik vervolgens gespeeld met de Witch Doctor.

Was van plan om ook de andere characters even uit te proberen, maar ik werd zo in het spel getrokken dat ik compleet de tijd vergat. Was wel tof om daadwerkelijk in een dungeon een grote pilaar om te meppen en zo een stomme teleporterende special de afgrond in te werpen :)
Okay, het gaf daardoor geen loot, maar ik kon toen tenminste wel voorbij hem komen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
Pheno79 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 19:52:
Wat een onzin, zelfs de build die ik nu ook daadwerkelijk gespeeld heb zag er prachtig uit. Bashiok zegt ook:

[...]
Ik zie dat het er in sommige screenshots wel OK uit ziet, maar als ik deze 2 pak:

http://eu.blizzard.com/di...reenshots/ss115-hires.jpg
http://eu.blizzard.com/di...screenshots/ss7-hires.jpg

Dan vind ik echt dat daar weinig detail in zit, het is allemaal een beetje wazig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bulls schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:09:
Hmm wat voor moeite is het nou om Level of Detail toe te passen op verschillende afstanden.
Gewoon de model die je nu ziet op de normale tot max kijk afstand en welllicht een tussen model voor halverwege en dan een high detail model voor als je helemaal in zoomed.
Ik kijk heel vaak even van dichtbij als ik een nieuw armor of item heb gevonden die er wel interessant uitziet.
Maargoed als je op de website kijkt bij de clases vind ik het zelfs nog wel meevallen hoe low res ze eruit zien.
Maar dat is het punt juist... waarom zouden ze die moeite doen als er toch van een bepaalde hoogte bekeken wordt. Vanaf daar ziet het er gewoon strak uit en er zit geen zoom functie of iets dergelijks in dus overbodige en kostbare dev tijd :)
Angeloonie schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 14:13:
Ik vind het detail in de game nu echt dramatisch, alles is een grote wazige massa zonder detail. Fuck degenen met een langzame PC of bouw inderdaad gewoon een Low-Medium-High setting in het spel.
Beetje lezen is toch niet teveel moeite?
Er staat notabene: Bashiok: We have scaling options too.
Angeloonie schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 21:46:
[...]

Ik zie dat het er in sommige screenshots wel OK uit ziet, maar als ik deze 2 pak:

http://eu.blizzard.com/di...reenshots/ss115-hires.jpg
http://eu.blizzard.com/di...screenshots/ss7-hires.jpg

Dan vind ik echt dat daar weinig detail in zit, het is allemaal een beetje wazig...
De eerste is ingezoomed om de achtergrond ed. te showen.
En het tweede screenshot is van het jaar 0, zegt niet voor niets ss7 ;)

Bekijk eens wat officiële gameplay video's dan zul je zien dat het er gewoon goed uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
Op een 640x480 video ziet alles er goed uit.

Is de Artisan trailer er al in HD 1080p ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angeloonie schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 21:59:
Op een 640x480 video ziet alles er goed uit.

Is de Artisan trailer er al in HD 1080p ergens?
Dan kijk jij sowieso al niet goed want er zijn genoeg 720p filmpjes, ook originele Blizzard filmpjes en die staan al meer dan een jaar in de TS..
1080p filmpjes zijn er voor zover ik weet niet maar zoals een pagina of 2 terug te lezen is was de Artisan trailer op de dag van release al in 720p te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ja die graphics zullen heus wel goed komen, ik denk dat eht wel richting Titan Quest zal gaan maar dan iets ver cartooned. (ala warcraft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:20
Bulls schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 03:15:
Ja die graphics zullen heus wel goed komen, ik denk dat eht wel richting Titan Quest zal gaan maar dan iets ver cartooned. (ala warcraft)
graphics zijn sowieso niet belangrijk in een spel waar je honderden vijanden tegelijk op je scherm hebt.
Waardoor je meestal niet langer dan 5 minuten op dezelfde plek bent.
Diablo 2 was eigenlijk ook nooit top graphics en zo hoord het ook want dan bedien je de grootste markt.

Verder vrij mooie ontwikkeling die artisans. ergens vind ik dat het gewoon een uitbreiding is op wat dacard cain in diablo 2 was en denk dat dat prima gaat bevallen. hoop alleen wel dat er een limiet is, in welke vorm dan ook op het craften van items. anders word de economie flooded :)

[ Voor 4% gewijzigd door hellfighter87 op 23-08-2010 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Blizzard Planning Big Diablo 3 News For BlizzCon This Year

Do you like speculation? Then start your brain cells, because there is going to be some extremely big Diablo 3 news at BlizzCon this year. Speaking at Gamescom, game director Jay Wilson wouldn't give us any hints about a release date, but he did give us this tidbit: "I can say that this Blizzcon, in terms of Diablo news, will be the biggest one that we've ever had."

We have no idea if that means that the fifth and final class will finally be revealed, that we'll get a release date, or they'll tell everyone that they're joining up with Steam and offering everyone the game as a free download while Diablo segues into a subscription mode. Okay, that last one is just a nightmare we made up to keep your hopes down so you'll be elated when it's actually good news.

If you weren't fast enough on the draw to nab a ticket when they were on sale for milliseconds, or don't want to make the trek to Anaheim: don't worry. G4 will be at BlizzCon in force, so look for more news right here during BlizzCon in October. For my money, I'm hoping they'll buck trends and give us a Steampunk class. I can dream, right?

Read more: http://g4tv.com/thefeed/b...ign=TheFeed#ixzz0xNb7a8a2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
Ik gok op de laatste class + release date :+

Steam zal nooit gebeuren, ivm met eigen distributie systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:23
Het lijkt mij dat het dan om de releasedate gaat of iets totaal onverwachts, want de 5e klas is niet bepaald groot nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Zoals ze op het Diablo forum speculeren....denk ik dat die gast redelijk goed in de buurt zit!
  • 5th Class announcement - 100% chance
  • Beta keys given out - 80% chance
  • PvP Details - 60% chance
  • Release date - 20% chance
Tevens denk ik dat we flink wat nieuwe gameplay te zien krijgen, Act3 of misschien zelfs al Act4. En dan natuurlijk met het 5th class als char!

Misschien ook de 'look' van de overige twee Artisans :+

[ Voor 28% gewijzigd door Pedr0 op 23-08-2010 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hellfighter87 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:18:
[...]

Verder vrij mooie ontwikkeling die artisans. ergens vind ik dat het gewoon een uitbreiding is op wat dacard cain in diablo 2 was en denk dat dat prima gaat bevallen. hoop alleen wel dat er een limiet is, in welke vorm dan ook op het craften van items. anders word de economie flooded :)
Deckard Cain vind ik niet echt te vergelijken met de Artisans. Het enige wat Deckard Cain doet is identifien maar in het opzicht van redden + jij krijgt gratis identify van hem dan gaan de Artisans inderdaad nog een stap verder :)

Hmm ik denk dat dat niet zo nodig is want het zijn een 2-3 tal fixed mods en 1-x is random.
Dus zelfs een Unique recipe kan crap uitvallen omdat de random stats antiperf zijn. Dat soort crap items kunnen mensen weer of verkopen of met salvaging weer uit elkaar halen :)
Pedr0 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:58:
Blizzard Planning Big Diablo 3 News For BlizzCon This Year
Stond van de week ook op Diablo.incgamers, maar je kon ook al voorspellen dat BlizzCon10 in het teken zou staan van Diablo 3. Zoals eerder gezegd Sc2 is uit en over Cataclysm is zo'n beetje alles bekend behalve release datum. Enige wat overblijft is de nieuwe ISP en Diablo 3, die eerste zal niet volgend jaar uitkomen dus kun je er donder op zeggen dat Diablo 3 in de schijnwerpers zal staan ;)
Pedr0 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:13:
Zoals ze op het Diablo forum speculeren....denk ik dat die gast redelijk goed in de buurt zit!
Ik denk eerder, 5th class + PvP + Act 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 15:38
Als op Blizzcon blijkt dat ze al ver zijn in development (5de class, 4de act af), lijkt me een release date van 29 juni 2011 erg aannemelijk (precies 10 jaar na lod, 10 jaar al... 8)7).
Denken jullie dat PVP deze keer een groter onderdeel gaat worden dan in D2?

[ Voor 9% gewijzigd door DeepSeven op 23-08-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Ze hebben al eerder aangekondigd met meer groot nieuws te komen dit jaar, en dat GamesCom 2010 "the beginning of the ramp" was.

edit ben ook wel benieuwd naar die mmo van blizzard
http://www.blizzardnewmmo.com/

[ Voor 25% gewijzigd door Cthulhu op 23-08-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeepSeven schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:04:
Als op Blizzcon blijkt dat ze al ver zijn in development (5de class, 4de act af), lijkt me een release date van 29 juni 2011 erg aannemelijk (precies 10 jaar na lod, 10 jaar al... 8)7).
Denken jullie dat PVP deze keer een groter onderdeel gaat worden dan in D2?
Nouja je kan aan de verschillende acts niet echt afleiden hoe ver ze in development zijn want ze werken simultaan aan alle acts. Al moge duidelijk zijn dat A1 in afrondingsfase zit en de basis van die act in de laatste 3 acts gebruikt wordt :)

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het een groter onderdeel wordt maar dat het aangepakt moest worden was duidelijk. In Diablo 2 werkte het uitermate bagger dus daarvoor moeten ze wel een geheel nieuw systeem bedacht hebben wil het er goed in zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Welke class zou er eigenlijk nog komen?

Je hebt de Wizzard dat is gewoon de Sorc.
Er is een Witchdoctor dat is een mix van Necromancer en Druid.
De Monk is een beetje van Paladin en Assassin. (met die verschillende strikes)
En dan de Barbarian natuurlijk spreekt voor zich.

Dan lijkt me het logisch dat er nog een Ranger komt (wellicht ook nog met summon)
Verder lijkt me er nog niet echt wat ontbreken aan de classes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is giswerk en al heeeel vaak gedaan ;)

Mijn vermoeden is nog steeds een Ranger/Hunter type:
Ranger/Hunter
Weapon Class: Ranged/Daggers(/Short Swords)
Skillset: 1. Bow/Crossbow skills | 2. Poison/Dagger skills | 3. Passives/Skills zoals healing a la elixir/Druid achtige vorm.

Dat laatste zeg ik omdat ik vermoed dat het geen caster achtig type zal zijn en het dus meer van het betere maal/stampwerk van kruiden/poison :)
Short Swords tussen haakjes omdat de Wizard er al gebruik van maakt evenals orbs/staves.

[ Voor 9% gewijzigd door psychoclown op 23-08-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Soort Amazon-achtig character zal er wel komen, met bow/crossbow als wapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ja ik vermoed ook iets met speer/javalin. Eigenlijk gezamelijk de Hunter/Rogue van TQ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even uit interesse, mocht je eigenlijk foto's maken of.... filmen?! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bulls schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:24:
Ja ik vermoed ook iets met speer/javalin. Eigenlijk gezamelijk de Hunter/Rogue van TQ :+
Precies maar ik dan zonder speer/javelin om het feit dat de Monk al 2h is met staves/spears. Verder zijn er weer veel class specific items tussen zitten en waren op een gegeven moment een aantal berichten over het vergroten van de bruikbare wapens per class dus ik denk dat ze overlap van wapens in combinatie met skills sowieso willen beperken (wat ook logisch is want dan vergroot je de diversiteit).
Anoniem: 82860 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:32:
[...]

De bezoekers mogen op de andere dagen geen foto's maken en of filmen maar ik neem aan dat dit ook voor pers geldt anders had je nu op meerdere grote sites al filmpjes gezien :)

[ Voor 23% gewijzigd door psychoclown op 23-08-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Heb je al wel ooit bogen zien liggen in filmpjes of op screens?

De Monk lijkt me eigenlijk wel een coole class om te spelen, echt met die finishing move achtige skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bulls schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:37:
Heb je al wel ooit bogen zien liggen in filmpjes of op screens?

De Monk lijkt me eigenlijk wel een coole class om te spelen, echt met die finishing move achtige skills.
Nee en de reden ervoor is dat ze alles uitschakelen wat maar iets kan verraden over een mogelijk verwijzing naar een nieuwe class ed. Net zo goed dat er nog geen skillrunes en gems in de demo's gespot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Monk lijkt mij ook wel een leuke class om te spelen, hopelijk heeft die ook een soort aura's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Toch vind ik het raar dat ze de "Ranger" (mocht dat de 5e class zijn) voor het laatst bewaren. Ik denk dat de Monk of beter nog de Witchdoctor een meer vernieuwde class was die je wil bewaren voor als laatst te announcen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze een totaal andere class voor ons in petto hebben, en dat het daarom zo speciaal is.

Wat een andere optie was, is dat ze de Witchdoctor al gelijk vrij gegeven hadden om meteen vernieuwing te laten zien. Maar toch denk ik dat iedereen wel verwacht dat het een Ranger gaat worden als 5e class omdat ranged nog de enige ontbrekende main class is in een gemiddelde RPG. Maar dat kan natuurlijk ook juist niet het geval zijn omdat ze niet standaard over willen komen.

Anyways ik ben echt benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:23
Of de 5e klas wordt iets die geen bows e.d. gebruikt, en dan blijkt dat bogen e.d. niet mogelijk is met de huidige engine... :+

Het zou natuurlijk logisch zijn als het een ranged class wordt, maar het zou een leuke verassing zijn als het een totaal nieuwe/aparte class wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
monk zie ik niet echt als een paladin simpelweg omdat ik een paladin meestal zie als een dikke tank en dat de monk gewoon niet is.

ranger zou opzich logisch wel zijn, we hebben nou 2 ranged(wizard/sorc & witchdoctor), 2 melee(monk & barb).

wat ook als class zou kunne is iets met crowd controll. denk aan stun, freeze sleep ofzowiets al vind i kdat niet echt diablo like :P

Op het moment is het vrij balanced dus opzich zou bijna elke class wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Paladin is een holy warrior, en de Monk is ook een geestelijke die Ki gebruikt voor zn strikes (ik neem aan dat bij zn Ki oplaadt als hij niet bezig is soortemet van mediteren, dus tussen de gevechten door) Ik verwacht ook dat de Monk bepaalde skills zal hebben tegen de Undead, en waarschijnlijk ook geneeskrachten voor alies. Alles van dat komt zeer overeen met de Paladin.

Ik zie een Caster niet echt als ranged, ookal zijn de meeste attacks wel ranged, toch vind ik dat magic een eigen basic class is, dus Melee, Ranged en Magic.

[ Voor 17% gewijzigd door Bulls op 23-08-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 15:38
Hopelijk is de 5de class het origineelste en word daarom bewaart om als laatste te tonen. Alle classes tot nu toe zijn behoorlijk gerelateerd aan D2 classes, wellicht wijkt deze 5de daar het meeste van af. Zou wel grappig zijn als iedereen een ranger verwacht en ze dan met een compleet bezopen (maar wel serieuze) class komen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Mss komt er helemaal geen nieuwe class en maken ze bekend dat het per direct te koop is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungelman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-04 18:28
Pedr0 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:13:
Tevens denk ik dat we flink wat nieuwe gameplay te zien krijgen, Act3 of misschien zelfs al Act4. En dan natuurlijk met het 5th class als char!

Misschien ook de 'look' van de overige twee Artisans :+
Denk dat het either release date zat zijn.
Wat ik wel raar zou vinden sinds niet alle classes nog announced zijn.

5th class.
Mwha dat vindt ik idd ook niet echt zo groot nieuws.

"Open beta":
Hmm dat zou idd wel leuk zijn, maar zelfde zou dan ook gelden voor release date.
Je gaat geen OB announcen terwijl nog niet alle classes beschikbaar zijn, om beta goed te laten draaien willen ze alle speelbare chars wel beschikbaar hebben, vooral voor char/skill balance.

Anders:
Zou natuurlijk ook heel iets anders kunnen zijn dat niemand zou verwachten, zoals Artisans, maar dan nog groter.

Waarom is het niet morgen al October! :( :P

Over 5th class: hmm vorige keer kwam Amazon ook pas toen LoD werd uitgebracht, dus ze zouden nu ook het zelfde kunnen doen.

Mis btw nog een healer class, maja die is er nooit echt geweest in DII.
Volgens mij kon Pala wel healen.(Te lang gelee niet gespeelt)

[ Voor 9% gewijzigd door Jungelman op 23-08-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

aankondiging voor D3 op console's ;)

linker en rechtermuisknop => linker en rechter shoulderbutton
vier acties in de hotbar => vier knoppen (ab xy of driehoekje .... )
moven & richten met de minijoystickjes
en blizzard kennende kunnen die er wel voor zorgen dat dat vlot speelt

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bulls schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:21:
Toch vind ik het raar dat ze de "Ranger" (mocht dat de 5e class zijn) voor het laatst bewaren. Ik denk dat de Monk of beter nog de Witchdoctor een meer vernieuwde class was die je wil bewaren voor als laatst te announcen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze een totaal andere class voor ons in petto hebben, en dat het daarom zo speciaal is.

Wat een andere optie was, is dat ze de Witchdoctor al gelijk vrij gegeven hadden om meteen vernieuwing te laten zien. Maar toch denk ik dat iedereen wel verwacht dat het een Ranger gaat worden als 5e class omdat ranged nog de enige ontbrekende main class is in een gemiddelde RPG. Maar dat kan natuurlijk ook juist niet het geval zijn omdat ze niet standaard over willen komen.

Anyways ik ben echt benieuwd!
Dat heeft niks met 'het meest speciale voor het laatst' te maken.
Zoals al vaker gezegd is de 5e class eigenlijk de eerste geweest maar doordat ze er niet tevreden over waren hebben ze de class helemaal overnieuw gedaan. Verder wordt veelal geloofd dat ze hem vorig jaar wilde laten zien maar dat ze het niet gered hebben en dat vind ik een heel logische verklaring voor de handvol skills die de Monk tot zijn beschikking had! De andere 3 classes werden namelijk getoond met een skillset van 10+ skills en de Monk had er pas 6-7 bruikbare..
Bulls schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:51:
Paladin is een holy warrior, en de Monk is ook een geestelijke die Ki gebruikt voor zn strikes (ik neem aan dat bij zn Ki oplaadt als hij niet bezig is soortemet van mediteren, dus tussen de gevechten door) Ik verwacht ook dat de Monk bepaalde skills zal hebben tegen de Undead, en waarschijnlijk ook geneeskrachten voor alies. Alles van dat komt zeer overeen met de Paladin.
Spirit ;)
DeepSeven schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:18:
Hopelijk is de 5de class het origineelste en word daarom bewaart om als laatste te tonen. Alle classes tot nu toe zijn behoorlijk gerelateerd aan D2 classes, wellicht wijkt deze 5de daar het meeste van af. Zou wel grappig zijn als iedereen een ranger verwacht en ze dan met een compleet bezopen (maar wel serieuze) class komen :P .
Psst.. het is de Archivist! :+
Erycius schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:56:

linker en rechtermuisknop => linker en rechter shoulderbutton
vier acties in de hotbar => vier knoppen (ab xy of driehoekje .... )
moven & richten met de minijoystickjes
en blizzard kennende kunnen die er wel voor zorgen dat dat vlot speelt
Dat is ook eentje die we niet kunnen uitsluiten.
Enerzijds geven ze aan dat ze er nog niet naar kijken maar anderzijds sluiten ze het niet uit en door er in de eerste plaats over te beginnen is dat wel een veel besproken punt binnen het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Amazon zat er vorige keer al bij, bij LoD kwamen de Druid en de Assassin als extra classes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk juist dat de meest originele classes bij een eventuele expansion beschikbaar komen.
en dat nu de 5 classes een mix is van het beste + nieuwe ideeën van de vorige 7 classes :)

Deze Poll had ik al in de vernieuwde TS opgenomen maar gezien de discussies hier kan ik jullie deze niet onthouden :)

Wat wordt de grote aankondiging op BlizzCon10?
#1 - 5th Class#2 - PvP systeem
#3 - Closed beta#4 - Release date
#5 - Nieuwe act#6 - Battle.net 2.0
#7 - Console versie

Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=361711&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 8% gewijzigd door psychoclown op 23-08-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Dat moet 3.0 zijn dan denk ik ;)
2.0 is nu met Starcraft II uitgekomen. En zelfs als dat de officiële nummering niet is, denk ik wel dat iedereen het er mee eens is dat de Battle.net van Starcraft II pas de tweede grote versie is

ook: dat de 5e klasse op Blizzcon zal worden aangekondigd is zeer waarschijnlijk maar zal niet dé grote aankondiging zijn

nog ook: zalig toch, zo zitten speculeren? O+

[ Voor 16% gewijzigd door Erycius op 23-08-2010 16:15 ]

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erycius schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:14:
[...]

Dat moet 3.0 zijn dan denk ik ;)
2.0 is nu met Starcraft II uitgekomen. En zelfs als dat de officiële nummering niet is, denk ik wel dat iedereen het er mee eens is dat de Battle.net van Starcraft II pas de tweede grote versie is
Nee want battle.net is het platform van Blizzard en hierop gaan en draaien de next gen Blizzard spellen. Wat ik met battle.net 2.0 bedoel zijn de features bedoelt voor Diablo 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Ik denk nieuwe act waarin je de 5th class ziet spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:12
Komen er in totaal maar 5 classen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
als het het allergrootste nieuws tot nu toe moet zijn dan zal niet in hoofdmaten de 5de class zijn.
nieuwe act zou ik ook wel leuk vinden maar ook niet iets geweldigs groots. van mij hoeven ze eigenlijk sowieso geen act thema's als nieuws te brengen waardoor er enigszins nog verrassing in zit.

Zoals het gezegd word zou het of een hele hoop informatie kunnen zijn, of 1 grote aankondiging van iets waar we nog weinig over nagedacht hebben. denk hierbij aan battle.net v2 integratie, of iets wat in die richting zit

en ja 5 klassen is max, natuurlijk kunnen we daarvan uitbreidingen verwachten waardoor dat nummer omhoog gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door hellfighter87 op 23-08-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cthulhu schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:32:
Ik denk nieuwe act waarin je de 5th class ziet spelen
Ja dat vermoeden hebben ik ook daarom heb ik ook voor de 5e class gestemd.
Een nieuwe act eromheen zie ik meer als sfeerimpressie :) Al horen daar ook de nodige nieuwe monsters ed. bij...
Metalbuster schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:42:
Komen er in totaal maar 5 classen dan?
Ja in eerste instantie wel maar dit kan, zoals Hellfighter87 al zei, opgehoogd worden door (een) expansion(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erycius schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:56:
Bij de Q&A gaf hij aan dat ze er wel naar gaan kijken, en waarom ook niet. Als er een genre is dat het kan, dan is het hack & slash wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Diablo1 was er ook voor de PS1, heb dat schijfje hier nog wel liggen

[ Voor 38% gewijzigd door Cthulhu op 23-08-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
psychoclown schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:35:
[...]

Ja in eerste instantie wel maar dit kan, zoals Hellfighter87 al zei, opgehoogd worden door (een) expansion(s).
Vindt ik dan toch jammer dat je voor het origineel zo weinig classen hebt. Ik vindt het aanbod bij Titan Quest al vrij karig. Ze kunnen toch bijvoorbeeld zoiets als WoW doen qua classen zodat je ook meer replay waarde hebt.
Neemt niet weg dat ik mij enorm verheug op deze game, niks is leuker als je met vrienden een coop rpg te spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Metalbuster op 23-08-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Metalbuster schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:34:
[...]

Vindt ik dan toch jammer dat je voor het origineel zo weinig classen hebt. Ik vindt het aanbod bij Titan Quest al vrij karig. Ze kunnen toch bijvoorbeeld zoiets als WoW doen qua classen zodat je ook meer replay waarde hebt.
Neemt niet weg dat ik mij enorm verheug op deze game, niks is leuker als je met vrienden een coop rpg te spelen.
De classes in Diablo zijn zo inelkaar gezet dat je niet alle skills kan gebruiken die de class beschikbaar heeft. Ja je zou ze allemaal kunnen kiezen maar dan ben je met alles slap. Om een goede build te maken moet je zorgvuldig kijken welke skills je gaat gebruiken, en per class zijn verschillende builds mogelijk. Dus replay waarde genoeg.

En vond je TQ classes karig? Je kan 45 verschillende combinaties maken, Niet dat elke combo potentie heeft maar het is wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Bulls schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:20:
[...]

De classes in Diablo zijn zo inelkaar gezet dat je niet alle skills kan gebruiken die de class beschikbaar heeft. Ja je zou ze allemaal kunnen kiezen maar dan ben je met alles slap. Om een goede build te maken moet je zorgvuldig kijken welke skills je gaat gebruiken, en per class zijn verschillende builds mogelijk. Dus replay waarde genoeg.

En vond je TQ classes karig? Je kan 45 verschillende combinaties maken, Niet dat elke combo potentie heeft maar het is wel mogelijk.
Maar komen allemaal op hetzelfde neer in Titan Quest. Uiteindelijk gebruik je de spells van de beste class en dat is altijd warfare/hunting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-03 01:26

SECURITEH

Man of legend.

[...]

Nope, daarom zat er direct een dame in mijn nek toen ik deze foto maakte, je kan helaas niets van de daadwerkelijke game zien. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Foto's : ja, mocht wel. Filmen, geen idee, ik had geen filmcamera bij me. Perspasje zal wel geholpen hebben :P

[ Voor 6% gewijzigd door Pheno79 op 24-08-2010 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
SECURITEH schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:29:
[...]

Nope, daarom zat er direct een dame in mijn nek toen ik deze foto maakte, je kan helaas niets van de daadwerkelijke game zien. :p
Ja, maar dat is een kwestie van balancing en ik hoop dat ze daar bij DIII toch echt wel wat tijd aan besteden en het niet zoals bij DII na verloop van tijd een beetje half doen.

In de laatste patch verhoogden ze bijvoorbeeld Hydra dmg (gebruikt niemand) en maakten ze magic immunes echt immune voor hammerdins. Maar ja, de magic immunes zijn zo zeldzaam dat die hammerdins er alsnog geen last van hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Davio schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:48:
[...]

Ja, maar dat is een kwestie van balancing en ik hoop dat ze daar bij DIII toch echt wel wat tijd aan besteden en het niet zoals bij DII na verloop van tijd een beetje half doen.

In de laatste patch verhoogden ze bijvoorbeeld Hydra dmg (gebruikt niemand) en maakten ze magic immunes echt immune voor hammerdins. Maar ja, de magic immunes zijn zo zeldzaam dat die hammerdins er alsnog geen last van hadden.
Krabt aan zijn hoofd, en denkt aan Throne of Destruction waarbij Hammerdins altijd geabused werden, en nu het niet meer solo kunnen clearen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dakreal schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:34:
[...]

Krabt aan zijn hoofd, en denkt aan Throne of Destruction waarbij Hammerdins altijd geabused werden, en nu het niet meer solo kunnen clearen :P
Slechte merc dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
hammerdins gaan helemaal nergens over anyway :/. het enigste wat je hoefde te doen is op een knopje rammen en alles wat maar in de buurt kwam ging wel dood. der is simpelweg geen andere classe die dat voordeel heeft. met enigma kun je teleporten.

ik hoop dat ze nooit meer zoiets overpowerd in de diablo serie toelaten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 23:37
Ik vind het wel leuk als er een imba class is voor de beginners ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

psychoclown schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:10:
Ik denk juist dat de meest originele classes bij een eventuele expansion beschikbaar komen.
en dat nu de 5 classes een mix is van het beste + nieuwe ideeën van de vorige 7 classes :)

Deze Poll had ik al in de vernieuwde TS opgenomen maar gezien de discussies hier kan ik jullie deze niet onthouden :)

Wat wordt de grote aankondiging op BlizzCon10?
#1 - 5th Class#2 - PvP systeem
#3 - Closed beta#4 - Release date
#5 - Nieuwe act#6 - Battle.net 2.0
#7 - Console versie

[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik wilde eigenlijk 2 opties aankruisen! :P Ik denk namelijk dat ze op heel wat vlakken info gaan weggeven. Gezien het feit dat ze zelf al aangeven dat dit de grootste release qua info gaat zijn tot nu toe.

Dus:

- PvP
- Nieuwe class
- Verschillende acts

Maar geen release date schat ik zo! Die komt m.i. pas eind dit jaar! (gezien hoe het bij SCII is verlopen)
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.