[ervaringen] XBMC Media Center - deel XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 100.632 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:23
Ik begrijp eigenlijk niet goed hoe mensen zoveel problemen kunnen hebben om films/series in XBMC te krijgen. :P

Organisatie en structuur mensen, dat hebben jullie nodig!!!!!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

rust, reinheid en regelmaat!

of was dat weer wat anders.

Ik sluit me overigens volledig aan bij de opmerking... ik heb nooit problemen gehad met library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zo ziet mijn structuur er bvb uit, nooit never niet geen problemen mee :)

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2s000ut.jpg

Dit is trouwens het tijdelijke plaatsje op mijn laptop, maar op de server is het identiek.
Ik zeg het maar omdat er anders toch gaan zeiken dat het met zo weinig films wel altijd goed zal gaan. :+

[ Voor 43% gewijzigd door Fire69 op 24-11-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 18:54
Netjes. Naamgeving bestanden zal ook wel goed zitten?

Bij mij is het een zooitje: films zijn verspreid over een handvol directories en veranderen regelmatig van plek, tv series staan op meerdere plekken enzovoorts. Namen van files *en* directories zijn soms een onherkenbare ramp.

En bijna alles staat nu netjes in de library. Moet alleen nog even een paar animes van goede naam voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:07

Roeligan

Feyenoord

Fire69 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:17:
Ik begrijp eigenlijk niet goed hoe mensen zoveel problemen kunnen hebben om films/series in XBMC te krijgen. :P

Organisatie en structuur mensen, dat hebben jullie nodig!!!!!! :+
Op zich gaat het nu wel, alleen nog een probleem met Sabnzbd. Als ik die bijv. de categorie movies laat uitpakken in c:\media\movie\[nzb-naam] pakt hij de thumbs/fanart niet.

Misschien staat recursive scannen uit in scraper opties, als ik die aan zou zetten zou die het moeten doen, maar vraag me af of XBMC wel goed omgaat als de structuur zo is: C:\media\movie\[film-naam]\[film-naam]\DVD\VIDEO_TS of C:\media\movie\[film-naam]\[film-naam]\[film-naam.iso/mkv/whatever]

Vanmorgen geen tijd gehad om dat te verifiëren.

Ook moet ik zeggen dat (ligt misschien aan confluence???) de scraper niet echt lekkere resultaten geeft. Gister had ik bijv Bruno erop gezet in C:\media\movie\Brüno (2009) en die vindt ie niet (titel copy/paste van IMDB nota bene). van Brüno heb ik Bruno gemaakt en toen had ie alsnog problemen, na een refresh kwam hij met meerdere opties waarbij de juiste film wel bovenaan stond, na het kiezen hiervan deed hij het wel.)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
wheez50 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 02:28:
Netjes. Naamgeving bestanden zal ook wel goed zitten?

Bij mij is het een zooitje: films zijn verspreid over een handvol directories en veranderen regelmatig van plek, tv series staan op meerdere plekken enzovoorts. Namen van files *en* directories zijn soms een onherkenbare ramp.

En bijna alles staat nu netjes in de library. Moet alleen nog even een paar animes van goede naam voorzien.
Bestanden voor films is gewoon <filmnaam>.avi/mkv/...
Voor series is het wat langer, bvb. Flashforward - 1x08 - Playing Cards with Coyote.avi

En het voordeel is, ik heb hier nul komma nul van werk aan, aangezien sabnzbd dit allemaal mooi voor mij op de juiste plek zet en de juiste naam geeft. :)

Zelfs het scrapen met Media Companion gaat automatisch als de download gedaan is. 8)
Roeligan schreef op woensdag 25 november 2009 @ 08:09:
[...]

Op zich gaat het nu wel, alleen nog een probleem met Sabnzbd. Als ik die bijv. de categorie movies laat uitpakken in c:\media\movie\[nzb-naam] pakt hij de thumbs/fanart niet.

Misschien staat recursive scannen uit in scraper opties, als ik die aan zou zetten zou die het moeten doen, maar vraag me af of XBMC wel goed omgaat als de structuur zo is: C:\media\movie\[film-naam]\[film-naam]\DVD\VIDEO_TS of C:\media\movie\[film-naam]\[film-naam]\[film-naam.iso/mkv/whatever]

Vanmorgen geen tijd gehad om dat te verifiëren.

Ook moet ik zeggen dat (ligt misschien aan confluence???) de scraper niet echt lekkere resultaten geeft. Gister had ik bijv Bruno erop gezet in C:\media\movie\Brüno (2009) en die vindt ie niet (titel copy/paste van IMDB nota bene). van Brüno heb ik Bruno gemaakt en toen had ie alsnog problemen, na een refresh kwam hij met meerdere opties waarbij de juiste film wel bovenaan stond, na het kiezen hiervan deed hij het wel.)
Wat heeft sabnzbd met thumbs/fanart te maken? Wat is [nzb-naam]? Iets heel cryptisch of de imdb-naam?
C:\media\movie\[film-naam]\[film-naam]\DVD\VIDEO_TS of C:\media\movie\[film-naam]\[film-naam]\[film-naam.iso/mkv/whatever]
Dat lijkt me wat ingewikkeld, vind je zelf ook niet? :P
Waarom zit je 2x met [film-naam]? :? En daaronder nog eens DVD en dan pas video_ts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Als ik via Sabnzbd download (i know offtopic...) zou het kunnen dat na de uitpak de folder een subfolder bevat.

De [nzb-naam] > als ik bijv. Shrek (2001) download noem ik mijn NZB ook zo, op die manier pakt Sabnzb het ook in die folder uit, maar het zou kunnen dat de archive die ik download een eigen structuur heeft. Op zich geen probleem, moet ik even de structuur zelf in orde maken, maar het zou zo makkelijk zijn als ik na het gooien van de NZB file en het toewijzen van een categorie niets meer hoef te doen.

[edit]
Ik kan dus neits doen aan die folder indeling, dat zit in de archive

[ Voor 7% gewijzigd door Roeligan op 25-11-2009 08:34 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je kan hem dan toch gewoon effe verplaatsen na het downloaden en voor het scrapen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ja dat doe ik nu ook, maar zoals ik al zei: het zou makkelijker zijn als alles automagisch ging :P

Verder best tevreden met deze beta, loopt als een tiet.

[edit]
Hoe doen jullie dat met series, per aflevering of "seizoens DVD's"

[ Voor 20% gewijzigd door Roeligan op 25-11-2009 09:43 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:28

Snuffel

Vroem!

Dat wil ik ook wel weten ja.

Ik heb redelijk wat series, en die wil ik graag in mijn bibliotheek zetten, inclusief alle online gegevens etc.
Nu zijn het allemaal DVD's die uitgepakt de Audio/Video map hebben. Moet daar eerst een ISO van worden gemaakt? Is dat handiger?
Zelfde geldt ook voor films. Wat is handiger, de directory in een ISO file keilen en dan online naar de gegevens laten zoeken?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268916

Hoi ik heb sinds 2 dagen ook XBMC op mn windows machine staan en heb een paar vraagjes
ik kan opgeven uit welke map ie de films moet spelen dat lukt ook aardig alleen bij die films hoor je ook de filmposter oid te zien dit lukt niet hoe moet dit?

ik kan ook opgeven waar ie de ondertitel sporen vandaan moet halen ik heb een apart mapje gemaakt waar in ik alle .SRT bestanden heb gedumpt alleen die pakt ie niet kan XBMC niet met .srt bestanden over weg of doe ik iets fout ? als ie niet met .SRT bestanden overweg kan welke extensie moeten de subtitles dan hebben ? Kan ik ook een webpagina opgeven zoals ondertitels.com waar ie ze zou kunnen zoeken of werkt dat niet bij XBMC ?

Kan iemand me dit uitleggen ?

Groet,

Een beginnend XBMC gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Anoniem: 268916 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:59:
Hoi ik heb sinds 2 dagen ook XBMC op mn windows machine staan en heb een paar vraagjes
ik kan opgeven uit welke map ie de films moet spelen dat lukt ook aardig alleen bij die films hoor je ook de filmposter oid te zien dit lukt niet hoe moet dit?

ik kan ook opgeven waar ie de ondertitel sporen vandaan moet halen ik heb een apart mapje gemaakt waar in ik alle .SRT bestanden heb gedumpt alleen die pakt ie niet kan XBMC niet met .srt bestanden over weg of doe ik iets fout ? als ie niet met .SRT bestanden overweg kan welke extensie moeten de subtitles dan hebben ? Kan ik ook een webpagina opgeven zoals ondertitels.com waar ie ze zou kunnen zoeken of werkt dat niet bij XBMC ?

Kan iemand me dit uitleggen ?

Groet,

Een beginnend XBMC gebruiker.
Dit zijn echt basic vragen, wat dacht je van gewoon eens de XBMC wiki te lezen?
http://xbmc.org/wiki/inde...edia_Center_Online_Manual

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Anoniem: 268916 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:59:

ik kan ook opgeven waar ie de ondertitel sporen vandaan moet halen ik heb een apart mapje gemaakt waar in ik alle .SRT bestanden heb gedumpt alleen die pakt ie niet kan XBMC niet met
Je kunt de SRt gewoon indezelfde map doen als uw film dus
/Movies
/RandomMovie
randommovie somename.avi
randommovie somename.srt
folder.jpg

Dus folder.jpg is de DVD cover/ poster dit kun je scrapen, hiervoor moet je Type instellen (alt dacht ik..) Moet Movies IMDB of openmovies ofzo zijn.. je Kunt ook een apart programma Media Companion gebruiken.
De Subtitles is gewoon SRT zelfde naam als de film... in dezelfde map.

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255178

Folder.jpg word alleen voor files gebruikt. Deze word niet gescraped maar aut. Gecached.
Voor je bibliotheek is het movie(name).tbn. Deze moet wel gescraped worden.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 25-11-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Icekiller2k6 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:10:

Dus folder.jpg is de DVD cover/ poster dit kun je scrapen, hiervoor moet je Type instellen (alt dacht ik..) Moet Movies IMDB of openmovies ofzo zijn.. je Kunt ook een apart programma Media Companion gebruiken.
Ik heb dus diverse films, als ik imdb site dus opgeef voor het zoeken naar covers dan zou ie dat dus moeten doen als je dit instelt bij scrapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Icekiller2k6 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:10:
[...]

Waarom heeft XBMC dan de optie om een aparte map voor subs aan te wijzen ?of moeten de subs zoiezo in de zelfde map staan als de films ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
Anoniem: 268916 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:58:
[...]

Waarom heeft XBMC dan de optie om een aparte map voor subs aan te wijzen ?of moeten de subs zoiezo in de zelfde map staan als de films ?
Omdat sommige mensen dat misschien prefereren... ik zelf gebruik het gewoon in dezelfde map..
(voorbeeld als je van een season ondertitelingen afhaalt dan kan het per aflevering bijzitten teveel moeite zijn voor sommige)

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar is het niet mogelijk om automatisch het volgende filmbestand in een map af te laten spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je kunt 'stacking' aanzetten daarmee zou dat moeten werken dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nightly Builds heeft nieuwe builds geupload. r25010.
En, ja er zit gewoon weer de xbox build bij. Arnova blijft de xbox ondersteunen !!!!!
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=62173&page=2 (zie post 15 en 18)
Anoniem: 268916 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:52:
[...]

Ik heb dus diverse films, als ik imdb site dus opgeef voor het zoeken naar covers dan zou ie dat dus moeten doen als je dit instelt bij scrapen
Yep, maar..... de thumbs die op IMDB site staan zijn niet zo geweldig qua resolutie.(meestal 330x475)
Ze halen niet de default cache resolutie van XBMC (512x512) Hoeft niet vierkant te zijn
Dus komt ie weer.... gebruik Media Companion of Ember deze scrapen de thumbs van verschillende sites.
Je hebt zo veel meer keus en veel hogere resolutie thumbs. (1000x1500)
Je zou dan nog zelfs de Cache resolutie kunnen vergroten in AdvancedSettings.!!!! Wat niet nodig is imo.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 25-11-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:46

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

baviaan schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:49:
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar is het niet mogelijk om automatisch het volgende filmbestand in een map af te laten spelen?
Als de films opvolgende namen hebben (eindigend op 1,2 of a,b) dan kan je stacking gebruiken.

anders moet je ze toevoegen aan een playlist en de playlist afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tw1ks
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik had ook fijn hier de openGL versie draaiende, maar wou toch wel graag naar de directx versie. Alleen nu heb ik een probleem. Bij het afspelen van films krijg ik nu een whitescreen, geluid werkt wel gewoon. Heb al de hele installatie weg gegooid en opnieuw geinstalleerd (werd op een ander forum als mogelijke oplossing gegeven) maar dat mocht niet baten.
CPU: PIV 3ghz
GPU: ATI Radeon 7000
RAM: 740mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:22
Weet iemand hoe ik de Battlestar Galatica Specials erin krijg?
S01 t/m S04 pakt ie netjes...

mapje maken in de BSG map en S0 noemen of Specials helpt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 10:49
Heb vandaag maar ff wat geld gestort richting YANFOE.
Kan ik nu ook eindelijk het plot van moviemeter mee scrapen. Voor andere mensen die geïnteresseerd zijn; het zit in de development build die alleen nog maar beschikbaar is voor donoren.

Later zal gewoon een beta release uitkomen die gratis is.
Dennis Lammers schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:06:
Weet iemand hoe ik de Battlestar Galatica Specials erin krijg?
S01 t/m S04 pakt ie netjes...

mapje maken in de BSG map en S0 noemen of Specials helpt niks.
Zou eens TVRename proberen. Die scraped bij mij wel allemaal specials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Specials zouden onder Season00 moeten werken.
Thumbs: season-specials.tbn
Zie hier: post 303/304/305
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=424599#post424599
http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=59281
http://thetvdb.com/?tab=series&id=73545&lid=13

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 25-11-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ik snap even iets niet

Iedere film staat bij mij in een aparte folder. Naam van de folder ° naam film.
In deze folder staat de inhoud van de videoTS map.
Wat doet bibliotheekmodus nu= Die zet vrolijk dezelfde film er 20 keer in ...
In niet bibliotheekmodus gaat het goed.

Dus, ik wil mijn huidige bibliotheek eruit gooien en opnieuw starten. Alleen... waar staat deze?
Ik draai XBMC op W7.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lees dan de wiki :P
http://xbmc.org/wiki/?title=Set_Contents_%28Video_Library%29

Gebruik je foldernaam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Die wiki lees ik al, maar volgens mij ben ik dom :s
Kan het dus niet zo makkelijk vinden, maar lees er misschien wel overheen.

Wat ik dus gedaan heb, is van iedere folder aangegeven dat het een film is, en dat hij moet scrapen van internet. Dit gaat goed, en van alle films heeft hij de benodigde date gevonden.
Als ik nu van view switch naar bibliotheek mode, dan zie ik bijvoorbeeld A Few Good Men er 7 keer instaan, en Obsession maar één keer.
Beide films zijn DVD's, met de inhoud van de VIDEO_TS directory uitgepakt in de folder.

Dus I:\Films\A Few Good Men\<allerlei bestandsnamen>

ik vind het dus raar dat de ene film maar één keer wordt weergegeven in de bibliotheek mode, en de ander meerder keren.

Waar ligt zoiets aan?

[ Voor 72% gewijzigd door Snuffel op 25-11-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebruik je foldernaam ? met scrapen.
Scan je recursivly ?
Is folder bezit 1 video file aangevinkt ?

edit:Je library staat
%APPDATA%\XBMC\usedata\database\video34.db
Thumbs
%APPDATA%\XBMC\userdata\thumbnails\video

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 25-11-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Anoniem: 255178 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:08:
Gebruik je foldernaam ? met scrapen.
Scan je recursivly ?
Is folder bezit 1 video file aangevinkt ?
3 x ja

Heb net XBMC verwijdered en weer opnieuw geinstalleerd, kijk nu of het handiger gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi maar :+ dat hielp niet om je library te verwijderen. sorry was wat laat met editten.
Je library staat
Thumbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Anoniem: 255178 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:22:
Mooi maar :+ dat hielp niet om je library te verwijderen. sorry was wat laat met editten.
Je library staat
Thumbs
Idd, kwam ik net achter
Heb XBMC nu de data in de XBMC map laten wegschrijven, zodat ik alsnog een schone lib had.
Maar bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

@Snuffel
Kijk bij opties > video > scraper > use folder names

RatPack #814

• DaRKie
  • Laatst online: 02-05 15:13
Ik heb deze week media portal vervangen door xbmc en ik zit met een raar probleem.
Alle films en episodes zijn netjes in de library geimporteerd maar gisteren keek ik de nieuwe aflevering van top gear en als ik die aflevering stopte en terug wou afspelen kreeg ik steeds de melding dat deze aflevering niet meer bestond en dat xbmc deze in de library mocht verwijderen.
Als ik dan JA koos en de library meteen terug liet scannen, dan kwam deze aflevering er terug te staan!

Voor zover ik heb getest, zijn er bij andere series/episodes geen problemen.

Iemand bekend met dit probleem? Zal het straks ook nog eens uittesten met debugging ingeschakeld.
(Ik gebruik de laatste beta v9.11)

Ik ben ondertussen al wat verder met de subtitles, ik heb 2 scripts gedownload 1 waarbij ik per film |:( voor subs kan scannen (waarom niet in 1x alle films die ik heb) en een opensubtitles_OSD script als ik die selecteer zegt ie dat dat apart gedraaid dient te worden oid.
Ik heb nog ff gegoogled maar kwam er niet ver mee kan iemand me uitleggen hoe dat zit?

Subtitles.OSD is voor het video OSD menu.
Je kunt dan tijdens de film het OSD menu openen en dan de subtitles downloaden.
OSD menu openen doe je met de menu button op je remote.

Dit is skin afhankelijk.
Als een skin het script ondersteund dan moet je via skin instellingen het path van OSD script ingeven.

MiniMeedia Waffa! Ondersteund het OSD script. Probeer het uit !!!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 26-11-2009 11:19 ]

Dankje

ik ga vanavond weer spelen ermee
(mijn remote is mn muis)

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-04 17:50
Snuffel schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:55:
Die wiki lees ik al, maar volgens mij ben ik dom :s
Kan het dus niet zo makkelijk vinden, maar lees er misschien wel overheen.

Wat ik dus gedaan heb, is van iedere folder aangegeven dat het een film is, en dat hij moet scrapen van internet. Dit gaat goed, en van alle films heeft hij de benodigde date gevonden.
Als ik nu van view switch naar bibliotheek mode, dan zie ik bijvoorbeeld A Few Good Men er 7 keer instaan, en Obsession maar één keer.
Beide films zijn DVD's, met de inhoud van de VIDEO_TS directory uitgepakt in de folder.

Dus I:\Films\A Few Good Men\<allerlei bestandsnamen>

ik vind het dus raar dat de ene film maar één keer wordt weergegeven in de bibliotheek mode, en de ander meerder keren.

Waar ligt zoiets aan?
Dan moet je in het instellingen menu je Bibliotheek opruimen. Dat zal denk ik al een hoop schelen. Verder zou ik toch gewoon Media Companion kunnen aanraden. De voordelen zijn hier al vaak genoeg langs gekomen.

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-02 18:30
Buffalo schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:24:
[...]Verder zou ik toch gewoon Media Companion kunnen aanraden. De voordelen zijn hier al vaak genoeg langs gekomen.
En in een Ubuntu-only omgeving? Media Companion draait voor zover ik weet alleen op Windows. Geldt ook voor Ember. Oftewel: in een Ubuntu / XBMC Live omgeving zonder Windows machine in je netwerk ben je volgens mij aangewezen op de interne scrapers. Indien iemand tips heeft hoor ik die graag!

Kan nu geen link plaatsen maar zoek naar xbmc web media manager op xbmc.org
Deze werkt op alle platforms.

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

RatPack #814

• Buffalo
Japius schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:34:
[...]

En in een Ubuntu-only omgeving? Media Companion draait voor zover ik weet alleen op Windows. Geldt ook voor Ember. Oftewel: in een Ubuntu / XBMC Live omgeving zonder Windows machine in je netwerk ben je volgens mij aangewezen op de interne scrapers. Indien iemand tips heeft hoor ik die graag!
Heb je geen Windows PC ook? Als je films op een externe schijf/server ofzo staan, kun je de films denk ik ook op een Windows machine scrapen met Media Companion, want de toevoegingen (nfo enzo) worden dan toch in de map erbij geplaatst waar de films staan. XBMC pikt dat dan weer op.

Dit zou gewoon moeten werken denk ik zo.

Zou iemand beknopt kunnen uitleggen hoe ik een MCE Remote van een HP Pavillion Elite m9362 aan de praat krijg onder XBMC v3.11 alpha2 build42542, met een MiniMeedia Waffa skin?

Ik heb, wat hier voorgaand in het topic staat doorgelezen en geprobeerd om zo'n keymap.xml te maken, maar ik krijg het niet werkend.
Ik heb ook die pdf gedownload waar al die codes in staan, maar daar begrijp ik ook weinig van.

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 15:16
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.0b6 online gezet. Hieronder staan de changes:

Changelog v3.2.0b6 - 2009-11-26 (Needs at least XBMC rev17016)
  • Fixed: Fine tuned SVT regex's
  • Fixed: SVT.se channel could not handle rtmpe (thanks to Stefan Nilsson)
  • Added: Viasat Sport (thanks to fldc @ XBMC.org)
  • Added: TV3, TV6 and TV8.se
  • Fixed: RTL channel more compatible with XBMC Win32/Linux (Thanks to Menno). Still long loading times
  • Fixed: Freecaster.tv channel
  • Fixed: Plugin broke with new XBMC version
  • Fixed: Loging broke with new XBMC version
  • Fixed: bug with logging of mediaitem
  • Added: MiniMeedia skin
  • Changed: Xbox Media Center into XBMC Media Center
  • Updated: Logo's
  • Updated: Build Scripts
Een opmerking: Het Southpark kanaal heb ik verwijderd, aangezien deze in Nederland werkt met RTMPE, welke (nog) niet door XBMC wordt ondersteund.

Installatie
  • Backup je xot.db file.
  • Verwijder altijd eerst de oude versies ipv. deze te overschrijven.
  • Als plugin: copieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Plugin\Video folder. Je moet daarna XOT toevoegen als Source in het Video scherm. Dat gaat via het contextmenu. Meer info op de XBMC wiki.
  • Als script: kopieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Scripts folder.
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.

Streamen & Linux/Win32
Onder XBMC Linux en Win32 gaat het stream nog niet zo lekker. Met name MMS streams (RTL, NOS) lopen voor geen meter. Ik heb wel een fix aangebracht (samen met Menno) om ze beter werkend te krijgen, maar nu duurt het cachen heel lang. Ikzelf kan hier vanuit XOT weinig aan doen. Enkel posten op het XBMC forum (plaats de URL's van de stream welke je in de uzg.log kan vinden) zodat de devs ze kunnen bekijken.

RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen.

De toekomst
XBMC wordt na de komende versie niet meer voor de XBOX ontwikkeld! Een ramp! Maar ja, het zat er wel dik aan te komen. Wat gaat er dan nu met XOT gebeuren? Niks bijzonders, die gaat gewoon door, al moet de streaming support wel een stuk verbeteren. Om verder te kunnen ontwikkelen ga ik maar sparen voor een mooie HTPC met XBMC Live of Ubuntu. De voorkeur gaat uit naar zo'n ION chipset ding, dat er mooi uit ziet met een hoge WAF (Wife Acceptance Factor). Maar het kan nog wel even duren voordat ik die heb.

Confluence Skin
Ik heb er nog geen voor XOT gemaakt, maar zal er naar gaan kijken. Maar als er al mensen zijn die al iets hebben, dan houd ik me aanbevolen. Ik hou namelijk niet zo van dubbel werk.

De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/uitzendinggemist of op de googlecode pagina: http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.

[ Voor 11% gewijzigd door GroteBozewolf op 26-11-2009 21:52 . Reden: Confluence, Toekomst en Streaming toegevoegd ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Ik ben altijd geintereseerd :) Bedankt voor de update d:)b
Buffalo schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:07:
[...]

Heb je geen Windows PC ook? Als je films op een externe schijf/server ofzo staan, kun je de films denk ik ook op een Windows machine scrapen met Media Companion, want de toevoegingen (nfo enzo) worden dan toch in de map erbij geplaatst waar de films staan. XBMC pikt dat dan weer op.

Dit zou gewoon moeten werken denk ik zo.

Zou iemand beknopt kunnen uitleggen hoe ik een MCE Remote van een HP Pavillion Elite m9362 aan de praat krijg onder XBMC v3.11 alpha2 build42542, met een MiniMeedia Waffa skin?

Ik heb, wat hier voorgaand in het topic staat doorgelezen en geprobeerd om zo'n keymap.xml te maken, maar ik krijg het niet werkend.
Ik heb ook die pdf gedownload waar al die codes in staan, maar daar begrijp ik ook weinig van.
Keymap hoef je niet te maken.
Deze staat default: (waar xbmc is geinstalleerd !!!)
xbmc\system\keymaps\ en hier staan een aantal keymaps.

Kopieer die of allemaal die je nodig hebt naar je userdata folder en maak daar de evt. veranderingen.
Xbmc zal die gebruiken en bij een update blijven die dan bewaard.

Met die remote kan ik je niet helpen maar eventghost zou de buttons kunnen omzetten naar de available buttons van xbmc.
http://xbmc.org/wiki/?title=Keymap.xml#Remote_Buttons

Staan die goed dan hoef je maar bar weing te veranderen in je keymap.
De enige functie die niet default aanwezig is met remote is player controls. Omdat deze al op je remote zitten natuurlijk.

Maar open maar eens een keymap (wordpad) zie je ook gelijk wat alle functies zijn van de knoppen en waarschijnlijk ondek je dan ook nog functies van xbmc die je nog niet wist. ;)

En je kunt er nog zoveel meer bij zetten. 8)

Btw ben benieuwd of de startup sound synchroom
loopt met startup screen bij jou met MiniMeedia Waffa!

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 26-11-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Jammer voor de XBOX versie van uzg :'(
Betekent dat ik ook maar eens moet gaan kijken of een kleine HTPC in de woonkamer geplaatst kan worden.
Ben erg grote fan van mijn XBOX en zit niet te wachten op een HTPC.
Maar goed, HD content op je TV Is ook wel lekker, en de dat kannie nu net niet draaien.

Bedankt voor alle (XBOX)updates GBW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoezo jammer, xot zal gewoon blijven werken op de xbox.
En nog wel het beste van alle platforms. Daarom is het een ramp!!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 27-11-2009 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ja idd, je hebt gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-02 13:19
Ik had laatst een probleem met xot. Mijn vriendin wou maandag Peter R de Vries kijken via xot maar die stond niet in de lijst met programma's van SBS 6 :( Dus ik dacht dat een update net als voor RTL 4 (GTST) wel zou moeten werken. Maar er was geen update voor sbs 6 helaas.

Heb ik iets over het hoofd gezien en zit peter r de vries er gewoon bij of werkt die gewoon helemaal niet via xot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
The_Ghost16 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:28:
Ik had laatst een probleem met xot. Mijn vriendin wou maandag Peter R de Vries kijken via xot maar die stond niet in de lijst met programma's van SBS 6 :( Dus ik dacht dat een update net als voor RTL 4 (GTST) wel zou moeten werken. Maar er was geen update voor sbs 6 helaas.

Heb ik iets over het hoofd gezien en zit peter r de vries er gewoon bij of werkt die gewoon helemaal niet via xot?
Als Peter R wel op de SBS6 site staat, maar niet in XOT, dan klopt er iets niet. In dat geval zal je ff een issue moeten aanmaken op de XOT Googlecode page.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
GroteBozewolf schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:35:
[...]

Als Peter R wel op de SBS6 site staat, maar niet in XOT, dan klopt er iets niet. In dat geval zal je ff een issue moeten aanmaken op de XOT Googlecode page.
Oke ik zal vanmiddag of vanavond even XOT updaten naar de laatste versie. Mocht hij er dan nog niet tussen staan dan zal ik een issue aanmaken.

Had nog iets gevonden in RTL trouwens. Weet alleen niet of dat met de laatste update gefixed is.
Als je een aflevering kijkt (in mijn geval GTST) en je zet hem op pauze voor een lange tijd. Dan stopt hij er binnen 1 minuut mee op het moment dat je verder wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Poeier schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:17:
Ik ben altijd geintereseerd :) Bedankt voor de update d:)b

[...]

Keymap hoef je niet te maken.
Deze staat default: (waar xbmc is geinstalleerd !!!)
xbmc\system\keymaps\ en hier staan een aantal keymaps.

Kopieer die of allemaal die je nodig hebt naar je userdata folder en maak daar de evt. veranderingen.
Xbmc zal die gebruiken en bij een update blijven die dan bewaard.

Met die remote kan ik je niet helpen maar eventghost zou de buttons kunnen omzetten naar de available buttons van xbmc.
http://xbmc.org/wiki/?title=Keymap.xml#Remote_Buttons
Staan die goed dan hoef je maar bar weing te veranderen in je keymap.
De enige functie die niet default aanwezig is met remote is player controls. Omdat deze al op je remote zitten natuurlijk.
Momenteel werkt mijn remote dus helemaal niet met MiniMeedia. Ook de player controls niet.
Maar open maar eens een keymap (wordpad) zie je ook gelijk wat alle functies zijn van de knoppen en waarschijnlijk ondek je dan ook nog functies van xbmc die je nog niet wist. ;)
In die keymaps bij mij staan alleen voorbeelden hoe je het kan programmeren volgens mij. Ik zal ze vanavond nog eens goed nakijken. Ieder geval staat alles ook naast elkaar, en aan het einde van de regel, wordt er verder gegaan op de volgende regel.
Btw ben benieuwd of de startup sound synchroom
loopt met startup screen bij jou met MiniMeedia Waffa!
Dit zal ik vanavond ook even controleren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Iemand (onder Windows) XBMC al gebruikt om muziek te spelen sinds de b1 uit is?
Het ding crasht steeds bij mij als de visualisatie aan springt! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Laatst online: 07-05 21:54
Ik wil een htpc bouwen met en Asus AT3N7A-I hier wil ik xbmc opdraaien en deze moet 1080p soepel afspelen. Echter ik heb nog 1gb ddr2 (2x512) geheugen liggen. Zou dit werken of kan ik beter 50euro extra betalen en 2gb erin zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Fire69 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:13:
Nope, geen probs mee. (win vista en beta1)
Brainstorm86 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:19:
Ik wil een htpc bouwen met en Asus AT3N7A-I hier wil ik xbmc opdraaien en deze moet 1080p soepel afspelen. Echter ik heb nog 1gb ddr2 (2x512) geheugen liggen. Zou dit werken of kan ik beter 50euro extra betalen en 2gb erin zetten?
Zal er mede aan liggen welk OS je erop gaat zetten, maar 2GB Kingston (Kingston HyperX KHX6400D2LLK2/2GN, DDR2-800 wat op dat bordje goed kan) kost 3 tientjes, zou ik het niet voor laten.

[ Voor 22% gewijzigd door Roeligan op 27-11-2009 14:28 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Buffalo schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:20:
Momenteel werkt mijn remote dus helemaal niet met MiniMeedia. Ook de player controls niet.

In die keymaps bij mij staan alleen voorbeelden hoe je het kan programmeren volgens mij. Ik zal ze vanavond nog eens goed nakijken. Ieder geval staat alles ook naast elkaar, en aan het einde van de regel, wordt er verder gegaan op de volgende regel.

[...]

Dit zal ik vanavond ook even controleren ;)
Je remote werkt niet met xbmc bedoel je.....
Player controls kun je ook alleen maar sluiten met een remote zie keymap O-)
Op je keyboard is het (m) zie keyboard.xml <global>
<m>ActivateWindow(PlayerControls)</m>

<m> heeft trouwens nog meer functies maar deze staan dan onder de specifieke windows.
Deze hebben voorrang op <global>

Advies: als je een functie of button zoekt, gebruik de zoek functie in wordpad ! ;)

voorbeelden en how to.. staan er ook in, maar idd wordt vreemd weergegeven met kladblok. Gebruik dan wordpad !
Of open het xml file in je browser (dubbel klikken) je kunt dan wel geen aanpassingen doen.

Maar bekijk de keymap van je keyboard deze werkt wel neem ik aan.
Het begint met de global remote buttons en daarna de remote functies per window.
Speel er wat mee en probeer gewoon de functies uit die je ziet, je zult er veel van opsteken ;)
Fire69 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:13:
In r 24368 Yep en ook als je wilt skippen naar volgende nr enz
r 25010 werkt music hier weer goed.
Heb gister r25049 geprobeerd, deze kan ik je helemaal afraden had 6 FPS :'( in PM3 HD

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 27-11-2009 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
The_Ghost16 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:10:
[...]

Oke ik zal vanmiddag of vanavond even XOT updaten naar de laatste versie. Mocht hij er dan nog niet tussen staan dan zal ik een issue aanmaken.

Had nog iets gevonden in RTL trouwens. Weet alleen niet of dat met de laatste update gefixed is.
Als je een aflevering kijkt (in mijn geval GTST) en je zet hem op pauze voor een lange tijd. Dan stopt hij er binnen 1 minuut mee op het moment dat je verder wil kijken.
Pauzeren en verder kijken gaat niet goed op XBMC. Daar valt met scripts niks aan te doen.

Wat betreft Peter R. de Vries, controleer ook eerst of de afleveringen wel online staan bij SBS6 op hun site. Als dat niet zo is, dan houdt het gewoon gelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Anoniem: 255178 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:34:
[...]
In r 24368 Yep en ook als je wilt skippen naar volgende nr enz
r 25010 werkt music hier weer goed.
Heb gister r25049 geprobeerd, deze kan ik je helemaal afraden had 6 FPS :'( in PM3 HD
Muziek spelen is geen probleem als ik bvb. Alaska als skin gebruik, omdat deze geen visualisatie als achtergrond gebruik bij muziek spelen. Het ligt dus niet aan de muziek, maar aan de visualisatie...

- XBMC er helemaal afgegooid (behalve de userdata) en b1 opnieuw geinstalleerd, same thing...
- R25010 erover gezet, same thing...

Oplossing:
- R25010-OpenGL erover gezet :)

Even kijken dus over er iets mis is met met DirectX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Huh what the hell, gister was r25049 een ramp, start 'm nu op en waffa!! 60 FPS. Maar goed heb dus even gekeken voor je maar totaal geen problemen met visualisatie ook niet in homescreen.
Wel zijn de visualisaties anders in DirectX. Milkdrop is nu aanwezig !!!! mijn favoriet op de xbox.

Natuurlijk met MiniMeedia Waffa! getest. :P

Edit: na nog wat meer spelen met xbmc, r25049 gaat gewoon als een trein d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 27-11-2009 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Kan XBMC als frontend dienen voor een tv-server? Zo ja welke servers?

Ohja. Op de xbmc forums nog niet duidelijk kunnen vinden, maar is er voor linux XvBA (ATI versie van vdpau) ondersteuning in XBMC?

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
Sinds een paar dagen begonnen met de Windows 9.04.1 repack2 versie op een Asrock ION330. Ik vind het een prachtig programma, maar ik ben nog een nieuwkomer. Met films heb ik geen problemen. In de gewone mode en bibliotheek mode wordt bijna alles netjes getoond en afgespeeld. Maar met muziek lukt dat niet helemaal. Ik kan wel in de gewone mode komen, maar niet in de bibliotheek mode. Ik kan het bolletje achter blibliotheek niet activeren. Ik kan dus niet lekker zoeken of sorteren. Kan wel muziek spelen, maar alleen vanuit de gewone/lijst mode. Hoe krijg ik de bibliotheek mode actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Via context menu kun je souces toevoegen aan je bibliotheek. eigenlijk hetzelfde als bij movies.
http://xbmc.org/wiki/?title=Music_Library
Let wel, zorg dat de ID3 Tags op orde zijn van je muziek.
jayvol09 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 02:17:
Kan XBMC als frontend dienen voor een tv-server? Zo ja welke servers?
http://xbmc.org/wiki/?title=MythTV
Ohja. Op de xbmc forums nog niet duidelijk kunnen vinden, maar is er voor linux XvBA (ATI versie van vdpau) ondersteuning in XBMC?
Nope, alleen voor nvidia...... tot nu toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Nu online

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik heb gisteren de Camelot Beta1 vanaf de Live CD geinstalleerd op mijn ASrock.
Met mijn Logitech DiNovo mini kon ik de ASrock altijd aanzetten met de DiNovo (Resume from suspend). Dit lijkt niet meer te werken.
Ik weet dat dit een veelgebruikte combi is (ASrock + DiNovo Mini) en ik vroeg me af of anderen dit probleem ook hebben. En dit eventueel al opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ik snap nog steeds niet hoe ik het met de TV series moet doen, en de toevoeging in mijn library met alle online content erbij.

Bijvoorbeeld: ik heb Heroes Seizoen 2.
Deze staat in dezelfde map, met daarin onderverdeeld submappen met disks 1 t/m4.
In deze submappen bevindt zich een ISO file met de naam Heroes_s2e05e06e07e08 (voor disk 2).
Toch krijg ik niet de juiste gegevens in mij XBMC lib....
Ik doe ongetwijfeld iets verkeerd, mijn vraag is: wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:59
ik heb een ubuntu install gedaan en ben ingelogd onder een user.
als ik via root xbmc start dan zie ik daar allerlei scripts en programs

als ik vervolgens onder mijn eigen user xbmc start zie ik dat niet. ook de skin die ik als root heb zie ik dan niet.

ik heb onder root een .xbmc maar onder mijn user vind ik alleen een xbmc onder usr/share/xbmc

weet iemand wat ik hier fout doe?
en welke map de hoofdmap is? als ik iets toevoeg aan de map zoals plugins enz zie ik ze niet in xbmc. terwijl ik dit als root wel zie als ik bestanden in de xbmc map plaats.

[ Voor 18% gewijzigd door remcoXP op 28-11-2009 17:51 ]

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Als user installeren?

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 14:59
jah gewoon het account dat ik aangemaakt heb tijdens de installatie van ubuntu,
dat kan toch?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Anoniem: 255178 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:34:
[...]

Player controls kun je ook alleen maar sluiten met een remote zie keymap O-)
Op je keyboard is het (m) zie keyboard.xml <global>
<m>ActivateWindow(PlayerControls)</m>

<m> heeft trouwens nog meer functies maar deze staan dan onder de specifieke windows.
Deze hebben voorrang op <global>

Advies: als je een functie of button zoekt, gebruik de zoek functie in wordpad ! ;)

voorbeelden en how to.. staan er ook in, maar idd wordt vreemd weergegeven met kladblok. Gebruik dan wordpad !
Of open het xml file in je browser (dubbel klikken) je kunt dan wel geen aanpassingen doen.

Maar bekijk de keymap van je keyboard deze werkt wel neem ik aan.
Het begint met de global remote buttons en daarna de remote functies per window.
Speel er wat mee en probeer gewoon de functies uit die je ziet, je zult er veel van opsteken ;)
Ik was 1 belangrijk ding vergeten gisteren. Ik had EventGhost nog geinstalleerd staan, en die had de HID driver ofzo nog automatisch uitgeschakeld 8)7

Ik had dus vrolijk EventGhost verwijderd, maar blijkbaar worden dan niet de standaard instellingen terug gezet. Mijn remote werkte dus helemaal niet meer, ook niet onder Windows zelf.

Nu werkt hij gelukkig weer, en het werkt gewoon weer prima in principe in XBMC. Ik ga wel wat met de knoppen spelen, want sommige dingen kloppen niet helemaal, zoals eerder aangegeven.
Ja dat bedoel ik, maar ik zijn MiniMeedia, omdat mijn remote eerder wel werkte met een andere skin. Ik dacht dat het aan MiniMeedia lag... Niet dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Snuffel schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 13:12:
Ik snap nog steeds niet hoe ik het met de TV series moet doen, en de toevoeging in mijn library met alle online content erbij.

Bijvoorbeeld: ik heb Heroes Seizoen 2.
Deze staat in dezelfde map, met daarin onderverdeeld submappen met disks 1 t/m4.
In deze submappen bevindt zich een ISO file met de naam Heroes_s2e05e06e07e08 (voor disk 2).
Toch krijg ik niet de juiste gegevens in mij XBMC lib....
Ik doe ongetwijfeld iets verkeerd, mijn vraag is: wat?
Wat als je de iso's niet in aparte submappen zet?
Anoniem: 255178 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:58:
[...]

Edit: na nog wat meer spelen met xbmc, r25049 gaat gewoon als een trein d:)b
Waar heb je die build gehaald? Of is het een svn onder Ubuntu?

[ Voor 17% gewijzigd door Fire69 op 28-11-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=62109
r25100 heb ik er nu opstaan en weer lage FPS.
Dus guisettings maar eens hernoemd en voila 60 FPS.
Ben mijn settings weer in het stellen en windowed display veroorzaakt de lage FPS.
En juist die gebruik ik. :(
edit: wat vreemd zeg hoef mijn window maar iets te verplaatsen of vergrote/verkleinen om de FPS naar de 60 terug te krijgen :S

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 28-11-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Misschien staat/stond je window net iets op een ander scherm? Ik weet dat geen enkel videoprog er hier bij van houdt halverwege tussen desktop en tv te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou hij centreerd zichzelf steeds, en dan heb ik juist zeer lage FPS.
Heb mijn window precies naar 1280 x 720 vergroot, wel zo fijn tijdens skinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb sinds kort mijn Sony Bravia KDL32S5600 (full-hd tv 32inch) aan mijn computer verbonden via HDMI. XBMC draait (met extended desktop, windows xp) op mijn TV op secondairy display. De Video settings staat op 1080i (maximale in de settings). Mijn TV kan 1080p aan, maar 1080i als het goed is ook.

Het probleem dat ik heb is dat video bestanden niet goed afspelen. Het geluid loopt, maar het beeld niet. Het beeld blijft zwart en in sommige scenes verkleurt het naar rose of een andere kleur en gaat dan weer naar zwart. Ondertiteling is wel te zien, net als de controls.

De rendermethod staat op autodetect. Adjust refresh rate staat uit. High quality software upscaling staat uit.
Ligt dit aan de resolutie? Hoe kan ik het oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Ik ga er vanuit dat: xbmc op je hoofdscherm wel werkt? Dat bijvoorbeeld andere video-afspeelprogrammas op je bravia wel werken? Die twee sluiten namelijk uit dat het aan iets anders dan xbmc instellingen ligt. Werkt xbmc ook niet op je hoofdscherm is er gewoon iets mis in de installatie en hheeft je bravia er niets mee te maken. Denk niet dat dat het is :). En als andere video op je bravia ook niet werkt, dan zit er iets niet goed in je ondersteuning - ik neem aan dat je (windows) de laatste graphdrivers hebt etc? Of heb je een linuxsysteem? Dan zijn er diverse howto's te vinden waarmee je xbmc op de juiste resolutie (1080p) kan zetten.

edit: werkt het wel op een lagere resolutie? Heb je bv 720p/i?

[ Voor 5% gewijzigd door wheez50 op 30-11-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Is er ook een manier om in XBMC blu-ray ISO's te kijken? Ik heb een aantal iso's maar XBMC wil ze niet afspelen. Als ik de m2ts file uit de ISO haal ( ISO\BDMV\STREAM ) kan XBMC hem wel gewoon afspelen.

Is er ook een manier om te zorgen dat XBMC die m2ts file zelf vind? Het is geen probleem dat het menu van de blu-ray niet werkt, echter is het wel lastig als ik telkens de iso's zelf uit moet pakken/m2ts moet kopieren.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Woy schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:34:
Is er ook een manier om in XBMC blu-ray ISO's te kijken? Ik heb een aantal iso's maar XBMC wil ze niet afspelen. Als ik de m2ts file uit de ISO haal ( ISO\BDMV\STREAM ) kan XBMC hem wel gewoon afspelen.

Is er ook een manier om te zorgen dat XBMC die m2ts file zelf vind? Het is geen probleem dat het menu van de blu-ray niet werkt, echter is het wel lastig als ik telkens de iso's zelf uit moet pakken/m2ts moet kopieren.
Kan je mij vertellen of die wel gewoon de ingebouwde ondertiteling pakt ? Zou echt een reden zijn om XBMC te gebruiken :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
nero355 schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:01:
[...]

Kan je mij vertellen of die wel gewoon de ingebouwde ondertiteling pakt ? Zou echt een reden zijn om XBMC te gebruiken :)
Ja hij pakt gewoon de ondertiteling uit de m2ts files.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:58

Eijkb

Zo.

martynvs schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:10:
Ik heb sinds kort mijn Sony Bravia KDL32S5600 (full-hd tv 32inch) aan mijn computer verbonden via HDMI. XBMC draait (met extended desktop, windows xp) op mijn TV op secondairy display. De Video settings staat op 1080i (maximale in de settings). Mijn TV kan 1080p aan, maar 1080i als het goed is ook.

Het probleem dat ik heb is dat video bestanden niet goed afspelen. Het geluid loopt, maar het beeld niet. Het beeld blijft zwart en in sommige scenes verkleurt het naar rose of een andere kleur en gaat dan weer naar zwart. Ondertiteling is wel te zien, net als de controls.

De rendermethod staat op autodetect. Adjust refresh rate staat uit. High quality software upscaling staat uit.
Beetje voor de hand liggend, maar gebruik je wel de juiste videobestanden? Als je een HD mp4 bestandje hebt van 300mb (HD voor op de PSP or whatever) ga je dit nooit mooi krijgen op 1080i. Je moet dus ook de goede kwaliteit video's downloaden.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
martynvs schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:10:

Juiste codecs geinstalleerd op je pc? Ook wel erg belangrijk om de video af te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Uhmm. XBMC? Codecs? Welke versie heb je het over? Voor zover ik weet zijn xbox, linux en windowsversies hoger dan xbmc9 onafhankelijk van andere codecs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 17:15

T-8one

take it easy, take a sisi

Iemand hier tips of een advies voor een goedkoop klein systeempje dat als HTPC kan dienen voor XBMC en ook prima HD/BleuRay ondersteund?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
T-8one schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:05:
Iemand hier tips of een advies voor een goedkoop klein systeempje dat als HTPC kan dienen voor XBMC en ook prima HD/BleuRay ondersteund?
Dan kun je denk beter even hier kijken: [BBG Aanschaf] htpc september 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 17:15

T-8one

take it easy, take a sisi

Hahh, tof tnx die had ik over het hoofd gezien.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

T-8one schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:05:
Mijn HTPC:

Roeligan in "Home Theater PC (HTPC) Deel 4" < 300 euro

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De acer aspire revo is een zeer geliefde htpc onder de xbmc gebruikers.
Word waarschijnlijk ook mijn volgende systeem. Vanaf € 260,-
Speeld HD materiaal maar blueray zal eerst ondersteund moeten worden door xbmc.
productreview: Acer Aspire Revo R3600 Nettop review door Erhnam
en natuurlijk......
http://www.xbmcfreak.nl/

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 30-11-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Anoniem: 255178 schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:05:
De acer aspire revo is een zeer geliefde htpc onder de xbmc gebruikers.
Word waarschijnlijk ook mijn volgende systeem. Vanaf € 260,-
Speeld HD materiaal maar blueray zal eerst ondersteund moeten worden door xbmc.
productreview: Acer Aspire Revo R3600 Nettop review door Erhnam
en natuurlijk......
http://www.xbmcfreak.nl/
Waarom niet een asrock ION, dan heb je tenminste een intel atom 330 (dual core).
Of wacthen op het ion 2 platform dat nog deze maand uit moet komen (waarschijnlijk met een gpu die featureset c van VDPAU ondersteunt)?

[ Voor 4% gewijzigd door milenko79 op 01-12-2009 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
wheez50 schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:01:
Uhmm. XBMC? Codecs? Welke versie heb je het over? Voor zover ik weet zijn xbox, linux en windowsversies hoger dan xbmc9 onafhankelijk van andere codecs...
Hoger dan xbmc9? XBMC heeft nog nooit externe codecs nodig gehad. :P
Het is pas in de nieuwere versies dat je een externe player kan gebruiken en daarvoor heb je juist wel codecs nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Woy schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:34:

Heeft er misschien nog iemand een idee hoe ik het bovenstaande op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
XBMC ondersteund nog geen blu-ray, dus je iso's ga je niet aan de praat krijgen momenteel.
M2TS eruit halen is de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Fire69 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:16:
XBMC ondersteund nog geen blu-ray, dus je iso's ga je niet aan de praat krijgen momenteel.
M2TS eruit halen is de enige oplossing.
Maar er is dus geen optie om XBMC gewoon een paar folders dieper in de ISO te laten zoeken? Wat mij betreft negeert hij de rest van de files gewoon.

Als dat niet kan ga ik van het weekend maar eens in de source van XBMC duiken, want dat kan nooit moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ok, DVD's van TV series krijg ik dus niet "werkend" onder XBMC. Had een paar Bones DVD's met VIDEO_TS mappen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Bones 
   Season I 
      Bones S1D1 
         VIDEO_TS
      Bones S1D2  
         VIDEO_TS
      Bones S1D3  
         VIDEO_TS
      Bones S1D4  
         VIDEO_TS

Maar dat werkt dus niet, iemand een tip?

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

milenko79 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:06:
[...]

Waarom niet een asrock ION, dan heb je tenminste een intel atom 330 (dual core).
Of wacthen op het ion 2 platform dat nog deze maand uit moet komen (waarschijnlijk met een gpu die featureset c van VDPAU ondersteunt)?
Ok, maar waarom een dual core als een enkele al voldoende is.
En de vraag was zo goedkoop mogelijk in aanschaf.
Bijkomend voordeel is energie gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Roeligan schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:03:
Ok, DVD's van TV series krijg ik dus niet "werkend" onder XBMC. Had een paar Bones DVD's met VIDEO_TS mappen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Bones 
   Season I 
      Bones S1D1 
         VIDEO_TS
      Bones S1D2  
         VIDEO_TS
      Bones S1D3  
         VIDEO_TS
      Bones S1D4  
         VIDEO_TS

Ik denk niet dat je die op die manier werkend gaat krijgen in XBMC. De manier waarop XMBC werkt is dat hij per file opzoekt welke aflevering/serie het is, en die dan opzoekt met zijn scraper.

Er is echter geen (publieke) informatie beschikbaar over welke afleveringen op welke DVD staan, en op welke punt van de DVD ze beginnen, en dus is dat niet zo eenvoudig te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Anoniem: 255178 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:12:
[...]

Ok, maar waarom een dual core als een enkele al voldoende is.
En de vraag was zo goedkoop mogelijk in aanschaf.
Bijkomend voordeel is energie gebruik.
Omdat een singlecore schijnbaar problemen heeft met sommige scripts/skins die traag draaien (lees ik ook maar op de xbmc fora hoor).

Ik draai nu zelf op een e6600 met een 8600gt en wacht denk ik even op een ion2. Als ze featureset c ondersteunen draait echt alle video op de gpu. Hopelijk komt er ook een nieuwe wat vlottere maar even zuinige atom op (die ook deze maand of in januari uitkomen).
Dan blijf je op hetzelfde verbruik met iets meer power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kulgan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:52
Roeligan schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:03:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Bones 
   Season I 
      Bones S1D1 
         VIDEO_TS
      Bones S1D2  
         VIDEO_TS
      Bones S1D3  
         VIDEO_TS
      Bones S1D4  
         VIDEO_TS

Ik had 't zelfde probleem en heb dit opgelost door de afzonderlijke episodes v/e DVD mbv DVDshrink om te zetten naar ieder een aparte iso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die aparte iso's zijn ook helemaal niet nodig, tenzij je effectief elke episode direkt apart wil kunnen starten.
Volledige DVD omzetten naar ISO, en dan renamen naar Serie - S0XEXEXEX.iso (waarbij X seizoen of episode is), that should do it. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Fire69 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:25:
[...]
Hoger dan xbmc9? XBMC heeft nog nooit externe codecs nodig gehad. :P
Het is pas in de nieuwere versies dat je een externe player kan gebruiken en daarvoor heb je juist wel codecs nodig. :)
Hey! Brand iemand anders ff af :) Ik speel pas een paar maanden met xbmc en weet niet wat er in het verleden aan codecs speelt. Dus de persoon die over codecs begon is ofwel halfzacht, ofwel heeft het over een niet-courante versie. Geen van twee is lekker belangrijk, dus zeg ik: wabbedoelje met je codecs?

Standaard xbmc is zonder externe mediaspelers, dus daarover gaat het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

[quote]kulgan schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:37:
[...]

Ik had 't zelfde probleem en heb dit opgelost door de afzonderlijke episodes v/e DVD mbv DVDshrink om te zetten naar ieder een aparte iso.
[/quote]
Fire69 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:00:
Die aparte iso's zijn ook helemaal niet nodig, tenzij je effectief elke episode direkt apart wil kunnen starten.
Volledige DVD omzetten naar ISO, en dan renamen naar Serie - S0XEXEXEX.iso (waarbij X seizoen of episode is), that should do it. :)
Thx voor deze antwoorden, zal Fire69 zijn methode eens proberen vanaaf.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ik heb gisteravond een nieuw radio-stream pakket voor XBMC op mn website gezet: http://www.bigfoot87.com/xbmc/radiostreams/ Let op: Het streampack werkt op de Xbox heel wat beter als onder Windows, Linux en Mac OS X...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja bedankt voor de update.
Wat een geluk dat ik nog steeds mijn xbox gebruik :P

Btw heb zojuist ook MiniMeedia Waffa! 1.5 geupload.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=424603#post424603

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieBadmutS
  • Laatst online: 17-04-2024
Weet iemand of er ook een externe scaper is voor mp3's. Nu ik mijn movies en series dankzij Media Companion goed in XBMC heb staan wil ik hetzelfde met de mp3's gaan doen. Het liefst doe ik dat met een externe scaper, want dat werkt dus goed is mijn ervaring.
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1368442">topicreport</a>