Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.0b6 online gezet. Hieronder staan de changes:
Changelog v3.2.0b6 - 2009-11-26 (Needs at least XBMC rev17016)- Fixed: Fine tuned SVT regex's
- Fixed: SVT.se channel could not handle rtmpe (thanks to Stefan Nilsson)
- Added: Viasat Sport (thanks to fldc @ XBMC.org)
- Added: TV3, TV6 and TV8.se
- Fixed: RTL channel more compatible with XBMC Win32/Linux (Thanks to Menno). Still long loading times
- Fixed: Freecaster.tv channel
- Fixed: Plugin broke with new XBMC version
- Fixed: Loging broke with new XBMC version
- Fixed: bug with logging of mediaitem
- Added: MiniMeedia skin
- Changed: Xbox Media Center into XBMC Media Center
- Updated: Logo's
- Updated: Build Scripts
Een opmerking: Het Southpark kanaal heb ik verwijderd, aangezien deze in Nederland werkt met RTMPE, welke (nog) niet door XBMC wordt ondersteund.
Installatie- Backup je xot.db file.
- Verwijder altijd eerst de oude versies ipv. deze te overschrijven.
- Als plugin: copieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Plugin\Video folder. Je moet daarna XOT toevoegen als Source in het Video scherm. Dat gaat via het contextmenu. Meer info op de XBMC wiki.
- Als script: kopieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Scripts folder.
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (
http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.
Streamen & Linux/Win32
Onder XBMC Linux en Win32 gaat het stream nog niet zo lekker. Met name MMS streams (RTL, NOS) lopen voor geen meter. Ik heb wel een fix aangebracht (samen met Menno) om ze beter werkend te krijgen, maar nu duurt het cachen heel lang. Ikzelf kan hier vanuit XOT weinig aan doen. Enkel posten op het XBMC forum (plaats de URL's van de stream welke je in de uzg.log kan vinden) zodat de devs ze kunnen bekijken.
RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen.
De toekomst
XBMC wordt na de komende versie niet meer voor de XBOX ontwikkeld! Een ramp! Maar ja, het zat er wel dik aan te komen. Wat gaat er dan nu met XOT gebeuren? Niks bijzonders, die gaat gewoon door, al moet de streaming support wel een stuk verbeteren. Om verder te kunnen ontwikkelen ga ik maar sparen voor een mooie HTPC met XBMC Live of Ubuntu. De voorkeur gaat uit naar zo'n ION chipset ding, dat er mooi uit ziet met een hoge WAF (Wife Acceptance Factor). Maar het kan nog wel even duren voordat ik die heb.
Confluence Skin
Ik heb er nog geen voor XOT gemaakt, maar zal er naar gaan kijken. Maar als er al mensen zijn die al iets hebben, dan houd ik me aanbevolen. Ik hou namelijk niet zo van dubbel werk.
De versie is te downloaden op mijn eigen site:
http://www.rieter.net/uitzendinggemist of op de googlecode pagina:
http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list
Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.
[
Voor 11% gewijzigd door
GroteBozewolf op 26-11-2009 21:52
. Reden: Confluence, Toekomst en Streaming toegevoegd ]