[ervaringen] XBMC Media Center - deel XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 100.936 views

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:21
@buffalo:
Bij artiest geeft 'ie artiest fanart - Ligt volgens mij aan de skininstellingen hoe fanart bij albumweergave wordt geregeld.
Red Hot Chilli Peppers is idd een bekende band en zou dus ook makkelijk gescraped moeten worden. Bij muziek in mp3 formaat draait alles om de tags: Ik heb net op de frontpage nog een link naar mediamonkey gezien. Ik weet dat winamp ook uistekend kan 'muziekscrapen' en verder zijn er 1001 andere programmas te googlen.
Over meerdere fanart: google is your friend: multiple fanart nog niet standaard ondersteund.

@ Seninha: Keymap.xml is your friend. Je kan alle toetsen (ook de toetsen van de remote geloof ik) remappen naar andere functies. Return blijft bij mij return. MAar bij mij is clear de 'menu' toets. Return is bij bij keyboard:'backspace' en clear keyboard:'escape'.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:26

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Bij mij werkt an sich alles goed behalve TV series :/

Ik wijs de directory toe als TV Series

Maar als ik dan in xbmc kijk bij Series dan staat er populate via de videos window

Aan de benaming van de series kan het niet liggen.

[root@gateway Serie]# pwd
/home/media/Serie
[root@gateway Serie]# ls
BandOfBrothers  Curb  Draadstaal  DragonBall_Kai  FamilyGuy  House  KingofQueens  SouthPark
[root@gateway Serie]# cd SouthPark/
[root@gateway SouthPark]# ls
Season13
[root@gateway SouthPark]# cd Season13/
[root@gateway Season13]# ls
aaf-south.park.s13e05.720p.hdtv.mkv          South.Park.S13E03.720p.h264-somedouches.mkv         South.Park.S13E09.720p.Butters.Bottom.Bitch.h264-CtrlHD.mkv
aaf-sp.s13e07.720p.mkv                       South.Park.S13E04.720p.h264-somedouches.mkv         South.Park.S13E10.720p.h264-CtrlHD.mkv
south.park.s13e01.720p.hdtv.x264-aptoe.mkv   South.Park.S13E06.720p.h264-somedouches.mkv         South.Park.S13E11.720p.h264-CtrlHD.mkv
South.Park.S13E02.720p.h264-SomeDouches.mkv  South.Park.S13E08.720p.Dead.Celebrities-CtrlHD.mkv  South.Park.S13E12.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv
[root@gateway Season13]# 

Dus
Serie >
Soutpark >
Season 13 >
Episodes

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Ik blijf die series ook altijd k*t vinden.. Films gaan perfect, doormiddel van externe scrapers, maar series in XBMC library mode snap ik niets van.

Als je ze al in de library krijgt, kan je nergens meer de volgorde van wat er op je scherm komt te staan bepalen. Ik kan in library mode nergens meer zien wat S01E01 S01E02 e.d. is, je ziet alleen de naam :?

Als iemand hier kan uitleggen hoe je series netjes in je library krijgt en je ermee om moet gaan... Graag!!

Verwijderd

Lol waarom dan ook niet MC gebruiken voor TV Series ???

Let op waren wat problemen met de site (waarvan gescraped word) de laatste tijd.
http://thetvdb.com/

En voor movies geld dit ook want Imdb heeft weer wat aangepast.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=440787#post440787

Verwijderd

seninha schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:27:
Werk nu al aardig wat jaartjes met XBMC maar 1 ding heb ik eigenlijk niet kunnen vinden of het anders kan.

Ik maak gebruik van een Harmony remote , als ik nu een film bekeken heb en dan op RETURN druk dan kom ik bij de lijst met films.
Maar als ik dan terug wil naar het MENU scherm dan met ik dus echt op MENU drukken.

Nu heb ik daar zelf geen last van maar de rest van de familie blijft op RETURN drukken en dan komen ze op de mappen structuur terecht ;)

Is het niet op de een of ander manier mogelijk om XBMC zo in te stellen dat als je gewoon RETURN bijft drukken dat je altijd eindigt bij het MENU scherm?

Zelfde heb ik trouwens boven op mn oude Xbox met Xbox DVD remote.
Dit is skin afhankelijk !!

Gewoon MiniMeedia Waffa!! gaan gebruiken en alles werkt zoals jij het zou willen.
En alle features aanwezig die je maar kunt bedenken.

Deze mods heb ik al klaar liggen, alleen nog een keer uploaden :)
Playlist at startup.
Video OSD en info fullscreen, heb ik aangepast en gepimpt met daarbij geen clear art maar iets compleet nieuws Animated art !!

Verwijderd

Ik kan geen youtube filmpjes meer bekijken. Volgens mij heeft dat te malen met onderstaand bericht.
nieuws: 'Google wil YouTube niet langer op mediaspelers zoals de Popcorn Hour'
Ik kan nog wel een inhoudsopgave krijgen en zoeken.

Wie heeft daar nog meer problemen mee?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 18:30 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50
CrankyGamerOG schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:13:
Bij mij werkt an sich alles goed behalve TV series :/

Ik wijs de directory toe als TV Series

Maar als ik dan in xbmc kijk bij Series dan staat er populate via de videos window

Aan de benaming van de series kan het niet liggen.

[root@gateway Serie]# pwd
/home/media/Serie
[root@gateway Serie]# ls
BandOfBrothers  Curb  Draadstaal  DragonBall_Kai  FamilyGuy  House  KingofQueens  SouthPark
[root@gateway Serie]# cd SouthPark/
[root@gateway SouthPark]# ls
Season13
[root@gateway SouthPark]# cd Season13/
[root@gateway Season13]# ls
aaf-south.park.s13e05.720p.hdtv.mkv          South.Park.S13E03.720p.h264-somedouches.mkv         South.Park.S13E09.720p.Butters.Bottom.Bitch.h264-CtrlHD.mkv
aaf-sp.s13e07.720p.mkv                       South.Park.S13E04.720p.h264-somedouches.mkv         South.Park.S13E10.720p.h264-CtrlHD.mkv
south.park.s13e01.720p.hdtv.x264-aptoe.mkv   South.Park.S13E06.720p.h264-somedouches.mkv         South.Park.S13E11.720p.h264-CtrlHD.mkv
South.Park.S13E02.720p.h264-SomeDouches.mkv  South.Park.S13E08.720p.Dead.Celebrities-CtrlHD.mkv  South.Park.S13E12.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv
[root@gateway Season13]# 

Dus
Serie >
Soutpark >
Season 13 >
Episodes
Mijn series komen dankzij Sabnzb automatisch in deze structuur:
Serienaam
- Serienaam - SeasonX
-- Serienaam - SxEx - Ep.titel

Werkt perfect in XBMC.
Maar via MC gaat het natuurlijk nog perfecter :P

Trouwens, je moet niet alleen toewijzen als TV Series, maar ook laten scannen natuurlijk :P

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Je kan ook TVRename gebruiken voor je series. Werkt ideaal.
Kan renamen, verplaatsen vanuit een watchfolder, nfo aanmaken, tbn downen.

Verwijderd

bartbh schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:41:
[...]
Is het het ook mogelijk om voor de achtergronde van de films te kiezen voor fan art ipv een map aan te wijzen met achtergronden?
Dus dat er random fan art afbeeldingen van films worden gebruikt als achtergrond.
Effe op terug komen.
XBMC zet de fanart afb. netjes in een folder. :)
Deze kun je gewoon instellen als backgroundsfolder voor movies.
Voor windows: Wel even verborgen mappen activeren in xbmc. ;)
C:\Documents and Settings\user\Application Data\XBMC\userdata\Thumbnails\Video\Fanart

Btw Music Fanart heeft ook een eigen folder.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flare-be
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07-2022
Ik zit met nog een probleempje. Als ik een serie add dan kan ik nooit de eps zien vanuit library mode, enkel de andere mode. De serienaam en thumbnail zie ik wel, maar als ik erop klik staat er niets in... Weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
de afleveringen zijn dan niet goed gescraped. Als er in de dir wel infobestanden per aflevering staan, zouden die wel eens leeg kunnen zijn. Dan kan je ze beter wissen - zorg daarna dat de ep's de goede naam hebben zodat ze goed gescraped kunnen worden. Dat zal helpen. Heb het nu al een paar keer gehad dat dat gebeurde. Nfo's wissen en opnieuw scrapen met media companion was tot nu toe altijd ok voor mij (behalve toen tvdb down was natuurlijk :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:09

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik gebruik Ember Media Manager, omdat de scraper in XBMC gewoon niet goed werkt bij mij.
Ik heb niet de laatste versie van XBMC, wel een zeer recente. Op een Asrock (XBMX Live)
Er staan zo'n 80 films op mijn NAS, als ik een schone library heb dan vindt XBMC er 3.
En ja, foldernaam is "filmnaam (jaartal)" Ember Media Manager vindt gelijk 98% goed.

Als de nieuwe Final uitkomt ga ik weer eens helemaal opieuw beginnen, ik kom er niet achter waarom XBMC zo slecht scraped bij mij. Iemand een idee?

Voorbeeld van inrichting:

\\NAS\Volume_1\Movies\HD\Terminator 2: Judgment Day (1991)\Terminator.2.Judgment.Day.1080p.mkv

[ Voor 11% gewijzigd door BeyondThunder op 20-11-2009 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Roeligan schreef op donderdag 19 november 2009 @ 08:24:
Paar problemen met de alpha2 karmic. Op zich draait ie wel ok voor mijn doeleinden (filmpje, tv-shows en mp3) alleen mkv bestanden heeft ie nogal problemen mee.

Op XBMC.org geeft men de oplossing: Have you disabled VDPAU in the Video - Player menu and also try to use another renderer (software).

Kan het nu niet proberen (op werk) maar heeft iemand dit probleem ook gehad en zo getackeld of op een andere manier?
VDPAU stond al uit, aanzetten hielp niet, mkv's blijven crashen.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:19
BeyondThunder schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:06:

Voorbeeld van inrichting:

\\NAS\Volume_1\Movies\HD\Terminator 2: Judgment Day (1991)\Terminator.2.Judgment.Day.1080p.mkv
Kan het niet juist komen door die puntjes in de filenaam? Bij mij vindt hij in ieder geval niet de juiste film als ik een titel heb als Terminator.2.Judgement.Day.... Haal ik alle tussenliggende punten weg, dan loopt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Ik heb problemen met het afspelen van een Bluray film en een iso.
Bij mijn bluray film staan er twee mapjes onder de folder met de inhoud van de film en een mapje certificate.
Is dit wel juist?
Bij de iso heb ik meerdere bestanden in de map staan, is het bekend dat het daarmee dan fout? Kort door de bocht is het aan te raden om alleen de iso er onder te zetten?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:24
styxz schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:08:
[...]
Ik begrijp zoiezo niet zo goed waarom iedereen media companion gebruikt voor het scrapen van films. Ik heb inmiddels zo'n 80 films op mn HTPC staan, allemaal gescraped via XBMC. Gewoon zorgen dat de file naam goed is (incl juiste jaartal) en dan loopt het als een zonnetje. Je hebt altijd nog de mogelijkheid om handmatig de juiste titel uit te zoeken....
Volgens mij is een en ander ook afhankelijk van je collectie. Als je alleen recente Hollywood blockbusters hebt staan, zal XBMC dat prima kunnen scrapen. Als je echter een mix hebt van films/series/dvd's in verschillende talen (Nederlands, Spaans, Engels) dan zal XBMC er maar weinig van kunnen bakken. Althans, bij mij i.i.g. niet, of ik moet iets verkeerd doen :) Overigens kan ook MC veel niet vinden, maar dan kan ik altijd nog handmatig de informatie intikken en plaatjes uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 08:16
croxz schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 10:24:
[...]

Volgens mij is een en ander ook afhankelijk van je collectie. Als je alleen recente Hollywood blockbusters hebt staan, zal XBMC dat prima kunnen scrapen. Als je echter een mix hebt van films/series/dvd's in verschillende talen (Nederlands, Spaans, Engels) dan zal XBMC er maar weinig van kunnen bakken. Althans, bij mij i.i.g. niet, of ik moet iets verkeerd doen :) Overigens kan ook MC veel niet vinden, maar dan kan ik altijd nog handmatig de informatie intikken en plaatjes uploaden.
Voor het handmatig bewerken van info schiet XBMC zwaar te kort ja. Maar goed, dat heb ik nog niet nodig gehad. Heb dan wel voornamelijk Engelse films, maar zeker niet alleen de grote blockbusters. Ook de Nederlandse films gaan over het algemeen wel goed.

Vwb scraping gebruik ik de setting "Use Folder Names". Dan hoef ik alleen de folder namen goed in te passen (titel + jaartal) en kan ik de videofile ongemoeid laten (hoewel ik die stiekem toch ook vaak aanpas).
Media flagging haalt ie uit de file zelf, niet uit de filenaam dus dat gaat ook goed...

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:09

BeyondThunder

Lost Lightning

xburchartz schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:51:
[...]

Kan het niet juist komen door die puntjes in de filenaam? Bij mij vindt hij in ieder geval niet de juiste film als ik een titel heb als Terminator.2.Judgement.Day.... Haal ik alle tussenliggende punten weg, dan loopt het wel goed.
Maar ik heb idd de optie "use folder names" aanstaan...
Ik zal het binnenkort eens op een fresh install proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:05:
[...]

Je Build is te oud. :Y
In den beginne van Music fanart werd het alleen in artist ondersteund.
Er waren skin mods die in iedere modi fanart weergaven maar deden dit vanuit je files.
Nu dus niet meer, word nu in alle modi ondersteund door xbmc en vanuit de userdata geladen. :)
Ik gebruik juist de nieuwste beschikbare XBMC versie (v9.11 alpha2)
Nee is geen feature van xbmc :N
Dit kan wel een feature zijn van een skin.!!
Maar dan moeten de extra fanart afb wel bij je files staan. ;)

Hier komen de voordelen al tengoede van Media Companion. !!!!
Met andere woorden: Jij bedoelt als ik vooraf in een film map bijvoorbeeld 4 fanarts plaats, en dan scrapen met Media Companion, zou ik wel een slide show moeten krijgen in XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buffalo schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:59:
[...]

Ik gebruik juist de nieuwste beschikbare XBMC versie (v9.11 alpha2)

[...]

Met andere woorden: Jij bedoelt als ik vooraf in een film map bijvoorbeeld 4 fanarts plaats, en dan scrapen met Media Companion, zou ik wel een slide show moeten krijgen in XBMC?
Welke skin gebruik je dan ?
In MiniMeedia (Waffa!) werkt dit perfect. Deze skin heeft ook nooit geen mod gehad dat musicfanart vanuit de files geladen werd. Mischien dat de skin die wel deze mod hadden er nu problemen mee hebben nu het een XBMC feature is.
Vergelijkbaar met native flagging, Aeon stond voorop en maakte een skin mod voor flagging vanuit NFO files.
Nu het door xbmc ondersteund word heeft juist die skin er moeite mee. topic Native flagging zie ik nog steeds regelmatig vooerbij komen.

Nee, Met Media Companion kun je meerdere fanarts scrapen en bij folder plaatsen.
Echter XBMC zal er maar 1 scrapen (cachen) naar je userdata. En XBMC haalt alle info en thumbs uit je Userdata dus niet direct uit je files. Dit doet XBMC alleen maar tijdens scrapen !!!!!

Maar als skinner heb je wel de mogelijkheid om eventueel 1 of meerdere backgrounds te laden vanuit je files.
Zo kun je dus toch multiple fanarts voor een film hebben. Of een uitgebreid dialog video info met extra thumbs. Die Ember bv weer scraped evt.

Er is geloof ik wel een request gedaan voor Meerdere fanarts per film in XBMC.
En slimme skinners wachten daar gewoon op anders krijg je hetzelfde verhaal als met Native Flagging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

M0nkeymen schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:41:
[...]

Als je windows gebruikt kun je het oplossen met eventghost. Ik heb de harmony 885 met eventghost helemaal naar mijn wens aangepast.
Nee, ik maak gebruik van XBMC live,welke op mn SSD geinstalleerd is.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieBadmutS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-08 07:59
Ik wil graag de media streamen naar mijn XBMC op mijn XBOX van http://www.onlinetv-free.com/itv-4.html maar ik krijg het niet voor elkaar.

Het adres van de stream krijg ik niet, en ik ben ook nog niet zo'n held in het maken van.strm bestanden.

Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
http://www.onlinetv-free.com/asx/itv4.asx in een txt-file zetten en de extensie aanpassen naar .strm zou moeten werken :)

[edit]
Als dat niet werkt, kan je ook http://195.90.118.93/itv4_1 eens properen...

[ Voor 26% gewijzigd door Fire69 op 20-11-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieBadmutS
Fire69 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 21:59:
http://www.onlinetv-free.com/asx/itv4.asx in een txt-file zetten en de extensie aanpassen naar .strm zou moeten werken :)

[edit]
Als dat niet werkt, kan je ook http://195.90.118.93/itv4_1 eens properen...
He Fire69,

Bedankt voor je hulp, helaas hebben beide manieren geen succes. Heb je nog meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieBadmutS
JopieBadmutS schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 22:24:
[...]

He Fire69,

Bedankt voor je hulp, helaas hebben beide manieren geen succes. Heb je nog meer tips?
Schijnbaar iets niet goed gedaan.

HIJ WERKT..!!!

Dank je wel!!!

[edit]

Ik ben stiekum wel benieuwd hoe je het ipadres hebt kunnen achterhalen. De tweede optie die je gaf werkte namelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door JopieBadmutS op 20-11-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
JopieBadmutS schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 22:36:
[...]

Schijnbaar iets niet goed gedaan.

HIJ WERKT..!!!

Dank je wel!!!

[edit]

Ik ben stiekum wel benieuwd hoe je het ipadres hebt kunnen achterhalen. De tweede optie die je gaf werkte namelijk.
Gewoon naar de site gaan die jij gaf, en dan in je browser 'View Source' kiezen uit het menu.
Dan krijg je de html te zien, daar doe je een search naar asx en zo vind je de link naar de asx-file.
Da's gewoon een text-file waar dan dat ip-adres inzit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieBadmutS
Fire69 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 23:17:
[...]

Gewoon naar de site gaan die jij gaf, en dan in je browser 'View Source' kiezen uit het menu.
Dan krijg je de html te zien, daar doe je een search naar asx en zo vind je de link naar de asx-file.
Da's gewoon een text-file waar dan dat ip-adres inzit. :)
Ik wil het graag zelf leren, vandaar dat ik even doorvraag. De html lezen is geen probleem, dat deze verwijst naar http://www.onlinetv-free.com/asx/itv4.asx vind ik ook nog. Alleen daar het ipadres uithalen is mij nog steeds een raadsel. Kan en wil je me dat nog eens uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Laatst online: 20:51
JopieBadmutS schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:29:
[...]

Ik wil het graag zelf leren, vandaar dat ik even doorvraag. De html lezen is geen probleem, dat deze verwijst naar http://www.onlinetv-free.com/asx/itv4.asx vind ik ook nog. Alleen daar het ipadres uithalen is mij nog steeds een raadsel. Kan en wil je me dat nog eens uitleggen?
urgh.. dat bestand opslaan & open doen @ notepad/wordpad dan zie je dit :
code:
1
2
3
4
5
<ASX version = "3.0">
<entry clientskip="no" skipifref="no">
<ref href="http://195.90.118.93/itv4_1"/>
    </entry>
  </asx>

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Pfff ik blijf maar problemen hebben met Ubuntu en XBMC, ga maar weer windows installen. Ik heb nog een XP Pro en een Vista Ultimate licentie, welke versie zouden jullie gebruiken?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
Roeligan schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 15:01:
welke versie zouden jullie gebruiken?
Ubuntu >:)
(tenminste met een nvidia grafische chip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Heb een 780G chipset (HD3200). Maar goed no more Ubuntu dus (tenzij ik dezelfde issues blijf hebben met een win versie)

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mod.MiniMeedia Waffa! 1.4 is te downloaden.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=60231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixie
  • Laatst online: 22-08-2023
Hallo,

Ik heb problemen met de library van XBMC. (XBOX)
(laatste build en skin Mediastream)

Ik heb de volgende mappen
f:\Media\Movies
f:\Media\Movies\Cabaret
f:\Media\Movies\Donald Duck

Met de content van f:\Media\Movies heb ik geen probleem.
Met die andere twee wel. In de file mode gaat het wel goed natuurlijk, maar met Library lukt het me maar niet om eea fatsoenlijk in beeld te brengen.

In de map Cabaret staan zo'n 7 cabaret voorstellingen
f:\Media\Movies\Cabaret\Najib - Oudejaarsconference 2008.avi
f:\Media\Movies\Caberet\Lebbis - Zwart.avi
etc etc...

In de map Donald Duck staan zo'n 34 filmpjes
f:\Media\Movies\Donald Duck\Donald Duck 01.avi
f:\Media\Movies\Donald Duck\Donald Duck 02.avi
etc etc...

In de library mode zie ik nu in alphabetische volgorde eerst een paar films staan, dan 7 maal "Cabaret", weer een paar films, dan 34 maal "Donald Duck" en dan de rest van de films.

Ik heb al geprobeerd om Cabaret en Donald Duck in Tv Shows te plaatsen, maar dat gaat ook niet goed.
Ik kan dus niet zien welke cabaret voorstelling ik kies vanuit de library mode en 34 maal het woord "Donald Duck" voorbij zien komen is ook teveel van het goede.

Is hier een oplossing voor of moet ik noodgedwongen maar die folders uit deze source halen en ergens anders naartoe kopieeren en dan vanuit de filemanager een bestand selecteren om te zien?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Laatst online: 15-09 13:52
Roeligan schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 19:31:
Heb een 780G chipset (HD3200). Maar goed no more Ubuntu dus (tenzij ik dezelfde issues blijf hebben met een win versie)
ik heb hier een asrock ion met ubuntu en een intel core2quad met ati video onder windows. Het op papier veel mindere ion systeem speelt onder xbmc dan meer bestanden probleemloos af. Het voordeel van het ion systeem is dat heel veel mensen het voor xbmc gebruiken en het daardoor makkelijker is om zelf ook een goed werkende xbmc configuratie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mixie
Ja daar is een oplossing voor .......Genaamd Media Companion.

De Cabaret zou je gewoon onder films kunnen zetten veel zijn er gewoon te vinden op Imdb
Voorbeeld: http://www.imdb.com/title/tt1185380/
Mocht MC moeite hebben met het vinden van de gezochte film/cabaret geef dan Imdb Nr in dus (tt1185380)

Maar die donald duck moet echt onder tv shows. Heb 'm zelf ook :)
http://thetvdb.com/?tab=s...8988&seasonid=15932&lid=7
Zorg wel dat serie en Episodes overeen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:30
Weet iemand een goedkope, ''out of the box'' werkende afstandsbediening/remote voor XBMC, windows versie?

Werkt de Philips RC1974506 icm de ontvanger Philips OVU412000 direct met XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik heb nu XBMC Live op een USB-stick draaien op een Asrock 330. Om het boot-proces te versnellen wil ik dat 'bootmenu' eigenlijk verwijderen, waar je kiest voor welke versie van XBMC Live (NVidia, ATI, install op HDD etc) je wilt draaien. Is dat mogelijk, en zo ja, hoe?

Overigens nog iets vreemds met XBMC Live: als ik kies voor 'shutdown', dan wordt XBMC eerst opnieuw gestart, en dan pas sluit de pc af...

[ Voor 20% gewijzigd door mrwolf op 22-11-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

mrwolf schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:13:
Ik heb nu XBMC Live op een USB-stick draaien op een Asrock 330. Om het boot-proces te versnellen wil ik dat 'bootmenu' eigenlijk verwijderen, waar je kiest voor welke versie van XBMC Live (NVidia, ATI, install op HDD etc) je wilt draaien. Is dat mogelijk, en zo ja, hoe?

Overigens nog iets vreemds met XBMC Live: als ik kies voor 'shutdown', dan wordt XBMC eerst opnieuw gestart, en dan pas sluit de pc af...
Wacht maar op XBMC 9.11. Die schijnt nog sneller te starten dan huidige versie.

Wat het laatste betreft,heb zelf daar geen last van.Zodra ik sluit gaat de Asrock normaal uit.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Hoe komt het dat bij TV Programma's, series zoals 30 rock geen afbeelding hebben?
Ze staan wel op de site (thetvdb) en een andere scrapper pakken maakt niets uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xbmc heeft standaard voortaan een nieuwe skin !! Confluence
http://xbmc.org/

Weer een zeer mooie skin van Jezz x. :)

Als je de pre-release download zit ie al gelijk in ;)
http://xbmc.org/download/

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mooi, die gaan we direkt testen! :)

Net als b1 trouwens, wist niet dat die er al was!!

[edit]
Getest en goed bevonden. :P
Maar ik was natuurlijk al een fan van MediaStream_Redux, en dit is gewoon een doorontwikkeling ervan :)

[ Voor 44% gewijzigd door Fire69 op 22-11-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En b1 is SUPER !!! d:)b

Let wel op zijn wel wat veranderingen in de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixie
  • Laatst online: 22-08-2023
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:14:
@Mixie
Ja daar is een oplossing voor .......Genaamd Media Companion.

De Cabaret zou je gewoon onder films kunnen zetten veel zijn er gewoon te vinden op Imdb
Voorbeeld: http://www.imdb.com/title/tt1185380/
Mocht MC moeite hebben met het vinden van de gezochte film/cabaret geef dan Imdb Nr in dus (tt1185380)

Maar die donald duck moet echt onder tv shows. Heb 'm zelf ook :)
http://thetvdb.com/?tab=s...8988&seasonid=15932&lid=7
Zorg wel dat serie en Episodes overeen komen.
Bedankt Poeier,

Donald Duck is nu gelukt, cabaret gaat nog niet zo goed, mijn shows staan niet op IMDB.
Ik heb ook nog de Pfaffs, gaat helemaal niet goed.

Ik zal eens gaan stoeien met Media Companion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Iemand Linux Lirc advies?

Mijn StreamZap remote werkte altijd prima op XBMC met de juiste Lirc.xml onder Linux/Ubuntu9.10.
Maar sinds een paar weken werkt de remote niet meer in XBMC. De remote werkt wel nog gewoon op de rest van het systeem. Ik heb laatst VLC remote ondersteuning geveven met ~/.lircrc en dat werkt gewoon.

Meestal overkom ik dergelijke linuxprobleempjes wel maar ik weet nu echt niet meer waar ik het zoeken moet. XBMC is zo arelaxed zonder remote.. ;(

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Lirc geupdate toevallig? Vrij recent is de socket van /dev naar ergens in /var verplaatst.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Als het met een standaard Ubuntu update kwam dan wel.
Betekent dat dat ik simpelweg moet wachten op een update van XBMC? Of zou die al geupdate moeten zijn?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Weet iemand een goedkope, ''out of the box'' werkende afstandsbediening/remote voor XBMC, windows versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien heb je 'm al.
Zijn verschillende applicaties om xbmc met je mobieltje te bedienen.
+ kunnen ze je bibliotheek weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 08:40:
Mischien heb je 'm al.
Ik heb de Iphone app :) Werkt als een zonnetje! en het is mega cool om door je film, series en muziek te bladeren :) Echt heel erg grappig!

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 08:40:
Mischien heb je 'm al.
Er zijn ook Windows mobile apps, alleen lijken alle download-links niet meer te werken. Heeft iemand deze (alternatieve link)toevallig nog, en wil je deze delen?

[ Voor 7% gewijzigd door mrwolf op 23-11-2009 09:59 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Ik zit me hier zomaar wat af te vragen. Mijn bedoeling met XBMC is om o.a op een mooie manier het liedje weer te geven wat ik op dat moment afspeel. Nu is het zo als ik in de Libary modus een nummer zoek, of gewoon een album selecteer, en daar het nummer van aanklik om hem af te spelen, dan gaat het liedje afspelen. Je ziet dan gewoon een lijst met alle nummer van dat album en voor de rest weinig spectaculairs.

Zijn er mogelijkheden, dat zodra je een nummer hebt aangeklikt, er automatisch naar een een of ander display wordt overgeschakeld, met een 'mooie' weergave van het liedje? Dat je bjijvoorbeeld een achtergrond van de artiest ziet, en een afbeelding van de album hoes?

Ik weet dat in de standaard XBMC skin, je wel zoiets als bovenstaand ziet als je helemaal naar het begin scherm gaat, maar hier heb je zo'n soort visualisatie als in Windows Media player, en voor de rest is dat nog weinig spectaculair.

Ik bedoel, zijn er mogelijkheden om dit helemaal naar eigen smaak aan te passen. Ik denk dat het wel skin afhankelijk is toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week ben ik in het bezit van een Asrock Ion 330HT-BD. Ik ben druk bezig om XBMC draaiend te krijgen onder Windows 7 32-BIT en dat lukt aardig. Ik heb alleen problemen met alle knoppen van de Asrock MCE remote werkend te krijgen binnen XBMC 9.11 Beta 1. Ondanks dat ik wel wat programmeerervaring heb, wil ik het zelf knoeien met keymap.xml zo lang mogelijk uitstellen.

Via deze link http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=38585 heb ik verschillende tutorials gevonden om de remote werkend te krijgen, maar zowel Eventghost als IR Server Suite werken niet bij mij. Wanneer ik met Eventghost aan de slag ga, krijg ik niet de Events te zien wanneer ik op knoppen druk van de remote. Nu komt mijn eerste vraag: is dit misschien omdat, ondanks dat de remote met een Windows MCE Remote handleiding wordt geleverd, niet een Windows MCE Remote is en ik dus de verkeerde remote toevoeg als plugin in Eventghost.

Als tweede oplossing heb ik naar het volgende gekeken: http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=61571. Hierdoor gaan meerdere knoppen werken binnen XBMC, maar niet allemaal. Zo kan ik bijv. wel vooruitspoelen, maar niet met de daarvoor bestemde knop. Wel met het Live TV icoontje.

Ik ben dit topic al lange tijd aan het volgen en ik begrijp dat het aanpassen van keymap.xml de meest ideale oplossing is (toch). Aangezien de Asrock Ions vrij populair zijn in combinatie met XBMC, vraag ik mij af of er meerdere mensen last hebben van dit probleem, en zo ja, hoe hebben jullie het opgelost? Is er misschien al een keymap.xml in omloop die geschikt is voor de Asrock remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buffalo schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:15:
Ik zit me hier zomaar wat af te vragen. Mijn bedoeling met XBMC is om o.a op een mooie manier het liedje weer te geven wat ik op dat moment afspeel. Nu is het zo als ik in de Libary modus een nummer zoek, of gewoon een album selecteer, en daar het nummer van aanklik om hem af te spelen, dan gaat het liedje afspelen. Je ziet dan gewoon een lijst met alle nummer van dat album en voor de rest weinig spectaculairs.

Zijn er mogelijkheden, dat zodra je een nummer hebt aangeklikt, er automatisch naar een een of ander display wordt overgeschakeld, met een 'mooie' weergave van het liedje? Dat je bjijvoorbeeld een achtergrond van de artiest ziet, en een afbeelding van de album hoes?

Ik weet dat in de standaard XBMC skin, je wel zoiets als bovenstaand ziet als je helemaal naar het begin scherm gaat, maar hier heb je zo'n soort visualisatie als in Windows Media player, en voor de rest is dat nog weinig spectaculair.

Ik bedoel, zijn er mogelijkheden om dit helemaal naar eigen smaak aan te passen. Ik denk dat het wel skin afhankelijk is toch...
Yep, je zegt het al skin afhankelijk.
Maar alle skins hebben natuurlijk een visualiser (Tab op je keyboard) en daar kun je een info dialog oproepen (i op keyboard) met of zonder CdArt en eventueel Lircs.

Ook heb je nog het NowpPlaying dialog bij de ene skin moet je het enablen in settings en bij de andere zoals MiniMeedia kun je het oproepen verbergen door op links te drukken.

En een aantal skins hebben de mogelijkheid om de visualisatie op het home screen te weergeven.

Ben je dan nog niet tevreden dan moet je de skin die je gebruikt aanpassen.
Zoals ik heb gedaan met MiniMeedia Waffa! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
@bas007
Welke driver zit er bij je ontvanger?
Als je via apparaatbeheer kijkt, heb je dan onder human interface devices de microsoft ehome infraredtranceiver? Zo ja, dan kan je met een registersleutelaanpassing de boel werkend krijgen. Ik moet eerlijk zeggen, de keymap ff een tikkie aanpassen is makkelijker, al klinkt het enger. Ik heb gister mijn kleurtoetsen op mijn ab gewijzigd en kan nu in xbmc codecinfo, subs direct oproepen en films+series met een toets op 'watched' zetten.

Een paar pagina's eerder heb ik de link gepost van het hele verhaal. Vragen? Stel ze :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:19:
Sinds een week ben ik in het bezit van een Asrock Ion 330HT-BD. Ik ben druk bezig om XBMC draaiend te krijgen onder Windows 7 32-BIT en dat lukt aardig. Ik heb alleen problemen met alle knoppen van de Asrock MCE remote werkend te krijgen binnen XBMC 9.11 Beta 1. Ondanks dat ik wel wat programmeerervaring heb, wil ik het zelf knoeien met keymap.xml zo lang mogelijk uitstellen.

Via deze link http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=38585 heb ik verschillende tutorials gevonden om de remote werkend te krijgen, maar zowel Eventghost als IR Server Suite werken niet bij mij. Wanneer ik met Eventghost aan de slag ga, krijg ik niet de Events te zien wanneer ik op knoppen druk van de remote. Nu komt mijn eerste vraag: is dit misschien omdat, ondanks dat de remote met een Windows MCE Remote handleiding wordt geleverd, niet een Windows MCE Remote is en ik dus de verkeerde remote toevoeg als plugin in Eventghost.

Als tweede oplossing heb ik naar het volgende gekeken: http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=61571. Hierdoor gaan meerdere knoppen werken binnen XBMC, maar niet allemaal. Zo kan ik bijv. wel vooruitspoelen, maar niet met de daarvoor bestemde knop. Wel met het Live TV icoontje.

Ik ben dit topic al lange tijd aan het volgen en ik begrijp dat het aanpassen van keymap.xml de meest ideale oplossing is (toch). Aangezien de Asrock Ions vrij populair zijn in combinatie met XBMC, vraag ik mij af of er meerdere mensen last hebben van dit probleem, en zo ja, hoe hebben jullie het opgelost? Is er misschien al een keymap.xml in omloop die geschikt is voor de Asrock remote?
Mijn HP Pavillion Remote werkt ook nog maar half. Er zit bijvoorbeeld een 'back' toets op, maar om ook daadwerkelijk terug te gaan naar een vorig menu, moet ik op de 'clear' toets drukken. Verder werken sommige knoppen wel en sommige niet.

Ik heb ook geprobeerd met Eventghost e.e.a. te wijzigen, maar ik vind het toch iets te ingewikkeld allemaal. Ik wist niet dat er een keymap.xml bestond, zal daar eens naar kijken vanavond.
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:50:
[...]

Yep, je zegt het al skin afhankelijk.
Maar alle skins hebben natuurlijk een visualiser (Tab op je keyboard) en daar kun je een info dialog oproepen (i op keyboard) met of zonder CdArt en eventueel Lircs.

Ook heb je nog het NowpPlaying dialog bij de ene skin moet je het enablen in settings en bij de andere zoals MiniMeedia kun je het oproepen verbergen door op links te drukken.

En een aantal skins hebben de mogelijkheid om de visualisatie op het home screen te weergeven.

Ben je dan nog niet tevreden dan moet je de skin die je gebruikt aanpassen.
Zoals ik heb gedaan met MiniMeedia Waffa! :+
Dankje, ik ga er vanavond weer eens mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

@Poeier

Die MiniMeedia skin (en dus ook jouw mod) bevatten blijkbaar standaard geen background images (als ik Jouw Waffa! mod laad, krijg ik die white noise background), in welke map (en evt. extentie) moet ik achtergronden plaatsen?

Kan niets van een handleiding oid vinden over MiniMeedia.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De keymap.xml is goed !!!

Probeer eerst dat je remote de functies onder de knoppen heeft zoals hier beshreven.
http://xbmc.org/wiki/?title=Keymap.xml#Remote_Buttons

Voor de Harmony is dit een eitje, andere :?

Mocht het echt niet lukken of je wilt wat aanpassen ga dan pas je keymap aanpassen.
Hier wat linkjes met de mogelijkheden : Zijn oneindig ;)
Available actions
List of Built In Functions
Window IDs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roeligan schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:53:
@Poeier

Die MiniMeedia skin (en dus ook jouw mod) bevatten blijkbaar standaard geen background images (als ik Jouw Waffa! mod laad, krijg ik die white noise background), in welke map (en evt. extentie) moet ik achtergronden plaatsen?

Kan niets van een handleiding oid vinden over MiniMeedia.
Maakt niet uit je kunt elke folder met afb. toewijzen die je wilt.

Zie: system / settings /skin / backgrounds en alle andere tabladen.

Kunt ook evt. je fanart folder uit je userdata toewijzen voor Movies en Music.
Voor windows: Wel even verborgen mappen activeren in xbmc. (system / settings / appearance / file lists)
C:\Documents and Settings\user\Application Data\XBMC\userdata\Thumbnails\Video\Fanart
C:\Documents and Settings\user\Application Data\XBMC\userdata\Thumbnails\Music\Fanart

Ik zelf heb gewoon een background folder gemaakt met allemaal sub catogorien erin.
De folders blijven maar groeien :*) , gister de backgrounds van Confluence (Nieuwe standaard skin XBMC) gekopieerd naar mijn Backgroundfolder

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dennis Lammers schreef op zondag 22 november 2009 @ 18:38:

ik heb deze König
werkt out of the box met XBMC, zowel onder linux (live) als windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Heeft iemand de beta al draaien? En wat zijn de bevindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, heb het al gemeld maar tot nu toe geen problemen. Werkt SUPER !!!

edit :
Hmm zie nu wel dat de FPS wel heel laag zijn...
En CPU gebruik vrij hoog..... moet woorden terugnemen.

BTW onder Windows.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Damien2004 schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:25:
Heeft iemand de beta al draaien? En wat zijn de bevindingen :)
Linux/Ubuntu gebruikers met Nvidia VDPAU moeten even oppassen. Gebruikers melden een hoop problemen!

http://www.xbmcfreak.nl/xbmc-9-11-beta1-vdpau-issue/

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Ben je als je Beta1 installeert alle instellingen, afbeeldingen en informatie van films en tv series kwijt, of kan je Beta1 gewoon over XBMC installeren?

[ Voor 11% gewijzigd door Deezers op 23-11-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee je raakt geen instellingen of sources kwijt.
Die staan namelijk allemaal in de userdata en deze staat niet onder programmas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Welke scrapper is het beste voor TV en Films?
TheTVDB is heel verschillend, de ene keer pakt ie een serie wel, de andere keer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Buffalo schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:22:
[...]
Mijn HP Pavillion Remote werkt ook nog maar half. Er zit bijvoorbeeld een 'back' toets op, maar om ook daadwerkelijk terug te gaan naar een vorig menu, moet ik op de 'clear' toets drukken. Verder werken sommige knoppen wel en sommige niet.
Typisch standaard MCE controller gedrag. Ik denk dat bij de volgende xbmc versie standaard-ondersteuning voor multimediatoetsen er compleet inzit. Het zit er al gedeeltelijk in, maar bijvoorbeeld ff/rew zit er nog niet in. De clear toets is hetzelfde als de 'escape' toets op je toetsenbord. En reageert dus ook hetzelfde in xbmc. De back toets werkte bij mij ook niet. Via een simpele aanpassing is dat nu de backspace toets bij mij. En werkt ook als zodanig.

Omdat een aantal toetsen vrij windows-eigen zijn, zijn ze niet makkelijk te mappen of te gebruiken. Een typisch voorbeeld zijn de kleurtoetsen. Ze zijn bruikbaar: in teletext toepassingen. Dus heb ik ze naar letters geremapped zodat ik vervolgens extra functionaliteit (hierboven staan de links) in de keymap.xml (eigenlijk keyboard.xml in de keymap folder) kon gebruiken.

edit:
@dennis:
Backup de userdata folder voor het geval dat :+
Ik gebruik nu 'media companion' voor tv-series en 'xbmc_nfo' voor films/fanart. Ember is ook een goede scraper, heb ik gelezen.

[ Voor 7% gewijzigd door wheez50 op 23-11-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wheez50: Bij mij staat inderdaad ook de microsoft ehome infrared tranceiver. Misschien heb ik iets te vroeg gezegd dat die registry-tweak niet werkt. Ik kan namelijk wel bijv. met de back-toets naar het vorige scherm, en de info-button roept bij mij het scherm op waar ik kan vooruitspoelen, pauzeren etc. En zo zijn er nog meer toetsen die wel werken binnen XBMC.

Een paar posts terug zei je dat ff/rew toetsen (nog) niet werken binnen XBMC. Is dat bij jou ook nog niet het geval met je registeraanpassing? Want als dat zo is, haal ik momenteel het meeste uit de remote wat er nu mogelijk is, en moet ik gewoon wachten op een nieuwere XBMC release om die toetsen wel te kunnen gebruiken.

BTW: ik denk dat ik je tutorial goed heb doorlopen, maar om zeker te zijn zet ik mijn stappen toch even neer.
- reportmappingtable geexporteerd
- in dit bestand jouw stukje code geplakt
- opgeslagen als remoteremap.reg
- geopend om aan het register toe te voegen

Iets zegt mij dat ik meer had moeten doen met de reportmappingtable, of is het goed zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Sando schreef op maandag 23 november 2009 @ 04:00:
Als het met een standaard Ubuntu update kwam dan wel.
Betekent dat dat ik simpelweg moet wachten op een update van XBMC? Of zou die al geupdate moeten zijn?
Je kunt de -l flag van xbmc gebruiken om de lokatie van het lirc socket op te geven.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Ok.

Ik heb in Media Companion mijn TV series en Films gezet en alles staat nu goed.
Alleen hoe krijg ik al die informatie in XBMC??
Want als ik mediabilbiotheek importeren doe, dan komt er maar een serie ofzo... terwijl het bestand 27 series bevat..

En weet iemand nog een leuke goedkope remote die ik kan gebruiken voor XBMC?

[ Voor 21% gewijzigd door Deezers op 23-11-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
standaard toetsen voor ff/rew zijn f en r op je toetsenbord. Raad eens wat de ff en rew op mijn ab nu zijn :)

Ik heb nooit een tutorial geschreven. Ik wilde gewoon een hint geven dat het ook anders kan. Die waardes onder de reportmappingtable zijn makkelijk aan te passen. In het pdfbestand van de microsoftsite (link in 'tutorial' :) )zijn alle waardes precies te vinden. Mijn huidige registrywaarden (in x.reg bestandje stoppen en uitvoeren, werkt na reboot):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\HidIr\Remotes\745a17a0-74d3-11d0-b6fe-00a0c90f57da]
"CodeSetNum0"=dword:00000000 ;
"CodeSetNum1"=dword:00000000 ;These four values put the standard global windows keys out of function. These are
"CodeSetNum2"=dword:00000000 ;volume +, -, mute and .... windows sleep mode. I so hated that button
"CodeSetNum3"=dword:00000000 ;
"ReportMappingTable"=hex:\
  01,00,00,00,04,00,1e,\ ;1
  02,00,00,00,04,00,1f,\ ;2
  03,00,00,00,04,00,20,\ ;3
  04,00,00,00,04,00,21,\ ;4
  05,00,00,00,04,00,22,\ ;5
  06,00,00,00,04,00,23,\ ;6
  07,00,00,00,04,00,24,\ ;7
  08,00,00,00,04,00,25,\ ;8
  09,00,00,00,04,00,26,\ ;9
  00,00,00,00,04,00,27,\ ;0
  0a,00,00,00,04,00,29,\ ;escape
  0b,00,00,00,04,00,2b,\ ;return (remap: tab (to switch to fullscreen))
  0c,00,00,00,04,04,3d,\ ;power key (remapped:alt-F4)
  0e,00,00,00,01,e2,00,\ ;mute
  0f,00,00,00,04,00,10,\ ;info? (remapped:OSD key)
  10,00,00,00,01,e9,00,\ ;vol up
  11,00,00,00,01,ea,00,\ ;vol down
  12,00,00,00,04,00,4b,\ ;chan up (remapped: page up)
  13,00,00,00,04,00,4e,\ ;chan down (page down)
  14,00,00,00,04,00,09,\ ;ff (was 01,b3,00 - nu f)
  15,00,00,00,04,00,15,\ ;rew (was 01,b4,00 - nu r)
  16,00,00,00,01,b0,00,\ ;play
  17,00,00,00,01,b2,00,\ ;record
  18,00,00,00,01,b1,00,\ ;pause
  19,00,00,00,01,b7,00,\ ;stop
  1a,00,00,00,01,b5,00,\ ;next
  1b,00,00,00,01,b6,00,\ ;prev
  1c,00,00,00,04,02,20,\ ;# (shift-3)
  1d,00,00,00,04,02,25,\ ;* (shift-8)
  1e,00,00,00,04,00,52,\ ;up
  1f,00,00,00,04,00,51,\ ;down
  20,00,00,00,04,00,50,\ ;left
  21,00,00,00,04,00,4f,\ ;right
  22,00,00,00,04,00,28,\ ;return (ok)
  23,00,00,00,04,00,2a,\ ;back (remapped: backspace)
  4e,00,00,00,01,08,02,\ ;?? (not on my remote anyway)
  26,00,00,00,04,00,11,\ ;tvguide? (its n now)
  5a,00,00,00,04,00,4a,\ ;text (remapped naar home)
  5b,00,00,00,04,00,1a,\ ;red (w)
  5c,00,00,00,04,00,0c,\ ;green (i)
  5d,00,00,00,04,00,0e,\ ;yellow (k)
  5e,00,00,00,04,00,12,\ ;blue (o)
  0d,00,00,00,04,00,65,\ ;logo (remapped app key (context menu, c doesn't work in my install)
  24,00,00,00,04,00,08,\ ;dvd menu (ot (yet) remapped functionally, e - 24,00,00,00,04,02,08 =cap E)
  25,00,00,00,04,00,0d,\ ;live tv (remapped j - last bits: 02,0d = cap J))
  48,00,00,00,04,00,0b,\ ;recorded tv (remapped h)

aanpassing keyboard.xml (bestand eerst vanuit de system\keymap map gekopieerd naar de userdata\keymap folder. Daar de edits uitgevoerd):
onder <global><keyboard>
<h>xbmc.activatewindow(videolibrary,tvshowtitles)</h>
<j>xbmc.activatewindow(picturelibrary)</j>
<n>xbmc.activatewindow(videolibrary,movietitles)</n>
<w>ToggleWatched</w>

toegevoegd tussen de rest van de waarden. de j toets werkt niet. Denk dat ik verkeerde windowsID heb...

@ dennis, je films+series in xbmc krijgen is soms wat tricky. Beste is de mappen waarin alles staat ook gewoon toe te voegen in xbmc. Verder namen mooi houden en externe scrapers gebruiken werkt ook goed om een mooie bibliotheek te krijgen. En elke keer als je films veranderd hebt (bijvoorbeeld van plaats) even een bibliotheekschoonmaak te houden (library cleanup in (9.11 alpha) video settings/library).
edit: Ik besef me nu dat je nog ff niet doorhad dat media companion niks toevoegd aan xbmc. HEt voegt alleen bestanden toe aan de mappen met media. De media (en bijbehorende mapinhoud) moet je zelf nog toevoegen in xbmc...

btw - goedkope remotes waren op dealextreme te vinden. Zie een paar pagina's/topic terug. Ik zal vanaf nu niet anders dan logitech harmony's of standaard mce klonen willen...

edit: link naar pdf met hid codes, heb ik zelf ff op rapidshare gegooid: http://rapidshare.de/file...hid_remote_codes.pdf.html

[ Voor 15% gewijzigd door wheez50 op 23-11-2009 17:57 . Reden: toevoegingen en nog eens toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis Lammers schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:27:
Ok.

Ik heb in Media Companion mijn TV series en Films gezet en alles staat nu goed.
Alleen hoe krijg ik al die informatie in XBMC??
Want als ik mediabilbiotheek importeren doe, dan komt er maar een serie ofzo... terwijl het bestand 27 series bevat..

En weet iemand nog een leuke goedkope remote die ik kan gebruiken voor XBMC?
Door xbmc te laten scrapen.
Het beste kun je dan eerst even je oude bib en thumbs verwijderen.
C:\Documents and Settings\user\Application Data\XBMC\userdata\Database\MyVideos34.db
C:\Documents and Settings\user\Application Data\XBMC\userdata\Thumbnails\Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Thanks allemaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Camelot Beta 1 niet voor de xbox te krijgen?

EDIT: Helemaal geen xbox versies meer op de download pagina van XBMC?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:+ lol nooit geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
de Xbox-versie wordt niet meer doorontwikkeld, althans niet meer door het Xbmc-team. Het is echter aannemelijk dat andere ontwikkelaars vroeg of laat ook 9.11 naar de console van Microsoft zullen porten.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euh jawel toch?!
ohw... das jammer

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh, nope. Je weet wel T3CH
Volgens mij wel hoor
Arnova heeft recentelijk nog veel xbox tickets opgelost. ;) Geweldige kerel btw.

http://xbmc.org/trac/timeline

zie: 24838 / 24837 / 24836 / 24834 ..............

Deze zijn recenter dan de beta 1 build !!!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-01-2022
Fire69 schreef op zondag 22 november 2009 @ 21:28:
Mooi, die gaan we direkt testen! :)

Net als b1 trouwens, wist niet dat die er al was!!

[edit]
Getest en goed bevonden. :P
Maar ik was natuurlijk al een fan van MediaStream_Redux, en dit is gewoon een doorontwikkeling ervan :)
Ik wil de de nieuwe B1 ook downloaden maar welke moet ik hebben voor de Xbox?
is dat OSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-01-2022
Cyberax schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:04:
[...]

Ik wil de de nieuwe B1 ook downloaden maar welke moet ik hebben voor de Xbox?
is dat OSX?
Oke laat maar.... zie net dus de updates....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Ik heb XBMC gedownload om het uit te proberen. Maar bij het afspelen van videobestanden zie ik niks anders dan knipperende kleuren, het geluid wordt wel weergegeven.

Hoe kan ik dit fixen?

CPU: Core i7 860
GPU: HD5870

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Hmm

Hij vindt de series wel ,alleen sommige afleveringen toont ie niet in XBMC..
Bibliotheek updaten, legen, weer updaten etc. helpt niets..
Wel in Media Compaginon, daar vindt ie alles netjes, met informatie etc... maar daar geeft ie ''This episode could not be loaded due to an xml error'' aan

[ Voor 15% gewijzigd door Deezers op 23-11-2009 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik heb XBMC Live draaien op een USB stick, maar heb een vreemd probleem met de file manager. Ik zie daar het volgende staan:

- DVD-drive
- Home folder (is leeg na doorklikken)
- Profile data (Userdata dir)
- XBMCLive_48 (geeft foutmelding bij aanklikken: path not found or invalid)

Nu ben ik op zoek naar de map waar de scripts in staan, omdat ik hier een snelkoppeling naar wil maken vanaf het home-scherm. De staat (met Filezilla gecheckt) in /.bootMedia/dotXBMC/scripts. Waarschijnlijk is deze map onzichtbaar door de . voor bootMedia, maar hoe kan ik deze map openen in de file manager van XBMC, of in ieder geval in Mediastream_Redux een snelkoppeling maken naar een script?

Ik zou de scripts-map kunnen verplaatsen, maar dan werkt de SVN-repo-installer waarschijnlijk niet meer goed vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Wat is die Alaska van Hitcher ENORM GAAF!!!

Zit alles in wat ik me zou kunnen wensen! Gelikt, rustig, weinig toeters en bellen, draait lekker op xbox (tot op heden geen crashes, kan ik van veel andere skins niet zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
@dennis lammers - op de een of andere manier wordt je tvserie niet goed gescraped, of wordt de info niet goed opgeslagen/weergegeven. De fout zit dus in: naamgeving bestanden, beschikbaarheid scrapesite (tvdb is er een poos uitgeweest en heb zo wat fouten gekregen), foutje in nfo of bibliotheek. Als je: naamgeving goed is, nfofiles en lib gewist zijn, de scrapesite (thetvdb.org) goed bereikbaar is, zou alles goed moeten gaan. Je hoeft de lib trouwens niet te wissen. Ik heb nog niet meegemaakt dat daar iets fout in zat. En ik werk met de alpha1/2 versie. Wel heb ik al heel wat keren een 'lege' of verkeerde info gehad. Ik heb ook regelmatig gewoon alle nfofiles gewist en de boel opnieuw laten scrapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Gister de alpha door de beta vervangen, moet zeggen die confluence skin ziet er goed uit. Verder onder win (vista 64) geen probs met mkv bestanden, loopt als ene zonnetje. Nu nog XBMC als shell zetten en dan ben ik good to go :)

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Roeligan schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 08:14:
Nu nog XBMC als shell zetten en dan ben ik good to go :)
Ik zou SilentLaunch gebruiken, dat werkt bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 22:23
Ik zit nogsteeds erg te dubben of ik een XBMC systeempje op basis van de Asrock 330 zal aanschaffen of dat ik beter meteen voor een zelfbouw zal gaan. Het prijsverschil is uiteraard aantrekkelijk, en aangezien er hier redelijk wat Asrock 330 bezitters zullen meelezen:

-Speelt de Asrock alles af?
-Audio over hdmi en optisch uit _tegelijk_?

De keuze voor mij is om XBMC onder linux te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ wheez50.
Als er al info aanwezig is in de bib dan word deze niet overschreven.
Dus als je de nfo wilt toevoegen van MC aan xbmc dan mag er niet al een aanwezig zijn.
Dit geldt ook voor de thumbnails.

Het is daarom aan te raden om de bib eerst te legen als je MC gaat gebruiken. !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 08:50:
[...]

Ik zou SilentLaunch gebruiken, dat werkt bij mij prima.
Thx zal er even naar kijken. ben neit zo weg van de eventghost methode en de .shell aanpassen.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Roeligan schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:33:
[...]

Thx zal er even naar kijken. ben neit zo weg van de eventghost methode en de .shell aanpassen.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=37492

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Freezerator schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:03:

-Speelt de Asrock alles af?
-Audio over hdmi en optisch uit _tegelijk_?

De keuze voor mij is om XBMC onder linux te laten draaien.
sinds kort ook WMV dus ... in mijn ogen ja.
Yip gaat met plug:both .. is info over te vinden..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Wie weet of er een goed werkende installatie script voor xbmc in Ubuntu minimal 9.10 er is (clean install)?
Tot nu toe heb ik alleen maar problemen met handmatige installaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
dCY schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:27:
Wie weet of er een goed werkende installatie script voor xbmc in Ubuntu minimal 9.10 er is (clean install)?
Tot nu toe heb ik alleen maar problemen met handmatige installaties.
zoals?
doe je minimal install? full install..?
full install kun je weinig mis doen, volg je handleiding @ xbmcfreak.Nl op... en dan gewoon xbmc --standalone toevoegn aan applicatie dat opstart;. de rest is wel wat zoeken;.. als dat teveel moeite is dan moet je XBMC LIVE en dan install @ HD doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:34
Euh, nope. Je weet wel T3CH
Blijkbaar staan er daar ook nog geen "recente" van de beta ...
de recentste is "T3CH XBMC 2009-11-08 SVN rev24421"

Iemand een idee waar ik wel de recente beta voor de xbox vind ?
Misschien dat bigfoot87 kan helpen ? die had vroeger mooie packages :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
tsjarlie schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:42:
[...]

Blijkbaar staan er daar ook nog geen "recente" van de beta ...
de recentste is "T3CH XBMC 2009-11-08 SVN rev24421"

Iemand een idee waar ik wel de recente beta voor de xbox vind ?
Misschien dat bigfoot87 kan helpen ? die had vroeger mooie packages :P
zover ik begrepen heb zijn ze er tijdelijk mee gestopt op verzoek van XBMC zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

ik ga al een tijdje naar tevredenheid voor de nightly builds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
TheQuestor is er ook tijdelijk mee gestopt toen de devs het gevraagd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 23:07

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zerveza schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:10:
ik ga al een tijdje naar tevredenheid voor de nightly builds
http://www.xbmcfreak.nl/xbmcfreaks-ubuntu-builds/

Ik heb net een build gedraaid of gemaakt. Het is nog even uitzoeken hoe het een en ander werkt. Het grote voordeel boven de builds van TheQuestor is dat dit ubuntu packages zijn. Mijn idee is om een repository op te zetten waar vandaan mensen kunnen upgraden iedere nacht. Iemand toevallig veel bandbreedte over?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Het heeft ff geduurd... maar nu worden alle TV series netjes weergegeven in XBMC :)

Nu de films nog.. :P

Heb net ook maar ff deze remote besteld, werkt goed i.c.m XBMC las ik
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14380
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1368442">topicreport</a>