Ja, terugtrapremmen zijn een hel. Eigenlijk zouden ze ze niet meer moeten maken, want je hebt niet te allen tijde de beschikking over je volle remkracht, en zeker op 'ergonomische' korte cranks heb je zelfs tijdens de beste momenten niet de beschikking over genoeg remkracht. Gelukkig ben je er goed afgekomen, maar dat is meestal zo met fietsongelukken.Aikon schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:18:
Nou ik ben vorige week definitief afgestapt van de terugtraprem.
Kon namelijk niet meer op tijd remmen voor een scooter welke mij voorrang had moeten geven. Ding kwam met 30-40 vol in m'n flank waardoor ik een paar meter de lucht doorvloog, en keihard neerkwam. Ambulance en alles erbij want kreeg 15 min. amper lucht. Verder niet zoveel aan over gehouden hoor; wat schaafwonden en een vrije dag.Maar voor mij geen terugtraprem meer, werkt echt voor geen meter.
Zou trouwens nog wat foto's proberen te fixen voor de TS, maar heb er eigenlijk amper tijd voor. Wellicht later...
En alvast bedankt voor mogelijke foto's
edit: Ik zat er trouwens over te denken om dit jaar maar eens aan de oliebollentocht mee te doen. Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk, en is het zo gezellig als het lijkt? Over de oliebollentocht 2009 kan ik alleen nog maar een hele schampere beschrijving van waar het gaat plaatsvinden.
[ Voor 11% gewijzigd door mux op 05-10-2009 15:49 ]