In het topic van camera's tot 250 euro eerst gepost maar heb de line-up eens bekeken en mijn wensen eens geanalyseerd en dien toch hier de vraag in nu. Naast mijn DSLR materiaal (Olympus E3) ben ik nu op zoek naar een compactje voor makkelijk snel fotograferen op festivals, feestjes. Dus het moet een camera zijn die in iedergeval compact is en in de broekzak kan. Nu valt het mij altijd op dat hoe compacter het word de optische zoom steeds lager word, en dat is juist iets waar ik niet op wil inboeten, of zo minmogelijk wil inboeten.
Wat mij wel leuk lijkt als extratje is HD filmpje, gewoon omdat het kan en leuk is op een festival.
Bij de camera's met groot optisch zoom bereik kwam ik op deze 3 modellen uit:
- Panasonic DMC-TZ10
- Sony DSC-HX5
- Canon Powershot SX210is
Tja het is een aardige line-up waar ik toch even niet meer uit kom. En dat heeft vooral met dikte/compactheid te maken van de camera's. Kunnen jullie iets zinnigs zeggen over deze line-up, en wat eventueel voor jullie eisen of functies zijn waarom een bepaald model eruit springt.
Uiteraard is picturequality iets wat meespeelt, maar dat mag vanzelfsprekend worden geacht. Heb wel eens een keer wat foto's van mijn zusje haar Sony Compact gezien, is een oudere W-Serie en die bevielen mij wel qua kleuren. Dus dat is dan ook een beetje mijn referentie. Kan moeilijk mijn DSLR als referentie stellen