Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste
Acties:
  • 171.392 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:34
Ja de SX20 weegt met 4x AA ruim 700 gram, maar dat is verder geen probleem. Nooberke heeft al eens samen met zijn ouders een dSLR gehad, dus.
En me vader wilt graag iets kleiner/lichters dus het is wel degelijk van belang hoor ;)

Als het alleen mijn toestel was geweest was er zeker weer een Dslr gekomen >:)

Ik heb even gekeken, onze Pentax woog 450 gram en de kitlens 220 gram dan zit je dus alsnog bijna op hetzelfde gewicht ;(

Over Nikon's heb ik nog niks gehoord? Zijn deze gewoon "minder" goed? Want het gewicht van deze is redelijk vergelijkbaar met de Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Ik vind Nikon qua compactcamera's erbarmelijk slecht t.o.v. de andere merken. Ik zou het houden op één van de keuzes die je al had.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Dus de keuze is eigenlijk Canon of Panasonic? Ik weet dat Fuji enkele jaren terug echt goed was qua bridge toestellen maar dat zijn ze tegenwoordig niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:30

Fiber

Beaches are for storming.

Zou deze Samsung TL500 (EX1) ook naar Nederland komen? Ziet er uit als serieuze concurentie voor de Panasonic LX3 en de Canon G11 / S90. Lichtsterk groothoekzoom lensje, iets grotere 10 MP sensor dan de meeste compacts, complete MASP mogelijkheden, RAW mogelijkheid, hotshoe, 614k amoled schermpje, etc. Iemand al een echte review tegengekomen?

http://www.samsungimaging...e&searchText=&direction=1
pricewatch: Samsung EX1 Zwart
nieuws: Samsung introduceert prosumer compactcamera met lichtsterke lens
http://www.digitalcamerai...l-Camera-Review-21542.htm
http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Fiber schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:38:
Zou deze Samsung TL500 (EX1) ook naar Nederland komen? Ziet er uit als serieuze concurentie voor de Panasonic LX3 en de Canon G11 / S90. Lichtsterk groothoekzoom lensje, iets grotere 10 MP sensor dan de meeste compacts, complete MASP mogelijkheden, RAW mogelijkheid, hotshoe, 614k amoled schermpje, etc. Iemand al een echte review tegengekomen?

http://www.samsungimaging...e&searchText=&direction=1
pricewatch: Samsung EX1 Zwart
nieuws: Samsung introduceert prosumer compactcamera met lichtsterke lens
http://www.digitalcamerai...l-Camera-Review-21542.htm
http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp
Ik citeer vanaf Samsung.nl: De Samsung EX1 is vanaf mei 2010 in Nederland verkrijgbaar, voor een verkoopadviesprijs van € 449,- inclusief BTW.

Maar dit gaat waarschijnlijk nog tot juni duren omdat nog bijna geen winkels hem online hebben staan.
nooberke schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 11:22:
Dus de keuze is eigenlijk Canon of Panasonic? Ik weet dat Fuji enkele jaren terug echt goed was qua bridge toestellen maar dat zijn ze tegenwoordig niet meer?
Tegenwoordig is Fuji nog steeds goed met bridge camera's, maar dan wel vooral de FujiFilm FinePix S200EXR. En daar hangt toch een behoorlijk prijskaartje aan en je ook al aangegeven dat je een camera wilt die makkelijker is dan een dSLR en dat is de S200EXR niet en hij weegt met accu en geheugenkaart bijna 900 gram.

Edit: ah, de FujiFilm FinePix HS10. makkelijker, lichter, veel meer zoom, nog wat beter en nog wat duurder.

[ Voor 21% gewijzigd door photofreak op 01-05-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Die S200EXR hadden ze ook bij de mediamarkt staan, maar die was inderdaad te zwaar volgens mijn vader.

Die HS10 ziet er wel leuk uit! Net gewicht en geen motorzoom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:01
Ook ik ben op zoek naar een andere camera. Ik heb nu een Fuji S5500. Op zich doet die het prima, maar ik wil weer een stapje beter/nieuwer.

Momenteel heb ik 3 kandidaten:

- Canon Powershot SX20 IS
- Panasonic DMC-FZ38
- Fuji Finepix HS10

De aanwezigheid van AA batterijen is voor mij geen issue (vind het zelf bij mn huidige camera ideaal). Gewicht is daardoor uiteraard hoger, maar daar heb ik bij mn S5500 geen problemen mee. Die is 337 gram ex batterijen, en voor zover ik zie zijn de specs van 600-650gram bij de SX20 en HS10 weer incl batterijen dus dat komt aardig overeen.

Pluspunt van de Panasonic en Fuji vind ik dat ze RAW ondersteunen. De Fuji heeft een CMOS sensor, hoe verhoud die zich tov de 2 andere camera's?

Ik zal 'm ook gaan gebruiken voor af en toe een filmpje. De HS10 heeft mono geluid zie ik, de andere stereo. Wat ik nergens kan vinden is welke camera wel en welke niet de mogelijkheid hebben om tijdens het filmen in- en uit te zoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
@ DJSmiley

De HS10 is een stuk beter met beeldkwaliteit en ruis dan de FZ38 en de SX20. Om gewoon filmpjes te maken heb je echt geen stereogeluid nodig. Zoals ik weet hebben ze allemaal de mogelijkheid om te zoomen tijdens het filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:02

13art

Moderator Mobile
Zit er toch sterk over te denken om de, in mijn ogen, overgrhypte TZ7 te verkopen.
Waar dat wordt nog niet zo makkelijk.

Wat is wil:
- minimaal 10x zoom
- 720p stereo filmen (met zoom mogelijkheid) en dan ook nog redelijk geluid tijdens bijvoorbeeld concerten, dance feesten oid...
- Zoomen tijdens het filmen
- uiteraad kwaliteit goed foto opnames (vergelijk ik dan een beetje met de fotokwaliteit van de Fujiji Finepix F70EXR)

Waar ik bijvoorbeeld totaal geen waarde aan hecht is GPS tagging.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 02-05-2010 20:52 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:27
Ik ben ook een beetje aan het twijfelen tussen de TZ10 (opvolger van de TZ7, maar met manual controls) en de Sony HX5v. Probleem met de Panasonic TZxx serie is toch wel de paarse 'blooming' bij het filmen van felle lichten, waar je denk ik toch ook wel mee te maken krijgt tijdens het filmen van concerten. Zie hier bv. een vergelijking tussen de TZ7 en de HX5v: http://vimeo.com/10146102

Ik ben er ook nog niet uit... Dan is er ook nog de Samsung WB2000, die er op papier wel goed uitziet, maar is nog nergens verkrijgbaar en nergens gereviewed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
nooberke schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 23:11:
Die S200EXR hadden ze ook bij de mediamarkt staan, maar die was inderdaad te zwaar volgens mijn vader.

Die HS10 ziet er wel leuk uit! Net gewicht en geen motorzoom!
De Fuji hs10 is inderdaad kleiner, maar qua fotokwaliteit is de Fuji S200 exr toch echt beter. Met name de sensor maakt het tot een betere camera en het gewicht, het is maar wat je gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Jeroen10 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 23:05:
[...]

De Fuji hs10 is inderdaad kleiner, maar qua fotokwaliteit is de Fuji S200 exr toch echt beter. Met name de sensor maakt het tot een betere camera en het gewicht, het is maar wat je gewend ben.
Ja, de S200exr heeft een wat betere beeldkwaliteit, maar daar gaat het nu niet alleen om. Er zijn mensen die niet met 900gram camera willen rondzeulen. En toch behoorlijke beeldkwaliteit willen. Trouwens je bent vergeten te melden dat er bij een grotere sensor meer glas nodig is om een bepaalde tele of groothoek te kunnen halen. Bijv. S200exr filtermaat 67mm, 436mm, 1/1.6-inch Super CCD EXR. SH10 filtermaat 58mm, 720mm, 1/2.3-inch BSI-CMOS

@Mottebelke en l3art
De discussie over een TZ7/8/10 of een HX5v is al vaker in dit forum geweest en het zal dus handig zijn als je een paar pagina's terug kijkt.

Het zal nog wel wat langer duren dan mei voordat de WB2000 verkrijgbaar is in Nederland, hij staat (nog) niet op samsung.nl en als ik op WB2000 zoek (op Samsung.nl) dan krijg ik 1 zoekresultaat en dan crasht mijn browser gelijk. Dan toch maar Chrome gebruiken en linkje

[ Voor 28% gewijzigd door photofreak op 03-05-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 21:47

EektheMan

DPC

Na het lezen van een aantal reviews op depreview, photography blog, camera blogs etc ben ik terechtgekomen bij de TZ-10. De TZ-10 geniet de voorkeur boven de TZ-7 vanwege de manuele mogelijkheden (ter info: spelen met de aperture schijnt geen effect te hebben). Mocht ik het spelen ermee leuk vinden dan kan ik ooit eens naar en dSLR gaan.

Maar waar ik nog wel over twijfel is het Zoomen en de manuele opties. Kijk ik bijvoorbeeld naar de Canon S90 of de Panasonic LX-3 dan leveren die meer diepte en speelmogelijkheden. Zoomen is echter beperkt tot max 4x.

De waarschijnlijk ietwat domme vraag: In hoeverre is dat Zoomen via de camera belangrijk? Kun je met een mooie foto van de S90 niet gewoon achteraf softwarematig je ingezoomde foto eruitknippen met dezelfde kwaliteit als een ingezoomde foto van een TZ10. Of spreek je dan toch van een groot kwaliteitsverlies?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

EektheMan schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:10:
.........
De waarschijnlijk ietwat domme vraag: In hoeverre is dat Zoomen via de camera belangrijk? Kun je met een mooie foto van de S90 niet gewoon achteraf softwarematig je ingezoomde foto eruitknippen met dezelfde kwaliteit als een ingezoomde foto van een TZ10. Of spreek je dan toch van een groot kwaliteitsverlies?
Belangrijk? Het ligt er maar net aan wat voor soort foto's je het meest maakt. Als je vaak het tele eind van je zoom gebruikt om bijvoorbeeld kleine details op afstand vast te leggen, of ongemerkt Katja Schuurman op het strand wil fotograferen, ja dan is veel zoom wel belangrijk. Maar er zijn ook goede fotografen die helemaal geen zoom gebruiken en prachtige beelden op 28, 35 of 50 mm vastleggen. Zie bijvoorbeeld: http://wouter28mm.wordpress.com/ Dus het ligt er maar net aan wat je stijl van fotograferen is.

Softwarematig zomen, dat heet croppen, kan best een beetje, zonder veel verlies, maar nooit tot de 300mm die een TZ10 je biedt. Elke camera is een compromis, en je moet dus altijd keuzes maken. (Of 10 camera's en 25 lenzen kopen....)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Mmm Katja Schuurman. Zette me toch aan het denken. Mooie foto's op die link, grappig die foto van die hond met 2 poten.
Nu heb ik eens rondgekeken op flickr bij deze fotograaf http://www.flickr.com/photos/photogramaphy/ en zie dat hij vaak foto's neemt van mensen met een zoom van rond de 100mm. Dat lijkt veel spontane foto's op te leveren omdat het onderwerp niet altijd in de gaten heeft dat een foto genomen wordt.
Dank voor deze opmerking, ik ga nu voor de TZ10. Enne mocht ik een plaatje van Katja schieten post ik hem natuurlijk hier ;-)

Samengevat voor anderen om niet voor de TZ7 of de Canon SX 200/210 IS te gaan:

Canons:
Iets mindere beeldkwaliteit - Irritante flits die altijd omhoog komt.- heeft meer zoom, maar begint op 28mm ipv 25mm wat ik zelf belangrijker vind.

TZ-7
Geen manuele instellingsmogelijkheden - iets mindere stabilisator Mega OIS tegen Power OIS - geen support SDXC kaartjes

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
@ EektheMan

Kortom: Je vind dat de TZ7 een betere keuze is. Als je de Mega OIS van de TZ7 niet prettig vind dan een paar tientjes meer voor de Power OIS van de TZ8 betalen? De kwestie SDXC kaartjes vind ik onzin. Je hebt aan een SDHC 8GB class 4 heb je meer dan genoeg. Zlef gebruik ik 4GB en ik doe gewoon iedere keer mijn kaart leegtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Ik denk het niet photofreak, ik noem een aantal extra zaken op die wellicht voor anderen van belang kunnen zijn die voor hetzelfde dilemma staan. Voor mijzelf is echt de mogelijkheid om handmatig shutterspeed, aperture etc (PASM geloof ik) te kunnen regelen doorslaggevend. Ik wil graag een klein beetje spelen om te zien of ik ooit naar een dSLR wil gaan.

Ik denk dat als je de 2 vergelijkt dan ga je alleen voor de TZ10 als je graag GPS, manuele instelmogelijkheden, trillende handjes hebt, of om wat voor reden dan ook een duidelijk LCD scherm wilt hebben. Het prijsverschil. TZ7 €232 tegenover TZ10 €292 is niet extreem, maar is toch iets om over na te denken.

Wat de kaartjes betreft, zoals veel van bovenstaande zaken, is iets persoonlijks. Ik heb al wat kaartjes en wil die graag weer kunnen gebruiken. Scheelt weer een paar tientjes en voor mij is dat precies de kost om toch voor de TZ10 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Canon SX20 is aangeschaft ;)

Eerste puntjes die mij opvallen:
Waarom moet je perse de flitser handmatig openen 8)7
De zoeker is niet echt geweldig, een of andere kopie van van het schermpje alleen dan met fletsere kleuren en lagere beeldkwaliteit. Ook kunnen de zoeker en scherm niet tegelijk gebruikt worden.
De filmkwaliteit is wel uitmuntend :D
Net als de Macrofunctie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

@Fiber
Hier de Samsung EX-1/TL500 in NL:
http://www.bestekeus.nl/p...th-117_118-pId-68555.html

Concurreert ook qua prijs met de Panasonic LX-3 en de Canon S90. Nog geen echte reviews kunnen vinden maar wel aardige foto's en filmpjes van de camera zelf. Mij bevalt de grip en het gebrushte uiterlijk wel.
Toegevoegd aan de wishlist. Misschien als aanvulling op de TZ10.
http://www.photographybay...ng-tl500-hands-on-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Goeie prijs! Factoryprices vraagt 409,- en ik heb hem ook ergens voor 450,- gezien. Maar goed, eerst maar eens een echte review afwachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

nooberke schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:44:
Eerste puntjes die mij opvallen:
Waarom moet je perse de flitser handmatig openen 8)7
Dat hebben ze voor mij gedaan : Ik heb een hekel aan camera's die je zowat verplichten in de auto modus met flits te fotograferen :P

;)

/EDIT : Waarom heeft die Samsung al die Canon achtige knopjes/lay-out van de controls :X Als ik iets haat bij de G11 en S90 ... zucht :/

[ Voor 17% gewijzigd door nero355 op 04-05-2010 15:26 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wee even wat tegengeweld geven aan alle Panasonic en Sony compacte ultrazooms:
The D-Range Priority (DR) mode in particular is literally a real eye-opener, recording much greater dynamic range and preserving more detail in the shadows and highlights than either the F80EXR's own high-resolution mode, or most other compact cameras that we've reviewed.
as it stands, this is still one of the best value and best performing compacts - highly recommended.
Uiteraard even goed lezen en met name voorbeeldfoto's bekijken. :)

Edit: voor de duidelijkheid: dit gaat over de Fuji F80EXR

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 18:34:
Nog wee even wat tegengeweld geven aan alle Panasonic en Sony compacte ultrazooms:

Edit: voor de duidelijkheid: dit gaat over de Fuji F80EXR
"...the 12 megapixel sensor delivers slightly worse image quality than its predecessor..."
Net zoals bij de TZ10 :/
Dan lijkt die predecessor (F70EXR) een nog interessanter koopje. Wel geen HD video maar betere kwaliteit aan een (veel) lagere prijs. Beide horen trouwens niet in dit topic wegens te goedkoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind zelf het ontbreken van HD film de moeite waard om toch de F80 aan te bevelen ;)

Ik kan trouwens de F80 niet vinden in de PW, maar ik neem aan dat je elders gezocht hebt. Mea culpa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Mwoa... Hij is nieuw en zal zeker erg goed zijn, maar dat is ook deels gerelateerd aan z'n lage prijs volgens mij, zie de maximale 5 punten voor Value. Als ik naar de voor mij belangrijkere punten als IQ, Features en Ease of Use kijk dan scoren op dit blog enkele directe concurenten net zo goed of beter, zoals de Sony HX5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals het hangt er een beetje vanaf van wat je nodig hebt. Als je alleen naar sterren kijkt ben je imo niet best bezig. Als je puur detail zoekt ben je met een andere camera wellicht beter af. Op het gebied van DR is de Fuji heer en meester; handig voor de landschaps- en stadsfotograaf. Hoe high-ISO vergelijkt weet ik niet en dat is even een kwestie van foto's bekijken. Kortom, met wat onderzoek is er voor ieder wat wils en ik voeg die Fuji even toe aan de keuzeruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Moet zeggen dat ik toch aardig onder de indruk ben van de Canon SX210.
Mooie camera. Mooie foto's. In de film modus schijnt hij het ook erg goed te doen. Op youtube een filmpje gevonden waarin de filmmodus vergeleken wordt met de HX5V van sony, maar daar is de Canon toch duidelijk heer en meester. Zeker ook omdat de HX5V flink wat barrel distortion laat zien.
Wel schijnt de Canon iets teveel groen weer te geven in zijn afbeeldingen. Daar moet hij de HX5V dan weer net even boven zich laten. Maar als je de foto's los van elkaar ziet zal dat niet eens zo opvallen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
De sony hx5v is zeker wel de beste filmer onder de compact camera`s. Download maar eens een origineel bestandje van full HD op vimeo. http://vimeo.com/10194164
Het valt me op dat sites zoals youtube de filmpjes lang niet afspelen zoals het origineel.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Masterkale1 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:05:
De sony hx5v is zeker wel de beste filmer onder de compact camera`s. Download maar eens een origineel bestandje van full HD op vimeo. http://vimeo.com/10194164
Het valt me op dat sites zoals youtube de filmpjes lang niet afspelen zoals het origineel.
FullHD en een nieuwe sensor doen het inderdaad een stuk beter dan veel andere compact camera's, maar of ie ook de beste is, ik denk 't niet. Er is ook nog een HS10 die ook best goed zou presteren met filmen.

YouTube doet de video's schijnbaar meer comprimeren dan Vimeo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Er zijn zeker wel betere camera`s die kunnen filmen (de 550D bijv). Maar ik heb het over compact camera`s. Ik vraag me af hoe de samsung WB2000 het gaat doen op HD film gebied. Deze komt 24 Mei uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Masterkale1 op 10-05-2010 19:40 ]

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Video vergelijking hx5v vs sx210

sx210 beeld en video test:

hx5v audio en video test:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
http://www.vimeo.com/10680695 de canon
http://www.vimeo.com/10194164 de sony
Sony heeft idd meer moeite met donkere ruimtes maar zie het verschil buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Beetje appels met peren vergelijken is het ook natuurlijk omdat de Sony 1080 is en de Canon maar 720. voor mij persoonlijk speelt geluid bijv een belangrijke rol. Zo maakt iedereen zijn eigen keuzes. DE ideale camera zal er toch nooit komen. Niet voor mij in ieder geval :P Maar is ook leuk, zo kan je af en toe weer een nieuwe gadget kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
l3art schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:27:
Beetje appels met peren vergelijken is het ook natuurlijk omdat de Sony 1080 is en de Canon maar 720. voor mij persoonlijk speelt geluid bijv een belangrijke rol. Zo maakt iedereen zijn eigen keuzes. DE ideale camera zal er toch nooit komen. Niet voor mij in ieder geval :P Maar is ook leuk, zo kan je af en toe weer een nieuwe gadget kopen ;)
Nee het zijn beide compact camera`s .. dus appels met peren is het totaal niet. Het geluid is zeker een stuk minder op de sony.
Ja het ligt eraan wat je belangrijk vind. Ik ben ook op zoek naar een leuk toestel alleen wacht ik even op de samsung w2000. Het filmen vind ik namelijk best belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Masterkale1 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 23:31:
[...]

Nee het zijn beide compact camera`s .. dus appels met peren is het totaal niet. Het geluid is zeker een stuk minder op de sony.
Ja het ligt eraan wat je belangrijk vind. Ik ben ook op zoek naar een leuk toestel alleen wacht ik even op de samsung w2000. Het filmen vind ik namelijk best belangrijk.
Ja zo lust ik er ook nog wel een paar. De ene compact is de andere niet natuurlijk. Doelde meer op de 1080i vs de 720p. Dat is niet helemaal eerlijk vergelijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
l3art schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 00:18:
[...]

Ja zo lust ik er ook nog wel een paar. De ene compact is de andere niet natuurlijk. Doelde meer op de 1080i vs de 720p. Dat is niet helemaal eerlijk vergelijken..
Inderdaad, 720p is stukken mooier dan 1080i. Of bedoel je dat niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

• Wat is je beschikbare budget?
Tot EUR 400,-
• Wat voor formaat wil je? (compact, superzoom, etc)
Geen DSLR, maar hoeft ook niet supercompact (die heb ik al namenlijk, pentax optio A20)
• Wat voor eisen stel je eraan? (AF, beeldstabilisatie, zoom, instel mogelijkheden)
Een goede zoom, de camera is bedoeld voor vakanties, wat ik mis op mijn compactcamera is een goede zoom functie. Beeldstabilisatie vind ik ook belangrijk, ik heb niet echt een vaste hand.
Een goede auto modus en vooraf ingestelde modussen vind ik ook belangrijk. Ik ben niet echt een fotomaak freak. Ik vind het gewoon belangrijk dat ik mooie vakantiefoto's kan maken zonder dat het heel moeilijk wordt. Ik heb wel lol beleefd op mijn compactcamera met het klooien tussen verschillende modussen, maar ISO's en witbalans zaken heb ik de ballen verstand van. Dus goed voorafgestelde modussen zijn eigenlijk wel een pré.
• heb je nog specefieke doelen? (externe flitser, etc)
Nee
• Heb je al een voorkeur? (Even googelen, of een vergelijkingssite)
Ik had al een beetje op dpreview compare gekeken, en kwam tot dit lijstje
Panasonic FZ38
Canon Powershot SX20
Fujifilm Finepix S2500HD

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:38
Zoals ik eerder in dit topic al vermelde ben ik ook op zoek naar een camera. Toen viel mijn keus op de Canon S90, maar ik begin nu toch te twijfelen. Mijn budget is rond de 300 euro. Wat is dan het beste cameraatje? Ik ben een beetje aan het twijfelen omdat de S90 geen 720P kan, en omdat hij maar 10 MP heeft. Ik weet dat MP niet alles zegt, maar misschien is er voor de prijs van de S90 wel iets beters te koop? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

"Maar" 10 MP is juist een pré.... De enig andere leverbare cam met vergelijkbare specs is nog steeds de pricewatch: Panasonic Lumix DMC-LX3 Zwart Maar die is een tikje groter en iets duurder. (Daar is ook nog een Leica versie van maar die is vrijwel hetzelfde en nog duurder) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
En de nieuwe Ixus 300 IS? http://www.canon.nl/For_H..._Camera/IXUS/ixus_300_hs/

10MP, F/2.0 en 720P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn zoon doet aan competitie wielrennen. Ik wil mooie actiefoto's kunnen maken. Bestaan hier goede bridge toestellen voor (met zoom kunnen werken is hierbij belangrijk) of moet ik een duurdere DSLR overwegen. Ik ben tevreden met goed kwalitiet op 10*15 formaat, vergrotingen moeten niet. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:44:
Mijn zoon doet aan competitie wielrennen. Ik wil mooie actiefoto's kunnen maken. Bestaan hier goede bridge toestellen voor (met zoom kunnen werken is hierbij belangrijk) of moet ik een duurdere DSLR overwegen. Ik ben tevreden met goed kwalitiet op 10*15 formaat, vergrotingen moeten niet. Bedankt
Voor actiefoto's is het juiste moment van afdrukken essentieel. Niet-DSLRr's die ik ken hebben alle een hinderlijke afdrukvertraging. Tenzij iemand je hier een compactcam/bridge zonder afdrukvertraging kan aanbevelen, denk ik dat je al snel bij een DSLR gaat uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil voor de fotografie (voor de webshop) van kleding, lingerie, sieraden een nieuwe camera aanschaffen. Ik fotografeer voornamelijk buiten. Dat moet snel en zonder al te veel moeite gebeuren. Dus een getuur door een zoeker, om een bloemetje mooi op de foto te nemen is niet aan mij besteed. Wat voor camera zou hiervoor geschikt zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 00:14:
Ik wil voor de fotografie (voor de webshop) van kleding, lingerie, sieraden een nieuwe camera aanschaffen. Ik fotografeer voornamelijk buiten. Dat moet snel en zonder al te veel moeite gebeuren. Dus een getuur door een zoeker, om een bloemetje mooi op de foto te nemen is niet aan mij besteed. Wat voor camera zou hiervoor geschikt zijn ?
Eender dewelke. je foto's gaan allemaal even goed (of slecht) zijn. Goede fotos zijn echt geen kkwestie van goed materiaal, als je er geen beetje moeite voor wil doen gaat zelfs een canon 1Ds je daarbij niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 00:58:
[...]

Eender dewelke. je foto's gaan allemaal even goed (of slecht) zijn. Goede fotos zijn echt geen kkwestie van goed materiaal, als je er geen beetje moeite voor wil doen gaat zelfs een canon 1Ds je daarbij niet helpen.
Maar voor een goede foto is een goede camera wel handig. Als ik een telefoonfoto, een foto van een aldi traveler camera en een foto van een panansonic TZ6 vergelijk. Dan is de TZ6 toch echt een stuk beter qua beeldkwaliteit. Maar het onderwerp in kader brengen moet je zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Voor m'n Sony DSC-H55 die ik waarschijnlijk ga kopen wil ik dit geheugenkaartje kopen: pricewatch: Kingston 8GB SDHC Class 4 Flash Card. Kingston 8GB class 4 voor 16 euro. Is dit een goed kaartje? Of raden jullie mij toch een duurdere Scandisk Video HD aan voor 25 euro?

[ Voor 4% gewijzigd door GekkeCoen op 15-05-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:12

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Na een poosje twijfelen tussen de Panasonic TZ10 en de Sony HX5V, heb ik zojuist de laatste meegenomen van de Saturn. Ik had niet verwacht dat ik het toestel (welke van de twee dan ook) in een winkel zou kopen want daar zijn de prijzen (meestal) 60 tot zelfs 100(!) euro hoger. Maar bij de Saturn was de HX5V 319 en de TZ10 359. En daar werd ook nog eens bij vermeld dat Sony een 25 euro cashback actie heeft bij bepaalde modellen, dus in totaal kwam de dat op 294 euro uit. Dat was voor mij reden genoeg om meteen tot aanschaf over te gaan. (Plus dat ik van mijn vriendin niet langer meer mocht wachten met kopen van een fototoestel *whipped* :) )
De accu is nu aan het laden (in de veel te trage oplader) dus ondertussen kan ik even uitzoeken welk SD kaartjes, extra accu's en tasjes er goed bijpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
1 extra accu lijkt me genoeg, ze gaan tegenwoordig nog best lang mee voordat je ze weer moet opladen, Voor een sd kaart lijkt me een SDHC 4/8GB class 6 genoeg en als tasje; gewoon na de plaatselijke fotozaak gaan en vragen wat ze hebben en uitproberen. Een extra opbergvakje is wel zo handig. Ookal is het bij sommige tasjes wel extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

photofreak schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:45:
[...]

Maar voor een goede foto is een goede camera wel handig. Als ik een telefoonfoto, een foto van een aldi traveler camera en een foto van een panansonic TZ6 vergelijk. Dan is de TZ6 toch echt een stuk beter qua beeldkwaliteit. Maar het onderwerp in kader brengen moet je zelf doen.
Een aldi traveler kan ook goede fotos leveren, ik heb er een gebruikt van iemand voor een vakantie en de kwaliteit van die fotos was beter dan een tz5 die ik zelf daarna had. Mijn punt is dat in de range 250-500 je niet echt grote verschillen hebt, als je geen moeite wil doen om een foto te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Het in kader brengen moet je zelf doen, maar de meeste mensen beginnen met een compact met 3 à 5 keer optische zoom. En niet met een superzoom of bridge camera en deze mensen kunnen toch wel degelijk gewnoeg fotograferen om met het juiste spul goede foto's te kunnen maken (onder de juiste omstandigheden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vandaag mn Canon SX210 IS ontvangen.
Ik lees nooit de gebruiksaanwijzing maar deze keer de korte bijgevoegde maar eens even snel doorgenomen. En wat stond daar tot mijn verbazing, dat je zelf de flitser omhoog en omlaag kan doen.... Hij komt sowieso automatisch omhoog, maar dan kan je hem zo weer omlaag klappen (vraag me af of het goed is om je vinger er al op te houden zodat hij helemaal niet omhoog komt).
Maar je kan hem dus ook weer zelf omhoog doen. Kortom het is niet nodig om het toestel dan eerst aan en uit te zetten om de flitser te gebruiken. Dit in tegenstelling tot wat in vele reviews wel verteld wordt.
En inderdaad er zit een klein 'soort van ribbeltje' waar achter je je nagel kan zetten om de flitser weer omhoog te trekken.

Toch handig om te weten dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soutje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-03 08:47
Ikzelf heb interesse in de Sony Cybershot DSC-HX5, en ik probeer deze zo goedkoop mogelijk aan te schaffen. Bij de pricewatch staattie voor 314 eu, echter ik kom m hier http://www.vergelijk.nl/d...sony/cyber_shot_dsc_hx5v/ voor 225 tegen.

Ik heb vervolgens een vergelijking aangeklikt: http://www.vergelijk.nl/compare/14972438/14454855/14454856/

Dit zijn toch gewoon 3 dezelfde modellen, of mis ik iets (buiten de kleur)?

DSC-HX5V
DSC-HX5VB
DSC-HX5VN.

Iemand enig idee ? Ik wil eigenlijk de goedkoopste bestellen. Maar is dat wel het juiste model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:12

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Soutje schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 22:57:
Ikzelf heb interesse in de Sony Cybershot DSC-HX5, en ik probeer deze zo goedkoop mogelijk aan te schaffen. Bij de pricewatch staattie voor 314 eu, echter ik kom m hier http://www.vergelijk.nl/d...sony/cyber_shot_dsc_hx5v/ voor 225 tegen.

Ik heb vervolgens een vergelijking aangeklikt: http://www.vergelijk.nl/compare/14972438/14454855/14454856/

Dit zijn toch gewoon 3 dezelfde modellen, of mis ik iets (buiten de kleur)?

DSC-HX5V
DSC-HX5VB
DSC-HX5VN.

Iemand enig idee ? Ik wil eigenlijk de goedkoopste bestellen. Maar is dat wel het juiste model.
Als je de winkels aanklikt zie je dat ze verwijzen naar de H55, het "lichtere" broertje van de HX5. Een fout van de vergelijk site dus. Verder zijn de modellen die jij noemt voor zover ik weet inderdaad allemaal hetzelfde behalve de kleur. Maar die zie je nog niet voor ver onder de € 300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Kunnen jullie mij eens uitleggen wat het verschil is tussen deze 2 camera's. De S90 lijkt qua specificaties de mindere, maar hij is toch duurder. Waar zit het hem in, en wat is de betere camera?

http://www.cameranu.nl/ar.../Sony_DSC-W390_Zwart.html
http://www.cameranu.nl/ar.../Canon_PowerShot_S90.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De S90 heeft beeldstabilisatie en een snellere lens (lichtgevoeliger). Of je dat belangrijk vindt moet je natuurlijk zelf weten ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

de s90 heeft een ring bij de lens zitten wat handig kan zijn voor bijvoorbeeld diafragma instellen of sluitertijd oid ;)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kom op jongens, dat kan beter....! ;)

Koste wat moeite, maar het levert mij wel weer een leuke site op die ik nog niet kende, alle specs op een rijtje: http://www.camera-catalog...90_vs_canon_powershot_s90

Samenvattend, de S90 heeft iets minder MP op een iets grotere chip, iets minder zoom, iets minder wide, is iets lichtsterker, is iets groter, zwaarder, heeft MASP instellingen, kan in RAW schieten, heeft een beter scherm, mindere video en is duurder.

http://tweakers.net/pricewatch/compare/436/252167;245156

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soutje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-03 08:47
Ray-zor schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 23:32:
[...]

Als je de winkels aanklikt zie je dat ze verwijzen naar de H55, het "lichtere" broertje van de HX5. Een fout van de vergelijk site dus. Verder zijn de modellen die jij noemt voor zover ik weet inderdaad allemaal hetzelfde behalve de kleur. Maar die zie je nog niet voor ver onder de € 300.
uh..........nou gelukkig zijn anderen wat scherper dan ik op dit late uur. Thnx ! MM 300 eu is net ff over het budget. Ik vond 225 net leuk. Misschien ff een paar maandjes wachten totdattie goedkoper is ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 01:10:

Koste wat moeite, maar het levert mij wel weer een leuke site op die ik nog niet kende, alle specs op een rijtje: http://www.camera-catalog...90_vs_canon_powershot_s90

Samenvattend, de S90 heeft iets minder MP op een iets grotere chip, iets minder zoom, iets minder wide, is iets lichtsterker, is iets groter, zwaarder, heeft MASP instellingen, kan in RAW schieten, heeft een beter scherm, mindere video en is duurder.

Conclusie: wil je veel handmatige controls en vind je het belangrijk dat je camera in donkerdere omgevingen relatief ruisvrije platen geeft: Canon S90, wil je dit niet, maar wel wat meer zoom aan beide einden en wil je hd filmpjes kunnen maken: Sony W390

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Dus... de nieuwe Canon Ixus 300 HS is dan een optie? 10MP, ruisarme foto's, 3.8x optische zoom en 720P HD.
Voorbeeldje 3200 ISO vanaf CanonRumors
Afbeeldingslocatie: http://www.canonrumors.com/wp-content/uploads/2010/05/IMG_0065-2.jpg
Linkje naar 100% variant http://www.canonrumors.com/pics/IMG_0065.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door photofreak op 15-05-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Ik zit te twijfelen tussen een Sony DSC-H55 of een Samsung ST1000. De Sony maakt waarschijnlijk beter foto's, maar de Samsung heeft wel erg veel opties: 3,5 Touch lcd, wifi, bluetooth, gps. Wie heeft er ervaring met Samsung camera's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Fiber schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 01:10:

Imo is die instelring intressanter dan dit:
iets minder MP op een iets grotere chip, iets minder zoom, iets minder wide, is iets lichtsterker, is iets groter, zwaarder, heeft MASP instellingen,
Dat andere is dan wel intressant, vooral dat raw gedeelte, en dat betere scherm.

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
Wie weet een NO-NAME accu voor de Panasonic TZ10. De org. Panasonic accu DMW BCG10E
deze kost al gauw 50e. Als het goedkoper kan graag. Wie heeft hier ervaringen mee en met welke accu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Moet zeggen dat ik best diep onder de indruk ben van de SX210 van Canon. Heb er nog maar kort mee gespeeld, maar over het algemeen genomen flink tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
ton1234 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 00:00:
Wie weet een NO-NAME accu voor de Panasonic TZ10. De org. Panasonic accu DMW BCG10E
deze kost al gauw 50e. Als het goedkoper kan graag. Wie heeft hier ervaringen mee en met welke accu ?
http://www.digimaxx.nl/?p...hoofd=140&cat=223&id=2136 Gebruik ik in een TZ6 en werkt verder even goed als de originele accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een (fatsoenlijke) review van de Samsung WB650 (HZ35W)? Op papier ziet ie er echt geweldig uit; 24mm, 15x zoom, 920k 3" AMOLED scherm. Helaas wel 14,2 (12,2 effectief) MP, maar dat is net zoveel als de TZ10. Verder ook gewoon PASM, GPS, een crapload aan scenes en 720p video.
Probleem is alleen dat hij niet blijkt te bestaan bij de reviewers en op Google is ook al niks te vinden. Op YT zien de paar filmpjes er prima uit, maar ik kan geen concerten vinden (belangrijk, want voor mij moet de audio ook goed blijven bij hard geluid).

Ik had eigenlijk al besloten om voor de TZ10 te gaan, maar deze Samsung heeft me toch weer laten twijfelen. Iemand die er meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 17:24:
Heeft iemand een (fatsoenlijke) review van de Samsung WB650 (HZ35W)? Op papier ziet ie er echt geweldig uit; 24mm, 15x zoom, 920k 3" AMOLED scherm. Helaas wel 14,2 (12,2 effectief) MP, maar dat is net zoveel als de TZ10. Verder ook gewoon PASM, GPS, een crapload aan scenes en 720p video.
Probleem is alleen dat hij niet blijkt te bestaan bij de reviewers en op Google is ook al niks te vinden. Op YT zien de paar filmpjes er prima uit, maar ik kan geen concerten vinden (belangrijk, want voor mij moet de audio ook goed blijven bij hard geluid).

Ik had eigenlijk al besloten om voor de TZ10 te gaan, maar deze Samsung heeft me toch weer laten twijfelen. Iemand die er meer over weet?
Hoezo helaas wel 14.2 (12.2 effectief)? Volgens mij zijn er maar bar weinig mensen die daadwerkelijk ooit zo'n hoge resolutie nodig hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Bij tele is een beetje MP toch wel handig. Ik heb liever een hoger aantal pixels dan een extra lange lens om een bepaald bereik te halen. De rede spreekt voor zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Met meer MP krijg je ook meer ruis, dus je kunt minder acceptabel verscherpen of een stuk van de foto lichter maken. Het hebben van meer megapixels heeft voor- en nadelen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Wat is het verschil tussen de Samsung WB650 en de WB600? Alleen de GPS of nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op zondag 16 mei 2010 @ 18:07:
Hoezo helaas wel 14.2 (12.2 effectief)? Volgens mij zijn er maar bar weinig mensen die daadwerkelijk ooit zo'n hoge resolutie nodig hebben...
Als ik het te weinig had gevonden, dan had ik 'helaas maar 14.2' gebruikt ;) 14.2 is mij veels te veel (8MP is een max dat ik zou willen), maar er zijn weinig cams met veel zoom en features zonder een ultra-hoge resolutie. Vandaar dat ik die opoffering aan beeldkwaliteit dan maar moet maken (tenzij iemand een gouden tip heeft?)

Verschillen tussen de WB650 en WB600 weet ik niet. Als het alleen GPS is, ga ik voor de WB600. Maar meestal bezuinigen ze nog wel meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
photofreak schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:20:
[...]

http://www.digimaxx.nl/?p...hoofd=140&cat=223&id=2136 Gebruik ik in een TZ6 en werkt verder even goed als de originele accu.
Dit scheelt niet zo veel ca 30e dus n verschil van 20e de moeite waard. Zie ze ook van 14,95e ga het gewoon proberen.
Dank voor de link / reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
Ervaring met de TZ10 is dat de accu niet zo lang mee gaat. Als je 45minuten filmt en wat foto's erbij dan geeft de accu aan dat hij al bijna leeg is. Uiteraard start ik met een volledig opgeladen accu.
Ik gebruik zelf weinig de zoom functie. En de GPS functie is staat uit.

Hebben andere ook deze ervaring dat de accu snel leeg is ?

[ Voor 5% gewijzigd door ton1234 op 18-05-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassanov99
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 18:05
Canon Powershot SX210 IS Zwart van het weekend opgehaald bij cameranu.nl (URK) voor 277 euro, echt een goeie specialistische zaak voor de laagste prijs, tevens kun je daar ook goed advies krijgen voor zowel Spiegel reflex als compact camera's.

Ik heb hiervoor een Fuiji Finepix S5500 gehad, na 4 jaar trouwe dienst toch maar een maatje kleiner gekocht met dezelfde mogelijkheden.

Het enige wat ik nog mis is de panorama/raw en burst mogelijkheden, ik denk echter niet dat ik deze ga missen.

P.s. ik moet zeggen dat Sony voor de Panorama wel een mooie optie heeft, lang getwijfeld tussen de Sony Cybershot DSC-HX5V Zwart en de SX210 IS.

Toch gaf voor mij de 14x zoom, Betere foto's en filmen bij weinig licht voor mij de doorslag voor de Canon.

Verdere testen volgen nog..

Overigens zijn reviews van de Samsung B650 te vinden onder een andere naam (heeft buiten nederland anders), gewoon op samsung zoeken dan vind je ze wel (heel veel engels geneuzel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
photofreak schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 10:55:
Dus... de nieuwe Canon Ixus 300 HS is dan een optie? 10MP, ruisarme foto's, 3.8x optische zoom en 720P HD.
Ook weer een kleinere sensor dan de S90 dus meer ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cassanov99 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:41:
Overigens zijn reviews van de Samsung B650 te vinden onder een andere naam (heeft buiten nederland anders), gewoon op samsung zoeken dan vind je ze wel (heel veel engels geneuzel).
Onder de naam HZ35W vind ik ook bar weinig. De enige 'review' de er is, is van segadget, maar dat schijnt van Samsung zelf te zijn. Iig wordt er sowieso niks vergeleken met andere camera's, dus ik heb er niet zoveel aan.

De plaatjes die ik heb gezien zijn acceptabel voor mij, maar ik ben nu alleen nog bang voor de geluidskwaliteit tijdens concerten. En daar kan ik op YT niks van vinden, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
cassanov99 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:41:
Het enige wat ik nog mis is de panorama/raw en burst mogelijkheden, ik denk echter niet dat ik deze ga missen.
Panorama zit er wel op hoor. Evenals burst.
Panorama kan je vinden onder scenes, stitch hulp heet het geloof ik.
Burst kan je weer vinden onder de Func. set knop en dan bij de Transport mode. Daar kan je kiezen voor Single of Continue. Ok snel gaat het niet, maar goed, het is een soort van burst mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
bouwfraude schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:53:
[...]

Ook weer een kleinere sensor dan de S90 dus meer ruis.
Dan is het toch nog maar wachten op een goede vergelijking of review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
ton1234 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:21:
Ervaring met de TZ10 is dat de accu niet zo lang mee gaat. Als je 45minuten filmt en wat foto's erbij dan geeft de accu aan dat hij al bijna leeg is.
Drie kwartier filmen met een compactfototoestel? Leuk dat het kan, maar zou je niet beter af zijn met een filmcamera dan?
Gezien de afmetingen van de TZ10 zal de accu ook nogal beperkt zijn van omvang, schat ik. Dan vind ik je gehaalde tijd nog netjes eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
Toff schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:16:
[...]

Drie kwartier filmen met een compactfototoestel? Leuk dat het kan, maar zou je niet beter af zijn met een filmcamera dan?
Gezien de afmetingen van de TZ10 zal de accu ook nogal beperkt zijn van omvang, schat ik. Dan vind ik je gehaalde tijd nog netjes eigenlijk.
Filmcamera's genoeg... daar loop ik altijd al mee, juist leuk dat je met iets kleins ook beelden kan schieten. Vandaag de n NO-name accu van 14,95e ontvangen die het dus NIET doet. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 14:08

jla

Ik mag van Dixons een nieuwe camera uitzoeken en ben mij een beetje aan het oriënteren wat op dit moment prijs/kwaliteit echt goed is. Ik ben eigenlijk echt een canon fan en heb dan ook naar de S90 gekeken. Ik vind het een prachtige camera maar erg jammer dat hij geen HD video kan opnemen. Ik wil graag een lichtsterke lens zodat hij ook met weinig licht goed presteert. Ik gebruik de camera naast mijn spiegelrelfex voor vakanties en op feestjes. Heeft iemand een tip voor mij welke camera ik echt even moet bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

ixus 300HS, maar die komt binnenkort pas uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Eerst even dit: Wat is je beschikbare budget?
keuzes Panasonic Lumix DMC LX3 en de Samsung EX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jla

jla

photofreak schreef op maandag 24 mei 2010 @ 15:38:
Eerst even dit: Wat is je beschikbare budget?
keuzes Panasonic Lumix DMC LX3 en de Samsung EX1
Helaas hebben ze beiden camera's niet in hun assortiment... tenminste niet op de de website, het budget is rond de 400 euro verkoopprijs (krijg een vergoeding dus ik moet dan een stukje bijbetalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jla

jla

Ik twijfel nu erg tussen de Panasonic TZ7 / TZ10 (hier zit niet veel verschil in lees ik op het forum) Of de Canon S90. Als ik op flickr foto's opzoek die gemaakt zijn met deze camera's en vergelijk zie ik niet heel veel verschil. De TZ7 / TZ10 geeft mij net iets meer specificaties voor het geld maar S90 blijft een prachtige camera.. wat zouden jullie doen?

[ Voor 66% gewijzigd door jla op 26-05-2010 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:45
Als je meer dan 8 x gaat zoomen (met bijvoorbeeld de SX210 of TZ7) heb je dan statief/stabiele ondergrond nodig om onscherpe foto's te voorkomen?

[ Voor 79% gewijzigd door kippengaas op 26-05-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

als je de ziekte van parkinson hebt; ja
als je getraind sluipschutter bent; nee

kortom; dat kunnen wij niet zomaar voor jou bepalen, hoe stil kan jij je handen houden en dergelijke moet je voor jezelf bepalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Soutje schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 09:10:
[...]

uh..........nou gelukkig zijn anderen wat scherper dan ik op dit late uur. Thnx ! MM 300 eu is net ff over het budget. Ik vond 225 net leuk. Misschien ff een paar maandjes wachten totdattie goedkoper is ?!
Bij de CamerMania van MediaMarkt is hij nu voor 274euro. Misschien daardoor wel interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 19:29
Gisteren bij de MM in Roermond geweest daar hadden ze nu de HX5V van Sony voor maar €254,-
Erg goede camera voor dat prijsje.
In de PW zit hij nu op €298,- namelijk.

Scheelt zich toch weer 50 euro!

Zeker de iSweep Panorama functie is echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe Digitale Camera, en zit heel erg te twijfelen tussen,
De Sony DSC-HX5V en de Canon PowerShot SX210 IS.

Ik heb eigenlijk altijd een Canon Digitale Camera gehad, en altijd tevreden geweest.
Maar ik lees ook veel goede dingen over de Sony, Lastig.

Ik ga eind augustes naar Costa Rica, dus ik heb nog even om te beslissen.
En wellicht komt er voor die tijd nog een beter camera uit van Sony of Canon ?

Op dit moment "doe" ik het nog met de Canon Ixus 900 TI, Die ook nog steeds erg mooie foto's maakt.
Misschien een beetje domme vraag, Maar ga ik veel verschil zien met de Sony DSC-HX5V of Canon PowerShot SX210 IS ten aanzien van mijn huidige Canon Ixus 900 TI ?

Met andere woorden is het kopen van een andere camera een meerwaarde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

jla schreef op maandag 24 mei 2010 @ 18:05:
Ik twijfel nu erg tussen de Panasonic TZ7 / TZ10 (hier zit niet veel verschil in lees ik op het forum) Of de Canon S90. Als ik op flickr foto's opzoek die gemaakt zijn met deze camera's en vergelijk zie ik niet heel veel verschil. De TZ7 / TZ10 geeft mij net iets meer specificaties voor het geld maar S90 blijft een prachtige camera.. wat zouden jullie doen?
Als het je puur om foto's gaat en vooral bij slechte lichtomstandigheden dan zou ik de S90 kopen.
Wil je veel zoomen en ook nog 720p filmpjes opnemen en dan vooral buiten neem dan een van de Panasonic camera's :)

Tussenoplossing : Panasonic DMC-LX3 maar kost wel wat meer dan een S90 !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 17:21
Ik ben wat aan het rondkijken voor de Panasonic TZ10, er is 1 ding wat mij verontrust, de batterij duur en de kosten voor een paar extra accu's (50 euro per stuk).
Zijn er al werkende goedkope alternatieven? En heeft iemand hier ervaring mee, ik zie al wel het een en ander op Ebay, maar hoop toch wat ervaringsdeskundigen hier te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
mdcobra schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:38:
Ik ben wat aan het rondkijken voor de Panasonic TZ10, er is 1 ding wat mij verontrust, de batterij duur en de kosten voor een paar extra accu's (50 euro per stuk).
Zijn er al werkende goedkope alternatieven? En heeft iemand hier ervaring mee, ik zie al wel het een en ander op Ebay, maar hoop toch wat ervaringsdeskundigen hier te vinden ;)
Ik heb zelf een Jupio accu in mijn TZ6 zitten en deze doet het gewoon met batterij indicatie en hoort dus ook bij de TZ10 te werken. Ik had hem bij Digimaxx.nl gehaald voor 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 17:21
photofreak schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:53:
[...]

Ik heb zelf een Jupio accu in mijn TZ6 zitten en deze doet het gewoon met batterij indicatie en hoort dus ook bij de TZ10 te werken. Ik had hem bij Digimaxx.nl gehaald voor 30 euro.
Met welke firmware? De beveiliging is in latere firmwares toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:54
In het topic van camera's tot 250 euro eerst gepost maar heb de line-up eens bekeken en mijn wensen eens geanalyseerd en dien toch hier de vraag in nu. Naast mijn DSLR materiaal (Olympus E3) ben ik nu op zoek naar een compactje voor makkelijk snel fotograferen op festivals, feestjes. Dus het moet een camera zijn die in iedergeval compact is en in de broekzak kan. Nu valt het mij altijd op dat hoe compacter het word de optische zoom steeds lager word, en dat is juist iets waar ik niet op wil inboeten, of zo minmogelijk wil inboeten.

Wat mij wel leuk lijkt als extratje is HD filmpje, gewoon omdat het kan en leuk is op een festival.

Bij de camera's met groot optisch zoom bereik kwam ik op deze 3 modellen uit:

- Panasonic DMC-TZ10
- Sony DSC-HX5
- Canon Powershot SX210is

Tja het is een aardige line-up waar ik toch even niet meer uit kom. En dat heeft vooral met dikte/compactheid te maken van de camera's. Kunnen jullie iets zinnigs zeggen over deze line-up, en wat eventueel voor jullie eisen of functies zijn waarom een bepaald model eruit springt.

Uiteraard is picturequality iets wat meespeelt, maar dat mag vanzelfsprekend worden geacht. Heb wel eens een keer wat foto's van mijn zusje haar Sony Compact gezien, is een oudere W-Serie en die bevielen mij wel qua kleuren. Dus dat is dan ook een beetje mijn referentie. Kan moeilijk mijn DSLR als referentie stellen :P

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik zou graag een dig. camera aanschaffen.
Om fin. redenen/minder compactheid kies ik nog niet voor een dslr, maar wil wel een mooie foto- en videokwaliteit.

Aanvankelijk ging ik voor een Canon, maar na het doorlezen van o.a. dit topic ben ik toch overtuigd van de Panasonic DMC FZ 38 of RZ 7 (of 10?).

Vreemd genoeg kwam ik op dit forum/via google geen directe vergelijking tussen beide toestellen tegen.

-De laatste is natuurlijk wat compacter, maar op zich maakt me dat niet zoveel uit als de eerste qua fotokwaliteit een stuk beter is.
-Dit geldt tevens voor het prijsverschil. Dit is natuurlijk wel wat, maar nou ook niet zo groot dat ik het niet zou laten het duurdere model te kopen als deze qua kwaliteit echt significant erboven uit schiet.
-Het verschil in zoom maakt me verder niet zoveel uit.

De camera zal voornl gebruikt worden voor het maken van foto's van mijn zoontje, (huis tuin en keuken dus, maar heb wel wat hogere eisen dan, vandaar dat ik voor een iets duurder toestel wel gaan) en vakantiefoto's.
Ik denk dat ik voornl. van de automatische functie gebruik zal maken.

Graag hoor ik jullie reacties, alvast bedankt hiervoor!

Eventueel andere suggesties die ik over het hoofd heb gezien zijn ook welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Mocht je deze review nog niet hebben gelezen dan kan je dat eerst eens gaan doen. In de verdict staan ook de directe concurrenten van de Panasonic. Misschien handig om eens te kijken wie zij als concurrent zien en wat de plus en minpunten zijn

http://www.cameralabs.com...onic_Lumix_DMC_FZ35_FZ38/

Ik kan alleen de RZ7 niet vinden... welk model bedoel je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:42
Ik denk dat hij de TZ7 of TZ10 bedoelt ;)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
WVL_KsZeN schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 08:47:
Ik denk dat hij de TZ7 of TZ10 bedoelt ;)
Ohw dat zou dan wel weer kunnen, maar die 2 zijn niet echt met elkaar te vergelijken dus ook wel logisch dat er geen review er van is te vinden. De TZ7/TZ10 is echt een compact met een groothoeklens en een mooi zoombereik terwijl de DSC-FZ38 al meer richting spiegelreflex gaat en wat meer professioneel foto's schiet.

Voor huis/tuin en keuken gebruik kunnen beide, maar als het echt compact moet zijn dan de TZ7/TZ10. En volgens mij is het een ZIJ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wicked-Game schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 08:36:
Mocht je deze review nog niet hebben gelezen dan kan je dat eerst eens gaan doen. In de verdict staan ook de directe concurrenten van de Panasonic. Misschien handig om eens te kijken wie zij als concurrent zien en wat de plus en minpunten zijn

http://www.cameralabs.com...onic_Lumix_DMC_FZ35_FZ38/

Ik kan alleen de RZ7 niet vinden... welk model bedoel je hiermee?
Bedankt voor de link! Toevallig zag ik gisteren op youtube ook een recentiefilmpje van deze cameralabs.
Op de vergelijkende crops vind ik de Canon SX20 trouwens mooier qua beeld en kleur, maar wat me tegenhoudt bij deze camera is dat hij met penlites werkt (in mijn ervaring zijn deze eerder leeg?) en tevens is de prijs weer een stuk hoger.

Hoe vinden jullie de Canon SX120 IS trouwens? (alhoewel deze onder de 250 is)
(Bij de Canon SX200/210 leek me die steeds uitklappende flitser erg irritant).

Is er nog een andere Canon die vergelijkbaar is met de FZ38 en die ik over het hoofd heb gezien?
Het valt me op dat ik vrijwel alleen zeer lovende recenties over de FZ38 heb gelezen, zelfs mindere over de Canon SX20 en de TZ7 /10 (bedoelde idd de TZ ;) en zie verder mijn naam ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 11:23 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Doe eerst zelf onderzoek zodat je hier gerichte vragen kan stellen, het is hier geen vraagdump namelijk