Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste
Acties:
  • 171.388 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
DouweDG schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:05:
[...]

Wat is je budget?
Heb je verder nog eisen?
Rond de 300 euro.
Hij moet gewoon goede foto`s en filmpjes maken. Ik ben niet iemand die uren met de instellingen gaat kloten.
Want ik heb daar geen geduld voor :-)

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Zijn er camera's in deze prijsklasse met een goede Full HD opname mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:34
Volgens mij zijn dat er twee:

pricewatch: Fujifilm FinePix HS10 Zwart
pricewatch: Nikon Coolpix P100 Zwart

Gezocht met http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp, ik weet niet of dat een volledige lijst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, dat is gek. Er staat geen filter voor HD filmen bij http://tweakers.net/price...36/compactcameras.html...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Rekkie schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:10:
Zijn er camera's in deze prijsklasse met een goede Full HD opname mogelijkheid?
Deze ook: pricewatch: Sony Cybershot DSC-HX5V Zwart

Sony HX5V. Heb er inmiddels wat mee gespeeld en verbluffend goede stabilisatie.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Iemand enig idee wanneer de Fuji HS-10 leverbaar wordt? Gisteren bij diverse winkels geweest, maar nergens hadden ze de HS-10.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
MAher schreef op maandag 12 april 2010 @ 15:05:
[...]

Deze ook: pricewatch: Sony Cybershot DSC-HX5V Zwart

Sony HX5V. Heb er inmiddels wat mee gespeeld en verbluffend goede stabilisatie.
Hoe doet deze het t.o.v. de sony TX7? Zoom vind ik verder niet echt belangrijk (denk ik). Mijn vorige camera zat ook maar 3x zoom op.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deorgere schreef op maandag 12 april 2010 @ 17:37:
Iemand enig idee wanneer de Fuji HS-10 leverbaar wordt? Gisteren bij diverse winkels geweest, maar nergens hadden ze de HS-10.
Houd er rekening mee dat dit een niche camera is die misschien niet iedere winkel gaat bestellen. Vraag dus expliciet of ze het model in bestelling hebben staan ;)

Tip 2: bel Fuji zelf en vraag wanneer zij verwachten te beginnen met uitleveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Wobcat schreef op donderdag 08 april 2010 @ 23:28:
Ik heb na lang twijfelen, lang wachten op testen/reviews, lang vergelijken, uiteindelijk gekozen voor de Casio Exilim EX-FH100. Mijn grootste 'eis' was meer groothoek als de Canon Powershot G7 die ik nu heb, verder een beetje aangename kwaliteit v/d foto's en handmatig (PASM) zou welkom zijn. De kandidaten waren de Sony HXV5, Samsung WB2000 en de Casio. Ik ben geen pixelpeeper maar na diverse foto's bekeken te hebben valt de Sony voor mij af, veel te sterke noise reductie. Samsung is weinig tot niks over te vinden (te nieuw ?) dus is het de Casio geworden, morgen heb ik 'm in huis. Waarom deze 3 ? Alle 3 hebben dezelfde sensor, Casio weet er een net wat mooiere output aan te geven volgens mij. En mocht het alsnog tegenvallen, binnen 7 dgn retour en dan begint het hele kijk & vergelijk gedoe weer van voor af aan (hoop het niet).
Ik zoek een leuk cameraatje voor naast mn Canon 20D. Ik heb momenteel een Ixus 40, maar qua mogelijkheden en beeldkwaliteit schiet dat een beetje tekort.

Pasgeleden voor de wintersport een Casio FC100 gekocht, en ondanks dat High speed heel leuk is, was dit geen prettige camera om mee te filmen. Met mn oude Ixus 40 kon je prima filmen terwijl je naar beneden aan het boarden was, maar bij deze cam stond het beeld wel heel erg te shaken. Ook vond ik de menu's niet prettig in gebruik en miste ik een beeldstabilisator en groothoek, een week later dus weer verkocht (met flink verlies)

Ik heb afgelopen weekend bij foto booms met zowel de Casio FH100 als de Sony hx5v in handen gestaan. Het bereik van beide lenzen was indrukwekkend, net als de highspeed functie van de Casio. Maar nu de twijfelpunten. Een van de belangrijke criteria vind ik dat je leuk filmpjes kunt schieten met een compact en dat het echt een upgrade is tov de Ixus 40.

De Casio schiet 1280*720 wat niet full hd is maar wel acceptabel, wat niet acceptabel is, is dat de camera niet scherpstelt tijdens het filmen. Zeker volledig ingezoomd is het nodig af en toe ergens anders op scherp te stellen. Daarnaast was het tijdens filmen alleen mogelijk digitaal in te zoomen. Dit gaat ten koste van het effect van de stabilisator en de scherpte van de film. Zeker bij 10x zoom wil je die zoom ook kunnen gebruiken. De foto's waren, voor zover in de winkel te beoordelen prima, maar niet indrukwekken qua contrast. Macro mode werkt eigenlijk niet meer als je inzoomt en op 24mm met een minimale afstand van 10 cm heb je niet heel veel macro.

De Sony komt van de fabrikant die ervaring heeft met highend techniek geschikt maken voor de consumentenmarkt.De bediening is natuurlijker, de jogdial is handig en geeft duidelijk de status weer en de menu's zijn rustiger en overizichtelijker. Het inzoomen tijdens fotograferen gaat iets langzamer dan de Casio, en de foto's lijken prima. De filmmodus is handig te bedienen, stelt scherp tijdens filmen en ook zoomen is mogelijk. Ondanks dat de lens niet uitschuift, is het volgens mij wel optisch. Ook de beeldstabilisator werkt goed tijdens het filmen. Daarnaast is het een fullhd camera en ook het scherm geef de indruk dat je cleanere film schiet. De sweeppanorama is gaaf, werkt eenvoudig en goed, maar ik vraag me af op je het na 10 keer aan je vrienden te showen nog echt gaat gebruiken. Maar deze camera kost een slag meer dan de casio, heeft net iets minder groothoek en is niet voorzien van een Highspeed moviefunctie of raw foto's.

Ik ben uiteindelijk zonder camera de winkel uitgelopen.

Conclusies:
-Beide camera's konden wel overtuigen qua bereik, maar maakten geen indruk wb fotokwaliteit
-Verschillen in moviemodus in gebruik lees je niet allemaal terug in reviews, maar de twee camera's voelen heel anders in de hand
-camera's met veel mogelijkheden, leveren in in beeldkwaliteit

Heeft iemand nog een aanvulling vanuit echte gebruikservaring? ik ben nog in de markt, maar kon mezelf niet overtuigen in de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vziw zijn er niet heel veel camera's die optisch kunnen zoomen tijdens het filmen. Helaas wordt dit niet duidelijk aangegeven in de specs. Men geeft aan dat de oorzaak hiervoor ligt in de geluidsproductie van het zoommechaniek dat je hoort tijdens het filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 17:54:
[...]

Houd er rekening mee dat dit een niche camera is die misschien niet iedere winkel gaat bestellen. Vraag dus expliciet of ze het model in bestelling hebben staan ;)

Tip 2: bel Fuji zelf en vraag wanneer zij verwachten te beginnen met uitleveren ;)
Daar ben ik ook achter gekomen, de MM heeft ze wel in bestelling staan, maar ze konden me niet vertellen wanneer die binnen zou komen.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:18
Ik zit zelf ook te denken om de HS10 aan te schaffen, maar wil hem eerst eigenlijk in het echt zien/voelen/proeven/etc, maar hij is inderdaad niet in een winkels op voorraad. Wel te bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals, neem even zelf initiatief en neem contact op met Fuji (zitten in R'dam). Zij kunnen een accurate schatting geven. Dat een winkel het niet weet, is op zich logisch aangezien zij met beperkte regelmaat updates krijgen en die komen binnen bij de inkoop afdeling, niet bij de verkoop afdeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ben dus niet de enige die de HS10 op 1 heeft staan (met de tips van jullie).
Wat ik gelezen/gezien/gehoord heb, is dat die 29 april leverbaar is. Heb hem al besteld, zonder verpklichtingen, bij Grausonline. afhalen in de winkel voor E 375. Net nog ff met de winkel gebeld wordt pas half mei, wrs inheel nederland zo...GVD.
Ben idd ook benieuwd hoe dat zit met die grauwe kleur die je over veel films ziet bij deze maar ook andere camera's, op voorbeeldfilmpjes op youtube.
Ligt dat mss aan de smog van de omgeving waar het is opgenomen?
En hoe weet ik nou of het een camera is die snel scherp stelt???

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:58:
Haha, ben dus niet de enige die de HS10 op 1 heeft staan (met de tips van jullie).
Wat ik gelezen/gezien/gehoord heb, is dat die 29 april leverbaar is. Heb hem al besteld, zonder verpklichtingen, bij Grausonline. afhalen in de winkel voor E 375. Net nog ff met de winkel gebeld wordt pas half mei, wrs inheel nederland zo...GVD.
Ben idd ook benieuwd hoe dat zit met die grauwe kleur die je over veel films ziet bij deze maar ook andere camera's, op voorbeeldfilmpjes op youtube.
Ligt dat mss aan de smog van de omgeving waar het is opgenomen?
En hoe weet ik nou of het een camera is die snel scherp stelt???
Als het mei wordt dan neem ik de Nikon P100, zelfde sensor.

Alhoewel de HS-10 toch al wel 'beschikbaar is' in Nederland, zie: http://forums.steves-digi...69125-10-has-arrived.html

Edit:
Net de Fuji HS-10 besteld bij Cameraland, op de website stond dat deze voorradig was, even gebeld en 'ze hadden er zat'. Dus voor wie deze graag wil, daar isie op voorraad. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Kimberly op 14-04-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
arjandijk162 schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:35:
[...]

Ik zoek een leuk cameraatje voor naast mn Canon 20D. Ik heb momenteel een Ixus 40, maar qua mogelijkheden en beeldkwaliteit schiet dat een beetje tekort.
Panasonic TZ7, is einde reeks & net nog 1tje gekocht bij webshop (zie Pricewatch!)
Voor 229€ en schiet fantastische beelden. Film opnemen in HD.
Panasonic heeft nu de TZ8 & TZ10 uitgebracht, maar TZ8 is eigenlijk 'slechter' dan TZ7 wat betreft filmen & beeldscherm is ook niet goed. De TZ10 heb ik niet van dichtbij bekeken, maar heeft GPS & dat heb ik niet nodig. Voor mij is de TZ7 een super-aankoop geweest. Met 10Mp kom je toe & de optische zoom van 12 komt ook van pas

Plus je kan tijdens het filmen zoomen ;)

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow, dat een andere camera dezelfde censor heeft is voor mij geen reden om die te kiezen. Mijn reden voor de fuji hs10 is o.a.hij een handmatige zoom heeft.
Verder heb ik wel nog wat vragen mbt deze camera hoor. Alleen kan niet langer wachten.
Ik ga ff de voorwaarden van cameraland lezen.

Edit, net ff de winkel Grausonline gebeld.
Stelletje uilskuikens aldaar. Morgen of overmorgen zou hij binnen komen.Gister was het nog half mei.
Mijn vraag aan hem of zei dezelfde voorwaarden hebben als andere winkels oa. MM waarbij je de camera binnen 2 weken terug kunt brengen. Wil toch weten in de omstandigheden waarin ik ga fotograferen hoe die presteert. Maar dat mocht alleen als hij niet gebruikt was. 2e blunder van deze winkel.
Ik wacht nog ff paar dagen, als er iemand is die al iets meer weet laat het weten.

Edit 2, zoals ik het nu lees heb je bij cameraland 2 jaar garantie en bij graus 1 jaar.
Cameraland geeft recht op 1 week zien en retouneren Graus 2weken.
Als ik naar Graus ga ga ik hier wel over onderhandelen.
Deorgere schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:45:
[...]

Als het mei wordt dan neem ik de Nikon P100, zelfde sensor.

Alhoewel de HS-10 toch al wel 'beschikbaar is' in Nederland, zie: http://forums.steves-digi...69125-10-has-arrived.html

Edit:
Net de Fuji HS-10 besteld bij Cameraland, op de website stond dat deze voorradig was, even gebeld en 'ze hadden er zat'. Dus voor wie deze graag wil, daar isie op voorraad. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Leuk zo'n review, maar je moet dat toch echt zelf zien. :) 2 jaar garantie spreekt mij ook aan.

Als het goed is dan ontvang ik de camera morgen, zal wel wat posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Deo heb je hem al? :)

Ik heb me eens door die review gespit.
Kwa gebruikers functionaliteit ligt deze camera op het zelfde level als een dslr,maar dat wisten we al, dus als je het leuk vindt om te spelen met instellingen, handmatige zoom en focusringen (ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt, zoiets) Dan ga je hier wel plezier mee beleven.
De foto's die je ermee maakt zullen met de juiste lichtomstandigheden gewoon goed zijn, echter zoals wrs met iedere camera zal ook deze camera het afleggen tegen de betere dslr's.
De review geeft toch ook wel aan dat er iets mindere foto's worden gemaakt zodra de iso tegen en boven de 400 komen, er blijkt dan zelf geluid of iets dergelijks geproduceerd te worden maar waar dat dan van komt>?
Hoe het met de focussnelheid is gesteld ben ik ook nog niet achter gekomen>?
Dus leuk om mee te spelen en om overal bij je te hebben, wrs past die in mn jaszak waardoor de kans vrij vaak aanwezig is dat ik hem ff discreet meeneem. Stad, natuur, concerten.
Kort, nog wat vragen blijven over voor mij.
En met smart w8 ik op: "more input, Johny 5 want's more input"

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Nee, zelfs nog geen t&t, orderstatus op de website is 'betaling ontvangen'.

En nog even gebeld, camera wordt dus vandaag verstuurd. Het 'voor 16.00 uur besteld de volgende dag in huis' kunnen ze dus beter van hun website halen.

[ Voor 25% gewijzigd door Kimberly op 15-04-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Masterkale1 schreef op maandag 12 april 2010 @ 17:49:
[...]

Hoe doet deze het t.o.v. de sony TX7? Zoom vind ik verder niet echt belangrijk (denk ik). Mijn vorige camera zat ook maar 3x zoom op.
Er zijn vergelijkingen online tussen de 2. Is erg vergelijkbaar geloof ik, maar de HX% heeft natuurlijk nog wat meer dan enkel de zoom die hem 'beter'maakt. GPS en kompas bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een beetje geluk kan ik de fuji hs10 vanavond nog ophalen, anders wordt het morgen voor de middag bij graus. Ben ik nog eerder dan je Deo...
Bij de mediamarkt worden ze pas de 21e uitgeleverd.

Een verzekering kost ongeveer 2 tientjes per jaar all risk. Doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel jaar in totaal en moet je vooruit betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:55

anc

Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:46:
Met een beetje geluk kan ik de fuji hs10 vanavond nog ophalen, anders wordt het morgen voor de middag bij graus. Ben ik nog eerder dan je Deo...
Bij de mediamarkt worden ze pas de 21e uitgeleverd.

Een verzekering kost ongeveer 2 tientjes per jaar all risk. Doen?
Check even of je inboedelverzekering dit niet reeds dekt.
en een doorlopende reisverzekering als je uit bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Een inboedelverzekering zal alleen je camera dekken als er iets IN huis gebeurd. Doorlopende reisverzekring dekt wel je camera maar dan alleen op vakantie en niet gewoon een dagje weg. En een kostbaarhedenverzekering dekt (bijna) alles binnen en buitenshuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal ff nakijken bij mn inboedelverz. Verder de verzekering is voor 3 jaar en je kunt daarna nog 2 jaar verlengen. Wrs per jaar betalen. Voordeel van zo een verzekering is dat je er niet zuinig mee o
hoeft tegaan.
Heb hem nog niet binnen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

photofreak schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:06:
Een inboedelverzekering zal alleen je camera dekken als er iets IN huis gebeurd. Doorlopende reisverzekring dekt wel je camera maar dan alleen op vakantie en niet gewoon een dagje weg. En een kostbaarhedenverzekering dekt (bijna) alles binnen en buitenshuis
Dat is niet altijd het geval!
Inboedelverzekering begint een beetje een achterhaalde term te worden, bij mij is het geregeld dat ook de elektronica dat ik meeneem uit huis, gedekt is.

Ik ben trouwens ook erg onzeker wat voor camera ik wil gaan aanschaffen.
Zit erg te dubben over de nodige functionaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 09:45
Ben ook van plan de TZ7 aan te schaffen;

al had ik gehoopt dat de camera nog wat in prijs daalde ; ongeveer een maand geleden koste de camera ook rond de €230.

Zelf had ik een budget van rond de €200 in gedachte om te besteden aan een camera.
daar ga ik nu dus al 35 euro overheen ( 5 euro verzendkosten zeg maar), en dan heb ik ook nog niet eens een geheugen kaartje..

beetje jammer.. op MP zie ik verder ook niet echt advertenties van de TZ7.
dus denk dat ik dan toch maar die 235 er voor ga betalen, mocht ik verder geen goed bod van een 2de hands toestel krijgen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Downstar2 op 16-04-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Fuji HS10 binnen. Heb er een all risk verzekering bij afgesloten voor 44 euro/3 jaar. nu ff spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:18:
Ik heb de Fuji HS10 binnen. Heb er een all risk verzekering bij afgesloten voor 44 euro/3 jaar. nu ff spelen.
Die van mij kwam vanmiddag ook. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/16/1271432897-750.jpg

Ziet er goed uit, zal het morgen eens uitgebreid testen, ding is een heel stuk kleiner dan de Nikon D90, ongeveer het formaat van een Olympus 410. :)

Alleen jammer dat er geen zonnekap bij zit, die wil ik er nog wel op hebben, iemand ideetjes? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Is dat een camera die je naast je D90 gaat gebruiken? Echt compact is ie nou ook weer niet.

Wat een lompe verpakking trouwens om een SD-kaartje in te verpakken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Dan hoop ik op wat feedback over mijn onderzoek.

Ik zoek een camera, SIMPEL te bedienen. Aanzetten niet teveel nadenken en gaan.
Manual functies echt niet belangrijk, groothoek wel en zoom tja... voornamelijk thuis fotos maken of in een park strand omgevings fotos.

Kwaliteit foto's wel belangrijk! Dat ik eventueel ook op a3 normaal kan afdrukken.

Nu heb ik eerst gekeken naar de HX5 en TZ10, leuke camera's maar ik kan echt niet kiezen.
GPS vind ik wel een beetje onzin.
En eigenlijk vind ik opnemen in HD ook wat overkill.

Ik wil wel filmpjes ermee kunnen maken op wat spontane momenten, dus het moet wel kunnen maar op HD is echt teveel van het goeie. Ik heb een hd videocamera voor de andere momenten.

En dan kijk ik naar Lumix FX66, dat is wel redelijk denk ik. Maar ik vind dit echt een lastige keuze.
Zijn er meerdere die voor zo'n keuze hebben gestaan en waarom dan voor x gekozen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister een behoorlijke tijd met de Fuji HS 10 gespeeld Maar het echte zoeken moet nog gaan beginnen.
Ff snel een foto schieten was er gister niet altijd bij. Verschillende scenes. Wat dat betreft is het een behoorlijk apparaat met dito instellingsmogelijkheden.
Een aantal instellingen trok die gister niet bij de automatische stand, waarschijnlijk ligt dat gewoon aan mij en stond er iets anders ingesteld dan ik er uit wilde krijgen.
Als voorbeeld. ER stond een pak melk op tafel, ik op de bank, wilde dit fotograferen met een zoom om de tekst duidelijk te krijgen, Camera stelt scherp, maar bij afdrukken trok de scherpstelling weer weg waardoor de foto onduidelijk was. Dit deed hij(of ik) ook bij de timer. Je moet eerst de timer instellen. dan trekt dcie hem scherp maar als je op het knopje duwt om de timer te triggeren trekt die weer onscherp.
Wat heb ik dan aan die timer?
Wrs doe ik iets verkeerd...Maar wat?

Terwijl bij iets slechter licht, schemer en binnenshuids met weinig kunstlicht, hij toch behoorlijke pics schiet.Vanaf de flat 10 hoog schoot ik behoorlijke foto's van de straat.
Syncen met de pc is nog niet gelukt...Doe dat dus door het kaartje leeg te halen via de pc.
Er zit geen beschrijving bij die je ff lekker in je tas meeneemt. Het staat als een pdf formaat op de bijgeleverde cd.....is kijken of ik dat op de iphone gezet krijg...Iemand?
Verder heb ik de snelle filmmodus nog niet gebruikt evenals de mensen-wegwerk-scene.

Met de meegeleverde alkaline batterijen doe je tussen 3 en 350 foto's.
Nog ff op zoek naar oplaadbare, vandaag.

Kort: er zitten zoveel mogelijkheden op deze camera dat je het 135 pagina's tellende boekwerk toch echt ff moet hebben doorgenomen. Anders ga je teleurgesteld zijn. Het is geen simpele camera. Verder valt het gewicht van 750 gram toch ook wel op. Een camara die bij juist gebruik zeker mooie pics zal opleveren, en deze cam dwingt je bijna ook om aan het werk te gaan!
Enig minpuntje aan de body is dat de flits behuizing 2 cm korter had mogen zijn. Want nu komt een groot gedeelt over de zoomring heen te zitten.Die had beslist korter gekunt waardoor er bovenop die ring meer ruimte was geweest.
Deo, als je info hebt zet het hier neer, Ben benieuwd wat jouw eerste indrukken zijn.
Nu ga ik de natuur opzoeken.

Edith, Ben ook op zoek naar een batterij pak met lader als iemand een idee heeft, graag. ER zijn namelijk verschillende ni mh batterijen van verschillende stroomsterkte. die ik mag nemen staan niet in de beschrijving. Kan ik het ding opblazen bij een te grootte bv 2900mah stroomsterkte?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 11:31:
Ik heb gister een behoorlijke tijd met de Fuji HS 10 gespeeld Maar het echte zoeken moet nog gaan beginnen.
Ff snel een foto schieten was er gister niet altijd bij. Verschillende scenes. Wat dat betreft is het een behoorlijk apparaat met dito instellingsmogelijkheden.
Een aantal instellingen trok die gister niet bij de automatische stand, waarschijnlijk ligt dat gewoon aan mij en stond er iets anders ingesteld dan ik er uit wilde krijgen.
Als voorbeeld. ER stond een pak melk op tafel, ik op de bank, wilde dit fotograferen met een zoom om de tekst duidelijk te krijgen, Camera stelt scherp, maar bij afdrukken trok de scherpstelling weer weg waardoor de foto onduidelijk was. Dit deed hij(of ik) ook bij de timer. Je moet eerst de timer instellen. dan trekt dcie hem scherp maar als je op het knopje duwt om de timer te triggeren trekt die weer onscherp.
Wat heb ik dan aan die timer?
Wrs doe ik iets verkeerd...Maar wat?

Terwijl bij iets slechter licht, schemer en binnenshuids met weinig kunstlicht, hij toch behoorlijke pics schiet.Vanaf de flat 10 hoog schoot ik behoorlijke foto's van de straat.
Syncen met de pc is nog niet gelukt...Doe dat dus door het kaartje leeg te halen via de pc.
Er zit geen beschrijving bij die je ff lekker in je tas meeneemt. Het staat als een pdf formaat op de bijgeleverde cd.....is kijken of ik dat op de iphone gezet krijg...Iemand?
Verder heb ik de snelle filmmodus nog niet gebruikt evenals de mensen-wegwerk-scene.

Met de meegeleverde alkaline batterijen doe je tussen 3 en 350 foto's.
Nog ff op zoek naar oplaadbare, vandaag.

Kort: er zitten zoveel mogelijkheden op deze camera dat je het 135 pagina's tellende boekwerk toch echt ff moet hebben doorgenomen. Anders ga je teleurgesteld zijn. Het is geen simpele camera. Verder valt het gewicht van 750 gram toch ook wel op. Een camara die bij juist gebruik zeker mooie pics zal opleveren, en deze cam dwingt je bijna ook om aan het werk te gaan!
Enig minpuntje aan de body is dat de flits behuizing 2 cm korter had mogen zijn. Want nu komt een groot gedeelt over de zoomring heen te zitten.Die had beslist korter gekunt waardoor er bovenop die ring meer ruimte was geweest.
Deo, als je info hebt zet het hier neer, Ben benieuwd wat jouw eerste indrukken zijn.
Nu ga ik de natuur opzoeken.
Ja die Fuji is naast mijn D90. :) Ik ga straks ff het bos opzoeken, dan zal ik de camera is goed testen, laat het je weten. :)

Dat het 'flits' gedeelte iets korter had gemogen ben ik met je eens, met zoomen zit het af en toe in de weg, filmpje heb ik even getest. Tot nu toe zijn die van de D90 met ze'n 720p 24fps beter/mooier.

Edit:

Beetje jammer dat Lightroom geen .RAF pakt. Anyway. :)

Pluspunten:
+ Veel zoom
+ Alleskunner ;)

Minpunten:
- Zeer trage AF
- Duurt even voordat je foto's kunt maken als je het toestel aanzet +/- 2 sec.
- De EVF switch automatisch, leuk, maar je je liveview gebruikt, en het wordt iets donkerder gaat hij automatisch naar EVF (erg irritant!)
- Heeft een probleem met de AF met name bij macro
- Panorama modus, ook leuk alleen erg onscherp en een heel klein formaat
- Foto's zijn erg flets, nabewerking is écht nodig
- Geen zonnekap meegeleverd
- ISO/App./Shutter instellen kost even tijd
- Je komt bij het zoomen steeds tegen het 'flits kapje' aan
- Te weinig pixels op het scherm om de foto's ter plekke te kunnen beoordelen
- Videokwaliteit, de video's van een D90 720p 24fps zien er vele malen beter uit. Geen 1080p 30fps waardig.
- Aan de dure kant

Enkele test fototjes (bewerkt):

600mm
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/17/1271502077-610.jpg

Super Macro:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/17/1271502299-320.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/17/1271502430-30.jpg

Maximale zoom:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/17/1271502268-560.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Kimberly op 19-04-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[img]C:\Users\Linux Home\Desktop\Fuji HS10\DSCF0502.JPG[/img]

Vliegend object, blauwe reiger. met max zoom.

Een foto toevoegen lukt me niet. heb bij dat icoontje bovenstaande ingevuld van waar die pic te vinden is op mn pc maar hij beeld hem hier niet af, iemand?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Ja, dat heeft geen zin natuurlijk. Die foto moet je uploaden op bijvoorbeeld Imageshack of Photobucket en daarvandaan de link tussen die [img] dingetjes zetten.

@Deorgere: Goed uitgewerkt bericht! :) Ik vind de foto's wel erg soft.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Deorgere: ik merk dat je de AF snelheid lastig vind, maar daarbij geef je imo wel precies de punten aan waarbij AF sowieso moeite heeft (weinig licht en macro en vaak aan het lange einde van de zoom (=klein diafragma)). Verbazend vind ik dat dan ook niet.

Daarnaast denk ik dat het beter is om plaatjes onbewerkt te plaatsen. Er zijn nog weinig reviews/plaatjes beschikbaar en als je ze bewerkt, dan is het niet meer inzichtelijk wel deel van de camera is en welk deel van jou komt. ALs je niet tevreden bent met de kleur, dan kun je die in het menu vast wel in de voorkeuren wijzigen!

@ Maarten: linken vanaf je pc gaat niet. Je moet de plaatjes eerst hosten (zie tips van Krylinck) en daarvan een linkje tussen die img tags zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 16:57:
@Deorgere: ik merk dat je de AF snelheid lastig vind, maar daarbij geef je imo wel precies de punten aan waarbij AF sowieso moeite heeft (weinig licht en macro en vaak aan het lange einde van de zoom (=klein diafragma)). Verbazend vind ik dat dan ook niet.

Daarnaast denk ik dat het beter is om plaatjes onbewerkt te plaatsen. Er zijn nog weinig reviews/plaatjes beschikbaar en als je ze bewerkt, dan is het niet meer inzichtelijk wel deel van de camera is en welk deel van jou komt. ALs je niet tevreden bent met de kleur, dan kun je die in het menu vast wel in de voorkeuren wijzigen!
Thja, zit wat in. :) Het is ook een beetje appels met peren vergelijken, het is geen Nikon D90 natuurlijk. De orginele platen:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/17/1271518514-620.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/17/1271518730-650.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/17/1271518767-130.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/17/1271518822-170.jpg

Edit, nog één, bewerkt en orgineel:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/17/1271519171-350.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/17/1271519214-280.jpg

Wat bedoel je precies met 'soft'?

[ Voor 11% gewijzigd door Kimberly op 17-04-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat noem jij zeer traag? Enkele seconden?

Misschien kun je een paar 100% crops tonen? Veel kun je niet zien op een 800x600 plaatje.

[ Voor 20% gewijzigd door Twister336 op 17-04-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Twister336 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:49:
[...]

Wat noem jij zeer traag? Enkele seconden?

Misschien kun je een paar 100% crops tonen? Veel kun je niet zien op een 800x600 plaatje.
Wat is traag, ivm mijn D90 stelt deze camera gewoon een stukje trager scherp.

Klik klik!

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/17/1271522788-260.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/17/1271522859-420.jpg

100% crop van hetzelfde hertje met een D90:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/17/1271523156-750.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Een D90, leuk, maar met welke lens? Maar goed, met soft bedoelde ik een beetje wazig, niet geweldig scherp.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet een reflex gewoon niet met een compact vergelijken. Zeker niet op het gebied van AF snelheid ;) Een beetje AF-s of USM objectief maakt gehakt van een compactcamera op het gebied van AF snelheid. Daarnaast is een 30x zoom objectief zeer waarschijnlijk ook trager met scherpstellen dan een objectief met een kleiner bereik.

Wat je in je nabewerking nog even kunt doen is wat Unsharpen Mask erover heen gooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Deorgere schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 21:09:
[...]
Wat is traag, ivm mijn D90 stelt deze camera gewoon een stukje trager scherp.
Contrast detectie AF is nu eenmaal trager. Zet Live-View maar eens aan op jouw D90 ;)
Met mijn compacts kan ik meestal binnen de seconde focussen.

De 100% crops zien er toch vrij behoorlijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemnis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 11:34
Ìk zoek een nieuwe camera voor mijn moeder

de eisen zijn
  • zo lichtmogelijke lens
  • niet te groot
  • fatsoenlijke zoom, ong 100 mm in 35 mm formaat
  • goede ruisprestatie
ik had gedacht de s90, hebben jullie misschien nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
lemnis schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 22:26:
ik had gedacht de s90, hebben jullie misschien nog andere opties?
De Panasonic Lumix DMC-LX3 en Sony DSC-WX1 zijn de grootste concurrenten van de S90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Vergeet de G11 niet :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Twister336 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 22:15:
[...]

Contrast detectie AF is nu eenmaal trager. Zet Live-View maar eens aan op jouw D90 ;)
Met mijn compacts kan ik meestal binnen de seconde focussen.

De 100% crops zien er toch vrij behoorlijk uit.
De lens die op de D90 zat was een 18-105mm.

Live view op de D90 is nog trager! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nogmaals ontdekt dat het automatisch scherpstellen soms helemaal niet lukt... en soms weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
anc schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 09:32:
Nu heb ik eerst gekeken naar de HX5 en TZ10, leuke camera's maar ik kan echt niet kiezen.
GPS vind ik wel een beetje onzin.
En eigenlijk vind ik opnemen in HD ook wat overkill.
Ha, dat is grappig, ik heb juist de TZ10 besteld vanwege de GPS, aankomende koninginnedag schiet ik ik een paar honderd foto's in Amsterdam, daarna de foto's uploaden in Picasa en zo is op Google Maps en Earth zichtbaar waar alles geschoten is.

Het niet handmatig hoeven instellen van de GPS gegevens is me die 70 euro meerprijs tov de TZ7 (240 vs 310) wel waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:12:
heb nogmaals ontdekt dat het automatisch scherpstellen soms helemaal niet lukt... en soms weer wel.
Probeer voor jezelf even op een rijtje te zetten wanneer het niet lukt. Vaak zijn dit voor de AF moeilijk omstandigheden. Let daarbij op zaken als weinig contrast, ver ingezoomd, weinig licht, onrustig patroon dat je wilt fotograferen, etc. Waarschijnlijk zijn dit bekende probleemgebieden ipv een nadeel van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt Mig, Was me daar al bewust van geworden. en idd bij moeilijke omstandigheden trekt hij de AF niet recht bij grote mate van inzomen.. Je moet dus uit je stoel komen en fysiek naar het te fotograferen onderwerp toegaan om het in macro stand te kunnen vastleggen.

Verder is gister de Camera 1 keer vast blijven hangen. Alleen de batterijen eruit halen werkte.

Daarentegen zijn de foto's bij mindere lichtomstandigheden puik. Gister naar de Stpietersberg geweest en daar waren 2 jongens met een vlieger bezig in de schemer. De foto's zagen er indrukwekkend uit. de foto's waren lichter dan dat het in werkelijkheid was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat waarom (weliswaar niet letterlijk, maar het kan je helpen bij je fotografie). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:38
Voor de zomer, en ook eigenlijk om te beginnen met fotografie, ben ik op zoek naar een goede camera. Later wil ik misschien een dSLR aanschaffen, maar op het moment nog niet. Ik weet dat dit het onder de 250 euro topic is, maar ik wil eigenlijk net iets meer. Heeft iemand ervaring met de Canon S90? Dit ziet eruit als een goede camera. Ik heb er zelf totaal geen verstand van eigenlijk, daarom dat ik het hier vraag. Misschien zijn er betere prijs/kwaliteit alternatieven? Ook qua geheugenkaartje zijn wat suggesties gewenst. Ik weet niet hoeveel foto's je per GB hebt, maar ik wil niet om de 50 fotos het kaartje hoeven te legen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Voor mensen die net iets meer willen dan 250 euro is Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 4 uitgevonden :P
De Canon S90 is een prima camera, met een mooie lichtsterke lens en veel instelopties. Daar is hij ook vooral voor gemaakt, voor de vele opties. Als je altijd op de autostand schiet zijn er waarschijnlijk goedkopere opties te vinden. Dpreview heeft de S90 getest, ze zijn er vrij enthousiast over, alleen is het draaiwieltje achterop veel te gevoelig en houdt hij niet zo stevig vast.

Over het kaartje: een 4 of 8 GB SDHC-kaartje moet ruim voldoende zijn. De S90 filmt slechts op VGA dus een Class 4 zal waarschijnlijk snel genoeg zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door PowerUp op 21-04-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Voor de zomer, en ook eigenlijk om te beginnen met fotografie, ben ik op zoek naar een goede camera. Later wil ik misschien een dSLR aanschaffen, maar op het moment nog niet. Heeft iemand ervaring met de Canon S90? Dit ziet eruit als een goede camera. Ik heb er zelf totaal geen verstand van eigenlijk, daarom dat ik het hier vraag. Misschien zijn er betere prijs/kwaliteit alternatieven? Ook qua geheugenkaartje zijn wat suggesties gewenst. Ik weet niet hoeveel foto's je per GB hebt, maar ik wil niet om de 50 fotos het kaartje hoeven te legen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Oh sorry, had dat topic niet gezien. Heb mn bericht in dat topic gezet dus het kan hier eventueel verwijdert worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdtThys
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 21:44
Ik ben sterk aan het twijfelen tussen de sony dsc-WX1 en de canon s90.
Nu de hoofdreden voor de aanschaf van de camera is een grote reis naar thailand van ettelijke weken waar ik dus liefst een leuk aandenken aan wil hebben.

Nu heb ik al op verschillende review sites gelezen dat indoor en low light omstandigheden de WX1 en s90 sterk aan elkaar gewaagd zijn. Echter hoor ik veel klachten van de WX1 in outdoor omstandigheden.

Iemand hier die dus ervaring heeft met de WX1 in outdoor omstandigheden? is het zo dramatisch als sommige laten uitschijnen of valt het goed mee? Wat zijn jullie voorkeuren en waarom?

de s90 heeft een grotere sensor maar ik heb op verschillende foto's al gezien dat deze meestal meer ruis heeft dan de wx1 door de bewerking in de camera, iemand hier ervaring mee of zie ik spoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
SdtThys schreef op woensdag 21 april 2010 @ 17:46:
Ik ben sterk aan het twijfelen tussen de sony dsc-WX1 en de canon s90.
De scherpte van de WX1 valt zwaar tegen. Als ik jou was ging ik gewoon voor de Sony DSC-hx5v, werkelijk prima foto's onder alle mogelijke omstandigheden en ook nog eens verrassend goede video.
Ik heb deze camera een paar weken geleden aangeschaft en ben er zeer tevreden over. In de uiterste details is hij misschien iets minder qua lens dan de Canon S90, maar dat is voor het gros van de gebruikers helemaal niet interessant. Zie de vele vergelijkingsreviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 12:35
prijk schreef op woensdag 21 april 2010 @ 17:56:
[...]

.... Als ik jou was ging ik gewoon voor de Sony DSC-hx5v, werkelijk prima foto's onder alle mogelijke omstandigheden en ook nog eens verrassend goede video.
Ik heb deze camera een paar weken geleden aangeschaft en ben er zeer tevreden over. .....
@prijk: heb je met je keuze ook rekening gehouden met de Casio Exilim EX-FH100 ? En hoe verhouden deze camera's zich tov elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Nee, de Casio heb ik niet in mijn keuze betrokken. Wel de Panasonic TZ-10 (niet de LX3 wegens te groot), de Canon S90 en de fuji F70. De Sony overtreft deze camera's op bepaalde individuele aspecten zeker niet, maar als je het overall-plaatje bekijkt, scoort de camera gewoon constant goed. Kijk ook eens in het sonyforum op Dpreview, daar vind je honderden foto's in originele kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdtThys
prijk schreef op woensdag 21 april 2010 @ 17:56:
[...]
In de uiterste details is hij misschien iets minder qua lens dan de Canon S90, maar dat is voor het gros van de gebruikers helemaal niet interessant. Zie de vele vergelijkingsreviews.
Zijn er dan andere nadelen aan de s90 waardoor je voor de sony bent gegaan? Dacht hem namelijk te bestellen op cameranu.nl en daar is het prijsverschil tussen de s90 en de sony maar 2 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
prijk schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:48:
Nee, de Casio heb ik niet in mijn keuze betrokken. Wel de Panasonic TZ-10 (niet de LX3 wegens te groot), de Canon S90 en de fuji F70. De Sony overtreft deze camera's op bepaalde individuele aspecten zeker niet, maar als je het overall-plaatje bekijkt, scoort de camera gewoon constant goed. Kijk ook eens in het sonyforum op Dpreview, daar vind je honderden foto's in originele kwaliteit.
Hier zie je een aantal vergelijkende foto's die zowel met de Casio als met de Sony genomen zijn.
Ik vind vooral in de foto van de pop (met flits genomen) een groot verschil. De Sony oogt erg overbelicht, terwijl de recensies juist zeggen dat de flits een zwak punt is van de Sony.
Ik neem best wel regelmatig foto's binnen waarbij ik de flits gebruik. Heeft de Sony daar een aparte flits instelling voor of is de Casio hierin dan wss beter?

[ Voor 3% gewijzigd door tijs67 op 22-04-2010 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:46

BaRF

bijna kerst

De Sony oogt erg overbelicht, terwijl de recensies juist zeggen dat de flits een zwak punt is van de Sony
Dat klopt dan toch? :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
Zwakke flits <=> overbelicht

Rijmt niet echt vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
SdtThys schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:32:
[...]

Zijn er dan andere nadelen aan de s90 waardoor je voor de sony bent gegaan? Dacht hem namelijk te bestellen op cameranu.nl en daar is het prijsverschil tussen de s90 en de sony maar 2 euro.
Niet zozeer nadelen van de s90 als wel voordelen van de Sony: veel betere video en videostabilisatie en spectaculaire panoramafunctie, groter zoombereik.
Zoals ik al opmerkte zal de beeldkwaliteit van de s90 op zich een fractie beter zijn trouwens, wat vooral bij heel forse uitvergrotingen tot uiting zal komen.
Ik was op zoek naar een manusje van alles, een p&s die consistent kwalitatief goede foto's levert en waarmee je ook leuke filmpjes kunt maken, en die heb ik in de Sony gevonden. Zelfs foto's in musea zonder flits bij zwak licht zijn dank zij de speciale zesvoudige belichting (zit in keuzemenu) vrijwel allemaal gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

De Canon EOS 1000D 18-55 kit voor 349 euro, is dit een aanrader voor die prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

tijs67 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:38:
[...]
Ik neem best wel regelmatig foto's binnen waarbij ik de flits gebruik. Heeft de Sony daar een aparte flits instelling voor of is de Casio hierin dan wss beter?
Ik heb de HX5V en juist de binnen foto's, met en zonder flits, vond ik juist erg goed. Dan vergelijk ik wel met een 3 jaar oude Canon 710IS. De Sony heeft natuurlijkere kleuren bij flits en het bereik is ook prima. Ik in ieder geval geen last van en was ik positief verrast over.
En daarnaast kan de Sony zonder flits erg leuke fotos maken bij weinig licht vanwege wat truukjes die door de snelle CMOS sensor mogelijk zijn.

Ik weet echter niet hoe e.e.a. zich verhoudt tot de Casio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René!
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-03 18:28
Ben ook enige tijd opzoek naar een compacte camera.

Hiervoor vind ik de volgende dingen belangrijk:
- Prestaties in het donker (zonder flits)
- Groothoeklens
- Meeneem formaat
- All-round-type (personen / landschap)
- Een apparaat dat gewoon de mooiste foto's maakt ;-)

Nu ben ik gestuit op de Panasonic Lumix DMC-LX3 en Fujifilm FinePix F200EXR, maar deze camera's zijn al enige tijd oud. Er zijn vast ondertussen betere camera's beschikbaar. Iemand hier die mij een advies ken geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees even lemnis in "Welke digitale camera tussen de 250 en 5..." tot aan jouw post door. Dan heb je de directe concurrenten wel gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René!
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-03 18:28
Oke laat ik mijn vraag ander stellen :)

Welk fototoestel presteert beter in low light situaties:
- Sony HX5V
- Panasonic Lumix DMC-LX3
- Fujifilm FinePix F200EXR

En uiteindelijk welke maakt gewoon de beste foto's algemeen point and shoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeBBaN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-01 13:17
Ik ben op zoek naar een nieuwe camera. Nou ben ik redelijk een leek hierin, dus dacht ik jullie om advies te vragen. Uiteraard heb ik zelf ook al wat rondgesnuffeld op internet.

Mijn beschikbare budget is maximaal ongeveer 300 euro, maar minder is altijd beter ;)

Ik ben op zoek naar een camera die makkelijk mee te nemen is. Dat hoeft niet te betekenen dat hij in mijn broekzak moet passen, maar ik wil geen toeter van een lens.

Ik wil een goede zoom, minimaal 8x en groothoek. En een goede batterij tijd is essentieel. Een dag lang fotograferen moet kunnen!
Ik wil hem gaan gebruiken voor de volgende doelen:
  • Vakantie foto's (landschappen, pretparken, zwembad/strand)
  • Kinderfoto's (spelende kinderen, bewegend beeld dus)
  • Binnen foto's (feestjes e.d.)
  • En in mindere mate sport (buiten, goed verlicht)
Video opnemen is voor mij niet het belangrijkst, maar een handige extra.

Nou heb ik op internet gekeken naar verschillende camera's:
  • Casio EX-FH100
  • Casio Exilim EX-H15
  • Panasonic Lumix DMC-TZ10
  • Fujifilm FinePix F80EXR
  • Sony CyberShot DSC-H55
Allen hebben voor- en nadelen:
De Sony heeft een lagere sluitertijd (1/1600) dan de rest (1/2000).
Bij de Casio FH100 en de Panasonic is de sluitertijd handmatig in te stellen.
De Casio FH100 kan met High Speed (40 fps) foto's nemen.
Beide Casio's hebben een grotere groothoek (24mm).
De Casio's en Sony kunnen handmatig gefocust worden.
De Casio H15 claimt 1000 foto's op één batterij te kunnen maken.
Op Casio FH100 ontbreekt HDMI, maar dit is niet prioriteit voor mij.
Met de Fujifilm en de Sony zijn hogere ISO waardes mogelijk.

Qua specificaties neig ik naar één van de Casio's en met name de FH100, maar ik kan er bijna geen reviews van terug vinden. Je zou bijna denken dat de serieuze review sites Casio niet serieus nemen. Ook kan ik er weinig voorbeeld foto's van terug vinden. En de meningen die ik er over lees lopen nogal uit een; de één loopt er mee weg, en de ander vind de foto kwaliteit tegen vallen. Heeft iemand ervaring met Casio?

Kan iemand mij adviseren over de te kiezen camera, misschien heb ik nog een camera over het hoofd gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:43
Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe hobby; fotograferen. :)
Ik ga gewoon op wat internetsites een gratis cursus volgen :P
En dan daarna op de computer de foto's verder bewerken!

Hiervoor ben ik op zoek naar een goede digitale fotocamera onder de 125 euro.

Wat is op dit moment het beste toestel in prijs/kwaliteit verhouding om/nabij de 125 euro.

Zelf zat ik te denken aan de Olympus FE-47 , Samsung ES55 / Samsung ES70 of de Sony DSC-W320.

Wie kan mij helpen om een beginnende fotograaf een goede fotocamera uit te zoeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Heb je de naam van dit topic gelezen? daar staat in Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro. Voor onder de 250 euro is er een apart topc Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3. En ik heb het ooit ook in de TS geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de Fuji HS10.
@Deorgere, Hoever ben je al?
Tot nu toe heb ik alleen nog maar de automatische en scene selectie modi gebruikt. Gister de handleiding eens doorgenomen en deze week spelen met de andere instellingen. Tussen de 2k foto's die ik heb gemaakt zitten er wel die als goed door kunnen gaan, ik schiet gewoon om te proberen.Dus met wat meer kennis zou het effectiever kunnen. Het is me niet gelukt om via fotobucket een account aan te maken(steeds error) om hier een vb neer te zetten.
De kleuren van de pics kan ik niet zo goed vergelijken omdat ik geen referentiekader heb en het behoorlijk zonnig was de afgelopen week. Moet beslist beter kunnen zou ik zeggen.
De handmatige mega zoom die erop zit en waardoor ik deze camera op het oog ben gekomen presteert uitstekend. Ook hier heb ik een paar mooie voorbeelden van.
Opmerkelijk, of normaal, is dat ik soms via de automatische stand tegen een begrenzing aanloop van de focus(meer inzomen gaat dan niet) terwijl met de juiste instellingen en behulp van de focusring de pic wel te maken is met een grotere zoom.
Nog maar eens de tip van Mig op mn gemak doorlezen om de theorie erachter te begrijpen.
Verder zonder flits doet hij het in mindere lichtomstandigheden naar mijn inzicht gewoon goed! In schemer en van 75-125 m afstand een duidelijke pic tevoorschijn toveren vind ik ronduit knap!
Het kantelbare scherm is goed bruikbaar en niet alleen maar een noviteit. Het filmen heb ik te kort geprobeerd om er iets over te zeggen.
Dit is een camera die je moet kennen en begrijpen om er het maximale uit te krijgen. Dus het is wel een speelcamera waar je enige tijd zoet mee bent. Dit proberen dat proberen zus proberen.
Als ik hem zou vergelijken als ware het een telefoon. Dan is dit beslist een Nokia en geen Iphone! Dus luie donders moeten denk ik niet aan deze cam beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:02
Olympus E-P1 Digital Pen Camera met 12 Megapixel en HD Filmen met Scherptediepteregeling
bij iBood (alleen vandag - 26-04-2010) voor 449,95.

Misschien iets voor mensen met een budget van €500 :)

Aanbieding geld alleen vandaag dus voor de snelle beslisser.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy
  • Laatst online: 13-10-2024

djteddy

We're going streaking!

Ik ben ook op zoek naar een compacte point-and-shoot, voor mijn aankomende vakantie en toekomstige baby kiekjes (word over een paar maaden vader).

Het belangrijkste vind ik dat mijn camera compact moet zijn (moet in de broekzak passen) en dat er gewoon nette foto's uit komen, zonder dat ik elke foto nog flink moet gaan nabewerken.

Ik heb eerst een Nikon S230 gehad (heerlijk groot scherm), maar deze vond ik zeer onder de maat presteren (veel blur en ruis), vandaar dat ik nu naar een iets duurdere camera aan het kijken ben.

Ik heb mijn keuze terug gebracht tot de Canon S90 en de Nikon S8000. De Canon lees ik eigenlijk alleen maar goede verhalen over omtrend de foto qualiteit. Echter, mijn vrouw gaat er ook foto's mee nemen en ik vrees dat een flitser die 'omhoog tetakeld word' en een dkke vinger eroverheen niet lang samen gaat... Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik meen te hebben gelezen hier op tweakers dat er wat mensen waren waarbij de flitsunit al bleef hangen.

De Nikon S8000 is iets goedkoper en heeft betere specs, alleen zijn hier nog maar weinig voorbeeld foto's van te vinden (Ik ben echt op zoek naar 'huis-tuin-en-keuken' foto's geschoten door amateurs. Ik denk dat het 'vinger op de flitser' probleem hier niet zo erg is, omdat deze niet omhoog getakeld word, maar omhoog klapt.

Wat raden jullie aan en zijn er nog andere opties in dezelfde prijs klasse? Budget ligt zo tussen de 200 - 350 euro.

"Honey, you think KFC is still open?" - Frank the tank / old school the movie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
tijs67 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:38:
[...]

Hier zie je een aantal vergelijkende foto's die zowel met de Casio als met de Sony genomen zijn.
Ik vind vooral in de foto van de pop (met flits genomen) een groot verschil. De Sony oogt erg overbelicht, terwijl de recensies juist zeggen dat de flits een zwak punt is van de Sony.
Het valt mij op dat de schaduwen van de sony beter uitgelicht zijn, en daarmee een vermoeden geeft dat het dynamisch bereik groter is. De casio heeft met zn high speed weer allerlei trucjes om het bereik te vergroten. Ben nog niet helemaal overtuigd van de casio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

djteddy schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:39:
Wat raden jullie aan en zijn er nog andere opties in dezelfde prijs klasse? Budget ligt zo tussen de 200 - 350 euro.
Heb je al naar de Canon G11 en Panasonic LX-3 of de TZ serie gekeken ?? Een tweedehands G9 lijkt me ook een goede optie :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:59

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Een aankomende fietsvakantie geeft me eindelijk het juiste excuus om op zoek te kunnen naar een leuke digitale camera. Alleen zoals ik al aangeef wil ik het ook gebruiken voor mijn fietsvakantie, waarbij de camera wel wat te verduren zou kunnen krijgen (vocht of erger) en op de fiets wel wat schokken.

Mijn voorkeur lijkt uit te gaan naar een camera die tegen vocht, water, stof, schokken en vallen kan. Natuurlijk ben ik realistisch genoeg om te beseffen dat dit de fotokwaliteit negatief zal beïnvloeden, maar als leek op het vlak denk ik dat de kwaliteit van de foto's nog geruime tijd zal beperkt worden door mijn kennis van het toestel en fotografie en compositie en niet zo direct door het toestel. Toch spreekt een toestel met wat meer mogelijkheden dan "point-en-click" me wel aan voor moest ik gebeten worden door het fotograferen.

Nu heb ik momenteel een kort lijstje van camera's die aan mijn eisen voldoen op het eerste zicht:
- Panasonic DMC-FT2
- Canon PowerShot D10
- Olympus mju Tough 8000
- Casio Exilm EX-G1
- Sony Cybershot TX5

En ik kom er echt niet uit, de verschillen in bestendigheid tegen water maken me weinig uit, ik plan niet om onder water te rijden met mijn fiets :+. Dan blijft enkel nog de vraag over welke van deze camera's de beste kwaliteit van foto's geeft en me voor de toekomst nog wat mogelijkheden geeft om dingen handmatig in te stellen.

Breedbeeldhoek lijkt me wel een groot pluspunt, al zeg ik dat als leek meer uit een buikgevoel dan het ergens op gebaseerd is. Zou iemand me kunnen vertellen wat de zaken zijn waar ik erg moet op letten en waar het verschil in fotokwaliteit vandaan komt zodat ik op basis van de specs mijn keuze kan maken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op basis van extrapolatie van http://www.dpreview.com/reviews/Q209waterproofgroup/ en een persoonlijke aversie tegen het design van de Canon ga ik voor de Panasonic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnoebel8
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-01 08:12
Ben eens benieuwd na lang wikken en wegen dan toch maar de HX5V gold bestelt. Was nog even zoeken tot ik een webshop kon vinden die er een beschikbaar had! wat is het toch dat nergens dit toestel beschikbaar was?

Nu vol spanning af wachten of ik de goede keuze gemaakt heb en hem voluit kan proberen in Florida :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:59

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 17:07:
Op basis van extrapolatie van http://www.dpreview.com/reviews/Q209waterproofgroup/ en een persoonlijke aversie tegen het design van de Canon ga ik voor de Panasonic ;)
Ik heb de panasonic dmc-ft2 besteld, hopelijk bevalt de camera me wat. Ondertussen ga ik me alvast wat inlezen op gebied van fotografie :).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:12

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

sjnoebel8 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:16:
Ben eens benieuwd na lang wikken en wegen dan toch maar de HX5V gold bestelt. Was nog even zoeken tot ik een webshop kon vinden die er een beschikbaar had! wat is het toch dat nergens dit toestel beschikbaar was?

Nu vol spanning af wachten of ik de goede keuze gemaakt heb en hem voluit kan proberen in Florida :-)
Ben benieuwd naar je ervaringen. Ik zit ook te twijfelen tusen de HX5 of een Pana TZ8/TZ10. Blijkbaar doet doet de één bepaalde dingen beter dan de andere, en vice versa. Ik vind het moeilijk om te beslissen welke zaken ik daarvan het belangrijkst vind. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdtThys
Hier net hetzelfde, en heb naast de hx5v en de pana tz10 ook nog de canon s90 waar ik tussen twijfel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
SdtThys schreef op donderdag 29 april 2010 @ 01:36:
Hier net hetzelfde, en heb naast de hx5v en de pana tz10 ook nog de canon s90 waar ik tussen twijfel :D
dan zal je toch echt moeten bekijken wat je echt wil aan specificaties en wat je niet erg belangrijk vind. De TZ10 en de HX5V zijn bijna aan elkaar gelijk op 2x optische zoom en wat extra instellingen na. En de S90 heeft weer een lichtsterke lens, minder ruis, maar geen HD en niet sneller dan 1FPS. Vanaf hier zal je het eigenlijk wel zelf moeten bepalen. Iedereen heeft tenslotte zijn eigen voorkeur

Om de boel nog te vergelijken.
http://www.dpreview.com/r...dmczs7,canon_s90&show=all

Algemene kwestie TZ10 en de HX5V
Hierbij is het puur vergelijken van welke paar extra opties wil je wel en welke opties wil je niet.

[ Voor 8% gewijzigd door photofreak op 29-04-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 19:38
Hierbij een aantal foto's die ik gemaakt heb met mijn Sony hx5v digitale camera (de meeste foto's zijn gemaakt tijdens een korte reis in Italië):

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v21/Martin_NL/italy/th_DSC00150.jpg Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v21/Martin_NL/italy/th_DSC00580.jpg Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v21/Martin_NL/italy/th_DSC00614.jpg Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v21/Martin_NL/italy/th_DSC00625.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v21/Martin_NL/italy/th_DSC00693.jpg Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v21/Martin_NL/italy/th_DSC01243.jpg Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v21/Martin_NL/italy/th_DSC00269.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:13
• Wat is je beschikbare budget?
Rond de 400 euro, maar als er voor 50 euro iets is wat stukken beter is, geen probleem 8)7

• Wat voor formaat wil je?
Een tussenweg, bridge noemen ze die toestellen ook wel dacht ik. Geen compact maar ook geen Dslr formaat

• Wat voor eisen stel je eraan?
We komen af van een Dslr (Pentax IstDL met een 18-55 en 50-200) en nadat deze gestolen is heeft mijn vader besloten dat hij toch weer iets compacter/lichter wilt. Een "bridge" toestel is toch nog stukken makkelijker mee te nemen dan een Dslr.

Wat punten die van belang zijn:
- Bruikbare zoeker
- Groot bereik
- Gewicht
- Formaat
- Een fijne zoom (dus een systeem waarbij je niet loopt te rotzooien om de goeie zoom te vinden omdat de trappen enorm zijn)
- Filmfunctie
- En natuurlijk fotokwaliteit :+

• heb je nog specifieke doelen?

Huis, tuin en keuken fotografie. Vakanties enzovoorts ;)

• Heb je al een voorkeur?
Bij de Mediamarkt hebben we gekeken wat ze hadden staan en een beetje gevoeld en vergeleken. Een stel toestellen die er wel goed uitzagen:
Canon Powershot SX1 IS
Nikon Coolpix P100
Panasonic Lumix DMC-FZ38

Wat is een verstandige keus? En naar welke toestellen moeten we zeker even kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Waarom eigenlijk de SX1 als je ook de SX20 kan nemen? De snelheid van continu foto's maken is bij de SX's sowieso erg laag, maar hij is wel groter dus ligt beter in de hand, de EVF is wat groter en je kan er een nog een losse flitser opzetten. Dit hebben de rest van de camera's uit het rijtje niet. verder zijn er ook nog andere bridge camera's op de markt van Olympus, Fuji en van Sony. Van Sony zou ook de HX1 nog in je rijtje kunnen komen. Het gewicht en de grootte is geen punt want de meeste zijn toch niet groter en zwaarder dan een instap dSLR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Laatst online: 22:04
Ik zoek een nieuwe foto camera mijn oog viel op de pricewatch: Sony Cybershot DSC-WX1 Goud ik zoek vooral zeer goed kwaliteit filmpjes is leuk maar ik heb al een camera dus geen must een aangezien ik al memory stick heb maakt dat dus niks uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
photofreak schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:58:
Waarom eigenlijk de SX1 als je ook de SX20 kan nemen? De snelheid van continu foto's maken is bij de SX's sowieso erg laag, maar hij is wel groter dus ligt beter in de hand, de EVF is wat groter en je kan er een nog een losse flitser opzetten. Dit hebben de rest van de camera's uit het rijtje niet. verder zijn er ook nog andere bridge camera's op de markt van Olympus, Fuji en van Sony. Van Sony zou ook de HX1 nog in je rijtje kunnen komen. Het gewicht en de grootte is geen punt want de meeste zijn toch niet groter en zwaarder dan een instap dSLR.
De SX20 hebben we mogelijk niet eens gezien, die drie waren gewoon een paar leuke toestelletjes die we bij de Mediamarkt zagen staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Om het je nog wat makkelijker te maken http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp Daar kan je fijn op een rijtje zetten aan welke eisen je camera moet voldoen.

[ Voor 8% gewijzigd door photofreak op 29-04-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
photofreak schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:02:
Om het je nog wat makkelijker te maken http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp Daar kan je fijn op een rijtje zetten aan welke eisen je camera moet voldoen.
Hmm, komen er wel heel veel uit :X

Wat mij wel opvalt is dat de Panasonics stukken minder wegen, die zijn zo'n 400 gram terwijl de Canon's al 600 zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
nooberke schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:19:
[...]

Hmm, komen er wel heel veel uit :X

Wat mij wel opvalt is dat de Panasonics stukken minder wegen, die zijn zo'n 400 gram terwijl de Canon's al 600 zijn 8)7
Als je de afmetingen bekijkt dan zie je ook waarom. De bridge camera's van Canon zijn zo groot als een instap spiegelreflex van canon. Zelf vind ik de sx20 beter in de hand liggen dan de FZ38. maar dat is ieder zijn voorkeur. Hoe het verder komt dat de panasonics minder wegen geen idee, ik denk omdat er meer elektronica vanuit de normale compacts inzit en bij de canons meer elektronica die gebaseerd is op de instap dSLR's. Maar het is maar net wat je wilt. Zo heb je ook weer de kwestie SX10/20/1 AA baterijen en panasonic FZ28/38 accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

photofreak schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:02:
Dat kan -deel- ook met filters in http://tweakers.net/pricewatch/cat/436/compactcameras.html :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Als je de afmetingen bekijkt dan zie je ook waarom. De bridge camera's van Canon zijn zo groot als een instap spiegelreflex van canon. Zelf vind ik de sx20 beter in de hand liggen dan de FZ38. maar dat is ieder zijn voorkeur. Hoe het verder komt dat de panasonics minder wegen geen idee, ik denk omdat er meer elektronica vanuit de normale compacts inzit en bij de canons meer elektronica die gebaseerd is op de instap dSLR's. Maar het is maar net wat je wilt. Zo heb je ook weer de kwestie SX10/20/1 AA baterijen en panasonic FZ28/38 accu.
Ik heb met een SX1 en een FZ38 in handen gestaan en de bediening van de Canon kwam zo veel logischer en simpeler over. Maar dat kan ook komen omdat we vroeger ook een Canon Powershot (A75) hebben gehad O-)

Al met al, stel dat we een Canon SX20 halen doen we dan een slechte koop omdat er stukken betere alternatieven zijn of valt dat mee? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Ja had ik ook nog aangedacht maar had ik niet geplaatst.
nooberke schreef op donderdag 29 april 2010 @ 22:42:
[...]

Ik heb met een SX1 en een FZ38 in handen gestaan en de bediening van de Canon kwam zo veel logischer en simpeler over. Maar dat kan ook komen omdat we vroeger ook een Canon Powershot (A75) hebben gehad O-)

Al met al, stel dat we een Canon SX20 halen doen we dan een slechte koop omdat er stukken betere alternatieven zijn of valt dat mee? :P
Dat ligt er vooral aan wat voor specificaties je wilt. Als je niet van plan bent om met een FPS te willen gaan fotograferen en als je AA-batterijen niet erg vind. Dan maakt het niet zoveel uit lijkt mij. Maar dat is iets persoonlijks. Echt bekijken welke je wilt zal je toch zelf moeten doen, hier op het forum kunnen we eigenlijk alleen adviezen en ervaringen geven/delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn advies is toch om vooral die camera eens vast te houden met AA batterijen erin. Gezien het feit dat ze er 4 nodig hebben wordt het verschil in gewicht met concurrenten bijzonder groot. Uit mijn hoofd gezegd, weegt een SX1 met 4xAA bijna 600 gram, hetgeen extreem veel is voor een compact camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Dat ligt er vooral aan wat voor specificaties je wilt. Als je niet van plan bent om met een FPS te willen gaan fotograferen en als je AA-batterijen niet erg vind. Dan maakt het niet zoveel uit lijkt mij. Maar dat is iets persoonlijks. Echt bekijken welke je wilt zal je toch zelf moeten doen, hier op het forum kunnen we eigenlijk alleen adviezen en ervaringen geven/delen.
AA-batterijen maken niet echt veel uit, mijn vader vind dat eigenlijk zelfs nog wel een voordeel omdat ze makkelijker uitwisselbaar zijn.

FPS is niet erg belangrijk denk ik, we gebruikte dat op de Dslr alleen bij portret/mensen fotografie gewoon snel 3x achter elkaar klikken zodat de kans groter is dat de mensen fatsoenlijk kijken :P

We gaan morgen is kijken wat ze bij de plaatselijke fotowinkel zeggen, want het gewichtsverschil tussen die Canon SX20 en de Limux FZ28/FZ38 toch wel weer behoorlijk.

Er is ook zo enorm veel keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
@ mig29

Ja de SX20 weegt met 4x AA ruim 700 gram, maar dat is verder geen probleem. Nooberke heeft al eens samen met zijn ouders een dSLR gehad, dus.

Het gewicht van de SX20 is soms een nadeel bijvoorbeeld bij rare standpunten.

voor beeldkwaliteit vergelijken:
http://www.cameralabs.com...rShot_SX20_IS/noise.shtml en http://www.cameralabs.com..._IS/outdoor_results.shtml

[ Voor 28% gewijzigd door photofreak op 30-04-2010 21:03 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Doe eerst zelf onderzoek zodat je hier gerichte vragen kan stellen, het is hier geen vraagdump namelijk