We hebben op dit moment een canon powershot a720 is. Zodra er niet genoeg licht is worden de foto's erg korrelig, ook de batterijduur is bedroevend (25 foto's max met een powerbank 2500mAh). Met de komst van onze zoon vind ik het nu wel wat belangrijker geworden dat we mooie foto's kunnen maken zonder teveel poespas.
Wat is je beschikbare budget?
Rond de € 350,-
Wat voor formaat wil je? (compact, superzoom, etc)
Handzaam
Wat voor eisen stel je eraan?
Met weinig licht en korte sluitertijd toch mooie foto's kunnen maken
Heb je nog specifieke doelen?
Ons zoontje speelt er lustig op los (hence de sluitertijd), echter omdat het binnen is heb ik bijna nooit genoeg licht.
Heb je al een voorkeur?
Na de topics/reviews doorgenomen te hebben kom ik op deze twee uit (heb vooral gekeken naar lichtgevoeligheid):
Panasonic Lumix DMC-LX5 Zwart, pricewatch: Panasonic Lumix DMC-LX5 Zwart
Canon EOS 1100D + 18-55 DC III, pricewatch: Canon EOS 1100D + 18-55 DC III
Volgens mij zijn beiden een flinke stap voorwaarts, maar voor aanschaf graag jullie mening/idee of ik hier een goeie koop mee maak (welke van de twee?) of dat er betere opties zijn.
Wat is je beschikbare budget?
Rond de € 350,-
Wat voor formaat wil je? (compact, superzoom, etc)
Handzaam
Wat voor eisen stel je eraan?
Met weinig licht en korte sluitertijd toch mooie foto's kunnen maken
Heb je nog specifieke doelen?
Ons zoontje speelt er lustig op los (hence de sluitertijd), echter omdat het binnen is heb ik bijna nooit genoeg licht.
Heb je al een voorkeur?
Na de topics/reviews doorgenomen te hebben kom ik op deze twee uit (heb vooral gekeken naar lichtgevoeligheid):
Panasonic Lumix DMC-LX5 Zwart, pricewatch: Panasonic Lumix DMC-LX5 Zwart
Canon EOS 1100D + 18-55 DC III, pricewatch: Canon EOS 1100D + 18-55 DC III
Volgens mij zijn beiden een flinke stap voorwaarts, maar voor aanschaf graag jullie mening/idee of ik hier een goeie koop mee maak (welke van de twee?) of dat er betere opties zijn.
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo