Ben momenteel ook opzoek naar een digitale camera, voornamelijk voor festivals of vakanties.
Gezien mijn gebrekkige kennis en het enorme aanbod is deze keuze nog best lastig, dus ik hoop dat iemand in dit forum mij een beetje kan helpen.
Het formaat vind ik wel belangrijk, mijn vorige TZ3 vond ik namelijk te groot.
Verder wil ik niet teveel opties gaan gebruiken, de 'auto' stand is dus wel belangrijk.
Als het kan 1080P film kwaliteit gezien ik ook wil filmen op festivals.
De volgende camera's vielen mij op:
Canon Ixus 220 HS
Canon Powershot SX220/230 HS
Sony DSC WX10 ( Een verkoper adviseerde mij deze camera, maar heb liever betrouwbare informatie gezien provisie een rol kan spelen. )
Kan iemand mij helpen bij de keuze? Misschien is er een alternatief die ik over het hoofd zie?
Mijn budget ligt rond de € 200-€ 275.
Gezien mijn gebrekkige kennis en het enorme aanbod is deze keuze nog best lastig, dus ik hoop dat iemand in dit forum mij een beetje kan helpen.
Het formaat vind ik wel belangrijk, mijn vorige TZ3 vond ik namelijk te groot.
Verder wil ik niet teveel opties gaan gebruiken, de 'auto' stand is dus wel belangrijk.
Als het kan 1080P film kwaliteit gezien ik ook wil filmen op festivals.
De volgende camera's vielen mij op:
Canon Ixus 220 HS
Canon Powershot SX220/230 HS
Sony DSC WX10 ( Een verkoper adviseerde mij deze camera, maar heb liever betrouwbare informatie gezien provisie een rol kan spelen. )
Kan iemand mij helpen bij de keuze? Misschien is er een alternatief die ik over het hoofd zie?
Mijn budget ligt rond de € 200-€ 275.