Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste
Acties:
  • 171.400 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan101
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 19:49
Ben momenteel ook opzoek naar een digitale camera, voornamelijk voor festivals of vakanties.
Gezien mijn gebrekkige kennis en het enorme aanbod is deze keuze nog best lastig, dus ik hoop dat iemand in dit forum mij een beetje kan helpen.
Het formaat vind ik wel belangrijk, mijn vorige TZ3 vond ik namelijk te groot.
Verder wil ik niet teveel opties gaan gebruiken, de 'auto' stand is dus wel belangrijk.
Als het kan 1080P film kwaliteit gezien ik ook wil filmen op festivals.

De volgende camera's vielen mij op:
Canon Ixus 220 HS
Canon Powershot SX220/230 HS
Sony DSC WX10 ( Een verkoper adviseerde mij deze camera, maar heb liever betrouwbare informatie gezien provisie een rol kan spelen. )

Kan iemand mij helpen bij de keuze? Misschien is er een alternatief die ik over het hoofd zie?
Mijn budget ligt rond de € 200-€ 275.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjan101 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:29:
Ben momenteel ook opzoek naar een digitale camera, voornamelijk voor festivals of vakanties.
Gezien mijn gebrekkige kennis en het enorme aanbod is deze keuze nog best lastig, dus ik hoop dat iemand in dit forum mij een beetje kan helpen.
Het formaat vind ik wel belangrijk, mijn vorige TZ3 vond ik namelijk te groot.
Verder wil ik niet teveel opties gaan gebruiken, de 'auto' stand is dus wel belangrijk.
Als het kan 1080P film kwaliteit gezien ik ook wil filmen op festivals.

De volgende camera's vielen mij op:
Canon Ixus 220 HS
Canon Powershot SX220/230 HS
Sony DSC WX10 ( Een verkoper adviseerde mij deze camera, maar heb liever betrouwbare informatie gezien provisie een rol kan spelen. )

Kan iemand mij helpen bij de keuze? Misschien is er een alternatief die ik over het hoofd zie?
Mijn budget ligt rond de € 200-€ 275.

_/-\o_
Het ligt eraan welke festivals natuurlijk, maar als het echt hard gaat (rock, harde beats etc) dan trekt geen van deze 3 het wat betreft het geluid.

Ik doe misschien mijn TZ20 in de verkoop na dit weekend. Eventueel belang bij? Die kan namelijk wel alles wat je als eis stelt :)

Edit, hmm wbt het formaat misschien niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan101
Geluid is inderdaad leuk voor op een festival, maar daar ga ik geen camera op kopen.
Belangrijk is de kwaliteit van de foto en film beelden.

TZ20 niet helemaal mijn ding, is deze camera zoveel beter dan bovenstaande modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjan101 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:05:
Geluid is inderdaad leuk voor op een festival, maar daar ga ik geen camera op kopen.
Belangrijk is de kwaliteit van de foto en film beelden.

TZ20 niet helemaal mijn ding, is deze camera zoveel beter dan bovenstaande modellen?
De camera is vergelijkbaar met bovenstaande modellen denk ik maar heeft een grotere zoom als de andere modellen. Dan moet je zelf maar even googlen dan kan je genoeg vinden.

Maar als het geluid er niet toe doet denk ik dat elk model uit je lijstje wel voldoet. Wees gewaarschuwd, je krijgt waarschijnlijk onbruikbaar krakerig geluid met je filmpjes op festivals ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan101
Haha, bedankt.. nu begin ik nog te twijfelen ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in New York de TZ20 (daar heet 'ie de ZS10) gekocht, speciaal voor concerten.

Als fototoestel ben ik blij met deze camera, maar voor concerten vind ik hem _zwaar_ tegenvallen :(.
Hij presteert slecht in een donkere zaal (veel ruis), en de geluidskwaliteit is matig (sterk afgezwakt volume bij plotselinge pieken in de muziek - heel af en toe wat gekraak, verder geen vervorming).

Ben me nu aan het oriënteren op de HX9. Lijkt mij de ideale camera wat betreft videobeeld, maar hoe hij presteert tijdens een concert als het gaat om geluid, is iets waar ik helaas nog geen duidelijk antwoord op heb gevonden.

In deze thread is er al wat over en weer gediscussieerd over het geluid van de HX9 vs. HX7.

Zijn er al filmpjes van de HX9 bij rock concerten?!?

Groeten,
Arjan.

knip, daar hebben we http://tweakers.net/aanbod/ voor

[ Voor 14% gewijzigd door PowerUp op 22-06-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip, daar hebben we http://tweakers.net/aanbod/ voor
Excuus! Ben nieuw op dit forum en had de kleine lettertjes niet goed gelezen %-).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
De opvolger van de Canon S95 komt eraan.....de S100!!
http://www.canonrumors.co...umor-s95-replacement-cr2/
Canon PowerShot S100
A brief bit of information in regards to the replacement of the S95. Apparently an S100 has shown up in an inventory system.
Brief Specs
■12mp
■5x Zoom
■Available in September

Hopelijk wordt de 5x zoom dan vanaf 24mm....en krijgen we hopelijk optische zoom tijdens het filmen en volgens eerdere geruchten waarschijnlijk ook 1080p...
Laat maar komen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
Afgelopen dinsdag zat ik op de fiets en stopte bij de Willemsbrug. Een Landmark in Rotterdam. Er veranderd veel rondom de brug. Een moment voor mij om weer eens bewust naar de omgeving te kijken en... te genieten. Tis toch een van de mooiste plekjes in Rotterdam.

Toevallig... duh... (!) ;-) had ik de HX9V bij me en heb geprobeerd het fotografisch vast te leggen. En gaf mijzelf de opdracht het beeld met 1/3 te maken of 2/3 weg te laten.
Alles is uit de hand geschoten en... het waaide er flink zeker windkracht 6. Dit was eigenlijk het grootste nadeel. De beelden hebben GEEN kleurcorrectie.

Of het geslaagd is kijk zelf op you-tube: http://youtu.be/YECrQPh2I1I

Ook eens gekeken hoeveel nu 16x zoom is
http://youtu.be/2AIIytggd7c

Veel kijkplezier,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:43
Shaggie_NB schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:26:
Canon PowerShot S100
A brief bit of information in regards to the replacement of the S95. Apparently an S100 has shown up in an inventory system.
Brief Specs
■12mp
■5x Zoom
■Available in September

Hopelijk wordt de 5x zoom dan vanaf 24mm....en krijgen we hopelijk optische zoom tijdens het filmen en volgens eerdere geruchten waarschijnlijk ook 1080p...
Laat maar komen!!
Dat wil ik niet weten !!! :+ Ik ga morgen juist de S95 halen namelijk. Had graag nog even gewacht , maar ik heb echt een cam nodig op vakantie dus het is niet anders. Als hij 24 mm is verkoop ik deze gelijk. Die 5 x zoom is al top in ieder geval :)

Verwacht zelf dat hij op 28 mm blijft. 24 mm en 5 x zoom. Dat is nu net wat de S95 mist ...zucht ...nouja dan hebben we marktplaats nog en eerst maar zien wat die 12 Mp doet. En zoomen met hd graag :)

edit : Kan iemand me een idee geven wat de S95 kost bij Mediamarkt of Saturn ?

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 23-06-2011 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:25:
[...]
...had gelezen dat dit niet kon, dus blij te horen dat er mogelijkheden zijn. Zou je ook kunnen bevestigen of ontkennen of mijn eerder geplaatse opmerking over het verlagen van de resolutie mogelijk is...
...dus, is de resolutie van de HX100 te veranderen, zodat de kwaliteit beter wordt ? Dan is mijn grootste bezwaar wegenomen mbt de aanschaf, hoewel de Canon G12 nu ook in beeld is 8)
Een fotograaf op het forum van DP-review heeft geconstateerd dat bij 16:9 (12MP) er verhoudingsgewijs grotere JPEG-bestanden worden gemaakt, dan in de normale 4:3 (16MP). Dat zou er volgens hem op duidelijk dat er minder compressie plaatsvindt en dus betere beeldkwaliteit zou kunnen zijn. Ik heb het uitgeprobeerd. Dat de compressieverhouding anders is, klopt wel. Maar ik heb geen betere beeldkwaliteit kunnen constateren. Verder heb je gewoon diverse standen, die je een 16MP en 10MP of een 5MP foto oplevert (zie specificaties leverancier)

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeterVL57 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 07:03:
[...]

Een fotograaf op het forum van DP-review heeft geconstateerd dat bij 16:9 (12MP) er verhoudingsgewijs grotere JPEG-bestanden worden gemaakt, dan in de normale 4:3 (16MP). Dat zou er volgens hem op duidelijk dat er minder compressie plaatsvindt en dus betere beeldkwaliteit zou kunnen zijn. Ik heb het uitgeprobeerd. Dat de compressieverhouding anders is, klopt wel. Maar ik heb geen betere beeldkwaliteit kunnen constateren. Verder heb je gewoon diverse standen, die je een 16MP en 10MP of een 5MP foto oplevert (zie specificaties leverancier)
...dank je voor je toelichting. Maar maak ik daar nu ook uit op, dat het niet uitmaakt of je de camera op 10mp of 5mp instelt mbt de beeldkwaliteit of is er alleen gekeken naar die beeldverhouding? Of scheelt dit nu juist wel ? Zoja.. dan is dat probleem met die mindere details, zoals zo mooi op je site is uitgelegd ;) , ook dus niet zo aan de orde, toch ? Of mis ik iets in mijn (wellicht simpele) redenering :X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panasonic TZ20, Canon Powershot SX230 HS, of Sony DSC-HX9V ?? (of nog iets anders?)

Ik zoek: sterke zoom, burst optie, semi-manual, goede kwaliteit foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Beakzz schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 01:42:
[...]

Dat wil ik niet weten !!! :+ Ik ga morgen juist de S95 halen namelijk. Had graag nog even gewacht , maar ik heb echt een cam nodig op vakantie dus het is niet anders. Als hij 24 mm is verkoop ik deze gelijk. Die 5 x zoom is al top in ieder geval :)

Verwacht zelf dat hij op 28 mm blijft. 24 mm en 5 x zoom. Dat is nu net wat de S95 mist ...zucht ...nouja dan hebben we marktplaats nog en eerst maar zien wat die 12 Mp doet. En zoomen met hd graag :)

edit : Kan iemand me een idee geven wat de S95 kost bij Mediamarkt of Saturn ?
Mediamarkt rond de 350 euro, Saturn iets meer. Ik heb 'm laatst gekocht voor 304 euro bij MM tijdens die foto-actie. Maar hij is nog niet geleverd, dus met de S100 op komst ga ik mijn bestelling misschien wel annuleren.

Wat zouden jullie doen?

(hier overigens ook het gerucht: http://camera.downloadato...80p-coming-in-august.html)

[ Voor 7% gewijzigd door .GoO op 23-06-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
De meerderheid zal je de Sony HX9V aanraden en die komt ook het beste uit de test op dit moment. Heeft natuurlijk ook zijn nadelen (zoals accu laden in de camera) dus bekijk even goed wat reviews.

De Panasonic is wat minder dat zijn voorganger , maar er zijn ook genoeg tevreden mensen te vinden hier. De Sx 230 vind ik zelf als voordeel hebben dat hij lekker betaalbaar is ,maar de 28 mm wide vind ik minder.
.GoO schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:36:
[...]

Mediamarkt rond de 350 euro, Saturn iets meer. Ik heb 'm laatst gekocht voor 304 euro bij MM tijdens die foto-actie. Maar hij is nog niet geleverd, dus met de S100 op komst ga ik mijn bestelling misschien wel annuleren.

Wat zouden jullie doen?
Ligt er aan wanneer je hem nodig hebt. In september is hij beschikbaar , maar of hij dan ook al gelijk hier te verkrijgen is ? En het is hoe dan ook afwachten of hij echt beter gaat zijn. Het zal niet de 1e opvolger zijn met meer MP die onderuit gaat.

Foto Klein heeft nu ook een goede actie trouwens. http://www.fotoklein.nl/kortingsfestival/ Dan is de S95 als het goed is 300 incl 3 of 5 jaar garantie

[ Voor 48% gewijzigd door Beakzz op 23-06-2011 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:53:
Ik heb in New York de TZ20 (daar heet 'ie de ZS10) gekocht, speciaal voor concerten.

Als fototoestel ben ik blij met deze camera, maar voor concerten vind ik hem _zwaar_ tegenvallen :(.
Hij presteert slecht in een donkere zaal (veel ruis), en de geluidskwaliteit is matig (sterk afgezwakt volume bij plotselinge pieken in de muziek - heel af en toe wat gekraak, verder geen vervorming).

Ben me nu aan het oriënteren op de HX9. Lijkt mij de ideale camera wat betreft videobeeld, maar hoe hij presteert tijdens een concert als het gaat om geluid, is iets waar ik helaas nog geen duidelijk antwoord op heb gevonden.

In deze thread is er al wat over en weer gediscussieerd over het geluid van de HX9 vs. HX7.

Zijn er al filmpjes van de HX9 bij rock concerten?!?

Groeten,
Arjan.

[mbr]knip, daar hebben we http://tweakers.net/aanbod/ voor[/]
Ik ben het met je eens dat de TZ20 in low light niet zo heel best presteert. Wat betreft het dempen van het geluid, je kan dit nabewerken met video editing programmas. Normalise volume, raise volume, evt wat spelen met een equaliser :)

De HX9 komt als het goed is morgen hier op de post en gaat mee naar Defqon 1. Ik kan je na het weekend uitsluitsel geven over hoe goed of slecht die is ;) Heb ook de TZ20 en die gaat ook mee, dus kan mooi vergelijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Beakzz schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:36:

[...]

Ligt er aan wanneer je hem nodig hebt. In september is hij beschikbaar , maar of hij dan ook al gelijk hier te verkrijgen is ? En het is hoe dan ook afwachten of hij echt beter gaat zijn. Het zal niet de 1e opvolger zijn met meer MP die onderuit gaat.

Foto Klein heeft nu ook een goede actie trouwens. http://www.fotoklein.nl/kortingsfestival/ Dan is de S95 als het goed is 300 incl 3 of 5 jaar garantie
Mooie actie, maar helaas zitten die winkels hier allemaal niet in de buurt (Noord-Holland) en zo te zien kan je niet via internet bestellen.

Ik heb de camera niet met grote spoed nodig, heb nog wel een andere compactcamera liggen voor de zomervakantie. Dus als ie echt rond september (hier) in de winkels komt kan ik daar wel op wachten. Ben alleen wel benieuwd of die S100 dan veel duurder zal worden...

En het is inderdaad afwachten of ie daadwerkelijk beter wordt, maar daar ga ik vanuit. (meer MP -oke hoeft niet veel te zeggen-, betere zoom (5x optisch volgens de geruchten), 1080p filmen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
.GoO schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:24:
[...]

Mooie actie, maar helaas zitten die winkels hier allemaal niet in de buurt (Noord-Holland) en zo te zien kan je niet via internet bestellen.

Ik heb de camera niet met grote spoed nodig, heb nog wel een andere compactcamera liggen voor de zomervakantie. Dus als ie echt rond september (hier) in de winkels komt kan ik daar wel op wachten. Ben alleen wel benieuwd of die S100 dan veel duurder zal worden...

En het is inderdaad afwachten of ie daadwerkelijk beter wordt, maar daar ga ik vanuit. (meer MP -oke hoeft niet veel te zeggen-, betere zoom (5x optisch volgens de geruchten), 1080p filmen)
Nou vergeet die actie ook maar ,want ze hanteren andere prijzen in de winkel dan op hun website. Op de site van Klein stond 350 en in de winkel 430 ! Toen ik er naar vroeg kon het ineens voor 350,- (zonder overbodige extra garantie) en toen ik weg wou lopen voor 325,- . Toch maar meegenomen :p En wow wat is hij mooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaggie_NB schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:26:
Canon PowerShot S100
...net als de G13 en de SX40IS.... Allen rond midden augustus ?!
http://camera.downloadato...to-release-in-august.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• well0549
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 08:03
Hmmm, Sony focust wel weer heel erg traag..........

n.a.v. de discussies hier ben ik gaan kijken naar vergelijkingen tussen de camera's.
Daarvoor heb ik deze site gebruikt...

http://www.digitalversus....0&mo2=1368&p2=10793&ph=22

Zijn gewoon allebei goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 08:57:
[...] ...dank je voor je toelichting. Maar maak ik daar nu ook uit op, dat het niet uitmaakt of je de camera op 10mp of 5mp instelt mbt de beeldkwaliteit of is er alleen gekeken naar die beeldverhouding? Of scheelt dit nu juist wel ? Zoja.. dan is dat probleem met die mindere details, zoals zo mooi op je site is uitgelegd ;) , ook dus niet zo aan de orde, toch ? Of mis ik iets in mijn (wellicht simpele) redenering :X ?
De camera (HX100V) past het formaat aan
4608 x 3456 (15.9 MP, 4:3)
4608 x 2592 (11.9 MP, 16:9)
3648 x 2736 (10.0 MP, 4:3)
2592 x 1944 (5.0 MP, 4:3)
Maar je kunt niet het niveau van JPEG-compressie instellen, dus het aantal aanwezig beeldpunten neemt wel af (formaat) en daardoor is het bestand kleiner en verlies je natuurlijk ook wel detail. Maar de compressiefactor is gelijk. Je hebt dus niet ook nog een stand "standard, fine, extra fine" om ook nog een de compressie factor te beinvloeden - dus de compressiekwaliteit blijft gelijk.

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Weet iemand hoelang de accu meegaat van de Sony HX9V? Wil weten of het nodig is om een 2e bij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeterVL57 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 06:53:
[...] Je hebt dus niet ook nog een stand "standard, fine, extra fine" om ook nog een de compressie factor te beinvloeden - dus de compressiekwaliteit blijft gelijk.
...juist. Duidelijk... en jammer imo. Als ik zie hoe goed mijn huidige Canon Powershot A720 het doet in de uitvergrotingen mbt detail, dan mist de HX100 die kwlaiteit toch wel, vermoed ik. En dat heb ik toch wel nodig.
Met pijn in het hart laat ik deze HX100 voorlopig voorbijgaan. Misschien dat er softwarematig nog oplossingen komen (gezien het feit dat dit de meest voorkomende klacht/minpunt is), dan kijk ik opnieuw. Tot nu toe blijft de Canon G12 (jammer van de beperkte zoom en filmfunctie) de beste mbt kwaliteit van de foto's. Dus dat wordt dan de G13 in augustus wellicht. (..inderdaad, ik heb geen haast ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:26:
[...] ...juist. Duidelijk... en jammer imo. Als ik zie hoe goed mijn huidige Canon Powershot A720 het doet in de uitvergrotingen mbt detail, dan mist de HX100 die kwlaiteit toch wel, vermoed ik. En dat heb ik toch wel nodig.
Als ze qua compressiefactor alles uit de sensor zouden halen, wat er qua JPEG-kwaliteit mogelijk is, en dan alleen op die éne stand variëren met formaten, dan zou geen fotograaf daarmee zitten.
De vraag wordt op internet voortdurend gesteld of Sony er niet beter aan had gedaan om wat minder compressie en noise-reductie toe te passen. Dan had je misschien wat grotere bestanden gekregen, maar in deze tijd van ruime opslagmogelijkheden op SD-kaarten, had volgens mij niemand daarover geklaagd. Ik kan nu een paar duizend foto's op 1 kaart kwijt. Leuk. Maar de helft had ik ook prima gevonden als daarmee de beeldscherpte beter was geweest. Naar de reden om het zo te doen, kan je alleen maar gissen. Sommige beweren dat Sony de kwaliteit bewust wat terugschroeft, omdat ze anders marktaandeel kannibaliseert van de NEX-serie of de goedkopere Alpha DSLR's. Hoe dan ook. het is inderdaad jammer, dat ben ik met je eens.
Ik heb een S95 er naast, die dezelfde sensor heeft als de G12. Die levert scherpere foto's en vaak ook goed belicht, maar ik vind de kleuren van sony mooier en accurater. Maar beide camera's vullen elkaar goed aan.

[ Voor 20% gewijzigd door PeterVL57 op 24-06-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
De opzetring voor de HX100V heb ik vanmorgen ontvangen. Mooi stukje precisiewerk. De ring klemt mooi strak om de lenskop, maar is ook zo dun gemaakt, dat hij exact de ruimte benut op de kop van de lens. De lens kan daardoor met de aanklemde ring nog gewoon op, helemaal inklappen en hij kan er dus permanent op blijven zitten. Je hebt dan een 58mm schroefaansluiting voor filters en andere hulpstukken. Ik kan dus nu een UV-filter permanent op de lens zetten, ter bescherming van het optiek, maar ook een polarisatiefilter of een macrovoorzetlens.

Je moet wel een 58 mm lenskapje extra aanschaffen, want het originele cybershotkapje is net te klein.

Handig ringetje en ik ben blij dat ik hem heb, want het maakt de bruikbaarheid van de camera nog veelzijdiger, maar het is wel een kostbaar dingetje. De maker vraagt maar liefst € 42 euro voor dat kleine stukje kunststof. Dat is dan wel inclusief aangetekend verzenden (komt uit Duitsland) en dat ringetje is dan net zo duur als mijn UV-fllter zelf. Als het ding € 5,00 zou moeten kosten, had ik het ook geloofd. Maar goed, het is de enige ring die ik tot nu toe gevonden heb en het is een goeie. Dus het moet dan maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:16
330d schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 08:50:
Weet iemand hoelang de accu meegaat van de Sony HX9V? Wil weten of het nodig is om een 2e bij te kopen.
Hoelang weet ik niet precies maar ik kon ongeveer 250 fotos schieten en 15 minuten filmen voordat de accu leeg was en toen heb ik de camera heel veel aangehad.

Als je hem normaal gebruikt heb je dus aan 1 accu meer dan genoeg. Ben je van plan om een paar dagen achter elkaar weg te zijn zonder de mogelijkheid hem op te laden, of je wilt heel veel foto's maken kan je beter een 2de accu kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Vandaag eindelijk mijn S95 binnengekregen. Beetje mee gespeeld en de camera valt me zeker niet tegen!

Heb nog wel 2 vraagjes;

- Ik vind de afmeting van de genomen foto's aan de kleine kant. 10 megapixel foto's van 1,5 MB (JPG), is dat normaal? Of betekent dat dat de camera juist een hele goede compressie toepast?
- Ik heb een paar foto's geschoten in RAW, maar deze kan ik niet openen in Photoshop, iemand die dit wel gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
1,5 MB kan voorkomen onder bepaalde lichtomstandigheden, maar bij complexere foto's met veel contrasten kan dat oplopen tot bij 3 mb. Je foto's moeten op 10mp een omvang hebben van 3648 x 2736 pixels, anders ben je in een lagere resolutie aan het fotograferen.
Als je RAW in Photoshop niet kan openen, moet je even wat updates binnen halen, want dan werk je waarschijnlijk met een oude versie van adobe camera raw. De S95 is van zomer 2010 en een paar maanden later is dit in adobe raw opgenomen (ik meen in camera raw versie 6.3, maar die info kan je wel op de adobe website vinden)

[ Voor 8% gewijzigd door PeterVL57 op 24-06-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

JPG kwaliteit valt ook nog in te stellen op Fine en Normal oid dat scheelt ook nog volgens mij.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
PeterVL57 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:28:
1,5 MB kan voorkomen onder bepaalde lichtomstandigheden, maar bij complexere foto's met veel contrasten kan dat oplopen tot bij 3 mb. Je foto's moeten op 10mp een omvang hebben van 3648 x 2736 pixels, anders ben je in een lagere resolutie aan het fotograferen.
Als je RAW in Photoshop niet kan openen, moet je even wat updates binnen halen, want dan werk je waarschijnlijk met een oude versie van adobe camera raw. De S95 is van zomer 2010 en een paar maanden later is dit in adobe raw opgenomen (ik meen in camera raw versie 6.3, maar die info kan je wel op de adobe website vinden)
Thanks, ik ga even die update zoeken. En de foto's varieren inderdaad tot een grootte van rond de 3 mb.
Fiber schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:32:
JPG kwaliteit valt ook nog in te stellen op Fine en Normal oid dat scheelt ook nog volgens mij.
Volgens mij niet bij de S95, ben het althans nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
.GoO schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:47:
[...]Volgens mij niet bij de S95, ben het althans nog niet tegengekomen.
Jawel, fiber heeft gelijk je kunt kiezen tussen fine en normal. Zoek het maar even op in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
PeterVL57 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 20:15:
[...]
Jawel, fiber heeft gelijk je kunt kiezen tussen fine en normal. Zoek het maar even op in de handleiding.
Heb het alleen bij video kunnen vinden (in het boekje staat sowieso niks relevants) en daar stond ie al op fine. Dus ik ga er vanuit dat dat wel goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
.GoO schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 09:27:
[...]

Heb het alleen bij video kunnen vinden (in het boekje staat sowieso niks relevants) en daar stond ie al op fine. Dus ik ga er vanuit dat dat wel goed staat.
Kijk even op de Canon site, scroll een stukje naar beneden....
OPNAMEPIXELS / COMPRESSIE
........
Compressie : Fijn, Normaal
Elk toestel dat ik tot nu toe van Canon (en andere merken) heb gehad kon diverse formaten opslaan.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkelhaak1337
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-04-2023
Beste tweakers,

Ik ga op 18 juli mijn eerste backpak reis maken en ben opzoek naar een camera en heb al aardig wat onderzoek gedaan. Mijn vraag was of jullie mij misschien konden helpen. Mijn budget is 0 - 300 euro en ik vind het erg belangrijk dat mijn camera niet binnen 2 maanden kapot gaat.

Eisen
- Een compact camera
- Moet kunnen filmen
- Fotos moeten van redelijke tot goede kwaliteit zijn
- Een stevige camera

Ik zat nu te twijfelen tussen waterdicht/shokproef camera of een "gewone" compact camera. Het fototoestel gaat bijvoorbeeld de jungle (vochtig).

Mijn ogen waren gevallen op:

- Panasonic DMC FT3 (Shokproef/waterdicht/freezeproef)
- Sony Cybershot TX5 (Waterdicht to 3m)
- Panasonic DMC-TZ10 ("Normale compact camera")

Mijn vraag was of jullie feedback konden geven:
Wat zouden jullie doen?
Heb jij nog een andere compact camera die mooie zou zijn om te backpacken?
Waarom zou jij geen panasonic DMC-TZ10 kopen maar wel een andere?

Met goede beargumentatie ben ik ook bereid tussen andere cameras te kiezen of zelfs naar een hoger budget te gaan.

Alvast bedankt

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:31
Winkelhaak1337 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 12:06:
Waarom zou jij geen panasonic DMC-TZ10 kopen maar wel een andere?
Ik heb de TZ10 gehad, lekker klein en stevig, ruim zoombereik, snelle bediening (muv. gps fix) maar ik heb 'm toch weer weggedaan omdat de resulaten onvoorspelbaar waren. Veel foto's zijn prima (considering) maar het kwam mij te vaak voor dat de ruisonderdrukking (of wat het ook was) hier en daar de pixelvlakken uitsmeerde. Alsof sommige vlakken op een foto lelijk zijn nabewerkt.
Heb nu een Canon G12 voor tochten, ik vind 'm stukken beter maar hij is wel weer groter, zwaarder en heeft zo'n klapscherm waarvan ik niet weet of ik er wel blij mee ben. Maar de resultaten zijn gewoon beter ondanks minder megapixels. Ik begrijp dat de S95 precies dezelfde sensor heeft.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkelhaak1337
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-04-2023
mekkieboek schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 12:34:
[...]

Heb nu een Canon G12 voor tochten, ik vind 'm stukken beter maar hij is wel weer groter, zwaarder en heeft zo'n klapscherm waarvan ik niet weet of ik er wel blij mee ben.
Bedankt voor je tips ;) wat voor camera zou je nemen in een lager prijssigment? 150 - 300 euro

400 vind ik op het momenteel namelijk erg veel, misschien in de toekomst zal ik een betere camera kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Winkelhaak1337 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:35:
wat voor camera zou je nemen in een lager prijssigment? 150 - 300 euro
Ik zou de S95 proberen ondanks het 'gewone' zoombereik. Maar ik kan moeilijk een advies geven voor iets wat ik niet heb (gehad).
Edit: al zie ik nu dat die ook aardig aan de prijs is.

[ Voor 8% gewijzigd door mekkieboek op 25-06-2011 15:56 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Voor de S95 tel je ook minstens € 350 neer. Wel een hele goede camera voor dat geld, maar het blijft veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Tweedehands Panasonic LX3 proberen te scoren dan maar :? Had iemand hier op Tweakers heel wat mee beleefd en hij bleef gewoon heel :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Ook ik zoek een camera in dit segment, voornamelijk om vakantiefoto's mee te maken, en daarnaast filmpjes van de kinderen mee te maken. Ik heb een Canon Powershot A530 (5MP) die aardig voldoet (afgezien van traag laden van de flits en eigenlijk ook traag reageren in het algemeen) dus vooral de filmmogelijkheden zijn belangrijk.

De twee camera's die op dit moment nog op het lijstje staan zijn:

Canon Powershot SX230 HS (ca. 250 euro)
Sony Cybershot DSC-HX9V (ca. 350 euro, 325 met cashback actie)

Ik heb o.a. deze reviews bekeken:
http://www.photographyblo...t_dsc_hx9v_review/videos/
http://www.photographyblo...t_sx230_hs_review/videos/

Hier heb ik ze vergeleken:
http://www.digitalversus....6&mo2=1338&p2=10599&ph=27

Voordelen Sony
- batterijgebruik (meer foto's op een batterij, filmen is overigens wel batterij-intensief)
- Focussnelheid (vnl. bij goed licht, dan is de Sony 3-6x sneller, 0,1-0,2 versus 0,6 seconden; bij slecht licht is de Sony langzamer, ca. 1,6 vs 1 seconde)
- Filmen: beter (50p versus 25p)
- Wat meer gadgets, zoals "sweep" (automatisch panoramafoto's maken)

Nadeel Sony: flits komt naar boven op een plek waar vaak je hand zit.

Nu ben ik met mijn huidige camera 10 fps gewend, dus 25 is al een hele verbetering. Weet iemand of je het verschil tussen 25 en 50p merkt? Ik kan er weinig over vinden, behalve dat 50p vooral bij snelle beweging van belang is.

Voordelen Canon
- prijs (ca. 75 euro goedkoper per saldo)
- GPS snellere fix
- betere fotokwaliteit
- Geluid schijnt ook beter te zijn

Heeft iemand hier nog iets aan toe te voegen?

[ Voor 6% gewijzigd door pinockio op 26-06-2011 08:45 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
@pinockio. Misschien dat dit vergelijkend review je ook nog een beetje verder helpt : http://www.dcresource.com...ct-gps-ultra-zoom-cameras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
@PeterVL57
Ja, die had ik ook gezien. De flash van de Sony lijkt ook krachtiger.
Overigens is die review wat minder positief dan veel andere.

Verder lees ik hier en daar dat de 28 mmvan de Canon een minder breed beeld vastlegt dan de 24 mm van de Sony. (Ik weet weinig van lenzen, dus ik neem aan dat men daar dan gelijk in heeft.)

Opvallend is wel dat de Sony en Canon in de USA vrijwel gelijk geprijsd zijn, maar dat er hier (op dit moment) een aardig prijsverschil tussen zit. Misschien omdat de Sony nog niet lang geleden geïntroduceerd is.

Ik kan tot ca. 8 juli wachten met bestellen, misschien doet dat nog iets met de prijzen. (De Sony actie loopt nog tot ergens in augustus.)

[ Voor 4% gewijzigd door pinockio op 26-06-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
pinockio schreef op zondag 26 juni 2011 @ 10:05:
Verder lees ik hier en daar dat de 28 mmvan de Canon een minder breed beeld vastlegt dan de 24 mm van de Sony. (Ik weet weinig van lenzen, dus ik neem aan dat men daar dan gelijk in heeft.)
Dat klopt - veel mensen die landschapsfoto's maken - hebben het liefst 24 mm - omdat inderdaad een iets breder beeld vastlegt. Hier op Wikipedia zie je rechts 3 foto's van het effect van verschillende brandpuntsafstanden. Wikipedia: Wide-angle lens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Een ander voordeel van de Sony is dat het schermpje een 4:3 ratio heeft (de Canon een 16:9). Ik verwacht het scherm toch vaker te gebruiken voor foto's dan voor video's (direct na het maken laten zien hoe raar tante erop staat o.i.d.). Bovendien heeft het de hoogste resolutie van de twee.

Nadeel: geen onderwater case. (Zal ik denk ik toch niet nodig hebben; ik vind het sowieso een risico, vermoedelijk zal ik in zo'n geval eerder een onderwatercameraatje kopen dat net zo veel kost als de case van Canon.)

[ Voor 36% gewijzigd door pinockio op 26-06-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
pinockio schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:21:
Een ander voordeel van de Sony is dat het schermpje een 4:3 ratio heeft (de Canon een 16:9). Ik verwacht het scherm toch vaker te gebruiken voor foto's dan voor video's (direct na het maken laten zien hoe raar tante erop staat o.i.d.).
Als je foto's belangrijker vind dan video's zou ik toch voor de canon gaan....zie de conclusie bij de vergelijking op:
http://www.dcresource.com...tra-zoom-cameras?page=0,6
Waar de IQ van de Canon toch wel wat beter is dan die van de Sony...en +- 100Euro goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Shaggie_NB schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:32:
[...]

Als je foto's belangrijker vind dan video's zou ik toch voor de canon gaan....zie de conclusie bij de vergelijking op:
http://www.dcresource.com...tra-zoom-cameras?page=0,6
Waar de IQ van de Canon toch wel wat beter is dan die van de Sony...en +- 100Euro goedkoper
Nee, het schérmpje ga ik meer gebruiken voor foto's, niet de camera; foto's en video's vind ik even belangrijk.. Filmpjes ga ik gewoon op de TV kijken.
Sowieso is de kwaliteit van de foto's van beide meer dan genoeg, zeker vergeleken met de Powershot A530 waar ik ook al tevreden mee ben. Qua prijzen: kijk even hierboven, met de actie van Sony is deze 75 euro duurder, geen 100.

Als ik op Vimeo zoek naar filmpjes van beide camera's zie ik een verschil dat veel groter is dan ik in de reviews terugvind:

http://www.cameralabs.com...230_HS/video_review.shtml

De getoonde filmpjes hebben niet de kwaliteit die ik graag zie. Voor mijn gevoel zit er nog een heel stuk verschil in kwaliteit met de filmpjes van de Sony. Misschien zijn er (nog) geen filmpjes gemaakt onder vergelijkbare omstandigheden, maar ik vind deze films echt véél beter dan die van de Canon:

http://www.vimeo.com/21947338
http://www.vimeo.com/25197826

Sowieso heb ik de indruk dat de reviewers voornamelijk naar fotokwaliteit kijken; natuurlijk is zo'n ding in eerste instantie een fotocamera, en vermoedelijk is het vergelijken van video moeilijker. Wat ik ervan begrijp is dat je - zeker met de Sony - geen camcorder meer nodig hebt.

Nog een vergelijking gevonden:
http://snapsort.com/compare/Canon-SX230-HS-vs-Sony-HX9v

De zaken die bij de Canon als beter staan vermeld, vind ik niet zo belangrijk of zijn maar marginaal beter. Bij de Sony gaat het om de zoomkwaliteiten, hogere resolutie van het scherm (2x zo veel pixels!) en de "wide angle" (24 vs 28 mm). Wat ik dan nog wel mis op de Sony is de "supersnelle" film (240 p/s). Maar of je dat vaak gebruikt...?

[ Voor 20% gewijzigd door pinockio op 26-06-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Je hebt je keuze toch allang gemaakt waarom vraag je het dan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
@oinockio....zo te zien is de keuze al gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
:) Het lijkt er wel op he... Kijk, als het verschil in beeldkwaliteit van de filmpjes niet zo groot was zou ik de Canon kiezen vanwege de betere fotokwaliteit en lagere prijs. (Sowieso vind ik het dom van Sony om een sensor die dit niet aan kan 16MP foto's te laten produceren. Die van de Canon zijn beter op 12 MP. Nadeel is dan ook nog eens dat de foto's per stuk onnodig groot zijn.) Maar dat valt allemaal weg als ik kijk naar de videokwaliteit.

Die betere videokwaliteit heb ik in geen enkele review teruggezien. Vandaar dat ik nog twijfelde. De beelden op Vimeo spreken echter voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
pinockio schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:02:
(Sowieso vind ik het dom van Sony om een sensor die dit niet aan kan 16MP foto's te laten produceren. Die van de Canon zijn beter op 12 MP. Nadeel is dan ook nog eens dat de foto's per stuk onnodig groot zijn.)
Ik heb die reviews ook even snel doorgelezen, maar waar staat dit vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Je ziet vaak in de reviews dat men spreekt van de "megapixelrace". In compactcamera's zit een relatief kleine sensor. De consument denkt dat meer megapixels een betere foto is. Uit een vergelijking van de beeldkwaliteit van foto's van de Canon met de Sony blijkt dat de foto's van de Canon (12 MP) meestal beter zijn dan die van de Sony (16 MP). Er is zelfs een review waarin beweerd wordt dat wanneer je de Sony ook op 12 MP zet de foto's beter zijn.

(Ik ga het niet voor je opzoeken, maar in één of enkele van de reviews - die wel of niet hier genoemd zijn, er zijn er meer op internet - is het genoemd.)

Een foto van 16 MP zal gewoonlijk groter zijn dan één van 12 MP. Als die van 12 MP vervolgens beter is, lijkt mij die overige 4 MP onnodige ruimte in te nemen.

Die redenatie zie je ook vaak in de commentaren. En het blijkt te kloppen.

[ Voor 4% gewijzigd door pinockio op 26-06-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Ok, hier heb ik zelfs een blog gevonden die de HX9V zelfs als een 4MP camera wordt gezien.
http://hx9v.blogspot.com/....html?zx=b8f04bff3dbeeae5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:30
Striker2k2 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:50:
Jammer dat de HX5v een te slecht lcd scherm heeft, anders had ik die besteld.
Welke zouden jullie nemen?
Na een hele week van reviews lezen ben ik er nog niet van overtuigd dat de HX7V beter is dan de HX5V.
Vandaag heb ik ze beide getest bij de mediamarkt en BCC. Overal valt te lezen over de slechte LCD van de HX5v maar eerlijk gezegd kon ik dat vandaag zelf niet constateren. Misschien komt het omdat ik deze toestellen binnen heb getest, maar ik vond het niet opvallen. Dus ik ben onverrichter zake huiswaarts gekeerd. Nu ben ik weer allemaal reviews en vergelijkingen aan het lezen maar ik kom er niet uit. Ik kan 51 euro besparen voor de HX5V of 51 euro extra uitgeven voor de HX7V. Wat is wijsheid?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Ik neem aan dat je de HX9V of HX5V niet alleen voor de foto's wilt hebben. Je zou dan moeten kijken of de betere videokwaliteit (en evt. andere factoren) de moeite waard zijn. Voor mij in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
pinockio schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:01:
[...]

(...)Wat is wijsheid?

Ik neem aan dat je de HX9V of HX5V niet alleen voor de foto's wilt hebben. Je zou dan moeten kijken of de betere videokwaliteit (en evt. andere factoren) de moeite waard zijn. Voor mij in ieder geval wel.
Wijsheid begint met goed lezen...... en objectief ....en niet vooringenomen.... :+

[ Voor 8% gewijzigd door Shaggie_NB op 26-06-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

Wijsheid is... Op tijd naar de WC gaan! ;)

50 Euro is... Eén of twee dagen overwerken...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
@pinockio
Als ik jou was ging ik nu meteen een bestelling plaatsen van je HX9V.
Want als iemand twijfelt tussen de HX7v en de HX5v begin jij toch over die HX9v......??

En je hebt helemaal gelijk m.b.t. de videokwaliteiten van die camera die zijn echt geweldig!!!
Dus kopen die camera!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

zwembroek schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:38:
[...]

Na een hele week van reviews lezen ben ik er nog niet van overtuigd dat de HX7V beter is dan de HX5V.
Vandaag heb ik ze beide getest bij de mediamarkt en BCC. Overal valt te lezen over de slechte LCD van de HX5v maar eerlijk gezegd kon ik dat vandaag zelf niet constateren. Misschien komt het omdat ik deze toestellen binnen heb getest, maar ik vond het niet opvallen. Dus ik ben onverrichter zake huiswaarts gekeerd. Nu ben ik weer allemaal reviews en vergelijkingen aan het lezen maar ik kom er niet uit. Ik kan 51 euro besparen voor de HX5V of 51 euro extra uitgeven voor de HX7V. Wat is wijsheid?
Ik heb zelf geen enkel probleem met het scherm van de HX5V, maar heeft de HX7V niet ook nog wat andere verbeteringen vs HX5V? Ik lees grotere sensor , 3D dingetjes, sneller processor, high-res panorama (leuk!) en 60fps 1080i video. Of dat 50e waard is weet ik niet, ik ben prima tevreden met m´n vijfje.
En de 9 (confusing) biedt dan nog flink wat extra zoom wat ook leuk is. Dat is dan wel weer een flink stukje duurder.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Omdat er soms nogal vraag naar is hier een clipje geschoten op parkpop vandaag op ongeveer 100meter van het podium.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=VanGcOIEsx0]

Hier is trouwens ook te zien dat zonder veel problemen je toch redelijke video's kan maken zelfs met 16x zoom mbv de stabilisatie.

[ Voor 27% gewijzigd door tweakG5 op 26-06-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
16x zoom vanaf waar? Opname lijkt me niet echt 16x ingezoomed, vanaf 100 meter. Verder was het vandaag wel erg licht. Dan heb je met weinig camera's problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Toff schreef op zondag 26 juni 2011 @ 23:19:
16x zoom vanaf waar? Opname lijkt me niet echt 16x ingezoomed, vanaf 100 meter. Verder was het vandaag wel erg licht. Dan heb je met weinig camera's problemen.
Ik had de camera gewoon op 16x zoom staan. Dus vanaf het punt waarvan ik opgenomen heb lijkt me, t zou ook 150 meter kunnen zijn trouwens maar los daarvan. Qua problemen bedoel ik ook niet licht problemen maar dat de stabilisatie goed werkt, want deze video is vanuit de hand geschoten zonder statief en met 16x zoom.

[ Voor 5% gewijzigd door tweakG5 op 27-06-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
tweakG5 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:32:
[...]

Ik had de camera gewoon op 16x zoom staan. Dus vanaf het punt waarvan ik opgenomen heb lijkt me, t zou ook 150 meter kunnen zijn trouwens maar los daarvan. Qua problemen bedoel ik ook niet licht problemen maar dat de stabilisatie goed werkt, want deze video is vanuit de hand geschoten zonder statief en met 16x zoom.
Ik vind m idd ook erg stabiel. Ik ga m ook halen met een 32GB kaartje, nu even wachten op bevestiging of de shop waar ik m wil bestellen NL producten levert mede ivm de cashback aktie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:29

13art

Moderator Mobile
Zit er hard over na te denken om toch mijn mijn Samsung WB2000 in de verkoop te doen.
Het ding maakt erg mooie foto's dat zonder meer. Ook de filmpjes zijn haarscherp, maar waar ik me mateloos aan erger is hoe traag hij wel niet is.

Afgelopen weekend op een festival geweest, maak je een foto, wil je die direct aan anderen laten zien, nou dan mag je wel even wat te drinken gaan halen in de tussentijd (bij wijze van) want het duurt wel een paar seconden voordat je de foto in beeld krijgt.
Of als je de camera opstart en wil gaan filmen, ben je ook zo weer de nodige seconden verder voordat hij daadwerkelijk gaat opnemen met filmen.

Geen idee of er een camera is die ongeveer dezelfde kwaliteitsfoto's maakt als de wb2000, waar ook de sluitertijd en het diafragma aan zijn te passen, en die ook nog eens goed met hard geluid om kan gaan tijdens het filmen.... Misschien dat die HX9V dan toch wat is voor me. Al kan je daar het diafragma niet ongelimiteerd instellen en is macro vanaf 5cm...

Maar ik ga maar eens zoeken, want dit trage vind ik maar niets.

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 27-06-2011 19:11 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
tweakG5 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:32:
Ik had de camera gewoon op 16x zoom staan. Dus vanaf het punt waarvan ik opgenomen heb lijkt me, t zou ook 150 meter kunnen zijn trouwens
Ik bedoelde meer: 16 x wat? Je cam begint bij 24mm (vergelijkbaar) en loopt tot 384mm, wat volgens de oude norm overeenkomt met ongeveer 8x tele (tov de beeldhoek van het menselijk oog en die van een "standaard"-objectief op een kleinbeeldcamera. Stel dat je camera begint bij (vergelijkbaar) 12 mm, dan zou je een 32x zoom hebben geclaimd. Het ligt dus maar aan je referentie.
Uitgaande van die 384mm klopt de beeldhoek wel ongeveer en gezien het materiaal is het resultaat best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Nog even mijn input voor mensen die geinteresseer zijn in de Ixus 310HS (nog niet in dit topic voorbij zien komen). Ik heb m sinds dit weekend naast de 7D. Ik heb eerder een Ixus 40 gehad en was altijd erg tevreden met het formaat, maar niet zo met scherpte, contrast en kleurverlopen.

In de winkel heb ik getwijfeld tussen de 220HS en de 310HS. Specs zijn grofweg hetzelfde (24 mm groothoek, HD movie 4,4x tegen 5x zoom, slomotion filmpjes) met een paar opvallende verschillen(220 vs 310):

Prijs: 179 vs 259
Bediening: knoppen vs touch screen
Lichtsterkte: F2.7 vs F2.0
Grootte: Plat en klein vs 1,5x plat en klein
Functies: Basic scene modus vs AV/TV en andere meer fotografische instellingen.
Scherm: middelmatig vs groot

Na lang wikken en wegen heb ik besloten de grotere camera te nemen vanwege de lichtsterke lens en instelmogelijkheden. De F2 is echt perfect om in donkere ruimtes goed belichte filmpjes te krijgen, maar F2 zorgt er wel voor dat als je niet goed het scherpgesteld het ook echt niet scherp is. De touchscreen is goed te bedienen en doet niet onder voor knoppen. Het is alleen lastig om met een hand de camera vast te houden en tegelijk de opname te starten en te stoppen.

De foto's zijn scherp maar vooral heel contrastrijk. Heerlijk om naar te kijken. Grote lensopening geeft een leuk scherptediepteeffect en maakt de foto's aantrekkelijk. Heb nog weinig foto's bij lowlight gemaakt, dus daar nog weinig ervaring mee.

De filmpjes uiteindelijk zien er erg goed uit, ook hier valt het contrast op, het filmt ook een stuk gemakkelijker dan met mn 7D :D

Ik hoop dat de ixusliefhebber hier wat aan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:10
Even een vraag over de HX100v van Sony.

Is het ook mogelijk om handmatig de macro functie te selecteren? Met standaard/automatische optie met het groene en gouden icoontje zal de camera zelf "macro" kiest middels het tulp icoontje.

Soms wil ik zelf kunnen kiezen dat de macro funtie aan moet, via de scn knop kun je wel bepaalde opties kiezen zoals landscape maar hier zit macro niet tussen.

Heeft iemand enig idee hoe dat zit? Kun je wel handmatig de macro functie kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 18:48
Renkie schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 00:03:
Even een vraag over de HX100v van Sony.

Is het ook mogelijk om handmatig de macro functie te selecteren? Met standaard/automatische optie met het groene en gouden icoontje zal de camera zelf "macro" kiest middels het tulp icoontje.

Soms wil ik zelf kunnen kiezen dat de macro funtie aan moet, via de scn knop kun je wel bepaalde opties kiezen zoals landscape maar hier zit macro niet tussen.

Heeft iemand enig idee hoe dat zit? Kun je wel handmatig de macro functie kiezen?
Neen, er is geen apart knopje om macro te "forceren"
De camera gaat zelf blijkbaar detecteren wanneer je zo dicht bij een voorwerp komt dat het wel macro moet zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjandijk162 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 23:19:
Nog even mijn input voor mensen die geinteresseer zijn in de Ixus 310HS (nog niet in dit topic voorbij zien komen). Ik heb m sinds dit weekend naast de 7D. Ik heb eerder een Ixus 40 gehad en was altijd erg tevreden met het formaat, maar niet zo met scherpte, contrast en kleurverlopen.

In de winkel heb ik getwijfeld tussen de 220HS en de 310HS. Specs zijn grofweg hetzelfde (24 mm groothoek, HD movie 4,4x tegen 5x zoom, slomotion filmpjes) met een paar opvallende verschillen(220 vs 310):
..en de 320 heegt handmatig diafragma en sluitertijd. Iets wat de 220 niet heeft meen ik. Een niet onbelangrijk detail imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:39

Cheezus

Luiaard

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:20:
[...]
..en de 320 heegt handmatig diafragma en sluitertijd. Iets wat de 220 niet heeft meen ik. Een niet onbelangrijk detail imo :)
En voor de mensen die wat minder in de materie zitten, dat gaan om de Ixus 220HS en niet om de SX 220HS, die wel gewoon PASM standen heeft.
De naamgeving van Canon is niet heel handig gekozen op dit vlak naar mijn idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

primusz schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:06:
[...]En voor de mensen die wat minder in de materie zitten, dat gaan om de Ixus 220HS en niet om de SX 220HS, die wel gewoon PASM standen heeft.
De naamgeving van Canon is niet heel handig gekozen op dit vlak naar mijn idee :P
...aha... en inderdaad, niet handig, die benamingen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:07:
Zit er hard over na te denken om toch mijn mijn Samsung WB2000 in de verkoop te doen.
Het ding maakt erg mooie foto's dat zonder meer. Ook de filmpjes zijn haarscherp, maar waar ik me mateloos aan erger is hoe traag hij wel niet is.

Afgelopen weekend op een festival geweest, maak je een foto, wil je die direct aan anderen laten zien, nou dan mag je wel even wat te drinken gaan halen in de tussentijd (bij wijze van) want het duurt wel een paar seconden voordat je de foto in beeld krijgt.
Of als je de camera opstart en wil gaan filmen, ben je ook zo weer de nodige seconden verder voordat hij daadwerkelijk gaat opnemen met filmen.

Geen idee of er een camera is die ongeveer dezelfde kwaliteitsfoto's maakt als de wb2000, waar ook de sluitertijd en het diafragma aan zijn te passen, en die ook nog eens goed met hard geluid om kan gaan tijdens het filmen.... Misschien dat die HX9V dan toch wat is voor me. Al kan je daar het diafragma niet ongelimiteerd instellen en is macro vanaf 5cm...

Maar ik ga maar eens zoeken, want dit trage vind ik maar niets.
Volgens mij had ik dit ook al gezegd een hele tijd terug. Toen dacht jij dat het nog wel op zou worden gelost met het terugsturen van de camera. Daar kom je nu dus toch op terug? ;)

Die camera is gewoon buggy as hell als je het mij vraagt. Een onafgemaakt produkt. Zijn ze goed in bij Samsung! Heb dit al met meerdere producten ervaren.

Ik kan je de HX9 aanraden, ik heb hem afgelopen weekend getest en ben tevreden over het geluid. Ja er is nog steeds een mate van distortion bij heel hard geluid maar niet dusdanig dat het geluid niet om aan te horen is.

De HX9 neemt dus zeker beter op dan de HX7 aangezien ik beide onder die omstandigheden heb getest. Wellicht zet ik later van de week nog een vergelijking online tussen de TZ20 en de HX9. De HX9 wint het met gemak van de TZ20 wbt beeldkwaliteit. Geluid valt over te discussieren welke beter is maar het is voor mij goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:10
jvanhambelgium schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:34:
[...]

Neen, er is geen apart knopje om macro te "forceren"
De camera gaat zelf blijkbaar detecteren wanneer je zo dicht bij een voorwerp komt dat het wel macro moet zijn ;-)
Hmmm... bijzonder en erg jammer.
De automatisch keuze werkt vaak goed, maar ik heb nu een paar keer gehad dat dit gewoon echt niet goed gaat en dan ben ik (nu nog) niet handig genoeg met alle knoppen om dat voor elkaar te krijgen.

Is er ook geen omweg om dit voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:12:
[...]

Volgens mij had ik dit ook al gezegd een hele tijd terug. Toen dacht jij dat het nog wel op zou worden gelost met het terugsturen van de camera. Daar kom je nu dus toch op terug? ;)

Die camera is gewoon buggy as hell als je het mij vraagt. Een onafgemaakt produkt. Zijn ze goed in bij Samsung! Heb dit al met meerdere producten ervaren.

Ik kan je de HX9 aanraden, ik heb hem afgelopen weekend getest en ben tevreden over het geluid. Ja er is nog steeds een mate van distortion bij heel hard geluid maar niet dusdanig dat het geluid niet om aan te horen is.

De HX9 neemt dus zeker beter op dan de HX7 aangezien ik beide onder die omstandigheden heb getest. Wellicht zet ik later van de week nog een vergelijking online tussen de TZ20 en de HX9. De HX9 wint het met gemak van de TZ20 wbt beeldkwaliteit. Geluid valt over te discussieren welke beter is maar het is voor mij goed genoeg.
Ehhmmm.... Tja..... Kijk..... Als je nou eens...... Tja.... ;)
Hem eerst nog maar eens kwijt zien te raken. Ga niet eerder een HX9 kopen voordat ik mijn Samsung verkocht heb. Anders wordt het maar gewoon doorbijten... Maar inderdaad, in de toekomst geen Samsung camera meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
arjandijk162 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 23:19:
Nog even mijn input voor mensen die geinteresseer zijn in de Ixus 310HS ... Heb nog weinig foto's bij lowlight gemaakt, dus daar nog weinig ervaring mee.
Hou er rekening mee als je lowlightfoto's maakt, is in P en Av mode de maximale sluitertijd 1 seconde. Althans bij de Canon G12 is dat zo en ook bij de oude S50 (kwam ik achter na 7 jaar). Dit is om mij onbekende reden normaal bij Canon compacts. Bij Canon DSLR's is dat niet beperkt in P of Av.

Als je perse langer wilt kun je gelukkig Tv en M gebruiken, daar geldt die beperking vreemd genoeg niet. Al moet je dan telkens even checken of de belichting ok is (dat moet je sowiesowieso :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vandaag even in de mediamarkt geweest en daar de HX9 in real gezien. Maar vond het nog een aardig dik toestel...
Eenmaal thuis nog eens op de Samsung site gekeken, en zowaar was er een update voor de WB2000. En zowaar maakt die update me weer iets blijer met mn WB2000. Dus danig dat ik besloten heb hem nog even niet te verkopen. De camera is wel degelijk sneller geworden. Het is nog altijd niet de snelste, maar het duurt ook geen eeuwigheid meer voordat de foto op het scherm staat als je overgaat van camera modus naar previewmodus. Dat verloopt net even wat sneller.

Het kunnen filmen nadat het toestel is aangezet duurt nog altijd wel lang.

Het is jammer dat er geen changelog bij zit om te zien wat ze nou precies veranderd hebben bij de update.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 30-06-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals beloofd de vergelijking van de HX9 en de TZ20 met hard geluid.

Ik heb bij de TZ20 een klein beetje na bewerking gedaan. Ik heb de automatic gain control gecompenseerd (originele files klinken erg zacht als de bass er in klapt)

YouTube: ‪HX9v vs TZ20 audio / microphone test under loud volume‬‏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:39

Cheezus

Luiaard

Naar mijn idee is het geluid bij beide modellen slecht te noemen. Ik heb laatst een testje gedaan bij parkpop met een SX230 en ook dat is vergelijkbaar slecht. Bij goedkopere modellen gaat het geluid dan van slecht naar 'complete bagger'.
Voor mij is het een beetje als laptop/monitor speakers: ze kunnen geluidjes weergeven maar enige kwaliteit is ver te zoeken.

Op zich wel jammer, als je nog eens na wilt genieten van een concert is de beeldkwaliteit van de huidige travelzooms best acceptabel maar voor goed geluid heb je toch echt nog wat anders nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

primusz schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:58:
Naar mijn idee is het geluid bij beide modellen slecht te noemen. Ik heb laatst een testje gedaan bij parkpop met een SX230 en ook dat is vergelijkbaar slecht. Bij goedkopere modellen gaat het geluid dan van slecht naar 'complete bagger'.
Voor mij is het een beetje als laptop/monitor speakers: ze kunnen geluidjes weergeven maar enige kwaliteit is ver te zoeken.

Op zich wel jammer, als je nog eens na wilt genieten van een concert is de beeldkwaliteit van de huidige travelzooms best acceptabel maar voor goed geluid heb je toch echt nog wat anders nodig..
Ja maar dat weet je van te voren, dan moet je met externe microfoons werken. Trouwens, ik wil je SX230 wel eens op dit evenement horen, get ready for distortion ;)

Dit soort evenementen vergt gewoon erg veel van je microphone door de hoge SPL (Sound pressure level).

Op parkpop zal de HX9 al beter geluid produceren dan in bovenstaand voorbeeld dat is ook 1 pagina terug te horen. Maar goed je hebt gelijk, vol dynamisch geluid is het niet. Daar zijn ook dus de externe mics voor uitgevonden ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dit klinkt toch wel aardig al zeg ik het zelf.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Bdd8IrkA5JQ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Misschien een leuk onderwerp voor een nieuw topic?

"compact camera's voor concerten" of iets dergelijks..... O-) ;w :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaggie_NB schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:11:
Misschien een leuk onderwerp voor een nieuw topic?

"compact camera's voor concerten" of iets dergelijks..... O-) ;w :X
Ik moet toegeven dat het er wel veel over gaat de laatste tijd. Ik zal me mondje wel dichthouden over dat onderwerp vanaf nu ok? O+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Ik moet toegeven dat het er wel veel over gaat de laatste tijd. Ik zal me mondje wel dichthouden over dat onderwerp vanaf nu ok? O+
Nee hoor ga maar lekker door want na mijn eerste ergernissen..vind ik het eigenlijk wel een leuk onderwerp. Maar ja na mijn eerste opmerkingen kan ik het toch niet laten om toch weer een keer (flauw) te reageren.
En daarbij zonder de geluidsdiscussie waren er hier ook maar weinig onderwerpen op dit moment en ik lees liever iets dan niets. Het is ook wel een beetje komkommertijd.....

En trouwens hoef je je van mij niets aan te trekken wanneer jij een berichtje wil schrijven moet je dat gewoon doen!

[ Voor 27% gewijzigd door Shaggie_NB op 01-07-2011 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Vooral door dit topic heb ik nu een week de s95 en wat is dit een heerlijk toestel zeg ! Hiervoor een paar x Panasonic gehad , maar die lieten me toch in de steek met foto's bij weinig licht en dat is nu echt verleden tijd . Ook heeft deze camera me laten zien dat goede, scherpe foto's mogelijk zijn bij een compact. Niet dat die anderen lelijke foto's maakten , maar dit is wel ff wat scherper :)

Ben nog steeds alle setting aan het proberen en als ik geen zin heb in manual instellen neemt de auto of scene mode het goed over. De hx9v vond ik echt wat te groot in het echt , want dit is nu echt een Cam die ik altijd bij me heb. Met hoesje en extra accu kan hij nog steeds makkelijk in mijn broekzak en de mooiste foto's maak je nu 1 maal met de camera die je bij je hebt :p

Nadelen ? Dan noem ik de 28 mm ipv 25 bij mijn vorige Cam en iets meer zoom dan 3.8 had af en toe fijn geweest. Heb wel een lensadapter besteld voor mij wide en zoom lens maarja
Dat is meer om te spelen dan een serieuze optie. Als de S100 die extra zoom en de 24 mm krijgt dan heb je wat mij betreft de perfecte compact camera.

Wat trouwens echt een aanrader is voor alle compact gebruikers is de ultrapod mini (of 1 ). Dat is een mini tripod van 48 gram die makkelijk in je broekzak past en toch de camera zonder moeite stabiel houdt. Je kan hem ook bevestigen aan een tak, hek, enz . Altijd leuk in combi met de zelfontspanner :) jammer genoeg nauwelijks verkrijgbaar in NL , maar via een Duitse ebayer voor een heel schappelijk prijsje kunnen scoren. Echt een must voor nightshots en goede landschap foto's

Bedankt voor alle tips hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Beakzz schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 01:09:
Vooral door dit topic heb ik nu een week de s95 en wat is dit een heerlijk toestel zeg !
Als je er nog meer uit wilt halen, chdk werkt ook op de S95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
mekkieboek schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:14:
[...]

Als je er nog meer uit wilt halen, chdk werkt ook op de S95.
Ja i know. Vooral de langere sluitertijd en de timelaps video optie in elke video mode lijkt me top.
Heb het er nog niet opstaan omdat het een beta is en nu nog genoeg te spelen heb met de huidige opties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 00:34
Sorry!

[ Voor 96% gewijzigd door NotSoSteady op 01-07-2011 23:17 . Reden: Verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen een Canon SX30IS en een Panasonic FZ100. Heb al zoveel info gelezen dat ik het niet meer weet. De prijs ligt nagenoeg gelijk en de testen vertellen mij steeds iets anders. De ene keer komt de Panasonic er veruit het beste uit en dan weer lijkt de Canon de beste keus.
Is er hier iemand die mij kan helpen? In de winkels praten de verkopers toch liefst in hun eigen straatje (lees merk)

BVD

Willie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Type ff op flickr.com allebei de types in en kijk wat je mooiere foto's vind. Ken beide camera's niet maar waarschijnlijk liggen ze niet veel uit elkaar. Na 2 Panasonics voor mij nooit meer iig. Niet slecht, maar in het donker en met filmen echt minder. Misschien dat het bij deze anders is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
@robiris ga even naar deze site http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM en kies links de canon en rechts de panasonic. Dan kun je testfoto's onder dezelfde omstandigheden bekijken. Door op de foto te klikken kun je de foto's vergroten en door dan nogmaals te klikken worden ze opgeblazen tot oorspronkelijke grootte.
Conclusie: de Canon geeft iets meer detail, terwijl de FZ100 bij fijne details de neiging heeft tot smeureffect/kleurruis, waardoor details minder scherp zijn (let bijvoorbeeld op het haar van de portretfoto)
Kies ook even de houseposter en dan zie je het nadeel van de Canon. Overal in beeld vind je op contrastovergangen purple fringle-effecten (paarse randjes). De panansonic gaat hier veel beter mee om en daar vind je dat dus nauwelijks. Persoonlijk vind ik dit een heel hinderlijk trekje van de Canon superzooms.
Ook de kleuren zijn duidelijk anders. De Canon is koeler dan de Panasonic.

Waarom kijk je alleen naar deze 2 en bijvoorbeeld niet naar de Sony HX100V of de Fujifilm HS20 ter vergelijking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Ik heb mijn hx9v binnen en het één en ander uitgeprobeerd, o.a. de videofunctie.

Nu hoor ik een krakend/schurend geluid tijdens het inzoomen wat dus ook wordt opgepikt door de microfoon. Bij het uitzoomen hoor je dit niet. Bovendien merk ik dat het zoomen ook niet soepel gaat, je ziet de lens barrel en dus ook het beeld wat bewegen. Bij het uitzoomen is er op een gegeven moment een soort weerstand. Dit is volgens mij niet zo als het hoort. Zijn er andere mensen die dit herkennen? Lijkt mij dus een reden om deze te ruilen voor een ander exemplaar.

Vindt op dpreview hier ook iets over, maar vraag me af of het hetzelfde is:
http://dp-master1.dprevie...age=38647607&changemode=1

of

http://forums.dpreview.co...rum=1009&message=38730795

hier een testvideo met volgens mij hetzelfde geluid, maar iets minder heftig dan bij mijn exemplaar:

http://www.youtube.com/watch?v=r-8fkTvOHXo

Kennelijk is dus de zoom een zwak punt van deze camera, maar ik vraag me af of elke camera dit heeft of dat het gelimiteerd is tot een bepaalde batch. Vreemd dat ik er niets over lees in de reviews.

[ Voor 64% gewijzigd door drernie op 08-07-2011 23:11 ]

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
drernie schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 22:26:
Ik heb mijn hx9v binnen en het één en ander uitgeprobeerd, o.a. de videofunctie.

Nu hoor ik een krakend/schurend geluid tijdens het inzoomen wat dus ook wordt opgepikt door de microfoon. (...)
Ik heb 'm ook (sinds een paar dagen) en ik hoor geen geluid. Het valt me juist op dat het zoomen zo geruisloos gaat, veel stiller dan mijn oude Canon Powershot S530.

Ik zou toch teruggaan met het toestel.

Nu we het er toch over hebben: het is een fijn toestel, vooral de filmpjes zijn verbluffend.

Sterke kanten vind ik onder meer:

- 24 mm lens (groothoek-achtig, heel goed voor het fotograferen van een klein gezelschap binnen)
- Grip (rubber)
- Uiterlijk (hier kreeg ik op feestjes opmerkingen over)
- Dat geldt ook voor het uitmuntende scherm; het blijkt toch dat je vaak foto's aan anderen laat zien; de hoge resolutie ervan is echt bijzonder
- Formaat (deze kan ik echt altijd meenemen)
- Filmen
- Panorama-modus
- Burst: 10 foto's per seconde
- Zoom (16X is echt prettig....)
- Ingebouwde documentatie.

Dus wat mij betreft een aanrader. (Hij is sinds ik ging zoeken naar een compacte superzoom nog zo'n 30 euro in prijs gedaald; ik heb 'm vorige week bij Digitalstreet gekocht voor 319 euro. Met de cashback van 25 euro via Sony nog onder de 300 euro.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Ik heb mijn camera ook sinds een week geleden. De zoom is ook hoorbaar bij mij. Stoort me niet echt, want 9 van de 10 keer is er toch geluid op de 'achtergrond'

Ik ben eens met je sterke kanten. Echter, de negatieve dingen heb je niet opgenoemd en ze zijn er helaas wel...

- Ze mogen een externe oplader bij leveren (kijk naar mijn oude Lumix), via camera is lastig
- Usb poort mag achter een klepje, terug naar het oplaad verhaal, zit deze onbeschermd en nogwel onder de camera. Dus bij aansluiten of opladen moet je de camera plat leggen.
- Meest irritante is de flitser, verkeerde plek en vreemdgenoeg mag je zelf dat ding terug duwen als je klaar bent.

Maar, de kwaliteit is zeker tig keer beter dan mijn oude Lumix, heb geen andere gewenst eerlijk gezegd.
pinockio schreef op maandag 11 juli 2011 @ 07:26:
[...]

Ik heb 'm ook (sinds een paar dagen) en ik hoor geen geluid. Het valt me juist op dat het zoomen zo geruisloos gaat, veel stiller dan mijn oude Canon Powershot S530.

Ik zou toch teruggaan met het toestel.

Nu we het er toch over hebben: het is een fijn toestel, vooral de filmpjes zijn verbluffend.

Sterke kanten vind ik onder meer:

- 24 mm lens (groothoek-achtig, heel goed voor het fotograferen van een klein gezelschap binnen)
- Grip (rubber)
- Uiterlijk (hier kreeg ik op feestjes opmerkingen over)
- Dat geldt ook voor het uitmuntende scherm; het blijkt toch dat je vaak foto's aan anderen laat zien; de hoge resolutie ervan is echt bijzonder
- Formaat (deze kan ik echt altijd meenemen)
- Filmen
- Panorama-modus
- Burst: 10 foto's per seconde
- Zoom (16X is echt prettig....)
- Ingebouwde documentatie.

Dus wat mij betreft een aanrader. (Hij is sinds ik ging zoeken naar een compacte superzoom nog zo'n 30 euro in prijs gedaald; ik heb 'm vorige week bij Digitalstreet gekocht voor 319 euro. Met de cashback van 25 euro via Sony nog onder de 300 euro.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
Beste mensen,

Ik ben van plan om deze week een digitale camera te kopen, omdat ik het ten eerste leuk vind om foto's te maken en ten tweede komen er nog een aantal vakanties aan. De camera dient z.s.m. aangeschaft te worden aangezien ik aankomende zondag al vertrek. Ik had deze camera in mijn hoofd: pricewatch: Canon Powershot SX230 HS Zwart. Wat denken jullie hiervan en/of zijn er in deze prijsklasse nog betere?

edit:

Net nog even rondgekeken en vind dit wel een waardige tegenstander: pricewatch: Nikon Coolpix S9100 Zwart. Welke van de twee is aan te raden en om wat voor redenen. De Canon beschikt bijvoorbeeld over Super Slow Motion, dat lijkt me een leuke toevoeging.

[ Voor 25% gewijzigd door RTB93 op 12-07-2011 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenebro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 20:35
RTB93 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 02:12:
Beste mensen,

Ik ben van plan om deze week een digitale camera te kopen, omdat ik het ten eerste leuk vind om foto's te maken en ten tweede komen er nog een aantal vakanties aan. De camera dient z.s.m. aangeschaft te worden aangezien ik aankomende zondag al vertrek. Ik had deze camera in mijn hoofd: pricewatch: Canon Powershot SX230 HS Zwart. Wat denken jullie hiervan en/of zijn er in deze prijsklasse nog betere?

edit:

Net nog even rondgekeken en vind dit wel een waardige tegenstander: pricewatch: Nikon Coolpix S9100 Zwart. Welke van de twee is aan te raden en om wat voor redenen. De Canon beschikt bijvoorbeeld over Super Slow Motion, dat lijkt me een leuke toevoeging.
Als je op een gegeven moment zelf alles (diafragma, sluitertijd, ISO-waarde...) wil instellen, raad ik je de SX230 aan, verder weet ik bar weinig van die cams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RTB93 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 02:12:
Beste mensen,
pricewatch: Canon Powershot SX230 HS Zwart. Wat denken jullie hiervan en/of zijn er in deze prijsklasse nog betere?

edit:

Net nog even rondgekeken en vind dit wel een waardige tegenstander: pricewatch: Nikon Coolpix S9100 Zwart.
http://snapsort.com/compare/Canon-SX230-HS-vs-nikon-s9100 ter vergelijk.
De s9100 heeft meer groothoek, meer zoom en hogere resolutie scherm. Geen onbelangrijke items imo.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik heb de knoop doorgehakt en ben voor de Canon SX230 gegaan. Nu maar hopen dat ik de goede keuze heb genomen, maar daar ben ik niet zo bang voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

Whoops, verkeerde topic!

[ Voor 96% gewijzigd door xp7amrkr op 12-07-2011 22:05 ]

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xp7amrkr schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:12:
Na veel rond gekeken te hebben lijkt de JVC Everio GZ-HM445 mij echter een goede keuze, ondanks dat deze 60 euro duurder is. Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
...dat is een camcorder, en daarmee zit je helaas in het verkeerde topic vrees ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
RTB93 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:48:
Ik heb de knoop doorgehakt en ben voor de Canon SX230 gegaan. Nu maar hopen dat ik de goede keuze heb genomen, maar daar ben ik niet zo bang voor :)
Hier kun je nog even een goede test nalezen, met vergelijking met diverse directie concurrenten: http://www.cameralabs.com...ot_SX230_HS/verdict.shtml

[ Voor 9% gewijzigd door PeterVL57 op 13-07-2011 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de focus van de HX9 bij inzoomen niet altijd even geweldig. Nu vraag ik me af of ik wat verkeerd doe met instellen of???

knip

[ Voor 43% gewijzigd door PowerUp op 15-07-2011 11:03 . Reden: v&a op het forum ]

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Doe eerst zelf onderzoek zodat je hier gerichte vragen kan stellen, het is hier geen vraagdump namelijk