Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste
Acties:
  • 171.407 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakG5 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:37:
Voor mensen die wat meer willen weten over de geluidkwaliteit:

YouTube: ‪Alter Bridge Live Audio Test HX9V 1080P‬‏

Een kleine video die ik heb gemaakt op behoorlijk volume met goede speakers. Je kan goed horen dat het geluid van redelijk kwaliteit is maar op concertniveau zal je waarschijnlijk weinig bruikbaar geluid overhouden.

Opname gegevens:

1080p50
AC3
Windfilter: Uit
Dank voor de moeite. Jij hebt dit op je eigen systeem getest met videomateriaal van wat anders of was dit toch op het concert?

Als het op het concert is dan heb ik nog hoop dat de HX9 het toch wel trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04-2024
jvanhambelgium schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:36:
[...]
Zal denk ik gedaan zijn om de filesize wat onder controle te houden ;-) Moet zeker in "firmware" kunnen opgelost worden lijkt me, het zal eerder een kwestie zijn van willen en de vraag of er vraag naar is.
Ook mischien mbt performantie ofzo, anders hadden ze RAW formaat er ook kunnen instoppen, maar die file-sizes zouden echt wel huge worden...
99.999% van de kopers van zo'n toestel hoeft vb geen RAW (zit er ook niet in) want die kopen wel iets anders natuurlijk, dus denk ik niet dat Sony ooit een firmware update gaat uitbrengen met deze extra functionaliteit...
...maar jammer is het wel. Als men iets minder compressie had toegepast (en dus iets grotere files had geaccepteerd) dan had je ongetwijfeld scherpere JPEG's gekregen. De 9, 10 en 12 MP-camera's doen het wat dat betreft beter dan de 14 en 16 mp's en dat is gewoon jammer. Dat betekent niet dat je geen mooie foto's zou kunnen maken met de Sony HX100V of Fuji HS20. Maar opblazen tot (kleine) posters zou ik niet doen.

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

devv05 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 21:28:
[...]

Kan je ook wat meer over jouw eerste ervaringen met de camera vertellen? Ik twijfel al een tijd tussen LX5 en XZ1...
Ik heb nog niet zo heel veel met de LX5 gedaan dus echt uitgebreide ervaringen kan ik nog niet delen. Maar goed, een paar dingen kan ik wellicht melden, alhoewel ik denk dat veel dingen ook al elders in reviews e.d. te vinden zijn.

Ik had hiervoor een Canon Powershot S60, een camera uit 2004, dat is dus mijn voornaamste vergelijkingsmateriaal. De LX5 is qua snelheid een verademing t.o.v. de S60 en ook het scherm is een stuk beter en groter dan wat ik gewend was. Maar de S60 was natuurlijk op die vlakken inmiddels ook behoorlijk achterhaald.

Wat ik vooraf onhandig dacht te vinden is het losse lenskapje en dat is ook onhandig: bij de S60 zat een meer geïntegreerde lens cover die je weg kon schuiven en daarmee schakelde je meteen de camera in. Het losse kapje van de LX5 is gewoon wat minder praktisch. Wel kun je het kapje met een bijgeleverd koordje aan de camera verbinden, zodat je 'm niet kwijt zult raken. Maar dan nog bungelt dat ding er wat lastig bij als je 'm gebruikt. Wellicht is het nog even wat wennen :)

Het schermpje is op zich niet slecht, maar wel echt een lcd scherm. M.a.w. als je er niet recht op kijkt, verkleurt het en wordt zwart meer licht grijs. De XZ1 is vermoedelijk op dat vlak beter, aangezien die een OLED scherm heeft, maar ik heb wel gelezen dat die in daglicht soms weer moeilijker te bekijken is. Maar goed, voor het meeste gebruik voldoet het LCD scherm van de LX5 op zich wel, maar verwacht er geen wonderen van.

Dat lijkt wellicht allemaal wat negatief tot nu toe maar ik ben tot nog toe wel degelijk te spreken over deze camera. De foto's die ik er tot nu to mee gemaakt heb bevallen me namelijk wel heel goed, zeker nu het tweede exemplaar dat ik nu heb ook bij hogere iso waardes de juist kleuren geeft :) Vooraf had ik gelezen dat de kleuren van de interne jpg's niet altijd even mooi waren, maar dat valt me echt reuze mee. Weliswaar valt er met RAW zeker nog wel wat meer uit de camera te halen (en dat ga ik waarschijnlijk ook wel voornamelijk gebruiken), maar als je snel resultaat wil geven de jpg's die de camera maakt ook al bijzonder fraaie resultaten.

De low-light prestaties zijn ook zeker noemenswaardig, want ik kan 's-avonds binnenshuis foto's maken met deze camera uit de losse hand die me met de S60 zelfs met een statief nooit waren gelukt. Bij echt hoge iso waardes (boven de 800) kun je dan wel beter in RAW schieten, zodat je naderhand wat meer mogelijkheden hebt om de ruis weg te werken, maar overall valt met dit zeker niet tegen.

Wat ik verder toch wel heel fijn vind is de 24mm groothoek. Met name binnen merk je dat je er gewoon toch echt wel meer op krijgt dan met 28mm, wat ik van de S60 gewend was. Wat dat betreft ben ik toch wel blij dat ik voor de LX5 gegaan ben en niet voor de XZ1 (die maar tot 28mm gaat).

Tot slot: als je twijfelt tussen de LX5 en de XZ1, denk ik dat je met beiden geen verkeerde keuze maakt. Ik heb zelf nooit met de XZ1 gewerkt, ik heb hem wel even in de hand gehad en dat voelde best goed aan. De XZ1 is iets groter en heeft een instelring rondom de lens, wat wellicht voor sommige dingen wat handiger werkt dan hoe je bij de LX5 dingen moet instellen. Daarnaast is de lens van de XZ1 denk ik nog net wat beter dan die van de LX5 en in ieder geval nog lichtsterker, alleen mis je dus wat groothoek. En zoals ik al eerder hier had gezegd zijn de video's van de LX5 beter, alhoewel je je ook weer niet al te veel daar van moet voorstellen. Al met al kan ik, op basis van de korte ervaringen die ik tot nog toe met de LX5 heb, deze camera zeker aanbevelen, maar denk ik dat je met de XZ1 ook even goed een prima keuze zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:03
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:59:
[...]

Dank voor de moeite. Jij hebt dit op je eigen systeem getest met videomateriaal van wat anders of was dit toch op het concert?

Als het op het concert is dan heb ik nog hoop dat de HX9 het toch wel trekt.
Nee dit is op mijn eigen systeem getest niet tijdens het concert dus. Maar moet wel toegeven dat het geluid behoorlijk hard stond.

Tijdens een echt concert betwijfel ik of hij het goed gaat uithouden. Misschien tijdens de wat minder heftige concerten. Want daarvan staan wel een aantal filmpjes op youtube waaruit blijkt dat hij best wel redelijk presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
jasjenl schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 00:01:
[...]

Ik heb nog niet zo heel veel met de LX5 gedaan dus echt uitgebreide ervaringen kan ik nog niet delen. Maar goed, een paar dingen kan ik wellicht melden, alhoewel ik denk dat veel dingen ook al elders in reviews e.d. te vinden zijn.

[...]
Thanks! Hoewel ik nog steeds geen keuze heb gemaakt is het wel nuttige en leuke informatie. Dat beide camera's geen miskoop zijn ben ik ook wel van overtuigd. Ik ga binnenkort beide nog maar eens bij de Saturn proberen en daarna de knoop doorhakken :)

(of zijn er komende maanden concurrerende camera's/aankondigingen op komst waar ik nog beter op zou kunnen wachten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was op zoek naar een nieuwe cam in deze regionen en kwam deze review tegen:

http://www.dcresource.com...ct-gps-ultra-zoom-cameras

gps full hd ultrazoom cams Canon Powershot sx230 hs, Panasonic TZ10 en Sony Cyber-shot HX9v. Ik denk dat ik voor de Sony ga (vooral omdat ie meer groothoek heeft), maar het verschil met de Canon is niet groot. De Panasonic ruist verschrikkelijk maar misschien is de TZ20 beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

devv05 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:11:
[...]
(of zijn er komende maanden concurrerende camera's/aankondigingen op komst waar ik nog beter op zou kunnen wachten?)
Volgens mij niet echt: dit segment van de compact camera's (zeg maar de iets geavanceerdere modellen) gaat niet zo heel hard. De LX5 is op zich al wel bijna een jaar op de markt, maar zal volgens mij dit jaar nog niet opgevolgd worden en de XZ1 is pas van dit jaar. Vergelijkbare camera's van andere merken (zoals bijv. de Canon S95) zijn ook allemaal nog vrij recent, dus ik denk dat wachten op niet echt zinvol zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:32:
Ik was op zoek naar een nieuwe cam in deze regionen en kwam deze review tegen:

http://www.dcresource.com...ct-gps-ultra-zoom-cameras

gps full hd ultrazoom cams Canon Powershot sx230 hs, Panasonic TZ10 en Sony Cyber-shot HX9v. Ik denk dat ik voor de Sony ga (vooral omdat ie meer groothoek heeft), maar het verschil met de Canon is niet groot. De Panasonic ruist verschrikkelijk maar misschien is de TZ20 beter.
In de test gebruiken ze de panasonic TS10 die in europa de TZ20 heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaggie_NB schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:27:
[...]

In de test gebruiken ze de panasonic TS10 die in europa de TZ20 heet.
Verhip je hebt gelijk. Nouja hij was al afgevallen. Ik denk dat ik nog even wacht, tot de HX9V wat in prijs daalt, ik denk dat er nog wel 50+ euro af kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
De Sony HX100V lijkt inmiddels vrij goed verkrijgbaar. Ik heb er inmiddels 2 weken mee kunnen experimenteren en de resultaten worden steeds beter. Ondanks mijn eerdere kritiek op de scherpte op pixelniveau, word ik steeds enthousiaster over deze camera. De lens en de beeldstabilisatie presteren fenominaal goed. Wie had een paar jaar geleden ooit kunnen bedenken dat je een vogel op 810 mm gewoon haarscherp kunt schieten en dat gewoon uit de hand. Niks geen statief...gewoon richten, scherpstellen en afdrukken....geweldig!

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 22:13

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

PeterVL57 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 13:26:
De Sony HX100V lijkt inmiddels vrij goed verkrijgbaar. Ik heb er inmiddels 2 weken mee kunnen experimenteren en de resultaten worden steeds beter. Ondanks mijn eerdere kritiek op de scherpte op pixelniveau, word ik steeds enthousiaster over deze camera. De lens en de beeldstabilisatie presteren fenominaal goed. Wie had een paar jaar geleden ooit kunnen bedenken dat je een vogel op 810 mm gewoon haarscherp kunt schieten en dat gewoon uit de hand. Niks geen statief...gewoon richten, scherpstellen en afdrukken....geweldig!
Misschien interessant voor LOST: Ik heb deze camera ook reeds in mijn bezit. Ik heb er echter nog veel te weinig mee gedaan om er iets zinnigs over te zeggen. Wel ben ik onder de indruk van de HD filmkwaliteiten, de burstmodus en de vooringestelde "scenes". Fotokwaliteit noem ik gewoon goed, maar om nu te zeggen dat ik daar nu al een oordeel over kan vellen: Nee. Te druk om er écht mee te spelen en nog teveel op A geschoten. Aan de andere kant: ik ben ook niet iemand die foto's laat afdrukken, en al helemaal niet op >A4. Is een 16MP camera voor mij dan overkill? Misschien. De HD filmkwaliteiten (wat een van mijn pré's was en is) maken de keuze voor deze HX100V mij, tot nu toe, meer dan legitiem.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Voor de 16 MP (tenminste als je daar superscherpte foto's van verwacht) hoef je deze aankoop niet te doen. Het is de veelzijdigheid van de camera die het ding zeer aantrekkelijk maakt. En ja, de filmkwaliteit is een van die fijne kantjes van deze camera. Dat doet 'ie uitstekend.

[ Voor 20% gewijzigd door PeterVL57 op 03-06-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
Heeft iemand ook de nikon p500 ?

Hoe presteerd die tegenover de sony hx100 of de panasonic fz100..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

PeterVL57 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 16:07:
Voor de 16 MP (tenminste als je daar superscherpte foto's van verwacht) hoef je deze aankoop niet te doen. Het is de veelzijdigheid van de camera die het ding zeer aantrekkelijk maakt. En ja, de filmkwaliteit is een van die fijne kantjes van deze camera. Dat doet 'ie uitstekend.
De 16MP is niet de reden van aankoop geweest. Zoals jij al aangaf: de veelzijdigheid en de filmkwaliteiten hebben mij doen besluiten om deze aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ma9ma schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 13:36:
[...]Misschien interessant voor LOST: [...]Fotokwaliteit noem ik gewoon goed, maar om nu te zeggen dat ik daar nu al een oordeel over kan vellen: Nee. Te druk om er écht mee te spelen en nog teveel op A geschoten. Aan de andere kant: ik ben ook niet iemand die foto's laat afdrukken, en al helemaal niet op >A4. Is een 16MP camera voor mij dan overkill? Misschien. De HD filmkwaliteiten (wat een van mijn pré's was en is) maken de keuze voor deze HX100V mij, tot nu toe, meer dan legitiem.
[idd, interessant om te weten... dank je _/-\o_ ]
...ik wil nog wel eens een canvas uitvergroting laten maken, dus dat is wel iets om mee te nemen. Die veelzijdigheid en mn de goede film functie zijn idd de sterke punten mbt de mogelijke aanschaf. Wetende dat het i.p geen handycam vervanging is, heb ik wel het idee dat dit dicht in de buurt komt voor voldoende filmkwaliteit. Dus dat spaart een aanschaf van de cam uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
In aanvulling op de sony HX100V heb ik vorige week een canon S95 gekocht. Ik maak graag landschapsfoto's en wil die graag haarscherp hebben. Dat is geen sterk punt van de Sony, maar wel van deze Canon. Een zoombereik van 28-105mm vind ik daarvoor prima. Bovendien heeft de S95 een lichtsterke lens (f2) waardoor fotograferen onder zwakke lichtomstandigheden ook een sterk punt is van deze camera. Hij is klein, dus hij gaat gewoon mee in de jaszak, terwijl de sony aan mijn nek bungelt. Ik heb ook de canon G12 overwogen, maar die vind ik weer te groot. De S95 heeft dezelfde sensor en maakt ook prachtige foto's, maar is veel mobieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeterVL57 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:55:
In aanvulling op de sony HX100V heb ik vorige week een canon S95 gekocht. Ik maak graag landschapsfoto's en wil die graag haarscherp hebben. Dat is geen sterk punt van de Sony, maar wel van deze Canon.
...mmm, moet wel zeggen dat als je voor een kleine 400.- er een extra camera bijkoopt omdat de HX100 niet voldoet aan de het maken van mooi landschapsfoto's, ik sterk ga twijfelen aan de aanschaf van die HX100.
Kun je toelichten wat jij er niet mooi of goed aan vindt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 21:54
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:35:
[...]

...mmm, moet wel zeggen dat als je voor een kleine 400.- er een extra camera bijkoopt omdat de HX100 niet voldoet aan de het maken van mooi landschapsfoto's, ik sterk ga twijfelen aan de aanschaf van die HX100.
Kun je toelichten wat jij er niet mooi of goed aan vindt ?
Waarom zou de HX100V niet "zo goed" zijn ? Tuurlijk kan je daar prachtige landschapsfoto's mee nemen.
Het is een feit dat die Canon lichtsterker is (F2.0) tov de Sony (F2.8) bij "wide" (28mm) maar dat speelt overdag en bij een (quasi niet bewegend) landschap geen rol.
Vanaf je wat begint te zoomen (voor zover je kan spreken over "zoom" bij die Canon) val je af naar een F4.9 bij 105mm. De Sony heeft bij een whopping 810mm zoom F5.6

Kijk maar eens op de Sony forums

http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1009

en kijk naar sommige foto's die mensen posten van hun HX100V. Echt wel een capabel beestje, maar zoals altijd is het een "gereedschap" en is het nog altijd de fotograaf die het moet doen...

Er zijn zeker dingen die ik aan de Sony niet zo goed vind oa geen zonnekap, geen makkelijke mogelijkheid om een UV/beschermingsfilter erop te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvanhambelgium schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:06:Waarom zou de HX100V niet "zo goed" zijn ? Tuurlijk kan je daar prachtige landschapsfoto's mee nemen.
...ik denk dat je de verkeerde persoon quote en beantwoord , en 1 post hoger moest zitten ;)
Want het is PeterVL57 , die aangeeft dat de HX100 niet geheel doet wat hij verwacht mbt landschappen...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 21:54
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:34:
[...]

...ik denk dat je de verkeerde persoon quote en beantwoord , en 1 post hoger moest zitten ;)
Want het is PeterVL57 , die aangeeft dat de HX100 niet geheel doet wat hij verwacht mbt landschappen...
Inderdeed my mistake, anyway ik wil maar aangeven dat mijn inziens de HX100V een veelzijdig beestje is, ook voor landschappen te trekken en zelfs mooie 1080p films te recorden van die landschappen ;-)
Als je nog aan het afwegen bent rond de Sony, waarom dan niet een kijkje nemen op de dpreview forums zodat je praktische "real world" foto's kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
jvanhambelgium schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:57:
[...]Inderdeed my mistake, anyway ik wil maar aangeven dat mijn inziens de HX100V een veelzijdig beestje is, ook voor landschappen te trekken en zelfs mooie 1080p films te recorden van die landschappen ;-)
Als je nog aan het afwegen bent rond de Sony, waarom dan niet een kijkje nemen op de dpreview forums zodat je praktische "real world" foto's kan zien.
Ik ben het helemaal met je eens dat de HX100V "een veelzijdig beestje" is en dat maakt de camera zo aantrekkelijk. De prestaties van de zoomlens zijn erg indrukwekkend en ook de filmkwaliteit is grandioos. De HX100V is voor mij dus ook een blijventje. Maar waarom dan toch de S95?
Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden als het om fotografie gaat. Zodra de zon weer schijnt zal ik je een "cropvergelijking-op-pixel-niveau" op dit forum laten zien van gras op de achtergrond in eenzelfde foto, die ik heb gemaakt met de HX100V en de S95. In beide foto's is het gras groen en schermvullend lijkt er weinig verschil. Ook bij printjes tot 20x30 is er weinig verschil.
Maar daar houdt de gelijkenis op. Als je de foto pixelniveau bekijkt of groter laat afdrukken ontstaat er wel verschil. De foto van de S95 laat dan nog enigszins zien dat het gras bestaat uit individuele grassprieten. De foto van de HX100V geeft geen individuele grassprietjes, maar groene kleurvlakken met af en toe een accent. Op kleiner formaat geeft dit vrijwel hetzelfde effect, maar op groter formaat komt de HX100V detail tekort t.o.v. de S95. Ik vind dat grotere formaat belangrijk bij landschapsfoto's, omdat ik daar regelmatig vergrotingen van laat maken. Het verschil in lichtsterkte tussen de 2 camera's is bovendien gewoon erg handig (in het voordeel van de S95 ) voor het gebruik binnen. In alle andere gevallen zal ik naar de HX100V grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
Door de MM actie kwam de Sony HX9 op 300e voor die prijs... was ie voor mij. Ik dacht dat het wel even zou duren eer de Sony de grens zou bereiken van 300e.
Ik heb een Panasonic TZ10 die ik nu bijna een jaar met veel plezier heb gebruikt. Waarom de Sony, met name om de film functie. Die gaat met de Sony n stapje verder > 1920 50P.
Tis wel even wennen want de knoppen bovenop zitten net anderom. en de flitser drukt je vinger omhoog als hij wat frisse lucht wenst.
1e indruk stevig en doordacht. Weer n slagje groter in je broekzak tov de TZ10. Heb 2 filmpjes op you tube gezet:
het uitpakken http://youtu.be/q1w0kC82YGE
en main menu.http://youtu.be/QADtJxGVjZE
Het menu heeft ook een NL setting.

Voor wat het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 12:51

YoVla

Yoghurt met vla

Heb zelf ook bij de MM een camera gekocht, namelijk de Canon PowerShot SX230 HS.
Waarom deze en niet de S95? ik wou graag een camera die ook nog goed kon inzoomen en filmen, plus dat de GPS feature een leuke toevoeging is voor op vakantie.

Gisteren lang uitgeprobeerd, nouja lang, 2 uurtjes ongeveer want toen was de batterij al leeg ;)
Ben er tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 13-09 14:38
Nadat ik voor mijn SLR (Canon 40D) geen lenzen meer overgehouden heb (telezoom is kapot en mijn kit-vervanger heb ik verkocht omdat ik er niet tevreden over was) ben ik aan het twijfelen of ik nu nieuwe lenzen ga kopen of dat ik een 'bridge' camera ga proberen. Ik begrijp dat dit niet de kwaliteit van m'n 40D met goed glas zal halen maar ik gebruik hem eigenlijk te weinig om 1000-1500 euro aan lenzen ertegenaan te gooien. Daarnaast vind ik het niet hoeven te wisselen van lenzen en de mogelijkheid om te filmen toch wel behoorlijke pluspunten van een Bridge.

Budget is niet zo belangrijk, maar laten we onder de 500 euro blijven.

Ik wil een aardige groothoek, max 28mm en een flinke zoom, minimaal iets van 500mm

Liefst een camera die ook in het donker een beetje foto's neerzet, bijvoorbeeld van skylines 's nachts.

Waar ik naar gekeken heb:

Sony HX100V
Panasonic FX100
Fuji HS20
Canon SX30

Maar deze camera's doen mij allemaal redelijk gelijk aan, zeker tijdens 2 minuten testen in de winkel....

Kent iemand de sterke (en zwakke) punten van deze camera's, of misschien nog een vergelijkbare die ik over het hoofd heb gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:49

Cheezus

Luiaard

Als het formaat van de dSLR niet zo'n probleem is kun je daar natuurlijk ook een superzoom lens op zetten ipv 1-1,5k aan lenzen uit te geven.
Met een 18-270 kom je al aardig in de buurt van het gewenste bereik (~29-430mm) en alhoewel de kwaliteit lang niet zo goed is als een verzameling 'gewone' zoomlenzen zal het nog altijd stukken beter zijn dan een bridge camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
Aanvulling op de Sony HX9V.

Hierbij mijn 1e drie pogingen om te filmen met de Sony HX9V. De CAM is compact en voelt goed aan. De video REC knop is wat moeilijk te bereiken omdat deze iets verzonken ligt en daardoor niet goed aan voelt of de knop goed is in gedrukt. Het opstarten duurt even. Goed kijken in het scherm of hij echt opneemt.
Er zijn 2 standen in de steady-shot, heb alleen de 1e geprobeerd. Alles is uit de hand gedraaid of gebruik gemaakt van n tafelstatief.

Wat mij opvalt bij de opnamen in de tuin dat er kleur verschillen in zitten. Er zit dan meer blauw in beeld. Dit valt mij wel tegen.
Het focussen is lastig omdat je dit niet handmatig kunt doen. Hij zoekt en denkt dit zal wel scherp moeten zijn. En dat is niet altijd goed. Krijg het idee als het beeld druk is hij niet goed weet wat scherp te stellen en daardoor gaat zoeken.

De eerste opnamen zijn gemaakt van glasbollen met de Living light van meneer Philips. Ingrediënten: 2 glasbollen, 1 karaf, 1 draaiplateau, en 1 Philips Living colors lamp.
Proefopnamen Living light: http://youtu.be/bOTb9QmcOxo

Proefopnamen in de Rotterdamse Waalhaven: http://youtu.be/Q-MavwhFNiI

Proefopnamen in de tuin: http://youtu.be/TwqKu1cAC1k

Alle opnamen zijn full HD 1920 x 1080 50 P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ton1234 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:57:

Wat mij opvalt bij de opnamen in de tuin dat er kleur verschillen in zitten. Er zit dan meer blauw in beeld. Dit valt mij wel tegen.

De eerste opnamen zijn gemaakt van glasbollen met de Living light van meneer Philips. Ingrediënten: 2 glasbollen, 1 karaf, 1 draaiplateau, en 1 Philips Living colors lamp.

Alle opnamen zijn full HD 1920 x 1080 50 P.
De framerates zien er wat laag uit geen 50p, maar dat komt zeker door youtube? Ik krijg die van mij vandaag binnen (bol.com 349) dan zal ik het wel eens zelf uitproberen. Had je de witbalans wel op zonnig staan bij die tuinfilm?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ton1234 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:57:

Een heel lang verhaal.... :P
Als de mogelijkheid zich voordoet zou u dan wat willen opnemen onder bijzonder luide omstandigheden (live concert dicht bij speakers oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:42:
[...]

Als de mogelijkheid zich voordoet zou u dan wat willen opnemen onder bijzonder luide omstandigheden (live concert dicht bij speakers oid)
U2 heeft het meestal wel hard geloof ik: YouTube: ‪Until The End Of The World - U2 - Denver Invesco Field, May 21, 2011‬‏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:19:
[...]

De framerates zien er wat laag uit geen 50p, maar dat komt zeker door youtube?
Had je de witbalans wel op zonnig staan bij die tuinfilm?
Hierbij direct uit de CAM op you-tube: http://youtu.be/1pOY0xQcDJM

You-tube maakt ergens een vertaalslag en in de montage > geschikt maken voor you-tube.

Alles dus ook de tuin film is zoals het is op de AUTO stand. Weet nog niet hoe je in de filmstand zaken als de WB in kunt stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ton1234 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:59:
[...]
Weet nog niet hoe je in de filmstand zaken als de WB in kunt stellen.
Ik heb hem inmiddels ook binnen. Ik denk dat je de wb gewoon kunt instellen voor je begint met filmen.

Maakt mooie foto's alleen 1:1 zie je de ruisreductie duidelijk, alsof er gefotoshopped is. Met croppen is dat vervelend, maar wie moet er croppen met zo'n zoom?

Snel filmje bij de bouwmarkt: YouTube: ‪hx9v test‬‏

en foto: https://picasaweb.google....CKrzW4hmY?feat=directlink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
Zover ik het nu begrijp en getest heb. De handleiding is klein en kleine letters en geeft geen uitleg hierin.

De REC knop indrukt neemt hij de WB over vd fotostand. Dus bv auto WB neent hij die auto WB in de filmstand. Het duurt ca 10seconden als de be- verlichting veranderd dat de WB zich aanpast.

Staat de fotostand bv P ingesteld op WB zon, dan neemt de filmstand, als je direct op de REC knop drukt over. Ik zie niet hoe je in de filmstand de WB handmatig kunt aanpassen.

Andere functies die wel werken in de foto P stand zijn niet van toepassing voor de film stand. In de P stand heb je bv; contrast aanpassing, of handmatige focus. Das wel jammer. :O

Met de AUTO focus snelheid met video zit het wel goed. Wel jammer dat je niet de AF uit kunt schakelen in de videostand. Hierbij 2 AF probeersels;

http://youtu.be/uoJb4WaN0oA

http://youtu.be/wsG-xtb1fII

[ Voor 29% gewijzigd door ton1234 op 09-06-2011 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Striker2k2 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:50:
Ik twijfel tussen de Panasonic TZ10 en de Sony HX7V.

Min punten TZ10:
-max 720 video
-Licht strepen in video bij fel tegen licht
-geen burst shooting voor actie foto's
-geen panorama
Plus
-GPS toont lokatie in beeld, snelle fix
-12x zoom
-goede kwaliteit foto's

Min punten HX7V
-16megapixel terwijl de sensor niet groter is geworden, fotokwaliteit is weinig over bekend
-audio in video opnamen kan niet tegen hard geluid zoals concert of evenement
-gps fix duurt lang
-duurder omdat het een nieuw model is
Plus
-920k scherm
-1080i video
-cmos sensor
-snelle burst mode van 10fps
-speciale modussen zoals HDR
-panorama functie

Jammer dat de HX5v een te slecht lcd scherm heeft, anders had ik die besteld.
Welke zouden jullie nemen?
Sta zelf ook voor bovenstaande keuze. Mijn gevoel zegt dat de panasonic voor de foto's het net wat beter doet dan de Sony. Full HD filmen is natuurlijk een leuke extra, maar dan moet je bij de Panasonic gelijk de DMC-TZ20 nemen en die is momenteel buiten mijn budget.. Wat zijn jullie ervaringen of wat zou jullie keuze zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:38:
[...]

Sta zelf ook voor bovenstaande keuze. Mijn gevoel zegt dat de panasonic voor de foto's het net wat beter doet dan de Sony. Full HD filmen is natuurlijk een leuke extra, maar dan moet je bij de Panasonic gelijk de DMC-TZ20 nemen en die is momenteel buiten mijn budget.. Wat zijn jullie ervaringen of wat zou jullie keuze zijn?
De panasonics schijnen nog al last van ruis te hebben, dat is bij sony veel minder, maar dat komt ook door agressieve onderdrukking, op pixelniveau zien je foto's er dan gephotoshopt uit, sommige mensen houden daar niet van. Je zou ook een Canon Powershot SX230HS kunnen overwegen. Qua filmen is Sony Superieur, Qua foto is Canon net iets beter. Panasonic zou ik links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D1N0 Thanks voor je reply. Een maatje van mij heeft een panasonix lx 3 en die maakt naar mijn smaak mooie foto's ik had gehoopt dit ook terug te vinden in de tz10. Ik zie net dat de tz20 momenteel goed te betalen is bij MediaMarkt... Zelf heb ik met Canon toestellen tot nu to niet zo'n goede ervaring en wordt er nooit warm van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:40:
D1N0 Thanks voor je reply. Een maatje van mij heeft een panasonix lx 3 en die maakt naar mijn smaak mooie foto's ik had gehoopt dit ook terug te vinden in de tz10. Ik zie net dat de tz20 momenteel goed te betalen is bij MediaMarkt... Zelf heb ik met Canon toestellen tot nu to niet zo'n goede ervaring en wordt er nooit warm van...
De LX3 is niet echt te vergelijken: dat is nu juist een compact camera met een relatief grote sensor, wat resulteert in minder ruis. De ene Panasonic is de andere nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:23:
[...]

De LX3 is niet echt te vergelijken: dat is nu juist een compact camera met een relatief grote sensor, wat resulteert in minder ruis. De ene Panasonic is de andere nog niet..
Juist, het is altijd een trade off. Ik wou een compact toestel, met veel mogelijkheden en veel zoom. Ik kwam bij de sony cyber-shot HX9V uit. De HX100 kan meer en zoomt nog verder, maar is niet compact. Heb je een compact met een grotere sensor, dan zijn je foto's potentieel mooier, maar je mist weer je extreme zoom. Ik heb een DSLR van Pentax voor de echt mooie foto's. Maar die wil ik niet altijd meezeulen. Daarom een superzoom compact gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Ik zit zelf te kijken daar de Sony NEX-C3 als vervanging en upgrade van mn Panasonic lumix DMC-TZ5. Die was uitstekend maar inmiddels bijna versleten en erg traag. Ik heb ook een Nikon D70 met extra lenzen maar die vindt ik echt te groot en zwaar om constant mee te slepen. De opvolger van mn TZ5 (de TZ10/20) schijnt minder goed te zijn dan mijn oude versie (wel sneller.)

Deze Sony leek me ook erg interessant: http://www.dpreview.com/products/sony/compacts/sony_dschx7v vanwege HDR functionaliteit maar (ook) deze schijnt tergend traag te zijn en is de batterij zeer snel leeg.

Pretty interesting: Nex 5 Vs. HX9V: http://forums.dpreview.co...age=37850402&changemode=1

[ Voor 11% gewijzigd door dadj op 10-06-2011 17:13 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De TZ20 heeft inderdaad iets meer last van ruis als de Sony. Toch vind ik het niet zo slecht als velen beweren. Sommigen overdrijven ook wel behoorlijk.

Voor standaard point n shoot fotos op je hyves of weet ik veel voldoet ie prima hoor. Maar inderdaad als je in detail gaat kijken is hij niet heel geweldig.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen bedankt voor jullie reacties! Heb een tz 20 gehaald. Was nu bij de MediaMarkt goed geprijsd en ik heb er een goed gevoel over. Heb voor het 'echte' werk gewoon een Nikon digitale spiegelreflex met div. lenzen, maar merkte laatste tijd dat ik het erg vervelend vond om met die grote jongen te zeulen en dus nergens meer fotos van had :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:07
dadj schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:12:
Ik zit zelf te kijken daar de Sony NEX-C3 als vervanging en upgrade van mn Panasonic lumix DMC-TZ5. Die was uitstekend maar inmiddels bijna versleten en erg traag. Ik heb ook een Nikon D70 met extra lenzen maar die vindt ik echt te groot en zwaar om constant mee te slepen. De opvolger van mn TZ5 (de TZ10/20) schijnt minder goed te zijn dan mijn oude versie (wel sneller.)

Deze Sony leek me ook erg interessant: http://www.dpreview.com/products/sony/compacts/sony_dschx7v vanwege HDR functionaliteit maar (ook) deze schijnt tergend traag te zijn en is de batterij zeer snel leeg.

Pretty interesting: Nex 5 Vs. HX9V: http://forums.dpreview.co...age=37850402&changemode=1
Je gaat natuurlijk een systeem camera niet vergelijken met een compact camera, dat is oneerlijk op elk gebied. Een Nex moet je vergelijken met een Olympus EPL 2 ofzo. Ik zou zelf overigens niet voor de C3 gaan, maar voor de normale 3C, simpelweg omdat ik niet geloof dat de C3 betere kwaliteit foto's kan maken, en de 3C nu al erg leuk geprijsd is.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om een idee te geven van wat een cyber-shot hx9v kan. Deze foto's heb ik uit de hand genomen, brandpuntafstand 80mm (kleinbeeldequivalent). De camera van sony maakt meerdere opnames om tot het resultaat te komen.

Links sony hx9v 1/2,3" 16 mp rechts pentax k10d aps-c 10 mp

http://img28.imageshack.us/img28/8831/verschil.jpg

De resolutie is vergelijkbaar (ik heb de pentax op 800 iso gecapt, de sony foto is op 3200 iso) De vier jaar technologieverbetering is duidelijk te zien, in ieder geval in extreme situaties.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2011 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 18:46
Wat is er over de Casio EX-ZR100 weinig te vinden zeg, ik kan maar 1 full review vinden inclusief samples enzovoorts. Ik heb deze camera vorige week gezien op de fotobeurs bij Konijnenberg en de features zijn toch wel erg tof, maar misschien is de fotokwaliteit dat niet :P Vooral de HDR feature is erg aantrekkelijk, deze camera is zo retesnel dat je gewoon HDR's vanuit de hand kan schieten, dit lijkt me ook erg mooi op vakantie. Er zijn wel een aantal gebruikers reviews maar die wisselen nogal, de ene zegt scherpe duidelijke foto's, de ander zegt dat alles onscherp is met veel ruis.

Ook op tweakers zie ik geen topic o.i.d. over deze camera. Is er niemand hier die ervaring heeft met deze cam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

dank je wel voor je tip! de Sony NEX-3 was bij dixons in de aanbieding voor 299 met de 18-55mm lens! super blij mee!
Strider schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:47:
[...]

Je gaat natuurlijk een systeem camera niet vergelijken met een compact camera, dat is oneerlijk op elk gebied. Een Nex moet je vergelijken met een Olympus EPL 2 ofzo. Ik zou zelf overigens niet voor de C3 gaan, maar voor de normale 3C, simpelweg omdat ik niet geloof dat de C3 betere kwaliteit foto's kan maken, en de 3C nu al erg leuk geprijsd is.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:58
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:44:
[...]

Ik heb hem inmiddels ook binnen. Ik denk dat je de wb gewoon kunt instellen voor je begint met filmen.

Maakt mooie foto's alleen 1:1 zie je de ruisreductie duidelijk, alsof er gefotoshopped is. Met croppen is dat vervelend, maar wie moet er croppen met zo'n zoom?

Snel filmje bij de bouwmarkt: YouTube: ‪hx9v test‬‏

en foto: https://picasaweb.google....CKrzW4hmY?feat=directlink
Filmpje ziet er goed uit, alleen jammer dat je het Rolling shutter effect zo erg optreed. Maarja dat is eigenlijk gebruikelijk bij de meeste fotocamera's. Toch maar de nieuwe iMovie11 aanschaffen daarvoor:

iMovie11 lost het rolling shutter probleem op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:38:
[...]

Als ik jou was zou ik zeker ook nog de Canon SX230 HS in overweging nemen. Ik stond vier weken geleden voor dezelfde keuze. Uiteindelijk voor de Canon SX230 HS gegaan. Nu 2000 foto's en zeker 10 serieuze (1920 x 1080 24p) filmpjes verder ben ik zeer blij met mijn keuze.

Mensen die op bezoek komen vragen zich af of er met een EOS is gefotografeerd en met een fimcamera is gefilmd. En dit zijn mensen die veel fanatieker fotograferen en filmen als ik zelf.

Je moet sowieso voor een camera gaan, waar je jezelf goed bij voelt. Ik kende het Canon menu ook al (van de EOS en de Ixus) en dat scheelde ook in mijn keuze. Ik wilde en goede foto's en Full HD filmen met goed geluid voor de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Ik hoop stiekum dat er volgend jaar een opvolger komt met 1920 x 1080 60 FPS fim kwaliteit, dat zou het helemaal perfect afmaken.

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 13-06-2011 19:21 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Ik ga deze week waarschijnlijk de Canon S95 kopen, na diverse camera's geprobeerd te hebben kwam deze voor mij het beste uit de test.

Er zijn nog geen geruchten over een opvolger toch? Wordt die eigenlijk dit jaar verwacht? Aangezien de camera natuurlijk al bijna een jaar in de winkel ligt. Anders wacht ik liever een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
devv05 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:23:
Ik ga deze week waarschijnlijk de Canon S95 kopen, na diverse camera's geprobeerd te hebben kwam deze voor mij het beste uit de test.
Er zijn nog geen geruchten over een opvolger toch? Wordt die eigenlijk dit jaar verwacht? Aangezien de camera natuurlijk al bijna een jaar in de winkel ligt. Anders wacht ik liever een paar maanden.
Ik heb 2 weken geleden ook een S95 gekocht en ik kan hem je van harte aanbevelen. Van die aankoop ga je geen spijt krijgen. De kwaliteit van de sensor en lens van de S95 is uitstekend.
Canon zal in augustus vast vernieuwingen aankondigen. Of de S95 daar ook bij zal zijn is niet zeker. Je moet ook nog maar afwachten of een opvolger dezelfde fotokwaliteit gaat leveren. Ze proppen er misschien wat meer megapixels in, maar dat kan in de foto-scherpte wel eens achteruitgang betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
Afgelopen vrijdag de nieuwe Sony HX9V verder uitgeprobeerd. Wat een kwaliteit komt eruit. Tis werkelijk ongeloveloos. Zeker als je de cam direct aan een HD TV hangt.
De opnamen zijn deze keer uit de Veerhaven van Rotterdam. Tot het begon te regenen, want de Sony is niet waterproof en de fotograaf ook niet :-)

Voor mij is de Veerhaven 1 vd mooiste havens van Rotterdam. Een haven waar oud en nieuw samen komen.
Het zijn gewone plaatjes vd Veerhaven zonder nabewerking en uit de hand geschoten.

http://youtu.be/oxsAq5VqbGE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ton1234 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:26:
Afgelopen vrijdag de nieuwe Sony HX9V verder uitgeprobeerd. Wat een kwaliteit komt eruit. Tis werkelijk ongeloveloos. Zeker als je de cam direct aan een HD TV hangt.
De opnamen zijn deze keer uit de Veerhaven van Rotterdam. Tot het begon te regenen, want de Sony is niet waterproof en de fotograaf ook niet :-)

Voor mij is de Veerhaven 1 vd mooiste havens van Rotterdam. Een haven waar oud en nieuw samen komen.
Het zijn gewone plaatjes vd Veerhaven zonder nabewerking en uit de hand geschoten.

http://youtu.be/oxsAq5VqbGE
Ziet er mooi uit, hoe heb je de muziek er onder gezet? Niet alle videobewerkingsprogramma's kunnen het avchd-formaat aan. Ik zie ook wat interlacing, dat geribbelde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:47:
[...]

Ziet er mooi uit, hoe heb je de muziek er onder gezet? Niet alle videobewerkingsprogramma's kunnen het avchd-formaat aan. Ik zie ook wat interlacing, dat geribbelde effect.
Montage Edius 5.5, edius zet de AVCHD bestanden om naar eigen formaat. En in Edius kies ik rechtenvrije muziek van Smartsound.

Zojuist de 2e accu ontvangen uit China (6e) en die werkt goed samen met de Sony.
De HX9V lust wel een accuutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
PeterVL57 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:46:
[...]

Ik heb 2 weken geleden ook een S95 gekocht en ik kan hem je van harte aanbevelen. Van die aankoop ga je geen spijt krijgen. De kwaliteit van de sensor en lens van de S95 is uitstekend.
Canon zal in augustus vast vernieuwingen aankondigen. Of de S95 daar ook bij zal zijn is niet zeker. Je moet ook nog maar afwachten of een opvolger dezelfde fotokwaliteit gaat leveren. Ze proppen er misschien wat meer megapixels in, maar dat kan in de foto-scherpte wel eens achteruitgang betekenen.
Heb 'm besteld, voor 304 euro. Best een nette prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment een Panasonic DMC-TZ5, en ben op zoek naar een nieuwe camera waarbij ik gewoon alles handmatig kan instellen, en die kwalitatief toch wel wat mooiere plaatjes kan schieten.

Nu twijfel ik tussen de Canon S95 en de Sony Alpha NEX-3K + 18-55mm f/3.5-5.6 OSS.

De Canon S95 is lekker compact en kan mooie plaatjes schieten. De Sony Alpha NEX-3K is daarintegen toch wel een slagje groter, maar is hij daardoor ook meteen beter dan de Canon S95?

Zijn er anders ook andere vergelijkbare camera's in dezelfde prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:21:
Ik heb op dit moment een Panasonic DMC-TZ5, en ben op zoek naar een nieuwe camera waarbij ik gewoon alles handmatig kan instellen, en die kwalitatief toch wel wat mooiere plaatjes kan schieten.

Nu twijfel ik tussen de Canon S95 en de Sony Alpha NEX-3K + 18-55mm f/3.5-5.6 OSS.

De Canon S95 is lekker compact en kan mooie plaatjes schieten. De Sony Alpha NEX-3K is daarintegen toch wel een slagje groter, maar is hij daardoor ook meteen beter dan de Canon S95?

Panasonic Lumix LX5 en Olympus XZ-1 zou je nog kunnen overwegen. Ik heb uiteindelijk voor de S95 gekozen nadat ik ze alle drie geprobeerd had, maar het zijn allen goede camera's. De NEX viel buiten mijn keuze, ivm te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

...

Is toch redelijk onvergelijkbaar vind ik. Het grootste voordeel van de S95 is z'n kleine formaat tov z'n beeldkwaliteit, broekzak/binnenzakformaat. Is eigenlijk uniek en zonder echte concurentie. Ook de LX5, XZ1, EX1, etc. zijn beduidend groter.

De Nex3 is gewoon een heel stuk groter, zeker met die lens, heb je echt een tasje of ruime jaszak voor nodig. Fotokwaliteit is wel weer nog wat beter, gaat richting instap dSLR. Vergelijkbare camera's zijn de Panasonic GF2, GF3, Olympus Pen serie, Samsung NX serie:
http://tweakers.net/price...SdWeVEPzjX7rEk_WV7e0et9Q8

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
devv05 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:15:
[...]

Heb 'm besteld, voor 304 euro. Best een nette prijs :)
Kun je ook vertellen waar? :9~

Ik zit ook al een tijdje naar de s95 te kijken en was net als jij bang dat er een opvolger aan zat te komen.
Dus ik volg ook al een tijdje canonrumors maar ook daar hoor je niets over een opvolger...
Edit: Ik had toch iets gemist!!!! http://www.canonrumors.com/2011/06/powershot-info/

Wat voor specs zou zijn opvolger moeten hebben volgens jou?

Ook twijfel ik nog een beetje over de sx220....Soms komt die zoom wel van pas...

[ Voor 59% gewijzigd door Shaggie_NB op 14-06-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:47:
[...]

Het lijkt erop dat HX9 inderdaad veel beter met hard geluid om kan gaan als de HX7.

YouTube: ‪Akon Entrance‬‏ Dit is dus met de HX7v en duidelijk weer de distortion als er bass etc komt.

YouTube: ‪Shakira - Waka Waka - See-Rock Schwarzlsee 2011 .mp4‬‏ Dit is dus de HX9v.

Ik denk dat dat de situaties redelijk vergelijkbaar zijn en de HX7 het toch heel duidelijk aflegt tov de HX9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Shaggie_NB schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:44:
[...]

Kun je ook vertellen waar? :9~

Ik zit ook al een tijdje naar de s95 te kijken en was net als jij bang dat er een opvolger aan zat te komen.
Dus ik volg ook al een tijdje canonrumors maar ook daar hoor je niets over een opvolger...
Edit: Ik had toch iets gemist!!!! http://www.canonrumors.com/2011/06/powershot-info/

Wat voor specs zou zijn opvolger moeten hebben volgens jou?

Ook twijfel ik nog een beetje over de sx220....Soms komt die zoom wel van pas...
Iets meer megapixels, als een opvolger al dit jaar komt. Dat vind ik het wachten niet waard.

Ik heb 'm gekocht via die Mediamarkt actie van afgelopen week voor 304 euro. Paar tientjes goedkoper dan via de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
Op verzoek. Sony DSC-HX9V in low light.
Eigenlijk wil ik buiten opnamen maken maar het is zo lang licht.

Dus hierbij met 2 kaarsjes. http://youtu.be/U-om3vDjNLc

Valt mij in het geheel niet tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gaf een paar posts terug aan dat ik op zoek ben naar een compacte camera met manual controls.

Nu is de Canon Powershot S95 een geschikte kandidaat, maar ben ook even verder aan het kijken naar andere camera's die met manual controls komen.

Zou ik een groot verschil merken als ik een compacte camera neem met een CMOS sensor in plaats van een CCD sensor?

Zo heb ik bijvoorbeeld de Sony Cybershot HX7V en HX9V op het oog. Deze hebben wel een veel grotere zoom dan de S95, maar ben toch niet van plan deze te gaan benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

ik zat in dezelfde situatie, ook met een (stervende) DMC-TZ5. Ik ben erg gelukkig met mijn keuze voor de NEX-3 ivm verwisselbare lenzen, RAW en HDR (echter alleen in jpg). Het enige wat ik een beetje mis is het zoombereik van mn DMC-TZ5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de HX100 bezitters... aangezien de 16mp resolutie niet geheel de beeldkwaliteit geeft die je wellicht zou willen, kwam ik onderstaande opmerking tegen. Niet geheel zeker of dit daadwerkelijk op de HX100 betrekking heeft, maar het zou mooi zijn.
I wonder if there is an improved image quality by droping resolution to the 10 mp setting, which is something effective to similarly cramped small sensor cameras...
[...][...]
Yes there is.I was so dissappointed with the resolution at 16mpx,After reading your post I decided to try lower resolutions,Lo and behold at 5Mpx the pictures were far superior in detail...The megapixel race is just a joke.... http://www.pocket-lint.co...bershot-dsc-hx100v-review
...dus, is de resolutie van de HX100 te veranderen, zodat de kwaliteit beter wordt ? Dan is mijn grootste bezwaar wegenomen mbt de aanschaf, hoewel de Canon G12 nu ook in beeld is 8) (..maar die heeft een zeer beperkte filmfunctie helaas... grrr....)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:10
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:40:
Ik gaf een paar posts terug aan dat ik op zoek ben naar een compacte camera met manual controls.

Nu is de Canon Powershot S95 een geschikte kandidaat, maar ben ook even verder aan het kijken naar andere camera's die met manual controls komen.

Zou ik een groot verschil merken als ik een compacte camera neem met een CMOS sensor in plaats van een CCD sensor?

Zo heb ik bijvoorbeeld de Sony Cybershot HX7V en HX9V op het oog. Deze hebben wel een veel grotere zoom dan de S95, maar ben toch niet van plan deze te gaan benutten.
Ik ben geen ervaringsdeskundige , maar zelf ook op zoek en wat ik tot nu toe gevonden heb is dat de s95 scherpere foto's maakt dan de HX9V. Hoe groot het verschil is ben ik nog niet achter , maar dat komt door de grotere sensor als ik het goed begrepen heb ? De Sony heeft natuurlijk ook 16 Mp en meer dan 10 Mp op een compact is in mijn ervaring alleen maar minder in het eindresultaat. Ik heb ook gelezen dat De hx9V veel minder manual controls heeft dan de S95.

De videofunctie van de HX9V is dan weer wel beter en het zoombereik kan ook lekker zijn. Al vangt hij weer minder licht op dan de S95 dus die laatste is dan weer beter in binnen / avond foto's.

Ik moet zelf mijn Fx 550 vervangen omdat hij teveel zand heeft gegeten en heb nu ook de S95 en HX9V op het oog. Op de reservebank zitten de Canon SX 230 Hs , Panasonic Lx5 en de Olympus Xz-1.
Die laatste 2 zijn wel wat dikker en zijn eigenlijk al zo goed als afgevallen behalve als ik er voor kies om 2 camera's te kopen.

Het blijft lastig om de goede uit te kiezen voor je eigen situatie ,want elke camera heeft wel een paar dingen die je dan niet bevallen. De perfecte bestaat niet. In mijn geval zou hij dan dit allemaal moeten hebben / kunnen.

- Vakantiefoto's (landschappen , goede zoom)
- Partyfoto's ( Goed bij weinig licht, makkelijk in een broekzak passen)
- Hd video's bij weinig licht met een goede Mic die niet in de war raakt van hard geluid.
- Het liefst nog schok bestendig en beschermt tegen zand (voor foto's en filmpjes bij het vliegeren/flyboarden.
- Het zou leuk zijn als er een waterbestendig huis voor bestaat voor het duiken (is er niet voor de sony bv.)

Zoiets ga ik natuurlijk niet vinden ook al heb ik er zo 1000 euro voor over dus moet ik toch richting 2 camera's gaan denken. En dan kan ik misschien toch nog beter voor iets groters dan de HX9V gaan en daarnaast een goedkoop cameraatje die goed is met weinig licht. Maarja die laatste zal ook wel niet bestaan ;)

Heeft er nog iemand tips voor mij ? Een mooie combi van 2 cams mag ook , maar geen Dslr , want ik heb geen zin om met een grote cameratas op stap te gaan en die leen ik zo nodig wel van mijn broer. Heb ook geen zin om net als hem lenzen van € 1200,- te kopen 8)7

Nog even 4 vraagjes aan de ervaringsdeskundigen hier.

S95 : Zag op Flickr een foto van iemand die een wide angle lens op zijn S95 had zitten door het gebruik van een universele adapter. Heeft iemand daar ervaring mee ? Voor die 180,- extra (Adapter en originele Canon Lens) zou ik graag die optie willen hebben aangezien ik 28 mm erg weinig vind. En kan dat ook met een zoomlens ? Het is natuurlijk top om een wide angle lens en een kleine zoom lens er op te kunnen hebben met vakantie en zodra ik hem mee wil hebben naar een feestje hij gewoon weer in mijn
broekzak past :)

S95 : Weet iemand een site waar ik het verschil kan zien tussen 25 en 28 mm ? (25 mm was mijn laatste cam)

HX9v : Hoe makkelijk gaat deze mee in de broekzak ? Is het te doen of eigenlijk vervelend met een avondje stappen ? Mijn laatste cam was 22 mm dik dus een ruime cm minder dik.

S95 / HX9V : Klopt het dat ze allebei voor een "normaal" mens aardig gelijke foto's maken en ga je het pas zien bij vergrotingen ? of is de S95 toch wel duidelijk scherper ?

Edit : http://www.lensmateonline.com/store/s90v2.php Ook nice zeg :)

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 15-06-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op deze website kun je ze vergelijken.
http://www.digitalversus....6&mo2=1338&p2=10599&ph=27

Ik zie eerlijk gezegd niet veel verschil. Het echte verschil zie je eigenlijk alleen bij de barbie, maar dat is vooral de belichting. Het grote voordeel van de HX9v is dat hij onder slecht licht omstandigheden meerdere opnames maakt en die vervolgens over elkaar heen legt, om toch nog een mooi plaatje te krijgen. Je merkt dus vrijwel niet dat je een kleine sensor hebt (qua lichtinval, scherpte diepte merk je wel, die is veel groter, De camera heeft wel een foefje met softwarematige onscherpte bij portretten, maar die neemt ook nog wel eens een stuk haar mee :/ ).

Voor op stap is ie net wat te groot, tenzij je wijde broeken draagt. Maar dan heb je toch meestal wel je telefoon bij je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vandaag toch voor de Canon PowerShot S95 gegaan.
Heb er net wat plaatjes mee geschoten, en ben heel erg onder de indruk van de kwaliteit van de foto's die er uit komen!

Echt geen miskoop dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Het aantal mm's kan je hier vergelijken : http://imaging.nikon.com/lineup/lens/simulator/index.htm
Tamron en Carl Zeiss hebben ook zoiets op hun site geloof ik :)

Wat betreft al die gekke maffe vergelijkingen hier : You guys are doing it wrong :P

De S95/LX5/XZ-1/G12 zijn meer bedoeld als "compact voor naast je dSLR" in tegenstelling tot alle andere camera's die hier worden genoemd zoals de HX9v/SX220 en dergelijke !!!
De eerste groep maakt dan ook veel betere foto's dan de tweede groep zeg maar :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
nero355 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:33:

Wat betreft al die gekke maffe vergelijkingen hier : You guys are doing it wrong :P

De S95/LX5/XZ-1/G12 zijn meer bedoeld als "compact voor naast je dSLR" in tegenstelling tot alle andere camera's die hier worden genoemd zoals de HX9v/SX220 en dergelijke !!!
De eerste groep maakt dan ook veel betere foto's dan de tweede groep zeg maar :)
Waarom zou je een HX9V niet naast een SLR kunnen hebben dan? Het lijkt mij juist dat als je een SLR hebt je liever een veelzijdigere camera ernaast koopt en voor de echt goede foto's die SLR toch wel pakt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

nero355 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:33:
Het aantal mm's kan je hier vergelijken : http://imaging.nikon.com/lineup/lens/simulator/index.htm
Tamron en Carl Zeiss hebben ook zoiets op hun site geloof ik :)

De fotograaf maakt nog altijd de foto's...

Voor de rest heb je wel gelijk. Staat weer tegenover dat Dat de die HX../SX../TZ.. weer betere video, zoom, etc hebben. En meer megapixels, leuke HDR en panorama functies, GPS, etc. etc.

Ik zie de S95/LX5/XZ1/G12/EX1 categorie vooral als serieuze tool voor serieuze fotografen met zo veel mogelijk fotokwaliteit zonder fratsen in een zo klein mogelijke package.

De HX/SX/TZ etc. series bieden juist zo veel mogelijk functies, fun, pixels en zoom in een zo klein mogelijke package voor een alleszins redelijke prijs. Wordt niet voor niets travelzoom genoemd. Fotokwaliteit is meestal prima, maar bereik en functies zijn belangrijker.

De ideale camera bestaat helaas niet, het blijft altijd een compromis.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Photographyblog heeft een review van de HX9V gedaan en ze zijn er lyrisch over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Fiber schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:15:
[...]

Voor de rest heb je wel gelijk. Staat weer tegenover dat Dat de die HX../SX../TZ.. weer betere video, zoom, etc hebben. En meer megapixels, leuke HDR en panorama functies, GPS, etc. etc.

Ik zie de S95/LX5/XZ1/G12/EX1 categorie vooral als serieuze tool voor serieuze fotografen met zo veel mogelijk fotokwaliteit zonder fratsen in een zo klein mogelijke package.

De HX/SX/TZ etc. series bieden juist zo veel mogelijk functies, fun, pixels en zoom in een zo klein mogelijke package voor een alleszins redelijke prijs. Wordt niet voor niets travelzoom genoemd. Fotokwaliteit is meestal prima, maar bereik en functies zijn belangrijker.

De ideale camera bestaat helaas niet, het blijft altijd een compromis.
Ik heb zelf geen DSLR , maar het feit dat ik wel een groothoek en misschien een kleine zoom op die s95 kan zetten door het gebruik van een universele adapter maakt het wel extra aantrekkelijk om voor die keuze te gaan. Bij normale dingen kan ik hem dan gewoon in de zak doen en op vakantie kan ik er dan zo'n lens opzetten. kan er alleen nog weinig over vinden hoe goed het werkt.
Wel stonden op Flickr een paar mooie voorbeelden van Foto's met een groothoek :

bv : http://www.flickr.com/photos/61028709@N03/5810358333/

Hier is die adapter te koop met wide lens ,maar denk dat het slimmer is om een wat betere kwaliteit lens te nemen ?

http://cgi.ebay.nl/UNIVER...enses&hash=item56418fef50

Volgende week nog even de HX9v en De S95 in het echt bekijken en beethouden , maar ik denk dat ik voor de laatste ga. Mede omdat er geen onderwaterhuis is voor die Sony :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Fiber schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:15:
True :)

Die 2 dingen tegen elkaar zo'n beetje inderdaad :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:18:
Photographyblog heeft een review van de HX9V gedaan en ze zijn er lyrisch over.
Ik neem die site niet zo heel serieus. Ze geven de TZ20 ook een 4,5 uit 5 terwijl veel andere sites de TZ20 niet zo geweldig vinden. Toch vind ik die HX9 ook heel interessant moet ik zeggen.

Als iemand belang heeft bij een ruildeal (TZ20 met extra accu en kleine bijbetaling tegenover HX9) dan hoor ik het wel :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
Velen... hebben naar de opnamen gekeken vd Veerhaven, en hebben dit ervaren als n fillum. Das heel aardig natuurlijk maar in de titel staat toch echt het woord "test" en voor mij is het ook niet meer dan dat.

Ik heb nu wat txt bij elkaar verzameld en... het in laten spreken. Beelden korter gemaakt
of aangepast in kleur. Zier er echt heel anders uit Tis nu net een fillum :)
Zie hier op you tube :

http://youtu.be/-k9qoxp5v5g

Ik heb de Sony HX9V eens helemaal opgetuigd (net n kerstboom) met van alles en nog wat.lcd monitor, Zoom H1, lcd viewfinder Zie hier:

http://youtu.be/Rxa1aTDJWls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Haha het onderwerp is niet mijn ding , maar het ziet er goed uit. Je camera heeft nu wel meer weg van een robot. Had je dat allemaal al liggen of heb je het er speciaal voor gekocht ?

Ik denk dat ik maar de S95 EN de Hx9v ga halen ,want er tussen kiezen gaat me niet lukken volgens mij. Allebei weer andere voordelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
@ beakzz - zo heb ik het ook benaderd. De perfecte camera zul je nog niet vinden. Ik heb dan niet de HX9V, maar de HX100V met dezelfde sensor. Ik heb daar de Canon S95 naast gekocht en die twee vullen elkaar prima aan. De S95 neem je ook gemakkelijk mee in een jaszak of zo. je hebt er geen last van onderweg en hij maakt wel hele goede foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
PeterVL57 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:16:
@ beakzz - zo heb ik het ook benaderd. De perfecte camera zul je nog niet vinden. Ik heb dan niet de HX9V, maar de HX100V met dezelfde sensor. Ik heb daar de Canon S95 naast gekocht en die twee vullen elkaar prima aan. De S95 neem je ook gemakkelijk mee in een jaszak of zo. je hebt er geen last van onderweg en hij maakt wel hele goede foto's.
Heb je nog tips hoe ik dit uitleg aan mijn vriendin ? :p Die snapt al niet dat ik geen cam van 100 euro koopt ,want die zijn er ook en maken ook goede foto's :+ Herkenbaar ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
@beakzz
Ha ha, ik had het geluk dat ik eerst een spiegelreflexcamera had, met een heel arsenaal lenzen en hulpstukken. Die heb ik verkocht (en daar heb ik nog een mooi bedrag voor gekregen). De kosten van de HX100V en S95 staan in geen verhouding tot de opbrengsten die ik voor mijn oude set heb gehad. Dan is zo'n dubbele aankoop wat gemakkelijker uit te leggen. Tja, daar heb je natuurlijk niks aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
Ik gebruik ook de Canon 550D en daar gebruik ik het voor, althans dat is de bedoeling.
Dan krijg je meer van dit:

http://youtu.be/xb38q27aZPs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 22:12
Ik ben op zoek naar een nieuwe camera met redelijke zoom, het liefst met GPS, voor gebruik buiten en tijdens concerten (waar dan de GPS wel uit moet kunnen), hij moet dus wel klein/compact zijn.

Mijn budget is €300,- (mag evt. íets meer zijn).

Ik zat zelf te denken aan de Samsung WB650, de opvolger WB700 of de Panasonic Lumix TZ20.

Ik heb al wat reviews gelezen over de WB650 (en WB600, zelfde model minus GPS) en de TZ20, maar ik kan geen 'goede' reviews vinden van de WB700.

De WB650 staat hiertussen omdat die zowel GPS als 15x zoom heeft, de WB700 omdat ie 18x zoom heeft (maar helaas geen GPS), de TZ20 omdat die zowel 16x zoom als GPS heeft, maar ook een touchscreen en 3D-fotografie (waar ik overigens niets mee doe, dus nutteloos?).

Verder heb ik bij een vriend gezien dat ie 's nachts mooie foto's maakte op vakantie, dmv een hogere sluitertijd, echter kan ik alleen de sluitertijd van de TZ20 (max 60s als ik het goed heb) vinden.

Mijn vragen:

- Voldoet een van deze drie camera's aan mijn eisen, en zo ja: welke het beste;
- Weet iemand de max sluitertijden van de WB600/650 en (16s) WB700;
- Is er een camera die beter doet wat ik graag wil die ook binnen mijn budget ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Sony HX9V misschien? Misschien iets boven je budget maar schijnt wel betere foto's te maken dan de pana TZ20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik zat ook te kijken naar de Lumix T20 en meen wel goede dingen over te hebben gelezen. Ik heb nu nog de voorganger van de T20 (weet niet eens welke, TZ5-6 of 7 :P)
Vond het altijd een prima ding voor een leek zoals ik. Enige min punt is de slechte kwaliteit fotos binnenhuis, veel ruis of te veel flitslicht. Ga nu pas me een beetje in de instellingen verdiepen qua diafragma, isowaarde en sluitertijd.

Voorzover ik het heb vernomen dat de T20 wel een ok camera is, met veel instelmogelijkheden. Maar de minpunten is o.a. slechte fotos binnenhuis wat ik hierboven noemde (automode). De touchscreen kan soms irritant werken omdat je te gauw perongeluk aanraakt en deze is nogal gevoelig. Verder raakt de accu vrij snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzy_abc
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-11-2021
Heb je al gekeken naar de Canon sx230hs? Die kan hard geluid beter handelen, en heeft ook GPS en 14X zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
@ sandroll : ik zeg ook de Sony hx9v , want zover boven je budget zit hij niet en hij wordt erg goed aangeschreven in zijn segment . Misschien even kijken of de hx7v veel mist. Die valt wel binnen je budget iig , maar daar heb ik geen 1 de review van bekeken dus weet ik er ook maar weinig vanaf.

De hx9v heeft gps een goede zoom en redelijk wat manual instellingen. De tz20 wordt als slechter beschreven dan zijn voorganger omdat ze de mp omhoog hebben gegooid op dezelfde sensor.

[ Voor 24% gewijzigd door Beakzz op 17-06-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Beakzz schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:32:
@ sandroll : ik zeg ook de Sony hx9v , want zover boven je budget zit hij niet en hij wordt erg goed aangeschreven in zijn segment . Misschien even kijken of de hx7v veel mist. Die valt wel binnen je budget iig , maar daar heb ik geen 1 de review van bekeken dus weet ik er ook maar weinig vanaf.

De hx9v heeft gps een goede zoom en redelijk wat manual instellingen. De tz20 wordt als slechter beschreven dan zijn voorganger omdat ze de mp omhoog hebben gegooid op dezelfde sensor.
Thanks, nu staat die ook op mijn lijstje :)

Het klopt iig wat je zegt:
The Sony CyberShot DSC-HX9V is the best travel-zoom camera that we've reviewed to date, taking on and beating the market-leading Panasonic DMC-TZ20. The HX9V offers a compelling mix of advanced features, excellent still image quality, and a class-leading video mode, all at a price that is competitive with its main rivals.
Bron: http://www.photographyblo...c_hx9v_review/conclusion/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 22:12
Dank jullie wel! Ik heb uiteindelijk voor de hx9v gekozen, ik hoop dat ie morgen binnen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bazzy_abc schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:31:
Heb je al gekeken naar de Canon sx230hs? Die kan hard geluid beter handelen, en heeft ook GPS en 14X zoom.
Dat is kletskoek, de 230hs geeft distortion bij echt hard geluid...Heb zelf de TZ20 en die handelt het geluid aardig goed. En daarmee bedoel ik dus geen distortion, verwacht geen hoge kwaliteits opnames.

Ik zou kiezen tussen de TZ20 en de HX9 als ik een concert camera zou kopen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Sandro! schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:27:
Dank jullie wel! Ik heb uiteindelijk voor de hx9v gekozen, ik hoop dat ie morgen binnen is. :)
Wilt u zsm uw ervaring hier delen 8)
Btw, zowel Panasonic als Sony hebben ieder een 25euri cashback aktie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
330d schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:27:
[...]

... Sony hebben ieder een 25euri cashback aktie ;)
Ik kan alleen dit vinden over de Sony aktie. http://www.sony.nl/product/dsc-h-series/dsc-hx9v

Hier staat de aktie:
http://www.sony.nl/articl...p-van-een-sony-cyber-shot

[ Voor 21% gewijzigd door ton1234 op 18-06-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Hier is die http://www.sony.nl/articl...p-van-een-sony-cyber-shot

yup, je was net iets te snel ;)

[ Voor 15% gewijzigd door 330d op 18-06-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Deze actie geldt zolang de voorraad strekt :D Dus als het geld op is bij sony krijg je niks meer volgens de voorwaarden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Beakzz schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:17:
[...]

Deze actie geldt zolang de voorraad strekt :D Dus als het geld op is bij sony krijg je niks meer volgens de voorwaarden :p
Ja had ik ook gezien, slaat natuurlijk nergens op. Al vraag ik me af, waar kan ik die aktieflyer krijgen, of kan ik dat ding gewoon uitprinten. Zo niet, dan is het wel zolang voorraad strekt (de flyer dan :P)

Anyway, ik had verder nog wat gelezen over die HX9. Ze adviseren om minimaal een sd kaartje te gebruiken van class 4. Volgens wiki staat die voor 4MB/s, terwijl full 1080p max 54Mb/s is dus zit je tussen de classe 6 en 10 of 40x-66x. Gaat dat nog wel goed dan 8)7

Gelijk maar het aanbod gechecked vd sd kaartjes en zie echt ultra hoge prijzen voor de ultra snelheden kaarten. Waar is dat in godsnaam goed voor naast dat je beetje snel kan lezen en wegschijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
Voor de Hx9 gebruik ik de...
pricewatch: Transcend SDHC 16GB Class 10

Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:56

13art

Moderator Mobile
Welke van de camera's in deze prijsklasse, geven wat jullie betreft het beste het geluidweer tijdens concerten/festivals/house feesten?

Heb zelf namelijk een WB2000 (Samsung) en qua beeld is het erg mooi, maar toch het geluid gaat oversturen zodra ik op een festival oid sta. Zonde want dat is zo'n beetje het enige minpunt. Zijn er camera's waarbij het geluid wel goed blijft, of in ieder geval niet gaat oversturen?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
l3art schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:28:
Welke van de camera's in deze prijsklasse, geven wat jullie betreft het beste het geluidweer tijdens concerten/festivals/house feesten?

Heb zelf namelijk een WB2000 (Samsung) en qua beeld is het erg mooi, maar toch het geluid gaat oversturen zodra ik op een festival oid sta. Zonde want dat is zo'n beetje het enige minpunt. Zijn er camera's waarbij het geluid wel goed blijft, of in ieder geval niet gaat oversturen?
Lees aub de afgelopen 3 pagina's eens door want er zijn er een paar die maar niet konden ophouden over de geluidskwaliteit van een bepaald toestel van S... :r ..ny!!! maar alleen de 9 niet de 7....of zoiets 7(8)7

Edit: Sorry ik zat helemaal fout...je kunt al 6 ipv 3 pagina's teruglezen over die perfecte geluidskwaliteit van die ...camera's.
en sorry dat ik zo reageer want ik zit me al enkele weken te ergeren aan bepaalde sony fanboys die met hun argumenten nooit reageren op tests of tegenargumenten van anderen... en 10x hetzelfde blijven vertellen...
en vanaf nu houd ik mijn mond maar weer even.... :X

[ Voor 21% gewijzigd door Shaggie_NB op 19-06-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:56

13art

Moderator Mobile
Filmpjes bij concerten zijn inderdaad wel redelijk. Maar wat is jou mening dan?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• well0549
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 08:03
Nou net terurg van visvakantie in zweden. Met de TZ20.
Meeste foto's zijn gewoon erg goed gelukt. En de filmpjes zijn uitstekend.

Zonsondergangen (altijd lastig) zijn schitterend en ik ben heel erg tevreden over de TZ20. Ik had hem in mijn borstzakje zitten of in mijn broekzak. Voordeel was dat ik altijd snel een foto kon maken als er wat te zien was.

Mijn vismaten hadden allemaal van die bakbeesten bij en dan ook nog een aparte HD camera.... In de visboot lagen meer camera tassen dan vistassen. En hun foto's ? ja van die 800 eur camera's zijn sommige plaatjes beter en inderdaad, In slecht licht zijn sommige foto's wat minder. Maar dat kan ook aan mij liggen want andere foto's zijn juist ontzettend goed gelukt in minder licht.

De TZ20 doet gewoon erg goed wat ie moet doen. Point en shoot, af en toe even inzoomen, en heel af en toe heel erg inzoomen.

Met name bij de extreme zoom bewijst het touchscreen zijn nut. Even aantikken waar je op wilt focussen en hoppa.... Gat niet altijd meteen goed (vanwege de extreme zoom en het bewegen van de camera) maar heb op deze manier heet wat goede foto's genomen.

Dus ik ben een zeer tevreden TZ20 gebruiker.

Heb ook een aantal Filmpjes gemaakt met een gorilla grip (inladen visboten etc), en afgespeeld op mijn HD TV, en het is gewoon echt verbluffend hoe scherp deze beelden zijn. Kortom, ben absoluut tevreden over de TZ 20.

Kwaliteit is goed, filmpjes zijn goed, handelbaarheid is uitstekend (past gewoon in spijkerzak broekzak en borstzakje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaggie_NB schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:59:
[...]

Lees aub de afgelopen 3 pagina's eens door want er zijn er een paar die maar niet konden ophouden over de geluidskwaliteit van een bepaald toestel van S... :r ..ny!!! maar alleen de 9 niet de 7....of zoiets 7(8)7

Edit: Sorry ik zat helemaal fout...je kunt al 6 ipv 3 pagina's teruglezen over die perfecte geluidskwaliteit van die ...camera's.
en sorry dat ik zo reageer want ik zit me al enkele weken te ergeren aan bepaalde sony fanboys die met hun argumenten nooit reageren op tests of tegenargumenten van anderen... en 10x hetzelfde blijven vertellen...
en vanaf nu houd ik mijn mond maar weer even.... :X
Ik hoop dat je met zeuren mij niet bedoeld, want ik weet dat ik veel er over heb geschreven. Maar dat was juist om mensen geen verkeerd beeld te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Ik heb een adapterring in Duitsland besteld voor mijn Sony HX100V. Hiermee kun je filters van 58mm plaatsen en o.a. ook macro-voorzetlenzen. Op You-tube en het Amerkaanse DP-review zijn ze heel positief over deze adapterring. Ik heb ook fraaie foto's op internet gezien, die met behulp van zo'n voorzetlens zijn gemaakt. Ik heb uiteraard ook een UV-filter, Pola-filter en macrovoorzetlens besteld. Ik ben benieuwd, ik zal jullie laten weten hoe het werkt.

PS: Nee, ik ben geen kritiekloze Sony fanboy. De camera is erg veelzijdig, maar ik heb ook kritiekpunten, zie ook mijn blogs daarover op mijn website.

[ Voor 39% gewijzigd door PeterVL57 op 20-06-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeterVL57 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:38:
Ik heb een adapterring in Duitsland besteld voor mijn Sony HX100V. Hiermee kun je filters van 58mm plaatsen en o.a. ook macro-voorzetlenzen.
...had gelezen dat dit niet kon, dus blij te horen dat er mogelijkheden zijn. Zou je ook kunnen bevestigen of ontkennen of mijn eerder geplaatse opmerking over het verlagen van de resolutie mogelijk is...
Voor de HX100 bezitters... aangezien de 16mp resolutie niet geheel de beeldkwaliteit geeft die je wellicht zou willen, kwam ik onderstaande opmerking tegen. Niet geheel zeker of dit daadwerkelijk op de HX100 betrekking heeft, maar het zou mooi zijn.
I wonder if there is an improved image quality by droping resolution to the 10 mp setting, which is something effective to similarly cramped small sensor cameras...
[...][...]
Yes there is.I was so dissappointed with the resolution at 16mpx,After reading your post I decided to try lower resolutions,Lo and behold at 5Mpx the pictures were far superior in detail...The megapixel race is just a joke.... http://www.pocket-lint.co...bershot-dsc-hx100v-review
...dus, is de resolutie van de HX100 te veranderen, zodat de kwaliteit beter wordt ? Dan is mijn grootste bezwaar wegenomen mbt de aanschaf, hoewel de Canon G12 nu ook in beeld is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:25:
[...]

...had gelezen dat dit niet kon, dus blij te horen dat er mogelijkheden zijn. Zou je ook kunnen bevestigen of ontkennen of mijn eerder geplaatse opmerking over het verlagen van de resolutie mogelijk is...

[...]

[...]
...dus, is de resolutie van de HX100 te veranderen, zodat de kwaliteit beter wordt ? Dan is mijn grootste bezwaar wegenomen mbt de aanschaf, hoewel de Canon G12 nu ook in beeld is 8)
Ik zal kijken of ik hier begin volgende week iets voor kan opstellen: eenzelfde foto in de diverse resoluties die mogelijk zijn. Kan je ze daarna vergelijken. Dit weekend is de camera hoogst waarschijnlijk het land uit (mijn vrouw gaat een lang weekendje weg) dus veel eerder gaat niet. DM mij even als ik het vergeet...

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Doe eerst zelf onderzoek zodat je hier gerichte vragen kan stellen, het is hier geen vraagdump namelijk