Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste
Acties:
  • 171.408 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• texaslex83
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-05-2021
Is het normaal bij de Sony hx7v dat bepaalde delen van de lensafsluiting bewegen als je de camera draait van onder naar boven. Heb twee showmodellen gezien die dit ook hadden, maar ik blijf beetje sceptisch of dit geen probleem is. Overigens is ondanks het bewegen de lens absoluut niet zichtbaar.

Graag verneem ik of andere hx7v eigenaren dit ook hebben.

Groet,
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

texaslex83 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:21:
Is het normaal bij de Sony hx7v dat bepaalde delen van de lensafsluiting bewegen als je de camera draait van onder naar boven. Heb twee showmodellen gezien die dit ook hadden, maar ik blijf beetje sceptisch of dit geen probleem is. Overigens is ondanks het bewegen de lens absoluut niet zichtbaar.

Graag verneem ik of andere hx7v eigenaren dit ook hebben.

Groet,
Alex
Heb helaas net vd week mijn toestel retour gedaan dus kan je geen duidelijkheid geven. Er is nu een Panasonic TZ20 onderweg :)

Ondanks de slechte reviews toch dit toestel gekozen. Voor mij is Full HD filmen met goed geluid in luide omgevingen het belangrijkste en denk dat de Panasonic dit kan. Aangezien de voorgaande modellen dit allemaal ook probleemloos deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden voor mijn vrouw een Canon S90 gekocht. Ze is er heel blij mee, maakt voor en compact erg mooie foto's, maarrrr:

haar eerste camera was een Fuji, en ze heeft een zwak voor dat merk
Daarnaast wordt er toch best veel met de camera gefilmd, en dat is niet het sterkste punt van de S90.
Net zoals de niet al te riante zoom.

Dus mijn vraag: stel dat ik de S90 kan verkopen, voor pakkembeet 250 a 300 euro, is er een goed alternatief van Fuji die qua IQ met de S90 kan meegaan, zonder er al te veel bij te lappen? Ik zit zelf te denken aan de F500. maar dan puur geselecteerd op prijs, zoom en merk. Zijn er ervaringen met deze cam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
Ik ben opzoek naar een superzoom ..
Budget niet belangrijk ..

Heb al gekeken naar de panasonic fz100 en de canon sx30

Hij moet een accu's werken en geen batterij . En volgens mij werkte de sx 30 op batterij das al een - punt.
Het belangrijkste vind ik de optische kwaliteit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
picardo schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 16:38:
Ik ben opzoek naar een superzoom ..
Het belangrijkste vind ik de optische kwaliteit .
Dit is nogal in tegenspraak met elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
Toff schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 22:10:
[...]

Dit is nogal in tegenspraak met elkaar...
Dan bedoel ik dus welke van de superzooms de beste optische kwaliteit heeft ...
Ik heb een dslr gehad dus ,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:09

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:16:
[...]

bridge camera... zijn er diverse van.
het schiet me weer te binnen, een MicroFourThirds camera.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F.West98 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 11:30:
[...]

het schiet me weer te binnen, een MicroFourThirds camera.
:) Zowel Panasonic als Olympus maken die. Die van Olympus heten PEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 22:13

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Wat betreft de Sony HX100V. Daar wordt nu her en der een verwachte leverdatum van 1 augustus afgegeven. Dat gaat mij toch echt te lang duren.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

devv05 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:12:
[...]

Inderdaad. Als je het zo opsomt biedt de Olympus toch wel meer voordelen (in ieder geval de punten die ik belangrijk vind) ten op zichte van de Panasonic. Ik ga ze binnenkort allebei nog een keer proberen en hak dan de knoop door. Maar ik denk op dit moment dat het de Olympus zal gaan worden.
Ik heb nog eens de nodige voorbeeld foto's en video's gedownload van zowel de Olympus en de Panasonic en ik neig nu toch meer naar de Panasonic. De voornaamste reden hiervoor is dat ik de camera ook wil kunnen gebruiken voor het maken van redelijke video's. Hier scoort de Panasonic duidelijk beter: bij alle Olympus video's zie je dat deze vaak problemen heeft met het focussen tijdens het filmen, een probleem waar je ook her en der het nodige over kunt vinden. De Panasonic doet het wat dat betreft veel beter. Dat, gecombineerd met het grotere groothoek bereik, maakt denk ik voor mij toch de Panasonic de betere keuze, ondanks dat de lichtgevoeligere lens van de Olympus mij ook zeker nog aanspreekt. Niet dat de Panasonic wat dat betreft slecht scoort, maar op dat punt is de Olympus gewoon net nog wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Ben op zoek naar een goede compacte camera ter aanvulling van mijn wat oudere nikon d50. Daarnaast ben ik ook aan het kijken naar een hd video camera, een panasonic sd90 of sd800.

Twijfel tussen de canon sx230, hx7v en de sony hx9v. Ik vind de sony hx9v wel behoorlijk prijzig worden en qua prijs richting een video camera gaan. Zijn deze camera's ook snel genoeg om kinderen te fotograferen? De sony heeft ook een hdr functie, maar heeft de canon ook iets dergelijks?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:07
drernie schreef op zondag 15 mei 2011 @ 16:42:
Ben op zoek naar een goede compacte camera ter aanvulling van mijn wat oudere nikon d50. Daarnaast ben ik ook aan het kijken naar een hd video camera, een panasonic sd90 of sd800.

Twijfel tussen de canon sx230, hx7v en de sony hx9v. Ik vind de sony hx9v wel behoorlijk prijzig worden en qua prijs richting een video camera gaan. Zijn deze camera's ook snel genoeg om kinderen te fotograferen? De sony heeft ook een hdr functie, maar heeft de canon ook iets dergelijks?
Nex 3 + pancake lens? Je kunt dan wel niet meer inzoomen, maar hij is wel snel genoeg om kinderen te fotograferen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ma9ma schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:59:
Wat betreft de Sony HX100V. Daar wordt nu her en der een verwachte leverdatum van 1 augustus afgegeven. Dat gaat mij toch echt te lang duren.
Snotver... dat zou wel een domper zijn. Eens goed over nadenken... (heb geen haast, dus dat scheelt...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strider schreef op zondag 15 mei 2011 @ 16:51:
[...]

Nex 3 + pancake lens? Je kunt dan wel niet meer inzoomen, maar hij is wel snel genoeg om kinderen te fotograferen.
Mooi alternatief idd. Voor ietsje meer kun je nu ook een E-PL1 kopen met 14-42mm lens. Dan kun je wel inzoomen. En de lens is inklapbaar waardoor het redelijk compact blijft.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:58:
[...]

Snotver... dat zou wel een domper zijn. Eens goed over nadenken... (heb geen haast, dus dat scheelt...).
Ik heb ook geen haast, maar dit belooft mijns inziens weinig goeds. En ik heb nog niet echt een camera op de tweede plan staan. Was er eigenlijk al over uit dat het deze ging worden, alleen slechte reviews zouden mij er nog van af kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ma9ma schreef op zondag 15 mei 2011 @ 19:07:
[...]
Ik heb ook geen haast, maar dit belooft mijns inziens weinig goeds. En ik heb nog niet echt een camera op de tweede plan staan. Was er eigenlijk al over uit dat het deze ging worden, alleen slechte reviews zouden mij er nog van af kunnen houden.
...exact dezelfde gedachte hier ;) . Kunnen nog hopen dat die introductie datum toch eerder is dan genoemde augustus... en idd... welk gelijkwaardig alternatief is er ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:49

Cheezus

Luiaard

Bij digital versus staat nu ook een review van de Fuji F550 en de Canon SX230 link.

De beeldkwaliteit van de F550 wordt hier wel goed genoemd, als je het naast de Canon zet is de canon echter duidelijk beter.
De geluidskwaliteit van de SX230 is goed, doordat de microfoons erg ver uit elkaar geplaatst zijn, de accu-duur is wel erg laag. Beide camera's hebben een irritante pop-up flash die ook omhoog komt als je dat niet wil.

In eerste instantie had ik de SX220 uitgesloten op m'n shortlist vanwege de lens die pas op 28mm begint, qua fotokwaliteit lijkt dit echter wel de beste keuze te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyguy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-09 09:24
hallo iedereen,

ik ben voor mezelf ook op zoek naar een point en shoot camera.
voor mij belangrijk zijn:

-1080p video
- meer dan 12x zoom
- goede foto ook bij minder licht
- groothoek lens van rond 25mm
- een makelijk te gebruiken camera ( hoeft niet perse heel veel manuele modi te hebben)

ik heb in dit segment een paar camera op mijn shortlist staan.

nikon s9100.
+ goede fotokwaliteit
+ veel zoom ( 18X)
+ makelijk in gebruik
- iets minder goede kwaliteit met filmen

olympus sz-30mr
+ erg goede fotokwaliteit
+ filmen ook erg goed
+ al goede ervaring met olympus
+ erg veel zoom (24x)
- stuk groter dan de rest
- ook ietsjes duurder

canon sx220HS

+ goede fotokwaliteit
+ goede filmkwaliteit
- slechte batterij
- weinig groothoek

casio zr-100

+ goede fotokwaliteit
+ erg goede batterij (500-600 shots)
+ HDR foto's schijnen wel een leuke toevoeging te zijn
- erg weinig over deze camera bekend

zijn er mensen hier die ervaring hebben met 1 van deze camera's en er een oordeel over willen vellen.
vooral over de casio is erg weinig bekend, weinig goede reviews and testfoto's.
ook de olympus is nog vrij nieuw van dit stel en vraag me af hoe groot hij nou in het echt is.

Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
crazyguy schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:17:
olympus sz-30mr
+ erg goede fotokwaliteit
Dat zou mij zeer sterk verbazen.
- 16.000.000 pixels op een 1/2.3" sensor, en dan nog CMOS ook
- 25-600mm lens
- lichtsterkte: F3.0 - F6.9 ( :X )
- enkel sensor shift stabilisatie (geen optische dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyguy
  • Laatst online: 01-09 09:24
wat bijvoorbeeld op digitalversus.com staat zijn erg mooie foto's vind ik persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Ik kwam net voor het eerst de Sony DSC-HX9V tegen en vraag me af of deze camera een serieuze concurrent kan worden van de Panasonic LX-5 en Olympus XZ-1? Heeft een aantal gave features zoals 3D (niet interessant voor mij persoonlijk), sweep panorama, GPS en 16x optische zoom. Foto kwaliteit is volgens eigen zeggen ook bij low-light erg goed.

Iemand al ervaring mee of reviews van deze camera gespot?

-edit- hmm, lichtgevoeligheid lijkt op basis van de specs helemaal niet zo goed te zijn. Zijn dus meer de gimmicks die de camera eventueel interessant maken.

[ Voor 16% gewijzigd door .GoO op 16-05-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:24

Fiber

Beaches are for storming.

Is totaal niet vergelijkbaar, zijn compleet andere camera's. de Sony HX9V is meer vergelijkbaar met de Panasonic TZ20 en de Olympus SZ30 http://tweakers.net/price.../436/276880;278307;282569

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
Vandaag knoop door gehakt. ging voor de Sony Hxv9. legde de verkoper mijn grootste min-punt uit: de prijs natuurlijk.
Wel verdraaid heeft de verkoper me een Samsung WB610 (is gewoon een WB600 met een ander kleur) verkocht, die een klap goedkoper is (+- 150,-)
Snap eerlijk gezegd zelf niet waarom ik over deze camera heen heb gekeken.

De verkoop truc is dat ik hem een aantal weken op proef heb. en hem gewoon terug kan brengen.
Grootste verschil Sony HXV9 en de Samsung WB610:
- WB610 geen GPS
- geen 1080 video
- Geen high speed video.

Grootste minpunt vind ik geen high speed video, maar zou niet weten waar ik deze voor ga gebruiken.
En ik kan nog niet terug vind of hij z'n speciale "nacht portret"stand heeft waarbij hij meerdere nachtfoto's samenvoeg tot 1 foto (geen idee hoe goed dit werkt bij andere camera's)

Revieuw volgt vanzelf.

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is die Samsung met de mogelijkheden voor een wazige achtergrond bij portret foto ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was enkele weken geleden aan het uitkijken naar een nieuwe compact en had destijds al voor mezelf uitgemaakt: het wordt de Sony HX9V. Vermits hij toen nog niet beschikbaar was, was ik verplicht om even te wachten...

Nu ik uiteindelijk zover ben om hem te gaan halen, begin ik echter weer te twijfelen... Hier en daar begin je er nu toch opmerkingen over te lezen...

Daarom ben ik de concurrentie ook nog eens gaan bekijken. Vandaar dat ik nu nog 2 camera's op mijn shortlist heb staan: de Sony HX9V en de Nikon S9100, maar daarover heb ik dan weer gehoord dat hij een mindere sensor heeft die afkomstig is van een vorige generatie Sony camera's(?).

Is er iemand die me kan helpen de knoop door te hakken? Ik ben vooral op zoek naar de ideale vakantiecamera voor een gezin met jonge kinderen...

Alleszins: bedankt!...

Mvg,
Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Over de hx9v lees ik ook kritische berichten, met name over de automatische post processing van de beelden, nu weet ik niet of dit ook kan worden uitgezet. Vind hem ook vrij prijzig.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:20
Ik zou graag willen weten welke manuele functies er op de Sony CyberShot HX9V zitten. Dus bijvoorbeeld witbalans/iso/sluitertijd en welke nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:25
tweakG5 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:36:
Ik zou graag willen weten welke manuele functies er op de Sony CyberShot HX9V zitten. Dus bijvoorbeeld witbalans/iso/sluitertijd en welke nog meer?
http://www.sony.nl/produc...v#pageType=TechnicalSpecs

PS, ½ sec. werk..... :9

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Had ik kunnen weten 8)7 Weet iemand waar de HX9V al op voorraad is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Een lens met F 3,3-5,9, een 16 megapixel 1/2.3 sensor... dat zijn nou niet echt dingen om volgens mij heel erg enthousiast van te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
jasjenl schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:42:
[...]

Een lens met F 3,3-5,9, een 16 megapixel 1/2.3 sensor... dat zijn nou niet echt dingen om volgens mij heel erg enthousiast van te worden..
Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet heel veel van camera's afweet alleen dat een grotere lens minder ruis oplevert en daardoor dus makkelijker foto's in donkere omgevingen kan maken en dat een zoom(wide) van 24mm beter is dan 25mm.

Mijn budget blijft op het moment een beetje steken op 320 euro omdat het mijn eerste echte camera is. Is de Olympus Traveller SZ-30MR een beter alternatief? Of zijn er andere camera's in deze prijsrange die beter presteren? Maar die nog wel het compact formaat behouden. Dus niet groter dan de olympus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Het blijft een afweging tussen een groot zoom bereik en veel pixels zoals bijvoorbeeld de hierboven genoemde SZ30, HX9V en de Panasonic TZ20 of een kort zoom bereik, minder pixels maar een iets grotere sensor en iets groter diafragma zoals bijvoorbeeld de Canon S95 of de Panasonic LX5 en de Olympus XZ1. Bij goed licht maken ze allemaal mooie foto's, bij minder licht ga je de verschillen zien. Je moet kiezen, je kan het helaas niet allebei hebben, dan kom je bij een dSLR uit, maar die past weer niet in je broekzak.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[edit]

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:42:
[...]

Ook niet in vergelijking met zijn concurrenten? Of heb je het over het verschil tov een DSLR (mijn excuses, ben echt een nitwit mbt fotografie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:58
Zojuist de Canon SX 230HS gekocht voor 269 euro bij de MediaMarkt (goedkoper als digicamshop.nl).
Perfecte camera, vooral Full HD filmen is grandioos.

Merk zoals misschien velen op internet hebben gelezen dat de accu snel leeg is.
Ik heb dit ook ervareren en is naar mijn mening het enige nadeel aan deze camera.

Mochten er mensen geïnteresseerd zijn in test filmpjes, foto's oid, ik hoor het wel en ik upload het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De concurrenten hebben vergelijkbare waardes, is normaal voor dit type camera's: travelzoom, veel zoombereik in een kleine camera. http://www.dpreview.com/p...chx9v&products=oly_sz30mr Dit zijn maar een paar voorbeelden, Canon, Casio, Nikon, Samsung en Fuji hebben ongetwijfeld ook vergelijkbare modellen met vergelijkbare specs. Prima in goed licht, lekker veel zoom bereik en erg veel leuke functies in een handzaam formaat maar niet zo goed bij wat minder licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04-2023
Fiber schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:42:
De concurrenten hebben vergelijkbare waardes, is normaal voor dit type camera's: travelzoom, veel zoombereik in een kleine camera. http://www.dpreview.com/p...chx9v&products=oly_sz30mr Dit zijn maar een paar voorbeelden, Canon, Casio, Nikon, Samsung en Fuji hebben ongetwijfeld ook vergelijkbare modellen met vergelijkbare specs. Prima in goed licht, lekker veel zoom bereik en erg veel leuke functies in een handzaam formaat maar niet zo goed bij wat minder licht.

[ Voor 22% gewijzigd door Jan2002 op 18-05-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
webgangster schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:41:
Zojuist de Canon SX 230HS gekocht voor 269 euro bij de MediaMarkt (goedkoper als digicamshop.nl).

Ik heb dit ook ervareren en is naar mijn mening het enige nadeel aan deze camera.

Mochten er mensen geïnteresseerd zijn in test filmpjes, foto's oid, ik hoor het wel en ik upload het wel ;)
Ik wil deze camera waarschijnlijk ook gaan kopen. Mijn vraag is kun je als je een foto genomen hebt in de camera de gps-coördinaten direct zien? En is het zo dat de flitser steeds omhoog komt bij het aandoen van de camera? Kun je dat uitzetten? Of met de hand terug duwen? En welk geheugenkaartje kun je het beste erbij nemen.Ook voor het HD filmen! Iets van klasse 6 en 16 gb?
En welke is nu beter: HX9V of deze canon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webgangster schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:41:

Ik heb de SX220 HS al weer een tijdje. Is gelijk aan de SX230 maar dan zonder GPS.
Ik zie het nut niet van een GPS in de camera. Werkt traag en slurpt batterijen.

De batterijen gaan vooral in het begin minder lang mee. Ik ontlaad ze de eerste keren helemaal en laad ze dan volledig op. Na ongeveer 10x (?) doen ze het pas bijna optimaal.

Er zijn heel veel testfilmpjes op Youtube en foto's op Picasa web te vinden.

Het valt mij op dat in de keuzes de SX220/SX230 relatief weinig voorkomt terwijl het hele goede Zoom camera's zijn.
Maken scherpe foto's en Film out of de box.
14X Zoom (Optical Image Stabilizer )
Zeer goede automaat, Half automaat en volledige handbediening.
12 Megapixel
(mag van mij nog teruggebracht worden naar 10 Megapixel en zeker NIET hoger!)

Hoge kwaliteit camera met mogelijkheden gelijkend op een DSLR maar ook simpel te bedienen voor beginners. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jan2002:

Ik heb zelf sinds een week de Canon SX230 HS, zoals miniad hierboven ook al beschrijft is het een kwalitatief zeer goede camera. De flitser schiet inderdaad bij het normaal opstarten omhoog, maar wanneer je je vinger op de plek van de flitser houd, dan blijft deze naar beneden. De GPS kun je op de SX230 inschakelen wanneer je dat wilt, 'af fabriek' staat deze uit. Ervaringen met de Sony HX9V heb ik niet, maar mijn volledige review met de SX230 HS kun je hier lezen: productreview: Canon Powershot SX230 HS Zwart review door Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:45:
@Jan2002:

Ik heb zelf sinds een week de Canon SX230 HS, zoals miniad hierboven ook al beschrijft is het een kwalitatief zeer goede camera. De flitser schiet inderdaad bij het normaal opstarten omhoog, maar wanneer je je vinger op de plek van de flitser houd, dan blijft deze naar beneden. De GPS kun je op de SX230 inschakelen wanneer je dat wilt, 'af fabriek' staat deze uit. Ervaringen met de Sony HX9V heb ik niet, maar mijn volledige review met de SX230 HS kun je hier lezen: productreview: Canon Powershot SX230 HS Zwart review door Verwijderd
Bedankt voor je review. Een en ander is ook te lezen op: http://hx9v.blogspot.com/?zx=a4a367405233a805.
Kun je de coördinaten van de gps die behoren bij een net gemaakte foto direct uitlezen op de camera?

[ Voor 5% gewijzigd door Jan2002 op 18-05-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand de Hx9V al bij heel luide volumes getest? (hardstyle evenement bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 18:28
Ik twijfel tussen de Panasonic TZ10 en de Sony HX7V.

Min punten TZ10:
-max 720 video
-Licht strepen in video bij fel tegen licht
-geen burst shooting voor actie foto's
-geen panorama
Plus
-GPS toont lokatie in beeld, snelle fix
-12x zoom
-goede kwaliteit foto's

Min punten HX7V
-16megapixel terwijl de sensor niet groter is geworden, fotokwaliteit is weinig over bekend
-audio in video opnamen kan niet tegen hard geluid zoals concert of evenement
-gps fix duurt lang
-duurder omdat het een nieuw model is
Plus
-920k scherm
-1080i video
-cmos sensor
-snelle burst mode van 10fps
-speciale modussen zoals HDR
-panorama functie

Jammer dat de HX5v een te slecht lcd scherm heeft, anders had ik die besteld.
Welke zouden jullie nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:01
Ik ben ook opzoek naar camera van max 400 euro. Deze wil ik voornamelijk gebruiken voor vakanties; stedentrips, natuur, strand etc. Hij hoeft dus niet in een broek te passen. Ik ben een echte amateur op het gebied van fotografie. Een spiegelreflexcamera lijkt daarom ook niks voor mij te zijn.

Ik heb m'n oog laten vallen op de Olympus XZ-1 maar ik kan maar weinig gebruikerservaringen van mede-tweakers vinden. Nu staat de Sony DSC-HX9V vrij hoog in de pricewatch en is ook wat goedkoper dan de genoemde Olympus alleen vraag ik me af wat nu de wezelijke verschillen tussen de twee camera's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 22:54
De XZ-1 heeft een iets grotere sensor en een lichtsterke lens, wat hem betere low-light prestaties geeft. Ook heeft dat model een draairing om de lens heen zitten waarmee je snel instellingen kan veranderen en een flitsschoen waarmee je een externe flitser op de camera kan zetten.
De HX9V heeft een 'normale' sensor wat grootte betreft voor een compact. Veel features, 1080p met 50 fps, sweep panorama. De lens heeft ook een groter bereik, je kan er verder mee inzoomen.
Dit lijstje zal wel niet compleet zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door PowerUp op 19-05-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
PowerUp schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:27:
De XZ-1 heeft een iets grotere sensor en een lichtsterke lens, wat hem betere low-light prestaties geeft. Ook heeft dat model een draairing om de lens heen zitten waarmee je snel instellingen kan veranderen en een flitsschoen waarmee je een externe flitser op de camera kan zetten.
De HX9V heeft een 'normale' sensor wat grootte betreft voor een compact. Veel features, 1080p met 50 fps, sweep panorama. De lens heeft ook een groter bereik, je kan er verder mee inzoomen.
Dit lijstje zal wel niet compleet zijn :)
Nog meer info waardoor ik de bomen door het bos niet meer zie 8)7
Bij de mediamarkt is hij zeer lekker geprijsd, namelijk € 339!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lochtejans schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:47:
[...]Bij de mediamarkt is hij zeer lekker geprijsd, namelijk € 339!
...kieskeurig geeft 415.- als goedkoopste, dus de MM is zeker scherp... klopt die prijs wel ?
Jammer van "slechts 28mm" en maar 4x zoom...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42
Na vijf jaar werd de Canon Digital Ixus 700 slecht, en wilde ik deze vervangen. Na een veel zoeken (Internet en winkel) en overwegen maar de Canon SX230 HS gekocht voor de snel naderende aankomende vakantie (o.a.).

Ik heb hem bij www.bol.com kunnen kopen voor € 193,00 (75,00 kortingsbonnen via Esso Extras en € 1,95 korting op de verzendkosten (couponcode: CRM-195-IFJTS)). De kortingsbonnen gaven bij mij de doorslag om hier te bestellen, en dat de camera op voorraad was en direct leverbaar.

Ik heb getwijfeld tussen de: Panasonic TZ-20, Olympus XZ-1, Canon S95 en hier kwam later in 2011 de Canon SX230 HS bij. Na de camera's in 'real life' te hebben gezien, ben ik uiteindelijk toch voor de Canon SX230 HS gegaan. Dit omdat deze in mijn ogen de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft. De Panasonic TZ-20 en de Olympus XZ-1 waren beide wat duurder. De Panasonic TZ-20 vond ik de film kwaliteit wat minder, de foto's waren verder erg goed. De Olympus ZX-1 is vooral goed in donkere ruimte (dit is ook duidelijk zichtbaar) en heeft uitgebreidere instellingen t.o.v. de rest, helaas geen 1080p video. De Canon S95 was wat betreft foto's net een stukje beter als de SX230 HS, helaas wel maar 720p en wat duurder. Na terug gedacht te hebben aan de afgelopen vijf jaar bedacht ik me dat ik eingelijk erg weinig in donkere situaties fotografeer, dit gaf de doorslag om niet voor de Olympus XZ-1 te gaan, maar voor de Canon SX230 HS.

[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 21-05-2011 12:32 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:25:
[...]

...kieskeurig geeft 415.- als goedkoopste, dus de MM is zeker scherp... klopt die prijs wel ?
Jammer van "slechts 28mm" en maar 4x zoom...
Hier in de regio zit de Olympus XZ-1 op zijn goedkoopst € 439,00/€ 449,00 (fysieke winkels als de Media Markt/Steenweg). Wellicht is de Olympus XZ-1 in de grensstreek goedkoper, maar de goedkoopste betrouwbare webwinkel in Duitsland die ik kon vinden was € 429,00 exclusief verzenden.

[ Voor 17% gewijzigd door Jumpman op 19-05-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
Jumpman schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:33:
[...]

Hier in de regio zit de Olympus XZ-1 op zijn goedkoopst € 439,00/€ 449,00 (fysieke winkels als de Media Markt/Steenweg). Wellicht is de Olympus XZ-1 in de grensstreek goedkoper, maar de goedkoopste betrouwbare webwinkel in Duitsland die ik kon vinden was € 429,00 exclusief verzenden.
Ik heb hem in de webwinkel van mediamarkt voor € 339 exclusief verzenden gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
lochtejans schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 18:18:
[...]

Ik heb hem in de webwinkel van mediamarkt voor € 339 exclusief verzenden gezien ;)
Als je hem wilt zou ik hem zeker snel bestellen, vreemd dat het € 100,- met de winkel hier scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

@lochtejans: Dat is een hele scherpe prijs voor de XZ-1, zou ik zeker overwegen. Kwalitatief zal de XZ-1 zeker beter zijn dan de Sony, door de lichtsterkere lens en de betere sensor. Ik heb zelf ook deze Olympus overwogen, mijn keuze is uiteindelijk op de Panasonic DMC-LX5 gevallen. De voornaamste reden waarom ik voor de LX5 heb gekozen is omdat ik 'm af en toe ook wil gebruiken voor het schieten van (hd) filmpjes. Dat kunnen beiden weliswaar op 720, alleen heeft de Olympus hierbij nogal eens wat problemen met het scherpstellen: tijdens vrijwel alle filmpjes die ik bekeken heb zie je dat de Olympus tijdens het filmen steeds aan het (her)focussen is. De Panasonic doet dit een stuk beter en filmpjes zien er sowieso bij de Pana wat mooier uit. Gecombineerd met het feit dat de Panasonic net iets meer groothoek heeft, heeft het mij uiteindelijk toch voor de LX5 doen kiezen.

Maar ik denk nog steeds dat de Olympus een hele mooie camera is, die als voordeel boven de Panasonic de nog wat lichtsterkere lens heeft plus een beter schermpje (amoled). Dat laatste is denk ik ook wel belangrijk om mee te nemen in je overwegingen, want ik merk wel dat ik het lcd schermpje van de Panasonic toch wat tegen vind vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
Na wikken en wegen heb ik toch de Olympus XZ-1 bij Mediamarkt besteld. Filmpjes maak ik toch niet zo veel tijdens vakanties, het gaat mij meer om de foto's. Daarnaast vind ik hem zeer scherp geprijsd!
Nu nog een leuke en handige opbergtas op te kop tikken en ik kan met een gerust hart op vakantie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:19
Ik wil ook een camera kopen, maak vaak macro- en natuuropnamen, en daarom is inzoomen handig.
Nu was mijn oog gevallen op de Canon Powershot SX30 IS. Heb gisteren even bij de Mediamarkt gekeken, en vond het een heel mooi toestel, ook nog even geprobeerd. Ik ben verder een amateur op het gebied van foto's maken, heb wel een Desire HD, maar dat is ook geen topkwaliteit en inzoomen gaat al helemaal niet.

Is dit een verstandige keuze voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Kun je op de sz-30mr ook nog handmatig de sluiter snelheid en diafragma instellen? Zo ja waar staat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Zo te zien niet, maar lees anders zelf de handleiding even door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Toff schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 17:02:
Zo te zien niet, maar lees anders zelf de handleiding even door?
Heb ik gedaan daar kon ik het dus niet vinden vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
tweakG5 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 17:24:
[...]

Heb ik gedaan daar kon ik het dus niet vinden vandaar de vraag.
Het zou plezierig zijn geweest, wanneer je dat meteen had vermeld. Had mij iig moeite gescheeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

tweakG5 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 15:40:
Kun je op de sz-30mr ook nog handmatig de sluiter snelheid en diafragma instellen? Zo ja waar staat dat?
Je had ook zelf even kunnen zoeken natuurlijk... O-)
http://www.dpreview.com/products/olympus/compacts/oly_sz30mr
Manual exposure mode: No
Nee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik zoek op YouTube naar HD filmpjes opgenomen op techno en house feesten waarbij het geluid niet kraakt of vervormd. De Sony HX9V lijkt het goed te doen bij concerten, net zoals overigens de Canon SX 230HS maar dit is niet te vergelijken met een zware bassdrum. Iemand een tip of ervaringen?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik heb de Canon SX230 HS sinds vrijdag en ik ben erg tevreden over de geluidskwaliteit bij 1920 x 1080 pixels op 24 frames per seconde. Dat het geluid zo goed is blijkt te komen uit de stereo microphones die 5 cm uit elkaar zitten aan weerszijde van de lens, dit heb ik gelezen in verschillende reviews. Wat je wel hoort is het zoomen als je iets filmt met erg weinig geluid. Er zit zelfs een ruis/winfilter op die je aan kan zetten voor het geluid, echter heb ik deze nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ja, alleen zoek ik een camera die het goed doet op techno/house feesten. Ik hoorde dat Panasonic camera's het goed doen met harde elektronische muziek. De vraag is wat de Canon en Sony doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Eiríkr schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:49:
Ja, alleen zoek ik een camera die het goed doet op techno/house feesten. Ik hoorde dat Panasonic camera's het goed doen met harde elektronische muziek. De vraag is wat de Canon en Sony doen.
Je gaat hoogstwaarschijnlijk geen camera vinden die het goed doet bij harde basdrum daarvoor zijn de mics niet goed genoeg. Je kan kijken naar een windfiler oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Misschien dat ik er toch een heb gevonden, Panasonic Lumix DMC-TZ10 lijkt het goed te houden als ik filmpjes op YouTube check.

Voorbeeldje; http://youtu.be/TwJjE26jynw?hd=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Vandaag voor mijn Canon SX230 HS een extra battery gekocht. Het is een replaceable NB-5L, ik ben benieuwd voor € 7,00 inclusief verzenden. Als hij het redelijk doet voor die twee keer per jaar dat ik een extra battery bij me wil hebben, ben ik blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Iemand enig idee of ze de Sony Cybershot HX9V bij saturn of mediamarkt verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eiríkr schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:39:
Ik zoek op YouTube naar HD filmpjes opgenomen op techno en house feesten waarbij het geluid niet kraakt of vervormd. De Sony HX9V lijkt het goed te doen bij concerten, net zoals overigens de Canon SX 230HS maar dit is niet te vergelijken met een zware bassdrum. Iemand een tip of ervaringen?
Anders kijk je even een in de laatste paginas? Heb hier al genoeg over geschreven geloof ik ;) De HX7 houd het niet, dus waarschijnlijk de HX9 ook niet. Dat zelfde geld voor ALLE andere merken, of je moet gaan voor mono geluid dan maak je een kans maar dan heb je weer geen Full HD. En ik heb er veel getest ;) De panasonics wel. Heb nu een TZ20!

hier nogmaals een vbtje van de HX7: YouTube: ‪Sony DSC HX7V audio live concert‬‏

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Zoals ik eerder had gemeld doet de HX9 het wél goed bij hoge volumes, ik had ook al gezegd dat de microfoons van de HX7 en HX9 compleet anders zijn.
Dus aannemen dat de microfoon van de HX9 hetzelfde is als de HX7 terwijl je de HX9 nog niet eens hebt vastgehouden vind ik niet erg handig.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpongeRob schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:16:
Zoals ik eerder had gemeld doet de HX9 het wél goed bij hoge volumes, ik had ook al gezegd dat de microfoons van de HX7 en HX9 compleet anders zijn.
Dus aannemen dat de microfoon van de HX9 hetzelfde is als de HX7 terwijl je de HX9 nog niet eens hebt vastgehouden vind ik niet erg handig.
Waarop baseer jij dit? Omdat er een andere case omheen zit waardoor de microfoon beter lijkt? Ja ik weet dat jij een test hebt gedaan met je audio installatie en dat het leek dat de HX9 iets minder lage tonen registreerde.

Ik weet uit ervaring dat jouw test niet te vergelijken is met evenementen waar het geluidsnivo de 100 dB ruim overschrijd. Aangezien Tank vraagt om dit soort evenementen zou je pas zekerheid kunnen geven als je ook het op zon evenement zelf uit test en dat heeft nog niemand gedaan.

Ik heb mede op basis van jouw test een HX7 aangeschaft en het resultaat was gewoon bedroevend zoals je kon zien op mijn video. Het lijkt mij zeer sterk dat de HX9 heel veel beter is dan de HX7. En ik heb dus zelf inmiddels een TZ20 en die heb ik wel getest onder dat soort omstandigheden met succes.

Wat de TZ20 doet is automatisch volume terugschakelen als de bass erin klapt (een goede automatic gain control). Dit heeft wel tot resultaat dat het geluid ineens zacht klinkt maar dat is weer recht te trekken met audio software. Videos waar het geluid met distortion is opgenomen zijn totaal onbruikbaar aangezien dit niet meer is te corrigeren met software.

Vat dit niet op als aanval trouwens, ik onderbouw alleen waarom ik er zo over denk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Het verschil in microfoons baseer ik op de verschillende bestelnummers in de service manuals van beide toestellen. Ze hebben beide een ander bestelnummer, dus zijn het ook andere microfoons.
Op evenementen is het volume inderdaad hoger dan in de woonkamer (dat is dus een reden dat ik daar erg weinig te vinden ben), maar mijn subwoofer draait ook 100+dB al is het dan wel op een lagere frequentie dan het gemiddelde (hardstyle) evenement.

Ook zijn er meerdere mensen die zeggen dat de microfoon van de HX9V harde geluiden goed registreert, dus vind ik het vreemd om maar te zeggen dat de HX9V waarschijnlijk ook vervormt omdat de HX7V dat ook doet.
Automatic gain control vind ik zelf heel irritant, net als LCD tv's die het backlight niveau merkbaar aanpassen overigens.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpongeRob schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:28:
Het verschil in microfoons baseer ik op de verschillende bestelnummers in de service manuals van beide toestellen. Ze hebben beide een ander bestelnummer, dus zijn het ook andere microfoons.
Op evenementen is het volume inderdaad hoger dan in de woonkamer (dat is dus een reden dat ik daar erg weinig te vinden ben), maar mijn subwoofer draait ook 100+dB al is het dan wel op een lagere frequentie dan het gemiddelde (hardstyle) evenement.

Ook zijn er meerdere mensen die zeggen dat de microfoon van de HX9V harde geluiden goed registreert, dus vind ik het vreemd om maar te zeggen dat de HX9V waarschijnlijk ook vervormt omdat de HX7V dat ook doet.
Automatic gain control vind ik zelf heel irritant, net als LCD tv's die het backlight niveau merkbaar aanpassen overigens.
Daar sla je de spijker op de kop, jouw subwoofer pakt misschien 100+dB maar op een gemiddeld evenement is zelfs op middelmatige afstand van de speakers het algemene geluidsnivo al 100+ laat staan als je iets verder vooraan staat of als het geluid nog harder staat wat meer regel dan uitzondering is. Ik draag overigens zelf altijd op maat gemaakte oordoppen. Maar helaas kan ik die niet in mijn camera drukken ;)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik AGC ook niet ideaal vind maar als het ervoor zorgt dat ik opnames krijg die luisterbaar zijn so be it. Wij kunnen geen van beiden uitsluitsel geven wat betreft de HX9 op harde geluidsevenementen maar het zou het allereerste toestel zijn van Sony met stereo geluid die het wel trekt.

Ik denk overigens dat niet de mics het probleem zijn van de distortion maar meer een component wat daar nog weer achter zit die de distortion veroorzaakt. Dit zou direct prima verklaren waarom alle toestellen met mono geluidsopname wel goed geluid opnemen. Elk sony digitale camera met mono geluid kan het wel aan, maar met stereo niet. Dat is al tijden lang zo. Ik vermoed daarom het volgende:

Stel component X achter de mic kan 120 db aan geluidsinput aan.

Mono 1x 110 blijft ie er onder en distort niet, stereo is dus 2x 110 en daar ga je met je goede gedrag...... Dat verklaart ook precies waarom de panasonic met AGC niet distort, ik kan zelfs met de terugschakeling een heeeeeel lichtte distortion horen. Laten we zeggen dat ie 2x60 pakt en daarmee dus inderdaad op het randje van distortion zit.

Klinkt toch vrij logisch of niet? Dat verklaart direct waarom alle modellen met stereo geluid die ik heb getest distortion produceren. Om maar een paar voorbeelden te noemen. De Sony TX9, Canon Ixus 1000hs, Canon SX230, Sony HX7 en de samsung WB2000. Geen van deze toestellen kan de hele luide omgevingen handlen en produceert dus distortion. Dat zelfde geld voor de toestellen met stereo van de andere merken, dat heb ik zelf gecheckt op youtube.

De Canon ixus 100, Sony WX1 en kodak Zi8 produceren mono en kunnen het wel. En alle Panasonic (met AGC) kunnen het ook.

Tenslotte geef je aan dat meerder mensen zeggen dat de HX9 goed geluid produceert. Dat is helemaal fantastisch maar daar is nog niemand bij geweest die op een harstyle evenement heeft getest. En het is gewoon een feit dat die evenementen van een iets andere orde zijn wat betreft de Sound pressure level dan bij een U2 concert of de andere filmpjes die ik heb gezien op internet. En geloof me ik heb eindeloos het internet afgezocht.

Ik zou heel graag zien en horen dat de HX9 inderdaad probleemloos het geluid kan handlen want dan ga ik alsnog de HX9 aanschaffen. Ik was namelijk verliefd op de beeldkwaliteit :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:42:
Ik zou heel graag zien en horen dat de HX9 inderdaad probleemloos het geluid kan handlen want dan ga ik alsnog de HX9 aanschaffen. Ik was namelijk verliefd op de beeldkwaliteit :P
Kijk hier 's effe voor wat je kan verwachten :

http://forums.dpreview.co...rum=1009&message=38374897

De bevindingen van de reviewer waren ook dat z'n toestel met een mono microfoon beter presteerde bij harde muziek (minder vervorming), maar ook dat z'n positie in de zaal best wel veel uitmaakte.

[ Voor 19% gewijzigd door Montoya200x op 25-05-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:49

Cheezus

Luiaard

Bij Digital versus staan nu ook reviews van de Olymus SZ30-MR en de Panasonic TZ18.

De SZ30-MR levert nog verbazend goede fotokwaliteit, maar kan niet tippen aan Sony/Canon. Het scherm is helaas erg slecht. De multi-recording feature is op zich wel een leuke toevoeging, dat is tenminste een optie die je nog niet bij de concurrenten tegenkomt, en de 24x zoom is natuurlijk ook niet niets :o

Bij de TZ18 staat weinig nieuws :P

En op photography blog een review van de Canon SX230.
Deze heb ik vandaag bij de Saturn besteld (tax free actie) voor 226 euro mocht er nog iemand anders interesse hebben in deze camera :) Ik wilde eigenlijk voor de SX220 gaan (GPS heb ik niet nodig) maar die hadden ze niet..

[ Voor 23% gewijzigd door Cheezus op 25-05-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montoya200x schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:31:
[...]

Kijk hier 's effe voor wat je kan verwachten :

http://forums.dpreview.co...rum=1009&message=38374897

De bevindingen van de reviewer waren ook dat z'n toestel met een mono microfoon beter presteerde bij harde muziek (minder vervorming), maar ook dat z'n positie in de zaal best wel veel uitmaakte.
Bedankt voor de tip maar raad eens wie daar in dat topic actief is? ;) Goed kijken naar de usernames :P

Overigens had ik op dat forum zelf ook al eerder een topic erover aangekaart waaruit voor mij dezelfde conclusies naar boven komen als in mijn bovenstaande verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hahaha, helemaal niet op gelet 8)7
Ik zie 't nu pas ;)

Als ik in de gelegenheid ben zal ik proberen een filmpje voor je te maken als ik weer op een feesie ben, maar dat ken effe duren omdat ik niks in de planning heb staan. Heb namelijk de HX9V al een paar weekjes :P

Daarvoor had ik de F550EXR, maar die heb ik teruggebracht vanwege "focus hunting" tijdens filmen en zoomen. Daar heeft de HX9V absoluut geen last van. De F550EXR was trouwens wel een heel stuk compacter dan de "dikke" HX9V en van die F550EXR vond ik dat hij net wat betere foto's maakte onder lage licht condities.

Maar tegen de film kwaliteiten van de HX9V kan denk ik nu geen enkele compact camera in zijn prijsklasse tegen op _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Laatst online: 17-09 14:10
Mbt de HX100 van Sony.

Deze is inmiddels in NL, maar het zijn volgens mij wel minimale aantallen. Ik had 1 bij cameranu.nl laten bestellen en die ligt nu te wachten op mij;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Renkie schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:07:
Mbt de HX100 van Sony.

Deze is inmiddels in NL, maar het zijn volgens mij wel minimale aantallen. Ik had 1 bij cameranu.nl laten bestellen en die ligt nu te wachten op mij;)
Viel mij ook op. In ieder geval wel diverse winkels. Gezien de pricewatch en kieskeurig.nl lijkt de HX100V nu langzaam NL binnen te druppelen. Ik wacht nog even de eerste reacties af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ma9ma schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:10:
[...]Viel mij ook op. In ieder geval wel diverse winkels. Gezien de pricewatch en kieskeurig.nl lijkt de HX100V nu langzaam NL binnen te druppelen. Ik wacht nog even de eerste reacties af.
...op diezelfde kieskeurig staan al wat eerste reacties http://www.kieskeurig.nl/...sc-hx100v/reviews/954330/

Prijs blijft alleen nog verdacht hangen rond het introductie/aankondigings niveau. Mag hopen (...en is ook gangbaar natuurlijk...) dat er bij meer aanbod de prijs wat zakt. Onder de 400.- zou ik passender vinden.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:36:
[...]

...op diezelfde kieskeurig staan al wat eerste reacties http://www.kieskeurig.nl/...sc-hx100v/reviews/954330/

Prijs blijft alleen nog verdacht hangen rond het introductie/aankondigings niveau. Mag hopen (...en is ook gangbaar natuurlijk...) dat er bij meer aanbod de prijs wat zakt. Onder de 400.- zou ik passender vinden.
Die reviews had ik al gelezen, maar net te weinig om een algemeen beeld te vormen. Ik ga wel kijken of ik het weekend ergens zo'n camera IRL in handen kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ma9ma schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:42:
[...]
Die reviews had ik al gelezen, maar net te weinig om een algemeen beeld te vormen. Ik ga wel kijken of ik het weekend ergens zo'n camera IRL in handen kan houden.
...alleen die wat onzekere kwaliteit van de foto's die genoemd wordt, vindt ik weinig geruststellend helaas... temeer dat al het andere als goed wordt beoordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:45:
[...]

...alleen die wat onzekere kwaliteit van de foto's die genoemd wordt, vindt ik weinig geruststellend helaas... temeer dat al het andere als goed wordt beoordeeld.
Soms denk ik dat ik mijn eigen posts zit te lezen als ik jouw commentaren zo door neem ;)

Inderdaad, dat stelt mij ook niet gerust. Ergens in een Engelstalige review las ik ook al dat er gezegd werd dat de fotokwaliteit 'would be “ok” rather than “great”.' Dat zou een enorme bummer zijn, vooral omdat men haast lyrisch is over de overige eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ma9ma schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:59:
[...]Soms denk ik dat ik mijn eigen posts zit te lezen als ik jouw commentaren zo door neem ;)

Inderdaad, dat stelt mij ook niet gerust. Ergens in een Engelstalige review las ik ook al dat er gezegd werd dat de fotokwaliteit 'would be “ok” rather than “great”.' Dat zou een enorme bummer zijn, vooral omdat men haast lyrisch is over de overige eigenschappen.
LOL... herkenbaar gevoel...ja, we zitten aardig op 1 lijn hier. Ik heb alleen geen alternatief eigenlijk als er meer van die verhalen over de redelijke kwalliteit binnendruppelen. Hoewel er verwezen wordt naar de auto instellingen, zodat we de hoop misschien moeten zetten op handmatig voor geweldige platen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:10:
[...]

LOL... herkenbaar gevoel...ja, we zitten aardig op 1 lijn hier. Ik heb alleen geen alternatief eigenlijk als er meer van die verhalen over de redelijke kwalliteit binnendruppelen.
Ik heb in ieder geval geen zin (en met een opgroeiende dochter ook geen tijd) om nog weer een half jaar te gaan wachten. Mochten er meer verhalen binnenkomen die onderschrijven dat de fotokwaliteit "voldoende" is denk ik dat ik dan toch voor een Panasonic FZ100 of een Fuji HS20 ga. Qua prijs zijn zij ook voordeliger. Maar ik zal dan wel het gevoel hebben een "tweede keus" toestel te bezitten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montoya200x schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:52:
Hahaha, helemaal niet op gelet 8)7
Ik zie 't nu pas ;)

Als ik in de gelegenheid ben zal ik proberen een filmpje voor je te maken als ik weer op een feesie ben, maar dat ken effe duren omdat ik niks in de planning heb staan. Heb namelijk de HX9V al een paar weekjes :P

Daarvoor had ik de F550EXR, maar die heb ik teruggebracht vanwege "focus hunting" tijdens filmen en zoomen. Daar heeft de HX9V absoluut geen last van. De F550EXR was trouwens wel een heel stuk compacter dan de "dikke" HX9V en van die F550EXR vond ik dat hij net wat betere foto's maakte onder lage licht condities.

Maar tegen de film kwaliteiten van de HX9V kan denk ik nu geen enkele compact camera in zijn prijsklasse tegen op _/-\o_
Ja ik heb ook eigenlijk alle digi cams van alle merken met Full HD capaciteit onder de loep gehad. En dan bedoel ik dus of ze geschikt zijn om die luide volumes aan te kunnen. En tot zover is alleen de Panasonic die het zonder distortion kan.

Ik heb de TZ20 overigens voor een zeer geschikte prijs kunnen aanschaffen anders had ik die knoop niet zo snel doorgehakt. Het toestel komt verder namelijk niet echt goed uit de reviews.

Ik vond de HX7v (en dus ook de HX9 die nog beter is) echt super mooi beeld maken. Echter trok de HX7v het van geen kant op zon evenement dus doet dat het ergste vermoeden voor de HX9v. Maar misschien zit ik er totaal naast. Ik hoop het want inderdaad er kan niets op tegen die beeldkwaliteit!

PS ik wil hem wel ff meenemen voor je naar Emporium zaterdag??? ;) hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ma9ma schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:25:
[...]Panasonic FZ100 of een Fuji HS20 ga. Qua prijs zijn zij ook voordeliger. Maar ik zal dan wel het gevoel hebben een "tweede keus" toestel te bezitten denk ik.
...wederom herkenbaar ;) . We wachten het dus nog maar (niet al te lang) af... Trouwens, ook hier een opgroeiende dochter.... 16 weken. Dus tijd om de geleende aparatuur te gaan vervangen door eigen spullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 02:03
Wat is je beschikbare budget?

Ik wil er ongeveer maximaal 350 euro aan besteden. Maar ik heb absoluut geen problemen als je me een camera met een retail prijs van 500 euro aanraadt, aangezien Ebay/Marktplaats toch al gauw voor een 100-150 euro prijs verschil kan zorgen.

Wat voor formaat wil je? (compact, superzoom, etc)

Een compact camera, zie mijn voorkeur onderaan, die zien er prima uit en zijn niet te groot.

Wat voor eisen stel je eraan? (AF, beeldstabilisatie, zoom, instel mogelijkheden)

Moet AF en beeldstabilisatie hebben, ook prefereer ik 10+ keer optische zoom. Een ruim scala aan manuele instelmogelijkheden kan ook handig zijn, zolang het maar een opmerkelijk voordeel levert aan de foto kwaliteit.

Filmen in 720p of hoger lijkt me ook handig, 30 fps het liefst, filmen met geluid moet ook mogelijk zijn. Panorama foto functie op de camera lijkt me ook interessant, maar is niet echt een must, het kan een leuke extra zijn.

Heb je nog specifieke doelen? (externe flitser, etc)

Nope, mijn voorkeurscamera heeft wel mogelijkheid tot het uitbreiden met een externe flitser, maar ik verwacht niet zoveel foto's s'avonds te maken. Als het echt een must is voor donkere ruimtes en voor in de avond dan zou ik het wel fijn vinden, een camera met externe flitser.

Heb je al een voorkeur? (Even googelen, of een vergelijkingssite)

Jazeker, de Canon Powershot G10 en G12 heb ik altijd al hele mooie camera's gevonden. In reviews krijgen ze vaak enorm goede beoordelingen en ik denk ook wel dat deze camera's tot de top (van compact camera's) behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
Wat is je beschikbare budget?
tot 550 euro
Wat voor formaat wil je?
zo klein mogelijk
Wat voor eisen stel je eraan?
  1. onderwater camera
  2. beeldstabilisatie
  3. GPS
heb je nog specefieke doelen?
makkelijk meenemen
Heb je al een voorkeur?
heb de afgelopen dagen op dpreview zitten kijken en op internet rond gezocht en had deze gevonden;
• Pentax Optio WG-1 GPS (volgens dpreview geen IS)
• Fujifilm FinePix XP30
• Panasonic Lumix DMC-TS3
• Olympus TG-810

eerst wilde ik de pentax, mede door de macro flash led's, maar als ik naar deze foto kijk (vooral de schouder van de pop) dan word ik daar niet blij van.
en dat soort foto's zie ik bij al deze camera's.
ik vraag me af of er hier mensen zijn die al hebben gekeken naar onderwater camera's

Tnx

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Laatst online: 18-09 21:54
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:10:
[...]

LOL... herkenbaar gevoel...ja, we zitten aardig op 1 lijn hier. Ik heb alleen geen alternatief eigenlijk als er meer van die verhalen over de redelijke kwalliteit binnendruppelen. Hoewel er verwezen wordt naar de auto instellingen, zodat we de hoop misschien moeten zetten op handmatig voor geweldige platen.
Ik heb de HX100 sinds een week en overall toch wel tevreden.
Daarvoor had ik een Sony DSC-F828 (voor de kenners) en de optiek op deze is natuurlijk nog een klasse beter als deze op de HX100, maar de 30x optische zoom is toch wel de moeite...

Filmpjes opnemen in 1080p50 zien er echt wel gelikt uit.

Ik werk uitsluitend in P of M stand, maar in de automatisch standen komen er ook mooie plaatjes uit.

Was aan het twijfelen om nu een "echte" DSLR te kopen...maar dan zou je toch ook wel 2 lenzen nodig hebben etc.Deze HX100 is echt wel "compact" hoor!

Mischien moesten ze wat minder megapixels op die CMOS proppen en de JPG-compressie wat minder zetten (helaas niet in te stellen), maar voor alle "drukwerk" tot A4 ga je dat niet merken.

Ach, 99.99% laat ik meestal toch foto's als 10x15 afdrukken so...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

jvanhambelgium schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:50:
[...]
[...]
Deze HX100 is echt wel "compact" hoor!
[...]
...maar voor alle "drukwerk" tot A4 ga je dat niet merken.
Misschien heb jij ook wel een punt en moet ik mij niet zo gek laten maken. Foto's printen doe ik eigenlijk nooit meer, alleen voor familieleden. Zelf bekijken we ze wel op een laptop of op TV. En mochten we afdrukken dan is het ook op 10x15.

Heb nog wel een Flickr link gevonden met wat testfoto's van de HX100V: Link

Trouwens, puur uit nieuwsgierigheid: die JPG-compressie. Zou dat eventueel nog met een firmware update opgelost kunnen worden of is dat een hardwarematig gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
ma9ma schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:16:
[...]
Trouwens, puur uit nieuwsgierigheid: die JPG-compressie. Zou dat eventueel nog met een firmware update opgelost kunnen worden of is dat een hardwarematig gegeven?
Zal denk ik gedaan zijn om de filesize wat onder controle te houden ;-) Moet zeker in "firmware" kunnen opgelost worden lijkt me, het zal eerder een kwestie zijn van willen en de vraag of er vraag naar is.
Ook mischien mbt performantie ofzo, anders hadden ze RAW formaat er ook kunnen instoppen, maar die file-sizes zouden echt wel huge worden...

99.999% van de kopers van zo'n toestel hoeft vb geen RAW (zit er ook niet in) want die kopen wel iets anders natuurlijk, dus denk ik niet dat Sony ooit een firmware update gaat uitbrengen met deze extra functionaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

jvanhambelgium schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:36:
[...]
99.999% van de kopers van zo'n toestel hoeft vb geen RAW (zit er ook niet in) want die kopen wel iets anders natuurlijk, dus denk ik niet dat Sony ooit een firmware update gaat uitbrengen met deze extra functionaliteit...
Oh, de keuze voor dit toestel laat ik ook helemaal niet afhangen van een eventuele firmware update. En je hebt gelijk: vrijwel niemand heeft dat ook echt nodig. Maar als uit diverse tests zou blijken dat de JPG compressie te wensen over laat zou Sony alsnog kunnen besluiten om dit aan te passen, ongeacht of er hier (veel) vraag voor is.

Na een avondje wikken en wegen sta ik nu op het punt dat als ik dit toestel in een winkel tegenkom en dus IRL vast kan houden dat de kans dan heel groot is dat ik er ook de winkel mee uit loop.

Nu ben ik wel benieuwd of LOST gaat afwijken van dit standpunt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMaze
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 07:27
Ik ben momenteel voor mij moeder op zoek naar een superzoom camera.

Ze is op zoek naar een camera met voldoende zoom mogelijkheden, een electric viewfinder en binnen een budget van +- 350 euro.

Na zelf een beetje onderzoek op internet gedaan te hebben en samen een tripje langs een fotowinkel te hebben gemaakt is de keuze teruggebracht tot drie modellen.

Canon Powershot SX30 IS

Panasonic Lumix DMC FZ-100

Nikon Coolpix P500

De Sony Cybershot HX100 valt momenteel af vanwege de prijs en omdat hij nog niet lever baar is.
De Fujifilm Finepix HS20 is afgevallen, omdat hij voor haar niet makkelijk vast te houden was.

Waar ik met name weinig informatie over kan vinden is de kwaliteit van de electronic viewfinder op deze modellen en hoeveel verschil er nu daadwerkelijk in beeldkwaliteit zit. Omdat het allemaal nog relatief nieuwe modellen zijn, zijn er ook nog maar weinig tot geen reviews beschikbaar.

Kan iemand mij aanraden of een van deze camera's duidelijk betere prestaties of kwaliteit levert of zal het toch met name op persoonlijke voorkeur en gebruiksgemak de verschillen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
ma9ma schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:54:
[...]
Na een avondje wikken en wegen sta ik nu op het punt dat als ik dit toestel in een winkel tegenkom en dus IRL vast kan houden dat de kans dan heel groot is dat ik er ook de winkel mee uit loop.

Probleem is dat de HX100 maar zeer traag op de markt komt vanwege de problemen in Japan...de meeste winkels hebben deze dus niet gewoon op stock vrees ik...zal nog wel een tijd duren voor alles wat gestabiliseerd raakt denk ik.

De Sony verdeler in Belgie had er deze keer maar 5 gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ma9ma schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:54:
[...]Na een avondje wikken en wegen sta ik nu op het punt dat als ik dit toestel in een winkel tegenkom en dus IRL vast kan houden dat de kans dan heel groot is dat ik er ook de winkel mee uit loop.

...ik wacht even op jou "loopje uit winkel met camera" en vervolgens je, uiteraard uitgereide, review ;)
Maar kan mij wel vinden in je standpunt...

Amazon heeft altijd nog wel aardige gebruikers ervaringen : http://www.amazon.com/dp/B004H8FND0/?tag=cammore-20

En hier een discussie: http://forums.dpreview.co...age=38489398&changemode=1 (...waarin toch ook wel weer die wat tegenvallende beeldkwaliteit wordt genoemd...)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Laatst online: 17-09 14:10
jvanhambelgium schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:50:
[...]

Daarvoor had ik een Sony DSC-F828 (voor de kenners) en de optiek op deze is natuurlijk nog een klasse beter als deze op de HX100, maar de 30x optische zoom is toch wel de moeite...

Ik werk uitsluitend in P of M stand, maar in de automatisch standen komen er ook mooie plaatjes uit.

Was aan het twijfelen om nu een "echte" DSLR te kopen...maar dan zou je toch ook wel 2 lenzen nodig hebben etc.Deze HX100 is echt wel "compact" hoor!

Mischien moesten ze wat minder megapixels op die CMOS proppen en de JPG-compressie wat minder zetten (helaas niet in te stellen), maar voor alle "drukwerk" tot A4 ga je dat niet merken.

Ach, 99.99% laat ik meestal toch foto's als 10x15 afdrukken so...
Ik heb vanmiddag dus de HX100 opgehaald, 1e indruk is zeer goed. Maar ik moet direct toegeven dat ik qua fotografie een complete noob ben:) Ik maak dus inderdaad veelvuldig gebruik van de automatische functies. En dat lukt prima zo.

jvanhambelgium, dit weet jij vast wel... Is er behalve de burst functie ook binnen de auto mode een mogelijkheid om snel 2 of 3 foto's achter elkaar te maken? Dus gewoon klik,klik,klik met je vinger. Ik weet dat het gebruikte SD kaartje invloed kan hebben maar ik heb heel bewust voor een Sandisk 45mb/sec kaartje gekozen. Vreemde is ook dat het me soms wel lijkt te lukken om snel achter elkaar 2-3 foto's te maken en even later zit er weer een paar tellen tussen.
Ik doe vast iets verkeerd;) Maar misschien weet jij het zo.

Trouwens, over die reviews. Het ligt er denk ik maar net aan wat je met die camera wilt doen. Zoek je heel bewust een superzoom en geen spiegelreflex ivm budget, geen extra lenzen meezeulen of formaat dan is dit denk ik een hele mooie optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Zoals ik hierboven al had gemeld heb ik onlangs een Panasonic LX5 gekocht. Die heb ik vanmiddag omgeruild voor een ander exemplaar, want de LX5 die ik eerst had maakte een fout in de witbalans bij bijna alle foto's die je op ISO1600 of 3200: de kleuren werden dan helemaal groen, wat kwam door een foute tint instelling van de witbalans. In RAW foto's was dat dan nog wel te corrigeren, maar dat zou natuurlijk niet nodig moeten zijn en bij jpg's kun je dit niet meer fixen.

Dus ben ik vandaag maar eens naar cameranu.nl (waar ik 'm gekocht had) gegaan om daar te vergelijken met een andere LX5. Die had dit probleem niet en omdat de camera nog geen 2 weken oud was kon ik 'm meteen omruilen. Nu heb ik dus een LX5 die het wel goed doet :)

Toch was het wel een raar probleem wat die oude had, want op zich waren de foto's dus wel goed, alleen die ene witbalans setting ging, onder bepaalde omstandigheden dan, helemaal fout. Lijkt me een software probleem, maar dan exemplarisch.

Goede winkel trouwens, dat cameranu, zowel qua voorraad als qua service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Renkie schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 18:37:
[...]
jvanhambelgium, dit weet jij vast wel... Is er behalve de burst functie ook binnen de auto mode een mogelijkheid om snel 2 of 3 foto's achter elkaar te maken? Dus gewoon klik,klik,klik met je vinger. Ik weet dat het gebruikte SD kaartje invloed kan hebben maar ik heb heel bewust voor een Sandisk 45mb/sec kaartje gekozen. Vreemde is ook dat het me soms wel lijkt te lukken om snel achter elkaar 2-3 foto's te maken en even later zit er weer een paar tellen tussen.
Ik doe vast iets verkeerd;) Maar misschien weet jij het zo.
In gewonen automatische mode kan je enkel aanpassen 1-foto of burst-continue
In superieure-auto mode (goud icoontje op het draaiwieltje) heb je deze functie niet

In P of M mode kan je kiezen ofwel 1-shot, continue-burst of 3 "bracket" mode

Die laatste maakt 3 foto's achter elkaar, doch 1e ietstjes onderbelicht en de 2e volgens belichtingsberekning en de 3e is ietsje overbelicht.
Maar in totaal dus 3

Alternatief is gewoon gewoon op burst zetten je vingen op tijd los laten zodat ook 3 foto's hebt ;-)

Wat jij specifiek wil kan niet, telkens als je de ontspannerknop half indrukt moet die meteren, scherpstellen etc,etc en dat kost wat tijd + verwerken na afdrukken etc. en ook laat die Sony altijd de foto zien naar afdrukken (preview) en da kan je niet afzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
jasjenl schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:00:
Zoals ik hierboven al had gemeld heb ik onlangs een Panasonic LX5 gekocht. Die heb ik vanmiddag omgeruild voor een ander exemplaar, want de LX5 die ik eerst had maakte een fout in de witbalans bij bijna alle foto's die je op ISO1600 of 3200: de kleuren werden dan helemaal groen, wat kwam door een foute tint instelling van de witbalans. In RAW foto's was dat dan nog wel te corrigeren, maar dat zou natuurlijk niet nodig moeten zijn en bij jpg's kun je dit niet meer fixen.

Dus ben ik vandaag maar eens naar cameranu.nl (waar ik 'm gekocht had) gegaan om daar te vergelijken met een andere LX5. Die had dit probleem niet en omdat de camera nog geen 2 weken oud was kon ik 'm meteen omruilen. Nu heb ik dus een LX5 die het wel goed doet :)

Toch was het wel een raar probleem wat die oude had, want op zich waren de foto's dus wel goed, alleen die ene witbalans setting ging, onder bepaalde omstandigheden dan, helemaal fout. Lijkt me een software probleem, maar dan exemplarisch.

Goede winkel trouwens, dat cameranu, zowel qua voorraad als qua service!
Kan je ook wat meer over jouw eerste ervaringen met de camera vertellen? Ik twijfel al een tijd tussen LX5 en XZ1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Voor mensen die wat meer willen weten over de geluidkwaliteit:

YouTube: ‪Alter Bridge Live Audio Test HX9V 1080P‬‏

Een kleine video die ik heb gemaakt op behoorlijk volume met goede speakers. Je kan goed horen dat het geluid van redelijk kwaliteit is maar op concertniveau zal je waarschijnlijk weinig bruikbaar geluid overhouden.

Opname gegevens:

1080p50
AC3
Windfilter: Uit
Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Doe eerst zelf onderzoek zodat je hier gerichte vragen kan stellen, het is hier geen vraagdump namelijk