[BBG Aanschaf] htpc september 2009

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste
Acties:
  • 85.372 views

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:44
Bedankt jullie beiden! "Minst slechte" optie met mijn huidige tv is dus eigenlijk dit: http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/

Anders een andere tv aanschaffen en alles tip top doen.. :)

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

Nvm, ik heb m bij game-systeem gezet.

[ Voor 98% gewijzigd door Pixeltje op 17-09-2009 17:25 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Mn htpc onderdelen zijn er eindelijk ;D
Alleen nog geheugen kopen en geleidende pasta.
Specs:
Lain Li pc-c37 kast
pure power 350W voeding
MSI 760GTM-P33 moederbord
Saphire Radeon HD 4550 videokaart
Intel X25-M 80 Postville SSD
Athlon x2 BE-2400 cpu

Nu nog even kijken hoe ik windows 7 van USB installeer.
Ik laat wel weten hoe die loopt als ie klaar is^^

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transducer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-09 21:30
Beste HTPC''ers,

ik ben van plan om een ultra stille HTPC te bouwen die in mijn huiskamer komt te staan. Het is de bedoeling dat deze HTPC wordt verpakt in een mooie behuizing van Silverstone (LC16M zwart).

Mijn TV wil ik op de onboard video aansluiten van het moederbord MA785GT-UD3H van Gigabyte. Als processor heb ik de 905E in gedachten (65 Watt). Nu wil ik deze fanless koelen met de SI-128 SE van Thermalright.

Ik zou graag willen weten of dit een goed keuze is of dat ik bijvoorbeeld een iets grotere koelblok op op de proc. moet zetten (of mischien toch met een fan). Om toch wat stroming van de lucht te houden wil ik de fan van de behuizing op een zo laag mogelijke toerental laten draaien.

Wat is jouw ervaring met fanless koelen van een HTPC?

MoBoGigabyte GA-MA785GT-UD3H
CPUAMD Phenom II X4 905E
CPU KoelerThermalright SI-128 SE
MemoryKingston HyperX KHX1333C7D3K2/4G
TV KaartHauppauge WinTV HVR-2200
HDDWestern Digital Caviar Green WD20EADS, 2TB
PSU FanlessSilverstone Nightjar 300W
behuizingSilverstone SST-LC16B-MR
Blu-Ray\DVDLG CH08LS10
KeyboardLogitech diNovo Edge

trAnsdUcEr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

transducer schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 01:43:
Ik zou graag willen weten of dit een goed keuze is of dat ik bijvoorbeeld een iets grotere koelblok op op de proc. moet zetten (of mischien toch met een fan). Om toch wat stroming van de lucht te houden wil ik de fan van de behuizing op een zo laag mogelijke toerental laten draaien.

...hele lijst...
AMD Phenom II X4 905E
Die CPU is eigenlijk overkill voor een HTPC, heb je echt niet nodig. Allemaal extra warmte die je moet afvoeren...
Heb je die echt nodig? Die vraag zou ik me eerst stellen.

[ Voor 48% gewijzigd door psy op 18-09-2009 09:01 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
transducer schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 01:43:

Ik koel mijn processor (4850E, 45 watt) passief met een Scythe ninja mini en dat gaat prima. Maar ik heb wel voor de airflow 2 x 80mm casefans die de warme lucht naar buiten blazen. Ik denk dat je toch wel iets van een fan nodig hebt om de luchtcirculatie een beetje op gang te helpen. Helemaal passief lijkt mij lastig / geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

AMD brengt op het moment een 45W serie CPU's uit, waaronder de X2 235e. Hij is in Nederland nog niet te krijgen, maar dat veranderd binnenkort wel. Lijkt me een goede kandidaat voor passieve koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transducer
@ psy

klopt, eigenlijk wil ik de 605e kopen. Die 45 Wattjes zijn misschien wat efficienter voor de warmte afvoer. Maar ja, AMD zegt al vanaf begin dit jaar dat ze deze op de markt brengen. Ook in pricewatch staat deze inmiddels, maar nergens nog te koop.

@ Tjoeki

De Scythe ninja mini heb ik ook al gezien. Op de website van Scythe staat dat deze geschikt is voor een AM2 proc. Er staat niet vermeld dat deze ook geschikt is voor een AM3 proc. Op de website van Thermalright is te vinden dat de SI-128 SE ook geschikt is voor een AM3 proc.

@ Ed_L

De 235e is een dual core. Quad core heeft mijn voorkeur.

mhhh, het schijnt dat ergens in Japan de 605e te koop is (sinds 18 sept 2009):
http://xtreview.com/addcomment-id-9993-view-Athlon-II-X4-605e.html

trAnsdUcEr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AM2 en AM3 gebruiken het zelfde mounting systeem. Dus AM2 koelers passen op AM3. Trouwens zou ik in plaats van de 905e een Athlon II 620 nemen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft t eigenlijk zin om een quadcore in een mediacenter te stoppen? Van een dualcore kan ik me nog wel een beetje voorstellen dat dat zin heeft maar hoe zit dat met een quadcore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodat je geen gebruik moet maken van (imho) slecht werkende videokaart vesnelling? Je gewoon lekker 4 cores kan laten stampen op je frames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik snap het nut ook niet. Zelfs met een oude dual core X2 3800 kan ik al heel veel afspelen, softwarematig (CoreAVC). Een beetje recent dualcore cpu'tje gaat hier al fluitend voorbij, laat staan quadcore...

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:11:
Zodat je geen gebruik moet maken van (imho) slecht werkende videokaart vesnelling? Je gewoon lekker 4 cores kan laten stampen op je frames?
nonsens, je ziet dat het afspelen van mediabestanden op een 785G (bijvoorbeeld) al een enorm lage CPU load met zich meebrengt. Voor pure htpc toepassingen is een quad nergens voor nodig.

Dat er daarnaast ander gebruik is waar hij wel van pas komt, onderschrijf ik direct; echter daar hoor ik niemand over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:18:
[...]

nonsens, je ziet dat het afspelen van mediabestanden op een 785G (bijvoorbeeld) al een enorm lage CPU load met zich meebrengt. Voor pure htpc toepassingen is een quad nergens voor nodig.

Dat er daarnaast ander gebruik is waar hij wel van pas komt, onderschrijf ik direct; echter daar hoor ik niemand over.
Niets geen nonsens. Ik moet rare capriolen en dingen toepassen voor GPU acceleratie. F die shit, ik knal het wel over een quad core. Kijk maar naar de BBG van de HTPC hoeveel gezeik we hebben gehad over welke igp chipset, waarna we uiteindelijk een videokaart hebben genomen. Nee, doe mij maar GPU onafhankelijkheid qua het afspelen van dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

GPU gezeik kan ik absoluut over meepraten. Voor mij hoeft dat niet meer.
Toch heb je voor het puur softwarematig afspelen voor de zwaarste HD toepassingen echt geen quadcore nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Ed heeft gelijk
gpu acceleratie is opeens 'slecht' omdat t ingesteld moet worden? het is een elegante oplossing vind ik. Als je stillte als eis hebt is dat een no brainer ipv 4 cores die stampen in je kast. CoreAVC is tevens ook al keigoed mocht je geen zgn. gpu 'gezeik' willen, dus zelfs dat is niet een reden voor quadcore.

@Transducer ik zou een psu met fan doen en dan de kast fans minder doen, die maken meer lawaai. Nightjar is goed maar zodra je daardoor noisy casefans moet doen heb ik liever een stille fan op mn voeding.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transducer
Het moederbord GA-MA785GT-UD3H is opgebouwd met een nieuwe technolgie, ultra durable 3 classic.

Ik ben erg benieuwd wat de koeleigenschappen zijn van dit moederbord. De technology is door Gygabyte toegepast om de temperatuur te verlagen, om energie te sparen en meer stabiliteit te krijgen in geval van overklokken.

Volgens Gygabyte verminderd de dubbele koperlaag de weerstand van de geleiders met wel 50% en verlaagd het energieverlies ook met 50%.

Een quad core CPU is misschien op dit moment erg overdreven om in een HTPC te gebruiken. Maar ik durf te voorspellen dat dit binnen een jaar of twee wel heel normaal is. Dan denk ik aan het besturingssysteem (Windows 7, wellicht ook een Unix distributie) en aan software dat daarvoor wordt ontwikkeld. Misschien dat Mediaportal of een andere HTPC schil over een jaar of twee hier wel gebruik van maakt.

trAnsdUcEr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hoe zie je dat dan voor je? Waar is al die CPU-kracht dan goed voor? 1080p content heeft niet zo veel power nodig. Met GPU versnelling heeft zelfs 1080i content het niet nodig.

Ik probeer je niet tegen te houden, hoor. Maar ik zie de noodzaak gewoon niet als je er echt alleen maar films op kijkt.

• jayvol09
Het moederbord GA-MA785GT-UD3H is opgebouwd met een nieuwe technolgie, ultra durable 3 classic.
marketing v/d gigabyte website?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
jayvol09 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 08:38:
[...]

marketing v/d gigabyte website?
Tuurlijk ;)

Maar vooral dit: "Volgens Gygabyte verminderd de dubbele koperlaag de weerstand van de geleiders met wel 50% en verlaagd het energieverlies ook met 50%"
En dat Gigabyte ook nog verkeerd typen. :+

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• jayvol09
net mn htpc gebouwd^^
Ging wel goed met de Lian Li pc c37alleen ben ik niet 100% tevreden over 2 onderdelen.
Mn moederbord de msi p33 heeft naast de cpu fan nog maar 1 fan aansluiting, heb 2 casefans.
De be quiet voeding heeft een korte 12V lijn! nou had ik dit in een review gelezen op tweakers geloof ik zelfs, maar ik dacht omdat mn kast zo compact is dat het wel zou lukken...niet dus. Moet nog wachten op een verlengstukje tot ik mn nieuwe htpc kan testen :(
Ook, als first time pc bouwer, vind ik een modulaire voeding voor een htpc echt geen overbodige luxe meer! De ventilatiegebieden in mn kast zijn al beperkt zonder een massa kabels ervoor. En heb nog geen optische drive maar als ik er later eentje aanschaf (als blu ray readers normal geprijsd worden) word het tricky met al die kabels.
SSD ligt nu los in de 3,5" bracket, ik bind er wel een touwtje omheen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisHitman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-08 17:45
Een belangrijke eigenschap van een HTPC is onder andere een zeer snelle startup procedure. Even los van alle 'light' Linux varianten, ben ik benieuwd of er nog specifieke mogelijkheden zijn om een HTPC met Windows 7 zeer snel op te laten starten (ik heb ergens gelezen dat het mogelijk is om Windows 7 in 11 seconden op te starten).

Uiteraard heb ik zelf ook gezocht naar mogelijkheden, en kom tot het volgende rijtje eisen:
  • Een quad core processor met hyper threading
  • Een SSD harde schijf
  • DDR3 geheugen
Heeft iemand opmerkingen of, nog beter, aanvulling hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Blijf me afvragen wat je met een quad aan wil. Maarja...

Gewoon in SLEEP laten vallen. Is in enkele seconden weer aan...
Als je een tuner in je HTPC hebt moet je dit zelfs doen, anders kan je niet schedulen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

iisHitman schreef op maandag 21 september 2009 @ 10:59:

Uiteraard heb ik zelf ook gezocht naar mogelijkheden, en kom tot het volgende rijtje eisen:
  • Een quad core processor met hyper threading
  • Een SSD harde schijf
  • DDR3 geheugen
Heeft iemand opmerkingen of, nog beter, aanvulling hierop?
Zo wordt het wel een erg duur grapje. Kun je geen gebruik maken van Sleep states? Energiebeheer schijnt (geen ervaring) in Win7 van behoorlijke kwaliteit te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisHitman
  • Laatst online: 22-08 17:45
Dat is zeker een mooie oplossing! Kan je dan de afstandbedieing van je HTPC kast gebruiken om deze uit stand-by te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1LL3RB33
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 22:32
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit welk OS ik het beste kan gebruiken op mijn HTPC. Ik heb gisteren een orginele versie van XP professional (32-bit) ontvangen want kon die gratis krijgen. Ik heb gehoord dat je daar ook een gratis Multimedia center module voor kunt downloaden. Maar is dat een goed idee om als HTPC OS te gebruiken of adviseren jullie iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt-Cholo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 15:37

Cpt-Cholo

I did it again...

K1LL3RB33 schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:48:
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit welk OS ik het beste kan gebruiken op mijn HTPC. Ik heb gisteren een orginele versie van XP professional (32-bit) ontvangen want kon die gratis krijgen. Ik heb gehoord dat je daar ook een gratis Multimedia center module voor kunt downloaden. Maar is dat een goed idee om als HTPC OS te gebruiken of adviseren jullie iets anders?
mijn favoriet in combi met XP natuurlijk: Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Edmin schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:07:
Ik probeer je niet tegen te houden, hoor. Maar ik zie de noodzaak gewoon niet als je er echt alleen maar films op kijkt.
Sterker nog, voor minder dan de prijs van die AMD Phenom II X4 905E met zijn cores op 2.5 GHz heb je ook een X2 550 Black Edition (3.1 GHz) die een stuk rapper is. De huidige video decoders halen niet veel voordeel uit quadcore. Quadcores halen hun grote voordeel bij meerdere cpu-intensieve taken tegelijk (bv virtualisatie), niet uit het doen van 1 taak (video decoding, games, etc). Liever 2 snelle dan 4 langzame cores. Steek het prijsverschil liever in een SSD, daar ga je echt verschil zien.

Media center software is vrij persoonlijk natuurlijk. My take: voor XP is MediaPortal de beste media center. Vanaf Vista ben ik meer fan van Microsoft's eigen Media Center, en dan voornamelijk vanwege de stabiele en goed uitgewerkte TV en muziek functies (die ik & de vrouw/kids vrij veel gebruiken). Als je TV niet zo belangrijk vindt, voornamelijk gedownloade rips afspeelt en best een beetje wilt prutsen kan je ook Linux (XBMC) nemen, of in het Hackintosh gebeuren duiken.

[ Voor 55% gewijzigd door Dreamvoid op 21-09-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 23:23

M0nkeymen

Monkeystyle!

Dat viel mij ook op, bij de test op de frontpage komt ie er erg goed uit :). Maar als je dan toch een quad-core neemt kun je beter de AMD Athlon II X4 620 nemen. Als je een processor met hyper threading wil, heb je volgens mij alleen keuzes uit intels cpu's?
Heb XBMC op windows draaien gaat ook prima :) alleen de opstarttijd is wat langer.

[ Voor 30% gewijzigd door M0nkeymen op 21-09-2009 14:14 ]

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:00

cue

Aeon schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:30:
Ik wil ook een HTPC gaan bouwen. Ik heb alleen voor een iets andere configuratie gekozen. (amd 785 chipset) Verder ben ik erg beperkt in de ruimte. Met name diepte is een probleem. Mijn TV-meubel is slechts 40cm diep.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Lian li PC-C37.
Mooi kastje, maar wat onduidelijkheid over de diepte. Volgens sommige webwinkels 37.8cm diep, maar volgens de site van Lian Li 40cm (en dat is dus te diep) Is er misschien iemand hier die zo'n kast heeft?

Daarnaast vind ik de Silverstone Grandia GD02 ook wel mooi. Maar is het toch ook niet helemaal. (beperkte CPU koeler ruimte) Daarnaast is deze kast niet heel erg goed verkrijgbaar.

Heeft iemand misschien andere suggesties voor ondiepe HTPC behuizingen? Ik kan verder alleen maar diepere vinden. (dus +40cm)
Zit met hetzelfde probleem dat de Antec Fusion te diep is voor mijn audio meubel. Zijn er mensen met nog goede suggesties to 150,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op maandag 21 september 2009 @ 13:58:
[...]

Sterker nog, voor minder dan de prijs van die AMD Phenom II X4 905E met zijn cores op 2.5 GHz heb je ook een X2 550 Black Edition (3.1 GHz) die een stuk rapper is. De huidige video decoders halen niet veel voordeel uit quadcore. Quadcores halen hun grote voordeel bij meerdere cpu-intensieve taken tegelijk (bv virtualisatie), niet uit het doen van 1 taak (video decoding, games, etc). Liever 2 snelle dan 4 langzame cores. Steek het prijsverschil liever in een SSD, daar ga je echt verschil zien.
jayvol09 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 18:50:
Ed heeft gelijk
gpu acceleratie is opeens 'slecht' omdat t ingesteld moet worden? het is een elegante oplossing vind ik. Als je stillte als eis hebt is dat een no brainer ipv 4 cores die stampen in je kast. CoreAVC is tevens ook al keigoed mocht je geen zgn. gpu 'gezeik' willen, dus zelfs dat is niet een reden voor quadcore.

@Transducer ik zou een psu met fan doen en dan de kast fans minder doen, die maken meer lawaai. Nightjar is goed maar zodra je daardoor noisy casefans moet doen heb ik liever een stille fan op mn voeding.
En laat nu video iets zijn wat heel makkelijk te parallelizeren is(vandaar dat het ook zo goed werkt op GPU's). Daarom blijf ik lekker bij, CPU over GPU want ja, ik vind het instellen iets slechts. Dan heb ik het niet alleen over instellen, maar ook over het gekloot met een goeie versie vinden die wel geslikt word door de GPU. Wat kan mij het schelen dat het een elegantere oplossing is, als ik daar voor moet kloten met juiste versies, geen MVK bestanden en al dat soort troep. Nee, gewoon lekker over een sterke CPU heen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2009 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
cue schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:59:
Zit met hetzelfde probleem dat de Antec Fusion te diep is voor mijn audio meubel. Zijn er mensen met nog goede suggesties to 150,-?
Hiper behuizing, 31 cm diep. Meer dan 150 euro, maar dat is wel inclusief mobo en psu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Wat is nu een lekkere IR ontvanger voor een HTPC als ik die wil gaan gebruiken met een Logitech Harmony one in combinatie met Mediaportal?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Uitstekende vergelijking van de verschillende IGP's op Tom's HW:
http://www.tomshardware.c...arvideo,review-31682.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
lj_tree schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:26:
Wat is nu een lekkere IR ontvanger voor een HTPC als ik die wil gaan gebruiken met een Logitech Harmony one in combinatie met Mediaportal?
Ik heb geen losse ontvanger kunnen vinden destijds. Heb toen maar een Hauppage mediacenter remote met ontvanger gekocht voor 25 euro ofzo. Daar gebruik ik alleen de ontvanger van met mijn Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Mooie review, wel slecht dat de drivers niet goed meer zijn. Als je geen surround sound heb zou ik voor een AMD platform gaan, helaas heb ik dit wel over HDMI en moet ik een klein beetje meer neer leggen voor nvidia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zoals de review al zegt zijn daar ook andere oplossingen voor. Op het moment zijn de GF9x00 borden schaars. Een extra geluidskaart of discrete graka kan oplossing bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Als ik dan bijv. Sapphire HD 4350 256MB DDR2 PCI-E HDMI, heb ik dan nog wel zo'n "dure" chipset nodig? Omdat de graka dan ook een hoop over neemt? Er zit meer achter dan ik dacht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Inderdaad, die heb je niet nodig. Dat is ook de reden dat er in de BBG voor een goedkoper mobo is gekozen. De graka doet dan zowel de video als de audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saybolt
  • Laatst online: 27-05 00:29
waar kunnen newbies terecht op tweakers voor hun vragen over ht/game setups? ik wil dit forum niet vervuilen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je kunt altijd hier beginnen natuurlijk, als het al nergens meer over gaat kan het altijd nog ergens anders heen worden verplaatst. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En je zou dit kunnen lezen:
HTPC FAQ

Heb ik al dat werk niet voor niets gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saybolt
in dat geval.. ik zit met het volgende. ik ga binnenkort mijn tv halen. een pioneer 5090 50". Ik wil er gelijk een htpc onderhangen als vervanging van mijn comp op mijn bureau.
De bedoeling van deze htpc is het volgende : een game en htpc in één.Ik heb er ca. 2000,- over voor in mijn budget. Deze wil ik dan ook nog verbinden met een monitor op mijn bureau (max 7 meter verderop)

Zelf dacht ik aan een core i7 setup. Ik zit al die best buy guides af te pluizen en mijn eigen variaties erop te maken (andere behuizing, bluray speler e.d., extra opslag, wel of geen ultra duur SSD ding erin) maar ik heb gewoon niet genoeg verstand ervan om een definitieve beslissing te nemen.

Kan iemand mij helpen?

Qua functionaliteit:

Nieuwste games kunnen spelen
Erg stil, zit op een studentenkamer en dat ding gaat 24/7 aanstaan.
Goede connectiveit met de bovengenoemde tv

[ Voor 10% gewijzigd door saybolt op 22-09-2009 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Moet het ook in een HTPC behuizing of kan het wel in een normale grote behuizing zodat er voldoende airflow is. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saybolt
htpc behuizing. staat wel zo mooi bij zo'n gruwelijke tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zou dit als basis nemen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Fusion Remote Max€ 164,27€ 164,27
1Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 75,-€ 75,-
1Enermax MODU82+ 625€ 130,80€ 130,80
1Intel Core i7 860€ 233,58€ 233,58
1Intel X25-M Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 181,45€ 181,45
1LG CH08LS10€ 91,90€ 91,90
1MSI P55-GD65€ 127,50€ 127,50
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 62,95€ 62,95
1Sapphire HD 4890 Toxic Gamestar€ 213,58€ 213,58
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 34,24€ 34,24
ImporterenTotaal€ 1.315,27

Geheugen zou nog verdubbeld kunnen worden videokaart zou er ook nog een tweede bij in kunnen.
Is alleen nog geen HTPC, er moet namelijk (lijkt mij) nog een TV kaart in. Maar wat moet de allemaal aan kunnen?
Voor de rest toetsenbord, muis, afstandsbediening?
En ben vast nog wel wat vergeten maar wat vind je hier nu al van?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saybolt
Ziet er goed uit. Het plan is om hem primair als pc te gebruiken (internet, office), dan htpc opties zoals full hd films afspelen, en ook nog de nieuwste games kunnen spelen (Mafia 2, GTA 4) icm draadloze xbox controllers voor windows.

Welk OS zou je aanraden? vista ? xp? windows 7?

Hoe zit het met de ruimte voor eventueel een extra HD van 1 TB?

Is het nodig om geluidsabsorberende matten erin te doen, en is dat sowieso wel mogelijk ivm ruimte?

Een 2e video kaart is nodig voor de nieuwste games of ?

Een intel i7 920 of 860? Verschil zit hem in de aansluiting op het mobo of?

[ Voor 36% gewijzigd door Edmin op 22-09-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
saybolt schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:35:
Ziet er goed uit. Het plan is om hem primair als pc te gebruiken (internet, office), dan htpc opties zoals full hd films afspelen, en ook nog de nieuwste games kunnen spelen (Mafia 2, GTA 4) icm draadloze xbox controllers voor windows.

Windows 7 64 bit
Max 4 3,5 inch HD's.
Is het nodig om geluidsabsorberende matten erin te doen, en is dat sowieso wel mogelijk ivm ruimte?
Als het nodig is ligt aan je eisen deze PC zal sowieso erg stil zijn van zichzelf al. :)
Nee 1 moet het wel gewoon aan kunnen. :)
Verschillende mobo's idd 860 is als platform iets goedkoper en meestal sneller.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

saybolt schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:35:

Win7
Die is er
Niet nodig
Koop liever over een jaar een nieuwe graka.
PCIe bandbreedte, geheugencontroller. De 860 is op stock iets sneller en zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saybolt
windows 7 64 bit? kom ik niet in de problemen met compatibality met oudere programma's en/of games ?
en zo niet welke uitvoering windows 7? ultimate? enne die is nog niet eens te koop zie ik net!

[ Voor 13% gewijzigd door saybolt op 22-09-2009 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
saybolt schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:48:
windows 7 64 bit? kom ik niet in de problemen met compatibality met oudere programma's en/of games ?
Dan moet je wel erg oude games en programma's gaan draaien, ben iig nog nooit een probleem tegen gekomen. :)
en zo niet welke uitvoering windows 7? ultimate? enne die is nog niet eens te koop zie ik net!
Home Premium of Proffessional, Ultimate zou ik niet naar kijken.
Dat die nog niet te koop is klopt duurt nog even. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

-The_Mask- schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:55:
[...]
Dan moet je wel erg oude games en programma's gaan draaien, ben iig nog nooit een probleem tegen gekomen. :)
Sterker nog: ik begrijp dat Win7 een geintegreerde XP compatibility mode kent, wat zou betekenen dat het beter om kan gaan met oudere software dan Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wel te pre-orderen gelukkig.

vraagje @windows7-kenners: is deze niet erg goedkoop? Of zijn er meer cheapo plekken voor pre-orders (misschien in Nederland)?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Edmin schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:58:
[...]

Sterker nog: ik begrijp dat Win7 een geintegreerde XP compatibility mode kent, wat zou betekenen dat het beter om kan gaan met oudere software dan Vista.
Klopt voor de RC ook al te downloaden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saybolt
bedankt ! ik kan met deze info weer verder gaan aankloten! als mijn monitor 7 meter verderop staat.. is er sprake van kwaliteits verlies van het beeld. opzich niet erg als ik de monitor alleen gebruik voor word, excel en firefox maar toch goed om te weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
bwerg schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:01:
Wel te pre-orderen gelukkig.

vraagje @windows7-kenners: is deze niet erg goedkoop? Of zijn er meer cheapo plekken voor pre-orders (misschien in Nederland)?
Je bedoelt office home en student?
saybolt schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:02:
bedankt ! ik kan met deze info weer verder gaan aankloten! als mijn monitor 7 meter verderop staat.. is er sprake van kwaliteits verlies van het beeld. opzich niet erg als ik de monitor alleen gebruik voor word, excel en firefox maar toch goed om te weten..
Gaat tegenwoordig digitaal dus 1 of 0, dus ruis en zo kan niet meer. Alleen als je een hele slechte kabel hebt met ongelooflijk veel stoor signalen hapert het beeld of krijg je helemaal geen beeld. Maar dit is zo goed als onmogelijk over zo'n afstand. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door -The_Mask- op 22-09-2009 22:05 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je hebt alleen een lange DVI kabel nodig. Dat wordt zoeken. Koop maar geen goldplated kabel, want dat heeft echt geen nut bij digitale verbindingen. Het werkt of het werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Edmin schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 13:02:
Zoals de review al zegt zijn daar ook andere oplossingen voor. Op het moment zijn de GF9x00 borden schaars. Een extra geluidskaart of discrete graka kan oplossing bieden.
Hoezo schaars? MSI, Asus en Zotac hebben ze. Alleen Gigabyte is met hun 9400 bord gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

-The_Mask- schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:03:
[...]

Je bedoelt office home en student?
Nee, dat is dus gewoon een Full-version van windows7 home premium (ik zie dat mijn link idd naar onderen naar office versprong, nu issie goed :P), daarom vroeg ik me het ook af. Een vriend van me had hem daar besteld en was inclusief verzendkosten maar 80,- kwijt en dat vond ik goedkoop :P

wat is die pond weinig waard zeg! Heeft kennelijk nog op 1,01 euro gestaan :o

[ Voor 20% gewijzigd door bwerg op 22-09-2009 22:15 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Na wat nieuw zoekwerk heb ik onderstaande combinatie opgesteld. De bedoeling in eerste instantie is om de HTPC te gebruiken om gedownloade content af te spelen, alsmede enkele office applicaties. In de toekomst wellicht een TV-kaart. De pc zal Windows 7 Ultimate Edition X64 gaan draaien. Ik heb nog een Aopen 300W voeding liggen. Deze is nieuw en ik hoop dat deze vrij stil is. Zijn er nog op- en aanmerkingingen over de config? Houdt je gerust niet in :)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X2 550 Black Edition€ 84,24€ 84,24
1Antec Fusion Remote Zwart€ 126,40€ 126,40
1Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H€ 75,30€ 75,30
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 74,80€ 74,80
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB€ 62,22€ 62,22
ImporterenTotaal€ 422,96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Hoewel hij gelijk heeft dat stroomverbruik op zichzelf niet echt boeit bij een 'pure' HTPC (die immers zodra je 'm niet gebruikt in S3 zou moeten schieten), vallen daar wel wat kanttekeningen bij te zetten. Veel mensen gebruiken de HTPC ook als fileserver waardoor een zuiniger platform toch zinnig is. En ook al is die E7200 met zijn 2x3MiB L2 cache inderdaad al zuinig, dan zou je ook voor de nog zuiniger E6300 met 2x1MiB (of zelfs E3200, met maar 2x512 kiB!) gaan, dat scheelt nog meer - zoals duidelijk wordt uit deze tests is een E7200 qua snelheid toch bijna 75% overbemeten. Bovendien komt met een zuiniger setup ook de optie voor een kleinere kast, meer passief gekoelde onderdelen, minder fans etc. Ik vind die 66W idle, 82W load namelijk vrij veel voor een HTPC. Zet er een Celeron E3200, een SSD en een pico-PSU in en je zit zo 25W lager idle en 30W lager op full load, als het niet meer is.

Zelfde geldt voor de AMD kant van de test, waarom een Phenom II 550 als een Athlon II 245 of zelfs een 240e voldoet?

Maar de conclusie van ome Tom dat de 9x00 de beste HTPC IGP is, is niet verbazend, op de amerikaanse HTPC forums is dat al sinds de introductie het referentieplatform, ook vanwege de zuiniger Intels tov de AMD's. Helaas is de prijs er daardoor ook naar, nVidia weet dat ondanks het prijsverschil er toch wel vraag blijft. Zolang een 785G setup 20-30 euro goedkoper is, blijft het voor veel mensen toch een goede optie (tenzij ze Linux draaien).

Trouwens, die G45 doet het niet eens zo beroerd. Als Intel de drivers een beetje op orde krijgt op de laatste paar kwaliteitspuntjes wordt zodra de Core i3/Pentium G6950 (met een G45 on-die) en de H55 chipset naar het budget segment gaan kruipen deze cpu/igp de te kloppen combi en gaat nVidia het heel moeilijk krijgen. Het hele IGP verhaal op het Intel platform is dan over en uit voor ze, met de IGP op elke CPU al ingebouwd moeten ze naar het AMD platform terug, en daar is ATi vanwege de inside-info nou eenmaal in het voordeel. Alleen in het Atom/Ion segment zullen ze het nog even kunnen uitzingen, maar zodra de Atom een on-die eigen IGP krijgt is dat feestje ook voorbij.

[ Voor 24% gewijzigd door Dreamvoid op 22-09-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:23:
Hallo allemaal,

Na wat nieuw zoekwerk heb ik onderstaande combinatie opgesteld. De bedoeling in eerste instantie is om de HTPC te gebruiken om gedownloade content af te spelen, alsmede enkele office applicaties. In de toekomst wellicht een TV-kaart. De pc zal Windows 7 Ultimate Edition X64 gaan draaien. Ik heb nog een Aopen 300W voeding liggen. Deze is nieuw en ik hoop dat deze vrij stil is. Zijn er nog op- en aanmerkingingen over de config? Houdt je gerust niet in :)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X2 550 Black Edition€ 84,24€ 84,24
1Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H€ 75,30€ 75,30
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 74,80€ 74,80
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB€ 62,22€ 62,22
ImporterenTotaal€ 422,96
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 245€ 53,36€ 53,36
1Asus M4A785D-M PRO€ 64,94€ 64,94
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 44,90€ 44,90
ImporterenTotaal€ 352,55

Misschien. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dreamvoid schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:05:
[...]

Hoezo schaars? MSI, Asus en Zotac hebben ze. Alleen Gigabyte is met hun 9400 bord gestopt.
pricewatch: Asus P5N7A-VM
pricewatch: MSI P7NGM Digital

Meer kon ik niet vinden. De keuze is reuze.

• jayvol09
-The_Mask- schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:41:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 352,55

Mee eens :)
dat geheugen van 75 euro?!?

@ saltboy
Kzou i5 nemen ipv die i7 ;) goedkoper en ik denk dat t qua prestatie voor jou niet onder zal doen.
Groot verschil is idd de socket op t moederbord tussen oude en nieuwe i7 modellen als je daar toch voor gaat.
En waarom die budget antec kast altijd?! budget was 2000€ ja en hij wou daar iets moois en stils voor: thermaltake
ssd is idd wel leuk met windows 7

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
V&A is er niet voor niets. We willen dit niet op het forum zien. Dat wordt gezien als spam.

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 23-09-2009 20:50 ]

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:41:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 352,55

Dank je wel voor je reactie!
Op welke basis heb je dit samengesteld? Op de prijs? Zuinigheid? Kwaliteit van het moederbord? Geluid?

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja
Zuinigheid?
Ook
Kwaliteit van het moederbord?
Niet te vergeten natuurlijk. ;)
Geluid?
Als je daar mee stilte bedoelt weer ja. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
jayvol09 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 00:10:
En waarom die budget antec kast altijd?! budget was 2000€ ja en hij wou daar iets moois en stils voor: thermaltake
:?
Snap het niet helemaal, je zegt tegen de Antec kast budget kast en dat kom je met een overpriced budget merk Thermaltake aan. 8)7 Hoe zo de omgekeerde wereld? :+

AMD Nieuwsdiscussie

• saybolt
-The_Mask- schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:26:
Zou dit als basis nemen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Fusion Remote Max€ 164,27€ 164,27
1Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 75,-€ 75,-
1Enermax MODU82+ 625€ 130,80€ 130,80
1Intel Core i7 860€ 233,58€ 233,58
1Intel X25-M Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 181,45€ 181,45
1LG CH08LS10€ 91,90€ 91,90
1MSI P55-GD65€ 127,50€ 127,50
1Sapphire HD 4890 Toxic Gamestar€ 213,58€ 213,58
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 34,24€ 34,24
ImporterenTotaal€ 1.315,27

Geheugen zou nog verdubbeld kunnen worden videokaart zou er ook nog een tweede bij in kunnen.
Is alleen nog geen HTPC, er moet namelijk (lijkt mij) nog een TV kaart in. Maar wat moet de allemaal aan kunnen?
Voor de rest toetsenbord, muis, afstandsbediening?
En ben vast nog wel wat vergeten maar wat vind je hier nu al van?
hoe zit het met het bovengenoemde mobo voor "mijn" setup, zit daar al een netwerk kaart in voor internet enzo? is deze ook DTS compatible?
Extra werkgeheugen naar 6/8 gyg is miss ook wel verstandig toch?
En uhm is het misschien een idee om een iets betere/duurdere graka te kopen zodat ik niet volgend jaar een 2e erin moet stoppen?
Als dit domme vragen zijn, mijn excuses!

• Dreamvoid
  • Niet online
saybolt schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:05:
De bedoeling van deze htpc is het volgende : een game en htpc in één.
Een PC met zoveel cpu/gpu power gaat nooit echt stil of zuinig zijn. De voorgestelde config is prima natuurlijk, maar waarom niet voor 350 euri een Asus EEEBox EB1012 of de nieuwe Acer Aspire Revo pakken als HTPC en voor de rest een compromisloze game bak klussen? Kan tenminste iemand anders eens muziek spelen of opgenomen TV kijken terwijl jij zit te gamen.

[ Voor 17% gewijzigd door Dreamvoid op 23-09-2009 20:42 ]

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:40:
[...]
Ja
[...]
Ook
[...]
Niet te vergeten natuurlijk. ;)
[...]

Als je daar mee stilte bedoelt weer ja. ;)
@ The_Mask

Thnx. OK dat is wel gunstig. Toch neig ik meer naar mijn eigen lijstje (with all due respect :)) met de reden dat ik daar denk ik wat meer up-to-date ben. Jou genoemde MB heeft bijvoorbeeld DDR2, terwijl het GB MB DDR3 heeft, enz. Wat denk je daarvan? Zal mijn opstelling, behalve de prijs, echt veel meer verbruik, omgevingsgeluid etc produceren? Daarnaast heb ik nog niet echt vergeleken qua uitbreidingsmogelijkheden (PCI sloten) en aansluitingen op het MB.

Thnx

Verwijderd

Weet iemand misschien zo een manier om makkelijk uit te vinden welke htpc behuizingen max 37CM diep zijn?
Is een beetje lastig om elke kast apart te openen en naar de fabrikantsite tegaan... |:(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 20:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:44:
[...]

@ The_Mask

Thnx. OK dat is wel gunstig. Toch neig ik meer naar mijn eigen lijstje (with all due respect :)) met de reden dat ik daar denk ik wat meer up-to-date ben. Jou genoemde MB heeft bijvoorbeeld DDR2, terwijl het GB MB DDR3 heeft, enz. Wat denk je daarvan? Zal mijn opstelling, behalve de prijs, echt veel meer verbruik, omgevingsgeluid etc produceren? Daarnaast heb ik nog niet echt vergeleken qua uitbreidingsmogelijkheden (PCI sloten) en aansluitingen op het MB.

Thnx
En hoeveel nut heeft DDR3 denk je? Hoeveel winst denk je daar uit te gaan halen? Rechtvaardigt dat de prijs? Waarom ben je meer uptodate met DDR3?

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:44:
Jou genoemde MB heeft bijvoorbeeld DDR2, terwijl het GB MB DDR3 heeft, enz. Wat denk je daarvan?
Verschil ga je sowieso niet merken, is namelijk in benchmarks al erg klein in normaal gebruik dus onzichtbaar. ;)
echt veel meer verbruik
Zal wel meevallen
omgevingsgeluid etc produceren?
Zal ook maar erg weinig verschil in zitten.
Daarnaast heb ik nog niet echt vergeleken qua uitbreidingsmogelijkheden (PCI sloten) en aansluitingen op het MB.
Mobo's hebben volgens mij precies dezelfde lay-out en aansluitingen komen ook aardig overeen.
Enige grote verschil tussen die twee PC's is de prijs. Voor de rest zullen ze nagenoeg hetzelfde zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:54:
Weet iemand misschien zo een manier om makkelijk uit te vinden welke htpc behuizingen max 37CM diep zijn?
Is een beetje lastig om elke kast apart te openen en naar de fabrikantsite tegaan... |:(
Wel de enige manier. :P

[ Voor 18% gewijzigd door -The_Mask- op 23-09-2009 20:56 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:55:
[...]

En hoeveel nut heeft DDR3 denk je? Hoeveel winst denk je daar uit te gaan halen? Rechtvaardigt dat de prijs? Waarom ben je meer uptodate met DDR3?
Ik had het idee dat het GB moederbord wat vernieuwender (en nieuwer) was als het ASUS moederbord en zodoende wat langer "bij de tijd" te zijn. Wellicht een verkeerde gedachte.

@ The_Mask

Thanx _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 21:19 ]

Verwijderd

Iemand ervaring met de Silverstone SST-ML02B-R?
Kastje is 37,5 CM. Wanneer ik het achterpaneel van de kast dus open haal moet dat wellicht lukken.

http://www.silverstonetek...o.php?pno=ML02-R&area=usa

Afbeeldingslocatie: http://www.silverstonetek.com/images/products/ml02-r/ML02B-R-3-4.jpg

• Dreamvoid
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem met diepte (had <30 cm) en heb een Antec NSK1380 (20.1 x 33.5 x 26.9 cm) dwarsgezet.

[ Voor 11% gewijzigd door Dreamvoid op 23-09-2009 21:28 ]

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Iemand toevallig ervaring met de Dreambox? http://www.dreamboxshop.nl/dm-7025-2.html

Kan volgens mij ook als NMT/htpc gebruikt worden.

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 10:25
Stel je bij de htpc kwaliteiten van een dm7025 niet al te veel voor. Hardwarematig worden alleen mpeg 1 en 2 ondersteund. Dvd's kun je (daarom) wel kijken, maar het gaat nog weleens fout met lipsync ed.
Voor alle andere videoformaten zul je met vlc moeten transcoden.

Met de dm800 en dm8000 wordt het al beter want die ondersteunen h264. De dm8000 ook divx geloof ik. Maar of ze echt een nmt kunnen benaderen zou ik niet durven zeggen. Ik heb noch een dm800(0), noch een nmt.

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Poeh! Ik heb een uitdaging :)

Ik sta op het punt om mijn nieuwe huis te betrekken (45m2) en was/ben van plan om in mijn huiskamer een bureau te plaatsen (vrijwel naast mijn audio/video meubel met 40" FullHD scherm) voor mijn computer.

Ik heb al jaren niet meer geupgrade maar gebruik mijn PC zeer intensief. Dit zijn de specs op het moment:

Huidige situatie:
  • AMD X2 3800+ @ 2ghz
  • 2GB geheugen
  • 250GB
  • ATI Radeon 1950XTX 512mb PCI-E (2x DVI)
  • ATI 9200 PCI 128mb (2x VGA)
Ik heb 2 videokaarten omdat ik op mijn huidige bureau 2x Samsung SyncMaster 225bw 22" TFT schermen heb. In mijn andere hoek van de kamer heb ik een 32" Sony KDL32V2000 die ik met mijn 2e videokaart aanstuur. Er gaat ook een VGA kabel naar boven waar mijn 40" staat en zo heb ik dus 4 schermen aangesloten.

Wat doe ik en wat wil ik?
  • Ik kijk vooral veel films/series dus is voornamelijk multimedia.
  • Ik game op mijn PS3 tegenwoordig maar wil wel blijven PC gamen, zeker als ik een nieuwe PC koop.
  • Ik wil dus wederom 4 schermen aansluiten dus ik moet eigenlijk 2 videokaarten.
  • Ik wil een stillere/compacte PC. Eigenlijk kan een laptop ook maar daar kan ik nooit 4 schermen op aansluiten.
Ik heb net mijn laptop verkocht omdat ik die amper gebruikte en straks met 1 PC voldoende uit de voeten kan.

Wat nu?
Wat raden jullie mij aan als ik een compact high-end systeem wil?
Is er een mogelijkheid om met een laptop 4 schermen aan te sturen (individueel / FullHD)?

Ik zal de topic morgen nog wat aanvullen.. elke feedback is meer dan welkom!! _/-\o_

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

nudie schreef op donderdag 24 september 2009 @ 00:15:
Wat raden jullie mij aan als ik een compact high-end systeem wil?
Is er een mogelijkheid om met een laptop 4 schermen aan te sturen (individueel / FullHD)?

Ik zal de topic morgen nog wat aanvullen.. elke feedback is meer dan welkom!! _/-\o_
Als je vier systemen wil aansturen:
ATi Radeon HD5870 Six. Ding is nog niet gereleased, maar AMD heeft al gedemonstreerd dat dit ding zes schermen aan kan sturen. Een 'normale' HD5xxx kaart kan er max. drie hebben, als ik me niet vergis.

Verder kan een potent gamesysteem natuurlijk vrij eenvoudig dienst doen als htpc, maar je hebt de voordelen van de htpc niet (compact, stil, laag verbruik). De HD5870 doet echter Idle minder dan 30W en dat is een flinke prestatie. Bovendien is de serie in staat tot het opzetten van een PAP. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Edmin op 24-09-2009 00:20 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Edmin schreef op donderdag 24 september 2009 @ 00:17:
Een 'normale' HD5xxx kaart kan er max. drie hebben, als ik me niet vergis.
3 verschillende beelden, maar 3 plus 1 clone moet ook kunnen naar mijn weten met een normale HD5850/70

AMD Nieuwsdiscussie

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Aangezien ik uit zijn setup haal dat hij nooit alle vier de schermen tegelijk zal gebruiken, moet dat volstaan.

edit: de p180 mini van stal gehaald? Creatieve bui?

[ Voor 19% gewijzigd door Edmin op 24-09-2009 00:42 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Zoiets krijg je dan dus:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One Mini P180 Zwart€ 69,33€ 69,33
1Cooler Master Hyper TX3€ 12,95€ 12,95
1Corsair HX450W€ 58,40€ 58,40
1Gigabyte GA-P55M-UD2€ 87,54€ 87,54
1Intel Core i5 750€ 159,90€ 159,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 74,19€ 74,19
1Samsung SH-S223B€ 18,92€ 18,92
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)€ 214,99€ 214,99
ImporterenTotaal€ 759,17

AMD Nieuwsdiscussie

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Op basis van prijs/performance ben ik het met je eens. Ik wil wel eens weten wat nudie's budget is.

• jayvol09
Zijn er naast de net genoemde 5870 al meer videokaarten die PAP hebben nu?
Kun je in t bovenstaande advies vertellen hoe die kaart 4 beelden ondersteunt? met welke aansluitingen?

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:04

Milmoor

Footsteps and pictures.

Er staat een review op Tweakers.net met de informatie die je zoekt. Wat bedoel je met PAP?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

Deze PAP staat voor Protected Audio Path.
Check bv http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3411&p=2

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Of: HTPC FAQ

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

jayvol09 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 01:55:
Zijn er naast de net genoemde 5870 al meer videokaarten die PAP hebben nu?
De 5850.
Verwacht wordt dat de later dit jaar verschijnende kaarten uit deze serie (low-end en midrange) dit ook hebben.
Kun je in t bovenstaande advies vertellen hoe die kaart 4 beelden ondersteunt? met welke aansluitingen?
2xDVI, 1xHDMI, 1xDisplay port.

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Heren (en wellicht een verdwaalde dame)!

Dank voor alle reacties al. Die videokaart ziet er super uit want ik heb eigenlijk helemaal geen zin in een setup met 2 videokaarten. De displayport kan toch omgezet worden naar DVI/HDMI? Mijn 2 Samsung monitoren wil ik wel altijd kunnen gebruiken en individueel van elkaar. De 2 TV schermen niet (logischerwijs) maar ik wil niet met snoeren gaan klooien. Kan ik beide schermen via HDMI & Displayport aansluiten en dan in Windows met een klik (o.i.d.) schakelen tussen de 2 schermen. Soms wil ik in de slaapkamer (32") soms wil ik in mijn woonkamer (40") kijken. 32" is HD-ready echter dus die hapt geen 1920x1080, clonen lijkt me dan ook moeilijk. Al kan hij de reso wel aan volgens mij (1080i). Heb de review gelezen maar verder dan dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1253568567.jpeg

wordt er niet vermeld. Nu nog snoeren boren in m'n nieuwe huis... jammer dat er geen 3-in-1 coax, ethernet en hdmi over het lichtnet adapter is :)

Mijn budget is overigens max €1000 maar dat moet wel te verantwoorden zijn. Ik streef inderdaad naar rond de €750. Behuizing is voor mij erg belangrijk, wil een compacte PC maar niet 1 die nooit meer upgradable is. Is de bovenstaande kast "simpelweg" een compacte fullsize kast?

Bedankt wederom _/-\o_

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 21:22

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:22:
Iemand ervaring met de Silverstone SST-ML02B-R?
Kastje is 37,5 CM. Wanneer ik het achterpaneel van de kast dus open haal moet dat wellicht lukken.

http://www.silverstonetek...o.php?pno=ML02-R&area=usa

[afbeelding]
Ik heb deze kast staan, wat wil je weten?

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Verwijderd

Ik ben nog steeds een beetje aan het orienteren (en wachten tot ik weer geld heb 8)7 ) voor ik overga op de aanschaf van een nieuwe HTPC.

Ik heb al een Gigabyte 790G (ATX) moederbord liggen.
En van mijn vorige HTPC heb ik nog de MCE remote en toetsenbord e.d.

De HTPC komt in een wandmeubel achter gesloten deuren te staan. Heb in het wandmeubel al 2 120mm ventilatoren opgenomen voor de aan en afvoer van de lucht.
Aansturen van de HTPC doe ik via de infrarood ontvanger die onder mijn tv staat.En met het toetsenbord/muis (Bluetooth)

Mijn vraag is nu: Wat is momenteel een goede (niet al te grote) maar wel strakke kast voor een ATX mobo?
Belangrijk zijn daarbij:
- goede ventilatie mogelijkheden.
- Low profile
- niet al te duur. :-)

• Dreamvoid
  • Niet online
Als-ie toch in de kast staat is een plankje triplex + wat schroeven ook een optie. Zo heb ik mijn HTPC ook in een oud radiomeubel ingebouwd.

• jayvol09
-The_Mask- schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:43:
[...]

:?
Snap het niet helemaal, je zegt tegen de Antec kast budget kast en dat kom je met een overpriced budget merk Thermaltake aan. 8)7 Hoe zo de omgekeerde wereld? :+
Rustig maar ik weet datje gewend bent foutloos advies te geven maar niemand is perfect ;)
Overpriced budget model? Dat heet een oxymoron in t engels :+
ik meen een paar thermaltake kasten gezien te hebben die qua vormgeving en warmte afvoer superieur uit de reviews kwamen.

Verwijderd

Dreamvoid schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:05:
Als-ie toch in de kast staat is een plankje triplex + wat schroeven ook een optie. Zo heb ik mijn HTPC ook in een oud radiomeubel ingebouwd.
Dat klopt.. maar wil eigenlijk wel een nette case.. Ook om te zorgen dat er iig iets minder stof op komt. Bovendien staat dat ook wel iets netter, wanneer ik de kastdeurtjes toch op heb staan :-)

Verwijderd

jayvol09 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:16:
[...]

Rustig maar ik weet datje gewend bent foutloos advies te geven maar niemand is perfect ;)
Overpriced budget model? Dat heet een oxymoron in t engels :+
ik meen een paar thermaltake kasten gezien te hebben die qua vormgeving en warmte afvoer superieur uit de reviews kwamen.
offtopic:
overpriced en budget spreken elkaar niet tegen hoor. Het betekend dat het voor een budget model(markt positionering) te duur is(vergeleken met de concurentie).

Ontopic: Link!?

• -The_Mask-
  • Niet online
nudie schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:25:
Heren (en wellicht een verdwaalde dame)!

Dank voor alle reacties al. Die videokaart ziet er super uit want ik heb eigenlijk helemaal geen zin in een setup met 2 videokaarten. De displayport kan toch omgezet worden naar DVI/HDMI? Mijn 2 Samsung monitoren wil ik wel altijd kunnen gebruiken en individueel van elkaar. De 2 TV schermen niet (logischerwijs) maar ik wil niet met snoeren gaan klooien. Kan ik beide schermen via HDMI & Displayport aansluiten en dan in Windows met een klik (o.i.d.) schakelen tussen de 2 schermen. Soms wil ik in de slaapkamer (32") soms wil ik in mijn woonkamer (40") kijken. 32" is HD-ready echter dus die hapt geen 1920x1080, clonen lijkt me dan ook moeilijk. Al kan hij de reso wel aan volgens mij (1080i). Heb de review gelezen maar verder dan dit:
Als het niet mogelijk is om één te clonen wordt dat iig niks, misschien dan kijken naar een AMD config met IGP (onboard video op mobo).
Behuizing is voor mij erg belangrijk, wil een compacte PC maar niet 1 die nooit meer upgradable is. Is de bovenstaande kast "simpelweg" een compacte fullsize kast?
Het is een mATX kast iets kleiner dus dan een normale ATX kast maar wel een geweldig ding. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is uitsluitend bedoeld voor vragen omtrent het samenstellen of ugraden van je htpc. Voor andere vragen, zoals de softwarematige instellingen of technische problemen dien je je eigen topic aan te maken!