[BBG Aanschaf] htpc september 2009

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste
Acties:
  • 85.371 views

• K1LL3RB33
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 22:32
Ik heb nog even een vraag ten aanzien van HDMI bekabeling. Ik heb afgelopen zondag bij BCC (waar ik ook de rest van mijn spulllen heb gekocht) een 3-tal HDMI kabels gekocht, samen voor maar liefst 190,- euro (2 x 1 mtr en 1 x 2 mtr). Dit leek mij veel te duur en had hier volgens mij op tweakers gelezen dat goedkope kabels ook goed werken. Ik heb die kabels vandaag dus terug gebracht en mijn geld retour gekregen. Het ging om het merk "monster cable" en dat zouden volgens de verkoper de beste zijn.

Nu ben ik best bereid om hier niet op te bezuinigen aangezien ik niet op storingen of ruis zit te wachten vanwege bekabeling. Maar wat moet ik nu doen, dure of gewoon goedkope kopen?!? Als ik toch gewoon kabel koop die HDMI v1.3 compatible is dan is het toch goed?
jayvol09 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 18:17:
[...]

Je had Echt de BBG moeten bekijken voor je hierheen kwam ;)
Het mooie is dat heb ik dus gedaan maar had geen idee dat de graka bedoeld was voor verwerking van audio en beeld. :D

[ Voor 5% gewijzigd door K1LL3RB33 op 12-09-2009 13:43 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
K1LL3RB33 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 13:39:
Ik heb nog even een vraag ten aanzien van HDMI bekabeling. Ik heb afgelopen zondag bij BCC (waar ik ook de rest van mijn spulllen heb gekocht) een 3-tal HDMI kabels gekocht, samen voor maar liefst 190,- euro (2 x 1 mtr en 1 x 2 mtr). Dit leek mij veel te duur en had hier volgens mij op tweakers gelezen dat goedkope kabels ook goed werken. Ik heb die kabels vandaag dus terug gebracht en mijn geld retour gekregen. Het ging om het merk "monster cable" en dat zouden volgens de verkoper de beste zijn.

Nu ben ik best bereid om hier niet op te bezuinigen aangezien ik niet op storingen of ruis zit te wachten vanwege bekabeling. Maar wat moet ik nu doen, dure of gewoon goedkope kopen?!? Als ik toch gewoon kabel koop die HDMI v1.3 compatible is dan is het toch goed?
Ruis zul je niet krijgen met goedkope kabels. Het is een digitale verbinding, dus als je kabel kwalitatief niet goed genoeg is dan zul je dat meteen merken. Het is niet zo als bij bijvoorbeeld speaker kabels dat je kwaliteitsverlies in je kabel kan hebben. Je verbinding zal gewoon weg-vallen. "Monster" kabels voor HDMI is IMHO dan ook gewoon weg gegooid geld. Ik heb zelf gewoon de goedkoopste HDMI kabels genomen die ik kon vinden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• K1LL3RB33
Woy schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 14:05:
[...]

Ruis zul je niet krijgen met goedkope kabels. Het is een digitale verbinding, dus als je kabel kwalitatief niet goed genoeg is dan zul je dat meteen merken. Het is niet zo als bij bijvoorbeeld speaker kabels dat je kwaliteitsverlies in je kabel kan hebben. Je verbinding zal gewoon weg-vallen. "Monster" kabels voor HDMI is IMHO dan ook gewoon weg gegooid geld. Ik heb zelf gewoon de goedkoopste HDMI kabels genomen die ik kon vinden.
Met die goedkope kabels heb je dus ook voldoende transferrate als ik het goed begrijp?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ja. Misschien moet je zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 4 eens lezen. Staan leuke discussies in.

• K1LL3RB33
LOL, die titel!!!! :D

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
Daar wordt toch enkel gepraat over luidsprekerkabel?
Indien ja, dan is het zinloos om je uit de bevindingen van dat topic te baseren voor de keuze van een hdmi-kabel.
luidsprekerkabel dient om signalen met een frequentiebereik tot 96kHz/192kHz te versturen dat kan je niet vergelijken met een kabel die dient om signalen met een bandbreedte van 340MHz te versturen (bandbreedte, dus de tranmissie kan gebeuren op frequenties van 1GHz tot 1,340GHz, in welk spectrum het juist valt weet ik (nog) niet). Dan belandt je in de theorie van transmissielijnen, waarbij de verzwakking afhangt van de frequentie, afstand en nog enkele factoren.

Maar kort gezegd voor korte afstanden zijn de budget hdmi kabels voldoende. Voor langere afstanden (10m of 15m) kan het aangewezen zijn om uit te kijken naar de duurdere kabels.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:04

Milmoor

Footsteps and pictures.

Zullen we de discussie over HDMI daar houden? Mijn mening is namelijk dat het belangrijkste verschil tussen verschillende HDMI kabels de prijs is. Er is ook wat verschil in de connectoren. De slechte (niet perse goedkope) series passen soms wat moeilijk en/of zijn kwetsbaar. In de kwaliteit van het beeld is er geen verschil, zolang er maar beeld is. Dat is het voordeel van een digitale connectie.
Gewoon testen dus met een goedkope, en bij problemen een ander merk proberen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

petillan schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 18:13:
[...]

Indien ja, dan is het zinloos om je uit de bevindingen van dat topic te baseren voor de keuze van een hdmi-kabel.
luidsprekerkabel dient om signalen met een frequentiebereik tot 96kHz/192kHz te versturen dat kan je niet vergelijken met een kabel die dient om signalen met een bandbreedte van 340MHz te versturen (bandbreedte, dus de tranmissie kan gebeuren op frequenties van 1GHz tot 1,340GHz, in welk spectrum het juist valt weet ik (nog) niet). Dan belandt je in de theorie van transmissielijnen, waarbij de verzwakking afhangt van de frequentie, afstand en nog enkele factoren.

Maar kort gezegd voor korte afstanden zijn de budget hdmi kabels voldoende. Voor langere afstanden (10m of 15m) kan het aangewezen zijn om uit te kijken naar de duurdere kabels.
Onzin. Pure onzin. Het is onlangs nog getest in het lab; elke kabel kan voldoen, ook over langere afstanden.
Koop gewoon eerst een lange kabel van een niet te duur merk; zo rond de twintig a dertig euro. Werkt het ? Klaar!
Werkt het niet ? Omruilen of te koop zetten. Het kost je zo geen bult en zal je ook nooit teveel kosten.

Heeft niks te maken met verzwakkingen, de bitjes komen over of ze komen niet over; einde verhaal. Bij analoog kwam er een halfbakken signaal over, bij digitaal kan dat niet. Je hebt beeld =goed of je hebt geen beeld =fout.
Film en test:
http://www.cbc.ca/marketplace/packing_the_deal/
lees ook de opmerkingen, heel amusant.

[ Voor 11% gewijzigd door Madrox op 12-09-2009 20:05 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• petillan
ok ik zal het morgen eens doornemen.
trouwens ik heb niet gezegd dat een dure kabel beter werkt dan een goedkopere kabel, het werkt of te wel werkt het niet. Maar goed kzal mij morgen wel enlighten.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

petillan schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 18:13:
[...]

Ik zal eerlijk bekenen dat ik die topicreeks al lang niet meer volg. In de de vroege fase ging het iig ook over digitale verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Na een paar dagen lezen in de topic's over HTPC's heb ik besloten om een leuk budget systeempje te maken.
Het meeste heb ik nog liggen, een intel e2140 en 4 gb ddr2 en ook een kast met voeding.
Ik had dus alleen een mobo en graka nodig en dit is de Gigabyte GA-P31-ES3G geworden met daarop de Sapphire RADEON HD 4650 Ultimate Edition, die passief gekoeld wordt.
Ik ben dit set gekozen omdat de hdmi bij mij via de tv moet lopen omdat mijn receiver geen hdmi heeft en dit moederbord een spdif heeft en ik dus zonder dat me tv aan staat naar muziek kan luisteren.
Ook heb ik niet voor amd gekozen omdat ik dan alles moest vernieuwen en nu ben ik voor 90 euro klaar.

Ik denk dat dit setje wel goed genoeg is om als htpc te werken en af en toe een spelletje te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Lijkt me verder niets mis mee voor jouw doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Ik wil een USB digitale tuner van TerraTec gebruiken, maar khoor dat op een laptop met een 8400 chipset bij het afspelen van HD tv het stottert.
Zou dit eerder aan de software liggen dat hardwarematige acceleratie niet ondersteund? (het laat je wel je eigen decoders kiezen) of aan het automatisch timeshiften functie?
Of is de Pentium Dual-Core T2390 gewoon de boosdoener?
Kheb een BE-2400, kan ik mn 4550 beter cancellen en een 4650 passief van 10€ meer bestellen? heb wel een 350W voeding, staat 400 op saphire site als advies...

[ Voor 8% gewijzigd door jayvol09 op 13-09-2009 02:56 ]

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik denk dat 350 wel genoeg is, die 4650 verbruikt max 75 watt.
Als je er niet 4 HDD's en een heleboel extra dingen aanhangt.

Als je er alleen maar films mee kijkt dan zou ik gewoon voor de 4550 gaan want die is verbruikt maar 25 watt.
Als je ook wel eens een spelletje gaat doen dan gewoon de 4650.

[ Voor 42% gewijzigd door Ernemmer op 13-09-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zelfs als je wel 4HDD's en the lot er aan hangt is een A-merk 400W voeding voldoende.

Het punt is dat het decoderen van de content alleen van belang is als je mediabestanden van je HDD afspeelt. Bij ontvangst van een digiTV signaal uit je eigen decoder is dat hele verhaal niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
nee komt alleen een ssd en blu ray reader in.
Ik heb geen creatief inzicht wat betreft games, worms heb ik gehoord maar wat zijn de mogelijkheden die van een betere kaart gebruik kunnen maken ^^
En als ik de 4650 voor films gebruik, dan produceert ie toch niet veel meer warmte dan een 4550 die films draait? dus bedoel dat die extra warmte pas vrijkomt als je echt gebruik maakt van de extra mogelijkheden van de kaart.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
@madrox
Ja daar wordt niets verteld dat ik nog niet wist.
Misschien komt mijn post wat teveel over alsof de afstand, frequentie een invloed hebben op de beeldkwaliteit.
Dus dat wil ik zeker niet beweren, is technisch ook onmogelijk.
Wat ik meer wou zeggen dat bij lange afstanden bij kabels van mindere kwaliteit soms de vereiste signaalruisverhouding (werkt of werkt niet) niet meer gehaald wordt door de attenuatie van het signaal.

En met wat ik zei voor de langere afstanden aangewezen om een duurdere kabel te kopen, dacht ik aan een kabel van 30€ tot 50€, niet die belachelijke hoge prijzen van in de 100€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Dus een situatie is voor te stellen, over een afstand X, dat duur nog Wel werkt- en goedkoop net Niet. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisHitman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-08 17:45
In mijn zoektocht naar de voor mijn doeleinden best geschikte high-end HTPC, vraag ik mij af of het niet verstandig is om even (1-2 maanden) te wachten op nieuwe ontwikkelingen. Reden voor mij is het plotseling verdwijnen van de markt van bijvoorbeeld een zeer populair mobo (zie info in deze thread), de komst van allerlei htpc specifieke alles-in-1 kasten, geluidskaarten en HTPC mobo's zoals die van Foxconn. Ik heb het gevoel dat ons in het 3e en 4e kwartaal wel eens een vloedgolf van htpc componenten te wachten staat. Hoe kijken de experts hier tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Ben geen expert maar je kan altijd wachten, maar vloedgolven zie ik niet komen. Er zijn nu ook genoeg moederborden, het ontgaat mij waarom gigabyte populair is voor maar meeste mensen is een review of pc advies heilig dus verbaast me niet zo.
Alles in een kasten zijn er al zat van die kunnen ook een boel ja maar dat is gewoon geen vervanging van een echte htpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

iisHitman schreef op zondag 13 september 2009 @ 15:36:
In mijn zoektocht naar de voor mijn doeleinden best geschikte high-end HTPC, vraag ik mij af of het niet verstandig is om even (1-2 maanden) te wachten op nieuwe ontwikkelingen. Reden voor mij is het plotseling verdwijnen van de markt van bijvoorbeeld een zeer populair mobo (zie info in deze thread), de komst van allerlei htpc specifieke alles-in-1 kasten, geluidskaarten en HTPC mobo's zoals die van Foxconn. Ik heb het gevoel dat ons in het 3e en 4e kwartaal wel eens een vloedgolf van htpc componenten te wachten staat. Hoe kijken de experts hier tegenaan?
Op die vloedgolf kun je lang wachten. Fabrikanten zoals Digital Everywhere, die bijvoorbeeld specifieke HTPC componenten fabriceren, gooien de handdoek in de ring door de economische crisis. Microsoft pomoot WMC ook niet en allerlei samenwerkingsverbanden sterven in de wieg. Een HTPC bouwen is op dit moment nog iets van een selecte en relatief kleine groep mensen. Commercieel niet de meest interessante doelgroep.

Ik zie eerder ontwikkelingen in de all-in-one oplossingen, zoals Popcorn Hour. Ik sluit niet uit dat deze vorm van mediacenters een vlucht nemen. Je koopt één kastje en dat kan bijna alles. Plug and play. Comercieel veel interessanter. Steeds meer grote merken wagen zich aan oplossingen hierin, dat was een paar jaar geleden ook anders.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Daarentegen vliegen de Ion-based nettops je om de oren (Dell Zino HD, Acer Aspire Revo, Asus EEEbox E1012), dus HTPC's zijn nog steeds wel degelijk interessant. Alleen het TV-aspect (kijken/opnemen) lijkt door alle complexiteit van DVB-T, C, S, S2, CI's, CAM's en de Amerikaanse standaarden die allemaal weer anders zijn (ATSC, ClearQAM) gewoon te moeilijk voor consumenten te zijn en daar lijkt de HTPC toch de door het TV bedrijf geleverde set-top box niet te kunnen vervangen. Maar als afspeler van internet content (YouTube, Uitzending Gemist, in de VS Hulu) lijkt de HTPC populairder dan ooit. Ook Zotac timmert hard aan de weg met zijn mITX componenten - allemaal hardware die er een jaar geleden nog niet was.

[ Voor 8% gewijzigd door Dreamvoid op 13-09-2009 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisHitman
Hele interessante reacties van roma0803 en Dreamvoid, omdat er allebei waarheden inzitten. Als ik diverse fora, reviewsites en bladen bekijken, dan blijf ik het gevoel houden dat de groep van potentiele htpc bezitters steeds groter wordt. Een paar maanden geleden zag je langzamerhand een opkomst van specifiek op htpc gerichte mobo's en geluidskaarten. Ik ga er voor mijzelf nu even vanuit dat het loont om nog heel even te wachten op de komst van nieuwe htpc componenten gezien de snelle ontwikkelingen op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat dee groep potentiele htpc bezitters groeiende is, durf ik ook nog wel te beweren. Waar we imho op het moment tegen aan lopen is een verbeten poging van kabelaars om hun marktpositie te beschermen. Op het moment zitten veel mensen thuis nog vast aan een bepaalde leverancier, omdat zij niets anders kunnen krijgen op hun adres. Reken er maar op dat de Opta en de politiek hier niet heel erg van gecharmeerd zijn. De kabelaars hebben helemaal geen baat bij concurrentie in hun regio en dus ook niet met apparaten waar je simpelweg dmv een smartcard allerlei signalen mee kan decoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 21:06

d-motion

zow... en dan nu...

Naar aanleiding van de BBG heb ik zelf dus ook mijn HTPC 'geupgrade' met een Ati Radeon 4550 kaart (Eigenlijk dus een downgrade)..

Tot op heden zat er een Nvidia 8600GTS in maar deze bleef maar problemen geven met de dual screen oplossing. Constant vastlopen wanneer er een tweede scherm aan hing (OrigenAE S16T/touchscreen en Panasonic 42").

Nu met de Radeon 4550 geen enkel probleem meer. TV is aangesloten via de HDMI uitgang. Interne TFT is aangesloten op de VGA uitgang van de kaart. Het was wel even zoeken voor alle instellingen want normaal heb ik alleen maar Nvidia kaarten gehad na het debakel met een 9800pro kaart.

Nu heb ik ook netjes geluid over de TV wanneer ik dit niet nodig vind om over de stereo te hebben. (Audioswitcher-snel switchen van Windows Default Audio).

Al het HD content speelt vlekkeloos af zonder stotteren...

Mocht je het systeem willen zien (Hier staan de specs : http://tweakers.net/gallery/sys/17377)

[ Voor 5% gewijzigd door d-motion op 14-09-2009 10:08 ]

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 104,95€ 104,95
1Asus M4A78T-E€ 108,40€ 108,40
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 75,31€ 75,31
1Nexus Voltinia 430W Zwart€ 96,50€ 96,50
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB€ 85,-€ 85,-
ImporterenTotaal€ 470,16

Dit is mijn nieuwe server/HTPC :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:47
Heb mijn systeem in elkaar, vind alleen dat hij nog iets te veel lawaai maakt.
Ik heb de Thermaltake dh202 kast en heb het idee dat de 2 60mm casefans de boosdoeners zijn.

Heb al gekeken hoe ik het Voltage kan aanpassen van de fans en kwam op dit uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Zalman FanMate 2€ 3,49€ 3,49
ImporterenTotaal€ 3,49

De casefans hebben alleen een Molex voedingaansluiting, dit past volgens mij niet op de Zalman FanMate 2.
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Daar kun je wel een verloopje voor vinden bij de lokale pc boer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
jayvol09 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 18:17:
je lossless LPCM wordt idd naar 16 bits gedowngrade, maar het blijft lossless heten(omdat het LPCM is), alleen geen officiele HD audio kwaliteit meer. Alleen audio kaarten hebben tot nu toe protected HD paths.
Ik converteer HD audio (met de juiste decoders) zelf naar FLAC. Bij het afspelen wordt de FLAC gedecodeerd in LPCM. Volgens mij ontstaat er dan LPCM in dezelfde kwaliteit als de bron en heb ik niets te maken met DRM en PAP. Ik wil enkel weten of die bron-LPCM via een ATi 4xxx kaart ook onbewerkt de receiver bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ja, bron materiaal bereikt onbewerkt je receiver. In je eerdere posts gaf je aan daar aan te twijfelen, maar ik heb nog steeds geen bron gezien die dat staaft.
FLAC is wel lossless, maar ik weet niet of dat ook echt betekent dat je dezelfde kwaliteit over houdt als de HD bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
Edmin schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:43:
Ja, bron materiaal bereikt onbewerkt je receiver. In je eerdere posts gaf je aan daar aan te twijfelen, maar ik heb nog steeds geen bron gezien die dat staaft.
Ik denk dat ik me heb laten misleiden door de resampling van HD audio. Voor lossless formaten is dat niet van toepassing begrijp ik nu.
FLAC is wel lossless, maar ik weet niet of dat ook echt betekent dat je dezelfde kwaliteit over houdt als de HD bron.
Volgens wikipedia is FLAC 100% lossless en zijn er slechts de volgende beperkingen.
FLAC supports only fixed-point samples, not floating-point. This is to remove the imprecision of floating point arithmetic so as to ensure the encoder is fully lossless. It can handle any PCM bit resolution from 4 to 32 bits per sample, any sampling rate from 1 Hz to 655,350Hz in 1 Hz increments, and any number of channels from 1 to 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamfish
  • Laatst online: 10-09-2024
Beste lezers,

Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in het bouwen van een HTPC. Als passieve volger van dit topic verbaas ik me telkens weer over de wat er allemaal bij komt kijken. Petje af voor de mensen die hier zoveel tijd een energie in steken.

Ik zal eerst mijn huidige hardware en eisen omschrijven om vervolgens mijn vraag te stellen.

Hardware
TV: Panasonic TH-42PZ85
Geluidsinstallatie: KEF KHT 2005
Receiver: Denon AVR-2802
MediaCenter: Xbox (modded met xbmc)

Eisen (op volgorde van prioriteit)
  • Goede weergave van alle veelgebruikte formaten
  • Afspelen van alle media (Blueray/DVD/cd)
  • Lage geluidsproductie van de hardware
  • Home automation software kunnen draaien
  • Futureproof (Dolby TrueHD, DTS-HD)
In eerste instantie is het te doen om HD video kwaliteit. Daarbij gaat de HTPC de xbox vervangen :'( . De receiver wil ik als het even kan nog niet vervangen. Gezien de receiver geen HDMI ondersteund wil ik het geluid via een SPDIF (optisch) kabel van de HTPC naar de receiver sturen. Als ik het juist heb wordt het geluid dan via lossy compressietechnieken zoals DTS, DD, Dolby Prologic II verstuurd. Het video signaal daarentegen gaat via een HDMI kabel direct naar de tv.

Nou heb ik hier en daar wat gelezen dat bovenstaande opstelling synchronisatieproblemen kan veroorzaken. Als dat klopt, onder welke omstandigheden vinden die problemen precies plaats? Bijvoorbeeld, is dat alleen bij bepaalde bestandsformaten of bij alle type media het geval of spelen er nog meer factoren een rol bij dit probleem?

Tot slot, als er alleen gekeken wordt naar het MB gaat mijn voorkeur uit naar de Gibabyte GA-E7AUM-DS2H. Dit vanwege de NVidia 9300/9400 chipset.

[ Voor 0% gewijzigd door Dreamfish op 14-09-2009 13:46 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
Edmin schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:19:
Daar kun je wel een verloopje voor vinden bij de lokale pc boer.
Ik heb de volgende kabel gevonden waar dit volgens mij ook mee moet lukken:

http://www.cdromland.nl/?...=producten&prodnum=371309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Dreamfish schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:44:
Tot slot, als er alleen gekeken wordt naar het MB gaat mijn voorkeur uit naar de Gibabyte GA-E7AUM-DS2H. Dit vanwege de NVidia 9300/9400 chipset.
Dat mobo is EOL... niet meer leverbaar

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-08 15:56
Dreamfish schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:44:

psy schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:06:
[...]

Dat mobo is EOL... niet meer leverbaar
Ook ik had zeer veel interresse in dit bordje, blijkt idd niet meer leverbaar. Weet iemand of er binnenkort een niuewe reeks mobo's uitkomen op basis van de de geforce 9300/9400 grafische chips???

[ Voor 27% gewijzigd door maartuh op 14-09-2009 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:04

Milmoor

Footsteps and pictures.

Zotac heeft ze in ieder geval nog wel. Maar ik weet niet of er nog nieuwe producten van de andere fabrikanten in de pijplijn zitten.

[ Voor 55% gewijzigd door Milmoor op 14-09-2009 15:27 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamfish
  • Laatst online: 10-09-2024
maartuh schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:17:
Ook ik had zeer veel interresse in dit bordje, blijkt idd niet meer leverbaar. Weet iemand of er binnenkort een niuewe reeks mobo's uitkomen op basis van de de geforce 9300/9400 grafische chips???
Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn specificaties heb samengesteld maar toen kwam ik ook uit op het MSI P7NGM-Digital MB. Deze heeft een geforce 9300 chipset met een aansluit mogelijkheid voor SPDIF. Ik weet alleen niet zo goed de nadelen van dit MB. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Olghur schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:00:
[...]

Ik heb de volgende kabel gevonden waar dit volgens mij ook mee moet lukken:

http://www.cdromland.nl/?...=producten&prodnum=371309
Let wel even op de specificaties van je fans. Zijn ze wel 7V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisHitman
maartuh schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:17:
[...]

[...]

De eerder in dit topic genoemde Foxconn is een voorbeeld van een nieuw mobo (geen geforce, maar ati)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
Edmin schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:06:
[...]

Let wel even op de specificaties van je fans. Zijn ze wel 7V?
Volgens mij zijn ze 12 Volt, denk je dat ze niet draaien als ze een lager voltage krijgen?
Ik zal vanavond eens kijken wat ik precies heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
de asus P5N7A-VM heeft een 9300 chipset, wel geen firewire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Olghur schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:29:
[...]

Volgens mij zijn ze 12 Volt, denk je dat ze niet draaien als ze een lager voltage krijgen?
Ik zal vanavond eens kijken wat ik precies heb.
Op 7V zullen ze wel draaien, maar met een lager toerental. Dat beteknt minder lawaai (Yay!) en minder CFM (Boo!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Ligt volgens mij ook aan de encoder, toch weer een stapje extra waar de pc iets kan verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
Edmin schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:31:
[...]

Op 7V zullen ze wel draaien, maar met een lager toerental. Dat beteknt minder lawaai (Yay!) en minder CFM (Boo!).
Dat is nou juist de bedoeling, heb de volgende koelers in mijn kast,
1 x 120mm
2 x 60mm (maken te veel lawaai)
1 x scyte ninja mini

wil alleen de 2 x 60mm fans op 7v zetten, dit moet toch geen probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat gaat lukken idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
De input voor de FLAC encoder is PCM.
Dus de DTS-HD/Dolby TrueHD stream moet eerst gedecodeerd worden naar PCM ( = "uitpakken").
Als het aantal bits en de samplefrequentie behouden blijft na uit het uitpakken en wordt deze PCM data gecodeerd in FLAC dan heb je hetzelfde als DTS-HD/Dolby TrueHD.

De meeste ripping tools zullen wel de nodige beveiligingen van de audiostream halen zodat er geen PAP en dergelijke nodig is (het hoeft nu niet immers allemaal realtime gebeuren), dus de PCM data zal wel aan 24bit/96kHz zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1LL3RB33
Ik heb nog even een korte vraag over het te gebruiken besturingsysteem. Is het voor het afspelen van filmmateriaal (zoals HD content) het beste om 32-bit of 64-bit Vista te gebruiken? En met of zonder mediacenter applicatie? Mijn voorkeur heeft 64-bit want kan ik ook gebruik maken van mijn 4Gb DDR2 geheugen.

Daarnaast heb ik ooit eens iets over Linux en XBMC gelezen. Is dat ook een goed alternatief of zouden jullie toch voor Windows kiezen i.v.m. software ondersteuning o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
Thanx voor je hulp, ben niet zo thuis in dit alles en dan is erg fijn om even navraag te kunnen doen bij iemand met meer ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is de ''vervanger'' voor de AMD Athlon X2 4850e ?

vernam al van iemand dat de Athlon II 240 een goede ''vervanger'' daarvoor is ?
iemand nog ideen ? het is uiteraard voor een htpc icm Gigabyte GA-MA78GM-S2H mobo

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 21:02 . Reden: tikfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

In de BBG wordt niet voor niets gekozen voor de X2 245 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:41:
Wat moet de CPU kunnen?
Is zuinigheid belangrijk?
hd films 1080p afspelen, meerdere programmas draaien op achtergrond, downloads staan aan.

zuinigheid speelt wel een rol, maar heeft niet de pre.

vlekkeloos hd films afspelen en stilte is de pre :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Is het dan niet handig om een moederbord met 780G/785G chipset te nemen zodat de IGP het decodeer werk voor zich kan nemen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:48:
[...]

Is het dan niet handig om een moederbord met 780G/785G chipset te nemen zodat de IGP het decodeer werk voor zich kan nemen.
Die zit er op hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De 740G is natuurlijk niet een beest van en IGP.

Maar ju kunt het gewoon testen en desnoods een 4350 toevoegen. Heb je het bord al in bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:43:
In de BBG wordt niet voor niets gekozen voor de X2 245 ;)
ik heb een am2+ socket op het mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je had natuurlijk al lang kunnen (nee: moeten!) weten dat AM3 CPU's meestal op een AM2+ socket passen. Check de CPU support list van je mobo voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:52:
De 740G is natuurlijk niet een beest van en IGP.

Maar ju kunt het gewoon testen en desnoods een 4350 toevoegen. Heb je het bord al in bezit?
nee ga het van het weekend denk ik allemaal realiceren.
maar op dat mobo zit wel eem 780g chipset hoor:

http://www.hardware.info/..._GAMA78GMS2H_GAMA78GMS2H/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:40:
het is uiteraard voor een htpc icm Gigabyte GA-MA74GM-S2H mobo
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:55:
[...]

nee ga het van het weekend denk ik allemaal realiceren.
maar op dat mobo zit wel eem 780g chipset hoor:

Welke is het nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry de eerste was een tik foutje nu zie ik het ja :)
het is dus de laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

pricewatch: Gigabyte GA-MA78GM-S2H

Vind je ook niet dat de Tweakers pricewatch veeeeel beter is? ;)

Maar dat gaat wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:03:
pricewatch: Gigabyte GA-MA78GM-S2H

Vind je ook niet dat de Tweakers pricewatch veeeeel beter is? ;)

Maar dat gaat wel werken.
haha ja ik had die pagina even openstaan nog.
dus de X2 245 gaat goed werken icm dat mobo ? :):)
volgens mij is de X2 245 ook nog stukje sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:07:
volgens mij is de X2 245 ook nog stukje sneller.
Meer dan een stukje en natuurlijk gaat het werken. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke dan !
en dat voor bijna de zelfde prijs :D
tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
K1LL3RB33 schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:54:
Ik heb nog even een korte vraag over het te gebruiken besturingsysteem. Is het voor het afspelen van filmmateriaal (zoals HD content) het beste om 32-bit of 64-bit Vista te gebruiken? En met of zonder mediacenter applicatie? Mijn voorkeur heeft 64-bit want kan ik ook gebruik maken van mijn 4Gb DDR2 geheugen.

Daarnaast heb ik ooit eens iets over Linux en XBMC gelezen. Is dat ook een goed alternatief of zouden jullie toch voor Windows kiezen i.v.m. software ondersteuning o.i.d.?
Volgens mij maakt dit weinig uit voor HD films, kzou ook voor 64-bit gaan. Medica center zit er volgens mij bij inbegrepen, kijk is op youtube voor die verschillende softwares, kan je zien hoe t beetje uitziet, al zijn er vaak wel andere skins te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Grr, ik ben al sinds het weekend bezig om mijn geluid via mijn HDMI kabel te krijgen, blijkt het dat ik gewoon de BIOS had moeten updaten. Ik heb echt van alles met drivers geprobeerd, maar had niet verwacht dat het een BIOS issue zou zijn.

Mocht er dus iemand problemen hebben met Audio over HDMI met de Gigabyte GA-MA78GM-UD2H, dan moet je gewoon even de laatste bios flashen

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Vond je het wel leuk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 21:06

d-motion

zow... en dan nu...

K1LL3RB33 schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:54:
Ik gebruik nu zelf 64bit maar.... Let op... Sommige software was bijvoorbeeld in het verleden niet als 64 bit te krijgen (ac3filter bijvoorbeeld). 64Bit software kan dus geen gebruik maken van de 32bit drivers/software/filters/codecs.

Op dit moment zijn de meeste software/drivers/filters/codecs wel 64bit... dus dat wordt dan al minder problematisch... Eventueel kun je altijd nog een 32bit driver installeren met hierbij een 32bit player. Het wordt dan wel allemaal een beetje onoverzichtelijk.

Zelf kan ik eigenlijk alles afspelen onder windows vista 64bit met daarop : Mplayer Classic HC, VLC, KMPLayer, AC3filter, Audioswitcher.

Verder heb ik er eigenlijk niets op staan behalve dan een paar shortcuts naar mijn favorite directories op het netwerk. Even slepen en spelen maar....

Over het Linux XMBC verhaal kan ik weinig vertellen aangezien ik alleen maar met Windows heb gedraaid. ook heb ik er nooit een schil als Windows Mediablabla heen gezet. Is mischien wel mooier maar ik ben allang blij dat alles snel werkt... filmpje kan ik binnen 1,5 minuut opzetten... Als de PC uitstaat...

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
In het begin nog wel, maar op een gegeven moment word je het echt zat. Ben nu wel blij dat het werkt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Op ebay zijn nog een aantal GA-E7AUM-DS2H bordjes te vinden in de US, voor wie er echt nog één wil.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 23:09:
Dure CPU voor de taak. Waarom geen X2 245? Of als je per se 3 cores wil een X3 710?

Die soundbars zijn grappige dingen. Ik zie geen HDMI-in, maar wel out in de specs?
Die X3 710 is duurder (op de site waar ik voor de prijzen heb gekeken) als de X3 720, vandaar dat ik daar even vanuit gegaan was.

Nee inderdaad, de soundbar heeft alleen een HDMI-out. Vandaar dat ik gebruik wil gaan maken van de optical out op het moederbord en de optical in van de soundbar. Kan ik hier problemen , verschil in kwaliteit (ipv HDMI) verwachten?

Verder al mensen die toch al iets gehoord hebben over de Asus M4A785G HTPC/RC ? Link : http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=vhi75jnBeZVzizh0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verschil in kwaliteit heb je sowieso. LPCM is lossless, terwijl over S/PDIF (coax of optisch) een lossy signaal wordt gezonden (DTS of DolbyDigital, de non-HD varianten). Verder verwacht ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Hallo,

Ik ben van plan een nieuw systeem te bestellen,
Wat ik nodig heb
- OS
- Cheap toetsenbord
- monitor
- het systeem zelf

wat ik er mee wil gaan doen
- GTA IV
- GRID
- Assassins Creed

Budget
- MAXIMAAL 900 euro maar veel lager als het mogelijk is met mijn wensen!

Als het boven de 30 fps is vind ik het ok, dit is mijn samenstelling
Ik heb geprobeerd het volgende samen te stellen, wat vinden jullie ervan?

http://azerty.nl/winkelma...26356]=1&product[90497]=1

Ik zal hem in de toekomst vast een keer updaten maar die AM3 mobo gaat wel een tijdje mee toch?
En de energiezuinigheid is niet heel belangrijk, ik weet helemaal niks van overklokken dus waarschijnlijk
komt daar ook niet (veel) van..

Alvast bedankt,

Clément

[ Voor 9% gewijzigd door zozamis op 15-09-2009 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik begrijp dat de vermelding in CSL voor wat verwarring zorgt. Voor gamesystemen moet je hier zijn:
[BBG Aanschaf] Game- en high-end gamesysteem september 2009

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is het verschil tussen deze 2 mobo's ?
volgens mij niet zo heel veel toch ?

GIGABYTE GA-MA78GM-S2H (deze is weinig op vooraad)

en de

GIGABYTE GA-MA78GM-UD2H (heeft meer usb poorten)

word gebruikt icm met AMD Athlon II X2 245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Gigabyte heeft een uitstekende product comparison sheet op de site:
http://www.gigabyte.eu/Pr....aspx?ProductID=2995,2814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke het is dus gewoon de opvolger met wat meer usb poorten en iets groter formaat ?
ik zie voor de rest geen verschillen.

iemand anders well ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
waarom boeit t je weet toch zelf wel wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 15:50
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:52:
oke het is dus gewoon de opvolger met wat meer usb poorten en iets groter formaat ?
ik zie voor de rest geen verschillen.

iemand anders well ?
Dual bios & de ddr2 1200 ondersteuning niet te vergeten :)

[ Voor 69% gewijzigd door Sharky_NL op 15-09-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:44
Sinds kort ben ik gaan samenwonen en nu ben ik van plan om heel het video - audio gebeuren thuis rustig op poten te zetten. Omdat ik thuis gewoon altijd de spullen van mijn ouders gebruikte (Bravia + DVB-S (incl. recorder) + Bose audio + cheap-ass dvd recorder) heb ik verder nog niets dan een (oude, overigens goed werkende) Philips-32PW9617 (of zoiets, iig CRT) Matchline, een standaard digitale tv-tuner van Ziggo, en een cheap-ass dvd speler.

Gezien het feit dat ik graag alles wil combineren en in principe in het bezit ben van een TV + geluid (kan over tv of standaard op de aux van een Sony stereotoren) gaat mijn interesse in eerste instantie uit naar een HTPC. Echter komt hier meteen de eerste vraag om de hoek kijken; om het HTPC systeem ook klaar te hebben voor de toekomst (wanneer er dus een nieuwe tv gaat komen) zal deze ook klaar moeten zijn voor de nodige HD content. Tot die tijd echter is dit niet noodzakelijk omdat mijn huidige tv enkel over scart aansluitingen beschikt. Is het nog wel doenlijk om een s-video signaal, via een goedkope videokaart denk ik dan, aan te sluiten op scart of wordt het dan echt huilen met de pet op? Bij mijn weten bestaat er gewoon scart met s-video en tulp-in, dus om beeld en geluid via de pc te laten lopen moet dit opzich geen probleem zijn..

Wanneer dit nog redelijk acceptabel gaat zijn ga ik me buigen over andere eisen / wensen, zo niet dan zal er eerst een andere tv moeten komen wat budget technisch weer niet lekker uit komt met de afgelopen verhuizing en alle aankopen vandien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende maand staat op de planning om een nieuwe high end game pc samen te stellen. Nu zou ik wel wat tips & trics kunnen gebruiken en ervaringen over de compenenten die ik momenteel voor ogen heb;

- Antec Twelve hundred bigtower
- Antec Truepower Quattro 850watt
- Asus Rampage II extreme iX58
- Intel core i7 extreme 975
- Coolermaster V8 processor koeler
- OCZ 3x2 gb DDR3 PC16000 CL9.0 plat.
- ATI HD 5870
- Intel SSD 2.5" 80GB X25-M
- Windows7

Daarnaast plug ik wat "oude" zaken erin als bijv. 2x 250GB SATA HD en heb net een nieuwe Samsung 2443BW scherm.

De BBG is nice en gebruik ik zeker als uitgangspunt echter worden er altijd consessies gedaan, anders is het ok geen BEST buy ofc.

Tips en advies zijn erg welkom! Zeker als ik hoor dat de OCZ geheugen niet goed met Asus moederborden werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol. Inmiddels deze post voor vierde maal ergens neergezet. Sorry voor de overlast.
Moet nog even wennen aan dit forum. :)
Post inmiddels in het game en high-end topic geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik zal eens kijken of ik de alias ook van een titelfix kan voorzien. Het ligt iig niet helemaal aan jou. ;)

edit: done

[ Voor 6% gewijzigd door Edmin op 15-09-2009 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1LL3RB33
d-motion schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:57:
[...]
Ik gebruik nu zelf 64bit maar.... Let op... Sommige software was bijvoorbeeld in het verleden niet als 64 bit te krijgen (ac3filter bijvoorbeeld). 64Bit software kan dus geen gebruik maken van de 32bit drivers/software/filters/codecs.

Op dit moment zijn de meeste software/drivers/filters/codecs wel 64bit... dus dat wordt dan al minder problematisch... Eventueel kun je altijd nog een 32bit driver installeren met hierbij een 32bit player. Het wordt dan wel allemaal een beetje onoverzichtelijk.

Zelf kan ik eigenlijk alles afspelen onder windows vista 64bit met daarop : Mplayer Classic HC, VLC, KMPLayer, AC3filter, Audioswitcher.
Thanks voor je uitgebreide uitleg. Ik gebruik op dit moment op mijn desktop alleen K-Lite pack en Nero DVD player en heb nog nooit films gehad die ik niet af kon spelen. Ik moet dan wel bekennen dat ik nog geen blu-ray films ofzo heb afgespeeld. Maar is het niet zo dat je met die K-Lite pack al bijna alle codecs te pakken hebt? Kun jij met die players die je noemt ook blu-ray films etc. afspelen?
Woy schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:47:
Grr, ik ben al sinds het weekend bezig om mijn geluid via mijn HDMI kabel te krijgen, blijkt het dat ik gewoon de BIOS had moeten updaten. Ik heb echt van alles met drivers geprobeerd, maar had niet verwacht dat het een BIOS issue zou zijn.

Mocht er dus iemand problemen hebben met Audio over HDMI met de Gigabyte GA-MA78GM-UD2H, dan moet je gewoon even de laatste bios flashen
Bedankt voor de tip!!!! Toevallig heb ik gisteren nog even op de Gigabyte site zitten kijken om te checken welke bios updates inmiddels al beschikbaar zijn zodat ik mijn bordje gelijk kan update als hij binnen is. En heb zo de manual ook alvast even kunnen bekijken. Maar het viel mij bij de bios update sectie ook al op dat er een aantal updates waren waarin het geluid verbeterd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Joster schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:11:
Echter komt hier meteen de eerste vraag om de hoek kijken; om het HTPC systeem ook klaar te hebben voor de toekomst (wanneer er dus een nieuwe tv gaat komen) zal deze ook klaar moeten zijn voor de nodige HD content. Tot die tijd echter is dit niet noodzakelijk omdat mijn huidige tv enkel over scart aansluitingen beschikt. Is het nog wel doenlijk om een s-video signaal, via een goedkope videokaart denk ik dan, aan te sluiten op scart of wordt het dan echt huilen met de pet op? Bij mijn weten bestaat er gewoon scart met s-video en tulp-in, dus om beeld en geluid via de pc te laten lopen moet dit opzich geen probleem zijn..

Wanneer dit nog redelijk acceptabel gaat zijn ga ik me buigen over andere eisen / wensen, zo niet dan zal er eerst een andere tv moeten komen wat budget technisch weer niet lekker uit komt met de afgelopen verhuizing en alle aankopen vandien :D
Tja wat heb je liever eerst, een htpc of een leuke HD tv :P ik zou tv zeggen 8)
S-video uitgangen zie ik minder op moederborden omdat alles digitaal aan t worden is, als je er eentje hebt kan je de resolutie op je pc instellen en dat moet t nog normaal op je tv komen. Vga -> rgb scart kan ook maar zou ik me niet aan wagen...Vga to Scart, welk schema is het veiligst ?

Dus ja eerst tv en dan als je weer gespaard heb voor een htpc zijn er waarschijnlijk betere onderdelen op de markt^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
jayvol09 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:40:
[...]

Tja wat heb je liever eerst, een htpc of een leuke HD tv :P ik zou tv zeggen 8)
S-video uitgangen zie ik minder op moederborden omdat alles digitaal aan t worden is, als je er eentje hebt kan je de resolutie op je pc instellen en dat moet t nog normaal op je tv komen. Vga -> rgb scart kan ook maar zou ik me niet aan wagen...Vga to Scart, welk schema is het veiligst ?

Dus ja eerst tv en dan als je weer gespaard heb voor een htpc zijn er waarschijnlijk betere onderdelen op de markt^^
Maar ik zou toch ook al een high end mobo kunnen aanschaffen met daarop een simpele video-kaart inclusief s-video uitgang die tot er een nieuwe tv is kan dienen als output richting mijn tv. Daarna kan ik gewoon nog altijd gebruik maken van het mobo dat ik nu aan zou schaffen..

In principe heeft voor mij een htpc een hogere prioriteit omdat ik dat nog niet heb :P Een tv heb ik in feite wel..

Verwijderd

Edmin schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:38:
Verschil in kwaliteit heb je sowieso. LPCM is lossless, terwijl over S/PDIF (coax of optisch) een lossy signaal wordt gezonden (DTS of DolbyDigital, de non-HD varianten). Verder verwacht ik geen problemen.
Bedankt voor je reactie. Nu bedacht ik het volgende:
De HTPC sluit ik via HDMI aan op de TV. Volgens mij gaat daar ook audio overheen. Nu is de TV aangesloten op de Soundbar door middel van een kabel (enerzijds enkel tulp andere zijde 2 tulp), omzoedoende het geluid van de TV naar de soundbar te krijgen. zie link:

http://www.p4c.philips.co...26&dct=QAC&ctn=HTS8140/12

Ik denk dat ik het antwoord al weet op de vraag of dit beter is als de optical kabel (waarschijnlijk Nee) maar wil dit toch even controleren.

• jayvol09
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 00:46:
[...]

Bedankt voor je reactie. Nu bedacht ik het volgende:
De HTPC sluit ik via HDMI aan op de TV. Volgens mij gaat daar ook audio overheen. Nu is de TV aangesloten op de Soundbar door middel van een kabel (enerzijds enkel tulp andere zijde 2 tulp), omzoedoende het geluid van de TV naar de soundbar te krijgen. zie link:

http://www.p4c.philips.co...26&dct=QAC&ctn=HTS8140/12

Ik denk dat ik het antwoord al weet op de vraag of dit beter is als de optical kabel (waarschijnlijk Nee) maar wil dit toch even controleren.
Geluid over HDMI is wel goed, maar vervolgens van je tv naar stereo betekent digitaal --> analoog dus wss verlies je daar wat. Bij optisch/coax is dit stapje er niet, maar ik denk niet dat je echt een verschil zal horen bij stereo.
Joster schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 22:59:
[...]

Maar ik zou toch ook al een high end mobo kunnen aanschaffen met daarop een simpele video-kaart inclusief s-video uitgang die tot er een nieuwe tv is kan dienen als output richting mijn tv. Daarna kan ik gewoon nog altijd gebruik maken van het mobo dat ik nu aan zou schaffen..

In principe heeft voor mij een htpc een hogere prioriteit omdat ik dat nog niet heb :P Een tv heb ik in feite wel..
Uiteraard als je er eentje kunt vinden met s-video en HDMI uitgang, je bent iets meer beperkt in je keuzes denk ik alleen.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 00:46:
[...]
Het antwoord is natuurlijk al gegeven, maar het mooie is: je kunt het gewoon proberen. Het kost je iig niets, want de spullen heb je toch al thuis. Kun je ons mooi laten weten wat jouw bevindingen zijn. :)

• Joster
jayvol09 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 01:01:
[...]

Uiteraard als je er eentje kunt vinden met s-video en HDMI uitgang, je bent iets meer beperkt in je keuzes denk ik alleen.
Of dus eerst een grafische kaart met s-video en als dan later de andere tv komt een fatsoenlijke kopen met HDMI uitgang. Maar mijn vraag blijft, is dit beeld enigszinds acceptabel of wordt het een grote bagger?

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ze maken die TV-out al een tijdje. Ik heb het zelf nooit gebruikt, maar er zijn mensen die het al jaren gebruiken. Dan zou je toch zeggen...

Verwijderd

Iemand hier ervaring met de Silverstone LC19 behuizing?
Mooi klein kastje maar nu die moederborden met GeForce 9400 geintegreerd niet meer leverbaar zijn zou ik hier dus een losse videokaart in moeten proppen (wil graag beeld en geluid over 1 HDMI kabel). Ik kan niet zo snel vinden of die videokaart low-profile moet zijn of dat ook fullsize kan. Iemand daar ervaring mee?

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De LC19 is een uATX slimline case:
http://www.silverstonetek...ntents.php?pno=lc19&area=

Er wordt een PCIe Riser card bijgeleverd, dus dat komt goed. De grafische kaart uit de BBG is low-profile, dus die moet volstaan.

edit: met de risercard zou je een fullheight kaart kunnen plaatsen, maar het is verstandiger om een low profile kaart te nemen en die op de lange bracket te monteren.

[ Voor 26% gewijzigd door Edmin op 16-09-2009 09:49 ]

Verwijderd

Edmin schreef op woensdag 16 september 2009 @ 09:47:
De grafische kaart uit de BBG is low-profile, dus die moet volstaan.
Dat had ik nog niet eens gezien, dan is t helemaal geen probleem! Dank voor de hulp.

• jayvol09
Joster schreef op woensdag 16 september 2009 @ 08:46:
[...]

Of dus eerst een grafische kaart met s-video en als dan later de andere tv komt een fatsoenlijke kopen met HDMI uitgang. Maar mijn vraag blijft, is dit beeld enigszinds acceptabel of wordt het een grote bagger?
S-video uitgangen zie ik minder op moederborden omdat alles digitaal aan t worden is, als je er eentje hebt kan je de resolutie op je pc instellen en dat moet t nog normaal op je tv komen.
Weetniet wat je nu hebt van je Ziggo decoder naar je TV denk
hebje composiet scart, dan zal S-video beter zijn
hebje RGB scart, s-video is minder, zeker met hoge resuloties (1080P)
hebje component, naja dis RGB met techniekverbeteringen, dus weer beter dan s-video

Probeer een laptop van ergens met s-video dan aan te sluiten, kan je t zelf zien, weetje meteen ook of je tv zoiezo wel s-video compatible is.

[ Voor 23% gewijzigd door jayvol09 op 16-09-2009 20:02 ]

• Joster
Momenteel heb ik inderdaad gewoon digitale TV van Ziggo met scart naar mijn TV ja. TV heeft overigens ook een losse s-video ingang (althans TV-out van een laptop is S-video en deze via gele tulp (composiet?) in TV kunnen prikken), dus s-video compatibel is hij sowieso.

Maar how, nu ben ik even in de war. Het ideaalst in mijn situatie is dus eigenlijk component naar scart (http://www.allekabels.nl/...Scart,-Professioneel.html), mits mijn tv dit ondersteunt. RGB naar scart is wat ingewikkelder geloof ik (wel eens ergens een "zelf te bouwen" instructie gelezen ergens) en zou optie 2 zijn. Mocht dit ook niet lukken dan zal ik S-video naar scart moeten doen, wat sowieso wel zou lukken.

Afhankelijk van de opties hierboven zal ik dan aansluitingen op mijn mobo / graka moeten kiezen.

• jayvol09
Nee je vroeg hoe s-video zich verhoudt tot het beeld dat je nu krijgt op je tv....
Dus ik geef antwoord voor verschillende scenarios, omdat ik niet weet wat voor aansluiting je kabelding nu gebruikt. Ik ga er nu maar vanuit dat je nu component beeld krijgt op je tv, ziggo apparaat heeft dat vast wel.
Het adveis luidt dan: s-video zal minder zijn dan wat je nu krijgt, maar zal beter zijn dan standaard composiet die je misschien gebruikte voordat je ziggo had ofzo.

+Je zegt dat je tv s-vid ingang heeft, je laptop s-vid uitgang, toch wil je composiet ingang gebruiken van je tv???
Bijna alle moederborden hebben vga (rgb), wel lastig zoals ik zei. S-video of HDMI/DVI zijn dan over. Component is er niet op moederborden/grakas denk ik...

[ Voor 11% gewijzigd door jayvol09 op 17-09-2009 01:26 ]

Verwijderd

Ik heb zelf een aantal jaren terug een mediacenter via s-video aangesloten gehad. Kwaliteit is wel te doen maar s-video heeft nogal beperkingen in resoluties. Er kan bv. geen breedbeeld signaal door de kabel, alleen 4:3.
Voor de aansluiting op mn TV had ik een s-video naar scart blokje.
Omdat de resolutie van je TV en van de kabel niet zo hoog is heeft HD materiaal totaal geen zin, waardoor je met veel simpelere hardware toekan. Ik had zelf een Athlon XP 2000+ die t allemaal makkelijk trok.
Bedenk dus ook even hoelang het duurt voordat je een nieuwe TV koopt, anders staat er wellicht een overrated, supderdeluxe en dure mediacenter een paar jaar uit zn neus te vreten. (Wat mijn insziens zonde is van het geld).
Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is uitsluitend bedoeld voor vragen omtrent het samenstellen of ugraden van je htpc. Voor andere vragen, zoals de softwarematige instellingen of technische problemen dien je je eigen topic aan te maken!