Ik heb na volle tevredenheid van een jaar of 4 mijn mediacenter kapot na bliksem inslag en ben nu op dit forum mij aan het orienteren over een nieuw systeem en ik wou jullie reactie en hulp hierbij hebben.
WAT ZIJN MIJN EISEN EN DOELEN
-de MCE moet super stil wezen
-ga hem alleen gebruiken voor multimedia
-media wordt opgegeslagen op een (later aan te schaffen) NAS
-Flash geheugen als bootschijf (lager verbruik, minder warmte, stiller, sneller)
-7.1 ondersteuning
-als O.S wil ik win7 64 gaan gebruiken
-mijn TFT scherm in mijn kast en mijn SAMSUNG tv moeten goed beeld hebben in de juiste resolutie gekloond
- bluetooth op mijn mobo als dit mogelijk is omdat ik geen dongel aan de achterkant wil van mijn kast ivm de ruimte.
- de prijs hoeft niet al te hoog te zijn dus besparingen hoor ik graag
HUIDIGE SITUATIE
-als TV heb ik een SAMSUNG LE32R51B
-voor geluid gebruik ik creative gigaworks S750 dus 7.1
-voor de tv kaarten gebruik ik de bestaande Hauppauge WinTV PVR500 (die is niet beschadigd)
-als kast heb ik ORIGEN X15E
-Als nood gebruik ik de bestaande harde schijf totdat ik munten genoeg heb voor een fatsoenlijke NAS
IK DENK TE GAAN GEBRUIKEN EN WIL GRAAG JULLIE KRITISCHE BLIK OP
- als chipset NVIDIA 9300 (ivm het 7.1 geluid voor mijn gigaworks set en de ingebouwde GPU of kan een aander beter)
- voor mijn MOBO zie ik door de bomen het bos niet meer, maar ik wil wel een ATX bord ivm de grote kast.
- patriot extreme flash 128 g als bootschijf, deze wil ik ook allen voor de besturing gebruiken en later als ik weer wat centen heb gaat mijn oude harde schijf eruit en gaat al mijn media op de NAS.
-als geheugen wou ik 4GB corsair gaan gebruiken
-een videokaart en geluids kaart heb ik denk ik niet nodig of denken jullie daar anders over.
[
Voor 79% gewijzigd door
Verwijderd op 04-10-2009 11:38
]