Ja dat dacht ik al idd. Wel jammer want precies de reden dat ik weer eens een nieuwe PC wil is omdat Starcraft 2 en Diablo 3 er vroeg of laat eens gaan aankomen, wat natuurlijk wel echte muisgames zijn...nou, dan valt dat concept ook uit de boot.
Ik zag trouwens voor iets meer dan 60 Euro de A+ GL-3 Black. Deze lijkt heel erg op de Nox Media (toeval of niet??) maar heeft niet die DVD-logo's, wat ik wel positief vind. Maar er is maar weinig info over te vinden. Iemand die iets weet over de A+ GL-3?

B.S.U.R.
Verwijderd
Ik heb het volgende systeempje samen gesteld is dit beter en wat adviseuren jullie voor het geheugen?M0nkeymen schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 22:03:
[...]
Is er een reden dat je dit moederbord perse wilt? Anders zou ik gaan voor een goedkoop AMD-processor moederbord in combo met een ATI 4550 is goedkoper en speelt alles af, is stil en beter verkrijgbaar. Ook zit er een HDMI aansluiting op dit naar je reciever of tv kan.
Zoals eerder hierboven gemeld wil ik top beeld/audio en elk formaat kunnen afspelen. Heel graag tips/advies aangezien ik hier geen kaas van heb gegeten. Ben meer software dan hardware.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Phenom II X2 550 Black Edition | € 83,24 | € 83,24 |
1 | Antec Fusion Remote Zwart | € 126,40 | € 126,40 |
1 | be quiet! Straight Power BQT E6-400W | € 45,90 | € 45,90 |
1 | Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H | € 74,45 | € 74,45 |
1 | Lite-On iHES106 | € 95,10 | € 95,10 |
1 | Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB | € 81,96 | € 81,96 |
1 | Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E 1G HM HDMI | € 35,54 | € 35,54 |
1 | Silverstone Nitrogon NT06 Evolution | € 34,95 | € 34,95 |
Importeren | Totaal | € 577,54 |
Ik was niet duidelijk genoeg. Hij kan maar een van de twee 6 pins voedingsconnectors aansluiten. Een is genoeg voor het leveren van het benodigde vermogen, de tweede is vooral bij overklokken van belang. De kaart wil echter niet starten als er geen tweede stekker in zit. Je kan een truukje uithalen waardoor de kaart denkt dat er een tweede stekker in zit, terwijl dat in werkelijkheid niet het geval is. Een adapter naar Molex is wel mooier, maar ik verwacht dat dit ook werkt.-The_Mask- schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:47:
[...]
Waar heb jij het over? Lijkt wel als jij het over 6vs8 pins PCIe hebt.
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Je hoeft nu niet perse een 785G chipset te nemen dus het moederbord kan goedkoperVerwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 01:31:
[...]
Ik heb het volgende systeempje samen gesteld is dit beter en wat adviseuren jullie voor het geheugen?
Zoals eerder hierboven gemeld wil ik top beeld/audio en elk formaat kunnen afspelen. Heel graag tips/advies aangezien ik hier geen kaas van heb gegeten. Ben meer software dan hardware.
...
Nog een review van de 350w bequit pure power l7.
EDIT: over het geheugen... 2GB geheugen is genoeg maar omdat het zo goedkoop is kun je ook 4GB nemen. Elk a-merk voldoet wel maar ik zou minimaal pc2 6400 cl5 nemen.
Verder ziet het er aardig uit dacht ik zo.
[ Voor 7% gewijzigd door M0nkeymen op 06-10-2009 10:09 ]
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Ik ben voor de bouw van mijn htpc op deze 2 kasten gestuit:
MS-Tech MC-700

MS-Tech MC-1200

Manual van de mc700:
http://www.ms-tech.de/de/datenblatt/MC-700.pdf
Nu dacht ik, laat ik hem is bouwen met de Alternate PC-Builder, maar hij is niet echt compatibel met die web-app
Verder lees ik dat er bij beiden een voeding van 350W in zit. (waarover maar weinig specs te vinden zijn, alleen dat het een SFX voeding is en wat aansluitingen). Kan ik deze gewoon aansluiten op een asus m4a785-m (g785 mobo) met athlon II X2 240 proc? En in hoeverre is een remote bij zo'n kast compatibel met Windows 7 (media center) want ook dat kan ik nergens vinden.
Iemand een idee, of iemand die één van de kasten zelf heeft?
Volledige specs van het systeem wat ik wil bouwen:
Asus M4A785-M
AMD Athlon II X2 240
Corsair ddr 800 2gb
WD10EADS 1000gb hdd
dvd-rw samsung sh-s223L
ms-tech mc-700
Kom bij alternate uit op 344 euro voor dit geheel.
MS-Tech MC-700

MS-Tech MC-1200

Manual van de mc700:
http://www.ms-tech.de/de/datenblatt/MC-700.pdf
Nu dacht ik, laat ik hem is bouwen met de Alternate PC-Builder, maar hij is niet echt compatibel met die web-app
Verder lees ik dat er bij beiden een voeding van 350W in zit. (waarover maar weinig specs te vinden zijn, alleen dat het een SFX voeding is en wat aansluitingen). Kan ik deze gewoon aansluiten op een asus m4a785-m (g785 mobo) met athlon II X2 240 proc? En in hoeverre is een remote bij zo'n kast compatibel met Windows 7 (media center) want ook dat kan ik nergens vinden.
Iemand een idee, of iemand die één van de kasten zelf heeft?
Volledige specs van het systeem wat ik wil bouwen:
Asus M4A785-M
AMD Athlon II X2 240
Corsair ddr 800 2gb
WD10EADS 1000gb hdd
dvd-rw samsung sh-s223L
ms-tech mc-700
Kom bij alternate uit op 344 euro voor dit geheel.
PC builders zijn ernstig beperkt. Ze moeten heel goed bijgehouden worden en dat kost veel handwerk. Daarom klopt de info erin ook maar zelden. Mijn advies: niet meer gebruiken.CvDongen schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:33:
Ja. Het is geen supervoeding, maar hij volstaat.Verder lees ik dat er bij beiden een voeding van 350W in zit. (waarover maar weinig specs te vinden zijn, alleen dat het een SFX voeding is en wat aansluitingen). Kan ik deze gewoon aansluiten op een asus m4a785-m (g785 mobo) met athlon II X2 240 proc?
Die remotes werken allemaal volgens hetzelfde protocol en zijn compatibel met Vista, dus waarschijnlijk ook met 7En in hoeverre is een remote bij zo'n kast compatibel met Windows 7 want ook dat kan ik nergens vinden.
1 | AMD Athlon II X2 250 | € 54,69 | € 54,69 |
1 | Antec Fusion Remote Zwart | € 126,40 | € 126,40 |
1 | Asus M4A785TD-M EVO | € 73,01 | € 73,01 |
1 | Corsair XMS3 TW3X4G1333C9 | € 78,47 | € 78,47 |
1 | LG CH08LS10 | € 91,90 | € 91,90 |
1 | Logitech Cordless Mediaboard Pro | € 36,95 | € 36,95 |
1 | Nexus Value 430 | € 55,- | € 55,- |
1 | Scythe Ninja Mini | € 28,75 | € 28,75 |
1 | Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB | € 77,33 | € 77,33 |
Importeren | Totaal | € 622,50 |
Hier zit ik aan te denken :-) deze wordt dan aangesloten op een Philips 42PFL8404. Eigenlijk wou ik een home cinema set met BR erbij kopen maar aangezien ik bijna non-stop met m'n laptop voor de TV zit kan ik het beter zo doen. Ik het voornamelijk gebruiken voor DVD/BR/muziek/internet. Nu loop ik alleen een beetje vast op geluid.. hoe kan ik ervoor zorgen dat het geluid van m'n tv over mijn speakers gaan zonder dat de PC persee aan hoeft te staan?
audio uitgang van je tv gebruiken?
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
Ja, natuurlijk. Het enige nadeel van de discrete GPU's van NVidia is, dat je geen audio over HDMI kunt toepassen. Ik geloof dat de GT218 dat inmiddels wel kan, maar dat zou je even op moeten zoeken. Als video&audio over een enkele HDMI kanbel geen issue voor je is, kun je ook prima bij NVidia terecht.Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:19:
Zijn er Nvidia alternatieven voor de ATI kaart die bij de configs gebruikt worden?
Hoe kan ik weten of deze juist is ingesteld? Ik hem namelijk VMR9 in MPC HC aanstaan, wat hardware versnelling mogelijk maakt. Het kan ook zijn mijn hardware niet toereikend is?Tjoekie schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:56:
[...]
Kijk even hoe zwaar je cpu belast wordt tijdens het afspelen. Hikt dit tegen de 100% aan dan maak je duidelijk geen gebruik van DXVA en is je graka uit z'n neus aan het vreten. In dat geval heb je waarschijnlijk nog ergens een instelling niet goed staan, of je gebruikt een filmbestand dat niet DXVA compatible is.
Ik twijfel een beetje of deze vraag in het moederborden-forum thuis hoort of hier, maar aangezien het om een HTPC-moederbord gaat, hier maar de vraag.
Iemand nog recente ervaringen met de MSI Diva Live, aka MSI 7411? Met name op het gebied van duurzaamheid?
Voor alle duidelijkheid, dit moederbord heeft een geintegreerde versterker en is daarmee uitermate geschikt voor een HTPC. Bij lancering veel goed nieuws en ook op Tweakers twee positieve reviews.
Op internet is veel info verschenen over dit moederbord. Onder andere op dit blog/site veel info.
Over het algemeen zijn de reacties bijzonder positief, de geluidskwaliteit wordt door velen als bijzonder goed bestempeld. Hoewel er geruchten zijn dat ook andere fabrikanten met een dergelijk bord zullen komen, is het vooralsnog de enige in zijn soort. Ideaal als je alles in 1 kast wil hebben.
Echter, op het meest actieve forum over dit moederbord, de laatste tijd veel negatieve reacties met name op het gebied van duurzaamheid, zie bijvoorbeeld hier. Ik vermoed dat met name de mensen met negatieve ervaringen zich hier melden, maar ik begin toch wat minder zeker te worden over aanschaf. Mochten de mensen dit lezen die hier al eerder een review hebben geplaatst, zouden die een korte update kunnen geven?
Iemand nog recente ervaringen met de MSI Diva Live, aka MSI 7411? Met name op het gebied van duurzaamheid?
Voor alle duidelijkheid, dit moederbord heeft een geintegreerde versterker en is daarmee uitermate geschikt voor een HTPC. Bij lancering veel goed nieuws en ook op Tweakers twee positieve reviews.
Op internet is veel info verschenen over dit moederbord. Onder andere op dit blog/site veel info.
Over het algemeen zijn de reacties bijzonder positief, de geluidskwaliteit wordt door velen als bijzonder goed bestempeld. Hoewel er geruchten zijn dat ook andere fabrikanten met een dergelijk bord zullen komen, is het vooralsnog de enige in zijn soort. Ideaal als je alles in 1 kast wil hebben.
Echter, op het meest actieve forum over dit moederbord, de laatste tijd veel negatieve reacties met name op het gebied van duurzaamheid, zie bijvoorbeeld hier. Ik vermoed dat met name de mensen met negatieve ervaringen zich hier melden, maar ik begin toch wat minder zeker te worden over aanschaf. Mochten de mensen dit lezen die hier al eerder een review hebben geplaatst, zouden die een korte update kunnen geven?
[ Voor 3% gewijzigd door xyl op 06-10-2009 17:44 ]
Dat kan inderdaad het geval zijn, maar controleer toch eerst maar even je CPU gebruik. Straks ga je je hardware vervangen terwijl blijkt dat het "gewoon" aan een instelling lag.J_star schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:25:
[...]
Hoe kan ik weten of deze juist is ingesteld? Ik hem namelijk VMR9 in MPC HC aanstaan, wat hardware versnelling mogelijk maakt. Het kan ook zijn mijn hardware niet toereikend is?
# Product Prijs Subtotaal
1 4GB (2x 2GB) DDR2 PC2-6400 (DDR2-800), 5 (Corsair XMS2 TWIN2X4096-6400C5) € 58,- € 58,-
1 AMD Phenom II X3 720 Black Edition € 99,90 € 99,90
1 Asus M3A76-CM € 49,29 € 49,29
1 Nexus Voltinia 430W Zwart € 88,67 € 88,67
1 Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E 1G HM HDMI € 35,54 € 35,54
1 Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB € 63,99 € 63,99
1 Sony AD-7240S € 19,94 € 19,94
Importeren Totaal € 415,33
Ik wil een PC maken die voldoet aan de volgende specificaties:
* staat in een kast onder de TV (uit het zicht)
* moet alle HD content vloeiend af kunnen spelen
* auto unpack moet goed draaien
* PC staat niet altijd aan dus energie zuinig maakt mij niet uit
tips of aanvullingen?/ Wil iemand nog naar mijn opstelling kijken?
1 4GB (2x 2GB) DDR2 PC2-6400 (DDR2-800), 5 (Corsair XMS2 TWIN2X4096-6400C5) € 58,- € 58,-
1 AMD Phenom II X3 720 Black Edition € 99,90 € 99,90
1 Asus M3A76-CM € 49,29 € 49,29
1 Nexus Voltinia 430W Zwart € 88,67 € 88,67
1 Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E 1G HM HDMI € 35,54 € 35,54
1 Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB € 63,99 € 63,99
1 Sony AD-7240S € 19,94 € 19,94
Importeren Totaal € 415,33
Ik wil een PC maken die voldoet aan de volgende specificaties:
* staat in een kast onder de TV (uit het zicht)
* moet alle HD content vloeiend af kunnen spelen
* auto unpack moet goed draaien
* PC staat niet altijd aan dus energie zuinig maakt mij niet uit
tips of aanvullingen?/ Wil iemand nog naar mijn opstelling kijken?
Ik lees net op missingremote.com dat je met een Nvidia geforce 8200 chipset een Phenom processor nodigt hebt voor Advanced HD Deinterlacing, klopt dit?
Zo ja kan ik dan niet beter de Phenom II X2 550 pakken ipv de Athlon II X2 250?

Verwijderd
Nee je hebt HT3.0 nodig.oObreezerOo schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:07:
Ik lees net op missingremote.com dat je met een Nvidia geforce 8200 chipset een Phenom processor nodigt hebt voor Advanced HD Deinterlacing, klopt dit?
Oke, dus jij raad me aan gewoon de Athlon II X2 250 te pakken? Want ze ondersteunen als het goed is allebij HT3.0...
Klopt.oObreezerOo schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:47:
Want ze ondersteunen als het goed is allebij HT3.0...
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Dus welke kan ik dan het besten pakken? De Phenom II X2 550 of de Athlon II X2 250?

Verwijderd
De goedkoopste met HT3.0.oObreezerOo schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:43:
[...]
Dus welke kan ik dan het besten pakken? De Phenom II X2 550 of de Athlon II X2 250?
Ik zie van ViewSonic nieuwe HTPC, b.v. zie
http://www.engadget.com/2...ttops-handled-in-the-ope/
Ziet er wat mij betreft goed uit.
Wat denken jullie?
http://www.engadget.com/2...ttops-handled-in-the-ope/
Ziet er wat mij betreft goed uit.
Wat denken jullie?
De VOT132 is nVidia ION gebaseerd en ziet er klein en mooi uit.
Oh whats that? an edit button? Ook niet helemaal zeker of dat in deze topic hoort.
Maar mooi ding hoor, de vorm is ideaal voor mensen die geen tv kaart/grafische kaart willen, dan is zoiets wel het mooiste. Kzou die 2,5" hdd vervangen door een ssd en intern geheugen uitbreiden. Maar dan wordt het al helemaal een dure grap. Ook wacht ik liever tot er iets beters dan een atom 330 is.
Maar mooi ding hoor, de vorm is ideaal voor mensen die geen tv kaart/grafische kaart willen, dan is zoiets wel het mooiste. Kzou die 2,5" hdd vervangen door een ssd en intern geheugen uitbreiden. Maar dan wordt het al helemaal een dure grap. Ook wacht ik liever tot er iets beters dan een atom 330 is.
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
Ik zit nog steeds met een dubio.
Ik twijfel tussen het aanschaffen van een HTPC of mijn gamesysteem hiervoor aan te passen.
Gamesysteem is:
E8500, P5Q-PRO, 4GB, 2x 1 TB schijf & 9800GTX+ SC
Helaas heb ik tijdens het aanschaffen hiervan niet verder gedacht.
Mijn P5Q-PRO heeft geen optische aansluiting, en mijn 9800GTX beschikt niet over een hdmi aansluiting.
Natuurlijk kan ik via een dvi -> hdmi adapter me videokaart capable ervoor maken maar zit ik nog altijd zonder geluid. Optisch is dus geen mogelijkheid dus moet het op een andere manier lopen.
Het aanschaffen van een andere videokaart is een optie maar aangezien ik wil game kom ik bij de:
Sapphire Radeon HD4870 Vapor-X 2GB, HDMI, PCIe terecht wat toch alweer 200 euro is.
Dan zit ik met het volgende tijdens het aansluiten van me hdmi kabel in die videokaart beschik ik dan ook over geluid?
Ook het aanschaffen van een ander moederbord is een optie:
Gigabyte GA-EG45M-UD2H, S775,G45,4xDDR2,HDMI,mATX
Deze beschikt over een optische aansluiting en hdmi, maar is dit een goede oplossing?
Tevens kan ik ook zoals aangegeven een goedkoop HTPC systeem samenstellen, waarbij ik circa 200/300 euro in totaal kwijt zal zijn.
AMD Athlon X2 245
Asus M3A76-CM
Sapphire HD 4550
2x2 GB PC2-6400
Ik beschik nog over een oude systeemkast waarin een 300watt voeding zit.
Ook heb ik nog een 450watt voeding los liggen.
no clue what to do, tips? =)
Ik twijfel tussen het aanschaffen van een HTPC of mijn gamesysteem hiervoor aan te passen.
Gamesysteem is:
E8500, P5Q-PRO, 4GB, 2x 1 TB schijf & 9800GTX+ SC
Helaas heb ik tijdens het aanschaffen hiervan niet verder gedacht.
Mijn P5Q-PRO heeft geen optische aansluiting, en mijn 9800GTX beschikt niet over een hdmi aansluiting.
Natuurlijk kan ik via een dvi -> hdmi adapter me videokaart capable ervoor maken maar zit ik nog altijd zonder geluid. Optisch is dus geen mogelijkheid dus moet het op een andere manier lopen.
Het aanschaffen van een andere videokaart is een optie maar aangezien ik wil game kom ik bij de:
Sapphire Radeon HD4870 Vapor-X 2GB, HDMI, PCIe terecht wat toch alweer 200 euro is.
Dan zit ik met het volgende tijdens het aansluiten van me hdmi kabel in die videokaart beschik ik dan ook over geluid?

Ook het aanschaffen van een ander moederbord is een optie:
Gigabyte GA-EG45M-UD2H, S775,G45,4xDDR2,HDMI,mATX
Deze beschikt over een optische aansluiting en hdmi, maar is dit een goede oplossing?
Tevens kan ik ook zoals aangegeven een goedkoop HTPC systeem samenstellen, waarbij ik circa 200/300 euro in totaal kwijt zal zijn.
AMD Athlon X2 245
Asus M3A76-CM
Sapphire HD 4550
2x2 GB PC2-6400
Ik beschik nog over een oude systeemkast waarin een 300watt voeding zit.
Ook heb ik nog een 450watt voeding los liggen.
no clue what to do, tips? =)
ah voila kon geen goedkopere degelijke game kaarten vinden.
Dan ben ik in ieder geval kwa videokaart alweer wat goedkoper uit
Krijg ik dan ook het geluid over die hdmi kabel heen? of moet dit weer via een aparte geluidskaart?
Krijg ik dan ook het geluid over die hdmi kabel heen? of moet dit weer via een aparte geluidskaart?
[ Voor 32% gewijzigd door denzehh op 08-10-2009 15:08 ]
Verwijderd
Nee HD4 serie kan HDMI via een kabel.denzehh schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:06:
ah voila kon geen goedkopere degelijke game kaarten vinden.
Je bedoelt dus dat het geluid bij een HD4 serie over me hdmi kabel kan lopen?
Verwijderd
Ja.denzehh schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:24:
Je bedoelt dus dat het geluid bij een HD4 serie over me hdmi kabel kan lopen?
kan je niet beter nu een 5750 nemen dan voor 120€? verbruik ervan is evenveel als de 4000 serie in idle?Je wil gamen? De Hd4870 1GB is maar ~120 euro. 2GB is zo goed als overbodig.
http://www.hardware.info/...on_HD_5750_voor_120_euro/
Hallo
ik heb laatst een htpc gebouwd precies zoals in de BBG alleen dan zonder tv kaart.
echter heb ik nu een probleem dat de video kaart de HD 4550 niet mijn volledige beeld vult.
De televisie geeft wel aan dat ik de resolutie op 1080p/60Hz heb maar het beeld word niet volledig gevuld er blijven nog van die zwarte randen omheen. Heeft iemand hier daar ook last van gehad?
ik heb laatst een htpc gebouwd precies zoals in de BBG alleen dan zonder tv kaart.
echter heb ik nu een probleem dat de video kaart de HD 4550 niet mijn volledige beeld vult.
De televisie geeft wel aan dat ik de resolutie op 1080p/60Hz heb maar het beeld word niet volledig gevuld er blijven nog van die zwarte randen omheen. Heeft iemand hier daar ook last van gehad?
Verwijderd
Kan ook, maar is slechter verkrijgbaar.jayvol09 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:51:
[...]
kan je niet beter nu een 5750 nemen dan voor 120€? verbruik ervan is evenveel als de 4000 serie in idle?
http://www.hardware.info/...on_HD_5750_voor_120_euro/
Alles werkt! Heb een 4770 gekocht aangezien deze bij Informatique wel op voorraad was
[ Voor 50% gewijzigd door denzehh op 09-10-2009 13:55 ]
Heb die kaart ook, op windows 7 met een HD Ready tv geen last van. heb je die balken constant?kondrez schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:55:
Hallo
Ik wil graag de geupgrade bbg gaan kopen. Het enigste wat ik niet terug kan vinden is of er een wireless lan in zit. Ik zag dat er een lan op het moederbord zit, maar geen wifi. Ik weet niet of er nog ruimte op de mobo is of in de behuizing. Ik zou graag wat advies hierover willen hebben.
Ligt aan de TV of de instellingen hiervan waarschijnlijk.kondrez schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:55:
Hallo
AMD Nieuwsdiscussie
Je hebt een draadloze netwerkkaart nodig, of een draadloze adapter. De kaarten zijn in USB en PCI verkrijgbaar. Ik denk dat als je 1 tv kaart neemt dat je dan nog 1 pci slot over hebt voor een pci netwerkkaart.DShadow schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 21:36:
Ik wil graag de geupgrade bbg gaan kopen. Het enigste wat ik niet terug kan vinden is of er een wireless lan in zit. Ik zag dat er een lan op het moederbord zit, maar geen wifi. Ik weet niet of er nog ruimte op de mobo is of in de behuizing. Ik zou graag wat advies hierover willen hebben.
Even rondgekeken bij adapters: een wireless ethernet bridge. Lijkt op de USB oplossing alleen met een ethernet aansluiting ipv USB. Adapters voegen dus geen hele kaart toe, het gebruikt je onboard ethernet controller. Formaat v/d ethernet bridge is door onbekende reden (ik denk stroomvoorziening) ietsje groter dan dat van de USB tegenhanger. Voordeel t.o.v USB is dat je geen drivers moet installeren. Er zijn denk ook adapters voor PCI.
Dr zal denk ook wel iets zoals een adapterset zijn voor bluetooth die je op je normale ethernet uitgangen kan plaatsen als je alleen de kabel wilt vervangen. Kan je dus niet mee op hotspots, meer voor rond het huis dus.
[ Voor 67% gewijzigd door jayvol09 op 10-10-2009 23:14 . Reden: Onderscheid adapters ]
Verwijderd
heb na mijn vorige oproep "zie boven staand " wat meer onder zoek gedaan en heb dit onderstaand bij mekaar gezocht en wou hier graag een reactie op met bovenstaande eisen.Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 11:37:
Ik heb na volle tevredenheid van een jaar of 4 mijn mediacenter kapot na bliksem inslag en ben nu op dit forum mij aan het orienteren over een nieuw systeem en ik wou jullie reactie en hulp hierbij hebben.
WAT ZIJN MIJN EISEN EN DOELEN
-de MCE moet super stil wezen
-ga hem alleen gebruiken voor multimedia
-media wordt opgegeslagen op een (later aan te schaffen) NAS Synology DS209 met 2 WD15EADS
-Flash geheugen als bootschijf (lager verbruik, minder warmte, stiller, sneller)
-7.1 ondersteuning
-als O.S wil ik win7 64 gaan gebruiken
-mijn TFT scherm in mijn kast en mijn SAMSUNG tv moeten goed beeld hebben in de juiste resolutie gekloond
- bluetooth op mijn mobo als dit mogelijk is omdat ik geen dongel aan de achterkant wil van mijn kast ivm de ruimte.
- de prijs hoeft niet al te hoog te zijn dus besparingen hoor ik graag
HUIDIGE SITUATIE
-als TV heb ik een SAMSUNG LE32R51B
-voor geluid gebruik ik creative gigaworks S750 dus 7.1
-voor de tv kaarten gebruik ik de bestaande Hauppauge WinTV PVR500 (die is niet beschadigd)
-als kast heb ik ORIGEN X15E
-Als nood gebruik ik de bestaande harde schijf totdat ik munten genoeg heb voor een fatsoenlijke NAS
IK DENK TE GAAN GEBRUIKEN EN WIL GRAAG JULLIE KRITISCHE BLIK OP
- als chipset NVIDIA 9300 (ivm het 7.1 geluid voor mijn gigaworks set en de ingebouwde GPU of kan een aander beter)
- voor mijn MOBO zie ik door de bomen het bos niet meer, maar ik wil wel een ATX bord ivm de grote kast.
- patriot extreme flash 128 g als bootschijf, deze wil ik ook allen voor de besturing gebruiken en later als ik weer wat centen heb gaat mijn oude harde schijf eruit en gaat al mijn media op de NAS.
-als geheugen wou ik 4GB corsair gaan gebruiken
-een videokaart en geluids kaart heb ik denk ik niet nodig of denken jullie daar anders over.
MSI P7NGM Digital
intel core2 duo E7400 (kan ik deze passief koelen??)
be quit pure power 300w
patriot extreme flash warp pe 128
specifiek gaan de vragen over
1.) kan ik mijn TFT scherm in mijn kast en mijn SAMSUNG tv in de juiste resolutie klonen zonder extra videokaart?
2.)doet mijn Hauppauge WinTV PVR500 het5 op dit moederbord met win7 64?
3.)gaat mijn flash kaart werken als bootschijf?
4.)kan ik de proccesor passief koelen? en zo ja waarmee het best
5.) is de voeding de juiste keus?
alvast bedankt voor de reacties en hulp
Je bent sowieso beter af met een Pentium Dual Core E6300. Verder:
1) Ja, TV op HDMI en je beeldscherm op de DVI.
2) Geen idee. Zoek naar drivers op de site van Hauppage?
3) Ja
4) Nee.
5) Niets mis mee.
3) Ja
4) Nee.
5) Niets mis mee.
Verwijderd
bedankt voor je reactie.Edmin schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 00:21:
Je bent sowieso beter af met een Pentium Dual Core E6300. Verder:
3) Ja
4) Nee.
5) Niets mis mee.
wat is je onderbouwing om te kiezen voor een Pentium Dual Core E6300??
Is een 45nm Wolfdale met alleen iets minder cache. Presteert bijna gelijk aan de E7400, maar is wel een stukje goedkoper.
Verwijderd
wat ik mee ook nog afvroeg
1.)is de koeling van de Pentium Dual Core E6300 wel stil genoeg in de boxed versie
2.)zijn er ook kant en klaar oplossingen om de sd intern te houden en bestaat er ook zoiets voor de usb van BT dongel.
1.)is de koeling van de Pentium Dual Core E6300 wel stil genoeg in de boxed versie
2.)zijn er ook kant en klaar oplossingen om de sd intern te houden en bestaat er ook zoiets voor de usb van BT dongel.
Onder load is het vast niet de stilste koeler, als de PC gewoon erg stil moet zijn kun je iig beter opzoek naar een andere koeler.Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:24:
wat ik mee ook nog afvroeg
Bluetooth wil je niet intern houden, aangezien je behuizing van metaal is en je dus de bluetooth signalen afschermt.en bestaat er ook zoiets voor de usb van BT dongel.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Weet iemand waarom de Geforce 9300 bordjes van Asus en Gigabyte niet meer leverbaar zijn?
Misschien bouwt nVidia de gehele chipset divisie al af.
AMD Nieuwsdiscussie
Door een conflict met intel,levert Nvidia minder/geen chipsets meer.Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:43:
Weet iemand waarom de Geforce 9300 bordjes van Asus en Gigabyte niet meer leverbaar zijn?
Ik ben benieuwd wat dat voor de driversupport gaat betekenen. Dat is toch altijd een issue bij apparatuur waar niet verder aan ontwikkeld wordt.
Na een avondje lezen kom ik er helaas nog niet uit om de hardware-componenten voor een HTPC goed af te stemmen op mijn situatie, met name tbv de audio.
Als AVR heb ik een Marantz SR5001, met een 5.1 speakerset (Infinity Oreus). Dit past mooi bij elkaar en ik zou het willen classificeren als 'midrange'. De Marantz heeft een HDMI ingang, (versie 1.1), en kan diverse audioformaten decoderen zoals DTS en DD, maar geen HD formaten. Wel begrijpt hij LPCM signaal, althans vanuit de Playstation 3 gaat dat goed.
Nu wil ik dus een HTPC samenstellen, waarbij audio en videosignaal over de HDMI kabel naar de AVR gaan. Mijn vragen:
1) Heeft het zin om HD audioformaten te gebruiken bij deze AVR/5.1 'midrange' set?
2) Zoja, hoe kan ik dat het beste realiseren? Het liefst bouw ik een goedkoop en zuinig AMD systeempje, maar een 785g bordje zou niet voldoende zijn ivm 2 kanaals LPCM? Ben ik dan dus aangewezen op een Ati HD 4550 kaartje om audio/video in 5.1 LPCM naar de AVR te krijgen?
3) Er vanuit gaande dat de bron HD-audio heeft, bijvoorbeeld een Bluray film. Wordt dit dan op de htpc omgezet in een voor de AVR begrijpelijk 5.1 LPCM signaal, zonder kwaliteitsverlies?
Als AVR heb ik een Marantz SR5001, met een 5.1 speakerset (Infinity Oreus). Dit past mooi bij elkaar en ik zou het willen classificeren als 'midrange'. De Marantz heeft een HDMI ingang, (versie 1.1), en kan diverse audioformaten decoderen zoals DTS en DD, maar geen HD formaten. Wel begrijpt hij LPCM signaal, althans vanuit de Playstation 3 gaat dat goed.
Nu wil ik dus een HTPC samenstellen, waarbij audio en videosignaal over de HDMI kabel naar de AVR gaan. Mijn vragen:
1) Heeft het zin om HD audioformaten te gebruiken bij deze AVR/5.1 'midrange' set?
2) Zoja, hoe kan ik dat het beste realiseren? Het liefst bouw ik een goedkoop en zuinig AMD systeempje, maar een 785g bordje zou niet voldoende zijn ivm 2 kanaals LPCM? Ben ik dan dus aangewezen op een Ati HD 4550 kaartje om audio/video in 5.1 LPCM naar de AVR te krijgen?
3) Er vanuit gaande dat de bron HD-audio heeft, bijvoorbeeld een Bluray film. Wordt dit dan op de htpc omgezet in een voor de AVR begrijpelijk 5.1 LPCM signaal, zonder kwaliteitsverlies?
Alleen als je de moeite wil doen om DTS HD bijv. zelf te converteren naar LPCM. Je hardware hoeft hier echter geen HD door kunnen sturen naar je AVR.JPS schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 00:19:
Ja2) Zoja, hoe kan ik dat het beste realiseren? Het liefst bouw ik een goedkoop en zuinig AMD systeempje, maar een 785g bordje zou niet voldoende zijn ivm 2 kanaals LPCM? Ben ik dan dus aangewezen op een Ati HD 4550 kaartje om audio/video in 5.1 LPCM naar de AVR te krijgen?
Wat je krijgt is non HD audio. Wel losless, maar geen bitstreaming.3) Er vanuit gaande dat de bron HD-audio heeft, bijvoorbeeld een Bluray film. Wordt dit dan op de htpc omgezet in een voor de AVR begrijpelijk 5.1 LPCM signaal, zonder kwaliteitsverlies?
Ik begrijp het denk ik toch nog niet helemaal. Mijn AVR kan niet met HD formaten omgaan. Betekent dit dan ook dat HD audio formaten geen toegevoegde waarde bieden tov de gewone formaten DTS en DD? Heeft het zin om zo'n ASUS Xonar kaartje aan te schaffen met mijn AVR?
En dan eigenlijk de kernvraag. In mijn situatie, waarbij 5.1 geluid+beeld over 1 hdmi kabel moeten gaan zijn de opties:
a) een Geforce 9300/9400 bordje
b) een bordje met AMD chipset 740/780/785 plus een HD 4550 radeon kaartje?
En welk formaat/signaal stuur ik dan het beste naar de AVR toe? Is dat altijd 5.1 LPCM?
En dan eigenlijk de kernvraag. In mijn situatie, waarbij 5.1 geluid+beeld over 1 hdmi kabel moeten gaan zijn de opties:
En welk formaat/signaal stuur ik dan het beste naar de AVR toe? Is dat altijd 5.1 LPCM?
Ik zit ook aan een HTPC'tje te denken. Deze moet voortkomen uit mijn oude PC. Als videokaart moet ik iets van een Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E 1G HM HDMI hebben. Maar ik hoor allerlei geluiden dat Ati icm Linux een grote no-go is en dat een Nvidia equivalent een veiligere keus is.
Linux wil ik voor gaan, omdat ik op mijn HTPC toch geen zaken wil doen die een probleem kunnen vormen in Ubuntu. Films afspelen en evt. wat internetten. Daarvoor hoef ik geen Windows te hebben, legaal of illegaal.
In neem aan dat een van Deze jongens een prima alternatief zijn? Zo ja, in welk opzicht is de HD4550-set dan superieur (er is immers een reden dat bij de BBG er voor de HD4550 gekozen is)?
Als kast zat ik te denken aan de A+ GL-3 die RaJitsu al eerder noemde. Volgens mij hetzelfde als de Nox Media, maar dan zonder die DVD-opdrukken (rare keus om dat te doen trouwens, met de komst van blue-ray/HD-DVD in het verschiet (redenatie vanaf de introductiedatum van het product (in de pricewatch althans), januari 2008)).
Linux wil ik voor gaan, omdat ik op mijn HTPC toch geen zaken wil doen die een probleem kunnen vormen in Ubuntu. Films afspelen en evt. wat internetten. Daarvoor hoef ik geen Windows te hebben, legaal of illegaal.
In neem aan dat een van Deze jongens een prima alternatief zijn? Zo ja, in welk opzicht is de HD4550-set dan superieur (er is immers een reden dat bij de BBG er voor de HD4550 gekozen is)?
Als kast zat ik te denken aan de A+ GL-3 die RaJitsu al eerder noemde. Volgens mij hetzelfde als de Nox Media, maar dan zonder die DVD-opdrukken (rare keus om dat te doen trouwens, met de komst van blue-ray/HD-DVD in het verschiet (redenatie vanaf de introductiedatum van het product (in de pricewatch althans), januari 2008)).
[ Voor 10% gewijzigd door Kenju op 12-10-2009 01:31 ]
Van mijn GA-MA78GM-S2H is trouwens de digital out (optisch) kapot. Krijg er geen signaal meer uit na een periode van slechter wordend signaal (wegvallend). Nu dus helemaal niks meer. De HDMI geeft wel nog geluid.
Andere drivers al geprobeerd, en een nieuwe install. Geen soelaas.
Hebben meer mensen dit meegemaakt?
Andere drivers al geprobeerd, en een nieuwe install. Geen soelaas.
Hebben meer mensen dit meegemaakt?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Nee die xonar heb je eigenlijk alleen wat aan als je AVR wel met HD om kan gaan.JPS schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 01:06:
Ik begrijp het denk ik toch nog niet helemaal. Mijn AVR kan niet met HD formaten omgaan. Betekent dit dan ook dat HD audio formaten geen toegevoegde waarde bieden tov de gewone formaten DTS en DD? Heeft het zin om zo'n ASUS Xonar kaartje aan te schaffen met mijn AVR?
HD audiobronnen worden dus waarschijnlijk als 'gewone' 5.1 LPCM gestuurd op zn best in jou geval, dit is denk ik ietsje beter dan een DTS of DD signaal.
M.b.t. je kernvraag, beide opties kan je doen i.v.m. de audio.
En welk OS kan ik hier dan het beste op gaan draaien? Win7? Home premium? en dan de 32 of 64bit variant? Ik wil namelijk geen problemen problemen krijgen met de drivers en/of codecs...oObreezerOo schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:05:
Na veel zoeken en spitten door alle topics die gaan over een HTPC bouwen, heb ik dit lijstje opgesteld:
MSI K9N2GM-FIH = Al aangeschaft AMD Athlon II X2 250 = €68,79 (cool-prices) Scythe Ninja Mini = €30,00 Kingston 4GB (2x2) KVR667D2N5K2 = Al aangeschaft Seagate Barracuda 7200.11 1TB = Al aangeschaft Corsair CX400W = €39,70 (cool-prices) Antec Fusion Remote Zwart = €126,40 (cool-prices)
Suggesties?Hij word aangesloten op mijn Philips 32inch Full HD tv, en is bedoelt om Full HD(1080P) films af te spelen. In de toekomst wil ik er ook programma's mee gaan opnemen.
Alvast bedankt!
Dat zijn goed opties, mits je _geen_ audio en video over een enkele HDMI verbinding wil versturen, maar alleen het videosignaal.Kenju schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 01:23:
ik heb het probleem opgelost het had met de underscan/overscan instellingen te maken van catalyst control deze stonden niet op 0 procent daarnaast moest ik ook de tv instellen op just scan normaal staat ie op 16:9 het koste me wel wat tijd om hier op achter te komen kan me niet voorstellen dat andere mensen hier geen problemen mee hadden maar nu is het 1:1 pixel mapping zo krijg je ook de beste kwaliteit.
Aha. Waarom is LPCM 5.1 ietsje beter dan DTS/DD denk je? Dit impliceert dat de PC beter decodeerwerk zou verrichten dan de Marantz. Of zie ik dit helemaal verkeerd?jayvol09 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:26:
[...]
Nee die xonar heb je eigenlijk alleen wat aan als je AVR wel met HD om kan gaan.
HD audiobronnen worden dus waarschijnlijk als 'gewone' 5.1 LPCM gestuurd op zn best in jou geval, dit is denk ik ietsje beter dan een DTS of DD signaal.
Aha. Ik wist dat een 785g niet in staat was om HD audioformaten 5.1 multichannel over HDMI door te sturen, maar alleen stereo. Blijkbaar geldt dat dus ook voor de gewone formaten DTS/DD. Voor 5.1 multichannel over HDMI (HD én niet-HD formaten) heb ik dus altijd een AMD 7xx bordje + discrete videokaart nodig of een 9300/9400 geforce.M.b.t. je kernvraag, beide opties kan je doen i.v.m. de audio.
Dan blijft een zuinigheidsvraagstuk over, vreet zo'n Radeon niet veel stroom op?. Hoe zuinig is een AMD combi met een Radeon 4550 tov een geforce 9300/9400? (verondersteld dat CPU power vergelijkbaar is).
Ok. Thanx. Maar klopt het dat die Ati dan gewoonweg een mindere keus is dan de Nvidia-alternatieven wanneer ik met linux ga werken?Edmin schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 13:34:
[...]
Dat zijn goed opties, mits je _geen_ audio en video over een enkele HDMI verbinding wil versturen, maar alleen het videosignaal.
Daar zijn de meningen over verdeeld. ATi heeft een grote stap in de goede richting gemaakt met Linux mogelijkheden, maar NV geniet bij de meesten nog de voorkeur. Als je het zekere voor het onzekere wil nemen, dan zou ik idd voor NV gaan.
Ok, duidelijk. Zijn er nog tips mbt een geluidskaart om TrueHD/HD DTS te realiseren? Op dit moment zijn mijn geluidsmogelijkheden namelijk beperkt tot een Audigy 2 ZS en on-board Realtek ALC850-set...
En maakt het dan nog uit welke versie? Start home premium het snelste op?Edmin schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 13:33:
Win7 64bit.
Uit: HTPC FAQKenju schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:16:
Ok, duidelijk. Zijn er nog tips mbt een geluidskaart om TrueHD/HD DTS te realiseren? Op dit moment zijn mijn geluidsmogelijkheden namelijk beperkt tot een Audigy 2 ZS en on-board Realtek ALC850-set...
pricewatch: Asus Xonar HDAV1.3
pricewatch: Asus Xonar HDAV1.3 Slim
pricewatch: Asus Xonar HDAV1.3 Deluxe
pricewatch: Auzentech Auzen X-Fi HomeTheater HD
of een HD5xxx grafische kaart, maar daar zijn alleen de zwaardere versies van verkrijgbaar op het moment.
Ik ben niet zo heel erg thuis in de versies, maar je wil uiteraard de versie met MediaCentre toepassing. Dat was bij Vista Home Premium.oObreezerOo schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:39:
[...]
En maakt het dan nog uit welke versie? Start home premium het snelste op?
Ik zou voor de 32bit gaan. Drivers zijn nog zeker niet optimaal voor 64bit, vooral i.c.m. digitale TV.Edmin schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 13:33:
Win7 64bit.
Colfax
Ik heb momenteel een Gigabyte GA-MA78GM-UD2H mobo in mijn HTPC. Ik heb daar 2 x Western Digital 2TB SATA300 32MB (WD20EADS) schijven in RAID 1 aan hangen. Nu vroeg ik me af hoe ik kan checken of de ene schijf ook al daadwerkelijk ge-mirrored is? Is het zo dat op het moment dat je RAID 1 instelt in RAID utility en je begint met installeren, dat er al gelijk gemirrored wordt? Of moet je dit nog doen met bijv. AMD RAIDXpert?
Met AMD RAIDXpert kun je namelijk ook onder het tabje synchronisatie kiezen uit repareren of redundantiecontrole. Ik heb hier al eens voor reparatie gekozen omdat ik er zeker van wilde zijn dat mijn data ook wel gekopieerd werd naar de 2de schijf. Maar was dat wel verstandig?
Met AMD RAIDXpert kun je namelijk ook onder het tabje synchronisatie kiezen uit repareren of redundantiecontrole. Ik heb hier al eens voor reparatie gekozen omdat ik er zeker van wilde zijn dat mijn data ook wel gekopieerd werd naar de 2de schijf. Maar was dat wel verstandig?
Als in je BIOS de RAID controller juist staat ingesteld is er niets aan de hand.
Verwijderd
Uitbreiding HTPC.
OK.. Ik heb er eindelijk genoeg van en het wordt hoog tijd dat ik mijn HTPC ga afbouwen :-)
Ik heb de volgende onderdelen al thuis:
Kast
- Mag maximaal 16cm hoog zijn
- Display en remote zijn niet nodig
- Geschikt voor ATX
Ik twijfel nog over het type processor
- AMD AM3 AMD Athl2 X2 250 65W 3.00/BOX
- AMD PHENOM II X3 705E 2.5GHZ SKT AM3 L2/
- AMD PHENOM II X4 905E 2.5GHZ SKT AM3 L2/
Hebben de 705e en 905e nog grote voordelen t.o.v. de X2 250?
De HTPC staat dag en nacht aan, aangezien deze ook gelijk als download/upload server dient.
Bedoeling is vooral films (720p / 1080p) af te spelen. .(moet de onboard IGP zonder problemen aankunnen). En daarnaast lijkt het me wel leuk om C&C 3 af en toe een keer te spelen.. Tenminste.. als de IGP dat een beetje aankan.
Hebben jullie nog goede tips/suggesties?
OK.. Ik heb er eindelijk genoeg van en het wordt hoog tijd dat ik mijn HTPC ga afbouwen :-)
Ik heb de volgende onderdelen al thuis:
- Gigabyte GA-MA790GP-UD4H/ATX AM2+ DDR2
- Kingston 4GB( 2 x 2048MB), 800MHz, DDR
- 1 TB hitachi
- 1 TB WD Green
- Microsoft Remote
Kast
- Mag maximaal 16cm hoog zijn
- Display en remote zijn niet nodig
- Geschikt voor ATX
- Tacens Aluminium HT
- Nexus Value 430
- Scythe Ninja 2 SCNJ-2100
- Samsung DVD RW 22x Black Bulk SATA
Ik twijfel nog over het type processor
- AMD AM3 AMD Athl2 X2 250 65W 3.00/BOX
- AMD PHENOM II X3 705E 2.5GHZ SKT AM3 L2/
- AMD PHENOM II X4 905E 2.5GHZ SKT AM3 L2/
Hebben de 705e en 905e nog grote voordelen t.o.v. de X2 250?
De HTPC staat dag en nacht aan, aangezien deze ook gelijk als download/upload server dient.
Bedoeling is vooral films (720p / 1080p) af te spelen. .(moet de onboard IGP zonder problemen aankunnen). En daarnaast lijkt het me wel leuk om C&C 3 af en toe een keer te spelen.. Tenminste.. als de IGP dat een beetje aankan.
Hebben jullie nog goede tips/suggesties?
Oké thanks, ik had al dat vermoeden. Op die manier werkte het namelijk ook met mijn RAID 0 opstelling in mijn desktop. Maar wilde het even zeker weten aangezien ik niet voor de verrassing wil komen te staan dat mijn RAID 1 setup straks niet zo redundant bleek te zijn.Edmin schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:09:
Als in je BIOS de RAID controller juist staat ingesteld is er niets aan de hand.
Ben nu al een tijdje aan het zoeken, maar kan niet echt een duidelijk antwoord vinden. Ik hoop dat jullie dat kunnen..Ik ben opzoek naar een Mitx board. Omdat mijn budget niet zo hoog is en het ook niet te duur wil maken dacht ik aan het volgende board ASUS AT3GC-I. Ik wil hierop XP media centre en Media portal laten draaien. Kan iemand mij bevestigen of dit board krachtig genoeg is en of het mogelijk is om (indien ik daar later behoefte aan heb) er een videokaartje in te doen voor HD.
Verneem graag jullie advies of niet al te dure alternatieven (max. €100.-)
Verneem graag jullie advies of niet al te dure alternatieven (max. €100.-)
Dat plankje heeft alleen een PCI slot. Daar kan je dus geen graka bij planten.
Zotac 9300-ITX, zit net boven de 100 euro, maar je krijgt behoorlijk wat voor je geld. PCI-e 16x, dus als de onboard niet goed genoeg blijkt kan je er in stoppen wat je wil. Voor normaal HTPC gebruik is hij echter snel genoeg.
[ Voor 29% gewijzigd door Milmoor op 15-10-2009 09:53 ]
Omdat ik de xbox360 als media extender toch een beetje brak vind werken (luide fan + ruis op geluid + moeite met 1080p) heb ik besloten om zodra het geld het toelaat een HTPC te bouwen. Omdat het budget nogal krap is (niet werkende student
) zitten de meeste onderdelen onder de BBG qua prestaties. Zie hier wat ik bij elkaar gescharreld heb 
De Asus TV-tuner heb ik al thuis liggen, gezien de kabelkwaliteit hier in de flat en het feit dat ik maar weinig tv kijk hoeft er geen spetterende tv-tuner in
Waarschijnlijk schaf ik de BluRay ook pas later aan, ik heb op het moment nog behoorlijk wat films op mn HDD staan die ik nog moet zien en t scheelt ook nog eens 20% op de prijs.
En voor degenen die goed opgelet hebben: er staat inderdaad geen behuizing tussen. Mijn creatieve brein (
) heeft bedacht om het hele zaakje in een kapotte Philips MX5700D te proppen (en ja het gaat ook passen
)
Het beestje gaat alleen gebruikt worden voor films, muziek en een beetje internetten, dus grafisch of processorgeweld is niet zo nodig, liever zuinig en stil
Als er iemand suggesties heeft om er nog meer een Bang for Buck HTPC van te maken, graag
1 | AMD Athlon II X2 215 | € 43,38 | € 43,38 |
1 | Antec Earthwatts EA 380 | € 42,- | € 42,- |
1 | Asus My Cinema-P7131 Hybrid | € 37,- | € 37,- |
1 | Asus Xonar D1 | € 48,66 | € 48,66 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G | € 34,84 | € 34,84 |
1 | LG CH08LS10 | € 91,90 | € 91,90 |
1 | MSI 785GM-E51 | € 64,34 | € 64,34 |
1 | Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB | € 62,90 | € 62,90 |
1 | Scythe Big Shuriken | € 26,80 | € 26,80 |
Importeren | Totaal | € 451,82 |
De Asus TV-tuner heb ik al thuis liggen, gezien de kabelkwaliteit hier in de flat en het feit dat ik maar weinig tv kijk hoeft er geen spetterende tv-tuner in
Waarschijnlijk schaf ik de BluRay ook pas later aan, ik heb op het moment nog behoorlijk wat films op mn HDD staan die ik nog moet zien en t scheelt ook nog eens 20% op de prijs.
En voor degenen die goed opgelet hebben: er staat inderdaad geen behuizing tussen. Mijn creatieve brein (
Het beestje gaat alleen gebruikt worden voor films, muziek en een beetje internetten, dus grafisch of processorgeweld is niet zo nodig, liever zuinig en stil
Als er iemand suggesties heeft om er nog meer een Bang for Buck HTPC van te maken, graag
[ Voor 10% gewijzigd door BdK9001 op 15-10-2009 22:58 . Reden: voeding veranderd ]
Kalm aan! En rap een beetje!
Ik heb alle onderdelen gekocht voor de geupgrade Htpc en hij zit voor 80% in elkaar. Nu heb ik een vraag.
Het betreft de volgende onderdelen:
Antec Fusion Remote Zwart
Asus M3A76-CM
MSI R4870-MD1G
Als ik mijn videokaart gemonteert heb kan ik 1 van de 2 pci-e stekkers niet aansluiten op de kaart, dit omdat er een schot van de behuizing voorzit. Moet ik gewoon een stukje uit de behuizing zagen het is een schot binnen in de behuizing. Of is dit niet goed?
Het betreft de volgende onderdelen:
Antec Fusion Remote Zwart
Asus M3A76-CM
MSI R4870-MD1G
Als ik mijn videokaart gemonteert heb kan ik 1 van de 2 pci-e stekkers niet aansluiten op de kaart, dit omdat er een schot van de behuizing voorzit. Moet ik gewoon een stukje uit de behuizing zagen het is een schot binnen in de behuizing. Of is dit niet goed?
Verwijderd
Ik wil een HTPC in elkaar gaan zetten met de volgende onderdelen..
Iemand misschien op of aanmerkingen?
Dan moet er nog een tvkaart in, ik dacht aan de TerraTec Cinergy S2 PCI HD - DVB-S / S2 pci kaart..
en dan ook nog een cpu koeler, maar welke gaat in deze case op dit mobo passen?
En dan gaat het ook al langzaam voorbij de 400 euro, dus veel duurder moet het niet worden omdat dat toch wel een beetje het budget is..
1 | AMD Athlon II X2 240 | € 49,72 | € 49,72 |
1 | Antec MicroFusion Remote 350 | € 93,- | € 93,- |
1 | Gigabyte GA-MA785GM-US2H | € 65,94 | € 65,94 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G | € 34,84 | € 34,84 |
1 | Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB | € 62,90 | € 62,90 |
Importeren | Totaal | € 306,40 |
Dan moet er nog een tvkaart in, ik dacht aan de TerraTec Cinergy S2 PCI HD - DVB-S / S2 pci kaart..
En dan gaat het ook al langzaam voorbij de 400 euro, dus veel duurder moet het niet worden omdat dat toch wel een beetje het budget is..
Waarom probeer je het niet eerst met de stock cpu koeling ? Het kan qua geluidsbeleving nog weleens meevallen nml. Wil je er toch eentje, moet je opzoek naar iets wat je vast kan klikken. Denk ik aan bijv. een Zalman 9500 dacht ik. Wat ga je aan die TV-kaart hangen als ik vragen mag; ik bedoel welke zenders denk je te ontvangen ?Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:47:
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Als het gewoon metaal is en het draagt niks kan je rustig een stukje uitzagenDShadow schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:55:
[ Voor 213% gewijzigd door Madrox op 15-10-2009 13:00 ]
Idd geweldig zo'n niet leverbaar moederbord.Milmoor schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 09:52:
Zotac 9300-ITX, zit net boven de 100 euro, maar je krijgt behoorlijk wat voor je geld.
Zalman = stofhapper, duur, vrij luidruchtig en presteerd niet altijd best.Madrox schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:57:
Denk ik aan bijv. een Zalman 9500 dacht ik.
[ Voor 26% gewijzigd door -The_Mask- op 15-10-2009 20:52 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Is natuurlijk altijd te proberen..Madrox schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:57:
[...]
Waarom probeer je het niet eerst met de stock cpu koeling ? Het kan qua geluidsbeleving nog weleens meevallen nml. Wil je er toch eentje, moet je opzoek naar iets wat je vast kan klikken. Denk ik aan bijv. een Zalman 9500 dacht ik.
Astra19.2E, Astra23.5E, Hotbird13E en Eurobird9EWat ga je aan die TV-kaart hangen als ik vragen mag; ik bedoel welke zenders denk je te ontvangen ?
Zowel SD als HD zenders..
Wat is dan een beter, goedkoper, stiller en ook nog passend alternatief?-The_Mask- schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:49:
[...]
Zalman = stofhapper, duur, vrij luidruchtig en presteerd niet altijd best.
Er zijn meer leveranciers dan er in de pricewatch staan. Ondermeer Myelectronics.nl heeft ze op voorraad. Het ging me puur om het type, niet om de winkel.-The_Mask- schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:49:
[...]
Idd geweldig zo'n niet leverbaar moederbord.
Hoe doen jullie het met het geluid?
Mijn HTPC is groeiende, steeds een stapje beter, volgende stap is een ssd voor het OS (data staat al op NAS) en een mooie nieuwe kast met stille voeding.
Nu heb ik nog steeds als geluidsset een goedkoop logitech 5.1 setjes. Dit moet beter.
Ik heb geen losse receiver en die wil ik ook niet aanschaffen. Gezien ik mijn HTPC meer voor muziek dan voor films gebruik twijfel ik of ik niet gewoon een 2.1 set moet nemen (ik weet dat een receiver dan echt de voorkeur heeft maar ik heb een pesthekel aan nog een apparaat bij de TV).
Ik zit dan te kijken naar een Bose set (gewoon omdat Bose goed is)
pricewatch: Bose Companion 5
Deze werkt via USB en dat vind ik eigenlijk niet leuk, maar ik heb er hele goede verhalen over gehoord (maar wellicht niet sterk genoeg voor de woon kamer).
Als het dan wel een 5.1 set wordt ga je al automatisch naar de z5500 kijken, dat zal vast ook wel goed klinken (maar never nooit zo goed als een top merk).
Dan heb je ook van Harman Kardon, maar dat ken ik verder niet.
En dan heb je het volgens mij wel een beetje gehad.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat iedereen hier verder een receiver gebruikt.
Waarom zijn er nog geen specifiek op HTPC's gerichte speakersetjes?
Mijn HTPC is groeiende, steeds een stapje beter, volgende stap is een ssd voor het OS (data staat al op NAS) en een mooie nieuwe kast met stille voeding.
Nu heb ik nog steeds als geluidsset een goedkoop logitech 5.1 setjes. Dit moet beter.
Ik heb geen losse receiver en die wil ik ook niet aanschaffen. Gezien ik mijn HTPC meer voor muziek dan voor films gebruik twijfel ik of ik niet gewoon een 2.1 set moet nemen (ik weet dat een receiver dan echt de voorkeur heeft maar ik heb een pesthekel aan nog een apparaat bij de TV).
Ik zit dan te kijken naar een Bose set (gewoon omdat Bose goed is)
pricewatch: Bose Companion 5
Deze werkt via USB en dat vind ik eigenlijk niet leuk, maar ik heb er hele goede verhalen over gehoord (maar wellicht niet sterk genoeg voor de woon kamer).
Als het dan wel een 5.1 set wordt ga je al automatisch naar de z5500 kijken, dat zal vast ook wel goed klinken (maar never nooit zo goed als een top merk).
Dan heb je ook van Harman Kardon, maar dat ken ik verder niet.
En dan heb je het volgens mij wel een beetje gehad.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat iedereen hier verder een receiver gebruikt.
Waarom zijn er nog geen specifiek op HTPC's gerichte speakersetjes?
Een specifiek op HTPC's gericht speakersetje? TJa, daar is de markt erg klein voor. Vwb htpc's doen de mensen die hem op een kleine (studenten / slaap) kamer hebben staan het met een PC speakersetje, maar de huiskamer htpc's hebben toch al gauw een receiver.
Ik heb er voor gekozen om een willekeurige (stereo)versterker, met een stel grote speakers aan mn pc te hangen, werkt prima voor me, zowel voor muziek als films. Surround is niet echt aan me besteed, word daar heel nerveus van
Volgens mij gaan zo'n beetje alle nVidia chipsets er al uit anders.Milmoor schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:58:
[...]
Er zijn meer leveranciers dan er in de pricewatch staan. Ondermeer Myelectronics.nl heeft ze op voorraad. Het ging me puur om het type, niet om de winkel.
AMD Nieuwsdiscussie
Is de 212 van CM dan geen betere optie? Hoor nou ook niet zulke geweldige dingen over die TX3, vooral wat geluidsproduktie aangaat.Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:03:
TX3, goedkoop, redelijk stil. Ninja Mini, duurder, stiller.
Ik vroeg mij af of er al mede-tweakers zijn die de game-uitbreiding van de BBG HTPC gebouwd hebben, met de geadviseerde componenten? Ik heb geluiden gehoord dat het net wel / net niet past en wil het even zeker weten. 'k heb liever niet dat de onderdelen onder spanning staan doordat het net niet past.
Worden de configuraties ook door tweakers.net gebouwd en getest? (om o.a. zulke dingen te voorkomen)
Worden de configuraties ook door tweakers.net gebouwd en getest? (om o.a. zulke dingen te voorkomen)
Ik heb hem net klaar, alles zit er in hoewel het passen en meten was.AKOEL schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:50:
Ik vroeg mij af of er al mede-tweakers zijn die de game-uitbreiding van de BBG HTPC gebouwd hebben, met de geadviseerde componenten? Ik heb geluiden gehoord dat het net wel / net niet past en wil het even zeker weten. 'k heb liever niet dat de onderdelen onder spanning staan doordat het net niet past.
Maar ik heb moeten zagen voor de grafische kaart en de vga-cooler.
Edit: Ik ben nog aan het kijken of ik nog een fanguard ga plaatsen voor de vga fans want er zitten een aantal kabels gevaarlijk dicht op.

[ Voor 8% gewijzigd door DShadow op 17-10-2009 16:15 ]
Dat is een onmogelijke opgave. Het is niet zo dat we even on demand alle onderdelen af kunnen roepen.AKOEL schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:50:
Verwijderd
Wel leuk elke maand een nieuwe systeem in elkaar klussen.Edmin schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:56:
[...]
Dat is een onmogelijke opgave. Het is niet zo dat we even on demand alle onderdelen af kunnen roepen.
Ik denk dat mijn bank rekening dat iets minder leuk gaat vinden. Maar als iemand mij wil sponsoren zal niet klagenVerwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:04:
[...]
Wel leuk elke maand een nieuwe systeem in elkaar klussen.
Elke twee maandenVerwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:04:
[...]
Wel leuk elke maand een nieuwe systeem in elkaar klussen.
Maar goed, de BBG's worden in samenspraak met jullie (de users) samengesteld. De uiteindelijke configuratie wordt pas in de week voorafgaand aan plaatsing bepaald. Dat laat wel erg weinig tijd om de boel op orde te krijgen.
Ik zat al een hele poos te twijfelen of ik nu een htpc moet gaan bouwen of een ps3 kopen?
Een ps3 kan je tegenwoordig ook al redelijk goed als mediacenter gebruiken (streamen) , al is het natuurlijk lang niet zo uitgebreid als een htpc. Maargoed volgens mij kost het ook een stukl minder en hij is kant&klaar, dus geen gestress over de hardware.
Maar ik zit nog met 2 vragen die mij misschien toch kunnen overtuigen om voor een htpc te gaan.
1. Wat heb ik nu precies nodig om via mijn htpc ook t.v. van Canal Digial te ontvangen? Of beter gezegd wat zijn daar ruwweg de kosten van? En werkt dat goed? Want dan zou ik mijn huidige satteliet tuner er mooi uit kunnen doen.
2. Ik less dat de ps3 oude dvd's ook doet upscalen. Kan dat met een htpc ook gergeld worden? En wie is daar verabtwoordelijk voor, de videokaart?
Een ps3 kan je tegenwoordig ook al redelijk goed als mediacenter gebruiken (streamen) , al is het natuurlijk lang niet zo uitgebreid als een htpc. Maargoed volgens mij kost het ook een stukl minder en hij is kant&klaar, dus geen gestress over de hardware.
Maar ik zit nog met 2 vragen die mij misschien toch kunnen overtuigen om voor een htpc te gaan.
1. Wat heb ik nu precies nodig om via mijn htpc ook t.v. van Canal Digial te ontvangen? Of beter gezegd wat zijn daar ruwweg de kosten van? En werkt dat goed? Want dan zou ik mijn huidige satteliet tuner er mooi uit kunnen doen.
2. Ik less dat de ps3 oude dvd's ook doet upscalen. Kan dat met een htpc ook gergeld worden? En wie is daar verabtwoordelijk voor, de videokaart?
Na topic wat te hebben doorgespit heb ik nog een vraag, is mijn asus m2a-vm/hdmi nog bruikbaar voor een klein upgrade? heb nu de athlon x2 be-2400, maar voor full hd materiaal is hij toch wat te zwak. In bang dat ik toch over moet op andere moederbord? is het nu zo dat bijna elk am2+ am3 mobo past in mijn antec veris fusion v2 ?
(2 GB crucial ddr2, misschien upgraden naar 4?)
Persoonlijk zou ik voor een nieuw bordje gaan met een moderne AMD chipset, zoals de 785G. Dan heb je hardware HD-decoding via je onboard video, dit ontlast je CPU behoorlijk.Justin2000 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:44:
Na topic wat te hebben doorgespit heb ik nog een vraag, is mijn asus m2a-vm/hdmi nog bruikbaar voor een klein upgrade? heb nu de athlon x2 be-2400, maar voor full hd materiaal is hij toch wat te zwak. In bang dat ik toch over moet op andere moederbord? is het nu zo dat bijna elk am2+ am3 mobo past in mijn antec veris fusion v2 ?
je m2a-vm is een mATX bordje, en je case ondersteund alleen mATX, dus zolang je je aan die formfactor houdt kan er weinig misgaan als je besluit een nieuw bordje te halen
je geheugen heeft niet zoveel te maken met decoden van video, en zolang je geen 64-bits operating system hebt is 4GB vaak ook overkill (video en fotobewerking uitgezonderd)
[ Voor 0% gewijzigd door BdK9001 op 18-10-2009 13:00 . Reden: typo-fix ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is uitsluitend bedoeld voor vragen omtrent het samenstellen of ugraden van je htpc. Voor andere vragen, zoals de softwarematige instellingen of technische problemen dien je je eigen topic aan te maken!
Dit topic is uitsluitend bedoeld voor vragen omtrent het samenstellen of ugraden van je htpc. Voor andere vragen, zoals de softwarematige instellingen of technische problemen dien je je eigen topic aan te maken!