Tijd voor een nieuwe sig..

Van waar komt je icoon eigenlijk? Leuke site of zo?
Een meetbereik van bijna een halve seconde leent zich wel voor deze aanpak volgens mij
Dat is de waarde die mijn versterker aangaf als vertrafing (voor het geluid) dat moest worden ingesteld (middels hdmi). Met YPbPr had ik in eerste instantie dezelfde bewerking aanstaan, ik kon het handmatig instellen zodat ik nog wat mpeg atirfact en anti aliasing bewerking heb (wat vrijwel geen lag geeft, 18ms volgens handleiding) of hem op 'game mode' zetten zodat echt alles uit staat.
Als je mijn icon bedoeld, moet je maar eens in /5 kijken.. in dit geval WCG
[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 10-12-2009 17:55 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ah, via je versterker, zover had ik er niet over doorgedacht.DukeBox schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:54:
[...]
Dat is de waarde die mijn versterker aangaf als vertrafing (voor het geluid) dat moest worden ingesteld (middels hdmi). Met YPbPr had ik in eerste instantie dezelfde bewerking aanstaan, ik kon het handmatig instellen zodat ik nog wat mpeg atirfact en anti aliasing bewerking heb (wat vrijwel geen lag geeft, 18ms volgens handleiding) of hem op 'game mode' zetten zodat echt alles uit staat.
offtopic:
Als je mijn icon bedoeld, moet je maar eens in /5 kijken.. in dit geval WCG
Nee, eigenlijk was ik op die meid bezig die in het icoon van Koffie ligt.
En zo kan het ook natuurlijkLieveNiels schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:15:
Filmpje maken van remote + beeldscherm, vervolgens beeldje voor beeldje afspelen en tellen hoeveel frames er tussen knop ingedrukt en reactie op beeld zitten. 1 frame van de filmpje = 1/25 sec = 40ms, 10 frames = 400ms?
Een meetbereik van bijna een halve seconde leent zich wel voor deze aanpak volgens mij.
Verwijderd
Dan ben ik blij dat ik bij Amazon heb besteld. Kostte me daar iets meer dan 35 euro en hij is ondertussen ook al binnen! Heb hem nog niet kunnen proberen...boshar schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:15:
[...]
De mediamarkt in Rotterdam Centrum heeft hem. Kost 50 euro waarvan je nu 5 Euro terug krijgt als vrij besteedbare kado kaart. Heb er gisteren even mee zitten spelen. Het ziet er mooi uit maar ik moet even wennen aan al die hectiek op het scherm.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Het leek mijn vriendin ook wel erg leuk.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Waar ik me kapot aan erger is wanneer je met meer dan 1 speler speelt en de andere wordt geraakt dat er een vertraging optreedt. Deze vertraging verkloot je jump en is daardoor knallend irritant. Door dit stomme ding heb ik al meermaals op het punt gestaan om mijn glimmende zwarte Wiimote door de kamer te gooien!
Verder zitten we in Wereld 7 en hebben we maar iets van 3 werelden waar we nog een starcoin moeten vinden

Dubbel eensch. Zeer irritant dat er een 'flash' tussen zit, en de WiiMote nodigt wegwepen erg uitDeddiekoel schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:35:
Ik moet toch ook even een enorme frustratie uiten over NSMBW.
Waar ik me kapot aan erger is wanneer je met meer dan 1 speler speelt en de andere wordt geraakt dat er een vertraging optreedt. Deze vertraging verkloot je jump en is daardoor knallend irritant. Door dit stomme ding heb ik al meermaals op het punt gestaan om mijn glimmende zwarte Wiimote door de kamer te gooien!
Verder zitten we in Wereld 7 en hebben we maar iets van 3 werelden waar we nog een starcoin moeten vinden
Ik zal wel geen doorgewinterde Mario spelert zijn, maar ik heb me gister de hele avond stuk gebeten op 2-1 en 2-2
Het werd zelfs zo erg dat ik die super luigi kreeg

Verwijderd
Na elk kasteel of toren kan je savenRetroTycoon schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:51:
Alleen, hoe sla je het op? Ik heb het hele nut van de quicksave over het hoofd gezien, waardoor ik nu opnieuw moet beginnen?
En na het laatste level van een world en ook na de 1e keer gebruik van een canon.Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:45:
Na elk kasteel of toren kan je saven
Ja, helaas heb je er maar 1 (totaal, dus niet per savegame).. ik heb afgesproken dat mijn vrouw die mag gebruiken.Koffie schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 08:03:
En met quicksave kun je dus je huidige situatie bevriezen om zo de volgende dag verder te gaan.
Ik ben er overigens nog steeds niet uit vwb NSMB; of ik word oud of het spel is te moeilijk
Ik lees een aantal mogelijkheden. Maar zie niet zo snel welke beste werkt. Zie mytunesrss, wiitransfer en dot.tunes, sommige daarvan zijn niet gratis. Of is er een eleganter oplossing mogelijk. Mss via homebrew channel?
realityalways start as a dream
Dan wordt ik ook oud, want na wereld 1 vind ik het haast niet meer te doen. Elk level moet ik meerdere malen doen om ze uberhaupt uit te spelen. Terwijl ik de oudere SMB's vrij redelijk uit kon spelen. Maar goed, denk dat hij wel degelijk moeilijker is.Koffie schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 11:24:
Oh, dat wist ik niet.
Ik ben er overigens nog steeds niet uit vwb NSMB; of ik word oud of het spel is te moeilijk
Met mplayer-ce kun je een mp3 playlist inlezen, maar dan stream je dus niet echt en je hebt geen controle over de volgorde.DFC-Neo schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 15:38:
Heeft iemand van jullie al geprobeerd om itunes library vanaf OSX te streamen naar de wii.
Ik lees een aantal mogelijkheden. Maar zie niet zo snel welke beste werkt. Zie mytunesrss, wiitransfer en dot.tunes, sommige daarvan zijn niet gratis. Of is er een eleganter oplossing mogelijk. Mss via homebrew channel?
overigens zitten er een paar bugs in 0.76, wiimote die plots niet meer werkt, crash via ftp. Deze beta fixt het echter
[ Voor 13% gewijzigd door FunFair op 12-12-2009 19:02 ]
Muramasa is trouwens erg vermakelijk. Op zich aardig dat de game volledig in het nederlands is, maar heb mijn Wii toch maar op engels gezet!
idd, ben al een halve week bezig om wereld 2 te doen. Ben nu eindelijk het eerste kasteel voorbij, met een quicksave op 2-7 (waarbij ik 2-1 en 2-5 niet gedaan heb). Heeft me wel een stuk of 10 continues extra gekostArunia schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 17:17:
[...]
Dan wordt ik ook oud, want na wereld 1 vind ik het haast niet meer te doen. Elk level moet ik meerdere malen doen om ze uberhaupt uit te spelen. Terwijl ik de oudere SMB's vrij redelijk uit kon spelen. Maar goed, denk dat hij wel degelijk moeilijker is.

Ik ben nu overigens in World 3 en vind het toch nu toe echt een geniaal spel, speelt heerlijk door maar ik hoop eerlijk gezegd wel dat het nog wat lastiger word!
[ Voor 14% gewijzigd door Arjan90 op 13-12-2009 09:43 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Verwijderd
Toen las ik laatst dat er maar 8 of 9 werelden zijn, en dan hoop ik toch stiekem op een NSMB2
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Er is al een level editor voor NSMBW. Dus veel plezier zou ik zeggen.Rakkerzero schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:57:
ik had graag een level editor gewild voor NSMBW. Heb van de level editor om de rom file van Super Mario World te editten ook erg veel fun mee gehad
Edit: er zijn er zelfs twee: Reggie en Tanooki.
[ Voor 6% gewijzigd door danielkraak op 13-12-2009 14:01 ]
Verwijderd
Het is nooit genoegVerwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:49:
Máár 8 of 9 werelden? Echt is dat nog niet genoeg?
Router staat op B+G (+N) verbindingen... Kanaal op 1 of 11 gezet. Zowel DHCP of vast IP geprobeerd... Router filtert geen MAC-adressen. Firewall op de router staat uit. Maar goed, de Wii weigert gewoon met alle mogelijke instellingen. Er zit ook geen GameCube memory card in wat problemen schijnt op te leveren door bugs...
Router is een Sitecom WL-575 300N en PCs en telefoons verbinden zonder enige moeite keer op keer.
EDIT: Eindelijk gelukt na firmware upgrade van de router, werkt nog steeds alleen maar met WEP en op kanaal 11, maar goed hij is online
[ Voor 23% gewijzigd door Morrar op 14-12-2009 09:57 ]
Verwijderd
Had eerst een en ander via de beamer lopen, maar toen werd de vertraging alleen maar groter:
1. Wellicht door de langere kabels waarover de info dan loopt ?
2. Vindt trouwens de USB kabel waaraan de cam zit ook behoorlijk lang, maar dat maakt volgens mij niet zoveel uit, toch ?
Direct aansluiten op de TV scheelt dus wel, maar helemaal zuiver loopt het nog niet dus. Iemand die dit herkent of een oplossing weet ?
Verwijderd
Nintendo WFC is nogal kieskeurig wat betreft router ondersteuning, op de DS(i) is dit niet anders. Alhoewel het op de DSi (geavanceerde verbindingen) een stuk beter is.Morrar schreef op zondag 13 december 2009 @ 23:13:
Hmm moet zeggen dat ik momenteel de Wii wel behoorlijk zat ben... De WLAN is echt te kansloos. Continu error 51330 hier en niets aan te doen. Voor beveiliging WPA2-AES, WPA2-Mixed en WEP geprobeerd, maar niks pakt ie.
Router staat op B+G (+N) verbindingen... Kanaal op 1 of 11 gezet. Zowel DHCP of vast IP geprobeerd... Router filtert geen MAC-adressen. Firewall op de router staat uit. Maar goed, de Wii weigert gewoon met alle mogelijke instellingen. Er zit ook geen GameCube memory card in wat problemen schijnt op te leveren door bugs...
Router is een Sitecom WL-575 300N en PCs en telefoons verbinden zonder enige moeite keer op keer.
EDIT: Eindelijk gelukt na firmware upgrade van de router, werkt nog steeds alleen maar met WEP en op kanaal 11, maar goed hij is online
Verwijderd
Kan aan je (HD?) TV liggen. Dat probleem heb ik ook bij Beatles Rock Band. Die kent echter een calibratie optie, zit die niet in jouw game?Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:58:
Heb sinds kort Your Shape voor de Wii...en hoewel Your Shape origineel van opzet is, heb ik helaas wel last van een vertraging van mijn bewegingen via de bijgelverde cam.
Had eerst een en ander via de beamer lopen, maar toen werd de vertraging alleen maar groter:
1. Wellicht door de langere kabels waarover de info dan loopt ?
2. Vindt trouwens de USB kabel waaraan de cam zit ook behoorlijk lang, maar dat maakt volgens mij niet zoveel uit, toch ?
Direct aansluiten op de TV scheelt dus wel, maar helemaal zuiver loopt het nog niet dus. Iemand die dit herkent of een oplossing weet ?
M'n vriendin en ik zijn trouwens op zoek naar een leuk casual twee (of meer, maar vooral twee) speler-spel. Zitten aan Anno te denken, zijn er verder nog leuke dingen. Sports vindt ze niet heel erg tof en voor Resorts missen we nog een tweede MotionPlus-unit, Boom Blox is leuk maar verveelt relatief snel. Rayman is te melig, NSMB te frustrerend.
Andere vraag: Ik speel met vrij veel plezier Okami (sfeer en humor zijn top, als verstokte Zelda-freak vermaak ik me prima), maar de besturing in de gevechten is vrij frustrerend. Klopt het dat dat vrij rommelig is? Ik heb een vrij hip zwaard, wat redelijk veel damage weet te veroorzaken, maar voordat ik hem 'opgeladen' heb zit ik een minuut met de Wiimote te schudden.. Heb eigenlijk het idee dat ik verkeerd bezig ben..
[ Voor 76% gewijzigd door Tarin op 14-12-2009 10:44 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Verwijderd
..TV is CRT-bakVerwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:39:
[...]Kan aan je (HD?) TV liggen. Dat probleem heb ik ook bij Beatles Rock Band. Die kent echter een calibratie optie, zit die niet in jouw game?

Morrar schreef op zondag 13 december 2009 @ 23:13:
Hmm moet zeggen dat ik momenteel de Wii wel behoorlijk zat ben... De WLAN is echt te kansloos. ...
Ik snap de link tusen Wii en kansloos niet helemaal als het aan je router ligtEDIT: Eindelijk gelukt na firmware upgrade van de router, werkt nog steeds alleen maar met WEP en op kanaal 11, maar goed hij is online
Je geeft zelf al aan dat je hem in B+G+N mode hebt draaien.. is dit 300Mbps of 150Mbps mode ? De eerste is namelijk 40MHz en niet compattible met de Wii (of andere B/G only devices).
[ Voor 17% gewijzigd door DukeBox op 14-12-2009 12:52 ]
Neem 1 van de Lego games (Starwars, Batman, Indy). Dat speelt lekker weg met z'n tweeen.Tarin schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:39:
M'n vriendin en ik zijn trouwens op zoek naar een leuk casual twee (of meer, maar vooral twee) speler-spel. Zitten aan Anno te denken, zijn er verder nog leuke dingen. Sports vindt ze niet heel erg tof en voor Resorts missen we nog een tweede MotionPlus-unit, Boom Blox is leuk maar verveelt relatief snel. Rayman is te melig, NSMB te frustrerend.
Download trouwens ook even de WiiWare demo van Bit.Trip Beat. Lekker samen pongen en chillen op de muziek...
Voor het wat meer hectische tenslotte bomberman. Bij ons is de oude TurboGrafx-16 Bomberman de favoriet uit de serie.
Verwijderd
Je kan bv je favoriete spellen opgeven, de GUI is verbeterd, je kan beoordelingen over DS spellen insturen. (DS + spel natuurlijk nodig), zijn er een aantal nieuwe DS demo's te downloaden, kost het geheel minder blokken (goed voor de Wii-er die geen SD kaart gebruikt voor opslag van WiiWare/VC spellen), kan je je speel records zien. (Hoe lang je spellen gespeeld hebt in totaal) en kan je desgewenst je beoordelingen weer wissen.
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 09:28 ]
Oe, goed idee. Eens kijken of we Batman ergens vandaan kunnen halen. Star Wars is helaas wsl. wat minder, m'n vriendin is meer van de Star Trek.boshar schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:36:
[...]
Neem 1 van de Lego games (Starwars, Batman, Indy). Dat speelt lekker weg met z'n tweeen.
WiiWare heb ik me nog helemaal niet in verdiept.. ga ik zeker naar kijken!Download trouwens ook even de WiiWare demo van Bit.Trip Beat. Lekker samen pongen en chillen op de muziek...
Ik ben nooit zo'n bomberman-fanaat geweest.. maar wie weet. Dank je voor de tipsVoor het wat meer hectische tenslotte bomberman. Bij ons is de oude TurboGrafx-16 Bomberman de favoriet uit de serie.
Kan iemand mij iets adviseren? Het is toch 20 euro wat je uitgeeft
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Verwijderd
Er zijn best wel wat leuke WiiWare multi/single player spellen:Tarin schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:17:
[...]
WiiWare heb ik me nog helemaal niet in verdiept.. ga ik zeker naar kijken!
Tetris Friends, Dr. Mario, Swords & Soldiers, verder kan je op http://wiiware.nintendolife.com veel reviews vinden
Hmm ben ik dan de enige geek die zowel star wars als star trek leuk vind? Tenzij ze star wars echt haatTarin schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:17:
[...]
Oe, goed idee. Eens kijken of we Batman ergens vandaan kunnen halen. Star Wars is helaas wsl. wat minder, m'n vriendin is meer van de Star Trek.
(als ze alleen home alone in space gezien heeft kan ik dat trouwens nog wel begrijpen ook)
is het zeker een spel wat leuk is om zijn 2-en te spelen.
Bomberman is een van de ultieme 4 player hot seat mp games. Iedereen snapt in no time het concept, en het is nog best een spel met veel mogelijkheden ook, dieper dan je zou verwachten. Met zijn 2-en is het al wat minder (vooral als een persoon een stuk beter is dan de ander) en in je eentje houdt het niet echt over, al hoewel ik me destijds op de snes en amiga ook met zowel de sp, als de mp met bots vermaakt hebt.Ik ben nooit zo'n bomberman-fanaat geweest.. maar wie weet. Dank je voor de tips.
Ik zeg doen! (wel zonder slagroom snor)!
10 second ninja DONE
Heb zelf de hand-cannon van House Of The Dead: Overkill (leuke game trouwens)St@m schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:21:
Speel de laatste tijd aardig wat on rail shooters. Nu wil ik wel graag een pistool erbij. Denk dat het wat fijner speelt. Nu is het natuurlijk zo dat ze er in alle vormen en maten zijn.
Nyko Perfect-shot schijnt ook goed te zijn. Die wil ik er misschien nog bijkopen voor MP / dual wield
Beide kunnen met nunchuck gebruikt worden.
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Ik kan de Nyko perfect shot ook aanbevelen. Fijne is dat de nunchuck los zit. De officiele Wii zapper ben ik minder kapot van. Zou liever dan ook die hand cannon willen.St@m schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:21:
Speel de laatste tijd aardig wat on rail shooters. Nu wil ik wel graag een pistool erbij. Denk dat het wat fijner speelt. Nu is het natuurlijk zo dat ze er in alle vormen en maten zijn.
Heb trouwens alle wereld gehaald. Laatste level is echt episch imho.
Het blijft een knallend goeie game. En van mij mogen ze er elk jaar een van maken ;-)
Verwijderd
In de nieuwe Bart Smit-folder wordt de Cyberbike weer geadverteerd. Alleen Bart Smit en E-plaza leveren volgens kieskeurig.nl op dit moment de Cyberbike. Voor de rest kan ik hem nog nergens vinden, ook in het buitenland niet. Bart Smit en E-plaza vermelden niets over levertijd of een release-datum. Reviews van het ding kan ik ook nog nergens vinden. Raar.Koffie schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:44:
Zijn er al online shops die de BigBen Cyberbike aanbieden?
Ik kan het zo snel niet vinden.
Ik had destijds het nieuws artikel al gezien: nieuws: Big Ben komt met fietscontroller voor de Wii
Nu zag ik 'm vandaag bij de lokale bartsmit staan voor 130,- ( http://www.bartsmit.com/s...59f%26fh_refview%3Dsearch ) maar dat moet online vast goedkoper kunnen
Wel jammer dat hij tot max 95 kilo aan kan (al zit ik daar wel onder). Als ik 'm zo rond de 99,- kan kopen denk ik er echt serieus over om 'm aan te schaffen
Verwijderd
De lego games zijn idd een aanrader. veel humor en herspeelbaarheid is aardig hoog.Tarin schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:17:
[...]
Oe, goed idee. Eens kijken of we Batman ergens vandaan kunnen halen. Star Wars is helaas wsl. wat minder, m'n vriendin is meer van de Star Trek.
[...]
WiiWare heb ik me nog helemaal niet in verdiept.. ga ik zeker naar kijken!
[...]
Ik ben nooit zo'n bomberman-fanaat geweest.. maar wie weet. Dank je voor de tips.
Anno kan ik je niet aanraden voor multiplayer. Heb hem zelf voor de singleplayer gekocht, maar het enige dat een tweede speler kan doen is de bootjes van player 1 sneller laten varen door wind te maken. Enorm suf dus...
Verwijderd
Ik krijg morgen deze binnen. Hij is net uit, nieuwe manier van batterij opladen door middel van inductie, draadloos opladen.The_Source schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 12:23:
Welke oplaad dock gebruiken jullie eigenlijk voor de wii-motes (met motion plus)? Ik wil namelijk een oplaad-dock hebben.
+ Energiebesparend: werkt ook als de wii uitgeschakeld is.
+ Beschermingshoes en wiimotion plus hoeft niet van je wiimote afgehaald te worden.
- Prijs, duurder dan normale opladers.
Deze is zelfs helemaal zielig met maar 600mAh.. dat is nog minder dan de goedkope 9€ aaa laders.
[ Voor 83% gewijzigd door DukeBox op 18-12-2009 17:04 ]
mAh = mAh.. net als dat een liter water in een vierkant pak of in een ronde fles dezelfde hoeveelheid is.Fire69 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 21:16:
Het zijn wel Li-Po-batterijen, en uit ervaring weet ik dat die dingen echt lang mee gaan. Deze is dan wel maar 600mah, maar zal volgens mij even lang werken als 'cheapo' 2000mah Li-ion batterijen.
Enige verschillen zijn oplaadtijd, warmte, zelfontlading enz.. tussen Li-Po en Li-ion.
Anyhow, ik heb zelf al diverse setjes gehad waarvan ik er enkele gewoon retour heb gestuurd vanwege de zeer beperkte speelduur of dat deze binnen een paar maanden vrijwel gehalveerd was.
Dit waren meestal setjes met Ni-Cd maar ook Li-ion accu's.. uiteindelijk heb ik toen van bigben een staande lader (wii dualcharger) gekocht welke me tot nu toe goed bevalt. De accu's zijn 2200mAh (Overigens heb ik meerdere uitvoeringen gezien van die set, met 1200mAh en 2800mAh accu's) maar je kan ze zelf eenvoudig verwisselen met andere AA Li-ion accu's.
Daarom zet ik er ook bewust 'cheapo' bij. Mah = mah, maar dan moeten ze er wel de echte opzetten.DukeBox schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 14:26:
[...]
mAh = mAh.. net als dat een liter water in een vierkant pak of in een ronde fles dezelfde hoeveelheid is.
Enige verschillen zijn oplaadtijd, warmte, zelfontlading enz.. tussen Li-Po en Li-ion.
[...]
Vaak zie je van die laders met 2800mah-accus's die na 1u spellen leeg zijn, gewoon omdat die malle chinezen niet zo eerlijk zijn over de capaciteit
Verwijderd
http://wii.nintendolife.c...wii_an_exercise_in_excess

22 karaats Goud, en kost maar 300.000 pond en wordt in een zeer beperkte oplage gemaakt
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2009 14:49 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Verwijderd
4 kanaals, links en rechts achter is mono.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 20:50:
.oftwel 5 kanaals surround...
Maar de versterker zou dit moeten detecteren in het signaal echter hangt het van de game af of deze DD is.
[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 20-12-2009 01:47 ]
10 euro voor een goed WiiWare spel is wat anders en wel redelijk als het spel goed is en het is een nieuw spel waar natuurlijk aan verdient moet worden. Als je dat zet tegenover de 9 euro voor oude meuk is het in en in triest. Blijkbaar zijn er persoontjes die dat er voor over hebben?
Verwijderd
En wat moeten ze er anders voor vragen: 1 euro voor een NES spel? Nintendo moet er ook nog aan verdienen.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2009 12:33 ]
Kunnen die zinloze waarschuwingsmeldingen trouwens niet uit? (pas op, uw controller kan uit uw hand vliegen en een medepassagier verwonden). Wel leuk dat ze bij de firmware update waarschuwen voor bijeffecten bij "gewijzigde systemen".
Om je vraag te beantwoorden: Ja die zijn er.Rinzwind schreef op zondag 20 december 2009 @ 11:43:
Blijkbaar zijn er persoontjes die dat er voor over hebben?
Iedereen maakte zich zorgen over microtransacties toen het concept een beetje bekend werd, maar nu doen volgens mij zeer veel mensen aan deze aankopen. Helemaal met het gemak van prepaid kaartjes.
Het gemak van alles op een systeem vs (err even tellen nes, snes, n64, cube, c64, msx, pc engine, neo geo, org arcade, master system, megadrive) 11 losse systemen en bijbehorende games is ook veel mensen geld waard.
Maar ik ben het met je eens dat het niet goedkoop is.
10 second ninja DONE
Verwijderd
Als je 20 mensen aan internet op hun Wii helpt, kan je ALLE NES, SNES en N64 spellen gratis downloadenRinzwind schreef op zondag 20 december 2009 @ 13:07:
Die spellen nemen erg weinig ruimte in. Kost ze zeer weinig (er zijn tig illegale sites (sommigen erg populair) waar je allerlei roms kunt downloaden die alleen maar advertentieinkomsten hebben). Rechten zijn bij Virtual Console al in bezit van verspreider (Nintendo, Sega, ...). Kan me niet voorstellen dat dit op deze manier storm loopt. Zo'n 2 euro voor NES, 3 euro voor SNES, of onbeperkt abonnementvariant lijkt me zinvoller.
Zinloos?Kunnen die zinloze waarschuwingsmeldingen trouwens niet uit? (pas op, uw controller kan uit uw hand vliegen en een medepassagier verwonden). Wel leuk dat ze bij de firmware update waarschuwen voor bijeffecten bij "gewijzigde systemen".
Verwijderd
Wij "zuinige" Nederlanders doen dat natuurlijk niet
Verwijderd
Om eerlijk te zijn vond ik super mario galaxy toch wat minder, de oude gameplay bevalt me veel beter. Met wat nieuwe zaken erbij wat het toch weer fris houdt. Helemaal top.
Dat doe ik dan ookRinzwind schreef op zondag 20 december 2009 @ 11:43:
Voor dat geld kun je ze goedkoper ergens als originele cartridge halen...
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Zinloos niet, maar wel irritant. Hoewel ze volgens mij tijdens het laden van het spel worden weergegeven en dus geen tijd kosten, werken ze toch op mijn zenuwen.Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:08:
[...]
Als je 20 mensen aan internet op hun Wii helpt, kan je ALLE NES, SNES en N64 spellen gratis downloaden
[...]
Zinloos?
[video]
Het komt een beetje over alsof je zwakzinnig bent. Je zou het in het systeem menu moeten kunnen uitzetten.
Zo niet, kan ik ergens in NL US Wii kaarten krijgen?
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Verwijderd
Het is gewoon Nintendo die zich juridisch indekt. Als je je TV (of iets/iemand anders) met je WiiMote sloopt kan je niet zeggen dat je niet gewaarschuwd bent. Anders hadden ze zo tientallen rechtszaken in Amerika.Pierz schreef op zondag 20 december 2009 @ 22:41:
[...]
Zinloos niet, maar wel irritant. Hoewel ze volgens mij tijdens het laden van het spel worden weergegeven en dus geen tijd kosten, werken ze toch op mijn zenuwen.
Het komt een beetje over alsof je zwakzinnig bent. Je zou het in het systeem menu moeten kunnen uitzetten.
Verwijderd
Verwijderd
Homebrew emulatoren gebruiken om roms af te spelen is natuurlijk niet legaal
Volgens mij zijn de Wii kaarten wel regio gebonden....ken schreef op zondag 20 december 2009 @ 23:39:
Weet iemand of de NL Wii Points card werkt op een US Wii?
Zo niet, kan ik ergens in NL US Wii kaarten krijgen?
Verwijderd
Dat weet jij, dat weet ik maar er zijn maar weinig mensen die hier mee zitten, helemaal als je veel brakke 50Hz ports ziet. Wat heeft Nintendo trouwens gedaan met Super Mario Bros voor de Nes op de VC? De muziek gaat te snel maar de spelsnelheid is gewoon normaal.Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 08:10:
(muv. N64 games, die echt niet werken op homebrew emulatoren)
Verwijderd
Dat is het probleem dat ze de NTSC rom gebruikt hebben voor de PAL versieVerwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 08:16:
[...]
Dat weet jij, dat weet ik maar er zijn maar weinig mensen die hier mee zitten, helemaal als je veel brakke 50Hz ports ziet. Wat heeft Nintendo trouwens gedaan met Super Mario Bros voor de Nes op de VC? De muziek gaat te snel maar de spelsnelheid is gewoon normaal.
En trouwens zit ik er ook niet mee dat roms illegaal zijn
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2009 08:20 ]
Het is mss niet legaal, maar als ik Suoer Mario 2 al zowel op de NES en SNES heb (als cart) en ik heb beide consoles ook ben ik van mening dat ik best een emulator mag gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 08:10:
(muv. N64 games, die echt niet werken op homebrew emulatoren)
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Verwijderd
Verwijderd
Als je officieel gaat denken dan volgens mij wel mits je een emulator gebruikt die geen patenten overschrijdt.Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:08:
Nu ben ik benieuwd, vanwege de bovenstaande post, is het legaal om de games te kopen te rippen en dan via een emulator te spelen? Oftewel je koopt geen console alleen de games.

Dit is de aankondiging uit oktober.
Qua graphics en concept erg tof, maar slecht uitgewerkt. Toont wel aan dat Wii games ook gewoon 'realistische' sfeervolle graphics kunnen hebben ipv al die strak gestyleerde crap. Vooral de conversaties met andere characters zijn erg tof.
Sin & Punishment 2 is daarentegen wel geweldig. Graphics die op de Dreamcast geen hoge ogen zouden gooien, maar hardcore gameplay. Jammer dat het geen kaskraker zal worden. Echt zo'n game voor in het rijtje Rez, Shenmue, Ikaruga, No More Heroes, Madworld, Killer 7. Geniaal, maar verkoopt voor geen moer. Vraag me altijd af waarom niet meer mensen van dat soort unieke games houden.
Game is briljant en ik hoop (en verwacht) dat deze 2D Mario tak lekker doorgaat naast de 3D Mario games.
Wereld 9-7 is trouwens wel echt evil ;-)
Nu door met Muramasa, Dead Space extraction en RE: Darkside Chronicles
Verwijderd
Lol.. Ik zit nog steeds vast in Wereld 2Deddiekoel schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:39:
Ik heb gisteren NSMBW helemaal uitgespeeld. Kreeg een erg prettige popup dat ik werkelijk alles had unlocked.
Game is briljant en ik hoop (en verwacht) dat deze 2D Mario tak lekker doorgaat naast de 3D Mario games.
Nu door met Muramasa, Dead Space extraction en RE: Darkside Chronicles
Verwijderd
Is het dan alsnog noodzakelijk om de restanten te verwijderen voordat je ze opnieuw gaat installeren?
Verwijderd
Verwijderd
Ik had ergens gelezen dat zelfs niet alles verwijderd wordt wanneer je je Wii zou formateren.
En dat je eerst alles handmatig moest deinstalleren voordat je aan een format begint.
Haalt een fw upgrade meer 'rommel' weg dan een format?
Mijn HBC met de daarbijbehorende buttons (loaders etc) staan er vreemd genoeg nog wel op....
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2009 16:38 ]
Daar hoef je niet bang voor te zijn:Deddiekoel schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:39:
Ik heb gisteren NSMBW helemaal uitgespeeld. Kreeg een erg prettige popup dat ik werkelijk alles had unlocked.

Deze lowbudget Mario verkoopt vele malen beter dan de miljoenen epic Mario. NSMBW is maar zo'n 300mb. Best grappig om dan te zien hoe hard het verkoopt ten opzichte van bijvoorbeeld MW2.
Neemt niet weg dat ik wel wil dat ook Nintendo aan de rest denkt (zoals graphics) en doorgaans doen ze dat ook.
Wat CGI filmpjes om het een wat meer polished feel te geven waren ook misschien ook leuk geweest, alhoewel dat misschien minder bij de old skool vibe past.
Verwijderd
Eens, maar ik denk dat het te veel lag problemen zou hebben gehad.BarôZZa schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 02:57:
Absoluut, al heb ik toch wel een beetje het gevoel dat ze het zich gemakkelijk hebben afgedaan. Online multiplayer met WiiSpeak was toch wel geweldig geweest. Het blijft triest dat Nintendo hun eigen zaken niet eens support. Het was voor mij een reden geweest om Wii Speak in huis te halen.
Oneens, Mario hoort niet met CGI filmpjes. Dat haalt gewoon het hele gevoel weg.Wat CGI filmpjes om het een wat meer polished feel te geven waren ook misschien ook leuk geweest, alhoewel dat misschien minder bij de old skool vibe past.
HBC en verschillende loaders zijn op dit moment aangepast zodat ze met de nieuwste FW update werken, en dus niet verwijderd zullen worden. Daarbij staan loaders altijd als applicatie op je SD kaart, en daar blijft Nintendo al helemaal van af. (Ze kunnen echter wel fake-ios-en detecteren en verwijderen)Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:36:
Dat had ik niet verwacht...![]()
Ik had ergens gelezen dat zelfs niet alles verwijderd wordt wanneer je je Wii zou formateren.
En dat je eerst alles handmatig moest deinstalleren voordat je aan een format begint.
Haalt een fw upgrade meer 'rommel' weg dan een format?
Mijn HBC met de daarbijbehorende buttons (loaders etc) staan er vreemd genoeg nog wel op....
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 19:47 ]
Wat betreft filmpjes: haalde het in Brawl het hele gevoel weg? Qua graphics en presentantie zag de platform mode daar er beter uit.
Verwijderd
En nu we Brawl er toch bij halen, die heeft ook al behoorlijk last van lag online. Kijk als je in NSMB bij een sprong ineens last van lag hebt (of bv een desync hebt) kan je afgaan.
Dit topic is gesloten.