Zijn er nu veel mensen die homebrew gebruiken op hun wii? zoja welke apps games gebruiken jullie zoal? ik verwacht dat de emu's het meest in trek zijn.
ik gebruik voornamelijk mplayer-ce , een media speler die via draadloos videobestanden kan afspelen (geen high def natuurlijk, dat kan ook helemaal niet met de resolutieGranCanaria schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:13:
Zijn er nu veel mensen die homebrew gebruiken op hun wii? zoja welke apps games gebruiken jullie zoal? ik verwacht dat de emu's het meest in trek zijn.
Verwijderd
Emulators en roms zijn illegaal. Vraag er daarom liever naar op dit nette forum.GranCanaria schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:13:
Zo issie beter. Nintendo is geen wetgever in NL, ook al willen ze graag beweren van wel.Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:30:
[...]
Emulators en roms zijn illegaal. Vraag er daarom liever naar op dit nette forum.
Roms zijn illegaal op het moment dat er nog rechten op zitten van de rechthebbenden, helaas bij vrijwel alles nog het geval, tenzij je in bezit bent van een aangeschafte versie, dat is het grijze gebied.
Verwijderd
Dat hangt af van of er een BIOS (van Nintendo) in de emulator verwerkt is. (Wat in geen geval zo is)
Als het in geen geval zo is, is het toch altijd legaal?
Verwijderd
Dit is een onzinregel, verzonnen door de moraalverwerpelijke ROMwebsites.sjekneck schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:00:
[...]
tenzij je in bezit bent van een aangeschafte versie, dat is het grijze gebied.
En toch hebben ze gelijk, want onze wetgeving spreekt dit niet tegen. Je hebt het product immers al, waarom nog een keer moeten kopen?Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:54:
[...]
Dit is een onzinregel, verzonnen door de moraalverwerpelijke ROMwebsites.
Duidelijk verhaal mits je het origineel hebt mag je voor jezelf een kopie maken, Roms mogen dus mits je het origineel hebt.Software wordt vaak geleverd op dragers zoals CD-ROM's of floppy discs. Omdat die beschadigd of kwijt kunnen raken, is het verstandig een reservekopie (backup) van de software te maken. De auteurswet regelt dat dit in principe mag. Wel moet het maken van de reservekopie "noodzakelijk" zijn voor "het met dat werk beoogde gebruik".
[ Voor 41% gewijzigd door sjekneck op 11-11-2009 00:00 ]
Verwijderd
Voor software gelden andere wetten dan voor films, muziek en boeken. Op die laatste heb je het recht op een thuiskopie, op software heb je dat recht niet zomaar. Dus ROMS zijn meestal illegaal, al vind ik het zelf persoonlijk moreel niet zo'n probleem om ze te hebben. Het is niet alsof iemand er nog iets aan wil verdienen, en het is ook een soort eerbetoon aan de makers dat je de software uberhaupt nog wil gebruiken. Ik denk dat weinig makers er bezwaar tegen zullen hebben (al zullen ze er vast wel zijn, maar het zijn vooral de uitgevers die er graag een probleem van maken).sjekneck schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:32:
[...]
En toch hebben ze gelijk, want onze wetgeving spreekt dit niet tegen. Je hebt het product immers al, waarom nog een keer moeten kopen?
Nou ... tegenwoordig met de herintroductie van oude games op wiiware, xbox live (arcade) en PSN zullen ze er toch niet erg blij mee zijn.
Verwijderd
Klopt je mag een backup maken. Dat is wat anders dan een rom downloaden. Dat is een back-up door iemand anders gemaakt. Als je bijvoorbeeld voor de Snes een copybox hebt zou je daarmee een kopie mogen maken van jouw Snes games.sjekneck schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:32:
[...]
En toch hebben ze gelijk, want onze wetgeving spreekt dit niet tegen. Je hebt het product immers al, waarom nog een keer moeten kopen?
[...]
Duidelijk verhaal mits je het origineel hebt mag je voor jezelf een kopie maken, Roms mogen dus mits je het origineel hebt.
Lijkt mij ook dat je gewoon een backup mag hebben. Het probleem is dat de meesten het daar niet voor gebruiken, maar dat ter zijde.
De enige bullshit opmerking die de romsites neerleggen (of dit nog gebeurd weet ik niet) is dat je het na 24 uur moet weggooien.
De enige bullshit opmerking die de romsites neerleggen (of dit nog gebeurd weet ik niet) is dat je het na 24 uur moet weggooien.
Verwijderd
Idd. Ik ken ook niemand die een backup maakt van een console game om eeh een backup te hebben.Arunia schreef op woensdag 11 november 2009 @ 09:06:
Lijkt mij ook dat je gewoon een backup mag hebben. Het probleem is dat de meesten het daar niet voor gebruiken, maar dat ter zijde.
Ik ga mijn Wii weg doen.
Hoe kan ik mijn persoonlijke dingen verwijderen van de Wii?
Bijvoorbeeld mijn opgeslagen spellen
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Verwijderd
Ehh gewoon kanalen verwijderen?Mars18 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:02:
Ik ga mijn Wii weg doen.
Daarnaast kan je dingen als VC games er op laten staan aangezien het de waarde verhoogt.
Zit er in het menu van instellingen niet iets als fabrieksinstellingen?! (echt een vraag hoor, ik heb geen idee
)
Verwijderd
Hoe je te werk gaat op een NIET soft gemodde Wii:
Instellingen > formatteren,
Winkel Kanaal openen > gegevens wissen
Is je Wii wel gemod, moet je eerst die mods ongedaan maken.
Instellingen > formatteren,
Winkel Kanaal openen > gegevens wissen
Is je Wii wel gemod, moet je eerst die mods ongedaan maken.
Ik heb geen mod,
bedankt
bedankt
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
dat zeg je, maar ik heb (overigens echt heel erg off topic hier) toch echt een backup gemaakt van FFVII omdat ik m op mn PSP wil spelen (ok, tis weer net iets anders dan je stelt). Sorry, maar ik heb het origineel voor mn PS1 nog liggen, dan ga ik m dus echt niet kopen voor de PSP. Ik kan me dus voorstellen dat mensen spellen die nu op de Wii komen (die snes spellen enzo) en die ze al origineel hebben, dat ze die spellen downloaden en op een gemodde Wii spelen.Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 09:57:
[...]
Idd. Ik ken ook niemand die een backup maakt van een console game om eeh een backup te hebben.
Moet wel zeggen dat je ze dan eerder als emu op de ds ofzo zal doen, want anders kan je ook je snes weer aansluiten!
Wie heeft er ervaring met media players op de wii?
Je kunt via homebrew mplayer (TT / CE) clones en GeeXboX ports vinden. Die claimen allemaal nog "alpha/beta" te zijn of juist heel goed te zijn (zou ik ook zeggen van mezelf).
Het gaat me vooral over afspelen via het netwerk, want voor dvds heb ik een ouderwetse dvd/divx speler, maar kinderen beschadigen de dvd's telkens.
Je kunt via homebrew mplayer (TT / CE) clones en GeeXboX ports vinden. Die claimen allemaal nog "alpha/beta" te zijn of juist heel goed te zijn (zou ik ook zeggen van mezelf).
Het gaat me vooral over afspelen via het netwerk, want voor dvds heb ik een ouderwetse dvd/divx speler, maar kinderen beschadigen de dvd's telkens.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Doe jezelf een lol en koop een dedicated mediaplayer van Popcorn Hour, Western Digital of voor mijn part een Xtreamer. Of, als je wat meer budget hebt, een mini PC gebaseerd op de Nvidia Ion chipset. Wii als media player vind ik waardeloos, en ik heb er flink mee geexperimenteerd. De mediaplayer software voor de Wii is inderdaad erg alpha/beta, en de Wii hardware is dermate onkrachtig dat zelfs simpelere video's vaak niet vloeiend worden afgespeeld. Mij beviel Mplayer CE nog het beste, maar ook die is behelpen en valt in het niet bij dedicated kastjes.leuk_he schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:55:
Vandaag bij Nintendo langs geweest en ik kan mijn oude downloads weer opnieuw downen!
Meteen mijn oude witte Wii daar achter gelaten, leek me wel respectvol ;-)
Bannerbomb onder system 4.2 werkt trouwens ook prima (had voordat ik naar Ninty ging toch even HBC weg gegooid)
Meteen mijn oude witte Wii daar achter gelaten, leek me wel respectvol ;-)
Bannerbomb onder system 4.2 werkt trouwens ook prima (had voordat ik naar Ninty ging toch even HBC weg gegooid)
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Ik ben zwaar aan het kijken en kopen van wat spelletjes (via marktplaats)
Nog even betreft knok-spel
* hoe is de bediening met SSBB? gaat dit goed met de standaard controler en nunchuck?en... kan je ook knokken met de controller zoals bij Punch-out?
* Hoe realistisch is punch out? of is het gewoon aan een stuk slaan of ziet ie ook van welke kant je slaat?
* Punch-out of SSBB? of nog iets anders?
edit: ter info > mijn rechter hand/pols is een beetje slecht/beschadigd door een operatie dus ik kan niet zo heel goed lang aan knoppen pielen.> dus mijn voorkeur is de controller bewegen
* hoe is de bediening met SSBB? gaat dit goed met de standaard controler en nunchuck?en... kan je ook knokken met de controller zoals bij Punch-out?
* Hoe realistisch is punch out? of is het gewoon aan een stuk slaan of ziet ie ook van welke kant je slaat?
edit: ter info > mijn rechter hand/pols is een beetje slecht/beschadigd door een operatie dus ik kan niet zo heel goed lang aan knoppen pielen.> dus mijn voorkeur is de controller bewegen
[ Voor 19% gewijzigd door Pinin op 11-11-2009 19:37 ]
www.casarodriguillo.com
Verwijderd
SSBB heeft meer een klassieke besturing (niet motion based) en kan je spelen met GameCube Controller, Classic Controller, WiiMote of WiiMote+Nunchuck spelen
Ik heb vandaag van die buttons (Je weet wel, die dingen waarmee pubers hun tassen mee verneuken
) gekregen van Mario en Sonic Olympic wintergames gekregen 
Best geinige dingen.
Best geinige dingen.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Punch Out is totaal niet realistisch. He is met name timing en patroon herkenning.Pinin schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:33:
SSBB is eigenlijk ook niet realistisch maar wel een echte fighter. Controls zijn simpel maar de gameplay is wel diep. SSBB zou ik toch aanraden als je echt een knok game zoekt.
Capcom VS Tatsu......
Of streetfighter games via VC.
Oh realisme 0, maar wel leuke fighters.
Of streetfighter games via VC.
Oh realisme 0, maar wel leuke fighters.
10 second ninja DONE
Verwijderd
Met punch-out moet je wel echt stompen maar meen gelezen te hebben dat de motion controlls vooral op de latere levels niet de nodige accuraatheid hebben. Als je een motion control-vechtgame wil kan ik DBZ: Budokait Tenkaichi 3 aanbevelen. Hier moet je voor de supermoves de bewegingen uit de manga/anime nadoen en voor rushes bepaalde poses aannemen ed net zoals de karakters het doen. Ik moet zeggen dat het 1 van de beste implementatie van motion controls op de Wii is.Pinin schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:33:
Edit: Daarnaast heb je de Fatal Fury games op de VC (Neogeo) of als je een bende fighters wil, de King of Fighters collection (aanrader)
Bleecht Wii is iig niks, net zoals de WWE games op de Wii.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2009 14:04 ]
Mplayer-CE werkt voor mij het beste. De netwerk instellingen moet je wel even in een config bestandje aanpassen op de pc. De laatste versie heeft overigens ook FTP support.leuk_he schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:55:
Onzin... mijn Wii speelt perfect Xvid / Divx films af. Misschien dat je een wat oudere versie gebruikte? HD films werken daarentegen niet, maar daar heeft de Wii ook geen output voor natuurlijk.BamSlam_ schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:03:
[...]
Doe jezelf een lol en koop een dedicated mediaplayer van Popcorn Hour, Western Digital of voor mijn part een Xtreamer. Of, als je wat meer budget hebt, een mini PC gebaseerd op de Nvidia Ion chipset. Wii als media player vind ik waardeloos, en ik heb er flink mee geexperimenteerd. De mediaplayer software voor de Wii is inderdaad erg alpha/beta, en de Wii hardware is dermate onkrachtig dat zelfs simpelere video's vaak niet vloeiend worden afgespeeld. Mij beviel Mplayer CE nog het beste, maar ook die is behelpen en valt in het niet bij dedicated kastjes.
Hij heeft die output wel (component) maar mist waarschijnlijk de kracht van een goede/krachtige videokaart om een HD-resolutie naar behoren weer te geven. Over component kan gewoon HD signaal verstuurd worden.FunFair schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:59:
[...]
Onzin... mijn Wii speelt perfect Xvid / Divx films af. Misschien dat je een wat oudere versie gebruikte? HD films werken daarentegen niet, maar daar heeft de Wii ook geen output voor natuurlijk.
Composiet is een ander verhaal uiteraard.
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Klinkt goed. Punch out laat ik links liggen dus. Van die echte controller games krijg ik vreselijke pijn (van de operatie/beschadiging dus)Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:00:
[...]
Met punch-out moet je wel echt stompen maar meen gelezen te hebben dat de motion controlls vooral op de latere levels niet de nodige accuraatheid hebben. Als je een motion control-vechtgame wil kan ik DBZ: Budokait Tenkaichi 3 aanbevelen. Hier moet je voor de supermoves de bewegingen uit de manga/anime nadoen en voor rushes bepaalde poses aannemen ed net zoals de karakters het doen. Ik moet zeggen dat het 1 van de beste implementatie van motion controls op de Wii is.
Edit: Daarnaast heb je de Fatal Fury games op de VC (Neogeo) of als je een bende fighters wil, de King of Fighters collection (aanrader)
Bleecht Wii is iig niks, net zoals de WWE games op de Wii.
www.casarodriguillo.com
Heb net een paar uur lang Super Mario Bros Wii gespeeld, moet eerlijk zeggen, GE -WEL -DIG!
Speelt heerlijk weg, en vooral het "vliegen" is erg leuk! De multiplayermode is echt lachen!
Speelt heerlijk weg, en vooral het "vliegen" is erg leuk! De multiplayermode is echt lachen!
Wie wil mij op internet aansluiten? Ik heb net geupdate naar de laatste versie.
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Wij hebben probleem dat als je op "naar rechts lopen" en "2" samen lang indrukt dat dan de WII mote reset. Hoe doen jullie dit?m3nno schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 01:28:
Heb net een paar uur lang Super Mario Bros Wii gespeeld, moet eerlijk zeggen, GE -WEL -DIG!
[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 14-11-2009 22:12 ]
Dat wil ik wel, kan jij mij daarna mooi helpen. 20 nov. komt ie binnen.-roberth- schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 18:34:
Wie wil mij op internet aansluiten? Ik heb net geupdate naar de laatste versie.
Of kan je elkaar niet helpen? en zo beide 2x 500credits krijgen
www.casarodriguillo.com
Ik zal het bij mij eens testen.jongentje schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 21:48:
[...]
Wij hebben probleem dat als je op "naar rechts lopen" en "2" samen lang indrukt dat dan de WII mote reset. Hoe doen jullie dit?
[ Voor 16% gewijzigd door danielkraak op 14-11-2009 22:28 ]
Ben hier ondertussen ook iets wijzer, het gebeurd bij één WiiMote wel en een andere niet
Die wii-mote even opnieuw verbinden?
kwam net deze trailer tegen van RE: Darkside Chron.:
http://tr.im/retdc
erg vet gedaan (ik weet dat het wel vaker gedaan wordt, maar toch)
Verwijderd
Reset je wiimote sync, hoe te werk gaan:jongentje schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 22:32:
[...]
Ben hier ondertussen ook iets wijzer, het gebeurd bij één WiiMote wel en een andere niet
1. Zet je Wii helemaal uit (druk de powerknop 5 seconden in)
2. Zet je Wii weer aan (met de powerknop op de Wii) druk NIET op de Wiimote.
3. Open het klepje bij de SD-kaartlezer en houd het rode syncknopje 15 seconden ingedrukt.
4. Bij elke WiiMote (en evt. balanceboard) hersync ze. (Druk op het rode knopje op de remote en dan op die van de console, herhaal dit bij elke remote)
Als dit niet werkt moet je ff contact met Nintendo opnemen.
Aantal maanden geleden was er een bericht dat Opera wii browser gratis werd. En daarnaast voor mensen die hem gewoon aangeschaft hebben, een gratis aantal wii punten kregen.
Geldt dat nog steeds en hoe krijg je dat voor elkaar?
Geldt dat nog steeds en hoe krijg je dat voor elkaar?
realityalways start as a dream
Ja, dat geld nog steeds (zoals ook op de site te lezen is, zit daar geen tijdslimiet op).. wat bedoel je met voor elkaar krijgen ? Als je hem hebt gekocht heb je nu automatisch 500 punten erbij op je account.. als je hem niet hebt kan je hem nu downloaden in het winkelkanaal.
[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 15-11-2009 17:26 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Dit klopt niet. Je krijgt geen 500 punten, maar een gratis NES game t.w.v. 500 punten (te kiezen uit een lijst).DukeBox schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:26:
Ja, dat geld nog steeds (zoals ook op de site te lezen is, zit daar geen tijdslimiet op).. wat bedoel je met voor elkaar krijgen ? Als je hem hebt gekocht heb je nu automatisch 500 punten erbij op je account.. als je hem niet hebt kan je hem nu downloaden in het winkelkanaal.
Verder geldt dit aanbod tot eind 2009.
Ik kon de originele Nintendo link niet vinden, maar hier staat de tekst ook.
De aankondiging is volgens mij al een paar weken terug verstuurd.
Wat een verschrikkelijke vette trailerTijn89 schreef op zondag 15 november 2009 @ 13:39:
En dan ziet dit er voor een Wii-game erg netjes uit
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Je hebt gelijk.. heb het verkeerd onthoudenFlitzer schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:35:
Dit klopt niet. Je krijgt geen 500 punten, maar een gratis NES game t.w.v. 500 punten
Ik haal overigens geen deadline van eind 2009 uit het bericht..
Stond dacht ik in het bericht dat je op de Wii kreeg, maar dat bericht heb ik meteen weggegooid na het kiezen van een spel.DukeBox schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:48:
[...]
Ik haal overigens geen deadline van eind 2009 uit het bericht..
In de tekst van de bovenstaande link staat ook: "Please note that this offer will expire at 11:59pm PST on 12/31/2009.", dus dat zal diezelfde tekst wel zijn.
Maar de mensen voor wie het geldt krijgen dus vanzelf wel een bericht (als de Wii tenminste voor het einde van het jaar wordt aangezet...).
Punch out kan ook met de classic controller volgens mij.Pinin schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:30:
[...]
Klinkt goed. Punch out laat ik links liggen dus. Van die echte controller games krijg ik vreselijke pijn (van de operatie/beschadiging dus)
ha, nee juist van dit soort controller krijg ik pijn
www.casarodriguillo.com
Net 3u Super Paper Mario zitten spelen. Wat is dat een leuke game zeg! 
Dat 2D-3D-ding is echt super grappig.
Werkt MPlayer CE een beetje vlot. Ik had weleens Orb gebruikt maar die kon geen lange films aan. En framerate liet weleens te wensen over. Hoe zit de framerate bij Mplayer CE?
realityalways start as a dream
Verwijderd
Het is iig een stuk sneller dan Orb, en je kan MPlayer CE gewoon frames laten droppen als het nodig is. (Bv bij het bekijken van een DVD is dit nodig) Hierdoor blijft het gewoon netjes in sync. Je kan dus gewoon heel goed op een door de Wii ondersteunde resolutie video bekijken. En daarbij heb ik gemerkt dat XviD of DivX geëncodeerde bestanden het beste resultaat geven.
dus van Classic / SNES / Gamecube controllers krijg je last, maar van de Wiimote zelf, met motion controls niet? In dat geval zat ik helemaal op het verkeerde denkspoorPinin schreef op maandag 16 november 2009 @ 18:59:
ha, nee juist van dit soort controller krijg ik pijn
[ Voor 12% gewijzigd door FunFair op 17-11-2009 14:40 ]
wow wat is MuraMasa een vette game man
Voor dit soort games is de wii echt super
Yeps, iig gold dit voor de PS2. de wii is nog niet binnen. Maar ik heb iig toch SSBB gekocht op MP voor 17,-FunFair schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 13:07:[...]
dus van Classic / SNES / Gamecube controllers krijg je last, maar van de Wiimote zelf, met motion controls niet? In dat geval zat ik helemaal op het verkeerde denkspoor
www.casarodriguillo.com
Ik heb het spel zelf (nog) niet gekocht, maar ik kan me voorstellen dat Muramasa nou juist een spel is waar de Wii weinig meerwaarde bij kan bieden. Zo denk ik dat de tekeningen veel mooier uit zouden kunnen komen bij een hogere resolutie, en dat de bewegingsbediening niet aanwezig is of niet veel toevoegt aan het spel. Ik kan me dan ook ergens ver weg herinneren dat er plannen zijn om het spel ook naar andere consoles te porten.GranCanaria schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:09:
wow wat is MuraMasa een vette game man
Money for nothin' and your chicks for free
Idem qua niet kopen, en mocht je je idee dat het spel ook op de hd consoles uit zal komen kunnen bevestigen dan ben ik zeer nieuwsgierig.Whollabilla schreef op woensdag 18 november 2009 @ 01:43:
[...]
Ik heb het spel zelf (nog) niet gekocht, maar ik kan me voorstellen dat Muramasa nou juist een spel is waar de Wii weinig meerwaarde bij kan bieden. Zo denk ik dat de tekeningen veel mooier uit zouden kunnen komen bij een hogere resolutie, en dat de bewegingsbediening niet aanwezig is of niet veel toevoegt aan het spel. Ik kan me dan ook ergens ver weg herinneren dat er plannen zijn om het spel ook naar andere consoles te porten.
Maar niet met je eens dat het geen meerwaarde op de wii heeft.
Juist voor 2d games is het minder spannend dat de reso lager is imho.
Motion controls mits goed gedaan zijn een leuke toevoeging, maar het idee dat ALLES er mee moet is de reden dat ik pas laat een wii gekocht hebt, sommige spellen zullen altijd beter spelen met 'ouderweste' besturing, en daarom kun je ook classic controllers, of zelfs joysticks (voor fighting games) aanschaffen. Geen reden om een spel over te slaan dus imho.
En het spel is nu juist een pareltje op wii als je 'hardcore' gamer bent. Ben alleen bang de dat game daarom commercieel hopeloos zal floppen, tis niet bepaald de wii doelgroep.
(mijn idee van de doelgroep 5% die hards die nintendo nog een warm hard toe dragen, al dan niet met een ps360 erbij inmiddels, 95% bejaarden, ouders, party-casualers gamers in general)
10 second ninja DONE
Ik heb even wat verder gezocht, en Muramasa is ook met de GameCubecontroller en de classic controller te spelen op de Wii. Blijkbaar vindt de ontwikkelaar ook dat motioncontrols niet zo veel toe zullen voegen. Het is inderdaad jammer dat de game waarschijnlijk niet goed zal verkopen. Als ik op VGChartz.com kijk, zie ik dat er in Japan en de VS resp. 50.000 en 100.000 verkopen zijn geweest. Dat kan ik niet heel erg sterk noemen.Sagat schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:54:
[...]
Idem qua niet kopen, en mocht je je idee dat het spel ook op de hd consoles uit zal komen kunnen bevestigen dan ben ik zeer nieuwsgierig.
Maar niet met je eens dat het geen meerwaarde op de wii heeft.
Juist voor 2d games is het minder spannend dat de reso lager is imho.
Motion controls mits goed gedaan zijn een leuke toevoeging, maar het idee dat ALLES er mee moet is de reden dat ik pas laat een wii gekocht hebt, sommige spellen zullen altijd beter spelen met 'ouderweste' besturing, en daarom kun je ook classic controllers, of zelfs joysticks (voor fighting games) aanschaffen. Geen reden om een spel over te slaan dus imho.
En het spel is nu juist een pareltje op wii als je 'hardcore' gamer bent. Ben alleen bang de dat game daarom commercieel hopeloos zal floppen, tis niet bepaald de wii doelgroep.
(mijn idee van de doelgroep 5% die hards die nintendo nog een warm hard toe dragen, al dan niet met een ps360 erbij inmiddels, 95% bejaarden, ouders, party-casualers gamers in general)
(Bron: siliconera.com)In a financial presentation Marvelous has a new plan for their rich library of properties. First, is moving into multi-platform PlayStation 3 / Xbox 360 development. I can confirm that Rainy Woods, Marvelous’ first title specifically made for the PlayStation 3 and Xbox 360, is still in development. Their other strategy is porting some of their Wii titles to the PS3 and Xbox 360.
Hieruit blijkt dat er in ieder geval gedacht werd over het porten van Wii-games naar de andere consoles.
Ik vraag me trouwens heel erg af hoe de verschillende bevolkingsgroepen (qua gamegedrag) de Wii en andere consoles hebben gekocht. Als ik het zie in mijn eigen omgeving zijn er nog best wel wat mensen die een Wii hebben, maar geen andere console. Zij spelen ook veel verschillende spellen, ik zie de balance boards en plastic gitaartjes rustig naast elkaar staan. Ik ken eigenlijk maar weinig mensen met een xbox of playstation. Mijn omgeving bestaat uit voornamelijk studerende en net-afgestudeerde mensen van 20-30 jaar, dus het zal niet representatief zijn voor de hele bevolking, maar toch...
Ook worden spellen als Zelda: TP nog best goed verkocht, terwijl dat niet echt een casual game is. Zo kan je het niet altijd even kort spelen (een dungeon moet je eigenlijk wel in één keer uitspelen) en er zit een verhaal in, dus je kan moeilijk na een half jaar weer terugkomen en verdergaan.
Ik heb vandaag het Official Nintendo Magazine gekocht. Na wat bladzijden gelezen te hebben, heb ik al wel een aantal vette dingen alweer gezien 
BC Kid: Brink of Extinction (wii-ware titel)

Castlevania Rebirth (wii-ware titel)

Pokemon Rumble (wii-ware titel)

Worms: Battle Islands (wii-ware titel)

Met name die eerste twee titels kijk ik nu al naar uit
Edit: oh, en bij het magazine zat ook nog een vette beanie
BC Kid: Brink of Extinction (wii-ware titel)

Castlevania Rebirth (wii-ware titel)

Pokemon Rumble (wii-ware titel)

Worms: Battle Islands (wii-ware titel)

Met name die eerste twee titels kijk ik nu al naar uit
Edit: oh, en bij het magazine zat ook nog een vette beanie

[ Voor 20% gewijzigd door Zeror op 18-11-2009 15:36 ]
Verwijderd
Pokemon Rumble is een vrij zwakke game, een maat van me heeft de Japanse versie al een tijdje en hij is erg beroerd. Ben benieuwd wanneer we een goede Pokemongame voor wii krijgen.
Castlevania is ook erg tegevallend. De controlls zijn erg stijf en hoewel dit in de oudere NES-games acceptabel is vanwege het retro-gevoel gaat dat nu niet meer op. Daarnaast verbleekt deze game ivm de DS versies.
Castlevania is ook erg tegevallend. De controlls zijn erg stijf en hoewel dit in de oudere NES-games acceptabel is vanwege het retro-gevoel gaat dat nu niet meer op. Daarnaast verbleekt deze game ivm de DS versies.
ff hoor een vraag van een onwetende ouder 
Wii Sports Resort is toch incl de motionplus
(Ik zit ff bij de wehkamp te kijken ivm korting4daagse, maar die site is nu niet bepaald duidelijk)
Als ik voor 4 kids alles wil hebben, is dit toch wat ik nodig heb
Nintendo Wii console + Wii Sports Resort 206.10
3x Nintendo Wii Remote controller 107.97
2x Nintendo Wii Charge Station voor de Wii 53.98
3x Nintendo Wii Nunchuck controller 53.97
3x Nintendo Wii motion plus 53.73
Totaal (excl. verzendkosten) 475.75
(Ik zit ff bij de wehkamp te kijken ivm korting4daagse, maar die site is nu niet bepaald duidelijk)
Dat klinkt redelijk in orde, alleen vraag ik me af of je dan niet beter ipv 1 Wii remote, een Wii play + remote kan kopen, heb je voor amper iets extra's weer een extra game erbij.hjs schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:00:
ff hoor een vraag van een onwetende ouder
Wel een bak geld zo in een keer zeg.. Dat kreeg ik vroeger niet van mn ouders. Wij waren ook met zn 4en thuis, maar voor extra controllers en zo moesten we gewoon sparen.. Nu zaten er toen altijd wel twee controllers bij, dus konden we delen. Trouwens, dat kan ook bij Wii Sports Resort geloof ik.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Buiten dat zo je natuurlijk ook kunnen beginnen met 1 extra nunchuck en die andere 2 pas kopen als je ze echt nodig hebt.
Mijn ervaring is dat je bijna nooit meer dan 2 gebruikt.. maar misschien dat een ander goede voorbeelden kan geven wanneer dat niet zo is. (ik weet alleen mario party
.
Evt. zou je ook voor de limited (black) edition kunnen gaan, die is 209€ (dat is de wii console + wii sports resort in 1 kit). Charge stationheb je ook voor 4 stuks.. maar ook daar geld weer dat het niet vaak voorkomt dat je met 4 wiimotes speelt.
Twee ervan kan je ook gewoon met oplaadbare batterijen gebruiken i.p.v. een charge station waarvan ik overigens de nieuwe bigben handig vind i.v.m. inductie charge.
Oh en wat betreft wiimotion plus, er zijn nog geen games waar je 4 wiimotes met wiimotion+ te gelijk gebruikt. Met wii sports resort moet je de meeste games toch om de beurt spelen zodat je de wiimote kan doorgeven, de multiplayer games gaan maar tot 2 tegelijk.
Mijn ervaring is dat je bijna nooit meer dan 2 gebruikt.. maar misschien dat een ander goede voorbeelden kan geven wanneer dat niet zo is. (ik weet alleen mario party
Evt. zou je ook voor de limited (black) edition kunnen gaan, die is 209€ (dat is de wii console + wii sports resort in 1 kit). Charge stationheb je ook voor 4 stuks.. maar ook daar geld weer dat het niet vaak voorkomt dat je met 4 wiimotes speelt.
Twee ervan kan je ook gewoon met oplaadbare batterijen gebruiken i.p.v. een charge station waarvan ik overigens de nieuwe bigben handig vind i.v.m. inductie charge.
Oh en wat betreft wiimotion plus, er zijn nog geen games waar je 4 wiimotes met wiimotion+ te gelijk gebruikt. Met wii sports resort moet je de meeste games toch om de beurt spelen zodat je de wiimote kan doorgeven, de multiplayer games gaan maar tot 2 tegelijk.
Bij de mediamarkt zag ik een oplader die niet met een houder werkt maar een plaat is. Werkt hetzelfde als elektrische tandenborstels zeg maar. Leek mij vrij ideaal omdat je daarbij gewoon je hoesjes etc kunt blijven gebruiken (mocht je die gebruiken). Als je daar losse battery packs bij kunt kopen scheelt dat ook weer.
Zal het thuis in de groep gooien dat 2 controllers genoeg zijn (om mee te beginnen) omdat je toch zelde met zijn 3en gelijk kan spelen.
En dan de zwarte editie kopen met een extra witte controller set, zodat het duidelijk is welke van wie is
Eh, maar waar zie je die zwarte editie voor 209 euro
En dan de zwarte editie kopen met een extra witte controller set, zodat het duidelijk is welke van wie is
wiihome heeft een set te koop met 4 x remote controller, MotionPlus, nunchuk. €420, zie: http://www.wiihome.nl/pro...wii-4-player-pack-wii.htm
Dan mis je dus alleen nog het laadstation.
Dan mis je dus alleen nog het laadstation.
^ stoere set.. jammer dat alle accesoires nu nog alleen in het wit zijn (zoals laders e.d.) ik zag wel bij de mediamarkt een 3rd party zwart 'balance board' met een lcd schermpje erop.
Jup zie mijn post boven je, dat bedoelde ik met de inductie laad stations. Het nadeel is wel dat ze erg langzaam laden en niet efficient (lees: groen) zijn, maar het gaat om zo weinig stroom dat dat niet terug te vinden is op je energie rekeningDeddiekoel schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:03:
Werkt hetzelfde als elektrische tandenborstels zeg maar.
[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 19-11-2009 14:02 ]
4 Wiimotes is wel handig (bijv. met tennis).. maar ik bedoel alleen de nunchucks, classic controllers en evt. laders e.d.hjs schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:21:
Zal het thuis in de groep gooien dat 2 controllers genoeg zijn (om mee te beginnen)
Bij o.a. Bart Smit.hjs schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:21:
hmm sorry, had wel bij de post hierboven gepast..
Ik ben overigens ook erg benieuwd hoe het zit met vuil worden van de zwarte controllers. Met name de rubbere pookjes e.d. op bijv. de nunchuck en classic controller zijn niet echt wit meer..
[ Voor 41% gewijzigd door DukeBox op 19-11-2009 14:12 ]
Kano-en kan met z'n vieren (4 in een boot, simultaan roeien is dan best een uitdaging[b][message=32954367,noline]DukeBox schreef op donderdag 19 november 2009 @
Ah ok, die heb ik idd nog niet geprobeerd... maar nog vraag ik me af of je het na 1 keer 'proberen' ook nog echt gaat doen.
Welke microfoon is aan te raden voor onder andere We sing, U sing etc?
Zag bij de bart smit zo'n el cheapo setje liggen, of is de Logitech Vantage veel beter?
Zag bij de bart smit zo'n el cheapo setje liggen, of is de Logitech Vantage veel beter?
Ok ik had mijn twijfels, maar na de eerste positieve reviews over smb wii ben ik toch om. Dit spel moet zeker in mijn wii komen.
offtopic:
Ook ff op mijn ds mijn nsmb afgestopt en even werder gespeeld, ik dacht dat ik pas in wereld 5 of 6 was, maar het bleek al 8 te zijn, gelijk gespeeld tot wereld 8-4 maar daarna was de treinrit 'op'. Maar die kan ik mooi volgende week is ff uitspelen
Ook ff op mijn ds mijn nsmb afgestopt en even werder gespeeld, ik dacht dat ik pas in wereld 5 of 6 was, maar het bleek al 8 te zijn, gelijk gespeeld tot wereld 8-4 maar daarna was de treinrit 'op'. Maar die kan ik mooi volgende week is ff uitspelen
10 second ninja DONE
Ik zou gewoon kijken voor een zwarte siliconenhoes voor de balanceboard mocht je hem zwart willen hebben. Heb je gewoon een officiele, maar toch zwartDukeBox schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:54:
^ stoere set.. jammer dat alle accesoires nu nog alleen in het wit zijn (zoals laders e.d.) ik zag wel bij de mediamarkt een 3rd party zwart 'balance board' met een lcd schermpje erop.
Verwijderd
NSBWii is écht gaaf, alleen een beetje te ingewikkeld moeilijk voor mijSagat schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 12:45:
Ok ik had mijn twijfels, maar na de eerste positieve reviews over smb wii ben ik toch om. Dit spel moet zeker in mijn wii komen.
offtopic:
Kennissen van mij hebben een amerikaanse Wii gekregen. Iemand een idee waar ze een beetje voor redelijke prijzen games kunnen kopen? (importeren).
Ik heb zelf een ps3 dus geen last van regiobeperkingen, met een Wii is dat niet zo makkelijk..
Ik heb zelf een ps3 dus geen last van regiobeperkingen, met een Wii is dat niet zo makkelijk..
Misschien verstandig om hem te verkopen als ze zelf niet zo handig zijn in import..
Verwijderd
Legaal gezien niet neeDinoPK schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:31:
Heb net de eerste twee werelden NSMBW gedaan en ben helemaal fan. Met name omdat ik al een paar keer dood ben gegaan. Eindelijk eens uidaging!
Over New Super Mario:
Spelen jullie gewoon de levels uit of gaan jullie pas verder als je alle secrets/starcoins etc.. unlocked hebt in een level?
Spelen jullie gewoon de levels uit of gaan jullie pas verder als je alle secrets/starcoins etc.. unlocked hebt in een level?
Er is ook appart smbw topic: Wii - New Super Mario Bros WiiRakkerzero schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 19:47:
Over New Super Mario:
Anyhow, tot nu toe spelen we een world uit en voordat we aan de nieuwe gaan beginnen gaan we de coins nog even halen. Alleen hebben we geen van beiden nog alleen gespeeld, maar dan zou ik denk ik per level eerst alle coins halen voordat ik verder zou gaan.
Ik probeer ook eerst alles te halen, heb in World 1 alles behalve die van 1-4 met die vervelende buizen, die laatste starcoin mislukt steeds
PSN: Kjujay
SMBW is de eerste 'echte' Mario dat ik speel (Galaxy en Paper Mario zijn geen klassieke Mario's denk ik?
), was het vroeger op de NES en zo ook al dat je een tijdslimiet had? Want dat vind ik echt wel heel vervelend aan SMBW!
Ja, tijdslimiet hoort gewoon bij Mario.Fire69 schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:26:
SMBW is de eerste 'echte' Mario dat ik speel (Galaxy en Paper Mario zijn geen klassieke Mario's denk ik?), was het vroeger op de NES en zo ook al dat je een tijdslimiet had? Want dat vind ik echt wel heel vervelend aan SMBW!
ik wil de gamecube op marktplaats zetten, maar we twijfelen over de geheugenkaart van de gamecube.
Is die nog bruikbaar op de WII zodat opgeslagen spellen weer te gebruiken zijn?
of moet ik de geheugen kaart bij de gamecube verkopen
De GC geheugenkaart is te gebruiken op de Wii, maar alleen voor GC spellen.hjs schreef op zondag 22 november 2009 @ 15:45:
ik wil de gamecube op marktplaats zetten, maar we twijfelen over de geheugenkaart van de gamecube.
De savegames zijn dus ook gewoon te gebruiken op de Wii.
Voor het spelen van GC spellen op de Wii is het ook noodzakelijk een GC geheugenkaart te gebruiken, maar dit kan ook een 3rd party kaart zijn.
Ik denk dat die ook in mijn collectie gaat komen, maar ik wacht er nog wel even mee om eerst nog eens wat andere spellen uit te spelen die ik nog heb liggen. Zoals de Metroid Prime trilogy, Resident Evil, Madworld, Rabbids go home en nog wat nieuwe spellen die in de bestelling staan zoals onder andere Tales of Symphonia.Sagat schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 12:45:
offtopic:
So much to do, so little time!
Super Paper Mario is echt een aanrader om te doen, heb me er echt mee vermaakt kan ik je vertellen!Fire69 schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:44:
Net 3u Super Paper Mario zitten spelen. Wat is dat een leuke game zeg!
Ik mag aannemen dat je de (mits je die hebt) originele GC controllers ook gewoon houdt ?hjs schreef op zondag 22 november 2009 @ 15:58:
Thnx, dus gewoon niet verkopen.
Verwacht dan niet veel voor een kale GC.. juist de originele assesoires maken hem nog wat waard.
Een GameCube doet zo'n 20 tot 30 Euro afhankelijk van hoe goed hij er nog uit ziet. Daar zit dan wel op z'n minst 1 originele controler bij. Ik heb de mijne gehouden. Op de Wii kan in principe ook alles behalve de gameboy player, die werkt er niet op.
De Wii is verder perfect om de oude Cube games te spelen. Laatst nog The Legend of Zelda: Four Swords Adventures geprobeerd op de Wii en het werkt prima. Wel even 2 bedrade GBA's aansluiten (Hoe ouderwets!) maar daarna werkt het perfect. Ook maar even Final Fantasy Crystal Chronicles uit de kast getrokken. Dat was schrikken. De graphics zijn geweldig voor een GameCube game. Misschien dat ik toch nog even een extra GBA SP en een kabeltje er bij scoor.
De Wii is verder perfect om de oude Cube games te spelen. Laatst nog The Legend of Zelda: Four Swords Adventures geprobeerd op de Wii en het werkt prima. Wel even 2 bedrade GBA's aansluiten (Hoe ouderwets!) maar daarna werkt het perfect. Ook maar even Final Fantasy Crystal Chronicles uit de kast getrokken. Dat was schrikken. De graphics zijn geweldig voor een GameCube game. Misschien dat ik toch nog even een extra GBA SP en een kabeltje er bij scoor.
Ik kan me aansluiten bij de positieve verhalen over NSBWii. De hele familie is verslaaft en de mogelijkheid om samen een level te doen (gepaard met veel onderling schelden en andere manier van aanwijzingen geven) is geweldig (alleen vaak wel wat moelijker dan in je eentje).
controllers en gameboyplayer zitten er bijDukeBox schreef op zondag 22 november 2009 @ 22:41:
[...]
Ik mag aannemen dat je de (mits je die hebt) originele GC controllers ook gewoon houdt ?
Verwacht dan niet veel voor een kale GC.. juist de originele assesoires maken hem nog wat waard.
http://link.marktplaats.nl/298973442
Is dat niet zo'n goed idee dan
Verwijderd
Controllers werken ook gewoon op de Wii
Vooral voor spellen als MarioKart, SSBB, VC spellen, aantal WiiWare spellen, etc. is het erg handig om originele GC controllers te hebben (ik heb er 4 en gebruik die nog regelmatig, ik Cube al een hele tijd niet meer).
Nou ja.. in princiepe zijn het de beste controllers die er zijn naar mijn mening, je hebt hoe dan ook GC controllers nodig om GC spellen te spelen, dus houdt ik liever de originele. Voordeel van die namaak dingen is wel dat ze vaan ook wireless zijn..hjs schreef op maandag 23 november 2009 @ 08:34:
[u]controllers[/s] en gameboyplayer zitten er bij
Is dat niet zo'n goed idee dan
Verwijderd
Super paper mario en new super mario brothers wii zijn m.i. totaal anders. in paper mario zit veel meer een verhaal, dat je dus moet praten met iedereen (boring!) en het leuke van nsmb is dus ook gewoon dat het simpel een stel levels uitspelen is en daar speel ik het ook voor. Ik ben gister begonnen met spelen en van mij mag dit de #1 must-have voor de wii zijn! inmiddels in wereld 3 het eerste kasteel gedaan en inderdaad vooral het samen spelen is gewoon gezellig (afgezien van het vloeken, hahaha nee ook dat is leuk) Top spel!
Dit topic is gesloten.