• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:49
Mede-auteur:
  • BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Nog meer mensen al bezig aan deze game?
Ik dacht het 2D Mario-en nog wel in de vingers te hebben, in vakanties immers ook nog wel 's aan de hang geweest met de DS-tegenhanger van deze game. Maar waar ik op de DS dan een level naar keuze kan doen (andere familieleden hebben het spel namelijk uitgespeeld, zodat elk level direct toegankelijk is) moet ik nu op de Wii dus zelf alles weer unlocken en dus echt de levels stuk voor stuk doorlopen!
Lijkt in het begin nog makkelijk, maar na enige tijd (World 2 al eigenlijk) merk je toch dat zo'n 2D game nog best uitdagend kan zijn!
Ik was in no-time dan ook weer helemaal ondergedompeld in deze ouderwetse gameplay!! Overigens knap; de gameplay voelt ouderwets en daardoor vertrouwd aan, maar de game zelf voelt helemaal niet ouderwets aan, zelfs niet wanneer je de DS variant al eerder gespeeld hebt, want hoewel veel daarop gebaseerd is, zijn er ook genoeg vernieuwingen aangebracht zodat ik zelfs bezitters van de DS-variant deze game met een gerust hart durf aan te bevelen!!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Linkje naar de handleiding van deze nieuwe Mario Bros:

http://www.nintendo.com/consumer/manuals/index.jsp

Alvast lekker nalezen wat er allemaal in het spel zit, voordat je m morgen kan halen (dan komt ie pas uit namelijk ;) )

Helaas niet speelbaar met de classic controller volgens de handleiding, je moet de wiimote gebruiker als NES controller zeg maar. Persoonlijk voelt de classic controller toch wat fijner. De nunchuck combo lijkt me helemaal niet fijn spelen.

[ Voor 34% gewijzigd door itsme op 19-11-2009 11:38 ]

Nothing to see here

• Goosebirdy
Winkels doen bij deze game een stuk makkelijker als met de launch van MW2; misschien nog lang niet overal in de schappen, maar als je er naar vraagt en lief kijkt, krijg je deze game wel snel mee (eigen ervaring, maar ook gelezen elders op internet)!

Ik speel diverse Wiiware en VC games op de Wii, de Wiimote als NES controller gebruiken is mij dus niet vreemd en ik moet zeggen dat het een prima wijze van besturen is in deze Mario!!
Classic Controller houdt iets lekkerder vast wanneer je langere tijd aan het gamen bent, maar voor korte sessies zoals ik dat vaak doe maakt ook dat niet al te veel uit!!

Anoniem: 76919

Ik heb hem net opgehaald. Gisteren besteld via internet tegen een pre-order prijs van 40 euro. De winkel zit hier om de hoek, dus ik had gekozen voor afhalen. Ik dacht dat ik hem morgen pas kon ophalen, maar ze belden me vandaag al, helemaal top!

Heb net het eerste level van world 1 gespeeld en mijn eerst impressie is goed. Het is echt in de stijl van de oude Mario Bros. 1 en 3 en er zijn bepaalde dingen in gecombineerd. Je pakt bijvoorbeeld nog steeds paddenstoelen uit blokjes en het veertje is nu een helikoptertje (die ook anders bediend wordt). De vlaggetjes uit Mario 1 zitten er ook in en uiteraard de Goomba's, Yoshi's enz.

Hoewel er een volledige nieuwe grafische schil omheen zit (uiteraard), is het gevoel van de oude Mario Bros er wel. De liedjes komen ook een beetje terug, zo ook buizen met kamers vol muntjes (en het P blokje!). Oftewel, ik ben er helemaal blij mee.

Nu ga ik snel weer verder met spelen. :P.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:54

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

itsme schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:36:
Helaas niet speelbaar met de classic controller volgens de handleiding, je moet de wiimote gebruiker als NES controller zeg maar.
Er is wel een combi mogelijk van nunchuck met de wiimote, zodat je niet hoeft te schudden maar met de classic is dat niet mogelijk omdat die geen bewegings sensor heeft.
Overigens heb ik gisteren ook mijn pre-order kunnen ophalen.

@hieronder, ja zo zijn we ook begonnen. Er zit nog wel een klein beetje ervarings verschil in onze skills, maar daarom des te leuker dat je elkaar kan helpen e.d.

[ Voor 21% gewijzigd door DukeBox op 19-11-2009 14:42 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:32
Mn vriendin en ik zijn verslaafd, samen spelen we de levels uit maar hebben allebei ook een eigen savegame. Sommige levels zijn nog uitdagend wat het niet te kinderachtig maakt.

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Heb mijn exemplaar gisteren al in mijn handen gehad in de gamestore, maar aangezien de game nog niet verkocht mocht worden nog niet mee kunnen nemen. Maar hij ligt dus klaar voor me :)
Hopelijk dat ie vandaag wel verkocht wordt, want dan neem ik hem wel mee. Kan niet wachten. Heb er echt zin in.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik heb het spel sinds vorige week vrijdag, heb hem daarom ook al bijna uitgespeeld.

Alle werelden gehaald, behalve wereld 8, daar moet ik nog 2 levels en het airship.
Al met al, een super gave game is het geworden. De multiplayer mode is ook erg leuk! Veel lachen met vrienden!

Wat echt leuk is is zoals CySt al zei, de helikopter power-up en de pinguïn power-up is ook erg leuk! Daarbij, sommige Mario-coins kun je alleen halen als je bijvoorbeeld met z'n 2en speelt.

• itsme
  • Niet online
m3nno schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:44:
Ik heb het spel sinds vorige week vrijdag, heb hem daarom ook al bijna uitgespeeld.

Alle werelden gehaald, behalve wereld 8, daar moet ik nog 2 levels en het airship.
Nu nog wereld 9 ;)

spoiler:
Verzamel in alle werelden alle ster-munten

Nothing to see here

• m3nno
itsme schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:49:
[...]

Nu nog wereld 9 ;)

spoiler:
Verzamel in alle werelden alle ster-munten
Is that for real?
Ik dacht dat je dan die bonus-coins-levels kreeg? Die je ook hebt in de multiplayer mode...

Edit: confirmed, your right

Sommige van die muntjes zijn zo onhaalbaar!

Wat ook leuk is, als je 99 levens hebt, dan doet Mario zijn pet af. zolang je 99 levens hebt, houd hij deze ook af.

[ Voor 10% gewijzigd door m3nno op 19-11-2009 15:03 ]

• itsme
  • Niet online
m3nno schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:57:
[...]

Is that for real?
Ik dacht dat je dan die bonus-coins-levels kreeg? Die je ook hebt in de multiplayer mode...

Edit: confirmed, your right

Sommige van die muntjes zijn zo onhaalbaar!

Wat ook leuk is, als je 99 levens hebt, dan doet Mario zijn pet af. zolang je 99 levens hebt, houd hij deze ook af.
In princes castle in wereld 1 kun je tips kopen voor die sterrenmunten.
1 van de tips, je hoeft niet zelf een munt op te rapen, een schil ertegenaan mikken is ook goed ;)

Nothing to see here

• m3nno
itsme schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:12:
[...]

1 van de tips, je hoeft niet zelf een munt op te rapen, een schil ertegenaan mikken is ook goed ;)
Dat was al in de voorganger van deze game het geval.

Maar er zijn levels, waar het onmogelijk is om hem te pakken, dan moet echt de 2de speler erop springen en dood gaan of in een belletje gaan zitten :)

Het houd het wel spannend om ze allemaal te pakken te krijgen.

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:24

Petuhr

FreeBSD

Anoniem: 76919 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:37:
Ik heb hem net opgehaald. Gisteren besteld via internet tegen een pre-order prijs van 40 euro. De winkel zit hier om de hoek, dus ik had gekozen voor afhalen. Ik dacht dat ik hem morgen pas kon ophalen, maar ze belden me vandaag al, helemaal top!
Hey, welke winkel was dat ? :)

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Heb em ook, ben bij het laatste kasteel van wereld 8, gevecht tegen de echte bowser zeg maar. Heb zelf wel een controller shell gekocht voor de wii remote, zodat ik iets meer heb om aan vast te houden. Vind het erg jammer dat er geen Classic Controller support is trouwens; Het schudden met de wiimote is dan wel nodig in dit spel, maar dat had prima aan een R of L (of X of A) knop kunnen worden gekoppeld..

Verder is het spel geniaal natuurlijk, het oude Mario gevoel is weer helemaal terug! En op sommige plekken nog lastig ook!

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb hem inmiddels ook.

Daarnet ff een uurtje zitten spelen. Best wel weer ouderwets gaaf zeg. Het zoeken naar starcoins is leuker dan in de DS versie. En Yoshi natuurlijk :D
Ik vind het ook wel leuk bedacht dat je soms een toad moet zoeken in een level en hem dan naar het einde dragen. Geeft toch wel een leuke herspeelbaarheid van de levels en het level wordt gelijk een stukje moeilijker, omdat je dus niet overal doorkan met ze tweeën tegelijk.

Ik ga hier voorlopig wel van genieten :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:30

Kju

Heb hem gisteren ook opgehaald. Speelt op zich wel snel. Was in nog geen uurtje al halverwege world 2, ondanks dat mijn vrouw meespeelde met nul mario ervaring. Op zich zijn de levels wel uitdagend genoeg, alleen lijken ze korter dan in smw, smb3 was alleen maar korte levels. Er schijnen nog wat bonus worlds te zijn dus genoeg te doen als je alle coins wil verzamelen.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venom2005
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-03 11:00
Ik heb hem vandaag binnen gekregen! Het is net of ik weer SMB3 speel op men NES. :)

Vooral grappig dat ze nu ook dat kaartspel er weer in hebben a la SMB3, ben benieuwd wat ik nog meer tegen kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
Heb hem vandaag ook gehaald. Toen ik hem wilde starten heb ik eerst braaf de update gedaan. Maar het spel stopt na een minuut of 5 (zwart scherm met wat tekst, foutmelding, druk op eject, etc)

Heb het spel omgeruild, maar de nieuwe schijf doet precies hetzelfde. Alle andere spellen werken probleemloos. Alleen mario doet het niet. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? ik heb geen modificaties of iets dergelijks. Ik heb eigenlijk geen zin om hem nu een paar weken kwijt te zijn. En het is ook raar dat het alleen bij dit spel misgaat.

Als ik de foutmelding op internet opzoek wijst alles op een kapotte schijf, of een kapotte dvd drive.

2 foute schijfjes op rij lijkt me net iets te toevallig, maar het blijft vreemd dat andere discs weer wel probleemloos werken. Of is mario dual-layer, en zijn veel andere discs single layer? dat is eigenlijk het enige wat ik kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Voer het update programma via de Wii zelf nog eens uit en kijk dan nog eens. Misschien dat daar een oplossing in te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76919

pianoman schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 19:13:
Heb hem vandaag ook gehaald. Toen ik hem wilde starten heb ik eerst braaf de update gedaan. Maar het spel stopt na een minuut of 5 (zwart scherm met wat tekst, foutmelding, druk op eject, etc)

Heb het spel omgeruild, maar de nieuwe schijf doet precies hetzelfde. Alle andere spellen werken probleemloos. Alleen mario doet het niet. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? ik heb geen modificaties of iets dergelijks. Ik heb eigenlijk geen zin om hem nu een paar weken kwijt te zijn. En het is ook raar dat het alleen bij dit spel misgaat.

Als ik de foutmelding op internet opzoek wijst alles op een kapotte schijf, of een kapotte dvd drive.

2 foute schijfjes op rij lijkt me net iets te toevallig, maar het blijft vreemd dat andere discs weer wel probleemloos werken. Of is mario dual-layer, en zijn veel andere discs single layer? dat is eigenlijk het enige wat ik kan bedenken.
Probeer eens via de Wii menu je firmware up te daten of te restoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

pianoman schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 19:13:
2 foute schijfjes op rij lijkt me net iets te toevallig, maar het blijft vreemd dat andere discs weer wel probleemloos werken.
Om je disk uit te sluiten kan je deze misschien in de winkel testen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Anoniem: 76919 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 20:45:
[...]

Probeer eens via de Wii menu je firmware up te daten of te restoren?
Het spel zou zelfs nog op een CD passen :p Dus het is geen Dual Layer. Wel zit er een nieuwe beveiliging op de disc, maar als je niet gemod hebt en 'm niet van een gebrande DVD start is dat natuurlijk geen punt.

Misschien moet je je Wii lens cleanen?
itsme schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:36:
Helaas niet speelbaar met de classic controller volgens de handleiding, je moet de wiimote gebruiker als NES controller zeg maar. Persoonlijk voelt de classic controller toch wat fijner. De nunchuck combo lijkt me helemaal niet fijn spelen.
Het spel geeft een melding weer als je iets anders dan een nunchuck aan een actieve WiiMote hangt. Dus alleen WiiMote of WiiMote+Nunchuck is bruikbaar in het spel.

[ Voor 37% gewijzigd door 90710 op 20-11-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
90710 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 23:31:
.

[...]
Ik heb gisterenavond nog even snel een wii lens cleaner gehaald. (toch wel fijn dat de mdeiamarkt elke dag 's avonds open is).

Dat had eerst geen effect, daarna toch maar wat grondiger gedaan, en nou houdt hij het langer uit. Eindelijk tot level 1-4 gekomen, zodat ik kon saven. Ik heb 1-1 nou wel gezien inmiddels :*)

Straks nog maar een paar keer schoonmaken, misschien krijg ik hem nog goed. Het blijft raar dat het probleem alleen bij dit spel voorkomt.

Update:
probleem ging toch maar niet weg, dus even doorgezocht op internet. Blijkt het het gevolg te zijn van de nieuwe anti-kopieer beveiliging die in NSMB is verwerkt. Althans dat maak ik op uit het feit dat iedereen die met kopietjes werkt en omgebouwde Wiis exact hetzelfde probleem hebben. Nou lekker dan, heb ik een keurige Wii, geen rare software op, geen chips, en alleen maar originele spellen. TD van Nintendo is het hele weekend gesloten. Dus maar eens de stoute schoenen aangetrokken, aangezien ik toch al het onderwerp voor mijn neus had. Nu speel ik hem dus "op een andere manier", probleem is weg.

Lekker die beveiligingen.

[ Voor 33% gewijzigd door pianoman op 22-11-2009 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-04 10:57
itsme schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:12:
[...]

Kijk, dat is de tip die ik nodig had :P

Kan ik ook springen, het muntje pakken en mijzelf dan in een belletje doen?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Ik heb nog twee manieren gevonden om de sommige munten te pakken.

Als je alleen bent: wacht totdat toad wordt ontvoerd naar het betreffende level, gooi toad naar een muntje. (bijvoorbeeld als er geen schilden aanwezig zijn)

Met een extra speler: laat speler 2 gewoon in de afgrond springen om een munt te pakken.

Ik heb een plek gevonden waar je makkelijk oneindig veel levens kunt halen.
In level 2-5 kom je op een gegeven moment een plek tegen waar in de lucht twee ?-blokken hangen, vlak nadat Lakitu verschijnt. Op de grond liggen aan beide zijden blokken. Slik een van de egels (die beesten die lakitu gooit) in met yoshi en spuug hem uit. Het schild zal heen en weer stuiteren tussen de twee blokken op de grond. Lakitu blijft van die beesten gooien als je in de buurt blijft, bij elk beest dat geraakt wordt wordt de score hoger (100-200-400-800-1000-2000-4000-8000-1up-1up-1up etc). Binnen een kwartiertje 99 levens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-04 16:24
ik heb m ondertussen uitgespeeld, hij was te makkelijk... :(
In lvl6 de warp gedaan naar 8, maar ik heb nu ook alle muntsterren in alle velden, je kan ze allemaal alleen doen, ze hebben er wel voor gezorgd dat je ze alleen kan halen.

Met multiplayer is t wel grappig, mn vriendin wil nu af en toe een potje spelen, zodat ik haar nu in-game kan helpen. En met zn 3-en is t best lastig, 4-en nog niet geprobeerd.
Maar met zn 3-en kom je vaak in de knoop met elkaar, dus ik ren en spring om een platform te halen alleen iemand springt dan ook en kom tegen die aan, dus mn hoek is anders en ik lig in de lava.

Wel nostalgisch verder, ik heb vroeger SMB3 tot treurens toegespeeld.
Maar ja de replayability van toen ik 8 was is anders dan nu(26). Dus ik denk niet dat ik m nog veel ga spelen.
Bij paper mario, toen ik deze helemaal had uitgespeeld en alleen nog met die 100lvls(x2) moest doen, heb ik m ook bijna niet meer aangeraakt. Maar hij is nu meer als verzamelobject. :S

Trouwens ik vond dat Yoshi wel weinig aan bod kwam. Die is altijd leuk om te spelen. :)
Vooral om mn vriendin er mee te zien spelen. Dan schudt ze per ongeluk als ze naar een platform springt, en ze vliegt dan van Yoshi af in de afgrond, samen met Yoshi... te mooi _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door SeenD op 22-11-2009 20:21 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
pianoman schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:02:
Ik heb een plek gevonden waar je makkelijk oneindig veel levens kunt halen.
In level 2-5 kom je op een gegeven moment een plek tegen waar in de lucht twee ?-blokken hangen, vlak nadat Lakitu verschijnt. Op de grond liggen aan beide zijden blokken. Slik een van de egels (die beesten die lakitu gooit) in met yoshi en spuug hem uit. Het schild zal heen en weer stuiteren tussen de twee blokken op de grond. Lakitu blijft van die beesten gooien als je in de buurt blijft, bij elk beest dat geraakt wordt wordt de score hoger (100-200-400-800-1000-2000-4000-8000-1up-1up-1up etc). Binnen een kwartiertje 99 levens.
Daar was ik vanmiddag ook achtergekomen! 10 levens gehaald en verder gespeeld.

Ik heb wel een probleem met mijn afstandsbediening. Mijn afstandbediening werkt met een oplader, maar de verbinding valt steeds weg. Met batterijen gebeurt dit niet. De accu is volledig opgeladen en dit gebeurt alleen bij NSMB. Het spel is origineel en mijn Wii is niet omgebouwd. Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Andere makkelijke optie (en sneller) is om bijv. in 1-3 met yoshi een voorbal vuurbal schieten en het het hele level achteraan lopen.. heb je ook zo 40+ levens erbij in nog geen 3 min.

Wat betreft je accu's, misschien toch van mindere kwaliteit zijn.. misschien dat het voltage te snel inzakt onder belasting. Meet ze anders eens met een multimeter nadat de verbinding verbroken is, (liefst belast) de spanning zou niet veel mider dan 2.3 Volt mogen zijn.
Maar deze vraag past beter in een ander forum thuis denk ik ;)

[ Voor 38% gewijzigd door DukeBox op 23-11-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
DukeBox schreef op zondag 22 november 2009 @ 21:47:
Andere makkelijke optie (en sneller) is om bijv. in 1-3 met yoshi een voorbal schieten en het het hele level achteraan lopen.. heb je ook zo 40+ levens erbij in nog geen 3 min.
Een voorbal?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2020
Ik gok op een vuurbal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-04 11:09
Ik heb 'm ook binnen sinds vrijdag, gisteren even zitten spelen met mijn vrouw. Wat een onwijs leuke game zeg, ook erg leuk om samen te spelen. Was positief verbaasd, top entertainment :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
DukeBox schreef op zondag 22 november 2009 @ 21:47:
Andere makkelijke optie (en sneller) is om bijv. in 1-3 met yoshi een voorbal vuurbal schieten en het het hele level achteraan lopen.. heb je ook zo 40+ levens erbij in nog geen 3 min.
Ik ga het meteen proberen!

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Het is mij niet gelukt in 1-3. Ik kon geen vuurbal schieten met Yoshi.

Wel is het gelukt in 2-5.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 20:38
op de DS kon je de coins vaak inwisselen om bij een paddenstoelen huisje te komen waar je levens of items kunt halen. Op die momenten kon je dan ook saven.
Op de wii heb ik dit nog niet gezien en kan dus enkel na kleine en grote kastelen saven.
Zijn er nog andere manieren om te kunnen saven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Squall schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:52:
op de DS kon je de coins vaak inwisselen om bij een paddenstoelen huisje te komen waar je levens of items kunt halen. Op die momenten kon je dan ook saven.
Op de wii heb ik dit nog niet gezien en kan dus enkel na kleine en grote kastelen saven.
Zijn er nog andere manieren om te kunnen saven :?
Nope, enkel een quick save (die gewist wordt zodra je verder speelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

hint: quicksave ;) .. net te laat :P

[ Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 24-11-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Sommige coins zitten wel erg nasty verstopt trouwens.

Een erg nasty one is bijvoorbeeld in World 1-3.
Zie deze afbeelding (SPOILER)
Dat valt dus totaal niet op.

[ Voor 6% gewijzigd door Zeror op 24-11-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Rakkerzero schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:15:
Ik vind het wel meevallen.. maar ik denk dat dat voor alle doorgewinterde Mario Bros spelers geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 20:38
90710 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:09:
[...]

Daar was ik inderdaad achter. Maar kan je de coins wel ergens uitgeven net als op de DS :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Rakkerzero schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:15:

Een erg nasty one is bijvoorbeeld in World 1-3.
Zie deze afbeelding (SPOILER)
Dat valt dus totaal niet op.
Kom op zeg, die truc gebruiken ze wel vaker in het spel. En daarbij verraad de Piranha Plant 'm een beetje.
Squall schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:04:
[...]

Daar was ik inderdaad achter. Maar kan je de coins wel ergens uitgeven net als op de DS :?
Jep, voor skills filmpjes.

[ Voor 20% gewijzigd door 90710 op 24-11-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Uitgeven in princess castle, wereld 1.

Ik denk dat het spel dan ook moet saven, immers koop je anders alle hints maar 1x

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:52
Ik heb 'm inmiddels ook.

Wat ik irritant vind, is als je 'dood' gaat, dat het vrij veel tijd kost voordat je hetzelfde level weer verder of opnieuw kan spelen. Ik had gehoopt dat daar een sneltoets voor was ofzo. Iemand? :)

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Gisteren heb ik 'm ook gehaald voor 4 euro (+ gamemania tegoedbon ;)). Gelukkig zit er niet zo veel slap (zeg maar gewoon zwaar irritant) gezever in als bij Mario Galaxy.
Erg leuk allemaal, en doet me persoonlijk erg denken aan Super Mario World. Na een korte sessie zit ik nu in wereld 3 en het enige probleem is dat het vrij makkelijk is, makkelijker dan New SMB DS.

Welke hedendaagse 2d platformers kunnen jullie me nog meer aanraden?

Graag zou ik ook Ghouls n Ghosts "remake" op de PSP spelen, maar helaas heb ik geen PSP, daarnaast is het een amerikaans spel, dus nog nooit in een nederlandse winkel gezien. Is dit spel toevallig ook uitgebracht op een ander systeem. Misschien op de PS3 als download?

Hopelijk gaan er nu meer 2d games zoals deze gemaakt worden. Castlevania bijvoorbeeld :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Slogra schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:25:
Gisteren heb ik 'm ook gehaald voor 4 euro (+ gamemania tegoedbon ;)). Gelukkig zit er niet zo veel slap (zeg maar gewoon zwaar irritant) gezever in als bij Mario Galaxy.
Erg leuk allemaal, en doet me persoonlijk erg denken aan Super Mario World. Na een korte sessie zit ik nu in wereld 3 en het enige probleem is dat het vrij makkelijk is, makkelijker dan New SMB DS.
Dat ben ik niet met je eens.

Ik ben nog steeds maar aan het begin van Wereld 2, waar ik in NSMB DS na eenzelfde hoeveelheid gamen al in wereld 3 zat :p

[ Voor 10% gewijzigd door 90710 op 25-11-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:11

Sagat

Is pappa x2!

Slogra schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:25:
*snip*
Welke hedendaagse 2d platformers kunnen jullie me nog meer aanraden?
Braid, Klonoa....bionic commando remake....maar dat zijn allemaal niet echt mario achtige spellen.

Had wario ook niet een 2d game op de wii? Maar die is dan weer niet moeilijk.
Graag zou ik ook Ghouls n Ghosts "remake" op de PSP spelen, maar helaas heb ik geen PSP, daarnaast is het een amerikaans spel, dus nog nooit in een nederlandse winkel gezien. Is dit spel toevallig ook uitgebracht op een ander systeem. Misschien op de PS3 als download?
Hopelijk gaan er nu meer 2d games zoals deze gemaakt worden. Castlevania bijvoorbeeld :9~
Weet niet, maar die zou ik ook nog graag spelen, 'gelukkig' moet ik de orginele games nog allemaal uitspelen
(zowel GnG als de castlevania's)
Maar die psp versie is hier dacht ik wel verschenen hoor, heb er dacht ik wel in me handen mee gestaan.
I was right, zie Wiki

[ Voor 4% gewijzigd door Sagat op 25-11-2009 11:38 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Misschien vind ik het moeilijker door dat kleine, gare scherpje van de DS met een gigantische ghosting ;). Op een groot scherm speulen is toch wel een stuk fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Sagat schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:36:
[...]

Had wario ook niet een 2d game op de wii? Maar die is dan weer niet moeilijk.
Die was wel moeilijk als je echt alles wil unlocken ;) Anders stoom je zo door de werelden heen, verder is het een erg mooi spel ;)

Anoniem: 319608

Gisteren bestelt bij Gamersland voor 40 euro. Ben benieuwd ^^

• Goosebirdy
Intussen heel stuk verder, soms slechts met minimale game-tijd op een dag, maar toch vorder ik gestaag!!
Dat vind ik het mooie van zulke klassieke games; je kunt gerust kwartiertje gamen en dan weer stoppen en toch enige vordering gemaakt te hebben!
Bij sommige hedendaagse games heb je in een kwartier nauwelijks echt wat gedaan, omdat je soms de helft van de tijd naar een filmpje zit te kijken. Filmpjes skippen doe ik dan weer niet, want dan mis je achterliggende verhaal van de game en dat is vaak broodnodig om de totale sfeer van een game te ervaren!

Mario heeft geen filmpjes en toch hangt er een aparte sfeer rond die game!! Lekker klassiek! Heerlijk!!
Kan me alweer verheugen op een kwartiertje vanavond!! :)

• DukeBox

DukeBox

Wat me opvalt is dat met zijn 2-en tegelijk ik levels fluitend door kom terwijl als ik die dan alleen speel ik soms wel 10 keer achter elkaar op dezelfde plek dood ga.. Andersom komt overigens ook regelmatig voor.

• Goosebirdy
Ik heb afgelopen dinsdag ongeveer zelfde ervaren; ging in mn eentje nog veel af in een level, kwam een kameraad, hadden we het level in no-time doorlopen! Wel moet ik er hierbij zeggen dat dan wel één van ons afging, maar doordat een level pas afgelopen is als je beide tegelijk af bent, konden we dus gewoon verder!!
Het vereist met zn tweeën dan ook wel goed overleg en goede taktiek (ga vooral niet tegelijk springen, want dan heb je grote kans dat je elkaar in de weg zit bij het springen bijv.)

• DukeBox

DukeBox

Ik moet wel zeggen dat mijn vrouw wel heel wat te verduren heeft om met mij te spelen.. ;)

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:11
DukeBox schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:59:
Ik moet wel zeggen dat mijn vrouw wel heel wat te verduren heeft om met mij te spelen.. ;)
Ik heb hem ook sinds vandaag, maar een echte relatie test..
Oo wat kan je elkaar irriteren, als iemand steeds mis springt etc, of niet op je hoofd springt als je voor een beest springt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Tito129 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 20:53:
[...]

Ik heb hem ook sinds vandaag, maar een echte relatie test..
Oo wat kan je elkaar irriteren, als iemand steeds mis springt etc, of niet op je hoofd springt als je voor een beest springt..
Ja inderdaad. Het is leuk om samen te spelen maar soms wordt je er ook knetter gek van. Helemaal omdat ik degene ben die er niks van bakt :D

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Hoe EPIC is deze game!

Ga hem morgen bij gamemania halen (2 games inruilen en dan voor 25,- Mario kopen) :)

Kan niet wachten om hem uit te proberen, maar hij zal me zeker niet tegenvallen denk ik zo... Ik heb mijn Wii speciaal voor dit soort games gekocht...(ben ook benieuwd naar Mario Galaxy 2)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar10us
  • Laatst online: 22-03 22:42
90710 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:09:
[...]

Wat ik doe (als ik wil saven) is nogmaals world 1-midcastle uitspelen, alle progress in de andere wereldjes wordt dan ook gesaved 8)

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar10us
jorisdekloris schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:18:
Het is mij niet gelukt in 1-3. Ik kon geen vuurbal schieten met Yoshi.

Wel is het gelukt in 2-5.
Probeer in w1-3 de plant die vuurballen schiet (er is er maar 1) eens op te eten met Yoshi... O-)

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar10us
Wasp schreef op woensdag 25 november 2009 @ 08:26:
Ik heb 'm inmiddels ook.

Wat ik irritant vind, is als je 'dood' gaat, dat het vrij veel tijd kost voordat je hetzelfde level weer verder of opnieuw kan spelen. Ik had gehoopt dat daar een sneltoets voor was ofzo. Iemand? :)
Dat komt omdat je steeds klein begint als je dood gaat. Misschien wil je wel een van je items inzetten voordat je het level begint?

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar10us
90710 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 23:31:
[...]

Het spel zou zelfs nog op een CD passen :p Dus het is geen Dual Layer. Wel zit er een nieuwe beveiliging op de disc, maar als je niet gemod hebt en 'm niet van een gebrande DVD start is dat natuurlijk geen punt.

[...]

Het spel geeft een melding weer als je iets anders dan een nunchuck aan een actieve WiiMote hangt. Dus alleen WiiMote of WiiMote+Nunchuck is bruikbaar in het spel.
Sterker nog, na een scrub en een zip is tie 383MB :o (om aan te geven dat ie echt heel klein is)

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb net ff de muziek van de game ff gedownload, maar mij valt iets op :P
Wanneer de teller de 100 bereikt gaat de muziek in een versnelde modus. Nu is die muziek bijna net zo lang als de normale versie van de muziek. bijv. die van het eerste level 1-1 is normaal 2min55sec, de versnelde is 2min26sec. De versnelde variant zal je nooit helemaal horen, want die 2 minuten valt buiten de laatste 100 tellen. Not a big issue, maar viel mij gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:04

BoGu5

hmmmz

Als er nog coole hintmovies zijn houd ik me aanbevolen ;)
De world 2-5 truuk wordt hier wel aardig uitgebeeld denk ik. Op 0:43 loopt hij langs het bedoelde punt.
[YouTube: http://www.youtube.com/v/W_CfGN4fXnM]

[ Voor 59% gewijzigd door BoGu5 op 30-11-2009 12:39 ]

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

BoGu5 schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:28:
Als er nog coole hintmovies zijn houd ik me aanbevolen ;)
De world 2-5 truuk wordt hier wel aardig uitgebeeld denk ik. Op 0:43 loopt hij langs het bedoelde punt.
[video]
Op 0:57 loopt hij ook voorbij een belangrijk punt ;)
En meer zeg ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar10us
Rakkerzero schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:29:
[...]

Op 0:57 loopt hij ook voorbij een belangrijk punt ;)
En meer zeg ik niet.
Als je hem niet begrijpt... kijk dan op 3:38

Nog een leuke hint.. Die cactussen op 0.27 bv. wisselen op een klein moment van spikes naar blaadjes (dit gebeurt op de 'HA' in de muziek... :P
Als je tijdens de blaadjes-fase met Yoshi de cactus opeet krijg je altijd een leuke verassing! (zie ook 1.56) 8)

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Wat is het een leuk spel! Vooral de nostalgische details die erin zitten (zoals een toad redden uit een level en dat het originele SMB1 deuntje horen bij de vlag O+ )

[ Voor 3% gewijzigd door Magic6399 op 05-12-2009 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-04 15:40
Heb hem ook maar weer eens gehaald, vanavond zal hij wel in de zak zitten. Wel vind ik het raar dat je niet met de classic controller kan spelen. Vind dat toch altijd nog net iets meer hebben dan de wiimote. Maar goed ben vanavond met me zwager wel even zoet denk ik..

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Komt omdat er geen bewegingssensors in de CC zitten. Je kán ook een NunChuck + WiiMote gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik kwam er gister achter dat er een "bug" in dit spel zit. Zo was ik gister gezellig met vrienden aan het spelen. Nou heb ik zelf maar twee controllers dus die vriend had zijn controller meegenomen. Op een gegeven moment moest hij weg. Ik even in het menu gekeken om Luigi uit het spel te halen, zodat ik met mijn vriendin verder kon. Maar helaas wordt er gevraagd of ik de controller aan wil zetten |:(. Met geen mogelijkheid kon ik verder zonder de derde controller. Erg irritant als je het mij vraagt aangezien ik net in met menu zat om het aantal spelers aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Quick Save ;)

En dan vanaf het hoofdscherm opnieuw je controllers koppelen.

[ Voor 71% gewijzigd door 90710 op 06-12-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 21:47
pianoman schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 13:55:
Update:
probleem ging toch maar niet weg, dus even doorgezocht op internet. Blijkt het het gevolg te zijn van de nieuwe anti-kopieer beveiliging die in NSMB is verwerkt. Althans dat maak ik op uit het feit dat iedereen die met kopietjes werkt en omgebouwde Wiis exact hetzelfde probleem hebben. Nou lekker dan, heb ik een keurige Wii, geen rare software op, geen chips, en alleen maar originele spellen. TD van Nintendo is het hele weekend gesloten. Dus maar eens de stoute schoenen aangetrokken, aangezien ik toch al het onderwerp voor mijn neus had. Nu speel ik hem dus "op een andere manier", probleem is weg.

Lekker die beveiligingen.
Hoe is dit afgelopen?

Het lijkt wel of onze Wii ook moeite heeft met de disk: lange laadtijden, geluiden en soms zelfs haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Rukapul schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:53:
[...]

Hoe is dit afgelopen?

Het lijkt wel of onze Wii ook moeite heeft met de disk: lange laadtijden, geluiden en soms zelfs haperingen.
Ik speel hem nu vanaf USB schijf. niet helemaal legaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 19:52

BaRF

bijna kerst

Geniaal spel is het! Ik had op een gegeven moment alleen dat ik in wereld 2-4 was ofzo, en ik had 34 levens, terwijl ik het ook met mn vriendin samen speel, en daar heb ik in wereld 2-4 3 levens, en zij 5 - met 11 verbruikte continues :X hahaha zij is niet echt opgegroeid met Mario :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• toetboink
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:49
Dit spel is top, de Wii heeft lange tijd in de kast gestaan maar na Mario Kart is dit echt één van de spellen die je moet hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Nog 6 stermunten en ik heb wereld 9 compleet. Wereld 9 is trouwens echt te moeilijk, ontwerpers hebben zich duidelijk uitgeleefd daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Wie heeft alle star coins al in het gehele spel?

Ik zit nu in world 5 en mis over alle levels iets van 10 star coins. Dus doe het niet slecht :)

[ Voor 50% gewijzigd door Zeror op 11-12-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
... en gebeurd er nog iets speciaals als je al die sterrenmunten hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

^ nee, maar je hebt ze uiteindelijk wel nodig om het spel uit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
Ik heb hem daarnet met 3 vrienden gespeeld.
Dat is echt te lastig.
Je zit elkaar steeds in de weg.
De hele tijd keiharde fun... echt gaaf. :P
Ook zo mooi dat je bij de vraagtekentjes komt en iedereen is klein, dat je dan per ongeluk 2 paddestoelen pakt. Of expres. :)
Of met zn zn allen wachten tot iedereen bij het vraagtekentje is, iedereen verwacht een paddestoel o.i.d. maar is t een muntje. Mooie teleurstelling.

Maaruh, ik vind die allerlaatste lvls echt te lastig, in de rainbowworld (< dat is geen spoiler toch?)
Ik heb ze al wel gehaald, maar het lukt niet om de sterrenmunten te halen...
In de gewone maps was t meestal geen probleem, soms zaten ze erg goed verstopt. :)

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irencus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:12
Wat een party game is dit toch, dit weekend gespeeld met zowel 3 en 4 man. Te grappig, moet goed samen werken met de meeste zitten gewoon te griefen als het om powerups aankomt en goed moeten timen met elkaar. Weet niet hoeveel continue's we er hier door heen hebben gebruikt iig te veel. Een van de leukste wii games die is uitgekomen in een lange tijd na super mario kart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:06
Ik heb alle starcoins van wereld 1 tot en met 8, op het allerlaatste kasteel na! Ik word er een beetje moe van, het wil maar niet lukken,
http://www.youtube.com/watch?v=huw_CuTEo84
Vanaf 0:50, daar ga ik telkens dood, wat zo raar is, elke video die ik bekijk kan iedereen al zien waar ze heen moeten springen, ik niet, mijn balkjes zakken veel sneller naar beneden dan op deze video waardoor ik in de lucht moet springenh en maar moet hopen dat ik op de juiste plek uitkom.. Op alle videos kan iedereen het volgende balkje al zien!

Snap er niks van...

En wereld 9 is helemaal moeilijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Gatverdamme. Alle starcoins tot world 6 te pakken, behalve de tweede starcoin uit het tussenkasteeltje van world 3. Ik weet hoe dat ie moet, maar het lukt me niet. Echt verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
@blup.
Wat irritant dat dat stukje zoveel problemen oplevert.
Ik kan mij niet herinneren dat ik er zoveel problemen mee had.
Na je bericht ging ik m gister opnieuw spelen, en nu vond ik hem wel wat lastiger. :)
Je moet zolang mogelijk proberen op een plankje te staan.
En dan naar plankjes er boven springen, en weer zo lang mogelijk blijven staan.
Ook als je naar een ander plankje springt ff schudden dan blijf je een tel langer in de lucht, en bij elkaar opgeteld kan dat een paar sec schelen. En de starcoin moet je zo laat mogelijk pakken, als het vuur-draai-ding al uit beeld is. Of net uit beeld.

Succes.

Ik krijg echt die starcoins van de rainbowwereld niet. Ik heb ongeveer de helft. En degene die ik heb dan heb ik ze wel alledrie. Maar tis echt lastig.
Misschien met multiplayer doen... 1tje erbij, dat het dan makkelijker is, dan kan die ene zich meer opofferen voor de velden om de muntjes te scoren.

Wel jammer trouwens dat je geen online coop hebt, dat zou ook heel leuk zijn. Dan zou je iemand als blup kunnen helpen.
Of juist andere mensen stangen. Of gewoon lekker met zn allen spelen.

Ik merk al wel dat de replay niet zo hoog is.
Nadat ik hem uitgespeeld en alle muntjes heb gehaald heb ik m niet meer alleen gespeeld. Alleen nog met coop uit de kast gehaald.

[ Voor 16% gewijzigd door SeenD op 15-12-2009 10:14 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

SeenD schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:12:
Ik merk al wel dat de replay niet zo hoog is.
Nadat ik hem uitgespeeld en alle muntjes heb gehaald heb ik m niet meer alleen gespeeld. Alleen nog met coop uit de kast gehaald.
Had je dat verwacht dan? Met nintendo weet je (toch) wat je kan verwachten. Ze warmen de hap weer op.
Zeker met deze game, met games als galaxy en sunshine kunnen ze iig iets andere elementen toevoegen.

En ik klaag niet, ik weet zeker dat ik nog veel lol ga hebben met deze game. Met mario world heb ik zelf trouwens wel die replay value gehad, door een jaar later ofzo er nog een keer doorheen te rennen. En dan een paar jaar later weer etc.

Het enige wat je kan doen is zelf uitdagingen maken, in de vorm van speedruns of uitspelen met maar 1 leven. Achievement trucjes zeg maar ;) .

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
@sagat :)
Ja, geen idee wat ik had verwacht.
Het lastige is vroeger, toen ik net met Mario in aanraking kwam, heb ik dat alleen maar gespeeld, jaren lang, maar ja toen was ik een klein jongetje.
En toen was ik niet zo goed als nu. Nu had ik m in een weekend uitgespeeld. Toen heb ik er denk ik wel een jaar over gedaan voordat ik t echt kon, Supermario 3... En je kon ook niet saven. Nu gelukkig wel.

Het nostalgische vind ik iig heel leuk en goed gelukt... :)

Ja speedruns moet ik dan maar gaan doen, ik ga iig nog proberen om hem zo snel mogelijk uit te spelen.
Of uitspelen zonder petje op. :)

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

@ SeenD,
Heb je dan alle starcoins al? Anders kan je daar nog op afgaan.
Of heb je de toads in iedere world/level al bevrijd? Kan je ook nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Hmm niets over mijn probleem gelezen, dus ik vermoed een user error aan mijn kant. Maar toen ik het spel net had even met mijn vrouw gespeeld tot het eerste midlevel casteel en daar ook gesaved...(vermoeddelijk dus :+ ) maar toen ik het spel net in mijn eentje opstarte moest ik weer opnieuw beginnen.

Klopt het dat de save game 'kijkt' naar het aantal spelers? Of heb ik gewoon niet goed gesaved?

@seenD
Ja ik snap wat je zegt, ik heb over mario 1 ook vrij lang gedaan, maar mario 2 had ik volgens mij binnen 24 uur uit. 3 staat nog steeds op mijn grote 'nog uit te spelen spellen lijst' terwijl ik nu ook versies heb waar ik makkelijk kan saven.
Wat bij mij helpt is dat ik maar weinig tijd heb om te gamen en ook nog is verslaafd ben aan sf4 dus het zal bij mij nog wel even duren voordat ik het spel uit heb (helemaal als ik dus niet goed save 8)7 ;) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

En voor de mensen die dit spel uitgespeeld hebben en denken van.. IK WIL MEER!!!!

Dan is er heel goed nieuws: Nintendo plant een vervolg op de 2D platform game.
Meer info: http://www.n-europe.com/news.php?nid=13746

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
@sagat, volgens mij kun je niet mid-level saven.
Als je een veld midlevel hebt gehaald en je gaat dood ga je weer verder in dat veld, bij het save-punt.
Maar als je eerst nog een ander veld doet en daarna weer terug naar het veld gaat waar je halverwege doodging. Dan moet je bij dat veld weer opnieuw beginnen.

Wat trouwens wel handig is bij multiplayer; als je in een gat dreigt te vallen vliegen, dan kun je snel op (A) duwen en dan ben je een luchtbel. Met 4 persoons coop heb je dat soms wel nodig, door de chaos etc. :)

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279033

Ik heb de game inmiddels een tijdje en speel het louter met mn vriendin wat het geheel een stuk uitdagender maakt, vooral bij gedeeltes waarbij je met z'n tweeen snel moet zijn of dunne platformpjes zijn. Het is wel een enorm leuke game en hij wordt ook steeds pittiger zoals dat bij een goede Mario game hoort. Het is lastig om games op te volgen zoals Mario World maar deze titel is er mijns inziens in geslaagd. Zonder twijfel de beste Wii game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Anoniem: 279033 schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:20:
Ik heb de game inmiddels een tijdje en speel het louter met mn vriendin wat het geheel een stuk uitdagender maakt, vooral bij gedeeltes waarbij je met z'n tweeen snel moet zijn of dunne platformpjes zijn. Het is wel een enorm leuke game en hij wordt ook steeds pittiger zoals dat bij een goede Mario game hoort. Het is lastig om games op te volgen zoals Mario World maar deze titel is er mijns inziens in geslaagd. Zonder twijfel de beste Wii game.
Heb jij ook niet de neiging af en toe om met de Wii controller te meppen naar je vriendin? :p

Ik wel >:)

En andersom trouwens...

Maar erg leuk die multiplayer optie, zeer vermakelijk!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279033

Vis schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:26:
[...]

Heb jij ook niet de neiging af en toe om met de Wii controller te meppen naar je vriendin? :p
Echte mannen slaan niet met controllers, die hebben daar hun vuisten voor :9 .

Meest irritante is als zij af gaat en ik een aantal lastig jumps moet doen. Dan vindt zij het zo spannend dat ze paniekerige geluiden maakt bij mijn jumps. Goed voorbeeld daarvan zijn die jumps bij die grote ijspegels in wereld 4.
Ga het deze week ook met zijn vieren proberen. Ik neem aan dat dat het spel nog onmogelijker maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 21:47
SeenD schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:46:
Wat trouwens wel handig is bij multiplayer; als je in een gat dreigt te vallen vliegen, dan kun je snel op (A) duwen en dan ben je een luchtbel. Met 4 persoons coop heb je dat soms wel nodig, door de chaos etc. :)
Gisteren voor het eerst het spel met z'n tweeen gespeeld en toch een klein nadeel ontdekt: als je allebei dat tegelijk doet dan ben je dood :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Duh, dat zal het wel erg makkelijk maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
Ja :)
Zweef je gewoon allemaal naar het einde :D

Maar op die manier kwam ik er ook achter, leek me ook wel logisch. Maar toch.
Ik zei tegen mn coop teamlid ga jij maar, dus ik druk op (a)... hij zei van oh zo kom je er niet vanaf, dus hij drukt ook op (a) en toen mochten we opnieuw beginnen. :) Was wel een mooi moment.

Ik vind level 8-7 een van de leukste, dat is die rollercoaster in de lava wereld.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

SeenD schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:46:
@sagat, volgens mij kun je niet mid-level saven.
Err het was niet midlevel, ik had dat kasteel gewoon klaar en dacht een save scherm gezien te hebben. Maar het was best laat dus wellicht heb ik zoiets gehad van 'laat maar' en gewoon niet op save geklikt ofzo.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Rukapul schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:07:
[...]

Gisteren voor het eerst het spel met z'n tweeen gespeeld en toch een klein nadeel ontdekt: als je allebei dat tegelijk doet dan ben je dood :+
Volgens mij krijg je er wel geen leven van af. Alle levels gehaald, inclusief W9. Nu nog alle munten van W9 :).. alleen dat zal niet snel gebeuren, want heb je de munt, ga je af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
die munten zijn echt lastig van wereld9.
Ik ga 2e krstdg een poging wagen om die allemaal te halen, dan komt een vriend van mij kerstvieren en die is wel redelijk goed in Mario... dus dan kunnen we t samen doen.

@sagat, ah op die manier, altijd lastig... :/

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

It was the morning of christmas, and not a creature was stirring.......

Wat doet santa dan als iedereen nog slaapt? Keihard gamen natuurlijk. Na wat prutsen om de wii weer van stroom te voorzien (leuk zo'm kerstboom, maar het staat zo in de weg ;) ) verder met het avontuur. De oplettende lezer weet misschien nog dat ik door mijn save problematiek mijn progress tot mid level casteel wereld 1 kwijt was, maar dat had ik inmiddels al weer gehaald.

Begin ik weer met wereld 1-5.....gewoon een water level in wereld 1 al, wow. Hij was niet zo nasty al de oude water werelden van smb3 maar ik kan me nu al voorstellen dat mensen dit spel al wat moeilijker noemen dan vroeger.
Verder geen noemenswaardige problelmen maar toen ik eindelijk bij het kasteel aankwam, kwamen die wel, ik denk dat dit het moeilijkste end of world 1 kasteel was in de geschiedenis van de 2d mario's. Niet echt lastig om die titel te verdienen want vroeger blies ik in een keer door die kastelen heen.
Mede door een sprong die geen sprong bleek te zijn verloor ik toch wel genoeg levens om zelfs demo play aan te krijgen. NO WAY daar doen we dus niet aan. Daarna ook nog 1x verslagen door koopa kid 1 :$ Maar uiteindelijk (natuurlijk! :P ) dit kasteel wel gehaald.

Wow wow wow. De gfx, het geluid, maar vooral de nostalgie, dit is het type spel waar ik mijn wii voor gekocht heb, kan niet wachten tot ik weer verder kan.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-04 15:40
@sagat
En nu speel je alleen nog maar in je eentje, met meerdere mensen is het echt tof. Ik speel het alleen nog maar met z'n 2'en en met oud en nieuw gaan we het met z'n 4'en proberen. Dat wordt echt een gaos. Wij zijn overigens bij wereld 4 of 5.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toetboink
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:49
blup schreef op zondag 13 december 2009 @ 22:32:
Ik heb alle starcoins van wereld 1 tot en met 8, op het allerlaatste kasteel na! Ik word er een beetje moe van, het wil maar niet lukken,
http://www.youtube.com/watch?v=huw_CuTEo84
Vanaf 0:50, daar ga ik telkens dood, wat zo raar is, elke video die ik bekijk kan iedereen al zien waar ze heen moeten springen, ik niet, mijn balkjes zakken veel sneller naar beneden dan op deze video waardoor ik in de lucht moet springenh en maar moet hopen dat ik op de juiste plek uitkom.. Op alle videos kan iedereen het volgende balkje al zien!
Tips:
1. Blijf zo lang mogelijk op een "balkje" staan, dus spring pas naar een ander balkje als je bijna in het lava zakt.
2. Kijk goed vooruit en plan je route.
3. Gebruik een walljump om bij die 2e ster te komen, dat zou je hem makkelijk (en veilig) moeten kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:40
Ik heb dit spel nog maar even gedaan. En nog niet naar het save systeem gekeken. Maar je kunt dus niet per level saven?
Pagina: 1 2 Laatste