Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:13:
Nintendo had vandaag echter niet alleen maar positief nieuws te melden want het Japanse bedrijf maakte ook bekend dat de opbrengsten in het afgelopen half jaar met 35 procent zijn gedaald en dat de winst met maar liefst 59 procent is teruggelopen.
Hoe kan dit nou?
Ik vermoed dat het de winst daling komt door een verhoogd R&D budget ivm met de komst van een nieuwe console in de toekomst. Wil ik niet mee zeggen dat ze volgend jaar met een nieuwe komen, kan best een aantal jaren overheen gaan natuurlijk.
Of ze hebben dingen versneld afgeschreven, extra investeringen gedaan en/of misschien wat overnames, etc etc. Kan van alles betekenen, is niets geks aan iig.
Voor een bedrijf wat zich uitsluitend bezig houdt met luxe goederen is een daling van 35% niet eens zo heel gek.
Ik heb zelf overigens sinds een week een Wii (Sports), en ik heb Tomb Raider en wii mario kart erbij gekocht
En ik vind er eigenlijk geen ***** aan. Ik vind de techniek grappig, maar ontzettend onhandig spelen, tombraider wordt moeilijk omdat je regelmatig er net ff naast springt omdat de besturing niet echt accuraat is. (in vergelijking met muis en tb uiteraard)
Mario Kart met stuurtje.. tja... is het ook net niet. Vroegah MK op de 64 met vrienden tot 's ochtends toe gedaan, verschrikkelijk verslavend echt fastpaced over banen kletteren in de Arena, en dat echt hectische strak langs bochten scheuren om maar achter iemand te komen is er af, wederom door de besturing.
En om nou een Wii met een ouderwetse controller te gaan gebruiken. Tja dan koop ik liever voor tientjeswerk een N64 met MK.
Het zal ws aan mij liggen ben heel vroeger met de 8 bit nintendo begonnen maar qua fun kan de Wii niet echt aan mijn verwachtingen voldoen. Ik ben bang dat ik te oud ben.
Tennis en Golf vind ik trouwens wel grappig gedaan, misschien dat ik het mer daaar in moet gaan zoeken. Of hebben meer mensen dit gehad in het begin en moet ik gewoon meer wennen aan de besturing?
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.