Het Nintendo Wii Ervaringen Topic Deel 106 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 91.612 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 06:55:
[...]

Ik Heb hem al een tijdje dus denk dat die vlieger niet opgaat. Ik koop denk ik wel een nieuwe. Nintendo verdient het met hun fantastische producten.
Die binnen 3 of 4 jaar kapot gaan? Tja ik denk dat ik wat minder supportive zou zijn. Volgens mij werkt zelfs mijn Sega Master System II nog...

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn NES ook nog ;)
Een extra Wii is dus meer een bedankje. Een bedankje aan het bedrijf wat me zoveel gameplezier heeft geschonken in de loop der jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Balachmar schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:40:
[...]

Die binnen 3 of 4 jaar kapot gaan? Tja ik denk dat ik wat minder supportive zou zijn. Volgens mij werkt zelfs mijn Sega Master System II nog...
Je kunt een hoop zeggen over Nintendo maar ze maken wel puike hardware. Dieptepunt is volgens mij de analog stick op de N64 controller maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Maar doorgaans is hun hardware erg duurzaam!

Op IGN staat een hands-on van de Avatar game. Maakt gebruik van zowel WM+ als de balance board. Met name WM+ komt goed uit de verf! Vind het een goede zaak dat games zaken als WM+ en BB gebruiken. Dat gebeurd nog veel te weinig.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:19:
[...]

Je kunt een hoop zeggen over Nintendo maar ze maken wel puike hardware. Dieptepunt is volgens mij de analog stick op de N64 controller maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Maar doorgaans is hun hardware erg duurzaam!

Op IGN staat een hands-on van de Avatar game. Maakt gebruik van zowel WM+ als de balance board. Met name WM+ komt goed uit de verf! Vind het een goede zaak dat games zaken als WM+ en BB gebruiken. Dat gebeurd nog veel te weinig.
Tsja het is natuurlijk wel een feit dat disc-consoles minder lang meegaan vanwege laserproblematiek.

Kan je die Avatar game op de Wii ook in 3D spelen zoals op de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:43:
[...]

Tsja het is natuurlijk wel een feit dat disc-consoles minder lang meegaan vanwege laserproblematiek.

Kan je die Avatar game op de Wii ook in 3D spelen zoals op de PC?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Laatst online: 09-09 15:51
Nou ik heb m'n Wii weer terug.. 92 euro reparatiekosten, is te doen.

De wii heeft system menu 3.1 met boot2v2 dus het is een 'oude' zonder gekheid :)
Nu wil ik alleen updaten naar System Menu 4.0 vanwege SDHC support, maar niet naar system menu 4.2, omdat ik bang ben voor de buggy boot2v4 code van nintendo. 4.2 komt er bij mij voorlopig niet meer op :P

Nu moet ik alleen weer even uitzoeken hoe je ook alweer kunt updaten naar de gewenste versie en welke IOS'en er ook alweer geinstalleerd moeten worden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ziezo, toch maar de upgrade naar 4.2 gedaan. Gelukkig is het goedgegaan. Bootmii opnieuw in boot2 geinstalleerd en de meest recente versie van het shoppingkanaal geinstalleerd, zodat ik m'n gratis NES-game kon uitzoeken. Toch leuk om te zien dat Nintendo de Homebrewscene nog steeds niet klein krijgt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunFair schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:00:
Nou ik heb m'n Wii weer terug.. 92 euro reparatiekosten, is te doen.

De wii heeft system menu 3.1 met boot2v2 dus het is een 'oude' zonder gekheid :)
Nu wil ik alleen updaten naar System Menu 4.0 vanwege SDHC support, maar niet naar system menu 4.2, omdat ik bang ben voor de buggy boot2v4 code van nintendo. 4.2 komt er bij mij voorlopig niet meer op :P

Nu moet ik alleen weer even uitzoeken hoe je ook alweer kunt updaten naar de gewenste versie en welke IOS'en er ook alweer geinstalleerd moeten worden :o
EUhm.. de bug zit in Boot1v2, de nieuwere versies van Boot1 hebben die bug niet. (En op Wiis met die versie kan je ook geen BootMii/boot2 installeren) een nieuwere versie van Boot2(v4) kan je gewoon vervangen door BootMii en Nintendo kan Boot1 niet updaten op Wiis die die update niet hebben. (Dit stuk geheugen is 100% read only)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 18:18:
[...]

EUhm.. de bug zit in Boot1v2, de nieuwere versies van Boot1 hebben die bug niet. (En op Wiis met die versie kan je ook geen BootMii/boot2 installeren) een nieuwere versie van Boot2(v4) kan je gewoon vervangen door BootMii en Nintendo kan Boot1 niet updaten op Wiis die die update niet hebben. (Dit stuk geheugen is 100% read only)
en dus wat wil je nou zeggen? Ik zit toch ook niet aan de boot1? De update naar system menu 4.2 heeft vorige keer mijn softmodded wii om zeep geholpen, waarschijnlijk omdat boot2v4 (waar ik over gelezen heb dat deze slecht geprogrammeerd is door nintendo) corrupt is geraakt. En bij softmodded wii's komt dit blijkbaar vaker voor dan ongemodde wii's. En wanneer je boot2 is gemold door nintendo, is de preloader/bootmii ook niet meer bereikbaar. Zelfs de savemii chip kwam niet verder... dood! Dat wil ik dus niet nog eens hebben. Ik wacht wel op system menu 4.3, mocht die wat boeiende dingen bevatten. 4.2 voegt niets nieuws toe aan de Wii.

Wat is het tegenwoordig trouwens een eitje om de Wii te softmodden. Toen ik ermee begon moest je meerdere hacks toepassen, twilight, truncha, valse cIOS8, IOSdowngrade, en vervolgens een valse cIOS36 voordat je eindelijk kon doen wat je wilde. En dan moest je ook alle originele IOS's nog ergens vandaan toveren. Nu is dat een kwestie van de wii verbinden met internet, bannerbomb, bootmii en cIOS38 installeren en je bent klaar :o Kwam er ook achter dat meneer Waninkoko safe updaters heeft gemaakt, dus ik zit nu weer lekker op System menu 4.0 waar ik nog wel even blijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunFair schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 07:23:
[...]

en dus wat wil je nou zeggen? Ik zit toch ook niet aan de boot1? De update naar system menu 4.2 heeft vorige keer mijn softmodded wii om zeep geholpen, waarschijnlijk omdat boot2v4 (waar ik over gelezen heb dat deze slecht geprogrammeerd is door nintendo) corrupt is geraakt. En bij softmodded wii's komt dit blijkbaar vaker voor dan ongemodde wii's. En wanneer je boot2 is gemold door nintendo, is de preloader/bootmii ook niet meer bereikbaar. Zelfs de savemii chip kwam niet verder... dood! Dat wil ik dus niet nog eens hebben. Ik wacht wel op system menu 4.3, mocht die wat boeiende dingen bevatten. 4.2 voegt niets nieuws toe aan de Wii.

Wat is het tegenwoordig trouwens een eitje om de Wii te softmodden. Toen ik ermee begon moest je meerdere hacks toepassen, twilight, truncha, valse cIOS8, IOSdowngrade, en vervolgens een valse cIOS36 voordat je eindelijk kon doen wat je wilde. En dan moest je ook alle originele IOS's nog ergens vandaan toveren. Nu is dat een kwestie van de wii verbinden met internet, bannerbomb, bootmii en cIOS38 installeren en je bent klaar :o Kwam er ook achter dat meneer Waninkoko safe updaters heeft gemaakt, dus ik zit nu weer lekker op System menu 4.0 waar ik nog wel even blijf :)
De Bannerbomb was toch onschadelijk gemaakt? Ik snap het even niet. Afgezien daarvan blijf ik het vreemd en vervelend vinden hoe de hackers Nintendo steeds te slim af zijn. Zelfs nu Nintendo haar aandacht heeft besteed aan een anti-piracy update (4.2) is het blijkbaar nog steeds mogelijk om het witte kastje open te breken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 08:03:
[...]
De Bannerbomb was toch onschadelijk gemaakt? Ik snap het even niet.
De maker van Bannerbomb heeft een update uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunFair schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 07:23:
[...]

Kijk dat klopt dus niet ;) Je Wii brickt niet door een corrupte Boot2 maar door een niet-bestaande boot2. Update 4.2 gebruikt, net als de BootMii installer, Boot1 om een nieuwe Boot2 te installeren. Deze Boot2(v4) is gewoon helemaal goed. Boot2 kan enkel en alleen door Boot1 overscheven worden

Het is echter een bug in Boot1 (de signing bug, dezelfde bug die Team Twiizer gebruikt met de hackmii installer) die vast kan lopen tijdens de installatie van een nieuwe Boot2, als dat gebeurt heb je géén boot2 op je Wii staan en dus kan het Systeem menu nooit starten. En dat de SaveMii chip niet werkt is nogal logisch, die werkt via het Systeem menu. (De HackMii installer doet dit op een betere wijze dan de originele Nintendo code, maar ook die kan crashen)
Their boot2-updating code (ES_ImportBoot) is not well-tested
Dat zit dus in boot1.

En wachten op 4.3, 5.0, 869.1 maakt echt helemaal niks uit. De 4.2 update moet je toch installeren als je naar een hogere versie gaat. Zoals dat bij elke Wii update is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja laten we het maar even over de games hebben, daarvoor hebben we de Wii immers. Heeft iemand al Sonic en Mario op de Winterspelen gespeeld? Heb zelf de DS-versie gekocht en die is erg vermakelijk maar de Wii-versie schijnt minder goed te zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
AAARRRGGH!
Mijn Wii is gisteren overleden. Hij pakt geen stroom meer. Als ik hem aan de stroom hang dan zie ik wel een rood lichtje, maar zodra ik op power of eject druk dan licht de blauwe rand heel even op en klapt alle stroom er weer af (geen lichtje meer).
Het zure is dat ik net Excitebots aan het spelen was (=import) en die game er dus niet meer uit komt. Waar ik nu over twijfel is of ik de Wii ga terugsturen naar Nintendo of niet. Als ik hem terugstuur dan wil ik wel dat mijn savegames gered worden. Als dat niet zo is dan sloop ik de disc er zelf wel uit en wacht ik tot 20-11 en koop een zwarte Wii.
Volgens mij is de ervaring hier dat saves niet terug worden gezet. Of zijn er mensen bij wie dat wel goed is gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:20:
Nouja laten we het maar even over de games hebben, daarvoor hebben we de Wii immers. Heeft iemand al Sonic en Mario op de Winterspelen gespeeld? Heb zelf de DS-versie gekocht en die is erg vermakelijk maar de Wii-versie schijnt minder goed te zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?
...de Wii versie is volgens reviews wel beter dan de vorig jaar uitgebrachte Olympic Games. Moet wel zeggen dat de ene review wat lovender is dan de andere, maar in algehele zin wordt ie voldoende tot goed ontvangen is mijn indruk. Deze is erg positief:

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2009 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Heeft iemand al enig idee wat de zwarte Wii gaat kosten? Ik ga zelf uit van 249 euro. Mogelijk minder omdat die prijs feitelijk hetzelfde is als een Wii (199) plus Wii Sports Resort (50), maar dan in het zwart. Maar omdat hij in het zwart is verwacht ik juist dat hij wel rond die prijs zal zitten.

Edit1: WHOA! Play.com heeft hem staan voor 215eu met een releasedate van 6/11. Ik denk dat ik die sowieso ga pre-orderen!

Edit2: Grmbl, ding wordt niet buiten de UK verstuurd. Maar de prijs is bemoedigend!

Edit3: Consoleshop heeft hem ook voor 219, dat zal wel de prijs worden dan.

[ Voor 33% gewijzigd door Deddiekoel op 25-10-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Deddiekoel, wat je kan proberen is je wii een tijd helemaal van de stroom afhalen en daarna weer starten. Denk aan een paar dagen. Dat heeft mijn wii een keer weer aan de praat gekregen. Ik kreeg deze tip btw van de Nintendo helpdesk. Succes ermee iig!

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ik heb hem net wel weer even aangesloten maar daar hebben geen paar dagen tussen gezeten. Hooguit een dag. Maar ik ga het wel nog eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Laatst online: 21:10
Deddiekoel schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:53:
Volgens mij is de ervaring hier dat saves niet terug worden gezet. Of zijn er mensen bij wie dat wel goed is gedaan?
Mijn wii is 2 keer vervangen en beide keren waren al mijn saves weg.
De 2e keer waren ze m alleen wel vergeten te resetten dus stonden er nog mii's en saves van een ander op.

Weet iemand ook wanneer tales of symphonia - dawn of a new world precies uit komt in europa ?

Op http://www.talesofsymphonia.eu staat 13 november, maar dat is op de namco bandai site weer nergens terug te vinden.

[ Voor 31% gewijzigd door Slamdance op 25-10-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Je savegames worden niet bewaard. Je Mii's ook niet, dus als het kan, zet ze regelmatig op je Wiimote?

Overigens was bij mijn replacement unit wel de shopping channel vast gebonden aan mijn nintendoclub account. Ik kon ook direct alle gekochte kanalen opnieuw downloaden, waarbij ik eigenlijk gezeur had verwacht :p

Heb net het spel Star wars, the clone wars even gespeeld. Het idee van het spel is leuk, je kunt net als bij lego star wars samen spelen met een vriend en de omgeving ziet er redelijk goed uit voor de Wii. Alleen is het spel buggy as hell. Ik kwam niet voorbij de eerste boss, omdat het totaal niet duidelijk is wat je moet doen. En ik las al ergens anders dat er veel glitches in het spel zitten, niet echt een goed begin. Ik ben daarom blij dat ik een backup draai.

Dirt 2 is overigens wel een grappig spel, leuk om het sturen en racen, maar ik denk dat ik het maar bij de pc versie houdt :P Racespellen zien er helaas nooit uit op de Wii. MotoGP is ook een voorbeeld van, what were they thinking? Dat eerste onrealistische racespel wat voor de wii kwam, excite truck oid, die ziet er een stuk beter uit de dan spellen die nu gereleased worden.

Over het algemeen, wat een ongelooflijke hoeveelheid crap games zijn er op de Wii. Van alle spellen die ik heb gespeeld zijn alleen de Mario spellen het geld waard vind ik. Zonder homebrew zou het apparaat weinig waard zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door FunFair op 25-10-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ik ga morgen even bellen met Nintendo. Mijn saves en mijn shopchannel zijn mijn grootste zorgen. Maar denk wel dat er hier een zwarte Wii gaat komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Shopchannel, als in, je gekochte spellen, zijn geen probleem, je kan hem gewoon opnieuw koppelen aan je wii. Je savegames kan je zelf bewaren door ze op een SD kaartje te zetten. En je Mii's kan je bewaren door ze op je remote te zetten. Heb je meer Mii's dan remotes (kunnen er 10 op een remote, dacht ik) dan kan je ze via allerlei programmaatjes vanaf de remote naar je computer versturen.

Alles is mogelijk. :-) Nou ja.. bijna alles... ongeveer een 3/4 jaar geleden heb ik m'n Wii ook naar Nintendo gestuurd en had alles gebackupd... maar was wel wat high scores kwijt. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook je Miis via homebrew op een SD kaart backuppen :)
http://wiibrew.org/wiki/Mii_Extractor
http://wiibrew.org/wiki/Mii_Installer

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2009 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49
Maar alleen als je Wii opstart, en dat is nou juist waarom Deddiekoel hem op gaat sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasjanb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05-2021
FunFair schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 21:22:
Over het algemeen, wat een ongelooflijke hoeveelheid crap games zijn er op de Wii. Van alle spellen die ik heb gespeeld zijn alleen de Mario spellen het geld waard vind ik. Zonder homebrew zou het apparaat weinig waard zijn.
Zeker geen Zelda fan ;)
Je hebt dan ook een paar crap titels uitgezocht om op af te geven (en dat mag!).
Wat ik me wel afvraag is hoeveel van de titels uit de "must have en leuke games" categorie in deze topicstart je hebt geprobeerd? (hoewel ik niet alles wat daarin staat fantastisch vind staan er eigenlijk alleen maar non-crap dingen in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
thaan schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 08:37:
[...]

Maar alleen als je Wii opstart, en dat is nou juist waarom Deddiekoel hem op gaat sturen ;)
Juistem, ik kan nu niet meer bij mijn Wii... Dus kan ik niets meer backuppen dan ik al heb gedaan.
Heb even zitten rekenen maar een zwarte Wii is niet eens zo heel veel duurder.
Wii vervangen is 92 euro. Stel dat ik een zwarte zou krijgen dan wil ik ook een zwarte controller enzo. Tel d'r dan maar 40 (Wiimote) + 20 (Nunchuck) + 20 (WM+) bij op en je zit al op 172eu. Dus als ik de tweede Wii Sports Resort voor enigzins redelijke prijs kan verkopen dan kom ik aardig in de buurt. Maar dan heb ik wel een echt nieuwe Wii met volle garantie etc!
Alleen moet ik dan wel wachten tot 20-11. Maar zijn er hier mensen die Wii Sports Resort nog willen? Heb ook nog een witte Wiimote in de aanbieding ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DeddieKoel: Je gaat er toch niet vanuit dat Nintendo je witte, kapotte Wii gaat vervangen voor een nieuwe zwarte hoop ik he? Denk dat die vlieger niet echt op gaat en je gewoon een refurb witte Wii terug gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

hi, even een paar basic noob vraagjes van een toekomstig Wii-er.
*OMG er zijn 106 delen*

Ik wil een zwarte, vandaar dat er nu pas een wii in huis gaat komen.

#1. werkt een UK-versie hier, en welke stekker wordt er geleverd?
#2. Ik heb een plasma TV met component, scart en hdmi ingang. wat is het beste, en wat zit er standaard nou bij? zit er wel/niet een rgb-component bij?
#3 Wat zijn verder must haves (geen games), als ik toch ga bestellen betaal ik het liefst 1x verzendkosten.
#4 hoe zit het met garantie met een uk versie
#5. ff checken voor de zekerheid: er zit standaard wifi in?
#6. een tweede controller is denk wel handig om er bij te nemen, zijn er controllers incl. plus module?

THX, er zullen wel erg suffe vragen tussen zitten, maar ik niet alles terug kunnen vinden

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Pinin schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:50:
hi, even een paar basic noob vraagjes van een toekomstig Wii-er.
*OMG er zijn 106 delen*

#2. Ik heb een plasma TV met component, scart en hdmi ingang. wat is het beste, en wat zit er standaard nou bij? zit er wel/niet een rgb-component bij?
#3 Wat zijn verder must haves (geen games), als ik toch ga bestellen betaal ik het liefst 1x verzendkosten.
#4 hoe zit het met garantie met een uk versie
#5. ff checken voor de zekerheid: er zit standaard wifi in?
#6. een tweede controller is denk wel handig om er bij te nemen, zijn er controllers incl. plus module?

THX, er zullen wel erg suffe vragen tussen zitten, maar ik niet alles terug kunnen vinden
#1 aangezien het een UK versie is, zal er wel een UK stekker bijzitten ;)
#2 component geeft het beste beeld
#3 lees de openingspost even
#4 geen idee :P
#5 zie 3
#6 nee, nog niet gesignaleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

#1 veel fabrikanten leveren van die opschuifstekers, en dan vervang je de uk stekker voor een nl versie
#3. ik kon weinig over hardware tegen bij must haves.

[ Voor 21% gewijzigd door Pinin op 26-10-2009 14:32 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Pinin schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:50:
Het is wel hoogglans zwart! Daar moet je van houden - en dan vooral van vingerafdrukken op je controllers! :)
Bij de Wii zit het voedingssnoer vast aan het voedingsblok. Je moet dus of zelf de UK stekker vervangen door een europese, of je moet gebruik maken van een reisstekker - maar dan wel een die een UK stekker naar een europese kan omzetten!
Moet het per se een UK versie zijn? Mijn Wii komt uit Duitsland (amazon.de) en dan heb je dat probleem niet.

[ Voor 27% gewijzigd door MartijnS72 op 26-10-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Nou ze leveren hem 2 weken eerder in uk, en hij is voordeliger 164pond.

zo ziet de originele voeding er dus uit? http://www.console-spares...odlg/wii_power_supply.jpg

En hoe soepel is nintendo met garantie met app. uit buitenland?

[ Voor 29% gewijzigd door Pinin op 26-10-2009 15:45 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:37:
@DeddieKoel: Je gaat er toch niet vanuit dat Nintendo je witte, kapotte Wii gaat vervangen voor een nieuwe zwarte hoop ik he? Denk dat die vlieger niet echt op gaat en je gewoon een refurb witte Wii terug gaat krijgen.
Dat leek mij ook niet nee, maar was puur een rekenvoorbeeld. ALS Nintendo dat zou doen dan zou ik dus niet zo heel veel goedkoper uit zijn. Heb ook gene trek in een refurbished Wii dus wordt het lekker een nieuwe zwarte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Pinin schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:33:

zo ziet de originele voeding er dus uit? http://www.console-spares...odlg/wii_power_supply.jpg

Waar wil je hem gaan bestellen? Want 2 weken minder wachten klinkt goed! Ik heb bij Play.com gekeken maar die leverden niet buiten de UK...

Edit2: Zie nu dat BlahDVD.com hem wel buiten de UK verscheept. Voor iets meer dan 200eu. Als ze ook echt vanuit de UK versturen dan is het wel interessant. Want adapters enzo heb ik wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Deddiekoel op 26-10-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

dixons uk en bij amazon.uk en bij amazon leek het te lukken, ik kreeg geen melding, maar ik had nog niet betaald. ik weet niet wanneer je de melding krijgt.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Pinin schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:58:
dixons uk en bij amazon.uk en bij amazon leek het te lukken, ik kreeg geen melding, maar ik had nog niet betaald. ik weet niet wanneer je de melding krijgt.
Amazon is idd goedkoop (176.66 pond). Omgerekend is dat iets meer dan 190euro. Maar waar is Amazon gevestigd? Als dat ook weer Jersey is dan heb ik weer het import risico. Weet iemand hoe dit zit met Amazon UK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

hmm? waarom 170,90 pond ipv 164,99? ik snap dat niet. de prijs is toch 164,99?

of komen er nog andere kosten bij? (natuurlijk P&P)

http://www.amazon.co.uk/g...=467198433&pf_rd_i=468294

[ Voor 60% gewijzigd door Pinin op 26-10-2009 16:56 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Pinin schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:33:
Maar je hebt al zo lang gewacht op een zwarte. ;)
Ik heb bijvoorbeeld geen geschikte reisstekker liggen (zelf een stekker aanzetten lijkt me niet handig ivm garantie), en het prijsverschil met de Duitse versie is zo gering dat ik voor het gemak dan liever 2 weken zou wachten.
Dat is weliswaar geen originele Nintendo voeding, maar inderdaad, daar lijkt hij op.
Dat durf ik niet te zeggen; geen ervaring mee. Nintendo UK valt wel onder Nintendo Europe (in Duitsland), net zoals Nintendo NL, maar zoals ik al zei...
Deddiekoel schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:27:
[...]

Amazon is idd goedkoop (176.66 pond). Omgerekend is dat iets meer dan 190euro.
Bijna 200 euro na verzendkosten, BTW-correctie (UK: 15% -> NL:19%) en creditcard-wisselkoersopslag (die laatste ben je volgens mij vergeten).
Amazon.de heeft overigens geen verzendkosten bij bestelling boven 20 euro.
Maar waar is Amazon gevestigd? Als dat ook weer Jersey is dan heb ik weer het import risico. Weet iemand hoe dit zit met Amazon UK?
Als je bij Amazon UK zelf bestelt, geen probleem met douane. Ik geloof dat Amazon UK vanuit Jersey alleen aan de UK zelf levert. Dan staat er iets als: "Items for dispatch to UK will be sold by Amazon's Preferred Merchant." en dan leveren ze aan Nederland zelf (of soms ook helemaal niet!)

Als je via Amazon Marketplace koopt, weet je niet exact waar het vandaan komt. Maar ik zelf zou nooit zoiets prijzigs als een Wii via Amazon Marketplace kopen...

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnS72 op 26-10-2009 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ik ben momenteel Wii-loos dus die twee weken maken bij mij wel zeker uit. Als ik op de volgende pagina kijk
http://www.amazon.co.uk/g...isplay.html?nodeId=502492 krijg ik op basis van de eerste regel wel een goed gevoel.
Het verschil in prijs dat hierboven werd opgemerkt komt overigens voort uit de aanpassing van de BTW. Bedrag zonder BTW is 148,45pond. Tel je daar 19% bij op dan kom je op 176,66pond. Het zit dus denk ik wel goed!

[ Voor 31% gewijzigd door Deddiekoel op 26-10-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Deddiekoel schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:12:
Ik ben momenteel Wii-loos dus die twee weken maken bij mij wel zeker uit.
Geldige reden!
Als ik op de volgende pagina kijk
http://www.amazon.co.uk/g...isplay.html?nodeId=502492 krijg ik op basis van de eerste regel wel een goed gevoel.
Zoals ik boven schreef, als je gewoon bij Amazon UK zelf bestelt, hoef je je geen zorgen over extra douane- of inklaringskosten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Heeft er iemand ervaring met het Wii toetsenbord dat je erop aan kan sluiten, werkt dit bijv. goed met opera op de Wii (werkt het sowieso samen, en kan je misschien met de pijltjestoetsen scrollen?).

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Is het verstandig om er meteen een 2e nunchuck bij te kopen en een plus motion controller?

Ik denk dat ik wel wat spelletjes met z'n tweeen wil doen.

wanneer gebruik je dus de nunchuck, bij wat voor games?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
boksen, hardlopen, (boog)schieten, vrij veel. vaak is er ook een alternatief zonder nunchuck, maar dat is vaak minder leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

o.k. boxen lijkt mij wel leuk.

Ach ik koop ze gewoon, het is mijn eerste Game console......... ik was nooit zo van de games, maar de wii spelletjes lijken mij wel leuk. en eindelijk die enge witte kleur niet meer.

Vrouwlief, was ook in 1 sec enthousiast.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
het boksen bij wii sports wordt trouwens lastig als je skill tussen de 600 en de 700 zit. ik zou als ik jou was wel wat andere spelen dan wii sports aanschaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik heb hem toch bij amazon.de besteld. met extra nunchuck, controller met ingebouwde "plus" en component kabel. Alles in het zwart. Jammer dat ik nog een maandje moet wachten..........

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Pinin schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:15:
..met extra nunchuck, controller met ingebouwde "plus" en component kabel. Alles in het zwart.
Ik loop al een tijdje te zoeken op amazon.. waar heb je die zien staan ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Pinin schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:45:
en eindelijk die enge witte kleur niet meer.
ENG?
Ik vond het juist wel mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Wel raar dat de UK de zwarte Wii twee weken eerder krijgt... Toch nog verschil op de EU markt dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

DukeBox schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:46:
[...]

Ik loop al een tijdje te zoeken op amazon.. waar heb je die zien staan ?
ik neem aan dat je de mote bedoeld?

hier. http://www.amazon.de/Nint...DQI/ref=pd_bxgy_vg_text_b

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja tnx, zag hem niet op de co.uk site.. nu maar hopen dat er niet stiekem toch een witte motion plus in het zwarte hoesje zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Deddiekoel schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:27:
[...]

Amazon is idd goedkoop (176.66 pond). Omgerekend is dat iets meer dan 190euro. Maar waar is Amazon gevestigd? Als dat ook weer Jersey is dan heb ik weer het import risico. Weet iemand hoe dit zit met Amazon UK?
Amazon UK verstuurt volgens mij tegenwoordig alles via een adres in Nederland. Alle pakketjes die ik dit jaar bij Amazon UK besteld heb zijn via TNT verzonden vanaf een adres in Amsterdam en komen veel sneller aan dan daarvoor(2 werkdagen in plaats van ruim een week). Ik vermoed dat Amazon zelf alles naar Nederland vervoert en dan hier pas via TNT verstuurd.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is inmiddels bekend gemaakt dat de Wii-verrassing van Nintendo een Wiiware-Excitebike is. Weet niet wat ik er van moet denken. Ten eerste vond ik de 1e Excitebike niet zo heel vermakelijk en ten 2e is het met de Wiiware remakes hit or miss. Toch zal ik hem kopen, uit loyaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 07:57:
Er is inmiddels bekend gemaakt dat de Wii-verrassing van Nintendo een Wiiware-Excitebike is. Weet niet wat ik er van moet denken. Ten eerste vond ik de 1e Excitebike niet zo heel vermakelijk en ten 2e is het met de Wiiware remakes hit or miss. Toch zal ik hem kopen, uit loyaliteit.
Wii verrassing?
Ik moet zeggen dat de "Excite" games op de Wii mij extreem goed zijn bevallen. Excite truck heb ik stuk gespeeld en de geïmporteerde Excitebots is de game die momenteel in mijn kapotte Wii zit. Dus ik ben wel geïnteresseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
klaasjanb schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 10:34:
[...]

Zeker geen Zelda fan ;)
Je hebt dan ook een paar crap titels uitgezocht om op af te geven (en dat mag!).
Wat ik me wel afvraag is hoeveel van de titels uit de "must have en leuke games" categorie in deze topicstart je hebt geprobeerd? (hoewel ik niet alles wat daarin staat fantastisch vind staan er eigenlijk alleen maar non-crap dingen in).
Dan nog is de verhouding van "crap titels":"must haves" totaal verkeerd.

Ik heb me zeker vermaakt met Zelda en het was ook het verkoopargument om de Wii te kopen, samen met de aan tekomen Mario Galaxy en Mario Kart. Maar de games die erna zijn gekomen vallen me gewoon tegen :( De must haves heb ik een aantal van, maar die zijn mij ook tegengevallen. Smash Brothers op de Wii is bijna hetzelfde als op de Gamecube, No more heroes is me snel gaan vervelen, SSX Blur is tegengevallen enz. Het gevolg is dat die spellen lekker in de hoek van de kamer komen te staan.

Ik heb het meest plezier van mplayer-ce die als homebrew is uitgebracht. Ik snap overigens niet waarom nintendo geen channel met soortgelijke functie released.. daar kunnen ze bakken met geld op verdienen, wie wil er nou niet voor 10 euro z'n Wii omtoveren naar een simpele mediacenter? In plaats daarvan mag je, je geld verbrassen aan een heleboel Wiiware die het eigenlijk net niet is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Deddiekoel schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:44:
[...]

Dat leek mij ook niet nee, maar was puur een rekenvoorbeeld. ALS Nintendo dat zou doen dan zou ik dus niet zo heel veel goedkoper uit zijn. Heb ook gene trek in een refurbished Wii dus wordt het lekker een nieuwe zwarte!
Misschien is het een optie voor jou, om je Wii te laten vervangen/repareren door nintendo en vervolgens je hele mikmak 2e hands op internet verkopen. Je krijgt bij de vervangende unit 12 maanden extra garantie, dus dat kun je er ook nog bij verkopen. Je hebt misschien 92 euro kosten, maar je kunt een Wii toch wel kwijt voor bijvoorbeeld 150 euro? Gooi je controllers en eventueel games erbij en er is vast wel iemand die het wil kopen zo vlak voor de kerst :P

Dan kun je van dat budget een nieuwe zwarte Wii kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door FunFair op 27-10-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frusciflea
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06-2021
FIFA 10 voor de Wii is een aangename verassing zeg! Twee jaar geleden had ik FIFA 08 gekocht om de volgende dag teleurgesteld weer terug te brengen. FIFA 09 hheb ik op de 360. Nu probeerde ik toch 's FIFA 10 weer op de Wii en was verbaasd en verrast wat ze hier hebben neer gezet. Het voelt voor mij aan als FIFA meets Sega Soccer Slam! De schoten op doel worden erg spannend gemaakt door de slow motion-momenten en het geheel speelt gewoon lekker en vloeiend. De grafische cartooneske stijl is ook erg dik geslaagd!

Gek genoeg heb ik totaal geen interesse om FIFA 10 op de 360/PS3 te spelen, al zullen dat wel heel goede games zijn... Maar op de Wii is het gewoon enorme fun! Korte matches kunnen enorm leuk en krachtig zijn!

[ Voor 4% gewijzigd door frusciflea op 27-10-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het topic eens opleuken met een Wii-mop.

Welke bekende Nintendo-fan speelt games tot op het klokhuis uit?
Wii-teke van Dort

On topic: Heb laatst Mario Sunshine gekocht en ondanks het feit dat het geen Mario 64 2 is is het zeker een aardig spel. Vind het een grote plus dat de Wii GC-spellen speelt maar doet de Wii nog wat extra's zoals bijvoorbeeld games waar op de GC slowdown in zit sneller laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Zodra je op de Wii een GC spel start is het geen Wii meer maar een GC in het jasje van een Wii ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

frusciflea schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:59:
[...]
Gek genoeg heb ik totaal geen interesse om FIFA 10 op de 360/PS3 te spelen, al zullen dat wel heel goede games zijn... Maar op de Wii is het gewoon enorme fun! Korte matches kunnen enorm leuk en krachtig zijn!
maakt het nog gebruik van de wii-besturing of wat is dan het verschil met de xbox? bijv.: als je nunchuck laat vallen maakt de speler een schwalbe

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 13:58

BaRF

bijna kerst

nog meer mensen die zo uitkijken naar a boy and his blob (nostalgieeee!) en de nieuwe super mario? :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaRF schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:03:
nog meer mensen die zo uitkijken naar a boy and his blob (nostalgieeee!) en de nieuwe super mario? :P
Ik kijk uit naar de nieuwe Super Mario :) Eindelijk een reden om m'n Wii weer eens op te starten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:56:
Nee. Zodra je op de Wii een GC spel start is het geen Wii meer maar een GC in het jasje van een Wii ;)
Met helaas niet alle hardware ondersteuning :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:54:
[...]

Met helaas niet alle hardware ondersteuning :(
Je nunchuck en Wii remote werken mede niet omdat de spelletjes dat niet ondersteunen. Gelukkig verkopen ze nog NGC controllers en sommige gamenerds hebben toenertijd 'n NGC gekocht en hebben dus ook 'n wavebird of standaard controller "over" :P

Wat wel jammer is dat je speciaal 'n NGC memorycard moet hebben, het was wel zo handig geweest als je hier ook gewoon 'n SD card voor kon gebruiken.

Net zoals je bij de eerste reeks PS3 ook oude PS2 spellen kon spelen, echter is dat er naderhand helaas uitgesloopt :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensai
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:32
Zijn er eigenlijk karaoke games voor de Wii...

Of kan het alleen met bijv Rock Band 2 ,GH5 en RB de Beatles?
En zo ja is dat wat?

Tot nu toe gebruikten we UltrastarDX op de PC met de PS3 wireless microfoons maar sinds kort hebben we een Wii staan...

Kunnen die PS3 wireless microfoons gebruikt worden voor RB2?
ik heb wel een lijst gezien met instrumenten die werken maar over microfoons wordt niet gepraat.

5DM3 16-35/2.8 28-70/2.8 70-200/2.8 300/2.8 600/4.0 600EX-RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij dat ik in het begin van de Wii nog 2 nieuwe NGC controllers kon kopen. Scheeld behoorlijk bij veel games, vooral Mario Kart. Die vind ik echt onmogelijk met dat stuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 00:45:
[...]

Je nunchuck en Wii remote werken mede niet omdat de spelletjes dat niet ondersteunen. Gelukkig verkopen ze nog NGC controllers en sommige gamenerds hebben toenertijd 'n NGC gekocht en hebben dus ook 'n wavebird of standaard controller "over" :P
/me steekt hand op.
Wat wel jammer is dat je speciaal 'n NGC memorycard moet hebben, het was wel zo handig geweest als je hier ook gewoon 'n SD card voor kon gebruiken.
Reden: zie je eerste zin.
Net zoals je bij de eerste reeks PS3 ook oude PS2 spellen kon spelen, echter is dat er naderhand helaas uitgesloopt :(
Nintendo maakt helaas geen gamecube controllers meer, maar ze worden in veel games gewoon volledig ondersteund.

Je kan ze nog wel hier importeren: http://www.play-asia.com/paOS-13-71-10u-49-en-70-2ola.html
of hier: http://www.psxshop.nl/par...ndo-controller-p-206.html

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 07:44:

Nintendo maakt helaas geen gamecube controllers meer, maar ze worden in veel games gewoon volledig ondersteund.

Je kan ze nog wel hier importeren: http://www.play-asia.com/paOS-13-71-10u-49-en-70-2ola.html
Maakt BigBen of andere 3rd party fabrikanten ze ook niet meer? Misschien dat je dan beter 2e hands een controller kan scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, de betere gameshop (en zelfs e-plaza meen ik) verkoopt deze ook gewoon voor 'n paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-08 16:35
Sensai schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 07:09:
Zijn er eigenlijk karaoke games voor de Wii...
Een paar die ik uit mn hoofd weet te noemen:
- Boogie
- Boogie SuperStar
- Disney Sing It
- Disney Sing It: Pop Hits
- High School Musical: SuperStar Karaoke
- Karaoke Revolution (eind november pas)
- We Sing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 08:38:
Klopt, de betere gameshop (en zelfs e-plaza meen ik) verkoopt deze ook gewoon voor 'n paar tientjes.
De meeste 2ehands NGC controllers zijn echter vrij belabberd met als dieptepunt die van van Piranha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 07:44:

Volgens mij maakt Nintendo ze nog wel. Nadat de Wii uitkwam hebben ze nog een witte serie in Japan uitgebracht met langere kabels.
Die zijn idd nooit naar EU gekomen maar volgens mij worden ze dus nog wel gemaakt.

Weet iemand trouwens hoe het zit met de nieuwe Wii's die je schijnbaar niet kunt softmodden? Ik neem nl. aan dat de zwarte Wii's in die categorie gaan vallen!

En ik ga mijn oude Wii uit elkaar halen om zo Excitebots terug te winnen. Heb ik daar nog speciale schroevendraaiers voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Deddiekoel schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:09:
Weet iemand trouwens hoe het zit met de nieuwe Wii's die je schijnbaar niet kunt softmodden? Ik neem nl. aan dat de zwarte Wii's in die categorie gaan vallen!
Daar kun je wel vanuit gaan. De printplaat is precies hetzelfde, alleen het kastje heeft een andere kleur.
En ik ga mijn oude Wii uit elkaar halen om zo Excitebots terug te winnen. Heb ik daar nog speciale schroevendraaiers voor nodig?
Ja, je hebt een zogenaamde Tri-wing schroevendraaier nodig, om de schroefjes niet te slopen. Aan de andere kant: die van jou is toch kaduuk. Dus of je hem weer in elkaar wilt zetten is de vraag. Wel balen zeg, dat je Wii nou net moest overlijden tijdens het spelen van Excitebots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
[...]

Lijkt mij niet verstandig om hem open te maken, denk dat ze bij support dat wel kunnen zien. Dat je een niet pal versie van een game in je console hebt wil toch niet zeggen dat je systeem gemod is. Maak er desnoods een verhaal van dat je op vakantie een spel hebt gekocht oid

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 03:10
Ik weet niet of dit de goede plek is om het te melden maar vandaag (en ook alleen vandaag) is het Wii sports pack 166.- euro bij de Mediamarkt in Eindhoven. Wellicht interessant voor sommigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 11-09 13:35
[...]

[...]
Schijbaar niet te softmodden, maar het is niet zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
SOCO_cola schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:29:
[...]
Lijkt mij niet verstandig om hem open te maken, denk dat ze bij support dat wel kunnen zien. Dat je een niet pal versie van een game in je console hebt wil toch niet zeggen dat je systeem gemod is. Maak er desnoods een verhaal van dat je op vakantie een spel hebt gekocht oid
Waarom zou je een NTSC-spel in een ongemodde PAL Wii willen stoppen? Die speelt hem dan toch niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
BamSlam_ schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:26:
[...]

Waarom zou je een NTSC-spel in een ongemodde PAL Wii willen stoppen? Die speelt hem dan toch niet af.
Dat weet jij ik, en nog vele tweakers hier, maar echt niet een gemiddelde consument

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
De tweaker in me wil de Wii best open schroeven. Heb ook geen zin om langs Nieuwegein te moeten of hem op de post te doen met het gevaar gezeur te krijgen. Waar kan ik die schroevendraaiers krijgen?

Heb net een setje schroevendraaiers besteld bij ConsolePro, ben benieuwd!

[ Voor 17% gewijzigd door Deddiekoel op 28-10-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Fire69 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:08:
[...]

Schijbaar niet te softmodden, maar het is niet zo ;)
je moet geloof ik wel 1 extra handeling verichten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nintendo had vandaag echter niet alleen maar positief nieuws te melden want het Japanse bedrijf maakte ook bekend dat de opbrengsten in het afgelopen half jaar met 35 procent zijn gedaald en dat de winst met maar liefst 59 procent is teruggelopen.

Hoe kan dit nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:13:
Nintendo had vandaag echter niet alleen maar positief nieuws te melden want het Japanse bedrijf maakte ook bekend dat de opbrengsten in het afgelopen half jaar met 35 procent zijn gedaald en dat de winst met maar liefst 59 procent is teruggelopen.

Hoe kan dit nou?
Ik vermoed dat het de winst daling komt door een verhoogd R&D budget ivm met de komst van een nieuwe console in de toekomst. Wil ik niet mee zeggen dat ze volgend jaar met een nieuwe komen, kan best een aantal jaren overheen gaan natuurlijk.

Of ze hebben dingen versneld afgeschreven, extra investeringen gedaan en/of misschien wat overnames, etc etc. Kan van alles betekenen, is niets geks aan iig.

Voor een bedrijf wat zich uitsluitend bezig houdt met luxe goederen is een daling van 35% niet eens zo heel gek.

Ik heb zelf overigens sinds een week een Wii (Sports), en ik heb Tomb Raider en wii mario kart erbij gekocht

En ik vind er eigenlijk geen ***** aan. Ik vind de techniek grappig, maar ontzettend onhandig spelen, tombraider wordt moeilijk omdat je regelmatig er net ff naast springt omdat de besturing niet echt accuraat is. (in vergelijking met muis en tb uiteraard)

Mario Kart met stuurtje.. tja... is het ook net niet. Vroegah MK op de 64 met vrienden tot 's ochtends toe gedaan, verschrikkelijk verslavend echt fastpaced over banen kletteren in de Arena, en dat echt hectische strak langs bochten scheuren om maar achter iemand te komen is er af, wederom door de besturing.

En om nou een Wii met een ouderwetse controller te gaan gebruiken. Tja dan koop ik liever voor tientjeswerk een N64 met MK.

Het zal ws aan mij liggen ben heel vroeger met de 8 bit nintendo begonnen maar qua fun kan de Wii niet echt aan mijn verwachtingen voldoen. Ik ben bang dat ik te oud ben. :o

Tennis en Golf vind ik trouwens wel grappig gedaan, misschien dat ik het mer daaar in moet gaan zoeken. Of hebben meer mensen dit gehad in het begin en moet ik gewoon meer wennen aan de besturing?

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarioKart moet je echt met een GameCube controller besturen. Als je het dán met N64 MK vergelijkt zul je zien waarom MKWii gewoon superieur is. Tomb Raider vond ik op de Wii idd ook niet echt super, maar da's niet Nintendo's fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Net na lange tijd m'n Wii weer eens aangezet voor de volgende 2 toppers:

- Dracula Densetsu Rebirth (Japanse versie van Castlevania Rebirth dus); Speelt echt heerlijk weg, helaas geen mogelijkheid tot saven tussen de stages, maar dat houdt het retro gevoel er wel in. Ook de muziek is zoals vanouds weer geweldig. :9

- Sin & Punishment 2; Weer een pareltje van Treasure (bekend van Ikaruga, Gunstar Heroes, etc), ten tijde van de Virtual Console uitgave van het eerste deel had ik al het gevoel dat dat veel beter zou spelen met de Wiimote, en wat mij betreft bevestigd dit nieuwe deel dat wel. :) Wat een fantastische game, prachtige mengeling van een old school shmup met hedendaagse actie elementen, ook hier is de muziek echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flagg schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:00:
[...]

Ik vermoed dat het de winst daling komt door een verhoogd R&D budget ivm met de komst van een nieuwe console in de toekomst. Wil ik niet mee zeggen dat ze volgend jaar met een nieuwe komen, kan best een aantal jaren overheen gaan natuurlijk.

Of ze hebben dingen versneld afgeschreven, extra investeringen gedaan en/of misschien wat overnames, etc etc. Kan van alles betekenen, is niets geks aan iig.

Voor een bedrijf wat zich uitsluitend bezig houdt met luxe goederen is een daling van 35% niet eens zo heel gek.

Ik heb zelf overigens sinds een week een Wii (Sports), en ik heb Tomb Raider en wii mario kart erbij gekocht

En ik vind er eigenlijk geen ***** aan. Ik vind de techniek grappig, maar ontzettend onhandig spelen, tombraider wordt moeilijk omdat je regelmatig er net ff naast springt omdat de besturing niet echt accuraat is. (in vergelijking met muis en tb uiteraard)

Mario Kart met stuurtje.. tja... is het ook net niet. Vroegah MK op de 64 met vrienden tot 's ochtends toe gedaan, verschrikkelijk verslavend echt fastpaced over banen kletteren in de Arena, en dat echt hectische strak langs bochten scheuren om maar achter iemand te komen is er af, wederom door de besturing.

En om nou een Wii met een ouderwetse controller te gaan gebruiken. Tja dan koop ik liever voor tientjeswerk een N64 met MK.

Het zal ws aan mij liggen ben heel vroeger met de 8 bit nintendo begonnen maar qua fun kan de Wii niet echt aan mijn verwachtingen voldoen. Ik ben bang dat ik te oud ben. :o

Tennis en Golf vind ik trouwens wel grappig gedaan, misschien dat ik het mer daaar in moet gaan zoeken. Of hebben meer mensen dit gehad in het begin en moet ik gewoon meer wennen aan de besturing?
Het grote voordeel van MKWii is dat je online kan spelen al wordt dit wel weer deels verpest door lame cheaters. Als online je niks boeit kan je beter idd MK 64 spelen.
SD5k schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:51:
Net na lange tijd m'n Wii weer eens aangezet voor de volgende 2 toppers:

- Dracula Densetsu Rebirth (Japanse versie van Castlevania Rebirth dus); [i]Speelt echt heerlijk weg, helaas geen mogelijkheid tot saven tussen de stages, maar dat houdt het retro gevoel er wel in. Ook de muziek is zoals vanouds weer geweldig. :9
Is die al uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

De Japanse versie wel ja, er is nog geen datum bekend voor Europa, maar dat kan nooit lang duren zitten aangezien de hoeveelheid Japanse tekst heel erg beperkt is, het meeste is al engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:03:
MarioKart moet je echt met een GameCube controller besturen. Als je het dán met N64 MK vergelijkt zul je zien waarom MKWii gewoon superieur is. Tomb Raider vond ik op de Wii idd ook niet echt super, maar da's niet Nintendo's fout.
er is bij de bart smit en de consoleshop ook een 3rd party wireless classic controller te koop

Afbeeldingslocatie: http://www.consoleshop.nl/images/product/56961/thrustmaster-t-wireless-wii.jpg?dimensionid=1&shopid=6

of het ding goed werkt weet ik niet, maar je moet een wireless adapter in de gamecube poort drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54

Zeror

Ik Henk 'm!

FunFair schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:28:
[...]

er is bij de bart smit en de consoleshop ook een 3rd party wireless classic controller te koop

[afbeelding]

of het ding goed werkt weet ik niet, maar je moet een wireless adapter in de gamecube poort drukken.
Die controller werkt prefect. Heb al een hele tijd in gebruik. OOk tijdens mario kart

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-09 10:07
Weet iemand of Wii Fut Plus in het Nederlands te krijgen is? ik zie wel screenshots van nederlandstalige hoesjes, maar bij voorbeeld bij bol.com zit wii fit plus niet in de categorie nederlandstalig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Heb net heel mijn Wii open geschroefd en Excitebots geclaimd!
Wel leuk om een keer te doen. Alleen jammer dat toen ik hem weer in elkaar zette ik tig schroefjes over had :s

Laat de zwarte Wii nu maar komen!

Wat zijn hier trouwens de meningen over de Wii 2 geruchten?

Persoonlijk denk ik wel dat er volgend jaar een WiiHD is. Ik vrees voor een Wii die alleen upscaled maar hoop op een 1080p 60fps capable machine. Overigens zie ik Nintendo in staat er een HD-DVD speler in te proppen...

[ Voor 25% gewijzigd door Deddiekoel op 29-10-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
Deddiekoel schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:26:
Heb net heel mijn Wii open geschroefd en Excitebots geclaimd!
Wel leuk om een keer te doen. Alleen jammer dat toen ik hem weer in elkaar zette ik tig schroefjes over had :s

Laat de zwarte Wii nu maar komen!

Wat zijn hier trouwens de meningen over de Wii 2 geruchten?

Persoonlijk denk ik wel dat er volgend jaar een WiiHD is. Ik vrees voor een Wii die alleen upscaled maar hoop op een 1080p 60fps capable machine. Overigens zie ik Nintendo in staat er een HD-DVD speler in te proppen...
Ik denk echt gelul, ze ondersteunen niet eens dvd films, en dan zou je volgend jaar blue ray kunnen kijken?
En die omruilactie zie ik ze helemaal niet doen,.... je gaat toch geen hard ware gratis weggeven

Ik denk dus dat het verhaal naar het rijk der fabelen gestuurd kan worden.

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:56:
Het grote voordeel van MKWii is dat je online kan spelen al wordt dit wel weer deels verpest door lame cheaters. Als online je niks boeit kan je beter idd MK 64 spelen.
Het blijft ook erg leuk om MKDD te spelen over LAN (of WAN/VPN). Regelmatig zetten we nog een spelletje op met 3 of 4 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:44:
[...]

Het blijft ook erg leuk om MKDD te spelen over LAN (of WAN/VPN). Regelmatig zetten we nog een spelletje op met 3 of 4 man.
MKDD vond ik niet echt super leuk (twee in een kart gaat gewoon niet goed, vind ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
FunFair schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:28:
[...]

[afbeelding]

Alternatief: op eBay kun je nog wel een paar originele Wavebirds scoren. Heb ik een paar jaar terug ook gedaan, nooit spijt van gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:04:
[...]

MKDD vond ik niet echt super leuk (twee in een kart gaat gewoon niet goed, vind ik)
Ik vind DD de leukste Mario Kart wanmneer je um met 4 spelers speelt met 2 tegen 2. Het teamwerkgedeelte is fantastisch als je regelmatig wisselt. Heb met geen andere MK zo hard gelachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasjanb
Flagg schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:00:

En ik vind er eigenlijk geen ***** aan. Ik vind de techniek grappig, maar ontzettend onhandig spelen, tombraider wordt moeilijk omdat je regelmatig er net ff naast springt omdat de besturing niet echt accuraat is.
Het probleem met de grote lading crap games voor de Wii is dat mensen ze nog kopen ook ;)
Lees je wel eens een game review voordat je 50 euro aan een spel uitgeeft? Dat de Tomb Raider Wii controls niet lekker zijn is een bekend probleem.

Als je dan toch voor de "unieke" controls gaat probeer dan - naast Sports - eens een shooter of lightgun game zoals Metroid, Resident Evil of the Conduit of partygame als Warioware of Raving Rabbids of iets platform-achtigs als Lost Winds uit. Er zijn zat spellen waarin de controls wel op een interessante nieuwe manier gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
klaasjanb schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:33:
[...]

Het probleem met de grote lading crap games voor de Wii is dat mensen ze nog kopen ook ;)
Lees je wel eens een game review voordat je 50 euro aan een spel uitgeeft? Dat de Tomb Raider Wii controls niet lekker zijn is een bekend probleem.

Als je dan toch voor de "unieke" controls gaat probeer dan - naast Sports - eens een shooter of lightgun game zoals Metroid, Resident Evil of the Conduit of partygame als Warioware of Raving Rabbids of iets platform-achtigs als Lost Winds uit. Er zijn zat spellen waarin de controls wel op een interessante nieuwe manier gebruikt worden.
Ik heb Tomb Raider anniversary edition en daar vond ik de controls prima. TR:AE vond ik daarom ook erg vermakelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
klaasjanb schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:33:
[...]

En natuurlijk Super Mario Galaxy. Wat mij betreft één van de toppers op de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasjanb
Muse schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:51:
En natuurlijk Super Mario Galaxy. Wat mij betreft één van de toppers op de Wii.
Prima game, maar ik vond zelf de Wii controls daar niet zoveel aan toevoegen. Het blijft toch stickje + springen voor het grootste gedeelte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaasjanb schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:06:
[...]

Prima game, maar ik vond zelf de Wii controls daar niet zoveel aan toevoegen. Het blijft toch stickje + springen voor het grootste gedeelte...
Deels mee eens al vind ik het schudden met de Wii-controller wel erg leuk om te doen als je in een warpster zit. Dat schudje verveelt nooit en maakt de game voor mij zoveel beter :)
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.