Ik was niet zo tevreden met NFS:Nitro, zowel Wii als DS versie waren net ietsje té arcade-achtig naar mijn mening. Het hoeft van mij niet super-realistisch, maar hierbij leek het alsof de auto's boven de baan zweven.Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 19:17:
[...]
Qua race simulators niet nee, qua racers krijgen we ergens in de lente Trackmania Wii, met alle toeters en bellen. 60fps, online races, track editor met download functie en meer. Daarnaast lijkt Need for Speed: Nitro wel een leuke arcade racer te worden.
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:50:
...en nog een nieuwsbericht: nieuws: Europese Wii-prijsverlaging gaat 2 oktober in
Kreeg net toevallig de officiele prijs door, vanaf 2 okt gaat de wii sports bundel 199€ kosten (advies prijs).Met hoeveel de inkoopprijs wordt verlaagd, wilde Stirnweis eveneens niet kwijt, maar ze zei te verwachten dat de verlaging 'in dezelfde richting moet worden gezocht als de Amerikaanse prijsverlaging'. Vannacht werd bekend dat de adviesprijs voor Amerikaanse Wii's met 50 dollar zakt naar 200 dollar.
De marge weet ik nog niet maar deze komt vermoedelijk op ~18% te liggen.
[ Voor 78% gewijzigd door DukeBox op 25-09-2009 23:10 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Volledige review van het stuk schroot dat Dirt 2 heet:
http://www.wiids.nl/article.php?id=31151
Nu even Dead Space proberen.
http://www.wiids.nl/article.php?id=31151
Nu even Dead Space proberen.
Ja ik heb inderdaad gehoord dat Dirt 2 een hele slechte game is. Dead space zou vast wel wat beter zijn
Verwijderd
Ik heb DIRT 2 voor de ps3 en die is vrij goed. Is het soms weer dat de Wii-versie door een ander gemaakt is?Tc-Chub schreef op zondag 27 september 2009 @ 21:40:
Ja ik heb inderdaad gehoord dat Dirt 2 een hele slechte game is. Dead space zou vast wel wat beter zijn
Mag mij nu ook bij de Wii club toevoegen. Heb vorige week in China (daar woon ik) een Wii aangeschaft. Eeen koreaanse Wii want China heeft geen eigen Wii. Omgerekend koste deze 125 Euro met extra Nuncunk en WiiMote. Voor die prijs kon ik hem niet laten leggen.
Nieuwe software update vandaag. Iemand een idee wat er is aangepast?
ChangesfZeroNewbie schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 10:19:
Nieuwe software update vandaag. Iemand een idee wat er is aangepast?
* Deletes most homebrew.
* Now uses IOS70. (No Preloader due to that)
* Wii Shop Channel updated. Use WiiSCU to update the shop channel. Use NUS Downloader to download the Wii Shop Channel v17
* Most of the IOS's have been updated or stubbed.
* Updates your boot2 to boot2v4 (what LU64+'s have). (That means no downgrading of any IOS, and due to that, you can't revert back to your old System Menu. So BootMii as boot2 installed is removed.)
Affected homebrew
Affected Effect Workaround
Bannerbomb Doesn't work. Use Indiana Pwns or Comex's SmashStack beta.
BootMii BootMii will cease to exist. Wait for an update to the HackMii Installer.
Homebrew Channel It is uninstalled with this update. See above.
cIOS Popular piracy cIOS locations are stubs. Don't pirate.
Preloader 0.29 Not loaded any more due to IOS70 being used as the System Menu. Wait for an update.
Verwijderd
Zijn er uberhaupt dingen toegevoegd die niet met piraterij ed te maken hebben of is het een zinloze download? Ik ben trouwens benieuwd hoe lang het duurt voor de hackers deze update weer onklaar maken.ninc schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 10:30:
[...]
Changes
* Deletes most homebrew.
* Now uses IOS70. (No Preloader due to that)
* Wii Shop Channel updated. Use WiiSCU to update the shop channel. Use NUS Downloader to download the Wii Shop Channel v17
* Most of the IOS's have been updated or stubbed.
* Updates your boot2 to boot2v4 (what LU64+'s have). (That means no downgrading of any IOS, and due to that, you can't revert back to your old System Menu. So BootMii as boot2 installed is removed.)
Affected homebrew
Affected Effect Workaround
Bannerbomb Doesn't work. Use Indiana Pwns or Comex's SmashStack beta.
BootMii BootMii will cease to exist. Wait for an update to the HackMii Installer.
Homebrew Channel It is uninstalled with this update. See above.
cIOS Popular piracy cIOS locations are stubs. Don't pirate.
Preloader 0.29 Not loaded any more due to IOS70 being used as the System Menu. Wait for an update.
Verwijderd
De echte piraten (met modchips / drive emulatoren) hebben geen last van deze update.
Dit is echt een complete anti-homebrew update. Verder is er een nieuwe versie van het winkelkanaal. (Weet niet precies wat er veranderd is)
En de nieuwe hacks met SSBB (momenteel alleen voor de NTSC versie) en Lego Indiana Jones werken nog. Alleen kan je er geen HBC / etc mee installeren. Wel kan je gewone homebrew met deze hacks draaien.
Dit is echt een complete anti-homebrew update. Verder is er een nieuwe versie van het winkelkanaal. (Weet niet precies wat er veranderd is)
En de nieuwe hacks met SSBB (momenteel alleen voor de NTSC versie) en Lego Indiana Jones werken nog. Alleen kan je er geen HBC / etc mee installeren. Wel kan je gewone homebrew met deze hacks draaien.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2009 11:05 ]
Mja, winkelkanaal update zal gewoon zijn om je te verplichten deze update te installeren omdat anders je winkelkanaal niet werkt.
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Ik heb met groot plezier "The Godfather" uitgespeeld (een aanrader voor de Wii) maar ik wil "meer van hetzelfde"...
GTA gaat meer dan waarschijnlijk niet op de Wii uitkomen dus deze valt dan helaas af maar er zullen toch wel meer van dit soort spellen op de markt zijn (of komen) maar daar valt voor mij weinig zinnigs over te vinden.
Uiteraard heb ik de diverse gamesites uitgeplozen naar vergelijkbare spellen ( zie bijvoorbeeld...)
maar deze spreken me vooralsnog niet echt aan...
Behalve misschien "Resident Evil 4" maar of dit een meer een "scare & shoot" game is dan een adventure a la "Godfather" is mij niet geheel duidelijk...
Dus wie bewijst mijn ongelijk in deze en kan me een soortgelijk spel als "The Godfather" aanbevelen?
GTA gaat meer dan waarschijnlijk niet op de Wii uitkomen dus deze valt dan helaas af maar er zullen toch wel meer van dit soort spellen op de markt zijn (of komen) maar daar valt voor mij weinig zinnigs over te vinden.
Uiteraard heb ik de diverse gamesites uitgeplozen naar vergelijkbare spellen ( zie bijvoorbeeld...)
Behalve misschien "Resident Evil 4" maar of dit een meer een "scare & shoot" game is dan een adventure a la "Godfather" is mij niet geheel duidelijk...
Dus wie bewijst mijn ongelijk in deze en kan me een soortgelijk spel als "The Godfather" aanbevelen?
Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...
Scarface: The World is yoursAKA_ACE schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 14:09:
Ik heb met groot plezier "The Godfather" uitgespeeld (een aanrader voor de Wii) maar ik wil "meer van hetzelfde"...
Ik heb ook met veel plezier The Godfather gespeeld. Scarface daarna met misschien nog wel meer plezier.
(om de objectiviteit van dit bericht maar meteen te grabbel te gooien, ik heb deze game in de aanbieding)
[ Voor 4% gewijzigd door Deddiekoel op 29-09-2009 14:34 ]
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Ik heb zelf ook veel meer plezier beleefd aan Scarface dan aan The Godfather. Scarface was net iets beter uitgewerkt en qua sfeer zat het spel vrij dicht in de buurt van GTA: Vice City(niet zo heel vreemd aangezien de film Scarface één van de inspiratiebronnen voor Vice City was).Deddiekoel schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 14:33:
[...]
Scarface: The World is yours
Ik heb ook met veel plezier The Godfather gespeeld. Scarface daarna met misschien nog wel meer plezier.
(om de objectiviteit van dit bericht maar meteen te grabbel te gooien, ik heb deze game in de aanbieding)
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Even wat vraagjes....
Zonder Scarface (het spel dan) te kennen valt me toch op dat de ratings (voor wat deze waard zijn uiteraard) lager zijn dan The Godfather....
Enig idee waar dat in zou kunnen zitten?
De te verwachten speelduur (Godfather in ongeveer 50 uur uitgespeeld en dan uiteraard niet non-stop
) ongeveer gelijk aan The Godfather?
Edit: aan de andere kant zijn de userratings min of meer vergelijkbaar dus zal het wel meevallen (5,8 tegenover 7,9)
Zonder Scarface (het spel dan) te kennen valt me toch op dat de ratings (voor wat deze waard zijn uiteraard) lager zijn dan The Godfather....
De te verwachten speelduur (Godfather in ongeveer 50 uur uitgespeeld en dan uiteraard niet non-stop
Edit: aan de andere kant zijn de userratings min of meer vergelijkbaar dus zal het wel meevallen (5,8 tegenover 7,9)
[ Voor 14% gewijzigd door AKA_ACE op 29-09-2009 15:05 ]
Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...
The Godfather was zo een beetje de eerste sandbox third party game voor de Wii. Daarnaast maakt Scarface iets minder gebruik van de Motion Controls en sommigen zien dat als een nadeel. Ik heb de game ooit nog eens gereviewed: http://www.wiids.nl/article.php?id=22326&page=1AKA_ACE schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 14:59:
Even wat vraagjes....
De te verwachten speelduur (Godfather in ongeveer 50 uur uitgespeeld en dan uiteraard niet non-stop) ongeveer gelijk aan The Godfather?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2009 15:28 ]
Toeval, vanochtend scarface weer eens uit de kast getrokken. Beetje jammer dat je moet schudden met de nunchuck om blind rage te activeren (wat ik nu niet echt kan met mijn arm in mitella) maar verder zeer geslaagd spel hoor. Ik vind hem ook beter dan The Godfather, hoewel ik die stijl wel iets leuker vind dan Tony.
Ok, ik ben om...
Ik heb al contact met Deddiekoel opgenomen en we zullen zien...
Ben nu toch werkeloos dus redelijk wat tijd te verbrassen...
Ik heb al contact met Deddiekoel opgenomen en we zullen zien...
Ben nu toch werkeloos dus redelijk wat tijd te verbrassen...
Daarom is het advies ook om niet te updaten. Wil je je shopchannel gebruiken kijk dan naar WiiSCU.Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:04:
De echte piraten (met modchips / drive emulatoren) hebben geen last van deze update.
Lol, en ik heb gisteren een softmod geinstalleerd >_<
Maar goed. Koop toch nog zat.
Maar goed. Koop toch nog zat.
Verwijderd
Het advies is: niet updaten als je een softmod en/of homebrew gebruikt. Het gewone advies, voor de mensen die dit niet doen, is wél te updaten.RetroTycoon schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:03:
[...]
Daarom is het advies ook om niet te updaten. Wil je je shopchannel gebruiken kijk dan naar WiiSCU.
Hmmz, lees ff snel toch mooie dingen op ign.com/tgs Resident Evil:DC lijkt toch weer goed op de rails te zitten (ow wat een leuke woordspeling
) Red Steel is goed op koers en No More Heroes is 'here to stay' maar dan op de volgende nintendo console als nintendo het niet verkloot daarmee ;-)
Verder Dead Space een 85 op ign, ben benieuwd wat men hier daarvan vind. Vond de stijl van dead space op de pc niet zo fantastisch, ben er nog steeds niet zo van ondersteboven. Maar als ik het zo lees en bekijk zit de game wel goed in elkaar
Ik heb wel zin in de kerstvakantie ;-)
Verder Dead Space een 85 op ign, ben benieuwd wat men hier daarvan vind. Vond de stijl van dead space op de pc niet zo fantastisch, ben er nog steeds niet zo van ondersteboven. Maar als ik het zo lees en bekijk zit de game wel goed in elkaar
Ik heb wel zin in de kerstvakantie ;-)
Ik baal wel van die update van Nintendo.
Heb eindelijk Excitebots binnen en zonder HBC kan ik die niet spelen... Dus maar ff niet updaten voor mij. Totdat er een fix is waarmee ik HBC en GeckoOS weer terug krijg.
Heb eindelijk Excitebots binnen en zonder HBC kan ik die niet spelen... Dus maar ff niet updaten voor mij. Totdat er een fix is waarmee ik HBC en GeckoOS weer terug krijg.
Sinds wanneer heb je het homebrew channel voor een officieel spel nodig???Deddiekoel schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:12:
Ik baal wel van die update van Nintendo.
Heb eindelijk Excitebots binnen en zonder HBC kan ik die niet spelen...
Import.jongentje schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:35:
[...]
Sinds wanneer heb je het homebrew channel voor een officieel spel nodig???
Daarom heb ik lange tijd overwogen gewoon een usa wii te halen (en geen brakke 50hz versies van vc games). Maar (geen flame naar de wii hoor, puur persoonlijke voorkeur/gebrek aan tijd) mijn 360 slokt toch al mijn gametijd op, dus achteraf wel blij dat ik niet die extra moeite/geld uitgave gedaan heb.
[ Voor 22% gewijzigd door Sagat op 30-09-2009 10:46 ]
10 second ninja DONE
Sinds ik bij de launch in Japan mijn Wii kocht en bij terugkomst in Nederland ook hier wel eens een spel koop in de winkel i.p.v. alles te importeren uit Japan.jongentje schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:35:
Sinds wanneer heb je het homebrew channel voor een officieel spel nodig???
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
of een aparte Wii voor de Europese spellen. zo duur zijn die apparaten ook weer niet en de devices (wii mote e.d.) zijn vast wel onderling uitwisselbaar.Captain N schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:25:
[...]
Sinds ik bij de launch in Japan mijn Wii kocht en bij terugkomst in Nederland ook hier wel eens een spel koop in de winkel i.p.v. alles te importeren uit Japan.
d:)b
Verwijderd
Waarom zou je 200+ Euro zomaar uitgeven als het niet hoeft?MrJayMan schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:40:
[...]
of een aparte Wii voor de Europese spellen. zo duur zijn die apparaten ook weer niet en de devices (wii mote e.d.) zijn vast wel onderling uitwisselbaar.
Ik wil hier niet het heilige boontje uithangen, en zeker weer geen pro/cons modding piracy discussie starten. Maar het risico van (soft)modden om import te kunnen spelen, is dat het onklaar wordt gemaakt door nintendo. Zij kunnen duidelijk niet checken of het idd om import gaat of om back ups, en ik begrijp dan wel dat ze het proberen te verhinderen.
De mooiste oplossing is imho het ps3 model, gewoon games uit alle regios speelbaar op alle systemen, en als ik de verkooplijstjes mag geloven worden er ondanks dat je goedkoper kan importeren nog genoeg games ook gewoon in de nl verkocht.
De mooiste oplossing is imho het ps3 model, gewoon games uit alle regios speelbaar op alle systemen, en als ik de verkooplijstjes mag geloven worden er ondanks dat je goedkoper kan importeren nog genoeg games ook gewoon in de nl verkocht.
10 second ninja DONE
Verwijderd
Je kan natuurlijk ook een modchip inbouwen, dan heb je geen* last van Nintendo updates én kan je import games spelen.
*) Voorlopig nog niet, en ik verwacht dat Nintendo er niet snel iets tegen kan doen.
*) Voorlopig nog niet, en ik verwacht dat Nintendo er niet snel iets tegen kan doen.
Is ook niks aan te doen, de meste modchips werken om de software heen en zijn niet herkenbaar. De fout hiervan ligt bij Nintendo zelf, die hebben weinig moeite genomen om de boel goed te beveiligen.Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:54:
Je kan natuurlijk ook een modchip inbouwen, dan heb je geen* last van Nintendo updates én kan je import games spelen.
Verwijderd
Even een update voor mensen met een mod chip: De nieuwe 4.2 update van Nintendo voor de Wii is puur en alleen bedoelt om deze uit te schakelen. Andere updates worden niet geïntroduceerd bij deze firmware.
Einde dienstmededeling
met dank aan mijn ombouwservice
Einde dienstmededeling
met dank aan mijn ombouwservice
ALS je een softmod hebt hoef je je wii echt niet up te daten naar 4.2 om een spel te spelen. Er zijn namelijk, zover ik weet, geen spellen die naar 4.2 willen updaten (en dat valt dan ook nog wel te blokkeren).
Morgen zou Muramasa in de winkels moeten liggen... Die ga ik komend weekend (als ik in Londen zit) maar eens ophalen
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Zonder er nou gelijk een piraten topic van te maken, wil ik nog wel even opmerking maken dat dit niet waar is. Nintendo kan relatief eenvoudig mod chips detecteren als ze het zouden willen.Waarom dit nog niet het geval is is vele een raadsel. Zo een mod chip inject immers ook gewoon code.sjekneck schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:00:
[...]
Is ook niks aan te doen, de meste modchips werken om de software heen en zijn niet herkenbaar. De fout hiervan ligt bij Nintendo zelf, die hebben weinig moeite genomen om de boel goed te beveiligen.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Het meest recente lijstje van Rising Star Games:Willybubba schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:43:
Morgen zou Muramasa in de winkels moeten liggen... Die ga ik komend weekend (als ik in Londen zit) maar eens ophalen
Mahjongg Ancient Mayas – October 2nd
Harvest Moon: Tree of Tranquillity – October 9th
Luminous Arc 2 – October 9th
Angel Cat Sugar – October 19th
Ju-On: The Grudge – October 23rd
Muramasa: The Demon Blade – November 13th
Als het zo makkelijk was dan hadden ze dit al lang gedaan. Er zijn tegenwoordig stealth chips die ook nog eens te updaten zijn indien nodig. Dit is volgens mij niet te blokeren afaik.SithWarrior schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:37:
[...]
Zonder er nou gelijk een piraten topic van te maken, wil ik nog wel even opmerking maken dat dit niet waar is. Nintendo kan relatief eenvoudig mod chips detecteren als ze het zouden willen.Waarom dit nog niet het geval is is vele een raadsel. Zo een mod chip inject immers ook gewoon code.
Grappig, dacht dat Rising Star maar één extranet had. Vreemd genoeg staat er op degene die ik gebruik iets minder (en minder detail):Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:59:
[...]
Het meest recente lijstje van Rising Star Games:
[...]
Title Format Street date
Mahjongg Ancient Mayas Nintendo DS 2/10/2009
Luminous Arc 2 Nintendo DS 9/10/2009
Angel Cat Sugar Nintendo DS 16/10/2009
Angel Cat Sugar PC 16/10/2009
Harvest Fishing Nintendo DS 16/10/2009
JU-ON: The Grudge Wii 30/10/2009
Muramasa: The Demon Blade Wii Nov 2009
Animal Kororo Nintendo DS Q1 2010
Avalon Code Nintendo DS Q1 2010
Fragile: Farewell Ruins of the Moon Wii Q1 2010
Rune Factory: Frontier Wii Q1 2010
Steal Princess Nintendo DS Q1 2010
Verwijderd
Een aantal van de vroegere modchips wordt ook gedetecteerd wat leidt tot een melding #0002 Ongeoorloofde modificatie aangetroffen bij vooral de nieuwere Nintendo games (3rd party niet) Dit gebeurt dan ook bij legale games dus op deze manier snijdt Nintendo zich zelf in de vingers.SithWarrior schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:37:
[...]
Zonder er nou gelijk een piraten topic van te maken, wil ik nog wel even opmerking maken dat dit niet waar is. Nintendo kan relatief eenvoudig mod chips detecteren als ze het zouden willen.Waarom dit nog niet het geval is is vele een raadsel. Zo een mod chip inject immers ook gewoon code.
Menu 4.2 is geen probleem meer, Hackmii 0.5 is uit, met nieuwe versies van Bootmii, Homebrew Channel en DVDX. Overigens update ik mooi niet naar 4.2.
Ik besteed die 249 euro liever aan extra spellen in plaats van een extra Wii.MrJayMan schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:40:
of een aparte Wii voor de Europese spellen. zo duur zijn die apparaten ook weer niet en de devices (wii mote e.d.) zijn vast wel onderling uitwisselbaar.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Er zijn genoeg mensen die idd alleen maar voor imports chippen. Maar ik vermoed toch dat de meerderheid het doet om back ups te draaien. (Wellicht in dit forum niet, maar in mijn irl kennisen kring ken ik een iemand die mod voor imports, de rest doet het echt om gewoon te kunnen leechen)Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 06:58:
[...]
Een aantal van de vroegere modchips wordt ook gedetecteerd wat leidt tot een melding #0002 Ongeoorloofde modificatie aangetroffen bij vooral de nieuwere Nintendo games (3rd party niet) Dit gebeurt dan ook bij legale games dus op deze manier snijdt Nintendo zich zelf in de vingers.
Die mensen mist nintendo echt niet, sure de wii heeft vrij veel accesoires maar de games is toch echt waar het geld verdiend moet worden. Mensen die niets kopen, leveren niets op.
En de importeurs, tsja de goeden moeten onder de kwaden lijden.
(nb: ik weet dat wereld niet zwart wit is, en ik heb zelf ook wel een paar backups etc etc. geen voor&na delen van back up&piracy discussion please)
10 second ninja DONE
Verwijderd
Nouja dat weet ik zo net nog niet. Toen Smash uitkwam waren er op de wat grijzere forums genoeg mensen die de game wilden kopen om zo hun support te tonen voor goed gemaakte titels. Toen bleek dat deze game niet gespeeld kan worden op een gemodde Wii zijn er veel orders geannuleerd. Denk dus dat het flink scheelt. Once you go hack, you won't go back.Sagat schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:01:
[...]
Er zijn genoeg mensen die idd alleen maar voor imports chippen. Maar ik vermoed toch dat de meerderheid het doet om back ups te draaien. (Wellicht in dit forum niet, maar in mijn irl kennisen kring ken ik een iemand die mod voor imports, de rest doet het echt om gewoon te kunnen leechen)
Die mensen mist nintendo echt niet, sure de wii heeft vrij veel accesoires maar de games is toch echt waar het geld verdiend moet worden. Mensen die niets kopen, leveren niets op.
En de importeurs, tsja de goeden moeten onder de kwaden lijden.
(nb: ik weet dat wereld niet zwart wit is, en ik heb zelf ook wel een paar backups etc etc. geen voor&na delen van back up&piracy discussion please)
Tja ik wil best terug hoor, ik hack momenteel ook maar dat is meer omdat de games op de wii gewoon niet de volle pond waard zijnVerwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:44:
[...]
Nouja dat weet ik zo net nog niet. Toen Smash uitkwam waren er op de wat grijzere forums genoeg mensen die de game wilden kopen om zo hun support te tonen voor goed gemaakte titels. Toen bleek dat deze game niet gespeeld kan worden op een gemodde Wii zijn er veel orders geannuleerd. Denk dus dat het flink scheelt. Once you go hack, you won't go back.
Geen zin om het volle pond te betalen? Koop ze dan gewoon tweedehands op Marktplaats. Leechen is voor loosers.Sperion schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:53:
[...]
Tja ik wil best terug hoor, ik hack momenteel ook maar dat is meer omdat de games op de wii gewoon niet de volle pond waard zijngames zoals brawl,galaxy,twilight princes,zack and wiki die heb ik bv ook allemaal legaal liggen en zijn hun geld dubbel en dwars waard.
De naam Sperion komt me heel bekend voor, volgens mij heb jij ooit nog eens voor een site geschreven waar ik ook bij zat. Trouwens is er geen reden om een Wii nu stof te laten happen, Dead Space Extraction kreeg van EDGE een 8 en heeft me werkelijk weggeblazen.
De graphics zijn prachtig en dan niet prachtig voor een Wii titel, maar echt gewoon van hele mooie kwaliteit. Met name de lichteffecten zouden zo in een gelijkwaardige Xbox 360 titel gebruikt kunnen worden. Het is door het hergebruik van Dead Space assets net of je een Xbox 360 game in SD aan het spelen bent. Dit is iets wat de GameCube echt nooit aan had gekunt.
Het geluid is heel sfeervol en de voice-acting is ontzetend goed, dit helpt dan weer bij het verhaal. Je speelt de game niet alleen om de gameplay, maar ook omdat je echt wilt weten hoe het verhaal verder gaat en omdat je geeft om de geloofwaardige characters, iets dat weinig spellen voor elkaar krijgen. De gameplay is on-rails, maar wel ontzettend goed uitgewerkt. Je character beweegd behoorlijk realistisch met zijn hoofd, je hebt het idee dat je een persoon bent en geen zwevende camera. Daarnaast hebben ze de game bepaald niet gemakkelijk gemaakt en zijn er tal van horror en schrikmomenten. Het voelt eigenlijk of je een interactieve film aan het spelen bent. Maar genoeg, anders dan heeft het geen zin om binnenkort een recensie te tikken. Owja, qua lengte is de game een stuk langer dan de gemiddelde rail-shooter. Je bent een uur of 8-10 bezig. Ter vergelijking: ik had Halo 3: ODST in 5 a 6 uurtjes uit.
De graphics zijn prachtig en dan niet prachtig voor een Wii titel, maar echt gewoon van hele mooie kwaliteit. Met name de lichteffecten zouden zo in een gelijkwaardige Xbox 360 titel gebruikt kunnen worden. Het is door het hergebruik van Dead Space assets net of je een Xbox 360 game in SD aan het spelen bent. Dit is iets wat de GameCube echt nooit aan had gekunt.
Het geluid is heel sfeervol en de voice-acting is ontzetend goed, dit helpt dan weer bij het verhaal. Je speelt de game niet alleen om de gameplay, maar ook omdat je echt wilt weten hoe het verhaal verder gaat en omdat je geeft om de geloofwaardige characters, iets dat weinig spellen voor elkaar krijgen. De gameplay is on-rails, maar wel ontzettend goed uitgewerkt. Je character beweegd behoorlijk realistisch met zijn hoofd, je hebt het idee dat je een persoon bent en geen zwevende camera. Daarnaast hebben ze de game bepaald niet gemakkelijk gemaakt en zijn er tal van horror en schrikmomenten. Het voelt eigenlijk of je een interactieve film aan het spelen bent. Maar genoeg, anders dan heeft het geen zin om binnenkort een recensie te tikken. Owja, qua lengte is de game een stuk langer dan de gemiddelde rail-shooter. Je bent een uur of 8-10 bezig. Ter vergelijking: ik had Halo 3: ODST in 5 a 6 uurtjes uit.
Volledig mee eens, ik heb precies hetzelfde. Het is ook het beleid in prijsvoering bij nintendo die voor mij onacceptabel is geworden. Games als mario party 8 en Zelda moesten al lang in prijs omlaag zijn gegaan en het gebeurd gewoon niet. Deze games hebben hun geld opgeleverd en horen in de budgetbak thuis. Nintendo denkt hier anders over helaas.Sperion schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:53:
[...]
Tja ik wil best terug hoor, ik hack momenteel ook maar dat is meer omdat de games op de wii gewoon niet de volle pond waard zijngames zoals brawl,galaxy,twilight princes,zack and wiki die heb ik bv ook allemaal legaal liggen en zijn hun geld dubbel en dwars waard.
@Bamslam_
Een eigelijke gamecube titel die bij de launch op de wii uitkwam (zelda) na 3 jaar nog 60 euro voor vragen is net zo goed diefstal. Bij de concurrenten zie je namelijk wel degelijk flinke drops in toptitel na 6 maanden.
Het is niet goed te praten, maar ga me niet wijsmaken dat het nu rechtvaardig is.
[ Voor 17% gewijzigd door sjekneck op 01-10-2009 11:50 ]
Maar om dan de boel maar te gaan stelen is natuurlijk belachelijk.sjekneck schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:24:
[...]
Volledig mee eens, ik heb precies hetzelfde. Het is ook het beleid in prijsvoering bij nintendo die voor mij onacceptabel is geworden. Games als mario party 8 en Zelda moesten al lang in prijs omlaag zijn gegaan en het gebeurd gewoon niet. Deze games hebben hun geld opgeleverd en horen in de budgetbak thuis. Nintendo denkt hier anders over helaas.
Verwijderd
Je steelt niks omdat je geen fysiek exemplaar wegneemt. Daarnaast zouden die mensen de titel anders ook niet gekocht hebben voor die prijs dus verandert er in feite niks voor Nintendo in die situatie. Je kan ook zo denken: Als iedereen die titels voor de volle prijs blijft kopen zakken de prijzen nooit.BamSlam_ schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:45:
[...]
Maar om dan de boel maar te gaan stelen is natuurlijk belachelijk.
Je hoeft 't niet te kopen. Als je nu in de winkel een (heruitgave van een) Suske & Wiske gaat kopen uit 1960 betaal je daar nu ook gewoon net zoveel voor als eentje uit 2009. Die stop je dan toch ook niet stiekem in je rugzak omdat je het belachelijk vindt dat 'ie nog steeds zo duur is (duurder eigenlijk)? Dat album heeft inmiddels ook wel z'n geld opgebracht, om het zo maar te zeggen.sjekneck schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:24:
@Bamslam_
Een eigelijke gamecube titel die bij de launch op de wii uitkwam (zelda) na 3 jaar nog 60 euro voor vragen is net zo goed diefstal. Bij de concurrenten zie je namelijk wel degelijk flinke drops in toptitel na 6 maanden.
Het is niet goed te praten, maar ga me niet wijsmaken dat het nu rechtvaardig is.
Lol.Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:58:
Je steelt niks omdat je geen fysiek exemplaar wegneemt.
[ Voor 9% gewijzigd door Captain N op 01-10-2009 12:06 ]
Mijn foto's op Flickr.
Je steelt wel degelijk. Het spel wordt aangeboden door de makers/rechthebbenden, die daarvoor een vergoeding in de vorm van geld vragen. Of het spel op een fysieke drager staat of niet, maakt niet uit.Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:58:
[...]
Je steelt niks omdat je geen fysiek exemplaar wegneemt.
En ondertussen maar klagen dat er gebrek is aan goede titels op de Wii. Door de spellen te stelen help je de producenten om zeep.
[ Voor 14% gewijzigd door BamSlam_ op 01-10-2009 12:08 ]
Mijn mening is dat als je een game niet wilt kopen, dat je dan ook niet moet spelen. Kijk ben je 12 en moet je een jaar kranten lopen om dan een wii te kunnen betalen dan vind ik modden begrijpelijk. Nog steeds niet goed naturlijk maar ok. Heb je gewoon werk dan sparen of niet spelen. Nintendo heeft het recht om spelen duur te houden. Leuk is anders dat ben ik wel eens.
10 second ninja DONE
kunnen we deze discussie sluiten, ieder moet lekker voorzichzelf weten wat hij of zij doet.Sagat schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 12:09:
Mijn mening is dat als je een game niet wilt kopen, dat je dan ook niet moet spelen. Kijk ben je 12 en moet je een jaar kranten lopen om dan een wii te kunnen betalen dan vind ik modden begrijpelijk. Nog steeds niet goed naturlijk maar ok. Heb je gewoon werk dan sparen of niet spelen. Nintendo heeft het recht om spelen duur te houden. Leuk is anders dat ben ik wel eens.
ontopic - Heb anno wii uigespeeld en ga nu free play spelen. bewijst toch maar weer vind ik dat de Wii uitstekend functioneert als RTS systeem. Werkt gewoon heerlijk met de wii mote.
Zijn er al wat meer RTS aangekondigd? heb trouwens nou ook niet echt het gevoel dat Anno de core gamers bereikt heeft, hoor er eigenlijk niet zo veel over.
1 oktober... deze maand misschien trailer voor nieuwe Zelda .............................

Nintendo SWITCH! FTW
60 Euro? Dat kost 'ie allang niet meer. Kijk hier en daar maar eens.sjekneck schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:24:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door BamSlam_ op 01-10-2009 12:19 ]
Verwijderd
Als je een spel niet koopt of downloadt dan geef je aan dat niet bereid bent om voor dit product die prijs te betalen. Gevolg is dat een spel minder verkoopt. Dit leidt tot prijsverlaging of cancellatie van een sequel.BamSlam_ schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 12:06:
[...]
En ondertussen maar klagen dat er gebrek is aan goede titels op de Wii. Door de spellen te stelen help je de producenten om zeep.
Cap (landelijke adviesprijs verkoop van r(e)tailers) is nog altijd 59,99.BamSlam_ schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 12:18:
[...]
60 Euro? Dat kost 'ie allang niet meer. Kijk hier en daar maar eens.
On-topic:
Is iemand al bekend wanneer de nieuwe bundels uitkomen met sports-resort?
[ Voor 8% gewijzigd door sjekneck op 01-10-2009 13:49 ]
Een 9.2 voor Dead Space Extraction
http://www.wiids.nl/article.php?id=31182
http://www.wiids.nl/article.php?id=31182
Ik meen dat die alleen uitkomen in Engeland vanwege de zwakke pond. De Wii is hier vanaf morgen 199 euro.sjekneck schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:48:
On-topic:
Is iemand al bekend wanneer de nieuwe bundels uitkomen met sports-resort?
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 13:52 ]
Verwijderd
Is iemands Wii hier al gebrickt door de systeemupdate? Hoorde dat het zowel bij legale als illegale wii's kan gebeuren.
Ik heb gisteren HBC omhoog gekrikt naar 1.05. Nu zou ik de 4.2 update toch moeten kunnen doen?
Iemand dit al gedaan? Ik ben nl. nog een beetje huiverig vanwege Excitebots.
Die game heb ik gisteren heeeeel kort gespeeld, maar eerste indruk is positief. Zelfde Excite gevoel met strakkere besturing en betere graphics!
Die game heb ik gisteren heeeeel kort gespeeld, maar eerste indruk is positief. Zelfde Excite gevoel met strakkere besturing en betere graphics!
Echt balen dat excitebots hier niet uitkomt. had hem ook graag gespeeld, vind excite trucks ook echt een goed spel.
Ik heb HBC, BootMii en DVDX gisteren ook geupdate. Maar de 4.2 update doe ik lekker niet. Ik kan wel zonder het shopkanaal voorlopig.Deddiekoel schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:09:
Ik heb gisteren HBC omhoog gekrikt naar 1.05. Nu zou ik de 4.2 update toch moeten kunnen doen?
Yeah, Excitebots rules! Zonde dat er geen plannen zijn voor een EU-release.
[ Voor 6% gewijzigd door BamSlam_ op 02-10-2009 10:07 ]
Een van de redenen dat ik dus voor een eur wii gegaan ben is idd dat er niet veel spellen later of helemaal niet uitkomen in europa (in de cube tijd gebeurde dat vaker voor mijn gevoel)
En toen kwam dus exitebots.....
Het enige voordeel is dat het spel me niet enorm trekt.......
Ik vind dit trouwens nog erger(lijker) dan spellen duur houden, want je kan zelf kiezen of je nu nog 60 eur wil neertellen voor zelda (45 als je een beetje zoekt vermoed ik), exitebots is gewoon niet spelen totdat ninty ons het spel gaat toelaten om te spelen.
En toen kwam dus exitebots.....

Ik vind dit trouwens nog erger(lijker) dan spellen duur houden, want je kan zelf kiezen of je nu nog 60 eur wil neertellen voor zelda (45 als je een beetje zoekt vermoed ik), exitebots is gewoon niet spelen totdat ninty ons het spel gaat toelaten om te spelen.
10 second ninja DONE
Verwijderd
En daarnaast, als je games importeert zijn ze, vooral met een zwakkere dollar stukken goedkoper.Sagat schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:30:
Een van de redenen dat ik dus voor een eur wii gegaan ben is idd dat er niet veel spellen later of helemaal niet uitkomen in europa (in de cube tijd gebeurde dat vaker voor mijn gevoel)
En toen kwam dus exitebots.....![]()
Ik zit een beetje met een dillema;
Ik heb Metroid Prime, Metroid Prime Echos voor de GC en ook Metroid Prime Corruption voor de Wii.
Nu zie ik toevallig in een krantje van gamemania staan dat je 3 games kan inruilen + 10€ voor Metroid Prime Trilogy.
Buiten dat gamemania natuurlijk nog moet accepteren, zit ik er sterk over na te denken om dat te doen.
Met name de controlle middels de Wii mote en 16:9 spreekt me aan maar aan de andere kant de Originele GC titels zijn ook wel erg stoer om te hebben..
Iemand nog een goede reden om het niet te doen ?
Ik heb Metroid Prime, Metroid Prime Echos voor de GC en ook Metroid Prime Corruption voor de Wii.
Nu zie ik toevallig in een krantje van gamemania staan dat je 3 games kan inruilen + 10€ voor Metroid Prime Trilogy.
Buiten dat gamemania natuurlijk nog moet accepteren, zit ik er sterk over na te denken om dat te doen.
Met name de controlle middels de Wii mote en 16:9 spreekt me aan maar aan de andere kant de Originele GC titels zijn ook wel erg stoer om te hebben..
Verwijderd
Sommige grafische effecten zijn op de Wii minder.DukeBox schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:54:
Verwijderd
Alleen vergeleken met de EU versie van Metroid Prime 1 zijn er een paar effecten weggelaten. (Omdat deze buggy waren)
Over het algemeen is het spel grafisch verbeterd.
Over het algemeen is het spel grafisch verbeterd.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2009 13:23 ]
Het woord 'damn' uit Metroid Prime 3 is gecensureerd naar 'no'.DukeBox schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:54:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-sUPR831LvQ]
Signature
Ik heb Anno (volgens mij) bijna uitgespeeld maar al een maand of 2 niet meer aangeraakt.SOCO_cola schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 12:16:
[...]
kunnen we deze discussie sluiten, ieder moet lekker voorzichzelf weten wat hij of zij doet.
ontopic - Heb anno wii uigespeeld en ga nu free play spelen. bewijst toch maar weer vind ik dat de Wii uitstekend functioneert als RTS systeem. Werkt gewoon heerlijk met de wii mote.
Zijn er al wat meer RTS aangekondigd? heb trouwens nou ook niet echt het gevoel dat Anno de core gamers bereikt heeft, hoor er eigenlijk niet zo veel over.
1 oktober... deze maand misschien trailer voor nieuwe Zelda .............................
spoiler:
(Laatste?) Level waar je die kerel bevrijdt, dan je broer je eilanden afpakt... kun je bijna weer opnieuw beginnen alles op te bouwen en heb je bijna geen militairen meer... weinig zin in...
DoenDukeBox schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:54:
MP1 & 2 spelen zoveel lekkerder op de Wii. Gewoon doen!
Op mijn grote 'nog uit te spelen'spelen lijst staan zowel metroid prime 1 als 3. 1 is de cube versie en ik moet toegeven dat ik door de controls deze wsl niet gauw weer zal oppakken.
Is 3 ook te spelen zonder dat je 1 hebt uitgespeeld? Of snap je dan echt geen snars van het verhaal.
Het laatste wat ik me kan herinneren van 1 was een soort vijand/baas met een soort van bijen als aanval....? Zal vast nog niet heel ver in de game zijn.
Is 3 ook te spelen zonder dat je 1 hebt uitgespeeld? Of snap je dan echt geen snars van het verhaal.
Het laatste wat ik me kan herinneren van 1 was een soort vijand/baas met een soort van bijen als aanval....? Zal vast nog niet heel ver in de game zijn.
10 second ninja DONE
Verwijderd
Nee dan ben je idd nog niet ver
En dat is niet eens een echte eindbaas
Maar je kan de spellen wel afzonderlijk van elkaar spelen. Elk deel staat op zichzelf qua verhaal.
Mijn volgorde is ook MP1, MP3 en toen pas MP2 geweest.. er zit wel iets van een rode draad door maar niet echt noodzakelijk. Net als met mario1, mario2 en mario3 op de NES.. er zit wel een verhaal in maar is ook niet zo boeiend.
Koop trilogy en begin bij 1.Sagat schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 09:58:
Op mijn grote 'nog uit te spelen'spelen lijst staan zowel metroid prime 1 als 3. 1 is de cube versie en ik moet toegeven dat ik door de controls deze wsl niet gauw weer zal oppakken.
De games zijn echt serieus de moeite waard. En die 'baas' van jou is echt op 2% vd game of zo...
Verwijderd
Ik heb een probleem!
Mijn Wii doet het plotseling niet meer goed. Bij het spelen van een spel haalde ik deze er uit, zette de Wii uit, en sindsdien accepteert hij geen schijfjes meer, hij blijft proberen hem naar binnen te halen en gooit ze er dan weer uit, zo een beetje zoals hier (maar zonder het vreselijke geluid aan het begin):
http://www.youtube.com/watch?v=ID6TArmS7wE
Nou begreep ik na wat rondgooglen dat het vermoedelijk een afgebroken tandje van een tandwiel is, danwel een oogje wat niet meer werkt. In beide gevallen komt het er in elk geval op neer dat ik de drive zal moeten vervangen. Ik heb de Wii al opengemaakt (er zit geen garantie meer op, ik heb hem sinds de launch) en er zit in elk geval niets in de weg oid.
Nu wil ik de drive gaan vervangen, maar vraag me af of ik een DMS drive (ik heb hem sinds de launch, dus naar wat ik begrijp moet het een DMS drive zijn) vervangen door een d2b of d2c drive? Kan (of moet) ik dan mijn eigen drive board gebruiken of kan (of moet) ik dan de nieuwe drive met het nieuwe board aan de wii verbinden? Of moet ik op zoek naar een DMS drive?
Mijn Wii doet het plotseling niet meer goed. Bij het spelen van een spel haalde ik deze er uit, zette de Wii uit, en sindsdien accepteert hij geen schijfjes meer, hij blijft proberen hem naar binnen te halen en gooit ze er dan weer uit, zo een beetje zoals hier (maar zonder het vreselijke geluid aan het begin):
http://www.youtube.com/watch?v=ID6TArmS7wE
Nou begreep ik na wat rondgooglen dat het vermoedelijk een afgebroken tandje van een tandwiel is, danwel een oogje wat niet meer werkt. In beide gevallen komt het er in elk geval op neer dat ik de drive zal moeten vervangen. Ik heb de Wii al opengemaakt (er zit geen garantie meer op, ik heb hem sinds de launch) en er zit in elk geval niets in de weg oid.
Nu wil ik de drive gaan vervangen, maar vraag me af of ik een DMS drive (ik heb hem sinds de launch, dus naar wat ik begrijp moet het een DMS drive zijn) vervangen door een d2b of d2c drive? Kan (of moet) ik dan mijn eigen drive board gebruiken of kan (of moet) ik dan de nieuwe drive met het nieuwe board aan de wii verbinden? Of moet ik op zoek naar een DMS drive?
Heb zelf geen ervaring met het vervangen van de WII dvd drive maar misschien dat je hier iets aan hebt: http://www.somelifeblog.c...d-drive-repair-guide.html
Epic Mickey staat op de frontpage en is Wii only (ten minste, ze kunnen het nog gaan porten naar andere consoles). Kon wel eens EPIC worden
wat verschrikkelijk zeg. Ben de Wind Waker aan het spelen, hangt mijn Wii voor de tweede keer na het verslaan van de eindbaas bij the forbidden woods, hoop echt niet dat het aan mijn disc ligt dan heb ik echt een probleem, en het erge is nog dat ik helemaal aan het begin moet beginnen nadat je van je zeiljacht
af komt
Nintendo SWITCH! FTW
Volgende week krijg ik nieuwe WII die een famillie lid mee heeft genomen als kado uit Amerika (gewoon als gift, we hebben er niet om gevraagd). Nu heb ik dit topic al een beetje doorgezocht maar het enige wat ik in de startpost zag was dat er verschillende regio's bestaan. En dat er zoiets bestaat als importgames.
Nu heb ik weinig zin om ondankbaar te zijn, maar betekend dit dat ik voortaan al mijn spellen moet gaan importeren? En bij het kopen van een nieuwe LCD tv, moet ik dan ook nog letten op het feit dat deze dat zogenaamde NTSC signaal ondersteund? Heeft het nu al consequenties met aansluiten?
En kan ik nu alleen op Amerikaanse servers spelen? Afijn jullie snappen mijn insteek, wat voor consequenties heb ik dat ik een Amerikaanse WII krijg? (games, accesoires, etc etc).
Ik kan er niets meer aan veranderen, maar ik hoop dat er zoiets bestaat dat je hem net als een DVD-speler 1malig om kan flashen, maar dat zal wel niet zonder de garantie te verpesten.
Nu heb ik weinig zin om ondankbaar te zijn, maar betekend dit dat ik voortaan al mijn spellen moet gaan importeren? En bij het kopen van een nieuwe LCD tv, moet ik dan ook nog letten op het feit dat deze dat zogenaamde NTSC signaal ondersteund? Heeft het nu al consequenties met aansluiten?
En kan ik nu alleen op Amerikaanse servers spelen? Afijn jullie snappen mijn insteek, wat voor consequenties heb ik dat ik een Amerikaanse WII krijg? (games, accesoires, etc etc).
Ik kan er niets meer aan veranderen, maar ik hoop dat er zoiets bestaat dat je hem net als een DVD-speler 1malig om kan flashen, maar dat zal wel niet zonder de garantie te verpesten.
Verwijderd
Je kon altijd de regio van de Wii omzetten. MAAR, DOE DIT NIET. Je Wii brickt als je naar 4.2 of nieuwer update als je een regiochange gedaan hebt.
Doe je geen regiochange kan je alleen US spellen spelen of gewone spellen via GeckoOS (homebrew) Preloader (homebrew) of één van de vele modchips.
Doe je geen regiochange kan je alleen US spellen spelen of gewone spellen via GeckoOS (homebrew) Preloader (homebrew) of één van de vele modchips.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 22:23 ]
Tsja ik weet niet hoe oud je bent en vooral of je een creditcard hebt. Want als je een cc hebt dan wordt je denk ik wel vrolijk van de voordelen.
- goedkopere games via import
- eerder games via import (bv exite bots)
- vc games op 60 hz
nadelen:
eventuele euro games (cube en wii) werken standaard niet
aanbiedingen in nl winkels kan je niet meepikken
geen spelen uitwisselen.
Je kan het omzeilen door bv te chippen, maar ik zou desnoods is kijken op marktplaats wat een us wii waard is als je de nadelen echt zwaarder vind wegen dan de voordelen. Tis dat ik nu al een euro wii heb maar een paar maanden geleden had ik em zo van je overgenomen, wellicht zijn er nog andere tweakers die een usa wii (erbij?) willen.
- goedkopere games via import
- eerder games via import (bv exite bots)
- vc games op 60 hz
nadelen:
eventuele euro games (cube en wii) werken standaard niet
aanbiedingen in nl winkels kan je niet meepikken
geen spelen uitwisselen.
Je kan het omzeilen door bv te chippen, maar ik zou desnoods is kijken op marktplaats wat een us wii waard is als je de nadelen echt zwaarder vind wegen dan de voordelen. Tis dat ik nu al een euro wii heb maar een paar maanden geleden had ik em zo van je overgenomen, wellicht zijn er nog andere tweakers die een usa wii (erbij?) willen.
10 second ninja DONE
Mijn vriendin en ik hebben beide een cc, dus dat is het probleem niet. Als het enige nadeel is dat ik geen Europese games kan spelen dan vind ik het allemaal wel meevallen (vervelend dat je geen games kan ruilen, maar so be it). Wat VC games waren moest ik even opzoeken, heb de laatste generatieconsoles gemist. Wat wel jammer is is dus dat mijn GameCube games niet draaien, bummer.
Games via het web kopen ben ik niet vies van. Ik was in de veronderstelling dat het ook impact had op de aansluiting op je TV, of je wellicht geen accessoires lokaal kon kopen. Als ie binnen is zal ik wel even wat rommelen. Thanks
Games via het web kopen ben ik niet vies van. Ik was in de veronderstelling dat het ook impact had op de aansluiting op je TV, of je wellicht geen accessoires lokaal kon kopen. Als ie binnen is zal ik wel even wat rommelen. Thanks
Tegenwoordig kan elke tv wel NTSC/PAL signaal aan
. En VC is Virtual Console, dus games voor de oudere systemen kan je downloaden en op je wii spelen. Meestal vrij cheap ook dus je kan je gamecube klassiekers gewoon zo binnen halen. Denk ik
.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
Mod je Wii met het programma BANNERBOMB, dan kan je gewoon Nederlandse Wii games spelen met bepaalde programma's. Daarnaast kan je elk spel ff uitproberenSaus schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:55:
Volgende week krijg ik nieuwe WII die een famillie lid mee heeft genomen als kado uit Amerika (gewoon als gift, we hebben er niet om gevraagd). Nu heb ik dit topic al een beetje doorgezocht maar het enige wat ik in de startpost zag was dat er verschillende regio's bestaan. En dat er zoiets bestaat als importgames.
En Mario Kart wordt ook een stuk leuker
Verwijderd
Of dan gewoon een HB programma gebruiken waarmee je legaal gekochte EU games kan draaien.
Dit is bv een goede: http://wiibrew.org/wiki/StartPatch
let op! Probeer dit alleen als je eerst een NAND backup met bootmii/boot2 gemaakt hebt!
En lees de instructies op de WiiBrew pagina.
Dit is bv een goede: http://wiibrew.org/wiki/StartPatch
let op! Probeer dit alleen als je eerst een NAND backup met bootmii/boot2 gemaakt hebt!
En lees de instructies op de WiiBrew pagina.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 08:13 ]
Of, als je programma's die je NAND patchen te eng vindt, gewoon Gecko OS gebruiken om games uit andere regio's te draaien.
Ik heb de MP Trilogy dus ook al even liggen en eigenlijk nog niet aangeraakt (was voor de heb
) maar ik ben nu van plan om een keer, op een regenachtige vrije dag, MP1 in 1 sessie uit te spelen. Gewoon omdat 't kan 
Bovendien heb ik nooit de eindbaas verslagen op de cube, wordt wel eens tijd. Ik geeft mezelf met de verbeterde controls meer kans
Bovendien heb ik nooit de eindbaas verslagen op de cube, wordt wel eens tijd. Ik geeft mezelf met de verbeterde controls meer kans
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Ohh man, ik heb soms nog nachtmerries van Meta Ridley uit MP1. Op de een of andere manier kreeg ik hem maar niet verslagen, totdat uiteindelijk het moment daar was. VICTORY! De metroid vond ik daar in tegen wel weer te doen.
Nieuwe Hands-on op IGN met New Super Mario Bros. Wii is positief gelukkig. Heb echt zin in een 2d platform game!
Nieuwe Hands-on op IGN met New Super Mario Bros. Wii is positief gelukkig. Heb echt zin in een 2d platform game!
Verwijderd
Ik vraag me eigenlijk af wanneer de naam Wii in beeld kwam want ik zag gister dat Wii sports op de disc de naam Revolution bevat ipv Wii.
Zoals al gezegd hebben moderne TVs geen issues met PAL of NTSC. Als je Plasma/LCD TV hebt is er helemaal geen issue omdat je dan component kunt aansluiten. Dat is beter beeld en geen PAL/NTSC onderscheid meer.Saus schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:20:
Mijn vriendin en ik hebben beide een cc, dus dat is het probleem niet. Als het enige nadeel is dat ik geen Europese games kan spelen dan vind ik het allemaal wel meevallen (vervelend dat je geen games kan ruilen, maar so be it). Wat VC games waren moest ik even opzoeken, heb de laatste generatieconsoles gemist. Wat wel jammer is is dus dat mijn GameCube games niet draaien, bummer.
Andere bijkomstigheid (een kleintje) is dat je een stepdown convertor nodig hebt voor je stroom. Trafo van de US Wii doet volgens mij alleen 110v. Maar je kunt voor 16eu oid ook gewoon een EU Wii stroomadapter kopen!
Verwijderd
Ik heb wel zin in New Super Mario Bros, hopen dat hij lekker moeilijk is. Waar is hij trouwens als eerste uit (ivm Import) en is het een fysiek spel of Wiiware?
New Super Mario Bros. schijnt wel heel erg makkelijk te zijn, maar wel erg vermakelijk.
Ben ook erg benieuwd...
PS Het is een DS spelletje.
Ben ook erg benieuwd...
PS Het is een DS spelletje.
[ Voor 12% gewijzigd door QuarK op 08-10-2009 15:52 ]
Ik ben zelf ook weer begonnen met MP1 in Trilogy en ik merk zelf dat ik eigenlijk het hele lock-on systeem vrijwel niet meer gebruik. Het spel is IMHO wel wat makkelijker geworden dankzij de nieuwe besturing. De Shriekbats die je in bepaalde gebieden aanvallen zijn bijvoorbeeld veel makkelijker te verslaan met de Wiimote dan met de originele besturing.Willybubba schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 09:34:
Ik heb de MP Trilogy dus ook al even liggen en eigenlijk nog niet aangeraakt (was voor de heb) maar ik ben nu van plan om een keer, op een regenachtige vrije dag, MP1 in 1 sessie uit te spelen. Gewoon omdat 't kan
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Dat gevoel heb ik ook. Het spel speelt iig een stuk sneller. Je kunt nu op veel meer plaatsen blijven rennen en ondertussen los gaan. MP1 ging ook best rap (heb nu de gravity suit) en ik moet eigenlijk weer oppakken om iig Meta Ridley eens te proberen met Wii controls.MetroidPrime schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:07:
[...]
Ik ben zelf ook weer begonnen met MP1 in Trilogy en ik merk zelf dat ik eigenlijk het hele lock-on systeem vrijwel niet meer gebruik. Het spel is IMHO wel wat makkelijker geworden dankzij de nieuwe besturing. De Shriekbats die je in bepaalde gebieden aanvallen zijn bijvoorbeeld veel makkelijker te verslaan met de Wiimote dan met de originele besturing.
Waarom wordt Mario Kart dan leuker?Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 07:26:
[...]
...
En Mario Kart wordt ook een stuk leuker
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
27 april, 2006Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:53:
Ik vraag me eigenlijk af wanneer de naam Wii in beeld kwam want ik zag gister dat Wii sports op de disc de naam Revolution bevat ipv Wii.
Overigens is het niet ongewoon dat de codenamen gebruikt worden op hardware. Zo kent de GameCube nog DOL-XXX nummers (Dolphin), de Nintendo DS gebruikt NTR-XXX (Nitro) en RVL voor de Wii (Revolution)
Verwijderd
Omdat je online onbeperkt items kan gebruiken en daarmee iedereen kan pwnen.
Hmm ja maar toch blijf ik het vreemd vinden. Tijdens de ontwikkeling van Wii sports zou je toch verwachten dat ze al wisten dat het Wii zou gaan heten. Het maakt voor gebruik weinig uit maar vind het toch wel interessant.Overigens is het niet ongewoon dat de codenamen gebruikt worden op hardware. Zo kent de GameCube nog DOL-XXX nummers (Dolphin), de Nintendo DS gebruikt NTR-XXX (Nitro) en RVL voor de Wii (Revolution)
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2009 08:50 ]
Dit topic is gesloten.