Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Ik ben persoonlijk steeds meer richting een PS3 aan het bewegen. Paar redenen:

- PS3 slim is hebbelijker formaat
- Media center functionality (streamen van divx met name)
- Blu Ray speler
- GT5 gaat Top Gear track bevatten
- Sony Wand gaat Wiimote achtige besturing geven

Met name als de wand goed werkt en middels patches met oude games gaat werken (wat op een PS wel kan) ben ik om. Ik zou heeeeel graag GTA4, Killzone en die Drake (oid) games spelen met Wii controls!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

daandegoeiste schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:17:
[...]

Question:

What are AAA titles?

Short answer:
High-quality games with high budget.

---------

Waarom praat je over multiconsole titels? Dat heeft er toch niets mee te maken..
Ik kan nog veel meer titels noemen voor de PS3 die gewoonweg erg goed zijn, zo'n lang lijstje kan ik niet voor de Wii maken.
Oh, en als dat geroep over fanboys onmiddelijk weer begint: heb alle consoles en speel ook daadwerkelijk met alle consoles waar ik overal negatieve punten aan kan ontdekken.
Ah AAA games zijn dus de game waar het meeste geld in gepompt wordt. Dus een spel van een minder bekende gamedev. die minder kost maar betere kwaliteit is, is dus ook minder goed?

Bij veel games tegenwoordig (zie vooral de rotzooi waar EA mee komt) is het zo dat low budget > high budget de regel aan het worden is. Een spel waar te veel geld in wordt gepompt, wordt gigantisch gehyped (halo, little big planet) maar is meestal veel minder qua kwaliteit. Waarbij spellen die met een lager budget gemaakt worden (WarioLand, Swords & Soldiers, De Blob, World of Goo) zijn 10/10 keer beter qua kwaliteit.

[ Voor 21% gewijzigd door 90710 op 15-09-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
90710 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:33:
[...]

Ah AAA games zijn dus de game waar het meeste geld in gepompt wordt. Dus een spel van een minder bekende gamedev. die minder kost maar betere kwaliteit is, is dus ook minder goed?

Bij veel games tegenwoordig (zie vooral de rotzooi waar EA mee komt) is het zo dat low budget > high budget de regel aan het worden is. Een spel waar te veel geld in wordt gepompt, wordt gigantisch gehyped (halo, little big planet) maar is meestal veel minder qua kwaliteit. Waarbij spellen die met een lager budget gemaakt worden (WarioLand, Swords & Soldiers, De Blob, World of Goo) zijn 10/10 keer beter qua kwaliteit.
Spellen waarvan je merkt dat ze met liefde zijn gemaakt (in plaats van "wat stoppen we er dit jaar in zodat ze het weer gaan kopen") zijn naar mijn idee van hogere kwaliteit. De ontwikkelaars willen ook echt een goed product afleveren, en dat zijn vaak de "kleintjes" zoals bij inderdaad World of Goo.
Verder is de kwaliteit van een spel (of welke andere media ook) puur subjectief natuurlijk. Ik heb de laatste tijd een aantal spellen besteld, waaronder MadWorld en Minon: Everyday Hero. Hoewel de eerste door veel mensen de hemel in geprezen wordt, vond ik het niet zo bijzonder. Minon wordt daarentegen amper gerecenseerd en als je er al iets over leest is het niet echt positief. Ik kan me er echter heel goed mee vermaken! Smaken blijken maar weer eens te verschillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
90710 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:10:
Tja, alle 3 is natuurlijk alleen voor de echte pro-gamers ;)
Naja meer voor een koopzieke game junk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
90710 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:33:
[...]

AAA-titels voldoen nou eenmaal aan deze norm. Je startte de AAA-titel discussie terwijl je de definitie niet doorhad en vervolgens haal je de multi-console ook door de war.

Ik zeg niet dat low-budget titels slecht zijn, daar gaat het ook niet om. Hoge kwaliteits games die goed beoordeeld worden (zoals Halo) zijn in jouw ogen misschien dan wel minder dan De Blob, maar ga de community, de reviews en de verkoopcijfers maar eens bekijken als je denkt dat dit geen goede game is. Puur subjectief dus.

Overigens brengt EA de laatste tijd toch best aardige titels uit. NFS Shift mag er best wezen, Mirror's Edge was origineel en Dead Space is gewoonweg een verdomd goede game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 09:27

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

daandegoeiste schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:05:
[...]

AAA-titels voldoen nou eenmaal aan deze norm. Je startte de AAA-titel discussie terwijl je de definitie niet doorhad en vervolgens haal je de multi-console ook door de war.
Budget heeft totaal niets met AAA-status te maken. Er zijn developers die met een lager budget veel meer kunnen dan een developer met een veel hoger budget. Gears of War had een budget van $7 miljoen, terwijl de meeste PS3/Xbox 360 spellen een budget hebben dat tussen de $15 en $20 miljoen ligt en GTA 4 had zelfs een budget van $100 miljoen. Dat zou betekenen dat Gears of War geen AAA-titel kan zijn, puur omdat het budget te laag ligt.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

AAA is een kwaliteitsnorm, en dus een mening. Als ik zeg dat ik een spel echt geweldig vind, kan ik dat een AAA spel noemen. Zelfs als jij er niks aan vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:58

-ET-

Phone Home

Zo vandaag maar Wii Sports resort + en extra M+ erbij. Moet zeggen vind het wel gaaf. Tafeltennis is zeer goed. En ik vond het boogschieten ook wel grappig. Maar voornamelijk ook weer een game die je met 2 of meer moet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

90710 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:29:
AAA is een kwaliteitsnorm, en dus een mening. Als ik zeg dat ik een spel echt geweldig vind, kan ik dat een AAA spel noemen. Zelfs als jij er niks aan vind.
AAA is een marketingterm zonder vaste definitie. In de meeste gevallen staat het toch wel voor big budget games met een dik reclamebudget die hoog scoren bij de game-pers. Hoe goed een indie-game ook is en al scoort het alleen 10-en heb ik ze nog nergens bestempeld gezien als AAA-titels.

Dat jij iemands (mijns inziens vrij redelijke) AAA-lijstje van tafel schuift omdat jou criteria anders zijn dan de criteria die meestal gebruikt worden vind ik al vrij dubieus, maar dat je dan ook nog doet alsof hij belachelijke lijstjes maakt vind ik toch een beetje 8)7

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Niet online
DarkX schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:53:
[...]

AAA is een marketingterm zonder vaste definitie. In de meeste gevallen staat het toch wel voor big budget games met een dik reclamebudget die hoog scoren bij de game-pers. Hoe goed een indie-game ook is en al scoort het alleen 10-en heb ik ze nog nergens bestempeld gezien als AAA-titels.

Dat jij iemands (mijns inziens vrij redelijke) AAA-lijstje van tafel schuift omdat jou criteria anders zijn dan de criteria die meestal gebruikt worden vind ik al vrij dubieus, maar dat je dan ook nog doet alsof hij belachelijke lijstjes maakt vind ik toch een beetje 8)7
Dat dus.. Als de Wii je (sanderev66) beter aanstaat dan de PS3, dan is dat prima natuurlijk. Maar verdraai dan niet alles op zo'n manier dat het in je voordeel is en vergeet je de feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Conclusie: sommige mensen vinden Wii games leuk, sommige mensen vinden PS3 games leuk, sommige mensen vinden beiden leuk. Einde nutteloze discussie. ;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

-ET- schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:31:
Zo vandaag maar Wii Sports resort + en extra M+ erbij. Moet zeggen vind het wel gaaf. Tafeltennis is zeer goed. En ik vond het boogschieten ook wel grappig. Maar voornamelijk ook weer een game die je met 2 of meer moet spelen.
Ga eens een rondje rond het eiland vliegen, dat is alleen leuk in je eentje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

Topicstarter
DarkX schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:53:
[...]

Dubieus of niet, dat AAA lijstje van PS3 titels kon al direct de prullenbak in omdat Valkyria Chronicles en Metal Gear Solid 4 er niet op stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Anoniem: 104593 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:00:
[...]Dubieus of niet, dat AAA lijstje van PS3 titels kon al direct de prullenbak in omdat Valkyria Chronicles en Metal Gear Solid 4 er niet op stonden.
...vond het antwoord van Captain N wel duidelijk en voldoende ;)
Captain N schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:13:
Conclusie: sommige mensen vinden Wii games leuk, sommige mensen vinden PS3 games leuk, sommige mensen vinden beiden leuk. Einde nutteloze discussie. ;)
...net name het deel "einde nutteloze discussie" vond ik er goed :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 15-09-2009 22:55 ]

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 08:49
Tuurlijk is de discussie wel nuttig. Anders kan je dit topic wel sluiten ;-) jammer is alleen dat deze discussie elk deel terugkomt :P

Maar om nog 's erop in te gaan; Het is gewoon een feit dat de hardcore gamer nog steeds meer bedient wordt op de PS3 en Xbox 360. Multi-console of niet, dat maakt niet uit. Assasins Creed, RE5, GTA4, enz hadden wij (wii gamers) ook graag gespeeld op onze console.

@Sanderevv: Dat jij deze discussie aanging ala, maar dan games als infamous en batman wegstreept uit 'het' lijstje zonder te weten waar je het over hebt doet mij de wenkbrauwen fronsen. Jammers, want vooral die laatste lijkt mij net als iemand anders al zei erg vet door de demo! Verder doet dat multi-console mij verder weinig. Een vette game is een vette game, zolang die maar goed geport is.

AAA titels kan je denk alleen meten door de gemiddelden scores van verschillende reviews te meten en te vergelijken met elkaar.

Just my 2 cents :p

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Tja, uiteindelijk ben je zelf degene die dat echt kan bepalen natuurlijk. Wat de gemiddelde gamer een AAA game vindt, kun je zelf wel geen drol aan vinden. Dan kan een console wel 10 AAA games hebben, maar als die allemaal niet in jouw straatje liggen, dan is dat alsnog geen reden voor jou om die console te kopen. GTA IV vind ik bijvoorbeeld niet zo bijzonder, terwijl "de rest van de wereld" het de hemel in prijst. Een World of Warcraft is mateloos populair, maar mij hoef je er niet voor wakker te maken. Genoeg mensen ook waarschijnlijk die Super Mario Galaxy niks aan vinden. Smaken verschillen nu eenmaal. Er zijn games die veel mensen leuk vinden maar jij toevallig niet, of vice versa. Daarom kun je wat mij betreft ook niet spreken van console X is beter dan console Y, want "beter" is een relatief begrip en het ligt maar net aan de persoon welke console als best uit de bus komt.

Ik zou persoonlijk de discussie "PS3 is cooler dan Wii / nee, andersom!" lekker achterwege laten. Het levert toch alleen maar lijstjes met games op waarvan degene met de console van dat spel zegt dat ze AAA zijn en de persoon met de andere console zegt dat ze butt zijn. Beetje elkaars console afkraken. En uiteraard komen de graphics nog even om de hoek kijken. Same old story als in ieder topic. Imo kan dit topic beter besteed worden aan discussies over aankomende games. Waar kijk je naar uit en waarom? En wat vind je de goede en slechte punten van de Wii? Nieuwe functies in updates van de firmware. Development nieuws. Berichten over gamebeurzen. Etc.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• boshar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-02 04:38
Aangezien dit het Wii ervaringen topic is mag ik voorzichtig concluderen dat de ervaring van sommige Wii bezitters is dat ze iets missen en daarom ook een PS3 of X-box 360 aanschaffen....

Nu zal ik niet ontkennen dat ik ook wel eens kijk wat een PS 3 of X-Box 360 mij nog meer kan bieden. Deze consoles zijn inmiddels zo betaalbaar geworden dat de aanschaf niet zo'n probleem is. Het probleem dat zich wel voordoet is dat ik ik hoe goed ik ook kijk persoonlijk geen enkele reden zie in de game libraries om er nu direct 1 te kopen. Waarschijnlijk ben ik na de indrukwekkende reeks van Snes, Megadrive, MegaCD, Saturn, PS1, N64 (NTSC imported), Dreamcast, PS2, Gamecube tot uiteindelijk de Wii aan rust toe.

Nooit de grootste FPS fan geweest en na games als Metropolis Street Racer, Soul Calibur heb ik nooit meer een echte Wow wat een verbetering kreet geslaakt in het race of vecht genre. Ik wordt gek van 80% van de eenheidsworst die in shows als Gamekings voorbij komt. Ik merk dat 'snoepjes' zoals Sports resort op de Wii en Professor Layton op de DS me nog wel wat doen maar voor de rest zit er te veel eelt op mijn game beleving.

Casual games (zoals veel op de Wii verschijnen), browser / flash games en iPhone Apps daar gaat het volgens mij naartoe, daar zit nog groei. Zowel de PS3 als de X-Box 360 zitten op een dood spoor. De doelgroep (hardcore gamer) is niet groot genoeg om echt lekker op te verdienen. Ondertussen haalt Nintendo bakken geld binnen met rekentestjes (Brain training op de DS) en een veredelde weegschaal (Wii fit). Hardcore is dead, casual is king.

Topicstarter
Hardcore wil ik niet dood noemen. Capcom verdient bijvoorbeeld ook goed. Het probleem is dat het huidige model van de game-industrie gewoon niet werkt. Je kan niet 10 x meer investeren in een game en verwachten dat je daardoor automatisch een 10 x zo grote doelgroep bereikt. Daarnaast worden er veel te veel games gemaakt. Kijk maar eens hoeveel spellen wel niet eindigen in development hell of gewoonweg nooit uitkomen. Die hele technologie race is eveneens door developers en uitgevers zelf veroorzaakt. Mensen spelen met veel plezier Halo 3 en dat is nu niet bepaald de mooiste game of zo. Waarom Sony zich dan genoodzaakt voelt om 60 miljoen euro bij een Nederlandse ontwikkelaar te dumpen om nog niet eens 1/3 van de Halo verkopen te halen is me een raadsel.

De developers worden met bosjes gesloten, men ging in de laatste generatie uit van een misrekening. Op korte termijn zijn er behoorlijk wat domme investeringen gedaan. Je vraagt je soms echt af wat voor soort apen er werken bij bedrijven als Sega en soms ook Ubisoft. Ubisoft zei laatst dat alle casual DS games de meer hardcore titels als Prince of Persia en Assasins Creed bekostigen en eventuele verliezen opvangen. Het is gewoon dom om zo te werk te gaan, want stel je casual titels dalen in populariteit, dan zit je met dubbele verliezen. Elke andere industrie die niet vanuit een winstoogmerk te werk gaat was allang failliet verklaard. Neem bijvoorbeeld ook de domme beslissingen van ontwikkelaars om niet op de Wii games te bouwen. "Het is niet HD, Wii zuigt etc. etc.". Je hoort een vakkenvuller toch ook niet klagen dat hij alleen de verkade chocolade wil vullen en daarnaast heb ik ook nog nooit een postbode gezien die alleen bubbelenveloppen wil bezorgen.

Anoniem: 279033

90710 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:26:
[...]

Ik tel 4 games, en geen van die 4 is leuk genoeg om een PS3 te kopen.
Multiconsole games zijn meestal het leukste op de XBOX 360.

Dus heb je een Wii en een 360, zoals ik, is er geen enkele reden om ooit een PS3 te kopen.
Als je een Wii + PS3 neemt ben je ten eerste meer geld kwijt, zijn de games duurder en zijn ze meestal minder mooi dan op de X360.

En als we downloads meenemen:
Swords & Soldiers,
Dr. Mario,
Tetris Party,
Art Style,
en nog een groot aantal andere..
Tuurlijk zijn Force Unleashed, RE5, Burnout Paradise en anderen multiconsole. Dat kunnen het nog wel AAA-titels zijn. Het gaat er om dat ze niet op Wii uit zijn waardoor ze dus exclusief voor de andere consoles zijn. Daarbij, de titels die jij opnoemt die ook op de Wii bestaan zijn de beruchte kneuzenports met slechte graphics ed. Kijk er liever gewoon objectief naar. Als je Ultimate Ninja Storm vergelijkt met de Wii-titels dan is het verschil echt om te huilen bijvoorbeeld.

Oh en Ghostbusters voor de Wii is nog niet eens uit, hoe weet je dat die leuker is? Ik heb iig liever zelf een titel waarbij de Ghostbusters er uitzien als de acteurs en niet als een slechte Incredibles rip-of. Cartoony games heb ik genoeg gezien. Op de Ps3 versie ziet het er heel realtistisch uit met realistische effecten enzo. In een cartoonwereld is dat toch minder lijkt me.

Batman afkraken omdat het een filmtitel is is natuurlijk bij voorbaat al dom. Dan is GoldenEye zeker ook geen AAA-titel?

90710

WTF?! Force Unleashed niet op de Wii, volgens mij weet je écht niet waar je het over hebt!
http://www.freerecordshop...-wars-the-force-unleashed

Ghostbusters op de Wii is zeker wél uit, alleen nog niet (dankzij geldgeschuif van sony) in Europa. Ik heb 'm nog niet gespeeld, maar er zijn genoeg reviews en youtube filmpjes die het een goede game vinden.

GoldenEye is een spel uit een ander millenium, toen games maken nog wat betekende. Hedendaagse AAA titels kunnen daar niet aan tippen. Batman is gewoon een quickcash game geworden.

Daarbij kan je multiconsole PS3/XBOX360/PC/Wii/PS2/DS/PSP/iPhone spellen niet als een AAA titel voor één console zien. Het kan natuurlijk een AAA spel zijn, maar dan is het een AAA titel voor alle consoles waarop het spel uitkomt.

Dus mijn mening: XBOX360 + Wii = Win, geldt nog steeds. Want multiconsole spellen zijn op de XBOX360 gewoonweg het leukst, daarbij heeft de Wii de leukste exclusives. (lees spellen die écht niet op een andere console uitkomen)

• DarkX

DarkX

Ik?

90710 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 08:00:
WTF?! Force Unleashed niet op de Wii, volgens mij weet je écht niet waar je het over hebt!

Ghostbusters op de Wii is zeker wél uit, alleen nog niet (dankzij geldgeschuif van sony) in Europa. Ik heb 'm nog niet gespeeld, maar er zijn genoeg reviews en youtube filmpjes die het een goede game vinden.

GoldenEye is een spel uit een ander millenium, toen games maken nog wat betekende. Hedendaagse AAA titels kunnen daar niet aan tippen. Batman is gewoon een quickcash game geworden.
Batman is eigenlijk helemaal niet op de films gebaseerd, maar op de originele strips. En waar filmgames over het algemeen gekraakt worden in alle reviews scoort batman even een 92 op metacritic. Waarom wil je deze game persee onder de tafel vegen als een slechte quickcash game :?
Daarbij kan je multiconsole PS3/XBOX360/PC/Wii/PS2/DS/PSP/iPhone spellen niet als een AAA titel voor één console zien. Het kan natuurlijk een AAA spel zijn, maar dan is het een AAA titel voor alle consoles waarop het spel uitkomt.

Dus mijn mening: XBOX360 + Wii = Win, geldt nog steeds. Want multiconsole spellen zijn op de XBOX360 gewoonweg het leukst, daarbij heeft de Wii de leukste exclusives. (lees spellen die écht niet op een andere console uitkomen)
Waarom mag jij dan RE4 wel noemen bij de AAA games van de wii :?

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
Laat ik er dan ook maar even over schrijven. Je bent een nintendo fan, of je bent dat niet. Je kiest voor sony of voor microsoft, het is maar net waar je het allereerst mee in aanraking bent geweest. Stel jij hebt een PS2 dan koop je eerder een PS3 (Kwestie geld valt er eventjes buiten) dan dat je een xbox zou kopen, enkel en alleen omdat je de PS2 erg leuk vond en aan de controls gewend bent.

Mensen die altijd nintendo hebben gespeeld zullen dan ook (Netzo als ik) weer een wii halen. Maar ook moet ik eerlijk zeggen dat het aanbod op de wii niet altijd even goed is, maar dat komt ook omdat de meeste mensen te weinig spelen en de minder leuke spellen niet uit proberen. Indien ik kon downloaden (Vind ik onnodig maar het kan) dan had ik veel meer spellen voor de wii gehad en gespeeld. Echter is het zo dat ik niets mis omdat ik er toch niet genoeg tijd voor heb en vrijmaak. De mensen die echt wat missen dat zijn de mensen die het meeste gamen en die zouden er dan wel een PS3 of een 360 bij kunnen kopen.

90710

DarkX schreef op woensdag 16 september 2009 @ 08:27:
[...]

Batman is eigenlijk helemaal niet op de films gebaseerd, maar op de originele strips. En waar filmgames over het algemeen gekraakt worden in alle reviews scoort batman even een 92 op metacritic. Waarom wil je deze game persee onder de tafel vegen als een slechte quickcash game :?
Nou oké, ik download de XBOX 360 demoversie. Vanavond deel ik mijn mening.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Anoniem: 104593 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 01:30:
Ubisoft zei laatst dat alle casual DS games de meer hardcore titels als Prince of Persia en Assasins Creed bekostigen en eventuele verliezen opvangen. Het is gewoon dom om zo te werk te gaan, want stel je casual titels dalen in populariteit, dan zit je met dubbele verliezen.
Aan de andere kant is dat toch ook volkomen logisch? Die casual games verkopen toch wel, dus een laag risico. Iets als AC kost een vermogen om te ontwikkelen, en de kans dat je dat niet eens terug verdient is aanwezig. De kans dat je wel winst maakt natuurlijk ook. Het risico is echter veel groter bij een game als dit. Met de casual games vang je dat risico echter op.

Alternatief zou kunnen zijn alleen nog maar casual games te maken. Veel winst, maar veel boze gezichten, zeker als je wel een geschiedenis hebt waarin je hardcore titels hebt uitgebracht. Die mensen willen meer van dat soort games van je zien. Daarnaast moet je denk ik ook niet vergeten dat de mensen die bij een games developer werken meestal zelf ook hardcore gamers zijn, waarom ben je daar anders ooit begonnen? Games zijn hun passie. Dan wil je zelf ook games maken die je zelf fantastisch zou vinden, en niet Brain Training deel 11.

Ander alternatief is natuurlijk alleen maar hardcore games, maar dan ben je tegenwoordig pas echt dom bezig. Alleen maar risicovolle producten uitbrengen is vragen om moeilijkheden.

Mijn foto's op Flickr.

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
Tc-Chub schreef op woensdag 16 september 2009 @ 08:35:
Laat ik er dan ook maar even over schrijven. Je bent een nintendo fan, of je bent dat niet. Je kiest voor sony of voor microsoft, het is maar net waar je het allereerst mee in aanraking bent geweest. Stel jij hebt een PS2 dan koop je eerder een PS3 (Kwestie geld valt er eventjes buiten) dan dat je een xbox zou kopen, enkel en alleen omdat je de PS2 erg leuk vond en aan de controls gewend bent.
Bull imo, je hebt ook legio mensen die gewoon van goede games houden. Dan koop je alledrie de consoles (als je het geld hebt) en pak je het beste van wat ze te bieden hebben. Ik denk dat het voor velen ook een eye-opener zal zal hoe goed games van de 'anderen' kunnen zijn. Als je alleen maar voor steeds hetzelfde merkje kiest zal je automatisch denken dat deze de beste library heeft. Al het andere ken je immers niet, of kan je in elk geval geen oordeel over vellen.
Zo hoor je steeds het dat de 360 alleen maar shooters heeft, de waarheid is verre van dat.
Nog zo'n vooroordeel is dat het bij de PS3/360 alleen maar om de graphics gaat. Alsof graphics en gameplay niet samen gaan. En dan gaat men voorbij aan de honderden XBLA/PSN games die juist PUUR om de gameplay gaan.

90710 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 08:00:

Ik bedoelde meer dat Force Unleashed op de Wii weer een kneuzenport is, stond in het verkeerde rijtje. Dat je Batman een quickcash titel noemt zegt ook genoeg. Ghostbusters is inderdaad al uit in Amerika maar of het echt leuk is kan je natuurlijk alleen zelf bepalen. De grafische stijl is een punt van mening maar dat de X360/PS3 versie grafisch weer indrukwekkender is kan niet ontkend worden.

Die AAA-titels maken wel degelijk uit. Als ik naar een console kijk kijk ik welke spellen er voor uit zijn en dan maakt het me niet of die ook voor een andere console uit zijn zoals bij veel PS3/X360 spellen. Het gaat mij er om dat ik die kan spelen op mijn console. De spellen die ik noemde zijn speelbaar op de PS3 en NIET op de Wii waardoor het redenen kunnen zijn om een PS3 ipv een Wii te kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 279033 op 16-09-2009 10:00 ]

90710

Je noemde The Force Unleashed als een spel die niet speelbaar is op de Wii, en dat is die DUS ECHT WEL. Dat jij het een kneuzenport vind is jou probleem.

En qua first party verliest de PS3 het van de Wii.

En over ghostbusters: Gamespot geeft de Wii versie een hogere score dan de PS3/X360 versie. Check: http://www.gamespot.com/search.html?qs=Ghostbusters (8.0 vs 7.5)

Oké de PS3/X360 versie zien er mooier uit. Maar minder leuk en het lijkt me ook dat het een stuk minder goed speelt. En daarbij vind ik de cartoony (cellshaded) stijl wel wat hebben. Ik vind persoonlijk The Wind Waker de leukste Zelda game.

[ Voor 24% gewijzigd door 90710 op 16-09-2009 10:12 ]

• DarkX

DarkX

Ik?

Zullen we het weer over spelletjes hebben ipv. deze zinloze welles nietes discussie? Sommige zien de wii wat minder rooskleurig dan de echte fans hier, zo lang het niet gebash is door xbox/ps fanboys mag dat toch ook gezegd worden? Waarom moet constant bevestigd worden hierzo hoe geweldig de wii is?

Ik speel met plezier op m'n wii, maar er zijn echt wel kritiekpunten te melden hoor. 8)7

90710

http://wiiware.nintendoli...rebirth_coming_this_month

Castlevenia voor WiiWare komt (volgens Nintendo US) in Q3 van dit jaar, en dat is dus nog tot het einde van deze maand. Ik hoop dat ze 'm snel ook hiernaartoe halen. Met WiiWare kan dat soms heel snel gaan.

90710 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:21:
http://wiiware.nintendoli...rebirth_coming_this_month

Castlevenia voor WiiWare komt (volgens Nintendo US) in Q3 van dit jaar, en dat is dus nog tot het einde van deze maand. Ik hoop dat ze 'm snel ook hiernaartoe halen. Met WiiWare kan dat soms heel snel gaan.
Ben ik erg benieuwd naar. Castlevania is altijd top. (Al heb ik de N64 versie nog niet gespeeld) Was dit nou een remake van Castlevania van de GameBoy? die vond ik zelf wat minder maar heb er vertrouwen in dat ze er wat moois van kunnen maken.

90710

Als ze het remaken in de stijl van de DS Catlevenia spellen, dan ben ik al blij.

• Beloki
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:00
Bestaan er ook kabels waar je de Wii kan aansluiten op je laptop/pc?? Dus kabels voor het beeld..

Zo ja waar kan je die halen??

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:49

rajackar

Blood Minister

Hmmmz, net de us release lijst voor de rest van 2009 gezien op ign:
http://wii.ign.com/articles/102/1025007p1.html
Maar ik ben toch bang dat de wii procentueel gezien de meeste bagger toegewezen krijgt. Gelukkig staan er ook wat fatsoenlijke games tussen maar damn wat een hoop absolute troep zeg....

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

90710

Beloki schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:38:
Bestaan er ook kabels waar je de Wii kan aansluiten op je laptop/pc?? Dus kabels voor het beeld..

Zo ja waar kan je die halen??
http://www.psxshop.nl/wiipsx3-cable-p-2616.html
Werkt ook op een PS3

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Modbreak:Het is al verschillende malen door verschillende users gemeld, maar dat lijkt niet echt te werken. Hier dus maar een herhaling: De console-wars discussie is nutteloos en offtopic. Stop nu eens met dat eeuwige geëmmer.

• Beloki
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:00
Wel erg prijzig....geen andere opties??

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Niets wat goedkoper is en makkelijker, ik denk dat ik hem maar wel ff bestel :) Wil weer Zelda OoT spelen!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

90710

Je kan altijd nog een video capture device gebruiken, maar ik weet niet of dat wel goed werkt ;)

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Nope, dat werkt niet; Je houdt altijd een voelbare vertraging. En dat is erg vervelend.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Het lijkt er op dat er inderdaad op korte termijn een prijsverlaging voor de Wii aan zit te komen. Volgens verschillende gelekte advertenties zal de Wii in de week van 27 september in de VS nog maar $199,- gaan kosten. Aangezien Nintendo steevast $1 = €1 hanteert is het niet ondenkbaar dat de Wii hier dan ook een prijsverlaging naar €199,- krijgt.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 08:49
Lijkt me een slimme zet. Apple gebruikt dat bedrag ook voor haar iPod touch en noemde het bij de laatste conferrentie een magisch getal voor verkopen (sinds ze die prijs hanteren zijn de verkopen verdubbeld).

Ik vermoed dat Nintendo dan nog steeds winst zal maken op de console.

Jongens komen er binnenkort nog vette titels? Of richting de kerst? Ik kan zelf niet echt iets opnoemen namelijk en dat vind ik wel naar... Must-have titels bedoel ik he!?

• Deddiekoel
Tijn89 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 00:28:
Lijkt me een slimme zet. Apple gebruikt dat bedrag ook voor haar iPod touch en noemde het bij de laatste conferrentie een magisch getal voor verkopen (sinds ze die prijs hanteren zijn de verkopen verdubbeld).

Ik vermoed dat Nintendo dan nog steeds winst zal maken op de console.

Jongens komen er binnenkort nog vette titels? Of richting de kerst? Ik kan zelf niet echt iets opnoemen namelijk en dat vind ik wel naar... Must-have titels bedoel ik he!?
Ik heb verhalen gehoord dat de Wii $40 kost om te maken en het zou me niets verbazen. De Wii heeft Nintendo zo ongelooflijk veel geld opgeleverd. Dankzij het belachelijke succes harken ze de euri binnen.
De prijs kan naar 99 dollar gaan en dan nog stroomt het binnen!
Maar ik hoor gelukkig ook dat Nintendo enorm veel geld in R&D aan het steken is. Meer dan ooit. Hopelijk zien ze het licht en wordt de opvolger van de Wii een alles overmeesterend apparaat!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Deddiekoel schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 08:59:
[...]

Ik heb verhalen gehoord dat de Wii $40 kost om te maken en het zou me niets verbazen. De Wii heeft Nintendo zo ongelooflijk veel geld opgeleverd. Dankzij het belachelijke succes harken ze de euri binnen.
nieuws: 'Nintendo reduceert productiekosten Wii met 45 procent'

Ik weet niet wat de productiekosten zijn, maar wat je wel overal terug kunt vinden is dat de productiekosten flink zijn gedaald. Uiteraard heb ik nog even gezocht naar een echte kostprijs, maar die kan ik zo 1-2-3 niet vinden. (Nintendo geeft daar geen informatie over, ik heb wel eens een artikel gevonden dat een schatting deed maar dat artikel kan ik zo snel niet vinden.)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viggen60
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-02 10:45
Tijn89 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 00:28:
Ja ik denk dat super mario bros wii voor kerst is gepland en dat is een titel die volgens mee de moeite waard is voor de kerst periode.
Ook minder titels die kunnen verrassen zijn gepland voor kerst. Zoals de "Drawn to live" serie die op de Wii komt. De nieuwe "Rabbids: Go home" ook altijd leuk voor de kerst met vrienden.
Resident Evil: Dark Chronolics
Dead Space Extraction
TMNT Smach Up
Pro Evolution Soccer 2010
Lego Indiana Jones 2

Ik denk genoeg om naar uit te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
Ik zet Call of Duty Modern Warfare ook nog even tussen dat rijtje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:23
Ik ga even vloeken in de kerk, maar ik vond New SMB op de ds niet geweldig. Misschien omdat door de jaren heen mijn smaak is veranderd of dat mijn platform skills wat minder zijn geworden, maar ik vind het net niet lekker meer spelen, te moeilijk. Super mario word daarentegen vind ik geweldig en als ik het soms nog is speel voelt het nog steeds als een warm bad......misschien is juist de verandering wel hetgene waardoor het voor mij minder is.
Iig is het nog steeds een goed spel, maar mij ligt ie minder.

Mijn punt is dus, dat ik nog niet zeker ben of voor mij smb wii dus de topper gaat zijn. Wat blijft er dan over?
Vziw komt er geen nieuwe zelda, pikmin,f-zero en galaxy 2 ook nog niet. En verder kan ik me voorstellen dat de nieuwe generatie gamers wellicht geen 2d mario wil spelen maar iets 3d (alhoewel ik dan ook weer verwacht dat degene die dat heel erg belangrijk vinden dan toch weer meer op ps360 zitten). De andere genoemde games zijn leuk als filler, maar ik ben juist een multi console gamer met weinig tijd, dan wil ik dus juist a+ stuff spelen in die tijd.

We gaan het zien :) (en wellicht ga ik toch maar is kijken of ik verder kan komen met ds mario :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Je denkt dat New. Super Mario Bros. Wii niet leuk is omdat je de DS versie te moeilijk vond? Tja, ik ben wel blij dat het eens wat moeilijker is. Meeste andere games speel ik in een paar dagen uit tegenwoordig (dit is op elke console zo) echt moeilijke games zie je tegenwoordig nog amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Tc-Chub schreef op zondag 20 september 2009 @ 11:16:
Ik zet Call of Duty Modern Warfare ook nog even tussen dat rijtje :D
Om Silent Hill: Shattered Memories niet te vergeten. Dat zou wel eens een vrij innovatieve titel binnen het survival horror genre kunnen worden.
90710 schreef op zondag 20 september 2009 @ 13:17:
Je denkt dat New. Super Mario Bros. Wii niet leuk is omdat je de DS versie te moeilijk vond? Tja, ik ben wel blij dat het eens wat moeilijker is. Meeste andere games speel ik in een paar dagen uit tegenwoordig (dit is op elke console zo) echt moeilijke games zie je tegenwoordig nog amper.
Is NSMB voor de Wii zelfs niet het eerste spel waarbij het spel het op de moeilijkste stukken van je over kan nemen zodat je nooit vast hoeft te komen te zitten?

[ Voor 46% gewijzigd door MetroidPrime op 20-09-2009 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Jep NSMB Wii krijgt Guided Play ;) Niet dat ik daar gebruik van ga maken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Misschien sta ik alleen maar ik vond NSMB DS juist te makkelijk (ook in vergelijking met super mario world). Zou graag wat meer platformers zien die makkelijk beginnen en richting het einde echt moeilijk worden (zoals smb 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-06 07:33
fZeroNewbie schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:29:
Misschien sta ik alleen maar ik vond NSMB DS juist te makkelijk (ook in vergelijking met super mario world). Zou graag wat meer platformers zien die makkelijk beginnen en richting het einde echt moeilijk worden (zoals smb 3).
NSMB DS was ook te makkelijk, kinderspel vergeleken bij SMW en SMB3. Ook de 3d stijl vind ik niet passen voor mario. De trailers van NSMB wii zien er te klinisch uit, er straalt geen warmte vanaf zoals van SMW of SMB3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik speelde laatst bij een maat Beatles Rock Band op de Wii maar daar stottert de game wel af en toe. Erg jammer dat deze game matig geport is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

ninc schreef op maandag 21 september 2009 @ 00:11:
[...]

NSMB DS was ook te makkelijk, kinderspel vergeleken bij SMW en SMB3. Ook de 3d stijl vind ik niet passen voor mario. De trailers van NSMB wii zien er te klinisch uit, er straalt geen warmte vanaf zoals van SMW of SMB3.
Ach ja, de enige Super Mario platformer die ik ooit echt uitgespeeld heb is Super Mario Land (GB) :p En, als die telt, Super Princess Peach (DS) :p

[ Voor 5% gewijzigd door 90710 op 21-09-2009 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand al ervaringen/bevindingen met/over Collin McRae Dirt 2 op de Wii ?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 21-09-2009 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Super Mario Land telt zeker! Hoe cool is het vliegtuigje en de onderzeeër ;)

On topic: Ik zit dus momenteel met mijn linker arm in een mitella maar heb net te horen gekregen dat ik in principe wel een controller vast mag houden zolang ik maar niet hoef te swiepen (met links iig en rechts liever niet te wild).

Nu ben ik een beetje aan het kijken naar games die ik goed zou kunnen spelen. Moet je bij The Conduit met de nunchuck gestures uitvoeren? of alleen met het pookje lopen?

Verder misschien nog wat tips voor wii-mote only games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bij the conduit gooi je met de nunchuck granaten. Hij is wel redelijk gevoelig en je hoeft dat niet te vaak te doen. Metroid Prime Trilogy zou ook een goede optie zijn. Succes ermee iig.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fZeroNewbie schreef op maandag 21 september 2009 @ 09:42:
Hoogtepunt van die game is wel dat wanneer je een ster pakt je de Can-can hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 279033 schreef op maandag 21 september 2009 @ 07:18:
Ik speelde laatst bij een maat Beatles Rock Band op de Wii maar daar stottert de game wel af en toe. Erg jammer dat deze game matig geport is.
Was het niet je maat of jezelf die stotterde? Ik heb geen enkel probleem met Beatles Rock Band, ik vind het zelfs erg leuk spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Sendy schreef op maandag 21 september 2009 @ 10:45:
[...]

Was het niet je maat of jezelf die stotterde? Ik heb geen enkel probleem met Beatles Rock Band, ik vind het zelfs erg leuk spelen.
Ik heb het ook, bij Guitar Hero 5. De fret bar stottert dan even.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Lol als SMW moeilijk is dan N:SMB dan ben ik iig geen complete n00b. Demoplay vind ik helemaal niks, ik wil liever een spel niet uitspelen dan kijken naar de automatische piloot.

Super mario land was erg leuk maar ook erg makkelijk, volgens mij echt in 1 dag uitgespeeld (en normaal ben ik echt heeeeeeel traag, smb1 op de nes heb ik ook erg lang over gedaan.....kon niet voorbij wereld 4-4 en wist niet van de warp zones :X :) )

Anyways gezien de doelgroep lijkt het me waarschijnlijk dat het spel niet moeilijk begint maar wellicht (juist door demoplay) op het laatst wel pittiger word.
Ik ga iig de reviews in de gaten houden.

Toch vind ik het opnieuw opwarmen van het 2d mario concept een beetje matig als grote vakantie knaller.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sagat schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:31:

Toch vind ik het opnieuw opwarmen van het 2d mario concept een beetje matig als grote vakantie knaller.
Ze hadden ook voor het zoveelste jaar op rij weer Mario Galaxy promoten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
fZeroNewbie schreef op maandag 21 september 2009 @ 09:42:
:o Jaa! Die was ik helemaal vergeten!
Misschien moeten ze ook maar eens wat Game Boy spellen naar die Wii brengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Magic6399 schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:56:
[...]

:o Jaa! Die was ik helemaal vergeten!
Misschien moeten ze ook maar eens wat Game Boy spellen naar die Wii brengen :P
Ik zou portable spellen eerder op een DSi Virtual Console terug verwachten dan op de Wii Virtual Console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:23
Dat is mijn gedachte ook over NSMB DS. In mijn ogen veel te makkelijk.
Heel snel om uit te spelen en daarna gingen de meeste muntjes ook vrij snel om ze allemaal te krijgen.
Alleen de allerlaatste moet ik nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de E3 demo van NSMB Wii in de zomer gespeeld bij Nintendo. De game was toch een stuk moeilijker dan NSMB DS. Meer hindernissen als bewegende platforms en moeilijkere uitdagingen. Het multiplayer onderdeel was erg leuk en als je elkaar ook nog eens gaat dwarszitten wordt het nog lastiger. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stukje (niet zo heel schokkende) info... nieuws: Directeur Square Enix voorspelt nieuwe Wii in 2011

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 22-09-2009 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...zolang ze elk jaar voorspellen dat het 2011 wordt, zal het wel kloppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Dit is alleen niet de zoveelste analist die zoiets het voorspelt, dit is de directeur van Square-Enix. Als Nintendo een nieuwe console wil gaan lanceren in 2011, zal Nintendo third parties ruim vantevoren daarover moeten inlichten, het ontwikkelen van een spel duurt tegenwoordig vaak 2 tot 3 jaar. We weten niet waarop deze voorspelling gebaseerd is, maar de directeur van Square-Enix zit wel op een positie waar hij informatie krijgt waar de meeste analisten geen beschikking over zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch lijkt het me sterk. De wii loopt nog steeds erg goed en als Nintendo genoeg casual troep blijft uitpoepen zal hij nog een hele tijd goed verkopen. Lijkt mij geen wijze zet om zo snel al een opvolger uit te brengen. Er zijn genoeg opties voor games die verkopen. Waarom denk je bijvoorbeeld dat Wii Sports 2 geen online functie heeft? Mario Party online zal ook topseller zijn en zo zijn er genoeg simpel te maken games die veel geld opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:18
MetroidPrime schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:26:
[...]
Dit is alleen niet de zoveelste analist die zoiets het voorspelt, dit is de directeur van Square-Enix.
Denk niet dat het zo is, anders zou Nintendo het hem echt niet in dank afnemen. Denk dat Nintendo het liever zelf bekend maakt als er een nieuwe console uit zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Anoniem: 279033 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:29:
Toch lijkt het me sterk. De wii loopt nog steeds erg goed en als Nintendo genoeg casual troep blijft uitpoepen zal hij nog een hele tijd goed verkopen. Lijkt mij geen wijze zet om zo snel al een opvolger uit te brengen. Er zijn genoeg opties voor games die verkopen. Waarom denk je bijvoorbeeld dat Wii Sports 2 geen online functie heeft? Mario Party online zal ook topseller zijn en zo zijn er genoeg simpel te maken games die veel geld opleveren.
De Wii doet het nog steeds goed maar de verkopen lopen wel aanzienlijk terug. Ik verwacht stiekem op de komende E3 een opvolger. Maar deze opvolger zal wel een soort van DSi worden. Nintendo hecht denk ik veel waarde aan backwards compatibility en de bestaande userbase. Ze willen met de nieuwe console niet meteen alle bestaande gebruikers het gevoel geven dat hun Wii waardeloos is. Ik verwacht dan ook wel een Wii HD. Daarvoor zullen ook nog gewone Wii games komen die wellicht in HD weergegeven kunnen worden en dan komen er later WiiHD specifieke games. Ook verwacht ik dat de balance board gewoon zal blijven werken maar de Wiimote niet meer. Die gaat denk ik ook een upgrade krijgen om tenminste de Sony wand voor te blijven.
Als die WiiHD er komt op korte termijn verwacht ik wel een stortvloed aan PS3/X360 ports...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deddiekoel schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:23:
[...]

De Wii doet het nog steeds goed maar de verkopen lopen wel aanzienlijk terug. Ik verwacht stiekem op de komende E3 een opvolger. Maar deze opvolger zal wel een soort van DSi worden. Nintendo hecht denk ik veel waarde aan backwards compatibility en de bestaande userbase. Ze willen met de nieuwe console niet meteen alle bestaande gebruikers het gevoel geven dat hun Wii waardeloos is. Ik verwacht dan ook wel een Wii HD. Daarvoor zullen ook nog gewone Wii games komen die wellicht in HD weergegeven kunnen worden en dan komen er later WiiHD specifieke games. Ook verwacht ik dat de balance board gewoon zal blijven werken maar de Wiimote niet meer. Die gaat denk ik ook een upgrade krijgen om tenminste de Sony wand voor te blijven.
Als die WiiHD er komt op korte termijn verwacht ik wel een stortvloed aan PS3/X360 ports...
Nieuwe Wiimote lijkt me sterk gezien de motionplus. Dan zouden consumenten zich behoorlijk genaaid voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Anoniem: 279033 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:43:
[...]
Nieuwe Wiimote lijkt me sterk gezien de motionplus. Dan zouden consumenten zich behoorlijk genaaid voelen.
Ik twijfel ook wel enigzins. Maar de Wiimote (ook met M+) kent zijn beperkingen. Met name de sensorbar en het calibreren. Nintendo kan natuurlijk de oude Wiimotes blijven ondersteunen maar ik verwacht toch iets van een upgrade, al is het maar dat M+ wordt geïntegreerd. Het blijft natuurlijk wel een nieuwe console en daar mag natuurlijk wel geld mee worden verdiend ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deddiekoel schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 13:01:
[...]

Ik twijfel ook wel enigzins. Maar de Wiimote (ook met M+) kent zijn beperkingen. Met name de sensorbar en het calibreren. Nintendo kan natuurlijk de oude Wiimotes blijven ondersteunen maar ik verwacht toch iets van een upgrade, al is het maar dat M+ wordt geïntegreerd. Het blijft natuurlijk wel een nieuwe console en daar mag natuurlijk wel geld mee worden verdiend ;-)
Het probleem is echter dat gamers het gewend zijn dat je allemaal nieuw spul moet kopen bij een nieuwe console. Casual gamers hebben daar meer moeite mee en blijven gewoon lekker op de oude console spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

jongentje schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:09:
[...]

Denk niet dat het zo is, anders zou Nintendo het hem echt niet in dank afnemen. Denk dat Nintendo het liever zelf bekend maakt als er een nieuwe console uit zou komen.
Nintendo hoeft het hem niet letterlijk te hebben verteld dat er een console in 2011 komt, hij kan ook bepaalde tekenen gezien hebben die kunnen aangeven dat Nintendo aan een nieuwe console werkt die op relatief korte termijn uit zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Ik vind het meer een opmerking die heel erg makkelijk waar kan zijn. Als ik het even naar voetbal vertaal 'in 2011 word een club uit de randstad kampioen'. Tuurlijk hebben Twente,Heerenveen&Groningen ook kans...maar wsl gaat dit kloppen.

De wii is nu al 2-3 jaar uit? in 2011 is dat 5 jaar. Helemaal omdat de wii qua pure rekenkracht/geheugen etc niet echt heel indrukwekkend is, is het niet vreemd om tegen die tijd weer iets nieuws te zien.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Sagat schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:13:
Ik vind het meer een opmerking die heel erg makkelijk waar kan zijn. Als ik het even naar voetbal vertaal 'in 2011 word een club uit de randstad kampioen'. Tuurlijk hebben Twente,Heerenveen&Groningen ook kans...maar wsl gaat dit kloppen.

De wii is nu al 2-3 jaar uit? in 2011 is dat 5 jaar. Helemaal omdat de wii qua pure rekenkracht/geheugen etc niet echt heel indrukwekkend is, is het niet vreemd om tegen die tijd weer iets nieuws te zien.
H'veen en Groningen hebben geen kans meer op het kampioenschap haha ;)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 279033 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:43:
[...]

toch lijkt het me beter dat de extra gevoeligheid van M+ standaard wordt voor de nieuwe wii mote dan dat ook daar een opzetstukje voor nodig is ivm lengte van het device en kwetsbaarheid.

trouwens: als je tafeltennis speelt met de M+ en daarna het oude tennis van Wii Sports dan is tennis opeens een erg lomp gebeuren waarbij het er op aan komt of je op tijd een beweging maakt en veel minder hoe je de beweging maakt.

[ Voor 21% gewijzigd door JJ Le Funk op 23-09-2009 00:01 ]

~

• Sagat
MrVegeta schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:57:
H'veen en Groningen hebben geen kans meer op het kampioenschap haha ;)
offtopic:
Ik zei in 2011, dit seizoen mogen ze blij zijn als ze de nacompetitie ontlopen.

*ponder ponder* ik heb al tijden madworld staan als game die ik mogelijk ga kopen. Mijn max prijs was echter 20 eur voor deze titel........2e hands heb ik em nu voor dit bedrag gezien.....toch maar doen dan?

10 second ninja DONE

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Sagat schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:14:
[...]

offtopic:
Ik zei in 2011, dit seizoen mogen ze blij zijn als ze de nacompetitie ontlopen.

*ponder ponder* ik heb al tijden madworld staan als game die ik mogelijk ga kopen. Mijn max prijs was echter 20 eur voor deze titel........2e hands heb ik em nu voor dit bedrag gezien.....toch maar doen dan?
Bij buitenlandse winkels als Zavvi is hij vaak al goedkoper te krijgen, ik heb hem voor 10 pond + 1 pond verzendkosten gekocht geloof ik.

90710

MrJayMan schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:59:
[...]

toch lijkt het me beter dat de extra gevoeligheid van M+ standaard wordt voor de nieuwe wii mote dan dat ook daar een opzetstukje voor nodig is ivm lengte van het device en kwetsbaarheid.

trouwens: als je tafeltennis speelt met de M+ en daarna het oude tennis van Wii Sports dan is tennis opeens een erg lomp gebeuren waarbij het er op aan komt of je op tijd een beweging maakt en veel minder hoe je de beweging maakt.
Ik heb tennis in Wii Sports nooit echt leuk gevonden, Tafel tennis darentegen, vind ik wel geweldig.

• Deddiekoel
Ik ga wat ruimte maken in mijn gameskast en dus gaan er wat titels de verkoop in. Ze gaan deze week op marktplaats maar voor de medetweakers zet ik de lijst eerst hier (omdat T.net V&A geen games sectie heeft).
Ze mogen weg voor 12,50 het stuk (ex verzendkosten), of alle 10 voor 100 euro:
- Splinter Cell: Double Agent
- Tomb Raider: Anniversary
- Dragonball Z Budokai Tenkaichi 3
- Metroid Prime 3: Corruption
- Pro Evolution Soccer 2008 (nog ongeopend, was kadootje nadat ik mijne al eens had verkocht)
- The Godfather: Blackhand edition
- SSX Blur
- Scarface
- Red Steel
- Boom Blox

DM me als je interesse hebt.

Die motion plus levert nu trouwens een interessant dilemma op. Ga je de game ervoor maken of niet? Het grootste deel van het Wii-publiek heeft um niet dus zou je dan ontwikkelen voor een nichemarkt. Daarnaast moet je er ook voor zorgen dat zonder M+ de game geen onbestuurbare brei wordt. Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:58

-ET-

Phone Home

Is er eigenlijk al iets bekend over een volledige tafeltennis game die M+ ondersteund.

Ik vind het tafeltennissen van Wii Sports Resort helemaal geweldig. Echter is het zo frustrerend dat het steeds maar korte potjes zijn. Dus een full game zou geweldig zijn.

Collin McRae gedaan.... mijn spel is het niet (al was het maar dat ik het sturen in race spellen meestal erg moeilijk vindt, maar das persoonlijk ;) ). Tracks en wagens zijn wel uitgebreid in mogelijkheden. Grafisch niet onaardig voor de Wii. Vindt de menu's niet zo heel gebruiksvriendelijk (zal wel wennen zijn, maar eerste indruk is dus matig). Kortom, ... ben der niet lyrisch over.

...en nog een nieuwsbericht: nieuws: Europese Wii-prijsverlaging gaat 2 oktober in
Met hoeveel de inkoopprijs wordt verlaagd, wilde Stirnweis eveneens niet kwijt, maar ze zei te verwachten dat de verlaging 'in dezelfde richting moet worden gezocht als de Amerikaanse prijsverlaging'. Vannacht werd bekend dat de adviesprijs voor Amerikaanse Wii's met 50 dollar zakt naar 200 dollar.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 24-09-2009 09:50 ]

• MetroidPrime

MetroidPrime

Het gerucht gaat echter dat Europa geen echte prijsverlaging zal krijgen, maar in plaats daarvan een bundel met Wii Sports en Wii Sports Resort en een MotionPlus add-on.

MetroidPrime schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:37:
[...]Het gerucht gaat echter dat Europa geen echte prijsverlaging zal krijgen, maar in plaats daarvan een bundel met Wii Sports en Wii Sports Resort en een MotionPlus add-on.
...die is er inmiddels al... (aldus het krantje van Bart Smit en Intertoys deze week)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 00:35
Moesten mensen nog een Wiimote + nunchuck zoeken:
Op ebay voor ~25€ te vinden
Ik heb ze vandaag toegekregen en het zijn (op het eerste zicht) authentieke Nintendo's :)

Ze zijn trouwens duurder geworden, want ik heb maar 25$ betaald! :D

[ Voor 10% gewijzigd door Fire69 op 24-09-2009 20:30 ]

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 09:24
De nintendo usb wifi connector werkt niet op windows 7 x64.. Weet iemand hier toevallig al een oplossing voor, want ik heb niet echt iets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 26457 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:25:
Collin McRae gedaan.... mijn spel is het niet (al was het maar dat ik het sturen in race spellen meestal erg moeilijk vindt, maar das persoonlijk ;) ). Tracks en wagens zijn wel uitgebreid in mogelijkheden. Grafisch niet onaardig voor de Wii. Vindt de menu's niet zo heel gebruiksvriendelijk (zal wel wennen zijn, maar eerste indruk is dus matig). Kortom, ... ben der niet lyrisch over.
Ik was verbeisterd hoe slecht het was. Het publiek lijkt wel uitgeknipt(en niet eens netjes langs de randjes) en de physics zijn om te huilen(toch wel belangrijk in een rally game en ik meen dat hiervan een filmpje staat op youtube). Daarnaast heb ik ook de DS versie liggen om te reivewen en die is qua features completer met een track editor. Al met al een ontzettende teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 00:25:
[...]

Ik was verbeisterd hoe slecht het was. Het publiek lijkt wel uitgeknipt(en niet eens netjes langs de randjes) en de physics zijn om te huilen(toch wel belangrijk in een rally game en ik meen dat hiervan een filmpje staat op youtube). Daarnaast heb ik ook de DS versie liggen om te reivewen en die is qua features completer met een track editor. Al met al een ontzettende teleurstelling.
wat is dat toch met Nintendo en race games, kan mij eigenlijk geen goede racer meer voor me halen. en dan bedoel ik met name op een race simulator dus geen kart f-zer etc.

Ben maandag in de media markt, weet iemand of ze daar nog gamecube controllers en geheugen verkopen??

[ Voor 7% gewijzigd door SOCO_cola op 25-09-2009 09:18 ]

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hebben mensen ervaring met de WII i.c.m. een beamer. We willen dit namelijk gebruiken als spelonderdeel voor een feestje. Zitten er restricties op de afstand tov de sensorbalk of zijn er andere dingen waar we rekening mee moeten houden?
Heb zelf geen WII en beamer, dus kan niets uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

De sensor balk moet aan de wii gekoppeld zijn. Dus dat is vaak een probleem omdat de beamer achter staat en de sensor balk voor. Je kan dat oplossen met een lange video kabel of door de sensorbalk op een andere manier van stroom te voorzien. Ook zijn er losse sensor bars op batterijen te vinden en als laatste redmiddel kun je ook kaarsen gebruiken als vervanging (check youtube ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:35
Eriksk schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 13:17:
Hebben mensen ervaring met de WII i.c.m. een beamer. We willen dit namelijk gebruiken als spelonderdeel voor een feestje. Zitten er restricties op de afstand tov de sensorbalk of zijn er andere dingen waar we rekening mee moeten houden?
Heb zelf geen WII en beamer, dus kan niets uitproberen.
Het probleem is dat de sensorbalk wat smal voor zo'n groot scherm.

Wat ik het beste vond werken is de sensorbar niet onder of boven het scherm te zetten, maar een paar meter naar voren halen (afhankelijk van de schermgrootte natuurlijk) en dan op een verhoging (tafeltje oid) te leggen.

Zo is de controle wat preciezer.

Je zou idd ook kaarsen kunnen nemen die je wat verder uit elkaar zet dan de sensorbalk. Wel even een voorraadje inslaan zodat je niet halverwege de avond zonder zit. Let wel op brandgevaar, met een feestje met veel dronken mensen is het niet de veiligste oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 07:26
SOCO_cola schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:16:
[...]

wat is dat toch met Nintendo en race games, kan mij eigenlijk geen goede racer meer voor me halen. en dan bedoel ik met name op een race simulator dus geen kart f-zer etc.

Ben maandag in de media markt, weet iemand of ze daar nog gamecube controllers en geheugen verkopen??
VRally 3 op de Game Boy Advance :)
Overigens is de engine die daarvoor gebruikt wordt ge-evolueerd tot de engine die nu COP The Recruit aandrijft. (goed spel!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ik lees net wat meer over de Sony Wand en als ik dat lees dan zie ik toch de problemen met het achteraf implementeren van een dergelijke controller.
Bij gebrek aan een nunchuck moet je op de PS3 nl. een gewone controller gebruiken :S
Dat lijkt mij niet bepaald prettig spelen. Wat wel positief is is dat er idd patches mogelijk zijn om bepaalde games van Wand controls te voorzien. Andere games als RE5 krijgen een speciale editie. Voor mij geen probleem omdat ik nu toch nog geen PS3 heb, maar wel jammer.
PS3 + Wand is nog steeds interessant voor me maar dan hoop ik wel dat er een Nunchuck alternatief komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rajackar schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 13:41:
De sensor balk moet aan de wii gekoppeld zijn. Dus dat is vaak een probleem omdat de beamer achter staat en de sensor balk voor. Je kan dat oplossen met een lange video kabel of door de sensorbalk op een andere manier van stroom te voorzien. Ook zijn er losse sensor bars op batterijen te vinden en als laatste redmiddel kun je ook kaarsen gebruiken als vervanging (check youtube ;) )
...ik heb dat opgelost door de wii bij het scherm te zetten (en verlengkabel naar beamer), zodat je dus gewoon ook daar voorin je sensorbalk hebt. Geen probleem met formaat van de blak, maar wel even op hoogte zetten op een krukje ofzo, zodat de sensorbalk onderaan je spelscherm aansluit. Mocht je wii toch achter je staan bij je beamer, dan wellicht een draadloze sensorbalk.
Speelt wel heerlijk op een beamer...zo is het met Tiger Woods alsof je haast zelf op de green staat te meppen. Heerlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SOCO_cola schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:16:
[...]

Qua race simulators niet nee, qua racers krijgen we ergens in de lente Trackmania Wii, met alle toeters en bellen. 60fps, online races, track editor met download functie en meer. Daarnaast lijkt Need for Speed: Nitro wel een leuke arcade racer te worden.
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.