Ik heb precies hetzelfde. Kan ook niet vinden waar het vandaan komt. Eens kijken of het over is als ik een stukje papier tussen het 'kapje' en de batterij doe.Anoniem: 197980 schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:54:
Ok.... er lijkt intern wat los te zitten!
Als ik achter aan de bovenzijde tik dan zit er hoorbaar iets los, intern.
ik kan niet vinden wat het is maar telkens als ik de Hero neerleg dan hoor ik het geluid van iets wat los zit of trilt.
ik ga er even van uit dat niemand anders dit heeft????
zo nee, dan stuur ik hem vandaag of morgen terug
Hier hetzelfde, zal vast wel met de autofocus te maken hebben ofzo. Hoor dit geluidje soms ook als ik tegen m'n telefoon tik dus wees niet bang teddekjbr schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:37:
[...]
Bij die barcode scanner heb ik ook een duidelijk hoorbaar "klik-klik" geluid, maar ik ging er al vanuit dat dat normaal was
Dat vraag ik me ook af!Flogging Hank schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:06:
is het nou zo dat je met het installen van de officiele update de mogelijkheid verliest om je telefoon te rooten? Zoja, zijn er nog meer "nadelen" voor het installeren van de officiële update?
[ Voor 29% gewijzigd door -Tim- op 14-09-2009 17:34 ]
210667
Op XDA schrijven ze dit over de nieuwe Hboot na de officiele Rom-flashFlogging Hank schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:06:
is het nou zo dat je met het installen van de officiele update de mogelijkheid verliest om je telefoon te rooten? Zoja, zijn er nog meer "nadelen" voor het installeren van de officiële update?
Anoniem: 197980
ik ben ff naar de winkel gegaan en ze hadden 3 Hero's er bij gepakt. er was niet 1 Hero waarbij dit rammelen niet het geval was en nu ik ook hier hoor dat ik niet de enigste bent ben ik weer gerust.vanardenne schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:28:
[...]
Ik heb het idee dat bij mij mijn camera iets wat geluid maakt als je er op tikt.
edit: en dat is beetje hetzelfde geluid als ik barcodescanner opstart of afsluit.
ik gebruik de barcode scanner nog niet dus ik zal alsnog even een mailtje de deur uit doen naar HTC.
die weten ws waar het voor is en dan hebben we hier duidelijkheid.
Anoniem: 225842
Je kan ook overdrijven natuurlijkAnoniem: 197980 schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:05:
[...]
ik ben ff naar de winkel gegaan en ze hadden 3 Hero's er bij gepakt. er was niet 1 Hero waarbij dit rammelen niet het geval was en nu ik ook hier hoor dat ik niet de enigste bent ben ik weer gerust.![]()
ik gebruik de barcode scanner nog niet dus ik zal alsnog even een mailtje de deur uit doen naar HTC.
Probeer de barcodescanner idd maar eens, dan hoor je het nog erger
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 225842 op 14-09-2009 18:45 ]
ik hoor echt niets. Ik heb er eens hard mee geschud en niks zit los.
Barcode scanner werkt bij mij niet, weet er iemand waarom? Ik krijg telkens een fout.
Barcode scanner werkt bij mij niet, weet er iemand waarom? Ik krijg telkens een fout.
Ja de eerste x schrik je vandaar mijn reactieAnoniem: 225842 schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:43:
[...]
Je kan ook overdrijven natuurlijkIk heb het ook, en het is gewoon de lens of iets dergelijks, die zit 'los' omdat het autofocus heeft en niet fixed-focus is.
Probeer de barcodescanner idd maar eens, dan hoor je het nog ergerDe eerste keer schrok ik hiet ook een beetje van, ik dacht zelfs dat er een automatisch lenskapje inzat, maar helaas

Maar ik zal idd die scanner ff installeren...
Anoniem: 104511
Als ik met de camera vlak naast m'n oor stevig schud hoor ik HEEEEL zachtjes iets resoneren ja, maar niet iets wat los ligt oid, gewoon de lens zoals al gezegd ofzoM3 SMGII schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:04:
ik hoor echt niets. Ik heb er eens hard mee geschud en niks zit los.
Anoniem: 197677
Heb mijn Hero zaterdag gehaald maar ik ben nog steeds bezig met instellen en klooien. Ik krijg mijn contacten maar niet op me telefoon. Nummers van me pc krijg ik niet op me telefoon met htc sync. Gisteren alles handmatig erin gedaan maar toen deed android market het niet. Heb ik vandaag een backup gemaakt en gereset.
Nou werkt android market weer wel maar werkt de backup niet. Heb met mybackup een backup gemaakt en mijn contacten hersteld. Er stond wel niet restoren als je gesynched hebt met gmail.
Achja zal wel dan maar nog een dag alle contacten handmatig erin doen.....
Nou werkt android market weer wel maar werkt de backup niet. Heb met mybackup een backup gemaakt en mijn contacten hersteld. Er stond wel niet restoren als je gesynched hebt met gmail.
Nou, ik heb de gok maar gewaagd nadat ik het wachten op een officiële htc update zo'n beetje zat ben.
Heb nu de 2.2-update-hero-modacocustomrom-core-signed geïnstalleerd, en *poef* Hij draait zonder lag!
En voor de mensen die een simpele manier zoeken: **klik**
Om daarna de custum rom erop te zetten: *klik*
En de nieuwste rom (2.2) staat hier.
Heb nu de 2.2-update-hero-modacocustomrom-core-signed geïnstalleerd, en *poef* Hij draait zonder lag!
En voor de mensen die een simpele manier zoeken: **klik**
Om daarna de custum rom erop te zetten: *klik*
En de nieuwste rom (2.2) staat hier.
En het topic voor de custom ROM's staat hier: [HTC Hero] Rooten & Custom ROM's
Anoniem: 294207
Ik wacht nu op een telefoontje van de technische dienst van KPN.FRidh schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:49:
[...]
heb je port 26 gebruikt ipv de normale 25?
Via Twitter:
Rumor stomping time: The Nordic update to Hero is legit, safe, and final. If that is the proper regional update for your phone, dive in!
Anoniem: 167272
Ja, dat schreef Slashgear ook al, die hadden HTC gebeld en daar kennelijk gehoord dat die update gewoon deugt.
Als gebruiker van die update heb ik geen klachten. Als ik dat bugje met dat onscreen toetsenbord in zoekfunctie browser in landscapemode even vergeet.
Het loopt als een speer.
iPhone, eat my dust!
Verder nog een belangrijke bug die er echt uit moet is de "Android.process.acore" force close als hij gaat syncen met google/facebook. Dit had ik met de vorige versie niet, maar nu dus wel.Anoniem: 167272 schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:28:
[...]
Ja, dat schreef Slashgear ook al, die hadden HTC gebeld en daar kennelijk gehoord dat die update gewoon deugt.
Als gebruiker van die update heb ik geen klachten. Als ik dat bugje met dat onscreen toetsenbord in zoekfunctie browser in landscapemode even vergeet.
Het loopt als een speer.
iPhone, eat my dust!
Soms gaat sense dan weer restarten en zie ik het HTC logo in beeld.
Toch wel vervelend. Als de Nederlandse ROM update er is ga ik die er zeker op zetten!
Update eind van de maand:
"Einde van deze maand verwachten wij de Rom update voor dit toestel welke te vinden zal zijn op onze website onder “ondersteuning”. Hopelijk zal ook dit problem opgelost worden daar wij hiervan op de hoogte zijn."
Bron: HTC KLantenservice. Heb het sms probleem en kreeg oa dit als reactie!
"Einde van deze maand verwachten wij de Rom update voor dit toestel welke te vinden zal zijn op onze website onder “ondersteuning”. Hopelijk zal ook dit problem opgelost worden daar wij hiervan op de hoogte zijn."
PSN id: GG--77
Ik hoop dat dit dan nog een nieuwere update dan die update die nu beschikbaar is, maar ik denk van nietGG---77 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 08:14:
Update eind van de maand:
"May our framerates be high and our temperatures low."
Nou ik mag hopen van wel zeg.Deem schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 08:25:
[...]
Ik hoop dat dit dan nog een nieuwere update dan die update die nu beschikbaar is, maar ik denk van niet

In 3 weken kun je veel doen
Worden met die update de bluetooth-problemen ook opgelost?
Ben benieuwd!
Ben benieuwd!
Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!
Vraag me af wat dan de verschillen zijn met de scandinavische ROM daar ze nog 3 weken wachten alvorens een ROM update op de NL site te plaatsen...
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Wellicht kijk ik er overheen, maar ik zou graag een ander geluid willen selecteren voor binnenkomend sms-jes en binnenkomende mail. Iemand kunnen vinden waar dat aan te passen is?
Ga naar berichten, druk op menu, vervolgens instellingen. Vinger naar beneden en kies Geluid selecteren
[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 15-09-2009 10:16 ]
Als je dit topic had doorgespit kwam je op de 2e! Pagina dit tegen.
Anoniem: 316307 in "HTC Hero [part three]"M1lamb3r schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:51:
het moet volgens mij ook de media/audio/notifications zijn (of iig bij mij deed die het toen wel)
[ Voor 14% gewijzigd door Vendrom op 15-09-2009 10:18 ]
Als ik in mijn emailbox sta (hotmail) Menu selecteer, dan voor "Meer" kies. Krijg ik alleen de keuze meldinginstellingen en daar kan ik wel de melding aan en uit zetten. Ik kan daar geen eigen toon aangeven. Dus ik blijf houden dat ik voor een sms en email hetzelfde geluid hoor!tiguan schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:15:
Ga naar berichten, druk op menu, vervolgens instellingen. Vinger naar beneden en kies Geluid selecteren
Misschien heb ik mezelf verkeerd uitgedrukt
Ik raad je aan om naar Google Contacts* te gaan en alle contacten daar in te voeren (of te importeren). Die worden dan realtime gesynchroniseerd met je HTC Hero zodra je daarop jouw Google Account hebt ingevoerd. Als je vervolgens wijzigingen maakt in je contactlijst van de telefoon, worden die vrijwel direct (automatisch) gesynchroniseerd met je Google Contacts. Je hebt HTC Sync dus niet nodig om je contacten te synchroniseren.Anoniem: 197677 schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:49:
Heb mijn Hero zaterdag gehaald maar ik ben nog steeds bezig met instellen en klooien. Ik krijg mijn contacten maar niet op me telefoon. Nummers van me pc krijg ik niet op me telefoon met htc sync. Gisteren alles handmatig erin gedaan maar toen deed android market het niet. Heb ik vandaag een backup gemaakt en gereset.
* Dit is welliswaar dezelfde contact-management web applicatie die je kunt benaderen via Gmail, maar dan standalone.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Anoniem: 318096
Welk prog gebruiken jullie voor sms'en?
Ik had chomp sms maar deze geeft foutmelding bij versturen sinds de nieuwe ROM..
Ik had chomp sms maar deze geeft foutmelding bij versturen sinds de nieuwe ROM..
Pas hier wel heel erg mee op! Ik had mijn telefoon via google contacts aan mijn apple address book gekoppeld en dat ging heel erg mis. Google vond het leuk om alle mensen die ik ooit gemaild had naar mijn telefoon te pushen als contact (500+). Toen ik deze op mijn telefoon allemaal verwijderde werden al de contacts uit mijn apple address book weggegooid zonder enige waarschuwing. Ik had gelukkig een backup.rickiii schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:44:
[...]
Ik raad je aan om naar Google Contacts* te gaan en alle contacten daar in te voeren (of te importeren). Die worden dan realtime gesynchroniseerd met je HTC Hero zodra je daarop jouw Google Account hebt ingevoerd. Als je vervolgens wijzigingen maakt in je contactlijst van de telefoon, worden die vrijwel direct (automatisch) gesynchroniseerd met je Google Contacts. Je hebt HTC Sync dus niet nodig om je contacten te synchroniseren.
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Anoniem: 97471
Had een update scanner lopen op de HTC Hero support website van de Nederlandse HTC website. Kreeg net een melding: blijkt dat ze de tekst van de HTC Sync veranderd hebben van Engelse naar Nederlandse tekst. Misschien een soort voorteken?
(werd al helemaal blij toen ik de melding kreeg
)
De zweedse update bevat trouwens geen Nederlands neem ik aan?
Android Software & DiscussieAnoniem: 318096 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:00:
Welk prog gebruiken jullie voor sms'en?
[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 15-09-2009 11:12 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
De zweedse update bevat ook nederlands, en als je een beetje terug leest, zie je dat al best veel mensen hem hebben geinstalleerdAnoniem: 97471 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:11:
Had een update scanner lopen op de HTC Hero support website van de Nederlandse HTC website. Kreeg net een melding: blijkt dat ze de tekst van de HTC Sync veranderd hebben van Engelse naar Nederlandse tekst. Misschien een soort voorteken?(werd al helemaal blij toen ik de melding kreeg
)
Als het goed is welAnoniem: 97471 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:11:
Dat had ik al begrepen inderdaad, alleen kon nergens uit opmaken of die mensen hem nu ook Nederlands hadden draaienSh4wn schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:20:
[...]
De zweedse update bevat ook nederlands, en als je een beetje terug leest, zie je dat al best veel mensen hem hebben geinstalleerd
Contact gehad met htc nederland.Anoniem: 197980 schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:05:
[...]
ik ben ff naar de winkel gegaan en ze hadden 3 Hero's er bij gepakt. er was niet 1 Hero waarbij dit rammelen niet het geval was en nu ik ook hier hoor dat ik niet de enigste bent ben ik weer gerust.![]()
U heeft ons onlangs geschreven over een situatie met uw HTC Hero
Om de situatie met uw telefoon te verduidelijken vertelde u ons het
volgende: dat U bepaalde geluiden hoort in Uw Hero.
Ik heb dit hier gestest en ook hier hoor je “iets”, dus dit is normaal.
Hopend U voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Europe customer support team
Geen uitleg over wat het geluid nu veroorzaakt maar wel is het normaal omdat elke hero daar hetzelfde geluid maakt. wie weet komt het ooit nog eens aan het licht.
[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 197980 op 15-09-2009 14:05 ]
Heb nu de HTC Hero al een tijdje, bevalt prima. Nieuwe ROM -Update gedaan en loopt als een zonnetje!
Alleen ik krijg gewoon niet mijn contacten gesynchroniseerd met Gmail! Agenda en Email gaat perfect, maar ik krijg mijn contacten maar niet gesynced met gmail!
Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen? Kan niks vinden op Google..
Alleen ik krijg gewoon niet mijn contacten gesynchroniseerd met Gmail! Agenda en Email gaat perfect, maar ik krijg mijn contacten maar niet gesynced met gmail!
Gebruik je echt Gmail of Google Apps for your Domain? Bij Apps for your domain moet de Contacts module wel aangezet zijn door de domeinbeheerder.Corniche schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:55:
Heb nu de HTC Hero al een tijdje, bevalt prima. Nieuwe ROM -Update gedaan en loopt als een zonnetje!
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Nee gebruik al jaren Gmail. Mn vriendin heeft het ook, heeft een Magic, heeft niets moeten doen, maar al haar nummers staan wel in Google Contacts bij Gmail ..Kanarie schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:01:
[...]
Gebruik je echt Gmail of Google Apps for your Domain? Bij Apps for your domain moet de Contacts module wel aangezet zijn door de domeinbeheerder.
Ik heb de nieuwe ROM er nu ook opstaan. Updaten was een eitje.
Opstarten vind ik nog redelijk lang duren, maar goed dat doe ik toch bijna nooit.
Ik dacht even dat de ROM in het Engels was, maar kon toen voor Nederlands kiezen. Het trillen bij het typen is iets zachter/lichter geworden is mijn idee.
Even alles weer instellen duurde even, moest even bedenken hoe ik ook alweer met Exchange moest inloggen enzo.
In wat filmpjes zag ik Java in het menu voorbijkomen, dat heb ik niet. Verder gewoon over het algemeen flink vlotter geworden.
Ik heb mijn SMSjes (292) teruggezet, en ervaar dat daar ook snelheidswinst is.
Nou moet ik nog weer even uitvinden hoe ik mijn Google Calendar verberg in de agenda...
Mijn bereik lijkt wel minder geworden te zijn... Maar dat kan ook toeval zijn.
Opstarten vind ik nog redelijk lang duren, maar goed dat doe ik toch bijna nooit.
Ik dacht even dat de ROM in het Engels was, maar kon toen voor Nederlands kiezen. Het trillen bij het typen is iets zachter/lichter geworden is mijn idee.
Even alles weer instellen duurde even, moest even bedenken hoe ik ook alweer met Exchange moest inloggen enzo.
In wat filmpjes zag ik Java in het menu voorbijkomen, dat heb ik niet. Verder gewoon over het algemeen flink vlotter geworden.
Ik heb mijn SMSjes (292) teruggezet, en ervaar dat daar ook snelheidswinst is.
Nou moet ik nog weer even uitvinden hoe ik mijn Google Calendar verberg in de agenda...
Mijn bereik lijkt wel minder geworden te zijn... Maar dat kan ook toeval zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Beekforel op 15-09-2009 13:08 ]
Ik had van te voren een backup gemaakt met MyBackup, heb daar contacten aangevinkt, kan nu echter mijn contacten niet meer terugvinden. Ik denk dat hij alleen de Google Contacten heeft opgeslagen, terwijl ik al mijn contactpersonen op mijn telefoon had staan, synchronisatie met Google lukt ook niet meer na de update.
Update: Oke, geweldig, nu blijkt dat ik ook al mijn gmail contacten opeens weg zijn. Ben al mijn contacten nu dus definitief kwijt, omdat gmail mijn backup was
Update: Oke, geweldig, nu blijkt dat ik ook al mijn gmail contacten opeens weg zijn. Ben al mijn contacten nu dus definitief kwijt, omdat gmail mijn backup was

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 97471 op 15-09-2009 13:50 ]
Het is spijtig dit achteraf te moeten zeggen maar het is altijd handig een lokale backup te hebben, een file oid met daarin al je contacten mocht je onverhoed wat overkomen. En ja, ik was bijna slachtoffer. Ik had een backup gemaakt van al mijn contacten naar Gmail, vanaf mijn kaiser, voordat ik op vakantie ging. Dit geheel toevallig omdat ik het 1 en ander aan het testen was. Tijdens mijn vakantie besloot mijn telefoon uit te zoeken of hij kon drijven, resultaat: hij ligt op 60m diepte. Daarvoor had ik alleen een backup op de telefoon zelf. Nu heb ik ook besloten een backup op mijn PC te zetten. Mocht om 1 of andere reden een sync fout gaan, zoals bij jou waarschijnlijk het geval is, of je telefoon verloren gaan dan heb je altijd nog een backup .Anoniem: 97471 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:21:
Ik had van te voren een backup gemaakt met MyBackup, heb daar contacten aangevinkt, kan nu echter mijn contacten niet meer terugvinden. Ik denk dat hij alleen de Google Contacten heeft opgeslagen, terwijl ik al mijn contactpersonen op mijn telefoon had staan, synchronisatie met Google lukt ook niet meer na de update.
Ik huil overigens niet om het verlies, ik is in afwachting van een Hero

[ Voor 4% gewijzigd door EnsconcE op 15-09-2009 14:37 ]
Ik had dus netjes een lokale backup van mijn contacten, het blijkt echter dat dat alleen mijn Google Contacten waren (waar enkel chat en email adressen in stonden) en geen telefoon contacten
210667
Contacten eerst op je sim zetten en dan importeren. Heb je ze altijd bij de hand.Anoniem: 97471 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:42:
Ik had dus netjes een lokale backup van mijn contacten, het blijkt echter dat dat alleen mijn Google Contacten waren (waar enkel chat en email adressen in stonden) en geen telefoon contacten
Ik heb altijd mijn contacten al op Outlook gehad. Geen gezeur of je nou een Nokia hebt of HTC, is altijd te importeren!210667 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:49:
[...]
Contacten eerst op je sim zetten en dan importeren. Heb je ze altijd bij de hand.
Maar weet jij dan waarom ik mijn nummers niet krijg gesynced met Gmail? Krijg het gewoon niet voor elkaar! Terwijl Agenda en Email wel super werkt?! ..
De volgorde die ik heb aangehouden toen ik de HTC Hero kocht:
- Eerst via internet al mijn contact personen in Google Contacts importeren, toevoegen, sorteren, bijwerken en opschonen (dat werden ongeveer 200 "My Contacts" uit een totaal van 300 "All Contacts")
- Een Export-backup maken vanuit Google Contacts
- HTC Hero voor het eerst opstarten en Google Account invullen. Alle contacts werden opgehaald van internet.
- Elke wijziging die ik nu in Google Contacts maak, synchoniseert direct met de HTC Hero
- Elke wijziging die ik nu in de HTC Hero maak, synchoniseert direct met Google Contacts
[ Voor 8% gewijzigd door rickiii op 15-09-2009 15:24 ]
Eigenlijk toch best wel absurd dat je geen backup kan maken van je adresboek. Zelfs mijn SonyEricsson telefoons konden dat.
Bij mij synchroniseert ie ook niet, terwijl ik juist door die upgrade heb besloten alles op Google te gaan opslaan. In mijn GMail account zijn er nog maar 15 entries in het adresboek, in de telefoon 140. Rara hoe kan dat.
Bij mij synchroniseert ie ook niet, terwijl ik juist door die upgrade heb besloten alles op Google te gaan opslaan. In mijn GMail account zijn er nog maar 15 entries in het adresboek, in de telefoon 140. Rara hoe kan dat.
[ Voor 47% gewijzigd door tiguan op 15-09-2009 15:24 ]
Anoniem: 167272
Ik heb domweg uit Outlook een csv bestandje geïmporteerd in Google Contacts. Maar die zijn niet helemaal lekker doorgekomen. Alle contacten staan nu op voorletter en de mobiele nummers en de emailadressen staan onder het kopje 'overige info'. Dat is onhandig. Ik zit het nu al dagenlang handmatig te corrigeren. Ben nu bij de K aangelandrickiii schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:22:
De volgorde die ik heb aangehouden toen ik de HTC Hero kocht:Werkte vlekkeloos.
- Eerst via internet al mijn contact personen in Google Contacts importeren, toevoegen, sorteren, bijwerken en opschonen (dat werden ongeveer 200 "My Contacts" uit een totaal van 300 "All Contacts")
- Een Export-backup maken vanuit Google Contacts
- HTC Hero voor het eerst opstarten en Google Account invullen. Alle contacts werden opgehaald van internet.
- Elke wijziging die ik nu in Google Contacts maak, synchoniseert direct met de HTC Hero
- Elke wijziging die ik nu in de HTC Hero maak, synchoniseert direct met Google Contacts
Anoniem: 189838
Vanwege vragen over de instellingen van notificaties heb ik contact gehad met HTC. Ze gaven toen aan dat de aanstaande rom update van eind deze maand mijn problemen wel 'ns konden oplossen. toen ik aangaf dat ik rom 2.73.405.5 al van het service center had ontvangen kreeg ik vandaag het volgende antwoord:Snoop schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:12:
[...]
Nou ik mag hopen van wel zeg.![]()
In 3 weken kun je veel doen
"...Dit is inderdaad de laatste ROM die in Nederland einde van deze maand te verkrijgen is via de website.
De led verlichting blijft maar 5 min knipperen, omdat als dit langer zou zijn de batterij snel leeg zal gaan dit is hetzelfde voor de trackball, max 10 min"
Zo'n LEDje verbruikt echt nagenoeg niéts. Trackball is wat anders, maar dat LEDje is geheel verwaarloosbaar

Nickname does not reflect reality
Mensen bij de helpdesk weten waarschijnlijk zelf de reden ook niet 
Is er al een oplossing bekend voor het synchroniseren van Google contacten? Ik krijg de bekende android.process.acore foutmelding, als ik dit op weet te lossen heb ik een gedeelte van mijn contacten toch weer terug
Ze staan nu op mijn telefoon als Google contacten, maar op de Google servers zetten wil niet echt
Is er al een oplossing bekend voor het synchroniseren van Google contacten? Ik krijg de bekende android.process.acore foutmelding, als ik dit op weet te lossen heb ik een gedeelte van mijn contacten toch weer terug
Bij mij ook, maar ik blader vrijwel nooit door mijn volledige lijst van contacten. Bij mij staan alle personen die ik heb gesproken bovenaan, gesorteerd op basis van mijn laatste contact. Als ik een naam zoek, typ ik hun voor- of achternaam in op het numerieke toetsenbord en dat reduceert de lijst vaak tot 2 of 3 personen.Anoniem: 167272 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:33:
[...]
Alle contacten staan nu op voorletter
Als het goed is staat het "Default"-telefoon nummer in beelden de mobiele nummers en de emailadressen staan onder het kopje 'overige info'.
ROM Upgrade for HTC Hero_2.73.405.5 is zojuist verschenen op de Nederlandse HTC site! Ben hem nu aan het downloaden om te kijken of de checksum hetzelfde is als de Scandinavische update 
Update: Bestanden zijn exact hetzelfde, MD5: 74C0D290CBCAA483EDC997CA861A58D6.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 97471 op 15-09-2009 16:15 . Reden: Checksum berekend ]
Ik krijg hem dus niet "door de lucht" als een download op m'n hero? Via zo'n berichtje ?Anoniem: 97471 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:11:
ROM Upgrade for HTC Hero_2.73.405.5 is zojuist verschenen op de Nederlandse HTC site! Ben hem nu aan het downloaden om te kijken of de checksum hetzelfde is als de Scandinavische update
Owner of DBIT Consultancy
Dat neem ik aan van niet. De update hersteld de hele telefoon naar fabrieks instellingen, alleen de SD kaart blijft ongewijzigd, zie ook de uitleg op de HTC website over de update.DennusB schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:18:
[...]
Ik krijg hem dus niet "door de lucht" als een download op m'n hero? Via zo'n berichtje ?
aha sneller dan verwacht!!Anoniem: 97471 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:11:
Kan ik als ik deze installeer nog de custom roms installeren(indien mij deze niet bevalt ofzo) of gaat dat niet meer?
Wat zeurt die medewerker dan met 'eind van de maand'
Maar ben benieuwd of er uberhaupt verschillen zijn met deze versie. Het zou toch haast wel moeten lijkt me. Anders was hijj afgelopen vrijdag ook wel verschenen op de site.
Vandaag of morgen maar eens proberen
Maar ben benieuwd of er uberhaupt verschillen zijn met deze versie. Het zou toch haast wel moeten lijkt me. Anders was hijj afgelopen vrijdag ook wel verschenen op de site.
[ Voor 8% gewijzigd door Snoop op 15-09-2009 16:29 ]
Zie dit topic op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=559613M3 SMGII schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:26:
[...]
aha sneller dan verwacht!!![]()
Kan ik als ik deze installeer nog de custom roms installeren(indien mij deze niet bevalt ofzo) of gaat dat niet meer?
Volgens mij is er dus niks veranderd, de update die je vanaf de Nederlandse site download heeft zelfs RUU (Russische tag) in zijn bestandsnaam, net als de zweedse. Ook de MD5 is hetzelfde (zie hierboven).Snoop schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:28:
Wat zeurt die medewerker dan met 'eind van de maand'
Jezus, wat is de informatieverstrekking op de helpdesk toch een ramp daar zeg
Onofficiele update was niet goed/wel goed. de update komt wel deze maand/later deze maand.... Zucht.
Gelukkig bevalt de update me wel.
Gelukkig bevalt de update me wel.
Ok, ik heb dus nu via Outlook en HTC Sync al mijn contacten op telefoon geheugen. Hoe krijg ik deze gekopieerd naar 'Google' Contacttype in mijn Hero? ..
Pff 6310 was makkelijker haha
Inderdaad, ik heb hem net gedownload en zie het ook. Toch blijf ik hopen dat er nog wat veranderingen in zitten gezien de android.process.acore error en het verschijnen vacn de notificatiebalk bij het opgeven van een zoekopdracht in de browser.Anoniem: 97471 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:32:
[...]
Zie dit topic op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=559613
[...]
Volgens mij is er dus niks veranderd, de update die je vanaf de Nederlandse site download heeft zelfs RUU (Russische tag) in zijn bestandsnaam, net als de zweedse. Ook de MD5 is hetzelfde (zie hierboven).
Heb nu helaas geen tijd om hem opnieuw te flashen dus als iemand hem gaat flashen: post je bevindingen!
[ Voor 7% gewijzigd door Snoop op 15-09-2009 16:49 ]
Het makkelijkst is een CSV uit outlook importeren in gmail op de gmailwebpagina gewoon op je pc. Daarna even een syc doen met je telefoon en je hebt ze erin staan.Corniche schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:38:
Ok, ik heb dus nu via Outlook en HTC Sync al mijn contacten op telefoon geheugen. Hoe krijg ik deze gekopieerd naar 'Google' Contacttype in mijn Hero? ..
RUU=ROM Update UtilityAnoniem: 97471 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:32:
Volgens mij is er dus niks veranderd, de update die je vanaf de Nederlandse site download heeft zelfs RUU (Russische tag) in zijn bestandsnaam, net als de zweedse.
[ Voor 25% gewijzigd door jbr op 15-09-2009 16:57 ]
Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!
Ik krijg morgen de Hero bezorgd van Hi. Weten jullie dan ook of de nieuwe ROM er gelijk op zit of niet? En als het niet zo is heb ik alsnog geluk, hoef ik gelukkig niet alles voor een weekje ofzo in te stellen.
210667
Hoe moeten wij dat nu weten? Jij bent dan denk ik de eerste die ons dat kan vertellen! Mocht het zo zijn dat de oude er nog op staat, dan weet je meteen wat je moet gaan doen....-Edwin- schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:02:
Ik krijg morgen de Hero bezorgd van Hi. Weten jullie dan ook of de nieuwe ROM er gelijk op zit of niet? En als het niet zo is heb ik alsnog geluk, hoef ik gelukkig niet alles voor een weekje ofzo in te stellen.
Als ie branded is, vermoedelijk niet en zou je moeten wachten op die van T-mobile. Mocht je de officiële HTC wel kunnen flashen op de G2, dan zal alles van T-mobile er niet meer zijn.jbr schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:52:
[...]
RUU=ROM Update Utility- een collega van me vraagt af of je met een Hero van T-Mobile (de G2 Touch) het toestel ook zonder problemen kunt flashen... verlies je hier niet sommige T-Mobile specifieke settings? Kan iemand dat bevestigen?
[ Voor 35% gewijzigd door 210667 op 15-09-2009 17:22 ]
Wij kunnen niet met een glazen bol in jouw pakketje kijken. Morgen gewoon zelf even kijken.-Edwin- schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:02:
Bij mij wordt ik geredirect naar de gewone support pagina.m3nno schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:28:
direct linkje naar de officiële Htc update --> *klik*
Thanks! Rootacces lukt me, maar 'simpelweg' contacten synchroniseren lukt dan niet haha!Deem schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:50:
[...]
Het makkelijkst is een CSV uit outlook importeren in gmail op de gmailwebpagina gewoon op je pc. Daarna even een syc doen met je telefoon en je hebt ze erin staan.
Hoe zet ik mijn sms'en van mijn htc tytn II over naar mijn hero??
Wat heb je zelf al geprobeerd voordat je hier je vraag kwam stellen?dieter0901 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:46:
Hoe zet ik mijn sms'en van mijn htc tytn II over naar mijn hero??
alles.
kheb op modaco een programma'je gevonden om dit te doen. maar daar heb je een rooted rom voor nodig. en die heb ik niet
kheb op modaco een programma'je gevonden om dit te doen. maar daar heb je een rooted rom voor nodig. en die heb ik niet
Ik had de gelekte versie al geflashed, en heb even de versienummers vergeleken met de vandaag verschenen versie op de Nederlandse site, maar het is dus exact dezelfde versie.
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
deze link wekt niet je moet de nl versie hebbenm3nno schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:28:
direct linkje naar de officiële Htc update --> *klik*
http://www.htc.com/nl/sup...x?p_id=283&act=sd&cat=all
Eh ja, daar hebben we wat aan

We verwachten op GoT namelijk dat je je probleem zo nauwgezet mogelijk beschrijft en vermeld wat je zelf al geprobeerd hebt
ik ben aan het downloaden, maar gaat ooohh zoooo traag. Moet nog 2uur 30min wachten
Ik wil dus gewoon mijn smsen van WM 6.1 naar android overzetten.
hiervoor had ik het progje: Windows mobile SMS Migrator gevonden
(http://android.modaco.com...obile-sms-migrator-beta-1)
Dit is het enigste programma dat ik gevonden heb die dit deed.
daar staat dat je hero root access moet hebben. dus heb ik geprobeerd de recovery image te flashen.
maar dit lukte niet. Ik heb namelijk een belgisch toestel met nieuwe rom en firmwire.
en hij geeft altijd een error "device not allow"
dus wou ik hier even vragen of er geen simpele manier was. Mijn excuses
hiervoor had ik het progje: Windows mobile SMS Migrator gevonden
(http://android.modaco.com...obile-sms-migrator-beta-1)
Dit is het enigste programma dat ik gevonden heb die dit deed.
daar staat dat je hero root access moet hebben. dus heb ik geprobeerd de recovery image te flashen.
maar dit lukte niet. Ik heb namelijk een belgisch toestel met nieuwe rom en firmwire.
en hij geeft altijd een error "device not allow"
dus wou ik hier even vragen of er geen simpele manier was. Mijn excuses
210667
Deze zeker?dieter0901 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:50:
alles.
http://android.modaco.com...bile-sms-migrator-beta-1/
Moet je inderdaad eerst een rooted phone hebben. In het andere topic heb ik al een tip gegeven. Mocht rooten niet lukken op die manier, dan zit je met een CID-lock en die moet er dan eerst af voor je kan rooten.
CID-Lock:
CID: Carrier Id - commonly used in the form `CID-Unlocking`. If you purchase your phone (example) from Qtek (Qtek is the 'carrier'), your phone will only accept Qtek ROMs (the carrier's ROMs). If you want to flash ROMs from other carrier, you'll need to CID-unlock your phone, so that your phone will accept other ROMs. Note: In general, the phrase 'unlock your phone' usually refers to SIM-unlock, not CID unlock.
[ Voor 30% gewijzigd door 210667 op 15-09-2009 18:32 ]
210667
De RUU is er alleen voor unbranded Hero's. Heb je een branded, dan zit je vast aan de updates van je telecom-provider. Of je gaat rooten en dan de HTC-stock erop zetten. Mocht je G2 of andere branded ook nog een CID-lock hebben, dan gaat het allemaal/helemaal niet lukken.Anoniem: 197980 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:06:
kan iemand bevestigen dat de RUU enkel voor de Hero is en niet voor de G2 Touch?
Anoniem: 125883
Klein vraagje over de Hero.
Is er in Europa of Azië ook een versie beschikbaar zonder die kin onderaan het toestel?
Enkele dagen geleden stond er op een site dat de Hero voor de Amerikaanse markt dat niet zou hebben O.o
Het zag er ook veel mooier uit imho. Ik geloof dat het ergens op Engadget stond.
Is er in Europa of Azië ook een versie beschikbaar zonder die kin onderaan het toestel?
Enkele dagen geleden stond er op een site dat de Hero voor de Amerikaanse markt dat niet zou hebben O.o
Het zag er ook veel mooier uit imho. Ik geloof dat het ergens op Engadget stond.
rumors...Anoniem: 125883 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:12:
Klein vraagje over de Hero.
http://phandroid.com/2009...nts-htc-hero-has-no-chin/
ik ben eigenlijk wel weg van de chin en deze lijkt niet eens op een hero...
@Heppieboeddah
thx dan wachten we af, want ik neem aan dat T-mobile die sjit eerst nog weer moet aanpassen ed
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 197980 op 15-09-2009 18:24 ]
Ik ben een erg ongeduldige jongen en die HTC server is compleet overbelast. Kan iemand de rom update delen via nieuwsgroepen of als een torrent?
Ah wacht, de US site is sneller
Ah wacht, de US site is sneller
[ Voor 10% gewijzigd door maartenvdv737 op 15-09-2009 18:50 ]
Ik blijf er iig vrij nuchter onder....
Bij mij accepteert hij mijn serial niet eensM3 SMGII schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:00:
ik ben aan het downloaden, maar gaat ooohh zoooo traag. Moet nog 2uur 30min wachten
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Anoniem: 235592
T-Mobile kennende kan dat nog lang gaan duren. Ik heb zelf ook een G2 en zou graag de update erop willen zetten. Mocht alleen rooten nodig zijn dan lukt het mij wel maar als de CID ook nog unlocked dient te worden dan kan ik het wel vergetenAnoniem: 197980 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:21:
[...]
@Heppieboeddah
thx dan wachten we af, want ik neem aan dat T-mobile die sjit eerst nog weer moet aanpassen ed
Gebruik als je dichtsbijzijnde locatie USA en niet Europa en je hebt 'm binnen 10 minuten.maartenvdv737 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:36:
Ik ben een erg ongeduldige jongen en die HTC server is compleet overbelast. Kan iemand de rom update delen via nieuwsgroepen of als een torrent?
Welke serial heb je gebruikt? Ik had eerst die op de behuizing gebruikt maar dat is 'm niet. Het gaat echt om de serial op de sticker onder de batterijBCC schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:46:
[...]
Bij mij accepteert hij mijn serial niet eens
Ah, handig dat dat plaatje wat er bij zit niet klopt igg. ETA: 3 Days, 4 hours and 38 minutes. En alleen op windows te installeren?! Ik heb hier alleen maar OSX en Ubuntu
Anoniem: 203771
Bedankt voor de tip!Marc69 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:49:
[...]
Gebruik als je dichtsbijzijnde locatie USA en niet Europa en je hebt 'm binnen 10 minuten.
Wat een vreselijk trage server in Europa

USA is nogsteeds retetraag. 50 kb per secondeMarc69 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:49:
[...]
Gebruik als je dichtsbijzijnde locatie USA en niet Europa en je hebt 'm binnen 10 minuten.

Ik zal hem zo even uploaden op m'n eigen server
Oke, ik heb de NL update geinstalleerd. Een zoekopdracht typen in landscape modus in de browser heeft nog steeds hetzelfde probleem met de verschijnende notificatie balk.
Het syncen met Google contacts is daarentegen wel goed gegaan.
Het syncen met Google contacts is daarentegen wel goed gegaan.
Voor de mensen die gek worden van de trage servers van HTC.
Hier een linkje naar HTC Sync(nodig voor de update) :
http://file1.brouwerfamilie.com/files/HTCSync.zip
De update zelf komt er zo aan!
[ Voor 4% gewijzigd door DennusB op 15-09-2009 19:20 ]
Echt kansloos dit, lijkt wel een modemverbinding uit 1988 oid. blegghhh 5.8KB/sec, 4hr36min left......Anoniem: 203771 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:57:
[...]
Bedankt voor de tip!![]()
Wat een vreselijk trage server in Europa
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Volgens mij heeft iedereen die op z'n mircosd kaartje staan....DennusB schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:18:
Voor de mensen die gek worden van de trage servers van HTC.
Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!
Ja alleen heeft HTC een update uitgegeven dus ws staat bij de meeste mensen de oude versie er op....jbr schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:48:
[...]
Volgens mij heeft iedereen die op z'n mircosd kaartje staan....
PC Specs
Klopt. En over een kleine 10 minuten staat de update zelf ook op m'n serverHelp!!!! schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:52:
[...]
Ja alleen heeft HTC een update uitgegeven dus ws staat bij de meeste mensen de oude versie er op....
In the UK zijn ze er op het T-mobile forum goed bezig. zo word er oa gereageerd door een Moderator, al is het enkel om aan te geven dan men gedult moet hebben...Anoniem: 235592 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:47:
[...]
T-Mobile kennende kan dat nog lang gaan duren. Ik heb zelf ook een G2 en zou graag de update erop willen zetten. Mocht alleen rooten nodig zijn dan lukt het mij wel maar als de CID ook nog unlocked dient te worden dan kan ik het wel vergeten
maar http://support.t-mobile.c...84007c5d&topicit.offset=0
Update mirror is ook live!
Linkje :
http://file1.brouwerfamil...lease_signed_NoDriver.exe
Linkje :
[ Voor 14% gewijzigd door DennusB op 15-09-2009 20:07 ]
Net de update geinstalleerd. Lijkt wel op dat poplaire telefoontje van Apple nu qua snelheid
. Very nice!
Anoniem: 273462
Hee DennusB, bedankt voor je links!, maar bovenstaande werkt niet??DennusB schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:06:
Linkje :
edit: laat maar!! hij doet t! thanks!!!
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 273462 op 15-09-2009 20:14 ]
Moet werken hoor? Wat krijg je voor melding?Anoniem: 273462 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:13:
[...]
Hee DennusB, bedankt voor je links!, maar bovenstaande werkt niet??
Edit : Graag gedaan!
Trouwens : Zelfs het updaten op de Htc Hero ziet er nice uit! I love google (L) haha!
Edit2 : Zo je merkt die update wel zeg! Hij is nu echt rete snel! Super vet
[ Voor 29% gewijzigd door DennusB op 15-09-2009 20:27 ]
thanx voor de mirror!DennusB schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:06:
Linkje :
Ga hem niet installeren want heb de ROM al via de MCR 2.2 en kan zo tenminste de fastboot methode nog gebruiken voor recovery doeleinden, dat kan met de officiële nieuwe update niet meer omdat deze de hboot vervangt.
Wèh zedde gij??
Dit topic is gesloten.
Let op:
Kijk, voordat je post, even of je vraag niet beter in een van onderstaande topics past:
Accessoires voor de HTC Hero
[ABO] HTC Hero levertijden en abonnementen topic
HTC Hero: Rooten & Custom ROM's
Android Software & Discussie
Kijk, voordat je post, even of je vraag niet beter in een van onderstaande topics past:
Accessoires voor de HTC Hero
[ABO] HTC Hero levertijden en abonnementen topic
HTC Hero: Rooten & Custom ROM's
Android Software & Discussie