Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Digistorm schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:35:
[...]

Je kunt altijd nog de oude QuickTime installeren vanaf de installatie DVD, als je QuickTime Pro had dan staat hij al klaar in Hulpprogramma's (onder Programma's dus).
Dank je! Ik had namelijk QuickTime 7 Pro gekocht, maar dacht het niet meer nodig te hebben. Miste hem wel.. maar hij staat er gewoon nog!

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
zAo schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:45:
[...]

Hier maar ~30GB op een clean install: het zelfde resultaat. Vaak strandballen en een nummer starten duurt soms 4 a 5 seconden. :X
Dito hier, 35 Gyg Library...

zeer vermoeiend. Kun je (net als iPhoto) de library opnieuw opbouwen of zo?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als ik mijn iMac in de sluimer stand zet, en even later hem weer uit de sluimer stand haal, dan krijg ik het inlog venstertje in beeld, maar bij Leopard kon ik voorheen op de knop Andere Gebruiker klikken, om bij een andere gebruiker in te loggen. Maar deze knop is er niet meer bij Snow Leopard.

Dus als ik de iMac in de sluimerstand zet, en even later wilt iemand anders van de computer gebruik maken, dan kan diegene niet inloggen, en moet ik eerst bij me eigen inloggen. :X

hoe kan ik dit oplossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joeltje schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:54:
[...]

Dito hier, 35 Gyg Library...

zeer vermoeiend. Kun je (net als iPhoto) de library opnieuw opbouwen of zo?
Misschien helpt dit: How to re-create your iTunes library and playlists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Helaas werkt deze mod niet in Opera...

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32469609

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
edgarf28 schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:01:
Als ik mijn iMac in de sluimer stand zet, en even later hem weer uit de sluimer stand haal, dan krijg ik het inlog venstertje in beeld, maar bij Leopard kon ik voorheen op de knop Andere Gebruiker klikken, om bij een andere gebruiker in te loggen. Maar deze knop is er niet meer bij Snow Leopard.

Dus als ik de iMac in de sluimerstand zet, en even later wilt iemand anders van de computer gebruik maken, dan kan diegene niet inloggen, en moet ik eerst bij me eigen inloggen. :X

hoe kan ik dit oplossen??
Bij mij staat die optie er normaliter niet, maar als ik "Fast User Switching" aanzet (via System Preferences -> Accounts -> Login Options -> "Show fast user switching menu as..."), dan staat er w`el een "Switch User" knop in het inlog venstertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
SL staat in bestelling. Een fam pack. Mn pa heeft 2 macs, dus dat is sowieso voordeliger. Nu vroeg ik me af of ik zonder problemen datzelfde pack kon gebruiken op de mac van mn vriendin en de mac van een vriend van mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

DarkShadow schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:02:
SL staat in bestelling. Een fam pack. Mn pa heeft 2 macs, dus dat is sowieso voordeliger. Nu vroeg ik me af of ik zonder problemen datzelfde pack kon gebruiken op de mac van mn vriendin en de mac van een vriend van mij...
Technisch geen enkel probleem, maar kwa licentie had je 'm dan net zo goed van BT kunnen halen natuurlijk. Zelfde geldt voor upgraden vanaf Tiger, etc: Apple valt mensen niet lastig met klote activaties e.d., dus het kan. Maar de vraag is waarom je er dan überhaupt geld aan uitgeeft.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

DarkShadow schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:02:
Is al heel vaak aangehaald in dit topic, bekijk de EULA maar eens. Daar staat in dat dat niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Eigenlijk sinds SL heb ik last van "Eject-geluiden" tijdens het opstarten en uit slaap halen van mijn MBP (3Ghz.).
Hij maakt hetzelfde geluid net als je een dvd eject... maar dan stuk of 3 a 4 keer achter elkaar ZONDER dat er een dvd inzit overigens!

Hebben meer mensen hier last van of is het gewoon een faulty SuperDrive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Sluuz schreef op zondag 06 september 2009 @ 19:24:
hebben meer mensen last van een nogal buggy iTunes onder SL? Ik heb een vrij grote library (150 GB) en hij is echt ontzettend traag geworden. Heel vaak strandballen. Vooral als ik mijn iPhone aansluit om hem te syncen.
Same here inderdaad, hoewel ik het ook met Leopard al had.
Ik verdenk trouwens de Covers ervan... :/
Ik heb bij al mijn albums/nummers covers staan namelijk

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tha BasZ schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:23:
Eigenlijk sinds SL heb ik last van "Eject-geluiden" tijdens het opstarten en uit slaap halen van mijn MBP (3Ghz.).
Hij maakt hetzelfde geluid net als je een dvd eject... maar dan stuk of 3 a 4 keer achter elkaar ZONDER dat er een dvd inzit overigens!

Hebben meer mensen hier last van of is het gewoon een faulty SuperDrive?
Ik zag een firmware update die dat zou moeten verhelpen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat was een firmware update voor de Mac mini 2009 met een Sony Optiarc drive of een iMac (je hebt er namelijk een specifieke EFI versie voor nodig die alleen bij deze 2 machines voor komt. Die update werkt overigens erg nice want je hoort nu heel de drive niet meer bij wake :)). Op moment dat het ding het zomaar doet en meerdere malen achter elkaar is er iets anders aan de hand. Je kunt eens kijken of het met iets simpels als een reboot al verholpen is of dat je er iets meer voor moet doen zoals pram leegmaken.

[ Voor 13% gewijzigd door ppl op 07-09-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Net even Snow Leopard op deze Mac Mini geinstaleerd (2Ghz,2gig RAM, 120gig HD) en ja het is misschien wel ietsje sneller, vooral de Finder dan maar ik ben het meest verrast door de snelheid dat hij uit sluimerstand komt, dit is nu gewoon instant ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 21:40
Eindelijk heb ik het probleem gevonden wat het trage laden van websites veroorzaakte.

Snow Leopard gaat anders om met DNS requests dan Leopard. In mijn thuisnetwerk heb/had ik twee DNS servers, de router en een linux bak. De linux bak staat al een tijdje uit, en Leopard had daar geen problemen mee.

Echter met de installatie van Snow Leopard duurde het opvragen van websites ineens erg lang, maar het werkte uiteindelijk wel. Met dig kon ik het probleem niet reproduceren, die resolvde websites meteen.

Het blijkt dat dig een andere methode gebruikt om dns-namen te resolven dan safari (er zit nog een laag tussen), welke niet goed om gaat met DNS servers die niet reageren. Je zit in safari dus op een time-out te wachten van de niet werkende DNS server :)

Nu ik de niet functionerende DNS server uit mijn configuratie gehaald heb, heb ik geen problemen meer!

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx tweakers dat jullie mij hebben gewaarschuwd voor het iTunes probleem, k stond op het punt Snow Leopard te installeren, maar gelukkig toch maar niet gedaan.. iTunes is mijn broodwinning, ik moet het 100 keren per avond raadplegen om een nummertje te pakken, en dat moet gewoon SNEL gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Laatst online: 31-07 10:23
Hier geen problemen met iTunes hoor (5600 nummers) :)

[ Voor 16% gewijzigd door filenox op 07-09-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

filenox schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:57:
Hier geen problemen met iTunes hoor (5600 nummers) :)
Hier wel, maar dat was met Tiger en Leopard al zo :+ iTunes is gewoon een brak programma, maar Snow Leopard heeft bij mij alleen maar snelheidswinst opgeleverd.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

In plaats van het gebruikelijke "gratis de arm aanraken" zal ik deze keer wegens grote belangstelling 10 euro moeten rekenen per aanraking. :7 Alles werkt hier weer zonder problemen, inclusief het immer vlotte iTunes (geen poging tot sarcasme). O+

[ Voor 33% gewijzigd door Jungian op 07-09-2009 22:20 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ook maar eens na lang overwegen Snow Leopard besteld bij MacMe in Groningen. Ben benieuwd wanneer hij binnen is en wanneer ik kan updaten. Ben bijzonder benieuwd of ik meer tevreden ga worden over OSX SL dan over OSX L. Dat was nu erg wisselend. Het werkt, maar perfect zonder gezeik of gezeur dat is een tweede. Na Snow Leopard ook maar 4GB ram installeren en 500GB aan opslag. Dan is de rest van de Macbook mooi in balans met het OS en kan ik nog wat jaren vooruit

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Cidolfas schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:31:
Eindelijk heb ik het probleem gevonden wat het trage laden van websites veroorzaakte.

Snow Leopard gaat anders om met DNS requests dan Leopard. In mijn thuisnetwerk heb/had ik twee DNS servers, de router en een linux bak. De linux bak staat al een tijdje uit, en Leopard had daar geen problemen mee.

Echter met de installatie van Snow Leopard duurde het opvragen van websites ineens erg lang, maar het werkte uiteindelijk wel. Met dig kon ik het probleem niet reproduceren, die resolvde websites meteen.

Het blijkt dat dig een andere methode gebruikt om dns-namen te resolven dan safari (er zit nog een laag tussen), welke niet goed om gaat met DNS servers die niet reageren. Je zit in safari dus op een time-out te wachten van de niet werkende DNS server :)

Nu ik de niet functionerende DNS server uit mijn configuratie gehaald heb, heb ik geen problemen meer!
Inderdaad, dat heb ik ook ondervonden, gelijk al mijn DNS adressen verwijdert en nu heb ik nergens meer last van.
Exirion schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:05:
[...]

Hier wel, maar dat was met Tiger en Leopard al zo :+ iTunes is gewoon een brak programma, maar Snow Leopard heeft bij mij alleen maar snelheidswinst opgeleverd.
idd, bij die twee had ik het ook al, het is nu wel iets sneller maar iTunes (met een library van 40GB+full covers) doet nog steeds lang met opstarten. Ik ga dan ook is proberen opnieuw te indexeren met die truck van Racetows. Met zoeken naar nummers krijg ik soms een strandbal. En met nummers (concerten) die 1 a 2 uur duren krijg ik soms ook 3, 4 sec. een strandbal. maar goed ik kan dat nog wel begrijpen omdat het lange nummers zijn. Covers invoeren bij zulke nummers doet bij soms ook 10 sec (met Leopard/Tiger al). Maar goed, zo lang de boel niet vast loopt (zoals met windows) hoor je mij niet klagen. Dit zijn van die dingen waarvan ik hoop dat het in versie 9, 10 wel is opgelost en is niet perse een Snow Leopard probleem.

Edit1
Dat resyncen doet hij trouwens wel erg snel (40Gb in 5 min?/en het analyseren doet ie ook snel)
Waar ik bang voor was, dat ie dat niet zou doen, doet ie dus ook gewoon! (Hij checkt automatisch of je ook covers bij de nummers hebt!).

Edit2
Hmm heeft bij mij iig niet veel geholpen...Nog steeds traag met bepaalde nummers.
Maar goed kan nooit kwaad, hij vond ook veel nummers die ik al heel lang gedeletet had.

[ Voor 9% gewijzigd door Underworld op 07-09-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Dat covers toevoegen zolang duurt bij die lange nummers is omdat het erg disk intensief is. Een update van iTunes kan dat naar mijn idee niet oplossen. Een snellere harddisk wel :P

Ik heb geen problemen met iTunes.Gebruik iTunes wel alleen maar voor muziek. Geen podcast radio films apps etc

Wel blijft het klooien met de verschillende safari plugins. 32bit draaien... 1password verdwijnt.. etc etc

[ Voor 7% gewijzigd door lowfi op 07-09-2009 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cidolfas schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:31:

Voor zover ik weet is dat standaard gedrag in welk OS dan ook als je meerdere DNS servers hebt opgegeven in je configuratie. Hij probeert het dan gewoon bij 1 van de opgegeven DNS servers en als die niet werkt dan duurt het een tijdje voordat die een time out teruggeeft. Zodra die binnen is probeert hij de andere DNS server. Daarom is het altijd erg slim om niet werkende of slome DNS servers uit je configuratie te halen. Dig heeft toevallig nu de werkende DNS server gepakt en je webbrowser de niet-werkende DNS server. Dat heeft niet zoveel met een OS te maken laat staan Snow Leopard. Dat het onder Leopard niet gebeurde kan te maken hebben met caching.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:39
Mijn library is dus ook voorzien van een hoop covers (als in: alle tracks hebben een cover), maar ik had dit voorheen niet in Leopard. Nu dus wel. Ik heb nu ook telkens als ik mijn iPhone aansluit, dat hij het volume gaat bepalen van de tracks op de iPhone. Deze menuoptie heb ik gewoon uitgezet, maar hij begint telkens weer opnieuw. Dit gaat echt ontzettend traag en veroorzaakt ook een hoop strandballen. Hopelijk introduceren ze morgen een volledig herbouwde iTunes!

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Wat vinden jullie eigenlijk van de Exposé veranderingen in SL? Voor mij is die feature (die ik altijd geweldig vond, en die altijd het eerste was wat ik aan Windows-gebruikers liet zien...) dus totaal verknald:
  • De windows schalen, zodat mijn Firefox bij Exposé ongeveer even groot wordt als mijn Adium, Terminal vensters, en meer... Hierdoor moet ik daadwerkelijk lezen ipv dat ik in één oogopslag kan zien wat wat is,
  • Hierdoor is een Spaces/Exposé combinatie (zeker met twee schermen) compleet onleesbaar, en
  • Application Exposé (bijv. alle Terminal windows) trekt alle windows van die applicatie van alle spaces naar de actieve space. Hierdoor moet ik uit 12 windows kiezen (ipv uit 3): waardeloos, aangezien ik altijd m'n taken scheidt naar verschillende spaces en dus vantevoren weet dat ik in 9 van die 12 windows niet geinteresseerd ben.
Ben ik moeilijk aan het doen en moet ik gewoon wennenn? Of hebben jullie soortgelijke ervaringen?

(De Dock-geactiveerde Application Exposé heeft voor mij echt geen toegevoegde waarde, trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nieuwe Exposé:

Wanneer je Exposé activeert, kun je op de spatiebalk klikken om een van de vensters te vergroten en er zo met je muis door heen te scrollen, als een soort Coverflow.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

@underworld

Index truc van Racetows? Ik zie hier niks staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
ppl schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 00:39:
[...]

Voor zover ik weet is dat standaard gedrag in welk OS dan ook als je meerdere DNS servers hebt opgegeven in je configuratie. Hij probeert het dan gewoon bij 1 van de opgegeven DNS servers en als die niet werkt dan duurt het een tijdje voordat die een time out teruggeeft. Zodra die binnen is probeert hij de andere DNS server. Daarom is het altijd erg slim om niet werkende of slome DNS servers uit je configuratie te halen. Dig heeft toevallig nu de werkende DNS server gepakt en je webbrowser de niet-werkende DNS server. Dat heeft niet zoveel met een OS te maken laat staan Snow Leopard. Dat het onder Leopard niet gebeurde kan te maken hebben met caching.
Niet echt, hier meer leesvoer:

http://discussions.apple....140119&start=45&tstart=45

Snelle quote:
dig(1) (and host(1) and nslookup(1)) all directly use the DNS resolver and as such the DNS server ordering as present in /etc/resolv.conf.

However, ping(8) uses the internal Mac OS X name resolution system which uses a "super DNS search client" which uses the results that are listable via scutil --dns to order queries.
En met het proberen met dig heb ik uiteraard servers geprobeerd te resolven die ik nog niet eerder opgevraagd had ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cidolfas op 08-09-2009 09:35 ]

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:32
Heeft iemand anders ook last van het feit dat de onderste ~0,5cm van het trackpad op zijn of haar MB niet functioneert in SL :? Na wat zoeken onder de motorkap ben ik er speciaal voor terug gegaan naar 10.5 en daar werkt gewoon het hele trackpad :Y Uiteindelijk toch maar weer naar SL gegaan, tot tevredenheid overigens.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:57
HaveBlue schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:44:
Heeft iemand anders ook last van het feit dat de onderste ~0,5cm van het trackpad op zijn of haar MB niet functioneert in SL :? Na wat zoeken onder de motorkap ben ik er speciaal voor terug gegaan naar 10.5 en daar werkt gewoon het hele trackpad :Y Uiteindelijk toch maar weer naar SL gegaan, tot tevredenheid overigens.
yep heb dat ook, laatst gepost, het probleem is er alleen als je de aanraking in de onderste 0.5 cm begint. begint je aanraking hoger en ga je dan in de onderste 0.5 cm zitten dan reageert de trackpad gewoon wel adequaat.

heb laatst feedback gestuurd naar apple over dit probleem. zou jou en de andere mensen ook aanraden om dat te doen. zodat apple dat probleem gaat aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:33

Quakie

quakelen

Er stond laatst een tip op Appletips.nl dat je met command 1 of command 2 kon schakelen tussen Expose screens: Geloof per applicatie, of naam gesorteerd. Toen ik het las dacht ik handig, en werkte het uiteraard, maar als ik het nu doe, werkt het ineens niet meer. Heeft iemand anders dit ook?

Ik vond het nl wel handig als je extreem veel schermen open hebt staan om dan op applicatie te sorteren en te selecteren (met ugly blue border).

[ Voor 3% gewijzigd door Quakie op 08-09-2009 10:19 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Als ik Exposé geactiveerd heb, sorteert hij met Cmd-1 op titel, en met Cmd-2 sorteert hij op applicatie, dat werkt prima. (Het is overigens wel een beetje buggy, zo te zien: in Exposé heet Firefox nog steeds "Google - Docs..." terwijl ik dat tab al twee dagen geleden gesloten heb, en iCal (die van een ander scherm komt) lijkt over z'n eigen titel heen te staan, maar goed. Kniesoor die daarop let).

[ Voor 9% gewijzigd door Dannr op 08-09-2009 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasBeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-01 09:37
Underworld schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:14:
[...]

Same here inderdaad, hoewel ik het ook met Leopard al had.
Ik verdenk trouwens de Covers ervan... :/
Ik heb bij al mijn albums/nummers covers staan namelijk
Ik heb er niks geen problemen mee en ik heb 32000 nummers met alle covers. Alleen als ik shuffle en vaak op next druk is hij ff bezig maar voor de rest lekker soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Even wat anders...

Hier een mooie site van National Geographic over sneeuwluipaarden, met veel mooie foto's van fotograaf Steve Winter (de wallpapers die je bij Snow Leopard krijgt zijn ook van hem) en ook een filmpje over hoe hij in de Himalaya die foto's heeft gemaakt.

Het zijn zeldzame en bedreigde beestjes, die sneeuwluipaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Dannr schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:03:
Wat vinden jullie eigenlijk van de Exposé veranderingen in SL? Voor mij is die feature (die ik altijd geweldig vond, en die altijd het eerste was wat ik aan Windows-gebruikers liet zien...) dus totaal verknald:
(sent from my mobile device dus de lijst punt voor punt afwerken is wat omslachtig)
Ik vind het juist veel beter werken, en vind het grid een verbetering. Zie ook de tip hierboven over de spatiebalk.

De "Dock-geactiveerde" application expose mode is overigens gelukkig ook via het toetsenbord op te roepen: [cmd]-[tab] naar een app, dan pijltjestoetsen. Van hieruit kun je weer één venster selecteren en actief maken met [return], de spatiebalktruc gebruiken of door applicaties lopen met [tab]. Erg goed. Dit is ook dè manier om een geminimaliseerd venster op te roepen zonder de muis te gebruiken!

Van jouw problemen heb ik niet echt last aangezien mijn spaces vnml op applicatietype zijn ingedeeld ; het gaat dan voornamelijk nog om Finder venstertjes en zo die in alle spaces staan. Maar die zijn al allemaal ongeveer even groot dus het is niet erg dat ze geschaald worden. Terminals gebruik ik tabbed per taak.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:24

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik mijn Leopard geupgrade naar SL en nu valt mij op dat onderin nog steeds het oude QuickTime Player icoontje staat. Verder is nergens op het systeem QuickTime X of het nieuwe icoontje te vinden. Weet iemand hoe dit zit?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Zpottr schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:38:
[...]

(sent from my mobile device dus de lijst punt voor punt afwerken is wat omslachtig)
Ik vind het juist veel beter werken, en vind het grid een verbetering. Zie ook de tip hierboven over de spatiebalk.
Die spatiebalk tip weet ik, maar vind ik niet erg handig omdat ik dan alsnog min of meer alle vensters door moet, in 1 oogopslag zien vind ik handiger.
De "Dock-geactiveerde" application expose mode is overigens gelukkig ook via het toetsenbord op te roepen: [cmd]-[tab] naar een app, dan pijltjestoetsen. Van hieruit kun je weer één venster selecteren en actief maken met [return], de spatiebalktruc gebruiken of door applicaties lopen met [tab]. Erg goed. Dit is ook dè manier om een geminimaliseerd venster op te roepen zonder de muis te gebruiken!
Dit is wel een hele goeie! Handig!
Van jouw problemen heb ik niet echt last aangezien mijn spaces vnml op applicatietype zijn ingedeeld ; het gaat dan voornamelijk nog om Finder venstertjes en zo die in alle spaces staan. Maar die zijn al allemaal ongeveer even groot dus het is niet erg dat ze geschaald worden. Terminals gebruik ik tabbed per taak.
Tja, da's inderdaad een wat ander manier van werken. Ik ben niet zo'n fan van tabbed terminals, maar misschien zal ik wel moeten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Dannr schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:10:
[...]
Tja, da's inderdaad een wat ander manier van werken. Ik ben niet zo'n fan van tabbed terminals, maar misschien zal ik wel moeten :(
Dan doe maar eens [cmd]-[d] in een terminalvenster :) Sorry, dat doet iets anders dan ik dacht... toch tabbed dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Zpottr op 08-09-2009 12:12 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Net eens geupgraded, en toen liep ik tegen dit op: http://www.pcworld.com/bu...er_incompatibilities.html

Heel deel HP printers die niet meer werkt.

Beetje jammer, heb al gekeken naar die guten*** drivers, maar mijn type zit er niet bij. Vind het best wel erg dat HP er waarschijnlijk geen gaat uitbrengen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Snake schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:21:
Net eens geupgraded, en toen liep ik tegen dit op: http://www.pcworld.com/bu...er_incompatibilities.html

Beetje jammer, heb al gekeken naar die guten*** drivers, maar mijn type zit er niet bij. Vind het best wel erg dat HP er waarschijnlijk geen gaat uitbrengen.
Had hetzelfde maar gelukkig werkt mijn stokoude PSC-1100 met de laagste beschikbare drivers in die modelrange (PSC-1500 geloof ik in dit geval; alleen printen). Dat zou je ook kunnen proberen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zpottr schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:30:
[...]

Had hetzelfde maar gelukkig werkt mijn stokoude PSC-1100 met de laagste beschikbare drivers in die modelrange (PSC-1500 geloof ik in dit geval; alleen printen). Dat zou je ook kunnen proberen.
Ik zit hier met een HP Deskjet 3650, dan moet ik eentje proberen uit de 3*** range? Straks eens doen, thx voor de tip.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Canon FTW :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

tomtom137 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:47:
Niet geheel SL gerelateerd, maar wel OS X gerelateerd, ik heb me al suf gezocht op diverse fora maar kom er niet uit:
In Pages probeer ik de Nederlandse spellingscontrole aan te zetten. Sommige zeggen via Text Inspector, sommige via International in het menu van System Preferences. Door Nederlands bovenaan te zetten in International worden alle menu's in OS X ook Nederlands en dat wil ik niet. Ik heb alleen behoefte aan een Nederlandse spellingscheck, niet aan een Nederlands OS. Via Text Inspector verandert er eigenlijk niets: hij blijft onbekende (dus Nederlandse) woorden als fout zien en geeft dus Engelse alternatieven. Hoe los ik dit op?

Edit: via Text Inspector werkt het wel voor 1 document, maar bij het volgende document staat de spellingscheck weer op Engels.
Ik weet niet of je het inmiddels hebt gevonden maar dit is wel één van de subtiele maar belangrijke dingen die verbeterd is in SL.

Ga naar de Language and Text preference pane, kies Text, en kies onder Spelling: de optie "Setup...". Zet hier Nederlands bovenaan en vink de talen uit die je niet nodig hebt (bij mij staat alleen UK English aan verder). Zorg dat de Spelling: dropdown weer op "Automatic by Language" staat.

SL geeft nu voorrang aan Nederlands, en kiest per paragraaf automatisch de juiste taal ut de aangevinkte opties... precies zoals ik het wil hebben.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat gaat over dig die de DNS servers uit /etc/resolv.conf pakt en geen gebruik maakt van de eigen ingebouwde DNS server voor bonjour (mDNSResponder). Zoals de boodschap op dat forum ook al luidt is er een kans dat andere processen via een andere weg dingen resolven. De reden hiervoor is heel simpel: die dingen maken gebruik van bonjour en zullen dus eerst kijken of iets via bonjour te vinden is alvorens ze het via de gewone DNS weg proberen. Wat ze nu vermoeden is dat het resolven via bonjour nu de mist in gaat omdat bonjour de dingen in een verkeerde volgorde aanspreekt. In plaats van dat ze nou eerst DNS server 1 pakken nemen ze nu de laatste in het rijtje (om maar eens wat te noemen). Voor velen ontstaat daardoor wat problemen, kennelijk omdat ze nog een interne DNS server hebben die interne namen zoals die voor de printer moet resolven. Dan hebben we het over correct werkende DNS servers die niet voor problemen zorgen. Door die verkeerde volgorde kan het gewoon een tijdje duren voordat dingen terugkomen maar het kan (en daar lijkt het in dat topic eerder op) dat dingen gewoon als fail terugkomen en er dan niets meer gebeurd.

Dat hele verhaal heeft alleen helemaal niets te maken met wat er gebeurd als er een DNS server tussen zit die stuk/traag is of helemaal niet meer bestaat. Dat probleem is namelijk iets wat OS onafhankelijk is en dus in ieder OS zo kan voor komen. Zoek maar eens met Google naar de problematiek, dan zul je vinden dat er ook zat mensen zijn met andere unix varianten (Linux, FreeBSD, etc.) die er ook last van hebben. DNS servers die traag zijn of niet meer reageren kunnen zomaar ineens voor rare dingen in een netwerk zorgen.

Wat jij nu aanhaalt is een ander probleem.
Dannr schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:03:
  • De windows schalen, zodat mijn Firefox bij Exposé ongeveer even groot wordt als mijn Adium, Terminal vensters, en meer... Hierdoor moet ik daadwerkelijk lezen ipv dat ik in één oogopslag kan zien wat wat is,
  • Hierdoor is een Spaces/Exposé combinatie (zeker met twee schermen) compleet onleesbaar, en
  • Application Exposé (bijv. alle Terminal windows) trekt alle windows van die applicatie van alle spaces naar de actieve space. Hierdoor moet ik uit 12 windows kiezen (ipv uit 3): waardeloos, aangezien ik altijd m'n taken scheidt naar verschillende spaces en dus vantevoren weet dat ik in 9 van die 12 windows niet geinteresseerd ben.
Ben ik moeilijk aan het doen en moet ik gewoon wennenn? Of hebben jullie soortgelijke ervaringen?

(De Dock-geactiveerde Application Exposé heeft voor mij echt geen toegevoegde waarde, trouwens)
Zoals Expose in Tiger en Leopard ging was het juist erg onhandig. Schermen werden maar ergens waar plek was geplaatst en als je heel veel schermen had dan moest je maar gokken wat het was. Titels hielpen wel maar soms waren ze van een dusdanig niveau dat je alsnog kon gaan gokken. De nieuwe Expose in Snow Leopard doet het op die punten stukken beter omdat alles nu op een overzichtelijk raster wordt uitgelijnd en je sorteeropties hebt. Zo kun je domweg de naam van het venster tikken waarna deze gehighlight wordt maar je kunt ook de boel alfabetisch op vensternaam laten sorteren of de vensters op applicatie sorteren. Mocht je nou een veelvoud aan vensters hebben dan is dat allemaal niet meer zo zichtbaar en dat is nu gelukkig ook opgelost door het gebruik van quicklook. Eigenlijk lieg ik een beetje want voorheen had je zoiets ook wel maar dan moest je door alle vensters tabben (iets wat nu ook nog kan en zo werkt als vroegah). De quicklook manier is alleen handiger omdat je alle vensters in het raster blijft zien.

De Dock Expose is handiger omdat de applicatie nu niet actief hoeft te zijn (voorheen wel, kon je het met F10 doen) en je bij het drag 'n droppen nu ook het juiste venster kunt kiezen waar hetgeen je versleept terecht moet komen. Indien je tussen meerdere apps wil kijken in plaats van alle apps dan kan dat nu ook door te cmd klikken op de betreffende apps (option-cmd klik haalt ze weer weg). Hoef je dus niet Expose voor alles te doen wat handig kan zijn als je veel schermen hebt. Overigens werkt Dock Expose ook voor apps die op een andere space staan en keer je gewoon weer naar de space waar je was terug indien je op esc drukt. Handig als je even de voortgang van iets op een andere space wil zien.

Bij weinig schermen is het misschien geen vooruitgang maar als je veel vensters hebt werkt de nieuwe Expose toch heel wat beter vanwege de sterk verbeterde overzichtelijkheid dankzij het raster, quicklook en de sorteeropties. Ik ben er in ieder geval erg blij mee :)
Snake schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:21:

Dat probleem lijkt zich niet beperkt tot HP, ook Canon, Epson en diverse anderen hebben er last van. Ik heb hier het bekende probleem dat hij nieuwe drivers wil downloaden maar waarbij software updates dan een foutmelding geeft dat ze niet beschikbaar zijn. Dat schiet op ja :X Nou blijkt de oplossing relatief simpel te zijn: de driverzut voor 10.5 downloaden en die installeren. Dat heb ik hier gedaan en daarmee werkt de boel dan ook. De scanner had echter niets nodig, die deed het gewoon meteen (erg fijn dat men daar zo consistent in is....hint hint). Ik zou dan toch eens op zoek gaan naar 10.5 drivers bij HP en anders even een bugreportje bij Apple indienen op http://www.apple.com/feedback/macosx.html.

[ Voor 10% gewijzigd door ppl op 08-09-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Was het al bekend dat als je expose activeert door met vier vingers naar beneden te gaan, dat je dan door het klikken op een programma icoon in de dock onderin alle windows van dat programma alleen te zien krijgt? ik weet dat het op te roepen is door een icoon in het dock ingeklikt te houden. maar dit wist ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Zpottr schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:28:
[...]

Ik weet niet of je het inmiddels hebt gevonden maar dit is wel één van de subtiele maar belangrijke dingen die verbeterd is in SL.

Ga naar de Language and Text preference pane, kies Text, en kies onder Spelling: de optie "Setup...". Zet hier Nederlands bovenaan en vink de talen uit die je niet nodig hebt (bij mij staat alleen UK English aan verder). Zorg dat de Spelling: dropdown weer op "Automatic by Language" staat.

SL geeft nu voorrang aan Nederlands, en kiest per paragraaf automatisch de juiste taal ut de aangevinkte opties... precies zoals ik het wil hebben.
Sowieso is dat een mooie toevoeging. Dat zat volgens mij nog niet in Leopard :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

@Hoedje: nee, dat klopt.
Snake schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:32:
[...]

Ik zit hier met een HP Deskjet 3650, dan moet ik eentje proberen uit de 3*** range? Straks eens doen, thx voor de tip.
Morgen iemand van HP lastig vallen dan ;) : http://www.tuaw.com/2009/...for-snow-leopard-users-o/

[ Voor 3% gewijzigd door Zpottr op 08-09-2009 14:40 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dangerpaki schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:33:
Was het al bekend dat als je expose activeert door met vier vingers naar beneden te gaan, dat je dan door het klikken op een programma icoon in de dock onderin alle windows van dat programma alleen te zien krijgt? ik weet dat het op te roepen is door een icoon in het dock ingeklikt te houden. maar dit wist ik nog niet.
Ja hier wel. Probeer voor de gein eens om te cmd-klikken op andere openstaande apps (met option-cmd-klik haal je ze weer weg). Het mooie is dat het ook nog eens spaces onafhankelijk werkt (je ziet de boel van andere spaces en je keert weer terug naar je huidige space tenzij je op zo'n venster klikt natuurlijk). Erg leuk en handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
ppl schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:32:
[...]

Dat gaat over dig die de DNS servers uit /etc/resolv.conf pakt en geen gebruik maakt van de eigen ingebouwde DNS server voor bonjour (mDNSResponder). Zoals de boodschap op dat forum ook al luidt is er een kans dat andere processen via een andere weg dingen resolven. De reden hiervoor is heel simpel: die dingen maken gebruik van bonjour en zullen dus eerst kijken of iets via bonjour te vinden is alvorens ze het via de gewone DNS weg proberen. Wat ze nu vermoeden is dat het resolven via bonjour nu de mist in gaat omdat bonjour de dingen in een verkeerde volgorde aanspreekt. In plaats van dat ze nou eerst DNS server 1 pakken nemen ze nu de laatste in het rijtje (om maar eens wat te noemen). Voor velen ontstaat daardoor wat problemen, kennelijk omdat ze nog een interne DNS server hebben die interne namen zoals die voor de printer moet resolven. Dan hebben we het over correct werkende DNS servers die niet voor problemen zorgen. Door die verkeerde volgorde kan het gewoon een tijdje duren voordat dingen terugkomen maar het kan (en daar lijkt het in dat topic eerder op) dat dingen gewoon als fail terugkomen en er dan niets meer gebeurd.

Dat hele verhaal heeft alleen helemaal niets te maken met wat er gebeurd als er een DNS server tussen zit die stuk/traag is of helemaal niet meer bestaat. Dat probleem is namelijk iets wat OS onafhankelijk is en dus in ieder OS zo kan voor komen. Zoek maar eens met Google naar de problematiek, dan zul je vinden dat er ook zat mensen zijn met andere unix varianten (Linux, FreeBSD, etc.) die er ook last van hebben. DNS servers die traag zijn of niet meer reageren kunnen zomaar ineens voor rare dingen in een netwerk zorgen.

Wat jij nu aanhaalt is een ander probleem.

[...]
Wel heel toevallig dat al mijn andere PC's met verschillende OS'en (incl. Leopard) er geen last van hadden, maar Snow Leopard wel.

Wat er volgens mij gebeurde is dat de primare DNS server (in /etc/resolv.conf) het wel deed, en de tweede (de linux bak) niet. Dat bonjour nu de laatste (dode linux bak) i.p.v. de primaire DNS server probeerde te benaderen zal inderdaad voor de timeout gezorgt hebben die ik merkte met o.a. het browsen op internet. Het gedrag van bonjour om niet de primaire DNS server aan te spreken is veranderd ten opzichte van Leopard, en het gelinkte artikel wees mij daar op.

Dat het laden van websites langzaam ging heeft dus wel degelijk een link met de wijziging die doorgevoerd is in SL, daar waar Leopard (en ieder ander OS) gewoon met de primaire DNS server zou moeten werken. Daar is het immers de primaire DNS server voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
ppl schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:40:
[...]

Ja hier wel. Probeer voor de gein eens om te cmd-klikken op andere openstaande apps (met option-cmd-klik haal je ze weer weg). Het mooie is dat het ook nog eens spaces onafhankelijk werkt (je ziet de boel van andere spaces en je keert weer terug naar je huidige space tenzij je op zo'n venster klikt natuurlijk). Erg leuk en handig.
lachuh!! wel hele coole functies. ze moeten het wel wat duidelijker documentere anders maken mensen er nog steeds geen gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

PWA schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:22:
@underworld

Index truc van Racetows? Ik zie hier niks staan...
Wel is van Appeltje + F gehoord?
jj71 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:37:
Even wat anders...

Hier een mooie site van National Geographic over sneeuwluipaarden, met veel mooie foto's van fotograaf Steve Winter (de wallpapers die je bij Snow Leopard krijgt zijn ook van hem) en ook een filmpje over hoe hij in de Himalaya die foto's heeft gemaakt.

Het zijn zeldzame en bedreigde beestjes, die sneeuwluipaarden.
Zo zien we nog is wat in het [Snow Leopard] Ervaringen en Discussie - Deel 2 topic

[ Voor 63% gewijzigd door Underworld op 08-09-2009 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kan je nou quicktime 8 downloaden staat niet op de dvd van snow leopard en ook niet op de site van apple..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:24:
waar kan je nou quicktime 8 downloaden staat niet op de dvd van snow leopard en ook niet op de site van apple..
Dat is niet zo vreemd aangezien ze van Quicktime 7 naar Quicktime X zijn gegaan ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb SL sinds vandaag draaien en het draait allemaal opzicht wel prima, nog geen programmas gehad die niet werken. Wat me wel opvalt is dat de temperatuur een stuk omhoog is gegaan, en dat safari vanuit de previeuw naar de pagina zelf de animatie raar doet.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Misschien al voorbij gekomen, maar eindelijk kun je links in de Finder op bijv. "Documents" klikken, en dan kom je gewoon in Documents als je bijvoorbeeld in Documents/Work zat. Zoals het hoort. In Leopard bleef je gewoon in de submap van Documents zitten, wat erg frustrerend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cidolfas schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 15:45:
[...]

Wel heel toevallig dat al mijn andere PC's met verschillende OS'en (incl. Leopard) er geen last van hadden, maar Snow Leopard wel.
De ervaring leert dat het vrij normaal is dat de ene er wel last van heeft en een ander weer niet in hetzelfde netwerk met dezelfde settings :X Het kan zijn dat het bij de rest anders werkt vanwege caching, als je dan de DNS cache flushed wil het probleem vaak wel ineens zich voordoen.
Wat er volgens mij gebeurde is dat de primare DNS server (in /etc/resolv.conf) het wel deed, en de tweede (de linux bak) niet. Dat bonjour nu de laatste (dode linux bak) i.p.v. de primaire DNS server probeerde te benaderen zal inderdaad voor de timeout gezorgt hebben die ik merkte met o.a. het browsen op internet. Het gedrag van bonjour om niet de primaire DNS server aan te spreken is veranderd ten opzichte van Leopard, en het gelinkte artikel wees mij daar op.

Dat het laden van websites langzaam ging heeft dus wel degelijk een link met de wijziging die doorgevoerd is in SL, daar waar Leopard (en ieder ander OS) gewoon met de primaire DNS server zou moeten werken. Daar is het immers de primaire DNS server voor :)
Nee, het is wel een ander probleem waar jij geen last van hebt gehad. Jij had last van een DNS server die niet meer bestond en die ineens aangesproken werd. Dat dit aan het licht kwam doordat er in bonjour nu een "bugje" zit waardoor op sommige Macs de volgorde van DNS servers om wordt gegooid is vers 2. Overigens is dat ook niet echt een bug omdat de eerstvolgende in de lijst wordt gepakt. In jouw geval pakte hij eerst de niet bereikbare, krijgt uiteindelijk een timeout en pakt dan de eerstvolgende in de lijst en die werkte dan wel. Dat probleem had zich sowieso ooit wel een keer voorgedaan :)
dangerpaki schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:37:
[...]

lachuh!! wel hele coole functies. ze moeten het wel wat duidelijker documentere anders maken mensen er nog steeds geen gebruik van.
Als ik in de flyer die bij mijn Snow Leopard versie zat bekijk plus de info op de site van Apple dan vind ik de documentatie toch aardig duidelijk. Niet alles staat er in en dat heeft wel zo zijn charme omdat het leuk is om nadien toch van die kleine verbeteringen te ontdekken. Wat dat betreft speelt dat wel aardig goed in op het community idee. Geen idee of dat bewust zo gedaan is of dat het gewoon voortvloeit uit het feit dat je niet alles tot in detail kunt behandelen. De hoofdfunctionaliteit van de dingen die ze toevoegen zijn altijd wel gedocumenteerd maar een aantal details niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
ppl schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:52:
[...]

De ervaring leert dat het vrij normaal is dat de ene er wel last van heeft en een ander weer niet in hetzelfde netwerk met dezelfde settings :X Het kan zijn dat het bij de rest anders werkt vanwege caching, als je dan de DNS cache flushed wil het probleem vaak wel ineens zich voordoen.

[...]

Nee, het is wel een ander probleem waar jij geen last van hebt gehad. Jij had last van een DNS server die niet meer bestond en die ineens aangesproken werd. Dat dit aan het licht kwam doordat er in bonjour nu een "bugje" zit waardoor op sommige Macs de volgorde van DNS servers om wordt gegooid is vers 2. Overigens is dat ook niet echt een bug omdat de eerstvolgende in de lijst wordt gepakt. In jouw geval pakte hij eerst de niet bereikbare, krijgt uiteindelijk een timeout en pakt dan de eerstvolgende in de lijst en die werkte dan wel. Dat probleem had zich sowieso ooit wel een keer voorgedaan :)

[...]
Leuk die discussies met jou :) Dit hele verhaal heeft niets met caching te maken, ik weet echt wel hoe ik DNS moet testen op andere OS'en. Waarom is het zo lastig om toe te geven dat SL anders (fout) om gaat met DNS, of de volgorde van DNS servers? In het kort, als de primaire DNS server werkt moet een request altijd daar uit komen. Je kan niet zeggen dat het by design is, als een OS/programma zelf random gaat bepalen welke DNS server de primaire is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 06:25

Jrz

––––––––––––

Cidolfas schreef op woensdag 09 september 2009 @ 08:03:
[...]

Leuk die discussies met jou :) Dit hele verhaal heeft niets met caching te maken, ik weet echt wel hoe ik DNS moet testen op andere OS'en. Waarom is het zo lastig om toe te geven dat SL anders (fout) om gaat met DNS, of de volgorde van DNS servers? In het kort, als de primaire DNS server werkt moet een request altijd daar uit komen. Je kan niet zeggen dat het by design is, als een OS/programma zelf random gaat bepalen welke DNS server de primaire is.
Waarom niet? Het helpt load te verlagen op de primary dns.
Daarnaast hoor de secundairy dns hetzelfde terug te geven als de primary. Of vind je van niet?
Je kan het een maken van een OS kwalijk nemen dat in jouw netwerk je dns niet goed is ingeregeld.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Dat er ´iets´ in SL gewijzigd is met DNS en de manier van resolven is me wel duidelijk - ik heb sinds SL de grootste moeite om op mijn interne netwerk AFP shares te benaderen en het probleem lijkt 'm toch echt in Bonjour te zitten. Heb geen DNS servers draaien oid, gebruik gewoon standaard de DNS van mijn ISP. En als ik de Apple support pages lees ben ik echt niet de enige.

Erg vervelend dat 2 Apple machines, vers en standaard geinstalleerd, moeite kunnen hebben elkaar te 'zien'. En voor mij bijna reden om terug te gaan naar Leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
Jrz schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:06:
[...]

Waarom niet? Het helpt load te verlagen op de primary dns.
Daarnaast hoor de secundairy dns hetzelfde terug te geven als de primary. Of vind je van niet?
Je kan het een maken van een OS kwalijk nemen dat in jouw netwerk je dns niet goed is ingeregeld.
Het is niet aan het OS om de load van de DNS servers te regelen, daar heb je loadbalancers voor.

Dat de configuratie in mijn netwerk niet goed meer was klopt, en dat kan je uiteraard een OS niet kwalijk nemen. De oorzaak van mijn probleem is ook niet de bug in SL, maar de foutieve configuratie. De niet werkende DNS server had niet in de configuratie moeten staan.

Echter legt het wel het probleem van SL bloot, namelijk dat niet altijd de primaire DNS server aangesproken wordt voor DNS requests. En dat zou wel moeten in mijn beleven, zie ook de manpage van resolv.conf bijvoorbeeld:
Up to MAXNS (currently 3, see <resolv.h>) name servers may be listed, one per keyword. If there are multiple servers, the resolver library queries them in the order listed.
Maar goed, we gaan misschien weer een beetje offtopic, ik hoop alleen maar dat het meer mensen helpt met problemen die ze sinds SL hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:54:
[...]

Dat is niet zo vreemd aangezien ze van Quicktime 7 naar Quicktime X zijn gegaan ;)
dat is geen antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:54:
[...]

dat is geen antwoord op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Dus jij wilt weten waar je iets kunt downloaden wat niet bestaat? QuickTime 8 bestaat niet, dus je kunt het ook nergens downloaden. QuickTime 7 kun je van de website van Apple downloaden. Deze staat ook op de Snow Leopard DVD. QuickTime X (10) kun je helemaal nergens downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leutscher
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-07 11:42
Voor zo ver ik weet is QuickTime X een SL-only app geworden.. dus zonder SL geen QuickTime X..

Ik neem aan dat jij met QuickTime 8 dit bedoelde namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:31
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:42:
[...]

Blijkbaar wel als je wat verder leest in plaats van een botte reactie te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cidolfas schreef op woensdag 09 september 2009 @ 08:03:
[...]

Omdat die resolv.conf alleen maar een zekere volgorde aangeeft. Als dan 1 van die niet beschikbaar zijn pakt hij de eerstvolgende in de lijst en probeert het daar. Dat is normaal DNS gedrag. Snow Leopard doet dat niet anders. Het feit dat het bij jouw traag werkte heeft helemaal niets te maken met die bug die je nu aandraagt maar met het feit dat hij keurig netjes doet zoals het behoort: hij probeert het bij DNS 1 en die is niet bereikbaar dus doet hij het daarna bij DNS 2 die wel bereikbaar is en je netjes ook iets teruggeeft. Door het wachten op de timeout van de niet reagerende DNS heb je nou juist die vertraging. Daarnaast wil er ook nog wel eens wat aan caching gebeuren zodat de ene weet dat hij bij DNS x moet aankloppen omdat die reageerde en ook om de nodige requests in te perken (dan krijg je dus gewoon het resultaat uit je cache terug).

De bug in Snow Leopard draait alleen de volgorde van DNS servers om maar dat mag in principe niets uitmaken omdat je in eerste instantie correct werkende DNS servers behoort te hebben. Aan dat basisprincipe voldoe jij al niet omdat je een DNS server die niet meer bestaat nog hebt opgegeven. Het enige wat die bug in jouw geval doet is het proces wat versnellen omdat hij de volgorde omflipt en toevallig nu eerst bij de onbereikbare DNS server aanklopt.

Het is niet lastig om toe te geven dat Snow Leopard een bug heeft, dat staat ook gewoon in dat topic waar je naar linkt en dat geef ik ook gewoon toe. Het punt is alleen dat in jouw geval die bug niet de oorzaak van het probleem is, de oorzaak is namelijk die DNS server die niet meer bestaat. Die bug in Snow Leopard is in dit hele verhaal niets meer en niets minder dan een katalysator. Het feit dat jij je DNS meuk niet op orde hebt is GEEN bug in het OS maar een kwestie van pebkac en dat doet ook geen enkele afbreuk aan het feit dat het omflippen van de DNS volgorde in SL wel degelijk een bug kan zijn.
Servor schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:13:
Dat er ´iets´ in SL gewijzigd is met DNS en de manier van resolven is me wel duidelijk - ik heb sinds SL de grootste moeite om op mijn interne netwerk AFP shares te benaderen en het probleem lijkt 'm toch echt in Bonjour te zitten. Heb geen DNS servers draaien oid, gebruik gewoon standaard de DNS van mijn ISP. En als ik de Apple support pages lees ben ik echt niet de enige.

Erg vervelend dat 2 Apple machines, vers en standaard geinstalleerd, moeite kunnen hebben elkaar te 'zien'. En voor mij bijna reden om terug te gaan naar Leopard.
Als het alleen gaat om het kunnen zien van die shares dan vraag ik het me af of dat wel alleen een bonjour fout is. Op de Windows machines hier staat geen bonjour en ook die zie ik er keurig netjes tussen staan. In zowel Leopard als Snow Leopard is dat zien van andere machines op het netwerk nou niet bepaald geweldig. Meestal werkt het wel en ik heb het idee dat het in Snow Leopard fors verbeterd is maar helaas komt het nog altijd voor dat bepaalde machines niet in de lijst staan en dat toch wel zouden moeten. Ook machines die er wel in staan en er niet meer in thuis horen omdat ze al een uurtje uit staan gebeurt hier nog regelmatig. Dat probleem speelt nu dus al een paar jaar af en is al sinds tijden een klaagzang op o.a. Apple support.

Anderzijds kan het nu best zijn dat ze het in Snow Leopard juist wel hebben opgelost en dat voor wat afp betreft nu bonjour parten speelt. Durf ik niet met zekerheid te zeggen. Als je die bug leest dan is het natuurlijk een logisch gevolg dat detectie van bepaalde services niet meer zo nauwkeurig werkt maar dan moeten ze wel alleen via bonjour worden geadverteerd op je netwerk (dus niet via een of andere networkshare detectie).

Overigens werkt hier het restarten van Finder om die netwerklijst weer actueel te krijgen. Het zou fijn zijn als dat nou eens een keer gewoon opgelost wordt want restarten is soms best vervelend gezien de openstaande schermen.

@ cidolfas: beter lezen want er staat helemaal nergens "eerste in de lijst", ik heb het namelijk over de eerstvolgende in de lijst en dat is toch wel even heeeeeeeeeel wat anders ;) Eerstvolgende is een correct normaal Nederlands woord waarmee bedoeld wordt dat nummer 2 wordt genomen als men bij nummer 1 is begonnen. De eerstvolgende na nummer 2 is natuurlijk nummer 3. De eerstvolgende na nummer 3 is natuurlijk 4. Oftewel, je telt gewoon 1, 2, 3, 4. Dat Snow Leopard van onder ipv boven begint doet daar niets aan af, taalkundig is het woord "eerstvolgende" dan nog steeds correct ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 10-09-2009 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
ppl schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:48:
[...]

Omdat die resolv.conf alleen maar een zekere volgorde aangeeft. Als dan 1 van die niet beschikbaar zijn pakt hij de eerstvolgende in de lijst en probeert het daar. Dat is normaal DNS gedrag. Snow Leopard doet dat niet anders.

[...]
Snow Leopard doet dat wel anders, hij (bonjour) pakt niet de eerste uit de lijst.

Voor een reactie op de rest moet je een stukje terug scrollen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cidolfas op 09-09-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Eh, dat snap ik even niet? Dat is dit topic? Dacht je dat ik niet begreep dat dit topic over Mac OS X Snow Leopard gaat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:33

Quakie

quakelen

jj71 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:20:
[...]

Eh, dat snap ik even niet? Dat is dit topic? Dacht je dat ik niet begreep dat dit topic over Mac OS X Snow Leopard gaat? :?
Heerlijk tekst :D

Ik las hem zelf positief, dus leuke bijdrage aan dit topic... en was blij met link trouwens....

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:42:
[...]

Vonturk, wat ben jij voor raar figuur?? Dit is het enig correcte antwoord op je vraag. Je dopt voortaan je eigen boontjes maar.

[ Voor 12% gewijzigd door Zpottr op 09-09-2009 14:40 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Good Fella schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:48:
[...]

Dus jij wilt weten waar je iets kunt downloaden wat niet bestaat? QuickTime 8 bestaat niet, dus je kunt het ook nergens downloaden. QuickTime 7 kun je van de website van Apple downloaden. Deze staat ook op de Snow Leopard DVD. QuickTime X (10) kun je helemaal nergens downloaden.
bedankt voor je antwoord :)
Zpottr schreef op woensdag 09 september 2009 @ 14:33:
[...]

[...]

Vonturk, wat ben jij voor raar figuur?? Dit is het enig correcte antwoord op je vraag. Je dopt voortaan je eigen boontjes maar.
onnodig..

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:42
Heb misschien een domme vraag maar me vensters komen achter me dock.
Ik had altijd dat het niet verder kon tot me dock hoe kan ik dit weer zo instellen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Slash500 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:47:
Heb misschien een domme vraag maar me vensters komen achter me dock.
Ik had altijd dat het niet verder kon tot me dock hoe kan ik dit weer zo instellen ??
Als je je vensters via de titelbalk verschuift dan kunnen ze er inderdaad achter.

Als je ze groter maakt met het hoekje rechtsonder kan je niet achter de dock komen, tenzij ze er al achter zaten.

Zo is het bij mij in Snow Leopard en was het ook altijd in Leopard. Of is het bij jou nu misschien anders? Volgens mij kan je daar normaal gezien niets aan veranderen. Misschien wel met TinkerTool of iets dergelijks.

Edit: Beetje duidelijker gemaakt want ik legde het niet goed uit.

[ Voor 28% gewijzigd door GekkePrutser op 09-09-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
YaY *O*

Ik krijg net een melding van software-update dat er nieuwe drivers voor mijn canon-printer beschikbaar zijn. Deze net geïnstalleerd en nu kan Lightroom ook in 64-bits modus afdrukken _/-\o_

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqewie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 20:41
Sqewie schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:18:
[...]

Het gaat nog een hele lange tijd duren voordat iTunes in 64bit komt. iTunes is voornamelijk gebouwd op het Quicktime framework. En Quicktime moet van begin af aan helemaal vernieuwd worden. Een vernieuwing van dezelfde grote als van Mac OS 9 naar Mac OS X. Apple is daarmee begonnen op de iPhone. Maar quicktime is 18 jaar oud! Quicktime X kan nu niet eens native plugins ondersteunen.
Tot mijn verbazing blijft de iTunes rewrite (iTunes X) niet ver meer. iTunes is van quicktime framework naar webkit overgestapt.

http://www.satine.org/arc...does-itunes-9-use-webkit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
GekkePrutser schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:11:
[...]

Als je je vensters via de titelbalk verschuift dan kunnen ze er inderdaad achter.

Als je ze groter maakt met het hoekje rechtsonder kan je niet achter de dock komen, tenzij ze er al achter zaten.

Zo is het bij mij in Snow Leopard en was het ook altijd in Leopard. Of is het bij jou nu misschien anders? Volgens mij kan je daar normaal gezien niets aan veranderen. Misschien wel met TinkerTool of iets dergelijks.

Edit: Beetje duidelijker gemaakt want ik legde het niet goed uit.
Ik had dus als ik de titelbalk pak en begon te slepen stopte hij tegen de dock aan nu niet meer.
Vind het wel wat vervelend want sommige apps openen zich nu achter het dock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Slash500 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:34:
Ik had dus als ik de titelbalk pak en begon te slepen stopte hij tegen de dock aan nu niet meer.
Vreemd, dat heeft hij bij mij nooit gedaan. Ook met Leopard niet, als ik iets met de titelbalk versleep dan kan een window altijd achter de dock komen. Net nog even getest op mijn oude Mac Mini die nog Leopard heeft (het is een PowerPC). Als ik een window echt helemaal (dus met titelbalk en al) achter de dock sleept, dan springt hij daarna wel weer ietsje omhoog zodat in elk geval de titelbalk weer bereikbaar is (en je hem dus weer naar boven kan slepen). Al mijn Macs zijn trouwens behoorlijk standaard, dus geen tweaks of interface themes gebruikt.

Maar misschien is er wel een tweak voor en die werkt dan waarschijnlijk ook nog wel op Snow Leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
GekkePrutser schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:46:
[...]

Vreemd, dat heeft hij bij mij nooit gedaan. Ook met Leopard niet, als ik iets met de titelbalk versleep dan kan een window altijd achter de dock komen. Net nog even getest op mijn oude Mac Mini die nog Leopard heeft (het is een PowerPC). Als ik een window echt helemaal (dus met titelbalk en al) achter de dock sleept, dan springt hij daarna wel weer ietsje omhoog zodat in elk geval de titelbalk weer bereikbaar is (en je hem dus weer naar boven kan slepen). Al mijn Macs zijn trouwens behoorlijk standaard, dus geen tweaks of interface themes gebruikt.

Maar misschien is er wel een tweak voor en die werkt dan waarschijnlijk ook nog wel op Snow Leopard.
Heb verder geen tweaks ach ja anders hou ik het maar zo, wel even wennen.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Kwam er vandaag achter dat Vuze en Transmissions niet meer werkte, alleen uTorrents werkt.. Heel raar :S

• Satch
  • Niet online
Hier geen probleem met Transmission hoor. :) Krijg alleen m'n canon MP600R met geen mogelijkheid meer aan de praat via wifi. Via een usb kabel print hij perfect. Heb hem al 3 keer opnieuw ingesteld, hij blijft weigeren de printer via wifi te benaderen. Zal wel weer nieuwe drivers nodig hebben.. :/

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mja het rare is dat het lijkt alsof hij geen toegang krijgt tot het file-system, het zelfde met Vuze.
Naja, u torrents maar eens proberen.

• Executor16
  • Niet online
Ik heb opeens last van blurred icoontjes in mijn Dock. Sommige zijn zo onscherp als de ziekte. Ook de nieuwe itunes 9 icoon is heel onscherp. Verwijderen en opnieuw toevoegen helpt niet. Iemand anders ook last van?

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Executor16 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 00:41:
Ik heb opeens last van blurred icoontjes in mijn Dock. Sommige zijn zo onscherp als de ziekte. Ook de nieuwe itunes 9 icoon is heel onscherp. Verwijderen en opnieuw toevoegen helpt niet. Iemand anders ook last van?
De dock icon cache leeggooien wellicht? Ik geloof dat Onyx nog niet compatible is met SL, Yasu misschien wel?

Zoef

• Executor16
  • Niet online
Uit dock verwijderen, rebooten en opnieuw adden heeft geholpen.

• Executor16
  • Niet online
MetaFrame schreef op donderdag 10 september 2009 @ 00:04:
Kwam er vandaag achter dat Vuze en Transmissions niet meer werkte, alleen uTorrents werkt.. Heel raar :S
Transmission werkt hier perfect (wel een clean install).

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:31
Executor16 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 01:02:
[...]

Transmission werkt hier perfect (wel een clean install).
De nieuwe is 64bits, ff updaten denk ik.

• dangerpaki
Slash500 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:34:
[...]

Iets anders wat ik met betrekking tot vensters heb gemerkt, volgens mij kon je vroeger je vensters niet buiten beeld bewegen. En nu kan dat opeens wel. Dat vind ik wel jammer, want zo gebruik je je vensters nooit.
Maar volgens mij kon je altijd al met je venster achter het dock komen.

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

jj71 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:20:
[...]

Die link maakt hij automatisch, maar never mind, was goed bedoelt.
Quakie schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:03:
[...]

Heerlijk tekst :D

Ik las hem zelf positief, dus leuke bijdrage aan dit topic... en was blij met link trouwens....
Was inderdaad positief bedoelt :P
Een leuke/mooie bijdrage aan dit topic :)
Sqewie schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:19:
[...]

Tot mijn verbazing blijft de iTunes rewrite (iTunes X) niet ver meer. iTunes is van quicktime framework naar webkit overgestapt.

http://www.satine.org/arc...does-itunes-9-use-webkit/
Begrijp ik daar uit dat het niet lang meer duurt alvorens er een nieuwe herschreven iTunes komt?

[ Voor 30% gewijzigd door Underworld op 10-09-2009 11:01 ]

Verwijderd

Als ik cmd op de titelbalk van een venster klik om onderliggende mappen in een nieuw venster te openen, doet hij dit niet. Hij opent gewoon in hetzelfde venster, is dit expres gedaan?

Verder, als ik dubbelklik op een titelbalk, minimaliseert hij ook niet meer…

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 11:52 ]

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:06:
Als ik cmd op de titelbalk van een venster klik om onderliggende mappen in een nieuw venster te openen, doet hij dit niet. Hij opent gewoon in hetzelfde venster, is dit expres gedaan?
Ik mis een stap, of ik begrijp je niet goed. Cmd-klik laat alleen een lijstje moederfolders zien, in L en in SL.
Verder, als ik dubbelklik op een titelbalk, minimaliseert hij ook niet meer…
Dat werkt hier wel gewoon.

Zoef

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat werkt bij mij ook niet. Misschien een instelling die jij in SL gemaakt hebt, of van L hebt overgenomen tijdens de installatie van SL? Ik heb een clean install gedaan van SL, zonder restore van een andere mac.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

zonoskar schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:35:
[...]

Dat werkt bij mij ook niet. Misschien een instelling die jij in SL gemaakt hebt, of van L hebt overgenomen tijdens de installatie van SL? Ik heb een clean install gedaan van SL, zonder restore van een andere mac.
Het dubbelklikken op de titelbalk om te minimaliseren is nu een optie onder de Weergave voorkeuren.

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

Zpottr schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:20:
[...]

Ik mis een stap, of ik begrijp je niet goed. Cmd-klik laat alleen een lijstje moederfolders zien, in L en in SL.

[...]

Dat werkt hier wel gewoon.
Ja, en als ik dan op een folder klik blijft hij in hetzelfde venster. Ik kan bij de instellingen van Finder wel alle vensters laten openen in een nieuwe maar dat vind ik zelf niet praktisch en aangezien het bij L wel kon…

Met muis en gewoon met trackpad geprobeert… minimaliseren werkt niet… vreemd :S
Weergave optie's inderdaad…

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 12:40 ]

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:38:
Ja, en als ik dan op een folder klik blijft hij in hetzelfde venster. Ik kan bij de instellingen van Finder wel alle vensters laten openen in een nieuwe maar dat vind ik zelf niet praktisch en aangezien het bij L wel kon…
Aah, ik zie wat je bedoelt, en er inderdaad een verschil tussen L en SL (heb het even uitgeprobeerd op mijn mediakastje die nog L draait). Als je onder L [cmd] ingedrukt houdt en op een van de folders in het lijstje klikt wordt er een nieuw venster geopend. In SL niet. Voor zowel L als SL geldt dat als je [cmd] loslaat na ket klikken op de titelbalk, er géén nieuw venster wordt geopend bij klikken in de lijst. Dat lijkt me een bug, rapporteren zou ik zeggen.

Een iets minder summiere beschrijving is wel zo makkelijk de volgende keer ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Zpottr op 10-09-2009 12:46 ]

Zoef

Verwijderd

SL was bij veel winkels nog uitverkocht, zouden nu wel weer veel binnen hebben, de MediaMarkt in Arnhem heeft ze in ieder geval al binnen. ;)

Verwijderd

even een andere vraag, met slepen kan je de command toets indrukken om het plusje weg te halen (ik verwacht dan dat hij gaat moven). Dat staat ook in het schermpje: 'bestanden verplaatsen naar' tijdens de kopieerslag. Maar toen ik van een usb stick verplaatste bleven de bestanden gewoon staan. Hoe kan dat?

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

De mensen waarbij de batterij tijd dramatisch is gedaald sinds de upgrade naar SL moeten misschien heel precies naar op de achtergrond draaiende programma's gaan kijken.

Zelf was mijn batterij tijd ook spontaan gehalveerd, maar sinds ik vanmiddag Marco Polo eraf heb gegooid is mijn batterij weer helemaal de oude :)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:46:
even een andere vraag, met slepen kan je de command toets indrukken om het plusje weg te halen (ik verwacht dan dat hij gaat moven). Dat staat ook in het schermpje: 'bestanden verplaatsen naar' tijdens de kopieerslag. Maar toen ik van een usb stick verplaatste bleven de bestanden gewoon staan. Hoe kan dat?
Omdat je tussen verschillende volumes enkel kan kopiëren, en dat is volgens mij ook altijd al zo geweest.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 17:21 ]

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Eindelijk na 2 weken wachten op de postbode (die van Zwolle naar Groningen moest lopen denk ik); heb ik mijn snow leopard.

Eerste boot gaf me een traag OS. Tweede boot werd al beter. Hierna veel programma's even gestart/geprobeerd enzovoorts. Nog maar eens een re-boot en het begint nu eindelijk zo als voorspelt aan te voelen.

Wel moest ik mijn eerst usb schijf aan mijn airport opnieuw aansluiten om hem zichtbaar te maken in SL. Beetje vaag want de tweede schijf deed het wel gewoon.

Tot nu toe tevreden met het product. Alleen had wat meer van de hardware versnelling in Quicktime X verwacht of tenminste dat de combi GCD en OpenCL in Quicktime wel een aanzienlijke versnelling zouden opleveren zodat 1080p filmpjes wel lekker zouden afspelen. Tot nu toe draait dit net met af en toe eens een kleine happeringetje erin. Maar misschien de volgende Perian versie hier nog wat aan kan schroeven. :)

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:20:
[...]

Omdat je tussen verschillende volumes enkel kan kopiëren, en dat is volgens mij ook altijd al zo geweest.
NIET waar! :P

Als je tijdens het slepen de CMD ingedukt houdt, dan verplaatst hij!

@hierboven:
Ik heb Perian geïnstalleerd en zo'n programma waardoor je MKV's kan afspelen, werkt hier perfect, zonder haperingen! :D

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 18:08 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.