GekkePrutser, thanks for update en links, blij om te zien dat het werkt.
Ik kan alleen ff gauw niet vinden hoe ik volgorde kan wijzigen
Ik vind mijn CPU load belangrijker dan mijn vrije geheugen of network bijv... bij vorige kon je het instellen...
Ik teken nergens meer voor
Verwijderd
-sneller met opstarten en vooral met afsluiten.
-nieuwe stacks is geweldig!
-nieuwe quicktime is top.
- weinig vernieuwend qua interface maar dat wisten we al.
De scrollbar van stacks ziet er gelikt uit, die mogen ze van mij wel meer gaan gebruiken.
Weet iemand waarom iTunes nog niet in 64 bit is? Of zal de vernieuwde versie 64 bit zijn?
Dat kon ik ook niet vinden maar ik stuitte er wel per ongeluk op. Eigenlijk heel simpel: datgene wat je het eerste aanvinkt komt het meest rechts te staan. Alles wat je daarna aanklikt wordt in die volgorde links van de voorgaande geplaatst. Dus als je van rechts naar links network, cpu, disk wil hebben dan klik je dus eerst network aan, dan cpu en dan disk. Je kunt het achteraf ook op die manier wijzigen.Quakie schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:22:
All, thanks heb ik dus niet verder gekeken dan mijn neus lang is
GekkePrutser, thanks for update en links, blij om te zien dat het werkt.
Ik kan alleen ff gauw niet vinden hoe ik volgorde kan wijzigen![]()
Ik vind mijn CPU load belangrijker dan mijn vrije geheugen of network bijv... bij vorige kon je het instellen...
Nog zoiets..als je bijv. de fan erbij wil zetten en je later bedenkt dan moet je niet dat blauw vakje met de fanspeed selecteren en dan op delete klikken want dan verdwijnt hij wel in uit dat vakje maar niet van je menubar. Je moet de cursor achter dat blauwe vakje zetten en dan op backspace drukken (verdwijnt het uit het vak en menubar).
iTunes staat net als iLife, iWork, Aperture, etc. los van OS X en worden dan ook los ontwikkeld. Er is ergens volgende week een media event die voor iPods e.d. bedoeld lijkt te zijn. Mogelijk dat Apple daar nieuwe iPods en een nieuwe iTunes versie aankondigd die wellicht wel 64 bit is. Bij Apple is het echter altijd afwachten wat ze doen, dat staat nooit vooraf vast en valt niet te doorgronden. Afgezien hiervan boeit het niet of iTunes nou 32 of 64 bit is, het moet gewoon goed werken en eens lekker snel zijn. Dat 32 of 64 bit maakt verder niet uit omdat het OS beide kan draaien.Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:40:
Vandaag SL geïnstalleerd. Eerste indrukken:
Weet iemand waarom iTunes nog niet in 64 bit is? Of zal de vernieuwde versie 64 bit zijn?
@tabasco: met het schaamrood tot hoog op de wangetjes moet ik bekennen dat ik de meest logische oplossing wel helemaal over het hoofd heb gezien. Met command is het natuurlijk heel wat gemakkelijker, thnx!
[ Voor 30% gewijzigd door ppl op 04-09-2009 11:17 ]
...of je versleept de items met de cmd toets ingedrukt...ppl schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:46:
Dat kon ik ook niet vinden maar ik stuitte er wel per ongeluk op. Eigenlijk heel simpel: datgene wat je het eerste aanvinkt komt het meest rechts te staan. Alles wat je daarna aanklikt wordt in die volgorde links van de voorgaande geplaatst. Dus als je van rechts naar links network, cpu, disk wil hebben dan klik je dus eerst network aan, dan cpu en dan disk. Je kunt het achteraf ook op die manier wijzigen.
Nog zoiets..als je bijv. de fan erbij wil zetten en je later bedenkt dan moet je niet dat blauw vakje met de fanspeed selecteren en dan op delete klikken want dan verdwijnt hij wel in uit dat vakje maar niet van je menubar. Je moet de cursor achter dat blauwe vakje zetten en dan op backspace drukken (verdwijnt het uit het vak en menubar).
[ Voor 87% gewijzigd door tabasco op 03-09-2009 20:54 ]
Verwijderd
Waarom moet ik in godsnaam nu opeens Rosetta installeren om een spelletje te kunnen spelen onder SL op mijn 2008 macbook ?
Rosetta was er toch voor om PPC app's op een Intel Machine te kunnen draaien ?
Ook voor de MS update programma moet ik Rosetta hebben, onder Leopard had ik dit niet nodig !
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 20:56 ]
Onder leopard was rosetta nog standaard.Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:52:
Ik snap het even niet meer...
Waarom moet ik in godsnaam nu opeens Rosetta installeren om een spelletje te kunnen spelen onder SL op mijn 2008 macbook ?
Ook voor de MS update programma moet ik Rosetta hebben, onder Leopard had ik dit niet nodig !
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Beiden, super, ook al is laatste het handigstetabasco schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:50:
[...]
...of je versleept de items met de cmd toets ingedrukt...
Even kijken of ik 1 a 2 % CPU ervan naar beneden kan krijgen. Iets te veel voor beetje stats...
Om welke spelletje gaat het hier???Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:52:
Ik snap het even niet meer...
Want als hij echt op intel is gemaakt zou het niet mogen zijn.
iTunes is zelfs nog Carbon... als ze het eerst eens in Cocoa herschreven. Er schijnen Carbon 64 bit libs te zijn, maar het is natuurlijk nogal onzinning om dit te gaan gebruiken.ppl schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:46:
[...]
iTunes staat net als iLife, iWork, Aperture, etc. los van OS X en worden dan ook los ontwikkeld. Er is ergens volgende week een media event die voor iPods e.d. bedoeld lijkt te zijn. Mogelijk dat Apple daar nieuwe iPods en een nieuwe iTunes versie aankondigd die wellicht wel 64 bit is. Bij Apple is het echter altijd afwachten wat ze doen, dat staat nooit vooraf vast en valt niet te doorgronden. Afgezien hiervan boeit het niet of iTunes nou 32 of 64 bit is, het moet gewoon goed werken en eens lekker snel zijn. Dat 32 of 64 bit maakt verder niet uit omdat het OS beide kan draaien.
Ik heb vanaf de SL DVD geboot, bovenin het scherm in het menu eerst met de Disk Utility mijn harddisk leeggemaakt, en daarna het installatieprogramma laten draaien.
Verwijderd
En nee is niet gamma wijziging naar 2.2, ik heb me oude display settings terug gezet. Ik moet zowat elke x 2 tikken terugzetten wil het te doen zijn.
Niemand anders dit opgevallen of doen we aan " handwerk "
[ Voor 9% gewijzigd door Quakie op 04-09-2009 08:34 ]
Het 'progsel' van MSoffice2008 is universal. Maaar de Installer en de Updater zijn PPC.Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 08:03:
Ok nu kan ik wel geloven dat sommige games wat ouder zijn en wellicht rosetta nodig hebben... maar het update progsel van MSoffice 2008 lijkt me sterk ?
Meestal is de launcher dan nog PPC... Voor bijvoorbeeld Generals is er een update die het verhelpt.Erwinvz1 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:16:
[...]
Om welke spelletje gaat het hier???
Want als hij echt op intel is gemaakt zou het niet mogen zijn.
Ik was hier ook tegenaan gelopen, voor inderdaad MS Office 2008 is dit ook het geval. Na wat zoekwerk bleek dat je dus niet per se Rosetta hoeft te installeren bij dit soort installs, als je maar voor lief neemt dat je geen keuze hebt welke paketten je wilt installeren (bij Office zou je dan dus álle talen installeren, én messenger, én ...). Dit heb ik uitgewerkt in dit artikeltje op appletips.nl.zAo schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:28:
[...]
Meestal is de launcher dan nog PPC... Voor bijvoorbeeld Generals is er een update die het verhelpt.
Misschien zou je wél packages kunnen kiezen via de command line, maar dat heb ik niet verder uitgezocht. Uiteindelijk toch maar wel gewoon Rosetta geinstalleerd, zo erg is dat nou ook weer niet
Ik heb exact hetzelfde probleem als stef-o.. Mijn (FireWire) Time Machine schijf wordt niet getoond in de Migratie-assistent van Snow Leopard (en heeft ook geen Time Machine-icoontje in Finder).stef-o schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:17:
Zojuist clean install gedaan van SL. Voordat ik dit gedaan heb, nog wel even een backup gemaakt via time machine. Nu wil ik graag via time machine mijn user account en settings terugzetten (zoals opgeslagen wachtwoorden etc..)
Echter werd mijn time machine schijf niet gevonden bij de setup en nu blijkt ook dat mijn schijf niet wordt gevonden via de migration assistant.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen zonder alles los terug te zetten...?
Ik heb van alles geprobeerd en heb een hoop gezocht op google, maar geen gewenste resultaten...
Weet iemand hier een oplossing voor?
Alles goed. Mijn eerste indruk: nice! Opstarten en afsluiten gaat veel sneller (al slaapt hij bij mij altijd).
Wat ik ook wel mooi vind, is de airport icon. Zodra ik mijn MBP open doe, zie je hem scannen naar netwerk, terwijl bij 10.5.x gelijk het icoontje aangaf dat er een netwerk was (wat er nog niet was).
Wel merk ik dat bij het openen van een nieuw safari venster (appeltje + n) meestal het strandballetje even verschijnt (terwijl ik heel weinig open heb staan). Dat had ik met 10.5.x niet.
Mijn gevoel van een vlot OS begint nu een beetje weg te raken. Ik heb een 320GB@5400rmp hdd en 2GB werkgeheugen. Misschien moet ik maar een 7k2rpm hdd en 4GB erin gooien met een clean install.
Klopt het overigens dat iTunes alleen via cv/dvd gebackuped kan worden? Of kan je ook via TimeMachine alleen je iTunes restoren/terug zetten na een clean install?
Het liefst maak ik een single backup naar een hdd ipv cd/dvd.
het gaat om dit:
- compatibility with some Sierra Wireless 3G modems
- an issue that might cause DVD playback to stop unexpectedly
- some printer compatibility drivers not appearing properly in the add printer browser
- an issue that might make it difficult to remove an item from the Dock
- instances where automatic account setup in Mail might not work
- an issue where pressing cmd-opt-t in Mail brings up the special characters menu instead of moving a message
- Motion 4 becoming unresponsive
Verwijderd
Heb sinds kort SL draaien
1 probleempje alleen: m'n smilies in ichat doen het niet
Hier een paar screenshots

zo ziet mn keuzeveld er uit niks vreemds aan

Zo iziet mn geselecteerde smilie er uit ook niet vreemd

maar ik krijg mn smilie niet in het chat venster te zien
hoe kan ik dit oplossen ????
Cookies , plist en caches al gedumpt heeft allemaal niet geholpen
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 10:39 ]
Verwijderd
Verwijderd
wat voor imac heb je ?Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:39:
zou iemand mischien testen of www.quakelive.com wel werkt op de imac? ik krijg telkens foutmeldingen tijdens het starten van de game.. Anyone ook zelfde problemen ?
Wat zijn de fout meldingen ?
net volledige install plus activatie gedaan en werkt super op een macbook met 9400M.Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:39:
zou iemand mischien testen of www.quakelive.com wel werkt op de imac? ik krijg telkens foutmeldingen tijdens het starten van de game.. Anyone ook zelfde problemen ?
Onder safari trouwens,
1
| defaults write com.apple.QuickTimePlayerX MGPlayMovieOnOpen 1 |
Filmpjes worden dan automatisch afgespeeld in QTX
Some Details on First Mac OS X 10.6.1 Seed (Build 10B503), Flash UpdatedMartijn Meijer schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:23:
ja het is mij ook opgevallen na 2 dagen gebruik. er wel vaak dat strandballetje verschijnt.ik hoop dat ze bij 10.6.1 meer updates er bij zetten want wat ik nu heb gelezen bij macrumors.com dat is niets wat ik eigenlijk veel gebruik. (ze moeten less strandballetjes when loading files or apps er bij zetten)
het gaat om dit:
- compatibility with some Sierra Wireless 3G modems
- an issue that might cause DVD playback to stop unexpectedly
- some printer compatibility drivers not appearing properly in the add printer browser
- an issue that might make it difficult to remove an item from the Dock
- instances where automatic account setup in Mail might not work
- an issue where pressing cmd-opt-t in Mail brings up the special characters menu instead of moving a message
- Motion 4 becoming unresponsive
Wat ik dan niet helemaal begrijp is dat ze zo snel een update uitvoeren (oke, hij is nog niet te downloaden maar dit zal niet langer dan een paar dagen duren lijkt mij) terwijl SL nog niet eens een week in de winkel ligt. Is de titel GM aan 10A432 dan niet te snel gegeven? De streef datum was toch (begin) september voor de release of SL? Daar hadden ze toch dan mooi deze issues in kunnen verwerken? Lijkt mij dat genoeg test users/devs deze problemen ook wel ondervonden hebben...
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Zou het komen door die ronde hoekjes die hij er realtime af moet halen? Ik weet dat de Radeon X1600 niet echt een snelheidsmonster is, dus misschien is het een beetje over the top.
Hier stond achterhaalde informatie…
Uhuh, ze hadden ook met Leopard kunnen wachten tot augustus 2009. Toen kwam immers de laatste . release uitUnderworld schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:30:
[...]
Some Details on First Mac OS X 10.6.1 Seed (Build 10B503), Flash Updated
Wat ik dan niet helemaal begrijp is dat ze zo snel een update uitvoeren (oke, hij is nog niet te downloaden maar dit zal niet langer dan een paar dagen duren lijkt mij) terwijl SL nog niet eens een week in de winkel ligt. Is de titel GM aan 10A432 dan niet te snel gegeven? De streef datum was toch (begin) september voor de release of SL? Daar hadden ze toch dan mooi deze issues in kunnen verwerken? Lijkt mij dat genoeg test users/devs deze problemen ook wel ondervonden hebben...
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Bij deze kan ik dus ook niet zeggen of het in L ook al zo was
[ Voor 3% gewijzigd door Quakie op 04-09-2009 14:08 ]
Jep, hier ook. Nog geen last van gehad overigens.dangerpaki schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:45:
Ik merk na de update wel op m'n late 2008 MacBook Alu Unibody, dat het onderste gedeelte van m'n trackpad niet altijd wil reageren. Kan iemand dat checken? Als ik zeg maar ergens bovenin de trackpad begin met een beweging en ga dan onderaan de trackpad dan detecteert hij de beweging WEL. Echter als ik onderin begin met een beweging en ik begin met m'n vinger langs de rand ondering dan kan ik langs de rand heen en weer bewegen zonder dat hij de muis meebeweegt. Iemand anders hier ook last van?
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
hmm das raar. bij mij ging het namelijk wel hiervoor. erg handig als je accu wil leeg laten lopen. lees idd op internet dat het niet zou moeten werken. vreemd.CyBeR schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:15:
Dat kon als 't goed is met leopard ook niet als de stroom er niet in zat. Is voor mij in ieder geval niet nieuw...
[ Voor 8% gewijzigd door Hubert op 04-09-2009 14:18 ]
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Het gaat nog een hele lange tijd duren voordat iTunes in 64bit komt. iTunes is voornamelijk gebouwd op het Quicktime framework. En Quicktime moet van begin af aan helemaal vernieuwd worden. Een vernieuwing van dezelfde grote als van Mac OS 9 naar Mac OS X. Apple is daarmee begonnen op de iPhone. Maar quicktime is 18 jaar oud! Quicktime X kan nu niet eens native plugins ondersteunen.ppl schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:46:
[...]
iTunes staat net als iLife, iWork, Aperture, etc. los van OS X en worden dan ook los ontwikkeld. Er is ergens volgende week een media event die voor iPods e.d. bedoeld lijkt te zijn. Mogelijk dat Apple daar nieuwe iPods en een nieuwe iTunes versie aankondigd die wellicht wel 64 bit is. Bij Apple is het echter altijd afwachten wat ze doen, dat staat nooit vooraf vast en valt niet te doorgronden. Afgezien hiervan boeit het niet of iTunes nou 32 of 64 bit is, het moet gewoon goed werken en eens lekker snel zijn. Dat 32 of 64 bit maakt verder niet uit omdat het OS beide kan draaien.
uhm...
houdt dan dit topic in de gaten!
Laat ik deze maar even delen met jullie...
ZpAz schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:45:
en aan het blauwe randje @ expose zal ik ook moeten wennen,
Eiríkr schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:51:
Vergeef me als ik het compleet over het hoofd zie maar is er soms een setting om die vieze blauwe omlijning van Expose aan te passen?
dangerpaki schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:25:
die blauwe randen om de windows hen in expose zijn trouwens een achteruitgang zeg, wat ziet dat er lelijk uit.

[ Voor 67% gewijzigd door Underworld op 04-09-2009 15:36 ]
Dat 64 bits gedoe waren ze al mee bezig ten tijde van de PowerMac G5. Toen werd de zooi al helemaal herschreven voor de intel-architectuur. Hoeveel langer moeten we nu nog wachten tot de hele kelerezooi 64 bits is?dangerpaki schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:06:
[...]
Wat een onzin, al er niets anders werkt waarom brengt apple dan een 64bits kernel uberhaupt uit? precies toekomstgericht, en dat wil ik dus ook met mn laptop zeker als die dat hardwarematig gewoon ondersteund. Ik wil geen onzin softwarematige uitsluiting daarvan omdat er geen 'pro' op mn laptop staat.
je adverteert als autofabrikant ook niet met een topsnelheid 250 km/h en vervolgens lever je een auto die dat niet aankan met het argument je gebruikt het toch niet (omdat het volgens wet niet mag). Als je met iet adverteert moet je dat waarmaken of ik daar als consument nou gebruik van maak of niet, of ik het nou mis of niet. Want ik betaal ervoor als consument als jij als fabrikant daarmee adverteert.
Ik begrijp het optreden va al die rare storinkjes in Snow Leopard niet. Hierboven las ik dat het trackpad op sommige modellen het ineens aan de onderkant niet doet
Hardware en software bouwen is een complexe aangelegenheid waarbij je, zeker bij software, ook met externe factoren te maken hebt. Het is dus niet volledig deterministisch en first-time-right is praktisch onmogelijk.Dancing_Animal schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:45:
Doe het nou eens in een keer goed potverdrie.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Wat er gebeurt is dat je geheugen wordt weggeschreven naar disk t.b.v. safe sleep. Het verschil met leopard is dat snow leopard blijkbaar het scherm nog wat langer aan laat staan.Smoonshine schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:09:
Ik merk trouwens ook dat het in de slaapstand zetten van mijn macbook regelmatig een stuk langer duurt. In Leopard klapte ik mijn macbook dicht en ging vrijwel direct het Apple logo uit, terwijl hij nu onder SL nog zeker een minuut blijft branden voor hij helemaal in de slaapstand is. Ik hoop wel dat 10.6.1 dit soort dingen oplost.
Dat snap ik. Alleen staat Plex toch wel behoorlijk bekend als een pakket dat alles afspeelt en ook kwa performance erg goed is. Dat dat na een update van Apple een stuk minder is, ligt dan misschien niet aan Plex maar aan iets wat in de update zit. Het was een beetje ongelukkig uitgedruktlowfi schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:42:
Ik denk niet dat Plex op het todo lijstje staat van apple
uhm...
UmmmmCyBeR schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:10:
[...]
Wat er gebeurt is dat je geheugen wordt weggeschreven naar disk t.b.v. safe sleep. Het verschil met leopard is dat snow leopard blijkbaar het scherm nog wat langer aan laat staan.
Als je hem dichtklapt gaat hij niet hibernaten volgens mij hoor, maar gewoon in standby.
Als dat niet zo is, zou ik dat graag zo willen hebben..
De laatste tijd gaat mijn macbook trouwens niet meer vanzelf in standby/hibernate als de accu bijna op is.. Resultaat: poef
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
je brengt nu windowstermen ter tafel. Osx is namelijk slimmer dan dat. Wat er gebeurt is dat je laptop gaat sleepen, nadat het geheugen is weggeschreven. Mocht tijdens het sleepen de batterij leeg lopen, dan kan er alsnog verder gegaan worden met die info. Het combineert dus hibernate met suspend.Jrz schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:49:
[...]
Ummmm
Als je hem dichtklapt gaat hij niet hibernaten volgens mij hoor, maar gewoon in standby.
Als dat niet zo is, zou ik dat graag zo willen hebben..
Wat daar gebeurt is dat je batterij minder prik kan geven dan 'ie aangeeft. Kalibratie kan helpen.De laatste tijd gaat mijn macbook trouwens niet meer vanzelf in standby/hibernate als de accu bijna op is.. Resultaat: poef
[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 04-09-2009 19:23 ]
Alleen beetje jammer dat er dan vaak zo'n discrepantie is tussen normale TV-Beelden en Films. Want anders zou een 21:9 TV nog een leuke optie zijn. al zie je die wel heel weinig.Mute schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:55:
[...]
Slim is zuiniger, sneller, kleiner, stiller, koeler, dus er is vrij weinig reden om nog voor de oude versie te gaan, behalve het uiterlijk misschien, maar dat is persoonlijk
[...]
Heb je ook nog nooit dvd's gekeken? Films hebben vrijwel altijd zwarte balken boven en onderin, dat komt omdat films vaak een verhouding van 21:9, terwijl tv's 16:9 zijn. Je kan het laten uitrekken, maar dan mis je ondertiteling en ziet alles er langgerekt uit.
Ja ik heb er af en toe nog wel eens last van, wat ik gebruik voor sleep acties wel de echte knop die onder het trackpad zit, en omdat je die het makkelijkst indrukt onderin, begin ik vaak daar met mn actie. en volgens mij zat het niet bij L. Hoe kan je zo'n fout melden aan Apple?Possstema schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:11:
[...]
Jep, hier ook. Nog geen last van gehad overigens.
Thanks, weet alleen niet meer hoe het eruit zag bij L. Ik wacht er nog effe mee, maar blijft wel lelijk.Underworld schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:30:
Laat ik deze maar even delen met jullie...
[afbeelding]
http://www.apple.com/feedback/macosx.htmldangerpaki schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 09:25:
Ja ik heb er af en toe nog wel eens last van, wat ik gebruik voor sleep acties wel de echte knop die onder het trackpad zit, en omdat je die het makkelijkst indrukt onderin, begin ik vaak daar met mn actie. en volgens mij zat het niet bij L. Hoe kan je zo'n fout melden aan Apple?
Zoef
Verwijderd
Misschien helpt dit, bij mij werkt het prima.Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 10:23:
is het iemand al gelukt om uitzendinggemist.nl af te spelen? Ik heb de handleiding op die site gevolgd voor mek users, maar hij blijft hangen op het ster-logo. Ook al flash (opnieuw?) en flip4mac geinstalleerd, maar dat maakt geen verschil.
http://www.appletips.nl/u...schikbaar-in-silverlight/
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Probeer de sparsebundle eens te openen in diskutility. En voer een schijf controle uit.Chillem.nl schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:53:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem als stef-o.. Mijn (FireWire) Time Machine schijf wordt niet getoond in de Migratie-assistent van Snow Leopard (en heeft ook geen Time Machine-icoontje in Finder).
Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik had dit probleem ook, maar na schijf controle deed die het weer.
En voor de vraag over iTunes backup.
Je kan gewoon de hele map iTunes terug zetten.
Verwijderd
yes, dat werkt wel. had me niet bedacht dat er een silverlight player voor de Mac zou bestaanMontana schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 10:39:
[...]
Misschien helpt dit, bij mij werkt het prima.
http://www.appletips.nl/u...schikbaar-in-silverlight/
Thanks net effe feedback gestuurd voor het probleem.
Het is eigenlijk vrij simpel. Ergens in het ontwikkelproces moet je een grens trekken met het toevoegen van fixes. Anders komt software namelijk nooit uit en zaten we nu nog steeds te wachten op 10.1.Underworld schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:30:
[...]
Some Details on First Mac OS X 10.6.1 Seed (Build 10B503), Flash Updated
Ze werken waarschijnlijk met een paar gradaties van impact van specifieke fixes. Een patch die data-loss voorkomt zal belangrijker zijn dan een patch die stabiliteitsproblemen bij hele obscure combinaties van hardware en software voorkomt. En dan zitten er nog wel een paar gradaties tussenin. Patches die je toevoegt moeten ook getest worden en kunnen ergens anders weer iets kapot maken. Bovendien levert een uitgebrachte versie weer veel meer data op over welke onderdelen meer aandacht moet krijgen dan een interne of een Beta build ooit zal hebben. Op een gegeven moment loop je tegen de grens van je eigen testen aan en is het niet meer zo effectief. Een kwestie van afwegingen maken dus.
Aangezien OS X ook nog op DVD's geperst moet worden en over de hele wereld gedistribueerd moet worden moeten ze minstens een paar weken voor de feitelijke launch al stoppen met code toevoegen. Mogelijk is het toevoegen van kleine stabiliteits fixes al in Juni gestopt terwijl eventuele ernstige data-loss fixes tot op het allerlaatst toegevoegd kunnen worden.
Het is dus niet ondenkbaar dat voor sommige code al in Juni duidelijk was dat het niet meer de cut-off voor 10.6 zou halen maar op z'n vroegst in 10.6.1 zou komen. Aan 10.6.1 wordt dus ook al minstens een maand en waarschijnlijk langer gewerkt. Op dezelfde manier zullen er intern nu al ideeën zijn over welke code niet meer 10.6.1 zal halen maar wel 10.6.2. Het zou me niets verbazen als er intern al vroege builds van 10.6.2 zijn terwijl 10.6.1 nog niet uit is.
Kortom, het is helemaal niet raar dat 10.6.1 over een paar weken uitkomt. Het is zelfs vrij laat aangezien 10.5.1 volgens mij sneller op 10.5 volgde. En 10.6.1 is dus waarschijnlijk het resultaat van minstens twee maanden werk.
[ Voor 5% gewijzigd door Maurits van Baerle op 05-09-2009 14:12 ]
Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic
Heb Sabnzbd 0.4.11 final geprobeerd.
No Shame, only Fame!
Verwijderd
opnieuw installen? hier werkt ie prima. Kloppen al je instellingen nog van downloadserver etc?S2801 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:56:
Bij mij werkt Sabnzbd+ niet meer na de installatie van 10.6 SL. Toch wel erg balen, omdat ik best veel gebruik van maak. Iemand een oplossing?
Heb Sabnzbd 0.4.11 final geprobeerd.
Hier werkt die ook nog, ff verse install doen van SAB.Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:11:
[...]
opnieuw installen? hier werkt ie prima. Kloppen al je instellingen nog van downloadserver etc?
Sabnzdb staat wel gewoon aan in het dock, firewall staat uit. Heb Sabnzdb opnieuw geïnstalleerd, maar dit heeft geen effect. Heb ook al via Google gezocht, maar kan niks vinden.
No Shame, only Fame!
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Duidelijk verhaal thanks!
Iemand die met bovenstaand probleem raad weet? Ik heb al heel wat 'gegoogled' maar ik kan er niets over vinden.Pierre_nr1 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:45:
Ik probeer vanuit Snow Leopard (clean install) via Boot Camp Assistant Windows 7 te installeren. De partitie wordt keurig aangemaakt, maar bij de reboot om de Windows DVD te booten blijft mijn Imac 24" (late 2007) op het witte bootscherm staan. De DVD wordt even gelezen (of wat dan ook) en daarna blijft het stil. Na zo'n 5 minuten reboot mijn Imac dan weer om precies hetzelfde te doen als net verteld. Uiteraard kan ik Snow Leopard wel weer opstarten (option ingedrukt houden), maar ik wil graag dit opgelost hebben. Hij doet precies hetzelfde bij iedere DVD versie van Windows trouwens. Aan de DVD of de DVD-speler ligt het niet. Weet iemand een oplossing hiervoor misschien? Alvast mijn hartelijke dank.
Verwijderd
probeer 127.0.0.1 eens te vervangen door localhost? en die twee waarden eens te pingen?S2801 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:01:
Sabnzdb start wel op, maar als ik hem dan wil benaderen vanuit FF of Safari krijg ik de melding " Safari kan de pagina 'http://127.0.0.1:8080/sabnzbd/' niet openen omdat er geen verbinding met de server '127.0.0.1' tot stand kan worden gebracht."
Sabnzdb staat wel gewoon aan in het dock, firewall staat uit. Heb Sabnzdb opnieuw geïnstalleerd, maar dit heeft geen effect. Heb ook al via Google gezocht, maar kan niks vinden.
doe in terminal eens:S2801 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:01:
Sabnzdb start wel op, maar als ik hem dan wil benaderen vanuit FF of Safari krijg ik de melding " Safari kan de pagina 'http://127.0.0.1:8080/sabnzbd/' niet openen omdat er geen verbinding met de server '127.0.0.1' tot stand kan worden gebracht."
netstat -an|grep LIST
staat daar iets met 127.0.0.1 en 8080 in?
(Als SABnzbd actief is)
[ Voor 46% gewijzigd door sparcle op 05-09-2009 22:57 . Reden: verkeerd quote ]
signature
(ik hoef geen relaas over waarom ik godsnaam fat32 wil)
Ik kan het in ieder geval niet meer vinden in de lijst bij "disk utility"
Macbook Pro 15"
Is je schijf wel voorzien van een MBR-partitie indeling (Master Boot Record)? Anders kan dat geloof ik niet.Catz schreef op zondag 06 september 2009 @ 00:54:
Ligt het aan mij of is het in Snow Leopard niet meer mogelijk een hardeschijf naar Fat32 te formatteren?
(ik hoef geen relaas over waarom ik godsnaam fat32 wil)
Ik kan het in ieder geval niet meer vinden in de lijst bij "disk utility"
Aha, duidelijk verhaal.. Ik zou toch liever willen dat hij het geheugen niet wegschrijft als ik meer dan 1 uur over heb. Ik heb 4gb ram, en vind dat ik best lang moet wachten als ik mn klep dicht doe.CyBeR schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:56:
[...]
je brengt nu windowstermen ter tafel. Osx is namelijk slimmer dan dat. Wat er gebeurt is dat je laptop gaat sleepen, nadat het geheugen is weggeschreven. Mocht tijdens het sleepen de batterij leeg lopen, dan kan er alsnog verder gegaan worden met die info. Het combineert dus hibernate met suspend.
[...]
Wat daar gebeurt is dat je batterij minder prik kan geven dan 'ie aangeeft. Kalibratie kan helpen.
Is dat op de een of andere manier mogelijk?
--
gevonden:
sudo:
pmset -c halfdim 0 (niet dimmen als je op charger zit)
pmset -a hibernatemode 2
0001 (bit 0) enables hibernation; causes OS X to write memory state to
hibernation image at sleep time. On wake (without bit 1 set) OS X will
resume from the hibernation image. Bit 0 set (without bit 1 set) causes
OS X to write memory state and immediately hibernate at sleep time.
0010 (bit 1), in conjunction with bit 0, causes OS X to maintain system
state in memory and leave system power on until battery level drops below
a near empty threshold (This enables quicker wakeup from memory while
battery power is available). Upon nearly emptying the battery, OS X shuts
off all system power and hibernates; on wake the system will resume from
hibernation image, not from memory.
[ Voor 35% gewijzigd door Jrz op 06-09-2009 10:08 ]
Ik krijg er dit uit:sparcle schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 22:56:
[...]
doe in terminal eens:
netstat -an|grep LIST
staat daar iets met 127.0.0.1 en 8080 in?
(Als SABnzbd actief is)
tcp4 0 0 *.88 *.* LISTEN
tcp6 0 0 *.88 *.* LISTEN
tcp4 0 0 *.3689 *.* LISTEN
tcp4 0 0 *.139 *.* LISTEN
tcp4 0 0 *.445 *.* LISTEN
tcp4 0 0 *.21 *.* LISTEN
tcp6 0 0 *.21 *.* LISTEN
tcp4 0 0 *.548 *.* LISTEN
tcp6 0 0 *.548 *.* LISTEN
tcp4 0 0 127.0.0.1.631 *.* LISTEN
tcp6 0 0 ::1.631 *.* LISTEN
Ook als ik localhost werkt niet.
Ik ga denk ik maar een clean install doen, was ik toch al van plan. En hopen dat het dan wel werkt. In elk geval bedankt voor de hulp!
No Shame, only Fame!
http://www.xbmcfreak.nl/
Saeverix schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:06:
Ik heb sinds Snow Leopard last van mijn Time Machine... Elke keer als Time Machine zijn backup start (elk uur) en daarmee mijn HDD uit slaapstand haalt freezed mijn hele systeem. Dan krijg ik de mooie strandbal te zien en kan ik een aantal tellen niets totdat de Time Machine HDD aan staat en op volle snelheid is.
Ik kan me niet herinneren dat ik dit in Leopard ook had. Het valt me namelijk na (een schone) installatie van Snow Leopard pas op.
Meer mensen die dit hebben?
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Het zou vooral sneller moeten zijn dan 10.5 maar helaas voelt het toch wat minder snel aan op mijn machine. Op het eerste gezicht geen vooruitgang. Ook geen problemen overigens.
Ik heb het al gevonden: http://support.apple.com/kb/HT3774Erhnam schreef op zondag 06 september 2009 @ 12:51:
Weet iemand hoe je het voor elkaar krijgt om SL vanuit de slaapstand over het netwerk wakker te maken? Volgens moest je een speciaal netwerkpakketje versturen?
http://www.xbmcfreak.nl/
Verwijderd
Met Firefox gebeurt exact hetzelfde, dus daar zal het niet aan liggen. Cache opkuisen helpt ook niet. Als ik XP draai via Parallels, dan heeft google weer helemaal geen problemen om afbeeldingen te laden.
Ik heb dit al op verschillende fora gepost maar jammergenoeg nog steeds geen oplossing gevonden, alle hulp is welkom!!
Verwijderd
Heeft iemand hier ook last van? Of nog beter, heeft iemand de oplossing voor dit irritante probleem?
http://mac.softpedia.com/...e-X-Preference-Pane.shtml
Waar kan ik Chromium downloaden. Ik zie wel Chrome.Jrz schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:24:
Hm.. net even laatste chromium geinstalleerd.. Werkt wel sneller en beter dan safari hoor
To boldly go where no man has gone before...
Ga naar http://www.bmw.de/de/de/usedvehicles/search/content.html en klik dan rechts in het midden op: Gebrauchtwagenbörse
Hier kan je in het 'beginscherm' wel bijv. een model uitkiezen met uitvoering, maar vervolgens als je op Suche klikt krijg je helemaal geen resultaten te zien. Is dit bij jullie te reproduceren?
misschien begrijp ik je niet helemaal, maar als ik op Ergebnisse anzeigen klik, krijg ik een hele lijst treffers hoor?osc4r schreef op zondag 06 september 2009 @ 18:40:
En hier nog een probleem bij sommige websites die ik graag bezoek (don't ask me why):
Ga naar http://www.bmw.de/de/de/usedvehicles/search/content.html en klik dan rechts in het midden op: Gebrauchtwagenbörse
Hier kan je in het 'beginscherm' wel bijv. een model uitkiezen met uitvoering, maar vervolgens als je op Suche klikt krijg je helemaal geen resultaten te zien. Is dit bij jullie te reproduceren?
Gewoon even zoeken in google? linkje. Zo moeilijk is het toch niet allemaal?fjs schreef op zondag 06 september 2009 @ 18:25:
[...]
Waar kan ik Chromium downloaden. Ik zie wel Chrome.
HENG HENG
Ja maar dan moet ik hem zelf compileren.Spacecowboy schreef op zondag 06 september 2009 @ 18:52:
[...]
Gewoon even zoeken in google? linkje. Zo moeilijk is het toch niet allemaal?
Heb hem al gevonden,
http://build.chromium.org...apshots/chromium-rel-mac/
To boldly go where no man has gone before...
http://build.chromium.org...apshots/chromium-rel-mac/fjs schreef op zondag 06 september 2009 @ 18:25:
[...]
Waar kan ik Chromium downloaden. Ik zie wel Chrome.
Er zitten wel een aantal minpuntjes:
1) als je door de buttons op een pagina tabt, zie je niet welke focus heeft
2) Ik kon iig in 1 flash app niet typen, maar ik heb niet gekeken of dat aan die flash app lag
mm en er was nog iets
PSN: Sluuz
In Quicktime X doet ie het wel gewoon.
Iemand die een oplossing heeft? Ik zou graag hebben dat quicktime X het scherm van m'n mbp zwart maakt zoals bij vlc.
Executor16 schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:29:
Dat Quicktime X vind ik een beetje kak, je kunt echt helemaal niks instellen (ook geen autoplay enzo).
of is dat niet wat je zoekt?Vhond schreef op zondag 06 september 2009 @ 16:29:
Er is nu ook een GUI preference pane ontwikkeld om het eea in Quicktime X in te stellen:
http://mac.softpedia.com/...e-X-Preference-Pane.shtml
Autoplay nu wel dus, maar geen "black out other screens". Ik hou het sowieso nog even bij VLC en Plex.
Nadeel was wel dat na de re-install en het terugzetten van m'n data via Time Machine, dat ding een compleet nieuwe backup ging maken. Met 400GB aan data duurt dat best lang, terwijl er op de update van het OS na geen enkel bestand gewijzigd was.
Tot nu toe alleen nog problemen gehad met Plex die niet meer lekker werkt. Crasht 9 van de 10 keer als ik Quit selecteer, en Plex neemt de Apple Remote niet meer fatsoenlijk over. Dit laatste is wel irritant, want menu-item omhoog verandert meteen het volume, menu-item omlaag verandert het volume, play zet iTunes aan, en de menu button van de remote start nu zowel Plex als Front-Row op.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Bij mij doet hij het prima met een library van ongeveer 1.2 TB.Sluuz schreef op zondag 06 september 2009 @ 19:24:
hebben meer mensen last van een nogal buggy iTunes onder SL? Ik heb een vrij grote library (150 GB) en hij is echt ontzettend traag geworden. Heel vaak strandballen. Vooral als ik mijn iPhone aansluit om hem te syncen.
Je kunt altijd nog de oude QuickTime installeren vanaf de installatie DVD, als je QuickTime Pro had dan staat hij al klaar in Hulpprogramma's (onder Programma's dus).Executor16 schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:44:
[...]
Autoplay nu wel dus, maar geen "black out other screens". Ik hou het sowieso nog even bij VLC en Plex.
Hier maar ~30GB op een clean install: het zelfde resultaat. Vaak strandballen en een nummer starten duurt soms 4 a 5 seconden.Sluuz schreef op zondag 06 september 2009 @ 19:24:
hebben meer mensen last van een nogal buggy iTunes onder SL? Ik heb een vrij grote library (150 GB) en hij is echt ontzettend traag geworden. Heel vaak strandballen. Vooral als ik mijn iPhone aansluit om hem te syncen.

Ook hier geen probleem met >300GBGood Fella schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:10:
[...]
Bij mij doet hij het prima met een library van ongeveer 1.2 TB.
Dit topic is gesloten.