Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
DaannO schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:22:
[...]

Een willekeurige website via de javascript functie van de site (verschillende sites dus). Zowel FF 3.2 als Safari. Standaard protocol dus.
Standaard protocol ??

Een FTP-aanroep via een link ??

DE javascriptfunctie van de site ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:33
Helaas kan ik sinds Snow Leopard mijn HP Laserjet 2840 niet meer vinden op het netwerk. Meer mensen die hier last van hebben?
Op Leopard heeft dit altijd prima gewerkt. Printen over het netwerk werkte feilloos.

Edit: Inmiddels opgelost door de printer op IP-adres toe te voegen.

[ Voor 14% gewijzigd door endless90 op 05-10-2009 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Dotto schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:31:
Helaas kan ik sinds Snow Leopard mijn HP Laserjet 2840 niet meer vinden op het netwerk. Meer mensen die hier last van hebben?
Op Leopard heeft dit altijd prima gewerkt. Printen over het netwerk werkte feilloos.

Gebruik hier ook een Laserjet 2840. Ik moest hem ook toevoegen door het IP-adres in te voeren. Daarna pakte hij hem vlekkeloos :)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 23:45

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Dotto schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:31:

Voor iedereen met een airport en allerhande printers: KLIK
Hier staan drivers voor heel veel printers in combinatie met de airport routers, vaak kunnen deze heel wat problemen oplossen

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

Markofnikoff schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 19:14:
[...]

Voor iedereen met een airport en allerhande printers: KLIK
Hier staan drivers voor heel veel printers in combinatie met de airport routers, vaak kunnen deze heel wat problemen oplossen
Is inderdaad wel een handige link :) Laserjet 2840 heeft echter een ethernetpoort en kun je rechtstreeks op je netwerk inhaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
DRvDijk schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:30:
Ik zie continu een strandbal als mn externe harde schijf aan het opspinnen is. Op de raarste momenten, bijvoorbeeld nu als ik alleen maar deze post aan het schrijven ben. Verder werkt SL echt prima hier :)
Heb ik ook...best irritant eigenlijk...tis maar af en toe maar toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Tony L schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 17:45:
Weet iemand toevallig hoe je voorkomt dat Mail de mail direct opent? Ik wil graag dubbel klikken om de mail te lezen, dit i.v.m. het verwijderen van spam e.d.
Slepen van (of dubbelklikken op) de divider tussen lijst met mailtjes en contentvenster.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 10:20
Ben ik hier de enige die niet blij is met de veranderingen in Exposé?
Ten eerste schalen de vensters niet meer allemaal met dezelfde factor waardoor een grote factor voor de herkenning van vensters wegvalt. Ook worden de vensters in een raster neergezet waardoor ik niet meer kan achterhalen waar ze op het scherm stonden.

http://kenliu.name/simpli...annoyance-expose-scaling/
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=777760

De 4 vinger gestures werken anders dan ik Leopard waardoor Exposé regelmatig bijft klapperen tussen desktop en application switchen.

http://www.youtube.com/watch?v=8pTuudtolp0

Ook wil ik geminimaliseerde vensters niet zien, die heb ik niet voor niets geminimaliseerd, en die blauwe rand vind ik ook erg lelijk.
Ik heb al een paar keer feedback gegeven op de Apple site, ik ben benieuwd of er wat mee gedaan wordt. Ik wil gewoon de optie om Exposé uit Leopard weer terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Dannr schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:03:
Wat vinden jullie eigenlijk van de Exposé veranderingen in SL? Voor mij is die feature (die ik altijd geweldig vond, en die altijd het eerste was wat ik aan Windows-gebruikers liet zien...) dus totaal verknald:
  • De windows schalen, zodat mijn Firefox bij Exposé ongeveer even groot wordt als mijn Adium, Terminal vensters, en meer... Hierdoor moet ik daadwerkelijk lezen ipv dat ik in één oogopslag kan zien wat wat is,
  • Hierdoor is een Spaces/Exposé combinatie (zeker met twee schermen) compleet onleesbaar, en
  • Application Exposé (bijv. alle Terminal windows) trekt alle windows van die applicatie van alle spaces naar de actieve space. Hierdoor moet ik uit 12 windows kiezen (ipv uit 3): waardeloos, aangezien ik altijd m'n taken scheidt naar verschillende spaces en dus vantevoren weet dat ik in 9 van die 12 windows niet geinteresseerd ben.
Ben ik moeilijk aan het doen en moet ik gewoon wennenn? Of hebben jullie soortgelijke ervaringen?

(De Dock-geactiveerde Application Exposé heeft voor mij echt geen toegevoegde waarde, trouwens)
I'm with you ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
Is het wel eens voorgekomen dat apple naar aanleiding van commentaar van gebruikers iets verandert dmv een update? Ik lees veel negatief commentaar over Exposé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeebus schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:21:
Ben ik hier de enige die niet blij is met de veranderingen in Exposé?
Ten eerste schalen de vensters niet meer allemaal met dezelfde factor waardoor een grote factor voor de herkenning van vensters wegvalt. Ook worden de vensters in een raster neergezet waardoor ik niet meer kan achterhalen waar ze op het scherm stonden.
Dan ken je de mogelijkheden van de nieuwe Exposé in Snow Leopard nog niet zo goed. Voorheen was het een zooitje, met name bij erg veel vensters. Alles werd maar klakkeloos ergens neergezet en de schermen waren onleesbaar en onherkenbaar in die gevallen omdat ze werden gescaled zodat er meer schermen op je scherm passen. Op een groot scherm is dat geen probleem omdat je dan wel de ruimte hebt maar op kleine schermen zoals laptops is het gewoon volledig onbruikbaar. Het grootste nadeel is dat je over ieder scherm in Exposé moet gaan hooveren om te zien wat het is, pas dan krijg je het label te zien. Wat je ook niet kunt doen is het scherm vergroten zodat je wel ziet wat de inhoud is van het venster. De geminimaliseerde schermen maakten geen onderdeel uit van Exposé dus als je scherm geminimaliseerd was en je zocht die dan had je gewoon pech. Het kwam dus nogal neer op je gokvermogen.

De nieuwe Exposé in Snow Leopard heeft dat aangepakt. De schermen worden nu op een raster gezet zodat er minder chaos is en meer overzicht. Hooveren voor de labels hoef je niet meer want die worden nu standaard weergegeven. Mocht je het niet zo snel zien dan tik je gewoon de eerste letters in en wordt het juiste scherm gehighlight (voorheen ook niet mogelijk). Daarnaast kun je in dat overzicht de boel per applicatie en op alfabetische volgorde laten rangschikken zodat je datgene wat je zoekt sneller terugvindt. Als je dan toch nog de boel te klein vindt en niet kunt lezen dan druk je op de spatiebalk en krijg je het scherm op ware grootte te zien. In deze stand kun je dan eventueel met de pijltjes toetsen de rest van de schermen af. Het scalen werd altijd al gedaan maar er was tot voor kort geen mogelijkheid om in Exposé zelf even snel die scaling ongedaan te maken, nu met de Quicklook integratie juist wel. Natuurlijk kun je net als vroeger door alle schermen tabben maar dan mis je wel een bepaald overview. Daarnaast worden geminimaliseerde schermen nu ook standaard weergegeven in Exposé zodat je niet op 2 plekken hoeft te gaan kijken.

Een andere toevoeging is Dock Exposé waardoor je snel alle schermen (ook de geminimaliseerde) van een app kunt zien. Als je echter de cmd toets ingedrukt houdt en andere apps selecteert dan worden die schermen ook aan het overzicht toegevoegd. Je hebt op deze wijze een Exposé functie op maat. Vanuit cmd-tab (de application switcher) kun je met cmd-pijltje omhoog/omlaag ook Dock Exposé oproepen. Het voordeel en tevens ook nadeel is dat je met Dock Exposé nu ook een bestand naar een specifiek venster van een applicatie kunt verslepen zonder extra tussenstappen. Soms is het alleen wel juist deze werkwijze die vertragender werkt dan toen met het gebruik van die extra tussenstappen. Dock Exposé maakt schermen vinden wanneer je spaces gebruikt ook een stuk fijner. Het laat namelijk door het vasthouden van de linkermuis alle vensters van een app zien ongeacht of je nou wel of niet op dezelfde space zit, werkt ook met cmd-click op andere apps in de dock.

Het enige echte nadeel aan dat raster is het feit dat mensen niet meer zo snel spotten waar een scherm precies op het beeldscherm stond. Ik vraag me alleen af waarom je dat zou willen weten. Exposé is in mijn ogen helemaal niet bedoeld om te laten zien waar wat staat maar om de content waarmee je bezig was in de diverse applicaties weer snel en makkelijk terug te halen. Daarnaast zie je op moment dat je Exposé activeert en een scherm selecteert in de animatie alwel waar de boel op het beeldscherm staat.
Dat probleem ontstaat pas wanneer je veel schermen hebt. Als je er een stuk of 5 hebt dan blijven de proporties gewoon behouden en is de scaling gelijk aan die van Leopard. Bij veel vensters niet en kun je inderdaad krijgen dat het ene venster wat groter is ineens netzo groot is. Gezien het feit dat men de boel op een raster zet is dat niet zo raar, de schermen worden in een vakje geplaatst die maximale afmetingen kent. Het nadeel aan de oude Exposé was nou juist dat die dat niet kende. Gevolg was dat daardoor veel schermen wegvielen, die kwamen dus niet meer in Exposé voor. Dat gebeurt nu ook wel tot op zekere hoogte maar je ziet nu meer schermen dan dat je voorheen zag. Volgens mij staat dat ook op de feature pagina voor Snow Leopard. Dit is volgens mij iets wat je een compromis-feature mag noemen: altijd de juiste proporties met de nodige schermen die buiten de boot vallen of juist zoveel mogelijk schermen met het probleem dat de proporties dan niet meer helemaal juist zijn. Wat er dan nou beter is...geen idee.
De 4 vinger gestures werken anders dan ik Leopard waardoor Exposé regelmatig bijft klapperen tussen desktop en application switchen.
Yup, de 4 finger swipes willen nog wel eens blijven hangen, ongeacht wat je eraan hangt (Exposé is dan wel de default). Dat is een bekende bug.
Ook wil ik geminimaliseerde vensters niet zien, die heb ik niet voor niets geminimaliseerd, en die blauwe rand vind ik ook erg lelijk.
Je kunt in de dock preferences instellen dat die schermen naar het icoontje op de dock geminimaliseerd moeten worden zodat je ze aan de rechterzijde van het dock niet meer ziet (bespaart ruimte en je hebt ze niet meer in het zicht, minimised is ook echt minimised en zitten dan ook niet meer in de weg). Minimised windows zullen echter altijd in Exposé en Dock Exposé terugkomen. Er zit trouwens geen blauwe rand om de vensters heen, de vensters staan op een blauw vlak. Dat werkt ook nog niet altijd even fijn met Exposé omdat dat vlak nog wel een beetje wil blijven hangen als je de muis op een bepaalde positie neerzet (de positie waar het scherm uiteindelijk op het raster komt te staan). Dat blauwe vlak is denk ik meer iets wat persoonlijke smaak is, het is in ieder geval een kleur die goed herkenbaar is en meer contrast heeft dan in Leopard (dat was een erg vaal blauw kleurtje).
Ik heb al een paar keer feedback gegeven op de Apple site, ik ben benieuwd of er wat mee gedaan wordt. Ik wil gewoon de optie om Exposé uit Leopard weer terug te krijgen.
Gezien de vele verbetering aan Exposé die het juist veel beter laten doen waar het voor bedoeld is ben ik bang dat dat echt ijdele hoop is. Er zijn al mensen die bezig zijn geweest om de boel over te zetten maar gezien de integratie van dingen als Exposé en Quicklook in OS X kun je dat wel vergeten. Als het je dermate stoort rest je maar 1 ding: terug naar Leopard.

Ik denk dat veel van de mensen die nu zo tegen dat nieuwe Exposé staan te schoppen dat meer doen uit onwetendheid van wat het nou precies is en doet en wat voor verbeteringen het nu heeft gekregen. Daarnaast is het misschien ook een kwestie van gewenning en domweg spelen met Exposé om wat beter het idee te krijgen van de logica die er in steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
ppl schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:06:
[...]
Ik denk dat veel van de mensen die nu zo tegen dat nieuwe Exposé staan te schoppen dat meer doen uit onwetendheid van wat het nou precies is en doet en wat voor verbeteringen het nu heeft gekregen. Daarnaast is het misschien ook een kwestie van gewenning en domweg spelen met Exposé om wat beter het idee te krijgen van de logica die er in steekt.
Ik zie best je punt hoor, en ik dacht ook: Goh, niet klagen, maar wennen; maar ik gebruik het nu ruim een maand en ik erger me nog steeds iedere keer als ik Exposé gebruik.

In Leopard: Ik druk op F9, ik spot het venster wat ik wil in 1x (want ik weet of het groot of klein is het heeft en wat er ongeveer op staat), en ik klik erop.
In SL: Ik druk op F9, zoek (door de omschrijvingen te lezen, of door CMD-1 te doen, of door eerst op de juiste applicatie te klikken en dan Application Exposé te gebruiken) het juiste venster, en klik erop. Ieder keer opnieuw frustrerend.
Ben meer Cmd-Tab gaan gebruiken, maar dat werkt gewoon duidelijk minder efficient.

Wat Application Exposé betreft, bijv: Ik zit in een Terminal Window in mijn "LaTeX-space",
In Leopard: druk F10, selecteer het Terminal window wat ik moet hebben uit de 3 of 4 die ik zie, en klaar.
In SL: druk F10, en moet zoeken tussen de 10-15 windows uit alle spaces.
Hetzelfde voor mijn TextMate windows (ik ben in mijn LaTeX-space niet geinteresseerd in mijn kladblaadje op een andere space, ik wil gewoon snel kunnen wisselen tussen 3 documenten!). Ik ben ernaar over gegaan om CMD-` te gebruiken om door de actieve vensters van een applicatie heen te lopen, maar het werkt (voor mij!) echt duidelijk minder efficient. Voor mij een "dealbraker".

Nou ja, voor mij persoonlijk is de nieuwe inrichting van Exposé waardeloos (of ik ben er nog niet aan gewend, zo je wil, maar ik betwijfel of ik dat ooit zal raken)

Nog wat kleine reacties:
[...]
Het grootste nadeel is dat je over ieder scherm in Exposé moet gaan hooveren om te zien wat het is, pas dan krijg je het label te zien.
In Leopard kun je Option drukken, dan zie je alle labels.
Mocht je het niet zo snel zien dan tik je gewoon de eerste letters in en wordt het juiste scherm gehighlight (voorheen ook niet mogelijk).
Dit is potentieel handig! Dank!
Vanuit cmd-tab (de application switcher) kun je met cmd-pijltje omhoog/omlaag ook Dock Exposé oproepen. Het voordeel en tevens ook nadeel is dat je met Dock Exposé nu ook een bestand naar een specifiek venster van een applicatie kunt verslepen zonder extra tussenstappen.
Zeker ook handige dingen. Bij mij is het echter zo dat een aantal veel voorkomende handelingen nu EXTRA toetsaanslagen of muisbewegingen kosten, en een aantal weinig voorkomende handelingen nu MINDER....
Volgens mij staat dat ook op de feature pagina voor Snow Leopard. Dit is volgens mij iets wat je een compromis-feature mag noemen: altijd de juiste proporties met de nodige schermen die buiten de boot vallen of juist zoveel mogelijk schermen met het probleem dat de proporties dan niet meer helemaal juist zijn. Wat er dan nou beter is...geen idee.
Klopt -- voor mij is dat compromis-feature dus de verkeerde kant uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
[...]

Dan ken je de mogelijkheden van de nieuwe Exposé in Snow Leopard nog niet zo goed. Voorheen was het een zooitje, met name bij erg veel vensters. Alles werd maar klakkeloos ergens neergezet en de schermen waren onleesbaar en onherkenbaar in die gevallen omdat ze werden gescaled zodat er meer schermen op je scherm passen. Op een groot scherm is dat geen probleem omdat je dan wel de ruimte hebt maar op kleine schermen zoals laptops is het gewoon volledig onbruikbaar. Het grootste nadeel is dat je over ieder scherm in Exposé moet gaan hooveren om te zien wat het is, pas dan krijg je het label te zien. Wat je ook niet kunt doen is het scherm vergroten zodat je wel ziet wat de inhoud is van het venster. De geminimaliseerde schermen maakten geen onderdeel uit van Exposé dus als je scherm geminimaliseerd was en je zocht die dan had je gewoon pech.(Ik weet welke schermen ik heb geminimaliseerd, als ik er daar 1 van zoek moet ik rechtsonderaan zijn) Het kwam dus nogal neer op je gokvermogen.
De schermen werden niet klakkeloos ergens neergezet, ze werden alleen verkleind (met dezelfde factor) en onder elkaar vandaan getrokken. De positie en relatieve grootte zijn dan nog enigszins herkenbaar, nu niet meer. Nu kan een klein scherm wat rechtsbovenaan staat (Downloads van Safari bijvoorbeeld) naar linksonder verplaatst worden en net zo groot zijn als een Finder scherm. De oorspronkelijke gegevens van schermgrootte en positie op het scherm worden dus in feite weggegooid en je moet nu maar gaan lezen wat er onder de thumbnail in exposé staat.

Het is dan inderdaad wel vervelend dat je over een venster moest hoveren om de naam te zien, die mag er dan van mij ook wel onder blijven staan zoals dat in SL gebeurt.
De nieuwe Exposé in Snow Leopard heeft dat aangepakt. De schermen worden nu op een raster gezet zodat er minder chaos is en meer overzicht. Hooveren voor de labels hoef je niet meer want die worden nu standaard weergegeven. Mocht je het niet zo snel zien dan tik je gewoon de eerste letters in (ik wil niet typen, ik wil vliegensvlug switchen) en wordt het juiste scherm gehighlight (voorheen ook niet mogelijk). Daarnaast kun je in dat overzicht de boel per applicatie en op alfabetische volgorde laten rangschikken zodat je datgene wat je zoekt sneller terugvindt.(ik heb nog nooit moeten sorteren in, dat is alleen maar een extra handeling die het er niet sneller op maakt) Als je dan toch nog de boel te klein vindt en niet kunt lezen dan druk je op de spatiebalk en krijg je het scherm op ware grootte te zien. In deze stand kun je dan eventueel met de pijltjes toetsen de rest van de schermen af. Het scalen werd altijd al gedaan maar er was tot voor kort geen mogelijkheid om in Exposé zelf even snel die scaling ongedaan te maken, nu met de Quicklook integratie juist wel. Natuurlijk kun je net als vroeger door alle schermen tabben maar dan mis je wel een bepaald overview. Daarnaast worden geminimaliseerde schermen nu ook standaard weergegeven in Exposé zodat je niet op 2 plekken hoeft te gaan kijken.

Een andere toevoeging is Dock Exposé waardoor je snel alle schermen (ook de geminimaliseerde) van een app kunt zien.**knip** (Goeie functie, mag wat mij betreft ook blijven)

Het enige echte nadeel aan dat raster is het feit dat mensen niet meer zo snel spotten waar een scherm precies op het beeldscherm stond. Ik vraag me alleen af waarom je dat zou willen weten. Exposé is in mijn ogen helemaal niet bedoeld om te laten zien waar wat staat maar om de content waarmee je bezig was in de diverse applicaties weer snel en makkelijk terug te halen. Daarnaast zie je op moment dat je Exposé activeert en een scherm selecteert in de animatie alwel waar de boel op het beeldscherm staat.(dat gaat veel te snel)

**knip**
Ik denk dat ik het inderdaad voor iets anders gebruik dan waarvoor het bedoeld is, namelijk snel tussen applicaties wisselen. Ik hoop nog op een extra paar opties op het preference pane in de volgende update, anders denk ik dat ik weer terug ga naar Leopard. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dannr schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:12:
Wat Application Exposé betreft, bijv: Ik zit in een Terminal Window in mijn "LaTeX-space",
In Leopard: druk F10, selecteer het Terminal window wat ik moet hebben uit de 3 of 4 die ik zie, en klaar.
In SL: druk F10, en moet zoeken tussen de 10-15 windows uit alle spaces.
Hetzelfde voor mijn TextMate windows (ik ben in mijn LaTeX-space niet geinteresseerd in mijn kladblaadje op een andere space, ik wil gewoon snel kunnen wisselen tussen 3 documenten!). Ik ben ernaar over gegaan om CMD-` te gebruiken om door de actieve vensters van een applicatie heen te lopen, maar het werkt (voor mij!) echt duidelijk minder efficient. Voor mij een "dealbraker".
Andere kant van dat verhaal is dat je nu venster verspreid kunt hebben over diverse spaces. Op moment dat je dan een venster van dat programma zoekt hoef je nu niet meer per space te gaan lopen zoeken, je zoekt nu binnen dat Dock Exposé naar alle schermen van dat programma waar dan ook.
In Leopard kun je Option drukken, dan zie je alle labels.
Mja, labels staan ook in het venster ipv eronder. daardoor kan het voor komen dat labels niet goed te lezen zijn omdat er iets in het venster die letters blokkeert. Je moet ook een extra toets indrukken, extra handeling. Desalniettemin is het fijn dat je überhaupt de mogelijkheid hebt om met een extra toets toch al die labels te laten zien.
Zeker ook handige dingen. Bij mij is het echter zo dat een aantal veel voorkomende handelingen nu EXTRA toetsaanslagen of muisbewegingen kosten, en een aantal weinig voorkomende handelingen nu MINDER....
Het probleem met dit soort functionaliteit is volgens mij het feit dat dit een bepaalde workflow vereist. Het maakt niet uit hoe je het doet, er zullen namelijk altijd mensen zijn die zich een andere workflow moeten aanmeten. Dat maakt dit soort dingen ook nogal lastig. Datgene wat je implementeert kan leuk werken voor mensen met weinig schermen, maar de mensen met veel schermen hebben er dan weer enorm last van en vice versa.
Klopt -- voor mij is dat compromis-feature dus de verkeerde kant uit ;)
Eigenlijk is een compromis dat vrijwel altijd :( Het is nooit de meest optimale oplossing, wellicht wel de ideaalste omdat iedereen een beetje wint en een beetje verliest.
Jeebus schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:23:
[...]

De schermen werden niet klakkeloos ergens neergezet, ze werden alleen verkleind (met dezelfde factor) en onder elkaar vandaan getrokken. De positie en relatieve grootte zijn dan nog enigszins herkenbaar, nu niet meer. Nu kan een klein scherm wat rechtsbovenaan staat (Downloads van Safari bijvoorbeeld) naar linksonder verplaatst worden en net zo groot zijn als een Finder scherm. De oorspronkelijke gegevens van schermgrootte en positie op het scherm worden dus in feite weggegooid en je moet nu maar gaan lezen wat er onder de thumbnail in exposé staat.
Kort samengevat komt dat dus neer op "klakkeloos maar ergens neerzetten waar ruimte beschikbaar is" ;)
Zoiets hoeft niet altijd iets negatiefs te zijn he, het kan ook prima gewenst gedrag zijn.
De positie en relatieve grootte zijn echter ook bij de nieuwe manier nog te herkennen alleen niet in alle gevallen zoals dat eerder wel was. Dat is een erg groot verschil met de mensen die maar domweg blijven brullen dat Snow Leopard die scaling niet doet (wat dus niet geheel juist is). Zoals ik al zei heb je er alleen last van als je veel vensters hebt, dan wordt alles in dat raster gedrukt en zijn de relatieve verhoudingen tussen de vensters aardig zoek.

Waar ik dan wel benieuwd naar ben is waarom mensen toch zo geïnteresseerd zijn in de positie die een venster op hun scherm heeft, het moet zelfs helemaal worden doorgevoerd in iets als Exposé. Waarom en wat is daar nou zo handig aan? Is dat puur en alleen om snel visueel een venster te kunnen herkennen?
Misschien handig om ook even te vermelden waar ik dan Exposé voor gebruik: ikzelf pas het meer toe als ik iets kwijt ben en het gewoon niet meer terug weet te vinden (dan helpt positie van het venster op het scherm ook niet want als ik die weet heb ik immers ook mijn venster gevonden ;)). Meestal gebruik ik het echter voor een overview van openstaande vensters: wat stond er ook alweer open? Daarnaast is het ook een handige tool om vensters die zich achter andere vensters hebben verscholen naar de voorgrond te toveren (cmd-` werkt ook wel maar binnen een app wat lastig wordt als het vensters van verschillende apps zijn).
Ik denk dat ik het inderdaad voor iets anders gebruik dan waarvoor het bedoeld is, namelijk snel tussen applicaties wisselen. Ik hoop nog op een extra paar opties op het preference pane in de volgende update, anders denk ik dat ik weer terug ga naar Leopard. :/
De application switcher is juist bedoelt om snel tussen apps te switchen. Dat Exposé meer om de juiste vensters terug te vinden e.d. Het is een stukje venster beheer.

Wel grappig om te lezen dat iedereen dat Exposé toch weer op een geheel eigen manier gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:43

Smoonshine

Feyenoord!!

En de strandballen zijn weer terug. Na ongeveer 3 weken strandbalvrij te hebben kunnen werken na een clean install begint de ellende weer van voor af aan. Om de haverklap zit alles vast behalve de muis. Echt waardeloos en gezien het feit dat ik verre van de enige ben die er last van heeft blijft het mij ook een raadsel waarom Apple niet met een oplossing/statement komt. Ik heb een late 2008 unibody macbook die zou SL moeiteloos moeten kunnen trekken.

Ik begin trouwens het vermoeden te krijgen dat het aan Safari ligt. De hangups beginnen meestal in Safari, waarna ook de rest vastloopt. Vooral de Flash Player plug-in schiet dan omhoog in processorverbruik volgens de activity monitor.

Komend weekend maar weer terug naar Leopard en dan is het voorlopig 30 euro down the drain. Het is niet overdreven veel geld, maar voor iets waar ik toch wel naar uitkeek een behoorlijke teleurstelling.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Weet je zeker dat het niet aan een of andere exotische addon ligt die niet compatible is met Snow Leopard? Dat lijkt mij een stuk logischer namelijk, dan dat het aan je OS ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Muthas schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:16:
Weet je zeker dat het niet aan een of andere exotische addon ligt die niet compatible is met Snow Leopard? Dat lijkt mij een stuk logischer namelijk, dan dat het aan je OS ligt.
Ik heb sinds mijn installatie van 3 weken terug niets bijzonders geïnstalleerd. Safari is zo clean als het maar kan. Overigens heb ik inmiddels wat verder lopen spitten over Safari en blijkbaar zijn er meer mensen die last hebben gekregen nadat ze de Flash Player (op aanraden van apple) hebben geupgrade. Nu klopt het dat ik inderdaad een paar dagen geleden mijn Flash Player heb geupgrade. Sinds die tijd zijn ook de strandballen weer terug. Bij activity monitor is ook duidelijk te zien dat tijdens de strandballen het verbruik van Flash Player ontzettend hoog ligt.

Dit bevestigt wel mijn vermoeden dat het daaraan ligt. Ik ben nu op aanraden van de gebruikers van MacRumors met Snow Leopard Cache Cleaner aan de gang. Dat schijnt het probleem grotendeels te verhelpen. Als dat zo is, dan zal ik het hier wel posten.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Als het Flash Player is helpt ClickToFlash misschien. Die is sowieso goed voor jouw geestesgesteldheid en de temperatuur van je Mac, overigens.

Was de "Reset Safari" optie al genoemd?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:38
Heb net SL geinstalleerd als upgrade op mn MacBook Pro 3,1 van sept 2007. Ik wilde een clean install doen eigenlijk maar die optie was er niet. Ik kon alleen maar installeren (wat dus hetzelfde doet als een upgrade). Alles draait tot nu toe wel oké. 1 ding wat is veranderd is de tijd notatie van in de menubalk.

Ik wil hem weer zo krijgen: Afbeeldingslocatie: http://www.jordanliesdek.nl/misc/notatie.jpg.

Ik weet nog hoe je het doet via System Prefs - Language & Text - Formats, maar daar lukt het überhaupt niet om iets te veranderen in de notatie.

Iemand tips?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:02
Ik ging gister op mijn iMac 7.1 (2008 model) een fotoalbum maken vanuit iPhoto. Ik selecteerde een stuk of 30 foto's en wilde deze automatisch in het fotoboek knallen. Ging prima, maar had ontzettend last van strandballen. Had tegelijk iTunes (grote lib) en Safari aanstaan maar dat was niet te doen. Ik heb toch echt het gevoel dat na de upgrade naar SL het allereerst snel lijkt, maar als je wat dingen tegelijk gaat doen, dat het inkakt als een malle. Vooral Flash is een crime inderdaad. In Leopard was dit ook al niet geweldig, maar niet zo erg als in SL.

Heeft iemand trouwens ook ervaring met "fast user switching"? Je zit dan met twee (of meer) gebruikers ingelogd op het systeem, maar dit vertraagt de boel verschrikkelijk. Ervaringen?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:28
nadroJ schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 23:52:
Heb net SL geinstalleerd als upgrade op mn MacBook Pro 3,1 van sept 2007. Ik wilde een clean install doen eigenlijk maar die optie was er niet. Ik kon alleen maar installeren (wat dus hetzelfde doet als een upgrade). Alles draait tot nu toe wel oké. 1 ding wat is veranderd is de tijd notatie van in de menubalk.

Ik wil hem weer zo krijgen: [afbeelding].

Ik weet nog hoe je het doet via System Prefs - Language & Text - Formats, maar daar lukt het überhaupt niet om iets te veranderen in de notatie.

Iemand tips?
Met iStat Menu kun je dat fixen :)

Ik heb nog altijd last van het spontaan stoppen van Adobe CS4 apps bij openen en saven. Ik heb dit er al over gevonden van Adobe zelf, maar kan er verder eigenlijk weinig over vinden. Kennelijk heeft dus niet iedereen met 10.6 en CS4 er last van. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
nadroJ schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 23:52:
[...]

Iemand tips?
Die truc werkt volgens mij niet meer. Je kunt natuurlijk wel de OSX-klok eraf slepen, iStat Menus installeren, en de klok daarvan naar wens configureren. Volgens mij moet je daarmee een eind komen.

Spuit 11... Dat krijg je als je niet refresht voor je post

[ Voor 6% gewijzigd door Dannr op 07-10-2009 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Laatst online: 11-09 21:38
Jammer dat het niet meer werkt.... Heel raar aangezien je wel de prefs hebt waarin je wel eea zou kunnen aanpassen. Vanavond iStat nog ff bekijken. Heb wel iStatPro, maar was niet op de hoogte van iStatMenu.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb ook een upgrade gedaan van Leopard naar Snowleopard. Nu er alleen iets geks aan de hand..
Mijn username (tevens login) is 'Recoil', maar als ik in de finder naar mijn userdirectory gaat heet mijn user 'info'..:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/10/07/1254919265-310.png
Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:04

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik heb net een poster gemaakt voor mijn opleiding, met Photoshop CS3, op een macbook white SL (2Ghz/4Gb). Bij het opslaan naar PSD/PDF en JPEG formaat had ik drie keer een gigantische vastloper.

Uiteindelijk is het me gelukt, (stug doorgaan) maar ik kreeg wel een flinke wegtrekker toen ik merkte dat mijn laatste save als PSD kwijt was. Bij het opslaan van de poster liep noch de mac, noch photoshop vast, dus ik ging er van uit dat het goed zat. Toen heb ik een save als JPEG gedaan, en liep mijn mac finaal in de soep. Uitzetten (dmv de aan/uitknop) was het enige wat nog kon. Na opstarten kon ik ineens geen verbinding meer krijgen met het Eduroam netwerk op de hogeschool.

Nu lees ik hierboven me dat CS4 ook flink kan bokken, terwijl ik dacht dat CS4 wel ondersteund werd op Snow leopard. Is het verstandig te upgraden naar CS4, of kom ik daar dezelfde problemen tegen?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

Recoil schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:49:
Ik heb ook een upgrade gedaan van Leopard naar Snowleopard. Nu er alleen iets geks aan de hand..
Mijn username (tevens login) is 'Recoil', maar als ik in de finder naar mijn userdirectory gaat heet mijn user 'info'..:
[afbeelding]
Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos?
Je kan sinds SL je korte naam en thuislokatie veranderen.

Systeemvoorkeuren --> Accounts --> Rechtsklikken op de naam van je account --> Geavanceerde opties ;)

@Pixeltje:
Ik hoef niet meer als root in te loggen. Ik ben gewoon administrator en kan de zooi aanpassen :)

[ Voor 9% gewijzigd door WoBaDijk op 07-10-2009 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

WoBaDijk schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:45:
[...]

Systeemvoorkeuren --> Accounts --> Rechtsklikken op de naam van je account --> Geavanceerde opties ;)
Moet je daarvoor niet uitloggen, en als root in de weer?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Wow voor een ieder die last had van beachballen ik heb vandaag 10.6.2 geinstalleerd (developer) en ik heb eindelijk weer het gevoel dat het werkt zoals het hoort :D

Mochten jullie nog specifieke zaken getest zien hoor ik het graag.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
Is deze bug in expose opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Psst, dat kon in Leopard al :P

Jeebus: Hm, dat doet hier ook wel wat maar niet als ik 't gewoon normaal gebruik...

Edit: het verschil lijkt te zitten in of je 't lang vasthoudt of niet. Als je 4-finger-up doet en meteen los laat blijft 't gewoon staan. Als je 't lang vasthoudt en dan loslaat gaat 't weg bij het loslaten. Lijkt me dat 't zo hoort.

[ Voor 36% gewijzigd door CyBeR op 07-10-2009 20:11 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:11

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

[...]

@Pixeltje:
Ik hoef niet meer als root in te loggen. Ik ben gewoon administrator en kan de zooi aanpassen :)
wat zijn de valkuilen als ik de korte naam (en daarmee ook de naam van de home directory) wil veranderen?
kun je dit gewoon zonder problemen doen, of zijn de bestanden in de home directory met de vorige naam niet meer benaderbaar?

sorry voor de off-topic trouwens

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Nerpissad schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:39:
[...]

wat zijn de valkuilen als ik de korte naam (en daarmee ook de naam van de home directory) wil veranderen?
kun je dit gewoon zonder problemen doen, of zijn de bestanden in de home directory met de vorige naam niet meer benaderbaar?

sorry voor de off-topic trouwens
Voor zover ik weet past OSX zelf de verwijzingen aan, botgezegd: wat /oudenaam/school/plaatje.jpg was, wordt omgezet naar /nieuwenaam/school/plaatje.jpg.

Iemand een reactie op mn photoshop wegtrekker?

[ Voor 4% gewijzigd door Pixeltje op 07-10-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog de indruk dat SL trager afsluit dan toen het pas geinstalleerd was? Bij mij duurde het bij een clean install 2-3 sec en nu zelfs 10 (en ik heb niets speciaal geinstalleerd of zoveel programma's openstaan dat verklaart waarom het zolang kan duren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

Ik zou eens kijken wat er allemaal aan processen draait wanneer je gaat afsluiten. Kan goed zijn dat het langer duurt vanwege bepaalde programma's of aangesloten randapparatuur. Maar waarom gebruik je de sleep modus niet?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
  • Laatst online: 21-08 23:20
Smoonshine schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:11:
En de strandballen zijn weer terug. Na ongeveer 3 weken strandbalvrij te hebben kunnen werken na een clean install begint de ellende weer van voor af aan. Om de haverklap zit alles vast behalve de muis. Echt waardeloos en gezien het feit dat ik verre van de enige ben die er last van heeft blijft het mij ook een raadsel waarom Apple niet met een oplossing/statement komt. Ik heb een late 2008 unibody macbook die zou SL moeiteloos moeten kunnen trekken.

Ik begin trouwens het vermoeden te krijgen dat het aan Safari ligt. De hangups beginnen meestal in Safari, waarna ook de rest vastloopt. Vooral de Flash Player plug-in schiet dan omhoog in processorverbruik volgens de activity monitor.
Ik ben eigenlijk ook een beetje tot dezelfde conclusie gekomen en ben daarom definitief overgeschakeld op Firefox en blijf het absurd vinden dat de flashplugin mijn fans altijd weer weet aan te krijgen. Ff kijken of ik nu minder strandballen zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby

Herby

Stalknecht

Nog nooit last van gehad, ook niet voor de update naar 10.6.2, dus daar kan ik je geen antwoord op geven. Expose word echter wel genoemd in de "area of general focus" in de release notes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Herby schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:14:
[...]
Nog nooit last van gehad, ook niet voor de update naar 10.6.2, dus daar kan ik je geen antwoord opgeven. Expose word echter wel genoemd in de "area of general focus" in de release notes.
Is dat niet omdat ze nu ook geminimaliseerde vensters in Exposé weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby

Herby

Stalknecht

Pixeltje schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:21:
[...]

Is dat niet omdat ze nu ook geminimaliseerde vensters in Exposé weergeven?
Dat werd het al vanaf de 1e SL versie, ik heb nog niets "nieuws" ontdekt, maar de algemene look&feel is wel weer op een vertrouwd niveau voor mij persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 21:57
Even een klein vraagje: Heeft snow leopard ook een ingebouwde unzip en unrar mogelijkheid? Of moet je daar een appart programma voor installeren?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
zipbestanden zijn geen probleem, net als bij andere OS X versies. Om rarbestanden uit te pakken kun je bijvoorbeeld Zipeg of The Unarchiver installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 08-10-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby

Herby

Stalknecht

Eldariel schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:11:
Even een klein vraagje: Heeft snow leopard ook een ingebouwde unzip en unrar mogelijkheid? Of moet je daar een appart programma voor installeren?
unrarX is mijn favoriet op dit vlak ,maar kijk anders is in Onmisbare tools / software - Deel 5 voor alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Herby schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:10:
[...]
Dat werd het al vanaf de 1e SL versie, ik heb nog niets "nieuws" ontdekt, maar de algemene look&feel is wel weer op een vertrouwd niveau voor mij persoonlijk.
Point taken, ik las even over de .2 in 10.6.2 heen. Ik moet zeggen dat ik zelf nog nooit last heb gehad van die Exposé hickup, zoals die hierboven gepost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Right,

10.6.2 is nog in de maak ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby

Herby

Stalknecht

Vhond schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:31:
Right,

10.6.2 is nog in de maak ; )
Daarom zei ik ook developer :p kan echter geen kwaad om ervaring te delen, toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Ach, Apple heeft ooit ook 8.7 uitgebracht in developer kringen. Toen systeem 9 uitkwam zaten er een aantal dingen van 8.7 niet in...

Wat ik maar zeggen wil: developer versies zeggen niet alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby

Herby

Stalknecht

Vhond schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:10:
Ach, Apple heeft ooit ook 8.7 uitgebracht in developer kringen. Toen systeem 9 uitkwam zaten er een aantal dingen van 8.7 niet in...

Wat ik maar zeggen wil: developer versies zeggen niet alles...
Absoluut, maar ik was gewoon zwaar ontevreden na mijn update, niet dat ik aanwijsbare problemen had, maar mijn mac gebruiken voelde aan als navigeren door de modder aangezien ik gewoon vaak vast (strandbal) zat zonder aanwijsbare reden. Dat gevoel is dus nu weg en dat is wat ik bedoelde ,maar das wel duidelijk nu denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
heb je een idee hoelang het duurt voordat jouw dev. versie een update word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds SL kan ik niet meer zo snel naar beneden scrollen met mijn Logitech MX510 muis.
Naar boven scrollen gaat wel zoals het hoort.
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Laatst online: 10:29
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:08:
Sinds SL kan ik niet meer zo snel naar beneden scrollen met mijn Logitech MX510 muis.
Naar boven scrollen gaat wel zoals het hoort.
Meer mensen hier last van?
Scrollt met m'n MX510 hier nog precies hetzelfde. Met veel geluid dus (klikjes van 't scrollwiel). Snel vind ik 't niet gaan, maar langzamer dan op Leopard gaat t niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

endness schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:17:
[...]

Scrollt met m'n MX510 hier nog precies hetzelfde. Met veel geluid dus (klikjes van 't scrollwiel). Snel vind ik 't niet gaan, maar langzamer dan op Leopard gaat t niet bij mij.
Hij gaat bij mij zeg maar een halve centimeter elke keer als ik er met m'n vinger van boven naar beneden ga.. erg langzaam dus. Raar, want naar boven doet hij het gewoon zoals het hoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:20:
[...]

Hij gaat bij mij zeg maar een halve centimeter elke keer als ik er met m'n vinger van boven naar beneden ga.. erg langzaam dus. Raar, want naar boven doet hij het gewoon zoals het hoort!
Je kunt de scrollsnelheid instellen, misschien moet je even aan dat metertje trekken, en snapt je muis dan weer wat er verwacht wordt.

Dat is tenminste wat ik met mijn MX620 heb gedaan, ik had hetzelfde probleem. Even instellen dat hij ietsje sneller scrollt, en probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Herby schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:30:
[...]
Absoluut, maar ik was gewoon zwaar ontevreden na mijn update, niet dat ik aanwijsbare problemen had, maar mijn mac gebruiken voelde aan als navigeren door de modder aangezien ik gewoon vaak vast (strandbal) zat zonder aanwijsbare reden. Dat gevoel is dus nu weg en dat is wat ik bedoelde ,maar das wel duidelijk nu denk ik :P
Dat klinkt alleen maar goed.

Heb je ook een antwoord op andries.t.net vraag wanneer die update uitkomt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:50

Quakie

quakelen

Er zijn nogal wat mensen die de blauwe exposé gloed verschrikkelijk vinden:

er is nu een manier om het aan te passen:
http://www.appletips.nl/blauwe-gloed-van-expose-aanpassen/

Nu schijnt erna Dock geen toegang meer te hebben tot je sleutelhanger dus ik wacht nog even met deze tip.
Zo erg vind ik dat blauw nu ook weer niet.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Omdat ik random rare crashes heb in Snow Leopard wil ik hem opnieuw installeren, is het wishfull thinking door te denken dat ik Snow Leopard gewoon opnieuw kan installeren zonder dat hij mijn "user" dir verwijderd of aanpast word dus dat hij alleen het OS opnieuw installeert?

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
The Otherside schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:48:
Omdat ik random rare crashes heb in Snow Leopard wil ik hem opnieuw installeren, is het wishfull thinking door te denken dat ik Snow Leopard gewoon opnieuw kan installeren zonder dat hij mijn "user" dir verwijderd of aanpast word dus dat hij alleen het OS opnieuw installeert?
Dat kan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
aangezien safari toch een beetje onder SL valt vraag ik het maar hier:

Ik gebruik nu FF en wil weer safari gaan gebruiken, maar ik kan nergens een functie vinden om alles naar safari te importeren, is die er wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

andries.t.net schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 20:06:
aangezien safari toch een beetje onder SL valt vraag ik het maar hier:

Ik gebruik nu FF en wil weer safari gaan gebruiken, maar ik kan nergens een functie vinden om alles naar safari te importeren, is die er wel?
Kun je niet je geexporteerde bookmarks van FF importeren in Safari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Dat zou wel moeten kunnen.

Start Safari,
Kies Archief
Kies Importeren bladwijzers.

Je kunt 'm zelfs naar een map wijzen met de bladwijzers van Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
het rpobleem is dat de wachtwoorden niet geimporteerd worden, daar gaat het juist om, niet om de bladwijzers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoBaDijk schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 21:21:
[...]

Kun je niet je geexporteerde bookmarks van FF importeren in Safari?
Xmarks? Perfect programma om overal je bookmarks en wachtwoorden te syncen :P

Edit: Hier een link naar hoe het wachtwoord syncen in zijn werk gaat

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
geweldig programma, helaas is het wachtwoord syncen voor safari nog niet beschikbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
is het bij OSX netzoals bij windows dat het veel slomer word als je een aardig aantal programma's hebt geinstaleerd of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
andries.t.net schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:10:
is het bij OSX netzoals bij windows dat het veel slomer word als je een aardig aantal programma's hebt geinstaleerd of niet?
OSX wordt daar niet trager van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Mac OS X 10.6.2 build 10C519f Seed Note
Mac OS X Update 10.6.2 is an update to Mac OS X 10.6.
Installation Instructions
The Mac OS X 10.6.2 Update (Combo) updates
- Mac OS X 10.6 and 10.6.1
- Any earlier seed of Mac OS X v10.6.2 ONLY AFTER installing the included reversioner. If you installed a previous seed of Mac OS X v10.6.2, please install the enclosed Reversioner.pkg, do not restart but install the update immediately.
Please be aware that you will not be able to revert back to your previous system after updating. Please install this update on a system you are prepared to erase if necessary.
As this is a pre-release build, it is not advisable to use this software on a production system with information on it that you depend on for your business.
Known Issues
- There may be video corruption lines with certain video cards
- Core Data is generating incorrect SQL and returning wrong results
- In Koetori, pressing <Space> + <Command> may not behave as expected
- In some systems with external display attached, opening System Preferences causes the system to hang
General Focus Areas
- AddressBook
- AFP
- apache
- AppleBacklight
- AppleDisplays
- AppleScript
- AppleWWANSupport
- ApplicationFirewall
- AppKit
- Apache Portable Runtime
- ASR
- ATS
- ATSUI
- Battery Menu Extra
- Bluetooth
- CarbonCore
- CFNetwork
- CFPropertyList
- CFRunLoop
- CFURL
- ColorSync
- Component Manager
- configd
- Core Chinese Engine
- Core Media
- Core Animation
- Core Applications
- CoreAudio
- CoreData Framework
- CoreData Predicates
- CoreFoundation
- CoreGraphics
- CoreImage
- CoreMedia
- CorePDF
- CoreServicesUIAgent
- CoreText
- CoreTypes
- CoreUI
- CoreVideo
- CrashCatcher
- Date Time Prefs
- Dictionary Application
- Dock
- ExchangeWebServices
- Expose
- Family Controls
- Fax
- FileSync
- FileURL
- Finder
- Fonts
- Foundation
- Front Row
- Garbage Collection
- GraphicsDrivers
- GPU Compute
- Help Viewer
- HFS
- High Level Toolbox
- iCal
- iCal Exchange
- iChat Audio/Video/BuddyList/Jabber/Menu/Pref
- ICU
- iDisk Syncing
- Image Capture
- ImageIO
- ImageKit
- Inkwell
- InstallCmds
- IOAHCIBlockStorage
- IOHIDFamily
- IOPlatformPluginFamily
- IONetworkingFamily
- IOKit Kernel
- iPhoto
- IPSec
- Japanese Analysis
- Kerberos
- Kernel
- KeychainAccess
- Kotoeri Dictionary Trainer
- Language Analysis
- Latent Semantic Mapping
- LaunchServices
- libdispatch
- LibInfo
- libpcap
- libsecurity
- libxml2
- LoginWindowUI
- Mail
- mDNSResponder
- Migration
- MobileMe
- Mosaic Screen Saver
- network_cmds
- Networking
- Network Pref Pane
- NTFS
- Objective C
- OpenCL
- OpenGL
- OSInstaller
- PackageKit
- Parental Controls
- Phone Conduit Sync
- Photo Booth
- Preview
- Printing
- Quartz Composer Engine
- QuickLook Office
- QuickTime
- QuickDraw Manager
- QuickTime Player
- Screen Saver
- Screen Sharing
- securityd
- security_certificates
- SecurityAgent
- Software Update
- Spaces
- Speech Recognition
- Spell Checker
- Spotlight
- Sync Services
- System Prefs
- System Configuration
- System UI Server
- Text Checking
- Time Machine
- Time Zone Data
- Traditional Chinese Input Method
- Translation Widget
- Universal Access Pref Pane
- URLMount
- USB
- Voice Over
- VPN
- Weather Widget
- WebDAVFS
- xQuery
- xType
Areas of Change
Fixed in current seed:
- Dock: Cmd-Tab app switcher now loops with single key press
- File Manager: There was a slight delay on unmounting when signed up for NSWorkspaceWillUnmountNotification
- GraphicsDrivers: Quartz Composer was crashing opening simultaneous compositions simultaneously on some video cards
- GraphicsDrivers: DVD Player was hanging sometimes
- Installer: Net restore was sometimes failing
- OpenCL Compiler: Video encoder performance fix
- Parental controls: Pref pane crash fix when selecting a user
- Printing: Bluetooth print queue would pause when a print job is held or deleted
- Preview: Was failing to load images (eg, jpegs and raws)
- X Update: System Preferences was hanging after connecting to Airport network
- X Update: on some machines, optical drives were not recognized and the eject key was not ejecting media
- X Update: update overwriting /etc/authorization fix
- Other general fixes and performance improvements
Fixed in previous seed:
- Address Book: Crash in Core Data fix
- AppleScript: Coercion of negative integers now returns correct result
- AppleScript: Negative number operations fix
- AppleScriptObjC: AppleScript apps created in Xcode was failing to quit sometimes
- Graphic drivers: glBlitFramebufferEXT() fix
- Graphic drivers: Shader Compiler performance fixes
- Graphic drivers: glCopyTexSubImage2D() performance improved
- Graphic drivers: Multisampling was not working on certain graphics cards
- ATS: Certain LWFNs and fonts compatibility fix
- ATS: kMDQueryDidFinishNotification() and runloop compatibility fix
- ATS: The family identifier now working with CreateFontForScaler()
- ColorSync: Localization and ASCII profile description compatibility fix
- ColorSync: Inspector and v4 description fixes
- ColorSync: Fixed issues with window colors when certain ICC monitor profiles were used
- Component Manager: QuickTime components are now immediately registered when installed in /Library/QuickTime
- Core Chinese Engine: Input method performance enhanced
- Core Animation: CATiledLayer with perspective & translation transformation render fix
- Core Audio: MP4AudioFile and file write bug fix
- Core Audio: AudioFileOpenURL now opens valid MP3 with or without hint
- Core Data: Store migration now works for objects which have been pre-fetched
- Core Data: Row cache and data compatibility fix
- Core Data: NSPredicate was failing on non-canonicalized strings
- Core Data: CFMessagePort occasional failure fix
- Core Graphics: CGWindowListCreateImage() was failing when passed CGRectInfinite
- Core Graphics: CGImageCreateWithImageInRect() was returning NULL for image with mask
- Core Text: Cocoa character kerning now properly works for text strings
- File Manager: FSMoveObject() and FSCopyObject() APIs fail if destName parameter contained a forward slash
- Garbage Collection: Improved memory usage when adding observers to objects
- Help Viewer: HelpViewer sometimes fails to open help after running an AppleScript
- ImageKit: Incorrect vertical offset applied to the image scanned with rotated selection
- IOHIDFamily: Access to IR Remote HID device fix
- Networking: UDP broadcast loopback change
- NS Image: NSCustomImageRep() was not displaying dialogs correctly
- NS Image: Fixed drawInRect() issue
- OpenCL: clEnqueueRead() and assert failure fix
- OpenCL: Image creation size fix
- OpenCL: cl_event from clEnqueueMarker() contained no profiling info
- OpenGL: glPopAttrib() was crashing in certain conditions
- OSA: AppleScript droplets fix
- QT Kit: userDataOfType in 64-bit mode fix
- Speech Recognition: Speech recognition server was incorrectly reading/writing language model objects
- Sync Services: Filtering records fix
- Xtype: Fonts can now be disabled in the local registry
- Xtype: Occasional hang in UnregisterFonts when removing many fonts fix
- Other general fixes and performance improvements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi! Wanneer komt dit mijn Software-update in gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
kjik updates!
toch een emotioneel moment, mijn eerste OS X update, laten we maar hopen dat zoals al was gezegd je mac er aardig wat sneller van word!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andries.t.net schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 22:47:
het rpobleem is dat de wachtwoorden niet geimporteerd worden, daar gaat het juist om, niet om de bladwijzers.
password zitten toch gewoon in je keychain ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Heb even gekeken maar zie niets staan.Ben helemaal up to date volgens OSX

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
seninha schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:54:
Heb even gekeken maar zie niets staan.Ben helemaal up to date volgens OSX
bij mij helaas ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:27
Dit is nog geen officiele release; het gaat hierbij om een beta die doorgezet is naar testers. Ligt uiteraard voor de hand dat deze release binnenkort beschikbaar gaat komen.
...Just four days after the first developer build of Mac OS X 10.6.2 was seeded through Apple's developer program, a second build termed 10C519f has been pushed to the community for evaluation and testing...

[ Voor 26% gewijzigd door ZiSE op 11-10-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
ZiSE schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 13:03:
[...]

Dit is nog geen officiele release; het gaat hierbij om een beta die doorgezet is naar testers. Ligt uiteraard voor de hand dat deze release binnenkort beschikbaar gaat komen.

[...]
ok, dan toch nog maar even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

Als ze zo snel door de developper fase heen gaan zal het niet zo heel lang meer duren. Het lijkt erop dat er dan weinig bugs in de update zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

WoBaDijk schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 13:43:
Als ze zo snel door de developper fase heen gaan zal het niet zo heel lang meer duren. Het lijkt erop dat er dan weinig bugs in de update zitten.
Of veel, maar slecht getest. Ik hoop dat eea wel flink verbeterd, heb de laatste tijd meer problemen met mn mac dan onder leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Tsja, Leopard was ook niet zo fantastisch tot aan 10.5.6, er zal nog wel het eea aan gesleuteld moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

G-PHREAK schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:33:
[...]

OSX wordt daar niet trager van.
gek... bij mij wel.

wel veel minder merkbaar dan bij windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Elk OS wordt daar trager van, mits die programma's allemaal draaien (in de achtergrond) en (belangrijker) geheugen slurpen. Van gewoon files op de hdd staan wordt noch Windows noch OSX trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 00:43:
Elk OS wordt daar trager van, mits die programma's allemaal draaien (in de achtergrond) en (belangrijker) geheugen slurpen. Van gewoon files op de hdd staan wordt noch Windows noch OSX trager.
Helemaal mee eens, maar ik heb het idee dat software in de windows omgeving veel meer gebruik maakt (moet maken?) van resistente/service achtige constructies dan in OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:53:
[...]

password zitten toch gewoon in je keychain ?
Alleen bij de applicaties die er ook gebruik van maken en dat doen ze niet allemaal. Firefox is een voorbeeld van een applicatie die op dit moment nog z'n eigen password manager en store gebruikt en dus geen keychain. Voor 1 van de aankomende versies staat keychain support wel op de todo lijst.
andries.t.net schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 22:47:
Mocht je een password manager willen gebruiken die voor zowel Safari als Firefox werkt dan is iets als 1Password een optie, hier kun je via File > Import kiezen voor Firefox en zodoende de passwords van Firefox in 1Password importeren (Safari, Camino, KeepassX en anderen staan er ook bij trouwens).

[ Voor 13% gewijzigd door ppl op 13-10-2009 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
Ik baal er nog steeds van dat Menu Meters nog steeds niet werkt onder SL. Althans, niet hier. Oude ge-uninstalled, nieuwe (beta, maar waarvan ze claimen dat ie onder SL werkt) geinstalleerd maar no-can-do. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Wat is het voordeel van menu meters ten opzichte van istat menus?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Heb je je prefs al eens weggegooid en daarna de laatste versie van Menu Meters geinstalleerd ?

[ Voor 9% gewijzigd door Vhond op 13-10-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
Heb op de volgens menumeters gespecificeerde manier geuninstalled en weer geinstalleerd. Zal eens kijken naar het weggooien van prefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
En ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik ben nu inmiddels iets meer dan een week verder na het uitvoeren van de cache cleaner en dergelijke. Ook ben ik definitief overgestapt naar Firefox. Iets waar ik toch wel van baal, aangezien ik Safari 4 veel en veel fijner vindt. De strandballen komen nog steeds erg vaak (wel iets minder dan wanneer ik safari gebruik) en zeker direct na het opstarten heb ik gigantisch veel disk activiteit.

Wat ik ook merk is dat mijn macbook regelmatig niet goed meer afsluit. De menu's en het dock verdwijnen, maar daarna blijft SL hangen en kan ik een half uur naar de wallpaper gaan kijken. Tenslotte heb ik hem zelf maar met de harde hand uitgedrukt.

Er is verder niets bijzonders aan mijn mac. Heb het Adobe CS4 pakket en Iwork'09 geïnstalleerd en verder de wat standaard programmaatjes als Plex en Adium. Geen rare plugins of iets van die strekking. Ook heb ik nog ruim meer dan de helft van mijn harde schijf vrij. Het enige dat enigszins apart is, is de Bootcamp installatie van Windows Vista die aanwezig is.

Ik denk dat ik nog even aankijk wat 10.6.2 gaat brengen en anders is het helaas maar weer terug naar Leopard. Ondanks dat ik SL in veel dingen net iets fijner vind is dit gewoon echt geen werken :(.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Magic schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:45:
Wat is het voordeel van menu meters ten opzichte van istat menus?
Het feit dat hij niet je hele machine muurvast laat lopen. Er zijn nogal wat mensen die vastlopers hebben wanneer ze istat menus en/of istat pro geïnstalleerd hebben (het is alleen niet een probleem wat massaal is). Als je dan toch je networkspeed e.d. wil zien dan is menumeters een goed alternatief, daar heb je dat probleem niet mee voor zover ik weet. Hier zelf ook last gehad op 1 machine en na vervanging van istat menus door menumeters heb ik er ook geen last meer van. Mij gaat het toch alleen maar om het zien dat de schijf met iets bezig is en wat mijn networkspeed is wanneer hij wat up-/download. Wil je echter je temperaturen zien dan heb je met menumeters pech, dat geeft ze niet weer wat istat wel weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
excuseer voor deze vraag maar ik kom er echt niet uit:

aangezien ik vreselijk langzaam download en ook internet met alle browsers vreselijk sloom is en hetzelfde verhaal zich afspeelt op de (helaas nog) PC ben ik van plan te kijken hoe snel het kopieeren van bestanden tussen de pc's gaat.

Daarvoor moet ik de PC wel kunnen zien: ik kan alleen nergens ''mijn netwerklocaties'' of iets dergelijke vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe [Snow Leopard] Ervaringen en Discussie deel aangemaakt, als iedereen daar in verder wil posten.

[Snow Leopard] Ervaringen en Discussie deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Dan doe ik deze dicht :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.