• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:22

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:05:
[...]

NIET waar! :P
Als je tijdens het slepen de CMD ingedukt houdt, dan verplaatst hij!
Dat werkte bij hdxftw dus niet.. maar bij mij wel idd :)

[ Voor 19% gewijzigd door kaassouffle op 10-09-2009 18:13 ]

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:05:
[...]

@hierboven:
Ik heb Perian geïnstalleerd en zo'n programma waardoor je MKV's kan afspelen, werkt hier perfect, zonder haperingen! :D
Misschien komt het omdat ik een Mac Mini van Juli 2009 heb met 4GB mem en 500GB 7200rpm schijf en het dan op een 32inch 1080p scherm probeer af te spelen op 1080p.
Het is ook alleen op de momenten waarin je veel veranderingen hebt in het gehele beeld. Dus actie intensieve stukken etc.

Het is ook niet echt storend maar als je er goed op let zie je het af en toe. Tis net als een shooter waarbij je net te weinig fps hebt en dat je bij draai bewegingen enzo ook een kleine happering / vertraging hebt.

Of misschien is het gewoon het/de bestandje(s) dat ik gebruik.

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

• Ontspannen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11-2022
Had ik in windows 7 een extra partitie gemaakt start MBP niet meer op.
Windows doet het niet en SL doet het niet, vervolgens heb ik SL er in gedaan
en op gestart, laat ie voor te installeren geen schijf zien.

Zou ik de volledige schijf kunnen wissen en vervolgens SL kunnen installeren?
Wanneer dat gaat in wat voor formaat kan ik um dan het beste wissen want
ik ben weer van plan om er win 7 64-b bij te zetten.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:54
Damn wat is exposé hard gebugged....

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:46

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ontspannen schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:27:
Had ik in windows 7 een extra partitie gemaakt start MBP niet meer op.
Windows doet het niet en SL doet het niet, vervolgens heb ik SL er in gedaan
en op gestart, laat ie voor te installeren geen schijf zien.
...
Na booten van snow leopard installatie cd de disk utility openen en schijf een HFS+ partitie geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Kanarie op 10-09-2009 19:20 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Ontspannen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11-2022
Kanarie schreef op donderdag 10 september 2009 @ 19:17:
[...]

Na booten van snow leopard installatie cd de disk utility openen en schijf een HFS+ partitie geven.
Thnks _/-\o_

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
LogiForce schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:58:

Tot nu toe tevreden met het product. Alleen had wat meer van de hardware versnelling in Quicktime X verwacht of tenminste dat de combi GCD en OpenCL in Quicktime wel een aanzienlijke versnelling zouden opleveren zodat 1080p filmpjes wel lekker zouden afspelen. Tot nu toe draait dit net met af en toe eens een kleine happeringetje erin. Maar misschien de volgende Perian versie hier nog wat aan kan schroeven. :)
Je hebt, ben ik bang, een verkeerd idee van GCD/OpenCL en QTX. De eerste twee zijn absoluut bedoeld om de performance te verbeteren. GCD door beter te threaden en OpenCL door de grafische kaart te benutten. Maar een app moet er wel specifiek voor geschreven zijn; het aanwezig zijn op zich doet niets. Ik weet ook niet hoe goed OpenCL is voor het decoderen van video trouwens.

Quicktime X gebruikt hardware voor het decoderen van bepaalde codecs als die aanwezig is. Bijvoorbeeld, als je de QT X Decoder gebruikt voor h.264 en je hebt een 9400M kaart, dan zal QT die gebruiken om het decoden sneller te maken. Maar Quicktime X is nog heel beperkt. Zodra je iets wilt afspelen dat QTX niet kan (en dat is veel) dan wordt in plaats daarvan in de achtergrond Quicktime 7 gebruikt. Zodra je van een plugin gebruik maakt is dat bijvoorbeeld al zo. M.a.w., jouw mkv's worden gewoon door Quicktime 7 gespeeld. In een dergelijk geval is het wellicht zelfs beter om de Quicktime 7 speler te gebruiken, aangezien die niet eerst nog door een laag QTKit heen zit te werken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Ik heb Snow ook maar aangeschaft voor mijn Macbook Air. Ik probeer de upgrade te installeren maar kan de schijf niet selecteren: "Max OS X kan niet op 'Macintosh HD' worden geinstalleerd, omdat de computer niet vanaf deze schijf kan worden opgestart."

Dit heb ik zowel als ik vanaf de dvd boot als tijdens de upgrade in osx zelf. Wat doe ik verkeerd?

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

CyBeR schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:47:
[...]

Je hebt, ben ik bang, een verkeerd idee van GCD/OpenCL en QTX. De eerste twee zijn absoluut bedoeld om de performance te verbeteren. GCD door beter te threaden en OpenCL door de grafische kaart te benutten. Maar een app moet er wel specifiek voor geschreven zijn; het aanwezig zijn op zich doet niets. Ik weet ook niet hoe goed OpenCL is voor het decoderen van video trouwens.

Quicktime X gebruikt hardware voor het decoderen van bepaalde codecs als die aanwezig is. Bijvoorbeeld, als je de QT X Decoder gebruikt voor h.264 en je hebt een 9400M kaart, dan zal QT die gebruiken om het decoden sneller te maken. Maar Quicktime X is nog heel beperkt. Zodra je iets wilt afspelen dat QTX niet kan (en dat is veel) dan wordt in plaats daarvan in de achtergrond Quicktime 7 gebruikt. Zodra je van een plugin gebruik maakt is dat bijvoorbeeld al zo. M.a.w., jouw mkv's worden gewoon door Quicktime 7 gespeeld. In een dergelijk geval is het wellicht zelfs beter om de Quicktime 7 speler te gebruiken, aangezien die niet eerst nog door een laag QTKit heen zit te werken.
Helemaal duidelijk. Dan zat ik misschien wel wat verkeerd te denken inderdaad. Ik dacht namelijk dat ze bij Apple wel zo slim waren om GCD en OpenCL te gebruiken in QT-X om hoewel je misschien andere codecs gebruikt hij ze toch sneller zou kunnen uitvoeren. Ik hoop dat je een beetje een idee krijgt waar ik heen wil.

Maar als ik het dus goed begrijp is dit alleen zo bij ondersteunde containers met de h.264 codec in QT-X en de rest moeten ze dus nog allemaal opnieuw coden zodat deze ook gebruiken maken van de extra mogelijkheden.
Maar dan is dus (als ik het goed begrijp) hardware acceleratie niks meer als waarschijnlijk het gebruik van GCD en OpenCL (misschien ook wel OpenGL, maar dat weet ik niet) om de rekenkracht van de gehele hardware op een zo direct mogelijk manier te gebruiken. In plaats van dat het via een of meerdere cores loopt van alleen de processor (m.a.w. software decoding zeg maar).

Maar ik kan er misschien wel weer helemaal naast zitten :+

Verwijderd

kaassouffle schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:09:
[...]

Dat werkte bij hdxftw dus niet.. maar bij mij wel idd :)
okay, nu ben ik nog geen steek verder ;)
ik mag dus concluderen dat het verplaatsen alleen maar werkt binnen dezelfde volume. Da's dan weer.... illogical.

• CyBeR
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:58:
[...]

okay, nu ben ik nog geen steek verder ;)
ik mag dus concluderen dat het verplaatsen alleen maar werkt binnen dezelfde volume. Da's dan weer.... illogical.
Da's niet onlogisch. Je kunt een file niet van harde schijf naar harde schijf 'verplaatsen'. Dat moet je kopieren. Iets anders is fysiek onmogelijk.

De finder kan wel een simpel truukje voor je uitvoeren: de file kopieren, en als dat eenmaal klaar is het origineel voor je verwijderen. Standaard, echter, als je tussen hdd's (of partities, zelfde idee) wilt slepen doet 'ie een copy ipv dit truukje.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:31
10.6.1 is te downloaden via Software Update

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:33

Quakie

quakelen

WoBaDijk schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:15:
De mensen waarbij de batterij tijd dramatisch is gedaald sinds de upgrade naar SL moeten misschien heel precies naar op de achtergrond draaiende programma's gaan kijken.

Zelf was mijn batterij tijd ook spontaan gehalveerd, maar sinds ik vanmiddag Marco Polo eraf heb gegooid is mijn batterij weer helemaal de oude :)
Ik heb in begin van mijn OS X ervaring (10.5.6) CoolBook(controller) gebruikt om te zien wat me mac precies deed.
Hier werd met normaal gebruik (safari, mail, itunes, finder) zelden geschaald naar max CPU kracht, meer 2 ipv 4 standen. Nu onder SL schakelt hij veel vaker naar max CPU kracht, ook al doe ik dus het zelfde. Ik heb geen progs draaien die zoveel cpu ongemerkt trekken...Nu zou SL beter met multi core om moeten gaan en misschien schaalt hij gewoon beter over de cores en gelijk ook hoger om taken sneller af te handelen. Ik praat trouwens over 15 a 25% load gemid.

Ik teken nergens meer voor

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:00:
Meteen maar geinstalleerd, ging gewoon goed.

Harde schijf bleef wel aardig ratelen na de eerste keer opstarten maar dat is nu over.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Meer mensen last van de upload bug met 10.6? Schijnt met Java te maken te hebben en dat je browser gewoon crasht als je een file ergens wilt uploaden. Dunno nog of dat in 10.6.1 gefixed is..
Digistorm schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:36:
[...]

Het dubbelklikken op de titelbalk om te minimaliseren is nu een optie onder de Weergave voorkeuren.
Die optie bestaat al een aardige tijd; 3 jaar geleden had ik die optie ook al op mijn MacBook met 10.4. Wat nu nieuw is aan het minimaliseren is de optie in de Dock instellingen: je kunt aanvinken dat hij de schermen moet minimaliseren naar het icoontje van het betreffende programma in je dock (scheelt weer ruimte op je dock).
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:35:
Ik heb Snow ook maar aangeschaft voor mijn Macbook Air. Ik probeer de upgrade te installeren maar kan de schijf niet selecteren: "Max OS X kan niet op 'Macintosh HD' worden geinstalleerd, omdat de computer niet vanaf deze schijf kan worden opgestart."

Dit heb ik zowel als ik vanaf de dvd boot als tijdens de upgrade in osx zelf. Wat doe ik verkeerd?
Dan kun je beter even met disk utility kijken wat voor partition scheme je hebt. Voor Snow Leopard zal dit GUID moeten zijn en waarschijnlijk heb je iets van APM of DOS. Wat je in dat geval moet doen is alles backuppen en een clean install doen waarbij je een nieuwe partitie indeling aanmaakt die wel GUID is. Als je dat handig aanpakt kun je met Time Machine de backup maken. Daarna doe je dan die clean install van Snow Leopard en als je dan de wizard voor je neus krijgt om gegevens van een andere Mac over te zetten kies je daar voor Time Machine backup terugzetten. Op die manier kun je in je schone installatie al je useraccounts, instellingen en programma's terugkrijgen. Overigens is dit ook tevens een mooi moment om eens wat dingen op te ruimen aan oude software en dergelijke. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
10.6.1 fixt voor mij dat ik ook weer kan Quake3'en met de echte Quake engine ipv dat ik een gemodde OpenArena 0.7 engine moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:05:
[...]

Da's niet onlogisch. Je kunt een file niet van harde schijf naar harde schijf 'verplaatsen'. Dat moet je kopieren. Iets anders is fysiek onmogelijk.

De finder kan wel een simpel truukje voor je uitvoeren: de file kopieren, en als dat eenmaal klaar is het origineel voor je verwijderen. Standaard, echter, als je tussen hdd's (of partities, zelfde idee) wilt slepen doet 'ie een copy ipv dit truukje.
wat fysiek mogelijk is en wat niet interesseert me natuurlijk geen zier als eindgebruiker. Ik kan zelf ook wel bedenken dat verplaatsen neerkomt op kopieren & verwijderen ;) , maar ik verwacht dat mijn OS dat gewoon netjes voor me oplost. En als hij het plusje niet toont (omdat ik de commandtoets indruk) en toch de 'oude' bestanden laat staan vind ik het gewoon een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 07:23:
[...]

wat fysiek mogelijk is en wat niet interesseert me natuurlijk geen zier als eindgebruiker. Ik kan zelf ook wel bedenken dat verplaatsen neerkomt op kopieren & verwijderen ;) , maar ik verwacht dat mijn OS dat gewoon netjes voor me oplost. En als hij het plusje niet toont (omdat ik de commandtoets indruk) en toch de 'oude' bestanden laat staan vind ik het gewoon een bug.
Maar.. wat doe je nou precies? Je wil bestanden van USB stick naar HD verplaatsen? Bij mij doet hij wel gewoon 'verplaatsen' en niet alleen kopieren. Of verplaats je tussen USB stick en externe HD ?

[ Voor 3% gewijzigd door kaassouffle op 11-09-2009 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:54
[...]

Dat is inderdaad een bug, want hij hoort hem gewoon te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaassouffle schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 08:22:
[...]

Maar.. wat doe je nou precies? Je wil bestanden van USB stick naar HD verplaatsen? Bij mij doet hij wel gewoon 'verplaatsen' en niet alleen kopieren. Of verplaats je tussen USB stick en externe HD ?
nee, van een usb stick naar 'Documenten' in de home dir van mijn interne disk. Als ik sleep (dus selectie maken, dubbeltap + slepen), en commandkey indrukken (plusje verdwijnt), dan een dubbeltap om los te laten.
Er verschijnt een voortgangsschermpje; in de balk staat 'bestanden kopieren', daaronder heeft ie het wel over verplaatsen. maar hij laat de originele bestanden staan.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2009 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:57
Net 10.6.1 binnengehaald. Het probleem met de touchpad wat ik sinds mn upgrade naar SL heb is nog steeds aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:00:
oh nu ineens wel :(
gistermiddag nog op update geragd en toen kwam alleen de nieuwe itunes binnen. nog geen verschillen met de ouwe kunnen vinden ;)

hier staan de releasenotes: http://news.worldofapple....ts-developers-seed-notes/

wordt wel iets gerept over dns:
Network Diagnostics now offers to remove manually-entered DNS values for DHCP configurations
is volgens mij een issue die hier pas nog voorbij kwam.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]

Als 'ie de oude niet weghaalt is dat idd een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:58
Release notes:

De 10.6.1-update wordt aanbevolen voor alle gebruikers van Mac OS X Snow Leopard en bevat algemene verbeteringen in het besturingssysteem die zorgen voor meer stabiliteit en een betere compatibiliteit en beveiliging van de Mac. De update biedt onder andere oplossingen voor het volgende:
  • Compatibiliteit met bepaalde Sierra Wireless 3G-modems
  • Een probleem dat ertoe leidde dat een dvd bij het afspelen soms onverwacht bleef hangen
  • Bepaalde besturingsbestanden voor printercompatibiliteit die niet juist in de printerkiezer werden weergegeven
  • Een probleem dat ertoe leidde dat een onderdeel soms lastig uit het Dock te verwijderen was
  • Situaties waarbij de automatische accountconfiguratie in Mail niet werkte
  • Een probleem waarbij door het drukken op Command + Option + T in Mail het Speciale tekens-menu werd weergegeven in plaats van dat een bericht werd verplaatst
  • Het niet meer reageren van Motion 4
Meer informatie over deze update vindt u op deze webpagina: http://support.apple.com/kb/HT3810?viewlocale=nl_NL.
Meer informatie over de beveiligingsaspecten van deze update vindt u op deze webpagina: http://support.apple.com/kb/HT1222?viewlocale=nl_NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:06:
[...]

nee, van een usb stick naar 'Documenten' in de home dir van mijn interne disk. Als ik sleep (dus selectie maken, dubbeltap + slepen), en commandkey indrukken (plusje verdwijnt), dan een dubbeltap om los te laten.
Er verschijnt een voortgangsschermpje; in de balk staat 'bestanden kopieren', daaronder heeft ie het wel over verplaatsen. maar hij laat de originele bestanden staan.
En je kunt wel schrijven naar de USB-stick (niet schrijfbeveiligd, geen NTFS, geen andere instellingen die dat in de weg staan)? Om dingen te verwijderen moet je ook schrijfrechten hebben uiteraard.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 12:16:
[...]

En je kunt wel schrijven naar de USB-stick (niet schrijfbeveiligd, geen NTFS, geen andere instellingen die dat in de weg staan)? Om dingen te verwijderen moet je ook schrijfrechten hebben uiteraard.
goed punt, maar dat is het denk ik niet. ik kon de bestanden daarna gewoon weggooien. de stick is fat32 geformatteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:50:
[...]

Dan kun je beter even met disk utility kijken wat voor partition scheme je hebt. Voor Snow Leopard zal dit GUID moeten zijn en waarschijnlijk heb je iets van APM of DOS. Wat je in dat geval moet doen is alles backuppen en een clean install doen waarbij je een nieuwe partitie indeling aanmaakt die wel GUID is. Als je dat handig aanpakt kun je met Time Machine de backup maken. Daarna doe je dan die clean install van Snow Leopard en als je dan de wizard voor je neus krijgt om gegevens van een andere Mac over te zetten kies je daar voor Time Machine backup terugzetten. Op die manier kun je in je schone installatie al je useraccounts, instellingen en programma's terugkrijgen. Overigens is dit ook tevens een mooi moment om eens wat dingen op te ruimen aan oude software en dergelijke. Succes!
Als bestandssysteem heb ik Mac Os Uitgebreid (journaled). Is dat wat je bedoelt?

Ik heb overigens een standaard Macbook Air van +/- 4 maanden oud. Daar zou ik dus niet zonder problemen Snow op kunnen zetten?

Overigens valt de support van Apple me wel erg tegen. Wachtrij van de telefonische support is 10+ min en een support email adres hebben ze niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Waarom zou je daar geen SL op kunnen zetten? Als je een install doet geeft de setup aan op welke manier je disk geformateerd moet worden (GUID voor intels). Wat snap je daar niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de installatie van SL start Firefox 3,5 automatische op met een pagina over iphoto in het spaans?
hoe krijg ik div verwijderd? Het is niet de opstart pagina van Firefox. En me instellingen zijn in het NL.8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:04:
Waarom zou je daar geen SL op kunnen zetten? Als je een install doet geeft de setup aan op welke manier je disk geformateerd moet worden (GUID voor intels). Wat snap je daar niet aan?
Het enige wat de setup zegt is: "Mac OS X kan niet op 'Macintosch HD' worden geinstalleerd, omdat de computer niet vanaf deze schijf kan worden opgestart".

Het enige wat ik kan doen is op "Ga terug" klikken. "Pas aan..." is disabled. Ik moet overigens zeggen dat ik weinig verstand heb van osx, misschien dat ik iets over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:09:
[...]

Het enige wat de setup zegt is: "Mac OS X kan niet op 'Macintosch HD' worden geinstalleerd, omdat de computer niet vanaf deze schijf kan worden opgestart".

Het enige wat ik kan doen is op "Ga terug" klikken. "Pas aan..." is disabled. Ik moet overigens zeggen dat ik weinig verstand heb van osx, misschien dat ik iets over het hoofd zie?
Je moet even disk utility openen en je hdd opnieuw partitoneren. Geeft bij 'Options' aan dat je een GUID-partitioneringstabel wilt hebben. Daarna kun je als 't goed is direct installeren. Hoewel ik zelf wel eens heb moeten rebooten alvorens dat herkend werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb met bootcamp in SL windows 7 opnieuw geinstalleerd. Ik kan alleen het hdd icoon op het osx bureaublad niet veranderen. In leopard kon dit nog wel. Ik heb zowel handmatig (cmd-I en plakken) als met liteicon geprobeerd maar dat werkt beiden niet. Candybar kan ik niet gebruiken omdat mijn 15-day trial voorbij is, ik geen 30 doller wil uitgeven voor het veranderen van 1 icoon en omdat als liteicon het niet kan dan candybar waarschijnlijk ook niet.

heeft iemand misschien een idee hoe ik de icoon van deze ntfs partitie kan veradanderen in osx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
wat ook leuk is sinds ik snow leopard heb geinstalleerd, had ik ook maar is mijn windows xp pro met bootcamp, de drivers geupdate gewoon met de dvd er in en herstellen. na dit zag ik in eens mijn hdd van macosx in mijn computer staan:) heb mijn macbook nu niet bij me maar als ik hem weer bij me heb maak ik wel even een screen shot :) dit is wel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:19:
ik heb met bootcamp in SL windows 7 opnieuw geinstalleerd. Ik kan alleen het hdd icoon op het osx bureaublad niet veranderen. In leopard kon dit nog wel. Ik heb zowel handmatig (cmd-I en plakken) als met liteicon geprobeerd maar dat werkt beiden niet. Candybar kan ik niet gebruiken omdat mijn 15-day trial voorbij is, ik geen 30 doller wil uitgeven voor het veranderen van 1 icoon en omdat als liteicon het niet kan dan candybar waarschijnlijk ook niet.

heeft iemand misschien een idee hoe ik de icoon van deze ntfs partitie kan veradanderen in osx?
Dit probleem heb ik ook. Ik heb de hiddenfiles die OS X aanmaakt bij een aangepast drive icon gekopieerd van een flashdrive naar mijn BootCamp schijf, maar waar dit in Leopard gewoon werkt, wordt het in Snow Leopard genegeerd. Heel vaag.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Laatst online: 03-09 16:06
Martijn Meijer schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:46:
wat ook leuk is sinds ik snow leopard heb geinstalleerd, had ik ook maar is mijn windows xp pro met bootcamp, de drivers geupdate gewoon met de dvd er in en herstellen. na dit zag ik in eens mijn hdd van macosx in mijn computer staan:) heb mijn macbook nu niet bij me maar als ik hem weer bij me heb maak ik wel even een screen shot :) dit is wel handig
Net ook ff mijn bootcamp dirvers geupdate, en inderdaad kan nu gewoon bij Mac OS HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

TUX2K schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 15:14:
[...]

Net ook ff mijn bootcamp dirvers geupdate, en inderdaad kan nu gewoon bij Mac OS HD.
Da's niet zo tof voor de makers van MacDrive :P

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Laatst online: 13-08-2024
:) idd lekker k*t voor hun marja het moest is tijd worden vond ik elke keer opnieuw opstarten ook iritant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:53:
[...]

Als bestandssysteem heb ik Mac Os Uitgebreid (journaled). Is dat wat je bedoelt?
Nee, het gaat niet om welk bestandssysteem je gebruikt maar welke "Partition Map Scheme". Als je in disk utility de harde schijf selecteert dan zie je die optie wel staan en moet daarachter "GUID Partition Table" (ook wel bekend als GPT) staan. Als daar iets anders staat zul je opnieuw moeten partitioneren op de manier zoals CyBeR aangeeft. Overigens vindt je in de installer disk utility terug in de menubar onder utilities.
Ik heb overigens een standaard Macbook Air van +/- 4 maanden oud. Daar zou ik dus niet zonder problemen Snow op kunnen zetten?
Snow Leopard werkt prima op iedere Intel Mac, ook die van 3 jaar geleden. Alleen niet alle opties die Snow Leopard biedt kunnen op alle Intel Macs worden gedraaid. De Intel Macs uit 2006 zijn hoofdzakelijk uitgerust met een Core Duo welke een 32 bit processor is die geen 64 bit ondersteund. Voor die Macs is het dan ook niet mogelijk om de 64 bit mogelijkheden in Leopard en Snow Leopard te gebruiken. Zoiets geldt ook voor OpenCL, je moet 1 van de ondersteunde videokaarten hebben anders werkt het niet. In jouw geval zal dat allemaal niet van toepassing zijn, dat 64 bit is geen probleem en dat OpenCL ook niet.
Overigens valt de support van Apple me wel erg tegen. Wachtrij van de telefonische support is 10+ min en een support email adres hebben ze niet?
Drukte van welke helpdesk dan ook kan variëren waardoor je soms 10 seconden in de wacht staat en soms wel 10 minuten. Apple is daar niet anders in. Overigens is er ook nog iets als support.apple.com waar je ook met Apple kunt mailen mocht je er niet uitkomen. Er is zelfs een discussions.apple.com indien je met andere gebruikers wil communiceren. Zowel de mail als die discussions zul je echter wel in het Engels moeten voeren, dat kan niet in het Nederlands (en dat is een groot nadeel voor een aantal mensen). Verder kun je ook bij de Apple Premium Resellers (=APR) e.d. terecht voor de nodige support. In de meeste gevallen zal Apple je ook naar zo'n APR doorsturen omdat zij fysiek de boel kunnen bekijken, betasten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:10:
[...]

Je moet even disk utility openen en je hdd opnieuw partitoneren. Geeft bij 'Options' aan dat je een GUID-partitioneringstabel wilt hebben. Daarna kun je als 't goed is direct installeren. Hoewel ik zelf wel eens heb moeten rebooten alvorens dat herkend werd.
Volgens mij heeft mijn macbook wel al gewoon een GUID partitie:

Partitie-indelingsschema: GUID-partitie-indeling

Een format er herpartitionering zal het probleem dan denk ik niet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 17:08:
[...]

Volgens mij heeft mijn macbook wel al gewoon een GUID partitie:

Partitie-indelingsschema: GUID-partitie-indeling

Een format er herpartitionering zal het probleem dan denk ik niet oplossen?
Dat zou op zich al voldoende moeten zijn. Maar een format zal je iig niet tegenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:19:

Drive selecteren, cmd-I, permissions, everyone van Read only op Read & Write zetten, icoon aanpassen, everyone weer op Read only zetten, klaar is clara.

Een hoop items staan in SL op read only, inclusief een hoop apple software en dan kun je de icons niet aanpassen. Door ze even op rw te zetten werkt dit wel weer.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
afterburn schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 20:12:
[...]

Drive selecteren, cmd-I, permissions, everyone van Read only op Read & Write zetten, icoon aanpassen, everyone weer op Read only zetten, klaar is clara.

Een hoop items staan in SL op read only, inclusief een hoop apple software en dan kun je de icons niet aanpassen. Door ze even op rw te zetten werkt dit wel weer.
Bij de normale SL Drive is dit inderdaad mogelijk, echter bij de 'Bootcamp' Drive niet. Hier heb je geen optie om Read & Write aan te zetten o.i.d. (zoek zelf ook naar een mogelijkheid om dit icoontje te veranderen zonder een extern programma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09-2022

Virax

Lief :)

Even een vraagje over 32 en 64 bit. Heb er het een en ander over gelezen, en het is me duidelijk geworden dat 64 bit dingen sneller aanspreekt en dat sommige programma's snelheidswinst boeken. Maar hoe kan ik achterhalen of mijn iMac onder 64 bit kan werken? Ik heb gegoogled maar word er niet wijzer uit. Iemand zei dat de macs vanaf Core 2 Duo allemaal 64 bit zijn. Is dat waar? Ik twijfel namelijk om over te stappen van Leopard naar Snow Leopard, maar zo op het eerste gezicht zie ik niet ontzettend veel voordelen (tenzij dat 64 bit het verschil gaat maken).

In mijn zoektocht over dit onderwerp kwam ik ook wat pagina's tegen waar ik las dat veel programma's 64 bit nog niet ondersteunen en alleen in 32 bit draaien. En ik las ook dat SL standaard opstart als 32 bit? Stel dat mijn iMac wel 64 bit ondersteunt, moet ik dan altijd op een speciale manier opstarten?

Zijn dit dingen die ik veel te zwaar tel? Is dit hele ding gewoon meer een marketingpraatje vanuit Apple? Zoiets beschikbaar stellen terwijl het eigenlijk -nog- nauwelijks gebruikt wordt? Of is dit zoiets waar alleen de mensen die er veel verstand van hebben iets aan hebben, en leken (op dit gebied) als ik niets van merken? Hopelijk kunnen jullie wat opheldering geven om mijn keuze naar een overstap (of niet) te vergemakkelijken. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
ViRaX schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 22:08:
Even een vraagje over 32 en 64 bit. Heb er het een en ander over gelezen, en het is me duidelijk geworden dat 64 bit dingen sneller aanspreekt en dat sommige programma's snelheidswinst boeken. Maar hoe kan ik achterhalen of mijn iMac onder 64 bit kan werken? Ik heb gegoogled maar word er niet wijzer uit. Iemand zei dat de macs vanaf Core 2 Duo allemaal 64 bit zijn. Is dat waar? Ik twijfel namelijk om over te stappen van Leopard naar Snow Leopard, maar zo op het eerste gezicht zie ik niet ontzettend veel voordelen (tenzij dat 64 bit het verschil gaat maken).

In mijn zoektocht over dit onderwerp kwam ik ook wat pagina's tegen waar ik las dat veel programma's 64 bit nog niet ondersteunen en alleen in 32 bit draaien. En ik las ook dat SL standaard opstart als 32 bit? Stel dat mijn iMac wel 64 bit ondersteunt, moet ik dan altijd op een speciale manier opstarten?

Zijn dit dingen die ik veel te zwaar tel? Is dit hele ding gewoon meer een marketingpraatje vanuit Apple? Zoiets beschikbaar stellen terwijl het eigenlijk -nog- nauwelijks gebruikt wordt? Of is dit zoiets waar alleen de mensen die er veel verstand van hebben iets aan hebben, en leken (op dit gebied) als ik niets van merken? Hopelijk kunnen jullie wat opheldering geven om mijn keuze naar een overstap (of niet) te vergemakkelijken. Alvast bedankt.
Het is heel simpel: je hoeft je er geen zorgen te maken over 32 of 64 bit. Als je een Core 2 Duo hebt of beter (Mac Pro met Xeons) dan draait alles wat dat kan in 64-bit. Dat is in Leopard overigens ook al zo, alleen is het meeste wat bij het OS zit in Leopard nog niet 64-bit enabled.

Dit is geen Windows waar je een 64-bit OS moet hebben om 64-bit software te kunnen draaien. Dit is OSX, waar alles gecombineerd wordt (zelfs PowerPC en Intel) tot één ding dat overal op draait. En de 32-bit kernel kan herkennen dat 'ie op hardware draait die 64-bit kan en dan schakelt 'ie om naar de zogenoemde Long mode, wat inhoudt dat 'ie aan processen de mogelijkheid geeft om 64-bit te draaien (extra geheugen, cpu registers, etc.)

Snow Leopard start inderdaad in 32-bit mode op, tenzij je een Xserve hebt. Maar doordat 'ie die long mode heeft kun je er toch 64-bit software mee draaien. Je kunt 'm ook in 64-bit mode opstarten, maar dat heeft weinig voordeel. Echter kun je dan geen 32-bit drivers meer laden, wat de meeste drivers die niet bij Apple vandaan komen nog zijn. Daarom is 't niet default.

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:06:
[...]

Ik zat ook te denken aan schrijfrechten.. want bij mij verplaatst ie wel gewoon vanaf een USB stick.
Dat ie zegt 'kopieren' en daar onder 'verplaatsten' dat klopt igg.

Dat slepen met 1 vinger doe ik dan weer niet.. maar dat zou het ook niet mogen zijn.

Verwijderd

er was toch iets vreemds aan de hand met dat stickje. Onder Ubuntu wilde hij alleen mounten als readonly filesystem. misschien omdat ik een paar keer had zitten wisselen tussen Windows, Mac en Linux. Maar even opnieuw geformatteerd, nu werkt het wel.

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Snow Leopard geinstalleerd, bevalt eigenlijk prima. Heb een clean install gedaan omdat m'n vorige installatie toch wat messy was, geen moment spijt van :).

Het enige probleem wat ik heb is dat ik niet per applicatie kan kiezen welke taal ik wil gebruiken. Zo heb ik nu bijvoorbeeld een Nederlandstalige versie van Adobe Photoshop Lightroom, wat natuurlijk een ramp is. Normaal gesproken kun je bij het venster dat je met CMD + I tevoorschijn haalt selecteren welke talen je wilt gebruiken/uitschakelen, maar dat is nu niet mogelijk.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt?
CyBeR schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 22:14:
Dit is geen Windows waar je een 64-bit OS moet hebben om 64-bit software te kunnen draaien.
Ere wie ere toekomt maar dit klopt alleen wanneer we het over Windows XP hebben. Microsoft heeft er van geleerd want die versie werd een debacle waar vrijwel niets op werkte omdat er niemand drivers/software voor maakte. Met Vista en Windows 7 hebben ze dat opgelost zoals Apple dat ook doet in Leopard en Snow Leopard: je kunt gewoon 32 en 64 bit applicaties draaien. Als je een hedendaags OS draait is heel dat 32/64 bit verhaal geen probleem mee, dat is nu prima te mixen wat de gebruiksvriendelijkheid ten goede komt. Gezien dat laatste zou het bij OS X ook gewoon uiterst merkwaardig zijn als ze het niet deden, dat gebruiksvriendelijkheid is waar heel dat OS om draait. Overigens geldt er voor drivers een ander verhaal, daar moet je wel opletten of je OS standaard met een 64 of 32 bit kernel boot want anders werkt het niet.

[ Voor 8% gewijzigd door ppl op 12-09-2009 14:46 ]

• CyBeR
  • Niet online
ppl schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 14:44:
[...]

Ere wie ere toekomt maar dit klopt alleen wanneer we het over Windows XP hebben. Microsoft heeft er van geleerd want die versie werd een debacle waar vrijwel niets op werkte omdat er niemand drivers/software voor maakte. Met Vista en Windows 7 hebben ze dat opgelost zoals Apple dat ook doet in Leopard en Snow Leopard: je kunt gewoon 32 en 64 bit applicaties draaien. Als je een hedendaags OS draait is heel dat 32/64 bit verhaal geen probleem mee, dat is nu prima te mixen wat de gebruiksvriendelijkheid ten goede komt. Gezien dat laatste zou het bij OS X ook gewoon uiterst merkwaardig zijn als ze het niet deden, dat gebruiksvriendelijkheid is waar heel dat OS om draait. Overigens geldt er voor drivers een ander verhaal, daar moet je wel opletten of je OS standaard met een 64 of 32 bit kernel boot want anders werkt het niet.
Kun je op Vista/win7 x86 nu eindelijk x86_64 software draaien dan? Dat 't andersom kon wist ik wel ja.

CyBeR schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 14:47:
[...]

Kun je op Vista/win7 x86 nu eindelijk x86_64 software draaien dan? Dat 't andersom kon wist ik wel ja.
Dat bedoelde ik ook andersom trouwens (scherp :P). Net als dat Leopard/Snow Leopard ook geen 64 bit hoeven te brengen. Je kunt dat 64 bit alleen doen als de hardware dat ook ondersteund (wat bij een Core 2 Duo het geval is maar bij een Core Duo zoals bij de eerste MacBook en MacBook Pro versies). Maar je hebt wel gelijk hoor, 64 bit in een 32 bits Windows kan niet, ook al doet je hardware wel 64 bit. Bij Leopard/Snow Leopard is dat anders want daar kan het wel (mits je hardware 64 bit kan doen dus).

• Virax

Virax

Thnx Cyber en ppl. Het was me na het bericht van Cyber helemaal duidelijk geworden, maar nu ppl zijn visie ook deelt, heb ik toch weer een vraagje: het hele 64-bit gedoe zit ook al in het normale Leopard? Want het valt me sinds Snow Leopard pas op dat Apple er uitgebreid over praat (en bij de keynote ook diverse tabellen liet zien van 64 ten opzichte van 32 bit). Dus om van Leopard naar Snow Leopard over te stappen vanwege het 64-bit verhaal is eigenlijk zinloos (aangezien het in Leopard ook al gebeurt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanmiddag ook SL op mijn macbook pro, merk er weinig van momenteel.
Mail is wel een stuk sneller kwa opstarten, de rest is praktisch hetzelfde gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08 13:44

elw

Onlangs heb ik ook Snow Leopard erop gezet. Het werkt allemaal prima op 1 heel vervelend probleem na. De snelle Spotlight search: command + space is HEEL langzaam nu. In Leopard waren de zoekresultaten er zo goed als meteen. Ik heb alles al opnieuw geïndexeerd, mocht ook niet helpen.

Heb zelf even gezocht naar hoe dit precies komt. Het verschil met Leopard is volgens mij dat nu bij cmd+space in "Deze mac" word gezocht in plaats van de "Home/User" folder(zoals bij Leopard). Als ik gewoon finder open en dan zoek op de "user" folder zijn de resultaten er meteen.

Is er een manier om cmd+space alleen in de user folder te laten zoeken en niet in "Deze mac"? Ik gebruik spotlight erg vaak en vind dit zeer vervelend worden nu.

----

Nog wat meer testen gedaan. Het grote spotlight zoek scherm( alt + cmd + space) werkt perfect. Die snelle(cmd + space) werkt voor geen ene meter! Hoe kan dit toch.

[ Voor 16% gewijzigd door elw op 13-09-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik heb iets vreemds...

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/28951/NAS.png

Een soort van greyed out netwerk drive. Als ik hem weg haal en weer toevoeg is het weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 15:31
lowfi schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:13:
Ik heb iets vreemds...

[afbeelding]

Een soort van greyed out netwerk drive. Als ik hem weg haal en weer toevoeg is het weer ok.
Dat had ik laatste met een USB stick. blijkbaar gaat het unmounten dan niet helemaal lekker. In geval van die netwerkdrive zal het wel zijn dat SL hem even kwijt was en niet meer kon connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
ViRaX schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 17:10:
Thnx Cyber en ppl. Het was me na het bericht van Cyber helemaal duidelijk geworden, maar nu ppl zijn visie ook deelt, heb ik toch weer een vraagje: het hele 64-bit gedoe zit ook al in het normale Leopard? Want het valt me sinds Snow Leopard pas op dat Apple er uitgebreid over praat (en bij de keynote ook diverse tabellen liet zien van 64 ten opzichte van 32 bit). Dus om van Leopard naar Snow Leopard over te stappen vanwege het 64-bit verhaal is eigenlijk zinloos (aangezien het in Leopard ook al gebeurt)?
Er zit wel degelijk een verschil tussen hoor. In Tiger was alleen libSystem 64-bit. Dat bracht de mogelijkheid om überhaupt iets te doen met 64-bit, maar alleen in de vorm van daemons (achtergrondprogramma's zonder UI). Als je een programma met UI en 64-bit wilde maken moest dat in twee delen.

In Leopard werden een aantal andere belangrijke libs (o.a. Cocoa) ook voorzien van 64-bit versies. Daardoor werd het mogelijk om complete programma's in 64-bit te compilen en te draaien. Bijvoorbeeld 'Chess' is sinds Leopard ook 64-bit. (D'r was er nog een maar ik ben vergeten welke).

In Snow Leopard is men nog iets verder gegaan: bijna alle applicaties in Snow Leopard zijn 64-bit nu, op een paar na (waaronder iTunes). Ook de kernel in Snow Leopard bestaat in volledig 64-bit vorm (echter die draait dus niet default vanwege compatibiliteitsissues).

Er wordt bij SL uitgebreider over gepraat omdat nu alles aan de kant van het OS 64-bit capable was, en Apple graag wil dat ontwikkelaars ook 64-bit software en vooral drivers ontwikkelen. Op het moment dat dat standaard is, namelijk, kan die kernel ook voor consumenten omgezet worden naar default booten in 64-bit. Dan is 't hele plaatje compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Afbeeldingslocatie: http://images.appleinsider.com/leopard-081028.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de Snow Leopard dvd in bootcamp start krijg je toegang tot je mac partitie in XP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:07
Hebben jullie ook zoveel last van vastlopers bij de programma's van Adobe Creative Suite 3? Dat is toch wel balen, al het andere loopt namelijk zo lekker!

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:22

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

-roberth- schreef op zondag 13 september 2009 @ 15:57:
Hebben jullie ook zoveel last van vastlopers bij de programma's van Adobe Creative Suite 3? Dat is toch wel balen, al het andere loopt namelijk zo lekker!
Lees,
http://www.appleinsider.c..._apples_snow_leopard.html

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

CyBeR schreef op zondag 13 september 2009 @ 15:43:
[...]
In Snow Leopard is men nog iets verder gegaan: bijna alle applicaties in Snow Leopard zijn 64-bit nu, op een paar na (waaronder iTunes). Ook de kernel in Snow Leopard bestaat in volledig 64-bit vorm (echter die draait dus niet default vanwege compatibiliteitsissues).

Er wordt bij SL uitgebreider over gepraat omdat nu alles aan de kant van het OS 64-bit capable was, en Apple graag wil dat ontwikkelaars ook 64-bit software en vooral drivers ontwikkelen. Op het moment dat dat standaard is, namelijk, kan die kernel ook voor consumenten omgezet worden naar default booten in 64-bit. Dan is 't hele plaatje compleet.
Dat is leuk, maar er is geen enkele incentive voor ontwikkelaars om drivers in 64b (of überhaupt nieuwe drivers) te schrijven als de kernel 32b is en (de oude) 32b drivers ook gewoon voldoen. De enigste manier om ontwikkelaars te dwingen 64b drivers te schrijven is een 64b kernel waarbij de 32b drivers niet meer werken.

Het was dus heel wat sneller gegaan als ze SL gewoon volledig 64b hadden gemaakt, met in het uiterste geval een 32b kernel als optie.

Het probleem was echter niet drivers van derde partijen, zoals iedereen hier wil geloven, maar Apple's eigen spul. Als SL standaard 64b was geweest, dan had een hele partij Apple hardware die in principe wel 64b zouden kunnen draaien problemen gehad, omdat Apple de drivers niet klaar cq niet gemaakt heeft. Denk bv graphics drivers voor de GMA chipsets van de oudere laptops en minis. Of het feit dat ze zichzelf dan min of meer gedwongen hadden om 64EFI uit te brengen voor een aantal C2D modellen, ipv net te doen of hun neus bloed.

Met andere woorden, derde patijen drivers en compatibility is een leuk excuus voor Apple en haar fans, maar de echte reden is heel simpel dat Apple zelf nog niet klaar is om over te schakelen naar een volledig 64b systeem.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
afterburn schreef op zondag 13 september 2009 @ 16:08:
[...]

Dat is leuk, maar er is geen enkele incentive voor ontwikkelaars om drivers in 64b (of überhaupt nieuwe drivers) te schrijven als de kernel 32b is en (de oude) 32b drivers ook gewoon voldoen. De enigste manier om ontwikkelaars te dwingen 64b drivers te schrijven is een 64b kernel waarbij de 32b drivers niet meer werken.

Het was dus heel wat sneller gegaan als ze SL gewoon volledig 64b hadden gemaakt, met in het uiterste geval een 32b kernel als optie.
Je hebt gelijk in dat dat sneller gaat, maar Apple gaat 't niet om ontwikkelaars wat dit betreft, het gaat om gebruikers en die willen ze niet opzadelen met al het 64-bit gezeik dat ze toch niet hoeven te snappen.
Het probleem was echter niet drivers van derde partijen, zoals iedereen hier wil geloven, maar Apple's eigen spul. Als SL standaard 64b was geweest, dan had een hele partij Apple hardware die in principe wel 64b zouden kunnen draaien problemen gehad, omdat Apple de drivers niet klaar cq niet gemaakt heeft. Denk bv graphics drivers voor de GMA chipsets van de oudere laptops en minis. Of het feit dat ze zichzelf dan min of meer gedwongen hadden om 64EFI uit te brengen voor een aantal C2D modellen, ipv net te doen of hun neus bloed.

Met andere woorden, derde patijen drivers en compatibility is een leuk excuus voor Apple en haar fans, maar de echte reden is heel simpel dat Apple zelf nog niet klaar is om over te schakelen naar een volledig 64b systeem.
Dit is toch precies hetzelfde probleem? Alleen is de ontwikkelaar nu Apple ipv iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende 'probleem'; als ik een bepaald type bestand voortaan wil openen door een bepaald programma deed ik dit normaal bij L met het info venster en dan wijzig alles… alleen is deze knop alleen nog maar grijs en kan ik er niet op klikken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmm das raar, volgens mij moet je even wachten als je de applicatie hebt geselecteerd.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik snap even niet waarom ze ervoor kiezen de 64bit kernel bij 10.6 weer te geven, aangezien het ofwel 32bits is, ofwel 64bits. En dan nog iets raars: ze zetten er 32/64bit CPU onder?
Iig jammer dat de 64bits kernel (nog) niet werkt op mijn MB 4,1 (early '08). Achja, verder werkt het perfect! Nu nog een update voor Growl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Laatst online: 28-05 10:31
dog4life schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:56:
[...]
Nu nog een update voor Growl!
Er is al wel een beta die op SL werkt, als je dat aandurft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

dog4life schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:56:
[...]

En dan nog iets raars: ze zetten er 32/64bit CPU onder?
De CPU's van tegenwoordig hebben en een 32bit instructie set en een 64bit instructie set aan boord. Vandaar waarschijnlijk 32/64bit CPU ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Laatst online: 12-05 09:29
Dus om van Leopard naar Snow Leopard over te stappen vanwege het 64-bit verhaal is eigenlijk zinloos (aangezien het in Leopard ook al gebeurt)?
Je moet niet verwachten dat 64-bit je hele computer ineens een stuk sneller maakt; dat is gewoon niet zo. Sommige processor-intensieve applicaties (multimedia-encoding / -decoding bijvoorbeeld) kunnen er profijt van hebben, maar voor de meeste normale programma's zul je heel weinig merken van 32- of 64-bit.

Als je speciaal vanwege het 64-bit verkoopverhaaltje gaat overstappen van L naar SL dan zul je teleurgesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
TlighT schreef op zondag 13 september 2009 @ 18:01:
[...]

Die werkt erg goed overigens!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
jj71 schreef op maandag 14 september 2009 @ 09:40:
[...]

Je moet niet verwachten dat 64-bit je hele computer ineens een stuk sneller maakt; dat is gewoon niet zo. Sommige processor-intensieve applicaties (multimedia-encoding / -decoding bijvoorbeeld) kunnen er profijt van hebben, maar voor de meeste normale programma's zul je heel weinig merken van 32- of 64-bit.

Als je speciaal vanwege het 64-bit verkoopverhaaltje gaat overstappen van L naar SL dan zul je teleurgesteld worden.
Inderdaad. Sowieso zit de gemiddelde app toch het grootste deel van de tijd te wachten op user, netwerk of andere input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Dit weekend overgegaan de SL, de drop-in DVD's waren binnengekomen op het werk. Al met al ben ik echt heel tevreden over de snelheidswinst in Finder en Mail. De nieuwe exposé-funties zijn echt heerlijk. Tot vanochtend vroeg was ik nog geen rare dingen tegengekomen totdat ik wilde controleren of er nog iets in de que was blijven hangen van onze Mailserver (Xserve met OS X Leopard 10.5.7.) en wat blijkt, de admin server tools waren gedeinstalleert. Geen probleem dacht ik; gewoon de nieuwe binnenhalen.

Eenmaal de AST voor 10.6.1 geïnstalleerd kwam ik weer bedrogen uit; deze staan het alleen toe om servers vanaf 10.5.8 te beheren en laten nou al mijn server nog draaien op 10.5.7 (update had nogal een naar effect op een interne webapplicatie), dus daar kan ik niets mee.

Ik los het nu maar op door een iMac in te richten als adminstation hier en dan via Apple Remote Desktop de boel maar de beheren, maar ideaal is het niet. Hier kun je trouwens nog de compatibility list vinden.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
  • Laatst online: 08-09 10:40
Draai hier Snow Leopard zonder problemen, nou ja 1 klein dingetje wat me irriteert
iedere keer als ik opnieuw opstart staat me volume weer helemaal op maximaal?
meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 18:31
raytje192 schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:56:
Draai hier Snow Leopard zonder problemen, nou ja 1 klein dingetje wat me irriteert
PRAM reset al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
Nee nog niet geprobeerd kan ik wel eens even doen inderdaad niet aangedacht bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:33

Quakie

quakelen

Geldt dat ook voor netwerk shares? Ik laat me shares van me NAS auto inloggen. Daar staat dat ze verborgen moeten worden, maar ze loggen allemaal in met hun vensters zichtbaar waardoor ik nogal wat moet weg klinken.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
PRAM reset heeft geen effect helaas :( Het is echt knap irritant als ik op me macbook pro early 2009 aan het werk ben met koptelefoon en opnieuw opstart met me oordoppen in en vervolgens me oren dr uit blaas als ik een geluidje hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Enorme snelheidswinst had ik nu ook weer niet verwacht hoor, sommige zaken idd wel, maar de meeste applicaties maken nog helemaal geen gebruik van 64-bit, GCD, etc. wat Snow Leopard biedt. Ik heb het wel meteen geinstalleerd en ben er prima tevreden over, het was 1 van de redenen zelfs dat ik op OSX ben overgestapt.. mij beviel de achterliggende gedachtegang van Apple bij dit systeem enorm, vooral als ontwikkelaar. De grote winst die je kan verwachten zal te zien zijn in toekomstige software die nu geschreven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 19:57
raytje192 schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:56:
Heb ik ook. Sinds het begin. Resetten van het PRAM had geen nut. Het is een bekende bug.

http://support.apple.com/kb/TA24586

Helaas sinds die tijd (2 jaar) niets gedaan door Apple om dit te verhelpen. Word ook elke keer doof als ik m'n koptelefoon erin plug en het volume weer gereset is naar 56%.

Trouwens even iets anders, ik ben het al tegengekomen eerder hier maar weet niet meer waar.Maar ik heb het volgende probleem.
iTunes verkracht ongeveer m'n hele library omdat ik een CD collectie heb van BuddhaBar waarbij elk nummer een andere artiest heeft (Mix CD's). Nou denkt iTunes dus terwijl de albums dezelfde naam hebben toch dat het niet dezelfde albums zijn omdat de artiesten steeds verschillend zijn. Wat doe ik hieraan?

[ Voor 26% gewijzigd door dangerpaki op 14-09-2009 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

dangerpaki schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:43:
[...]

Heb ik ook. Sinds het begin. Resetten van het PRAM had geen nut. Het is een bekende bug.

http://support.apple.com/kb/TA24586

Helaas sinds die tijd (2 jaar) niets gedaan door Apple om dit te verhelpen. Word ook elke keer doof als ik m'n koptelefoon erin plug en het volume weer gereset is naar 56%.
Hmm, heb er hier geen last van maar kun je als login item niet een automator scriptje laten runnen dat het volume naar een acceptabele waarde zet?
Trouwens even iets anders, ik ben het al tegengekomen eerder hier maar weet niet meer waar.Maar ik heb het volgende probleem.
iTunes verkracht ongeveer m'n hele library omdat ik een CD collectie heb van BuddhaBar waarbij elk nummer een andere artiest heeft (Mix CD's). Nou denkt iTunes dus terwijl de albums dezelfde naam hebben toch dat het niet dezelfde albums zijn omdat de artiesten steeds verschillend zijn. Wat doe ik hieraan?
Album Artist invullen (voor alle nummers van een album exact hetzelfde), Album title invullen (voor alle nummers van een album exact hetzelfde), Compilation aanvinken. Dat zou het moeten doen!

[ Voor 7% gewijzigd door Zpottr op 14-09-2009 15:11 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik gebruik Open Office op mijn Mac. Onder Leopard ging dat probleemloos, echter met Snow Leopard (10.6.1) crasht het steeds. Ik gebruik de meest recente versie, 3.1.1 Nederlands. Hebben meer tweakers daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby

Herby

Stalknecht

SvMp schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:07:
Ik gebruik Open Office op mijn Mac. Onder Leopard ging dat probleemloos, echter met Snow Leopard (10.6.1) crasht het steeds. Ik gebruik de meest recente versie, 3.1.1 Nederlands. Hebben meer tweakers daar last van?
Schijnbaar heeft dat te maken met een aantal fonts welke op een locatie staan welke niet toegangelijk is voor OO. Kijk anders is hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kort antwoord: ja. Die 64 bit apps kunnen in principe ook al wel in Leopard draaien maar zoals CyBeR al heeft uitgelegd biedt Snow Leopard wat meer mogelijkheden op dit gebied. Daarnaast is het grote verschil dat heel veel OS X eigen apps al omgezet zijn naar 64 bit, dat was het met Leopard nog niet. Afgezien hiervan heeft 64 bit voor de meeste mensen geen nut in de zin van performance of stabiliteit omdat ofwel de hardware daar niet toereikend voor is (de enige Mac die meer dan 32 GB aan mem heeft is de Xserve, om maar eens 1 aspect te noemen) ofwel de software er gewoon geen baat bij heeft (Address Book bijvoorbeeld). Er is wel iets aan snelheidswinst maar dat heeft meer te maken met het feit dat er nu direct(er) met de hardware in 64 bit gepraat kan worden i.p.v. via 32 bit omwegen maar erg groot is die winst niet.

Als je naar Snow Leopard zou willen upgraden vanaf je Leopard installatie dan zou ik dat eerder doen om het totaalplaatje en niet om puur en alleen de 64 bitness die het brengt. Snow Leopard brengt een algehele snelheidsimprovement die je ook ziet als je geen 64 bit kunt draaien (zoals op de eerste MacBooks) en zijn er diverse dingen verbetert die in Leopard gewoon een zooitje zijn (Services is daar een heel erg goed voorbeeld van imo). Zoals Apple zelf al heeft aangegeven is het geen grote upgrade maar meer de puntjes op de i wat Leopard al had moeten doen. Het zet in ieder geval de deur open voor apps die beter gebruik maken van multithreading en 64 bit, althans, dat is het idee en ook de hoop. Wellicht was het slimmer om de leus "get ready for the future" te hanteren.
Hier de standaard Engelstalige versie die het hier prima doet. Niet gek veel sneller en zeker niet stabieler als het was in Leopard. Ik zou, zoals Herby meldt, inderdaad eens gaan kijken of dat wel goed gaat met de fonts. Er zijn met de upgrade naar Snow Leopard aardig wat mensen die wat font problemen hebben in diverse applicaties. OpenOffice.org wil nog wel eens op z'n plaat gaan bij fontproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Laatst online: 12-05 09:29
Ik gebruik ook Open Office, ook versie 3.1.1 NL, maar ik heb hier nog geen problemen ondervonden met Open Office op SL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
TlighT schreef op zondag 13 september 2009 @ 18:01:
[...]

Ik kom er net achter dat de 1.1.6 gewoon perfect werkt! icm adium, icm Safari niet meer maar dat maakt me niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Growl 1.1.2 werkt hier ook prima, maar ik zit op een 32-bit machine en volgens mij is dat het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Heeft iemand het prefpanel processor aan de gang (van de laatste Xcode build) onder SL ?

Het lijkt erop dat het niet geschikt is vanwege het bits verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geupgrade maar wil nu een nieuwe installatie doen van alleen snow leopard.
ik heb gegoogled voor een tutorial maar kan zo niks vinden....

Weten jullie hoe ik dat het beste aan kan pakken? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby

Herby

Stalknecht

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:02:
Ik heb geupgrade maar wil nu een nieuwe installatie doen van alleen snow leopard.
ik heb gegoogled voor een tutorial maar kan zo niks vinden....

Weten jullie hoe ik dat het beste aan kan pakken? |:(
Als je een upgrade disc hebt dan gaat het deze ronde niet lukken, ze hebben geleerd van de upgrade tiger > leopard :p

Teminste tot nu toe heb ik nog geen manier gevonden, behalve een clean leopard install met daarover de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herby schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:37:
[...]
Als je een upgrade disc hebt dan gaat het deze ronde niet lukken, ze hebben geleerd van de upgrade tiger > leopard :p

Teminste tot nu toe heb ik nog geen manier gevonden, behalve een clean leopard install met daarover de upgrade.
Mij is het wel gelukt, staat zelfs gewoon uitgelegd in de docs op de cd.

Je start gewoon de installatie, dan geef je links onderin een druk op die knop, dan kies je herstart.
Vervolgens herstart je mac, en vervolgens ga je direct na herstarten bovenin naar de balk en kies je voor schijfhulpprogramma, wis je hardeschijf, en ga door met de installatie.. Voila, een verse schone SL install.

Zo heb ik het gedaan in iedergeval :) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:36:
[...]

Mij is het wel gelukt, staat zelfs gewoon uitgelegd in de docs op de cd.

Je start gewoon de installatie, dan geef je links onderin een druk op die knop, dan kies je herstart.
Vervolgens herstart je mac, en vervolgens ga je direct na herstarten bovenin naar de balk en kies je voor schijfhulpprogramma, wis je hardeschijf, en ga door met de installatie.. Voila, een verse schone SL install.

Zo heb ik het gedaan in iedergeval :) >:)
Dan heb je waarschijnlijk niet de upgrade cd voor nieuwe mac (9 euro), maar gewoon het 29 euro pakket :)

Verschil is dat er op de upgrade cd ook daadwerkelijk 'Upgrade' staat en op de winkel versie 'Install DVD' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik weet niet of dit al bekend is, maar ik wil even melden dat ik ondanks dat ik een Sale model gekocht heb vorige maand, toch een kopie van Snow Leopard heb ontvangen van Apple via het Up-To-Date programma :)

Toen ik het formulier invulde uit de startpost link werd mijn serienummer niet herkend, dus dat werkte niet. Ik heb toen een ander formulier ingevuld en opgestuurd naar de UK. En vandaag, ongeveer 2,5 week later, viel een envelop met Snow Leopard op de mat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:39:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk niet de upgrade cd voor nieuwe mac (9 euro), maar gewoon het 29 euro pakket :)

Verschil is dat er op de upgrade cd ook daadwerkelijk 'Upgrade' staat en op de winkel versie 'Install DVD' :)
Voor zover ik weet is in zowel de Nederlandse als Engelse taal het woord "upgrade" opgenomen, zelfs nog als werkwoord. Lijkt je de kans dat het gewoon normaal Nederlands woordgebruik is aanzienlijk groter is dan dat het hier om het licentietype gaat? Het is gewoon een beschrijving van het proces die sinds Snow Leopard zelfs als standaard is ingesteld. Zoals je al hebt kunnen lezen is een clean install een wat omslachtigere werkwijze. Die mogelijkheid heb je overigens ook nog bij de discs van het up-to-date programma (met de kanttekening dat die disc alleen werkt als je Leopard al op de schijf hebt staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:19
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:39:
[...]

Volgens mij er is weinig tot geen verschil tussen de twee cd's. Je kan met allebei een volledig nieuwe installatie doen als je wilt. Dit heeft Apple waarschijnlijk gedaan om het voor gebruikers makkelijker te maken om te upgraden of te installeren. Anders zou je namelijk eerst Leopard moeten installeren en daarna de upgrade erover heen zetten, en dat is vervelend en omslachtig.

Ik denk dat het verschil zit in de gebruikersvoorwaarden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax

Virax

Nou, ik heb Snow Leopard ook geinstalleerd (mede dankzij de duidelijke uitleg over 32/64bit van Cyber en ppl in deze thread). Ben er wel tevreden mee, maar grote veranderingen zijn er op het eerste gezicht niet. Het Dock is wat slicker (als je de eigenschappen bekijkt), mijn iTunes toont alle covers in coverflow gewoon terwijl ik er doorheen scroll (hiervoor zag je dat hij ze steeds moest inladen) en alles lijkt iets sneller (maar dat kan ook door de clean install komen natuurlijk). Overigens is Safari wel merkbaar sneller geworden.

Heb ik dan helemaal niks te klagen dit keer? Nou er zijn nog twee kleine dingetjes. Ik weet dat de eerste een probleem is waar meer mensen last van hebben en wat Apple moet fixen (hoewel ik het in dit topic nog niet voorbij heb zien komen). Het gaat hier om een probleem met de Apple remote. Iedere keer als ik daarmee op pause/play druk wordt iTunes opgestart. Ik kijk avi-bestanden altijd met VLC, dus als ik die even moet pauzeren, en vervolgens weer op play druk, dan begint iTunes ook op de achtergrond te spelen. Heb het opgelost door een lege playlist in iTunes te zetten, maar ideaal is het allemaal niet. Ook als ik het volume omhoog/omlaag gooi, dan gebeurt dat in VLC, maar ook op de standaard MacOSx volume-manier. Erg irritant. In het topic staat wel een workaround door te prutsen in het terminal, maar ik wacht wel op een update van Apple.

Het tweede probleem is iets waar ik nog geen oplossing voor heb gevonden. Het gebeurt als ik muziek via VLC luister en vervolgens in Safari met het pijltje naar beneden scroll om een forumtopic door te lezen (dat balletje bij de Mighty Mouse doet het hem nét niet zoals jullie weten), dan wil het voorkomen dat het muziekje een beetje schokkert/lagged/hapert (hoe je het wilt noemen). Ik heb een 2.16 GHz Intel Core 2 Duo met 2 gig geheugen dus dat zou toch voldoende moeten zijn om de boel niet te laten haperen? Ik had hier overigens met Leopard ook al last van, maar volgens mij wel in mindere mate. Heeft het iets met een buffer te maken die ik moet vergroten? Ook over dit probleem ben ik nog niets tegen gekomen.

Edit:
Overigens kan ik in iTunes wel muziek draaien zonder dat het hapert als ik door pagina's scroll. En waarom ik dan niet standaard m'n muziek in iTunes afspeel is een lang verhaal waar ik jullie niet mee zal vervelen ;)

Edit2:
Een minpuntje van Snow Leopard vind ik overigens dat hij Gmail-adressen in Mail automatisch als IMAP configureert in plaats van POP. Opzich geen ramp, ware het niet dat er niet eens de keuze wordt gegeven om te kiezen tussen POP of IMAP. Ik heb dus heel krom eerst een POP e-mailadres ingesteld en vervolgens alle gegevens gewijzigd naar die van het gmail-adres. Wellicht een grote omweg, maar een makkelijkere manier ben ik nog niet tegengekomen.

[ Voor 12% gewijzigd door Virax op 15-09-2009 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat betreft dat verhaal over vlc en het scrollen, zou je eens kunnen testen wat het aan/uitzetten van smooth scrolling doet? Die optie staat in Appearance in de System prefs.

Dat van Gmail is iets wat jij als probleem ervaar maar wat veruit de meesten als voordeel zullen zien. In Leopard was het zo dat hij standaard POP3 pakt om Gmail te configureren ipv IMAP, tot zeer groot ongenoegen van velen (zat mensen die daardoor de mail van de server trokken met als gevolg dat er niks meer stond). Leuk om te zien dat ze het nu om hebben gedraaid, denk dat veel mensen zullen staan te juichen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Iemand toevallig ervaring met het niet meer werken van de E.dentifier2 software van ABN-AMRO??? Deze functioneert niet meer na de SL upgrade... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Even een newbievraag) Ik ben van plan om SL te kopen, maar als ik hem installeer, ben ik dan al mijn bestanden kwijt?
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.