Nou, ik heb Snow Leopard ook geinstalleerd (mede dankzij de duidelijke uitleg over 32/64bit van Cyber en ppl in deze thread). Ben er wel tevreden mee, maar grote veranderingen zijn er op het eerste gezicht niet. Het Dock is wat slicker (als je de eigenschappen bekijkt), mijn iTunes toont alle covers in coverflow gewoon terwijl ik er doorheen scroll (hiervoor zag je dat hij ze steeds moest inladen) en alles lijkt iets sneller (maar dat kan ook door de clean install komen natuurlijk). Overigens is Safari wel merkbaar sneller geworden.
Heb ik dan helemaal niks te klagen dit keer? Nou er zijn nog twee kleine dingetjes. Ik weet dat de eerste een probleem is waar meer mensen last van hebben en wat Apple moet fixen (hoewel ik het in dit topic nog niet voorbij heb zien komen). Het gaat hier om een probleem met de
Apple remote. Iedere keer als ik daarmee op pause/play druk wordt iTunes opgestart. Ik kijk avi-bestanden altijd met VLC, dus als ik die even moet pauzeren, en vervolgens weer op play druk, dan begint iTunes ook op de achtergrond te spelen. Heb het opgelost door een lege playlist in iTunes te zetten, maar ideaal is het allemaal niet. Ook als ik het volume omhoog/omlaag gooi, dan gebeurt dat in VLC, maar ook op de standaard MacOSx volume-manier. Erg irritant. In het topic staat wel een workaround door te prutsen in het terminal, maar ik wacht wel op een update van Apple.
Het tweede probleem is iets waar ik nog geen oplossing voor heb gevonden. Het gebeurt als ik muziek via VLC luister en vervolgens in Safari met het pijltje naar beneden scroll om een forumtopic door te lezen (dat balletje bij de Mighty Mouse doet het hem nét niet zoals jullie weten), dan wil het voorkomen dat het muziekje een beetje schokkert/lagged/hapert (hoe je het wilt noemen). Ik heb een 2.16 GHz Intel Core 2 Duo met 2 gig geheugen dus dat zou toch voldoende moeten zijn om de boel niet te laten haperen? Ik had hier overigens met Leopard ook al last van, maar volgens mij wel in mindere mate. Heeft het iets met een buffer te maken die ik moet vergroten? Ook over dit probleem ben ik nog niets tegen gekomen.
Edit:
Overigens kan ik in iTunes wel muziek draaien zonder dat het hapert als ik door pagina's scroll. En waarom ik dan niet standaard m'n muziek in iTunes afspeel is een lang verhaal waar ik jullie niet mee zal vervelen
Edit2:
Een minpuntje van Snow Leopard vind ik overigens dat hij Gmail-adressen in Mail automatisch als IMAP configureert in plaats van POP. Opzich geen ramp, ware het niet dat er niet eens de keuze wordt gegeven om te kiezen tussen POP of IMAP. Ik heb dus heel krom eerst een POP e-mailadres ingesteld en vervolgens alle gegevens gewijzigd naar die van het gmail-adres. Wellicht een grote omweg, maar een makkelijkere manier ben ik nog niet tegengekomen.
[
Voor 12% gewijzigd door
Virax op 15-09-2009 17:28
]